abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46605191
Deeltje 2, want het is toch wel een interesant topic
quote:
Klink wil rokers snel weg uit horeca

DEN HAAG - Minister Ab Klink van Volksgezondheid streeft er naar om in een jaar tijd een rookverbod in de horeca te realiseren.

Dat is sneller dan verwacht. In het coalitieakkoord van het nieuwe kabinet staat wel dat er in overleg met de sector een rookverbod moet komen, maar er wordt geen datum genoemd. Het moet in elk geval gebeuren in deze kabinetsperiode en die loopt in 2011 af.

Stappenplan

Klink deed zijn uitspraak donderdagavond tijdens het televisieprogramma van de NOS met de nieuwe bewindspersonen. Zijn voorganger Hans Hoogervorst had al met de horeca een stappenplan afgesproken waarin staat dat de sector tot 2009 de tijd krijgt om het roken terug te dringen.

Dit voorjaar komt er een evaluatie over de resultaten daarvan. Mocht er te weinig zijn gebeurd, dan zou Hoogervorst versneld een verbod invoeren.

BRON: NU.NL
Dus Colonel Klink

hij heeft z'n naam ook niet mee
Wil zo snel mogelijk een rook verbod.

Laatste (zinnige) post, uit laatse deel:
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 16:23 schreef Gia het volgende:
Ach, restaurants zullen hun omzet in elk geval wel zien stijgen. Immers, de rokers blijven niet meer natafelen, dus komt het tafeltje sneller vrij voor volgende klanten.
Gewone kroegen hebben over het algemeen meer niet-rokende klanten dan rokende. Tenminste dat is wat ik om me heen zie als ik uitga. Ik verwacht in het begin misschien een omzetdaling, maar dat kan gecompenseerd worden met de belastingaangifte. Omzet van het ene jaar vergelijken met die van de jaren ervoor. Is er een duidelijke daling, dan een compensatie. Kan de belastingdienst meteen in de gaten houden of de omzetverlaging doorzet of dat het tijdelijk is. Ik verwacht het laatste.
Eerste deel
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  Donald Duck held vrijdag 23 februari 2007 @ 20:45:04 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46605252
Ik vind die minister nu al tof
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_46605336
Kristel rookt als een ketter, dat wist je toch hopelijk?
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:13:56 #4
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_46606224
Rokers drinken veel sneller en meer dan niet rokers.
pi_46606269
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:13 schreef Armageddon het volgende:
Rokers drinken veel sneller en meer dan niet rokers.
Ah dus de horeca heeft liever rokers dan niet rokers
Niet rokers zijn lamzakken en economisch ontverantwoord
Laboro te salutante
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:16:12 #6
2964 Armageddon
pi_46606303
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:15 schreef BasOne het volgende:

[..]

Ah dus de horeca heeft liever rokers dan niet rokers
Niet rokers zijn lamzakken en economisch ontverantwoord
Ik denk het wel ja. Ik denk echt niet dat de horeca op een rookverbod zit te wachten eigenlijk.
pi_46606384
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:16 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ik denk het wel ja. Ik denk echt niet dat de horeca op een rookverbod zit te wachten eigenlijk.
Het probleem is dat maar 1/3de van de bevolking rookt, helaas is die 1/3de 80% van uitgaande bevolking.
Dus in cafe's zijn er er meer mensen die roken dan nietroken.
Je kan er verschillende onderzoeken bijhalen, maar van die 1/3de rokende bevolking bevindt zich 70% tussen de 16 en 30 jaar.
Laboro te salutante
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:20:06 #8
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46606406
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:16 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ik zal wel de zoveelste zijn, maar ik rook niet, en kan me niet storen aan rokers. Ik zit daarom ook niet echt te wachten op een rookverbod. Eerder een klein beetje meer naleving op de ventilatienormen, die soms voor nog geen 30% (de extreem benauwde tenten) gehaald worden.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:22:34 #9
2964 Armageddon
pi_46606503
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:20 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik zal wel de zoveelste zijn, maar ik rook niet, en kan me niet storen aan rokers. Ik zit daarom ook niet echt te wachten op een rookverbod. Eerder een klein beetje meer naleving op de ventilatienormen, die soms voor nog geen 30% (de extreem benauwde tenten) gehaald worden.
Ik rook heel stevig maar van die extreem benauwde tenten moet ik ook niets hebben. Das gewoon niet leuk meer. Dat je ogen gewoon zeer gaan doen.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:22:50 #10
2964 Armageddon
pi_46606513
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:19 schreef BasOne het volgende:

[..]

Het probleem is dat maar 1/3de van de bevolking rookt, helaas is die 1/3de 80% van uitgaande bevolking.
Je kan er verschillende onderzoeken bijhalen, maar van die 1/3de rokende bevolking bevindt zich 70% tussen de 16 en 30 jaar.
Maar 1/3?
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:26:00 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46606631
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:22 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ik rook heel stevig maar van die extreem benauwde tenten moet ik ook niets hebben. Das gewoon niet leuk meer. Dat je ogen gewoon zeer gaan doen.
Ja precies, je snapt wat ik bedoel.

Ik snap best dat mensen zich daaraan ergeren. Ja, de indirecte oorzaak ervan is de rooklucht, maar ik zie de extreem slechte ventilatie als directe oorzaak. Pak dan niet de rokers aan, maar de slechte ventilatie, denk ik dan.

Ach, ik zie wel eens in overheidsgebouwen dat men maar voor 30% de norm haalt qua luchtverversing. Hoe dat kan weet ik ook niet, maar sommigen komen er al 20 jaar achter elkaar mee weg. Vooral scholen kunnen er wat van. Pas nog werd er in een basisschool ergens in Arhem ofzo 1 of andere meter opgehangen, wat aan zou geven hoe slecht de kwaliteit van de lucht was. Dat is over het algemeen erg slecht geregeld.
pi_46606652
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:22 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Maar 1/3?
Afhankelijk van bronnen, STIVORO zecht 1/3de van de bevolking rookt, andere onderzoeken meer, andere minder.

Leuk feitje:
Sinds de jaren 50 is het aantal rokers in nederland gestaag gedaald, sinds de oprichting van Stivoro begin '80 is het gelijk gebleven.
Laboro te salutante
pi_46606725
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:26 schreef BasOne het volgende:

[..]

Afhankelijk van bronnen, STIVORO zecht 1/3de van de bevolking rookt, andere onderzoeken meer, andere minder.

Leuk feitje:
Sinds de jaren 50 is het aantal rokers in nederland gestaag gedaald, sinds de oprichting van Stivoro begin '80 is het gelijk gebleven.
Zecht.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:30:41 #14
2964 Armageddon
pi_46606784
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:26 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja precies, je snapt wat ik bedoel.

Ik snap best dat mensen zich daaraan ergeren. Ja, de indirecte oorzaak ervan is de rooklucht, maar ik zie de extreem slechte ventilatie als directe oorzaak. Pak dan niet de rokers aan, maar de slechte ventilatie, denk ik dan.

Ach, ik zie wel eens in overheidsgebouwen dat men maar voor 30% de norm haalt qua luchtverversing. Hoe dat kan weet ik ook niet, maar sommigen komen er al 20 jaar achter elkaar mee weg. Vooral scholen kunnen er wat van. Pas nog werd er in een basisschool ergens in Arhem ofzo 1 of andere meter opgehangen, wat aan zou geven hoe slecht de kwaliteit van de lucht was. Dat is over het algemeen erg slecht geregeld.
Inderdaad, als je het een beetje goed ventileert dan hebben de niet rokers er helemaal tot bijna geen last van. Als ik in een restaurant na het eten niet meer een peukie kan opsteken dan kom ik er echt niet meer.
pi_46606828
Wat me vooral tegenstaat is dat in dit soort voorstellen alles verplicht rookvrij moet zijn. Dus een ondernemer die een "Smokers Only" wil openen, kan dit niet omdat de wetgeving het hem niet toelaat.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_46606843
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:20 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je weet de dingen te relativeren, daar heb ik respect voor. Uit de meeste reacties van niet rokers zou je tegenwoordig haast de indruk krijgen dat je een of andere crimineel bent, of opgejaagd wild of zo.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_46606856
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:28 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Zecht.
aw shadap, bier en peuken
Laboro te salutante
pi_46606878
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:32 schreef BasOne het volgende:

[..]

Okee, geldige reden.
pi_46606880
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:32 schreef BasOne het volgende:

[..]

btw, Zecht is correct vlaams
Laboro te salutante
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:35:09 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46606907
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je weet de dingen te relativeren, daar heb ik respect voor. Uit de meeste reacties van niet rokers zou je tegenwoordig haast de indruk krijgen dat je een of andere crimineel bent, of opgejaagd wild of zo.
Ja precies. Ik vind dat ook niet echt normaal.
pi_46606976
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het verschil zit tussen de niet roker en de anti roker, de anti roker neemt per definitie aan dat een niet roker ook een anti roker is.
Dus 70% van de bevolking rookt niet dus is er een meerderheid die een rookverbod in de horeca wil.
Een conclusie die niet gestaafd word door feiten, de meeste niet roker maakt het namelijk niet uit of er wel of niet gerookt word.
Laboro te salutante
pi_46607107
quote:

[..]

Wat een kwatsj!! Of heb je hier echt cijfers/bronnen van?
Het zullen er zeker meer dan 50% zijn... maar zoveel lijkt me gewoon echt onzin.
pi_46607276
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:41 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wat een kwatsj!! Of heb je hier echt cijfers/bronnen van?
Het zullen er zeker meer dan 50% zijn... maar zoveel lijkt me gewoon echt onzin.
Eeer, ja er zijn cijfers van, vraag me niet waar, google zelf maar, ben hard op weg lekker zat te geraken
Laboro te salutante
pi_46607323

Und sie sollen stoppen mit rauchen.
Laboro te salutante
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:51:42 #25
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46607386
Mij lijkt het wel wat eigenlijk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_46607454
Super.
Secrets never die. Only people.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:55:18 #27
2964 Armageddon
pi_46607512
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:48 schreef BasOne het volgende:

[..]

Eeer, ja er zijn cijfers van, vraag me niet waar, google zelf maar, ben hard op weg lekker zat te geraken
Met een
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:55:53 #28
2964 Armageddon
pi_46607531
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:31 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wat me vooral tegenstaat is dat in dit soort voorstellen alles verplicht rookvrij moet zijn. Dus een ondernemer die een "Smokers Only" wil openen, kan dit niet omdat de wetgeving het hem niet toelaat.
Als je er een besloten feest van maakt met leden enzo dan kan het toch wel?
  Donald Duck held vrijdag 23 februari 2007 @ 21:56:19 #29
46149 __Saviour__
pi_46607545
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:31 schreef Daffodil31LE het volgende:
Zonder die verplichting zou het er nooit van komen. De horeca kan en wil dit niet zelf vrijwillig zelf regelen.
Een smokers only gelegenheid slaat natuurlijk nergens op, da's discriminatie.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46607591
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:37 schreef BasOne het volgende:

[..]

Het verschil zit tussen de niet roker en de anti roker, de anti roker neemt per definitie aan dat een niet roker ook een anti roker is.
Dus 70% van de bevolking rookt niet dus is er een meerderheid die een rookverbod in de horeca wil.
Een conclusie die niet gestaafd word door feiten, de meeste niet roker maakt het namelijk niet uit of er wel of niet gerookt word.
Het is gewoon een tijdsverschijnsel, een soort van hype. Als je niet opstaat tegen het rokersgevaar hoor je er niet bij, daar lijkt het althans sterk op. 15 jaar geleden kraaide er geen haan naar, uitdrukkingen zoals "passief roken" werden lachend weggewimpeld, niemand die ECHT bezwaar maakte tegen rook/stank overlast, ook de niet rokers hoorde je nergens over. Ik weet niet precies wat er veranderd is, maar ik krijg soms het gevoel dat ze me op een brandstapel willen zetten, en ik heb geeneens een bezem.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:58:40 #31
2964 Armageddon
pi_46607623
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:56 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Zonder die verplichting zou het er nooit van komen. De horeca kan en wil dit niet zelf vrijwillig zelf regelen.
Jij maakt het helemaal mooi!

En een nietrokers kroeg is geen disciminatie?
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:59:06 #32
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46607641
quote:

[..]

Die ventilatienormen zijn anders ook gewoon verplicht hoor, alleen behoorlijk wat mensen, inclusief een hele stapel overheidsgebouwen, leven die verplichtingen niet na.

Raar genoeg maakt niemand zich daar druk om. Lijkt wat dat betreft wel een beetje op die slechte, lekkende, uit elkaar vallende bussen in brabant. Moet ook eerst in het nieuws komen voordat er iemand komt controleren.
pi_46607643
quote:

[..]

Non-smokers only is natuurlijk geen discriminatie
En Kristel rookt nog steeds als een ketter .
Laboro te salutante
pi_46608142
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:59 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Die ventilatienormen zijn anders ook gewoon verplicht hoor, alleen behoorlijk wat mensen, inclusief een hele stapel overheidsgebouwen, leven die verplichtingen niet na.

Raar genoeg maakt niemand zich daar druk om. Lijkt wat dat betreft wel een beetje op die slechte, lekkende, uit elkaar vallende bussen in brabant. Moet ook eerst in het nieuws komen voordat er iemand komt controleren.
Ik weet dat je het nu niet over Den Bosch kan hebben, waar heb jij zulk soort gare bussen gezien ?
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:25:22 #35
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46608426
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik weet dat je het nu niet over Den Bosch kan hebben, waar heb jij zulk soort gare bussen gezien ?
Nou, in NRC-next las ik dat vandaag. Een lek in het dak zodat een SP politicus gewoon met een paraplu in de bus ging zitten, platen aan de achterkant weg zodat je zo de motor kon zien, dat soort dingen.

Wel Den Bosch dus, overgenomen van RET door Arriva, bussen die eigenlijk eerst voor Afrika bedoeld waren.

Maargoed.
pi_46608661
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:25 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nou, in NRC-next las ik dat vandaag. Een lek in het dak zodat een SP politicus gewoon met een paraplu in de bus ging zitten, platen aan de achterkant weg zodat je zo de motor kon zien, dat soort dingen.

Wel Den Bosch dus, overgenomen van RET door Arriva, bussen die eigenlijk eerst voor Afrika bedoeld waren.

Maargoed.
Okay, ik geloof je op je woord. Het is alleen dat ik daar nogal eens kom, en dan ook gebruik van het openbaar vervoer maak, maar ik kan niet echt zeggen dat er reden tot klagen is.

Misschien is het anders als ik nuchter in een bus stap.
  † In Memoriam † vrijdag 23 februari 2007 @ 22:58:16 #37
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46609639
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:49 schreef ethiraseth het volgende:
Gaan de rokers maar of niet naar een cafe of wel erheen en niet roken.
Niet-rokers kunnen nu naar een niet-rokers cafe of er desnoods zelf eentje starten. Rokers kunnen straks niet naar een rokerscafe omdat de overheid onder valse voorwendselen en jarenlange gesponsorde propagandaterreur het de ondernemers oplegt.

Ik heb er helemaal niets tegen dat er niet-roken cafe's of restaurants bestaan. Ik wil er alleen niet heen. Ik wil graag naar een cafe waar de ondernemer ervoor kiest om zijn gasten wel te laten roken.

Nouja, dan ga ik straks wel naar prive-clubs waar wel gerookt mag worden, want dan is het huiselijke kring en dat kunnen ze gelukkig niet verbieden. Al mijn niet rokende vrienden gaan dan lekker mee.

Wordt trouwens gezellig met al die blowende mensen voor de coffeeshops in Amsterdam.
Carpe Libertatem
pi_46609808
quote:

Je zou bijna denken dat die rokers met hun vieze gewoontes de niet-rokers hebben weggepest...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 23:02:33 #39
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_46609816
quote:
Als we dan toch cijfers uit onze reet trekken, 75% van de nietrokers zou vaker uitgaan als er een rookverbod in de horeca zou zijn. Heft elkaar toch wel lekker op, niet? .
Ik ga naar huis.
pi_46609856
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:58 schreef Boze_Appel het volgende:

Nouja, dan ga ik straks wel naar prive-clubs waar wel gerookt mag worden, want dan is het huiselijke kring en dat kunnen ze gelukkig niet verbieden. Al mijn niet rokende vrienden gaan dan lekker mee.
In landen waar het rookverbod is ingevoerd is het drukker geworden in de horeca...
  † In Memoriam † vrijdag 23 februari 2007 @ 23:08:04 #41
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46609978
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:02 schreef nietzman het volgende:
Als we dan toch cijfers uit onze reet trekken, 75% van de nietrokers zou vaker uitgaan als er een rookverbod in de horeca zou zijn. Heft elkaar toch wel lekker op, niet? .
Allemaal zeikende thuiszitters in het uitgaansleven. Dan WIL ik niet eens meer uitgaan.

Het probleem is volgende mij trouwens dat de horeca heel breed getrokken wordt. Het oude stelletje dat 1x per maand gezellig bij de griek gaat eten is heel ander publiek dan uitgaande 20-ers die daar veelal een peukje bij opsteken.

Vatsige tieners die zich volproppen bij de McDonalds is weer een heel ander publiek dat 's avonds gezellig naar een jazzcafe gaat en bij z'n whiskey een sigaartje wil opsteken, maar toch valt het allemaal onder horeca.

Als je dan gaat onderzoeken of men een rookvrije horeca wil zal je van een grote meerderheid van de af en toe restaurantbezoekers een ja krijgen, maar als je datzelfde onderzoek onder cafebezoekers of potentiele cafebezoekers zou doen denk ik dat je een heel erg ander resultaat krijgt.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † vrijdag 23 februari 2007 @ 23:10:26 #42
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46610061
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:03 schreef DS4 het volgende:
In landen waar het rookverbod is ingevoerd is het drukker geworden in de horeca...
In andere landen wordt je ook opgesloten omdat je een jointje rookt. Hoe weet jij dat de situatie in Nederland vergelijkbaar is met andere landen?

En zie boven over horeca. Ik betwijfel of het specifiek in de kroegen drukker is geworden. Ze hebben in NY heel snel na het 2 jaar geleden ingestelde rookverbod niet voor niets rookvergunning aan een aantal kroegen gegeven. Die zijn belachelijk druk ja.
Carpe Libertatem
pi_46610068
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:08 schreef Boze_Appel het volgende:

Allemaal zeikende thuiszitters in het uitgaansleven. Dan WIL ik niet eens meer uitgaan.
Dus als je thuis zit omdat je niet tegen die rook kan ben je een zeikert? Sociaal...
pi_46610106
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:10 schreef Boze_Appel het volgende:

In andere landen wordt je ook opgesloten omdat je een jointje rookt. Hoe weet jij dat de situatie in Nederland vergelijkbaar is met andere landen?
Misschien omdat ik het met eigen ogen heb gezien en vrienden van mij die zelf roken het ook leuker vinden om uit te gaan nu er aparte rokershokken zijn...
  † In Memoriam † vrijdag 23 februari 2007 @ 23:14:49 #45
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46610211
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:11 schreef DS4 het volgende:
Misschien omdat ik het met eigen ogen heb gezien en vrienden van mij die zelf roken het ook leuker vinden om uit te gaan nu er aparte rokershokken zijn...
Ik ken eigenlijk alleen maar verhalen dat de niet-rokers, die toch zo last hebben van de rook, gezellig met de rokers buiten gaan staan.

De overheid wil hier gewoon iets "oplossen" wat eigenlijk voor niemand van het uitgaande publiek een probleem is.
Carpe Libertatem
pi_46610236
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus als je thuis zit omdat je niet tegen die rook kan ben je een zeikert? Sociaal...
Ik weet niet hoor, maar ik ging vroeger 3 tot 4 dagen uit per week, en heb in de loop der jaren hele sloten verschillende personen ontmoet, waarvan er niet een ooit zei dat ie wel eens twijfelde of ie zou uitgaan of niet omdat ie wel eens in een tent zou kunnen komen waar een hoop mensen aan het roken zijn. Wat is er toch in hemelsnaam veranderd dat er nu ineens zo'n gigantisch leger mierenneukers rondloopt ?
pi_46610327
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Start een rookvrije kroeg voor astma patienten zou ik zeggen.
Kijken na hoeveel maanden je falliet bent.
Laboro te salutante
  † In Memoriam † vrijdag 23 februari 2007 @ 23:22:00 #48
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46610520
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:15 schreef Hathor het volgende:
Wat is er toch in hemelsnaam veranderd dat er nu ineens zo'n gigantisch leger mierenneukers rondloopt ?
De overheids gesponsorde antirookpropaganda. Zoals die een tijdje terug ook langzaam is opgezet tegen vetkwabben. Die zijn de volgende paria na de rokers.

Er is geen enkel wetenschappenlijk onderbouwt onderzoek waarin onomstotelijk wordt vastgesteld dat meeroken schade levert. Een van de laatste onderzoeken van de WHO stelt dat zelfs als conclusie dat het gewoon niet vastgesteld kan worden. Is roken daarom een gezonde bezigheid, nee dat zeker niet, maar het is wel vreemd dat onderzoeken die gewoon vaststellen dat het niet vast te stellen is als basis voor dit soort maatregelen gebruikt worden. Het is Irak, maar dan tegen rokers.

Dat mensen last hebben van de rook of vinden dat het stinkt is een heel erg andere zaak. Ik vind ook dat oude wijven die zichzelf douchen in parfum stinken, dat is nog geen reden om parfum in openbare gelegenheden te verbieden. Ook wordt ik kotsmisselijk van mensen die patat eten in de trein, maar dat is nog steeds geen reden om eten in de trein te verbieden.
Carpe Libertatem
pi_46610540
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:14 schreef Boze_Appel het volgende:

Ik ken eigenlijk alleen maar verhalen dat de niet-rokers, die toch zo last hebben van de rook, gezellig met de rokers buiten gaan staan.
Buiten is anders dan binnen. Dat wist je zelf ook al wel hoop ik...
quote:
De overheid wil hier gewoon iets "oplossen" wat eigenlijk voor niemand van het uitgaande publiek een probleem is.
Je moet wel een enorm dikke plaat voor je kop hebben als je dat denkt.
  † In Memoriam † vrijdag 23 februari 2007 @ 23:24:04 #50
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46610603
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:17 schreef BasOne het volgende:
De paar restaurants die volledig rookvrij waren hebben het een paar weken en de langste 3 maanden volgehouden.

Toenemen van klanten, m'n reet.
Carpe Libertatem
pi_46610632
quote:

Ik weet niet hoor, maar ik ging vroeger 3 tot 4 dagen uit per week, en heb in de loop der jaren hele sloten verschillende personen ontmoet, waarvan er niet een ooit zei dat ie wel eens twijfelde of ie zou uitgaan of niet omdat ie wel eens in een tent zou kunnen komen waar een hoop mensen aan het roken zijn. Wat is er toch in hemelsnaam veranderd dat er nu ineens zo'n gigantisch leger mierenneukers rondloopt ?
Wat is er toch veranderd dat mensen denken dat overlast veroorzaken normaal is en dat iemand die dat liever niet ziet een zeikert is...
pi_46610644
Ik Klink.

Als je moet roken ga je toch ff lekker buiten staan ofzo? Niet binnen bereik van mijn heilige reuk/longsysteem iig
know'm sayin?
word? word.
pi_46610692
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:17 schreef BasOne het volgende:

Non-argument. In de openbare ruimte moet je zo min mogelijk overlast veroorzaken.

Ach, wat zit ik mij druk te maken: nog even en de openbare ruimte is rookvrij.
  † In Memoriam † vrijdag 23 februari 2007 @ 23:27:32 #54
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46610730
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:22 schreef DS4 het volgende:
Buiten is anders dan binnen. Dat wist je zelf ook al wel hoop ik...
Met verplichte goede afzuiginstallaties is er praktisch geen verschil. Niet-rokers geen last van de rook, behalve dan misschien een beetje stank en de roker kan nog gewoon naar de kroeg.

Iedereen blij. Roken, we lossen het samen wel op? ... Was ooit de leus.
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:22 schreef DS4 het volgende:
Je moet wel een enorm dikke plaat voor je kop hebben als je dat denkt.
Ik heb niemand van het huidige uitgaande publiek in de afgelopen 12 jaar dat ik uit ga nog nooit horen zeuren dat ze zoveel last hebben van de rook dat ze een volgende keer niet uit zouden gaan.

En naar mijn weten is het niet de taak van overheid om te zorgen voor nieuwe klandizie voor ondernemers.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † vrijdag 23 februari 2007 @ 23:30:40 #55
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46610839
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:26 schreef DS4 het volgende:
In de openbare ruimte moet je zo min mogelijk overlast veroorzaken.
In ruimten waar iedereen MOET kunnen komen ben ik het helemaal met je eens. Bibliotheken, gemeentehuizen, etc.

Een kroeg is een ruimte waarvan de ondernemer de eigenaar is. Waarom moet hij voor klanten waar hij niet om gevraagd heeft maatregelen nemen?
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:26 schreef DS4 het volgende:
Ach, wat zit ik mij druk te maken: nog even en de openbare ruimte is rookvrij.
Top!

Dan zit ik gezellig met mijn rokers en niet-rokers vrienden in een prive-club die stampvol zit.
Carpe Libertatem
pi_46611614
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:30 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

In ruimten waar iedereen MOET kunnen komen ben ik het helemaal met je eens. Bibliotheken, gemeentehuizen, etc.

Een kroeg is een ruimte waarvan de ondernemer de eigenaar is. Waarom moet hij voor klanten waar hij niet om gevraagd heeft maatregelen nemen?
[..]

Top!

Dan zit ik gezellig met mijn rokers en niet-rokers vrienden in een prive-club die stampvol zit.
Kan ik alvast inschrijven?
Laboro te salutante
pi_46612406
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat is er toch veranderd dat mensen denken dat overlast veroorzaken normaal is en dat iemand die dat liever niet ziet een zeikert is...
Dat bedoel ik nou, sinds wanneer is roken ineens overlast ?
  Donald Duck held zaterdag 24 februari 2007 @ 00:24:15 #58
46149 __Saviour__
pi_46612490
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:58 schreef Armageddon het volgende:
Jij maakt het helemaal mooi!

En een nietrokers kroeg is geen disciminatie?
Da's wat anders natuurlijk en vanuit gezondheidsoogpunt. En roken kun je gewoon eens even niet doen tijden het uitgaan. Je kunt echter niet zeggen: roken of je komt er niet in!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 februari 2007 @ 00:25:02 #59
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_46612519
Ach, ik zou zeggen - rookkroegen opstarten. OOnder de nieuwee wet zal er vast klanditie voor zijn. Wie weet kom ik er zelfs wel eens (zeker als ze voetbalwedstrijden vertonen ) - op het ogenblik is de kroeg nog de enige plek waar ik af en toe rook.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_46614464
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 00:24 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Da's wat anders natuurlijk en vanuit gezondheidsoogpunt. En roken kun je gewoon eens even niet doen tijden het uitgaan. Je kunt echter niet zeggen: roken of je komt er niet in!
Oh dat kan wel hoor.
Speciale rokers clubs, besloten verenigingen speciaal voor rokers waar je lid van moet worden, Kristel is ere lid
Laboro te salutante
  zaterdag 24 februari 2007 @ 01:36:46 #61
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_46614563
Haha, Kristel rookt, haha. Je probeerde het grapje al twee keer eerder te maken en niemand lachte, give it up.
Ik ga naar huis.
pi_46614700
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 01:36 schreef nietzman het volgende:
Haha, Kristel rookt, haha. Je probeerde het grapje al twee keer eerder te maken en niemand lachte, give it up.
oh nee, zolang ik zat ben en post ga ik door

De groote liefde van een fervent anti roker rookt, kom op, das toch lollig
Laboro te salutante
pi_46614819
waar haal jij vandaan dat ze rookt zoveel dan?
pi_46614863
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 01:50 schreef Ori het volgende:
waar haal jij vandaan dat ze rookt zoveel dan?
1. foto's
2. interviews
3. ben er tegengekomen in een kroeg in brugge
heb d'r handtekening
Ze vond me een beetje te oud voor een groep die kinderliedjes zong
Laboro te salutante
pi_46615264
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 01:52 schreef BasOne het volgende:

[..]

1. foto's
2. interviews
3. ben er tegengekomen in een kroeg in brugge
heb d'r handtekening
Ze vond me een beetje te oud voor een groep die kinderliedjes zong
U is Belg ?
pi_46615591
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 02:12 schreef Hathor het volgende:

[..]

U is Belg ?
Nope, maar ga er regelmatig naartoe.
Laboro te salutante
  zaterdag 24 februari 2007 @ 09:58:51 #67
2964 Armageddon
pi_46617645
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 00:24 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Moet jij eens opletten!
pi_46619938
quote:

[..]

Ik ben vroeger (en nu) nooit uitgegaan, o.a. vanwege de rook. Wat is er voor lol aan om in een stinkhok te zitten waar je een verhoogde kans op longkanker oploopt, en waar je met ontzettende koppijn van thuiskomt?
  zaterdag 24 februari 2007 @ 12:56:33 #69
3542 Gia
User under construction
pi_46620817
Gisteren op het nieuws werd gezegd dat er een onderzoek was gehouden onder het uitgaand publiek en dat 2/3 de aangaf vóór een rook verbod te zijn. LIjkt mij voldoende om het meteen in te voeren.

Ben gisteren wezen uit eten. Zat in een rokersgedeelte, maar niemand rookte er, gelukkig! Oftewel, de meeste mensen roken niet.
  † In Memoriam † zaterdag 24 februari 2007 @ 14:09:56 #70
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46622667
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 12:56 schreef Gia het volgende:
Gisteren op het nieuws werd gezegd dat er een onderzoek was gehouden onder het uitgaand publiek en dat 2/3 de aangaf vóór een rook verbod te zijn. LIjkt mij voldoende om het meteen in te voeren.
Zie mijn opmerkingen eerder in dit topic over horeca en onderzoeken.
quote:
Ben gisteren wezen uit eten. Zat in een rokersgedeelte, maar niemand rookte er, gelukkig! Oftewel, de meeste mensen roken niet.
Jeej! Dat is nog eens een basis om een wetgeving te introduceren. Ik zat gisteravond laat in de kroeg. 80% rookte er, inclusief de eigenaar en al het personeel. Dan maar niet invoeren?
Carpe Libertatem
  zaterdag 24 februari 2007 @ 14:11:56 #71
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_46622716
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 12:16 schreef Elseetje het volgende:
Wat is er voor lol aan om in een stinkhok te zitten waar je een verhoogde kans op longkanker oploopt
Een argument dat steeds opduikt en gebaseerd is op een bogus en achterhaald onderzoek.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 14:37:55 #72
140249 SpaceRevolver
De ondertitel ruimte is te kle
pi_46623447
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 01:31 schreef BasOne het volgende:

[..]

Oh dat kan wel hoor.
Speciale rokers clubs, besloten verenigingen speciaal voor rokers waar je lid van moet worden, Kristel is ere lid
Hij is leuk maar...

vergeet het nou maar gewoon, een reactie krijg je heus niet meer
The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything=42
  Donald Duck held zaterdag 24 februari 2007 @ 14:40:21 #73
46149 __Saviour__
pi_46623524
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 14:11 schreef Lithion het volgende:
Een argument dat steeds opduikt en gebaseerd is op een bogus en achterhaald onderzoek.
Jij denkt dat roken niet schadelijk is?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 24 februari 2007 @ 14:42:06 #74
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_46623568
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 14:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Jij denkt dat roken niet schadelijk is?
Roken is dan wel schadelijk, maar meeroken is lang niet zo schadelijk als men je wil laten geloven. Het verhoogde risico op longkanker is dermate marginaal dat het een compleet verbod in ieder geval op geen enkele wijze moreel verantwoord.
  Donald Duck held zaterdag 24 februari 2007 @ 14:45:09 #75
46149 __Saviour__
pi_46623669
Maar daarover spreken de onderzoeken elkaar ook constant tegen. Voorstanders en tegenstanders van roken kunnen allebei met onderzoeken op de proppen komen waarin hun eigen gelijk wordt aangetoond.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:21:13 #76
163688 isVuur
waar rook is,
pi_46631637
Wel onderzoek of geen onderzoek, het maakt me niets uit. Roken stinkt en alleen daarom zou het al verboden moeten worden
pi_46632593
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:21 schreef isVuur het volgende:
Wel onderzoek of geen onderzoek, het maakt me niets uit. Roken stinkt en alleen daarom zou het al verboden moeten worden
nou, wat sommigen aan parfum, aftershave of deo gebruiken stinkt anders ook .. ook maar verbieden ?
en als we dan toch al stinkende zaken aan het verbieden zijn, dan ook meteen maar dat zweten in het openbaar, stinkt ook verschrikkelijk ?
pleased to meet you
pi_46632641
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 12:16 schreef Elseetje het volgende:
.. en waar je met ontzettende koppijn van thuiskomt?
dat ligt niet aan de rook maar aan de slechte ventilatie
pleased to meet you
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:55:10 #79
163688 isVuur
waar rook is,
pi_46632804
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:49 schreef moussie het volgende:

[..]

nou, wat sommigen aan parfum, aftershave of deo gebruiken stinkt anders ook .. ook maar verbieden ?
en als we dan toch al stinkende zaken aan het verbieden zijn, dan ook meteen maar dat zweten in het openbaar, stinkt ook verschrikkelijk ?
Dus jij stapt na het uitgaan onder de douche en gooit al je kleren in de was, omdat alles naar de aftershave van iemand anders ruikt? Je maakt mij niet wijs dat deze vlieger opgaat, terwijl dat in het geval van rook wel zo is.
  Donald Duck held zaterdag 24 februari 2007 @ 19:55:58 #80
46149 __Saviour__
pi_46632840
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:49 schreef moussie het volgende:

[..]

wederom een domme en irrelevante vergelijking
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46634563
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:55 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Voor 90% van de anti rokers staat stank op #1 gezondheid is secundair omdat ze weten dat ze op dat punt niet kunnen winnen.
Dus ja, stank is relevant.
Laboro te salutante
pi_46634947
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:55 schreef isVuur het volgende:

[..]

Dus jij stapt na het uitgaan onder de douche en gooit al je kleren in de was, omdat alles naar de aftershave van iemand anders ruikt? Je maakt mij niet wijs dat deze vlieger opgaat, terwijl dat in het geval van rook wel zo is.
ah, het gaat dus niet om de stank op zich, er zijn er immers meer dingen die stinken, maar om het feit dat die in je kleren blijft hangen, dat is dus een totaal ander verhaal .. jij maakt de roker verantwoordelijk voor het feit dat jouw kleren stinken ..
maar vreemd genoeg is ook dat iets waar je zo goed als geen last van hebt als de ventilatie goed is
pleased to meet you
pi_46635034
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:55 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

stank is stank .. of die nou uit een spuitbus komt of uit een sigaret maakt mi weinig uit .. het is en blijft stank waar je last van hebt
pleased to meet you
  Donald Duck held zaterdag 24 februari 2007 @ 20:51:40 #84
46149 __Saviour__
pi_46635163
Het verschil is dat de stank van roken ook nog eens kankerverwekkend en blijft sterk in je kleren hangen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46635344
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 20:36 schreef BasOne het volgende:

[..]

Voor 90% van de anti rokers staat stank op #1 gezondheid is secundair omdat ze weten dat ze op dat punt niet kunnen winnen.
Dus ja, stank is relevant.
Ik blijf het leuk vinden al die rokers die menen dat meeroken absoluut niet ongezond is.... je weet wel... diezelfde rokers die kankeren op uitlaatgassen van auto's wanneer hun eigen sigaret op het spel staat.
pi_46635389
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 20:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Het verschil is dat de stank van roken ook nog eens kankerverwekkend en blijft sterk in je kleren hangen.
Auto gassen zijn ook kanker verwekkend, alcohol is ook kanker verwekkend.... er is bijna niets meer dat niet kanker verwekkend is :S

En het blijft in je kleren hangen.. so?
Trek jij na een avond stappen, de volgende dag weer dezelfde kleren aan?
Laboro te salutante
  Donald Duck held zaterdag 24 februari 2007 @ 21:00:12 #87
46149 __Saviour__
pi_46635453
Nee, dat zeg ik toch ook niet. Ik had het alleen over het verschil om even aan te geven dat bijv. een overheersende deo-geur er niet mee te vergelijken is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46635509
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 20:56 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik blijf het leuk vinden al die rokers die menen dat meeroken absoluut niet ongezond is.... je weet wel... diezelfde rokers die kankeren op uitlaatgassen van auto's wanneer hun eigen sigaret op het spel staat.
En ik blijf het leuk vinden dat al die niet rokers zich druk blijven maken om een klein beetje rook terwijl dat auto'tje van hun een veelvuldigheid van schadelijke stoffen uitspuugt .. en dat stinkt ook en die geur blijft ook in je kleren hangen .. beide verbieden dan maar ?
pleased to meet you
pi_46635522
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 20:56 schreef Refragmental het volgende:

[..]

ah ik heb nooit gezegd dat het dat niet is.
Persoonlijk denk ik dat mee roken een affect heeft op de gezondheid, hoe miniem ook.
Wetenschappelijk kan het en is het het gewoon niet bewezen dat het schadelijk is.
And who am i to argue met een raport van het WHO waarin staat dat meeroken onschadelijk is?
En wat uitlaat gassen betreft..
Ik rook k. en als ik s'avonds naar de kroeg ga op de fiets heb ik nergens last van, weinig verkeer.
Diezelfde weg, overdag, fiets erlangs en ik word kortademig? met veel verkeer..
Laboro te salutante
pi_46635560
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 21:00 schreef __Saviour__ het volgende:
Nee, dat zeg ik toch ook niet. Ik had het alleen over het verschil om even aan te geven dat bijv. een overheersende deo-geur er niet mee te vergelijken is.
dus het maakt eigenlijk geen verschil maar het moet toch verboden want het gaat om het idee ?
pleased to meet you
pi_46635900
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 21:02 schreef moussie het volgende:

[..]

En ik blijf het leuk vinden dat al die niet rokers zich druk blijven maken om een klein beetje rook terwijl dat auto'tje van hun een veelvuldigheid van schadelijke stoffen uitspuugt .. en dat stinkt ook en die geur blijft ook in je kleren hangen .. beide verbieden dan maar ?
Laten we eerst het makkelijkste verbieden.
Dat is in dit geval de sigaret

Ook weer typisch dat er iets totaal irrelavants bij wordt gehaald met een totaal niet werkbare oplossing.
Onze hele economie draait zowat om de auto, vervoer in het algemeen. Verbieden daarvan is dus gewoon onzin maar erg typisch voor de roker om erbij te betrekken. Men vergeet echter wel dat men ook al bezig is met het aan banden leggen van de uitstoot van auto's met behulp van roetfilters e.d.

Overigens heb ik tijdens het uitgaansleven geen last van autodampen maar van sigarettenlucht. Vaak gepaard met een redelijk slecht geventileerde ruimte en veel drukte. Iets wat in de open lucht niet het geval is wanneer we het over auto's hebben.
pi_46636104
Wat ik zo leuk vind van Anti rokers is dat ze voor 99% geen enkel verstand hebben waar ze over spreken, ze blaten alleen dat na wat in de media komt en wat op de anti roken sites staan.

Het EPA raport uit '93 die nog steeds als ijkpunt wordt gebruikt had een RR van 2.8, daar is 1 het nulpunt, wat betekent dat je als je meerookt 1.8% kans hebt om iets op te lopen...
En dat raport is in de vuilnisbak geflikkert tijdns een rechtszaak alszijnde ondeugdelijk.
Die rechter is later zwart gemaakt als betaald door de tabaks fabrikanten omdat hij ooit, 30 jaar eerder een keer als advocaat een tabaksboer in een rechtzaak had verdedigt.

Het Hoger gerechtshof heeft daarna dat het vonnis vernietigd, niet omdat het raport goed zou zijn, zoals de anti rokers clubs je zullen vertellen, maar omdat die rechter geen bevoegdheid had om daarover te oordelen.

Kijk in onderzoeken naar het RR, als het niet boven de 2 of 3 komt hoef je je nergens zorgen over te maken.
Laboro te salutante
  zaterdag 24 februari 2007 @ 21:18:46 #93
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_46636194
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 21:16 schreef BasOne het volgende:
Wat ik zo leuk vind van Anti rokers is dat ze voor 99% geen enkel verstand hebben waar ze over spreken, ze blaten alleen dat na wat in de media komt en wat op de anti roken sites staan.
Ik denk ook niet dat 99% van de antirokers een echte reden nodig heeft om het 'gewoon smerig' te vinden.
Ik ga naar huis.
pi_46636297
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 21:18 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat 99% van de antirokers een echte reden nodig heeft om het 'gewoon smerig' te vinden.
Ik vindt ook veel dingen smerig, endoch worden die niet verboden, 200 kilo wegende vrouwen in een bikini

Er zijn zoveel dingen 'smerig' en zelf dat is onderhevig aan persoonlijke smaak.
Laboro te salutante
pi_46638144
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 20:46 schreef moussie het volgende:
jij maakt de roker verantwoordelijk voor het feit dat jouw kleren stinken ..
Nou, als ze naar rook stinken vind ik dat voorwaar niet ver gezocht...
pi_46638274
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 21:02 schreef moussie het volgende:

Ik heb nog nooit kleren gehad die naar uitlaatgassen stinken. En dat terwijl ik toch aardig wat tijd in de autosport heb doorgebracht... (extra risico)
pi_46638448
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit kleren gehad die naar uitlaatgassen stinken. En dat terwijl ik toch aardig wat tijd in de autosport heb doorgebracht... (extra risico)
Eeeehm... je bent gewend aan de geur dus je ruikt het niet meer, net als een roker niet meer ruikt dat zijn kleren stinken naar rook....
Laboro te salutante
pi_46638972
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:12 schreef BasOne het volgende:

Eeeehm... je bent gewend aan de geur dus je ruikt het niet meer, net als een roker niet meer ruikt dat zijn kleren stinken naar rook....
Gelul. Ik heb jaaaaren gerookt en toen rook ik ook dat mijn kleren stonken na het uitgaan.
pi_46639308
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gelul. Ik heb jaaaaren gerookt en toen rook ik ook dat mijn kleren stonken na het uitgaan.
Dan ben je een jood want geenenkel ander reukorgaan ruikt iets wat ze jaren gewendt zijn.

Mijn vader heeft jarenlang een zoutwater aqarium gehad, die geur dringt zich ook tot in alles toe, je ruikt het zelf niet omdat je het gewent bent, maar anderen ruiken het gelijk.
Een boer ruikt ook de stank van gier niet meer, omdat ie het gewent is.
Vrouwen spuiten zo verschrikkelijk veel parfum op hun bakkes omdat ze het zelf niet meer ruiken, dat anderen daarvan over hun nek gan is een tweede.
Laboro te salutante
pi_46639602
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:39 schreef BasOne het volgende:

[..]

Dan ben je een jood want geenenkel ander reukorgaan ruikt iets wat ze jaren gewendt zijn.
bullshit. ik rook zelf 10 jaar, en iedere keer weer na het uitgaan ruiken m'n kleren naar één grote asbak. en nee ik ben geen jood
in de was en de dag erop is het weer lekker fris
iemand in deze topic zei dat zijn kleren niet naar uitlaatgassen stinken. ik woon in een erg grote stad en mijn kleren stinken er wel degelijk naar maar daar gaat het in deze topic niet over
restaurants rookvrij: graag! als roker vind ik het ook walgelijk om in de rook te eten. een kroeg rookvrij: mooi kut maar een kwestie van wennen. al vind ik wel dat de koregbaas zelf moet weten wat hij er mee doet.

en: de TT is maar wazig. een roker in een niet-rook horeca is mogelijk, het blijft iemand die rookt (een roker dus ). als ie maar niet binnen rookt. of mag je als roker gewoon niet meer binnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')