Wat is er toch veranderd dat mensen denken dat overlast veroorzaken normaal is en dat iemand die dat liever niet ziet een zeikert is...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:15 schreef Hathor het volgende:
Ik weet niet hoor, maar ik ging vroeger 3 tot 4 dagen uit per week, en heb in de loop der jaren hele sloten verschillende personen ontmoet, waarvan er niet een ooit zei dat ie wel eens twijfelde of ie zou uitgaan of niet omdat ie wel eens in een tent zou kunnen komen waar een hoop mensen aan het roken zijn. Wat is er toch in hemelsnaam veranderd dat er nu ineens zo'n gigantisch leger mierenneukers rondloopt ?
Non-argument. In de openbare ruimte moet je zo min mogelijk overlast veroorzaken.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:17 schreef BasOne het volgende:
Start een rookvrije kroeg voor astma patienten zou ik zeggen.
Kijken na hoeveel maanden je falliet bent.
Met verplichte goede afzuiginstallaties is er praktisch geen verschil. Niet-rokers geen last van de rook, behalve dan misschien een beetje stank en de roker kan nog gewoon naar de kroeg.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:22 schreef DS4 het volgende:
Buiten is anders dan binnen. Dat wist je zelf ook al wel hoop ik...
Ik heb niemand van het huidige uitgaande publiek in de afgelopen 12 jaar dat ik uit ga nog nooit horen zeuren dat ze zoveel last hebben van de rook dat ze een volgende keer niet uit zouden gaan.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:22 schreef DS4 het volgende:
Je moet wel een enorm dikke plaat voor je kop hebben als je dat denkt.
In ruimten waar iedereen MOET kunnen komen ben ik het helemaal met je eens. Bibliotheken, gemeentehuizen, etc.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:26 schreef DS4 het volgende:
In de openbare ruimte moet je zo min mogelijk overlast veroorzaken.
Top!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:26 schreef DS4 het volgende:
Ach, wat zit ik mij druk te maken: nog even en de openbare ruimte is rookvrij.![]()
Kan ik alvast inschrijven?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
In ruimten waar iedereen MOET kunnen komen ben ik het helemaal met je eens. Bibliotheken, gemeentehuizen, etc.
Een kroeg is een ruimte waarvan de ondernemer de eigenaar is. Waarom moet hij voor klanten waar hij niet om gevraagd heeft maatregelen nemen?
[..]
Top!![]()
Dan zit ik gezellig met mijn rokers en niet-rokers vrienden in een prive-club die stampvol zit.![]()
Dat bedoel ik nou, sinds wanneer is roken ineens overlast ?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat is er toch veranderd dat mensen denken dat overlast veroorzaken normaal is en dat iemand die dat liever niet ziet een zeikert is...
Da's wat anders natuurlijk en vanuit gezondheidsoogpunt. En roken kun je gewoon eens even niet doen tijden het uitgaan. Je kunt echter niet zeggen: roken of je komt er niet in!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:58 schreef Armageddon het volgende:
Jij maakt het helemaal mooi!
En een nietrokers kroeg is geen disciminatie?![]()
Oh dat kan wel hoor.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 00:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Da's wat anders natuurlijk en vanuit gezondheidsoogpunt. En roken kun je gewoon eens even niet doen tijden het uitgaan. Je kunt echter niet zeggen: roken of je komt er niet in!
oh nee, zolang ik zat ben en post ga ik doorquote:Op zaterdag 24 februari 2007 01:36 schreef nietzman het volgende:
Haha, Kristel rookt, haha. Je probeerde het grapje al twee keer eerder te maken en niemand lachte, give it up.
1. foto'squote:Op zaterdag 24 februari 2007 01:50 schreef Ori het volgende:
waar haal jij vandaan dat ze rookt zoveel dan?
U is Belg ?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 01:52 schreef BasOne het volgende:
[..]
1. foto's
2. interviews
3. ben er tegengekomen in een kroeg in brugge
heb d'r handtekening
Ze vond me een beetje te oud voor een groep die kinderliedjes zong
Nope, maar ga er regelmatig naartoe.quote:
Moet jij eens opletten!quote:Op zaterdag 24 februari 2007 00:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Da's wat anders natuurlijk en vanuit gezondheidsoogpunt. En roken kun je gewoon eens even niet doen tijden het uitgaan. Je kunt echter niet zeggen: roken of je komt er niet in!
Ik ben vroeger (en nu) nooit uitgegaan, o.a. vanwege de rook. Wat is er voor lol aan om in een stinkhok te zitten waar je een verhoogde kans op longkanker oploopt, en waar je met ontzettende koppijn van thuiskomt?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar ik ging vroeger 3 tot 4 dagen uit per week, en heb in de loop der jaren hele sloten verschillende personen ontmoet, waarvan er niet een ooit zei dat ie wel eens twijfelde of ie zou uitgaan of niet omdat ie wel eens in een tent zou kunnen komen waar een hoop mensen aan het roken zijn. Wat is er toch in hemelsnaam veranderd dat er nu ineens zo'n gigantisch leger mierenneukers rondloopt ?
Zie mijn opmerkingen eerder in dit topic over horeca en onderzoeken.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:56 schreef Gia het volgende:
Gisteren op het nieuws werd gezegd dat er een onderzoek was gehouden onder het uitgaand publiek en dat 2/3 de aangaf vóór een rook verbod te zijn. LIjkt mij voldoende om het meteen in te voeren.
Jeej! Dat is nog eens een basis om een wetgeving te introduceren. Ik zat gisteravond laat in de kroeg. 80% rookte er, inclusief de eigenaar en al het personeel. Dan maar niet invoeren?quote:Ben gisteren wezen uit eten. Zat in een rokersgedeelte, maar niemand rookte er, gelukkig! Oftewel, de meeste mensen roken niet.
Een argument dat steeds opduikt en gebaseerd is op een bogus en achterhaald onderzoek.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:16 schreef Elseetje het volgende:
Wat is er voor lol aan om in een stinkhok te zitten waar je een verhoogde kans op longkanker oploopt
Hij is leukquote:Op zaterdag 24 februari 2007 01:31 schreef BasOne het volgende:
[..]
Oh dat kan wel hoor.
Speciale rokers clubs, besloten verenigingen speciaal voor rokers waar je lid van moet worden, Kristel is ere lid
Jij denkt dat roken niet schadelijk is?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 14:11 schreef Lithion het volgende:
Een argument dat steeds opduikt en gebaseerd is op een bogus en achterhaald onderzoek.
Roken is dan wel schadelijk, maar meeroken is lang niet zo schadelijk als men je wil laten geloven. Het verhoogde risico op longkanker is dermate marginaal dat het een compleet verbod in ieder geval op geen enkele wijze moreel verantwoord.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 14:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Jij denkt dat roken niet schadelijk is?
nou, wat sommigen aan parfum, aftershave of deo gebruiken stinkt anders ook .. ook maar verbieden ?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:21 schreef isVuur het volgende:
Wel onderzoek of geen onderzoek, het maakt me niets uit. Roken stinkt en alleen daarom zou het al verboden moeten worden
dat ligt niet aan de rook maar aan de slechte ventilatiequote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:16 schreef Elseetje het volgende:
.. en waar je met ontzettende koppijn van thuiskomt?
Dus jij stapt na het uitgaan onder de douche en gooit al je kleren in de was, omdat alles naar de aftershave van iemand anders ruikt? Je maakt mij niet wijs dat deze vlieger opgaat, terwijl dat in het geval van rook wel zo is.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:49 schreef moussie het volgende:
[..]
nou, wat sommigen aan parfum, aftershave of deo gebruiken stinkt anders ook .. ook maar verbieden ?
en als we dan toch al stinkende zaken aan het verbieden zijn, dan ook meteen maar dat zweten in het openbaar, stinkt ook verschrikkelijk ?
wederom een domme en irrelevante vergelijkingquote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:49 schreef moussie het volgende:
[..]
nou, wat sommigen aan parfum, aftershave of deo gebruiken stinkt anders ook .. ook maar verbieden ?
en als we dan toch al stinkende zaken aan het verbieden zijn, dan ook meteen maar dat zweten in het openbaar, stinkt ook verschrikkelijk ?
Voor 90% van de anti rokers staat stank op #1 gezondheid is secundair omdat ze weten dat ze op dat punt niet kunnen winnen.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:55 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
wederom een domme en irrelevante vergelijking
ah, het gaat dus niet om de stank op zich, er zijn er immers meer dingen die stinken, maar om het feit dat die in je kleren blijft hangen, dat is dus een totaal ander verhaal .. jij maakt de roker verantwoordelijk voor het feit dat jouw kleren stinken ..quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:55 schreef isVuur het volgende:
[..]
Dus jij stapt na het uitgaan onder de douche en gooit al je kleren in de was, omdat alles naar de aftershave van iemand anders ruikt? Je maakt mij niet wijs dat deze vlieger opgaat, terwijl dat in het geval van rook wel zo is.
stank is stank .. of die nou uit een spuitbus komt of uit een sigaret maakt mi weinig uit .. het is en blijft stank waar je last van hebtquote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:55 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
wederom een domme en irrelevante vergelijking
Ik blijf het leuk vinden al die rokers die menen dat meeroken absoluut niet ongezond is.... je weet wel... diezelfde rokers die kankeren op uitlaatgassen van auto's wanneer hun eigen sigaret op het spel staat.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:36 schreef BasOne het volgende:
[..]
Voor 90% van de anti rokers staat stank op #1 gezondheid is secundair omdat ze weten dat ze op dat punt niet kunnen winnen.
Dus ja, stank is relevant.
Auto gassen zijn ook kanker verwekkend, alcohol is ook kanker verwekkend.... er is bijna niets meer dat niet kanker verwekkend is :Squote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Het verschil is dat de stank van roken ook nog eens kankerverwekkend en blijft sterk in je kleren hangen.
En ik blijf het leuk vinden dat al die niet rokers zich druk blijven maken om een klein beetje rook terwijl dat auto'tje van hun een veelvuldigheid van schadelijke stoffen uitspuugt .. en dat stinkt ook en die geur blijft ook in je kleren hangen .. beide verbieden dan maar ?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:56 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik blijf het leuk vinden al die rokers die menen dat meeroken absoluut niet ongezond is.... je weet wel... diezelfde rokers die kankeren op uitlaatgassen van auto's wanneer hun eigen sigaret op het spel staat.
ah ik heb nooit gezegd dat het dat niet is.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:56 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik blijf het leuk vinden al die rokers die menen dat meeroken absoluut niet ongezond is.... je weet wel... diezelfde rokers die kankeren op uitlaatgassen van auto's wanneer hun eigen sigaret op het spel staat.
dus het maakt eigenlijk geen verschil maar het moet toch verboden want het gaat om het idee ?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:00 schreef __Saviour__ het volgende:
Nee, dat zeg ik toch ook niet. Ik had het alleen over het verschil om even aan te geven dat bijv. een overheersende deo-geur er niet mee te vergelijken is.
Laten we eerst het makkelijkste verbieden.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:02 schreef moussie het volgende:
[..]
En ik blijf het leuk vinden dat al die niet rokers zich druk blijven maken om een klein beetje rook terwijl dat auto'tje van hun een veelvuldigheid van schadelijke stoffen uitspuugt .. en dat stinkt ook en die geur blijft ook in je kleren hangen .. beide verbieden dan maar ?
Ik denk ook niet dat 99% van de antirokers een echte reden nodig heeft om het 'gewoon smerig' te vinden.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:16 schreef BasOne het volgende:
Wat ik zo leuk vind van Anti rokers is dat ze voor 99% geen enkel verstand hebben waar ze over spreken, ze blaten alleen dat na wat in de media komt en wat op de anti roken sites staan.
Ik vindt ook veel dingen smerig, endoch worden die niet verboden, 200 kilo wegende vrouwen in een bikiniquote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:18 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat 99% van de antirokers een echte reden nodig heeft om het 'gewoon smerig' te vinden.
Nou, als ze naar rook stinken vind ik dat voorwaar niet ver gezocht...quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:46 schreef moussie het volgende:
jij maakt de roker verantwoordelijk voor het feit dat jouw kleren stinken ..
Ik heb nog nooit kleren gehad die naar uitlaatgassen stinken. En dat terwijl ik toch aardig wat tijd in de autosport heb doorgebracht... (extra risico)quote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:02 schreef moussie het volgende:
En ik blijf het leuk vinden dat al die niet rokers zich druk blijven maken om een klein beetje rook terwijl dat auto'tje van hun een veelvuldigheid van schadelijke stoffen uitspuugt .. en dat stinkt ook en die geur blijft ook in je kleren hangen .. beide verbieden dan maar ?
Eeeehm... je bent gewend aan de geur dus je ruikt het niet meer, net als een roker niet meer ruikt dat zijn kleren stinken naar rook....quote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit kleren gehad die naar uitlaatgassen stinken. En dat terwijl ik toch aardig wat tijd in de autosport heb doorgebracht... (extra risico)
Gelul. Ik heb jaaaaren gerookt en toen rook ik ook dat mijn kleren stonken na het uitgaan.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:12 schreef BasOne het volgende:
Eeeehm... je bent gewend aan de geur dus je ruikt het niet meer, net als een roker niet meer ruikt dat zijn kleren stinken naar rook....
Dan ben je een jood want geenenkel ander reukorgaan ruikt iets wat ze jaren gewendt zijn.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gelul. Ik heb jaaaaren gerookt en toen rook ik ook dat mijn kleren stonken na het uitgaan.
bullshit. ik rook zelf 10 jaar, en iedere keer weer na het uitgaan ruiken m'n kleren naar één grote asbak. en nee ik ben geen joodquote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:39 schreef BasOne het volgende:
[..]
Dan ben je een jood want geenenkel ander reukorgaan ruikt iets wat ze jaren gewendt zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |