abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46605191
Deeltje 2, want het is toch wel een interesant topic
quote:
Klink wil rokers snel weg uit horeca

DEN HAAG - Minister Ab Klink van Volksgezondheid streeft er naar om in een jaar tijd een rookverbod in de horeca te realiseren.

Dat is sneller dan verwacht. In het coalitieakkoord van het nieuwe kabinet staat wel dat er in overleg met de sector een rookverbod moet komen, maar er wordt geen datum genoemd. Het moet in elk geval gebeuren in deze kabinetsperiode en die loopt in 2011 af.

Stappenplan

Klink deed zijn uitspraak donderdagavond tijdens het televisieprogramma van de NOS met de nieuwe bewindspersonen. Zijn voorganger Hans Hoogervorst had al met de horeca een stappenplan afgesproken waarin staat dat de sector tot 2009 de tijd krijgt om het roken terug te dringen.

Dit voorjaar komt er een evaluatie over de resultaten daarvan. Mocht er te weinig zijn gebeurd, dan zou Hoogervorst versneld een verbod invoeren.

BRON: NU.NL
Dus Colonel Klink

hij heeft z'n naam ook niet mee
Wil zo snel mogelijk een rook verbod.

Laatste (zinnige) post, uit laatse deel:
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 16:23 schreef Gia het volgende:
Ach, restaurants zullen hun omzet in elk geval wel zien stijgen. Immers, de rokers blijven niet meer natafelen, dus komt het tafeltje sneller vrij voor volgende klanten.
Gewone kroegen hebben over het algemeen meer niet-rokende klanten dan rokende. Tenminste dat is wat ik om me heen zie als ik uitga. Ik verwacht in het begin misschien een omzetdaling, maar dat kan gecompenseerd worden met de belastingaangifte. Omzet van het ene jaar vergelijken met die van de jaren ervoor. Is er een duidelijke daling, dan een compensatie. Kan de belastingdienst meteen in de gaten houden of de omzetverlaging doorzet of dat het tijdelijk is. Ik verwacht het laatste.
Eerste deel
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  Donald Duck held vrijdag 23 februari 2007 @ 20:45:04 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46605252
Ik vind die minister nu al tof
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_46605336
Kristel rookt als een ketter, dat wist je toch hopelijk?
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:13:56 #4
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_46606224
Rokers drinken veel sneller en meer dan niet rokers.
pi_46606269
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:13 schreef Armageddon het volgende:
Rokers drinken veel sneller en meer dan niet rokers.
Ah dus de horeca heeft liever rokers dan niet rokers
Niet rokers zijn lamzakken en economisch ontverantwoord
Laboro te salutante
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:16:12 #6
2964 Armageddon
pi_46606303
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:15 schreef BasOne het volgende:

[..]

Ah dus de horeca heeft liever rokers dan niet rokers
Niet rokers zijn lamzakken en economisch ontverantwoord
Ik denk het wel ja. Ik denk echt niet dat de horeca op een rookverbod zit te wachten eigenlijk.
pi_46606384
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:16 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ik denk het wel ja. Ik denk echt niet dat de horeca op een rookverbod zit te wachten eigenlijk.
Het probleem is dat maar 1/3de van de bevolking rookt, helaas is die 1/3de 80% van uitgaande bevolking.
Dus in cafe's zijn er er meer mensen die roken dan nietroken.
Je kan er verschillende onderzoeken bijhalen, maar van die 1/3de rokende bevolking bevindt zich 70% tussen de 16 en 30 jaar.
Laboro te salutante
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:20:06 #8
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46606406
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:16 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ik zal wel de zoveelste zijn, maar ik rook niet, en kan me niet storen aan rokers. Ik zit daarom ook niet echt te wachten op een rookverbod. Eerder een klein beetje meer naleving op de ventilatienormen, die soms voor nog geen 30% (de extreem benauwde tenten) gehaald worden.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:22:34 #9
2964 Armageddon
pi_46606503
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:20 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik zal wel de zoveelste zijn, maar ik rook niet, en kan me niet storen aan rokers. Ik zit daarom ook niet echt te wachten op een rookverbod. Eerder een klein beetje meer naleving op de ventilatienormen, die soms voor nog geen 30% (de extreem benauwde tenten) gehaald worden.
Ik rook heel stevig maar van die extreem benauwde tenten moet ik ook niets hebben. Das gewoon niet leuk meer. Dat je ogen gewoon zeer gaan doen.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:22:50 #10
2964 Armageddon
pi_46606513
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:19 schreef BasOne het volgende:

[..]

Het probleem is dat maar 1/3de van de bevolking rookt, helaas is die 1/3de 80% van uitgaande bevolking.
Je kan er verschillende onderzoeken bijhalen, maar van die 1/3de rokende bevolking bevindt zich 70% tussen de 16 en 30 jaar.
Maar 1/3?
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:26:00 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46606631
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:22 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ik rook heel stevig maar van die extreem benauwde tenten moet ik ook niets hebben. Das gewoon niet leuk meer. Dat je ogen gewoon zeer gaan doen.
Ja precies, je snapt wat ik bedoel.

Ik snap best dat mensen zich daaraan ergeren. Ja, de indirecte oorzaak ervan is de rooklucht, maar ik zie de extreem slechte ventilatie als directe oorzaak. Pak dan niet de rokers aan, maar de slechte ventilatie, denk ik dan.

Ach, ik zie wel eens in overheidsgebouwen dat men maar voor 30% de norm haalt qua luchtverversing. Hoe dat kan weet ik ook niet, maar sommigen komen er al 20 jaar achter elkaar mee weg. Vooral scholen kunnen er wat van. Pas nog werd er in een basisschool ergens in Arhem ofzo 1 of andere meter opgehangen, wat aan zou geven hoe slecht de kwaliteit van de lucht was. Dat is over het algemeen erg slecht geregeld.
pi_46606652
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:22 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Maar 1/3?
Afhankelijk van bronnen, STIVORO zecht 1/3de van de bevolking rookt, andere onderzoeken meer, andere minder.

Leuk feitje:
Sinds de jaren 50 is het aantal rokers in nederland gestaag gedaald, sinds de oprichting van Stivoro begin '80 is het gelijk gebleven.
Laboro te salutante
pi_46606725
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:26 schreef BasOne het volgende:

[..]

Afhankelijk van bronnen, STIVORO zecht 1/3de van de bevolking rookt, andere onderzoeken meer, andere minder.

Leuk feitje:
Sinds de jaren 50 is het aantal rokers in nederland gestaag gedaald, sinds de oprichting van Stivoro begin '80 is het gelijk gebleven.
Zecht.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:30:41 #14
2964 Armageddon
pi_46606784
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:26 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja precies, je snapt wat ik bedoel.

Ik snap best dat mensen zich daaraan ergeren. Ja, de indirecte oorzaak ervan is de rooklucht, maar ik zie de extreem slechte ventilatie als directe oorzaak. Pak dan niet de rokers aan, maar de slechte ventilatie, denk ik dan.

Ach, ik zie wel eens in overheidsgebouwen dat men maar voor 30% de norm haalt qua luchtverversing. Hoe dat kan weet ik ook niet, maar sommigen komen er al 20 jaar achter elkaar mee weg. Vooral scholen kunnen er wat van. Pas nog werd er in een basisschool ergens in Arhem ofzo 1 of andere meter opgehangen, wat aan zou geven hoe slecht de kwaliteit van de lucht was. Dat is over het algemeen erg slecht geregeld.
Inderdaad, als je het een beetje goed ventileert dan hebben de niet rokers er helemaal tot bijna geen last van. Als ik in een restaurant na het eten niet meer een peukie kan opsteken dan kom ik er echt niet meer.
pi_46606828
Wat me vooral tegenstaat is dat in dit soort voorstellen alles verplicht rookvrij moet zijn. Dus een ondernemer die een "Smokers Only" wil openen, kan dit niet omdat de wetgeving het hem niet toelaat.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_46606843
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:20 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je weet de dingen te relativeren, daar heb ik respect voor. Uit de meeste reacties van niet rokers zou je tegenwoordig haast de indruk krijgen dat je een of andere crimineel bent, of opgejaagd wild of zo.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_46606856
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:28 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Zecht.
aw shadap, bier en peuken
Laboro te salutante
pi_46606878
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:32 schreef BasOne het volgende:

[..]

Okee, geldige reden.
pi_46606880
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:32 schreef BasOne het volgende:

[..]

btw, Zecht is correct vlaams
Laboro te salutante
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:35:09 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46606907
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je weet de dingen te relativeren, daar heb ik respect voor. Uit de meeste reacties van niet rokers zou je tegenwoordig haast de indruk krijgen dat je een of andere crimineel bent, of opgejaagd wild of zo.
Ja precies. Ik vind dat ook niet echt normaal.
pi_46606976
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het verschil zit tussen de niet roker en de anti roker, de anti roker neemt per definitie aan dat een niet roker ook een anti roker is.
Dus 70% van de bevolking rookt niet dus is er een meerderheid die een rookverbod in de horeca wil.
Een conclusie die niet gestaafd word door feiten, de meeste niet roker maakt het namelijk niet uit of er wel of niet gerookt word.
Laboro te salutante
pi_46607107
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:19 schreef BasOne het volgende:

[..]

Wat een kwatsj!! Of heb je hier echt cijfers/bronnen van?
Het zullen er zeker meer dan 50% zijn... maar zoveel lijkt me gewoon echt onzin.
pi_46607276
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:41 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wat een kwatsj!! Of heb je hier echt cijfers/bronnen van?
Het zullen er zeker meer dan 50% zijn... maar zoveel lijkt me gewoon echt onzin.
Eeer, ja er zijn cijfers van, vraag me niet waar, google zelf maar, ben hard op weg lekker zat te geraken
Laboro te salutante
pi_46607323

Und sie sollen stoppen mit rauchen.
Laboro te salutante
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:51:42 #25
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46607386
Mij lijkt het wel wat eigenlijk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')