Inderdaad. Ik heb het een paar keer gebruikt en het ruikt ontzettend vies! Je nagels gaan ook erg vies geel kleuren. Ik was wel mooi bruin maar ik ga liever naar de zonnebank dan dat ik dit spul nog gebruik.quote:Op zondag 4 maart 2007 00:52 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb zo`n bruiner van Nivea, maar dat stinkt enorm chemisch als je het eenmaal op hebt gesmeerd
Is dat niet een beetje veel?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 18:46 schreef Bhuddy het volgende:
Ik smeer 2 keer per dag ('s ochtends en 's middags) m'n gezicht en armen, en 1 keer per dag ('s ochtends) de rest van m'n lichaam.
quote:De stof die gebruikt wordt om de huid te bruinen zonder zon is 1,3-dihydroxypropanon. Eigenlijk is dit een soort klein suikermolecuul. Dit molecuul wordt opgenomen door de bovenste laag van de huid en reageert met eiwitten uit de hoorlaag tot bruingekleurde verbindingen. Deze reactie kun je vergelijken met de reactie van suikers met eiwitten bij het bakken van brood. Gelukkig is de stof 1,3-dihydroxypropanon onschuldig. Bij het gebruik van een zelfbruiner moet je er rekening mee houden dat het reageert met de allerbuitenste huidlaag; de hoornlaag. Waar de hoornlaag dik is, heb je een sterkere bruinkleuring. Zo worden handpalmen snel bruin, ook de hoornlaag bij puistjes is dikker dan de gezichtshuid, deze worden dus ook duidelijker zichtbaar.
Als je eenmaal bruin bent moet je er rekening mee houden dat je geen bescherming hebt tegen de zon. De gevormde moleculen absorberen namelijk geen ultraviolet licht zoals pigmentkorrels dat doen. Als je gaat vervellen omdat je verbrand bent door de zon ontstaan er grote kleurverschillen, omdat de hoornlaag met de bruine verbindingen eraf gaat.
Tja,de mensen zonder ''lief'' moeten dan toch naar de zonnebank,ben ik bang.quote:
Ongemakkelijk.. Ik smeer wat uit met de binnenkant van mn handen en dat verspreid ik met de rug van mn handen. Geen gezicht, maar effectief..quote:
Juist, dat is ook mijn manierquote:Op maandag 12 maart 2007 23:34 schreef Luuksor het volgende:
[..]
Ongemakkelijk.. Ik smeer wat uit met de binnenkant van mn handen en dat verspreid ik met de rug van mn handen. Geen gezicht, maar effectief..
De kans bestaat dat je been er af valt, maar dit gebeurt maar in 0,01% van de gevallen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 07:23 schreef Matr het volgende:Weet iemand trouwens of die zelfbruiners ook schadelijk kunnen zijn?
Ja dat is dan ook het enige nadeel,je moet het niet gebruiken als je haast hebt,en die bruine vlekken zijn te voorkomen door gelijkmatig te gebruiken.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:42 schreef -skippybal- het volgende:
Ik loop de na het douchen nog 10 minuten naakt rondjes.
En je krijgt er echt gruwelijke vlekken van heb ik al gezien![]()
Ik bedoel meer vlekken op kleding als je het er over heen aan trektquote:Op donderdag 15 maart 2007 11:59 schreef dborhem het volgende:
[..]
Ja dat is dan ook het enige nadeel,je moet het niet gebruiken als je haast hebt,en die bruine vlekken zijn te voorkomen door gelijkmatig te gebruiken.
Bijvoorbeeld niet een vingertopje aan de ene en een handvol aan de andere kant.
Dat ken ik,ik heb een spierwitte kamerjas,dus daar zie je alles op.quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:02 schreef -skippybal- het volgende:
Ik bedoel meer vlekken op kleding als je het er over heen aan trekt![]()
ow, want op de axe-site wordt wel gewoon aanbevolen om door te gaan met insmerenquote:Op donderdag 15 maart 2007 14:34 schreef Myrna88 het volgende:
Heb zelf ervaring, dat ik vlekken op men benen etc. kreeg van de combinatie van zelfbruinende bodylotion en zon. Ik zou in de zomer gewoon gaan zonnen met zonnebrandcreme (gebruik zelf notenolie, werkt sneller) en niet insmeren met bodylotion om vlekken te voorkomen.
Lucky bastardquote:Op donderdag 15 maart 2007 15:44 schreef FlowDesign het volgende:
In de Veronicagids zit een proefgeval van Nivea voor 4 dagen![]()
Ik heb gisteren en vandaag alleen m'n gezicht er mee ingesmeerd maar ik heb geen idee of ik er al bruiner van ben geworden. Maar goed, als ik een paar dagen zon heb gezien ben ik ook al bruin![]()
Kruidvat doet dat wel vaker, ze geven de Dove ook wel cadeauquote:Op donderdag 15 maart 2007 19:20 schreef Marthh het volgende:
Ik heb nu die van Axe gratis bij het kruidvatje gekregen, bij aankoop van twee axe artiekelen.. Dus die van Axe zal wel niet zo goed verkopen..Mja probeer wel eerst mn benen ofzo
Als ik t goed begrijp.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 10:34 schreef cinnamongirl het volgende:
Stukkie theorie over de werking van zelfbruiners:
[..]
maar je hebt niet direct resultaat.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 19:08 schreef Bhuddy het volgende:
Ik gebruik Axe voor de eerste keer, nog geen last van bruine handen en vingers en het stinkt niet. Misschien is dat wat voor je? De bodylotion is gewoon wit, niet bruin.
ongemakkelijk met rek en strek oefeningen...quote:
A ik heb het geluk om nooit te verbranden, maar het ongeluk om ook nooit bruin te worden. Aan gezien ik wat bleek ben, vind ik een kleurtje er wel gezond er uit zien. Zonnebank of vakantie helpen daar niet bij...quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:33 schreef sanni het volgende:
Begrijp niet waarom jullie meiden je met die troep willen insmeren... Ga op vakantie of in het
ergste geval neem een zonnenbank als je echt bruin wilt worden. Maar deze troep is gewoon
idioot imo. Weest trots dat je een lelie blanke huid hebt. Veel meiden willen er zo scandinavisch
mogelijk uitzien en jullie doen je best om er als een moslima uit te gaan zien.![]()
Dat het lang intrekt heb ik ook. Overigens heb ik de lichte variant. Je merkt er niet zo heel erg veel van(de kleur) maar het is gewoon wat meer tint, echt opvallend is het nietquote:Op donderdag 15 maart 2007 11:42 schreef -skippybal- het volgende:
Ik heb nu die Axe bruinblabla.
Werkt wel relaxt enzo. Alleen een beetje jammer dat het nogal lang duurt voor dat het is ingetrokken. Ik loop de na het douchen nog 10 minuten naakt rondjes.
En je krijgt er echt gruwelijke vlekken van heb ik al gezien![]()
die had ik ook gehaald dus zal die nu eens proberen...quote:Op zondag 18 maart 2007 12:21 schreef Bhuddy het volgende:
Ik heb wel direct resultaat (na een paar uurtjes al) en heb er al veel reacties op gehad: Wel opvallend dus. Heb de voor de bruine huid variant.
Nopes, het bruiningsproces door zon(nebank) is totaal heel iets anders dan bruining door dit soort produkten.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:44 schreef UrAnus het volgende:
[..]
Als ik t goed begrijp.
Zodra je die troep opsmeert en je gaat daarnaast ook nog s zonnen.
En aan het einde van de vakantie begin je te vervellen, dan ben je dus terug bij afen lijkt het dus net alsof je heel de zomerperiode hebt overgeslagen...
Werd je nu ook bruiner of niet?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:16 schreef Queen_Bee het volgende:
Hier nog maar een keer wat Nivea vorig jaar voor mij deed
[afbeelding]
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |