abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 februari 2007 @ 15:13:14 #1
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_46595405
Hier verder. Gaarne nu wel inhoudelijk en stabiel reageren. Respect is het uitgangspunt en ruwe soliditeit de regel.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_46595462
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Neen, dat recht heb ik niet. Daarom doe ik dat ook niet. Respect is het uitgangspunt, en de overeenkomst tussen ons allen is dat we allemaal mensen zijn. Echter mag ik best afwijzend staan tegenover het feit dat er hier in het westen op een legbatterij-achtige manier met vrouwen wordt omgegaan.

²
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 11:16 schreef BansheeBoy het volgende:
"Marokkaanse vrouw wordt modern." Ah, noemen ze dat zo dat er in de straten van Agadir op elke hoek een vrouw van lichte zeden staat.

²
En nog meer in Essay: Schaars geklede dames, oorzaak en aanleiding !
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 18:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Marokko is één grote rose buurt, ik zeg het niet graag, maar wat een hypocrisie kent dat land zeg.

²
En zo zijn er nog legio andere topics waarin jij totaal geen respect toont voor vrouwen.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_46595466
Ik constateer dat je lichtelijk masochistisch bent.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_46595478
Maar het topic Marokkaanse vrouw wordt modern. ging hierom
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:52 schreef wonko het volgende:

quote:
Wie denkt dat Marokko een streng islamitisch land is waar de vrouwen ondergeschikt zijn aan de man en alleen gesluierd over straat gaan, vergist zich.

Geëmancipeerd
Want er is de laatste jaren veel veranderd voor de Marokkaanse vrouw. Spijkerbroeken en hoge hakken in plaats van hoofddoekjes en djellaba's. De traditionele huisvrouw heeft in een groot deel van Marokko plaats gemaakt voor een moderne, geëmancipeerde vrouw met een goede baan.

Familiewet
Drie jaar geleden voerde het Parlement een nieuwe familiewet in die vrouwen dezelfde rechten en plichten geeft als mannen. Kritiek dat deze wet, en de verworven vrijheden in strijd zouden zijn met de islam, wordt door werkende vrouwen onmiddellijk van de hand gewezen.

Ontslag
Twintig jaar geleden was het wel anders. Saloua Karkri-Belkeziz startte toen als eerste vrouw in Marokko een ICT bedrijf. Er namen zelfs mannen ontslag, omdat ze niet onder een vrouw wilden werken.

Platteland
Voor plattelandsvrouw is nog wel veel terrein te winnen. Want doordat veel plattelandsbewoners niet kunnen lezen en schrijven zijn zij niet op de hoogte van de familiewet.

Cultuuromslag
Er is een cultuuromslag nodig om die vrouwen en mannen mee te krijgen in de emancipatiebeweging, en dat gaat nog wel wat jaren duren.

Bron

Dit zijn nog eens goede ontwikkelingen. Laten we hopen dat dit rap doorzet en positieve invloed heeft op de gehele islamitische wereld.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 15:19:35 #5
13462 BansheeBoy
pi_46595581
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:15 schreef wonko het volgende:

[..]

[..]

En nog meer in Essay: Schaars geklede dames, oorzaak en aanleiding !
[..]

En zo zijn er nog legio andere topics waarin jij totaal geen respect toont voor vrouwen.
Je moet de betreffende uitspraken in het licht van de context zien. Ik ga er dan ook vanuit dat je torso mans genoeg is om dit te begrijpen, maar dit terzijde. Dat Marokko één grote rose buurt is, daarmee chargeer ik bewust, ik bedoel daarmee dat het de verkeerde kant opgaat, de dubelle moraal in Marokko is angstaanjagend.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_46595633
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je moet de betreffende uitspraken in het licht van de context zien. Ik ga er dan ook vanuit dat je torso mans genoeg is om dit te begrijpen, maar dit terzijde. Dat Marokko één grote rose buurt is, daarmee chargeer ik bewust, ik bedoel daarmee dat het de verkeerde kant opgaat, de dubelle moraal in Marokko is angstaanjagend.

²
Jaja, jouw moederland is een grote hoerenkit en daarom zijn de vrouwen hier allemaal hoeren omdat ze zelf bepalen wat ze dragen...we kennen je stompzinnige retoriek ondertussen.
pi_46595638
Het is normaal, maar feitelijk wanhopig, dat traditionele machten en autoriteiten het niet eens zijn met de veranderingen die Mohammed VI heeft doorgevoerd, bang dat ze zijn macht te verliezen.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 15:21:53 #8
13462 BansheeBoy
pi_46595647
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:15 schreef damian5700 het volgende:
Ik constateer dat je lichtelijk masochistisch bent.
Dat idee had ik ook, maar er valt zo moeilijk inhoudelijk te discussieren met Wonko, of is dat juist één van de kernmerken van een masochist?

Dat het moeilijk is zie ik als een uitdaging, ik heb hem al een hoop bijgebracht vandaag, met veel dingen is hij het gelukkig met me eens geworden.

²
  Moderator / Redactie FP vrijdag 23 februari 2007 @ 15:21:54 #9
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_46595648
Dus vrouwen moeten anoniem in een huis gehouden worden, klaar om een man op zn wenken te bedienen en af en toe slaag te ontvangen wanneer de man daar zin in heeft?
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_46595669
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:21 schreef damian5700 het volgende:
Het is normaal, maar feitelijk wanhopig, dat traditionele machten en autoriteiten het niet eens zijn met de veranderingen die Mohammed VI heeft doorgevoerd, bang dat ze zijn macht te verliezen.
Dat zie je terug bij manntjes als BSB...die trappen wild in paniek om zich heen omdat ze controle verliezen.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 15:23:00 #11
13462 BansheeBoy
pi_46595681
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dus vrouwen moeten anoniem in een huis gehouden worden, klaar om een man op zn wenken te bedienen en af en toe slaag te ontvangen wanneer de man daar zin in heeft?
Alleen de middelste optie is een juiste, maar dat geldt net zo goed voor de (ruwe) man

²
pi_46595696
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:21 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat idee had ik ook, maar er valt zo moeilijk inhoudelijk te discussieren met Wonko, of is dat juist één van de kernmerken van een masochist?

Dat het moeilijk is zie ik als een uitdaging, ik heb hem al een hoop bijgebracht vandaag, met veel dingen is hij het gelukkig met me eens geworden.

²
Wahahaha, ach knullie toch.
pi_46595697
quote:
Als dat is wat je met je vrouw kant afspreken, waarom niet? Iedereen moet zelf maar weten wat hij of zij binnenshuis doet.
pi_46595770
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:22 schreef wonko het volgende:

[..]

Dat zie je terug bij manntjes als BSB...die trappen wild in paniek om zich heen omdat ze controle verliezen.
Idd
  vrijdag 23 februari 2007 @ 15:27:33 #15
13462 BansheeBoy
pi_46595822
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:22 schreef wonko het volgende:

[..]

Uiteindelijk moet iedereen voor zich bepalen hoe hij of zij wil leven, alleen is dit een forum dus mag ik als visionair toch mijn visie aangaande bepaalde zaken met jullie delen? Is een retorische vraag overigens.

²
pi_46595894
het fok ruk topic
pi_46595901
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Uiteindelijk moet iedereen voor zich bepalen hoe hij of zij wil leven, alleen is dit een forum dus mag ik als visionair toch mijn visie aangaande bepaalde zaken met jullie delen? Is een retorische vraag overigens.

²
Wel gutsy dat je jezelf een visionair vind. respect.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 15:30:57 #18
13462 BansheeBoy
pi_46595933
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wel gutsy dat je jezelf een visionair vind. respect.
Nee hoor: Is Bansheeboy een visionair?

²
pi_46596018
De topictitel had beter kunnen zijn:

Nederlandse inteelt marokkanen kunnen het niet hebben dat vrouwen in Marokko rechten en en eigen wil krijgen.

1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_46596031
Wees gerust BSB. Alle grote visionairs in de geschiedenis hebben veel onbegrip ondervonden. Je moet maar zo denken, zij zijn de dommen met hun achtergestelde denkbeelden.
pi_46596032
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee hoor: Is Bansheeboy een visionair?

²
Ik zal me later eens verdiepen in je essays, en kijken of ik tot de conclusie kom of je een visionair bent of iemand die poep verkoopt, maar nu is het vrijdag, dus heb ik even andere dingen aan mijn hoofd.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 15:35:26 #22
13462 BansheeBoy
pi_46596054
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
De topictitel had beter kunnen zijn:

Nederlandse inteelt marokkanen kunnen het niet hebben dat vrouwen in Marokko rechten krijgen.

Goede titel. Ik vraag het even in feedback.

²
pi_46596155
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
kijk soms heb je wel wat vissionairs
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 15:56:56 #24
3542 Gia
User under construction
pi_46596750
Ergens zit er wel iets in wat BSB zegt. Oeps, zeg IK dat?
Hoe mensen zich kleden heeft niks te maken met modern of niet-modern.
Waar het om gaat is het loskomen van een bepaalde mate van onderdrukking. De vrije keuze van een vrouw om zich in haar vrije tijd te kleden hoe ze wil. Of dat nu een tent of een spijkerbroek is. Het is modern dat een vrouw dat zelf mag beslissen en dat die beslissing niet door de omgeving of het geloof opgelegd wordt.

Het hele respectverhaaltje van Kirmi en BSB is totaal onzin, want het maakt niet uit hoe een vrouw gekleed is, je moet altijd respect voor elkaar hebben, zelfs al loopt iemand in zijn blote kont.
pi_46596771
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:16 schreef wonko het volgende:
[..]
Dit is niet zo opzienbarend nieuws. Van alle Arabische landen is Marokko de meeste moderne en westers gerichte land. Logisch dat de Marokkaanse vrouw daar als eerste doorbreekt. Nu de rest nog.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2007 15:57:58 ]
pi_46596989
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Zelfs daar word je verkeerd begrepen.
pi_46597000
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:57 schreef addictivebeat het volgende:

[..]

Dit is niet zo opzienbarend nieuws. Van alle Arabische landen is Marokko de meeste moderne en westers gerichte land. Logisch dat de Marokkaanse vrouw daar als eerste doorbreekt. Nu de rest nog.
Ik was in de veronderstelling dat dat Tunesie was ?
  vrijdag 23 februari 2007 @ 16:12:17 #28
13462 BansheeBoy
pi_46597207
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:56 schreef Gia het volgende:

Het hele respectverhaaltje van Kirmi en BSB is totaal onzin, want het maakt niet uit hoe een vrouw gekleed is, je moet altijd respect voor elkaar hebben, zelfs al loopt iemand in zijn blote kont.
Maar als een vrouw een hoofddoekje draagt hebben jullie daar geen respect voor? Jullie proberen echt kromme zaken recht te breien.

²
  vrijdag 23 februari 2007 @ 16:13:45 #29
13462 BansheeBoy
pi_46597249
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 16:05 schreef wonko het volgende:

[..]

Zelfs daar word je verkeerd begrepen.
Ja inderdaad. Wat is een banaan vraag???

²
  vrijdag 23 februari 2007 @ 16:16:30 #30
3542 Gia
User under construction
pi_46597327
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 16:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Maar als een vrouw een hoofddoekje draagt hebben jullie daar geen respect voor? Jullie proberen echt kromme zaken recht te breien.

²
Hoezo hebben wij geen respect voor die vrouw? Dat hebben we, in elk geval, ik wel.
Dat het niet overal mag is een andere zaak.
Een spijkerbroek mag ook niet overal. Op de meeste werkplekken mag een vrouw, zelfs met 40 graden, geen korte broek aan.
pi_46597349
quote:

[..]

²
wel respect alleen wel vraag tekens over het waarom
pi_46597368
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 16:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Wat is een banaan vraag???

²
je hebt het nog serieus gedaan ook link naar topic
pi_46597523
quote:

[..]

²
Wel voor de draagster niet voor de gedachtengang erachter en de voorrechten die men ermee krijgt.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 16:23:06 #34
13462 BansheeBoy
pi_46597562
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 16:21 schreef wonko het volgende:

[..]

Wel voor de draagster niet voor de gedachtengang erachter en de voorrechten die men ermee krijgt.
Bedankt voor de bevestiging.

²
pi_46597639
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 16:23 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Bedankt voor de bevestiging.

²
behalve online janken wat doe je nog meer in het leven een serieuze vraag
pi_46597837
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik zal me later eens verdiepen in je essays, en kijken of ik tot de conclusie kom of je een visionair bent of iemand die poep verkoopt, maar nu is het vrijdag, dus heb ik even andere dingen aan mijn hoofd.
Wel een luier omdoen hoor.....
pi_46597958
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 16:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

behalve online janken wat doe je nog meer in het leven een serieuze vraag
Nou ja, hij heeft hier natuurlijk wel een punt.
pi_46598031
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 16:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou ja, hij heeft hier natuurlijk wel een punt.
buiten dat ik had een willekeurige post van hem kunnen quotten
pi_46607566
quote:
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Als dat is wat je met je vrouw kant afspreken, waarom niet? Iedereen moet zelf maar weten wat hij of zij binnenshuis doet.
Wil je hiermee zeggen dat als je je vrouw binnenshuis slaat wel goed is?
Ik hoop toch van niet.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_46607637
Hoe kun je nu met een vrouw afspreken dat ze als ze af en toe niet luistert een pak rammel krijgt.
pi_46609191
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:56 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

[..]

Ik hoop toch van niet.
Ik ben inderdaad bang dat dat juist wel is wat ie wil zeggen. Maar als de vrouw in kwestie daar verder zelf geen moeite mee heeft, dan kun je daar verder weinig over zeggen, en dat kun je alleen maar tussen de regels door lezen.
pi_46609810
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad bang dat dat juist wel is wat ie wil zeggen. Maar als de vrouw in kwestie daar verder zelf geen moeite mee heeft, dan kun je daar verder weinig over zeggen, en dat kun je alleen maar tussen de regels door lezen.
Ik ga nog steeds uit van het goede van de mens, dus ik wacht nog even op zijn repley.
pi_46609865
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:02 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Ik ga nog steeds uit van het goede van de mens, dus ik wacht nog even op zijn repley.
Wat je wil, maar verwacht er niet teveel van.
pi_46610775
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:56 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

[..]

Ik hoop toch van niet.
Ik weet niet hoe dat bij jullie thuis heet, maar bij ons heten afspraken in huis gewoon afspraken in huis. Dat jij het gelijk naar geweld toe trekt zegt mij meer over jou. Als moslim keur ik ongeoorloofd geweld altijd af.
pi_46612564
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe dat bij jullie thuis heet, maar bij ons heten afspraken in huis gewoon afspraken in huis. Dat jij het gelijk naar geweld toe trekt zegt mij meer over jou. Als moslim keur ik ongeoorloofd geweld altijd af.
Daarmee ontwijk je wel weer mooi de vraag maat. Jij houd wel van een beetje puzzelen, niet ?
pi_46612662
Jouw eerste inhoudelijke reactie, ooit, moet anders ook nog komen.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 00:30:15 #47
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_46612676
Als ze dan voortaan ook wat eerder de beentjes uit elkaar doen komt het helemaal in orde hier.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_46613166
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 00:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Jouw eerste inhoudelijke reactie, ooit, moet anders ook nog komen.
Dit keer val ik je niet eens aan, ik zou gewoon graag eens zien dat je open kaart speelt inplaats van steeds met van die ontwijkende antwoorden te komen. Als jij inhoudelijke antwoorden wil, zal je eerst moeten ophouden met verstoppertje te spelen.
pi_46615464
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Je vind het waarschijnlijk dan ook niet erg dat ik wil meedelen dat je visie vergelijkbaar is met een gierwagen die door de Keukenhof jakkert?

Voordat er misverstanden ontstaan; deze vraag s retorisch bedoeld.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 02:50:11 #50
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_46615899
quote:
Ontslag
Twintig jaar geleden was het wel anders. Saloua Karkri-Belkeziz startte toen als eerste vrouw in Marokko een ICT bedrijf. Er namen zelfs mannen ontslag, omdat ze niet onder een vrouw wilden werken.
Ik heb zelfs mensen ontslag moeten geven omdat ze zich niet konden vinden dat een vrouw boven hun positie zat.
pi_46615972
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 02:50 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik heb zelfs mensen ontslag moeten geven omdat ze zich niet konden vinden dat een vrouw boven hun positie zat.
Terwijl het toch zo mooi is....de positie van een vrouw boven je...
pi_46616001
hahhahahaha, dit gaat een groot aantal Islamieten niet leuk vinden.
Heeft een jasje uitgedaan....
pi_46618368
quote:

[..]

Volgens mij is een pak slaag toch echt geweld. lees nog eens goed:

quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]

Aangezien jij met je antwoord geen afstand deed van dat gedeelte van de post, vond in mijn vraag wel terecht, en moet je de zaak niet gaan verdraaien.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 12:09:53 #54
13462 BansheeBoy
pi_46619767
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 02:50 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Meervoud? Waren het Moslims?

²
  zaterdag 24 februari 2007 @ 12:32:17 #55
89730 Drugshond
pi_46620284
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Meervoud? Waren het Moslims?

²
Mjah, spijtig maar waar. Deze mensen waren niet gewend dat ze met een vrouw moesten samenwerken die boven hun positie stond. Laat staan dat de werkorders in goede aarde vielen.
Geeft enigzinds een verkeerd beeld omdat er zat moslims zijn op de werkvloer die wel volledig functioneren. Maar voor diegene die vervallen in oer-conservatieve opvattingen met bijbehorende achterklap kunnen wat mij betreft de portier/beveiliging een handje schudden. En hun heil elders gaan zoeken.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 12:32:34 #56
3542 Gia
User under construction
pi_46620289
quote:
Als moslim keur ik ongeoorloofd geweld altijd af.
Tja, maar wat is dan geoorloofd geweld?
pi_46620336
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 12:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, maar wat is dan geoorloofd geweld?
Dat is aan een moslim voorbehouden.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 12:42:26 #58
3542 Gia
User under construction
pi_46620502
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 12:34 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat is aan een moslim voorbehouden.
Dat vraag ik me dus af. Ergens in de koran staat dat je een vrouw die je van ontrouw verdenkt mag kastijden. Iets van die strekking. Is dat dan geoorloofd geweld? Omdat het in de koran staat?

Ik denk dat geweld nooit geoorloofd is, tenzij uit zelfverdediging.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 13:38:03 #59
13462 BansheeBoy
pi_46621870
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 12:32 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Mjah, spijtig maar waar. Deze mensen waren niet gewend dat ze met een vrouw moesten samenwerken die boven hun positie stond. Laat staan dat de werkorders in goede aarde vielen.
Is dit na je tijd bij Simac? Ben je hogerop gekomen dat je mensen kunt ontslaan? En....waarom is dit moeilijk voor me te geloven, volgens de meeste Fok!kers ben ik een extremist of een fundamentalist, maar ook ik heb jaren onder een vrouw gewerkt, probleemloos.

²
  zaterdag 24 februari 2007 @ 13:39:01 #60
13462 BansheeBoy
pi_46621908
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 12:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus af. Ergens in de koran staat dat je een vrouw die je van ontrouw verdenkt mag kastijden. Iets van die strekking. Is dat dan geoorloofd geweld? Omdat het in de koran staat?
Alles wat in de Koran staat is geoorloofd! Alles. Maar bekijk zaken wel in de juiste context.

²
pi_46622190
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 13:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Alles wat in de Koran staat is geoorloofd! Alles. Maar bekijk zaken wel in de juiste context.

²
Of de context juist is, is onderhevig aan subjectiviteit.
pi_46623095
quote:

[..]

²
1e gebod: Koran is wet
2e gebod: Zie 1e gebod
pi_46626094
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Hier verder. Gaarne nu wel inhoudelijk en stabiel reageren. Respect is het uitgangspunt en ruwe soliditeit de regel.

²
probeer je zinnen eens te vertalen naar het marokkaans en dan weer terug vertalen naar het nederlands. misschien dat je er dan wel achterkomt waarom je bullshitboy bent
pi_46641023
quote:

[..]

²
Dat is ook zo'n mooie excuus-zin. Niemand weet namelijk wat de juiste context is. De ene moslim zegt namelijk dat men de tanden met een vijgentak moet poetsen omdat "de profeet" dat ook deet en de andere verkondigt integratie onder de vlag van assimilatie. Hier in NL is er maar een echte oplossing voor moslims: er uit sodemieteren!
Heeft een jasje uitgedaan....
  zaterdag 24 februari 2007 @ 23:53:20 #65
89730 Drugshond
pi_46642146
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Is dit na je tijd bij Simac? Ben je hogerop gekomen dat je mensen kunt ontslaan? En....waarom is dit moeilijk voor me te geloven, volgens de meeste Fok!kers ben ik een extremist of een fundamentalist, maar ook ik heb jaren onder een vrouw gewerkt, probleemloos.

²
Na mijn tijd. Maar ik sindsdien veel rare dingenmeegemaakt. Ook veel goeie dingen trouwens.
BSB je bent niet het probleem in deze materie. Sterker nog ik werk met moslims samen (voor mij zijn ze geen anker voor iets vreemds of zo). Grosso fun je mijn functie omschrijven als planning-coordinator (80 mensen onder mij), maar in werkelijkheid ben ik een flipperkast met diverse netwerken (met gewogen oordeel).
Voor mij is de beste samenleving een kleurrijke samenleving (in al of zijn facetten). En dat we het soms niet eens zijn..... ach.... so be it. Zolang het maar een beetje fair gaat.
Er lopen trouwens veel kaaskoppen rond met een licht getint kleurtje
pi_46642586
De vrouwen worden modern en de mannen worden extreem uit frustatratie.
Over 100 jaar weet niemand het meer
  zondag 25 februari 2007 @ 00:11:48 #67
13462 BansheeBoy
pi_46642736
quote:
Op zondag 25 februari 2007 00:07 schreef heracles het volgende:
De vrouwen worden modern en de mannen worden extreem uit frustatratie.
Ook zo'n typische papegaaien methode van aanvoeren van "argumenten", als we het maar vaak genoeg roepen wordt het vanzelf wel een argument. Dit is 100% wederzijdse onzin.

²

[ Bericht 2% gewijzigd door BansheeBoy op 25-02-2007 00:49:09 ]
pi_46643063
Okeeeeee

De marrokanen waren toch al niet zo extreem islamitisch. Nooit geweest. De Berbers al helemaal niet. Het zijn gewoon vaak klootzakken. Maar sommige zijn dan ook weer niet.
Leuke meisjes. Jammer dat ze nooit wat mogen maar ze kunnen leuk flirten. Alleen de horken dragen meestal doekjes. En intelligent zijn ze ook. Steeds meer marokkaanse vrouwen gaan naar de universiteit.
Raar dat dat alleen vrouwen zijn. Marokkaanse mannen doen het wat minder goed. Dat komt zeker omdat marokkaanse vrouwen aan meer regeletjes gebonden zijn dan mannen die daarom vaak ontsporen.
Over 100 jaar weet niemand het meer
pi_46647627
quote:
Op zondag 25 februari 2007 00:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ook zo'n typische papegaaien methode van aanvoeren van "argumenten", als we het maar vaak genoeg roepen wordt het vanzelf wel een argument. Dit is 100% wederzijdse onzin.

²
Wahahahaha...pot ketel...balk splinter zegt de gek.
pi_46654486
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 16:08 schreef PVV het volgende:

[..]

probeer je zinnen eens te vertalen naar het marokkaans en dan weer terug vertalen naar het nederlands. misschien dat je er dan wel achterkomt waarom je bullshitboy bent
Bullshitboy!!! Gewèldig!!!
  zondag 25 februari 2007 @ 18:49:34 #71
3542 Gia
User under construction
pi_46665548
quote:
Op zondag 25 februari 2007 14:05 schreef progrock het volgende:

[..]

Bullshitboy!!! Gewèldig!!!
Echt?
pi_46669534
quote:
[..]
Klopt helemaal. niks tegenin te brengen, daar zijn ze een stuk ''beter''. Maar ze pakken die idioten daar dan ook een stuk harder aan. Wat wij hier hebben is i.h.a. wel een heel ander slag. Daar in marokko lachen ze zich de ballen uit hun broek dat we die idioten van ze hier binnen gelaten hebben. Ze weten daar niet hoe hard ze good riddance moeten zeggen
  zondag 25 februari 2007 @ 20:34:42 #73
13462 BansheeBoy
pi_46669932
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:25 schreef siggi het volgende:

[..]

Klopt helemaal. niks tegenin te brengen, daar zijn ze een stuk ''beter''. Maar ze pakken die idioten daar dan ook een stuk harder aan. Wat wij hier hebben is i.h.a. wel een heel ander slag. Daar in marokko lachen ze zich de ballen uit hun broek dat we die idioten van ze hier binnen gelaten hebben. Ze weten daar niet hoe hard ze good riddance moeten zeggen
Puur wetenschappelijk benaderd is je stukje tekst verre van de waarheid. Je gebruikt de steeds meer befaamd wordende papegaaienmethode (zeker op Fok!), en elke keer maar naroepen, dan wordt het vanzelf wel een geldig argument, hoopt men althans. Helaas is dit niet de manier waarop de mods en ik hebben afgesproken een geldig discours te vormen.

Ik reken op je begrip en hoop dat je dit beseft.

²
  zondag 25 februari 2007 @ 20:37:47 #74
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_46670058
en bansheeboy ontwaak je een beetje uit je slappe dromen
pi_46671450
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Puur wetenschappelijk benaderd is je stukje tekst verre van de waarheid. Je gebruikt de steeds meer befaamd wordende papegaaienmethode (zeker op Fok!), en elke keer maar naroepen, dan wordt het vanzelf wel een geldig argument, hoopt men althans. Helaas is dit niet de manier waarop de mods en ik hebben afgesproken een geldig discours te vormen.

²
Ja joh....? Is dat puur wetenschappelijk benaderd zo? En ik gebruik steeds dezelfe p-methode op fok? Ben wel benieuwd waar je dat dan op baseert, laatste post voor vandaag van mij is al aantal maanden geleden. En misschien is het niet een p-methode maar hebben meer en meer mensen hier in Nederland het helemaal gehad met dat soort lui. Eén generatie met integratieproblemen, geen probleem, tweede gerneratie.... OK vind ik al minder maar geef ze de tijd, drie generaties en nog steeds geen succes, dan is mijn geduld op.
pi_46673272
quote:

[..]

²
En weer een pot ketel verhaal.
  maandag 26 februari 2007 @ 08:15:17 #77
3542 Gia
User under construction
pi_46685505
quote:

[..]

²
En hoe vaker jij smijt met de term 'papegaaienmethode', hoe meer jij denkt overtuigend over te komen?
Dit is, geloof ik, al de vierde keer dat je hiermee pareert. Kun je nu echt niks nieuws bedenken?
pi_46685662
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 23:24 schreef de_kolonel het volgende:

[..]

Dat is ook zo'n mooie excuus-zin. Niemand weet namelijk wat de juiste context is. De ene moslim zegt namelijk dat men de tanden met een vijgentak moet poetsen omdat "de profeet" dat ook deet en de andere verkondigt integratie onder de vlag van assimilatie. Hier in NL is er maar een echte oplossing voor moslims: er uit sodemieteren!
Is dit de account van Michiel Smit ofzo? Sinds je politiek niet meer actief bent post je maar 50 x per dag op FOk?
PWBF
  maandag 26 februari 2007 @ 09:33:26 #79
13462 BansheeBoy
pi_46686273
quote:
Op maandag 26 februari 2007 08:15 schreef Gia het volgende:

[..]

En hoe vaker jij smijt met de term 'papegaaienmethode', hoe meer jij denkt overtuigend over te komen?
Dit is, geloof ik, al de vierde keer dat je hiermee pareert. Kun je nu echt niks nieuws bedenken?
Al zou ik 50 keer zeggen dat als ik 1 en 1 optel 2 krijg, het blijft waarheid.

²
pi_46690507
quote:
Op maandag 26 februari 2007 09:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Al zou ik 50 keer zeggen dat als ik 1 en 1 optel 2 krijg, het blijft waarheid.

²
Je lijkt Goebels wel. Leugens maskeren en blijven herhalen totdat deze als waarheid aangenomen zijn. En die cliche discussie maniertjes van je zijn ook heel vermakelijk.
  maandag 26 februari 2007 @ 12:48:41 #81
13462 BansheeBoy
pi_46691159
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:25 schreef wonko het volgende:

[..]

Je lijkt Goebels wel. Leugens maskeren en blijven herhalen totdat deze als waarheid aangenomen zijn.
Ja, dat is wat ik noem de papegaaienmethode. Helaas veelal gebruikt door Fok!kers. Ik houd me er verre van, ik benader de discours dan ook wetenschappelijk.

²
  maandag 26 februari 2007 @ 12:51:32 #82
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_46691254
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, dat is wat ik noem de papegaaienmethode. Helaas veelal gebruikt door Fok!kers. Ik houd me er verre van, ik benader de discours dan ook wetenschappelijk.

²
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_46728874
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:51 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

en het ergste is nog wel dat hij het zelf ook nog geloofd
  dinsdag 27 februari 2007 @ 13:05:03 #84
3542 Gia
User under construction
pi_46729242
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en het ergste is nog wel dat hij het zelf ook nog geloofd
Ja, puur wetenschappelijke benadering door iemand die gevormd is door een programma als 'zeg 'ns AAA'!!!
pi_46733603
Vast een kleurtje in het hoofddoek.
pi_46739348
Ik ben misschien achterlijk voor de meesten, ik ben tenslotte moslim. Maar wat moet ik conctreet verstaan onder "Marokkaanse vrouw wordt modern"?. En waarom zou modern zijn niet samen kunnen gaan met de Islam? Kan een moslima niet modern zijn? Of zijn "positieve termen" zoals beschaafdheid, moderniteit onverenigbaar met de Islam?

De meeste ellende voor vrouwen zoals vrouwenbesnijdenis, uithuwelijken, eerwraak etc. hebben niets maar dan ook niets met de Islam te maken. Het heeft meer te maken met culturele, sociale of politieke kwesties. Maar voor velen is het een sport geworden om het de Islam aan te rekenen. Die zijn hier dan ook niet om te discussieren en te leren over de Islam, maar enkel om de discussie zelf.

Al meer dan 1400 jaar geleden zijn de rechten voor de vrouw in de Islam vastgelegd. Ik durf toe te geven dat als de Marokkaanse vrouw in Marokko van deze rechten kon en mocht genieten zij het nu veel beter had als nu. Ach, sommige nederlanders kunnen hun handjes ook niet huis houden. Hiermee wil ik zeggen dat die geen haar beter zijn en dat niet iedereen moet denken dat het hier in Nederland perfect is. Al zijn de regels hier beschaafd, de mensen zijn dat niet altijd. Dat zal helaas altijd zo blijven.
  woensdag 28 februari 2007 @ 08:50:24 #87
3542 Gia
User under construction
pi_46762301
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:42 schreef Ylias het volgende:
Ik ben misschien achterlijk voor de meesten, ik ben tenslotte moslim. Maar wat moet ik conctreet verstaan onder "Marokkaanse vrouw wordt modern"?. En waarom zou modern zijn niet samen kunnen gaan met de Islam? Kan een moslima niet modern zijn? Of zijn "positieve termen" zoals beschaafdheid, moderniteit onverenigbaar met de Islam?
Waar het hier over gaat is het maken van eigen keuzes wat betreft kleding. Marokkaanse vrouwen gaan steeds vaker westerse kleding dragen, zoals spijkerbroeken, shirts e.d.

Misschien liggen ze ook wel in bikini te zonnen! Of misschien wel topless??

Wat vind je daarvan als dat zo is?
  woensdag 28 februari 2007 @ 09:38:45 #88
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46763159
Zijn de rechten nu wel of niet door de Islam bepaald dan? 1400 jaar geleden vastgelegd, óf cultureel, wat is het nou? Dat is juist de discussie waar men mee zit, zijn de wanstanden nu wel of niet een gevolg van cultuur/omgeving/whatever, of inherent aan de religie? Dat kan je inderdaad ook doortrekken naar misstanden in andere religies.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_46793915
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:42 schreef Ylias het volgende:

De meeste ellende voor vrouwen zoals vrouwenbesnijdenis, uithuwelijken, eerwraak etc. hebben niets maar dan ook niets met de Islam te maken. Het heeft meer te maken met culturele, sociale of politieke kwesties. Maar voor velen is het een sport geworden om het de Islam aan te rekenen. Die zijn hier dan ook niet om te discussieren en te leren over de Islam, maar enkel om de discussie zelf.

Al meer dan 1400 jaar geleden zijn de rechten voor de vrouw in de Islam vastgelegd. Ik durf toe te geven dat als de Marokkaanse vrouw in Marokko van deze rechten kon en mocht genieten zij het nu veel beter had als nu. Ach, sommige nederlanders kunnen hun handjes ook niet huis houden. Hiermee wil ik zeggen dat die geen haar beter zijn en dat niet iedereen moet denken dat het hier in Nederland perfect is. Al zijn de regels hier beschaafd, de mensen zijn dat niet altijd. Dat zal helaas altijd zo blijven.
Helaas verval je van een goede inhoudelijke aanzet in het alom bekende 'jij-bakken'. Anders leg even de relevantie uit van de opmerking, dat sommige Nederlanders hun handjes niet kunnen thuishouden, met de strekking van deze topic over het modern worden van de Marokkaanse vrouw of begin een topic over Nederlanders die hun handjes niet kunnen thuishouden, als je daarover zo graag van gedachte wil wisselen.
Verder vind ik het toch enigszins achterlijk dat je de opmerking plaatst, dat de rechten voor vrouwen 1400 jaar geleden zijn vastgelegd, omdat het juist in deze topic gaat over het loskomen van die dogmatische benadering. Wanneer je zou beweren dat de 1400 jaar geleden opgetekende vrouwenrechten zo veelomvattend zijn, dan wil ik benadrukken dat het vooral gaat om de aanspraak daarop die tot voor kort zelfs wettelijk werd ontzegd.
Mohammed VI heeft pas in 2004 het Marokkaans islamitisch familierecht enigszins geliberaliseerd dat in theorie weliswaar de Marokkaanse vrouw meer rechten geeft, maar wel in strijd is met de soera van de Koran die de onderwerping van vrouw voorschrijft.
Bovendien nemen fundamentalistische krachten binnen Marokko de introductie van deze nieuwe wet door Mohammed VI niet in dank af, wat de veronderstelling neer kan zetten, dat zeker op laag niveau in de samenleving waarschijnlijk niets wezenlijks in de sociale rol van de Marokkaanse vrouw verandert.
En over de laatse regel zou ik ook met dezelde beredenatie kunnen zeggen, dat met onbeschaafde wetten (lees:wetten die de niet gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen propageren), de mensen dat niet altijd zijn.
Jammer voor deze vrouwen, dat ze dat vaak wel zijn.
pi_46846432
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Waar het hier over gaat is het maken van eigen keuzes wat betreft kleding. Marokkaanse vrouwen gaan steeds vaker westerse kleding dragen, zoals spijkerbroeken, shirts e.d.
De Islam heeft richtlijnen voor het dragen van kleding. Voor de vrouw geldt dat zij niet al te strakke kleding draagt en alles bedekt behalve haar handen, voeten en haar gezicht. Maar als modern betekent het dragen van spijkerbroeken en hoge hakken in plaats van hoofddoekjes, dan wordt bij voorbaat de Islam al opzij gezet en is er geen sprake meer van een Islamitische levenswijze.
De Islam is een levenswijze. Of je geeft je eraan over of niet.

Maar in de stenen tijdperk liepen ze er naakt bij. Zou dat ook modern en beschaafd zijn? De keuze om helemaal niets te dragen! We werden juist beschaafder doordat we onszelf gingen kleden.

Over Marokko kunnen we kort zijn. Sommige vrouwen daar kleden en gedragen zich westerser dan hier in het Westen. Niks nieuws aan.
quote:
Misschien liggen ze ook wel in bikini te zonnen! Of misschien wel topless??
Misschien, misschien? Ik weet het wel zeker . Het is geen Iran!
pi_46846790
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:40 schreef Ylias het volgende:

[..]

De Islam heeft richtlijnen voor het dragen van kleding. Voor de vrouw geldt dat zij niet al te strakke kleding draagt en alles bedekt behalve haar handen, voeten en haar gezicht. Maar als modern betekent het dragen van spijkerbroeken en hoge hakken in plaats van hoofddoekjes, dan wordt bij voorbaat de Islam al opzij gezet en is er geen sprake meer van een Islamitische levenswijze.

Maar in de stenen tijdperk liepen ze er naakt bij. Zou dat ook modern en beschaafd zijn? De keuze om helemaal niets te dragen! We werden juist beschaafder doordat we onszelf gingen kleden.Over Marokko kunnen we kort zijn. Sommige vrouwen daar kleden en gedragen zich westerser dan hier in het Westen. Niks nieuws aan.
[..]

Wat heeft kleding met beschaafdheid te maken?
pi_46847218
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Alles.
Ja, volgens jouw indoctrinatie leer.
pi_46847455
En volgens de algemeen geldende fatsoensnormen. Dat jij geen fatsoen kent wil nog niet zeggen dat iedereen er zo over denkt.
pi_46847720
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:38 schreef gr8w8 het volgende:
Zijn de rechten nu wel of niet door de Islam bepaald dan? 1400 jaar geleden vastgelegd, óf cultureel, wat is het nou? Dat is juist de discussie waar men mee zit, zijn de wanstanden nu wel of niet een gevolg van cultuur/omgeving/whatever, of inherent aan de religie? Dat kan je inderdaad ook doortrekken naar misstanden in andere religies.
De Islam kent geen wetboek zoals we die hier in Nederland kennen. De rechten en plichten van de moslim zijn verwerkt in de Koran toen die werd neergezonden. Voor de komst van de Islam kende de Arabische cultuur geen rechten voor de vrouwen. Dat wil niet zeggen dat alle vrouwen slecht werden behandeld, voordat iemand denkt dat ik de indruk wil wekken dat er voor de komst van de Islam alles slecht was. Het verhandelen van vrouwen, het levend begraven van pasgeboren meisjes etc. was voor de komst van de Islam iets van de Arabische cultuur. Met de komst van de Islam zijn dat soort culturele wandaden verboden geworden en heeft de vrouw duidelijke rechten gekregen. Dus je moet je voorstellen dat de Profeet Mohamed (vzmh) over vrouwenrechten begon te preken terwijl er voorheen geen enkel vrouwenrecht bestond. En zeker geen mensenrechtenorganistaties. In het westen waren ze wat moderner, daar verbranden ze sommige vrouwen levend ipv levend begraven .

Dit is een goed stuk op Wikipedia over oa. de rechten van de vrouw in de Islam. http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam_en_mensenrechten en http://users.pandora.be/myprojects/peace/rechten.html

Hier kun je lezen dat de Islam meer dan 1400 jaar geleden al vrouwen sommige rechten heeft toegekend, die bijvoorbeeld pas in de 20e eeuw in Europa aan de vrouwen zijn toegekend. En dan wordt de Islam verweten van vrouwonvriendelijkheid? Er is zeker wel een gelijkheid tussen man en vrouw in de Islam. Maar dat een vrouw bijvoorbeeld minder erft dan een man wil niet zeggen dat er sprake is van minderwaardigheid van de vrouw. Voor een onwetende die de Islam wil bekritiseren is dat genoeg bewijs van ongelijkheid tussen man en vrouw, mits hij niet verder kijkt of wil kijken. De vrouw mag het geerfde immers houden terwijl de man zorg moet dragen voor het gezin. De een krijgt een nettoloon de ander een brutoloon, die het een en ander nog moet afdragen en dus nog verplichtingen heeft (bij wijze van). Zelfs de naam Allah is noch mannelijk noch vrouwelijk. Terwijl God wel een mannelijk woord is, dus wie moet wie beschuldigen van vrouwonvriendelijk??. En zo heeft de man bepaalde rechten over de vrouw maar ook andersom.

Ik weet wel zeker dat als ieder gelovige zich ook naar de regels van het geloof, ongeacht welk geloof, gedraagt er minder wantoestanden zijn.

Er kan zeker wel terecht kritiek worden geleverd op veel moslimlanden wat betreft mensenrechten. Maar voordat je een link wil leggen naar de Islam moet je je eerst afvragen of je wel te maken hebt met een land die de Islamitische wetgeving toepast. In Marokko is er geen islamitische wetgeving.
pi_46848198
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En volgens de algemeen geldende fatsoensnormen. Dat jij geen fatsoen kent wil nog niet zeggen dat iedereen er zo over denkt.
Dat jij met je indoctrinatieleer vrouwen zonder hoofddoek als hoeren ziet zegt meer over jou en je leer.
pi_46848414
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:27 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat jij met je indoctrinatieleer vrouwen zonder hoofddoek als hoeren ziet zegt meer over jou en je leer.
Smaad en laster. Ik zie niet alle vrouwen zonder hoofddoek als hoeren
pi_46848454
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 00:22 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Helaas verval je van een goede inhoudelijke aanzet in het alom bekende 'jij-bakken'. Anders leg even de relevantie uit van de opmerking, dat sommige Nederlanders hun handjes niet kunnen thuishouden, met de strekking van deze topic over het modern worden van de Marokkaanse vrouw of begin een topic over Nederlanders die hun handjes niet kunnen thuishouden, als je daarover zo graag van gedachte wil wisselen.
De opmerking is irrelevant, als je het in deze topic puur en alleen over het dragen van spijkerbroeken en hoge hakken wil hebben. Ik las in het betreffende nieuwsitem: " Wie denkt dat Marokko een streng islamitisch land is waar de vrouwen ondergeschikt zijn aan de man en alleen gesluierd over straat gaan, vergist zich". Met die opmerking voegde ik daaraan toe dat er in het beschaafde Nederland ook onbeschaafde "streng ongelovige" mensen leven. Of misschien vergis ik mij wel.
pi_46848735
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat is mijn mening en als je het niet aanstaat ga je maar lekker janken in feedback.
pi_46848911
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

De meeste dus wel.
pi_46848919
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:40 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

blaat
offtopic
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:04:36 #102
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46849637
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:40 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat is mijn mening en als je het niet aanstaat ga je maar lekker janken in feedback.
Die weg heeft ie al veel eerder gevonden, bleek niet te werken.
Welkom bij de V&D der webfora.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:07:40 #103
3542 Gia
User under construction
pi_46849739
quote:

[..]

Modern betekent in dit geval 'een eigen keuze'. Er is niks mis met het dragen van spijkerbroeken, t-shirtjes en hoge hakken. Het moderniseren van deze vrouwen behelst dan ook niet per se alleen de kledingkeuze, maar meer de zelfstandige keuze. En ja, die kan afwijken van de voorschriften van de koran, omdat die voorschriften opgetekend zijn zo'n 16 eeuwen geleden. Tijden veranderen nu eenmaal en gelukkig gaan steeds meer moslima's met de tijd mee.
pi_46849917
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:45 schreef wonko het volgende:

[..]

De meeste dus wel.
Ik heb respect voor elke mening, ook als jij vindt dat de meeste vrouwen hoeren zijn.
pi_46850038
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Modern betekent in dit geval 'een eigen keuze'. Er is niks mis met het dragen van spijkerbroeken, t-shirtjes en hoge hakken. Het moderniseren van deze vrouwen behelst dan ook niet per se alleen de kledingkeuze, maar meer de zelfstandige keuze. En ja, die kan afwijken van de voorschriften van de koran, omdat die voorschriften opgetekend zijn zo'n 16 eeuwen geleden. Tijden veranderen nu eenmaal en gelukkig gaan steeds meer moslima's met de tijd mee.
Maar als vrouwen uit eigen keuze een hoofddoek willen dragen, dan vind je ze opeens niet modern, ook al is het hun eigen keuze. Juist
pi_46850213
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik heb respect voor elke mening, ook als jij vindt dat de meeste vrouwen hoeren zijn.

Leuk geprobeerd.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:58:55 #107
13462 BansheeBoy
pi_46853444
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Maar als vrouwen uit eigen keuze een hoofddoek willen dragen, dan vind je ze opeens niet modern, ook al is het hun eigen keuze. Juist
Ijzersterk argument mijn waarde. Ze zigzaggen alle kanten op met hun drogargumenten. Naar gelang het hun uitkomt veranderen ze van mening.

²
pi_46856610
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Kirmizibeyaz haalt mij de woorden uit de mond. Je zult echt met betere argumenten moeten komen.

Tijden veranderen niet, maar de mens verandert continu. Ik had het in mijn vorige reactie over dat het vroeger normaal was in de arabische cultuur dat er soms pasgeboren meisjes levend werden begraven. Ik vraag me af wat het wezenlijke verschil is met bijvoorbeeld de abortus nu. Of is het "modern" als een vrouw die keus mag maken? In beide gevallen beroof je iemand van het leven.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 02:48:16 #109
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_46869785
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:33 schreef Ylias het volgende:

[..]

De opmerking is irrelevant, als je het in deze topic puur en alleen over het dragen van spijkerbroeken en hoge hakken wil hebben. Ik las in het betreffende nieuwsitem: " Wie denkt dat Marokko een streng islamitisch land is waar de vrouwen ondergeschikt zijn aan de man en alleen gesluierd over straat gaan, vergist zich". Met die opmerking voegde ik daaraan toe dat er in het beschaafde Nederland ook onbeschaafde "streng ongelovige" mensen leven. Of misschien vergis ik mij wel.
In de zin die jij tussen aanhalingstekens zet wordt gesteld dat het beeld van een streng islamitisch Marokko waar vrouwen ondergeschikt zijn aan de man en alleen gesluierd over straat gaan niet klopt en dat vergelijk jij dus met de opmerking, dat in het beschaafde Nederland ook onbeschaafde ‘streng ongelovige’ mensen leven.

Je vergist je dus door te stellen, dat het modern worden en emanciperen van de Marokkaanse vrouw vergelijkbaar is aan onbeschaafde en ‘streng ongelovige’ mensen in Nederland. Alsof je wilt stellen, dat sociaal-maatschappelijke vooruitgang per definitie onbeschaafd is.
In elk geval is de vergelijking tussen het moderner worden van de Marokkaanse vrouw en onbeschaafde, ‘streng ongelovige’ mensen in Nederland irrelevant, maar ook onzinnig.
Temeer omdat je stelt, dat de relevantie van jouw opmerking, dat Nederlanders hun handjes niet kunnen thuishouden, bijdraagt aan het verruimen van de discussie met meer dan alleen het wisselen van gedachte over het dragen van spijkerbroeken en hoge hakken. Dat is totale nonsens.
Deze topic gaat helemaal niet over kleding (want dan zou het wel in Lifestyle staan), maar over emancipatie.
quote:
De traditionele huisvrouw heeft in een groot deel van Marokko plaats gemaakt voor een moderne, geëmancipeerde vrouw met een goede baan.
Dat valt duidelijk uit het nieuwsitem te halen en biedt een opening voor een goede discussie, maar in plaats daarvan houd jij je liever bezig met de alom bekende ‘hullie-doen-het-ook’ en ‘de-islam-is-goed’ retoriek.
Ergo, jij bent je behoorlijk aan het vergissen.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 10:54:37 #110
3542 Gia
User under construction
pi_46872190
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

In hun eigen tijd is daar niks op tegen. Maar zo gauw dit op werk of school niet geaccepteerd wordt en ze beginnen te roepen dat het verplicht is, dan zie ik geen eigen keuze meer, maar een verplichting.
pi_46874378
quote:

[..]

Maar in de stenen tijdperk liepen ze er naakt bij. Zou dat ook modern en beschaafd zijn? De keuze om helemaal niets te dragen! We werden juist beschaafder doordat we onszelf gingen kleden.

Over Marokko kunnen we kort zijn. Sommige vrouwen daar kleden en gedragen zich westerser dan hier in het Westen. Niks nieuws aan.
[..]

juist niet dat was meer noodzaak omdat we ons moesten beschermen tegen het milieu
  zaterdag 8 mei 2010 @ 01:54:34 #112
13462 BansheeBoy
pi_81166572
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 10:54 schreef Gia het volgende:

[..]

In hun eigen tijd is daar niks op tegen. Maar zo gauw dit op werk of school niet geaccepteerd wordt en ze beginnen te roepen dat het verplicht is, dan zie ik geen eigen keuze meer, maar een verplichting.
Ze kiezen er dan voor om zich te houden aan deze verplichting. Is dus geheel vrijwillig.

²
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')