ik heb hem bij baby boom vandaan ,maar zoals bartsmit had hem ook en die was dacht ik daar ronde 15 a 20 euro.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:17 schreef doshi het volgende:
[..]
Die nijntjes mobile wil ik vragen voor een verjaardag. Waar heb je die gekocht en wat kost hij ongeveer?
Ikeaquote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:49 schreef cloarie het volgende:
Heel mooi Beaker
Hoe heten die meubeltjes van jullie? Ik vind de commode zo mooi!
@ Beaker; Ik heb net gelijk op de site van Ikea gezocht, wij hebben nog een commode nodig voor de 2e die op komst is...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:33 schreef Beaker het volgende:
[..]
Ikeazelf geschilderd en handgrepen erop gezet
![]()
Deepfreeze, graag gedaan
Ik heb het idee dat het deze is, maar ook geen naam: http://www.marktplaats.nl(...)252BfwDhoDZw%23photoquote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:45 schreef KRS het volgende:
Maar nergens staat ie op de site, of is ie uit de collectie?? Hoop 't niet.
Weet je nog toevallig hoe ie commode heet??
quote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:33 schreef Beaker het volgende:
[..]
Ikeazelf geschilderd en handgrepen erop gezet
![]()
Deepfreeze, graag gedaan
Moet een commode niet iets van 1 meter zijn? Ik weet het niet meer...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:50 schreef KRS het volgende:
En volgens mij is onze andere commode hoger dan 97 cm. Dit lijkt me een beetje aan de lage kant.
Tenzij je klein bent natuurlijk..![]()
Ik dacht minimaal 90cm.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:27 schreef doshi het volgende:
[..]
Moet een commode niet iets van 1 meter zijn? Ik weet het niet meer...
edit: mijn commode is volgens de website 94,5 cm hoog. 97 cm lijkt mij dus prima?
Yep, die is het. Die van ons is alleen mooierquote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:51 schreef doshi het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het deze is, maar ook geen naam: http://www.marktplaats.nl(...)252BfwDhoDZw%23photo
Wij hebben een echte commode en die kan je gewoon als ladekast gebruiken (niet dat wij dat gaan doen omdat wij ladekasten helemaal niet mooi vinden). Maar ik herken je mening wel, veel vrienden van ons doen het ook zo en als je een ladekast neemt die in je interieur past is dat een goede keuze (al moet je wel opletten dat je hem niet te groot neemt, een kind verschonen is volgens mij wel zwaar als je hoog moet werken zeg maar).quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:12 schreef marit1978 het volgende:
wij hebben voor ladekast van ikea gekozen... en bewust geen officiele commode
puur omdat het ná commode-fase een heel handig ding is!
Er zijn wel eisen waaraan aan commode moet voldoen. Als jij iets anders wilt gebruiken als commode die niet aan die eisen voldoet staat dat je vrij natuurlijk. Maar die eisen zijn er natuurlijk ook niet voor niets.quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:12 schreef marit1978 het volgende:
een commode 'moet' toch niets in de zin dat je gebonden zit aan maten?
(de fabrikant die etiket 'commode' er op wil plakken moet misschien wel binnen grensen zitten ja..)
Zoiets hebben wij ookquote:Op woensdag 30 mei 2007 10:09 schreef doshi het volgende:
[..]
Wij hebben een echte commode en die kan je gewoon als ladekast gebruiken (niet dat wij dat gaan doen omdat wij ladekasten helemaal niet mooi vinden). Maar ik herken je mening wel, veel vrienden van ons doen het ook zo en als je een ladekast neemt die in je interieur past is dat een goede keuze (al moet je wel opletten dat je hem niet te groot neemt, een kind verschonen is volgens mij wel zwaar als je hoog moet werken zeg maar).
Zo ziet onze officiële commode eruit (het kan dus ook zonder bijv. opstaande randen bovenop):
[afbeelding]
Vandaag ga ik weer verder met de babykamer. Ik ga gordijnrails ophangen, een dimmer plaatsen en nog even fantaseren over de meubels die wij zaterdag gaan halen. En a.s. dindsdag komt de kinderwagen![]()
Ik kan niet wachten totdat alles er is.
De kraamzorg zou er zelfs moeilijk over kunnen gaan doen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:37 schreef texelonia het volgende:
[..]
Er zijn wel eisen waaraan aan commode moet voldoen. Als jij iets anders wilt gebruiken als commode die niet aan die eisen voldoet staat dat je vrij natuurlijk. Maar die eisen zijn er natuurlijk ook niet voor niets.
Zie bijv ook Kindermeubilair en veiligheid
quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:37 schreef texelonia het volgende:
[..]
Er zijn wel eisen waaraan aan commode moet voldoen. Als jij iets anders wilt gebruiken als commode die niet aan die eisen voldoet staat dat je vrij natuurlijk. Maar die eisen zijn er natuurlijk ook niet voor niets.
Zie bijv ook Kindermeubilair en veiligheid
Regelgeving regelgevingquote:Op woensdag 30 mei 2007 19:36 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
De kraamzorg zou er zelfs moeilijk over kunnen gaan doen.
Bij mij staat in de leveringsvoorwaarden dat mama's bed, het badje en de commode tot 80 a 90 cm verhoogd moeten zijn. De kraamzorg heeft zich nou eenmaal aan de arbo-regeltjes te houden..
En nogmaals regelgevingquote:VRIJ
Nooit meer zullen wij verlost raken van de ketenen waaraan wij zijn vastgeklonken. Vrijheid is nog slechts een relatief begrip, wat volgens mij de reden is waarom wij zoveel solidariteit met Bokito betonen. Hij dééd tenminste nog een uitbraakpoging.
Donderdag nam ik alvast een voorproefje op mijn vakantie. Het was schitterend weer, reden voor mij om het plan op te vatten de dag met ontbloot bovenlijf in mijn tuin door te brengen. Maar ja, mocht niet. Welke krant ik ook opensloeg, welk radiostation ik ook aanzette, voortdurend werd mij voorgehouden dat het onverantwoord zou zijn om mijn huid aan de zon van die dag bloot te stellen.
Oké, ik had deze adviezen, die overigens meer op bevelen leken, naast mij kunnen neerleggen. Maar dan zou ik met een schuldgevoel te kampen hebben gehad, of op z’n minst met een gevoel van licht onbehagen. Dat is wat mij irriteert: dat al die betweters mij zelfs als ik niet naar hen luister beïnvloeden in mijn functioneren. Zij dringen zich aan mij op en sturen mij onvermijdelijk bij: koerscorrecties die ten koste gaan van mijn individuele vrijheid.
Wat mag eigenlijk nog wel?
Stel, ik wil deze vakantie gebruiken om er een flitsscheiding doorheen te jassen. Vrouwtjelief uiteraard dolenthousiast, de zaken met wederzijdse instemming zo geregeld dat we het alleen met de notaris zouden afkunnen. Mag niet van deze regering. Of stel, ik wil in die veertien dagen iets aan het Marokkanenprobleem doen. Mag niet van verschillende burgemeesters in dit land, omdat wij volgens deze angsthazen niet met een Marokkanen-, maar een maatschappelijk probleem van doen hebben.
Besluit ik tijdens mijn vakantie om eens naar een probleemwijk te gaan? Mag niet van Ella Vogelaar, die vanaf heden alleen nog over aandachtswijken wil spreken. Rij ik dan 104, terwijl de maximumsnelheid 100 is? Mag niet van Koos Spee. Wil ik na de maaltijd een sigaartje opsteken? Mag niet van de EU. Zou ik die twee vrije weken elke dag een glaasje sinaasappelsap bij het ontbijt willen, een garnalencocktail bij de lunch en een chocolademousse bij het diner? Mag niet van de gezondheidsdeskundigen: te veel suiker, te veel cholesterol, te veel vet. Of ga ik toch op reis en kies ik voor het vliegtuig, de bus of de auto? Mag niet, mag niet, mag niet van de milieubeweging.
De oppermachtige afdeling Regelzucht & Betutteling van dit land draait op volle toeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |