quote:Op zondag 18 februari 2007 13:38 schreef Curiosity het volgende:
Vanavond surinaamse kip met rijst, en als toetje, griesmeel pudding, die heb ik net in de vorm gestort.
Thnx, het smaakte ook bijzonder goed, wel pittig.quote:
quote:Op zondag 18 februari 2007 22:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
wij gourmetten
althans, ik, lief is in slaap gevallen![]()
Das lekkerquote:Op maandag 19 februari 2007 13:03 schreef Shadowke het volgende:
eet ik nu
[[url=http://i15.tinypic.com/2e5v801.jpg]afbeelding][/url]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
hoe maak ik dit? heb je een recept?quote:
Chicken Paramaribo (zoet-pikante kip)quote:Op maandag 19 februari 2007 14:41 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
hoe maak ik dit? heb je een recept?
merci! ga het morgen meteen kopenquote:Op maandag 19 februari 2007 14:52 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Chicken Paramaribo (zoet-pikante kip)
200 gram broccoli ( in roosjes)
1 kleine ui ( halve ringen)
500 gram kipfilet
5 eetlepels olie
1 potje (360ml) Faja Lobi Chicken Paramaribo (roerbaksaus) ( toko)
1 rode paprika
Snijd de kipfilet in stukjes .
Olie verhitten, kipfilet en de ui (in halve ringen gesneden) toevoegen, goed omscheppen en vervolgens 15 minuten met deksel op de pan, onder af en toe omscheppen, op matig vuur laten sudderen; de laatste 5 minuten de broccoli en paprika toevoegen.
Serveren met rijst en kroepoek.
Eet smakelijk
Klinkt heerlijk Bluezzquote:Op maandag 19 februari 2007 16:34 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb wat gevonden :
Roerbak Spinazie met zongedroogde tomaten
300 gr panklare spinazie
150 gr feta
10 st Zongedroogde tomaten op olie
250 gr witte rijst
125 gr champignons
2 eetlepels pijnboompitten
1 eetlepel olie van de zongedroogde tomaten
1 st ui
Snij de zongedroogde tomaten in stukjes.
Snipper het uitje en snij de feta in blokjes (of koop ze in blokjes).
Kook de rijst volgens gebruiksaanwijzing.
Zet de wok op hoog vuur en voeg de olie toe.
Fruit het uitje tot deze glazig is.
Doe de spinazie in pan tot deze geslonken is (meestal in twee delen) en blijf contstant roeren.
Voeg de champignons toe en bak ze nog 3 minuten mee.
Voeg de tomaatjes en feta toe en roer alles (voorzichtig) door elkaar tot de feta begint te smelten.
Voeg indien wenselijk nog wat peper toe.
Strooi de pijnboompitten direct voor het serveren over het spinaziemengsel.
mjam, ziet er heerlijk uit!quote:Op maandag 19 februari 2007 20:18 schreef Bluezz het volgende:
Het is een aanrader mensen, erg lekker
[afbeelding]
Dat ziet er heeerlijk uit!quote:Op maandag 19 februari 2007 20:18 schreef Bluezz het volgende:
Het is een aanrader mensen, erg lekker
[afbeelding]
Die frisse kruidenkaas zit erop om te verhullen dat je de 'rondo'quote:Op maandag 19 februari 2007 20:47 schreef conleche het volgende:
[..]
mjam, ziet er heerlijk uit!![]()
Ik had vanavond eerst dit:
[afbeelding]
en toen:
[afbeelding]
Dus eerst sla met gravad lachs en daarna een vega paprika rondo met frisse kruidensaus en witlof met ham en kaas
![]()
whewhewhe, op de foto lijkt het zo, maar het viel mee. Was wel op 't randje dat geef ik toe!quote:Op maandag 19 februari 2007 21:28 schreef Shadowke het volgende:
[..]
Die frisse kruidenkaas zit erop om te verhullen dat je de 'rondo'hebt laten verbranden
![]()
quote:Op maandag 19 februari 2007 21:33 schreef conleche het volgende:
whewhewhe, op de foto lijkt het zo, maar het viel mee. Was wel op 't randje dat geef ik toe!![]()
Oeh ja, die eet ik ook vaak! Lekkerrrr...quote:Op maandag 19 februari 2007 22:37 schreef Vava het volgende:
Beef Chimichurri van Knorr Wereldgerechten
Ik kom er net achter dat ik vergeten ben de creme fraiche door de rijst te doenquote:Op maandag 19 februari 2007 23:09 schreef renzell het volgende:
[..]
Oeh ja, die eet ik ook vaak! Lekkerrrr...![]()
Wij willen het, WIJ!quote:Op maandag 19 februari 2007 23:45 schreef Xennia het volgende:
[..]
Oh, dat lijkt me lekker zeg. Ik wil het, ik wil het.
OT: cola light
Oh ja, ik ben wij!quote:Op maandag 19 februari 2007 23:58 schreef MUUS het volgende:
Wij willen het, WIJ!
En wat is het geworden?quote:OT: euh, niks. *naar keuken hobbelt*
Cola Light uiteraard, verder niks, want ik had een tijdje geleden al een plak suikerbrood met roomboter in mijn etensklep geduwd.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 00:08 schreef Xennia het volgende:
[..]
Oh ja, ik ben wij!
[..]
En wat is het geworden?
Bij mij wordt het een tosti met kaas en chorizo
Suikerbrood! Goed idee, ga ik van de week ook eens halen!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 00:11 schreef MUUS het volgende:
[..]
Cola Light uiteraard, verder niks, want ik had een tijdje geleden al een plak suikerbrood met roomboter in mijn etensklep geduwd..
Viskoekjes.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:35 schreef Bluezz het volgende:
Vanavond aardpuree, tartaartjes en 2 soortje saladerestantjes
Eej, da's grappig, ik sta ook al de hele dag in een pan roti te roeren.quote:
Heppu een recept?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:55 schreef shmoopy het volgende:
Eej, da's grappig, ik sta ook al de hele dag in een pan roti te roeren.![]()
toch macaroni gewordenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:59 schreef Qwea het volgende:
stokbroodje met kruidenboter en was jus de orange
Helleuh.quote:
Ik eet boerekool met een worstje van de Appie.quote:
Jam daarbij nogquote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:21 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik had vanmiddag een bruin broodje met brie, komkommer en tomaat.. jam!
sgoe, dan bel ik je van de week wel evenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik eet boerekool met een worstje van de Appie.
shmoopy m'n mail ligt er al een tijdje uit net als m'n MSN, dat je het weet
kun je dan niet beter meer eten tijdens je drie "normale" maaltijden?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:16 schreef Qwea het volgende:
en ja,ik vreet veel ja want ik heb om het uur honger
Wat nou mailen? Dit is CUL, potverdulle, posten dat recept!quote:
Ziet er lekker uit, die eendenborst.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:28 schreef conleche het volgende:
Vanavond was het:
[afbeelding]
Eendenborst met sinaasappel/appel saus en doperwtjes
Lijkt een beetje weinig, maar ik had in de kroeg al 3 vlammetjes gegeten, die waren ook erg lekker, had er eigenlijk nog wel 3 gewild, maar heb me ingehouden..
Komtieeee:quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:45 schreef MUUS het volgende:
[..]
Wat nou mailen? Dit is CUL, potverdulle, posten dat recept!
Ik wil oohook..
MIJN MIJN MIJNquote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:45 schreef MUUS het volgende:
Wat nou mailen? Dit is CUL, potverdulle, posten dat recept!
Ik wil oohook..
Meen je dit nou?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:50 schreef shmoopy het volgende:
Hindoestaanse kerrie (toko, allerlei soorten, maar tis altijd wel goed, even vragen naar hoe pittig het is)
ah getsie, hehe rond dit tijdstip..quote:Op woensdag 21 februari 2007 01:20 schreef golfer het volgende:
Nog even wat stukjes haring in dille-roomsaus weggewerkt.![]()
Het blijft maar opboeren.quote:Op woensdag 21 februari 2007 01:22 schreef Shadowke het volgende:
ah getsie, hehe rond dit tijdstip..
Wist je dat die smiley een eisprong moet voorstellen?quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:08 schreef conleche het volgende:
Kijk wat een leuke smiley ik tegen kwam op general chat:
Ik denk dat ik dat zo maar eens ga eten, in gekookte vorm...
Misschien moet ik eens gaan nadenken over boeken schrijven voor mensen die willen afvallen...quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:16 schreef conleche het volgende:
Toch maar een tosti gegeten ipv eitje...
bereik je idealeMUUS gewicht?quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:18 schreef MUUS het volgende:
[..]
Misschien moet ik eens gaan nadenken over boeken schrijven voor mensen die willen afvallen...
meergranenbrood, 30+ kaas, plakje achterham totaal = 278 cal. (bron = www.caloriechecker.nl) Prima aantal cal. voor een lunch!quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:18 schreef MUUS het volgende:
[..]
Misschien moet ik eens gaan nadenken over boeken schrijven voor mensen die willen afvallen...
Probleem is, ik kan op een moment niet meer op. Gisteren had ik een mega bord macaroni, toen dat op was, was ik echt vol.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:30 schreef Adelante het volgende:
[..]
kun je dan niet beter meer eten tijdens je drie "normale" maaltijden?
Prei?quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:36 schreef ellos het volgende:
kampioentje met tomaat prei sla en geraspte worteltjes![]()
en twee dropjes toe
Trek noemen we dat hier in onze wereldquote:Op woensdag 21 februari 2007 13:31 schreef Qwea het volgende:
Probleem is, ik kan op een moment niet meer op. Gisteren had ik een mega bord macaroni, toen dat op was, was ik echt vol.
uur later had ik weer honger
Dus wat je eigenlijk zegt is dat ik het gevoel maar moet laten en op dat moment gewoon NIET moet eten ?quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:20 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Trek noemen we dat hier in onze wereld
Als je steeds om het uur eet, blijf je in het cirkeltje... je stofwisseling werkt als een razende
OT
Banaan![]()
Of water met bubbelsquote:Op woensdag 21 februari 2007 16:24 schreef Qwea het volgende:
Dus wat je eigenlijk zegt is dat ik het gevoel maar moet laten en op dat moment gewoon NIET moet eten ?
Ja het is wel een klacht ja. Het is niet tof om om het uur te moeten eten. Vriendlief wordt gek van mequote:Op woensdag 21 februari 2007 16:34 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Of water met bubbels
Het klonk als een klacht, je hongergevoel ?
OT
Kauwgom
teveel fruit eten is ook niet echt goed hequote:Op woensdag 21 februari 2007 16:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja het is wel een klacht ja. Het is niet tof om om het uur te moeten eten. Vriendlief wordt gek van me
Ik wil net als ieder ander gewoon mn ontbijt,lunch en avondeten kunnen eten. En een appel tussendoor. Zonder dat ik meert hoef te eten om het honger gevoel weg te krijgen
Ik heb vandaag al weer 5 appels open 1 peer
De laatste 2 appels waren 30 min geleden
Nu heb ik weer trek. Thank god zo warm eten
quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:44 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
teveel fruit eten is ook niet echt goed he
nouja, weet je, je gaat niet dood, maar hou er rekening mee dat je natuurlijk heel veel fruitsuikers binnen krijgt, en een teveel daarvan is ook niet goed.quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
ooh?
*appel die ze net wou opeten weglegt
Oke bedankt. Ik geef wel gewoon NIET meer toe aan het honger gevoelquote:Op woensdag 21 februari 2007 17:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
nouja, weet je, je gaat niet dood, maar hou er rekening mee dat je natuurlijk heel veel fruitsuikers binnen krijgt, en een teveel daarvan is ook niet goed.
en het is een beetje slecht voor je tanden..
heel verstandigquote:Op woensdag 21 februari 2007 17:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oke bedankt. Ik geef wel gewoon NIET meer toe aan het honger gevoel![]()
I willquote:Op woensdag 21 februari 2007 17:33 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
heel verstandig
het is nl. ook niet nodig om om het uur te eten
drink dan wat meer water, of thee
en blijf je dat hongergevoel nou zo sterk houden, ga dan eens ff langs de dokter, of bespreek het als je er voor iets anders toch heengaat.
quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:48 schreef iamredleader het volgende:
Geen idee, m'n man staat te kokkerellen, en het ruikt lekker.
oeh, die had ik vannacht, dat was weer genietenquote:Op woensdag 21 februari 2007 21:59 schreef MissHobje het volgende:
Ik zit nu aan de Ah maaltijdsalade met geitenkaas/spinazie etc. omdat ik ff niet tijd en zin had om te koken..
en Hmmmmmmmmm lekker hoor
Ziet er lekker uitquote:Op donderdag 22 februari 2007 20:48 schreef conleche het volgende:
[afbeelding]
stoofvlees (ui, gember, sambal, ketjap, laurier)
aardappeltjes en bimi![]()
Dank! Het was ook lekker. Wat leuk is, dat ik al die fotootjes in een map bewaar en als ik dan een keer niet weet wat ik moet koken, kan ik daar even naar kijken en dan kom ik vast iets tegen waar ik dan zin in heb!quote:
Goed ideequote:Op donderdag 22 februari 2007 21:33 schreef conleche het volgende:
[..]
Dank! Het was ook lekker. Wat leuk is, dat ik al die fotootjes in een map bewaar en als ik dan een keer niet weet wat ik moet koken, kan ik daar even naar kijken en dan kom ik vast iets tegen waar ik dan zin in heb!
Volgende keer eet ik bij jouquote:Op donderdag 22 februari 2007 19:43 schreef Shark.Bait het volgende:
entrekoos met sjampions en geroostert majsbroot
foto?quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:13 schreef Maerycke het volgende:
Straks? De cake die nu wordt gebakken in mijn nieuwe oven*dolblij is met het ding*
Aparte combinatiequote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:00 schreef uniekhoorn het volgende:
Hele kip uit de oven met knoflooksaus en vitaminepil..
El Popo?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:03 schreef Sylvana het volgende:
vanavond lekker uit eten bij de Mexicaan hier, echt mn favo restaurant hier in Deventer
Sterktequote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:12 schreef SeaOfLove het volgende:
, vanaaf met dochterlief en mijn neefje die hier logeert naar MacDonalds![]()
Wel het resultaat posten hequote:Op zaterdag 24 februari 2007 15:27 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Sterkte
Vandaag gaan we de pastamachine uitproberen, spaghetti of weet ik wat voor slierten pasta het zullen wordenmet een lekkere pastasaus van vanalles en nogwat
oh dat lijkt me leuk om te doen! mijn tante had vroeger een (best oud) apparaat daarvoor, jammer alleen dat ik geen pasta lust.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 15:27 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Sterkte
Vandaag gaan we de pastamachine uitproberen, spaghetti of weet ik wat voor slierten pasta het zullen wordenmet een lekkere pastasaus van vanalles en nogwat
Kewl, ik zie dat je een foto topic van je spaghetti machine hebt.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 17:32 schreef ellos het volgende:
[..]
oh dat lijkt me leuk om te doen! mijn tante had vroeger een (best oud) apparaat daarvoor, jammer alleen dat ik geen pasta lust.
Mocht je foto`s maken![]()
Aparte combi!quote:Op zondag 25 februari 2007 14:43 schreef computergirl het volgende:
vanavond zalm met zuurkool
Jawel hoor!quote:Op zondag 25 februari 2007 20:05 schreef funkyskunkie het volgende:
(volgens mij schrijf ik dit niet goed)
ik ook!!! 4e bakkie!!!!quote:Op maandag 26 februari 2007 11:06 schreef Mikkie het volgende:
Zit nu maar weer aan de koffie.
en hoe smaakt sonja??quote:Op maandag 26 februari 2007 11:26 schreef Koningin het volgende:
Ben weer met Sonja begonnen
Smelt de boter in een pan met dikke bodem en voeg de ui toe.quote:25 gr boter
375 gr uien, in dunne ringen gesneden
1 tenen knoflook, fijngehakt
20 gr bloem
1 liter runder-of kippenbouillon
125 ml witte wijn
1 laurierblad
1 takje tijm
zout en peper
paar sneetjes stokbrood
50 gr Gruyère, geraspt
Zulks een toeval! Wij ookquote:Op maandag 26 februari 2007 16:57 schreef Sylvana het volgende:
nasi en een bakje sla
quote:Op maandag 26 februari 2007 17:16 schreef Jennifer_dewit het volgende:
Ik eet vanavond weer pizza ben ik bang - mijn vriend weigert voor me te koken - nep toch!?!?!
quote:Op maandag 26 februari 2007 17:01 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Zulks een toeval! Ik ook
Nouja, ik heb ook geen sla dan.. maar dan nog.
Laat voor mij de gorgonzolasaus zitten, verderquote:Op maandag 26 februari 2007 19:31 schreef Xennia het volgende:
Krieltjes, varkenshaas met gorgonzola-saus en sla met geitenkaas, walnoten en honing
en dat ziet er zo uit :quote:Op maandag 26 februari 2007 16:57 schreef Bluezz het volgende:
Vanavond :
Klassieke uiensoep (wegens overschot uien hier in huis)
3 pers.
[..]
Smelt de boter in een pan met dikke bodem en voeg de ui toe.
Bak de ui op laag vuur onder af en toe roeren 25 minuten, of totdat de uien diep goudbruin zijn en beginnen te karameliseren.
Voeg de knoflook en de bloem toe en blijf 2 minuten roeren.
Voeg nu langzaam en al roerend de bouillon en de wijn toe en breng aan de kook.
Voeg het laurierblad en de takjes tijm toe en breng op smaak met zout en peper.
Doe een deksel op de pan en laat 25 minuten zachtjes pruttelen.
Verwijder het laurierblad en de takjes tijm en proef of de soep goed van smaak is.
Verwarm de grill voor.
Rooster de sneetjes stokbrood, verdeel ze over je soepkommen en schep de soep erover.
Bestrooi met geraspte Gruyère kaas en zet de soep onder de grill tot de kaas goudbruin en gesmolten is.
Dit nog een keer dusquote:Op zondag 25 februari 2007 18:56 schreef PdeHoog het volgende:
Net kipshoarmareepjes met een champignonne-roerbakmix van de AH in de pan gedaan. Daarbij rijst. Was verbazingwekkend goed te eten
Nu koffie met tia maria en slagroom
En vandaag weer, ik had nog wat over en dat was precies genoeg voor een maaltijdquote:Op zondag 25 februari 2007 19:42 schreef Vava het volgende:
Kip tikka massala met basmati rijst.
Makreel in een indisch sausje-die van mij had ook nog een bananeblad eromheen gevouwenquote:Op maandag 26 februari 2007 21:08 schreef prupke het volgende:
pepesan? wat is dat voor iets?
klinkt heerlijkquote:Op maandag 26 februari 2007 21:17 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Makreel in een indisch sausje-die van mij had ook nog een bananeblad eromheen gevouwen
een versie
een andere versie
weer een andere
etc.
Die derde versie lijkt me leuk voor een beginner zoals ikquote:Op maandag 26 februari 2007 21:17 schreef Shark.Bait het volgende:
Makreel in een indisch sausje-die van mij had ook nog een bananeblad eromheen gevouwen
een versie
een andere versie
weer een andere
etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |