Hou je antisemitische opmerkingen even voor je, wil je?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:39 schreef BasOne het volgende:
Dan ben je een jood want geenenkel ander reukorgaan ruikt iets wat ze jaren gewendt zijn.
Sorry werd ff kwaad, ander iets dat ik hier door liet schemeren..quote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hou je antisemitische opmerkingen even voor je, wil je?
nee dus, de wet geldt overal en daar sta je als eigenaar van een cafe echt niet boven.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 23:00 schreef AchJa het volgende:
What's next... de regering gaat bepalen dat je niet meer thuis mag roken oid? Een kroeg is imo nog steeds een tent van iemand. En het lijkt mij dat de eigenaar mag bepalen of daar gerookt mag worden of niet.
Dus ook thuis of in de auto?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 23:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
nee dus, de wet geldt overal en daar sta je als eigenaar van een cafe echt niet boven.
http://www.goodfeeling.nl/kanker_meeroken.htmquote:Op zaterdag 24 februari 2007 14:11 schreef Lithion het volgende:
Een argument dat steeds opduikt en gebaseerd is op een bogus en achterhaald onderzoek.
Super.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:55 schreef BasOne het volgende:
Mijn excuses.
Nee, geloof me, dat ligt aan de rook.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:50 schreef moussie het volgende:
[..]
dat ligt niet aan de rook maar aan de slechte ventilatie
Ik rijd geen autoquote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:02 schreef moussie het volgende:
[..]
En ik blijf het leuk vinden dat al die niet rokers zich druk blijven maken om een klein beetje rook terwijl dat auto'tje van hun een veelvuldigheid van schadelijke stoffen uitspuugt .. en dat stinkt ook en die geur blijft ook in je kleren hangen .. beide verbieden dan maar ?
Soms lopen dingen door mekaar en doe je dingen die je niet bedoeldquote:
je begint toch echt zelf over uitlaatgassen hoorquote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:11 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Laten we eerst het makkelijkste verbieden.
Dat is in dit geval de sigaret
Ook weer typisch dat er iets totaal irrelavants bij wordt gehaald met een totaal niet werkbare oplossing.
Onze hele economie draait zowat om de auto, vervoer in het algemeen. Verbieden daarvan is dus gewoon onzin maar erg typisch voor de roker om erbij te betrekken.
en dan nog blijft het een veelvoud van dat sigaretjequote:Men vergeet echter wel dat men ook al bezig is met het aan banden leggen van de uitstoot van auto's met behulp van roetfilters e.d.
duh .. uiteraard heb je bij het uitgaan geen last van die uitlaatgassen, maar als je op de fiets zit dus wel, en niet zo'n klein beetje ook, zeker bij warm weerquote:Overigens heb ik tijdens het uitgaansleven geen last van autodampen maar van sigarettenlucht. Vaak gepaard met een redelijk slecht geventileerde ruimte en veel drukte. Iets wat in de open lucht niet het geval is wanneer we het over auto's hebben.
wil je eerst even kijken waarop ik reageer voor je mij verwijten maakt ?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 23:07 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik rijd geen autoWil je niet zo generaliseren?
Aaah maar verwijten maken is zo makkelijk.quote:Op zondag 25 februari 2007 00:26 schreef moussie het volgende:
[..]
wil je eerst even kijken waarop ik reageer voor je mij verwijten maakt ?
Je bedoelt dat onderzoek van 1998 waarin de resultaten statistisch gezien niet significant waren?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 23:05 schreef Elseetje het volgende:
http://www.goodfeeling.nl/kanker_meeroken.htm
http://www.kwfkankerbestrijding.nl/content/pages/Meeroken.html
Vooral die eerste is leuk, die verwijst naar een onderzoek van de WHO
Doe geen moeite, het WHO raport word als onbelangrijk en 'flawed' beschouwt.quote:Op zondag 25 februari 2007 01:27 schreef Lithion het volgende:
[..]
Je bedoelt dat onderzoek van 1998 waarin de resultaten statistisch gezien niet significant waren?
Daar gaat 't niet alleen om.quote:Op zondag 25 februari 2007 01:55 schreef Montagui het volgende:
Feit blijft..... roken is schadelijk voor de gezondheid, of je nou rookt of meerookt, dus is het logisch dat de overheid maatregelen neemt om de kosten van de gezondheidszorg te beperken.
Dat is hetzelfde als met benzine........handjeklap,....alleen is benzine vele male belangrijker voor de wereldeconomie dan tabak.quote:Op zondag 25 februari 2007 02:18 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Daar gaat 't niet alleen om.
Wat dacht je van de tabaksfabrikanten en alles wat daarbij hoort. (inclusief overheden)
Vreemd dat je de laatste tijd niets meer hoort over aangespannen rechtszaken tegen de tabaksindustrie.
Zou niet raar staan te kijken als er op de één of andere manier handjeklap gespeeld wordt tussen tabaksindustrie en overheden.![]()
Dat staat los van dit.quote:Op zondag 25 februari 2007 02:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als met benzine........handjeklap,....alleen is benzine vele male belangrijker voor de wereldeconomie dan tabak.
Yup, maar hoe schadelijk is het?quote:Op zondag 25 februari 2007 01:55 schreef Montagui het volgende:
Feit blijft..... roken is schadelijk voor de gezondheid, of je nou rookt of meerookt, dus is het logisch dat de overheid maatregelen neemt om de kosten van de gezondheidszorg te beperken.
Feit blijft dat roken niet gezond is.quote:Op zondag 25 februari 2007 02:52 schreef BasOne het volgende:
[..]
Yup, maar hoe schadelijk is het?
Volgens de anti rook lobby zou iedereen die rookt ook lonkanker krijgen.
De schade van mee roken is miniem, de schade van roken zelf is miniem O.o
En nee roken is niet gezond, meeroken is ook niet gezond.
Maar roken of meeroken is een factor, net als uitlaatgassen van auto's of de uitstoot van fabrieken.
Er word te gemakkelijk gezegd: Longkanker, hij rookte = longkanker door roken.
Die redenering gaat gewoon niet op, er zijn zoveel factoren de een rol spelen dat je het nooit op 1 oorzaak terug kan leiden.
De anti rook lobby heeft in de jaren 80 een (voor rokers leuke) blunder gemaakt, Vet in de publiciteit een bekende persoon, een roker longkanker, hi ha hi ha ho.. ROKEN is de oorzaak.. verbieden die hap...
Komt de arts van die persoon ineens op de TV, en vertelt doodleuk dat het een vorm van longkanker is die je alleen van asbest kan krijgen
Staat de anti rook lobby in z'n onderbroek
Natuurlijk.quote:Op zondag 25 februari 2007 03:03 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Feit blijft dat roken niet gezond is.
Sterker nog, het is erg ongezond!
Nou, niet kunnen bewijzen...quote:Op zondag 25 februari 2007 03:13 schreef BasOne het volgende:
[..]
Natuurlijk.
En nog steeds onbewezen hoe.
Kan ook niet, kan ook geen % geven aan hoe ongezond de uitlaat gassen van auto's zijn, kan ook geen % aan hoe ongezond hoogspanningskabels zijn.
Feit blijft, je kan het niet bewijzen.
Ondanks wat de anti rook lobby je probeert te vertellen.
Yup, en ik rook al 15 jaar en de laatste keer dat mijn longen gescanned zijn waren ze nog piekfijn in orde.quote:Op zondag 25 februari 2007 03:23 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Nou, niet kunnen bewijzen...
Er is een 'leuke' tentoonstelling in A'dam, daar kan je o.a. een doorsnede zien van de longen van een ooit fervente roker! De moeite waard!
Uitstoot van fabrieken, gemotoriseerd verkeer, andere soorten vervuiling (lees niet bevorderlijk voor de gezondheid), het mag van mij allemaal aangekaart worden hoor.
Als jij niet "al die niet rokers" zegt, dan zal ik er niet op reagerenquote:Op zondag 25 februari 2007 00:26 schreef moussie het volgende:
[..]
wil je eerst even kijken waarop ik reageer voor je mij verwijten maakt ?
Het punt is dat er nog geen énkele studie is geweest waar ontegenzeggelijk aangetoond is dat er een statistisch significante invloed bestaat van meeroken op longziekten als longkanker.quote:Op zondag 25 februari 2007 12:56 schreef Gia het volgende:
Als een onderzoek uit zou wijzen dat parfum kankerverwekkend zou kunnen zijn voor iedereen die het ruikt, dan zou dat ook verboden worden.
tjeez, en waarom zei ik "al die niet rokers", en waarom vraag ik je eerst even terug te lezen .. juist ja, ik zat hierop te reageren ..quote:Op zondag 25 februari 2007 09:20 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Als jij niet "al die niet rokers" zegt, dan zal ik er niet op reageren
en tja, ik vind het nu eenmaal behoorlijk hypocriet van veel niet-rokers, zitten zeiken over een klein beetje rook maar nog geen kilometer minder rijden, eens de fiets pakken of met het OV gaan ..quote:Ik blijf het leuk vinden al die rokers die menen dat meeroken absoluut niet ongezond is.... je weet wel... diezelfde rokers die kankeren op uitlaatgassen van auto's wanneer hun eigen sigaret op het spel staat
tuurlijk wel, ligt er gewoon aan wat je als significant aanmerkt.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:09 schreef Lithion het volgende:
[..]
Het punt is dat er nog geen énkele studie is geweest waar ontegenzeggelijk aangetoond is dat er een statistisch significante invloed bestaat van meeroken op longziekten als longkanker.
Nee, ik bedoel deze: http://www.iarc.fr/ENG/Press_Releases/archives/pr152a.htmlquote:Op zondag 25 februari 2007 01:27 schreef Lithion het volgende:
[..]
Je bedoelt dat onderzoek van 1998 waarin de resultaten statistisch gezien niet significant waren?
en daarin zou je best nog eens gelijk kunnen hebben, dat we dit gezeur te danken hebben aan ex-rokers die er maar wat moeite mee hebben om van die peuken af te blijven en het daarom maar willen verbieden .. ze willen niet in verleiding worden gebracht oid ?quote:Op zondag 25 februari 2007 13:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik ben van mening dat ex-rokers de grootste zeikerds over rokers zijn.
Precies.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:47 schreef moussie het volgende:
[..]
en daarin zou je best nog eens gelijk kunnen hebben, dat we dit gezeur te danken hebben aan ex-rokers die er maar wat moeite mee hebben om van die peuken af te blijven en het daarom maar willen verbieden .. ze willen niet in verleiding worden gebracht oid ?
Wat ik namelijk niet snap .. als je dan als natie idd ervan overtuigd bent dat het afgelopen moet zijn met deze ongezonde gewoonte, waarom wordt de tabaksindustrie dan niet aangepakt .. brandt de tabaksvelden af net als je doet met soft- en hardrugs, sluit de fabrieken, pak het bij de bron aan en niet bij de eindgebruiker
mee eens zijnde...quote:Op zondag 25 februari 2007 15:27 schreef Jernau.Morat.Gurge... het volgende:
Een kind met een longziekte moet je niet meenemen naar een kroeg waarvan je gewoon weet dat er gerookt wordt.
Niet de rokers daar zijn asosciaal, maar jij, omdat je je kind moedwillig in de rook zet.
Ga toch buiten spelen. TS zet z'n kind moedwillig in een café neer waarvan je weet dat er gerookt wordt, en terwijl hij weet dat z'n kind daar niet tegen kan.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:30 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Pardon? Flikker op met je kutopmerkingen en ga jezelf lekker ergens doodroken![]()
Echt, dit soort reacties verdient echt een ban![]()
En niet-rokers maken de horeca kapotquote:Op zondag 25 februari 2007 15:11 schreef bellingerII het volgende:
Rokers zijn echt a-sociaal, niets ontzient tuig!!!
quote:Op zondag 25 februari 2007 15:16 schreef Schepseltje het volgende:
ja want het belang van 1 persoon weegt zwaarder dan van al die mensen die nietwillen roken
juist die mentaliteit verneukt de samenleving..
de opmerkingen van heiden6 zijn erg cru, ja, maar hallo zeg, TS neemt zijn doodzieke kind mee een kroeg in en begint te schelden op de meerderheid die daar zit en rookt .. al begrijp ik zijn frustratie, en wens ik hem van harte sterkte en zijn kind beterschap, maar zijn gescheld slaat ook nergens op, de horeca moet rookvrij zodat zijn kind voetbal kan kijken, een meerderheid moet zich aanpassen aan een enkeling .. nou dan moet je ook niet zeuren dat je van hetzelfde laken een pak terug krijgt, toch ?quote:Op zondag 25 februari 2007 15:30 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Pardon? Flikker op met je kutopmerkingen en ga jezelf lekker ergens doodroken![]()
Echt, dit soort reacties verdient echt een ban![]()
Next!quote:Op zondag 25 februari 2007 15:51 schreef heiden6 het volgende:
pwned.
Ik zag jou laatst heel even in de intercity richting Utrecht, liep heel snel langs maar klopte even op je schouder, had je me nog herkend of niet?quote:
Leuk, een pers bericht, kan je ook even het daadwerkelijke onderzoek erbij halen?quote:Op zondag 25 februari 2007 13:34 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel deze: http://www.iarc.fr/ENG/Press_Releases/archives/pr152a.html
anti rokers veroorzaken overlast door zulke stress kippen te zijnquote:Op zondag 25 februari 2007 15:39 schreef erikh het volgende:
Ik snap werkelijk waar niet waarom rokers claimen het recht te hebben overal maar een peuk op te mogen steken terwijl dus al meerdere malen bewezen is dat dit de gezondheid schaadt en ook die van mensen om je heen. Dit is ronduit belachlijk te noemen maar puur omdat sommige mensen per se zo'n sticky op willen roken is het opeens totaal belachlijk als roken tegengegaan wordt.
Wat een ongelooflijke onzin. Ga toch eens rationeel kijken, roken veroorzaakt overlast, niet roken niet, wie is er dan egoistisch???
Dat is inderdaad het argument! Kunnen we de hele deodorant/benzine/gezondheid-blabla buiten beschouwing laten. Mijn niet-roken schaadt niemand in welk opzicht dan ook. Roken wel.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:39 schreef erikh het volgende:Wat een ongelooflijke onzin. Ga toch eens rationeel kijken, roken veroorzaakt overlast, niet roken niet, wie is er dan egoistisch???
Ja, ik zei toch ook nog 'hoi' tegen je, terwijl je voorbij liep?quote:Op zondag 25 februari 2007 16:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik zag jou laatst heel even in de intercity richting Utrecht, liep heel snel langs maar klopte even op je schouder, had je me nog herkend of niet?
Ja, maar ik zag dat je een beetje geschrokken keek, en wist niet zeker of je me herkende en maar gewoon hoi terug zei.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:53 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ja, ik zei toch ook nog 'hoi' tegen je, terwijl je voorbij liep?
Geschrokkenquote:Op zondag 25 februari 2007 16:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, maar ik zag dat je een beetje geschrokken keek, en wist niet zeker of je me herkende en maar gewoon hoi terug zei.
Misschien lag het aan mij, ik had haast.quote:
en meeroken schaadt dus ook niemand, het stinkt alleen maar, dus waar het op neer komt is de stank ?quote:Op zondag 25 februari 2007 16:25 schreef isVuur het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het argument! Kunnen we de hele deodorant/benzine/gezondheid-blabla buiten beschouwing laten. Mijn niet-roken schaadt niemand in welk opzicht dan ook. Roken wel.
Punt.
Niet komende week, maar de week daarop ben ik waarschijnlijk weer vaak live te spotten in, of op weg naar Utrechtquote:Op zondag 25 februari 2007 17:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Misschien lag het aan mij, ik had haast.![]()
jij gaat biefstuk eten in een tent die blauw staat van de rook ?quote:Op zondag 25 februari 2007 17:04 schreef isVuur het volgende:
Nou, dan voeg ik toch nog wat argumenten toe aan de discussie:
1) Ik krijg last van mijn ogen door de rook
2) Ik krijg hoofdpijn van de rook
3) Mijn biefstukje smaakt minder lekker
Zo zeg, lekker egocentrisch. Je voelt je altijd het middelpunt van het universum?quote:Op zondag 25 februari 2007 17:04 schreef isVuur het volgende:
Nou, dan voeg ik toch nog wat argumenten toe aan de discussie:
1) Ik...
2) Ik...
3) Mijn...
Ik houd mijn ogen open, JMG.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:03 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Niet komende week, maar de week daarop ben ik waarschijnlijk weer vaak live te spotten in, of op weg naar Utrecht.
Dan word je opgesloten door de gezondheidspolitie.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:05 schreef Beelzebub85 het volgende:
Wat gebeurt er als je wel rookt in de horeca?
Dan vraag ik me af waarom ik nog steeds niet in eenzame detentie zit.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dan word je opgesloten door de gezondheidspolitie.
Mooie uitdaging natuurlijk.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dan word je opgesloten door de gezondheidspolitie.
Ja, heb je gelijk in, maar dat zijn dan ook de ervaringsdeskundigen. Ze weten hoe het is om te roken en ze weten hoe het is om niet te roken.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik ben van mening dat ex-rokers de grootste zeikerds over rokers zijn.
http://monographs.iarc.fr/ENG/Monographs/vol83/volume83.pdfquote:Op zondag 25 februari 2007 16:24 schreef BasOne het volgende:
[..]
Leuk, een pers bericht, kan je ook even het daadwerkelijke onderzoek erbij halen?
Er staat geen cijfer in dat bericht.
quote:Op zondag 25 februari 2007 17:13 schreef Lithion het volgende:
[..]
Zo zeg, lekker egocentrisch. Je voelt je altijd het middelpunt van het universum?
Dankquote:Op zondag 25 februari 2007 20:00 schreef Elseetje het volgende:
[..]
http://monographs.iarc.fr/ENG/Monographs/vol83/volume83.pdf
Veel leesplezier.
Niet dankquote:
Ik ben bang dat de enige manier om het echte onderzoek te lezen is door het te bestellen á $40,-quote:Op zondag 25 februari 2007 20:27 schreef BasOne het volgende:
[..]
Niet dank
Waardeloos.
De echte onderzoeks resultaten.
Dat hele pdfje staat vol van 'we hebben voldoende bewijs' maar laten vervolgens dat bewijs niet zien.
Betalen voor het onderzoekquote:Op zondag 25 februari 2007 20:30 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de enige manier om het echte onderzoek te lezen is door het te bestellen á $40,-
Maar nu weet je in ieder geval welke het is, IARC Monographs Vol 83 Tobacco Smoke and Involuntary Smoking .
Tja, dat is voor zover ik het op de site heb kunnen vinden. Maar als je er zelf dieper in wilt graven, be my guest. Het is een publicatie, op papier zeg maar, en over het algemeen is dat niet gratis te bestellen. Vast wel feitelijk ergens gratis in te zienquote:Op zondag 25 februari 2007 20:32 schreef BasOne het volgende:
[..]
Betalen voor het onderzoek
Dat behoort gewoon openbaar te zijn.
ja ben al aan het zoeken, maar kan er zelfs niets van terug vinden in de medische bladen.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:39 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Tja, dat is voor zover ik het op de site heb kunnen vinden. Maar als je er zelf dieper in wilt graven, be my guest. Het is een publicatie, op papier zeg maar, en over het algemeen is dat niet gratis te bestellen. Vast wel feitelijk ergens gratis in te zien
http://www.extra-media.nl/nummer27/index.html?meeroken.htmlquote:De meest opmerkelijke studie is het rapport van een grootschalig onderzoek in 1998, dat verricht is in opdracht van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). De onderzoekscommissie kwam tot de conclusie dat er geen statistische bewijzen gevonden zijn voor de stelling dat passief roken de veroorzaker zou zijn van longkanker. In totaal werden er 650 longkankerpatiënten vergeleken met 1542 gezonde mensen. In het onderzoek werd gekeken naar het risico van meeroken binnenshuis en naar mensen die op een andere manier stelselmatig blootgesteld worden aan veel tabaksrook. Er bleek geen vergroot risico te bestaan voor de onderzochte groepen. Bovendien werd vermeld dat er geen enkele associatie gevonden was tussen longkankerrisico en de blootstelling aan omgevingstabaksrook gedurende de kinderjaren. Er bleek zelfs dat passief roken een beschermend effect zou hebben tegen longkanker.
Sinds wanneer zijn rokers in de meerderheid?quote:Op zondag 25 februari 2007 17:11 schreef moussie het volgende:
[..]
jij gaat biefstuk eten in een tent die blauw staat van de rook ?
en dat dan even afgezien van het feit dat het in geen enkele kroeg blauw hoeft te staan als de ventilatie in orde is ..
maar zelfs kom je met meer argumenten, de vraag op zich blijft staan, omdat een minderheid er last van heeft moet een meerderheid zich maar aanpassen ?
Ja, heerlijk gevoel, ik kan het aanraden.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:13 schreef Lithion het volgende:
[..]
Zo zeg, lekker egocentrisch. Je voelt je altijd het middelpunt van het universum?
Anti rokers zijn een minderheid.quote:Op zondag 25 februari 2007 22:37 schreef isVuur het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn rokers in de meerderheid?
doe je het weer, doodgewoon stellen dat iedere niet-roker het wel met je eens is en een verbod zou willen .. het komt nog niet eens bij je op dat zeiksnorren zoals jij echt een minderheid zijn ..quote:Op zondag 25 februari 2007 22:37 schreef isVuur het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn rokers in de meerderheid?
Ik rook niet eens. Ook nooit gedaan.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:07 schreef Refragmental het volgende:
En het begint allemaal met... "Ik ben een junk die nog geen 5 minuten zonder peuk kan en niet eens het fatsoen kan opbrengen om niet in het bijzijn van andere etende mensen te roken."
oe oe, waar waarquote:Op maandag 26 februari 2007 02:29 schreef DionysuZ het volgende:
Waarom stellen rokers dat alle rokers wel tegen het verbod zijn
oooohhhh je lijkt wel een anti roker, dingen zeggen die je niet kan bewijzenquote:
correctie, jij weet hoe jij het ervaart maar hoe anderen het ervaren, daar kan je alleen naar radenquote:Op zondag 25 februari 2007 18:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, heb je gelijk in, maar dat zijn dan ook de ervaringsdeskundigen. Ze weten hoe het is om te roken en ze weten hoe het is om niet te roken.
tja, dat soort dingen zijn niet leuk, maar waar haal je het recht vandaan om vanuit je persoonlijke situatie en perceptie anderen te vertellen wat ze wel of niet mogen doenquote:Ik heb 23 jaar van mijn leven gerookt, waardoor een op jonge leeftijd verworven hartklacht (toen nog niet ontdekt) langzaamaan erger is geworden. Ik rook nu al 8 jaar niet meer en ben ontzettend blij mezelf tot de niet-rokers te kunnen rekenen. Ik zeg opzettelijk niet ex-roker, omdat ik echt totaal niet meer de verleiding heb om weer te gaan roken, zo blij ben ik dat ik van het gehoest en de stank af ben.
ten eerste had ik het niet over stresskippen en ten tweede, nogmaals, spreek voor je eigen ..quote:En wat Moussie zegt over stresskippen? Kom op, de meeste stress heeft een roker op een plek waar hij/zij niet mag/kan roken. Had ik indertijd ook.
Kijk eens om je heen! Ouders die met hun kind naar de zwemles moeten en zich daarna naar de kantine haasten om vlug twee peuken te kunnen roken. Gelukkig mag daar al niet meer gerookt worden, dus die staan nu massaal buiten. Zelfs dat halve uurtje zwemles kunnen ze niet zonder peuk.
Heb het meegemaakt met de voorbereiding voor de communie van de jongste. De hulpouders die rookten reden zo snel ze konden naar de kerk om nog even vlug een paar trekjes te kunnen nemen voordat ze naar binnen moesten.
Hoezo stress!!![]()
aah, dus als ik geen auto heb mag ik wel gewoon roken .. ?quote:Verder is alles wat aangehaald wordt over parfum, auto's enz.... ook van toepassing op de rokers. Als die nu geen van allen auto reden, dan had je daar een punt mee, maar die vervuilen gewoon dubbel.
dat zal haast wel, Nederland heeft de smaak van het verbieden te pakken .. hoezo we willen geen overheid die zich overal tegen aan bemoeit .. dat onze vrijheid tot een farce aan het verworden is valt blijkbaar niemand opquote:Maar goed. Het verbod komt er toch wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |