Die weg heeft ie al veel eerder gevonden, bleek niet te werken.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat is mijn mening en als je het niet aanstaat ga je maar lekker janken in feedback.
Modern betekent in dit geval 'een eigen keuze'. Er is niks mis met het dragen van spijkerbroeken, t-shirtjes en hoge hakken. Het moderniseren van deze vrouwen behelst dan ook niet per se alleen de kledingkeuze, maar meer de zelfstandige keuze. En ja, die kan afwijken van de voorschriften van de koran, omdat die voorschriften opgetekend zijn zo'n 16 eeuwen geleden. Tijden veranderen nu eenmaal en gelukkig gaan steeds meer moslima's met de tijd mee.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:40 schreef Ylias het volgende:
[..]
De Islam heeft richtlijnen voor het dragen van kleding. Voor de vrouw geldt dat zij niet al te strakke kleding draagt en alles bedekt behalve haar handen, voeten en haar gezicht. Maar als modern betekent het dragen van spijkerbroeken en hoge hakken in plaats van hoofddoekjes, dan wordt bij voorbaat de Islam al opzij gezet en is er geen sprake meer van een Islamitische levenswijze.
Maar als vrouwen uit eigen keuze een hoofddoek willen dragen, dan vind je ze opeens niet modern, ook al is het hun eigen keuze. Juistquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Modern betekent in dit geval 'een eigen keuze'. Er is niks mis met het dragen van spijkerbroeken, t-shirtjes en hoge hakken. Het moderniseren van deze vrouwen behelst dan ook niet per se alleen de kledingkeuze, maar meer de zelfstandige keuze. En ja, die kan afwijken van de voorschriften van de koran, omdat die voorschriften opgetekend zijn zo'n 16 eeuwen geleden. Tijden veranderen nu eenmaal en gelukkig gaan steeds meer moslima's met de tijd mee.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik heb respect voor elke mening, ook als jij vindt dat de meeste vrouwen hoeren zijn.
Ijzersterk argument mijn waarde. Ze zigzaggen alle kanten op met hun drogargumenten. Naar gelang het hun uitkomt veranderen ze van mening.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Maar als vrouwen uit eigen keuze een hoofddoek willen dragen, dan vind je ze opeens niet modern, ook al is het hun eigen keuze. Juist
Kirmizibeyaz haalt mij de woorden uit de mond. Je zult echt met betere argumenten moeten komen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Modern betekent in dit geval 'een eigen keuze'. Er is niks mis met het dragen van spijkerbroeken, t-shirtjes en hoge hakken. Het moderniseren van deze vrouwen behelst dan ook niet per se alleen de kledingkeuze, maar meer de zelfstandige keuze. En ja, die kan afwijken van de voorschriften van de koran, omdat die voorschriften opgetekend zijn zo'n 16 eeuwen geleden. Tijden veranderen nu eenmaal en gelukkig gaan steeds meer moslima's met de tijd mee.
In de zin die jij tussen aanhalingstekens zet wordt gesteld dat het beeld van een streng islamitisch Marokko waar vrouwen ondergeschikt zijn aan de man en alleen gesluierd over straat gaan niet klopt en dat vergelijk jij dus met de opmerking, dat in het beschaafde Nederland ook onbeschaafde ‘streng ongelovige’ mensen leven.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:33 schreef Ylias het volgende:
[..]
De opmerking is irrelevant, als je het in deze topic puur en alleen over het dragen van spijkerbroeken en hoge hakken wil hebben. Ik las in het betreffende nieuwsitem: " Wie denkt dat Marokko een streng islamitisch land is waar de vrouwen ondergeschikt zijn aan de man en alleen gesluierd over straat gaan, vergist zich". Met die opmerking voegde ik daaraan toe dat er in het beschaafde Nederland ook onbeschaafde "streng ongelovige" mensen leven. Of misschien vergis ik mij wel.
Dat valt duidelijk uit het nieuwsitem te halen en biedt een opening voor een goede discussie, maar in plaats daarvan houd jij je liever bezig met de alom bekende ‘hullie-doen-het-ook’ en ‘de-islam-is-goed’ retoriek.quote:De traditionele huisvrouw heeft in een groot deel van Marokko plaats gemaakt voor een moderne, geėmancipeerde vrouw met een goede baan.
In hun eigen tijd is daar niks op tegen. Maar zo gauw dit op werk of school niet geaccepteerd wordt en ze beginnen te roepen dat het verplicht is, dan zie ik geen eigen keuze meer, maar een verplichting.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Maar als vrouwen uit eigen keuze een hoofddoek willen dragen, dan vind je ze opeens niet modern, ook al is het hun eigen keuze. Juist
juist niet dat was meer noodzaak omdat we ons moesten beschermen tegen het milieuquote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:40 schreef Ylias het volgende:
[..]
De Islam heeft richtlijnen voor het dragen van kleding. Voor de vrouw geldt dat zij niet al te strakke kleding draagt en alles bedekt behalve haar handen, voeten en haar gezicht. Maar als modern betekent het dragen van spijkerbroeken en hoge hakken in plaats van hoofddoekjes, dan wordt bij voorbaat de Islam al opzij gezet en is er geen sprake meer van een Islamitische levenswijze.
De Islam is een levenswijze. Of je geeft je eraan over of niet.
Maar in de stenen tijdperk liepen ze er naakt bij. Zou dat ook modern en beschaafd zijn? De keuze om helemaal niets te dragen! We werden juist beschaafder doordat we onszelf gingen kleden.
Over Marokko kunnen we kort zijn. Sommige vrouwen daar kleden en gedragen zich westerser dan hier in het Westen. Niks nieuws aan.
[..]
Misschien, misschien? Ik weet het wel zeker. Het is geen Iran!
Ze kiezen er dan voor om zich te houden aan deze verplichting. Is dus geheel vrijwillig.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:54 schreef Gia het volgende:
[..]
In hun eigen tijd is daar niks op tegen. Maar zo gauw dit op werk of school niet geaccepteerd wordt en ze beginnen te roepen dat het verplicht is, dan zie ik geen eigen keuze meer, maar een verplichting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |