abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46639861
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:39 schreef BasOne het volgende:

Dan ben je een jood want geenenkel ander reukorgaan ruikt iets wat ze jaren gewendt zijn.
Hou je antisemitische opmerkingen even voor je, wil je?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46639965
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hou je antisemitische opmerkingen even voor je, wil je?
Sorry werd ff kwaad, ander iets dat ik hier door liet schemeren..
Mijn excuses.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_46640151
What's next... de regering gaat bepalen dat je niet meer thuis mag roken oid? Een kroeg is imo nog steeds een tent van iemand. En het lijkt mij dat de eigenaar mag bepalen of daar gerookt mag worden of niet.
  Donald Duck held zaterdag 24 februari 2007 @ 23:01:49 #104
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46640186
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 23:00 schreef AchJa het volgende:
What's next... de regering gaat bepalen dat je niet meer thuis mag roken oid? Een kroeg is imo nog steeds een tent van iemand. En het lijkt mij dat de eigenaar mag bepalen of daar gerookt mag worden of niet.
nee dus, de wet geldt overal en daar sta je als eigenaar van een cafe echt niet boven.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Donald Duck held zaterdag 24 februari 2007 @ 23:03:51 #106
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46640247
uiteraard geldt daar de wet. alleen daar zijn de specifieke wetten over roken niet van toepassing omdat die zich daar niet op richten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_46640299
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 14:11 schreef Lithion het volgende:
Een argument dat steeds opduikt en gebaseerd is op een bogus en achterhaald onderzoek.
http://www.goodfeeling.nl/kanker_meeroken.htm
http://www.kwfkankerbestrijding.nl/content/pages/Meeroken.html
Vooral die eerste is leuk, die verwijst naar een onderzoek van de WHO
pi_46640302
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:55 schreef BasOne het volgende:
Mijn excuses.
Super.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46640317
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:50 schreef moussie het volgende:

[..]

dat ligt niet aan de rook maar aan de slechte ventilatie
Nee, geloof me, dat ligt aan de rook.
pi_46640370
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 21:02 schreef moussie het volgende:

[..]

En ik blijf het leuk vinden dat al die niet rokers zich druk blijven maken om een klein beetje rook terwijl dat auto'tje van hun een veelvuldigheid van schadelijke stoffen uitspuugt .. en dat stinkt ook en die geur blijft ook in je kleren hangen .. beide verbieden dan maar ?
Ik rijd geen auto Wil je niet zo generaliseren?
pi_46640486
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 23:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Super.
Soms lopen dingen door mekaar en doe je dingen die je niet bedoeld
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_46643060
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 21:11 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Laten we eerst het makkelijkste verbieden.
Dat is in dit geval de sigaret

Ook weer typisch dat er iets totaal irrelavants bij wordt gehaald met een totaal niet werkbare oplossing.
Onze hele economie draait zowat om de auto, vervoer in het algemeen. Verbieden daarvan is dus gewoon onzin maar erg typisch voor de roker om erbij te betrekken.
je begint toch echt zelf over uitlaatgassen hoor
quote:
Men vergeet echter wel dat men ook al bezig is met het aan banden leggen van de uitstoot van auto's met behulp van roetfilters e.d.
en dan nog blijft het een veelvoud van dat sigaretje
quote:
Overigens heb ik tijdens het uitgaansleven geen last van autodampen maar van sigarettenlucht. Vaak gepaard met een redelijk slecht geventileerde ruimte en veel drukte. Iets wat in de open lucht niet het geval is wanneer we het over auto's hebben.
duh .. uiteraard heb je bij het uitgaan geen last van die uitlaatgassen, maar als je op de fiets zit dus wel, en niet zo'n klein beetje ook, zeker bij warm weer
pleased to meet you
pi_46643165
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 23:07 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ik rijd geen auto Wil je niet zo generaliseren?
wil je eerst even kijken waarop ik reageer voor je mij verwijten maakt ?
pleased to meet you
  zondag 25 februari 2007 @ 00:28:35 #114
75049 BasOne
Spaceship!
pi_46643251
quote:
Op zondag 25 februari 2007 00:26 schreef moussie het volgende:

[..]

Aaah maar verwijten maken is zo makkelijk.
Zeker zonder duidelijk of tegenstrijdig bewijs
Laboro te salutante
  zondag 25 februari 2007 @ 01:18:40 #115
167723 sanni
Acima de seu
pi_46644315
Mooi, als de minister dat vindt dan mag hij ook opdraaien voor het evt verlies
van de horeca-bazen want rokers zijn vaak degenen die het meest per
persoon verteren.
  zondag 25 februari 2007 @ 01:27:37 #116
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_46644464
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 23:05 schreef Elseetje het volgende:
http://www.goodfeeling.nl/kanker_meeroken.htm
http://www.kwfkankerbestrijding.nl/content/pages/Meeroken.html
Vooral die eerste is leuk, die verwijst naar een onderzoek van de WHO
Je bedoelt dat onderzoek van 1998 waarin de resultaten statistisch gezien niet significant waren?
  zondag 25 februari 2007 @ 01:37:25 #117
75049 BasOne
Spaceship!
pi_46644647
quote:
Op zondag 25 februari 2007 01:27 schreef Lithion het volgende:

[..]

Je bedoelt dat onderzoek van 1998 waarin de resultaten statistisch gezien niet significant waren?
Doe geen moeite, het WHO raport word als onbelangrijk en 'flawed' beschouwt.
Het past namelijk niet in de anti rook strategie.
Het EPA raport uit '93 is de bijbel, alle onderzoeken worden daarnaar geijkt.
Ondanks dat dat onderzoek door ieder serieuze wetenschapper van de tafel word geveegt.
Laboro te salutante
pi_46644894
Binnen 15 jaar zal tabak als harddrug aangemerkt worden...
pi_46644970
Feit blijft..... roken is schadelijk voor de gezondheid, of je nou rookt of meerookt, dus is het logisch dat de overheid maatregelen neemt om de kosten van de gezondheidszorg te beperken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_46645303
quote:
Op zondag 25 februari 2007 01:55 schreef Montagui het volgende:
Feit blijft..... roken is schadelijk voor de gezondheid, of je nou rookt of meerookt, dus is het logisch dat de overheid maatregelen neemt om de kosten van de gezondheidszorg te beperken.
Daar gaat 't niet alleen om.
Wat dacht je van de tabaksfabrikanten en alles wat daarbij hoort. (inclusief overheden)
Vreemd dat je de laatste tijd niets meer hoort over aangespannen rechtszaken tegen de tabaksindustrie.
Zou niet raar staan te kijken als er op de één of andere manier handjeklap gespeeld wordt tussen tabaksindustrie en overheden.
pi_46645400
quote:
Op zondag 25 februari 2007 02:18 schreef Takkesteeg het volgende:

[..]

Daar gaat 't niet alleen om.
Wat dacht je van de tabaksfabrikanten en alles wat daarbij hoort. (inclusief overheden)
Vreemd dat je de laatste tijd niets meer hoort over aangespannen rechtszaken tegen de tabaksindustrie.
Zou niet raar staan te kijken als er op de één of andere manier handjeklap gespeeld wordt tussen tabaksindustrie en overheden.
Dat is hetzelfde als met benzine........handjeklap,....alleen is benzine vele male belangrijker voor de wereldeconomie dan tabak.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_46645492
quote:
Op zondag 25 februari 2007 02:25 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als met benzine........handjeklap,....alleen is benzine vele male belangrijker voor de wereldeconomie dan tabak.
Dat staat los van dit.
Maar idd, ook een machtige lobby natuurlijk.
  zondag 25 februari 2007 @ 02:52:57 #123
75049 BasOne
Spaceship!
pi_46645708
quote:
Op zondag 25 februari 2007 01:55 schreef Montagui het volgende:
Yup, maar hoe schadelijk is het?
Volgens de anti rook lobby zou iedereen die rookt ook lonkanker krijgen.

De schade van mee roken is miniem, de schade van roken zelf is miniem O.o
En nee roken is niet gezond, meeroken is ook niet gezond.

Maar roken of meeroken is een factor, net als uitlaatgassen van auto's of de uitstoot van fabrieken.
Er word te gemakkelijk gezegd: Longkanker, hij rookte = longkanker door roken.
Die redenering gaat gewoon niet op, er zijn zoveel factoren de een rol spelen dat je het nooit op 1 oorzaak terug kan leiden.
De anti rook lobby heeft in de jaren 80 een (voor rokers leuke) blunder gemaakt, Vet in de publiciteit een bekende persoon, een roker longkanker, hi ha hi ha ho.. ROKEN is de oorzaak.. verbieden die hap...
Komt de arts van die persoon ineens op de TV, en vertelt doodleuk dat het een vorm van longkanker is die je alleen van asbest kan krijgen
Staat de anti rook lobby in z'n onderbroek
Laboro te salutante
pi_46645810
quote:
Op zondag 25 februari 2007 02:52 schreef BasOne het volgende:

[..]

Yup, maar hoe schadelijk is het?
Volgens de anti rook lobby zou iedereen die rookt ook lonkanker krijgen.

De schade van mee roken is miniem, de schade van roken zelf is miniem O.o
En nee roken is niet gezond, meeroken is ook niet gezond.

Maar roken of meeroken is een factor, net als uitlaatgassen van auto's of de uitstoot van fabrieken.
Er word te gemakkelijk gezegd: Longkanker, hij rookte = longkanker door roken.
Die redenering gaat gewoon niet op, er zijn zoveel factoren de een rol spelen dat je het nooit op 1 oorzaak terug kan leiden.
De anti rook lobby heeft in de jaren 80 een (voor rokers leuke) blunder gemaakt, Vet in de publiciteit een bekende persoon, een roker longkanker, hi ha hi ha ho.. ROKEN is de oorzaak.. verbieden die hap...
Komt de arts van die persoon ineens op de TV, en vertelt doodleuk dat het een vorm van longkanker is die je alleen van asbest kan krijgen
Staat de anti rook lobby in z'n onderbroek
Feit blijft dat roken niet gezond is.
Sterker nog, het is erg ongezond!
  zondag 25 februari 2007 @ 03:13:48 #125
75049 BasOne
Spaceship!
pi_46645919
quote:
Op zondag 25 februari 2007 03:03 schreef Takkesteeg het volgende:

[..]

Feit blijft dat roken niet gezond is.
Sterker nog, het is erg ongezond!
Natuurlijk.
En nog steeds onbewezen hoe.
Kan ook niet, kan ook geen % geven aan hoe ongezond de uitlaat gassen van auto's zijn, kan ook geen % aan hoe ongezond hoogspanningskabels zijn.

Feit blijft, je kan het niet bewijzen.

Ondanks wat de anti rook lobby je probeert te vertellen.
Laboro te salutante
pi_46646024
quote:
Op zondag 25 februari 2007 03:13 schreef BasOne het volgende:

[..]

Natuurlijk.
En nog steeds onbewezen hoe.
Kan ook niet, kan ook geen % geven aan hoe ongezond de uitlaat gassen van auto's zijn, kan ook geen % aan hoe ongezond hoogspanningskabels zijn.

Feit blijft, je kan het niet bewijzen.

Ondanks wat de anti rook lobby je probeert te vertellen.
Nou, niet kunnen bewijzen...
Er is een 'leuke' tentoonstelling in A'dam, daar kan je o.a. een doorsnede zien van de longen van een ooit fervente roker! De moeite waard!
Uitstoot van fabrieken, gemotoriseerd verkeer, andere soorten vervuiling (lees niet bevorderlijk voor de gezondheid), het mag van mij allemaal aangekaart worden hoor.
  zondag 25 februari 2007 @ 03:30:53 #127
75049 BasOne
Spaceship!
pi_46646099
quote:
Op zondag 25 februari 2007 03:23 schreef Takkesteeg het volgende:

[..]

Nou, niet kunnen bewijzen...
Er is een 'leuke' tentoonstelling in A'dam, daar kan je o.a. een doorsnede zien van de longen van een ooit fervente roker! De moeite waard!
Uitstoot van fabrieken, gemotoriseerd verkeer, andere soorten vervuiling (lees niet bevorderlijk voor de gezondheid), het mag van mij allemaal aangekaart worden hoor.
Yup, en ik rook al 15 jaar en de laatste keer dat mijn longen gescanned zijn waren ze nog piekfijn in orde.
Mij Opa's longen werden gescanned en werd gecomplimenteerd op zijn schone longen.. rookte al 50 jaar een pakje Zilver shag per dag

Maar neem nu een kut onderneming als CAN, Clean Air Now
Die hebben verschrikkelijk veel inspraak, maar het gaat ze maar om 1 ding, roken, andere lucht verontreiniging word door hun niet aangekaart... ja officieel wel, maar in de praktijk gaat het ze alleen maar om het roken.
Volgens hun is ook een afzuigsysteem die in labaratoria gebruikt wordt om te voorkomen dat schadelijke bacterien ontsnappen niet voeldoende om lucht te zuiveren van sigaretten rook...
Laboro te salutante
pi_46647487
quote:
Op zondag 25 februari 2007 00:26 schreef moussie het volgende:

[..]

Als jij niet "al die niet rokers" zegt, dan zal ik er niet op reageren
pi_46648803
Heel goed plan. Het moet maar eens ophouden met dat gerook.
  zondag 25 februari 2007 @ 12:56:26 #130
3542 Gia
User under construction
pi_46651569
Dat uitlaatgassen ongezond zijn, weet iedereen. Er wordt ook alles aan gedaan om dit te verminderen en die ontwikkeling stopt nooit.
Dat alcohol (veel alcohol) ongezond is, weet ook iedereen. Maar ik heb geen last van de drank die een ander in zijn kraag giet. Behalve het gedrag nadien. Maar de drank van een ander doet niets met mijn lichaam.
Met roken is dat anders. De rook van een ander geeft een kleine kans dat ik er ziek van wordt, of erger. Iemand die al zwakker is, bijvoorbeeld een astma-patient of iemand met bronchitis, zal er eerder veel last van krijgen.
Waarom zouden we dat moeten tolereren? Het gaat niet om de stank, het gaat om de gezondheid. En het maakt niet uit hoe groot of hoe klein die kans is dat je van meeroken ziek wordt. Feit blijft dat die kans er is en dat is m.i. genoeg om het in openbare gelegenheden te verbieden.

Als een onderzoek uit zou wijzen dat parfum kankerverwekkend zou kunnen zijn voor iedereen die het ruikt, dan zou dat ook verboden worden.
  zondag 25 februari 2007 @ 13:09:15 #131
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_46652041
quote:
Op zondag 25 februari 2007 12:56 schreef Gia het volgende:
Als een onderzoek uit zou wijzen dat parfum kankerverwekkend zou kunnen zijn voor iedereen die het ruikt, dan zou dat ook verboden worden.
Het punt is dat er nog geen énkele studie is geweest waar ontegenzeggelijk aangetoond is dat er een statistisch significante invloed bestaat van meeroken op longziekten als longkanker.
pi_46652134
quote:
Op zondag 25 februari 2007 09:20 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Als jij niet "al die niet rokers" zegt, dan zal ik er niet op reageren
tjeez, en waarom zei ik "al die niet rokers", en waarom vraag ik je eerst even terug te lezen .. juist ja, ik zat hierop te reageren ..
quote:
Ik blijf het leuk vinden al die rokers die menen dat meeroken absoluut niet ongezond is.... je weet wel... diezelfde rokers die kankeren op uitlaatgassen van auto's wanneer hun eigen sigaret op het spel staat
en tja, ik vind het nu eenmaal behoorlijk hypocriet van veel niet-rokers, zitten zeiken over een klein beetje rook maar nog geen kilometer minder rijden, eens de fiets pakken of met het OV gaan ..
leuke overeenkomst is dat in beide gevallen geschermd word met rapporten uit het verleden die de stellingen bevestigen, ziek door meeroken of niets aan de hand met die broeikassen, terwijl recentere onderzoeken juist het tegendeel zeggen, en dat in beide gevallen de recentere onderzoeken gewoon onder de tafel geveegd worden door de niet rokende autobezitter als zijnde onzin, men gelooft liever in die oude rapporten .. wat voor mijn gevoel kort samengevat hierop neerkomt :
De wereld mag gerust naar de kloten gaan met die broeikassen, niets aan de hand hoor, maar dat je kleren stinken, dat is erg
pleased to meet you
pi_46652314
Ik ben van mening dat ex-rokers de grootste zeikerds over rokers zijn.
pi_46652474
quote:
Op zondag 25 februari 2007 13:09 schreef Lithion het volgende:

[..]

Het punt is dat er nog geen énkele studie is geweest waar ontegenzeggelijk aangetoond is dat er een statistisch significante invloed bestaat van meeroken op longziekten als longkanker.
tuurlijk wel, ligt er gewoon aan wat je als significant aanmerkt.
pi_46653043
quote:
Op zondag 25 februari 2007 01:27 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel deze: http://www.iarc.fr/ENG/Press_Releases/archives/pr152a.html
pi_46653574
quote:
Op zondag 25 februari 2007 13:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
en daarin zou je best nog eens gelijk kunnen hebben, dat we dit gezeur te danken hebben aan ex-rokers die er maar wat moeite mee hebben om van die peuken af te blijven en het daarom maar willen verbieden .. ze willen niet in verleiding worden gebracht oid ?

Wat ik namelijk niet snap .. als je dan als natie idd ervan overtuigd bent dat het afgelopen moet zijn met deze ongezonde gewoonte, waarom wordt de tabaksindustrie dan niet aangepakt .. brandt de tabaksvelden af net als je doet met soft- en hardrugs, sluit de fabrieken, pak het bij de bron aan en niet bij de eindgebruiker
pleased to meet you
pi_46653901
quote:
Op zondag 25 februari 2007 13:47 schreef moussie het volgende:

[..]

en daarin zou je best nog eens gelijk kunnen hebben, dat we dit gezeur te danken hebben aan ex-rokers die er maar wat moeite mee hebben om van die peuken af te blijven en het daarom maar willen verbieden .. ze willen niet in verleiding worden gebracht oid ?

Wat ik namelijk niet snap .. als je dan als natie idd ervan overtuigd bent dat het afgelopen moet zijn met deze ongezonde gewoonte, waarom wordt de tabaksindustrie dan niet aangepakt .. brandt de tabaksvelden af net als je doet met soft- en hardrugs, sluit de fabrieken, pak het bij de bron aan en niet bij de eindgebruiker
Precies.

Maar algeheel landelijk rookverbod wil de regering helemaal niet omdat de rokers per saldo veel meer opbrengen dan ze kosten.
pi_46657232
..

[ Bericht 98% gewijzigd door bellingerII op 25-02-2007 15:36:33 ]
"er zijn er met talent, maar de meeste doen het zonder"
pi_46657259
Ik ben voor.
pi_46657364
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_46657399
ja want het belang van 1 persoon weegt zwaarder dan van al die mensen die wel willen roken

juist die mentaliteit verneukt de samenleving..
pi_46657402
..

[ Bericht 82% gewijzigd door bellingerII op 25-02-2007 15:36:57 ]
"er zijn er met talent, maar de meeste doen het zonder"
pi_46657430
* weg *

[ Bericht 98% gewijzigd door Drugshond op 25-02-2007 15:35:38 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 25 februari 2007 @ 15:22:04 #144
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46657601
kleine kinderen horen niet in de kroeg
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_46657805
Een kind met een longziekte moet je niet meenemen naar een kroeg waarvan je gewoon weet dat er gerookt wordt.

Niet de rokers daar zijn asosciaal, maar jij, omdat je je kind moedwillig in de rook zet.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_46657901
quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:27 schreef Jernau.Morat.Gurge... het volgende:
Een kind met een longziekte moet je niet meenemen naar een kroeg waarvan je gewoon weet dat er gerookt wordt.

Niet de rokers daar zijn asosciaal, maar jij, omdat je je kind moedwillig in de rook zet.
mee eens zijnde...

idd vrij dom om je kind aan rook bloot te stellen terwijl je weet dat het gezondheidsproblemen kan opleveren...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  zondag 25 februari 2007 @ 15:30:56 #147
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_46657918
wat ben je voor vader als je een kiddo met longkanker naar een kroeg neemt!!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_46658003
quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:30 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Pardon? Flikker op met je kutopmerkingen en ga jezelf lekker ergens doodroken

Echt, dit soort reacties verdient echt een ban
Ga toch buiten spelen. TS zet z'n kind moedwillig in een café neer waarvan je weet dat er gerookt wordt, en terwijl hij weet dat z'n kind daar niet tegen kan.

En dan moet iedereen braaf meezaniken over de 'asiciale rokers'. Pleur op, de TS is de enige aso hier.
pi_46658004
quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:11 schreef bellingerII het volgende:
Rokers zijn echt a-sociaal, niets ontzient tuig!!!
En niet-rokers maken de horeca kapot
Raak ik hier een gevoelige sneer?
pi_46658041
quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:16 schreef Schepseltje het volgende:
ja want het belang van 1 persoon weegt zwaarder dan van al die mensen die nietwillen roken

juist die mentaliteit verneukt de samenleving..
  zondag 25 februari 2007 @ 15:36:30 #151
28588 BaBy-G
mini me...
pi_46658103
kom op mensen, wees eens liev voor elkander...
i've got the cleanest, meanest penis you've ever seenest... :P
  zondag 25 februari 2007 @ 15:38:48 #152
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_46658164

OP weg ge-edit.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_46658200
Ik snap werkelijk waar niet waarom rokers claimen het recht te hebben overal maar een peuk op te mogen steken terwijl dus al meerdere malen bewezen is dat dit de gezondheid schaadt en ook die van mensen om je heen. Dit is ronduit belachlijk te noemen maar puur omdat sommige mensen per se zo'n sticky op willen roken is het opeens totaal belachlijk als roken tegengegaan wordt.

Wat een ongelooflijke onzin. Ga toch eens rationeel kijken, roken veroorzaakt overlast, niet roken niet, wie is er dan egoistisch???
pi_46658229
quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:38 schreef timmeeeh het volgende:

OP weg ge-edit.

nu wordt het topic nog kanslozer...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_46658261
quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:30 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Pardon? Flikker op met je kutopmerkingen en ga jezelf lekker ergens doodroken

Echt, dit soort reacties verdient echt een ban
de opmerkingen van heiden6 zijn erg cru, ja, maar hallo zeg, TS neemt zijn doodzieke kind mee een kroeg in en begint te schelden op de meerderheid die daar zit en rookt .. al begrijp ik zijn frustratie, en wens ik hem van harte sterkte en zijn kind beterschap, maar zijn gescheld slaat ook nergens op, de horeca moet rookvrij zodat zijn kind voetbal kan kijken, een meerderheid moet zich aanpassen aan een enkeling .. nou dan moet je ook niet zeuren dat je van hetzelfde laken een pak terug krijgt, toch ?
pleased to meet you
  zondag 25 februari 2007 @ 15:42:58 #156
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_46658309
wtf.
Waarom is de op weg
Signature.
pi_46658591
pwned.
pi_46659286
quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:51 schreef heiden6 het volgende:
pwned.
Next!
pi_46659438
quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:08 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Next!
Ik zag jou laatst heel even in de intercity richting Utrecht, liep heel snel langs maar klopte even op je schouder, had je me nog herkend of niet?
  zondag 25 februari 2007 @ 16:24:05 #160
75049 BasOne
Spaceship!
pi_46659871
quote:
Op zondag 25 februari 2007 13:34 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel deze: http://www.iarc.fr/ENG/Press_Releases/archives/pr152a.html
Leuk, een pers bericht, kan je ook even het daadwerkelijke onderzoek erbij halen?
Er staat geen cijfer in dat bericht.
Laboro te salutante
  zondag 25 februari 2007 @ 16:25:08 #161
75049 BasOne
Spaceship!
pi_46659918
quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:39 schreef erikh het volgende:
Ik snap werkelijk waar niet waarom rokers claimen het recht te hebben overal maar een peuk op te mogen steken terwijl dus al meerdere malen bewezen is dat dit de gezondheid schaadt en ook die van mensen om je heen. Dit is ronduit belachlijk te noemen maar puur omdat sommige mensen per se zo'n sticky op willen roken is het opeens totaal belachlijk als roken tegengegaan wordt.

Wat een ongelooflijke onzin. Ga toch eens rationeel kijken, roken veroorzaakt overlast, niet roken niet, wie is er dan egoistisch???
anti rokers veroorzaken overlast door zulke stress kippen te zijn
Laboro te salutante
  zondag 25 februari 2007 @ 16:25:37 #162
163688 isVuur
waar rook is,
pi_46659945
quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:39 schreef erikh het volgende:Wat een ongelooflijke onzin. Ga toch eens rationeel kijken, roken veroorzaakt overlast, niet roken niet, wie is er dan egoistisch???
Dat is inderdaad het argument! Kunnen we de hele deodorant/benzine/gezondheid-blabla buiten beschouwing laten. Mijn niet-roken schaadt niemand in welk opzicht dan ook. Roken wel.

Punt.
pi_46659954
slotje
pi_46660996
quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:13 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik zag jou laatst heel even in de intercity richting Utrecht, liep heel snel langs maar klopte even op je schouder, had je me nog herkend of niet?
Ja, ik zei toch ook nog 'hoi' tegen je, terwijl je voorbij liep?
pi_46661131
quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:53 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ja, ik zei toch ook nog 'hoi' tegen je, terwijl je voorbij liep?
Ja, maar ik zag dat je een beetje geschrokken keek, en wist niet zeker of je me herkende en maar gewoon hoi terug zei.
pi_46661231
quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:56 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, maar ik zag dat je een beetje geschrokken keek, en wist niet zeker of je me herkende en maar gewoon hoi terug zei.
Geschrokken

.
pi_46661285
quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:59 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Geschrokken

.
Misschien lag het aan mij, ik had haast.
pi_46661288
quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:25 schreef isVuur het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het argument! Kunnen we de hele deodorant/benzine/gezondheid-blabla buiten beschouwing laten. Mijn niet-roken schaadt niemand in welk opzicht dan ook. Roken wel.

Punt.
en meeroken schaadt dus ook niemand, het stinkt alleen maar, dus waar het op neer komt is de stank ?

Raar toch, als ik dit soort topics lees lijkt het maar een kleine minderheid die idd wil dat roken in de horeca verboden wordt, zelfs veel niet-rokers vinden het maar onzin .. het is de enkeling voor wie ik het idd sneu vind omdat zijn aangedane longen die de rook niet kunnen verdragen, maar diegene die zit te zeuren over zijn stinkende kleren .. pff .. en daaraan moet de meerderheid zich schijnbaar aanpassen
pleased to meet you
pi_46661413
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:00 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Misschien lag het aan mij, ik had haast.
Niet komende week, maar de week daarop ben ik waarschijnlijk weer vaak live te spotten in, of op weg naar Utrecht .
  zondag 25 februari 2007 @ 17:04:37 #170
163688 isVuur
waar rook is,
pi_46661437
Nou, dan voeg ik toch nog wat argumenten toe aan de discussie:

1) Ik krijg last van mijn ogen door de rook
2) Ik krijg hoofdpijn van de rook
3) Mijn biefstukje smaakt minder lekker
pi_46661466
Wat gebeurt er als je wel rookt in de horeca?
pi_46661723
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:04 schreef isVuur het volgende:

1) Ik krijg last van mijn ogen door de rook
2) Ik krijg hoofdpijn van de rook
3) Mijn biefstukje smaakt minder lekker
jij gaat biefstuk eten in een tent die blauw staat van de rook ?
en dat dan even afgezien van het feit dat het in geen enkele kroeg blauw hoeft te staan als de ventilatie in orde is ..

maar zelfs kom je met meer argumenten, de vraag op zich blijft staan, omdat een minderheid er last van heeft moet een meerderheid zich maar aanpassen ?
pleased to meet you
  zondag 25 februari 2007 @ 17:13:20 #173
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_46661771
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:04 schreef isVuur het volgende:

1) Ik...
2) Ik...
3) Mijn...
Zo zeg, lekker egocentrisch. Je voelt je altijd het middelpunt van het universum?
pi_46662476
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:03 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Niet komende week, maar de week daarop ben ik waarschijnlijk weer vaak live te spotten in, of op weg naar Utrecht .
Ik houd mijn ogen open, JMG.
  zondag 25 februari 2007 @ 17:33:36 #175
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46662619
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:05 schreef Beelzebub85 het volgende:
Wat gebeurt er als je wel rookt in de horeca?
Dan word je opgesloten door de gezondheidspolitie.
pi_46662714
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af waarom ik nog steeds niet in eenzame detentie zit.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 25 februari 2007 @ 17:43:18 #177
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_46663043
quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:11 schreef bellingerII het volgende:
..
IJzersterke OP!
pi_46663065
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Mooie uitdaging natuurlijk.
  zondag 25 februari 2007 @ 18:46:06 #179
3542 Gia
User under construction
pi_46665423
quote:
Op zondag 25 februari 2007 13:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ja, heb je gelijk in, maar dat zijn dan ook de ervaringsdeskundigen. Ze weten hoe het is om te roken en ze weten hoe het is om niet te roken.
Ik heb 23 jaar van mijn leven gerookt, waardoor een op jonge leeftijd verworven hartklacht (toen nog niet ontdekt) langzaamaan erger is geworden. Ik rook nu al 8 jaar niet meer en ben ontzettend blij mezelf tot de niet-rokers te kunnen rekenen. Ik zeg opzettelijk niet ex-roker, omdat ik echt totaal niet meer de verleiding heb om weer te gaan roken, zo blij ben ik dat ik van het gehoest en de stank af ben.

En wat Moussie zegt over stresskippen? Kom op, de meeste stress heeft een roker op een plek waar hij/zij niet mag/kan roken. Had ik indertijd ook.
Kijk eens om je heen! Ouders die met hun kind naar de zwemles moeten en zich daarna naar de kantine haasten om vlug twee peuken te kunnen roken. Gelukkig mag daar al niet meer gerookt worden, dus die staan nu massaal buiten. Zelfs dat halve uurtje zwemles kunnen ze niet zonder peuk.
Heb het meegemaakt met de voorbereiding voor de communie van de jongste. De hulpouders die rookten reden zo snel ze konden naar de kerk om nog even vlug een paar trekjes te kunnen nemen voordat ze naar binnen moesten.

Hoezo stress!!

Verder is alles wat aangehaald wordt over parfum, auto's enz.... ook van toepassing op de rokers. Als die nu geen van allen auto reden, dan had je daar een punt mee, maar die vervuilen gewoon dubbel.

Maar goed. Het verbod komt er toch wel.
pi_46668378
quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:24 schreef BasOne het volgende:

[..]

Leuk, een pers bericht, kan je ook even het daadwerkelijke onderzoek erbij halen?
Er staat geen cijfer in dat bericht.
http://monographs.iarc.fr/ENG/Monographs/vol83/volume83.pdf
Veel leesplezier.
pi_46668645
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:13 schreef Lithion het volgende:

[..]

Zo zeg, lekker egocentrisch. Je voelt je altijd het middelpunt van het universum?

En het begint allemaal met... "Ik ben een junk die nog geen 5 minuten zonder peuk kan en niet eens het fatsoen kan opbrengen om niet in het bijzijn van andere etende mensen te roken."
  zondag 25 februari 2007 @ 20:24:13 #182
75049 BasOne
Spaceship!
pi_46669456
quote:
Dank
Laboro te salutante
  zondag 25 februari 2007 @ 20:27:54 #183
75049 BasOne
Spaceship!
pi_46669632
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:24 schreef BasOne het volgende:

[..]

Dank
Niet dank

Waardeloos.
De echte onderzoeks resultaten.
Dat hele pdfje staat vol van 'we hebben voldoende bewijs' maar laten vervolgens dat bewijs niet zien.
Laboro te salutante
pi_46669750
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:27 schreef BasOne het volgende:

[..]

Niet dank

Waardeloos.
De echte onderzoeks resultaten.
Dat hele pdfje staat vol van 'we hebben voldoende bewijs' maar laten vervolgens dat bewijs niet zien.
Ik ben bang dat de enige manier om het echte onderzoek te lezen is door het te bestellen á $40,-
Maar nu weet je in ieder geval welke het is, IARC Monographs Vol 83 Tobacco Smoke and Involuntary Smoking .
  zondag 25 februari 2007 @ 20:32:33 #185
75049 BasOne
Spaceship!
pi_46669829
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:30 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ik ben bang dat de enige manier om het echte onderzoek te lezen is door het te bestellen á $40,-
Maar nu weet je in ieder geval welke het is, IARC Monographs Vol 83 Tobacco Smoke and Involuntary Smoking .
Betalen voor het onderzoek
Dat behoort gewoon openbaar te zijn.
Laboro te salutante
pi_46670130
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:32 schreef BasOne het volgende:

[..]

Betalen voor het onderzoek
Dat behoort gewoon openbaar te zijn.
Tja, dat is voor zover ik het op de site heb kunnen vinden. Maar als je er zelf dieper in wilt graven, be my guest. Het is een publicatie, op papier zeg maar, en over het algemeen is dat niet gratis te bestellen. Vast wel feitelijk ergens gratis in te zien
  zondag 25 februari 2007 @ 20:43:32 #187
75049 BasOne
Spaceship!
pi_46670264
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:39 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Tja, dat is voor zover ik het op de site heb kunnen vinden. Maar als je er zelf dieper in wilt graven, be my guest. Het is een publicatie, op papier zeg maar, en over het algemeen is dat niet gratis te bestellen. Vast wel feitelijk ergens gratis in te zien
ja ben al aan het zoeken, maar kan er zelfs niets van terug vinden in de medische bladen.
Wel een referentie dat het IARC een fikse donatie heeft gekregen van GSK.
maar kan er verder niets over vinden
Of het zit ergens verstopt

Edit.. nm een typo >_<
Laboro te salutante
pi_46670552
quote:
De meest opmerkelijke studie is het rapport van een grootschalig onderzoek in 1998, dat verricht is in opdracht van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). De onderzoekscommissie kwam tot de conclusie dat er geen statistische bewijzen gevonden zijn voor de stelling dat passief roken de veroorzaker zou zijn van longkanker. In totaal werden er 650 longkankerpatiënten vergeleken met 1542 gezonde mensen. In het onderzoek werd gekeken naar het risico van meeroken binnenshuis en naar mensen die op een andere manier stelselmatig blootgesteld worden aan veel tabaksrook. Er bleek geen vergroot risico te bestaan voor de onderzochte groepen. Bovendien werd vermeld dat er geen enkele associatie gevonden was tussen longkankerrisico en de blootstelling aan omgevingstabaksrook gedurende de kinderjaren. Er bleek zelfs dat passief roken een beschermend effect zou hebben tegen longkanker.
http://www.extra-media.nl/nummer27/index.html?meeroken.html
pleased to meet you
  zondag 25 februari 2007 @ 21:00:58 #189
75049 BasOne
Spaceship!
pi_46671052
Ik denk dat dit em is tenminste http://dceg.cancer.gov/pdfs/vineis96992004.pdf

Zoals je kan zien is het een Cohort onderzoek, die zijn per definitie onbetrouwbaar, betekent dat ze een stapel onderzoeken hebben gepakt en daar een gemiddelde uit hebben gehaald.
Het onbetrouwbare komt op het punt welke onderzoeken ze nemen, en zijn die onderzoeken die ze hebben gebruikt wel accuraat geweest?

De RR komt bij meeroken vrijwel niet boven de 3, met de hoogste een RR van 3.5 met een 5% variatie.
Over het algemeen wordt aangenomen dat een RR onder de 3 á 4 niet betrouwbaar is omdat andere factoren van invloed kunnen zijn.

De RR voor longkanker onder rokers ligt tussen de 15 en 30.. wel erg onduidelijk

'het risko voor maag kanker is in rokers 50 tot 60% hoger dan voor niet rokers (RR 1.5-1.6)' zoals eerder gezegd, een RR onder de 3 á 4 word niet serieus genomen, waarom trekken ze dan die conclusie?

In totaal 83 onderzoeken gebruikt waaronder nog een aantal cohort studies zitten

Vind je het erg als ik de conclusies in twijfel trek?
Laboro te salutante
pi_46674470
Kijk eens aan de toog, iedereen rookt.

Wanneer dit verbod wordt ingevoerd, dan gaan die saaie mensen echt niet in eens naar de kroeg, omdat er dan een rookverbod zou gelden

Als er een markt voor was geweest, dan hadden die kroegen allang bestaan.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 25 februari 2007 @ 22:37:59 #191
163688 isVuur
waar rook is,
pi_46676058
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:11 schreef moussie het volgende:

[..]

jij gaat biefstuk eten in een tent die blauw staat van de rook ?
en dat dan even afgezien van het feit dat het in geen enkele kroeg blauw hoeft te staan als de ventilatie in orde is ..

maar zelfs kom je met meer argumenten, de vraag op zich blijft staan, omdat een minderheid er last van heeft moet een meerderheid zich maar aanpassen ?
Sinds wanneer zijn rokers in de meerderheid?
  zondag 25 februari 2007 @ 22:39:11 #192
163688 isVuur
waar rook is,
pi_46676124
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:13 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ja, heerlijk gevoel, ik kan het aanraden.
Er wordt toch gevraagd om meerdere argumenten? Natuurlijk hebben mijn argumenten betrekking op mij. Het zou raar zijn als het anders was, toch?
  zondag 25 februari 2007 @ 22:52:02 #193
75049 BasOne
Spaceship!
pi_46676696
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:37 schreef isVuur het volgende:

[..]

Anti rokers zijn een minderheid.
Laboro te salutante
pi_46679508
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:37 schreef isVuur het volgende:

[..]

doe je het weer, doodgewoon stellen dat iedere niet-roker het wel met je eens is en een verbod zou willen .. het komt nog niet eens bij je op dat zeiksnorren zoals jij echt een minderheid zijn ..

Daarnaast, de anti-rokers zijn er toch zo trots op dat zoveel mensen gestopt zijn de laatste jaren .. waar maak je je dan druk om, de rook wordt vanzelf wel minder toch naarmate er steeds minder mensen roken, waarom dan met alle geweld iets willen verbieden, omdat verbieden nu eenmaal zo leuk is ? Of roken er nu te weinig mensen, lopen de inkomsten soms achteruit, en met een verbod wordt het weer aantrekkelijker voor de jeugd ?
pleased to meet you
  maandag 26 februari 2007 @ 00:01:18 #195
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_46679778
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:07 schreef Refragmental het volgende:

En het begint allemaal met... "Ik ben een junk die nog geen 5 minuten zonder peuk kan en niet eens het fatsoen kan opbrengen om niet in het bijzijn van andere etende mensen te roken."
Ik rook niet eens. Ook nooit gedaan.
  maandag 26 februari 2007 @ 02:29:11 #196
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_46683688
Waarom stellen rokers dat alle rokers wel tegen het verbod zijn
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_46683712
quote:
Op maandag 26 februari 2007 02:29 schreef DionysuZ het volgende:
Waarom stellen rokers dat alle rokers wel tegen het verbod zijn
oe oe, waar waar
Laboro te salutante
  maandag 26 februari 2007 @ 02:34:05 #198
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_46683782
nergens
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_46683838
quote:
Op maandag 26 februari 2007 02:34 schreef DionysuZ het volgende:
nergens
oooohhhh je lijkt wel een anti roker, dingen zeggen die je niet kan bewijzen
Laboro te salutante
pi_46683887
quote:
Op zondag 25 februari 2007 18:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, heb je gelijk in, maar dat zijn dan ook de ervaringsdeskundigen. Ze weten hoe het is om te roken en ze weten hoe het is om niet te roken.
correctie, jij weet hoe jij het ervaart maar hoe anderen het ervaren, daar kan je alleen naar raden
quote:
Ik heb 23 jaar van mijn leven gerookt, waardoor een op jonge leeftijd verworven hartklacht (toen nog niet ontdekt) langzaamaan erger is geworden. Ik rook nu al 8 jaar niet meer en ben ontzettend blij mezelf tot de niet-rokers te kunnen rekenen. Ik zeg opzettelijk niet ex-roker, omdat ik echt totaal niet meer de verleiding heb om weer te gaan roken, zo blij ben ik dat ik van het gehoest en de stank af ben.
tja, dat soort dingen zijn niet leuk, maar waar haal je het recht vandaan om vanuit je persoonlijke situatie en perceptie anderen te vertellen wat ze wel of niet mogen doen
quote:
En wat Moussie zegt over stresskippen? Kom op, de meeste stress heeft een roker op een plek waar hij/zij niet mag/kan roken. Had ik indertijd ook.
Kijk eens om je heen! Ouders die met hun kind naar de zwemles moeten en zich daarna naar de kantine haasten om vlug twee peuken te kunnen roken. Gelukkig mag daar al niet meer gerookt worden, dus die staan nu massaal buiten. Zelfs dat halve uurtje zwemles kunnen ze niet zonder peuk.
Heb het meegemaakt met de voorbereiding voor de communie van de jongste. De hulpouders die rookten reden zo snel ze konden naar de kerk om nog even vlug een paar trekjes te kunnen nemen voordat ze naar binnen moesten.

Hoezo stress!!
ten eerste had ik het niet over stresskippen en ten tweede, nogmaals, spreek voor je eigen ..
daarnaast, dat stressen heb je nog steeds dus ik betwijfel dat dat wat met de peuken te maken heeft
quote:
Verder is alles wat aangehaald wordt over parfum, auto's enz.... ook van toepassing op de rokers. Als die nu geen van allen auto reden, dan had je daar een punt mee, maar die vervuilen gewoon dubbel.
aah, dus als ik geen auto heb mag ik wel gewoon roken .. ?
of beter nog, jij mag iemand het roken verbieden als jij je auto wegdoet en je voortaan met fiets en/of OV verplaatst .. dat lijkt me nou bvb wel een goede deal, particulier autogebruik aan banden leggen .. even kijken hoe het dan zit met longkanker en andere aandoeningen van de luchtwegen over een paar jaar
quote:
Maar goed. Het verbod komt er toch wel.
dat zal haast wel, Nederland heeft de smaak van het verbieden te pakken .. hoezo we willen geen overheid die zich overal tegen aan bemoeit .. dat onze vrijheid tot een farce aan het verworden is valt blijkbaar niemand op
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')