Dat is hetzelfde als met benzine........handjeklap,....alleen is benzine vele male belangrijker voor de wereldeconomie dan tabak.quote:Op zondag 25 februari 2007 02:18 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Daar gaat 't niet alleen om.
Wat dacht je van de tabaksfabrikanten en alles wat daarbij hoort. (inclusief overheden)
Vreemd dat je de laatste tijd niets meer hoort over aangespannen rechtszaken tegen de tabaksindustrie.
Zou niet raar staan te kijken als er op de één of andere manier handjeklap gespeeld wordt tussen tabaksindustrie en overheden.![]()
Dat staat los van dit.quote:Op zondag 25 februari 2007 02:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als met benzine........handjeklap,....alleen is benzine vele male belangrijker voor de wereldeconomie dan tabak.
Yup, maar hoe schadelijk is het?quote:Op zondag 25 februari 2007 01:55 schreef Montagui het volgende:
Feit blijft..... roken is schadelijk voor de gezondheid, of je nou rookt of meerookt, dus is het logisch dat de overheid maatregelen neemt om de kosten van de gezondheidszorg te beperken.
Feit blijft dat roken niet gezond is.quote:Op zondag 25 februari 2007 02:52 schreef BasOne het volgende:
[..]
Yup, maar hoe schadelijk is het?
Volgens de anti rook lobby zou iedereen die rookt ook lonkanker krijgen.
De schade van mee roken is miniem, de schade van roken zelf is miniem O.o
En nee roken is niet gezond, meeroken is ook niet gezond.
Maar roken of meeroken is een factor, net als uitlaatgassen van auto's of de uitstoot van fabrieken.
Er word te gemakkelijk gezegd: Longkanker, hij rookte = longkanker door roken.
Die redenering gaat gewoon niet op, er zijn zoveel factoren de een rol spelen dat je het nooit op 1 oorzaak terug kan leiden.
De anti rook lobby heeft in de jaren 80 een (voor rokers leuke) blunder gemaakt, Vet in de publiciteit een bekende persoon, een roker longkanker, hi ha hi ha ho.. ROKEN is de oorzaak.. verbieden die hap...
Komt de arts van die persoon ineens op de TV, en vertelt doodleuk dat het een vorm van longkanker is die je alleen van asbest kan krijgen
Staat de anti rook lobby in z'n onderbroek
Natuurlijk.quote:Op zondag 25 februari 2007 03:03 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Feit blijft dat roken niet gezond is.
Sterker nog, het is erg ongezond!
Nou, niet kunnen bewijzen...quote:Op zondag 25 februari 2007 03:13 schreef BasOne het volgende:
[..]
Natuurlijk.
En nog steeds onbewezen hoe.
Kan ook niet, kan ook geen % geven aan hoe ongezond de uitlaat gassen van auto's zijn, kan ook geen % aan hoe ongezond hoogspanningskabels zijn.
Feit blijft, je kan het niet bewijzen.
Ondanks wat de anti rook lobby je probeert te vertellen.
Yup, en ik rook al 15 jaar en de laatste keer dat mijn longen gescanned zijn waren ze nog piekfijn in orde.quote:Op zondag 25 februari 2007 03:23 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Nou, niet kunnen bewijzen...
Er is een 'leuke' tentoonstelling in A'dam, daar kan je o.a. een doorsnede zien van de longen van een ooit fervente roker! De moeite waard!
Uitstoot van fabrieken, gemotoriseerd verkeer, andere soorten vervuiling (lees niet bevorderlijk voor de gezondheid), het mag van mij allemaal aangekaart worden hoor.
Als jij niet "al die niet rokers" zegt, dan zal ik er niet op reagerenquote:Op zondag 25 februari 2007 00:26 schreef moussie het volgende:
[..]
wil je eerst even kijken waarop ik reageer voor je mij verwijten maakt ?
Het punt is dat er nog geen énkele studie is geweest waar ontegenzeggelijk aangetoond is dat er een statistisch significante invloed bestaat van meeroken op longziekten als longkanker.quote:Op zondag 25 februari 2007 12:56 schreef Gia het volgende:
Als een onderzoek uit zou wijzen dat parfum kankerverwekkend zou kunnen zijn voor iedereen die het ruikt, dan zou dat ook verboden worden.
tjeez, en waarom zei ik "al die niet rokers", en waarom vraag ik je eerst even terug te lezen .. juist ja, ik zat hierop te reageren ..quote:Op zondag 25 februari 2007 09:20 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Als jij niet "al die niet rokers" zegt, dan zal ik er niet op reageren
en tja, ik vind het nu eenmaal behoorlijk hypocriet van veel niet-rokers, zitten zeiken over een klein beetje rook maar nog geen kilometer minder rijden, eens de fiets pakken of met het OV gaan ..quote:Ik blijf het leuk vinden al die rokers die menen dat meeroken absoluut niet ongezond is.... je weet wel... diezelfde rokers die kankeren op uitlaatgassen van auto's wanneer hun eigen sigaret op het spel staat
tuurlijk wel, ligt er gewoon aan wat je als significant aanmerkt.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:09 schreef Lithion het volgende:
[..]
Het punt is dat er nog geen énkele studie is geweest waar ontegenzeggelijk aangetoond is dat er een statistisch significante invloed bestaat van meeroken op longziekten als longkanker.
Nee, ik bedoel deze: http://www.iarc.fr/ENG/Press_Releases/archives/pr152a.htmlquote:Op zondag 25 februari 2007 01:27 schreef Lithion het volgende:
[..]
Je bedoelt dat onderzoek van 1998 waarin de resultaten statistisch gezien niet significant waren?
en daarin zou je best nog eens gelijk kunnen hebben, dat we dit gezeur te danken hebben aan ex-rokers die er maar wat moeite mee hebben om van die peuken af te blijven en het daarom maar willen verbieden .. ze willen niet in verleiding worden gebracht oid ?quote:Op zondag 25 februari 2007 13:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik ben van mening dat ex-rokers de grootste zeikerds over rokers zijn.
Precies.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:47 schreef moussie het volgende:
[..]
en daarin zou je best nog eens gelijk kunnen hebben, dat we dit gezeur te danken hebben aan ex-rokers die er maar wat moeite mee hebben om van die peuken af te blijven en het daarom maar willen verbieden .. ze willen niet in verleiding worden gebracht oid ?
Wat ik namelijk niet snap .. als je dan als natie idd ervan overtuigd bent dat het afgelopen moet zijn met deze ongezonde gewoonte, waarom wordt de tabaksindustrie dan niet aangepakt .. brandt de tabaksvelden af net als je doet met soft- en hardrugs, sluit de fabrieken, pak het bij de bron aan en niet bij de eindgebruiker
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |