Inderdaad. Ik heb het een paar keer gebruikt en het ruikt ontzettend vies! Je nagels gaan ook erg vies geel kleuren. Ik was wel mooi bruin maar ik ga liever naar de zonnebank dan dat ik dit spul nog gebruik.quote:Op zondag 4 maart 2007 00:52 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb zo`n bruiner van Nivea, maar dat stinkt enorm chemisch als je het eenmaal op hebt gesmeerd
Is dat niet een beetje veel?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 18:46 schreef Bhuddy het volgende:
Ik smeer 2 keer per dag ('s ochtends en 's middags) m'n gezicht en armen, en 1 keer per dag ('s ochtends) de rest van m'n lichaam.
quote:De stof die gebruikt wordt om de huid te bruinen zonder zon is 1,3-dihydroxypropanon. Eigenlijk is dit een soort klein suikermolecuul. Dit molecuul wordt opgenomen door de bovenste laag van de huid en reageert met eiwitten uit de hoorlaag tot bruingekleurde verbindingen. Deze reactie kun je vergelijken met de reactie van suikers met eiwitten bij het bakken van brood. Gelukkig is de stof 1,3-dihydroxypropanon onschuldig. Bij het gebruik van een zelfbruiner moet je er rekening mee houden dat het reageert met de allerbuitenste huidlaag; de hoornlaag. Waar de hoornlaag dik is, heb je een sterkere bruinkleuring. Zo worden handpalmen snel bruin, ook de hoornlaag bij puistjes is dikker dan de gezichtshuid, deze worden dus ook duidelijker zichtbaar.
Als je eenmaal bruin bent moet je er rekening mee houden dat je geen bescherming hebt tegen de zon. De gevormde moleculen absorberen namelijk geen ultraviolet licht zoals pigmentkorrels dat doen. Als je gaat vervellen omdat je verbrand bent door de zon ontstaan er grote kleurverschillen, omdat de hoornlaag met de bruine verbindingen eraf gaat.
Tja,de mensen zonder ''lief'' moeten dan toch naar de zonnebank,ben ik bang.quote:
Ongemakkelijk.. Ik smeer wat uit met de binnenkant van mn handen en dat verspreid ik met de rug van mn handen. Geen gezicht, maar effectief..quote:
Juist, dat is ook mijn manierquote:Op maandag 12 maart 2007 23:34 schreef Luuksor het volgende:
[..]
Ongemakkelijk.. Ik smeer wat uit met de binnenkant van mn handen en dat verspreid ik met de rug van mn handen. Geen gezicht, maar effectief..
De kans bestaat dat je been er af valt, maar dit gebeurt maar in 0,01% van de gevallen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 07:23 schreef Matr het volgende:Weet iemand trouwens of die zelfbruiners ook schadelijk kunnen zijn?
Ja dat is dan ook het enige nadeel,je moet het niet gebruiken als je haast hebt,en die bruine vlekken zijn te voorkomen door gelijkmatig te gebruiken.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:42 schreef -skippybal- het volgende:
Ik loop de na het douchen nog 10 minuten naakt rondjes.
En je krijgt er echt gruwelijke vlekken van heb ik al gezien![]()
Ik bedoel meer vlekken op kleding als je het er over heen aan trektquote:Op donderdag 15 maart 2007 11:59 schreef dborhem het volgende:
[..]
Ja dat is dan ook het enige nadeel,je moet het niet gebruiken als je haast hebt,en die bruine vlekken zijn te voorkomen door gelijkmatig te gebruiken.
Bijvoorbeeld niet een vingertopje aan de ene en een handvol aan de andere kant.
Dat ken ik,ik heb een spierwitte kamerjas,dus daar zie je alles op.quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:02 schreef -skippybal- het volgende:
Ik bedoel meer vlekken op kleding als je het er over heen aan trekt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |