abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46694780

Welkom bij alweer de 5e aflevering van deze reeks! Dit is het topic waar amateurvoetbaltrainers met elkaar kunnen praten en discussieren over alles wat het trainersvak zo mooi/verschrikkelijk maakt. Blessures, lastige kinderen, spelvreugde, dilemma's, opstellingen, tactieken....werkelijk álles kan hier besproken worden!

Links naar voorgaande delen:
Het Grote amateur-jeugd voetbaltrainers Topic!
Het Grote amateur-jeugd voetbaltrainers Topic Deel II
Het Grote Amateur-jeugd Voetbaltrainers Topic Deel III
Het Grote Amateur-jeugd Voetbaltrainers Topic Deel IV

Overzicht van posters in deze reeks, en welke taak zij hebben bij hun voetbalclub:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Stanley_Climbfall        GSV Lycurgus E1
Yeahinho                 OJC D8 
Dennus-F                 Zwart-Wit Harderwijk E1 
Zjakkie                  Leider SEOLTO F3 
Kaputwiehund             ? 
Damzkieee                NEO C4 
Solstice                 ? - E3
Maikelsp                 v.v. Diepenveen E-selectie en D3
TerroRobbie              Leider FC Den Bosch D1
Sethje                   Leider A2
FritsFluitketel          Leider Veluwse Boys D1
Merson                   ? - F1 
SupaMario                VVAC F4
-Petor-                  ? - B2
Hannowannabe             v.v. Diepenveen E1
Keijz                    v.v. Lyra D3
VarvesteR                S.C. Espel E1/E2
Sethje                   Leider Nemelaer B2
Karrel_Laaglawaai        SDZZ E2
donn                     WSV 1930 E-pupillen + Fortuna Wormerveer D4
nr11                     S.V. ARC E-top
PAA-053                  GSV Be Quick 1887 D2

Opm. 1: Yeahinho, ik wist je club niet 100% zeker. Klopt dit?
Opm. 2: Het lijstje is nog niet bepaald netjes. Zie ook het hulptopic dat ik daarover opende Ik edit de OP zogauw ik de oplossing weet. FAQ geeft geen uitkomst.
Opm. 3: Met dank aan Yeahinho voor de graphic!
Opm. 4: Het lijstje is ws. verouderd. Ook staan er users in die we hier al lang niet meer hebben gezien. Geef fouten even door, dan wijzig ik het.

Game on!

[ Bericht 5% gewijzigd door PAA-053 op 26-02-2007 21:16:00 ]
pi_46696491
Ik enige opmerking die ik kan geven is dat ik leider ben (van idd Seolto F3), en dus geen traingingen geef. Verder ziet het er goed uit PAA, mijn complimenten !
pi_46698776
goed bezig!
pi_46710146
Zo
pi_46746249
Ja en nu nog interessante discussies he
pi_46748248
Morgen spelen tegen WSV E1 in apeldoorn!
pi_46806351
Jammer dat ik niet kon
Hoeveel ist geworden?
pi_46819110
6-1 verloren helaas, beetje geflatteerd maar we hebben ook wel 3 of 4 goede kansen gehad en nog een penalty op de paal geschoten

Zaterdag als het doorgaat tegen vvog
pi_46819534
Wij moeten zaterdag naar UD E2 toe. Vorige keer hadden we dik gewonnen.

2e competitiehelft zijn we in ieder geval goed begonnen met een 5-3 overwinning op Columbia E1. Dus hopen dat we dit kunnen doorzetten, en misschien wel weer kampioen kunnen worden.
Als je niet schiet, kun je ook niet missen.
pi_46821444
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 20:04 schreef Dennus-F het volgende:
6-1 verloren helaas, beetje geflatteerd maar we hebben ook wel 3 of 4 goede kansen gehad en nog een penalty op de paal geschoten

Zaterdag als het doorgaat tegen vvog
Dennis ik heb je gemaild op je @e1 adres. Zou je die ff willen bekijken?
pi_46822429
Heb ik gezien, helaas zitten we vol..
pi_46839374
Helaas
pi_46871199
3 minuten voordat wij weg wilden gaan belde de tegenstander toch op met de mededeling dat de wedstrijd niet doorging...
pi_46877987
Bij ons gingen alle thuiswedstrijden door: zowel op het kunstgras maar ook op het gewone gras. ALLE uitwedstrijden waren afgelast, helaas die van ons dus ook!
Als je niet schiet, kun je ook niet missen.
pi_47046473
Ik ben benieuwd voor komend weekend....ik wil wel weer!
En anders gaan we zwemmen, trouwens.
pi_47056375
Het weer ziet er voorlopig goed uit dus ik ga ervan uit dat we weer mogen
pi_47130345
Even een quote van mezelf uit het vorige topic:
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:13 schreef Vakkie_W het volgende:
Wat een geouwehoer zeg die spelerspassen. We moesten gister met de B1 tegen de B1 van Excelsior Zetten voetballen. Hun de formulieren ingevuld, dus de scheids (Een leider van de thuisspelende club) wil de spelerspassen zien. Dus hij checkt de namen die met de namen die er op de lijst staan, en het klopte allemaal. Alleen had hij niet naar de leeftijd gekeken. Dus ik vraag aan de leider van Excelsior Zetten of ik het formulier mag zien dat die speler een dispensatie speler is. Hun kwamen met het antwoord dat ze die waren vergeten. Dat heb ik dus op het formulier gezet.
In de eerste helft een hoop geouwehoer, en er word door onze trainer vermoed dat hun met meer A spelers aan het spelen zijn. Ik in de rust even naar de competitie indeling van de KNVB gesurft, en wat blijkt? Dat team blijkt helemaal geen dispensatie team te zijn. Op het formulier staat nu dat die speler geen papieren bij zich had, dus niet speelgerechtig was.
Doet de KNVB hier wat mee?
Vandaag lag er een brief van de KNVB in ons elftal postvak.
Daarin stond dat de KNVB de volgende straf aan Excelsior heeft opgelegt:

-De uitslag van de wedstrijd voor 3-0 voor ons
-Excelsior krijgt 3 punten in de mindering
-En ze krijgen een boete van 150 euro

Erg goed gehandelt van de KNVB
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
pi_47133512
Verrassend
pi_47151942
Mijn mannekes begrepen er niet veel van gisteren. Het is een paar weken geleden dat we voor het laatst gespeeld hadden, en in die tijd hebben ze het voetbal compleet verleerd leek wel, we bakten er niks van. We kwamen nog met 1-0 voor, en we kregen een grote kans op 2-0. Maar daarna was het helemaal over, met een 1-6 eindstand als gevolg.

Nou heeft onze keeper pfeiffer dus die komt voorlopig niet, en iemand anders die ook altijd wil keepen (maar het liefst helemaal stopt, wat zijn ouders dan weer niet willen) stond in het goal. Het nadeel aan hem is dat hij heel erg afwezig is altijd, hij kan zijn concentratie er niet bij houden. Hij staat altijd maar een beetje tegen een paal en, en bij uittrappen neemt ie ook altijd iets te veel zijn tijd. En verder houdt ie gewoon weinig tegen. Maar het lag dit keer niet alleen aan hem. Alleen onze topspeler (serieus, die is echt goed) haalde zijn oude niveau, verder speelde iedereen bagger.
pi_47161075
Ja, het niveau loopt heel snel terug bij die spelertjes. Zal wel komen omdat ze bijna nooit buiten voetballen ofzo. Bij mijn eigen team had ik de laatste 2/3 weken iets minder op de techniek getraind, en dat zag je dan ook weer terug in de wedstrijd. De balcontrole en mannetjes passeren was gelijk een stuk minder.
pi_47369954
Toffe OP, topic helemaal gemist.

Vandaag 0-1 gewonnen bij de nummer 2, ben echt supertrots op onze mannen .

Voor de winterstop 1 gewonnen en de rest (dik) verloren.
Nu al twee gewonnen, een gelijk en een verloren, een stuk leuker om zo de competitie te spelen .
pi_47374731
Wij speelden dit keer niet eens zo slecht, alleen aanvallend konden we niks maken. Daardoor hebben we uiteindelijk met 4-1 verloren. Maar het zag er al veel beter uit dan vorige week
  zaterdag 17 maart 2007 @ 19:04:41 #23
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_47375830
Vandaag verloren met 4-2 echt een kutwedstrijd. Wij hadden constant balbezit tot aan de 16 tegenstander maar dan kwam er niets uit. Uiteindelijk op 3-0 achter. Toen flink kwaad geworden langs de kant en va banque gaan spelen. Dat resulteerde in de 3-1 en 2 ballen op de paal . Daarna waaide een voorzet van hun er nog in, 4-1. Daarna een voorzet van onze rechtshalf en een verdediger vangt de bal op in de 16 :S echt een mafkees, dus penalty 4-2. Toen aanval op aanval maar het mocht niet baten....

Echt zo klote, ik denk dat we 60 procent balbezit hadden maar voorin te weinig stootkracht. Hun koemen 7 keer over de middelijn en score 4x..jammer
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  zaterdag 17 maart 2007 @ 19:04:51 #24
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_47375837
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:31 schreef PAA-053 het volgende:

Opm. 4: Het lijstje is ws. verouderd. Ook staan er users in die we hier al lang niet meer hebben gezien. Geef fouten even door, dan wijzig ik het.

Game on!
Bij mij is het inmiddels Nemelaer A2
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
Mijn party reviews
pi_47395321
Helaas kan hem niet meer wijzigen....

Wij waren dit weekend vrij. Ben naar mijn oude clubje geweest, was erg gezellig. Concurrenten hebben het goed gedaan, we komen nu echt in een belangrijke fase van de competitie.

Maar, wat ik veel belangrijker vind en mij toch wel een beetje zorgen baart is dat we na de winterstop eigenlijk maar 1 wedstrijd echt góed hebben gespeeld. Het wordt weer eens tijd, maar ik vind het moeilijk de vinger op de zere plek te leggen.

Zaterdag a.s. moeten we tegen een echte schoptegenstander, dat ligt ons totaal niet......ik ben benieuwd
pi_47611381
Nou dat ging goed

7-3 gewonnen en vooral na rust echt fenomenaal goed spel
We tikten ze werkelijk helemaal zoek!

Jullie?
pi_47612302
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:50 schreef Yeahinho het volgende:
Toffe OP, topic helemaal gemist.

Vandaag 0-1 gewonnen bij de nummer 2, ben echt supertrots op onze mannen .

Voor de winterstop 1 gewonnen en de rest (dik) verloren.
Nu al twee gewonnen, een gelijk en een verloren, een stuk leuker om zo de competitie te spelen .
Vandaag de terugwedstrijd met 3-5 verloren .
Voor rust stom op 0-2 achterstand komen, via een prachtige goal op 1-2, 1-3 bij rust.
Na rust (door een terugspeelbal waar de keeper overheen trapte ) kwamen we op 2-3, en de gelijkmaker zat er echt in. Die viel echter niet, en net toen ik er een extra spits inzette, kwam er een counter en werd het 2-4 .
Daarna nog 2-5 en 3-5, maar na de 2-4 was het gespeeld (en wisselde ik mijn beste spelers maar meteen).

Maar goed, 2 gewonnen, 1 gelijk, 2 verloren... we doen leuk mee en dat is al heel wat .
pi_47633428
2-1 verloren. Maar de spelertjes beginnen verschrikkelijk handig te worden met de bal, het trainen op techniek begin je nou steeds meer terug te zien. Als ze nu nog iets minder op een kluitje gaan voetballen is het helemaal mooi.
pi_47637080
Wij hadden weer maar 7 man, eentje had zich niet afgemeld. De keeper was er niet bij, dus moesten we iemand aanwijzen om in het goal te gaan staan. De spelertjes hadden er ook niet allemaal zin in. Uiteindelijk met 4-0 verloren. Als dat volgende week maar beter gaat bij de derby tegen Virtus!
pi_47865930
Drama. 0-5 verloren van de nummer 4, wij 2e. Gelukkig nummer 3 ook verloren. Complete off-day, leek helemaal nergens op.
We mistten ook 4 spelers (incl. keeper en topscorer/spits) en konden niet perfect trainen afgelopen week.

Komende week heel goed trainen en zaterdag wij tegen de nummer 3! De wedstrijd om de 2e plaats!
pi_47866718
4-1 verloren van de onderste, die nog puntloos waren .

Echt een drama, schande, en eigenlijk best lachwekkend allemaal .
pi_47870020
Onze spelertjes konden weer moeilijk scoren... Bij rust was het nog 0-0 en onze gelegenheidskeeper liep nog te klagen dat ze zo weinig te doen kreeg. Nu wisselen we in de rust van keeper zolang een van onze 2 vaste keepers er niet is. Dat was maar goed ook, want onze enige vrouwelijke speler kreeg de bal, stak drie kwart van het hele halve veld over en scoorde. Dit gebeurde allemaal nadat we op 0-1 achter waren gekomen na wat verdedigingsprutswerk. Vlak voor tijd zette een andere speler ook goed door, kwam 3 man plus een keeper voorbij, en stelde zo 3 punten veilig.

En het mooiste van allemaal: Dit gebeurde tegen buurman Virtus!!!
pi_47870042
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 18:56 schreef Yeahinho het volgende:
4-1 verloren van de onderste, die nog puntloos waren .

Echt een drama, schande, en eigenlijk best lachwekkend allemaal .
4-1 is toch wel erg, dat is niet eens nog maar net
pi_47890286
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 20:45 schreef Zjakkie het volgende:
Onze spelertjes konden weer moeilijk scoren... Bij rust was het nog 0-0 en onze gelegenheidskeeper liep nog te klagen dat ze zo weinig te doen kreeg. Nu wisselen we in de rust van keeper zolang een van onze 2 vaste keepers er niet is. Dat was maar goed ook, want onze enige vrouwelijke speler kreeg de bal, stak drie kwart van het hele halve veld over en scoorde. Dit gebeurde allemaal nadat we op 0-1 achter waren gekomen na wat verdedigingsprutswerk. Vlak voor tijd zette een andere speler ook goed door, kwam 3 man plus een keeper voorbij, en stelde zo 3 punten veilig.

En het mooiste van allemaal: Dit gebeurde tegen buurman Virtus!!!
Die derby's zijn altijd het hoogtepunt van het jaar ja . Wij hebben jammer genoeg 2 keer verloren van onze rivalen dit jaar....
pi_48086794
Morgen DE wedstrijd van het jaar. We zullen moeten winnen, als we nog 2e willen kunnen worden. Daarnaast wil ik graag zien dat we simpelweg goed gaan spelen, dat ontbreekt een beetje de laatste 2 weken.
We gaan ervoor, en het gaat ons lukken ook

Is er inmiddels al meer bekend over jullie teams van volgend jaar?
Ik ga komend seizoen wederom de D2 van GSV Be Quick 1887 (Groningen) trainen. We spelen sowieso weer 1e klasse, en misschien kunnen we nog naar de hoofdklasse. Het wordt een mooie groep
pi_48088502
wij ook tegen vvog
pi_48131563
wij stonden gisteren bij rust nog met 5-1 voor, maar het werd zelfs nog 5-5
pi_48133525
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 20:46 schreef Zjakkie het volgende:

[..]

4-1 is toch wel erg, dat is niet eens nog maar net
Moet je nagaan hoe slecht we speelden, niemand uitgezonderd .

Het wedstrijdverslag was dan ook niet bepaald positief (de ouders maakten me dat ook nog even duidelijk ), maar gelukkig met resultaat. Gisteren begonnen we ijzersterk, en stonden we binnen 5 minuten al met 0-2 voor!! We speelden onze middenmoot-concurrent compleet weg, en ze mochten blij zijn dat het nog steeds 0-2 was bij rust. Daarna was het weer drama aan onze kant... 1-2 omdat onze keeper een ongevaarlijk schot aan wilde nemen, en via en door z'n benen het doel in liet gaan . Daarna ook nog 2-2 omdat ie een corner via z'n scheenbeschermer in het doel werkte (wat een keeper hebben we toch....) en we leken alsnog de punten te gaan verspelen. Maar in de allerlaatste minuut een wonder: tergend langzaam rolde de 2-3 in het net!!
  † In Memoriam † vrijdag 11 mei 2007 @ 12:21:06 #39
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_49262829
*schop*

PAA-053 kom jij toevallig met je D mannen naar het Concordia internationaal toernooi ?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_49312602
Een of andere grapjas van ons bestuur had een groot deel van onze jeugdteams ingeschreven voor een toernooi in Heinkenszand (Zeeland, wij West-Brabant), dat ruim een uur rijden is bij ons vandaan. De E's en F's dienden om half 9 aanwezig te zijn, wat neerkwam op kwart over 7 weg (met de gehuurde bus), en zo besloot ik om om 6 uur op te staan. Het was overigens wel een goed toernooi verder. De kinderen vonden het leuk, en het was goed georganiseerd. Het enige wat tegenviel was de regen.

Onze eerste wedstrijd wonnen we moeiteloos met 3-0; de tegenstander was te laat en waren er nog niet voor onze wedstrijd, waardoor wij de overwinning kregen. De overige wedstrijden verloren we alle met 1-0. Steeds dat ene doelpuntje, jammer.

Nee, dan onze F1. Dat we een goede lichting hebben dit jaar was mij al bekend. Ze zijn 2 keer kampioen geworden dit jaar, en zeker na de winter speelden ze in een hoge klasse. Ook op dit toernooi bleek weer waartoe ze in staat zijn. De Zeeuwen hebben de neiging groter te zijn dan ons, en dat was vandaag ook weer zo. De F spelers van de tegenstanders waren allemaal een kop groter dan onze F'jes. Bij een wedstrijd van de F1 die ik vanaf het begin gezien heb kwamen de tegenstanders ook als onze spelers af als de Galliërs op de Romeinen. Maar wij lieten zien dat individuele kwaliteiten en positiespel toch effectiever is. Tik-tik-tik en doelpunt. Zo wonnen zij alle wedstrijden en werden een waardig kampioen.
pi_49313812
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:21 schreef just me het volgende:
*schop*

PAA-053 kom jij toevallig met je D mannen naar het Concordia internationaal toernooi ?
Wij van D2 niet, D1 wel. Ik zou mee als begeleider maar moet mijn vader dit weekend helpen met het bouwen van een dak
Zit je bij Concordia?

Update: vandaag laatste wedstrijd van het seizoen gehad, en helaas verloren: 1-5, van de nummer laatst. Aiiii.....erg jammer, vooral ook omdat we gewoon best goed speelden!
Na afloop cadeautjes gehad Erg leuk, toffe reacties van de ouders en de jongens natuurlijk. Helaas ook minder leuke dingen, een jongen gaat weg bij de club en had het daar erg moeilijk mee.
Komend weekend met het team naar Belgie voor een internationaal toernooi, enorm tof!
  † In Memoriam † zondag 13 mei 2007 @ 00:37:48 #42
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_49319623
Jammer Paa-053 het is een hartstikke leuk toernooi! Jullie hebben gezellige begeleiders/trainers en als het goed is is nu het licht uit in de slaapzaal en ik ga hier thuis het lichtje uitdoen want ik moet morgen present zijn als ehbo-er!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_49414705
D1 had het niet zo goed gedaan he
8e van de 8

Wij gaan overmorgen naar Belgie, 3 dagen toernooi! We doen mee aan de Kempen Cup. Het enthousiasme bij de jongens is groot, en stiekem bij mij ook
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2007 @ 09:31:38 #44
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_49431901
Heel veel plezier!

Wij hebben nu een weekje rust en volgend weekend gaan we naar Duitsland met de D1 en de C1!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_49943467
Just me, waren jullie toevallig in Koblenz? Dan heb je weer BQ D1 en ditmaal ook B1 gezien

Ik ben net terug van toelatingstest voor TC3. Voetballend ging het aardig, gesprek was enorm kort (3 min.) en viel me nogal tegen. Denk dat ik er wel door ben

Met D2 loopt, zoals bij iedereen, het seizoen ten einde. Belgie was ge-wel-dig. Ontzettend leuke tijd gehad, perfect weer, leuke sfeer, contact tussen mij en medebegeleider (vriend van me, ook van de club) en ouders en jongens ging top. Sportief was het wat minder, maar ach We zijn 11e van de 16 geworden, niet heel slecht. Een prachtige herinnering en heel leuk om dat met deze leuke groep mee te maken

Afgelopen weekend met Robur C1 naar de Trophee du Rhin geweest, in Strasbourg. Weer zo'n tof weekend gehad

We gaan met D2 nog 1x trainen, maar pas op maandag 11 juni. Zaterdag a.s. misschien nog een toernooitje, maar zonder mij, en zondag familiedag. Dan sluiten we het seizoen met de ouders zo'n beetje af.

Zijn jullie al klaar? Of bezig met de afsluiting? En hoe gaat dat?
pi_49943622
Ik heb ook die test gedaan, denk dat het wel goed komt.

Verder spelen wij me de nieuwe E1/E2 nog wat wedstrijden.

en trainen nog een aantal keer.
pi_49970476
Blijf je bij ZW of ga je toch naar VVOG?
pi_49971247
Ik blijf, ik heb een bericht gehad dat ik inmiddels toegelaten ben voor tc3.
pi_49992648
Ok, hoe lang duurde dat?
pi_50000050
Morgen op 'kamp' met ons teampje .

Zaterdagochtend tot zondagavond, allerlei activiteiten geregeld. Fietstocht naar de verblijfplaats, daar natuurlijk voetballen en zwemmen, boerengolf, pannenkoeken eten, dropping in de bossen, kampvuurtje, slapen in legertent, met treintje naar trimbaan, daar uiteraard wedstrijdje houden, pingpongtoernooi, en natuurlijk afsluiten met een bbq aan het zwembad.

We hebben ook voor iedereen een mooi boekje gemaakt met team-/actiefoto's, een kort stukje over elke speler en alle wedstrijdverslagen. Owee als ze dit niet tof gaan vinden .
pi_50009932
Ongeveer een week anderhalve misschien
pi_50083224
Ik had het binnen 2 dagen binnen: voldoende gehaald en ben dus toegelaten tot de cursus
  † In Memoriam † maandag 4 juni 2007 @ 09:46:58 #53
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_50083377
Hé super!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_50084507
heb jij het in groningen gedaan of ergens anders??
pi_50090741
Groningen ja. Test bij CVVB in Bedum gehad. Slecht veld, maar goed te doen. Het is nu afwachten waar de cursus wordt gegeven en op welke weekdag....
pi_50098046
Bij ons sowiezo op vrijdag
pi_50821718
Waren de E indelingen maar al bekend:P
pi_51455420
Sjezus nu zijn de indelingen bekend, heeft de KNVB website weer een fout!!
pi_51455744
Ik dacht eigenlijk dat alleen de standaardteams beker speelden, train zelf de E-3 bij onze vereniging maar daar staat ook al een bekerpoule bij, als ik op mijn team klik krijg ik trouwens ook een fout.
pi_51463403
je club kan je inschrijven voor de beker. Wij hebben mede door vakanties alleen onze 1e teams ingeschreven
pi_51483778
Ow, ok. Heb vorig jaar geen beker gespeeld dus vond het een beetje vreemd, maar kan wel kloppen, d'r zijn wat veranderingen geweest in het jeugdbestuur, misschien dat de nieuwe coördinators ons ingeschreven hebben.

Ik heb gisteren trouwens de DVD van Cock van Dijk binnengekregen. Echt handig voor trainers die willen beginnen met Coerver. Ik vind zelf dat de uitleg en de beelden een stuk duidelijker zijn dan de DVD's van Coerver zelf.
pi_51490032
Die DVD heb ik ok ja! Leuke dvd!

Inmiddels de poule indeling gezien voor de competitie! ik zeg laten we mar beginnen!
pi_51493047
Hij doet het bij jou wel? D'r staat bij mij wel welke poule we met de beker inzitten, omdat ik het team bij favorieten heb staan. Maar ik kan nog steeds niet kijken wie er verder in de poule of competitie zitten.
pi_51493365
als ik bij www.knvb.nl/oost kijk dan kan ik een document downloaden waarbij alle indelingen instaan!
pi_51494051
Heb het gevonden, dank je. Nu nog even m'n eigen team vinden.
pi_51835151
Snap nu ook waarom ik het niet kon vinden. We zijn ingedeeld in de 3e klasse in plaats van de 4e. En dat met een team dat het in de 4e klasse al moeilijk genoeg zou hebben... Ze zijn sowieso een beetje raar bezig bij die club van me, met m'n seniorenteam ben ik gepromoveerd en we willen daarmee wel graag een klasse hoger, en die hebben ze dan weer in dezelfde klasse gelaten.
pi_51991761
Zo ik ben hier een hele tijd weggeweest zeg

Ben benieuwd naar jullie indelingen! De onze:

1e klasse I
1 Heracliden De D1 10:30 Uithuizen
2 Pelikanen De D1 9:00 Appingedam
3 Neptunia D1 13:00 Delfzijl
4 Be Quick 1887 D2 9:00 Haren
5 -
6 HS'88 D1 10:30 Hoogezand
7 ZFC Zuidlaren D2 11:30 Zuidlaren
8 Omlandia D1 10:30 Ten Boer
9 Siddeburen D1 10:30 Siddeburen
10 Loppersum SC D1 11:00 Loppersum
11 VAKO D1 9:00 Vries
12 CVVB D1 9:00 Bedum

Oftewel: we zitten bij vrijwel allemaal boerenclubs. En daar ben ik niet blij mee, gezien die brave, verwende spelertjes van mijn team
Serieus: de reistijden zijn gigantisch en het zijn vaak behoorlijk forse tegenstander. Wij zijn dit jaar erg klein maar wel technisch, er ligt dus een mooie uitdaging Het is alleen zo jammer dat je je tegen die tegenstanders moet gaan wapenen, los van het voetbal.

Wij beginnen ws. zaterdag 11 aug. of dinsdag 14 aug. Heb er zin in
Ben nu bezig met een jaarplanning of iig een poging daartoe.
Daarom een oproep: wie heeft er een jaarplanning liggen, of een jeugdplan van zijn club? Ook links zijn welkom!
pi_52481965
Vandaag met 1-4 gewonnen van ZFC Zuidlaren D2. Die club van die scheidsrechter enzo
Stanley kan je daar misschien ook wel wat over vertellen, qua club dan

We speelden goed, lekker snel en veel acties. Erg leuk om te zien. De spelertjes zijn erg fanatiek maar ook een hecht team aan het worden. We misten 4 spelers, waarvan er 1 met D1 mee 'moest' doen. Vond 'ie niet leuk
Er deden wel 2 E1-spelers mee, waarvan er een nog gescoord heeft ook! Geweldig!
pi_52482725
Crosspost. OJC D6 is het seizoen lekker begonnen .

Staan we daar vanmorgen met 14 hongerige jongens die eindelijk weer eens een lekker potje willen voetballen op sportpark van NIVO Sparta.... krijg je doodleuk te horen: "maar wij hebben helemaal geen D5" .

Wat een knurften zeg... We hebben nog voorgesteld om dan samen met de D4 en Emplina D6 (ofzoiets) die op dezelfde tijd aftrapten een soort mini-toernooitje te houden, maar dat wilde een of andere kale die in het jeugdbestuur zat absoluut niet. "We hebben niet genoeg velden" bleef ie maar continu herhalen, terwijl we voor zoiets toch echt maar 1 veld nodig hebben en het evenveel tijd in beslag neemt.... Maar goed, toen die wedstrijd gisteravond afgelast bleek te zijn, was dat idee dus ook van de baan.

Aangezien de D1 om vijf voor 10 nog steeds in haar eentje warmliep op het hoofdveld was het alsnog opgelost: we gingen gewoon tegen NIVO Sparta D1 spelen! Terwijl we ons in de kleedkamer snel aankleedden, kwam die kale van het jeugdbestuur echter naar binnen lopen "Boxtel D1 is er tóch..." . Maar wij waren uiteraard niet voor 1 gat te vangen: ondanks de inmiddels flippende kale van het jeugdbestuur werd met o.a. D1 en 1e elftal-trainer Bert Ruijsch afgesproken dat we een minitoernooi zouden houden, samen met NIVO Sparta D1 en Boxtel D1 dus .

Onze jongens knepen em al, want die ploegen trainen 4x per week, en wij hebben nog niet een noemenswaardige training achter de rug. Maar goed, na een goede tien minuten kwamen we zelfs op een 1-0 voorsprong tegen Boxtel D1! Uiteraard verloren we wel, met 1-3 in 25 minuten. Helemaal niet slecht voor onze ploeg. Meteen daarna de helft tegen NIVO Sparta. De pijp was bij ons uiteraard helemaal leeg, en we gingen wat uitproberen met spelers op vreemde posities. Dat het 5-0 werd was dan ook niet vreemd.
pi_52496007
Mooie oplossing zo'n mini-toernooi. Ik was zelf waarschijnlijk gewoon naar huis gegaan, zonder om op zoiets te komen.
  zondag 19 augustus 2007 @ 15:22:57 #71
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_52501338
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:30 schreef PAA-053 het volgende:
Vandaag met 1-4 gewonnen van ZFC Zuidlaren D2. Die club van die scheidsrechter enzo
Stanley kan je daar misschien ook wel wat over vertellen, qua club dan

We speelden goed, lekker snel en veel acties. Erg leuk om te zien. De spelertjes zijn erg fanatiek maar ook een hecht team aan het worden. We misten 4 spelers, waarvan er 1 met D1 mee 'moest' doen. Vond 'ie niet leuk
Er deden wel 2 E1-spelers mee, waarvan er een nog gescoord heeft ook! Geweldig!
Heb je nog mensen gesproken over de toestand van die scheidsrechter? Is hij al weer thuis?

Bij ons wordt er eigenlijk niet over gesproken meer. Ik ben alleen met de pupillen bezig en het staat allemaal zo ver af van de belevingswereld van iedereen.

Hele rare week achter de rug.
pi_52533984
Letterlijk elk gesprek in de kantine of langs het veld gaat erover. Erg vreemd om te horen, zoiets past niet bij een voetbalclub. Over zijn toestand weet ik niets, heb er daar ook niet naar gevraagd moet ik zeggen.

Overigens had ik niet het idee dat scheidsrechters bang waren of iets dergelijks. Ik hoorde er een paar over praten en die hadden het over een incident van een idioot. Hopelijk hadden ze gelijk!
pi_52537330
Ik zag net ons voltallige bestuur vertrekken richting Zuidlaren. Niemand weet alleen hoe het met die man is nu.

Wij spelen trouwens woensdag 29/8 bij jullie volgens mij, weet niet of ik dat duidelijk had gezegd.
pi_52538438
Nee stond idd zaterdag a.s. in het mailtje, had al teruggemaild.
De kans is wel aanwezig dat ik er dan ben ja
pi_52538528
He joehoe! wij zijn ook weer begonnen..! Bas jij krijgt nog antwoord van mij op je mail! beetje trage trainer!
pi_52635441
Vandaag E1 en D2 tegelijkertijd getraind. 25 jongens. Niet tegen elkaar, wel bij sommige oefeningen door elkaar heen, dat is alleen maar leuk.

Gisteravond eerste training E6 moeten afbreken na 35 minuten wegens onweer.

Tof om zowel het hoogste als het laagste E-team te trainen. Allemaal eerstejaars in E6.
pi_52683332
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:17 schreef PAA-053 het volgende:
Nee stond idd zaterdag a.s. in het mailtje, had al teruggemaild.
De kans is wel aanwezig dat ik er dan ben ja
Het is nu weer woensdag 5/9 geworden.
pi_52687289
Wij hebben vandaag het Zwaluwen toernooi gehad... De conclusie die getrokken kan worden is dat we een zwaar jaar tegemoet gaan
  zondag 26 augustus 2007 @ 09:41:23 #79
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_52692737
Wij beginnen met E1 met drie gigantisch zware bekerwedstrijden en de eerste competitiewedstrijd ook meteen tegen de beste ploeg. Pas de tweede competitiewedstrijd reken ik op drie punten.

Dat is dan wel om 9.00u 's ochtends ergens diep in Friesland.
pi_52693526
Wij hebben er al 2 beker wedstrijden op zitten... en maandag de 3e.. met wisselende uitslagen namelijk 7-1 verlies en 13-0 winst. Helaas begint de competitie zaterdag al. Dan zijn we pas compleet.
pi_52694060
Voor de OP, het is Seolto F1 geworden dit jaar (meer F teams hebben we niet in kunnen schrijven)
pi_52695081
Gisteren met 3-6 verloren van Gorecht D1. We speelden prima, stonden nog met 3-2 voor, dus ben gewoon erg tevreden

Die jongens spelen een klasse hoger dan wij en dat was aan de individuele kwaliteiten van vooral de asspelers te zien.

Dinsdag 4 sept. tegen buurman Helpman D1. Zij wonnen met 7-1 van dit Gorecht, wordt dus een lekkere pot

Zaterdag begint de competitie, gelijk tegen de m.i. lastigste tegenstander!
pi_52695138
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 21:05 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Het is nu weer woensdag 5/9 geworden.
De kans is aanwezig dat ik er dan ben
pi_52761599
1-10 verloren zaterdag, maar we zijn ook een klasse te hoog ingedeeld. Het is jammer genoeg niet alleen ons team, de E2 had ook al met 15-0 verloren, en de F3 zelfs met 31-0. Dan komt dat team van mij d'r nog redelijk vanaf. Het viel me eigenlijk niks tegen zaterdag, de tegenstander scoorde wat gemakkelijker, en had ook wel iets overwicht. Maar we werden niet compleet weggespeeld, totdat we door een blessure met 6 man verder moesten. Onze keeper heeft ook jammer genoeg nog wat moeite met hoge ballen, waardoor we soms wat onnodige goals tegenkrijgen. Helaas vorig jaar geen keepertraining gehad, en het zal er dit jaar ook wel weer niet in zitten. Dus dan zelf maar wat oefeningen opzoeken, zodat hij toch wat training daarin krijgt.

Vandaag trouwens de derde training gehad, en ik merk wel weer dat ik wat te aardig ben geweest in het begin. D'r werd erg slecht geluisterd, vanaf de volgende training toch maar weer wat strenger worden dan.
pi_52762879
Maandag voor de beker 3-3 gespeeld tegen een competitie genoot. Helaas we begonnen slecht, daarna ging het beter en met 2-2 de rust in. De tegenstander scoorde de enige kans van de 2e helft. Hierna speelde we de tegenstander van de mat. Helaas scoorde we de winnende treffer niet maar schoten we een aantal keer op de lat van het te kleine doel.

Vandaag voor de 7e keer getraint. Helaas nog steeds niet compleet.

Morgen een wedstrijd, ik verwacht dat het een zware wedstrijd wordt.

Donderdag weer trainen

Zaterdag competitie!
pi_52797790
Definitieve indeling maken deze week. Werkelijk een beproeving.
pi_52865584
25-0 van Mariënberg E-1 verloren, gelukkig wel tot het eind blijven vechten, en geen vuile overtredingen ofzo.
pi_52873680
Oei. Dat zet onze wedstrijd weer in een heel ander licht
0-5 verloren van Siddeburen D1. Het was niet slecht, na 8 min. 0-1 achter en dat duurde tot de 50e minuut. In de tussentijd waren we gelijkwaardig, paar goede kansen gehad. In de 50e minuut valt de 0-2, iedereen denkt dat het hopeloos is, laten de koppies hangen, vergeet te voetballen en hoppa: 0-5. We spelen btw 60 minuten.

Het is weer een mooi team dit jaar. Leuke kinderen, allemaal heel verschillend. Dinsdag laatste bekerwedstrijd, tegen een sterker team. We gaan lekker voetballen, bravoure erin, en ik ga heel positief coachen.
We zijn al uitgeschakeld, dit soort wedstrijden gebruik ik nu voor andere doeleinden (zelfvertrouwen, teamsfeer, kleine verbeteringen, enz.).

En jij Stanley? Ik had je nummer niet meer (telefoon gejat) anders had ik je ff gesmst...
pi_52880992
2-0 verloren in een gelijk opgaande wedstrijd. Eerste competitie wedstrijd dus verloren..!
pi_53044789
Gister 9-1 gewonnen tegen VVOP, prima wedstrijd. Dus ook de eerste winst binnen dit jaar voor de competitie!

Afgelopen woensdag al 7-2 gewonnen van een 1e klasser. Had ook wel 16-2 kunnen zijn

En jullie?
pi_53046046
Afgelopen maandag wonnen we met 5-3 van DIVO Daar moet wel bij gezegd worden dat zij in de rust een mannetje moesten missen die ziek geworden was en na rust viel er nog iemand uit. Maar bij rust stond het al 4-2.

Gisteren verloren we met 1-9 (of was het 10?) van onze grote rivaal Virtus F2 Het zat er gewoon niet in...
  zondag 9 september 2007 @ 13:19:27 #92
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_53047741
Gisteren eerste punten in de hoofdklasse behaald dit seizoen, door een 5-4 overwinning helemaal in Friesland om 9.00u 's ochtends.

Het is erg leuk om te zien hoe het nieuwe en jonge team met sprongen vooruit gaat. We zullen doorgaan!
pi_53213739
Gisterochtend 4-1 gewonnen, in een degelijke thuiswedstrijd. Ik vond niet eens dat we echt goed speelden, maar een aantal individuele klasseflitsen waren te veel voor de tegenstander uit Zuidhorn.

Volgende week de derby tegen De Held E1. Mooi om naar toe te werken!
pi_53213942
Wij ook gewonnen met 5-0 van de plaatsgenoot VVOG.
pi_53253681
Hey Stanley heb je mn mailtje niet gehad over jullie wedstrijd tegen BQ E1?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 september 2007 @ 21:01:58 #96
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_53254640
Nu m. op voetbal zit zal ik me er ook wat meer tegenaan bemoeien en ook wat dingetjes voor hun team (een E7) doen (begeleiden, niet trainen)
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_53256551
hebben hier nog mensen interesse om met ons toernooi op 17 mei mee te doen? Dit is voor F1/F2/E1/E2/D1/D2 teams liefst hoofdklasse
pi_53258210
Wij kwamen zaterdag met 2-0 voor, 2-5 achter, en uiteindelijk verloren we met 4-5. Bij rust was het overigens 2-1, en in de eerste 5 tot 10 minuten van de 2e helft kregen we er 4 om onze oren, in de laatste 10 minuten er zelf nog een paar bij te leggen. Als die spelertjes nou gewoon over leren spelen voorin dan hadden we zeker gewonnen, maar ze zien alleen het goal maar
pi_53259704
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:38 schreef PAA-053 het volgende:
Hey Stanley heb je mn mailtje niet gehad over jullie wedstrijd tegen BQ E1?
Zeker weten, erg tof. Ik kom nog door met antwoord.
pi_53282219
Net met zowel de E1 en E2 tegen t harde gespeelt. e1 met 12-0 en e2 met 14-0 gewonnen. Beide teams van de tegenstander speelde met een man meer de 2e helft.
pi_53295369
Nou ja dat hoeft ook niet altijd een voordeel te zijn toch?
Zeker niet met 2e-jaars E-ers op een half veld.
Maar wel goed gedaan natuurlijk!

Vanavond eerste 'les' van TCIII! Heb er erg veel zin in maar vraag me ook wel af wat ik moet verwachten
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2007 @ 18:16:06 #102
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_53306272
Veel plezier!!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_53308354
Ik moet in oktober de eerste keer.
pi_53313231
PAA..

Beantwoorden van de vraag 'Wat is voetbal' zal ongetwijfeld voorbij zijn gekomen.

Als je gewoon een open houding hebt, kun je veel leren, zonder dat je alles blind hoeft over te nemen.
pi_53324755
Nou het was hartstikke leuk daar in Engelbert ( )!
Het niveau van de voetballers ligt over het algemeen behoorlijk laag, op mijn niveau dus Dat is mooi
Het niveau van de cursus zelf echter wierp mij ook niet omver van verbazing, ligt eigenlijk ook wat laag. Best jammer.
Prettige docenten, ze houden wel van een lolletje

En inderdaad, 'wat is voetbal?' kwam voorbij. Net als op Pupillentrainer trouwens, 1e les was vrijwel identiek.

Oftewel, het niveau is nog niet zo hoog maar het is enorm leuk om te doen

Trouwens, wat wel naadje was was dat ik de eerste notulist was en dus niet mee mocht voetballen omdat ik alles op moest schrijven
pi_53341688
PAA, wie zijn je docenten?
pi_53381404
Stijgende lijn nog steeds. IK ben trots en tevreden, alleen jammer dat we een terechte 1-2 voorsprong bij een sterke tegenstander niet konden vasthouden, terwijl we kansen hadden op 1-3 en 1-4.

Uiteindelijke 3-2 verloren. We gaan rustig verder. Over twee weken thuis tegen de ongeslagen koploper. Dat zijn de wedstrijden waar we het voor doen.
pi_53384473
Wij vandaag 5-2 gewonnen van Hierden
pi_53394649
Wij hebben 1-1 gelijk gespeeld tegen Dinteloord. Vooral onze keeper speelde een wereldpartij! Weet niet waar ie het vandaag gehaald heeft, maar hij heeft er veel bijgeleerd in een paar weken! Daarnaast hadden we ook nog geluk dat de tegenstander een mooi lobje op de lat schoot. Verder kan ik niet ontevreden zijn.
  zondag 23 september 2007 @ 23:49:01 #110
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_53420690
Zaterdag om 9.00u bij PAA z'n kluppie..
pi_53444147
Afgelopen zaterdag een lastige wedstrijd met 2-4 gewonnen. Erg prettig, de mannen speelden goed en enkele jongens blonken werkelijk uit op voor hen nieuwe posities. Schitterend om te zien hoe we al een team vormen, de sfeer zit er goed in, de jongens peppen elkaar op en gaan voor elkaar door het vuur. Maakt me best trots

Mijn docenten op TC3 zijn Jans Deenen en Ger Lamberts, Stanley. Heb jij die ook gehad? En heb je je logboek en portfolio nog?

Binnenkort maar weer eens gaan buurten, ik wordt wel benieuwd door al je verhalen hier We houden contact over de mail.
Zaterdag kan ik er helaas niet bij zijn, kwart over 8 vertrek naar Veendam.....succes!
pi_53444402
bas, heb jij een mail adres voor mij van iemand van de toernooi commissie?

Trouwens zaterdagmiddag ben ik bij robur beetje vlaggen bij de a1
pi_53444998
Afgelopen zaterdag een lastige wedstrijd met 2-4 gewonnen. Erg prettig, de mannen speelden goed en enkele jongens blonken werkelijk uit op voor hen nieuwe posities. Schitterend om te zien hoe we al een team vormen, de sfeer zit er goed in, de jongens peppen elkaar op en gaan voor elkaar door het vuur. Maakt me best trots

Mijn docenten op TC3 zijn Jans Deenen en Ger Lamberts, Stanley. Heb jij die ook gehad? En heb je je logboek en portfolio nog?

Binnenkort maar weer eens gaan buurten, ik wordt wel benieuwd door al je verhalen hier We houden contact over de mail.
Zaterdag kan ik er helaas niet bij zijn, kwart over 8 vertrek naar Veendam.....

Dennis, mailadres zoek ik ff voor je op!
pi_53445250
Thnx! Zaterdag robur even oprollen Eerst winnen van DVS!

Bas nog aan mij gedacht

[ Bericht 10% gewijzigd door Dennus-F op 26-09-2007 19:08:45 ]
  zondag 30 september 2007 @ 12:10:05 #115
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_53585468
Gisteren door een communicatiefout niet gespeeld.

Het enige positieve is dat je nu mooi kunt komen kijken als de wedstrijd alsnog wordt gespeeld, PAA!

Ik had trouwens andere docenten. Over Jans Deenen weet ik dat hij een beetje een aparte is en heel kritisch, maar dat is uiteindelijk alleen maar beter. Als je bij hem een 6 krijgt, is dat net zoveel waard als een 8 bij een ander. Ik heb geen portfolio, logboek moet nog wel ergens liggen.

Sorry dat ik gisteren beetje gehaast overkwam, zat in een auto met luide muziek... spreek je snel.
pi_53588141
Jans Deenen is idd een behoorlijk strenge docent. Hij heeft al meerdere malen opmerkingen van iemand afgedaan met 'Flauwekul', 'Gelul' en 'Gewoon onzin'. Toen ik een keer gaapte tijdens een praatje van hem op het veld kon ik meteen alle vragen beantwoorden en de groep meenemen e.d. Ging verder prima hoor
Gewonnen nog gisteren?

Ja Dennus, eigenlijk was ik het vergeten, sorry. Nu alsnog: h.galenkamp@kpnplanet.nl is de mail van de persoon die volgens mij over de toernooien gaat bij ons. Weet het niet zeker.
Succes ermee iig!
  zondag 30 september 2007 @ 14:15:58 #117
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  zondag 30 september 2007 @ 14:16:53 #118
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_53588707
Als ik volgend seizoen trainer van Lycurgus D1 zou zijn en jij nog van D2 is het eerste wat we doen een oefenwedstrijd regelen.
pi_53591841
Deal!
pi_53595194
Bas,

Dat mail adres werkt niet
pi_53598348
Hmm, ik heb geen ander van hem. Zal even een mailtje doen naar iemand anders, of die het misschien weet.
pi_53599417
oke bedankt gister met de a1 trouwens 4-1 gewonnen van robur
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 13:10:15 #123
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_53741488
3-7 verloren. Prima gespeeld en drie hele goede goals gemaakt.

Ik werd enigszins verrast doordat de tegenstander er op stond met 7 te spelen. We hebben de afgelopen 14 maanden altijd 8 tegen 8 gespeeld.

Na volgende week een week vrij. Dat is ook wel lekker. Rust is ook een vorm van training.
pi_53746395
Gister begonnen met TC3 jeugd, met 2 docenten 1 man en 1 vrouw. Erg leuk!
pi_53752383
Het was echt geníeten vanochtend! Met 2-5 gewonnen van CVVB D1, een sterke tegenstander die boven ons stond. De mannetjes speelden de sterren van de hemel, lekker fel, fanatiek, technisch goed. Schitterend om te zien hoe ze elkaar opzwepen en samen een hecht team vormen. Dit soort wedstrijden, daar doe je het voor he
pi_53752398
Even een stelling opwerpen: Met hoofdklasse E-teams moet je 7 tegen 7 spelen, zoals de KNVB wil.
pi_53755767
Helemaal mee eens.. ik snap nooit waar dat 8 tegen 8 vandaan komt de knvb schrijft gewoon 7 tegen 7 voor. Weinig relevant wat wij er van vinden. Het zijn de regels. Bovendien vind ik het te druk, en een foutje word dan niet meteen afgestraft.
  zondag 7 oktober 2007 @ 10:28:33 #128
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_53758545
Regels zijn regels.. dat vind ik dan weer een beetje Duits, een beetje Verdonk-achtig klinken. Je hebt toch zelf ook een persoonlijkheid of niet?

Ik moet zeggen dat het gisteren een schitterende wedstrijd was met 7 tegen 7, maar zo spelen wij ze met 8 tegen 8 ook altijd. Tegenstanders die die extra man dan voor het eigen doel zetten zijn er wel.

In de F-pupillen hebben de spelers met 7 tegen 7 de extra ruimte hard nodig om met de bal te leren dribbelen zonder dat er steeds iemand in de weg staat. Een (goede) E-pupil leert met 8 tegen 8 meer van een extra medespeler en een andere veldbezetting. Er zijn meer momenten waarop beslissingen genomen moeten worden.

Ik ben sinds augustus 2006 trainer/coach van een E-team. Ik heb 1 keer 9 tegen 9 gespeeld (hilarisch), 2 keer 7 tegen 7 (op een toernooi omdat de tegenstander maar 7 spelers had en gisteren dus) en verder altijd 8 tegen 8. Ik heb het sterke vermoeden dat het onbewust een beetje regio-gebonden is.

Wat de stelling betreft: de KNVB wil wel meer. En of het hoofdklasse of 4e klasse E-pupillen betreft, dat maakt niet uit.
pi_53758763
Ik heb maar 8 spelers in mijn e1
  zondag 7 oktober 2007 @ 16:35:41 #130
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_53767771
Mijn wereld is niet meer hetzelfde.
pi_53769329
Ik heb een mooie wedstrijd gezien gisteren. In de eerste minuut kwamen we al met 1-0 achter. Daarna hadden we snel voor moeten komen, maar door niet over willen spelen en het tekort aan scherpte duurde dat nog even. Toch stond het bij rust 3-1. Een van de doelpunten viel toen weer een aanvaller niet wilde overspelen, maar hij rush langs 3 tegenstanders lukte en hij scoorde, dus ik kan het hem dit keer vergeven. Na rust kwamen we op 5-1, waarna ik besloot een van mn beste spelertjes, een verdediger, eruit te halen. Twee minuten na deze wissel was het 5-3, en kort daarna 5-4. Toen zette ik hem er toch maar weer in, waarna we uitliepen tot 7-4. Toen scoorde de tegenstander nog een keer, maar in de allerlaatste seconde vergrootten wij de score toch nog even. Dus uiteindelijk hebben we met 8-5 gewonnen.
pi_53775726
Over die 7:7 danwel 8:8 discussie, er zijn twee kanten aan. Elk 'systeem' heeft zijn voordelen.
Bij 7:7 maak je twee ruiten als je de keeper meeneemt. Die stimuleer je dus mee te voetballen. Daarnaast is er meer ruimte op het veld, dus een lagere weerstand voor de BB. Nadeel is dat er een speler meer wissel staat.
Bij 8:8 maak je ook zonder de keeper twee ruiten. Er is minder ruimte dus meer druk om snel te handelen. De weerstand is groter.

Ik ben persoonlijk een voorstander van 7:7. Ik vind het erg belangrijk dat een keeper meevoetbalt. Daarnaast geef je bij 7:7 mee ruimte tot een individuele actie, want na de actie staat er niet direct een andere tegenstander bovenop. Wanneer het veld heel vol is is een actie gewoon lastiger te maken.
pi_53795643
Ja maar stel je hebt 10 spelertjes, dan ga je er toch geen 3 langs de kant zetten?
pi_53798307
Je hoort ook geen tien spelertjes in je team te hebben
Nee ff serieus, ben ik met je eens. Dat kan ook niet. Maar het voetbal wordt er mijns inziens niet beter van.
pi_53801443
bas...! ik heb nog steeds geen werkend mail adres van jullie toernooi coordinator
  maandag 8 oktober 2007 @ 22:54:05 #136
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_53802091
Als ik teams had ingedeeld, uitgaande van 7 tegen 7, hadden we nog wel een extra E-team kunnen laten voetballen.
pi_53811190
Mijn team is veel te laag ngedeeld. We winenn alles met twee vingers in de neus en slecht voetbal. Nou gaan ze ook nog eens muiten omdat ze de trainingen saai vinden... Iemand nog leuke ideetjes?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_53812130
Zoveel mogelijk in wedstrijdvorm!

Laat je ze afwerken, maak dan 2 teams en laat die tegen elkaar spelen. Na de helft van de tijd wissel je ze om van kant (links naar rechts en vice versa) zodat ze met beide benen afwerken, vertel je even met veel bombarie de tussenstand en dan 'de tweede helft'. Plezier en fanatisme gegarandeerd!
pi_53814017
Tja, het is meer dat er maar een paar oefeningen zijn die ik met kleine variaties gebruik. Heb wat nieuwe oefeningen gezocht op internet, maar het komt eigenlijk allemaal op hetelfde neer. Competitie vorm doe ik eigenlijk altijd.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_53822866
Weet iemand of terrorrobbie hier nog wel eens is?

Bas willen jullie toevallig mee doen met ons toernooi gaat dan om F1/F2/E1/E2/D1/D2 is op 17 mei

Mag ook per team natuurlijk!
pi_53824525
Ja dat mailen schiet niet zo op Dennis. Ik zal er nog eens achteraan gaan.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:55:47 #142
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_53827274
Is dat in Harderwijk, Dennus?
pi_53837249
Weet je al wanneer je tegen BQ E2 speelt Stanley?

Vanavond weer TCIII. De eerste keer met een jeugdteam erbij, de D1 van SGV. Moeten we naar Schildwolde
Afgelopen week moest ik zelf training geven aan de cursisten. Vreemd hoor, om een 40-jarige te moeten vertellen wat hij moet doen
pi_53844805
Dat is inderdaad in Harderwijk! Heb je eventueel intersse? Zo ja welk team en klasse>
  woensdag 10 oktober 2007 @ 21:32:09 #145
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_53848791
BQ E2 wordt een zaterdag in november of december, een inhaaldag.

Dennus, het klinkt erg stoer. Kun je me overhalen om dat hele eind te gaan rijden met die knapen?

Lycurgus Groningen E1, hoofdklasse. Superaanvallend droomvoetbal.
pi_53848912
Er komen teams uit drachten, hoogeveen, hilversum allemaal hoofdklasse! Wageningen etc

minimaal 4 wedstrijden van +/- 18 minuten. de eerste 3 teams winnen nike ballen + een beker en iedere speler/leider een lunchpakket!

Je F1/F2 kunnen ook komen en E2 ook

[ Bericht 22% gewijzigd door Dennus-F op 10-10-2007 22:02:34 ]
pi_53855418
Drachtster Boys toevallig?

Ik ga het overleggen, je hoort zo snel mogelijk van me. Als wij het doen, neem ik misschien E2 mee (eerste klasse, geen hoogvlieger, wel leuk team). Voor onze F-jes vind ik het niet geschikt, vooral gezien hun mindere sterkte dit jaar en de grote afstand.
pi_53861181
Wij hebben donderdag in de aankomende herfstvakantie een toernooi bij Zwolsche Boys. Geven jullie de hele vakantie vrij of niet?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 14:27:29 #149
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_53863179
Tweede seizoen met de A2 bij Nemelaer, betere groep dan vorig jaar.

Nu 6 gespeeld, 3 gewonnen, 1 gelijk en 2 verloren. We draaien mee in de subtop.
Leuke competitie in principe alleen er zitten er weer een paar tussen die veel te slecht of veel te goed zijn. ( 10-1 verloren, 11-0 gewonnen bijv.)
Mijn party reviews
pi_53870091
Ja drachtser boys inderdaad.

Neen wij voetballen gewoon lekker door in de vakantie!
pi_53883800
Dennis heb iemand die over de toernooien gaat gevonden
Heb haar gemaild, reactie gehad. Ik stuur hem je ff door, wat is je mail?
pi_53898367
check je mail bij de trainerssite
pi_53963340
Nou Dennis ook mailtje naar andere club gedaan
pi_54040799
Gisteren een leuk toernooi bij Zwolsche Boys gehad. Resultaten bleven helaas wat achter: 3e in de poule van 5, en dat was dan de zwakkere poule.
Nog een leuk compliment gehad van een scheidsrechter (die er wél verstand van had ) dat we vooral zo moesten doorgaan: niet op het resultaat gericht zijn maar willen voetballen, met plezier. Geen laatste man dus die alles wegramt, enz. Leuk om te horen

Morgen oefenen tegen GRC D2, ook 1e klasse. Volgende week begint de competitie dan weer.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:48:40 #155
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_54051888
Dennus, reken niet op ons voor je toernooi in Harderwijk. De mensen willen gewoon leuke toernooitjes dicht bij huis spelen en ik kan dat eigenlijk ook wel begrijpen. Zo blind fanatiek als wij/ik is (gelukkig) niet iedereen.

Mijn spelers krijgen deze week een nieuw trainingspak van de sponsor. Overigens in Apeldoorn laten maken. Ik ben zeer benieuwd hoe ze eruit komen te zien.
pi_54054326
Kan niet slecht wezen hè

Vandaag weer genoten van de mannen trouwens 2-7 gewonnen van een team uit de parallel eerste klasse, GRC D2. Er zat echt fel en snel voetbal in, was prima. Zaterdag a.s. begint de competitie weer, thuis tegen de Pelikanen.
  maandag 22 oktober 2007 @ 23:27:24 #157
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_54099904
www.eurotechsoccer.com doorgekregen van collega-trainer.

Zo'n zomer in de VS training geven zou misschien wel heel tof zijn, maar ik meen dat ik vorig jaar vrij een andere site aantrekkelijker vond. Ik weet alleen niet meer welke.
pi_54120399
midwestsoccer?
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:03:14 #159
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_54120538
Nee, ook niet. Maar goed, maakt ook niet uit.

Ik zit nu niet meer in de levensfase waar ik even een hele zomer weg ga. Althans niet alleen.
pi_54133913
Lijkt mij absoluut geweldig, zo'n zomervakantie. Komende zomer ga ik ws. 3 weken naar Tanzania dus dan zal het er niet inzitten, maar voor de jaren daarna ben ik zeker gemotiveerd zoiets te gaan doen

Trouwens, Stanley, ik ga ws. weg uit Grunn na dit collegejaar. Reden hiervoor is de abominabele Pabo hier en het feit dat die elders gewoon veel beter zijn. We mailen anders wel even wat uitgebreider hierover
pi_54137781
Ik zat hier ook al is aan te denken. Maar dan anderhalf jaar!
pi_54212007
Tijdens dit inhaalweekend hebben wij tegen de hekkensluiter met 7-1 verloren. Nu misten wij 2 van onze beste spelers, maar dan nog vond ik de tegenstander wel erg goed voor een team dat alleen nog maar punten heeft gehaald tegen de koploper, wat ook al in een inhaalwedstrijd gebeurde.
pi_54213335
Wij 4-0 gewonnen tegen directe concurrent SV Lelystad E1. Werkelijk een wedstrijd waar alles mee zit/zat en waar alles gewoon is lukte!

Zaterdag tegen Spakenburg E1.

Hieronder de stand, met de kanttekening dat wij tegen SDCP moeten zaterdag..

# Elftal G W GL V P DPV DPT DG
1 Zeewolde E1 8 7 1 0 22 59 11 48
2 SDC Putten E1 8 7 1 0 22 41 7 34
3 SDV Barneveld E1 9 6 1 2 19 40 24 16
4 Zwart Wit '63 E1 8 5 0 3 15 27 12 15
5 Lelystad '67 E1 9 5 0 4 15 25 26 -1
6 Hoevelaken E1 8 5 0 3 15 21 25 -4
7 Sparta Nijkerk E1 8 4 0 4 12 20 23 -3
8 VVOG E1 8 4 0 4 12 23 36 -13
9 DVS '33 E1 8 3 0 5 9 17 22 -5
10 VVOP E1 8 1 1 6 4 16 41 -25
11 Hierden E1 8 0 0 8 0 10 41 -31
12 Unicum E1 8 0 0 8 0 6 37 -
pi_54219210
Jullie hebben m.i. de mooiste competitie mogelijk Alleen Vitesse/AGOVV had er nog bij gekunt!
Allemaal mooie, grote, Veluwse verenigingen. Mooie wedstrijden altijd!

Wij hebben met 0-3 verloren. De 1e helft was bar en bar slecht. Na een flinke donderspeech van mij in de rust toonden we in de 2e helft eindelijk de benodigde inzet. De 0-2 achterstand van de rust konden we echter niet meer goedmaken. Wel zetten we de tegenstander (De Pelikanen D1) met de rug tegen de muur.
Ik heb de jongens na de wedstrijd gezegd dat we tevreden mogen zijn over de 2e helft. We hebben de dramatische 1e helft daarmee goed gemaakt. Op deze manier is verliezen niet erg, het gaat om ontwikkeling en dat hebben we zeker geboekt gisteren.
Zoals de coach van de tegenstander zei: met een geweldige inzet kun je ook van kwalitatief betere tegenstanders winnen.

Trouwens, het is geen excuus maar het speelt wel mee natuurlijk: we misten 5 spelers incl. de keeper, waardoor we begonnen met E-tjes in de basis. Die deden het trouwens super, was erg leuk om te zien
  zondag 28 oktober 2007 @ 13:37:17 #165
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_54221508
Dennus, als ik 'eens' zeg, wat zeg jij dan?

Mijn team heeft gisterochtend 7-3 gewonnen van een tegenstander die een plek boven ons stond. We zijn met iets moois bezig.
pi_54223238
Wat bedoel je met eens? Snap het niet helemaal

Ook aardig wedstrijd verslag van onze tegenstander:

SVl E1 verliest aansluiting op bovenste zes
Dit weekend mocht de E1 zich opmaken voor een derby tegen Zwart-Wit '63. Zwartwit met een wedstrijd minder gespeelt kon zich geen verliespunten voorspellen. Dus was onze E1 gewaarschuwd. En dat klopte de E1 werd op alle vlakken techniek, combinatie voetbal weggetikt. Alles stond stil. Het leek net of het allemaal teveel was, te vroeg opstaan niet alert geen explosie geenaktie alles stond op passief. Helaas mocht onze jongens met 4-0 naar huis gaan en werd het een zwaar weekend voor ze.
pi_54228184
Wat een taalgebruik in dat verslag
pi_54536972
1-0 gewonnen van de tot nu toe ongeslagen koploper en 3 jongens gescout door de KNVB. Ben erg trots, fantastisch
pi_54842531
Leven we nog?

In de afgelopen 2 weken 2x gewonnen van sterke tegenstanders, afgelopen zaterdag de nieuwe koploper met 0-1 verslagen.
We staan nu met de eerste 4 teams binnen 3 punten!
pi_54865562
Afgelopen zaterdag een redelijke oefenwedstrijd gespeeld. Vooral voor rust ging het aardig, maar de 2e helft willen ook verdedigers wat meer gaan aanvallen, waardoor de tegenstander er makkelijker doorheen komt en scoort, das elke week zo bij ons.

En nog een discussie met een vader gehad die vond dat we 8 tegen 8 moesten spelen omdat het zo koud was. Wat doen jullie in zo'n geval, met 8 of 9 spelers en lage temperaturen? 8 tegen 8 zodat ze niet langs de kant kou staan te lijden, of 7 tegen 7 omdat dat beter is voor het voetbal?
pi_54900718
Afgelopen zaterdag 1-5 gewonnen na een 1-0 achterstand.. wel m'n watertas vergeten..

Aankomende zaterdag uitwedstrijd bij een van de twee koplopers, een mooi zgn. meetmoment.

Maar eerst morgenavond tactische bespreking op hoog niveau onder het genot van bier.
pi_54901452
Ik baal er de laatste weken gruwelijk van .

Inzet is er niet bij mijn mannen, afleiding des te meer. Ze letten totaal niet op, doen niet fanatiek genoeg mee, hebben steeds meer praatjes (brugklas he...). Kortom, ik heb er totaal geen zin meer in momenteel .

Vrijdag surprise-avond .
pi_54903467
Wij haken een beetje af op het moment, door een onterechte nederlaag in de blessure tijd van de 2e helft. Helaas scheidsrechter was de tijd vergeten.
pi_54920095
Ach ja, teleurstellingen zijn normaal in het voetbal. Zo had ik me buitengewoon goed voorbereid op de tactische bespreking van vanavond onder het genot van bier, gaat-ie plotseling niet door!

Trouwens Zjakkie, 8v8 natuurlijk. Je traint toch F-jes? Die moet je niet stil laten staan! Ffies kunnen ook nog wel prima 8v8 spelen qua veldindeling, ze zijn nog zo klein.
pi_54947000
quote:
Op donderdag 29 november 2007 14:49 schreef PAA-053 het volgende:
Trouwens Zjakkie, 8v8 natuurlijk. Je traint toch F-jes? Die moet je niet stil laten staan! Ffies kunnen ook nog wel prima 8v8 spelen qua veldindeling, ze zijn nog zo klein.
Ja het probleem was vooral dat het jeugdbestuur erop bleef hameren dat we 7v7 speelden. Omdat dat van de knvb moest en omdat je altijd een wisselspeler moet hebben en omdat dat beter zou zijn voor de ontwikkeling omdat ze dan vaker aan de bal komen. In een KNVB blad had ik dit ook gelezen. En volgens mij hebben we daarover hier ook wel eens een discussietje gehad.

Maar je hebt wel gelijk ja, het is een F team en nog een erg recreativiteitsteam ook. Is inderdaad beter om die gewoon te laten spelen. En na een ouderavond heeft het bestuur ons dat ook verteld, dus dat gaan we gewoon doen volgende keer
  zondag 2 december 2007 @ 13:58:02 #176
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_54989092
Gisterochtend het hoogtepunt in vele opzichten van mijn 'trainersloopbaan', tijdens mijn vierde seizoen als trainer.

Durf, agressie, geloof in eigen kunnen, geluk, slimheid, samenwerken.. het kwam allemaal samen.

De woorden die passen zijn geloof ik: "dit is waar je het voor doet".

Nu volgende week weer zo doorgaan, dat is de uitdaging.
pi_54991258
gister van de nummer 3 SDVB gewonnen met 2-1! Geen Wissels, en 2 scouts van Ajax aan de kant.

tevens mijn andere team de E2 gister kampioen in de 1e klasse geworden!
  zondag 2 december 2007 @ 21:27:33 #178
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55000285
Gefeliciteerd, Dennus. Knap werk!
pi_55010230
Stanley, Dennis, gefeliciteerd hoor! Mooie dingen, allebei

Wij 2-2 gespeeld tegen de concurrent. Niet erg tevreden want we stonden met 0-2 voor en vertoonden niet geweldig spel, wel tevreden aangezien ze toch boven ons stonden en we de laatste weken ongeslagen afwerken.
Zaterdag 3 punten pakken en dan gaan we heel relaxed de winterstop in!
pi_55058536
Vanavond dan toch, tactische bespreking op hoog niveau inclusief pils!
  zondag 9 december 2007 @ 22:27:12 #181
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55156267
Tactische bespreking was goed.. jammer dat het allemaal afgelast is dit weekend.

Volgend weekend nog een ingelaste wedstrijd met m'n E-pupillen. Hopelijk kan het doorgaan!

Na de wedstrijd samen met de tegenstander broodjes worst eten.
pi_55158160
Stanley jij bent veel te lief voor dit vak!
  zondag 9 december 2007 @ 23:31:20 #183
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55158202
Bedankt. Ik hoop dat het allemaal door kan gaan.

Heb jij al winterstop?
pi_55162326
Nope, zaterdag nog een oefenwedstrijd. Wel winterstop van de competitie dus. We trainen nog tot en met vrijdag, daarna breekt bij BQ de traditionele week met de kerstdiners aan
Helaas mis ik die van D1/D2 wegens die toets van TCIII
pi_55174815
die's de 17e toch?

Wij moeten nog 2 competitie wedstrijden!
pi_55205226
Ja, die is de 17e. Zwaar klote, jongens ook teleurgesteld. Maarja, het is niet anders.

Morgen training geven voor TC3. Probleem is: de voorzet vanaf de zijkant is wel goed, maar de positiekeuze van de spitsen niet. Klinkt simpel maar er een training op maken is nog wel pittig. We trainen trouwens een B1-team, voor mij ook voor het eerst!

Stanley, jij hebt ervaring met die toets he? Wat houdt dat in?
pi_55241598
Um.. ik probeer het me te herinneren. Het is een makkelijke toets waarin een aantal theorie-vragen (meerkeuze volgens mij) wordt aangevuld met twee 'teken-vragen' waarin je een bepaalde oefening moet uittekenen die volgens jou bij een bepaald voetbalprobleem zinvol zou zijn.

Hoe ging het woensdag? Welke B1 had je?
pi_55247960
Wildervank. Mooi team!
Ik was nogal teleurgesteld in mezelf. Vooraf goed voorbereid maar als je daar dan eenmaal staat gaat het natuurlijk toch helemaal anders. Ik had de tijd verkeerd ingeschat waardoor ik te laat ingreep. Ik dacht namelijk dat we nog wel 10 min. ofzo zouden hebben voor mijn vorm (orientatiefase) maar dat bleken er 3 te zijn. Erg stom.
Wel redelijk positieve feedback gehad, maar als negatief punt inderdaad het te laat ingrijpen. Baal ik toch van.

Aanstaande woensdag zitten we bij de KNVB E-pupillen, een trainingsgroep van geselecteerde jongetjes, en daar mogen 3 cursisten assisteren. Ik heb gevraagd of ik daar 1 van mocht zijn omdat ik gisteravond graag over wil doen. Dat mocht, dus da's mooi
pi_55275003
E pupillen behandelen wij helemaal niet :S

Maandag de toets, ik heb een proeftoets gehad 4 vragen met a,b,c,d vragen
pi_55279471
Ja, wel te doen volgens mij.
pi_55283389
Waar ga je die E-pupillen trainen dan, in de stad?

Ik kan niet slapen voor de wedstrijd van morgen. Het moet een wervelende show worden, waarin alle Coerver-acties, schaarbewegingen en het opgedane zelfvertrouwen van het afgelopen half jaar samen moeten leiden tot een flitsende teamprestatie en hopelijk daarbij ook een klinkende uitslag, iets zoals 12-0. Mijn voorgevoel is wat ambigu, ik weet niet welke kant het op gaat.

Morgen ga ik de jongens ook een papier laten invullen waarop ze kunnen aangeven wat ze leuk vinden, wat ze zouden willen veranderen, wat ze zelf willen verbeteren na de winter en hoe de opstelling er uit zou zien als ze hem zelf mochten maken. Dat levert weer leuk leesvoer op voor tijdens de winterstop.
pi_55290157
6-0 gewonnen. Eten na de wedstrijd was erg leuk. Zelfs nog een verjaardagscadeau gekregen van de leider van de tegenstander.

Eerste helft was wervelend, in de tweede helft kregen de toeschouwers het wat vaker koud.

Eerste seizoenshelft was prima. Na de winter gaan we er weer tegen aan. Nu een maand bezinning en nagenieten. Ik ga rustig de ingevulde papieren bestuderen. De jongens waren er zo'n 10 minuten mooi zoet mee.
pi_55295118
Wij belangrijke punten gepakt met zowel de E1 als de A1 beide 3-2!
  zondag 16 december 2007 @ 20:40:41 #194
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55320558
Lekker hoor.

Winterstop. Ik ga me bezig houden met een structuur voor de jeugdopleiding en met de indeling en selectieprocedure voor volgend seizoen.

Ik twijfel heel sterk of ik volgend jaar D1 wil doen of een jaar helemaal niets. Lastig.
pi_55329726
Natuurlijk wil je in ieder geval niet een jaar lang helemaal niets doen!

Die E-tjes zijn in Assen, bij Achilles. Jans Deenen, onze docent, geeft daar elke week training aan die mannetjes.
Tegen welk team moest je dan Stanley?

Ik doe trouwens iets soortgelijks als die papieren. Ik heb met iedere speler zo'n 10 minuutjes een gesprekje over de eerste seizoenshelft. Eerst komt mijn mening over hem aan bod, positieve punten en verbeterpunten en ook op welke koers voor 2008/2009 hij ligt (D1, C2, C3, enz.). Daarna wil ik graag van hem horen wat hij goed en minder goed aan zichzelf vindt, wat hij van het team vindt, de trainingen, de trainer, de sfeer, enzovoorts. Bij sommigen neem ik ook de thuissituatie nog even mee.

Ik ben zelf ook voorstander van zo'n papier en twijfel nog of ik dat voor een oefenwedstrijd in januari ook nog even doe. Is maar weinig werk maar levert een hoop op, denk ik.
  maandag 17 december 2007 @ 17:54:39 #196
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55341183
Tegen Leek Rodenburg.

Als bijna alle spelertjes aangeven dat ze niets willen veranderen behalve zaken die met hun eigen spel te maken hebben, dan heb ik er nog niet veel aan natuurlijk.

Ik heb nu ook een tweedejaars F-er bij E1. Hij maakte afgelopen zaterdag zijn debuut. Bijzonder talent.

PAA, een oefenwedstrijd tegen mijn E1 om ze op groot veld te laten wennen vind je zeker niet cool? Wij winnen van onze D2!
pi_55346179
Zo toets gemaakt! Was wel redelijk te doen!
pi_55362634
Stanley, bedankt voor het aanbod maar ik denk dat dat voor allebei onze teams niet echt top zou zijn. Ik heb 8 spelers die vorig jaar hoofdklasse voetbalden, en nu dus al een half jaar ervaring hebben op behoorlijk niveau op groot veld. Eerlijk gezegd denk ik dat de krachtsverschillen te groot zouden zijn.
Zal ik voor je informeren bij onze E1/E2?

Ja Dennus, ging bij mij ook wel aardig. Hing sowieso een lekker sfeertje dus was gewoon leuk om te doen. Natuurlijk kun je altijd wel de mist in bij die opsomvragen (noem de 4 taken van ... enz.) maar ik ga ervan uit dat ik een voldoende heb

Welke trainingen moest je ontwerpen, en welke heb je gemaakt?
  dinsdag 18 december 2007 @ 17:22:29 #199
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55365689
Geen probleem.

Ja, je mag die trainer van jullie E1 wel eens warm maken voor een oefenwedstrijd tegen ons. Gewoon 8 tegen 8, half veld, bedoel ik dan.

We spelen nog twee keer tegen jullie E2 trouwens. Altijd lastig, vooral uit op dat vieze kunstgras.
pi_55371619
Mochten we zaterdag winnen/spelen dan staan we gewoon 3e!
pi_55379192
Dat is scorebordjournalistiek.
pi_55399681
gaat dus niet door!
pi_55403545
Jammer.

Weet je, je zit ook nooit achterover. Als alles goed geregeld is, dan jeuken m'n handen weer om een of ander zaalvoetbaltoernooi op te zetten.

Ik zou er wel iedere dag mee bezig willen zijn, whaha. Maar ja, work comes first.
pi_55419339
Winterstopprogramma ook helemaal rond.

27e december gemengt zaalvoetbal
2 januari toernooi dovo in de zaal
7 jan eerste training
19 jan wedstrijd SV Almere
26 jan wedstrijd GVVV(eventueel comp)
2 feb Go Ahead Kampen
pi_55427030
Geen uitje naar de schaatsbaan?

Wij beginnen 14 januari pas weer. Genoeg rust is ook belangrijk. Vanaf 14 januari weer uiterst geconcentreerd naar de zomer knallen.

PAA, we oefenen waarschijnlijk 19/1 bij BQ tegen E1.
pi_55427433
Als het afgelast is gaan we zwemmen
pi_55427575
Als je maar geen dolfijnen tegenkomt..
pi_55428167
onze water capriolen
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:33:04 #209
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55451733
Is die docu 'Goud' over de hockeydames al uit op DVD?
pi_55454107
Hmm weet ik niet, maar schijnt slecht te zijn. Beetje te populair heb ik gehoord.
pi_55454387
Het is een ander wereldje, maar ben er toch wel benieuwd naar.

Heb je al uitslag van je toets?
pi_55460347
voor de 23e dacht ik
pi_55463462
Oh bij ons volgens mij niet. Duurt nog wel ff vrees ik!

Was trouwens wel erg leuk, mijn docent belde me om te melden dat een 'collega' van me van BQ gestopt is met de cursus. Hij wou even de gevolgen overleggen enzo. Het gesprek ging over in gewoon een algemene bespreking van de cursus, hij vroeg wat ik ervan vond enzo. Kreeg ik nog even van hem te horen dat ik niet zo onzeker moest zijn, ik deed het prima enz. "Jij bent altijd zo fatalistisch, man heb toch eens wat meer vertrouwen in jezelf! Je doet het keurig hoor, jij kunt dit echt makkelijk aan." zei hij letterlijk

Vond ik echt aardig van hem. Hij heeft het ook goed gezien, ik ben ook wel onzeker. Hij wordt vaak gezien als een wat stuurse, botte man (vind ik trouwens niet), dus dit is toch wel erg tof van em
  maandag 24 december 2007 @ 19:59:46 #214
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55518920
Neem zijn woorden maar serieus dan!
pi_55630027
Ja, doe ik ook

Ik vind het grappig om te merken dat ik het voetbal echt mis in zo'n periode van niks. De eerste dagen vond ik het lekker rustig en had ik dat ook echt even nodig, maar inmiddels (na 2 weken en nog 1 week te gaan) begint het echt weer te kriebelen. Ik heb dus al mijn eerste trainingen alweer gemaakt, de evaluatiegesprekjes ingeplant en een programmaatje opgesteld voor de zaterdag na de 1e trainingsweek

Gisterochtend al wel weer een zaalvoetbaltoernooitje met Gorecht D1 en D2, was echt mooi. Nog maar 1 weekje geduld
  zondag 30 december 2007 @ 14:47:17 #216
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55653127
Haha, verslaafde!

We hebben zaalvoetbal gehad met alle E-teams. Was erg leuk.

Nog twee weken rust. Ik ben ook al veel met volgend seizoen bezig. Wie heeft er baat bij om met een hoger team mee te trainen en.. hoe wordt onze B1 volgend seizoen zo sterk mogelijk (misschien 3e divisie!).
pi_55654635
2 januari begint t weer, gaan we zaalvoetballen bij dovo.

Daarna gaan we onze klaar maken voor de 2e helft van t seizoen en proberen 3e te worden!
  zondag 30 december 2007 @ 15:53:00 #218
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55655164
Ik zie ook dat een van onze concurrenten op 5 januari al weer een oefenwedstrijd speelt. Ik geloof daar niet zo in.

Rust. Heerlijk.
pi_55657001
Waarom geloof je daar niet in? Je denkt dat de 'power' beter zal zijn als de druk even van de ketel is geweest?

Zo ja, dat ben ik met je eens
pi_55657175
En wat dat betreft vind ik 3 weken rust trouwens ook wel genoeg. Werd op 1e kerstdag al gekrabbeld op Hyves door een spelertje, of we nog oefenwedstrijden hadden
Geeft wel aan dat de mannen er al wel weer zin in hebben
pi_55658189
Onze eerste wedstrijd is 19 januari.

12 januari dart toernooi, en 5 januari niets. We beginnen weer op 8 januari met trainen.

En het dovo zaal toernooi is iets jaarlijks. Vinden de jongens te gek

[ Bericht 27% gewijzigd door Dennus-F op 30-12-2007 18:10:16 ]
pi_55662473
Tuurlijk, lekker je skills vertonen in de zaal

Wij gaan dat doen op 13 januari. Net vanmiddag een uitnodiging ontvangen van twee 'bevriende' teams uit de omgeving. Erg leuk. Ik heb er eentje bij waarvan ik zeker weet dat hij helemaal los gaat dan, die heeft echt een ongelooflijke techniek/trukendoos. Kan ik me nu al op verheugen
pi_55663201
26e alweer competitie...!
pi_55664255
Jup, wij ook. Steeds vroeger! Die F-ers beginnen pas weer in maart ofzo.

Zeg mannen, even een serieuze voetbalvraag
Hoe delen jullie het seizoen in? Waar begin je mee, en wat verschuif je meer naar achter? Begin je met BB of juist met BBT? Of doe je helemaal niet aan een planning maar kijk je naar de wedstrijden?

Ben ik wel benieuwd naar, ik probeer al een paar maanden een seizoensplanning voor D-ers te maken namelijk
Inmiddels begint er iets te ontstaan
pi_55664508
Ik heb nu t 2e jaar met dit team. Eerste jaar waren het allemaal 1e jaars spelertjes, die voor het eerst in een hoofdklasse speelde. Ze moesten vooral wennen hoe te dekken, en aangezien wij dus weinig de bal hadden ben ik eerst zo begonnen. Veel positie wisselingen, verdediger een wedstrijd of 2 / 3 in de aanval en omgekeerd etc.

Spelers aan de verkeerde kant, met linkerbeen op rechts enzo.

Dit jaar zijn we een van de beter voetballende ploegen( 7 2e jaars en 2 1e jaars), en zijn we vooral naar de D aan het kijken, dus al meer vaste posities.

Ben op het moment bezig met mijn centrale verdediger dat ie meer moet gaan praten en door gaan schuiven naar het middenveld omdat ie dat fantastisch kan, maar niet durft. Hij denkt dat zijn andere verdedigers het niet op kunnen vangen.

Wij trainen 2 x in de week ander half uur. en in de zomermaanden spelen we doorde weeks ook nogal een een wedstrijd.

ik verdeel de training altijd in 3 delen. Techniek met de bal en vervolgens meestal een afrond vorm/positie spel. en eindigen meestal met een partij van +/- 25 minuten.

Natuurlijk zie je in de wedstrijden ook verschillende dingen gebeuren en dat pas je ook toe in je training.

Maar ik maak niet echt een jaar planning..
pi_55717428
he Bas,

Wij spelen 19 januari tegen robur E1 bij ons thuis!
pi_55719403
Dennus, bedankt voor je antwoord op mijn vraag. Vind het altijd wel boeiend om te lezen wat voor werkwijze iedereen heeft

Helaas ben ik 19 januari niet in Apeldoorn, anders had ik zo meegekunt. Was wel leuk geweest
Voor nu wens ik je dan toch maar, met tegenzin, succes
Ik verwacht wel een uitgebreid wedstrijdverslag achteraf natuurlijk he!
  woensdag 2 januari 2008 @ 17:42:38 #228
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55726946
quote:
Op zondag 30 december 2007 17:05 schreef PAA-053 het volgende:
Waarom geloof je daar niet in? Je denkt dat de 'power' beter zal zijn als de druk even van de ketel is geweest?

Zo ja, dat ben ik met je eens
Lichaam en geest komen even tot rust, de verworven kwaliteiten roesten vast.

De batterij wordt opgeladen om van half januari tot eind mei er weer keihard tegen aan te gaan.

Ik zal weer vaak een oefenwedstrijd moeten regelen of een andere invulling vinden voor een vrije zaterdag. We spelen met 10 teams in een competitieschema voor 12 teams, dus iedere speelronde zijn er twee teams vrij. Dit levert zo'n vijf vrije zaterdagen op tussen nu en eind mei.
pi_55728812
zo,

uitslagen van ons toernooi bij DOVO in de zaal.

GVVV E1 - Zwart Wit E1 2-2
Zwart Wit E1 - DOVO E1 0-4
Zwart Wit E1 - DTS E1 1-0
Zwart Wit E1 - Sparta Nijkerk E1 3-1

Eerste twee wedstrijden was erg slecht, voor de opstelling stond niet helemaal. Daarna wat veranderd en even gezegd waar het op stond. Prima resultaat als gevolg 2e geworden waar we vorig jaar laatste eindigde!
pi_55730784
Mooie clubs voor zo'n toernooitje!
Heeft Sparta een beetje een goede lichting dit jaar?
pi_55731615
jawel, ze staan 3 punten bovenons. Echter wij moeten nog 2 x tegen ze en wanneer wij winnen staan we boven ze.

Ze hebben een aantal vervelende mannetjes erbij zitten. Omdat wij niet zo goed konden zaalvoetballen zijn we gewoon gaan strijden voor elke meter. Dit doen we in de competitie ook maar dan met redelijk verzorgd voetbal
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:28:21 #232
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55732975
Superleuk: bij een toernooi op 7 juni speelt mijn E1 tegen de E1 van mijn oude club!

Het ligt mooi in het midden, iets onder Hoogeveen.
pi_55748091
The clash van Hoogeveen? Lycurgus E1 - FC Twello E1?

Wat een topcomplex hebben ze daar trouwens zeg! Ik neem aan dat je daar al vaak bent geweest? GAE speelt er ook, dat voegt ook wat toe he
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:19:09 #234
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55748168
Ja, m'n ouders wonen op 100 meter van dat complex. Als ik er ben ga ik altijd even kijken.

Ze timmeren leuk aan de weg, ook met een voetbalschool. Topturnhal ernaast.

Ik vind het wel wat winderig, bijna nog erger dan Kardinge.
pi_55750707
Mooie dames daar met turnen

7 juni spelen wij het top toernooi bij GVVV met ajax etc ook spelen we nog om de Nike Cup.

19 januari al weer competitie..! Geen tijd om te oefenen dus
  donderdag 3 januari 2008 @ 18:12:24 #236
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55750821
Dat zijn meisjes van hooguit 14 jaar, gek.

Zijn jullie bekend met de Danone Cup?
pi_55751159
Dat is voor d tjes toch?

oh ik ben daar wel is geweest toen waren ze aan t dansen en leken ze van mijn leeftijd
  donderdag 3 januari 2008 @ 19:50:35 #238
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55753181
Dat kan wel jazzballet geweest zijn of zo.

Danone Cup is voor eerstejaars D en tweedejaars E, dus D-teams volgend seizoen zeg maar. Ik weet er niet veel van, maar heb onze vereniging wel opgegeven. Het zag er wel professioneel uit.
pi_55753523
Wij hebben ook een uitnodiging gehad, maar geen interesse voor gehad!
  donderdag 3 januari 2008 @ 20:23:27 #240
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55753825
Waar werd het georganiseerd dan?

Hier doet GVAV het.

Doet BQ daar niet aan mee, PAA?
pi_55754134
poe dat weet ik niet meer volgens mij ergens in utrecht
  donderdag 3 januari 2008 @ 20:36:54 #242
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55754176
Als je 7 tegen 7 speelt, speel je dan altijd 2-2-2?
pi_55754357
nee, wij spelen 3-2-1 en in aanval 2 2 2 dan schuiven er dus 2 spelers door
  donderdag 3 januari 2008 @ 20:49:53 #244
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55754506
Voorzichtig hoor

Hm.. ok. Ik ben dus helemaal ingesteld op 8 tegen 8. Vorig jaar altijd 2-3-2 (liepen regelmatig tegen een vies counterploegje aan), nu 3-2-2.
pi_55755106
nou dat voorzichtig valt wel mee, we creeeren minimaal 10-15 kansen per wedstrijd
  donderdag 3 januari 2008 @ 21:16:57 #246
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55768888
Over die Danone cup, dat is zegmaar het EK voor D-teams. De finale schijnt in Parijs ofzo te zijn en het is idd heel groots opgezet. Ik weet eigenlijk niet of wij daaraan meedoen, misschien wel leuk. Zal eens informeren.

En over die opstelling bij 7:7, wij speelden 1-2-1-2-1. Werkte prima, zeker omdat de speler voor de verdediging meekon naar voren en daar gevaarlijk kon zijn met een goed schot, maar ook het inzicht had om op tijd terug te zijn achterin.
1 van de 2 verdedigers speelt nu trouwens bij GAE, en 2 van de aanvallers ook. Was echt een mooi team!
pi_55776787
Ik heb er 2 bij die door ajax worden gevolgt en 2 voor vitesse
pi_55777764
Gaaf is dat hè?
pi_55778075
nou iedere week van die mannen langs de lijn
pi_55786462
Hier zijn 3 fragmenten van ons:

http://www.youtube.com/watch?v=yr-aYM541cM (3-1 tegen VVOG)

http://www.youtube.com/watch?v=uIPcm9Gqx8U (1-1 tegen SDVB)

Langer fragment van de verder slechte wedstrijd tegen vvog

http://www.youtube.com/profile?user=marcelk64

[ Bericht 24% gewijzigd door Dennus-F op 05-01-2008 00:19:47 ]
  zaterdag 5 januari 2008 @ 01:22:27 #252
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55788381
Dennus, zeer leuk om te zien!

Die eerste link (de 3-1) is een zeer indrukwekkende goal trouwens.
pi_55790089
een vader die niks te doen had heeft ze gemaakt
pi_55797293
Hey Dennus, wat enorm leuk!
Echt gaaf om te zien. Goede spelertjes trouwens, die Roy en Steven. Vooral Steven valt op, da's die blonde toch?

Ben jij die vent met die kale plek en die vlag?
pi_55798040
ha nee, ik sta volgens mij niet op het filmpje, die vlaggen is mijn leider!

Ja prima spelers! Die blonde is inderdaad steven!
  zondag 6 januari 2008 @ 00:23:58 #256
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55813293
Weten jullie al wat voor team je volgend jaar gaat trainen?
pi_55817964
Nog 1 jaar de E1 trainen..!
pi_55819077
Momenteel denk ik erover na wat ik wil, na 2 jaar D-ers. Ik denk toch dat ik weer terug wil naar de E-ers. Klein veld, dat wel, maar ook wel erg leuk om weer met iets jongere kinderen te 'werken'. Enorm leuke leeftijdscategorie natuurlijk, dat weten jullie ook Lekker veel met de techniek bezig zijn, swingend voetballen, prachtig

Ik heb wat contacten gelegd met clubs in Enschede en Leiden, omdat ik daar volgend jaar ga studeren. Waar precies weet ik nog niet, maar het wordt 1 van die 2. SC Enschede was erg enthousiast, mailde al terug dat ze me in gaan plannen voor een gesprek mbt trainer van E1. Ben benieuwd

Weet jij het al Stanley?
pi_55819793
Als je naar Enschede gaat wil ik wel is tegen jullie spelen Al hebbenw e volgend jaar een minder goede E1
pi_55854216
Ik heb mijn TC3 toets gehaald ik had een 6,6
  † In Memoriam † woensdag 9 januari 2008 @ 14:11:33 #261
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_55897526
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:48 schreef Dennus-F het volgende:
Ik heb mijn TC3 toets gehaald ik had een 6,6
Das mooi!!!

Ga je volgend jaar nog door voor TC 2??
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_55897829
Volgens mij moet je een 7 voor die toets halen, wil je door kunnen gaan met TC2 toch?

Ik baal, mn docent mailde dat ik 60 van de 100 punten heb. Cijfer is nog even afwachten ivm norm en eventueel 2e x nakijken. Ben ik niet tevreden mee moet ik zeggen.
  † In Memoriam † woensdag 9 januari 2008 @ 14:32:02 #263
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_55897993
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:24 schreef PAA-053 het volgende:
Volgens mij moet je een 7 voor die toets halen, wil je door kunnen gaan met TC2 toch?

Ik baal, mn docent mailde dat ik 60 van de 100 punten heb. Cijfer is nog even afwachten ivm norm en eventueel 2e x nakijken. Ben ik niet tevreden mee moet ik zeggen.
Je moet idd een 7 hebben om door te gaan voor TC2 (mijn vriend heeft hetzelfde probleem, maar de KNVB zei dat hij zich "gewoon" moet inschrijven)

Je had zelf je eigen cijfer hoger ingeschat?
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:42:34 #264
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55898238
Dat zijn richtlijnen, niet echt eisen.

Bij mijn cursus hadden ze voor eigen vaardigheid iedereen hetzelfde cijfer gegeven, terwijl dat later ook belangrijk kan zijn.
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:45:07 #265
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55898321
quote:
Op zondag 6 januari 2008 11:37 schreef PAA-053 het volgende:
Momenteel denk ik erover na wat ik wil, na 2 jaar D-ers. Ik denk toch dat ik weer terug wil naar de E-ers. Klein veld, dat wel, maar ook wel erg leuk om weer met iets jongere kinderen te 'werken'. Enorm leuke leeftijdscategorie natuurlijk, dat weten jullie ook Lekker veel met de techniek bezig zijn, swingend voetballen, prachtig

Ik heb wat contacten gelegd met clubs in Enschede en Leiden, omdat ik daar volgend jaar ga studeren. Waar precies weet ik nog niet, maar het wordt 1 van die 2. SC Enschede was erg enthousiast, mailde al terug dat ze me in gaan plannen voor een gesprek mbt trainer van E1. Ben benieuwd

Weet jij het al Stanley?
Ik heb juist het tegenovergestelde. Na twee jaar E-ers (fantastisch) vind ik toch dat het echte voetbal gespeeld wordt op een groot veld. Ik zal dus sowieso niet de E-ers blijven doen.

Mijn inzet is eigenlijk om de organisatie zo neer te zetten dat alle plaatsen (coordinatoren, trainers, leiders) ook zonder mij ingevuld zijn.
pi_55899697
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:32 schreef just me het volgende:

[..]

Je moet idd een 7 hebben om door te gaan voor TC2 (mijn vriend heeft hetzelfde probleem, maar de KNVB zei dat hij zich "gewoon" moet inschrijven)

Je had zelf je eigen cijfer hoger ingeschat?
Hmm, nouja sowieso had ik gerekend op een 7. Aan de andere kant wist ik wel dat ik iets te weinig tijd aan het leren begonnen was. Die vragen over de 4 taken van een linksback bij BBT, weet daar maar eens het juiste antwoord op te geven. Juist = wat de KNVB wil horen. Ik had gewoon die rijtjes in mn kop moeten stampen in plaats van na te denken

Stanley, voetbal op groot veld vind ik ook prachtig, dat is het échte voetbal inderdaad. Iets jongere kinderen lijkt mij nu echter wel weer een uitdaging. Daarnaast komt er op het kleine veld iets minder tactiek en wat meer techniek bij kijken.
En een uitdaging binnen de organisatie is natuurlijk ook iets moois, wel iets heel anders. Ben je wel van plan volgend jaar nog bij Lycurgus te blijven? En hoe staat het met B1?

Ik heb inmiddels contacten met SC Enschede en De Tubanters in Enschede, en UVS in Leiden (afhankelijk van mn studiekeuze beslis ik waar ik heen ga). Ook kan ik weer terug naar Robur, mn ouwe cluppie in Apeldoorn, als ik naar Enschede ga. Nadeel daarvan is natuurlijk reistijd.

Een vraag: Wat vinden jullie van individuele gesprekjes met je spelers? Doe je het, zo ja wat zijn je ervaringen?
  woensdag 9 januari 2008 @ 15:57:04 #267
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55899941
Ja, wat betrreft die antwoorden op de toets heb je volkomen gelijk. Het leerboek van de KNVB is dan even heilig.

Ik ben ook na twee jaar D2 naar de E-ers gegaan, ik begrijp je stap dus volkomen. Je verandert ook zelf weer ieder jaar en ontwikkelt je als het goed is. Daarbij horen nieuwe doelstellingen en verlangens.

Als ik in Groningen blijf wonen, blijf ik bij Lycurgus, dat is voor mij de enige club. Ik zou het liefst dan D1 willen doen. Ik kan mezelf aanstellen, haha. Het hangt er even van af hoe de gesprekken met alle trainers verlopen. B1 verdient een stevig begeleidingsteam volgend seizoen. Dat moet wel lukken.

Ik ben benieuwd of je naar Leiden of naar Enschede gaat, dat scheelt nogal!

Individuele gesprekken ben ik een voorstander van, hoor. Je kunt zo even dingen aanstippen waar diegene speciaal op moet letten, wat goed gaat, zonder dat de hele groep dat dan meteen hoort. Extra aandacht is het. Ervaringen zijn goed. Ze laten zelf ook meer los op zo'n moment.

Ik krijg er vanaf maandag een assistent bij, dus ga ook beginnen met individuele trainingen. Een of twee jongens even uit de groep halen om bepaalde vaardigheden specifiek en intensief te oefenen.
pi_55900166
Jep, ga ik ook doen. Tot nu toe met 1 ventje, ws. op woensdagmiddag omdat zijn broertje dan traint.

Persoonlijke gesprekjes doe ik ook, vind ik erg prettig. Kinderen komen dan met zaken waar je echt wat aan hebt en mee kunt. Daarnaast geef ik idd mijn eigen mening ook.
Gister nog wel een huilend ventje gehad trouwens, oma had opnieuw kanker
  woensdag 9 januari 2008 @ 16:29:30 #269
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55900631
Ja, daar sta je dan met je vlotte babbel. Ook wel eens meegemaakt. Nog erger is als ouders uit elkaar gaan, daar zijn ze zo een half seizoen van in de war.
pi_55905340
Ik heb een jongetje in mijn team, zijn vader heeft die ziekte. Die geven ze maximaal nog een paar maanden..

Verder als je dingen weet over die toets dat je gewoon dat boek moet leren is het duidelijk dan moet je dat gewoon leren!

Over die links back: wat dacht je van voorzet eruit halen goed overzicht, tegenstander in de gaten houden. man uitschakelen etc
pi_55909209
Ja Dennis, dat kan ik natuurlijk zelf ook wel bedenken

Maar je kan in die ene vraag al zo groot denken (voorkomen van scoren, samenwerken met andere verdedigers, allemaal taken van hem!). Stel nou dat de KNVB juist iets 'kleins' wil horen (door de knieen, naar de bal kijken, naar de hoek dwingen, ofzo) dan zit je dus fout terwijl het allebei goed is, mijns inziens.

Oftewel, ik had gewoon niet zo eigenwijs moeten zijn en perfect moeten leren. Daar heb ik het wel eens moeilijk mee, niet eigenwijs zijn
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:07:52 #272
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55909541
Alle goede trainers zijn eigenwijs, dus ik zou zeggen: ga zo door!

Wij hebben volgend seizoen weer een D-team (nu 4, wordt 5) en een E-team (nu 6, wordt 7) meer dan dit seizoen. Mooi.

Wij hebben trouwens te maken met een enorme groei van het aantal meisjesleden en dus ook meisjesteams. Dat is echt gigantisch.

Wat vinden jullie daarvan?
pi_55909830
bij ons werkt t waardeloos aangezien we een kleine accomodatie hebben (12 kleedkamers, 4 velden) 40 teams.

Wij hebben 1 dames c team en 1 senioren team. Ze nemen een kleedkamer in voor onnodig lang(45 min na de wedstrijd) je kan er niet met een team bij in..

verder heb ik trouwens cursus van hesterine de reus, coach van de dames onder de 19 en 40 voudig international.
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:29:55 #274
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55910279
Ja, die Hesterine de Reus ken ik! Zij was ook een keer op een technische avond in Tolbert waar ik was. Ze zei wel aardig zinnige dingen, ik was positief verrast.

Ik denk serieus dat er maar 4 of 5 vrouwen in Nederland zijn die op hetzelfde niveau over voetbal denken als mevrouw de Reus.

Bij ons is het meidenverhaal onontkoombaar. We hebben naast het C-meisjesteam nu 4 meisjes D-teams (daar zitten ook E-meisjes tussen) en in de F-jes spelen ook nog eens 8 meisjes.

We zullen daarmee aan de slag moeten qua beleid. De talentvolle meiden met jongens laten meespelen, dat gaat simpelweg niet, omdat je dan twee kleedkamers nodig hebt en die hebben we niet op een normale zaterdag. Dat gaat dan eigenlijk ten koste van de ontwikkeling van die meiden en dat is ook best wel zonde.
pi_55910693
Ja je hebt gelijk over Hesterine, zijn doet mij ook iedere keer verbazen met haar visie.

Ik denk dat ze gelijkwaardig is aan vera pauw..
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:11:32 #276
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55911653
Toch vrees ik dat je haar EIGEN visie pas zou zien als zij ergens coach zou zijn. Ze wordt nu toch geacht een bepaalde visie over te dragen. Of verpakt ze het zo dat de goede luisteraar haar eigen visie er uit kan destilleren?

Nu ik er over nadenk: zij coacht het UvA-team.. of zo.. Jong Oranje? Help me eens.
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2008 @ 11:34:06 #277
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_55918911
Kennen jullie dit boek?

presteren met plezier voetbalcoaching van pupillen, geschreven door Erwin van Baarle
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_55919990
Ja, dat boek ken ik. Ik vind het een leuk boek, straalt een hoop enthousiasme en plezier vanuit, als we door een aantal zaken heen prikken.

Ik geef het vaak aan beginnende leiders ter inspiratie.
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2008 @ 12:31:51 #279
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_55920247
Gaaf !
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_55920423
Wat vind je er zelf van dan?

De belevenissen van Alliance F2.
pi_55927184
Waar te krijgen? Of te lenen, Stanley? (hint, hint )
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2008 @ 17:43:25 #282
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_55928727
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 12:39 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wat vind je er zelf van dan?

De belevenissen van Alliance F2.
Ik heb het nog niet écht gelezen wel even doorgekeken en het kwam bij mij eigenlijk heel natuurlijk over!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_55929490
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:43 schreef PAA-053 het volgende:
Waar te krijgen? Of te lenen, Stanley? (hint, hint )
Haha, de trainer van onze E2 heeft 'm nu. Als ik 'm terugkrijg dan mag je 'm lenen. Jij vreet dat boek in anderhalf uur op.
pi_55933124
Ik heb dat boek ook in de kast liggen! Ga ik binnenkort ook in lezen!
pi_55935747
Ik schaam me er niet voor toe te geven dat dat boek mij wel gesterkt heeft in een aantal inzichten.
pi_55936899
Wat is dit voor wonderlijk boek dan!?
pi_55937300
quote:
Omschrijving boek
Gaan kinderen echt beter voetballen van onophoudelijke kritiek? Erwin van Baarle denkt van niet. Sinds hij enkele jaren geleden besloot pupillencoach te worden, paste hij de werkwijze en opvattingen die hij in zijn professionele bestaan heeft ontwikkeld met groot succes toe op het coachen van de jeugdvoetballers. Zijn teams werden winning teams zonder het presteren als uitgangspunt te hebben. In dit boek legt Van Baarle uit dat voetballende kinderen allereerst plezier moeten hebben en zich verbeteren door juist hun sterke punten te benadrukken. Pingelen en spelvreugde staan voorop in zijn technische en tactische lessen. Presteren met plezier volgt de verrichtingen van een door de auteur gecoacht jeugdvoetbalteam en bevat tal van praktische en onmisbare tips voor alle jeugdvoetbalcoaches van spelertjes tot en met twaalf jaar.
pi_55975750
Ik ga volgend seizoen voor ons 1e elftal wedstrijd analyses maken van de tegenstander. Tevens blijf ik e1 trainer
pi_55975866
Mijn F zit in een competitie ingedeeld waar ik kansen zie! Twee teams waar we voor de winter ook bij in de competitie zaten, die moeten we kunnen hebben, en dan nog wat nietszeggende clubs uit de omgeving (die je natuurlijk ook niet moet onderschatten), maar ik heb er vertrouwen in!
pi_55980943
Dennis, voetbal je zelf nog?

Succes dan Zjakkie, houd ons op de hoogte!

Vandaag hebben wij een oefenwedstrijd gespeeld tegen Achilles 1894 D2. 3-0 gewonnen, ietwat geflatteerd maar het was een beste partij van ons. Het is de jongens gelukt de ruimte in BB groot te houden, waar we op getraind hadden, en het 1-4-4-2 systeem van de tegenstander op te vangen zonder zelf aanpassingen te doen. Vond ik erg leuk om te zien, dat had ons eerder (2x) punten gekost tegen technisch mindere tegenstanders.
Voor de wedstrijd heb ik eens een experimentje gedaan. Ik heb allereerst samen met de jongens de doelstellingen gekozen voor de rest van het seizoen. Ik was wel benieuwd wat zij nou redelijk zouden vinden. We gaan voor een plek in de top-3, we willen meer scoren en we willen ons altijd 100% inzetten en niet alleen in de topwedstrijden.
Daarna heb ik een stift neergelegd, ben in een hoekje gaan zitten en heb ze helemaal zelf onze optimale opstelling laten maken. Erg leuk om te zien hoe zo'n groep beslissingen neemt, wie de leiding neemt om te schrijven, hoe ze aanvoerder kiezen (heel democratisch allemaal ).
Ik heb ze de wedstrijd laten spelen in 'hun' opstelling. Vonden ze helemaal geweldig, al verschilde de opstelling helemaal niet zoveel van mijn ideale opstelling, die ik ook gemaakt had. Wel kozen ze een andere aanvoerder trouwens

Maargoed dat was dus erg geslaagd, geeft echt leuke nieuwe inzichten en het brengt de groep ook dichter bij elkaar. Vervolgens een goede pot spelen en winnen, terwijl we daarvoor 2x prima hebben getraind. Een goed begin van 2008!
pi_55986314
Ik voetbal zelf niet meer, dinsdag spelen we tegen robur E1!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 14:54:50 #292
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_56048957
Dennus, succes.. gezien de verhoudingen in dit topic lijkt een gelijkspelletje me het meest verstandig.

Gisteravond weer getraind met de boys. Ik had er na drie weken zelf weer heel veel zin in en de jongens ook.

Zaterdag meteen oefenen tegen leuke tegenstander, BQ E1.
pi_56049636
Wie spat und wo?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 15:43:28 #294
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_56050021
@EB, 10.15u.

Niet op kunstgras, dus ben niet zo blij met huidige weersomstandigheden.
pi_56060087
Wedstrijd was afgelast!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:39:21 #296
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_56060285
Oi.. ja, is ook niet onlogisch.

Nieuwe datum nog?
pi_56069291
Nou de velden bij BQ zijn wel goed hoor, als het nou een beetje opknapt de komende dagen kunnen we ws. wel voetballen. Wij spelen namelijk ook op gewoon gras, tegen Robur et Velocitas D1
Supermooi, ze willen helemaal deze kant op komen!
  woensdag 16 januari 2008 @ 12:06:41 #298
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_56069672
En hoe laat is dat spektakel?
pi_56070855
Helaas om 9.45. We kunnen elkaar dus niet zien. Na afloop trouwens samen eten met de 'ploeg-Apeldoorn'
Jij had dat laatst ook gedaan met je mannen toch? Hoe was dat?
  woensdag 16 januari 2008 @ 12:55:59 #300
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_56070926
Maar.. misschien spelen jullie naast ons of zo.

Kun je mij even sms-en over de staat van het veld vrijdagavond?

Samen eten was heel erg leuk. Eigenlijk zijn alle niet-voetbal dingen met het team leuk om te doen. Het was ook grappig om te zien hoe mijn spelers eerst verbaasd waren dat de tegenstander ook mee mocht eten (had ik niet verteld) en daarna hele gesprekken ontstonden over de ranglijst en over de tegenstanders.
pi_56092569
PAA, ik neem zaterdag het boek 'Presteren met plezier' voor je mee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')