het valt me op, omdat ik ook wel eens met vrouwen praat.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:25 schreef N.icka het volgende:
Het valt je op??? Waar dan en bij wie en hoezo??
Of zuig je dit uit je duim?
conclusie van niks.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:30 schreef poepeneesje het volgende:
Oh dus jij wilt een vrouw die alleen maar ja en amen zegt.
je hebt gelijk, maar laten we dan ophouden over alles. Niets maakt uit.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:30 schreef MooieLuL het volgende:
wat maakt jou dat nou uit?
Een vrouw niet in een hokje stoppen en haar daarin houden =! over je heen laten lopen.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:33 schreef moelan0e het volgende:
Ik hou van tegen gas, omdat jongens die geen tegengas geven over zich heen laten lopen door mij. Ik denk dus dat vrouwen tegen gas nodig hebben omdat ze een partner willen hebben die minstens zo sterk is als zichzelf. Een goede tegenpartij, omdat het rete saai is als hij altijd maar doet wat hij moet doen. blugh!
nou ja, dat dus. Ik moet er niet aan denken dat iemand het de hele tijd met je eens is en alles maar goed vindt... ik vind tegengas ook wel zo prettigquote:Op zondag 25 februari 2007 13:30 schreef poepeneesje het volgende:
Oh dus jij wilt een vrouw die alleen maar ja en amen zegt.
Nee dank je. Ik heb echt niemand nodig die me de weg wijst. Ik heb al een vader en een broer, dat is meer dan genoeg. Ik ga meer voor de gelijkwaardigheid. Daar kan ik gewoon geen ja-knikker bij gebruiken.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:35 schreef moelan0e het volgende:
maar jullie mannen theoriën dat wij een broer of vader nodig hebben die ons de weg wijst is ook erg leuk.
lijkt me echt kut zo'n depressieve blik op je levenquote:Op zondag 25 februari 2007 13:33 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
je hebt gelijk, maar laten we dan ophouden over alles. Niets maakt uit.
haha, misschien moet je even kijken waar ik op reageer.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:38 schreef MooieLuL het volgende:
[..]
lijkt me echt kut zo'n depressieve blik op je leven![]()
Ik moet geen tegengas om het tegengas zelf hoor. Het gaat meer om iemand die echt zichzelf is, een eigen mening heeft, en een eigen leven.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:38 schreef brooklynzoo het volgende:
nogmaals, tegengas geven is niet gelijk aan je eigen mening loslaten.
Ik bedoel dat ik niet begrijp, waarom vrouwen de behoefte hebben. Waarom willen ze dit voelen?
staat volledig los van je eigen mening uitdragen.
huhu, niets maakt uit we kunnen over alles ophouden, het heeft allemaal geen zinquote:Op zondag 25 februari 2007 13:39 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
haha, misschien moet je even kijken waar ik op reageer.
Omdat, en let nu goed op want dit zijn wijze lessen jongeman, vrouwen nu eenmaal een waardige partner willlen. Zo kunnen ze hem op de proef stellen om vervolgens vertrouwen te krijgen. Als een man mij aankan dan vertrouw ik erop dat hij dus stevig in zijn schoenen staat. En een vrouw vind het belangrijk om een man te kunnen vertrouwen.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:38 schreef brooklynzoo het volgende:
Ik bedoel dat ik niet begrijp, waarom vrouwen de behoefte hebben. Waarom willen ze dit voelen?
Nee, een stelling op basis van een vermoedenquote:
Inderdaad. Een man die op alles ja en amen zegt is niks. Tegengas houdt dus in dat een man zijn eigen ding moet kunnen doen, zijn eigen mening heeft en een discussie niet uit de weg gaat. Ik wil iemand naast me hebben waar ik niet overheen kan lopen, die niet alles doet wat ik zeg/wil. De relatie moet gelijkwaardig zijn. Anders wordt het erg snel saai en blijft er weinig respect over.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:33 schreef moelan0e het volgende:
Ik hou van tegen gas, omdat jongens die geen tegengas geven over zich heen laten lopen door mij. Ik denk dus dat vrouwen tegen gas nodig hebben omdat ze een partner willen hebben die minstens zo sterk is als zichzelf. Een goede tegenpartij, omdat het rete saai is als hij altijd maar doet wat hij moet doen. blugh!
Dit vind ik dan weer typisch, dat meisjes van jouw generatie lijken te lijden aan chronische zelfoverschatting. Al laten jongens idd een merkwaardige onderdanigheid zien in hun jacht naar 'sex om er bij te horen'.quote:
Eensch. Vrouwen gaan er vanuit dat ze zo interessant zijn dat een man ze tegengas gaat bieden. Maar ze vergeten daarbij dat een man soms niet eens zin heeft om tegengas te geven op haar belevingswereldje.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:03 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dit vind ik dan weer typisch, dat meisjes van jouw generatie lijken te lijden aan chronische zelfoverschatting. Al laten jongens idd een merkwaardige onderdanigheid zien in hun jacht naar 'sex om er bij te horen'.
Hoe zie je het precies voor je als een man je niet aankan? En moet hij op bepaalde punten wel altijd meegaan, of is zijn eigen plan trekken per definitie goed? Als ik het zo lees kan je zelf ook wel wat wijze lessen gebruiken
Maar dit heeft weer érg weinig met wel of geen tegengas geven te maken.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:46 schreef moelan0e het volgende:
En een vrouw vind het belangrijk om een man te kunnen vertrouwen.
ja, de logica is vaak ver te zoeken.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:19 schreef kebabkever het volgende:
snap je standpunt. Mijn vriendin heeft het laatst ook al gezegd tegen me...snap dr ook geen hol van. Geef je tegengas ben je een eikel die altijd maar zeikt :/ ffs
Zal ik je dan een groot geheim vertellen? Mannen zoeken ook een waardige partner! Ik wil ook graag iemand die me aankan en die stevig in haar schoenen staat. Maar toch vinden veel vrouwen het belangrijk om deze informatie te geven, terwijl het natuurlijk eigenlijk onzin is.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:46 schreef moelan0e het volgende:
[..]
Omdat, en let nu goed op want dit zijn wijze lessen jongeman, vrouwen nu eenmaal een waardige partner willlen. Zo kunnen ze hem op de proef stellen om vervolgens vertrouwen te krijgen. Als een man mij aankan dan vertrouw ik erop dat hij dus stevig in zijn schoenen staat. En een vrouw vind het belangrijk om een man te kunnen vertrouwen.
quote:Op zondag 25 februari 2007 15:11 schreef heiden6 het volgende:
Dat zijn vrouwen die het licht hebben gezien, en eindelijk durven toegeven dat ze hulpeloze zwakke wezentjes zijn.
Kijk eens hoe schattig.quote:
Volgens mij bedoelen de betreffende dames dat niet met tegengas, ze willen naast tegengas wel hun eigen zin blijven doenquote:Op zondag 25 februari 2007 15:16 schreef Isegrim het volgende:
Maarreh, even serieus. Ik heb dat ook graag. Ik wil graag dat een man de leiding neemt. Voel me daar prettig bij. Uitermate on-geëmancipeerd natuurlijk.
Juist! Ik vind het vreselijk als iemand steeds zegt.. wat jij wilt, maakt mij niet uit of iets! En hij moet ook niet afhankelijk van mij zijn maar ook lekker zijn eigen leven hebbenquote:Op zondag 25 februari 2007 13:42 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik moet geen tegengas om het tegengas zelf hoor. Het gaat meer om iemand die echt zichzelf is, een eigen mening heeft, en een eigen leven.
Dat doe ik ook wel, maar toch speelt mijn partner de dominante rol in de relatie.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:18 schreef ioko het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelen de betreffende dames dat niet met tegengas, ze willen naast tegengas wel hun eigen zin blijven doen![]()
Ik vermaak me uitstekend.quote:Het moet wel leuk blijven natuurlijk![]()
Vrouwen kunnen gewoon niet kiezen:quote:Op zondag 25 februari 2007 15:18 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Juist! Ik vind het vreselijk als iemand steeds zegt.. wat jij wilt, maakt mij niet uit of iets! En hij moet ook niet afhankelijk van mij zijn maar ook lekker zijn eigen leven hebben
Dan heb je het concept vrouwen inderdaad niet begrepen, want je haalt hier enorm veel door elkaar.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:30 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Vrouwen kunnen gewoon niet kiezen:
zoek de tegenstrijdigheden:
1. hij moet een eigen leven hebben en hij moet vol voor mij gaan
2. hij moet me tegengas geven en hij moet me vrijlaten
3. hij moet mijn ideeen ondersteunen en hij moet het niet met me eens zijn.
Dat werkt bij mij altijd prima, hoe rustiger ik het zeg, hoe beter.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:30 schreef clumsy_clown het volgende:
Als ik in een woede-aanval zit en krijg op z'n allerkalmst te horen dat ik me niet zo moet aanstellen
Maar snappen vrouwen niet dat het nogal denigrerend is om dit te pas en te onpas te herhalen? Mannen willen dit ook, maar voelen veel minder de behoefte om dit maar van de daken te schreeuwen. Door dit te 'eisen' lijkt het net alsof dit voor mannen totaal onbelangrijk is.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:39 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dan heb je het concept vrouwen inderdaad niet begrepen, want je haalt hier enorm veel door elkaar.
1: Hij moet niet afhankelijk van mij zijn, hij moet een eigen leven hebben waar ik deel in uit maak, ik wil niet dat zijn complete leven om mij draait, maar dat wil niet zeggen dat ik onbelangrijk voor 'm wil zijn of dat hij er anderen op na mag houden. Ik wil de ene voor hem zijn.
2: Hij moet me vrij laten in mijn ideeën en z'n mening niet opdringen, maar het is altijd ok om discussies te voeren over dingen. Discussies dus, geen ruzies. Ik wil geen mietje dat ja en amen knikt als ik iets roep, ik wil dat hij een sterke eigen mening heeft.
3: Hij moet me ondersteunen in dingen die belangrijk voor me zijn, maar hij moet het eerlijk kunnen zeggen als hij ergens niet mee eens is of iets een slecht plan vindt. Als hij het wel met me eens is, prima. (ik kan me sowieso niet voorstellen dat iemand 'hij moet het niet met me eens zijn' zegt).
Zo moeilijk is dat niet hoor.
De meisjes van mijn generatie verwachten dat je de deur voor ze open doet en hun drankje betaald maar aan de andere kant willen ze gelijkwaardig behandeld worden. Ze weten niet zo goed wat ze willen, en dat kan je ze niet kwalijk nemen want we staan nog in de kinderschoenen als het gaat om de rolverdeling tussen man en vrouw. Zo was de vrouwenemancipatie pas in 1900 begonnen met zijn hoogtepunt in de jaren 60.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:03 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dit vind ik dan weer typisch, dat meisjes van jouw generatie lijken te lijden aan chronische zelfoverschatting. Al laten jongens idd een merkwaardige onderdanigheid zien in hun jacht naar 'sex om er bij te horen'.
Hoe zie je het precies voor je als een man je niet aankan? En moet hij op bepaalde punten wel altijd meegaan, of is zijn eigen plan trekken per definitie goed? Als ik het zo lees kan je zelf ook wel wat wijze lessen gebruiken
Ik heb nog nooit een rijtje met eisen opgenoemd, dus ik kan hier niet voor de rest van de vrouwen spreken ben ik bang. Dit soort dingen zijn gewoon logisch.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:59 schreef ioko het volgende:
[..]
Maar snappen vrouwen niet dat het nogal denigrerend is om dit te pas en te onpas te herhalen? Mannen willen dit ook, maar voelen veel minder de behoefte om dit maar van de daken te schreeuwen. Door dit te 'eisen' lijkt het net alsof dit voor mannen totaal onbelangrijk is.
Dat je geen dweil bent wil dat zeggen. Dus niet op alles ja en amen, maar ook je eigen mening geven. Waarom? Omdat als je bij haar constant als een vaatdoek gedraagt, je dat ook in de buitenwereld doet. Vrouwen hebben geen zin in een man die altijd het pispaaltje is en niet voor zichzelf en zijn geliefden kan opkomen.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:17 schreef brooklynzoo het volgende:
Het valt me op dat er nogal wat vrouwen zijn die graag willen dat hun partner ze "afremt" of " in toom houdt" in een relatie. Ik vind dat een merkwaardige behoefte, wat is precies het nut van een ander "tegengas" geven?
Waarom hebben vrouwen deze behoefte? Wat levert het ze op?
Ik durf nog geen beweringen te maken in de trant van demografie, maar ik heb het vermoeden dat vooral Hollandse Hoger-opgeleide vrouwen "tegengas" als iets welkoms zien in hun relatie.
(en nee, ik heb geen bron, dit is een vermoeden)
Hoor graag jullie mening hieromtrent.
Precies mijn punt, omdat ze zo logisch zijn hoef je ze niet telkens te herhalen (ik bedoel nu niet jou persoonlijk). Het is een beetje als volgt: als iemand maar blijft herhalen dat dit belangrijke punten zijn, lijkt het net alsof dat voor mannen niet ook logisch is, zo van: laten we die mannen maar eens duidelijk maken wat wij willen.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:01 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een rijtje met eisen opgenoemd, dus ik kan hier niet voor de rest van de vrouwen spreken ben ik bang. Dit soort dingen zijn gewoon logisch.
Sorry hoor, maar je mag best onvoorspelbaar zijn en niet weten wat je wilt, maar dan moet je ook niet zeuren als het niet perfect isquote:Op zondag 25 februari 2007 15:59 schreef moelan0e het volgende:
[..]
De meisjes van mijn generatie verwachten dat je de deur voor ze open doet en hun drankje betaald maar aan de andere kant willen ze gelijkwaardig behandeld worden. Ze weten niet zo goed wat ze willen, en dat kan je ze niet kwalijk nemen want we staan nog in de kinderschoenen als het gaat om de rolverdeling tussen man en vrouw. Zo was de vrouwenemancipatie pas in 1900 begonnen met zijn hoogtepunt in de jaren 60.
Ik geloof dat jij de wijze les kan gebruiken. Zo kan je een stelling als deze niet beantwoorden met ja of nee. Want de hoe en waarom is per vrouw verschillend. Ik kan je dus enkel mijn ervaring geven en ik hoef niet van jou te horen dat ik lessen nodig heb. Ik ben immers een vrouw. HARGH!!1!
Dat heb je echt perfect omschrevenquote:Op zondag 25 februari 2007 15:39 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dan heb je het concept vrouwen inderdaad niet begrepen, want je haalt hier enorm veel door elkaar.
1: Hij moet niet afhankelijk van mij zijn, hij moet een eigen leven hebben waar ik deel in uit maak, ik wil niet dat zijn complete leven om mij draait, maar dat wil niet zeggen dat ik onbelangrijk voor 'm wil zijn of dat hij er anderen op na mag houden. Ik wil de ene voor hem zijn.
2: Hij moet me vrij laten in mijn ideeën en z'n mening niet opdringen, maar het is altijd ok om discussies te voeren over dingen. Discussies dus, geen ruzies. Ik wil geen mietje dat ja en amen knikt als ik iets roep, ik wil dat hij een sterke eigen mening heeft.
3: Hij moet me ondersteunen in dingen die belangrijk voor me zijn, maar hij moet het eerlijk kunnen zeggen als hij ergens niet mee eens is of iets een slecht plan vindt. Als hij het wel met me eens is, prima. (ik kan me sowieso niet voorstellen dat iemand 'hij moet het niet met me eens zijn' zegt).
Zo moeilijk is dat niet hoor.
En ik ken dus geen vrouwen die dat wél doen. Eerder mannen die zeuren dat vrouwen zo onbegrijpelijk zijn, terwijl ze met wat logisch nadenken (zoals hierboven) zelf wel kunnen bedenken hoe de boel zit.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:05 schreef ioko het volgende:
[..]
Precies mijn punt, omdat ze zo logisch zijn hoef je ze niet telkens te herhalen (ik bedoel nu niet jou persoonlijk). Het is een beetje als volgt: als iemand maar blijft herhalen dat dit belangrijke punten zijn, lijkt het net alsof dat voor mannen niet ook logisch is, zo van: laten we die mannen maar eens duidelijk maken wat wij willen.
En nu ik het onderschrift bij je forum-naam zie, begrijp ik dat mijn hypothese correct was. Zo voorspelbaar weerquote:Op zondag 25 februari 2007 16:03 schreef jaoka het volgende:
Is dat nou zo moeilijk te begriipen? Of is dit weer zo'n verkapt: vrouwen willen alleen klootzakken en omdat ik een slappe hap ben, willen zij mij niet (en daarom haaaaaaatik ze ) topic?
Maar dat heb ik toch echt helemaal niet gedaan! Waar heb je het over?!quote:Op zondag 25 februari 2007 16:06 schreef ioko het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar je mag best onvoorspelbaar zijn en niet weten wat je wilt, maar dan moet je ook niet zeuren als het niet perfect is
Ik ken heel veel vrouwen die dat wel doen, misschien is dat hetquote:Op zondag 25 februari 2007 16:10 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
En ik ken dus geen vrouwen die dat wél doen. Eerder mannen die zeuren dat vrouwen zo onbegrijpelijk zijn, terwijl ze met wat logisch nadenken (zoals hierboven) zelf wel kunnen bedenken hoe de boel zit.
Aan de ene kant zeuren dat jullie niet alles voorgekauwd willen hebben, aan de andere kant zeuren dat alles zo onmogelijk te begrijpen is. Wat willen jullie nou?.
Disclaimer: ik heb dus zelf zelden last van miscommunicatie op deze manier, en kan me zodoende ook niet voorstellen waarom dit soort dingen nou zo problematisch gaan
En mannen zeggen zo van duidelijkheid te houden, maar kunnen ook even 'vergeten' duidelijk te vertellen dat ze al 2 jaar een ander erbij hebben.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:15 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik ken heel veel vrouwen die dat wel doen, misschien is dat het.
Ik denk dat voor het grootste deel van de mannen het uitvoeren van jou 'gebruiksaanwijzing' lastiger is dan wat dan ook. De grenzen die je aangeeft zijn soms flinterdun!
En ik zal maar helemaal niet beginnen over het feit dat veel vrouwen deze eisen perfect kunnen opstellen, maar zelf naleven, tsja, das toch een heel ander verhaal.
Denk dat hij zelf die eisen wil weten van vrouwen en daarom lijstjes maakt, waardoor het lijkt alsof die vrouwen ze hebben.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:17 schreef moelan0e het volgende:
vrouwen die lijsten hebben van hun eisen?
wat voor vrouwen heb jij om je heen?
laat ik dan mijn punt maar even aanpassen zodat jij geen voorbarige conclusies over mij hoeft te trekken:quote:Op zondag 25 februari 2007 16:03 schreef jaoka het volgende:
[..]
Dat je geen dweil bent wil dat zeggen. Dus niet op alles ja en amen, maar ook je eigen mening geven. Waarom? Omdat als je bij haar constant als een vaatdoek gedraagt, je dat ook in de buitenwereld doet. Vrouwen hebben geen zin in een man die altijd het pispaaltje is en niet voor zichzelf en zijn geliefden kan opkomen.
Is dat nou zo moeilijk te begriipen? Of is dit weer zo'n verkapt: vrouwen willen alleen klootzakken en omdat ik een slappe hap ben, willen zij mij niet (en daarom haaaaaaatik ze ) topic?
Euhm, doe eens niet zo serieus! Dat stukje gaat niet over jou, maar over het algemeenquote:Op zondag 25 februari 2007 16:15 schreef moelan0e het volgende:
[..]
Maar dat heb ik toch echt helemaal niet gedaan! Waar heb je het over?!
Volgens mij maak je jezelf allemaal dingen wijs omdat je vrouwen soms wat dingen hoort zeggen die niet helemaal kloppen met de cliches die je leven in zijn geslopen omdat je teveel tv kijkt.
Drink eens een kopje thee met je moeder.
En hoplaquote:Op zondag 25 februari 2007 16:20 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
laat ik dan mijn punt maar even aanpassen zodat jij geen voorbarige conclusies over mij hoeft te trekken:
Waarom hameren vrouwen zo op hun behoefte aan tegengas? Zijn er misschien veel vrouwen met slechte ervaringen op dit gebied?
quote:Op zondag 25 februari 2007 16:03 schreef jaoka het volgende:
[..]
Dat je geen dweil bent wil dat zeggen. Dus niet op alles ja en amen, maar ook je eigen mening geven. Waarom? Omdat als je bij haar constant als een vaatdoek gedraagt, je dat ook in de buitenwereld doet. Vrouwen hebben geen zin in een man die altijd het pispaaltje is en niet voor zichzelf en zijn geliefden kan opkomen.
Is dat nou zo moeilijk te begriipen?
Je leest niet, ik heb het over het blijven herhalen van die overduidelijke dingen die belangrijk zijn in een relatie.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:17 schreef moelan0e het volgende:
vrouwen die lijsten hebben van hun eisen?
wat voor vrouwen heb jij om je heen?
Ja maar je kan vrouwen toch niet over het algemeen nemen?quote:Op zondag 25 februari 2007 16:21 schreef ioko het volgende:
[..]
Euhm, doe eens niet zo serieus! Dat stukje gaat niet over jou, maar over het algemeen. Je zegt zelf dat vrouwen er zelf nog niet uit zijn wat ze allemaal willen, omdat de emancipatie nog niet voltooid is, en het enige wat ik dan zeg, is dat je dan van mannen ook niet het onmogelijke moet verwachten. En voel je eens niet zo aangevallen, ik probeer ook maar mee te denken. Ik drink best wel eens thee met mijn moeder, drink jij maar eens thee met je vader
![]()
haha, ik proef hier wel veel frustratie hoor! Dat eerste punt hoort hier niet thuis, zo kun je geen discussie voeren.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:19 schreef jaoka het volgende:
[..]
En mannen zeggen zo van duidelijkheid te houden, maar kunnen ook even 'vergeten' duidelijk te vertellen dat ze al 2 jaar een ander erbij hebben.
Zo heb je over en weer verwijten, maar het ligt verder aan wat de personen doen. Al lijkt het me logisch dat voor iedereen geldt dat ze een slappe dweil (m/v) niet echt kunnen waarderen.
[..]
Denk dat hij zelf die eisen wil weten van vrouwen en daarom lijstjes maakt, waardoor het lijkt alsof die vrouwen ze hebben.
Daar heb je gelijk in. Maar het gaat nu even over vrouwen die telkens roepen dat ze een man zoeken die tegengas geeft. Das zo'n rare uitspraak.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:23 schreef moelan0e het volgende:
[..]
Ja maar je kan vrouwen toch niet over het algemeen nemen?
ik ga altijd vissen met mijn vader
OK, dan ga ik je nu een vraag stellen. Wat kunnen deze "slappe" mannen niet in jouw ogen?quote:Op zondag 25 februari 2007 16:24 schreef moelan0e het volgende:
Ik heb als vrouw zijnde heel erg veel ervaring met slappe mannen.
Misschien is dat een reden waarom vrouwen dit blijven herhalen. Maar dan is mijn vraag, zijn er zoveel meer slappe mannen, of vinden mannen het gewoon minder erg om een slappe vriendin te hebben?quote:Op zondag 25 februari 2007 16:24 schreef moelan0e het volgende:
Ik heb als vrouw zijnde heel erg veel ervaring met slappe mannen.
En de semi-arrogante toon kan ook wegblijven.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:28 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
OK, dan ga ik je nu een vraag stellen. Wat kunnen deze "slappe" mannen niet in jouw ogen?
Wat wil je als vrouw bereiken met een "sterke" man. In welke punten is deze man dan sterk? Begrijpt hij waar het leven om draait? Is het economisch wenselijk? Denk je niet dat een "slappe" man veel meer levens-inzicht heeft en zich daardoor (terecht) slap voelt? Begrijp jij wel wat je hier precies doet?
Ik wacht geduldig op een antwoord. Neem de tijd.
Ik vind het vermakelijker dan dat pretentieuze toontje van jou.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:33 schreef clumsy_clown het volgende:
En de semi-arrogante toon kan ook wegblijven.
Jouw probleem.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:42 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik vind het vermakelijker dan dat pretentieuze toontje van jou.
Het is een rare uitspraak inderdaad. Zo kan ik ook zeggen dat mannen telkens roepen dat ze vrouwen niet begrijpen. Het is zo algemeen en onpersoonlijk dat er gewoon geen discussie mogelijk is lijkt mij. Er zal geen antwoord op zijn. Over het algemeen willen vrouwen mannen die tegen gas geven en over het algemeen roepen mannen dat ze vrouwen niet begrijpen, dat is duidelijk en waar maar dat maakt het niet waar dat alle vrouwen zo zijn en het maakt ook zeker niet waar dat het te betrekken is op welke vrouw dan ook. Het is iets dat vrouwen samen roepen, en de vrouwen die jij het hebt horen zeggen zijn waarschijnlijk om allemaal verschillende redenen zoekende naar tegen gas.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:28 schreef ioko het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar het gaat nu even over vrouwen die telkens roepen dat ze een man zoeken die tegengas geeft. Das zo'n rare uitspraak.
heeft niets met arrogantie te maken. Ik ben er van overtuigd dat niemand weet wat ie hier doet (inclusief mezelf) en heb daarom meer respect voor mensen die hun zwakheden inzien dan mensen die maar blijven janken om een sterkere tegenpool die hen in de waan van controle kan houden.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Hou het even op het algemene allemaal, niet persoonlijk worden.
[..]
En de semi-arrogante toon kan ook wegblijven.
Newsflash: alles is een relatie met jezelf. Je hebt namelijk alleen maar een relatie met het "beeld" dat je van een ander hebt. Er is geen status quo. Dat beeld is voortdurend in beweging en het is 100% jouw eigen productie.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:45 schreef moelan0e het volgende:
[..]
De slappe mannen die ik ben tegen gekomen waren ja knikkers waardoor ik ze gewoon al snel niet meer intressant vond. De reden dat ik dus een man met tegen gas zoek is dus zodat ik me niet snel verveel. Een relatie met een slappe man die geen tegen gas geeft is eigelijk een relatie met jezelf. Want alles wat je doet is goed en er is geen tegenspraak.
Ik besteed er gewoon niet al teveel aandacht aan, dus van een probleem is niet echt sprake. En nu weer on topic alsjeblieft.quote:
Mannen en vrouwen roepen allebei dat ze elkaar niet begrijpen dat is universeel. Hier gaat het erom dat ik veel vaker vrouwen hoor roepen dat ze tegengas willen, dan mannen.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:45 schreef moelan0e het volgende:
[..]
Het is een rare uitspraak inderdaad. Zo kan ik ook zeggen dat mannen telkens roepen dat ze vrouwen niet begrijpen. Het is zo algemeen en onpersoonlijk dat er gewoon geen discussie mogelijk is lijkt mij. Er zal geen antwoord op zijn. Over het algemeen willen vrouwen mannen die tegen gas geven en over het algemeen roepen mannen dat ze vrouwen niet begrijpen, dat is duidelijk en waar maar dat maakt het niet waar dat alle vrouwen zo zijn en het maakt ook zeker niet waar dat het te betrekken is op welke vrouw dan ook. Het is iets dat vrouwen samen roepen, en de vrouwen die jij het hebt horen zeggen zijn waarschijnlijk om allemaal verschillende redenen zoekende naar tegen gas.
jouw definitie van tegengas is wat anders dan de mijnequote:Op zondag 25 februari 2007 13:38 schreef brooklynzoo het volgende:
nogmaals, tegengas geven is niet gelijk aan je eigen mening loslaten.
staat volledig los van je eigen mening uitdragen.
Tegengas is voor mij een bewijs dat vrouwen niet om kunnen gaan met vrijheid cq. hun leven geen vorm kunnen geven in hun eentje.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:54 schreef ioko het volgende:
[..]
Mannen en vrouwen roepen allebei dat ze elkaar niet begrijpen dat is universeel. Hier gaat het erom dat ik veel vaker vrouwen hoor roepen dat ze tegengas willen, dan mannen.
Maar ik geloof ook wel dat je een balans moet zoeken in tegengas, je wil neem ik aan ook niet altijd het onderspit delven, toch?
ah okay, zo 1 dus, weinig zin om met jou in discussie te gaan, als we jou uitleggen wat we wel bedoelen en willen, geloof je het toch niet.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:57 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Tegengas is voor mij een bewijs dat vrouwen niet om kunnen gaan met vrijheid cq. hun leven geen vorm kunnen geven in hun eentje.
Het bewijs van dit laatste is weer dat er veel meer mannelijke kunstenaars/artiesten/monniken/groot-denkers zijn dan vrouwen. Vrouwen hebben moeite om een op zichzelfstaand leven te leiden.
Leg je newsflash eens uit.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:48 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Newsflash: alles is een relatie met jezelf. Je hebt namelijk alleen maar een relatie met het "beeld" dat je van een ander hebt. Er is geen status quo. Dat beeld is voortdurend in beweging en het is 100% jouw eigen productie.
En ik heb het vermoeden dat je voortdurend vermaakt wilt worden. Wat heb jij die sterke "entertainende" man daarentegen te bieden? Ontzag?
Ik stel in ieder geval geen belachelijke eisen als "Zij moet mij tegengas kunnen bieden" of "Zij moet weten wat zij in haar leven wil". Dat is typisch vrouwelijke fictie.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:59 schreef milagro het volgende:
[..]
ah okay, zo 1 dus, weinig zin om met jou in discussie te gaan, als we jou uitleggen wat we wel bedoelen en willen, geloof je het toch niet.
ben benieuwd of er dan nog wel 1 vrouw te vinden is die wel aan jouw eisen voldoet, behalve je moeder
en als het alleen je moeder is, dan ben je ws homo
Nee, dat is niet typisch vrouwelijk, dat proberen 3 vrouwen hier je duidelijk te makenquote:Op zondag 25 februari 2007 17:03 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Ik stel in ieder geval geen belachelijke eisen als "Zij moet mij tegengas kunnen bieden" of "Zij moet weten wat zij in haar leven wil". Dat is typisch vrouwelijke fictie.
En dat er meer mannen zijn die hun leven aan iets anders wijden dan een relatie, is een glashard feit.
Ik bedoel dat je in feite altijd een relatie hebt met "het beeld" dat je van je partner hebt. Dit komt niet overeen met het beeld dat je partner van zichzelf heeft. Vrouwen creeeren een beeld van hun ideale partner op het moment dat ze er nog geen hebben. Als ze eenmaal een partner hebben, dan trachten ze ofwel de partner aan te passen aan het beeld, of stellen het beeld bij. Vooral vrouwen die last hebben van een hard tikkend geluid op de achtergrond zijn verrassend snel in staat om hun beeld bij te stellen. Tot die tijd is het voornamelijk gespeelde arrogantie.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:00 schreef moelan0e het volgende:
[..]
Leg je newsflash eens uit.
Ik heb nogal wat onderhoud en vermaak nodig, inderdaad. Maar maak je over mij maar geen zorgen.
Schat, struin eens wat relatie/datingsites af en zie de top 3 van vrouwelijke eisen:quote:Op zondag 25 februari 2007 17:06 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nee, dat is niet typisch vrouwelijk, dat proberen 3 vrouwen hier je duidelijk te maken.
Je hoeft geen ervaring met iets te hebben om het niet te willenquote:Op zondag 25 februari 2007 16:23 schreef brooklynzoo het volgende:
Jaoka, nogmaals hebben vrouwen dan zoveel ervaring met dweilen?
blablablablaquote:Op zondag 25 februari 2007 17:03 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Ik stel in ieder geval geen belachelijke eisen als "Zij moet mij tegengas kunnen bieden" of "Zij moet weten wat zij in haar leven wil". Dat is typisch vrouwelijke fictie.
En dat er meer mannen zijn die hun leven aan iets anders wijden dan een relatie, is een glashard feit.
Ja, zo kan ik het ook natuurlijk.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:06 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je in feite altijd een relatie hebt met "het beeld" dat je van je partner hebt. Dit komt niet overeen met het beeld dat je partner van zichzelf heeft. Vrouwen creeeren een beeld van hun ideale partner op het moment dat ze er nog geen hebben. Als ze eenmaal een partner hebben, dan trachten ze ofwel de partner aan te passen aan het beeld, of stellen het beeld bij. Vooral vrouwen die last hebben van een hard tikkend geluid op de achtergrond zijn verrassend snel in staat om hun beeld bij te stellen. Tot die tijd is het voornamelijk gespeelde arrogantie.
Ik geloof niet in de waarheid, helaas zie je niet in dat ik vrouwen probeer duidelijk te maken dat er ook geen mannen zijn die hen kunnen aantonen wat het leven betekent. Zolang ze dat wel proberen te verkrijgen door de reeds genoemde eisen te stellen, houden ze zichzelf voor de gek.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:08 schreef milagro het volgende:
[..]
blablablabla
het meerendeel van de janktopics hier in R&P is van jongens, zo ook deze weer, janken over wat vrouwen willen, en dat stom vinduh, en wel zo erg dat je er een topic over opent :")
nu ja, ik dacht een interessant onderwerp aan te klikken, maar met zoveel vooringenomenheid bij de TS is het vrij zinloos , een discussie, je zal toch niets aannemen en eigen interpretaties als de waarheid zien, erg vermoeiend, want zo onboeiend.
succes met je gelijk halen
oh nee, dat had je al
Ja hállo, dat vrouwen op datingsites eisenlijstjes hebben is iets héél anders dan iemand die dat in het dagelijks leven doet natuurlijkquote:Op zondag 25 februari 2007 17:08 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Schat, struin eens wat relatie/datingsites af en zie de top 3 van vrouwelijke eisen:
- Hij moet zijn eigen leven leiden
- Hij moet weten wat hij wil
- Hij moet met beide benen op de grond staan
Als dat niet getuigt van fictie dan weet ik het ook niet meer.
Als......quote:Op zondag 25 februari 2007 17:10 schreef moelan0e het volgende:
Als een datingsite jou op dit idee heeft gebracht dan stop ik bij met moeite doen je het te laten begrijpen.
Ja, hij stelt zogenaamd vragen aan vrouwen, maar zodra hij dan antwoord krijgt gaat hij allemaal argumenten erbij halen waarom het niet zo zou zijn en vrouwen stom zijn. Verkapt vrouwenhaat topic dus, leuk als eerdere hypotheses inderdaad kloppen:quote:Op zondag 25 februari 2007 17:08 schreef milagro het volgende:
[..]
blablablabla
het meerendeel van de janktopics hier in R&P is van jongens, zo ook deze weer, janken over wat vrouwen willen, en dat stom vinduh, en wel zo erg dat je er een topic over opent :")
nu ja, ik dacht een interessant onderwerp aan te klikken, maar met zoveel vooringenomenheid bij de TS is het vrij zinloos , een discussie, je zal toch niets aannemen en eigen interpretaties als de waarheid zien, erg vermoeiend, want zo onboeiend.
succes met je gelijk halen
oh nee, dat had je al
quote:Op zondag 25 februari 2007 16:03 schreef jaoka het volgende:
Of is dit weer zo'n verkapt: vrouwen willen alleen klootzakken en omdat ik een slappe hap ben, willen zij mij niet (en daarom haaaaaaatik ze ) topic?
Ik wíl helemaal niet dat een man me het leven uitlegtquote:Op zondag 25 februari 2007 17:11 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Ik geloof niet in de waarheid, helaas zie je niet in dat ik vrouwen probeer duidelijk te maken dat er ook geen mannen zijn die hen kunnen aantonen wat het leven betekent. Zolang ze dat wel proberen te verkrijgen door de reeds genoemde eisen te stellen, houden ze zichzelf voor de gek.
Een mening is geen vaststaands iets. Je doet alsof een mening niet in beweging is. Ik geloof dus niet in de waarde van een eigen mening t.o.v. de ander. Het is een waardeloze momentopname.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:11 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja hállo, dat vrouwen op datingsites eisenlijstjes hebben is iets héél anders dan iemand die dat in het dagelijks leven doet natuurlijk.
Maar goed, dan nog even over die eisen die daar staan, zijn die echt zo vreemd? Of heb jij liever een vrouw zonder eigen mening, die niet weet wat ze wil en die in een sprookjeswereld zweeft?
Ik heb nu daadwerkelijk geen idee waar je het over hebt of hoe dit met het onderwerp te maken heeft.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:14 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Een mening is geen vaststaands iets. Je doet alsof een mening niet in beweging is. Ik geloof dus niet in de waarde van een eigen mening t.o.v. de ander. Het is een waardeloze momentopname.
Hetzelfde geldt voor weten wat je wilt. Ook dat is zo bizar tijd -en locatie afhankelijk.
En over sprookjeswerelden. Kijk eens door een telescoop en zie die miljarden melkwegstelsels eens door het heelal zweven. We leven in een grote waanzinnigheid.
Dit is weer een signaal van vrouwelijke zelf-overschatting die al eerder genoemd is in dit topic. Een wijs man heeft echt niet de illusie dat jij hem kunt uitleggen hoe het leven werkt. Een wijs man zwijgt. Vandaar mijn sympathie voor "in de ogen van vrouwen "zwakkere" mannen). Of eerder, mijn aversie tegenover mannen die doen alsof ze weten waar het om draait en de bijbehorende vrouwen die ze op een voetstuk plaatsen en genieten van hun fictieve bescherming.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:14 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik wíl helemaal niet dat een man me het leven uitlegt. Ik wil gewoon niet dat ik het hem moet uitleggen of dat hij mijn mening klakkeloos opvolgt, hoe moeilijk is dat te vatten?
Dat komt omdat je zeer primitief naar je bestaan kijkt. Maar het is je vergeven.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:16 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik heb nu daadwerkelijk geen idee waar je het over hebt of hoe dit met het onderwerp te maken heeft.
Dit was toch een topic waarin je vroeg waarom vrouwen tegengas willen?quote:Op zondag 25 februari 2007 17:11 schreef brooklynzoo het volgende:
Ik geloof niet in de waarheid, helaas zie je niet in dat ik vrouwen probeer duidelijk te maken dat er ook geen mannen zijn die hen kunnen aantonen wat het leven betekent. Zolang ze dat wel proberen te verkrijgen door de reeds genoemde eisen te stellen, houden ze zichzelf voor de gek.
Oh, dat is het. Juist.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:18 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Dat komt omdat je zeer primitief naar je bestaan kijkt. Maar het is je vergeven.
Typisch vrouwelijk weer om mijn gedrag te gaan verklaren. Dat lukt je niet.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:18 schreef jaoka het volgende:
[..]
Dit was toch een topic waarin je vroeg waarom vrouwen tegengas willen?![]()
Oh nee, je blijkt nu een of andere messias die ons iets duidelijk wil maken, het wordt beter met de minuut![]()
Als je moeite hebt met (het krijgen van?) vrouwen, dan is het hen duidelijk maken dat zij zich zouden moeten gedragen zoals jij dat wil, natuurlijk geen slecht idee. Misschien moet je wat cursussen in hypnose volgen of een politieke partij oprichten, veel zetels winnen en zo vrouwen verplichten zichzelf niet voor de gek te houden.
Die bestaan ook niet. Het enige dat jou wijzer kan maken is het beeld van jezelf dat je weerspiegeld ziet in anderen. Maar denk niet dat die anderen ook echt degenen zijn die jij denkt dat ze zijn. Je bent het zelf.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:21 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Oh, dat is het. Juist.
Sorry, ik heb inderdaad het leven niet door op het briljante niveau waar jij op leeft. Ik denk dat dat is omdat ik vrouw ben en nog geen echte man heb gekend die mij het leven uitlegt.
Het gaat me niet zozeer om te bepalen wat een "zwakkere" man is, het gaat me om vast te stellen waarom vrouwen zo hardnekkig vasthouden aan het "beeld van de man die leidend is, beschermd en verklaart".quote:Op zondag 25 februari 2007 17:23 schreef Litso het volgende:
Waar wil je in godsnaam heen met deze discussie?
Wat is die volgens jou "zwakkere" man? Leg eens uit?
Typisch vrouwelijk... Waar ben jezelf de hele tijd mee bezig dan? Of waren al die speculaties over hoe vrouwen over bepaalde dingen afkomstig van je vrouwelijke kant?quote:Op zondag 25 februari 2007 17:22 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Typisch vrouwelijk weer om mijn gedrag te gaan verklaren. Dat lukt je niet.
En vervolgens vertel je me ook nog wat ik met mijn leven moet gaan doen. Ik zie nu in waarom je niet van "zwakkere" mannen houdt: je kunt je er niet van weerhouden je er NIET mee te bemoeien.
Dus om te zien wie ik ben moet ik naar anderen kijken, maar die mensen zijn niet echt dus ook die kunnen het me niet vertellen.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:23 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Die bestaan ook niet. Het enige dat jou wijzer kan maken is het beeld van jezelf dat je weerspiegeld ziet in anderen. Maar denk niet dat die anderen ook echt degenen zijn die jij denkt dat ze zijn. Je bent het zelf.
DAT. DOE. IK. NIET.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:25 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Het gaat me niet zozeer om te bepalen wat een "zwakkere" man is, het gaat me om vast te stellen waarom vrouwen zo hardnekkig vasthouden aan het "beeld van de man die leidend is".
Dat is naar mijn idee een teken van slaapwandelen.
Toch wel.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:26 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
DAT. DOE. IK. NIET.
IK. WIL. GEEN. LEIDENDE. MAN.
Ik ben bezig met vrouwenquote:Op zondag 25 februari 2007 17:25 schreef jaoka het volgende:
[..]
Typisch vrouwelijk... Waar ben jezelf de hele tijd mee bezig dan? Of waren al die speculaties over waarom vrouwen bepaalde dingen denken afkomstig van je vrouwelijke kant?![]()
Verder vertel ik je helemaal niet wat je moet doen, ik zei misschien. Wel een beetje goed lezen he?
En over bemoeien gesproken... wie opent hier nou een topic met een vraag en gaat vervolgens verder met vrouwen vertellen dat ze zichzelf voor de gek houden?
Je lijkt zelf wel het prototype van hoe jij denkt dat vrouwen zijn, bestaan ze dus toch![]()
Je projecteert je eigen persoonlijkheid op je beeld van vrouwen, maar dat vind je niet altijd positief?quote:Op zondag 25 februari 2007 17:27 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Ik ben bezig met vrouwenIk vind ze machtig interessant. En dat bedoel ik niet altijd positief
Wat maar weer 'ns bewijst dat vrouwen het zwakke geslacht zijnquote:Op zondag 25 februari 2007 13:46 schreef moelan0e het volgende:
[..]
Omdat, en let nu goed op want dit zijn wijze lessen jongeman, vrouwen nu eenmaal een waardige partner willlen. Zo kunnen ze hem op de proef stellen om vervolgens vertrouwen te krijgen. Als een man mij aankan dan vertrouw ik erop dat hij dus stevig in zijn schoenen staat. En een vrouw vind het belangrijk om een man te kunnen vertrouwen.
Neen. Je moet niet de illusie hebben dat er mannen zijn die je tegengas kunnen geven. Wat je feitelijk doet is JEZELF tegengas geven, of beter gezegd: je biedt weerstand tegenover een instantie van jezelf. Wat het resultaat daarvan is, is niet de verdienste van die "sterkere" man. Je hoeft hem dus ook geen krediet te geven.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:25 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dus om te zien wie ik ben moet ik naar anderen kijken, maar die mensen zijn niet echt dus ook die kunnen het me niet vertellen.
Ik kom in een identiteitscrisis door dit topic.
gas wel jaquote:Op zondag 25 februari 2007 17:29 schreef broer het volgende:
Je geeft ze mooi tegengas, brooklynzoo.
Laatste keer hoorquote:Op zondag 25 februari 2007 17:29 schreef Demophon het volgende:
[..]
Wat maar weer 'ns bewijst dat vrouwen het zwakke geslacht zijn![]()
Ze kunnen zichzelf niet intoom houden, een man moet dit voor hun doen.
ze kunnen niet de verantwoordelijkheid opnemen voor hun eigen handelen, een man moet dit voor hun doen.
een man moet stevig in zijn schoenen staan als een vrouw hysterisch is of chagrijnig.
En als het een test is om de man te scheiden van de volwassen jongen; ik vind het behoorlijk onvolwassen gedrag. Het gedrag van een (puberend) meisje en niet een volwassen vrouw.
Een man en een vrouw hebben elkaar nu eenmaal nodig op verschillende vlakken. Het is helemaal niet kinderachtig om eisen en grenzen te stellen.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:29 schreef Demophon het volgende:
[..]
Wat maar weer 'ns bewijst dat vrouwen het zwakke geslacht zijn![]()
Ze kunnen zichzelf niet intoom houden, een man moet dit voor hun doen.
ze kunnen niet de verantwoordelijkheid opnemen voor hun eigen handelen, een man moet dit voor hun doen.
een man moet stevig in zijn schoenen staan als een vrouw hysterisch is of chagrijnig.
En als het een test is om de man te scheiden van de volwassen jongen; ik vind het behoorlijk onvolwassen gedrag. Het gedrag van een (puberend) meisje en niet een volwassen vrouw.
Dat doe ik dus ook al niet. Ik heb het idee dat je m'n berichten niet leest.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:29 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Neen. Je moet niet de illusie hebben dat er mannen zijn die je tegengas kunnen geven. Wat je feitelijk doet is JEZELF tegengas geven, of beter gezegd: je biedt weerstand tegenover een instantie van jezelf. Wat het resultaat daarvan is, is niet de verdienste van die "sterkere" man. Je hoeft hem dus ook geen krediet te geven.
Er zijn ontelbaar veel "willen" mogelijk. Hoe weet jij zo zeker dat die "wil" in kwestie voor jou voordeel oplevert? En wat is dat "voordeel" dan precies?quote:Op zondag 25 februari 2007 17:32 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Laatste keer hoor.
Een sterke man willen betekent niet een man willen die mij (ons) in toom houdt. Het betekent een man die zijn eigen wil heeft.
ik lees ze wel, maar het voordeel van tegengas is me nog steeds onduidelijk.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:32 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dat doe ik dus ook al niet. Ik heb het idee dat je m'n berichten niet leest.
Dat is niet waar, sterker nog, ik snap de hele link nietquote:Op zondag 25 februari 2007 17:34 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Er zijn ontelbaar veel "willen" mogelijk. Hoe weet jij zo zeker dat die "wil" in kwestie voor jou voordeel oplevert? En wat is dat "voordeel" dan precies?
Je blijft je hullen in vaagheden, leg nu eens echt uit wat jij er aan hebt als een man een eigen wil heeft en wat die wil dan moet inhouden. Of komt het uiteindelijk toch weer neer op de mogelijkheid om je een veilig nestje te bieden en zo de voortplanting zeker te stellen? Zeg dat het niet waar is.
Ach en je hebt nog steeds niet op dit antwoord gereageerd:quote:Op zondag 25 februari 2007 17:34 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Er zijn ontelbaar veel "willen" mogelijk. Hoe weet jij zo zeker dat die "wil" in kwestie voor jou voordeel oplevert? En wat is dat "voordeel" dan precies?
Je blijft je hullen in vaagheden, leg nu eens echt uit wat jij er aan hebt als een man een eigen wil heeft en wat die wil dan moet inhouden. Of komt het uiteindelijk toch weer neer op de mogelijkheid om je een veilig nestje te bieden en zo de voortplanting zeker te stellen? Zeg dat het niet waar is.
En dat terwijl dat gewoon antwoord geeft op je topicvraag. (dit bevestigd wederom mijnquote:Op zondag 25 februari 2007 16:03 schreef jaoka het volgende:
[..]
Is dat nou zo moeilijk te begriipen?
Nee hoor, ik vraag me sinds de openingpost af waar die vrouwelijke tegengasfetish op gebaseerd is. Niets meer en niets minder.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie een brooklynzoo die zijn uiterste best doet om in alles wat de vrouwen hier melden een bevestiging te zien van zijn beeld van vrouwen.
Ik lach me suf.
het houdt jouw topic draaiende iig.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:35 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
ik lees ze wel, maar het voordeel van tegengas is me nog steeds onduidelijk.
Look, we're getting somewhere.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:37 schreef Tinkepink het volgende:
Een man die je stimuleert in plaats van tegenhoudt is toch veel leuker?
Ik zie de waarde van eigen meningen niet in. Ze zijn namelijk zo vergankelijk als wat.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:36 schreef moelan0e het volgende:
Vertel jij ons dan maar eens waarom je graag een partner zou willen die het altijd met je eens is!
Ach, jij geeft voortdurend jouw eigen invulling van 'tegengas' en kraakt dat af. Je gaat amper in op de vele pogingen die worden ondernomen om jou uit te leggen wat met dat tegengas bedoeld wordt.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:37 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vraag me sinds de openingpost af waar die vrouwelijke tegengasfetish op gebaseerd is. Niets meer en niets minder.
Eigen WIL had ik het over, go for the rebound please. Wat heb je aan die WIL?quote:Op zondag 25 februari 2007 17:37 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dat is niet waar, sterker nog, ik snap de hele link niet.
Het 'voordeel' van een man met een eigen mening is het feit dat het niet saai wordt na een tijdje. Ik zou me doodergeren na een tijdje als alles wat ik zeg beantwoord wordt met ja en amen. Wat die moet inhouden is dat hij zegt wat hij leuk vindt, dat hij laat merken dat hij iets niet goed vindt, dat hij simpelweg persoonlijkheid heeft en ik geen robot heb die al mijn bevelen opvolgt. Dat is even leuk, en daarna wordt het saai.
Dat heeft niéts met voortplanting of wat dan ook te maken.
Waarom? Dit is toch geen antwoord op je topicvraag?quote:Op zondag 25 februari 2007 17:38 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Look, we're getting somewhere.
De logica van je stelling ontging me volledig, daarom heb ik er niet op gereageerd.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:37 schreef jaoka het volgende:
[..]
Ach en je hebt nog steeds niet op dit antwoord gereageerd:
Omdat als je bij haar constant als een vaatdoek gedraagt, je dat ook in de buitenwereld doet. Vrouwen hebben geen zin in een man die altijd het pispaaltje is en niet voor zichzelf en zijn geliefden kan opkomen.
[..]
Dus jij wil van eigenlijk de eigen wil afschaffen want die bestaat toch niet? Maar dan wil je iets. Dus dan klopt het niet. Ik snap het niet. Echt niet.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:41 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Eigen WIL had ik het over, go for the rebound please. Wat heb je aan die WIL?
Het bevestigd dat er ook vrouwen zijn die de roep om tegengas niet begrijpen.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:41 schreef jaoka het volgende:
[..]
Waarom? Dit is toch geen antwoord op je topicvraag?
Oh, je bedoelt dat je wil dat iemand hetzelfde lijkt te denken als jij, dat is 'getting somewhere'. Zeg dan gewoon in je OP dat je iets vindt en wil dat anderen er ook zo over denken. Ga geen omslachtige vragen stellen als je de reacties daarop alleen maar wil weerleggen en vooral negeren.
Dat is namelijk wel erg om de boel heendraaien, daar waren alleen vrouwen toch zogenaamd zo goed in?![]()
Hier ben ik het dus wel mee eens!quote:Op zondag 25 februari 2007 17:37 schreef Tinkepink het volgende:
Ik snap het om eerlijk te zijn ook niet zo. Wil en heb gewoon een aardige man die op gelijk niveau met mij communiceert. Ik ben zelf nogal rap van de tongriem gesneden irl en mijn man ook, maar om dat nu "tegengas" te noemen of "in toom houden".
Een man die je stimuleert in plaats van tegenhoudt is toch veel leuker?
quote:Op zondag 25 februari 2007 17:43 schreef jaoka het volgende:
[..]
Ach gut, als je niks zinigs weet te zeggen, dan maar zeggen dat je er niks op wil zeggen. Niet vrouwelijk, maar vooral kinderlijk![]()
Maar als je dan toch uitleg nodig hebt:
Als iemand iets bij jou doet is de kans groot dat die het bij anderen doet. Vooral wanneer je een intieme relatie hebt, gedraag je je toch meer als jezelf dan tegenover de buitenwereld. Als je dan al je mening niet durft te verkondigen, is de kans erg groot dat je dat in zijn geheel niet kan.
Weinig aantrekkelijk dat.
quote:Op zondag 25 februari 2007 17:47 schreef milagro het volgende:
grappig dat iemand die niet begrijpt dat vrouwen tegengas willen, dat vervolgens uitlegt als "een leidende man willen", en dat dan weer suf vindt, zo zijn best doet om precies dat te zijn (een leidende man, dus) wat hij vrouwen verwijt te willen, door ons konstant te vertellen hoe het wel zit, en hoe wij in elkaar steken en wat we zouden moeten willen en wat niet.
Tegengas vragen is wat mij betreft het onvermogen om je eigen vrijheid te accepteren en de chaos die daarmee gepaard gaat. De rode lijn door dit hele topic is dat ik er van overtuigd ben dat vrouwen moeite hebben met chaos, en dus met vrijheid!quote:Op zondag 25 februari 2007 17:46 schreef Lienekien het volgende:
Jij snapt dus nog steeds niet wat met tegengas bedoeld wordt. Ja, zo krijgen we het topic wel vol.
Hoe je het ook went of keert, we hebben zo onze gemeenschappelijke eigenaardigheden.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:47 schreef milagro het volgende:
grappig dat iemand die niet begrijpt dat vrouwen tegengas willen, dat vervolgens uitlegt als "een leidende man willen", en dat dan weer suf vindt, zo zijn best doet om precies dat te zijn (een leidende man, dus) wat hij vrouwen verwijt te willen, door ons konstant te vertellen hoe het wel zit, en hoe wij in elkaar steken en wat we zouden moeten willen en wat niet.
De vrouwen die zeggen dat ze een man willen die tegengas kan geven, bedoelen niet wat jij bedoelt.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:50 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Tegengas vragen is wat mij betreft het onvermogen om je eigen vrijheid te accepteren en de chaos die daarmee gepaard gaat. De rode lijn door dit hele topic is dat ik er van overtuigd ben dat vrouwen moeite hebben met chaos, en dus met vrijheid!
Maar REALISEER je, dat ORDE in de kern nog steeds CHAOS is. De "sterke" man die door zijn WIL en EIGEN MENING de illusie wekt dat de CHAOS GEORDEND is, houdt zichzelf en zijn omgeving voor de gek.
Dit topic begon toch met een vraag? Begin dan gewoon met een stelling als je ergens je gelijk over wil krijgen.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:45 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Het bevestigd dat er ook vrouwen zijn die de roep om tegengas niet begrijpen.
Stimulansen zijn welkom, inspiratie door anderen ook.
Maar tegengas vragen slaat helemaal nergens op.
Wat je erop kan antwoorden:quote:Op zondag 25 februari 2007 17:47 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Omdat als je bij haar constant als een vaatdoek gedraagt, je dat ook in de buitenwereld doet. Vrouwen hebben geen zin in een man die altijd het pispaaltje is en niet voor zichzelf en zijn geliefden kan opkomen.
lees je eigen stelling nog eens en leg me dan uit wat ik hier in godsnaam op kan antwoorden?
goed, hè, uitgeluld, opgelost, slotjequote:
Dit bevestigt mijn vermoeden dat vrouwen een man willen die naar ze luistert en dan orde schept in de chaos.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De vrouwen die zeggen dat ze een man willen die tegengas kan geven, bedoelen niet wat jij bedoelt.
Aan tegengas geven gaat wel iets vooraf, namelijk kunnen luisteren.![]()
Wauw.... *sil is.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:50 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Tegengas vragen is wat mij betreft het onvermogen om je eigen vrijheid te accepteren en de chaos die daarmee gepaard gaat. De rode lijn door dit hele topic is dat ik er van overtuigd ben dat vrouwen moeite hebben met chaos, en dus met vrijheid!
Maar REALISEER je, dat ORDE in de kern nog steeds CHAOS is. De "sterke" man die door zijn WIL en EIGEN MENING de illusie wekt dat de CHAOS GEORDEND is, en daarmee aantrekkelijk is voor vele vrouwen, houdt zichzelf en zijn omgeving voor de gek.
Ja, dat had ik ook al geconstateerd, dat jij in alles wel een bevestiging van je eigen ideeën weet te vinden.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:55 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Dit bevestigt mijn vermoeden dat vrouwen een man willen die naar ze luistert en dan orde schept in de chaos.
Wanneer je de (onbewuste) neiging hebt om je als een ongeleid projectiel te gedragen is het bijzonder prettig wanneer je zo nu en dan weer even netjes met beide beentjes op de grond wordt gezet.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:17 schreef brooklynzoo het volgende:
Het valt me op dat er nogal wat vrouwen zijn die graag willen dat hun partner ze "afremt" of " in toom houdt" in een relatie. Ik vind dat een merkwaardige behoefte, wat is precies het nut van een ander "tegengas" geven?
Waarom hebben vrouwen deze behoefte? Wat levert het ze op?
Jij gaat er vanuit dat het een vaststaand gevolg van je zwakheden tonen in een relatie met een persoon, is dat je ook op de rest van de planeet en in alle denkbare situaties zwak zult zijn. Dat bestrijd ik.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:53 schreef jaoka het volgende:
[..]
Mogelijke antwoorden van je:
-Goh, nou je het zegt.
-Je hebt gelijk
-Wauw, dank voor deze nieuwe inzichten en antwoorden op mijn vraag![]()
![]()
WIE BEPAALT DIE KADERS?quote:Op zondag 25 februari 2007 17:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wanneer je de (onbewuste) neiging hebt om je als een ongeleid projectiel te gedragen is het bijzonder prettig wanneer je zo nu en dan weer even netjes met beide beentjes op de grond wordt gezet.
Ik zat al een hele puntige reactie te dichten, maar het was al niet meer nodig zag ik..quote:Op zondag 25 februari 2007 17:54 schreef milagro het volgende:
[..]
goed, hè, uitgeluld, opgelost, slotje
nu ja, hij mag nog ff nasputteren, nog wat verder de leidende lijdende man uithangen, ter vermaeck.
Be my guestquote:Op zondag 25 februari 2007 17:56 schreef Lipton-Anubis het volgende:
[..]
Wauw.... *sil is.
Mag ik je quoten?
Goh, dus je begreep toch wat ik bedoeldequote:Op zondag 25 februari 2007 17:57 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Jij gaat er vanuit dat het een vaststaand gevolg van je zwakheden tonen in een relatie met een persoon, is dat je ook op de rest van de planeet en in alle denkbare situaties zwak zult zijn. Dat bestrijd ik.
Iedereen zegt juist van wel.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:00 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Ik vraag me af. Worden mannen ook evenzoveel niet begrepen door vrouwen?
Zonee, zit er dan niet idd. een wereld van verschi in verhouding tusen mannen en vrouwen
(al zegt iedereen van niet?)
Wat ik wel weet is dat TS net zo goed in het Chinees had kunnen pratenquote:Op zondag 25 februari 2007 18:00 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Zonee, zit er dan niet idd. een wereld van verschi in verhouding tusen mannen en vrouwen
Zolang mannen dingen doen als topics openen met een vraag, maar een heel ander doel hebben dan slechts het krijgen van en bediscuseren van de antwoorden, zullen ze net zo min begrepen worden door vrouwen als vrouwen begrepen worden door henquote:Op zondag 25 februari 2007 18:00 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Je bent meteen ook weer levend 'proof' hiervoor:quote:Op zondag 25 februari 2007 18:03 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Ik heb het! Je moet je als jongen gewoon als een negert gedragen.
Ik weet dat het in begin wat moelijk is en dat je jezelf bewust gaat tegenwerken.
Maar uiteindelijk werkt dat t beste..Je als een lul gedragen en afentoe opmerkingen maken die blijk van empathie geven. En ze staan in de rij voor je ....
Ik ga het es proberenProof is in the pudding praktijk.
Maar succes met leren dansen als een neger't', he?quote:Op zondag 25 februari 2007 16:03 schreef jaoka het volgende:
Of is dit weer zo'n verkapt: vrouwen willen alleen klootzakken en omdat ik een slappe hap ben, willen zij mij niet (en daarom haaaaaaatik ze ) topic?
hey honquote:Op zondag 25 februari 2007 18:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Caps lock mag uit hoor.![]()
Wat bedoel je precies met je vraag? Welke kaders heb je het over?
quote:Op zondag 25 februari 2007 17:50 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Maar REALISEER je, dat ORDE in de kern nog steeds CHAOS is. De "sterke" man die door zijn WIL en EIGEN MENING de illusie wekt dat de CHAOS GEORDEND is, en daarmee aantrekkelijk is voor vele vrouwen, houdt zichzelf en zijn omgeving voor de gek.
jullie zeggen precies hetzelfde.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wanneer je de (onbewuste) neiging hebt om je als een ongeleid projectiel te gedragen is het bijzonder prettig wanneer je zo nu en dan weer even netjes met beide beentjes op de grond wordt gezet.
Het gaat er niet om dat we hetzelfde zeggen, het gaat mij er om WAAROM vrouwen behoefte hebben om door een man van de status "ongeleid projectiel" afgeholpen te worden. Whatever that may be.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:06 schreef moelan0e het volgende:
[..]
[..]
jullie zeggen precies hetzelfde.
waarom nog dat gemekker? TS wilt niet toegeven? TS vind het niet kunnen dat vrouwen om leiding vragen? Maar mannen willen graag leiding hebben over hun vrouw dus er is hier toch geen enkel probleem? Dat is immers watik mannen heb horen zeggen en op hun datingsite profiel.
![]()
Kwestie van ervaring. Op de lange termijn heeft het zelden voldoening gebracht. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald dan toch.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:06 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
hey hon
Alweer een bevestiging: je gaat er vanuit dat je "als een ongeleid projectiel gedragen" nadelig voor je zal zijn.
Ik roep niet om een man die me muteert tot een geleid projectiel. Het enige wat nodig is dat hij me met beide benen op de grond zet wanneer ik contact met de grond verlies. Het vermogen om dat te beoordelen ligt vooral in gezond verstand en mensenkennis/enigszins weten hoe ik in elkaar zit (Ik zeg met opzet weten en niet begrijpen).quote:Je roept vervolgens om een man die jou "muteert tot een geleid projectiel". Waarop baseer jij het vermogen van die man om de geleidheid van jouw projectiel te beoordelen?
Ik raad TS aan mennkes met succes bij vrouwen te gaan analyseren, vrije associatie etc. En dan de bevindingenquote:Op zondag 25 februari 2007 18:03 schreef jaoka het volgende:
[..]
Zolang mannen dingen doen als topics openen met een vraag, maar een heel ander doel hebben dan slechts het krijgen van en bediscuseren van de antwoorden, zullen ze net zo min begrepen worden door vrouwen als vrouwen begrepen worden door hen![]()
Maar liefje toch. Er is geen DAAROMquote:Op zondag 25 februari 2007 18:10 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat we hetzelfde zeggen, het gaat mij er om WAAROM vrouwen behoefte hebben om door een man van de status "ongeleid projectiel" afgeholpen te worden. Whatever that may be.
En hoe ze in godsnaam vaststellen welke man daar wel en niet geschikt voor is.
Mijn verklaring is dat vrouwen niet om kunnen gaan met chaos en dus niet met vrijheid, Alicey bevestigt alleen maar dat ze door een man met beide voetjes (sexy voetjes dat wel) op de aarde geplant wil worden.
WAAROM hebben vrouwen die behoefte? Jullie geven geen antwoord!
Voor een deel. Ik heb niet de indruk dat we helemaal op dezelfde lijn zitten.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:06 schreef moelan0e het volgende:
[..]
[..]
jullie zeggen precies hetzelfde.
Ik zie ook het probleem niet echt, maar het is toch zondagmiddagavond, dus mag er voor vandaag toch best een probleem van gemaakt worden?quote:waarom nog dat gemekker? TS wilt niet toegeven? TS vind het niet kunnen dat vrouwen om leiding vragen? Maar mannen willen graag leiding hebben over hun vrouw dus er is hier toch geen enkel probleem? Dat is immers watik mannen heb horen zeggen en op hun datingsite profiel.
![]()
Die is mischien heel makkelijk. Stoere zakkerige mannen zijn onberkenbaar en dus interessant?quote:Op zondag 25 februari 2007 18:10 schreef brooklynzoo het volgende:
Je eerste alinea is waardevol voor alle andere vrouwen in dit topic.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Kwestie van ervaring. Op de lange termijn heeft het zelden voldoening gebracht. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald dan toch.
[..]
Ik roep niet om een man die me muteert tot een geleid projectiel. Het enige wat nodig is dat hij me met beide benen op de grond zet wanneer ik contact met de grond verlies. Het vermogen om dat te beoordelen ligt vooral in gezond verstand en mensenkennis/enigszins weten hoe ik in elkaar zit (Ik zeg met opzet weten en niet begrijpen).
Vrouwen zijn nooit goede (be)rekenaars geweest. Dus dit gaat niet op.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:14 schreef Lipton-Anubis het volgende:
[..]
Die is mischien heel makkelijk. Stoere zakkerige mannen zijn onberkenbaar en dus interessant?
Iemand die zou zeggen: 'zonde van je tijd en energie'.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:16 schreef moelan0e het volgende:
Oh, ik ontvang problemen met open armen! ik wou dat er iemand was die zei dat ik me hier niet mee moest inlaten
Misschien omdat vrouwen nu eenmaal anders in elkaar zitten en daardoor in een man compensatie voor hun tekortkomingen zoeken (en de man compenseren in zijn tekortkomingen).quote:Op zondag 25 februari 2007 18:10 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat we hetzelfde zeggen, het gaat mij er om WAAROM vrouwen behoefte hebben om door een man van de status "ongeleid projectiel" afgeholpen te worden. Whatever that may be.
Ik heb niet de indruk dat ik een probleem heb met chaos of vrijheid. Misschien is het probleem eerder dat ik er teveel van gebruik als ik de kans krijg en dat een overdosis van wat dan ook ongezond is is weer een vrij bekend feit.quote:Mijn verklaring is dat vrouwen niet om kunnen gaan met chaos en dus niet met vrijheid, Alicey bevestigt alleen maar dat ze door een man met beide voetjes (sexy voetjes dat wel) op de aarde geplant wil worden.
Heb je iets aan deze post?quote:WAAROM hebben vrouwen die behoefte? Jullie geven geen antwoord!
Misschien loopt er nog een nuchtere man met een dosis gezond verstand door je straat. Moet je wel ff snel opstaan van je computertje.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Iemand die zou zeggen: 'zonde van je tijd en energie'.
Och gut.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:18 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Misschien loopt er nog een nuchtere man met een dosis gezond verstand door je straat. Moet je wel ff snel opstaan van je computertje.
Iemand moet dat niet bepalen, maar doorhebben/aanvoelen/weten/whatever.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:15 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Je eerste alinea is waardevol voor alle andere vrouwen in dit topic.
En "Gezond Verstand", laat me niet lachen. Iemand anders moet bepalen hoe JIJ in elkaar zit?
Tuurlijk, maar dat kan voldoende zijn.quote:Besef je je niet dat die andere persoon slechts een beeld van jou heeft?
Je moet en zal tot die conclusie komen he?quote:En waarom laat je die andere persoon op basis van zijn beeld van jou bepalen wat goed voor je is? Ah, wacht, kun je soms niet omgaan met vrijheid?
- "Tekortkomingen". Daar is geen maatstaf voor. We leven in een relatieve wereld lieverd.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Misschien omdat vrouwen nu eenmaal anders in elkaar zitten en daardoor in een man compensatie voor hun tekortkomingen zoeken (en de man compenseren in zijn tekortkomingen).
[..]
Ik heb niet de indruk dat ik een probleem heb met chaos of vrijheid. Misschien is het probleem eerder dat ik er teveel van gebruik als ik de kans krijg en dat een overdosis van wat dan ook ongezond is is weer een vrij bekend feit.
[..]
Heb je iets aan deze post?
Ik ben je een beetje zat aan het worden nu. Als je mensen aan gaat lopen vallen puur en alleen omdat je de posts niet wil begrijpen is de lol er snel van af.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:18 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Misschien loopt er nog een nuchtere man met een dosis gezond verstand door je straat. Moet je wel ff snel opstaan van je computertje.
ik denk juist dat het een vorm van vrijheid is als je op basis van een beeld die je zelf gevormd hebt een waarheid kan maken.quote:En waarom laat je die andere persoon op basis van zijn beeld van jou bepalen wat goed voor je is? Ah, wacht, kun je soms niet omgaan met vrijheid?
Iets hoeft niet kwantitatief vastgesteld te kunnen worden om zich te kunnen manifesteren.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:20 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
- "Tekortkomingen". Daar is geen maatstaf voor. We leven in een relatieve wereld lieverd.
Wanneer ik de vrijheid neem om anderen die vrijheid te ontnemen is dat een stukje teveel.quote:- Hoe bereken jij of je een overdaad van vrijheid consumeert? Waar meet jij hoeveelheden chaos aan af?
quote:- Nee. Financieel ben je sterker
Ik ga een conclusie trekken:quote:Op zondag 25 februari 2007 18:20 schreef moelan0e het volgende:
Ja, maar waarom zou ik dat doen?
En wederom zit je er zo hard naast dat ik niet weet of ik moet huilen of lachen.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:23 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Ik ga een conclusie trekken:
Vrouwen zoeken een sterke, eigenzinnige man met een eigen WIL en eigen mening. Vrouwen zoeken deze man omdat ze van nature een sterke neiging hebben om "problemen met open armen te ontvangen". Vrouwen bijten zich vast in problemen van zichzelf en anderen, en zijn niet in staat om die op te lossen. Ze raken zoek in de chaos en zweven als een ongeleid projectiel door de ruimte op zoek naar fictieve orde. Vrouwen hebben op dit front dus last van zelfoverschatting en beseffen dit. Wat ze daarom nodig hebben is een man die in staat is om de vrouw weg te houden van zijn eigen problemen, zodat de vrouw zich kan focussen op datgene waar ze goed in is: de opvoeding van het kind.
Amen.
Dit herken ik dan eigenlijk voor het grootste deel niet..quote:Op zondag 25 februari 2007 18:23 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Vrouwen zoeken een sterke, eigenzinnige man met een eigen WIL en eigen mening. Vrouwen zoeken deze man omdat ze van nature een sterke neiging hebben om "problemen met open armen te ontvangen". Vrouwen bijten zich vast in problemen van zichzelf en anderen, en zijn niet in staat om die op te lossen. Ze raken zoek in de chaos en zweven als een ongeleid projectiel door de ruimte op zoek naar fictieve orde. Vrouwen hebben op dit front dus last van zelfoverschatting en beseffen dit. Wat ze daarom nodig hebben is een man die in staat is om de vrouw weg te houden van zijn eigen problemen, zodat de vrouw zich kan focussen op datgene waar ze goed in is: de opvoeding van het kind.
Amen.
Maar ik heb geen kind en ik wil geen kind.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:23 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Amen.
Een einde maken aan het betekenisloze leven wat je nu leidt, zo zonder sterke man.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar ik heb geen kind en ik wil geen kind.![]()
Wat móet ik nou?![]()
Ik ben nou helemaal in de war.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:28 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Een einde maken aan het betekenisloze leven wat je nu leidt, zo zonder sterke man.
Ik ook, na dit topic gelezen te hebben weet ik niet meer wie ik ben, wat ik wil, waarom ik leef, hoe ik m'n leven in moet delen, waarom ik een vriendje heb, waarom ik dát vriendje heb, of hij wel de juiste is, of ik een relatie wel aankan, of ik niet een zwakkeling ben, of ik de wereld wel heb begrepen zoals hij is, of ik wel besta.quote:
Lijkt mij lang geen slecht idee. Probleem is alleen dat veel mannen dat doen via de eigen bril. Mannen die moeite hebben om vrouwen te krijgen, zijn vaak (nee, niet altijdquote:Op zondag 25 februari 2007 18:12 schreef Lipton-Anubis het volgende:
[..]
Ik raad TS aan mennkes met succes bij vrouwen te gaan analyseren, vrije associatie etc. En dan de bevindingen
(types, gedragingen etc.) voor zichzelf op te schrijven en voor zich te houden.
Dat heeft heel veel voordeel (al zouden velen zeggen van niet).
brooklynzoo, het is gewoon een feit dat na een eeuw emancipatie veel vrouwen nog steeds hetzelfde in elkaar zitten, dit zal na nog een eeuw nog precies zo zijn. Het probleem is dat menig vrouw wel de lusten wil, zie quote Aliceyquote:Op zondag 25 februari 2007 18:20 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
- "Tekortkomingen". Daar is geen maatstaf voor. We leven in een relatieve wereld lieverd.
- Hoe bereken jij of je een overdaad van vrijheid consumeert? Waar meet jij hoeveelheden chaos aan af?
- Nee. Financieel ben je sterker
Maar die vrouwen willen niet de lasten, ofwel hun eigen gedrag naar anderen in toom houden, hiervoor hebben ze dus blijkbaar een leidende man nodig. Dit is niet echt zelfstandigheid van een vrouw. Hoe onzekerder de vrouw, hoe meer zij een leidende man zoekt, hoe bitcheriger gedrag ze zal vertonen naar de mannen toe om dit uit te testen. Maar er bestaan natuurlijk wel echte volwassen vrouwen met zelfvertrouwen die zelfstandig zijn, zij hebben het helemaal niet nodig om tegengas te willen geven.quote:Ik heb niet de indruk dat ik een probleem heb met chaos of vrijheid. Misschien is het probleem eerder dat ik er teveel van gebruik als ik de kans krijg
Waarom noem je onzekerheid, bitcherig gedrag, volwassenheid, zelfvertrouwen, zelfstandigheid en tegengas verlangen in een reactie?quote:Op zondag 25 februari 2007 18:37 schreef Demophon het volgende:
Hoe onzekerder de vrouw, hoe meer zij een leidende man zoekt, hoe bitcheriger gedrag ze zal vertonen naar de mannen toe om dit uit te testen. Maar er bestaan natuurlijk wel echte volwassen vrouwen met zelfvertrouwen die zelfstandig zijn, zij hebben het helemaal niet nodig om tegengas te willen geven.
Als het al is waar is wat je zegt. Ik weet niet of " volwassen" vrouwen dan minder behoefte zouden hebbenquote:Op zondag 25 februari 2007 18:37 schreef Demophon het volgende:
die zelfstandig zijn, zij hebben het helemaal niet nodig om tegengas te willen geven.
quote:Op zondag 25 februari 2007 13:33 schreef moelan0e het volgende:
Mijn oog valt nu net pas op dit topic, maar ik wil hier toch even op reageren, ik vind het namelijk goed gezegd!quote:Op zondag 25 februari 2007 13:46 schreef moelan0e het volgende:
Wat misschien wel hout snijdt in zijn vehaal is de koppeling tussen onzekerheid en bitcherig gedrag. Aan mezelf merk ik wel dat ik me erg bitcherig gedraag in periodes dat ik me erg onzeker voel.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:42 schreef Lipton-Anubis het volgende:
[..]
Als het al is waar is wat je zegt. Ik weet niet of " volwassen" vrouwen dan minder behoefte zouden hebben
aan een sterkere man, dan een " bitcherig gedragende vrouw" Mischien kan dat een grove denkfout zijn.
Een vrouw is namelijk een vrouw is een vrouw... Waarom zou de een wel en de ander niet
Tenimniste uit eigen ervaring zie ik dat vrouwen onderling lang niet zo verschillen kwa keuzes.
Dat "op de proef stellen" klinkt wel een beetje kinderachtig hoor, als "ze" echt zo'n spelletje gaan doen is het wat mij betreft snel over.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:43 schreef Locusta het volgende:
Mijn oog valt nu net pas op dit topic, maar ik wil hier toch even op reageren, ik vind het namelijk goed gezegd!
Ik heb dat namelijk precies hetzelfde idee daarover![]()
Da's nou precies de mening van de meeste vrouwen in dit topic.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:47 schreef Tinkepink het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen: ik ben ook een vrouw, maar kan me echt niet vinden in de mening van de meeste vrouwen in dit topic.
Ik ben geen ongeleid projectiel.
Mijn leven is geen chaos.
Ik heb zeker geen andere persoon nodig om orde in de chaos te scheppen.
Ik heb niemand nodig die mij tegengas geeft. Waarom toch? Ik kan mijn eigen beslissingen wel nemen.
Wel heb ik graag iemand aan mijn zij die naast mij staat, mij ondersteunt en stimuleert als ik ondersteund en gestimuleerd worden moet. Die mij ook de andere kant van bepaalde redenaties laat zien. Die een eigen mening heeft en geeft. Maar dan wel graag in harmonie.
Als ik denk aan tegengas, dan denk ik aan vechtrelaties. Machtspelletjes. Laten zien hoe sterk je wel niet bent.
Niet aan ondersteuning, zelfstandigheid , respect voor elkaar en elkaars mening en harmonie. Mét behoud van de eigenheid van beide partners
Mee eens. Niets anders dan het spelen van een machtspelletje. Daar gaat een goede relatie toch niet over?quote:Op zondag 25 februari 2007 18:48 schreef Frezer het volgende:
[..]
Dat "op de proef stellen" klinkt wel een beetje kinderachtig hoor, als "ze" echt zo'n spelletje gaan doen is het wat mij betreft snel over.
Ik beweer niet dat een volwassen vrouw geen behoefte heeft aan een volwassen (lees" sterke) man, natuurlijk wil ze dat wel; ze wil geen slappe vaatdoek! Maar zo'n vrouw heeft geen meer sterkere man nodig om haar te leiden, dit kan ze zelf wel. Wat betreft de relatie staat ze op dezelfde hoogte als de man. Tegengas is voor haar niet nodig. Daarentegen zie je in culturen waar de emancipatie niet veel doorgang heeft gevonden dit soort gedrag wel vaak (zoals in bepaalde delen van zuid-amerika of afrika): de man stelt zich heel dominant op, m.a.w. machogedrag de vrouw vaak tegelijktijd subdominant maar ook heel bitcherig om zijn dominantie te testen (zie de latino types).quote:Op zondag 25 februari 2007 18:42 schreef Lipton-Anubis het volgende:
[..]
Als het al is waar is wat je zegt. Ik weet niet of " volwassen" vrouwen dan minder behoefte zouden hebben
aan een sterkere man, dan een " bitcherig gedragende vrouw" Mischien kan dat een grove denkfout zijn.
Een vrouw is namelijk een vrouw is een vrouw... Waarom zou de een wel en de ander niet
Tenimniste uit eigen ervaring zie ik dat vrouwen onderling lang niet zo verschillen kwa keuzes.
Waarom noemen de meeste vrouwen dat dan tegengas?quote:Op zondag 25 februari 2007 18:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Da's nou precies de mening van de meeste vrouwen in dit topic.![]()
Kun jij ook aangeven op wat voor een manier een man met jou om zou moeten gaan,quote:Op zondag 25 februari 2007 18:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat misschien wel hout snijdt in zijn vehaal is de koppeling tussen onzekerheid en bitcherig gedrag. Aan mezelf merk ik wel dat ik me erg bitcherig gedraag in periodes dat ik me erg onzeker voel.
Ik denk echter niet dat het noodzakelijk gekoppeld is en ik denk ook niet dat het statische factoren zijn.
Da's ook maar een term die je positief of negatief kunt uitleggen. Maar inhoudelijk zijn volgens mij de meeste vrouwen in dit topic het met jouw uiteenzetting eens.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:51 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waarom noemen de meeste vrouwen dat dan tegengas?
Vreemd, ik denk daar dus helemaal niet aan bij tegengas.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:47 schreef Tinkepink het volgende:
Als ik denk aan tegengas, dan denk ik aan vechtrelaties. Machtspelletjes. Laten zien hoe sterk je wel niet bent.
.quote:Wel heb ik graag iemand aan mijn zij die naast mij staat, mij ondersteunt en stimuleert als ik ondersteund en gestimuleerd worden moet. Die mij ook de andere kant van bepaalde redenaties laat zien. Die een eigen mening heeft en geeft. Maar dan wel graag in harmonie
Dat hangt er maar net van af waardoor ik in een "bitcherige stemming" (zo het bestaat) verkeer. Komt dat door onzekerheid, neem dan de onzekerheid weg; heb ik gewoon een kutdag, doe lief tegen me; heb ik teveel aan mijn hoofd laat me dan gewoon even met rust. Ga ik ergens mee te ver zet me dan op een nette manier op mijn plek.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:52 schreef Lipton-Anubis het volgende:
[..]
Kun jij ook aangeven op wat voor een manier een man met jou om zou moeten gaan,
als je in zo'n " bitcherige stemming (zeg ik het goed?)" verkeert?
Hoe zou jij graag zien dat een man zich dan gedraagt tegenover jou?
Het kan dan wel zo zijn dat veel vrouwen het met Lienekien eens zijn, het zou zo moeten zijn. Helaas is het wensdenken en niet zo, getuige hier de vele reacties van de vrouwen (Lieneke is een positieve uitzondering).quote:Op zondag 25 februari 2007 18:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Da's ook maar een term die je positief of negatief kunt uitleggen. Maar inhoudelijk zijn volgens mij de meeste vrouwen in dit topic het met jouw uiteenzetting eens.
Kunnen zorg-instellingen geen gratis shirtjes vertrekken waarop staat in welke stemming een vrouwquote:Op zondag 25 februari 2007 18:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat hangt er maar net van af waardoor ik in een "bitcherige stemming" (zo het bestaat) verkeer. Komt dat door onzekerheid, neem dan de onzekerheid weg; heb ik gewoon een kutdag, doe lief tegen me; heb ik teveel aan mijn hoofd laat me dan gewoon even met rust. Ga ik ergens mee te ver zet me dan op een nette manier op mijn plek.
Dit is dan volgens mij ook de hele achtergrond van deze discussie. Als je er een verschillende definitie op na houdt kom je er nooit uit.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Da's ook maar een term die je positief of negatief kunt uitleggen.
Dat zijn nogal wat aannames. Ik ben nooit een ongeleid projectiel geweest. Ik denk eerder dat mijn vriend het ongeleide projectiel was.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:10 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Mijn verklaring is dat vrouwen niet om kunnen gaan met chaos en dus niet met vrijheid, Alicey bevestigt alleen maar dat ze door een man met beide voetjes (sexy voetjes dat wel) op de aarde geplant wil worden.
WAAROM hebben vrouwen die behoefte? Jullie geven geen antwoord!
Nee, want dan gaat het ook weer verplicht worden om dat accuraat aan te geven en voor je het weet zit ik dan de hele dag mezelf om te kleden.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:59 schreef Lipton-Anubis het volgende:
[..]
Kunnen Zorg-instellingen geen gratis shirtjes vertrekken, waarop staat in welke stemming en vrouw is en waardoor dat komt?
"Ik ben niet te genieten vandaag
>PMS (wees lief)"
"Ik ben niet te genieten vandaag
>Onzekerheid (Geef tegengas)"
Ah! Dus dat is gewoon niet gewenst voor vrouwen. Mag ik dat zo aannemen?quote:Op zondag 25 februari 2007 18:59 schreef djenneke het volgende:
Dus gelukkig ging dat wel over.
Volgens mij is Alicey de enige die zichzelf als ongeleid projectiel heeft voorgesteld.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:58 schreef Demophon het volgende:
[..]
Het kan dan wel zo zijn dat veel vrouwen het met Lienekien eens zijn, het zou zo moeten zijn. Helaas is het wensdenken en niet zo, getuige hier de vele reacties van de vrouwen (Lieneke is een positieve uitzondering).
Dat overigens ook slechts op zijn tijd.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij is Alicey de enige die zichzelf als ongeleid projectiel heeft voorgesteld.
En bedankt hè!quote:Op zondag 25 februari 2007 18:58 schreef Demophon het volgende:
[..]
Het kan dan wel zo zijn dat veel vrouwen het met Lienekien eens zijn, het zou zo moeten zijn. Helaas is het wensdenken en niet zo, getuige hier de vele reacties van de vrouwen (Lieneke is een positieve uitzondering).
Daar vinden we wel iets op, iets van een kleurcode net als bij een stemmingsringquote:Op zondag 25 februari 2007 19:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, want dan gaat het ook weer verplicht worden om dat accuraat aan te geven en voor je het weet zit ik dan de hele dag mezelf om te kleden.
Ja idd. dat gaat nietquote:Op zondag 25 februari 2007 19:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, want dan gaat het ook weer verplicht worden om dat accuraat aan te geven en voor je het weet zit ik dan de hele dag mezelf om te kleden.
de definitie van leidending zoeken bij de ander, en dat dan in een 1 richtingverkeer modus, klopt iig niet.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:59 schreef Frezer het volgende:
[..]
Dit is dan volgens mij ook de hele achtergrond van deze discussie. Als je er een verschillende definitie op na houdt kom je er nooit uit.
Oh, even een correctie: ik bedoelde niet Lieneke (jammerrrr) maar Tinkepink. Tinkepink is een postieve uitzondering.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:58 schreef Demophon het volgende:
[..]
Je komt ook niet over als een zwak vrouwtje, hoor.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat overigens ook slechts op zijn tijd.
Lieneke deed ook heul niet eens mee aan de discussie. Duzzzz....quote:Op zondag 25 februari 2007 19:05 schreef Demophon het volgende:
[..]
Oh, even een correctie: ik bedoelde niet Lieneke (jammerrrr) maar Tinkepink. Tinkepink is een postieve uitzondering.
Ben ik in de regel ook niet hoor, maar heb wel zwakke momenten.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je komt ook niet over als een zwak vrouwtje, hoor.![]()
Misschien is de drempel voor de tweede groep te hoog?quote:Op zondag 25 februari 2007 19:03 schreef milagro het volgende:
ik bedoel, ALLE VROUWEN ZIJN BITCHES lees je hier toch wel echt wat vaker dan IK ZOEK EEN LEIDENDE MAN, HELP!
ja duh ze ging van dezelfde definitie van tegengas uit.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:05 schreef Demophon het volgende:
[..]
Oh, even een correctie: ik bedoelde niet Lieneke (jammerrrr) maar Tinkepink. Tinkepink is een postieve uitzondering.
Ze hebben een vent nodig die ze aanzet tot het starten van een topic,quote:Op zondag 25 februari 2007 19:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Misschien is de drempel voor de tweede groep te hoog?
en morgen ontmoeten ze "die ene" en is dit allemaal ineens geen issue meerquote:Op zondag 25 februari 2007 19:10 schreef Lienekien het volgende:
We zijn heel duidelijk, maar ja, mannen en luisteren...
Dat zal mij flitsend staan!quote:Op zondag 25 februari 2007 19:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daar vinden we wel iets op, iets van een kleurcode net als bij een stemmingsring.
Ik zit ook niet op het tegendeel te wachten anders hoor. Maar iemand die op alles "wat jij leuk vindt" of "mij maakt het niets uit, zeg jij het maar" zegt zit ik niet echt te wachten. Maar ik zit dus ook niet op iemand te wachten die per se de dienst wil uitmaken, of zijn mening wil doordrukken.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:01 schreef Lipton-Anubis het volgende:
[..]
Ah! Dus dat is gewoon niet gewenst voor vrouwen. Mag ik dat zo aannemen?
Dat tegenwoordig in de maatschappij een bitch met onafhanklijkheid wordt geassocieerd komt door de vele MTV "rolmodellen" op TV. Helaas is dit fout.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:03 schreef milagro het volgende:
een onderdanige afhankelijk bitch, hm, klinkt wat tegenstrijdig.
blijft nog steeds staan dat er best veel mannen zijn die blijkbaar zich aangetrokken voelen tot op zieltjes trappende, hartenbrekende, relatiehoppende, leugenachtige, manipulerende vrouwen, het zijn allemaal bitches, die je liever kwijt dan rijk bent, maar oh wee als je ze kwijt raaktquote:Op zondag 25 februari 2007 19:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Misschien is de drempel voor de tweede groep te hoog?
Ik denk dat je dan 99% van de mannelijke bevolking van dit subforum wel hebt samengevat, ja.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:19 schreef milagro het volgende:
[..]
blijft nog steeds staan dat er best veel mannen zijn die blijkbaar zich aangetrokken voelen tot op zieltjes trappende, hartenbrekende, relatiehoppende, leugenachtige, manipulerende vrouwen, het zijn allemaal bitches, die je liever kwijt dan rijk bent, maar oh wee als je ze kwijt raakt![]()
en de andere helft zit met een "alweer niet geneukt" gezicht aan de bar het laatste rondje uit te zitten om dan eenmaal thuis er een topic over te openen "ik en de vrouwen" "waarom zijn alle vrouwen toch zo kritisch" " waarom prefereren vrouwen de klootzakken" "wat is er mis met mij" "tips voor internetdating" "single en wat nu" etc etc etc etc![]()
Zo ken ik er wel een aantal ja. Ze zoeken de meest lompe, achterlijke dozen op. En dan aan het einde, als ze weer bedrogen zijn, wat ik ze vantevoren al vertelde dat dat zou gaan gebeuren, kunnen ze weer lekker zeiken over hoe doortrapt, vals en leugenachtig vrouwen toch wel niet zijn. Als ik ze dan eens zeg dat ze eens een leuke vrouw moeten zoeken, kijken ze me aan of ze water zien branden.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:19 schreef milagro het volgende:
[..]
blijft nog steeds staan dat er best veel mannen zijn die blijkbaar zich aangetrokken voelen tot op zieltjes trappende, hartenbrekende, relatiehoppende, leugenachtige, manipulerende vrouwen, het zijn allemaal bitches, die je liever kwijt dan rijk bent, maar oh wee als je ze kwijt raakt![]()
en de andere helft zit met een "alweer niet geneukt" gezicht aan de bar het laatste rondje uit te zitten om dan eenmaal thuis er een topic over te openen "ik en de vrouwen" "waarom zijn alle vrouwen toch zo kritisch" " waarom prefereren vrouwen de klootzakken" "wat is er mis met mij" "tips voor internetdating" "single en wat nu" etc etc etc etc![]()
Dit, maar dan omgekeerd, vinden veel mannen ook van vrouwen.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:24 schreef djenneke het volgende:
[..]
Zo ken ik er wel een aantal ja. Ze zoeken de meest lompe, achterlijke dozen op. En dan aan het einde, als ze weer bedrogen zijn, wat ik ze vantevoren al vertelde dat dat zou gaan gebeuren, kunnen ze weer lekker zeiken over hoe doortrapt, vals en leugenachtig vrouwen toch wel niet zijn. Als ik ze dan eens zeg dat ze eens een leuke vrouw moeten zoeken, kijken ze me aan of ze water zien branden.
Wat een onzin!! Juist omdat veel vrouwen tegenwoordig prima hun mannetje staan, genieten van hun vrijheid en hun leven al vorm hebben gegeven willen ze wat meer van een man. Hij moet een aanvulling, een verrijking zijn. Als je dan zo'n watje treft wat overal ja en amen op zegt en als een dweil op de bank hangt, dan is dat geen aanvulling, maar een stoorzender.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:57 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Tegengas is voor mij een bewijs dat vrouwen niet om kunnen gaan met vrijheid cq. hun leven geen vorm kunnen geven in hun eentje.
yep, hilarisch zelfsquote:Op zondag 25 februari 2007 19:23 schreef Lipton-Anubis het volgende:
En dan heb je natuurlijk de vaste 'kliek' van vrouwelijke foksters die alsmaar blijven reageren
op zulkse topics. Ondanks dat ze zeggen het allemaal zat te zijn (of iig. die blijk geven).
Waarom reageren jullie dan nog?
Ik doe effe een anname: Jullie vinden het stiekum wel leuk?
Tuurlijk kunnen wij mannen luisteren, maar wij zijn het er niet altijd mee eensquote:Op zondag 25 februari 2007 19:10 schreef Lienekien het volgende:
We zijn heel duidelijk, maar ja, mannen en luisteren...
Om dezelfde reden waarom sommige vrouwen soaps leuk vinden misschien.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:23 schreef Lipton-Anubis het volgende:
En dan heb je natuurlijk de vaste 'kliek' van vrouwelijke foksters die alsmaar blijven reageren
op zulkse topics. Ondanks dat ze zeggen het allemaal zat te zijn (of iig. die blijk geven).
Waarom reageren jullie dan nog?
Ik doe effe een anname: Jullie vinden het stiekum wel leuk?
Met luisteren bedoel ik 'proberen te begrijpen, niet 'doen wat ik zeg'.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:31 schreef Demophon het volgende:
[..]
Tuurlijk kunnen wij mannen luisteren, maar wij zijn het er niet altijd mee eens![]()
Of heb je liever een man die met alles wat jij zegt het eens is?![]()
quote:Op zondag 25 februari 2007 19:27 schreef Lipton-Anubis het volgende:
[..]
Dit, maar dan omgekeerd, vinden veel mannen ook van vrouwen.
De types uitkiezen die vrouwen het meest kwetsen en er achteraf wekenlang gaan staan uithuilen bij vriendinnnen.
En die jongens die zich 'te lief' voor vrouwen noemen zijn meestal gewoon te laf om hen op een normale manier te benaderen. Er is bovendien weinig liefs aan de wrokgevoelens die deze doorgaans jegens vrouwen koesteren.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:37 schreef jaoka het volgende:
Mannen die moeite hebben om vrouwen te krijgen, zijn vaak (nee, niet altijd) ook degenen die niet hoog in de pikorde staan/stonden binnen groepen mannen. Voor hen zijn de mannen die boven hen in de pikorde staan klootzakken (zij pikken hen immers). Zij zien daarbij over het hoofd dat deze mannen dat voor vrouwen vaak niet zijn en focussen zich veel te veel op dat klootzakken-aspect. Omdat dat van nature niet in ze zit, lukt het nabootsen hiervan ook niet echt en komen ze alleen maar nep (en wanhopig) over.
Misschien is het een idee om een spiegel voor te houden. Zou je met het knappe meisje willen gaan die door vrouwen een bitch gevonden wordt maar gewoon leuk tegen jou doet?
Dergelijke mannen zijn hersendodend, repetitief en kunnen niet acteren?quote:Op zondag 25 februari 2007 19:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Om dezelfde reden waarom sommige vrouwen soaps leuk vinden misschien.
Klopt.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:27 schreef Lipton-Anubis het volgende:
[..]
De types uitkiezen die vrouwen het meest kwetsen en er achteraf wekenlang gaan staan uithuilen bij vriendinnnen.
Dus een man die tegengas geeft leidt, beschermt en verklaart? Dat is niet wat ik bedoel met tegengas en zo lees ik het ook niet van anderen!quote:Op zondag 25 februari 2007 17:25 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Het gaat me niet zozeer om te bepalen wat een "zwakkere" man is, het gaat me om vast te stellen waarom vrouwen zo hardnekkig vasthouden aan het "beeld van de man die leidend is, beschermd en verklaart".
Dat is naar mijn idee een teken van slaapwandelen.
Daar komt het vaak wel op neer ja.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dergelijke mannen zijn hersendodend, repetitief en kunnen niet acteren?
Ik begrijp je wel, maar dat betekent nog niet dat mannen het er altijd mee eens moeten zijn. Begrijp je het?quote:Op zondag 25 februari 2007 19:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Met luisteren bedoel ik 'proberen te begrijpen, niet 'doen wat ik zeg'.
Ik zeg het maar even, ik klap altijd dicht bij knipogende smileys.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:34 schreef Demophon het volgende:
[..]
Ik begrijp je wel, maar dat betekent nog niet dat mannen het er mee eens zijn. Begrijp je het?![]()
kortom, het is iets menselijks, niet iets typisch mannelijks of vrouwelijks.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:27 schreef Lipton-Anubis het volgende:
[..]
Ik heb er anders een prima antenne voor.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:38 schreef milagro het volgende:
[..]
kortom, het is iets menselijks, niet iets typisch mannelijks of vrouwelijks.
we herkennen allemaal de bitch of de klootzak niet alitjd, en als we het herkennen is het hart al op hol en duurt het soms even voor het hoofd het hart inhaalt en afremt.
Lees je wel wat er staat, begrijp je me nou?quote:Op zondag 25 februari 2007 19:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zeg het maar even, ik klap altijd dicht bij knipogende smileys.
Ik doe mijn uiterste best, is dat ook goed?quote:Op zondag 25 februari 2007 19:39 schreef Demophon het volgende:
[..]
Lees je wel wat er staat, begrijp je me nou?![]()
Toch heb ik het gevoel... dat je me niet snapt, dat je niet luistert...let je wel op?...waarom luisteren vrouwen toch nooit?quote:Op zondag 25 februari 2007 19:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik doe mijn uiterste best, is dat ook goed?![]()
Jouw kijk op tegengas is dus niet mijn kijk op tegengas. In een relatie heb ik namelijk dezelfde verwachtingen als jij en toch vind ik tegengas prettig. Tegengas is voor mij o.a. een discussie kunnen voeren, niet overal ja en amen op horen, want waarom zou je nog wat zeggen als je toch altijd gelijk krijgt. Machtspelletjes en continue strijd voeren is voor mij iets totaal anders en iets waar ik geen behoefte aan heb.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:47 schreef Tinkepink het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen: ik ben ook een vrouw, maar kan me echt niet vinden in de mening van de meeste vrouwen in dit topic.
Ik ben geen ongeleid projectiel.
Mijn leven is geen chaos.
Ik heb zeker geen andere persoon nodig om orde in de chaos te scheppen.
Ik heb niemand nodig die mij tegengas geeft. Waarom toch? Ik kan mijn eigen beslissingen wel nemen.
Wel heb ik graag iemand aan mijn zij die naast mij staat, mij ondersteunt en stimuleert als ik ondersteund en gestimuleerd worden moet. Die mij ook de andere kant van bepaalde redenaties laat zien. Die een eigen mening heeft en geeft. Maar dan wel graag in harmonie.
Niet aan ondersteuning, zelfstandigheid , respect voor elkaar en elkaars mening en harmonie. Mét behoud van de eigenheid van beide partners
Ik kan juist ontzettend goed luisteren.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:43 schreef Demophon het volgende:
[..]
Toch heb ik het gevoel... dat je me niet snapt, dat je niet luistert...let je wel op?...waarom luisteren vrouwen toch nooit?![]()
Blijkbaar heb je niet goed geluisterd anders had je me wel begrepenquote:Op zondag 25 februari 2007 19:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan juist ontzettend goed luisteren.
Ik begrijp jou beter dan jij jezelf begrijpt, alleen dat begrijp jij niet.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:48 schreef Demophon het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je niet goed geluisterd anders had je me wel begrepen![]()
![]()
Hoe kun je mij nou begrijpen als je niet naar mij luistert?quote:Op zondag 25 februari 2007 19:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik begrijp jou beter dan jij jezelf begrijpt, alleen dat begrijp jij niet.
ja jij, en wees blij dan maar, het is iig heel menselijk om je daar in te vergissen, we laten ons niet altijd leiden door het sterke hoofd, soms volg je tegen beter weten in toch het zwakkere hart.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:39 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik heb er anders een prima antenne voor.![]()
Ja, zwaaaaaar overdreven.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:52 schreef Demophon het volgende:
[..]
Hoe kun je mij nou begrijpen als je niet naar mij luistert?![]()
Okee, alle flauwheid op een stokje, genoeg nu. Dit was dus vrouwengedrag omgekeerd.![]()
Maybe, maar wel met een kern van waarheidquote:
Heeft je vriendin voor je gekookt?quote:Op zondag 25 februari 2007 19:56 schreef Demophon het volgende:
[..]
Maybe, maar wel met een kern van waarheid![]()
En nu stop ik met deze discussie, moet nog eten
Doet ze heel vaak, ze kan heel goed Indonesisch koken!quote:Op zondag 25 februari 2007 19:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heeft je vriendin voor je gekookt?
Je bedoelt: Zowel mannen als vrouwen weten best dat ze soms niet helemaal rationeel bezig zijn, en dan wat gezond advies nodig hebben om op de rails te blijven. Overigens kan ik dat zelf af en toe ook prima gebruiken, en zo help je elkaar om het psychisch evenwicht te bewaren.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:00 schreef rashudo het volgende:
Vrouwen weten best dat ze soms niet helemaal rationeel bezig zijn, en dan wat gezond mannelijk advies nodig hebben om op de rails te blijven. Overigens kan ik dat zelf af en toe ook prima gebruiken, en zo help je elkaar om het psychisch evenwicht te bewaren.
Een slaaf of slavin doet dat niet, je leunt erop en dan val je alletwee om.
Ojee, hoelang geleden viel ik al door de mand?quote:Op zondag 25 februari 2007 19:32 schreef jaoka het volgende:
[..]
[..]
En die jongens die zich 'te lief' voor vrouwen noemen zijn meestal gewoon te laf om hen op een normale manier te benaderen. Er is bovendien weinig liefs aan de wrokgevoelens die deze doorgaans jegens vrouwen koesteren.
(nog een reden om geen dweil te willen, zitten vaak vol met opgekropte rancune)
Mmmmm.. Laat me ff Soul-searchen en dan kom ik met een antwoord dat op mezelf betrekking heeft.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:56 schreef Alicey het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de mannen? Willen die een soort hond in de vorm van een vrouw, of willen zij ook "tegengas"?
Neh.. Ik vind dit wel als een excuus klinken hoor.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:38 schreef milagro het volgende:
[..]
kortom, het is iets menselijks, niet iets typisch mannelijks of vrouwelijks.
we herkennen allemaal de bitch of de klootzak niet alitjd, en als we het herkennen is het hart al op hol en duurt het soms even voor het hoofd het hart inhaalt en afremt.
Ik heb liever katten.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:56 schreef Alicey het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de mannen? Willen die een soort hond in de vorm van een vrouw, of willen zij ook "tegengas"?
quote:
Ik denk dat ik eens ga wachten op een eenduidige definitie van "tegengas" voordat ik die vraag beantwoordquote:Op zondag 25 februari 2007 19:56 schreef Alicey het volgende:
precies, dat is wat jij ziet, ik zie iig hier op Fok vooral jongens die lopen te miepen, weken maandenlang, in het Hetloslatenvanjeex topic,sommigen zelfs jarenlangquote:Op zondag 25 februari 2007 20:51 schreef Lipton-Anubis het volgende:
[..]
Neh.. Ik vind dit wel als een excuus klinken hoor.
Als ik om mij heen kijk zijn de jongens eerder 'klaar' met een irrationele trut.
Dan een meisje in relatie met een moeilijk-kinderachtige gozert.
Die meisjes lijken in mijn ogen nog het hardnekkigst een relatie te willen vasthouden als het al doemt te mislukken.
Maarja, dat ben ik en wat ik zie.
En nu ga ik ook naar buiten toe om voedsel te zoeken
nee, dat denk ik niet.quote:Op zondag 25 februari 2007 21:06 schreef Frezer het volgende:
Wellicht miepen er hier meer mannen omdat er nu eenmaal meer mannen aanwezig zijn, in vergelijk tot IRL waar het wat evenwichtiger verdeeld is.
Ik kan hier niet over meepraten. Ik val niet op klootzakken.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:37 schreef Lipton-Anubis het volgende:
[..]
Ojee, hoelang geleden viel ik al door de mand?
Maar mannen die "hoog in de pikorde" staan, zijn ook meestal klootzakken. Dat is wat betas (naar woord) zo dwars zit.
Als man (weliswaar beta) zijnde zie je toch dingen bij andere mannen die vrouwen niet zien.
Net zoals vrouwen aan vrouwen dingen zien/herkennen en doorhebben terwijl een man het bij lange na niet opvalt.
Dat vrouwen die alfas doorgaans niet zien als kklootzakken. Nee echt niet?
Het valt me vaak op dat vrouwen wel zien dat die mannen zakkerig en gemeen zijn.
Namelijk als ze zeggen van: Ja, hij is wel een mannetje en doet wel macho, alsie maar lief is tegen mij.
Waarom zeggen ze dat dan?
Of trek ik weer te snel conclusies?
Die Brian in DGK is wel een goed voorbeeld. Het is toch een zak? Hij is dom. Hij is slaags.
Maar geen vrouw in DGK die zich niet zou inmengen met die gozert. je weet toch wat je in huis haalt met hem?
Als er dan problemen ontstaan, dan maar ontkennen als vrouw?
Maar ik trek weer te voorbarige conclusies ws.
Niet iedereen vind Brian wat hebben (ofzo)
In ieder geval niet een die ruikt als de gemiddelde hond.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:56 schreef Alicey het volgende:
Bedoel je met ruiken de geur die ze verspreidt, of de geur die ze opmerkt?quote:Op zondag 25 februari 2007 21:35 schreef HenryHill het volgende:
[..]
In ieder geval niet een die ruikt als de gemiddelde hond.![]()
Ok, lamme opmerking... maar alleen "tvp" posten is ook zo sneu.
Allebei niet.quote:Op zondag 25 februari 2007 21:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bedoel je met ruiken de geur die ze verspreidt, of de geur die ze opmerkt?
daar zou ik dus niet tegenkunnen , een vriend die altijd met "toe, stilmaar, rustig maar, maak je niet druk, hier , kopje thee, ben je zo weer kalm"quote:Op zondag 25 februari 2007 21:59 schreef Maeghan het volgende:
Grappig topic. Vroeger dacht ik ook dat ik tegengas nodig had, maar dat is helemaal niet zo. Met mijn vriend valt geen discussie te beginnen, hij geeft me gewoon altijd gelijk (en niet eens sarcastisch bedoeld). En als ik boos ben op hem, ook als dat onterecht is (eh, altijd dus), blijft ie rustig en gaat ie thee voor me zetten. Dan ben ik ongeveer tien seconden gefrustreerd omdat ik gewoon geen ruzie met 'm kan krijgen, en daarna voel ik me schuldig omdat ik zo naar doe tegen hem terwijl ie zo lief blijft tegen mij, en dan kalmeer ik weer (en kunnen we het 'enorme' probleem ook in twee minuten echt uitpraten). Uiteindelijk pakt het heel goed uit voor mij, want ik ben veel minder vaak boos en geirriteerd en ik durf nu ook veel meer initiatief te nemen.
Vroeger zag ik zulk gedrag wel als slap, maar nu waardeer ik het enorm, omdat hij gewoon geen ruzie wil maken over onbelangrijke dingen. Hij heeft veel meegemaakt en wil zich alleen druk maken over belangrijke dingen en zo goed mogelijk zijn voor de mensen waar hij om geeft; dit is zijn manier om dat te doen.
Het zou me echt woest maken zoiets.quote:Op zondag 25 februari 2007 22:13 schreef milagro het volgende:
[..]
daar zou ik dus niet tegenkunnen , een vriend die altijd met "toe, stilmaar, rustig maar, maak je niet druk, hier , kopje thee, ben je zo weer kalm"
dat hij zich niet over alles opwindt waarover ik me opwindt, prima, maar neem me ajb wel serieus, en dat vind ik zo'n houding geen bewijs van.
en al zou ik onredelijk zijn of me druk maken om niets, dan wil ik echt niet altijd gesust worden als een klein kind, soms wil je gewoon uitrazen, en soms wil je gewoon een "grote smoel" terug hebben, in die zin dat hij dus wel er tegenin gaat, ook al boeit het hem zelf niet echt.
een vent die me altijd gelijk geeft, omdat het zijn ergenis of probleem niet is, getverdemme
Ik weet niet hoe de rest van de heren hier over denken, maar ik kan me echt niet voorstellen dat ik mezelf ontzettend ga aanstellen in de hoop dat ik door mijn vriendin gecorrigeerd wordt. ('Hoop' is misschien een groot woord 4 letters, valt mee, maar dan in ieder geval: wetende dat je gedrag wat je op dat moment tentoonspreid gewoon eigenlijk niet kan)quote:Op zondag 25 februari 2007 22:13 schreef milagro het volgende:
en al zou ik onredelijk zijn of me druk maken om niets, dan wil ik echt niet altijd gesust worden als een klein kind, soms wil je gewoon uitrazen, en soms wil je gewoon een "grote smoel" terug hebben, in die zin dat hij dus wel er tegenin gaat, ook al boeit het hem zelf niet echt.
Ik heb in zo'n relatie gezeten, het werkte als een rode lap op een stierquote:Op zondag 25 februari 2007 22:20 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het zou me echt woest maken zoiets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |