abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55786462
Hier zijn 3 fragmenten van ons:

http://www.youtube.com/watch?v=yr-aYM541cM (3-1 tegen VVOG)

http://www.youtube.com/watch?v=uIPcm9Gqx8U (1-1 tegen SDVB)

Langer fragment van de verder slechte wedstrijd tegen vvog

http://www.youtube.com/profile?user=marcelk64

[ Bericht 24% gewijzigd door Dennus-F op 05-01-2008 00:19:47 ]
  zaterdag 5 januari 2008 @ 01:22:27 #252
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55788381
Dennus, zeer leuk om te zien!

Die eerste link (de 3-1) is een zeer indrukwekkende goal trouwens.
pi_55790089
een vader die niks te doen had heeft ze gemaakt
pi_55797293
Hey Dennus, wat enorm leuk!
Echt gaaf om te zien. Goede spelertjes trouwens, die Roy en Steven. Vooral Steven valt op, da's die blonde toch?

Ben jij die vent met die kale plek en die vlag?
pi_55798040
ha nee, ik sta volgens mij niet op het filmpje, die vlaggen is mijn leider!

Ja prima spelers! Die blonde is inderdaad steven!
  zondag 6 januari 2008 @ 00:23:58 #256
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55813293
Weten jullie al wat voor team je volgend jaar gaat trainen?
pi_55817964
Nog 1 jaar de E1 trainen..!
pi_55819077
Momenteel denk ik erover na wat ik wil, na 2 jaar D-ers. Ik denk toch dat ik weer terug wil naar de E-ers. Klein veld, dat wel, maar ook wel erg leuk om weer met iets jongere kinderen te 'werken'. Enorm leuke leeftijdscategorie natuurlijk, dat weten jullie ook Lekker veel met de techniek bezig zijn, swingend voetballen, prachtig

Ik heb wat contacten gelegd met clubs in Enschede en Leiden, omdat ik daar volgend jaar ga studeren. Waar precies weet ik nog niet, maar het wordt 1 van die 2. SC Enschede was erg enthousiast, mailde al terug dat ze me in gaan plannen voor een gesprek mbt trainer van E1. Ben benieuwd

Weet jij het al Stanley?
pi_55819793
Als je naar Enschede gaat wil ik wel is tegen jullie spelen Al hebbenw e volgend jaar een minder goede E1
pi_55854216
Ik heb mijn TC3 toets gehaald ik had een 6,6
  † In Memoriam † woensdag 9 januari 2008 @ 14:11:33 #261
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_55897526
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:48 schreef Dennus-F het volgende:
Ik heb mijn TC3 toets gehaald ik had een 6,6
Das mooi!!!

Ga je volgend jaar nog door voor TC 2??
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_55897829
Volgens mij moet je een 7 voor die toets halen, wil je door kunnen gaan met TC2 toch?

Ik baal, mn docent mailde dat ik 60 van de 100 punten heb. Cijfer is nog even afwachten ivm norm en eventueel 2e x nakijken. Ben ik niet tevreden mee moet ik zeggen.
  † In Memoriam † woensdag 9 januari 2008 @ 14:32:02 #263
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_55897993
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:24 schreef PAA-053 het volgende:
Volgens mij moet je een 7 voor die toets halen, wil je door kunnen gaan met TC2 toch?

Ik baal, mn docent mailde dat ik 60 van de 100 punten heb. Cijfer is nog even afwachten ivm norm en eventueel 2e x nakijken. Ben ik niet tevreden mee moet ik zeggen.
Je moet idd een 7 hebben om door te gaan voor TC2 (mijn vriend heeft hetzelfde probleem, maar de KNVB zei dat hij zich "gewoon" moet inschrijven)

Je had zelf je eigen cijfer hoger ingeschat?
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:42:34 #264
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55898238
Dat zijn richtlijnen, niet echt eisen.

Bij mijn cursus hadden ze voor eigen vaardigheid iedereen hetzelfde cijfer gegeven, terwijl dat later ook belangrijk kan zijn.
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:45:07 #265
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55898321
quote:
Op zondag 6 januari 2008 11:37 schreef PAA-053 het volgende:
Momenteel denk ik erover na wat ik wil, na 2 jaar D-ers. Ik denk toch dat ik weer terug wil naar de E-ers. Klein veld, dat wel, maar ook wel erg leuk om weer met iets jongere kinderen te 'werken'. Enorm leuke leeftijdscategorie natuurlijk, dat weten jullie ook Lekker veel met de techniek bezig zijn, swingend voetballen, prachtig

Ik heb wat contacten gelegd met clubs in Enschede en Leiden, omdat ik daar volgend jaar ga studeren. Waar precies weet ik nog niet, maar het wordt 1 van die 2. SC Enschede was erg enthousiast, mailde al terug dat ze me in gaan plannen voor een gesprek mbt trainer van E1. Ben benieuwd

Weet jij het al Stanley?
Ik heb juist het tegenovergestelde. Na twee jaar E-ers (fantastisch) vind ik toch dat het echte voetbal gespeeld wordt op een groot veld. Ik zal dus sowieso niet de E-ers blijven doen.

Mijn inzet is eigenlijk om de organisatie zo neer te zetten dat alle plaatsen (coordinatoren, trainers, leiders) ook zonder mij ingevuld zijn.
pi_55899697
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:32 schreef just me het volgende:

[..]

Je moet idd een 7 hebben om door te gaan voor TC2 (mijn vriend heeft hetzelfde probleem, maar de KNVB zei dat hij zich "gewoon" moet inschrijven)

Je had zelf je eigen cijfer hoger ingeschat?
Hmm, nouja sowieso had ik gerekend op een 7. Aan de andere kant wist ik wel dat ik iets te weinig tijd aan het leren begonnen was. Die vragen over de 4 taken van een linksback bij BBT, weet daar maar eens het juiste antwoord op te geven. Juist = wat de KNVB wil horen. Ik had gewoon die rijtjes in mn kop moeten stampen in plaats van na te denken

Stanley, voetbal op groot veld vind ik ook prachtig, dat is het échte voetbal inderdaad. Iets jongere kinderen lijkt mij nu echter wel weer een uitdaging. Daarnaast komt er op het kleine veld iets minder tactiek en wat meer techniek bij kijken.
En een uitdaging binnen de organisatie is natuurlijk ook iets moois, wel iets heel anders. Ben je wel van plan volgend jaar nog bij Lycurgus te blijven? En hoe staat het met B1?

Ik heb inmiddels contacten met SC Enschede en De Tubanters in Enschede, en UVS in Leiden (afhankelijk van mn studiekeuze beslis ik waar ik heen ga). Ook kan ik weer terug naar Robur, mn ouwe cluppie in Apeldoorn, als ik naar Enschede ga. Nadeel daarvan is natuurlijk reistijd.

Een vraag: Wat vinden jullie van individuele gesprekjes met je spelers? Doe je het, zo ja wat zijn je ervaringen?
  woensdag 9 januari 2008 @ 15:57:04 #267
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55899941
Ja, wat betrreft die antwoorden op de toets heb je volkomen gelijk. Het leerboek van de KNVB is dan even heilig.

Ik ben ook na twee jaar D2 naar de E-ers gegaan, ik begrijp je stap dus volkomen. Je verandert ook zelf weer ieder jaar en ontwikkelt je als het goed is. Daarbij horen nieuwe doelstellingen en verlangens.

Als ik in Groningen blijf wonen, blijf ik bij Lycurgus, dat is voor mij de enige club. Ik zou het liefst dan D1 willen doen. Ik kan mezelf aanstellen, haha. Het hangt er even van af hoe de gesprekken met alle trainers verlopen. B1 verdient een stevig begeleidingsteam volgend seizoen. Dat moet wel lukken.

Ik ben benieuwd of je naar Leiden of naar Enschede gaat, dat scheelt nogal!

Individuele gesprekken ben ik een voorstander van, hoor. Je kunt zo even dingen aanstippen waar diegene speciaal op moet letten, wat goed gaat, zonder dat de hele groep dat dan meteen hoort. Extra aandacht is het. Ervaringen zijn goed. Ze laten zelf ook meer los op zo'n moment.

Ik krijg er vanaf maandag een assistent bij, dus ga ook beginnen met individuele trainingen. Een of twee jongens even uit de groep halen om bepaalde vaardigheden specifiek en intensief te oefenen.
pi_55900166
Jep, ga ik ook doen. Tot nu toe met 1 ventje, ws. op woensdagmiddag omdat zijn broertje dan traint.

Persoonlijke gesprekjes doe ik ook, vind ik erg prettig. Kinderen komen dan met zaken waar je echt wat aan hebt en mee kunt. Daarnaast geef ik idd mijn eigen mening ook.
Gister nog wel een huilend ventje gehad trouwens, oma had opnieuw kanker
  woensdag 9 januari 2008 @ 16:29:30 #269
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55900631
Ja, daar sta je dan met je vlotte babbel. Ook wel eens meegemaakt. Nog erger is als ouders uit elkaar gaan, daar zijn ze zo een half seizoen van in de war.
pi_55905340
Ik heb een jongetje in mijn team, zijn vader heeft die ziekte. Die geven ze maximaal nog een paar maanden..

Verder als je dingen weet over die toets dat je gewoon dat boek moet leren is het duidelijk dan moet je dat gewoon leren!

Over die links back: wat dacht je van voorzet eruit halen goed overzicht, tegenstander in de gaten houden. man uitschakelen etc
pi_55909209
Ja Dennis, dat kan ik natuurlijk zelf ook wel bedenken

Maar je kan in die ene vraag al zo groot denken (voorkomen van scoren, samenwerken met andere verdedigers, allemaal taken van hem!). Stel nou dat de KNVB juist iets 'kleins' wil horen (door de knieen, naar de bal kijken, naar de hoek dwingen, ofzo) dan zit je dus fout terwijl het allebei goed is, mijns inziens.

Oftewel, ik had gewoon niet zo eigenwijs moeten zijn en perfect moeten leren. Daar heb ik het wel eens moeilijk mee, niet eigenwijs zijn
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:07:52 #272
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55909541
Alle goede trainers zijn eigenwijs, dus ik zou zeggen: ga zo door!

Wij hebben volgend seizoen weer een D-team (nu 4, wordt 5) en een E-team (nu 6, wordt 7) meer dan dit seizoen. Mooi.

Wij hebben trouwens te maken met een enorme groei van het aantal meisjesleden en dus ook meisjesteams. Dat is echt gigantisch.

Wat vinden jullie daarvan?
pi_55909830
bij ons werkt t waardeloos aangezien we een kleine accomodatie hebben (12 kleedkamers, 4 velden) 40 teams.

Wij hebben 1 dames c team en 1 senioren team. Ze nemen een kleedkamer in voor onnodig lang(45 min na de wedstrijd) je kan er niet met een team bij in..

verder heb ik trouwens cursus van hesterine de reus, coach van de dames onder de 19 en 40 voudig international.
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:29:55 #274
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55910279
Ja, die Hesterine de Reus ken ik! Zij was ook een keer op een technische avond in Tolbert waar ik was. Ze zei wel aardig zinnige dingen, ik was positief verrast.

Ik denk serieus dat er maar 4 of 5 vrouwen in Nederland zijn die op hetzelfde niveau over voetbal denken als mevrouw de Reus.

Bij ons is het meidenverhaal onontkoombaar. We hebben naast het C-meisjesteam nu 4 meisjes D-teams (daar zitten ook E-meisjes tussen) en in de F-jes spelen ook nog eens 8 meisjes.

We zullen daarmee aan de slag moeten qua beleid. De talentvolle meiden met jongens laten meespelen, dat gaat simpelweg niet, omdat je dan twee kleedkamers nodig hebt en die hebben we niet op een normale zaterdag. Dat gaat dan eigenlijk ten koste van de ontwikkeling van die meiden en dat is ook best wel zonde.
pi_55910693
Ja je hebt gelijk over Hesterine, zijn doet mij ook iedere keer verbazen met haar visie.

Ik denk dat ze gelijkwaardig is aan vera pauw..
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:11:32 #276
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_55911653
Toch vrees ik dat je haar EIGEN visie pas zou zien als zij ergens coach zou zijn. Ze wordt nu toch geacht een bepaalde visie over te dragen. Of verpakt ze het zo dat de goede luisteraar haar eigen visie er uit kan destilleren?

Nu ik er over nadenk: zij coacht het UvA-team.. of zo.. Jong Oranje? Help me eens.
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2008 @ 11:34:06 #277
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_55918911
Kennen jullie dit boek?

presteren met plezier voetbalcoaching van pupillen, geschreven door Erwin van Baarle
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_55919990
Ja, dat boek ken ik. Ik vind het een leuk boek, straalt een hoop enthousiasme en plezier vanuit, als we door een aantal zaken heen prikken.

Ik geef het vaak aan beginnende leiders ter inspiratie.
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2008 @ 12:31:51 #279
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_55920247
Gaaf !
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_55920423
Wat vind je er zelf van dan?

De belevenissen van Alliance F2.
pi_55927184
Waar te krijgen? Of te lenen, Stanley? (hint, hint )
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2008 @ 17:43:25 #282
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_55928727
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 12:39 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wat vind je er zelf van dan?

De belevenissen van Alliance F2.
Ik heb het nog niet écht gelezen wel even doorgekeken en het kwam bij mij eigenlijk heel natuurlijk over!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_55929490
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:43 schreef PAA-053 het volgende:
Waar te krijgen? Of te lenen, Stanley? (hint, hint )
Haha, de trainer van onze E2 heeft 'm nu. Als ik 'm terugkrijg dan mag je 'm lenen. Jij vreet dat boek in anderhalf uur op.
pi_55933124
Ik heb dat boek ook in de kast liggen! Ga ik binnenkort ook in lezen!
pi_55935747
Ik schaam me er niet voor toe te geven dat dat boek mij wel gesterkt heeft in een aantal inzichten.
pi_55936899
Wat is dit voor wonderlijk boek dan!?
pi_55937300
quote:
Omschrijving boek
Gaan kinderen echt beter voetballen van onophoudelijke kritiek? Erwin van Baarle denkt van niet. Sinds hij enkele jaren geleden besloot pupillencoach te worden, paste hij de werkwijze en opvattingen die hij in zijn professionele bestaan heeft ontwikkeld met groot succes toe op het coachen van de jeugdvoetballers. Zijn teams werden winning teams zonder het presteren als uitgangspunt te hebben. In dit boek legt Van Baarle uit dat voetballende kinderen allereerst plezier moeten hebben en zich verbeteren door juist hun sterke punten te benadrukken. Pingelen en spelvreugde staan voorop in zijn technische en tactische lessen. Presteren met plezier volgt de verrichtingen van een door de auteur gecoacht jeugdvoetbalteam en bevat tal van praktische en onmisbare tips voor alle jeugdvoetbalcoaches van spelertjes tot en met twaalf jaar.
pi_55975750
Ik ga volgend seizoen voor ons 1e elftal wedstrijd analyses maken van de tegenstander. Tevens blijf ik e1 trainer
pi_55975866
Mijn F zit in een competitie ingedeeld waar ik kansen zie! Twee teams waar we voor de winter ook bij in de competitie zaten, die moeten we kunnen hebben, en dan nog wat nietszeggende clubs uit de omgeving (die je natuurlijk ook niet moet onderschatten), maar ik heb er vertrouwen in!
pi_55980943
Dennis, voetbal je zelf nog?

Succes dan Zjakkie, houd ons op de hoogte!

Vandaag hebben wij een oefenwedstrijd gespeeld tegen Achilles 1894 D2. 3-0 gewonnen, ietwat geflatteerd maar het was een beste partij van ons. Het is de jongens gelukt de ruimte in BB groot te houden, waar we op getraind hadden, en het 1-4-4-2 systeem van de tegenstander op te vangen zonder zelf aanpassingen te doen. Vond ik erg leuk om te zien, dat had ons eerder (2x) punten gekost tegen technisch mindere tegenstanders.
Voor de wedstrijd heb ik eens een experimentje gedaan. Ik heb allereerst samen met de jongens de doelstellingen gekozen voor de rest van het seizoen. Ik was wel benieuwd wat zij nou redelijk zouden vinden. We gaan voor een plek in de top-3, we willen meer scoren en we willen ons altijd 100% inzetten en niet alleen in de topwedstrijden.
Daarna heb ik een stift neergelegd, ben in een hoekje gaan zitten en heb ze helemaal zelf onze optimale opstelling laten maken. Erg leuk om te zien hoe zo'n groep beslissingen neemt, wie de leiding neemt om te schrijven, hoe ze aanvoerder kiezen (heel democratisch allemaal ).
Ik heb ze de wedstrijd laten spelen in 'hun' opstelling. Vonden ze helemaal geweldig, al verschilde de opstelling helemaal niet zoveel van mijn ideale opstelling, die ik ook gemaakt had. Wel kozen ze een andere aanvoerder trouwens

Maargoed dat was dus erg geslaagd, geeft echt leuke nieuwe inzichten en het brengt de groep ook dichter bij elkaar. Vervolgens een goede pot spelen en winnen, terwijl we daarvoor 2x prima hebben getraind. Een goed begin van 2008!
pi_55986314
Ik voetbal zelf niet meer, dinsdag spelen we tegen robur E1!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 14:54:50 #292
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_56048957
Dennus, succes.. gezien de verhoudingen in dit topic lijkt een gelijkspelletje me het meest verstandig.

Gisteravond weer getraind met de boys. Ik had er na drie weken zelf weer heel veel zin in en de jongens ook.

Zaterdag meteen oefenen tegen leuke tegenstander, BQ E1.
pi_56049636
Wie spat und wo?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 15:43:28 #294
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_56050021
@EB, 10.15u.

Niet op kunstgras, dus ben niet zo blij met huidige weersomstandigheden.
pi_56060087
Wedstrijd was afgelast!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:39:21 #296
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_56060285
Oi.. ja, is ook niet onlogisch.

Nieuwe datum nog?
pi_56069291
Nou de velden bij BQ zijn wel goed hoor, als het nou een beetje opknapt de komende dagen kunnen we ws. wel voetballen. Wij spelen namelijk ook op gewoon gras, tegen Robur et Velocitas D1
Supermooi, ze willen helemaal deze kant op komen!
  woensdag 16 januari 2008 @ 12:06:41 #298
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_56069672
En hoe laat is dat spektakel?
pi_56070855
Helaas om 9.45. We kunnen elkaar dus niet zien. Na afloop trouwens samen eten met de 'ploeg-Apeldoorn'
Jij had dat laatst ook gedaan met je mannen toch? Hoe was dat?
  woensdag 16 januari 2008 @ 12:55:59 #300
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_56070926
Maar.. misschien spelen jullie naast ons of zo.

Kun je mij even sms-en over de staat van het veld vrijdagavond?

Samen eten was heel erg leuk. Eigenlijk zijn alle niet-voetbal dingen met het team leuk om te doen. Het was ook grappig om te zien hoe mijn spelers eerst verbaasd waren dat de tegenstander ook mee mocht eten (had ik niet verteld) en daarna hele gesprekken ontstonden over de ranglijst en over de tegenstanders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')