Dus Colonel Klinkquote:Klink wil rokers snel weg uit horeca
DEN HAAG - Minister Ab Klink van Volksgezondheid streeft er naar om in een jaar tijd een rookverbod in de horeca te realiseren.
Dat is sneller dan verwacht. In het coalitieakkoord van het nieuwe kabinet staat wel dat er in overleg met de sector een rookverbod moet komen, maar er wordt geen datum genoemd. Het moet in elk geval gebeuren in deze kabinetsperiode en die loopt in 2011 af.
Stappenplan
Klink deed zijn uitspraak donderdagavond tijdens het televisieprogramma van de NOS met de nieuwe bewindspersonen. Zijn voorganger Hans Hoogervorst had al met de horeca een stappenplan afgesproken waarin staat dat de sector tot 2009 de tijd krijgt om het roken terug te dringen.
Dit voorjaar komt er een evaluatie over de resultaten daarvan. Mocht er te weinig zijn gebeurd, dan zou Hoogervorst versneld een verbod invoeren.
BRON: NU.NL
Eerste deelquote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:23 schreef Gia het volgende:
Ach, restaurants zullen hun omzet in elk geval wel zien stijgen. Immers, de rokers blijven niet meer natafelen, dus komt het tafeltje sneller vrij voor volgende klanten.
Gewone kroegen hebben over het algemeen meer niet-rokende klanten dan rokende. Tenminste dat is wat ik om me heen zie als ik uitga. Ik verwacht in het begin misschien een omzetdaling, maar dat kan gecompenseerd worden met de belastingaangifte. Omzet van het ene jaar vergelijken met die van de jaren ervoor. Is er een duidelijke daling, dan een compensatie. Kan de belastingdienst meteen in de gaten houden of de omzetverlaging doorzet of dat het tijdelijk is. Ik verwacht het laatste.
Ah dus de horeca heeft liever rokers dan niet rokersquote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:13 schreef Armageddon het volgende:
Rokers drinken veel sneller en meer dan niet rokers.
Ik denk het wel ja. Ik denk echt niet dat de horeca op een rookverbod zit te wachten eigenlijk.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:15 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ah dus de horeca heeft liever rokers dan niet rokers
Niet rokers zijn lamzakken en economisch ontverantwoord
Het probleem is dat maar 1/3de van de bevolking rookt, helaas is die 1/3de 80% van uitgaande bevolking.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:16 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik denk het wel ja. Ik denk echt niet dat de horeca op een rookverbod zit te wachten eigenlijk.
Ik zal wel de zoveelste zijn, maar ik rook niet, en kan me niet storen aan rokers. Ik zit daarom ook niet echt te wachten op een rookverbod. Eerder een klein beetje meer naleving op de ventilatienormen, die soms voor nog geen 30% (de extreem benauwde tenten) gehaald worden.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:16 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik denk het wel ja. Ik denk echt niet dat de horeca op een rookverbod zit te wachten eigenlijk.
Ik rook heel stevig maar van die extreem benauwde tenten moet ik ook niets hebben. Das gewoon niet leuk meer. Dat je ogen gewoon zeer gaan doen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:20 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik zal wel de zoveelste zijn, maar ik rook niet, en kan me niet storen aan rokers. Ik zit daarom ook niet echt te wachten op een rookverbod. Eerder een klein beetje meer naleving op de ventilatienormen, die soms voor nog geen 30% (de extreem benauwde tenten) gehaald worden.
Maar 1/3?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:19 schreef BasOne het volgende:
[..]
Het probleem is dat maar 1/3de van de bevolking rookt, helaas is die 1/3de 80% van uitgaande bevolking.
Dus in cafe's zijn er er meer mensen die roken dan nietroken.
Je kan er verschillende onderzoeken bijhalen, maar van die 1/3de rokende bevolking bevindt zich 70% tussen de 16 en 30 jaar.
Ja precies, je snapt wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:22 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik rook heel stevig maar van die extreem benauwde tenten moet ik ook niets hebben. Das gewoon niet leuk meer. Dat je ogen gewoon zeer gaan doen.
Afhankelijk van bronnen, STIVORO zecht 1/3de van de bevolking rookt, andere onderzoeken meer, andere minder.quote:
Zecht.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:26 schreef BasOne het volgende:
[..]
Afhankelijk van bronnen, STIVORO zecht 1/3de van de bevolking rookt, andere onderzoeken meer, andere minder.
Leuk feitje:
Sinds de jaren 50 is het aantal rokers in nederland gestaag gedaald, sinds de oprichting van Stivoro begin '80 is het gelijk gebleven.
Inderdaad, als je het een beetje goed ventileert dan hebben de niet rokers er helemaal tot bijna geen last van. Als ik in een restaurant na het eten niet meer een peukie kan opsteken dan kom ik er echt niet meer.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja precies, je snapt wat ik bedoel.
Ik snap best dat mensen zich daaraan ergeren. Ja, de indirecte oorzaak ervan is de rooklucht, maar ik zie de extreem slechte ventilatie als directe oorzaak. Pak dan niet de rokers aan, maar de slechte ventilatie, denk ik dan.
Ach, ik zie wel eens in overheidsgebouwen dat men maar voor 30% de norm haalt qua luchtverversing. Hoe dat kan weet ik ook niet, maar sommigen komen er al 20 jaar achter elkaar mee weg. Vooral scholen kunnen er wat van. Pas nog werd er in een basisschool ergens in Arhem ofzo 1 of andere meter opgehangen, wat aan zou geven hoe slecht de kwaliteit van de lucht was. Dat is over het algemeen erg slecht geregeld.
Je weet de dingen te relativeren, daar heb ik respect voor. Uit de meeste reacties van niet rokers zou je tegenwoordig haast de indruk krijgen dat je een of andere crimineel bent, of opgejaagd wild of zo.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:20 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik zal wel de zoveelste zijn, maar ik rook niet, en kan me niet storen aan rokers. Ik zit daarom ook niet echt te wachten op een rookverbod. Eerder een klein beetje meer naleving op de ventilatienormen, die soms voor nog geen 30% (de extreem benauwde tenten) gehaald worden.
aw shadap, bier en peukenquote:
btw, Zecht is correct vlaamsquote:
Ja precies. Ik vind dat ook niet echt normaal.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je weet de dingen te relativeren, daar heb ik respect voor. Uit de meeste reacties van niet rokers zou je tegenwoordig haast de indruk krijgen dat je een of andere crimineel bent, of opgejaagd wild of zo.![]()
Het verschil zit tussen de niet roker en de anti roker, de anti roker neemt per definitie aan dat een niet roker ook een anti roker is.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je weet de dingen te relativeren, daar heb ik respect voor. Uit de meeste reacties van niet rokers zou je tegenwoordig haast de indruk krijgen dat je een of andere crimineel bent, of opgejaagd wild of zo.![]()
Wat een kwatsj!! Of heb je hier echt cijfers/bronnen van?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:19 schreef BasOne het volgende:
[..]
Het probleem is dat maar 1/3de van de bevolking rookt, helaas is die 1/3de 80% van uitgaande bevolking.
Dus in cafe's zijn er er meer mensen die roken dan nietroken.
Eeer, ja er zijn cijfers van, vraag me niet waar, google zelf maar, ben hard op weg lekker zat te gerakenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:41 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wat een kwatsj!! Of heb je hier echt cijfers/bronnen van?
Het zullen er zeker meer dan 50% zijn... maar zoveel lijkt me gewoon echt onzin.
Met eenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:48 schreef BasOne het volgende:
[..]
Eeer, ja er zijn cijfers van, vraag me niet waar, google zelf maar, ben hard op weg lekker zat te geraken
Als je er een besloten feest van maakt met leden enzo dan kan het toch wel?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:31 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wat me vooral tegenstaat is dat in dit soort voorstellen alles verplicht rookvrij moet zijn. Dus een ondernemer die een "Smokers Only" wil openen, kan dit niet omdat de wetgeving het hem niet toelaat.
Zonder die verplichting zou het er nooit van komen. De horeca kan en wil dit niet zelf vrijwillig zelf regelen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:31 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wat me vooral tegenstaat is dat in dit soort voorstellen alles verplicht rookvrij moet zijn. Dus een ondernemer die een "Smokers Only" wil openen, kan dit niet omdat de wetgeving het hem niet toelaat.
Het is gewoon een tijdsverschijnsel, een soort van hype. Als je niet opstaat tegen het rokersgevaar hoor je er niet bij, daar lijkt het althans sterk op. 15 jaar geleden kraaide er geen haan naar, uitdrukkingen zoals "passief roken" werden lachend weggewimpeld, niemand die ECHT bezwaar maakte tegen rook/stank overlast, ook de niet rokers hoorde je nergens over. Ik weet niet precies wat er veranderd is, maar ik krijg soms het gevoel dat ze me op een brandstapel willen zetten, en ik heb geeneens een bezem.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:37 schreef BasOne het volgende:
[..]
Het verschil zit tussen de niet roker en de anti roker, de anti roker neemt per definitie aan dat een niet roker ook een anti roker is.
Dus 70% van de bevolking rookt niet dus is er een meerderheid die een rookverbod in de horeca wil.
Een conclusie die niet gestaafd word door feiten, de meeste niet roker maakt het namelijk niet uit of er wel of niet gerookt word.
Jij maakt het helemaal mooi!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zonder die verplichting zou het er nooit van komen. De horeca kan en wil dit niet zelf vrijwillig zelf regelen.
Een smokers only gelegenheid slaat natuurlijk nergens op, da's discriminatie.
Die ventilatienormen zijn anders ook gewoon verplicht hoor, alleen behoorlijk wat mensen, inclusief een hele stapel overheidsgebouwen, leven die verplichtingen niet na.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zonder die verplichting zou het er nooit van komen. De horeca kan en wil dit niet zelf vrijwillig zelf regelen.
Non-smokers only is natuurlijk geen discriminatiequote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik weet dat je het nu niet over Den Bosch kan hebben, waar heb jij zulk soort gare bussen gezien ?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Die ventilatienormen zijn anders ook gewoon verplicht hoor, alleen behoorlijk wat mensen, inclusief een hele stapel overheidsgebouwen, leven die verplichtingen niet na.
Raar genoeg maakt niemand zich daar druk om. Lijkt wat dat betreft wel een beetje op die slechte, lekkende, uit elkaar vallende bussen in brabant. Moet ook eerst in het nieuws komen voordat er iemand komt controleren.
Nou, in NRC-next las ik dat vandaag. Een lek in het dak zodat een SP politicus gewoon met een paraplu in de bus ging zitten, platen aan de achterkant weg zodat je zo de motor kon zien, dat soort dingen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik weet dat je het nu niet over Den Bosch kan hebben, waar heb jij zulk soort gare bussen gezien ?
Okay, ik geloof je op je woord. Het is alleen dat ik daar nogal eens kom, en dan ook gebruik van het openbaar vervoer maak, maar ik kan niet echt zeggen dat er reden tot klagen is.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:25 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nou, in NRC-next las ik dat vandaag. Een lek in het dak zodat een SP politicus gewoon met een paraplu in de bus ging zitten, platen aan de achterkant weg zodat je zo de motor kon zien, dat soort dingen.
Wel Den Bosch dus, overgenomen van RET door Arriva, bussen die eigenlijk eerst voor Afrika bedoeld waren.
Maargoed.
Niet-rokers kunnen nu naar een niet-rokers cafe of er desnoods zelf eentje starten. Rokers kunnen straks niet naar een rokerscafe omdat de overheid onder valse voorwendselen en jarenlange gesponsorde propagandaterreur het de ondernemers oplegt.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:49 schreef ethiraseth het volgende:
Gaan de rokers maar of niet naar een cafe of wel erheen en niet roken.
Je zou bijna denken dat die rokers met hun vieze gewoontes de niet-rokers hebben weggepest...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:19 schreef BasOne het volgende:
Als we dan toch cijfers uit onze reet trekken, 75% van de nietrokers zou vaker uitgaan als er een rookverbod in de horeca zou zijn. Heft elkaar toch wel lekker op, niet?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:19 schreef BasOne het volgende:
In landen waar het rookverbod is ingevoerd is het drukker geworden in de horeca...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:58 schreef Boze_Appel het volgende:
Nouja, dan ga ik straks wel naar prive-clubs waar wel gerookt mag worden, want dan is het huiselijke kring en dat kunnen ze gelukkig niet verbieden. Al mijn niet rokende vrienden gaan dan lekker mee.
Allemaal zeikende thuiszitters in het uitgaansleven. Dan WIL ik niet eens meer uitgaan.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:02 schreef nietzman het volgende:
Als we dan toch cijfers uit onze reet trekken, 75% van de nietrokers zou vaker uitgaan als er een rookverbod in de horeca zou zijn. Heft elkaar toch wel lekker op, niet?.
In andere landen wordt je ook opgesloten omdat je een jointje rookt. Hoe weet jij dat de situatie in Nederland vergelijkbaar is met andere landen?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:03 schreef DS4 het volgende:
In landen waar het rookverbod is ingevoerd is het drukker geworden in de horeca...
Dus als je thuis zit omdat je niet tegen die rook kan ben je een zeikert? Sociaal...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:08 schreef Boze_Appel het volgende:
Allemaal zeikende thuiszitters in het uitgaansleven. Dan WIL ik niet eens meer uitgaan.![]()
Misschien omdat ik het met eigen ogen heb gezien en vrienden van mij die zelf roken het ook leuker vinden om uit te gaan nu er aparte rokershokken zijn...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:10 schreef Boze_Appel het volgende:
In andere landen wordt je ook opgesloten omdat je een jointje rookt. Hoe weet jij dat de situatie in Nederland vergelijkbaar is met andere landen?
Ik ken eigenlijk alleen maar verhalen dat de niet-rokers, die toch zo last hebben van de rook, gezellig met de rokers buiten gaan staan.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:11 schreef DS4 het volgende:
Misschien omdat ik het met eigen ogen heb gezien en vrienden van mij die zelf roken het ook leuker vinden om uit te gaan nu er aparte rokershokken zijn...
Ik weet niet hoor, maar ik ging vroeger 3 tot 4 dagen uit per week, en heb in de loop der jaren hele sloten verschillende personen ontmoet, waarvan er niet een ooit zei dat ie wel eens twijfelde of ie zou uitgaan of niet omdat ie wel eens in een tent zou kunnen komen waar een hoop mensen aan het roken zijn. Wat is er toch in hemelsnaam veranderd dat er nu ineens zo'n gigantisch leger mierenneukers rondloopt ?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus als je thuis zit omdat je niet tegen die rook kan ben je een zeikert? Sociaal...
Start een rookvrije kroeg voor astma patienten zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus als je thuis zit omdat je niet tegen die rook kan ben je een zeikert? Sociaal...
De overheids gesponsorde antirookpropaganda. Zoals die een tijdje terug ook langzaam is opgezet tegen vetkwabben. Die zijn de volgende paria na de rokers.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:15 schreef Hathor het volgende:
Wat is er toch in hemelsnaam veranderd dat er nu ineens zo'n gigantisch leger mierenneukers rondloopt ?
Buiten is anders dan binnen. Dat wist je zelf ook al wel hoop ik...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:14 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik ken eigenlijk alleen maar verhalen dat de niet-rokers, die toch zo last hebben van de rook, gezellig met de rokers buiten gaan staan.
Je moet wel een enorm dikke plaat voor je kop hebben als je dat denkt.quote:De overheid wil hier gewoon iets "oplossen" wat eigenlijk voor niemand van het uitgaande publiek een probleem is.
De paar restaurants die volledig rookvrij waren hebben het een paar weken en de langste 3 maanden volgehouden.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:17 schreef BasOne het volgende:
Start een rookvrije kroeg voor astma patienten zou ik zeggen.
Kijken na hoeveel maanden je falliet bent.
Wat is er toch veranderd dat mensen denken dat overlast veroorzaken normaal is en dat iemand die dat liever niet ziet een zeikert is...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:15 schreef Hathor het volgende:
Ik weet niet hoor, maar ik ging vroeger 3 tot 4 dagen uit per week, en heb in de loop der jaren hele sloten verschillende personen ontmoet, waarvan er niet een ooit zei dat ie wel eens twijfelde of ie zou uitgaan of niet omdat ie wel eens in een tent zou kunnen komen waar een hoop mensen aan het roken zijn. Wat is er toch in hemelsnaam veranderd dat er nu ineens zo'n gigantisch leger mierenneukers rondloopt ?
Non-argument. In de openbare ruimte moet je zo min mogelijk overlast veroorzaken.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:17 schreef BasOne het volgende:
Start een rookvrije kroeg voor astma patienten zou ik zeggen.
Kijken na hoeveel maanden je falliet bent.
Met verplichte goede afzuiginstallaties is er praktisch geen verschil. Niet-rokers geen last van de rook, behalve dan misschien een beetje stank en de roker kan nog gewoon naar de kroeg.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:22 schreef DS4 het volgende:
Buiten is anders dan binnen. Dat wist je zelf ook al wel hoop ik...
Ik heb niemand van het huidige uitgaande publiek in de afgelopen 12 jaar dat ik uit ga nog nooit horen zeuren dat ze zoveel last hebben van de rook dat ze een volgende keer niet uit zouden gaan.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:22 schreef DS4 het volgende:
Je moet wel een enorm dikke plaat voor je kop hebben als je dat denkt.
In ruimten waar iedereen MOET kunnen komen ben ik het helemaal met je eens. Bibliotheken, gemeentehuizen, etc.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:26 schreef DS4 het volgende:
In de openbare ruimte moet je zo min mogelijk overlast veroorzaken.
Top!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:26 schreef DS4 het volgende:
Ach, wat zit ik mij druk te maken: nog even en de openbare ruimte is rookvrij.![]()
Kan ik alvast inschrijven?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
In ruimten waar iedereen MOET kunnen komen ben ik het helemaal met je eens. Bibliotheken, gemeentehuizen, etc.
Een kroeg is een ruimte waarvan de ondernemer de eigenaar is. Waarom moet hij voor klanten waar hij niet om gevraagd heeft maatregelen nemen?
[..]
Top!![]()
Dan zit ik gezellig met mijn rokers en niet-rokers vrienden in een prive-club die stampvol zit.![]()
Dat bedoel ik nou, sinds wanneer is roken ineens overlast ?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat is er toch veranderd dat mensen denken dat overlast veroorzaken normaal is en dat iemand die dat liever niet ziet een zeikert is...
Da's wat anders natuurlijk en vanuit gezondheidsoogpunt. En roken kun je gewoon eens even niet doen tijden het uitgaan. Je kunt echter niet zeggen: roken of je komt er niet in!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:58 schreef Armageddon het volgende:
Jij maakt het helemaal mooi!
En een nietrokers kroeg is geen disciminatie?![]()
Oh dat kan wel hoor.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 00:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Da's wat anders natuurlijk en vanuit gezondheidsoogpunt. En roken kun je gewoon eens even niet doen tijden het uitgaan. Je kunt echter niet zeggen: roken of je komt er niet in!
oh nee, zolang ik zat ben en post ga ik doorquote:Op zaterdag 24 februari 2007 01:36 schreef nietzman het volgende:
Haha, Kristel rookt, haha. Je probeerde het grapje al twee keer eerder te maken en niemand lachte, give it up.
1. foto'squote:Op zaterdag 24 februari 2007 01:50 schreef Ori het volgende:
waar haal jij vandaan dat ze rookt zoveel dan?
U is Belg ?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 01:52 schreef BasOne het volgende:
[..]
1. foto's
2. interviews
3. ben er tegengekomen in een kroeg in brugge
heb d'r handtekening
Ze vond me een beetje te oud voor een groep die kinderliedjes zong
Nope, maar ga er regelmatig naartoe.quote:
Moet jij eens opletten!quote:Op zaterdag 24 februari 2007 00:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Da's wat anders natuurlijk en vanuit gezondheidsoogpunt. En roken kun je gewoon eens even niet doen tijden het uitgaan. Je kunt echter niet zeggen: roken of je komt er niet in!
Ik ben vroeger (en nu) nooit uitgegaan, o.a. vanwege de rook. Wat is er voor lol aan om in een stinkhok te zitten waar je een verhoogde kans op longkanker oploopt, en waar je met ontzettende koppijn van thuiskomt?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar ik ging vroeger 3 tot 4 dagen uit per week, en heb in de loop der jaren hele sloten verschillende personen ontmoet, waarvan er niet een ooit zei dat ie wel eens twijfelde of ie zou uitgaan of niet omdat ie wel eens in een tent zou kunnen komen waar een hoop mensen aan het roken zijn. Wat is er toch in hemelsnaam veranderd dat er nu ineens zo'n gigantisch leger mierenneukers rondloopt ?
Zie mijn opmerkingen eerder in dit topic over horeca en onderzoeken.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:56 schreef Gia het volgende:
Gisteren op het nieuws werd gezegd dat er een onderzoek was gehouden onder het uitgaand publiek en dat 2/3 de aangaf vóór een rook verbod te zijn. LIjkt mij voldoende om het meteen in te voeren.
Jeej! Dat is nog eens een basis om een wetgeving te introduceren. Ik zat gisteravond laat in de kroeg. 80% rookte er, inclusief de eigenaar en al het personeel. Dan maar niet invoeren?quote:Ben gisteren wezen uit eten. Zat in een rokersgedeelte, maar niemand rookte er, gelukkig! Oftewel, de meeste mensen roken niet.
Een argument dat steeds opduikt en gebaseerd is op een bogus en achterhaald onderzoek.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:16 schreef Elseetje het volgende:
Wat is er voor lol aan om in een stinkhok te zitten waar je een verhoogde kans op longkanker oploopt
Hij is leukquote:Op zaterdag 24 februari 2007 01:31 schreef BasOne het volgende:
[..]
Oh dat kan wel hoor.
Speciale rokers clubs, besloten verenigingen speciaal voor rokers waar je lid van moet worden, Kristel is ere lid
Jij denkt dat roken niet schadelijk is?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 14:11 schreef Lithion het volgende:
Een argument dat steeds opduikt en gebaseerd is op een bogus en achterhaald onderzoek.
Roken is dan wel schadelijk, maar meeroken is lang niet zo schadelijk als men je wil laten geloven. Het verhoogde risico op longkanker is dermate marginaal dat het een compleet verbod in ieder geval op geen enkele wijze moreel verantwoord.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 14:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Jij denkt dat roken niet schadelijk is?
nou, wat sommigen aan parfum, aftershave of deo gebruiken stinkt anders ook .. ook maar verbieden ?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:21 schreef isVuur het volgende:
Wel onderzoek of geen onderzoek, het maakt me niets uit. Roken stinkt en alleen daarom zou het al verboden moeten worden
dat ligt niet aan de rook maar aan de slechte ventilatiequote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:16 schreef Elseetje het volgende:
.. en waar je met ontzettende koppijn van thuiskomt?
Dus jij stapt na het uitgaan onder de douche en gooit al je kleren in de was, omdat alles naar de aftershave van iemand anders ruikt? Je maakt mij niet wijs dat deze vlieger opgaat, terwijl dat in het geval van rook wel zo is.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:49 schreef moussie het volgende:
[..]
nou, wat sommigen aan parfum, aftershave of deo gebruiken stinkt anders ook .. ook maar verbieden ?
en als we dan toch al stinkende zaken aan het verbieden zijn, dan ook meteen maar dat zweten in het openbaar, stinkt ook verschrikkelijk ?
wederom een domme en irrelevante vergelijkingquote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:49 schreef moussie het volgende:
[..]
nou, wat sommigen aan parfum, aftershave of deo gebruiken stinkt anders ook .. ook maar verbieden ?
en als we dan toch al stinkende zaken aan het verbieden zijn, dan ook meteen maar dat zweten in het openbaar, stinkt ook verschrikkelijk ?
Voor 90% van de anti rokers staat stank op #1 gezondheid is secundair omdat ze weten dat ze op dat punt niet kunnen winnen.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:55 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
wederom een domme en irrelevante vergelijking
ah, het gaat dus niet om de stank op zich, er zijn er immers meer dingen die stinken, maar om het feit dat die in je kleren blijft hangen, dat is dus een totaal ander verhaal .. jij maakt de roker verantwoordelijk voor het feit dat jouw kleren stinken ..quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:55 schreef isVuur het volgende:
[..]
Dus jij stapt na het uitgaan onder de douche en gooit al je kleren in de was, omdat alles naar de aftershave van iemand anders ruikt? Je maakt mij niet wijs dat deze vlieger opgaat, terwijl dat in het geval van rook wel zo is.
stank is stank .. of die nou uit een spuitbus komt of uit een sigaret maakt mi weinig uit .. het is en blijft stank waar je last van hebtquote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:55 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
wederom een domme en irrelevante vergelijking
Ik blijf het leuk vinden al die rokers die menen dat meeroken absoluut niet ongezond is.... je weet wel... diezelfde rokers die kankeren op uitlaatgassen van auto's wanneer hun eigen sigaret op het spel staat.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:36 schreef BasOne het volgende:
[..]
Voor 90% van de anti rokers staat stank op #1 gezondheid is secundair omdat ze weten dat ze op dat punt niet kunnen winnen.
Dus ja, stank is relevant.
Auto gassen zijn ook kanker verwekkend, alcohol is ook kanker verwekkend.... er is bijna niets meer dat niet kanker verwekkend is :Squote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Het verschil is dat de stank van roken ook nog eens kankerverwekkend en blijft sterk in je kleren hangen.
En ik blijf het leuk vinden dat al die niet rokers zich druk blijven maken om een klein beetje rook terwijl dat auto'tje van hun een veelvuldigheid van schadelijke stoffen uitspuugt .. en dat stinkt ook en die geur blijft ook in je kleren hangen .. beide verbieden dan maar ?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:56 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik blijf het leuk vinden al die rokers die menen dat meeroken absoluut niet ongezond is.... je weet wel... diezelfde rokers die kankeren op uitlaatgassen van auto's wanneer hun eigen sigaret op het spel staat.
ah ik heb nooit gezegd dat het dat niet is.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:56 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik blijf het leuk vinden al die rokers die menen dat meeroken absoluut niet ongezond is.... je weet wel... diezelfde rokers die kankeren op uitlaatgassen van auto's wanneer hun eigen sigaret op het spel staat.
dus het maakt eigenlijk geen verschil maar het moet toch verboden want het gaat om het idee ?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:00 schreef __Saviour__ het volgende:
Nee, dat zeg ik toch ook niet. Ik had het alleen over het verschil om even aan te geven dat bijv. een overheersende deo-geur er niet mee te vergelijken is.
Laten we eerst het makkelijkste verbieden.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:02 schreef moussie het volgende:
[..]
En ik blijf het leuk vinden dat al die niet rokers zich druk blijven maken om een klein beetje rook terwijl dat auto'tje van hun een veelvuldigheid van schadelijke stoffen uitspuugt .. en dat stinkt ook en die geur blijft ook in je kleren hangen .. beide verbieden dan maar ?
Ik denk ook niet dat 99% van de antirokers een echte reden nodig heeft om het 'gewoon smerig' te vinden.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:16 schreef BasOne het volgende:
Wat ik zo leuk vind van Anti rokers is dat ze voor 99% geen enkel verstand hebben waar ze over spreken, ze blaten alleen dat na wat in de media komt en wat op de anti roken sites staan.
Ik vindt ook veel dingen smerig, endoch worden die niet verboden, 200 kilo wegende vrouwen in een bikiniquote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:18 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat 99% van de antirokers een echte reden nodig heeft om het 'gewoon smerig' te vinden.
Nou, als ze naar rook stinken vind ik dat voorwaar niet ver gezocht...quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:46 schreef moussie het volgende:
jij maakt de roker verantwoordelijk voor het feit dat jouw kleren stinken ..
Ik heb nog nooit kleren gehad die naar uitlaatgassen stinken. En dat terwijl ik toch aardig wat tijd in de autosport heb doorgebracht... (extra risico)quote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:02 schreef moussie het volgende:
En ik blijf het leuk vinden dat al die niet rokers zich druk blijven maken om een klein beetje rook terwijl dat auto'tje van hun een veelvuldigheid van schadelijke stoffen uitspuugt .. en dat stinkt ook en die geur blijft ook in je kleren hangen .. beide verbieden dan maar ?
Eeeehm... je bent gewend aan de geur dus je ruikt het niet meer, net als een roker niet meer ruikt dat zijn kleren stinken naar rook....quote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit kleren gehad die naar uitlaatgassen stinken. En dat terwijl ik toch aardig wat tijd in de autosport heb doorgebracht... (extra risico)
Gelul. Ik heb jaaaaren gerookt en toen rook ik ook dat mijn kleren stonken na het uitgaan.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:12 schreef BasOne het volgende:
Eeeehm... je bent gewend aan de geur dus je ruikt het niet meer, net als een roker niet meer ruikt dat zijn kleren stinken naar rook....
Dan ben je een jood want geenenkel ander reukorgaan ruikt iets wat ze jaren gewendt zijn.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gelul. Ik heb jaaaaren gerookt en toen rook ik ook dat mijn kleren stonken na het uitgaan.
bullshit. ik rook zelf 10 jaar, en iedere keer weer na het uitgaan ruiken m'n kleren naar één grote asbak. en nee ik ben geen joodquote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:39 schreef BasOne het volgende:
[..]
Dan ben je een jood want geenenkel ander reukorgaan ruikt iets wat ze jaren gewendt zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |