quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:58 schreef XXXKarinXXX het volgende:
wel opletten met die schoolbordverf als je er echt op wilt gaan krijten. Op het werk hadden we een kast geschoolbordverfd en toen de kids erop hadden gekrijt wou het er mooi niet meer af.....
beetje jammer wel
Leuke kamer tot nu toe Kleintje, lime groen!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee dat is inderdaad een idee! De 2 langste muren zijn echt limegroen, dat knallende, de 2 korte muren zijn zachtgroen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:28 schreef Igraine het volgende:
Je kan die lime muur zo laten en alleen de lichtgroene muur roze maken. Of andersom. wordt het wel meisjesachtig, maar niet te zoet.
Of wat bedoel je anders?
Dat is nog een beetje afhankelijk van welke kleur die muur wordt, maar waarschijnlijk rozequote:Op woensdag 28 februari 2007 14:51 schreef Igraine het volgende:
Groen met roze is echt heel leuk vind ik. Bij de hema heb je nu allemaal van die leuke dozen in het roze met witte stippen en groen met witte stippen. En bij Ikea die mammut meubeltjes (stoeltjes en krukjes) ook in het groen en in het roze. Die hebben wij beneden staan, heel meisjesachtig vind ik.
Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Welke kleur wordt het gordijn?
Ja maarquote:Op maandag 5 maart 2007 08:08 schreef Kleintje het volgende:
Marit... wat een lief behang!!!
Leuk Beaker, dat het bij jullie ook al zo lekker opschiet! Maar we willen natuurlijk wel foto's zien
Oeh..quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:26 schreef Fuente het volgende:
Hier even een vraagje over de kinderkamer.
Sara's kamertje is nu Limegroen:
[afbeelding]
[afbeelding]
wow en dan noemen ze mij botquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:02 schreef sanni het volgende:
[..]
Oeh..Een ieder zijn meug hoor maar ik zou dus van deze kamer helemaal
worden.
Man dat groen...lijkt wel of ik een KPN gebouw/cel binnentreed.![]()
Nee dank je... je hebt me nu overtuigd andere kleuren te nemen.... ik werk bij KPNquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:02 schreef sanni het volgende:
[..]
worden.
"Altijd dichtbij" was suf geworden dus hebben ze de slogan maar veranderd in "sluit je aan". Ze hebben ook meteen het logo veranderd enzo.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:38 schreef bixister het volgende:
sinds je je moet aansluiten?
Mag je best vinden hoorquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:02 schreef sanni het volgende:
[..]
worden.
zit er ook nog een positieve kant aan jou eigenlijk?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:02 schreef sanni het volgende:
[..]
worden.
ze beginnen al te verschijnen op marktplaatsquote:Op donderdag 8 maart 2007 09:35 schreef Karin het volgende:
Jambo bedankt voor het aanbod.
Gisteravond hier in huis:
Ik: heb een hele mooie kast gezien voor Brams kamertje.
Peet: waar dan?
Ik: bij Ikea, lekker groot, kan eventueel ook speelgoed in.
Peet: mot dat ding kosten?
Ik: 279 euro
Peet: slik, we gaan eerst wel even kijken bij Leen Bakker en Kwantum.
Mocht dat niets worden ga ik hem wel overtuigen van deze kast.
super die wiegquote:Op zondag 11 maart 2007 19:12 schreef Beaker het volgende:
Oke, zoals beloofd hier wat foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Antieke wieg![]()
[afbeelding]
We gaan hem bekleden met een zwart met wit pepita-ruitjegaan we van de week aan beginnen
![]()
Inmiddels hebben we de vloerbedekking ook besteld en dat word binnen nu en 2 weken gelegd, het is de zelfde kleur bruin als de muur
Hebben er ook een hemel bij inderdaadquote:Op maandag 12 maart 2007 19:04 schreef Anitra het volgende:
[..]
super die wiegdie lijkt erg op de wieg waar ik, mijn broertje, mijn kinderen en de kinderen van mijn broertje ook. Het is wel een rotwerk met bekleden (dat verhaal krijgen we elke keer te horen van mijn moeder als hij weer in gebruik genomen gat worden).
De bodem moeten tegenwoordig gaten in trouwens.
Heb je de hemel er ook bij? ik wil wel een fotootje opzoeken van mijn wieg als je het leuk vind, da heb je ee idee hoe de orginele bekleding is vand e wieg, want ma heeft het als orgineel gedaan
Dat dacht ik ook, maar ze zijn zo leukquote:Op donderdag 15 maart 2007 17:41 schreef texelonia het volgende:
Design is een ander woord voor duur toch?
http://www.design4ever.nl(...)27-09160131-32663831quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:32 schreef Beaker het volgende:
![]()
Morgen komen ze de vloerbedekking leggen
![]()
Dan hoeven we alleen nog maar andere gordijnen en een andere lamp![]()
Iemand enig idee wat dit zou kosten?
[afbeelding]
Gezien bij loods5, maar heb werkelijk geen idee wat het moet kosten, het staat onder het kopje "design"
Kijk heeeeeeeel goed uit met rolgordijnen! Ik ken verhalen van kindjes die zich erin hebben opgehangen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:26 schreef Fuente het volgende:
Oh ze krijgt ook nieuwe gordijnen/rolgordijn, en haar toekomstige peuterbedje wordt ook wit, evenals haar huidige ledikantje.
ik heb ermee in mijn handen gestaan.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:32 schreef Beaker het volgende:
![]()
Morgen komen ze de vloerbedekking leggen
![]()
Dan hoeven we alleen nog maar andere gordijnen en een andere lamp![]()
Iemand enig idee wat dit zou kosten?
[afbeelding]
Gezien bij loods5, maar heb werkelijk geen idee wat het moet kosten, het staat onder het kopje "design"
Oh! die kast psat precies bij onze commode, ik wil graag een andere kast voor Emma zodat haar kast op onze kamer kan. Toch nog maar een keer overleggen hier!quote:Op maandag 12 maart 2007 20:11 schreef Karin het volgende:
Wij hebben vrijdag een kast gekocht voor Bram bij de Leen Bakker.
[afbeelding]
Kon er geen betere foto van vinden. Achter de linker deur zitten legplanken en achter de rechter deur 2 x hang onder elkaar. Onderop 2 lades. Best grote kast. Toch maar gekozen voor een witte kast, past beter overal bij en we weten nog niet wat voor bed hij over een paar jaar weer krijgt.
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:54 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ziet er leuk uit, jellyrose ! Dat lichtblauw (deken, laken) vind ik erg mooi.
We gaan ervan uit dat het dus een jongen wordt![]()
Aha, dacht al hoe wil ze die mieden dan toch vervoerenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:33 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Nee, het is toch echt een dubbele kinderwagen. Die groene voetenzakken op bovenstaande foto moet je er dus nu even bijdenken...Merk : Phil and Teds.
[afbeelding]
Vivi!!!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:18 schreef Vivi het volgende:
Die jurkjes
Ik moet echt nog een meisje zien te "regelen"...
Ja, Dean wordt al zo grootquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:10 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Vivi!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
kun je daar nu al aan denken???
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:09 schreef XXXKarinXXX het volgende:
hey crook! Mooi gedaan hoor!
Ik vind die schilderijtjes zo zo zo![]()
Waar heb je die gescoord?
quote:
Hihi zelfs ík heb al 2 halve kamers bij elkaar gezoht (één voor Noah en één voor toekomstige baby) en heb een word-bestand gemaakt met alle plaatjes enzow erin. En ik ben nog niet eens bezig met zwanger wordenquote:Op woensdag 2 mei 2007 11:07 schreef Nijna het volgende:
Die kamertjes... ik wil oooooohoooook.
Heb stiekum al eea "uitgezocht". Nu nog manlief ervan overtuigen dat dat echt is wat "we" willen, haha. Tot die tijd zwijmel ik nog maar even verder.
Ach, bruin.. grijs.. ik hou het op zwangerschapskleurenblindheidquote:Op woensdag 2 mei 2007 10:12 schreef Beaker het volgende:
Eigenlijk is het geen donkergrijs maar bruin![]()
net als de vloerbedekking!
Die wieg is superstoer...quote:Op zaterdag 5 mei 2007 11:14 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben nav een tip in het rammel topic helemaal verliefd geworden op de Leander hangwieg.![]()
http://www.babycare.nl/product_info.php?products_id=301
Die wil ik!
[afbeelding]
Dat dacht ik ook te zienquote:Op zondag 20 mei 2007 09:51 schreef LadyS het volgende:
volgens mij zie ik afplakband zittenWat een werk
Wel ontzettend gaaf
Ja, ik dus ookquote:
Ik vind het juist wel leuk dat het niet perse baby/kinder spul is - lekker fris en vrolijk en niet te zoet!quote:Op zondag 20 mei 2007 19:35 schreef doshi het volgende:
Wij hadden eerst een ander behang uitgekozen (met een soort giraffen), maar die was uitverkocht en dit was een goede 2e keuze. Is alleen eigenlijk geen kinderbehang, maar ik vond het heel mooi. Is ook in andere kleuren trouwens te krijgen (en niet zo heel duur, rond de 28 euro per rol).
Wat een leuk idee van die handjes-vissen!quote:Op zaterdag 19 mei 2007 23:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Meikes kamertje is al heel leuk hoor, een limegroene muur, de rest witte muren en witte meubeltjes, maar wat heb ik nou ineens weer bedacht....
Ik wil van 1 witte muur een aquarium maken, schilderen dus.
Met water, waterplantjes, visjes (ik vind het ook zo leuk om visjes van een handafdruk(van meike dan he) te maken, en dan elke maand een nieuw visje op de muur erbij ofzo)
Maar mijn vriend vindt het nog niet zo'n strak plan; hij is wel tevreden zoals het nu is! Mannen.....grrr
Hoe krijg ik hem zover?
Laat dit topic nou "foto's van de kinderkamer" heten...quote:Op zaterdag 5 mei 2007 19:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
Mijn zus heeft de babykamer al aangeschaft, althans besteld
duurt toch nog 12 weken ofzo voordat ie er is, dus je kan niet vroeg genoeg zijn haha.
Maar ze kwamen deze tegen, vonden m leuk én hij was nog leuk betaalbaar
(kan alleen geen foto ervan vinden)
Wat een mooie slaapkamer!!!quote:Op maandag 21 mei 2007 15:04 schreef Beaker het volgende:
Wieg staat in de slaapkamer
[afbeelding]
[afbeelding]
En het bed op klossenquote:Op maandag 21 mei 2007 15:04 schreef Beaker het volgende:
Wieg staat in de slaapkamer
[afbeelding]
[afbeelding]
Waarom hebben jullie eigenlijk daarvoor gekozen? Is een ziekenhuisbed niet makkelijker? Die zetten wij gewoon in de woonkamer (mijjn vrouw wil wel in het ziekenhuis bevallen).quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:03 schreef thecrook het volgende:
En het bed op klossen![]()
Viel vannacht in een afgrond toen ik moest plassen![]()
Ik vind dat niet zo gewoon hoorquote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:24 schreef doshi het volgende:
[..]
Waarom hebben jullie eigenlijk daarvoor gekozen? Is een ziekenhuisbed niet makkelijker? Die zetten wij gewoon in de woonkamer (mijjn vrouw wil wel in het ziekenhuis bevallen).
A) omdat onze woonkamer op de eerste etage is (ik zie mezelf al zeulen met een ziekenhuisbed)quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:24 schreef doshi het volgende:
[..]
Waarom hebben jullie eigenlijk daarvoor gekozen? Is een ziekenhuisbed niet makkelijker? Die zetten wij gewoon in de woonkamer (mijjn vrouw wil wel in het ziekenhuis bevallen).
Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn vrouw gaat bevallen in een wit bed met zulke mooie murenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:47 schreef thecrook het volgende:
A) omdat onze woonkamer op de eerste etage is (ik zie mezelf al zeulen met een ziekenhuisbed)
B) heb je de foto's die mijn wederhelft heeft geplaatst niet gezien? De slaapkamer is zoooooo mooi (zelfs met klossen)
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:04 schreef doshi het volgende:
[..]
Hebben jullie ook foto's van de babykamer? Ziet die er ook zo strak uit?
Daarom bevalt ze ook in het ziekenhuisquote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:04 schreef doshi het volgende:
[..]
Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn vrouw gaat bevallen in een wit bed met zulke mooie muren
Die klossen zien er trouwens wel ok uit, ik dacht echt dat het dikke blokken ijzer waren, maar dat valt mee. Wij hebben trouwens een boxspring bed, doe ze daar maar niet onder omdat ik dan echt een meter naar beneden val als ik slaapdronken naar de wc wil...
Hebben jullie ook foto's van de babykamer? Ziet die er ook zo strak uit?
Die lamp hebben we gekocht bij Bon Vivant in Hendrik Ido Ambacht, maar dat is alweer een paar jaar geleden en ik weet bijna zeker dat ze hem niet meer hebben!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:51 schreef Jonell het volgende:
Ben ook zeer onder indruk van jullie slaapkamer hoor Beaker, prachtig!
Mag ik vragen waar die mooie lamp vandaan komt?
Ken trouwens het probleem, ik ben 1m60 en mijn man is 1m95...
Inderdaad zo'n opstapje ernaast is ideaal.
Allemaal mooie kinderkamers zeg!
Ow wauw wat een mooi bedje en comode.....quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:54 schreef marlieske het volgende:
Wat een gave meiden kamer, en zoals al eerder gezegt die vloer is![]()
Hier wat foto's van onze babykamer het is nog niet af, plank ligt nog op de commode en hoort op de muur, gordijnen zijn besteld worden chocoladebruin verlours en over de verlichting ben ik nog niet uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ooh ja de meubeltjes zijn gemaakt door mijn hubbie, ben er best wel trots op!!
YUps, we zijn een zondag naar Babypark kesteren geweest en hadden een hele mooie kamer gezien, maar je raad het al de duurste in de hele tokoquote:Op woensdag 23 mei 2007 15:33 schreef jellyrose het volgende:
Die watervloer is cool!
Knappe vent heb je Marlieske, heeft ie dat echt van scratch af zelf gemaakt?Heel mooi!
![]()
quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:53 schreef marlieske het volgende:
[..]
dit is het resultaat, ben echt apetrots op onze paps-in-wording. Ben niet voor niks met m getrouwd hé zo eentje leg je vast![]()
Ik dacht dat je bedoelde, hij heeft ze in elkaar gezet, maar hij heeft ze gewoon zelf gemaakt! Wat enorm knap hee.quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:54 schreef marlieske het volgende:
Wat een gave meiden kamer, en zoals al eerder gezegt die vloer is![]()
Hier wat foto's van onze babykamer het is nog niet af, plank ligt nog op de commode en hoort op de muur, gordijnen zijn besteld worden chocoladebruin verlours en over de verlichting ben ik nog niet uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ooh ja de meubeltjes zijn gemaakt door mijn hubbie, ben er best wel trots op!!
Volgens mij kan je flink geld verdienen als je dit voor je werk gaat doen? Was ik maar zo handig....quote:Op zondag 27 mei 2007 19:28 schreef Mone het volgende:
Ik dacht dat je bedoelde, hij heeft ze in elkaar gezet, maar hij heeft ze gewoon zelf gemaakt! Wat enorm knap hee.
Ik ga zo gelijk naar Prenetalquote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:07 schreef Beaker het volgende:
Die mandjes komen bij de Prenatal vandaan![]()
we hebben gekozen voor verduisterende en zonwerende rolgordijnen in de kleur van de lichte muur dat is ook wel nodig, want de zon staat heel de dag aan die kant!
Die nijntjes mobile wil ik vragen voor een verjaardag. Waar heb je die gekocht en wat kost hij ongeveer?quote:Op zondag 27 mei 2007 14:24 schreef glossy het volgende:
dit word ons paleisje van onze beebje
ik heb hem bij baby boom vandaan ,maar zoals bartsmit had hem ook en die was dacht ik daar ronde 15 a 20 euro.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:17 schreef doshi het volgende:
[..]
Die nijntjes mobile wil ik vragen voor een verjaardag. Waar heb je die gekocht en wat kost hij ongeveer?
Ikeaquote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:49 schreef cloarie het volgende:
Heel mooi Beaker
Hoe heten die meubeltjes van jullie? Ik vind de commode zo mooi!
@ Beaker; Ik heb net gelijk op de site van Ikea gezocht, wij hebben nog een commode nodig voor de 2e die op komst is...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:33 schreef Beaker het volgende:
[..]
Ikeazelf geschilderd en handgrepen erop gezet
![]()
Deepfreeze, graag gedaan
Ik heb het idee dat het deze is, maar ook geen naam: http://www.marktplaats.nl(...)252BfwDhoDZw%23photoquote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:45 schreef KRS het volgende:
Maar nergens staat ie op de site, of is ie uit de collectie?? Hoop 't niet.
Weet je nog toevallig hoe ie commode heet??
quote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:33 schreef Beaker het volgende:
[..]
Ikeazelf geschilderd en handgrepen erop gezet
![]()
Deepfreeze, graag gedaan
Moet een commode niet iets van 1 meter zijn? Ik weet het niet meer...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:50 schreef KRS het volgende:
En volgens mij is onze andere commode hoger dan 97 cm. Dit lijkt me een beetje aan de lage kant.
Tenzij je klein bent natuurlijk..![]()
Ik dacht minimaal 90cm.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:27 schreef doshi het volgende:
[..]
Moet een commode niet iets van 1 meter zijn? Ik weet het niet meer...
edit: mijn commode is volgens de website 94,5 cm hoog. 97 cm lijkt mij dus prima?
Yep, die is het. Die van ons is alleen mooierquote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:51 schreef doshi het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het deze is, maar ook geen naam: http://www.marktplaats.nl(...)252BfwDhoDZw%23photo
Wij hebben een echte commode en die kan je gewoon als ladekast gebruiken (niet dat wij dat gaan doen omdat wij ladekasten helemaal niet mooi vinden). Maar ik herken je mening wel, veel vrienden van ons doen het ook zo en als je een ladekast neemt die in je interieur past is dat een goede keuze (al moet je wel opletten dat je hem niet te groot neemt, een kind verschonen is volgens mij wel zwaar als je hoog moet werken zeg maar).quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:12 schreef marit1978 het volgende:
wij hebben voor ladekast van ikea gekozen... en bewust geen officiele commode
puur omdat het ná commode-fase een heel handig ding is!
Er zijn wel eisen waaraan aan commode moet voldoen. Als jij iets anders wilt gebruiken als commode die niet aan die eisen voldoet staat dat je vrij natuurlijk. Maar die eisen zijn er natuurlijk ook niet voor niets.quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:12 schreef marit1978 het volgende:
een commode 'moet' toch niets in de zin dat je gebonden zit aan maten?
(de fabrikant die etiket 'commode' er op wil plakken moet misschien wel binnen grensen zitten ja..)
Zoiets hebben wij ookquote:Op woensdag 30 mei 2007 10:09 schreef doshi het volgende:
[..]
Wij hebben een echte commode en die kan je gewoon als ladekast gebruiken (niet dat wij dat gaan doen omdat wij ladekasten helemaal niet mooi vinden). Maar ik herken je mening wel, veel vrienden van ons doen het ook zo en als je een ladekast neemt die in je interieur past is dat een goede keuze (al moet je wel opletten dat je hem niet te groot neemt, een kind verschonen is volgens mij wel zwaar als je hoog moet werken zeg maar).
Zo ziet onze officiële commode eruit (het kan dus ook zonder bijv. opstaande randen bovenop):
[afbeelding]
Vandaag ga ik weer verder met de babykamer. Ik ga gordijnrails ophangen, een dimmer plaatsen en nog even fantaseren over de meubels die wij zaterdag gaan halen. En a.s. dindsdag komt de kinderwagen![]()
Ik kan niet wachten totdat alles er is.
De kraamzorg zou er zelfs moeilijk over kunnen gaan doen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:37 schreef texelonia het volgende:
[..]
Er zijn wel eisen waaraan aan commode moet voldoen. Als jij iets anders wilt gebruiken als commode die niet aan die eisen voldoet staat dat je vrij natuurlijk. Maar die eisen zijn er natuurlijk ook niet voor niets.
Zie bijv ook Kindermeubilair en veiligheid
quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:37 schreef texelonia het volgende:
[..]
Er zijn wel eisen waaraan aan commode moet voldoen. Als jij iets anders wilt gebruiken als commode die niet aan die eisen voldoet staat dat je vrij natuurlijk. Maar die eisen zijn er natuurlijk ook niet voor niets.
Zie bijv ook Kindermeubilair en veiligheid
Regelgeving regelgevingquote:Op woensdag 30 mei 2007 19:36 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
De kraamzorg zou er zelfs moeilijk over kunnen gaan doen.
Bij mij staat in de leveringsvoorwaarden dat mama's bed, het badje en de commode tot 80 a 90 cm verhoogd moeten zijn. De kraamzorg heeft zich nou eenmaal aan de arbo-regeltjes te houden..
En nogmaals regelgevingquote:VRIJ
Nooit meer zullen wij verlost raken van de ketenen waaraan wij zijn vastgeklonken. Vrijheid is nog slechts een relatief begrip, wat volgens mij de reden is waarom wij zoveel solidariteit met Bokito betonen. Hij dééd tenminste nog een uitbraakpoging.
Donderdag nam ik alvast een voorproefje op mijn vakantie. Het was schitterend weer, reden voor mij om het plan op te vatten de dag met ontbloot bovenlijf in mijn tuin door te brengen. Maar ja, mocht niet. Welke krant ik ook opensloeg, welk radiostation ik ook aanzette, voortdurend werd mij voorgehouden dat het onverantwoord zou zijn om mijn huid aan de zon van die dag bloot te stellen.
Oké, ik had deze adviezen, die overigens meer op bevelen leken, naast mij kunnen neerleggen. Maar dan zou ik met een schuldgevoel te kampen hebben gehad, of op z’n minst met een gevoel van licht onbehagen. Dat is wat mij irriteert: dat al die betweters mij zelfs als ik niet naar hen luister beïnvloeden in mijn functioneren. Zij dringen zich aan mij op en sturen mij onvermijdelijk bij: koerscorrecties die ten koste gaan van mijn individuele vrijheid.
Wat mag eigenlijk nog wel?
Stel, ik wil deze vakantie gebruiken om er een flitsscheiding doorheen te jassen. Vrouwtjelief uiteraard dolenthousiast, de zaken met wederzijdse instemming zo geregeld dat we het alleen met de notaris zouden afkunnen. Mag niet van deze regering. Of stel, ik wil in die veertien dagen iets aan het Marokkanenprobleem doen. Mag niet van verschillende burgemeesters in dit land, omdat wij volgens deze angsthazen niet met een Marokkanen-, maar een maatschappelijk probleem van doen hebben.
Besluit ik tijdens mijn vakantie om eens naar een probleemwijk te gaan? Mag niet van Ella Vogelaar, die vanaf heden alleen nog over aandachtswijken wil spreken. Rij ik dan 104, terwijl de maximumsnelheid 100 is? Mag niet van Koos Spee. Wil ik na de maaltijd een sigaartje opsteken? Mag niet van de EU. Zou ik die twee vrije weken elke dag een glaasje sinaasappelsap bij het ontbijt willen, een garnalencocktail bij de lunch en een chocolademousse bij het diner? Mag niet van de gezondheidsdeskundigen: te veel suiker, te veel cholesterol, te veel vet. Of ga ik toch op reis en kies ik voor het vliegtuig, de bus of de auto? Mag niet, mag niet, mag niet van de milieubeweging.
De oppermachtige afdeling Regelzucht & Betutteling van dit land draait op volle toeren.
Dame moet helemaal niets.... als het haar niet beavt gaat ze fietsen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:35 schreef kozakken het volgende:
Ach... het interesseert me eigenlijk ook geen reet hoe je over dingen denkt.
Vind het alleen wat vervelend voor de dame die bij je moet komen werken. Maar goed, dat is geen werk toch?
![]()
Je redt je er maar lekker mee.![]()
On topic: Wij hebben een stokke bedje en mijn vader heeft alle meubeltjes gemaakt. We hebben zelf een spiegel in elkaar gezet en de kamer is na 4 jaar nog steeds een hit! (vinden wij)
Ze werkt voor jullie en het zou toch fijn zijn als er dan rekening gehouden wordt met het feit dat ze dat werk misschien nog wel heel lang moet doen...quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:50 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Dame moet helemaal niets.... als het haar niet beavt gaat ze fietsen.
Zoals ik zei ze is er om werk te doen, ze is geen eigenaar en werkt voor ons.....
dat niet alleen maar denk ook aan je eigen rugquote:Op woensdag 30 mei 2007 21:08 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ze werkt voor jullie en het zou toch fijn zijn als er dan rekening gehouden wordt met het feit dat ze dat werk misschien nog wel heel lang moet doen...
Er zijn niet voor niets van dat soort regels... Tuurlijk, het is soms wel lastig al die regeltjes, maar verplaats je even in degene die als ze pech heeft dag in dag uit in een verkeerde houding moet staan...
Ze werkt voor mij...en als het haar niet schikt kan ze bij iemand anders gaan werken..... vrije markt heet dat.quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:08 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ze werkt voor jullie en het zou toch fijn zijn als er dan rekening gehouden wordt met het feit dat ze dat werk misschien nog wel heel lang moet doen...
Er zijn niet voor niets van dat soort regels... Tuurlijk, het is soms wel lastig al die regeltjes, maar verplaats je even in degene die als ze pech heeft dag in dag uit in een verkeerde houding moet staan...
als jij niks te zeiken hebt, dan zoek je wel wat om te zeiken, is het niet?quote:Op donderdag 31 mei 2007 00:20 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ze werkt voor mij...en als het haar niet schikt kan ze bij iemand anders gaan werken..... vrije markt heet dat.
Als ik niet blij ben met hoe ik mijn werk moet/kan doen, blijf ik ook niet bij die werkgever hangen... maar die kutregelgeving.
Een kleine danwel ellenlange kraamverzorger/ster gaat ook problemen met zo'n ding hebben of mag je onder de 1.65 en 1.85 geen kraamverzorgster worden.
Er zijn hier zat mensen die dat werk wel willen doen... voor hem/haar 10 anderen.
Maar nogmaals mooi ledikantje/bedje hoe je het uit wilt schelden en mooie commode
8 weken maar? dacht toch 8 jaar. laat maar lekker kletsen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 08:55 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
als jij niks te zeiken hebt, dan zoek je wel wat om te zeiken, is het niet?
on-topic: ik heb medelijden met het slachtoffer dat bij jou kraamhulp moet zijn. ik vrees dat voor haar die 8 dagen 8 weken zullen duren.
quote:Zwangerschap week 25
JE PARTNER
kan veranderingen in zijn uiterlijk of gedrag vertonen als voorbereiding op zijn
vaderschap. Let op een ander kapsel, een baard of een nieuwe activiteit die hij
mogelijk als "vaderlijk" ervaart.
Doshi...ik weet niet of jij ook van die lekkere muren hebt asl ik (=valse gipsplaat 3-3 cm voor de echte muur...maar dat maakt het verleggen van stopkontacten wel makkelijk.quote:Op donderdag 31 mei 2007 09:24 schreef doshi het volgende:
Nog geen pics, maar gisteren eigenhandig een aan/uitknop van de lamp omgebouwd tot dimmer + stopcontact. Was heel wat werk, ik ben helemaal niet zo'n klusman en ik had het ooit geleerd van een electricien. In de winkel wilde de verkoper mij nog zover krijgen om geen opbouwdoos te gebruiken, maar een extra gat te maken in de muur voor het stopcontact. Dat toch maar niet gedaan omdat ik de muur al had behangen, de vloerbedekking er al in zat etc.
Er komt toch een kast naast te staan, dus dan staat die opbouwdoos wel prima en als het kind ouder is maak ik er gewoon een enkelvoudige inbouwdimmer van. Het stopcontact gaan wij gebruiken om de babyfoon op aan te sluiten. Wij wilden eerst een stopcontact aan de andere kant van de kamer gebruiken, maar die staat naast het babybed straks en dat lijkt mij niet handig (een stekker van daar naar de kast). Het ziet er ook een stuk mooier uit zo.
En bovenal, het werkte in 1 keer! Ik dacht als man: de baby zou trots op mij zijn. Vreemde gedachten om opeens te hebben. Maar in een mailtje van pampers wat ik gisteren ook toevallig ontving stond dit en ik vond het wel van toepassing zijnde:
[..]
Een gat erin maken was inderdaad niet zo moeilijk (met een gatenboor), maar aangezien ik niet heel handig ben en ik niet wil dat mijn vrouw thuiskomt na een dag werken en ziet dat er opeens 1 muur minder in de babykamer staat heb ik het maar zo gedaanquote:Op donderdag 31 mei 2007 10:07 schreef desiredbard het volgende:
Doshi...ik weet niet of jij ook van die lekkere muren hebt asl ik (=valse gipsplaat 3-3 cm voor de echte muur...maar dat maakt het verleggen van stopkontacten wel makkelijk.
Pas wel op dat je de goede kabel neemt voor het verlengen/verleggen van je wandcontact.... je wilt geen smeltende kabel in die muur
Je hebt nog alle tijd, zei de persoon die als een bezetene te keer ging vanaf week 14quote:Op donderdag 31 mei 2007 10:10 schreef doshi het volgende:
[..]
Een gat erin maken was inderdaad niet zo moeilijk (met een gatenboor), maar aangezien ik niet heel handig ben en ik niet wil dat mijn vrouw thuiskomt na een dag werken en ziet dat er opeens 1 muur minder in de babykamer staat heb ik het maar zo gedaan![]()
![]()
Zo, nu weer klussen. Ik had vandaag vrij genomen om de babykamer af te ronden, maar het is alweer 10:12 uur en ik heb nog niks gedaan![]()
Gaat de kleine Bernard hetenquote:Op donderdag 31 mei 2007 13:48 schreef doshi het volgende:
Leuk zeg die dierenkoppen! En de meubeltjes zijn ook erg mooi, mooie afwerking op de poten ook met dat stukje grijs.
Dat blad heb ik een keer eerder gezien, heel leuk! Is zoiets duur?
Ik zou het bijna kopen voor mijn eigen bedquote:Op donderdag 31 mei 2007 15:57 schreef Kleintje het volgende:
Het blad
Bij de ikea... 14,95
Dus niet duur!
Ik ben nu al helemaal verliefd op het kamertje van Suus. Mikael heeft ook Mickey Mousequote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:58 schreef Ireth het volgende:
Suus heeft behang uitgezocht voor in haar nieuwe kamertje
Ze wou Bambi, nergens te vinden![]()
Is nu helemaal in luf met Mickey Mouse...
foto 1 en foto 2
Onderop komt dat onderste blauw van foto 1, bovenop komt dat van foto 2 en dan die rand in het midden.
De deuren zullen dan waarshcijnlijk het knalrood worden uit mickey zijn broekje en de kozijnen/deurposten dat knalgeel van zijn schoenen. Nu alleen nog bijpassende gordijnen zien te vinden.
Ik heb nog zo'n blad over en het ligt maar te liggen..quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:00 schreef Smoezie het volgende:
Kleintje ik vind jullie kamertje echt hartstikke prachtig!
Heerlijke frisse kleuren, leuk met dat frisse groen overal!
Dat blad is echt super van de Ikea, net als de lampjes daar enzo.
Mocht ik ooit een kindje krijgen weet ik al heel veel spulletjes die ik daar ga aanschaffen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |