abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 februari 2007 @ 12:48:41 #81
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_46691159
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:25 schreef wonko het volgende:

[..]

Je lijkt Goebels wel. Leugens maskeren en blijven herhalen totdat deze als waarheid aangenomen zijn.
Ja, dat is wat ik noem de papegaaienmethode. Helaas veelal gebruikt door Fok!kers. Ik houd me er verre van, ik benader de discours dan ook wetenschappelijk.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 26 februari 2007 @ 12:51:32 #82
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_46691254
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, dat is wat ik noem de papegaaienmethode. Helaas veelal gebruikt door Fok!kers. Ik houd me er verre van, ik benader de discours dan ook wetenschappelijk.

²
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_46728874
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:51 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

en het ergste is nog wel dat hij het zelf ook nog geloofd
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 27 februari 2007 @ 13:05:03 #84
3542 Gia
User under construction
pi_46729242
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en het ergste is nog wel dat hij het zelf ook nog geloofd
Ja, puur wetenschappelijke benadering door iemand die gevormd is door een programma als 'zeg 'ns AAA'!!!
pi_46733603
Vast een kleurtje in het hoofddoek.
pi_46739348
Ik ben misschien achterlijk voor de meesten, ik ben tenslotte moslim. Maar wat moet ik conctreet verstaan onder "Marokkaanse vrouw wordt modern"?. En waarom zou modern zijn niet samen kunnen gaan met de Islam? Kan een moslima niet modern zijn? Of zijn "positieve termen" zoals beschaafdheid, moderniteit onverenigbaar met de Islam?

De meeste ellende voor vrouwen zoals vrouwenbesnijdenis, uithuwelijken, eerwraak etc. hebben niets maar dan ook niets met de Islam te maken. Het heeft meer te maken met culturele, sociale of politieke kwesties. Maar voor velen is het een sport geworden om het de Islam aan te rekenen. Die zijn hier dan ook niet om te discussieren en te leren over de Islam, maar enkel om de discussie zelf.

Al meer dan 1400 jaar geleden zijn de rechten voor de vrouw in de Islam vastgelegd. Ik durf toe te geven dat als de Marokkaanse vrouw in Marokko van deze rechten kon en mocht genieten zij het nu veel beter had als nu. Ach, sommige nederlanders kunnen hun handjes ook niet huis houden. Hiermee wil ik zeggen dat die geen haar beter zijn en dat niet iedereen moet denken dat het hier in Nederland perfect is. Al zijn de regels hier beschaafd, de mensen zijn dat niet altijd. Dat zal helaas altijd zo blijven.
  woensdag 28 februari 2007 @ 08:50:24 #87
3542 Gia
User under construction
pi_46762301
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:42 schreef Ylias het volgende:
Ik ben misschien achterlijk voor de meesten, ik ben tenslotte moslim. Maar wat moet ik conctreet verstaan onder "Marokkaanse vrouw wordt modern"?. En waarom zou modern zijn niet samen kunnen gaan met de Islam? Kan een moslima niet modern zijn? Of zijn "positieve termen" zoals beschaafdheid, moderniteit onverenigbaar met de Islam?
Waar het hier over gaat is het maken van eigen keuzes wat betreft kleding. Marokkaanse vrouwen gaan steeds vaker westerse kleding dragen, zoals spijkerbroeken, shirts e.d.

Misschien liggen ze ook wel in bikini te zonnen! Of misschien wel topless??

Wat vind je daarvan als dat zo is?
  woensdag 28 februari 2007 @ 09:38:45 #88
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46763159
Zijn de rechten nu wel of niet door de Islam bepaald dan? 1400 jaar geleden vastgelegd, óf cultureel, wat is het nou? Dat is juist de discussie waar men mee zit, zijn de wanstanden nu wel of niet een gevolg van cultuur/omgeving/whatever, of inherent aan de religie? Dat kan je inderdaad ook doortrekken naar misstanden in andere religies.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_46793915
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:42 schreef Ylias het volgende:

De meeste ellende voor vrouwen zoals vrouwenbesnijdenis, uithuwelijken, eerwraak etc. hebben niets maar dan ook niets met de Islam te maken. Het heeft meer te maken met culturele, sociale of politieke kwesties. Maar voor velen is het een sport geworden om het de Islam aan te rekenen. Die zijn hier dan ook niet om te discussieren en te leren over de Islam, maar enkel om de discussie zelf.

Al meer dan 1400 jaar geleden zijn de rechten voor de vrouw in de Islam vastgelegd. Ik durf toe te geven dat als de Marokkaanse vrouw in Marokko van deze rechten kon en mocht genieten zij het nu veel beter had als nu. Ach, sommige nederlanders kunnen hun handjes ook niet huis houden. Hiermee wil ik zeggen dat die geen haar beter zijn en dat niet iedereen moet denken dat het hier in Nederland perfect is. Al zijn de regels hier beschaafd, de mensen zijn dat niet altijd. Dat zal helaas altijd zo blijven.
Helaas verval je van een goede inhoudelijke aanzet in het alom bekende 'jij-bakken'. Anders leg even de relevantie uit van de opmerking, dat sommige Nederlanders hun handjes niet kunnen thuishouden, met de strekking van deze topic over het modern worden van de Marokkaanse vrouw of begin een topic over Nederlanders die hun handjes niet kunnen thuishouden, als je daarover zo graag van gedachte wil wisselen.
Verder vind ik het toch enigszins achterlijk dat je de opmerking plaatst, dat de rechten voor vrouwen 1400 jaar geleden zijn vastgelegd, omdat het juist in deze topic gaat over het loskomen van die dogmatische benadering. Wanneer je zou beweren dat de 1400 jaar geleden opgetekende vrouwenrechten zo veelomvattend zijn, dan wil ik benadrukken dat het vooral gaat om de aanspraak daarop die tot voor kort zelfs wettelijk werd ontzegd.
Mohammed VI heeft pas in 2004 het Marokkaans islamitisch familierecht enigszins geliberaliseerd dat in theorie weliswaar de Marokkaanse vrouw meer rechten geeft, maar wel in strijd is met de soera van de Koran die de onderwerping van vrouw voorschrijft.
Bovendien nemen fundamentalistische krachten binnen Marokko de introductie van deze nieuwe wet door Mohammed VI niet in dank af, wat de veronderstelling neer kan zetten, dat zeker op laag niveau in de samenleving waarschijnlijk niets wezenlijks in de sociale rol van de Marokkaanse vrouw verandert.
En over de laatse regel zou ik ook met dezelde beredenatie kunnen zeggen, dat met onbeschaafde wetten (lees:wetten die de niet gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen propageren), de mensen dat niet altijd zijn.
Jammer voor deze vrouwen, dat ze dat vaak wel zijn.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_46846432
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Waar het hier over gaat is het maken van eigen keuzes wat betreft kleding. Marokkaanse vrouwen gaan steeds vaker westerse kleding dragen, zoals spijkerbroeken, shirts e.d.
De Islam heeft richtlijnen voor het dragen van kleding. Voor de vrouw geldt dat zij niet al te strakke kleding draagt en alles bedekt behalve haar handen, voeten en haar gezicht. Maar als modern betekent het dragen van spijkerbroeken en hoge hakken in plaats van hoofddoekjes, dan wordt bij voorbaat de Islam al opzij gezet en is er geen sprake meer van een Islamitische levenswijze.
De Islam is een levenswijze. Of je geeft je eraan over of niet.

Maar in de stenen tijdperk liepen ze er naakt bij. Zou dat ook modern en beschaafd zijn? De keuze om helemaal niets te dragen! We werden juist beschaafder doordat we onszelf gingen kleden.

Over Marokko kunnen we kort zijn. Sommige vrouwen daar kleden en gedragen zich westerser dan hier in het Westen. Niks nieuws aan.
quote:
Misschien liggen ze ook wel in bikini te zonnen! Of misschien wel topless??
Misschien, misschien? Ik weet het wel zeker . Het is geen Iran!
pi_46846790
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:40 schreef Ylias het volgende:

[..]

De Islam heeft richtlijnen voor het dragen van kleding. Voor de vrouw geldt dat zij niet al te strakke kleding draagt en alles bedekt behalve haar handen, voeten en haar gezicht. Maar als modern betekent het dragen van spijkerbroeken en hoge hakken in plaats van hoofddoekjes, dan wordt bij voorbaat de Islam al opzij gezet en is er geen sprake meer van een Islamitische levenswijze.
De Islam is een levenswijze. Of je geeft je eraan over of niet.

Maar in de stenen tijdperk liepen ze er naakt bij. Zou dat ook modern en beschaafd zijn? De keuze om helemaal niets te dragen! We werden juist beschaafder doordat we onszelf gingen kleden.Over Marokko kunnen we kort zijn. Sommige vrouwen daar kleden en gedragen zich westerser dan hier in het Westen. Niks nieuws aan.
[..]

Misschien, misschien? Ik weet het wel zeker . Het is geen Iran!
Wat heeft kleding met beschaafdheid te maken?
pi_46847218
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Alles.
Ja, volgens jouw indoctrinatie leer.
pi_46847455
En volgens de algemeen geldende fatsoensnormen. Dat jij geen fatsoen kent wil nog niet zeggen dat iedereen er zo over denkt.
pi_46847720
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:38 schreef gr8w8 het volgende:
Zijn de rechten nu wel of niet door de Islam bepaald dan? 1400 jaar geleden vastgelegd, óf cultureel, wat is het nou? Dat is juist de discussie waar men mee zit, zijn de wanstanden nu wel of niet een gevolg van cultuur/omgeving/whatever, of inherent aan de religie? Dat kan je inderdaad ook doortrekken naar misstanden in andere religies.
De Islam kent geen wetboek zoals we die hier in Nederland kennen. De rechten en plichten van de moslim zijn verwerkt in de Koran toen die werd neergezonden. Voor de komst van de Islam kende de Arabische cultuur geen rechten voor de vrouwen. Dat wil niet zeggen dat alle vrouwen slecht werden behandeld, voordat iemand denkt dat ik de indruk wil wekken dat er voor de komst van de Islam alles slecht was. Het verhandelen van vrouwen, het levend begraven van pasgeboren meisjes etc. was voor de komst van de Islam iets van de Arabische cultuur. Met de komst van de Islam zijn dat soort culturele wandaden verboden geworden en heeft de vrouw duidelijke rechten gekregen. Dus je moet je voorstellen dat de Profeet Mohamed (vzmh) over vrouwenrechten begon te preken terwijl er voorheen geen enkel vrouwenrecht bestond. En zeker geen mensenrechtenorganistaties. In het westen waren ze wat moderner, daar verbranden ze sommige vrouwen levend ipv levend begraven .

Dit is een goed stuk op Wikipedia over oa. de rechten van de vrouw in de Islam. http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam_en_mensenrechten en http://users.pandora.be/myprojects/peace/rechten.html

Hier kun je lezen dat de Islam meer dan 1400 jaar geleden al vrouwen sommige rechten heeft toegekend, die bijvoorbeeld pas in de 20e eeuw in Europa aan de vrouwen zijn toegekend. En dan wordt de Islam verweten van vrouwonvriendelijkheid? Er is zeker wel een gelijkheid tussen man en vrouw in de Islam. Maar dat een vrouw bijvoorbeeld minder erft dan een man wil niet zeggen dat er sprake is van minderwaardigheid van de vrouw. Voor een onwetende die de Islam wil bekritiseren is dat genoeg bewijs van ongelijkheid tussen man en vrouw, mits hij niet verder kijkt of wil kijken. De vrouw mag het geerfde immers houden terwijl de man zorg moet dragen voor het gezin. De een krijgt een nettoloon de ander een brutoloon, die het een en ander nog moet afdragen en dus nog verplichtingen heeft (bij wijze van). Zelfs de naam Allah is noch mannelijk noch vrouwelijk. Terwijl God wel een mannelijk woord is, dus wie moet wie beschuldigen van vrouwonvriendelijk??. En zo heeft de man bepaalde rechten over de vrouw maar ook andersom.

Ik weet wel zeker dat als ieder gelovige zich ook naar de regels van het geloof, ongeacht welk geloof, gedraagt er minder wantoestanden zijn.

Er kan zeker wel terecht kritiek worden geleverd op veel moslimlanden wat betreft mensenrechten. Maar voordat je een link wil leggen naar de Islam moet je je eerst afvragen of je wel te maken hebt met een land die de Islamitische wetgeving toepast. In Marokko is er geen islamitische wetgeving.
pi_46848198
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En volgens de algemeen geldende fatsoensnormen. Dat jij geen fatsoen kent wil nog niet zeggen dat iedereen er zo over denkt.
Dat jij met je indoctrinatieleer vrouwen zonder hoofddoek als hoeren ziet zegt meer over jou en je leer.
pi_46848414
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:27 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat jij met je indoctrinatieleer vrouwen zonder hoofddoek als hoeren ziet zegt meer over jou en je leer.
Smaad en laster. Ik zie niet alle vrouwen zonder hoofddoek als hoeren
pi_46848454
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 00:22 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Helaas verval je van een goede inhoudelijke aanzet in het alom bekende 'jij-bakken'. Anders leg even de relevantie uit van de opmerking, dat sommige Nederlanders hun handjes niet kunnen thuishouden, met de strekking van deze topic over het modern worden van de Marokkaanse vrouw of begin een topic over Nederlanders die hun handjes niet kunnen thuishouden, als je daarover zo graag van gedachte wil wisselen.
De opmerking is irrelevant, als je het in deze topic puur en alleen over het dragen van spijkerbroeken en hoge hakken wil hebben. Ik las in het betreffende nieuwsitem: " Wie denkt dat Marokko een streng islamitisch land is waar de vrouwen ondergeschikt zijn aan de man en alleen gesluierd over straat gaan, vergist zich". Met die opmerking voegde ik daaraan toe dat er in het beschaafde Nederland ook onbeschaafde "streng ongelovige" mensen leven. Of misschien vergis ik mij wel.
pi_46848735
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat is mijn mening en als je het niet aanstaat ga je maar lekker janken in feedback.
pi_46848911
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

De meeste dus wel.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')