Wel mooi, alleen wel jammer dat hotel New York (ook een erg mooi gebouw) nu helemaal in het niets verdwijntquote:Op donderdag 1 maart 2007 09:57 schreef ruud_fr het volgende:
Naar aanleiding van: Het lelijkste gebouw van Nederland
World Port Center in Rotterdam vind ik een van de mooiste:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier stem ik ook voor, alleen een klein puntje: het is het hoofdkantoor van de Gasunie, niet van de NAM, die zit in Assen...quote:Op donderdag 1 maart 2007 10:00 schreef Heerlijkheid het volgende:
Het hoofdkantoor van de NAM in Groningen:
[afbeelding]
zeker.quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:43 schreef Noork het volgende:
Het NN gebouw vind ik hiervoor wel in aanmerking komen.
[afbeelding]
quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:32 schreef Bananenman het volgende:
What's next, het mooiste/lelijkste voetbalstadion, woonhuis, woonboot, hotel, lantaarnpaal, winkelstraat en vliegveld topic?
nee, dat mag gewoon in de gebouwen topicsquote:Op donderdag 1 maart 2007 13:32 schreef Bananenman het volgende:
What's next, het mooiste/lelijkste voetbalstadion, woonhuis, woonboot, hotel, lantaarnpaal, winkelstraat en vliegveld topic?
/secondquote:Op donderdag 1 maart 2007 10:16 schreef danos het volgende:
ING house te Amsterdam, zowel van buiten als binnen erg apart!
[afbeelding]
quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:25 schreef -td6d- het volgende:
[..]
/second
Maar meer omdat mn pa beheerder schoonmaker is![]()
![]()
Vind het oude hoofdgebouw toch mooier!quote:Op donderdag 1 maart 2007 10:16 schreef danos het volgende:
[afbeelding]
Bij amsterdam Bijlmer ArenA is dat toch?quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:49 schreef Robar het volgende:
[..]
Vind het oude hoofdgebouw toch mooier!
Zowel van binnen als van buiten.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, in het winkelcetrum Amsterdamse Poort.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:08 schreef Richboy het volgende:
[..]
Bij amsterdam Bijlmer ArenA is dat toch?
Wel mooi maar of het nou het mooiste wordtquote:Op donderdag 1 maart 2007 22:07 schreef Fredo24 het volgende:
[afbeelding]
Dit word wel iets moois,westermoskee in A'dam.![]()
Hé, dat kreng staat scheef!quote:Op donderdag 1 maart 2007 10:23 schreef brandsrus het volgende:
Bij uitstek he mooiste, de Oldehove in Leeuwarden
[afbeelding]
IK VIND dat jij niet mag ademenquote:Op donderdag 1 maart 2007 23:09 schreef Geerd het volgende:
Oh, en station nietquote:Op donderdag 1 maart 2007 15:17 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
nee, dat mag gewoon in de gebouwen topics
Zeur niet zo.quote:
Wowquote:Op donderdag 1 maart 2007 10:16 schreef danos het volgende:
[afbeelding]
ik rij er heel vaak langs, maar het kan mij niet bekoren dat gebouwquote:
Zekers, binnenkort stage lopen op Schipholquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:44 schreef BonJovi het volgende:
Mooi man schiphol een stad opzich
Die staat idd scheefquote:Op donderdag 1 maart 2007 23:21 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hé, dat kreng staat scheef!
En mooiste gebouw is imho de Martinitoren!
De schoonheid zal wel van binnen zitten, van búiten vind ik 't niet mooi.quote:Op donderdag 1 maart 2007 10:16 schreef danos het volgende:
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 04:55 schreef PizzaSalami het volgende:
Dat is de woody's in Amsterdam.
Lelijkquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:55 schreef Plastic_Power het volgende:
Deze mogen er ook zijn:
Rietveld-Schroeder Huis
[afbeelding]
Misschien alleen omdat ik Utrechts ben, de Dom is enkel mooi vanwege het symbool.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 03:47 schreef VoreG het volgende:
De Dom, geen twijfel over mogelijk.
Dies idd meesterlijk mooiquote:Op donderdag 1 maart 2007 10:31 schreef AbeSapien het volgende:
Ik nomineer ook, het Sabic (dsm) hoofdkantoor in Sittard, naast stadion Fortuna Sittard.
[afbeelding]
het is triest dat je 2 van nederlands' achitectonische hoogtepunten lelijk noemtquote:
Ziet er gaaf uit.quote:Op donderdag 1 maart 2007 10:16 schreef danos het volgende:
[afbeelding]
Waarom?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:46 schreef komrad het volgende:
[..]
het is triest dat je 2 van nederlands' achitectonische hoogtepunten lelijk noemt
ik vind het ook heel erg lelijkquote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:10 schreef Q. het volgende:
[..]
...
Echt 0,0 gevoel voor cultuurbesef jij.
je kunt ook genuanceerder zeggen dat het niet je ding is. Lelijk vind ik nogal een grote uitspraak voor zo'n gebouw. Trouwens de BvB is nu niet echt zeer moderne architectuurquote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:44 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Waarom?
Het is gewoon niet mijn stijl en dus vind ik het niet mooi.
Ik heb liever die oude bouwstijl zoals in kerken e.d.
Ik vind het eerder triest dat je zoiets blijkbaar mooi moet vinden.![]()
En waar staat die vuurtoren ?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 20:44 schreef Hoedendoosch het volgende:
Zuurstok aan Zee:
[afbeelding]
En het biljet waar ie op staat (stond)
[afbeelding]
Was ik vergeten idd, had ff ge-edit. Het is Haamstede, niet Heemstede.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 20:46 schreef Djeez het volgende:
[..]
En waar staat die vuurtoren ?
Dem, net stond er nog niet dta hij in Heemstede staat. Ohja, die van de Belastingdienst in Aperldoorn ziet er idd wel gelikt uit. Maarja, ik had liever gehad dat ze van onze belastingcenten een goedkoop damwandprofielgebouwtje hadden neergezet.
Beetje wennen hoor.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:20 schreef Miss_kausalaya het volgende:
[afbeelding]
ook wel heel mooi eigelijk..![]()
Vreselijk! Dat een gemeente dit goedkeurt!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:20 schreef Miss_kausalaya het volgende:
[afbeelding]
ook wel heel mooi eigelijk..![]()
laat ik het dan nog iets anders formuleren, ik zou de welstandcommissie ontslaanquote:
Je dacht: 'Ik ga de binnenkant van een kerk op ware grootte posten' ?quote:
Gasunie, geen NAM.quote:Op donderdag 1 maart 2007 10:00 schreef Heerlijkheid het volgende:
Het hoofdkantoor van de NAM in Groningen:
De schatkamer.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:02 schreef Cynix ® het volgende:
Beetje wennen hoor.
* Cynix ® moet ff goed kijken wat de bovenkant is.
Wilde ik ook al plaatsen.quote:Op zondag 4 maart 2007 12:17 schreef Autoreply het volgende:
De Abdij (het gehele oude centrum) in Middelburg:
[afbeelding]
Zekerquote:Op zondag 4 maart 2007 15:26 schreef raptorix het volgende:
Magna Plaza in amsterdam is erg mooi vind ik.
vroeger was dit HET postkantoor van amsterdam! Ontworpen door Cuypers, die ook onder andere een hoop kerken en het centraal station van amsterdam op zijn geweten heeft. Ik vind het zelf ook een superfraai gebouw maar in die tijd werd het bespot om zijn historisme: veel stilistische kenmerken geleend van andere stromingen (zoals gothiek etc) die tezamen een gebouw maken en waarbij die stilistische kenmerken hun oorspronkelijke betekenis niet meer hebben.quote:
Ja..quote:Op zondag 4 maart 2007 22:10 schreef raptorix het volgende:
Wat trouwens ook leuk in amsterdam is, is gevels kijken, let er maar eens goed op, bijvoorbeeld als je in de tram zit, super veel leuke dingen te zien op de gevels, van mooie beelden, tot spreuken, of omschrijvingen van oude bestemmingen. Kijk maar eens naar Coffeeshop bulldog in amsterdam, en je ligt in een deuk
Zo ontdekte ik in Utrecht een huis dat "De Vergulden Doodskist" heet.quote:Op zondag 4 maart 2007 22:10 schreef raptorix het volgende:
Wat trouwens ook leuk in amsterdam is, is gevels kijken, let er maar eens goed op, bijvoorbeeld als je in de tram zit, super veel leuke dingen te zien op de gevels, van mooie beelden, tot spreuken, of omschrijvingen van oude bestemmingen. Kijk maar eens naar Coffeeshop bulldog in amsterdam, en je ligt in een deuk
Preciesquote:Op zondag 4 maart 2007 22:25 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Ja..
Wat staat daar ook alweer op?
Politiepost oid toch?
De ArenA mag in het rijtje lelijkste gebouwen. Een onzettend gedrocht dat is het.quote:Op maandag 5 maart 2007 00:08 schreef superhero87 het volgende:
Amsterdam Arena
[afbeelding]
Magna Plaza, Amsterdam
[afbeelding]
[afbeelding]
Nationale Nederlanden, Rotterdam
[afbeelding]
ING, Amsterdam
[afbeelding]
Daar heb je een punt.quote:Op maandag 5 maart 2007 00:08 schreef superhero87 het volgende:
Magna Plaza, Amsterdam
Niet waarquote:Op maandag 5 maart 2007 00:49 schreef raptorix het volgende:
Riverstate in amsterdam is pas lelijk, het lelijkste gebouw op de mooiste plek van amsterdam
Das toch volkspaleis voor nijverheid of iets dergelijks?quote:Op maandag 5 maart 2007 00:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Niet waarDat is de Nederlandsche Bank, waar ooit dit stond:
[afbeelding]
http://www.paleisvoorvolksvlijt.nl/quote:Op maandag 5 maart 2007 00:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Das toch volkspaleis voor nijverheid of iets dergelijks?
Zeker erg mooi! Op die foto staat trouwens het stadhuis van Middelburgquote:Op zondag 4 maart 2007 12:17 schreef Autoreply het volgende:
De Abdij (het gehele oude centrum) in Middelburg:
[afbeelding]
Klopt jahquote:Op maandag 5 maart 2007 12:49 schreef Vava het volgende:
[..]
Zeker erg mooi! Op die foto staat trouwens het stadhuis van Middelburg
Dit is de abdij zelf:
Zonde dat die afgefikt isquote:Op maandag 5 maart 2007 00:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Niet waarDat is de Nederlandsche Bank, waar ooit dit stond:
[afbeelding]
Cuypers heeft mooie gebouwen gemaakt, maar niet het oude postkantoor in Amsterdam. Dat is van C.H. Peters, rijksbouwmeester in die tijd. Overigens is het wel opgetrokken in dezelfde stijl als waarin Cuypers werkte, Neogotischquote:Op zondag 4 maart 2007 22:05 schreef Jerruh het volgende:
[..]
vroeger was dit HET postkantoor van amsterdam! Ontworpen door Cuypers, die ook onder andere een hoop kerken en het centraal station van amsterdam op zijn geweten heeft. Ik vind het zelf ook een superfraai gebouw maar in die tijd werd het bespot om zijn historisme: veel stilistische kenmerken geleend van andere stromingen (zoals gothiek etc) die tezamen een gebouw maken en waarbij die stilistische kenmerken hun oorspronkelijke betekenis niet meer hebben.
ow, dan heb ik dat verkeerd gelezen. hij had trouwens ook het rijksmuseum ontworpen, en dat heb ik in de war gehaald met het oude postkantoorquote:Op maandag 5 maart 2007 20:40 schreef bietser het volgende:
[..]
Cuypers heeft mooie gebouwen gemaakt, maar niet het oude postkantoor in Amsterdam. Dat is van C.H. Peters, rijksbouwmeester in die tijd. Overigens is het wel opgetrokken in dezelfde stijl als waarin Cuypers werkte, Neogotisch
Tja het lijkt een beetje verloren achter het paleis, maar goed het blijft een prachtig gebouw, zelfs na de restauratie tot winkelcentrum.quote:Op maandag 5 maart 2007 20:48 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ow, dan heb ik dat verkeerd gelezen. hij had trouwens ook het rijksmuseum ontworpen, en dat heb ik in de war gehaald met het oude postkantoor.
ik vind het alleen jammer dat dit gebouw niet goed tot zijn recht komt aan de nieuwezijdse kolk daar, of hoe die straat ook mag heten: zijn grootheid is niet echt te ervaren!
pak het linkje van de foto en zet hem tussen deze tags: [img]linkjefoto[/img]quote:Op maandag 5 maart 2007 20:59 schreef bietser het volgende:
[..]
Tja het lijkt een beetje verloren achter het paleis, maar goed het blijft een prachtig gebouw, zelfs na de restauratie tot winkelcentrum.
Ook mooi gebouw uit meer moderne tijd vind ik het provinciehuis van Gelderland in Arnhem. Ben er 1x binnen geweest. Prachtig uitzicht over de Rijn.
Helaas kan ik geen foto plaatsen want heb geen idee hoe dat moet.
Yep, daar staat er ook eentje. Maar ik vind dat van Parijs (nog) mooier (= appels met peren vergelijken, maar dat heb je in zo'n topic). Het verbaast me niet dat je het niet kent, het is een van de meest onderschatte gebouwen van Parijs.quote:
jij vindt het parijse pantheon mooierquote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:37 schreef Roy_vdm het volgende:
[..]
Yep, daar staat er ook eentje. Maar ik vind dat van Parijs (nog) mooier (= appels met peren vergelijken, maar dat heb je in zo'n topic). Het verbaast me niet dat je het niet kent, het is een van de meest onderschatte gebouwen van Parijs.
Edit: als je architectuur studeert en architectuur toch je interesse is, zou je het eigenlijk moeten kennen... even off-topic plaatje dan maar:
[afbeelding]
true, maar smaak kan anders zijn.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:45 schreef komrad het volgende:
[..]
jij vindt het parijse pantheon mooier![]()
Het romeinse pantheon is een baken van de bouwkunst die ze toen al hadden, ruim 1600 jaar voor het franse pantheon gebouwd!
Voor het Romeinse Pantheon moeten we allemaal bijzonder veel respect hebben. Ik ben er geweest en het is in één woord magnifiek. Alleen die zuilen al... en de tekst (Agrippa fecit...) ... beetje reclame voor jezelf kan geen kwaadquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:45 schreef komrad het volgende:
[..]
jij vindt het parijse pantheon mooier![]()
Het romeinse pantheon is een baken van de bouwkunst die ze toen al hadden, ruim 1600 jaar voor het franse pantheon gebouwd!
erg mooi ook!!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:53 schreef Cynix ® het volgende:
[afbeelding]
Mozes & Aäronkerk, Waterlooplein, Amsterdam.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:17 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Dat kan volgens mij alleen een Rotterdammer mooi vinden.
Verkeerd geformuleerd. Ik ken dus alleen maar Rotterdammers die het mooi vinden. Van niet Rotterdammers hoor en lees ik veel negatieve dingen over onze architectuur en skyline.quote:
Ohw, okay. Jaloezie.quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:35 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
[..]
Verkeerd geformuleerd. Ik ken dus alleen maar Rotterdammers die het mooi vinden. Van niet Rotterdammers hoor en lees ik veel negatieve dingen over onze architectuur en skyline.
Klopt helemaal!quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:42 schreef Roy_vdm het volgende:
Rotterdam had voor de Tweede Wereldoorlog natuurlijk erg mooie gebouwen, zoals de theaters van Tuschinsky.
helemaal mee eens! mooi, ook van binnen!quote:
In het Magna Plaza zijn nog talloze details te zien die eraan herinneren dat het vroeger als postkantoor fungeerde. Buiten op de hoek zie je bijvoorbeeld nog brievenbussen in de muur verwerkt. Als je onder de letters "Magna Plaza" (dus voor de ingang) staat kun je, achter diezelfde letters, nog de oude tekst "Posterijen" of iets dergelijks lezen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:08 schreef Sanne_ het volgende:
[..]
helemaal mee eens! mooi, ook van binnen!
wel duur..![]()
quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:43 schreef Noork het volgende:
Het NN gebouw vind ik hiervoor wel in aanmerking komen.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:33 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Valt wel mee , van mij mogen ze in elke stad zo'n ding naast t centraal station zetten ,
is wel makkelijk als je even niet weet waar je bent ,loop rustig door , om de hoek is tie meestal weer wel te zien.
Doe jij dat dan maar, dan ga ik even op zoek naar plaatjes van paleis Soestdijk.quote:
Calypso vind ik wel een erg ongelukkig gekozen naam , aangezien die wittige sectie drvan scheef is.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:43 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Deze wilde ik ook zojuist posten.![]()
De Calypso Rotterdam:
[ afbeelding ]
Die 1e foto is geen foto van de Blob volgens mij...quote:Op zondag 13 februari 2011 14:20 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Blob in Eindhoven (wel controversieel want er zijn evenzoveel mensen die het afschuwelijk vinden) :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat je gelijk hebt... ik had het gegoogled. Ik zal het even weghalenquote:Op zondag 13 februari 2011 14:36 schreef stef040 het volgende:
[..]
Die 1e foto is geen foto van de Blob volgens mij...
Wat een graf lelijk dingquote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:00 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Interpolis kantoor in Tilburg. De glazen vloer van gebouw links naar rechts is vooral tof.
[ afbeelding ]
En de Vesteda torenquote:Op zondag 13 februari 2011 14:23 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
En als we toch in Eindhoven zijn, de Bijenkorf vind ik ook mooi
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |