Dit vind ik dan weer typisch, dat meisjes van jouw generatie lijken te lijden aan chronische zelfoverschatting. Al laten jongens idd een merkwaardige onderdanigheid zien in hun jacht naar 'sex om er bij te horen'.quote:
Eensch. Vrouwen gaan er vanuit dat ze zo interessant zijn dat een man ze tegengas gaat bieden. Maar ze vergeten daarbij dat een man soms niet eens zin heeft om tegengas te geven op haar belevingswereldje.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:03 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dit vind ik dan weer typisch, dat meisjes van jouw generatie lijken te lijden aan chronische zelfoverschatting. Al laten jongens idd een merkwaardige onderdanigheid zien in hun jacht naar 'sex om er bij te horen'.
Hoe zie je het precies voor je als een man je niet aankan? En moet hij op bepaalde punten wel altijd meegaan, of is zijn eigen plan trekken per definitie goed? Als ik het zo lees kan je zelf ook wel wat wijze lessen gebruiken
Maar dit heeft weer érg weinig met wel of geen tegengas geven te maken.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:46 schreef moelan0e het volgende:
En een vrouw vind het belangrijk om een man te kunnen vertrouwen.
ja, de logica is vaak ver te zoeken.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:19 schreef kebabkever het volgende:
snap je standpunt. Mijn vriendin heeft het laatst ook al gezegd tegen me...snap dr ook geen hol van. Geef je tegengas ben je een eikel die altijd maar zeikt :/ ffs
Zal ik je dan een groot geheim vertellen? Mannen zoeken ook een waardige partner! Ik wil ook graag iemand die me aankan en die stevig in haar schoenen staat. Maar toch vinden veel vrouwen het belangrijk om deze informatie te geven, terwijl het natuurlijk eigenlijk onzin is.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:46 schreef moelan0e het volgende:
[..]
Omdat, en let nu goed op want dit zijn wijze lessen jongeman, vrouwen nu eenmaal een waardige partner willlen. Zo kunnen ze hem op de proef stellen om vervolgens vertrouwen te krijgen. Als een man mij aankan dan vertrouw ik erop dat hij dus stevig in zijn schoenen staat. En een vrouw vind het belangrijk om een man te kunnen vertrouwen.
quote:Op zondag 25 februari 2007 15:11 schreef heiden6 het volgende:
Dat zijn vrouwen die het licht hebben gezien, en eindelijk durven toegeven dat ze hulpeloze zwakke wezentjes zijn.
Kijk eens hoe schattig.quote:
Volgens mij bedoelen de betreffende dames dat niet met tegengas, ze willen naast tegengas wel hun eigen zin blijven doenquote:Op zondag 25 februari 2007 15:16 schreef Isegrim het volgende:
Maarreh, even serieus. Ik heb dat ook graag. Ik wil graag dat een man de leiding neemt. Voel me daar prettig bij. Uitermate on-geëmancipeerd natuurlijk.
Juist! Ik vind het vreselijk als iemand steeds zegt.. wat jij wilt, maakt mij niet uit of iets! En hij moet ook niet afhankelijk van mij zijn maar ook lekker zijn eigen leven hebbenquote:Op zondag 25 februari 2007 13:42 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik moet geen tegengas om het tegengas zelf hoor. Het gaat meer om iemand die echt zichzelf is, een eigen mening heeft, en een eigen leven.
Dat doe ik ook wel, maar toch speelt mijn partner de dominante rol in de relatie.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:18 schreef ioko het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelen de betreffende dames dat niet met tegengas, ze willen naast tegengas wel hun eigen zin blijven doen![]()
Ik vermaak me uitstekend.quote:Het moet wel leuk blijven natuurlijk![]()
Vrouwen kunnen gewoon niet kiezen:quote:Op zondag 25 februari 2007 15:18 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Juist! Ik vind het vreselijk als iemand steeds zegt.. wat jij wilt, maakt mij niet uit of iets! En hij moet ook niet afhankelijk van mij zijn maar ook lekker zijn eigen leven hebben
Dan heb je het concept vrouwen inderdaad niet begrepen, want je haalt hier enorm veel door elkaar.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:30 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Vrouwen kunnen gewoon niet kiezen:
zoek de tegenstrijdigheden:
1. hij moet een eigen leven hebben en hij moet vol voor mij gaan
2. hij moet me tegengas geven en hij moet me vrijlaten
3. hij moet mijn ideeen ondersteunen en hij moet het niet met me eens zijn.
Dat werkt bij mij altijd prima, hoe rustiger ik het zeg, hoe beter.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:30 schreef clumsy_clown het volgende:
Als ik in een woede-aanval zit en krijg op z'n allerkalmst te horen dat ik me niet zo moet aanstellen
Maar snappen vrouwen niet dat het nogal denigrerend is om dit te pas en te onpas te herhalen? Mannen willen dit ook, maar voelen veel minder de behoefte om dit maar van de daken te schreeuwen. Door dit te 'eisen' lijkt het net alsof dit voor mannen totaal onbelangrijk is.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:39 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dan heb je het concept vrouwen inderdaad niet begrepen, want je haalt hier enorm veel door elkaar.
1: Hij moet niet afhankelijk van mij zijn, hij moet een eigen leven hebben waar ik deel in uit maak, ik wil niet dat zijn complete leven om mij draait, maar dat wil niet zeggen dat ik onbelangrijk voor 'm wil zijn of dat hij er anderen op na mag houden. Ik wil de ene voor hem zijn.
2: Hij moet me vrij laten in mijn ideeën en z'n mening niet opdringen, maar het is altijd ok om discussies te voeren over dingen. Discussies dus, geen ruzies. Ik wil geen mietje dat ja en amen knikt als ik iets roep, ik wil dat hij een sterke eigen mening heeft.
3: Hij moet me ondersteunen in dingen die belangrijk voor me zijn, maar hij moet het eerlijk kunnen zeggen als hij ergens niet mee eens is of iets een slecht plan vindt. Als hij het wel met me eens is, prima. (ik kan me sowieso niet voorstellen dat iemand 'hij moet het niet met me eens zijn' zegt).
Zo moeilijk is dat niet hoor.
De meisjes van mijn generatie verwachten dat je de deur voor ze open doet en hun drankje betaald maar aan de andere kant willen ze gelijkwaardig behandeld worden. Ze weten niet zo goed wat ze willen, en dat kan je ze niet kwalijk nemen want we staan nog in de kinderschoenen als het gaat om de rolverdeling tussen man en vrouw. Zo was de vrouwenemancipatie pas in 1900 begonnen met zijn hoogtepunt in de jaren 60.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:03 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dit vind ik dan weer typisch, dat meisjes van jouw generatie lijken te lijden aan chronische zelfoverschatting. Al laten jongens idd een merkwaardige onderdanigheid zien in hun jacht naar 'sex om er bij te horen'.
Hoe zie je het precies voor je als een man je niet aankan? En moet hij op bepaalde punten wel altijd meegaan, of is zijn eigen plan trekken per definitie goed? Als ik het zo lees kan je zelf ook wel wat wijze lessen gebruiken
Ik heb nog nooit een rijtje met eisen opgenoemd, dus ik kan hier niet voor de rest van de vrouwen spreken ben ik bang. Dit soort dingen zijn gewoon logisch.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:59 schreef ioko het volgende:
[..]
Maar snappen vrouwen niet dat het nogal denigrerend is om dit te pas en te onpas te herhalen? Mannen willen dit ook, maar voelen veel minder de behoefte om dit maar van de daken te schreeuwen. Door dit te 'eisen' lijkt het net alsof dit voor mannen totaal onbelangrijk is.
Dat je geen dweil bent wil dat zeggen. Dus niet op alles ja en amen, maar ook je eigen mening geven. Waarom? Omdat als je bij haar constant als een vaatdoek gedraagt, je dat ook in de buitenwereld doet. Vrouwen hebben geen zin in een man die altijd het pispaaltje is en niet voor zichzelf en zijn geliefden kan opkomen.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:17 schreef brooklynzoo het volgende:
Het valt me op dat er nogal wat vrouwen zijn die graag willen dat hun partner ze "afremt" of " in toom houdt" in een relatie. Ik vind dat een merkwaardige behoefte, wat is precies het nut van een ander "tegengas" geven?
Waarom hebben vrouwen deze behoefte? Wat levert het ze op?
Ik durf nog geen beweringen te maken in de trant van demografie, maar ik heb het vermoeden dat vooral Hollandse Hoger-opgeleide vrouwen "tegengas" als iets welkoms zien in hun relatie.
(en nee, ik heb geen bron, dit is een vermoeden)
Hoor graag jullie mening hieromtrent.
Precies mijn punt, omdat ze zo logisch zijn hoef je ze niet telkens te herhalen (ik bedoel nu niet jou persoonlijk). Het is een beetje als volgt: als iemand maar blijft herhalen dat dit belangrijke punten zijn, lijkt het net alsof dat voor mannen niet ook logisch is, zo van: laten we die mannen maar eens duidelijk maken wat wij willen.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:01 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een rijtje met eisen opgenoemd, dus ik kan hier niet voor de rest van de vrouwen spreken ben ik bang. Dit soort dingen zijn gewoon logisch.
Sorry hoor, maar je mag best onvoorspelbaar zijn en niet weten wat je wilt, maar dan moet je ook niet zeuren als het niet perfect isquote:Op zondag 25 februari 2007 15:59 schreef moelan0e het volgende:
[..]
De meisjes van mijn generatie verwachten dat je de deur voor ze open doet en hun drankje betaald maar aan de andere kant willen ze gelijkwaardig behandeld worden. Ze weten niet zo goed wat ze willen, en dat kan je ze niet kwalijk nemen want we staan nog in de kinderschoenen als het gaat om de rolverdeling tussen man en vrouw. Zo was de vrouwenemancipatie pas in 1900 begonnen met zijn hoogtepunt in de jaren 60.
Ik geloof dat jij de wijze les kan gebruiken. Zo kan je een stelling als deze niet beantwoorden met ja of nee. Want de hoe en waarom is per vrouw verschillend. Ik kan je dus enkel mijn ervaring geven en ik hoef niet van jou te horen dat ik lessen nodig heb. Ik ben immers een vrouw. HARGH!!1!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |