quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, dat recht heb ik niet. Daarom doe ik dat ook niet. Respect is het uitgangspunt, en de overeenkomst tussen ons allen is dat we allemaal mensen zijn. Echter mag ik best afwijzend staan tegenover het feit dat er hier in het westen op een legbatterij-achtige manier met vrouwen wordt omgegaan.²
En nog meer in Essay: Schaars geklede dames, oorzaak en aanleiding !quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:16 schreef BansheeBoy het volgende:
"Marokkaanse vrouw wordt modern." Ah, noemen ze dat zo dat er in de straten van Agadir op elke hoek een vrouw van lichte zeden staat.²
En zo zijn er nog legio andere topics waarin jij totaal geen respect toont voor vrouwen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Marokko is één grote rose buurt, ik zeg het niet graag, maar wat een hypocrisie kent dat land zeg.²
quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:52 schreef wonko het volgende:
quote:
Wie denkt dat Marokko een streng islamitisch land is waar de vrouwen ondergeschikt zijn aan de man en alleen gesluierd over straat gaan, vergist zich.
Geëmancipeerd
Want er is de laatste jaren veel veranderd voor de Marokkaanse vrouw. Spijkerbroeken en hoge hakken in plaats van hoofddoekjes en djellaba's. De traditionele huisvrouw heeft in een groot deel van Marokko plaats gemaakt voor een moderne, geëmancipeerde vrouw met een goede baan.
Familiewet
Drie jaar geleden voerde het Parlement een nieuwe familiewet in die vrouwen dezelfde rechten en plichten geeft als mannen. Kritiek dat deze wet, en de verworven vrijheden in strijd zouden zijn met de islam, wordt door werkende vrouwen onmiddellijk van de hand gewezen.
Ontslag
Twintig jaar geleden was het wel anders. Saloua Karkri-Belkeziz startte toen als eerste vrouw in Marokko een ICT bedrijf. Er namen zelfs mannen ontslag, omdat ze niet onder een vrouw wilden werken.
Platteland
Voor plattelandsvrouw is nog wel veel terrein te winnen. Want doordat veel plattelandsbewoners niet kunnen lezen en schrijven zijn zij niet op de hoogte van de familiewet.
Cultuuromslag
Er is een cultuuromslag nodig om die vrouwen en mannen mee te krijgen in de emancipatiebeweging, en dat gaat nog wel wat jaren duren.
Bron
Dit zijn nog eens goede ontwikkelingen. Laten we hopen dat dit rap doorzet en positieve invloed heeft op de gehele islamitische wereld.
Je moet de betreffende uitspraken in het licht van de context zien. Ik ga er dan ook vanuit dat je torso mans genoeg is om dit te begrijpen, maar dit terzijde. Dat Marokko één grote rose buurt is, daarmee chargeer ik bewust, ik bedoel daarmee dat het de verkeerde kant opgaat, de dubelle moraal in Marokko is angstaanjagend.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:15 schreef wonko het volgende:
[..]
[..]
En nog meer in Essay: Schaars geklede dames, oorzaak en aanleiding !
[..]
En zo zijn er nog legio andere topics waarin jij totaal geen respect toont voor vrouwen.
Jaja, jouw moederland is een grote hoerenkit en daarom zijn de vrouwen hier allemaal hoeren omdat ze zelf bepalen wat ze dragen...we kennen je stompzinnige retoriek ondertussen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je moet de betreffende uitspraken in het licht van de context zien. Ik ga er dan ook vanuit dat je torso mans genoeg is om dit te begrijpen, maar dit terzijde. Dat Marokko één grote rose buurt is, daarmee chargeer ik bewust, ik bedoel daarmee dat het de verkeerde kant opgaat, de dubelle moraal in Marokko is angstaanjagend.²
Dat idee had ik ook, maar er valt zo moeilijk inhoudelijk te discussieren met Wonko, of is dat juist één van de kernmerken van een masochist?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:15 schreef damian5700 het volgende:
Ik constateer dat je lichtelijk masochistisch bent.
Dat zie je terug bij manntjes als BSB...die trappen wild in paniek om zich heen omdat ze controle verliezen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:21 schreef damian5700 het volgende:
Het is normaal, maar feitelijk wanhopig, dat traditionele machten en autoriteiten het niet eens zijn met de veranderingen die Mohammed VI heeft doorgevoerd, bang dat ze zijn macht te verliezen.
Alleen de middelste optie is een juiste, maar dat geldt net zo goed voor de (ruwe) manquote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dus vrouwen moeten anoniem in een huis gehouden worden, klaar om een man op zn wenken te bedienen en af en toe slaag te ontvangen wanneer de man daar zin in heeft?
Wahahaha, ach knullie toch.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat idee had ik ook, maar er valt zo moeilijk inhoudelijk te discussieren met Wonko, of is dat juist één van de kernmerken van een masochist?
Dat het moeilijk is zie ik als een uitdaging, ik heb hem al een hoop bijgebracht vandaag, met veel dingen is hij het gelukkig met me eens geworden.²
Als dat is wat je met je vrouw kant afspreken, waarom niet? Iedereen moet zelf maar weten wat hij of zij binnenshuis doet.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dus vrouwen moeten anoniem in een huis gehouden worden, klaar om een man op zn wenken te bedienen en af en toe slaag te ontvangen wanneer de man daar zin in heeft?
Iddquote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:22 schreef wonko het volgende:
[..]
Dat zie je terug bij manntjes als BSB...die trappen wild in paniek om zich heen omdat ze controle verliezen.
Uiteindelijk moet iedereen voor zich bepalen hoe hij of zij wil leven, alleen is dit een forum dus mag ik als visionair toch mijn visie aangaande bepaalde zaken met jullie delen? Is een retorische vraag overigens.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:22 schreef wonko het volgende:
[..]
Dat zie je terug bij manntjes als BSB...die trappen wild in paniek om zich heen omdat ze controle verliezen.
Wel gutsy dat je jezelf een visionair vind.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet iedereen voor zich bepalen hoe hij of zij wil leven, alleen is dit een forum dus mag ik als visionair toch mijn visie aangaande bepaalde zaken met jullie delen? Is een retorische vraag overigens.²
Nee hoor: Is Bansheeboy een visionair?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wel gutsy dat je jezelf een visionair vind.respect.
![]()
Ik zal me later eens verdiepen in je essays, en kijken of ik tot de conclusie kom of je een visionair bent of iemand die poep verkoopt, maar nu is het vrijdag, dus heb ik even andere dingen aan mijn hoofd.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee hoor: Is Bansheeboy een visionair?²
Goede titel. Ik vraag het even in feedback.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
De topictitel had beter kunnen zijn:
Nederlandse inteelt marokkanen kunnen het niet hebben dat vrouwen in Marokko rechten krijgen.
![]()
kijk soms heb je wel wat vissionairsquote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Goede titel. Ik vraag het even in feedback.²
Dit is niet zo opzienbarend nieuws. Van alle Arabische landen is Marokko de meeste moderne en westers gerichte land. Logisch dat de Marokkaanse vrouw daar als eerste doorbreekt. Nu de rest nog.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:16 schreef wonko het volgende:
Maar het topic Marokkaanse vrouw wordt modern. ging hierom
[..]
Zelfs daar word je verkeerd begrepen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Goede titel. Ik vraag het even in feedback.²
Ik was in de veronderstelling dat dat Tunesie was ?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:57 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
Dit is niet zo opzienbarend nieuws. Van alle Arabische landen is Marokko de meeste moderne en westers gerichte land. Logisch dat de Marokkaanse vrouw daar als eerste doorbreekt. Nu de rest nog.
Maar als een vrouw een hoofddoekje draagt hebben jullie daar geen respect voor? Jullie proberen echt kromme zaken recht te breien.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:56 schreef Gia het volgende:
Het hele respectverhaaltje van Kirmi en BSB is totaal onzin, want het maakt niet uit hoe een vrouw gekleed is, je moet altijd respect voor elkaar hebben, zelfs al loopt iemand in zijn blote kont.
Ja inderdaad. Wat is een banaan vraag???quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:05 schreef wonko het volgende:
[..]
Zelfs daar word je verkeerd begrepen.
Hoezo hebben wij geen respect voor die vrouw? Dat hebben we, in elk geval, ik wel.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar als een vrouw een hoofddoekje draagt hebben jullie daar geen respect voor? Jullie proberen echt kromme zaken recht te breien.²
wel respect alleen wel vraag tekens over het waaromquote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar als een vrouw een hoofddoekje draagt hebben jullie daar geen respect voor? Jullie proberen echt kromme zaken recht te breien.²
je hebt het nog serieus gedaan ook link naar topicquote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Wat is een banaan vraag???²
Wel voor de draagster niet voor de gedachtengang erachter en de voorrechten die men ermee krijgt.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Bedankt voor de bevestiging.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:21 schreef wonko het volgende:
[..]
Wel voor de draagster niet voor de gedachtengang erachter en de voorrechten die men ermee krijgt.
behalve online janken wat doe je nog meer in het leven een serieuze vraagquote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Bedankt voor de bevestiging.²
Wel een luier omdoen hoor.....quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zal me later eens verdiepen in je essays, en kijken of ik tot de conclusie kom of je een visionair bent of iemand die poep verkoopt, maar nu is het vrijdag, dus heb ik even andere dingen aan mijn hoofd.![]()
Nou ja, hij heeft hier natuurlijk wel een punt.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
behalve online janken wat doe je nog meer in het leven een serieuze vraag![]()
buiten dat ik had een willekeurige post van hem kunnen quottenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou ja, hij heeft hier natuurlijk wel een punt.
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wil je hiermee zeggen dat als je je vrouw binnenshuis slaat wel goed is?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Als dat is wat je met je vrouw kant afspreken, waarom niet? Iedereen moet zelf maar weten wat hij of zij binnenshuis doet.
Ik ben inderdaad bang dat dat juist wel is wat ie wil zeggen. Maar als de vrouw in kwestie daar verder zelf geen moeite mee heeft, dan kun je daar verder weinig over zeggen, en dat kun je alleen maar tussen de regels door lezen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:56 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
[..]
Wil je hiermee zeggen dat als je je vrouw binnenshuis slaat wel goed is?
Ik hoop toch van niet.
Ik ga nog steeds uit van het goede van de mens, dus ik wacht nog even op zijn repley.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad bang dat dat juist wel is wat ie wil zeggen. Maar als de vrouw in kwestie daar verder zelf geen moeite mee heeft, dan kun je daar verder weinig over zeggen, en dat kun je alleen maar tussen de regels door lezen.
Wat je wil, maar verwacht er niet teveel van.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:02 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ik ga nog steeds uit van het goede van de mens, dus ik wacht nog even op zijn repley.![]()
Ik weet niet hoe dat bij jullie thuis heet, maar bij ons heten afspraken in huis gewoon afspraken in huis. Dat jij het gelijk naar geweld toe trekt zegt mij meer over jou. Als moslim keur ik ongeoorloofd geweld altijd af.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:56 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
[..]
Wil je hiermee zeggen dat als je je vrouw binnenshuis slaat wel goed is?
Ik hoop toch van niet.
Daarmee ontwijk je wel weer mooi de vraag maat. Jij houd wel van een beetje puzzelen, niet ?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat bij jullie thuis heet, maar bij ons heten afspraken in huis gewoon afspraken in huis. Dat jij het gelijk naar geweld toe trekt zegt mij meer over jou. Als moslim keur ik ongeoorloofd geweld altijd af.
Dit keer val ik je niet eens aan, ik zou gewoon graag eens zien dat je open kaart speelt inplaats van steeds met van die ontwijkende antwoorden te komen. Als jij inhoudelijke antwoorden wil, zal je eerst moeten ophouden met verstoppertje te spelen.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 00:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Jouw eerste inhoudelijke reactie, ooit, moet anders ook nog komen.
Je vind het waarschijnlijk dan ook niet erg dat ik wil meedelen dat je visie vergelijkbaar is met een gierwagen die door de Keukenhof jakkert?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet iedereen voor zich bepalen hoe hij of zij wil leven, alleen is dit een forum dus mag ik als visionair toch mijn visie aangaande bepaalde zaken met jullie delen? Is een retorische vraag overigens.²
Ik heb zelfs mensen ontslag moeten geven omdat ze zich niet konden vinden dat een vrouw boven hun positie zat.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:16 schreef wonko het volgende:
Ontslag
Twintig jaar geleden was het wel anders. Saloua Karkri-Belkeziz startte toen als eerste vrouw in Marokko een ICT bedrijf. Er namen zelfs mannen ontslag, omdat ze niet onder een vrouw wilden werken.
Terwijl het toch zo mooi is....de positie van een vrouw boven je...quote:Op zaterdag 24 februari 2007 02:50 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik heb zelfs mensen ontslag moeten geven omdat ze zich niet konden vinden dat een vrouw boven hun positie zat.
Volgens mij is een pak slaag toch echt geweld. lees nog eens goed:quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat bij jullie thuis heet, maar bij ons heten afspraken in huis gewoon afspraken in huis. Dat jij het gelijk naar geweld toe trekt zegt mij meer over jou. Als moslim keur ik ongeoorloofd geweld altijd af.
Meervoud? Waren het Moslims?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 02:50 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik heb zelfs mensen ontslag moeten geven omdat ze zich niet konden vinden dat een vrouw boven hun positie zat.
Mjah, spijtig maar waar. Deze mensen waren niet gewend dat ze met een vrouw moesten samenwerken die boven hun positie stond. Laat staan dat de werkorders in goede aarde vielen.quote:
Tja, maar wat is dan geoorloofd geweld?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als moslim keur ik ongeoorloofd geweld altijd af.
Dat is aan een moslim voorbehouden.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, maar wat is dan geoorloofd geweld?
Dat vraag ik me dus af. Ergens in de koran staat dat je een vrouw die je van ontrouw verdenkt mag kastijden. Iets van die strekking. Is dat dan geoorloofd geweld? Omdat het in de koran staat?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:34 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat is aan een moslim voorbehouden.
Is dit na je tijd bij Simac? Ben je hogerop gekomen dat je mensen kunt ontslaan? En....waarom is dit moeilijk voor me te geloven, volgens de meeste Fok!kers ben ik een extremist of een fundamentalist, maar ook ik heb jaren onder een vrouw gewerkt, probleemloos.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:32 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mjah, spijtig maar waar. Deze mensen waren niet gewend dat ze met een vrouw moesten samenwerken die boven hun positie stond. Laat staan dat de werkorders in goede aarde vielen.
Alles wat in de Koran staat is geoorloofd! Alles. Maar bekijk zaken wel in de juiste context.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af. Ergens in de koran staat dat je een vrouw die je van ontrouw verdenkt mag kastijden. Iets van die strekking. Is dat dan geoorloofd geweld? Omdat het in de koran staat?
Of de context juist is, is onderhevig aan subjectiviteit.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Alles wat in de Koran staat is geoorloofd! Alles. Maar bekijk zaken wel in de juiste context.²
1e gebod: Koran is wetquote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Alles wat in de Koran staat is geoorloofd! Alles. Maar bekijk zaken wel in de juiste context.²
probeer je zinnen eens te vertalen naar het marokkaans en dan weer terug vertalen naar het nederlands. misschien dat je er dan wel achterkomt waarom je bullshitboy bentquote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Hier verder. Gaarne nu wel inhoudelijk en stabiel reageren. Respect is het uitgangspunt en ruwe soliditeit de regel.²
Dat is ook zo'n mooie excuus-zin. Niemand weet namelijk wat de juiste context is. De ene moslim zegt namelijk dat men de tanden met een vijgentak moet poetsen omdat "de profeet" dat ook deet en de andere verkondigt integratie onder de vlag van assimilatie. Hier in NL is er maar een echte oplossing voor moslims: er uit sodemieteren!quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Na mijn tijd. Maar ik sindsdien veel rare dingenmeegemaakt. Ook veel goeie dingen trouwens.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is dit na je tijd bij Simac? Ben je hogerop gekomen dat je mensen kunt ontslaan? En....waarom is dit moeilijk voor me te geloven, volgens de meeste Fok!kers ben ik een extremist of een fundamentalist, maar ook ik heb jaren onder een vrouw gewerkt, probleemloos.²
Ook zo'n typische papegaaien methode van aanvoeren van "argumenten", als we het maar vaak genoeg roepen wordt het vanzelf wel een argument. Dit is 100% wederzijdse onzin.quote:Op zondag 25 februari 2007 00:07 schreef heracles het volgende:
De vrouwen worden modern en de mannen worden extreem uit frustatratie.
Wahahahaha...pot ketel...balk splinter zegt de gek.quote:Op zondag 25 februari 2007 00:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ook zo'n typische papegaaien methode van aanvoeren van "argumenten", als we het maar vaak genoeg roepen wordt het vanzelf wel een argument. Dit is 100% wederzijdse onzin.²
Bullshitboy!!! Gewèldig!!!quote:Op zaterdag 24 februari 2007 16:08 schreef PVV het volgende:
[..]
probeer je zinnen eens te vertalen naar het marokkaans en dan weer terug vertalen naar het nederlands. misschien dat je er dan wel achterkomt waarom je bullshitboy bent
Klopt helemaal. niks tegenin te brengen, daar zijn ze een stuk ''beter''. Maar ze pakken die idioten daar dan ook een stuk harder aan. Wat wij hier hebben is i.h.a. wel een heel ander slag. Daar in marokko lachen ze zich de ballen uit hun broek dat we die idioten van ze hier binnen gelaten hebben. Ze weten daar niet hoe hard ze good riddance moeten zeggenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:16 schreef wonko het volgende:
[..]
Puur wetenschappelijk benaderd is je stukje tekst verre van de waarheid. Je gebruikt de steeds meer befaamd wordende papegaaienmethode (zeker op Fok!), en elke keer maar naroepen, dan wordt het vanzelf wel een geldig argument, hoopt men althans. Helaas is dit niet de manier waarop de mods en ik hebben afgesproken een geldig discours te vormen.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:25 schreef siggi het volgende:
[..]
Klopt helemaal. niks tegenin te brengen, daar zijn ze een stuk ''beter''. Maar ze pakken die idioten daar dan ook een stuk harder aan. Wat wij hier hebben is i.h.a. wel een heel ander slag. Daar in marokko lachen ze zich de ballen uit hun broek dat we die idioten van ze hier binnen gelaten hebben. Ze weten daar niet hoe hard ze good riddance moeten zeggen
Ja joh....? Is dat puur wetenschappelijk benaderd zo? En ik gebruik steeds dezelfe p-methode op fok? Ben wel benieuwd waar je dat dan op baseert, laatste post voor vandaag van mij is al aantal maanden geleden. En misschien is het niet een p-methode maar hebben meer en meer mensen hier in Nederland het helemaal gehad met dat soort lui. Eén generatie met integratieproblemen, geen probleem, tweede gerneratie.... OK vind ik al minder maar geef ze de tijd, drie generaties en nog steeds geen succes, dan is mijn geduld op.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Puur wetenschappelijk benaderd is je stukje tekst verre van de waarheid. Je gebruikt de steeds meer befaamd wordende papegaaienmethode (zeker op Fok!), en elke keer maar naroepen, dan wordt het vanzelf wel een geldig argument, hoopt men althans. Helaas is dit niet de manier waarop de mods en ik hebben afgesproken een geldig discours te vormen.
Ik reken op je begrip en hoop dat je dit beseft.²
En weer een pot ketel verhaal.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Puur wetenschappelijk benaderd is je stukje tekst verre van de waarheid. Je gebruikt de steeds meer befaamd wordende papegaaienmethode (zeker op Fok!), en elke keer maar naroepen, dan wordt het vanzelf wel een geldig argument, hoopt men althans. Helaas is dit niet de manier waarop de mods en ik hebben afgesproken een geldig discours te vormen.
En hoe vaker jij smijt met de term 'papegaaienmethode', hoe meer jij denkt overtuigend over te komen?quote:Op zondag 25 februari 2007 20:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is dit de account van Michiel Smit ofzo? Sinds je politiek niet meer actief bent post je maar 50 x per dag op FOk?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 23:24 schreef de_kolonel het volgende:
[..]
Dat is ook zo'n mooie excuus-zin. Niemand weet namelijk wat de juiste context is. De ene moslim zegt namelijk dat men de tanden met een vijgentak moet poetsen omdat "de profeet" dat ook deet en de andere verkondigt integratie onder de vlag van assimilatie. Hier in NL is er maar een echte oplossing voor moslims: er uit sodemieteren!
Al zou ik 50 keer zeggen dat als ik 1 en 1 optel 2 krijg, het blijft waarheid.quote:Op maandag 26 februari 2007 08:15 schreef Gia het volgende:
[..]
En hoe vaker jij smijt met de term 'papegaaienmethode', hoe meer jij denkt overtuigend over te komen?
Dit is, geloof ik, al de vierde keer dat je hiermee pareert. Kun je nu echt niks nieuws bedenken?
Je lijkt Goebels wel. Leugens maskeren en blijven herhalen totdat deze als waarheid aangenomen zijn. En die cliche discussie maniertjes van je zijn ook heel vermakelijk.quote:Op maandag 26 februari 2007 09:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Al zou ik 50 keer zeggen dat als ik 1 en 1 optel 2 krijg, het blijft waarheid.²
Ja, dat is wat ik noem de papegaaienmethode. Helaas veelal gebruikt door Fok!kers. Ik houd me er verre van, ik benader de discours dan ook wetenschappelijk.quote:Op maandag 26 februari 2007 12:25 schreef wonko het volgende:
[..]
Je lijkt Goebels wel. Leugens maskeren en blijven herhalen totdat deze als waarheid aangenomen zijn.
quote:Op maandag 26 februari 2007 12:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, dat is wat ik noem de papegaaienmethode. Helaas veelal gebruikt door Fok!kers. Ik houd me er verre van, ik benader de discours dan ook wetenschappelijk.²
en het ergste is nog wel dat hij het zelf ook nog geloofdquote:
Ja, puur wetenschappelijke benadering door iemand die gevormd is door een programma als 'zeg 'ns AAA'!!!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en het ergste is nog wel dat hij het zelf ook nog geloofd![]()
Waar het hier over gaat is het maken van eigen keuzes wat betreft kleding. Marokkaanse vrouwen gaan steeds vaker westerse kleding dragen, zoals spijkerbroeken, shirts e.d.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:42 schreef Ylias het volgende:
Ik ben misschien achterlijk voor de meesten, ik ben tenslotte moslim. Maar wat moet ik conctreet verstaan onder "Marokkaanse vrouw wordt modern"?. En waarom zou modern zijn niet samen kunnen gaan met de Islam? Kan een moslima niet modern zijn? Of zijn "positieve termen" zoals beschaafdheid, moderniteit onverenigbaar met de Islam?
Helaas verval je van een goede inhoudelijke aanzet in het alom bekende 'jij-bakken'. Anders leg even de relevantie uit van de opmerking, dat sommige Nederlanders hun handjes niet kunnen thuishouden, met de strekking van deze topic over het modern worden van de Marokkaanse vrouw of begin een topic over Nederlanders die hun handjes niet kunnen thuishouden, als je daarover zo graag van gedachte wil wisselen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:42 schreef Ylias het volgende:
Ik ben misschien achterlijk voor de meesten, ik ben tenslotte moslim. Maar wat moet ik conctreet verstaan onder "Marokkaanse vrouw wordt modern"?. En waarom zou modern zijn niet samen kunnen gaan met de Islam? Kan een moslima niet modern zijn? Of zijn "positieve termen" zoals beschaafdheid, moderniteit onverenigbaar met de Islam?
De meeste ellende voor vrouwen zoals vrouwenbesnijdenis, uithuwelijken, eerwraak etc. hebben niets maar dan ook niets met de Islam te maken. Het heeft meer te maken met culturele, sociale of politieke kwesties. Maar voor velen is het een sport geworden om het de Islam aan te rekenen. Die zijn hier dan ook niet om te discussieren en te leren over de Islam, maar enkel om de discussie zelf.
Al meer dan 1400 jaar geleden zijn de rechten voor de vrouw in de Islam vastgelegd. Ik durf toe te geven dat als de Marokkaanse vrouw in Marokko van deze rechten kon en mocht genieten zij het nu veel beter had als nu. Ach, sommige nederlanders kunnen hun handjes ook niet huis houden. Hiermee wil ik zeggen dat die geen haar beter zijn en dat niet iedereen moet denken dat het hier in Nederland perfect is. Al zijn de regels hier beschaafd, de mensen zijn dat niet altijd. Dat zal helaas altijd zo blijven.
De Islam heeft richtlijnen voor het dragen van kleding. Voor de vrouw geldt dat zij niet al te strakke kleding draagt en alles bedekt behalve haar handen, voeten en haar gezicht. Maar als modern betekent het dragen van spijkerbroeken en hoge hakken in plaats van hoofddoekjes, dan wordt bij voorbaat de Islam al opzij gezet en is er geen sprake meer van een Islamitische levenswijze.quote:Op woensdag 28 februari 2007 08:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar het hier over gaat is het maken van eigen keuzes wat betreft kleding. Marokkaanse vrouwen gaan steeds vaker westerse kleding dragen, zoals spijkerbroeken, shirts e.d.
Misschien, misschien? Ik weet het wel zekerquote:Misschien liggen ze ook wel in bikini te zonnen! Of misschien wel topless??
Wat heeft kleding met beschaafdheid te maken?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:40 schreef Ylias het volgende:
[..]
De Islam heeft richtlijnen voor het dragen van kleding. Voor de vrouw geldt dat zij niet al te strakke kleding draagt en alles bedekt behalve haar handen, voeten en haar gezicht. Maar als modern betekent het dragen van spijkerbroeken en hoge hakken in plaats van hoofddoekjes, dan wordt bij voorbaat de Islam al opzij gezet en is er geen sprake meer van een Islamitische levenswijze.
De Islam is een levenswijze. Of je geeft je eraan over of niet.
Maar in de stenen tijdperk liepen ze er naakt bij. Zou dat ook modern en beschaafd zijn? De keuze om helemaal niets te dragen! We werden juist beschaafder doordat we onszelf gingen kleden.Over Marokko kunnen we kort zijn. Sommige vrouwen daar kleden en gedragen zich westerser dan hier in het Westen. Niks nieuws aan.
[..]
Misschien, misschien? Ik weet het wel zeker. Het is geen Iran!
Ja, volgens jouw indoctrinatie leer.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Alles.
De Islam kent geen wetboek zoals we die hier in Nederland kennen. De rechten en plichten van de moslim zijn verwerkt in de Koran toen die werd neergezonden. Voor de komst van de Islam kende de Arabische cultuur geen rechten voor de vrouwen. Dat wil niet zeggen dat alle vrouwen slecht werden behandeld, voordat iemand denkt dat ik de indruk wil wekken dat er voor de komst van de Islam alles slecht was. Het verhandelen van vrouwen, het levend begraven van pasgeboren meisjes etc. was voor de komst van de Islam iets van de Arabische cultuur. Met de komst van de Islam zijn dat soort culturele wandaden verboden geworden en heeft de vrouw duidelijke rechten gekregen. Dus je moet je voorstellen dat de Profeet Mohamed (vzmh) over vrouwenrechten begon te preken terwijl er voorheen geen enkel vrouwenrecht bestond. En zeker geen mensenrechtenorganistaties. In het westen waren ze wat moderner, daar verbranden ze sommige vrouwen levend ipv levend begravenquote:Op woensdag 28 februari 2007 09:38 schreef gr8w8 het volgende:
Zijn de rechten nu wel of niet door de Islam bepaald dan? 1400 jaar geleden vastgelegd, óf cultureel, wat is het nou?Dat is juist de discussie waar men mee zit, zijn de wanstanden nu wel of niet een gevolg van cultuur/omgeving/whatever, of inherent aan de religie? Dat kan je inderdaad ook doortrekken naar misstanden in andere religies.
Dat jij met je indoctrinatieleer vrouwen zonder hoofddoek als hoeren ziet zegt meer over jou en je leer.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En volgens de algemeen geldende fatsoensnormen. Dat jij geen fatsoen kent wil nog niet zeggen dat iedereen er zo over denkt.
Smaad en laster. Ik zie niet alle vrouwen zonder hoofddoek als hoerenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat jij met je indoctrinatieleer vrouwen zonder hoofddoek als hoeren ziet zegt meer over jou en je leer.
De opmerking is irrelevant, als je het in deze topic puur en alleen over het dragen van spijkerbroeken en hoge hakken wil hebben. Ik las in het betreffende nieuwsitem: " Wie denkt dat Marokko een streng islamitisch land is waar de vrouwen ondergeschikt zijn aan de man en alleen gesluierd over straat gaan, vergist zich". Met die opmerking voegde ik daaraan toe dat er in het beschaafde Nederland ook onbeschaafde "streng ongelovige" mensen leven. Of misschien vergis ik mij wel.quote:Op donderdag 1 maart 2007 00:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Helaas verval je van een goede inhoudelijke aanzet in het alom bekende 'jij-bakken'. Anders leg even de relevantie uit van de opmerking, dat sommige Nederlanders hun handjes niet kunnen thuishouden, met de strekking van deze topic over het modern worden van de Marokkaanse vrouw of begin een topic over Nederlanders die hun handjes niet kunnen thuishouden, als je daarover zo graag van gedachte wil wisselen.
Dat is mijn mening en als je het niet aanstaat ga je maar lekker janken in feedback.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Smaad en laster. Ik zie niet alle vrouwen zonder hoofddoek als hoeren
De meeste dus wel.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Smaad en laster. Ik zie niet alle vrouwen zonder hoofddoek als hoeren
Die weg heeft ie al veel eerder gevonden, bleek niet te werken.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat is mijn mening en als je het niet aanstaat ga je maar lekker janken in feedback.
Modern betekent in dit geval 'een eigen keuze'. Er is niks mis met het dragen van spijkerbroeken, t-shirtjes en hoge hakken. Het moderniseren van deze vrouwen behelst dan ook niet per se alleen de kledingkeuze, maar meer de zelfstandige keuze. En ja, die kan afwijken van de voorschriften van de koran, omdat die voorschriften opgetekend zijn zo'n 16 eeuwen geleden. Tijden veranderen nu eenmaal en gelukkig gaan steeds meer moslima's met de tijd mee.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:40 schreef Ylias het volgende:
[..]
De Islam heeft richtlijnen voor het dragen van kleding. Voor de vrouw geldt dat zij niet al te strakke kleding draagt en alles bedekt behalve haar handen, voeten en haar gezicht. Maar als modern betekent het dragen van spijkerbroeken en hoge hakken in plaats van hoofddoekjes, dan wordt bij voorbaat de Islam al opzij gezet en is er geen sprake meer van een Islamitische levenswijze.
Maar als vrouwen uit eigen keuze een hoofddoek willen dragen, dan vind je ze opeens niet modern, ook al is het hun eigen keuze. Juistquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Modern betekent in dit geval 'een eigen keuze'. Er is niks mis met het dragen van spijkerbroeken, t-shirtjes en hoge hakken. Het moderniseren van deze vrouwen behelst dan ook niet per se alleen de kledingkeuze, maar meer de zelfstandige keuze. En ja, die kan afwijken van de voorschriften van de koran, omdat die voorschriften opgetekend zijn zo'n 16 eeuwen geleden. Tijden veranderen nu eenmaal en gelukkig gaan steeds meer moslima's met de tijd mee.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik heb respect voor elke mening, ook als jij vindt dat de meeste vrouwen hoeren zijn.
Ijzersterk argument mijn waarde. Ze zigzaggen alle kanten op met hun drogargumenten. Naar gelang het hun uitkomt veranderen ze van mening.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Maar als vrouwen uit eigen keuze een hoofddoek willen dragen, dan vind je ze opeens niet modern, ook al is het hun eigen keuze. Juist
Kirmizibeyaz haalt mij de woorden uit de mond. Je zult echt met betere argumenten moeten komen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Modern betekent in dit geval 'een eigen keuze'. Er is niks mis met het dragen van spijkerbroeken, t-shirtjes en hoge hakken. Het moderniseren van deze vrouwen behelst dan ook niet per se alleen de kledingkeuze, maar meer de zelfstandige keuze. En ja, die kan afwijken van de voorschriften van de koran, omdat die voorschriften opgetekend zijn zo'n 16 eeuwen geleden. Tijden veranderen nu eenmaal en gelukkig gaan steeds meer moslima's met de tijd mee.
In de zin die jij tussen aanhalingstekens zet wordt gesteld dat het beeld van een streng islamitisch Marokko waar vrouwen ondergeschikt zijn aan de man en alleen gesluierd over straat gaan niet klopt en dat vergelijk jij dus met de opmerking, dat in het beschaafde Nederland ook onbeschaafde ‘streng ongelovige’ mensen leven.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:33 schreef Ylias het volgende:
[..]
De opmerking is irrelevant, als je het in deze topic puur en alleen over het dragen van spijkerbroeken en hoge hakken wil hebben. Ik las in het betreffende nieuwsitem: " Wie denkt dat Marokko een streng islamitisch land is waar de vrouwen ondergeschikt zijn aan de man en alleen gesluierd over straat gaan, vergist zich". Met die opmerking voegde ik daaraan toe dat er in het beschaafde Nederland ook onbeschaafde "streng ongelovige" mensen leven. Of misschien vergis ik mij wel.
Dat valt duidelijk uit het nieuwsitem te halen en biedt een opening voor een goede discussie, maar in plaats daarvan houd jij je liever bezig met de alom bekende ‘hullie-doen-het-ook’ en ‘de-islam-is-goed’ retoriek.quote:De traditionele huisvrouw heeft in een groot deel van Marokko plaats gemaakt voor een moderne, geëmancipeerde vrouw met een goede baan.
In hun eigen tijd is daar niks op tegen. Maar zo gauw dit op werk of school niet geaccepteerd wordt en ze beginnen te roepen dat het verplicht is, dan zie ik geen eigen keuze meer, maar een verplichting.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Maar als vrouwen uit eigen keuze een hoofddoek willen dragen, dan vind je ze opeens niet modern, ook al is het hun eigen keuze. Juist
juist niet dat was meer noodzaak omdat we ons moesten beschermen tegen het milieuquote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:40 schreef Ylias het volgende:
[..]
De Islam is een levenswijze. Of je geeft je eraan over of niet.
Maar in de stenen tijdperk liepen ze er naakt bij. Zou dat ook modern en beschaafd zijn? De keuze om helemaal niets te dragen! We werden juist beschaafder doordat we onszelf gingen kleden.
Over Marokko kunnen we kort zijn. Sommige vrouwen daar kleden en gedragen zich westerser dan hier in het Westen. Niks nieuws aan.
[..]
Misschien, misschien? Ik weet het wel zeker. Het is geen Iran!
Ze kiezen er dan voor om zich te houden aan deze verplichting. Is dus geheel vrijwillig.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:54 schreef Gia het volgende:
[..]
In hun eigen tijd is daar niks op tegen. Maar zo gauw dit op werk of school niet geaccepteerd wordt en ze beginnen te roepen dat het verplicht is, dan zie ik geen eigen keuze meer, maar een verplichting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |