abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:27:58 #251
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_49888200
Thanks beaker, Ik ga binnenkort eens bij de prenatal kijken of de kleuren in het echt ook zo mooi zijn.
Onze gordijnen zijn ook onderweg. Nog een weekje wachten ofzo.. Wij hebben gelukkig rolluiken aan de buitenkant, want hier staat de zon ook vanaf de middag op die kant van het huis.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:10:09 #252
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_49889811
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:17 schreef doshi het volgende:

[..]

Die nijntjes mobile wil ik vragen voor een verjaardag. Waar heb je die gekocht en wat kost hij ongeveer?
ik heb hem bij baby boom vandaan ,maar zoals bartsmit had hem ook en die was dacht ik daar ronde 15 a 20 euro.
bij babyboom was die een stuk duurder 25 euro dacht ik (heb hem gekregen namelijk)
pi_49890722
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:49 schreef cloarie het volgende:
Heel mooi Beaker
Hoe heten die meubeltjes van jullie? Ik vind de commode zo mooi!
Ikea zelf geschilderd en handgrepen erop gezet

Deepfreeze, graag gedaan
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  dinsdag 29 mei 2007 @ 17:14:14 #254
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_49894823
Erg mooi geworden Beaker! Hier wachten we ook nog steeds op de gordijnen.
Nu maar ff een wasje uit de machine halen met baby kleertjes.... is echt veel leuker dan onze kleren wassen
Mama van Isa en Ties
pi_49902311
Mooi Beaker .
Fake it till you make it...
  dinsdag 29 mei 2007 @ 20:45:31 #256
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_49903225
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:33 schreef Beaker het volgende:

[..]

Deepfreeze, graag gedaan
@ Beaker; Ik heb net gelijk op de site van Ikea gezocht, wij hebben nog een commode nodig voor de 2e die op komst is...
Maar nergens staat ie op de site, of is ie uit de collectie?? Hoop 't niet.
Weet je nog toevallig hoe ie commode heet??
pi_49903437
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:45 schreef KRS het volgende:
Maar nergens staat ie op de site, of is ie uit de collectie?? Hoop 't niet.
Weet je nog toevallig hoe ie commode heet??
Ik heb het idee dat het deze is, maar ook geen naam: http://www.marktplaats.nl(...)252BfwDhoDZw%23photo
  dinsdag 29 mei 2007 @ 20:56:02 #258
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_49903630
Ja hij lijkt er inderdaad wel op... Dan zal hij wel niet onder 'commode' staan op de site maar gewoon bij dressoir ofzo....
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:17:53 #259
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_49904584
Is het niet deze kast?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:39:37 #260
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_49905588
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:17 schreef m@x het volgende:
Is het niet deze kast?
Nope... Kijk maar naar de handgreepjes..
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:41:37 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49905675
Maar die heeft ze er zelf op gezet zei ze toch?
Bij Ikea is het heel makkelijk wisselen van dat soort dingen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:41:52 #262
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49905688
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:39 schreef KRS het volgende:

[..]

Nope... Kijk maar naar de handgreepjes..
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:33 schreef Beaker het volgende:

[..]

Deepfreeze, graag gedaan
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:50:15 #263
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_49906119
Hij lijkt er ook wel veel op, allleen bij de kast van Beaker zitten de handgreepjes bovenin de la, en bij de kast die M@x bedoelt zitten de knopjes in het midden.....
En volgens mij is onze andere commode hoger dan 97 cm. Dit lijkt me een beetje aan de lage kant.
Tenzij je klein bent natuurlijk..
pi_49907935
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:50 schreef KRS het volgende:
En volgens mij is onze andere commode hoger dan 97 cm. Dit lijkt me een beetje aan de lage kant.
Tenzij je klein bent natuurlijk..
Moet een commode niet iets van 1 meter zijn? Ik weet het niet meer...

edit: mijn commode is volgens de website 94,5 cm hoog. 97 cm lijkt mij dus prima?
pi_49908016
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:27 schreef doshi het volgende:

[..]

Moet een commode niet iets van 1 meter zijn? Ik weet het niet meer...

edit: mijn commode is volgens de website 94,5 cm hoog. 97 cm lijkt mij dus prima?
Ik dacht minimaal 90cm.

Wat een prachtige kamers trouwens.
Krijg er zin van om een nieuwe babykamer te maken.
pi_49915790
Ik ga straks toch naar Ikea, ik weet dat ze hem nog verkopen dus ik zal kijken hoe hij heet Ik heb hem al heel lang namelijk!
Hij is volgens de dame van de kraamzorg wel iets lager dan normaal, maar ik ben zelf klein dus voor mij op goede hoogte!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_49916113
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:51 schreef doshi het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat het deze is, maar ook geen naam: http://www.marktplaats.nl(...)252BfwDhoDZw%23photo
Yep, die is het. Die van ons is alleen mooier
pi_49916313
een commode 'moet' toch niets in de zin dat je gebonden zit aan maten?
(de fabrikant die etiket 'commode' er op wil plakken moet misschien wel binnen grensen zitten ja..)

wij hebben voor ladekast van ikea gekozen... en bewust geen officiele commode
puur omdat het ná commode-fase een heel handig ding is!
hij is wel hoger dan bv de ikea-commode, maar ondanks dat ik maar 1.60 ben kom ik daar wel overheen hoor !
pi_49917846
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 09:12 schreef marit1978 het volgende:
wij hebben voor ladekast van ikea gekozen... en bewust geen officiele commode
puur omdat het ná commode-fase een heel handig ding is!
Wij hebben een echte commode en die kan je gewoon als ladekast gebruiken (niet dat wij dat gaan doen omdat wij ladekasten helemaal niet mooi vinden). Maar ik herken je mening wel, veel vrienden van ons doen het ook zo en als je een ladekast neemt die in je interieur past is dat een goede keuze (al moet je wel opletten dat je hem niet te groot neemt, een kind verschonen is volgens mij wel zwaar als je hoog moet werken zeg maar).

Zo ziet onze officiële commode eruit (het kan dus ook zonder bijv. opstaande randen bovenop):

Vandaag ga ik weer verder met de babykamer. Ik ga gordijnrails ophangen, een dimmer plaatsen en nog even fantaseren over de meubels die wij zaterdag gaan halen. En a.s. dindsdag komt de kinderwagen

Ik kan niet wachten totdat alles er is.

[ Bericht 8% gewijzigd door doshi op 30-05-2007 10:21:40 ]
  woensdag 30 mei 2007 @ 16:37:28 #270
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49931734
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 09:12 schreef marit1978 het volgende:
een commode 'moet' toch niets in de zin dat je gebonden zit aan maten?
(de fabrikant die etiket 'commode' er op wil plakken moet misschien wel binnen grensen zitten ja..)
Er zijn wel eisen waaraan aan commode moet voldoen. Als jij iets anders wilt gebruiken als commode die niet aan die eisen voldoet staat dat je vrij natuurlijk. Maar die eisen zijn er natuurlijk ook niet voor niets.

Zie bijv ook Kindermeubilair en veiligheid
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_49933620
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:09 schreef doshi het volgende:

[..]

Wij hebben een echte commode en die kan je gewoon als ladekast gebruiken (niet dat wij dat gaan doen omdat wij ladekasten helemaal niet mooi vinden). Maar ik herken je mening wel, veel vrienden van ons doen het ook zo en als je een ladekast neemt die in je interieur past is dat een goede keuze (al moet je wel opletten dat je hem niet te groot neemt, een kind verschonen is volgens mij wel zwaar als je hoog moet werken zeg maar).

Zo ziet onze officiële commode eruit (het kan dus ook zonder bijv. opstaande randen bovenop):

[afbeelding]

Vandaag ga ik weer verder met de babykamer. Ik ga gordijnrails ophangen, een dimmer plaatsen en nog even fantaseren over de meubels die wij zaterdag gaan halen. En a.s. dindsdag komt de kinderwagen

Ik kan niet wachten totdat alles er is.
Zoiets hebben wij ook
Gewoon een matje met opstaande randen er boven op , mothercare doet die dingen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_49938197
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:37 schreef texelonia het volgende:

[..]

Er zijn wel eisen waaraan aan commode moet voldoen. Als jij iets anders wilt gebruiken als commode die niet aan die eisen voldoet staat dat je vrij natuurlijk. Maar die eisen zijn er natuurlijk ook niet voor niets.

De kraamzorg zou er zelfs moeilijk over kunnen gaan doen.
Bij mij staat in de leveringsvoorwaarden dat mama's bed, het badje en de commode tot 80 a 90 cm verhoogd moeten zijn. De kraamzorg heeft zich nou eenmaal aan de arbo-regeltjes te houden..
pi_49939614
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:37 schreef texelonia het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:36 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

De kraamzorg zou er zelfs moeilijk over kunnen gaan doen.
Bij mij staat in de leveringsvoorwaarden dat mama's bed, het badje en de commode tot 80 a 90 cm verhoogd moeten zijn. De kraamzorg heeft zich nou eenmaal aan de arbo-regeltjes te houden..
Regelgeving regelgeving
quote:
VRIJ

Nooit meer zullen wij verlost raken van de ketenen waaraan wij zijn vastgeklonken. Vrijheid is nog slechts een relatief begrip, wat volgens mij de reden is waarom wij zoveel solidariteit met Bokito betonen. Hij dééd tenminste nog een uitbraakpoging.
Donderdag nam ik alvast een voorproefje op mijn vakantie. Het was schitterend weer, reden voor mij om het plan op te vatten de dag met ontbloot bovenlijf in mijn tuin door te brengen. Maar ja, mocht niet. Welke krant ik ook opensloeg, welk radiostation ik ook aanzette, voortdurend werd mij voorgehouden dat het onverantwoord zou zijn om mijn huid aan de zon van die dag bloot te stellen.
Oké, ik had deze adviezen, die overigens meer op bevelen leken, naast mij kunnen neerleggen. Maar dan zou ik met een schuldgevoel te kampen hebben gehad, of op z’n minst met een gevoel van licht onbehagen. Dat is wat mij irriteert: dat al die betweters mij zelfs als ik niet naar hen luister beïnvloeden in mijn functioneren. Zij dringen zich aan mij op en sturen mij onvermijdelijk bij: koerscorrecties die ten koste gaan van mijn individuele vrijheid.
Wat mag eigenlijk nog wel?
Stel, ik wil deze vakantie gebruiken om er een flitsscheiding doorheen te jassen. Vrouwtjelief uiteraard dolenthousiast, de zaken met wederzijdse instemming zo geregeld dat we het alleen met de notaris zouden afkunnen. Mag niet van deze regering. Of stel, ik wil in die veertien dagen iets aan het Marokkanenprobleem doen. Mag niet van verschillende burgemeesters in dit land, omdat wij volgens deze angsthazen niet met een Marokkanen-, maar een maatschappelijk probleem van doen hebben.
Besluit ik tijdens mijn vakantie om eens naar een probleemwijk te gaan? Mag niet van Ella Vogelaar, die vanaf heden alleen nog over aandachtswijken wil spreken. Rij ik dan 104, terwijl de maximumsnelheid 100 is? Mag niet van Koos Spee. Wil ik na de maaltijd een sigaartje opsteken? Mag niet van de EU. Zou ik die twee vrije weken elke dag een glaasje sinaasappelsap bij het ontbijt willen, een garnalencocktail bij de lunch en een chocolademousse bij het diner? Mag niet van de gezondheidsdeskundigen: te veel suiker, te veel cholesterol, te veel vet. Of ga ik toch op reis en kies ik voor het vliegtuig, de bus of de auto? Mag niet, mag niet, mag niet van de milieubeweging.

De oppermachtige afdeling Regelzucht & Betutteling van dit land draait op volle toeren.
En nogmaals regelgeving

Die kraamzorg....
Stelletje
  woensdag 30 mei 2007 @ 20:14:51 #274
103793 kozakken
Living the life
pi_49939833
Owlet heeft het eens prachtig mooi verwoord. Het is prima dat jullie daarvoor kiezen, maar het is wel het werk van een kraamverzorgster. En zij moet ook haar hele leven met haar rug doen.

En ik houd daarnaast ook niet echt van mensen die nog niet weten waar ze over spreken en dus maar heel veel oh zo grappige smileys er tegenaan gooien.
-Het zo heerlijk rustig vond afgelopen week -
pi_49940514
Intressert mij geen reet, dan gaat die kraamverzorgster lekker fietsen , da's millieu bewust ook
Ik gaat geen rekening houden met iemand die tijdelijk een beetje komt WERKEN,
Als ze zo bezorgd is met haar ruggetje neemt ze fijn haar eigen comodetje mee, die dingen heb je tegenwoordig lichtgewicht, passen makkelijk in de auto en zelfs op de voornoemde fiets.

Wat is het volgende geen hoogpolig tapijt daar die kraamverzorgster mischien allergisch is, of de huisdieren eruit, 24 uur van tevoren de tegels niet geboend hebben daar ze dan mischien kan uitglijden, of de trapleuning op gespecificeerde hoogte omdat Cruella anders scheef loopt?

Die commode is op fijne werkhoogte voor mij en mijn vrouw gekocht, daar WIJ toch het meest gebruik van dat ding zullen maken... en persoon in de luierologie kan me mijn rug op en mijn buik weer af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')