abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46848919
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:40 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

blaat
offtopic
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:04:36 #102
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46849637
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:40 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat is mijn mening en als je het niet aanstaat ga je maar lekker janken in feedback.
Die weg heeft ie al veel eerder gevonden, bleek niet te werken.
Welkom bij de V&D der webfora.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:07:40 #103
3542 Gia
User under construction
pi_46849739
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:40 schreef Ylias het volgende:

[..]

De Islam heeft richtlijnen voor het dragen van kleding. Voor de vrouw geldt dat zij niet al te strakke kleding draagt en alles bedekt behalve haar handen, voeten en haar gezicht. Maar als modern betekent het dragen van spijkerbroeken en hoge hakken in plaats van hoofddoekjes, dan wordt bij voorbaat de Islam al opzij gezet en is er geen sprake meer van een Islamitische levenswijze.
Modern betekent in dit geval 'een eigen keuze'. Er is niks mis met het dragen van spijkerbroeken, t-shirtjes en hoge hakken. Het moderniseren van deze vrouwen behelst dan ook niet per se alleen de kledingkeuze, maar meer de zelfstandige keuze. En ja, die kan afwijken van de voorschriften van de koran, omdat die voorschriften opgetekend zijn zo'n 16 eeuwen geleden. Tijden veranderen nu eenmaal en gelukkig gaan steeds meer moslima's met de tijd mee.
pi_46849917
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:45 schreef wonko het volgende:

[..]

De meeste dus wel.
Ik heb respect voor elke mening, ook als jij vindt dat de meeste vrouwen hoeren zijn.
pi_46850038
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Modern betekent in dit geval 'een eigen keuze'. Er is niks mis met het dragen van spijkerbroeken, t-shirtjes en hoge hakken. Het moderniseren van deze vrouwen behelst dan ook niet per se alleen de kledingkeuze, maar meer de zelfstandige keuze. En ja, die kan afwijken van de voorschriften van de koran, omdat die voorschriften opgetekend zijn zo'n 16 eeuwen geleden. Tijden veranderen nu eenmaal en gelukkig gaan steeds meer moslima's met de tijd mee.
Maar als vrouwen uit eigen keuze een hoofddoek willen dragen, dan vind je ze opeens niet modern, ook al is het hun eigen keuze. Juist
pi_46850213
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik heb respect voor elke mening, ook als jij vindt dat de meeste vrouwen hoeren zijn.

Leuk geprobeerd.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:58:55 #107
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_46853444
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Maar als vrouwen uit eigen keuze een hoofddoek willen dragen, dan vind je ze opeens niet modern, ook al is het hun eigen keuze. Juist
Ijzersterk argument mijn waarde. Ze zigzaggen alle kanten op met hun drogargumenten. Naar gelang het hun uitkomt veranderen ze van mening.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_46856610
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Kirmizibeyaz haalt mij de woorden uit de mond. Je zult echt met betere argumenten moeten komen.

Tijden veranderen niet, maar de mens verandert continu. Ik had het in mijn vorige reactie over dat het vroeger normaal was in de arabische cultuur dat er soms pasgeboren meisjes levend werden begraven. Ik vraag me af wat het wezenlijke verschil is met bijvoorbeeld de abortus nu. Of is het "modern" als een vrouw die keus mag maken? In beide gevallen beroof je iemand van het leven.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 02:48:16 #109
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_46869785
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:33 schreef Ylias het volgende:

[..]

De opmerking is irrelevant, als je het in deze topic puur en alleen over het dragen van spijkerbroeken en hoge hakken wil hebben. Ik las in het betreffende nieuwsitem: " Wie denkt dat Marokko een streng islamitisch land is waar de vrouwen ondergeschikt zijn aan de man en alleen gesluierd over straat gaan, vergist zich". Met die opmerking voegde ik daaraan toe dat er in het beschaafde Nederland ook onbeschaafde "streng ongelovige" mensen leven. Of misschien vergis ik mij wel.
In de zin die jij tussen aanhalingstekens zet wordt gesteld dat het beeld van een streng islamitisch Marokko waar vrouwen ondergeschikt zijn aan de man en alleen gesluierd over straat gaan niet klopt en dat vergelijk jij dus met de opmerking, dat in het beschaafde Nederland ook onbeschaafde ‘streng ongelovige’ mensen leven.

Je vergist je dus door te stellen, dat het modern worden en emanciperen van de Marokkaanse vrouw vergelijkbaar is aan onbeschaafde en ‘streng ongelovige’ mensen in Nederland. Alsof je wilt stellen, dat sociaal-maatschappelijke vooruitgang per definitie onbeschaafd is.
In elk geval is de vergelijking tussen het moderner worden van de Marokkaanse vrouw en onbeschaafde, ‘streng ongelovige’ mensen in Nederland irrelevant, maar ook onzinnig.
Temeer omdat je stelt, dat de relevantie van jouw opmerking, dat Nederlanders hun handjes niet kunnen thuishouden, bijdraagt aan het verruimen van de discussie met meer dan alleen het wisselen van gedachte over het dragen van spijkerbroeken en hoge hakken. Dat is totale nonsens.
Deze topic gaat helemaal niet over kleding (want dan zou het wel in Lifestyle staan), maar over emancipatie.
quote:
De traditionele huisvrouw heeft in een groot deel van Marokko plaats gemaakt voor een moderne, geėmancipeerde vrouw met een goede baan.
Dat valt duidelijk uit het nieuwsitem te halen en biedt een opening voor een goede discussie, maar in plaats daarvan houd jij je liever bezig met de alom bekende ‘hullie-doen-het-ook’ en ‘de-islam-is-goed’ retoriek.
Ergo, jij bent je behoorlijk aan het vergissen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 10:54:37 #110
3542 Gia
User under construction
pi_46872190
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

In hun eigen tijd is daar niks op tegen. Maar zo gauw dit op werk of school niet geaccepteerd wordt en ze beginnen te roepen dat het verplicht is, dan zie ik geen eigen keuze meer, maar een verplichting.
pi_46874378
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:40 schreef Ylias het volgende:

[..]

De Islam heeft richtlijnen voor het dragen van kleding. Voor de vrouw geldt dat zij niet al te strakke kleding draagt en alles bedekt behalve haar handen, voeten en haar gezicht. Maar als modern betekent het dragen van spijkerbroeken en hoge hakken in plaats van hoofddoekjes, dan wordt bij voorbaat de Islam al opzij gezet en is er geen sprake meer van een Islamitische levenswijze.
De Islam is een levenswijze. Of je geeft je eraan over of niet.

Maar in de stenen tijdperk liepen ze er naakt bij. Zou dat ook modern en beschaafd zijn? De keuze om helemaal niets te dragen! We werden juist beschaafder doordat we onszelf gingen kleden.

Over Marokko kunnen we kort zijn. Sommige vrouwen daar kleden en gedragen zich westerser dan hier in het Westen. Niks nieuws aan.
[..]

Misschien, misschien? Ik weet het wel zeker . Het is geen Iran!
juist niet dat was meer noodzaak omdat we ons moesten beschermen tegen het milieu
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 8 mei 2010 @ 01:54:34 #112
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_81166572
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 10:54 schreef Gia het volgende:

[..]

In hun eigen tijd is daar niks op tegen. Maar zo gauw dit op werk of school niet geaccepteerd wordt en ze beginnen te roepen dat het verplicht is, dan zie ik geen eigen keuze meer, maar een verplichting.
Ze kiezen er dan voor om zich te houden aan deze verplichting. Is dus geheel vrijwillig.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')