abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 februari 2007 @ 13:01:53 #1
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_46234742
quote:
Muslims are leaving Islam in millions, which is unprecedented in human history. Islam is not the fastest growing religion (by conversions). It mainly grows by its followers high breeding and high migration rate. Here are some of the recent News about Muslims leave Islam in droves and embrace other religions and ideologies which are compatible with Golden rule, Humanity.

2 million ethnic Muslims converted to Christianity in Russia
http://www.interfax-religion.com/?act=news&div=513

In Africa, 6 million muslims convert to Christianity every year.

Shiekh Ahmed Katani : "In every hour, 667 Muslims convert to Christianity. Everyday, 16,000 Muslims convert to Christianity. Ever year, 6 million Muslims convert to Christianity. These numbers are very large indeed".

http://www.aljazeera.net/(...)/2000/12/12-12-6.htm
For English Translation : http://www.formermuslims.com/forum/viewtopic.php?t=972

Muslim Preachers, Dawa Missionaries, Islamic Scholars, Mullahs, Imams Leave Islam and Enter Christianity.
http://www.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=17499

200,000 UK Muslims Left Islam
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2-1470584,00.html

http://www.youtube.com/watch?v=7tLHQB-sxkY&feature=PlayList&p=8CF58A6704675710&index=1

Thousands of Bangladeshi, North African, Kashmiri, Indian Muslims, Central Asian Muslims Leave Islam and Embrace Christ.
http://www.youtharise.com/index.php?option=articles&task=viewarticle&artid=994

Some 35,000 Turks converted from Islam to Christianity last year
http://www.beliefnet.com/story/139/story_13903_1.html

Kyrgyzstan : 100,000 Muslims have converted to Christianity in 3 Years !
Omurzak Mamayusupov, the director of Kyrgyzstan's religious affairs committee, "The percentage of Muslims declined from 84 percent of the total population in 2001 to 79.3 percent in 2004. In terms of figures, he added, some 100,000 Muslims, of the country's five million population, have converted to Christianity."
http://www.persecution.org/newsite/countrynewssumm.php?country=Kyrgyzstan&PHPSESSID=df81b650d93475f5d699815c7f7da5ad#

Indonesia :
"According to A.T. Willis and others between 2 or 3 million Muslims converted to Christianity after the massacres of the communists in Indonesia, in 1965"
http://www.secularislam.org/humanrights/compatible.htm

"Catholic officials stated that approximately 10,000 Muslims convert to Catholicism each year. "
http://www.state.gov/g/drl/rls/irf/2003/23829.htm

Some Non-Muslims convert to Islam. They are ignorants, know nothing about Mohammed and Islam prior to convert, they are victims of SugarCoated Islam. But, Do the new muslim converts Stay in Islam ? No, 75% of New Muslims leaving Islam in few years.
Hear this Clip : http://www.radioislam.com/_asx/PublicAffairs/whynewmleave.asx
(A Research by Prof. Ilyas Ba Yunus)
Achtergrondnieuws - Integraal overgenomen. Ter informatie.

http://www.youtube.com/watch?v=7tLHQB-sxkY&feature=PlayList&p=8CF58A6704675710&index=1
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
  maandag 12 februari 2007 @ 13:02:35 #2
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_46234754
Goeie OP
  maandag 12 februari 2007 @ 13:03:11 #3
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_46234770
Maar goed: van het ene hersenspinsel naar het andere, ik zie maar weinig vooruitgang eigenlijk.
  maandag 12 februari 2007 @ 13:04:07 #4
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_46234799
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:03 schreef Frollo het volgende:
Maar goed: van het ene hersenspinsel naar het andere, ik zie maar weinig vooruitgang eigenlijk.
Leuk. Je hebt je dit potentieel interessante topic nu al verkloot naar een moslim en christen bash topic.
Lang leve mij! *O*
  maandag 12 februari 2007 @ 13:04:30 #5
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_46234805
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:03 schreef Frollo het volgende:
Derhalve is de verlichting natuurlijk wel verder doorgevoerd en geeft het zowaar minder problemen schijnt. Kortom... wellicht toch een lichtpuntje.

Maar wat echo99 al aangeeft, laten we het gewoon ter informatie aannemen. Je mag ervan denken wat je wil.
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
  maandag 12 februari 2007 @ 13:08:05 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_46234882
Goede bron
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_46235183
Maar er gaan meer christenen die overstap maken naar de Islaam
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_46235232
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:19 schreef Meki het volgende:
Maar er gaan meer christenen die overstap maken naar de Islaam
Geef mij es 1 reden waarom die dat zouden doen ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_46235265
Dat is goed nieuws. Er is in principe maar 1 ware God.

Overigens van alle gelovigen zijn het de Christenen die wereldwijd het meeste onderdrukt worden.....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_46235271
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

Geef mij es 1 reden waarom die dat zouden doen ?
simpel voor hiernamaals
pi_46235280
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:22 schreef JohnDope het volgende:
Dat is goed nieuws. Er is in principe maar 1 ware God.

Overigens van alle gelovigen zijn het de Christenen die wereldwijd het meeste onderdrukt worden.....
bron voor de laaste zin.
  maandag 12 februari 2007 @ 13:23:56 #12
8369 speknek
Another day another slay
pi_46235285
Wat een gebrekkig Engels.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_46235301
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:23 schreef Meki het volgende:

[..]

simpel voor hiernamaals
Lekker antwoord weer.
pi_46235303
quote:

[..]

bron voor de laaste zin.
moet je maar even in google kijken..... misschien zoek ik later nog wel even een bron
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_46235304
quote:

simpel voor hiernamaals
Vanwege de maagden?

Christenen kennen ook een hiernamaals hoor, dan wel zonder maagden tenzij Maria er rondloopt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_46235314
‘Islam trekt christenen’

De islam heeft in toenemende mate aantrekkingskracht op christenen. Die stellige indruk heeft Cees Rentier, stafmedewerker van de stichting Evangelie en Moslims. Exacte aantallen zijn er niet, maar Rentier ontmoet steeds vaker jongeren, die zijn opgegroeid binnen de christelijke gemeente, en die besluiten moslim te worden.

Dat (met name) jongeren de overstap maken van het christendom naar de islam gebeurt in Nederland verhoudingsgewijs minder dan in Engeland of Duitsland. Maar het aantal overstappen neemt wel toe, zegt Rentier, onlangs bevestigd als predikant voor buitengewone werkzaamheden in de Nederlandse Hervormde Kerk.
Exacte aantallen heeft hij niet. Ton Crijnen noemde in zijn boek over ‘nieuwe moslims’ een getal van 6000 per jaar; in Duitsland worden aantallen genoemd van wel 40.000 per jaar
pi_46235326
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vanwege de maagden?

Christenen kennen ook een hiernamaals hoor, dan wel zonder maagden tenzij Maria er rondloopt.
Nee de maagden zijn onzin.
pi_46235333
Laatst ook zag ik die hoogste moslimbaas (imam) van Amsterdam (tenminste dat vindt hij zelf). Die kwam gewoon in een hele dikke vette mercedes aanrijden, ik wist niet wat ik zag.....
pi_46235393
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:25 schreef Meki het volgende:

Nee de maagden zijn onzin.
Ik kan best redenen verzinnen waarom mensen zich bekeren van Christen naar Moslim of omgekeerd, maar ik begrijp je opmerking over het hiernamaals niet. Is de ene hemel soms mooier of leuker dan de andere? Of eenvoudiger te bereiken?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_46235411
Maar Meki ...............de Christenen hebben gewoon de beste papieren. Jezus is de weg de waarheid en het leven. Dat zegt Allah niet
pi_46235440
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:28 schreef feessie het volgende:
Maar Meki ...............de Christenen hebben gewoon de beste papieren. Jezus is de weg de waarheid en het leven. Dat zegt Allah niet
de ware godsdienst bij Allah is de Islaam.
Mohammed is de waarheid binnen de Islaam.
pi_46235459
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:29 schreef Meki het volgende:

[..]

de ware godsdienst bij Allah is de Islaam.
Mohammed is de waarheid binnen de Islaam.
Ik kan ook met losse flodders schieten . Het schijnt niet in de Koran te staan.
pi_46235465
De Afrikaanse bekeringen daar kan ik wel inkomen, dat past beter bij de aard van de mensen. Als je ziet hoe men in Afrikaanse kerken de Heer prijst dan moet dat wel aantrekkingskracht hebben op niet-Christenen. Ik ben wel eens op Youtube op zoek geweest naar Allah praise, maar daar wordt je niet vrolijk van: http://youtube.com/watch?v=hd5sP8twNhQ
pi_46235488
en De Bijbel is geschreven door priesters en wordt steeds vernieuwd aan de tijd. dat heet innovatie
Innovatie binnen de islaam is verboden. de koran is geschreven voor alle tijden.

de koran wordt niet vernieuwd maar is eenmalig uitgebracht.
Maar waarom kent bijna elke moslims de hele koran uit hun hoofd en een christen de bijbel niet uit zijn hoofd kent.
pi_46235503
Even doorgelinkt zag ik de reportage over de situatie in Egypte waar mensen met gevaar voor eigen leven zich tot het christendom bekeren. Ook onthutsend om te zien dat meisjes met christelijke achtergrond worden ontvoerd en daarna gedwongen bekeerd tot de islam om hen te trouwen. De autoriteiten doen daar niets (of heel weinig tegen), omdat christenen in Egypte tweederangs burgers zijn.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_46235551
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik kan best redenen verzinnen waarom mensen zich bekeren van Christen naar Moslim of omgekeerd, maar ik begrijp je opmerking over het hiernamaals niet. Is de ene hemel soms mooier of leuker dan de andere? Of eenvoudiger te bereiken?
Hiernamaals komt iedereen Jij ook Bush ook iedereen komt daar.
Iedereen gaat dood en dan zul je naar Allah gebracht worden en die jullie inlichten wat jullie hebben gedaan in jullie leven. Hiernamaals kent de paradijs en de hel.
pi_46235553
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:31 schreef Meki het volgende:
en De Bijbel is geschreven door priesters en wordt steeds vernieuwd aan de tijd. dat heet innovatie
Innovatie binnen de islaam is verboden. de koran is geschreven voor alle tijden.

Maar waarom kent bijna elke moslims de hele koran uit hun hoofd en een christen de bijbel niet uit zijn hoofd kent.
Dat verlangt God ook niet van je.
pi_46235557
quote:

Dat herschrijven heeft als reden om het volk te manipuleren, zodat men de wonderen en ernstige rampen symbolisch (sprookje) gaat lezen ipv als directe waarheid.
De bijbel was een goede manier om het volk onder de duim te houden, maar de bijbel mocht aan datzelfde volk ook niet te veel verklappen over de toekomst vandaar dat de bijbel symbolisch moet overkomen.

Nu hebben we CO2 als de nieuwe duivel.
pi_46235563
quote:

Enne, Meki de Koran is wel een stukje kleiner dan de Bijbel hoor!
pi_46235598
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:33 schreef feessie het volgende:

[..]

Dat verlangt God ook niet van je.
Allah verlangt naar je dat je in hem gelooft in zijn engelen in zijn boeken in zijn profeten en in de laaste dag van de aarde
dat vraagt Allah wel aan jou
pi_46235668
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:35 schreef Meki het volgende:

[..]

Allah verlangt naar je dat je in hem gelooft in zijn engelen in zijn boeken in zijn profeten en in de laaste dag van de aarde
dat vraagt Allah wel aan jou
Sorry ik geloof in mijn God.Mijn God is de levendige echte God , zoals hij zelf zegt.

Ik zou als moslim niet goed slapen als ik zulke veronstrustige berichten leest

Verder heb ik respect voor je geloof hoor
pi_46235670
En wat zou net nou erg zijn als je voor de hemelpoort aan Petrus moet vragen waar Mohammed is.
Ik zie hem al een heeeeel dik boek pakken met alleen de naam Mohammed en de vraag stellen "welke bedoel je" .
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_46235679
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:24 schreef Meki het volgende:
‘Islam trekt christenen’

Exacte aantallen heeft hij niet. Ton Crijnen noemde in zijn boek over ‘nieuwe moslims’ een getal van 6000 per jaar; in Duitsland worden aantallen genoemd van wel 40.000 per jaar
40.000 in Duitsland ?
4000.- en dat is een idd een verviervoudiging tegenover 2003 / 2004
Bron : Spiegel
Hamburg - Nach der Studie sind in der Bundesrepublik zwischen Juli 2004 und Juni 2005 rund 4000 Menschen konvertiert - und damit viermal so viel wie im Vorjahreszeitraum
  maandag 12 februari 2007 @ 13:38:46 #34
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_46235689
quote:

het probleem daarvan is dat innovatie in alle opzichten verboden lijkt. Zeker onder oprukkende stromingen als het salafisme.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_46235702
Het staat trouwens ook in de bijbel dat in het einde der tijden God's Geest nog sterker aanwezig zal zijn.
pi_46235721
Als het goed is hebben we allemaal dezelfde god, de tijd zal het leren.
pi_46235755
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:40 schreef longinus het volgende:
Nou nee hoor das echt een verkeerde opvatting
pi_46235770
quote:

zie hier de gebruikelijke "Islam-voor-pubers-indoctrinatie-kul."

Had van jou toch we ies anders verwacht. Dat het voor geen milmeter wetenschappelijk klopt , moet jij in het geheim toch ook weten.
pi_46235795
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat herschrijven heeft als reden om het volk te manipuleren, zodat men de wonderen en ernstige rampen symbolisch (sprookje) gaat lezen ipv als directe waarheid.
De bijbel was een goede manier om het volk onder de duim te houden, maar de bijbel mocht aan datzelfde volk ook niet te veel verklappen over de toekomst vandaar dat de bijbel symbolisch moet overkomen.

Nu hebben we CO2 als de nieuwe duivel.
de profeet Mohammed vzmh zei :er zal een dag komen waarin de mensen van verre afstand tot elkaar zullen spreken met een kleine stok.

Daarmee wordt bedoeld een telefoon.
pi_46235829
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:41 schreef feessie het volgende:

[..]

Nou nee hoor das echt een verkeerde opvatting
Als we allemaal beweren dat er maar een god is kan het moeilijk zijn dat er verschillende zijn, dan zou het betekenen dat het gevecht gaat om mijn god is beter dan jouw god en dat zou betekenen dat er erkend wordt dat er meerdere goden zijn.

pi_46235849
quote:
Als het goed is hebben we allemaal dezelfde God, de tijd zal het leren.
Het enige juiste antwoord
pi_46235874
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:44 schreef longinus het volgende:

[..]

Als we allemaal beweren dat er maar een god is kan het moeilijk zijn dat er verschillende zijn, dan zou het betekenen dat het gevecht gaat om mijn god is beter dan jouw god en dat zou betekenen dat er erkend wordt dat er meerdere goden zijn.

Nee alleen Jezus zegt dat hij de waarheid en het leven is , de rest doet dat niet. En mijn God hoeft per se geen werelde dominatie waar de Islam wel naar streeft.

Ik snap overigens nooit dat Moslims dat beweren.
pi_46235925
De profeet Mohammed vzmh zei ook : De Dajal (een monster met 1 oog die aan het einde der tijden zal verschijnen) zal op een ijzere ezel over de wereld reizen met een hogere snelheid dan de wolken´´

Met een ijzere ezel wordt bedoeld een vliegtuig
Hoe kan deze man dit 1400 jaar geleden al weten toen er geen vliegtuigen waren ?
pi_46235939
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:45 schreef feessie het volgende:

[..]

Nee alleen Jezus zegt dat hij de waarheid en het leven is , de rest doet dat niet. En mijn God hoeft per se geen werelde dominatie waar de Islam wel naar streeft.
Je haalt dingen door elkaar.

Jezus en Mohammed zijn god niet.
  maandag 12 februari 2007 @ 13:48:20 #45
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_46235949
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:43 schreef Meki het volgende:

[..]

de profeet Mohammed vzmh zei :er zal een dag komen waarin de mensen van verre afstand tot elkaar zullen spreken met een kleine stok.

Oh, ik dacht dat daarmee de communicatie tussen man en vrouw mee bedoeld werd.
Lang leve mij! *O*
pi_46235957
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:47 schreef Meki het volgende:
De profeet Mohammed vzmh zei ook : De Dajal (een monster met 1 oog die aan het einde der tijden zal verschijnen) zal op een ijzere ezel over de wereld reizen met een hogere snelheid dan de wolken´´

Hoe kan deze man dit 1400 jaar geleden al weten toen er geen vliegtuigen waren ?
  maandag 12 februari 2007 @ 13:48:57 #47
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_46235963
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:47 schreef longinus het volgende:

[..]

Waar baseer je die larie op?
Lang leve mij! *O*
  maandag 12 februari 2007 @ 13:49:39 #48
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_46235982
quote:

In dat geval is Da Vinci ook god.
Lang leve mij! *O*
pi_46235986
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Mis, ik wil je niet uit je droom helpen maar "Allah" is een andere God dan de God uit het Christen- of Jodendom. Ik zal de link uit WFL er nog even bij proberen te vinden.
pi_46236000
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:38 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

het probleem daarvan is dat innovatie in alle opzichten verboden lijkt. Zeker onder oprukkende stromingen als het salafisme.
Wie zegt dat de salafisme de juiste stroming is

De profeet vrede zij met hem zei ie de koran en mijn soena niet volgt is niet van mij´´

Dat duid erop dat soennitien de juiste stroming volgen

tegenwoordig heb je veel stromingen zoals het wahabisme sjisme salafisme
deze beweren allemaal de juiste weg te volgen

maar dat is niet waar
pi_46236062
quote:

Heel gevaarlijk Meki, 100 jaar geleden was de Dajal iets heel anders en over 100 jaar zal het weer wat anders zijn.
Tenzij je bewust dit soort dingen wilt koppelen, om je gelijk te halen bijvoorbeeld.

Ik denk niet dat god het nodig heeft om menselijke gebruiksvoorwerpen te gebruiken om zijn einde der tijden waar te maken, als je de aarde kan scheppen kan je hem ook zo weer vernietigen.
pi_46236089
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:49 schreef Echo99 het volgende:

[..]

In dat geval is Da Vinci ook god.
Da Vinci is een film die je niet kan vergelijken met de waarheid

Het lot van iedere organisme en deel van het universum is 50.000 jaar voor de schepping van het universum vastgesteld

Dat betekent dat er alleen 1 almachtig wezen bestond die alles heeft gecreert en het lot ervan heeft vastgesteld in een boek en die schepper is Allah
pi_46236105
De Dajal (een monster met 1 oog die aan het einde der tijden zal verschijnen) zal op een ijzere ezel over de wereld reizen met een hogere snelheid dan de wolken´´

Volgens mij staat daar niets van een vleigtuig maar van een " Dajal (een monster met 1 oog die aan het einde der tijden zal verschijnen) zal op een ijzere ezel over de wereld reizen met een hogere snelheid dan de wolken´´
pi_46236120
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:53 schreef Meki het volgende:

[..]

Que ????
pi_46236122
Naar verluidt bestaat er geen mogelijkheid om de islam te verlichten. Ik heb moslims hier wel eens horen zeggen dat zoiets niet mogelijk is. Misschien moet de weg van verlichting dan maar via het christendom lopen?
pi_46236127
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:52 schreef longinus het volgende:

[..]

Heel gevaarlijk Meki, 100 jaar geleden was de Dajal iets heel anders en over 100 jaar zal het weer wat anders zijn.
Tenzij je bewust dit soort dingen wilt koppelen, om je gelijk te halen bijvoorbeeld.

Ik denk niet dat god het nodig heeft om menselijke gebruiksvoorwerpen te gebruiken om zijn einde der tijden waar te maken, als je de aarde kan scheppen kan je hem ook zo weer vernietigen.
voor wie was ie anders ?? hoe kan de waarheid nou gevaarlijk zijn ?
we gaan toch dood daar zijn we toch niet bang voor ? is dat nou gevaarlijk
pi_46236128
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:47 schreef longinus het volgende:

[..]

Jezus is God , maar dan als mens.

De Heilige Geest , Jezus en God zijn de drieeenheid waar de bijbel over spreekt.
pi_46236139
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:53 schreef CANARIS het volgende:
De Dajal (een monster met 1 oog die aan het einde der tijden zal verschijnen) zal op een ijzere ezel over de wereld reizen met een hogere snelheid dan de wolken´´

Volgens mij staat daar niets van een vleigtuig maar van een " Dajal (een monster met 1 oog die aan het einde der tijden zal verschijnen) zal op een ijzere ezel over de wereld reizen met een hogere snelheid dan de wolken´´
wel over de ijzeren ezel die sneller dan de wolken gaat
  maandag 12 februari 2007 @ 13:55:25 #59
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_46236143
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:53 schreef Meki het volgende:

[..]

Het lot van iedere organisme en deel van het universum is 50.000 jaar voor de schepping van het universum vastgesteld

Dat betekent dat er alleen 1 almachtig wezen bestond die alles heeft gecreert en het lot ervan heeft vastgesteld in een boek en die schepper is Allah
Pipo.

Da Vinci is een man die 500 jaar geleden helikopters ontwierp.
Lang leve mij! *O*
pi_46236145
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:54 schreef feessie het volgende:

[..]

De Heilige Geest , Jezus en God zijn die drieeenheid.
Dat is per concilie besloten 400 jaar na dato.
pi_46236147
quote:

[..]

De Heilige Geest , Jezus en God zijn die drieeenheid.
Polytehisme !
wedden dat Meki hier mee komt
pi_46236155
quote:
quote:
BERLIN, August 29 (IslamOnline.net) – Germans reverting to Islam have risen dramatically in the past few years and are keen on leaving their indelible marks on society, a leading German newspaper has reported.

The number of reverts has climbed remarkably to 800 last year compared to 300 cases each year in the past, the online English version of Frankfurter Allgemeine Zeitung said Friday, August 27.

Though the Shahadah (testimony of faith) is a prerequisite to revert, some Germans avoid the formalities altogether.

According to latest estimates, the number of Germans who reverted to Islam is between 13,000 and 60,000.

The rise represents a good percentage of the European country’s three million Muslims.

They are not only rising in numbers, but also showing great enthusiasm to learn more about Islam, establishing Islamic publishing houses or bookstores to highlight the true essence of their new religion.
quote:
According to "The Almanac Book of Facts", the population increased 137% within the past decade, Christianity increased 46%, while Islam increased 235%.
quote:
As many as 100,000 French and British citizens have converted to Islam over the last decade, according to a new book by an Israeli historian.

The figures cited by Hebrew University Prof. Raphael Israeli in his upcoming book The Third Islamic Invasion of Europe are representative of the fast-changing face of Europe, which the Islamic history professor says is in danger of becoming "Eurabia" within half a century.

He noted that about 30 million Muslims currently live in Europe, out of a total population of 380 million., adding that with a high Muslim birthrate in Europe, the number of Muslims living in the continent is likely to double within 25 years.

Israeli also cited massive immigration and Turkey's future inclusion in the EU as the primary reasons why the face of Europe will be indelibly changed within a generation.

European concerns over a fast-growing Muslim population is at the center of opposition to Turkey's entry into the EU, he said, as the inclusion of Turkey into the EU will catapult the number of Muslims to 100 million out of a total population of 450 million.

"The sheer weight of demography will produce a situation where no Frenchman or Dutchman could be elected to parliament without the support of the Muslim minority," he said Monday in an interview with The Jerusalem Post.

"Muslims will have a more and more decisive voice in the makeup of European governments."

"With Turkey as a member of the EU, the process will be accelerated, without [Turkey] it will be slower but it will still happen," he added. Turkey has strong relations with Israel.

The historian, who has authored 19 previous books, said that Muslim political power in Europe would directly impact domestic politics, including Europe's immigration policy, with millions of additional Muslims waiting at the door to gain entry to the EU as part of "family reunification" programs.

"Every European with a right mind has every reason to be frightened," Israeli said.

The 50,000 French and 50,000 British who have converted to Islam over the last decade, including many from mixed marriages, did so for personal convictions, romanticized notions of Islam, as well as for business reasons, while others see Islam as the wave of the future at a time when Christianity is on the wane, Israeli said.

He said that Muslims converting to Christianity existed but their numbers were significantly smaller.

Israeli noted that conversions in mixed marriages worked only in one direction since a Muslim woman who marries a Christian is considered an apostate in her community, and faces physical danger.

"It is time one should wake up and realize what is happening in Europe," he concluded.

Israeli's book is due out in London in the coming months.•
quote:
Zo zijn er ook counterbronnen te halen en nu?
Anyway, wij houden toch de besten over
Muslim converts:
Opmerkelijke namen:
Robin van Persie
Cat Stevens
Cassius Clay

Wij houden de besten over
Ook de Islam moet afval dumpen natuurlijk
pi_46236168
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:55 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Pipo.

Da Vinci is een man die 500 jaar geleden helikopters ontwierp.
waar staat dat ?
de bijbel werd steeds vernieuwd ??
pi_46236177
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:55 schreef longinus het volgende:

[..]

Dat is per concilie besloten 400 jaar na dato.
En dat zeg jij .. gelukkg bestaat er geen bijbelboek wat Longinus heet.
pi_46236203
quote:

[..]

De Heilige Geest , Jezus en God zijn de drieeenheid waar de bijbel over spreekt.
pi_46236206
ja , en wat voor toffe Moslim dier van Persie is geworden hebben we lekke rmogen lezen.

Misschien heeft het iets te maken met het feit dat Moslim meisjes geen christ mogen trouwen ?
pi_46236216
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:56 schreef feessie het volgende:

[..]

En dat zeg jij .. gelukkg bestaat er geen bijbelboek wat Longinus heet.
Dat is geschiedenis, en als Longinus zou ik het kunnen weten
pi_46236224
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:57 schreef Meki het volgende:

[..]

Je ben blijkbaar zwaar verrast. Daarom kiezen de moslims toch de kant van de Christenen, denk je niet ?
pi_46236241
quote:

[..]

Jezus is half God en half mens, want het zaad van God werd bij Maria kunstmatig geïnsemineerd. Daarom kon Jezus al die wonderen verrichten. Daar is niks symbolisch aan.

Objectief gezien is Mohammed in verhouding tot Jezus maar een schooier.

En laten we eerlijk zijn, Als God een complex Object als een mens kan scheppen, dan moet een computer of vliegmachine een eitje zijn voor hem.....
pi_46236248
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:57 schreef longinus het volgende:

[..]

Dat is geschiedenis, en als Longinus zou ik het kunnen weten
Ja , geloof jij maar lekker in Polytehisme
pi_46236263
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:55 schreef Meki het volgende:

[..]

wel over de ijzeren ezel die sneller dan de wolken gaat
Lees jij maar eens Ezechiël 1. Dat gaat niet over een ijzeren ezel maar het lijkt wel een droom over een helicopter (door de ogen van iemand die 3000? jaar geleden leefde).
pi_46236289
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:49 schreef buachaille het volgende:

[..]

Mis, ik wil je niet uit je droom helpen maar "Allah" is een andere God dan de God uit het Christen- of Jodendom. Ik zal de link uit WFL er nog even bij proberen te vinden.
Zal best wat jij ervan vindt, maar ik geloof maar in 1 God en dat is Allah. Iedere andere opstelling zou inhouden dat je het eventuele bestaan van meerdere Goden aanvaardt en dat doet een moslim niet. Wat christenen doen moeten ze zelf weten.

Voor mij is Allah dezelfde God als die van christenen en joden. Zo vinden joden hun God ook niet dat het dezelfde God is als die van christenen, maar wel andersom. Zo is het ook het geval met moslims. Geen enkele religie is dus upwards compatibel, enkel downwards. Aangezien de Islam de laatste godsdienst is en er hierna geen nieuwe religie meer komt, spreekt het voor zich dat ik vind wat ik vind en jij vindt wat jij vindt. Jij zult nooit de Islam kunnen accepteren, net zoals joden het christendom en de Islam niet kunnen accepteren. Het zou namelijk inhouden dat ze zich moeten bekeren.

Die angst voel ik ook bij jou. Want stel, de moslims hebben gelijk. Dan ben jij de lul. Stel de christenen hebben gelijk, dan heb ik niets verloren. Ik geloof immers in dezelfde basis.

pi_46236301
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:58 schreef feessie het volgende:

[..]

Je ben blijkbaar zwaar verrast. Daarom kiezen de moslims toch de kant van de Christenen, denk je niet ?
jou vergelijking duidt aan dat god een stervende is.
pi_46236310
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:59 schreef feessie het volgende:

[..]

Ja , geloof jij maar lekker in Polytehisme
Ik geloof nergens in, maar alles heeft mijn interesse.
Daarom kan ik het redelijk objectief bekijken.
pi_46236326
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:01 schreef Meki het volgende:

[..]

jou vergelijking duidt aan dat god een stervende is.
Nee de Islam is stervende
pi_46236334
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:59 schreef buachaille het volgende:

[..]

Lees jij maar eens Ezechiël 1. Dat gaat niet over een ijzeren ezel maar het lijkt wel een droom over een helicopter (door de ogen van iemand die 3000? jaar geleden leefde).
hoe kan ik nou weten dat het de waarheid is ?
hoe kan ik nou weten of dat niet is vernieuwd ??
hoe kan ik nou weten of dat de waarheid is ??
pi_46236335
Het is overigens ook apart, dat toen we vroeger nog achterlijk waren, alles dat we uit de hemel zagen komen, God noemde.
Maar tegenwoordig noemen we alles Alien en UFO dat uit de hemel komt. Maar op dit moment zijn we nog steeds achterlijk, alleen ietsje minder (en de 1 meer dan de ander )......
pi_46236348
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:01 schreef longinus het volgende:

[..]

Prima dan
pi_46236351
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:01 schreef feessie het volgende:

[..]

stervende waaraan zie jij dat ??
pi_46236376
quote:
maar als je achter de verkeerde profeet (Mo) aan loopt heb je daar weer niks aan.
pi_46236380
Dit topic waar je nu vrolijk in post
pi_46236406
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:03 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

maar als je achter de verkeerde profeet (Mo) aan loopt heb je daar weer niks aan.
Dat klopt, maar mensen leren niet.....

pi_46236433
quote:
Best raar eigenljik dat mensen echt in zulke dingen geloven. Maakt mij maar weer eens duidelijk dat je de mensheid in alles kunt laten geloven, tot in het bizarre aan toe.
eeeh
  Moderator maandag 12 februari 2007 @ 14:06:09 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_46236439
quote:

jij zit op het vliegtuig???
als je gewoon een vliegticket koopt mag je er in zitten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_46236447
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:06 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Best raar eigenljik dat mensen echt in zulke dingen geloven. Maakt mij maar weer eens duidelijk dat je de mensheid in alles kunt laten geloven, tot in het bizarre aan toe.
uuh?? Millennium-hoax? CO2-hoax?
pi_46236453
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:01 schreef feessie het volgende:

[..]

Mensch, Christendom is met 46% gekrompen de afgelopen eeuw.
pi_46236471
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:03 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Dat zeggen ze, maar god heeft het laatste oordeel en niet zijn hulpjes.

Ik ga er van uit dat als je goed bent voor elkaar je meer kans maakt op een plaatsje in de hemel als mensen die elkaar vermoorden in de naam van God.
pi_46236479
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kan best maar dan kan de Islam nog wel stervende zijn.
pi_46236497
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:07 schreef longinus het volgende:

Ik ga er van uit dat als je goed bent voor elkaar je meer kans maakt op een plaatsje in de hemel als mensen die elkaar vermoorden in de naam van God.
Dan moet je nog s goed de bijbel een keer doorlezen
pi_46236512
quote:

[..]

In Nederland ja, in de rest van de wereld is een groei met 50 tot 60 procent te zien geweest.
pi_46236514
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:28 schreef feessie het volgende:
duidelijke taal niet tegen in te brengen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 12 februari 2007 @ 14:08:33 #92
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_46236523
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:02 schreef Meki het volgende:

[..]

hoe kan ik nou weten dat het de waarheid is ?
hoe kan ik nou weten of dat niet is vernieuwd ??
hoe kan ik nou weten of dat de waarheid is ??
Struisvogel.
Lang leve mij! *O*
pi_46236537
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:07 schreef feessie het volgende:

[..]

Kan best maar dan kan de Islam nog wel stervende zijn.
quote:
while Islam increased 235%.
pi_46236541
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:55 schreef Triggershot het volgende:

Zo zijn er ook counterbronnen te halen en nu?
Hoezo zou dit gecounterd moeten worden? Het is toch geen aanval, maar een als vaststelling geponeerd nieuwsfeit?

Leg uit
  maandag 12 februari 2007 @ 14:09:14 #95
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_46236549
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik heb liever dat ik het fout heb en dat jij gelijk hebt, maar ik verwacht dat op het moment dat we dood gaan het ook echt over is.
mai pen rai
pi_46236554
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:08 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

In Nederland ja, in de rest van de wereld is een groei met 50 tot 60 procent te zien geweest.
en dat niet alleen het kerk bezoek is wel afgenomen maar velen geloven nog steeds iets en dat iets zit waarschijnlijk dichter bij god dan alaaaaaaaaah
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_46236571
Mekki is nu ook de bijbel aan het lezen denk ik
  maandag 12 februari 2007 @ 14:10:10 #98
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_46236573
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:01 schreef longinus het volgende:

[..]

Toch ben ik benieuwd waarop je baseert dat Jezus geen god is.
Lang leve mij! *O*
pi_46236585
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:07 schreef longinus het volgende:

[..]

Dat zeggen ze, maar god heeft het laatste oordeel en niet zijn hulpjes.

Daarom zal een moslim , ongeacht wat hij doet is zijn leven, ook nooit inde hemel komen. Aangezien de islam het gebruik van geweld in bepaalde gevallen aanmoedigd waar het Christendom het altijd afwijst.
pi_46236586
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:08 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Nee zo zit het in elkaar:
quote:
Christianity increased 47%
World Population increased 136%
Islam increased 235%
pi_46236620
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:09 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hoezo zou dit gecounterd moeten worden? Het is toch geen aanval, maar een als vaststelling geponeerd nieuwsfeit?

Leg uit
De door mij geplaatste artikelen zijn ook geplaatst als vast staand nieuwsfeit, OP is alleen erg eenzijdig.
pi_46236621
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:10 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Toch ben ik benieuwd waarop je baseert dat Jezus geen god is.
Nog 1 keer voor de duidelijkheid. Jezus was een HALF God. God insemineerde zijn Goddelijke zaad in Maria. Dus die extreem paranormale skills had Jezus van zijn pappa.

In verhouding tot Jezus is Mohammed een schooier. Verder heb ik geen slecht woord over Allah.
pi_46236628
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]
Daaruit kan je toch concluderen dat de Islam stervende is
pi_46236630
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:07 schreef feessie het volgende:

[..]

Dan moet je nog s goed de bijbel een keer doorlezen
Ehh, na het eerste hoofdstuk ben ik in slaap gevallen.

En voor mijn werk heb ik meer bijbels gezien als goed voor een mens is, de halve wereld heb ik bevoorraad.
En we hebben de koran eens gedrukt, dit ging met evenveel respect.
pi_46236642
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:11 schreef feessie het volgende:

[..]

Daaruit kan je toch concluderen dat de Islam stervende is
Maak jij een grap of niet?
pi_46236657
quote:

[..]

[..]
Jullie fokken beter ja, vooral jullie hier massaal kinderbijslag ontvangen.
pi_46236660
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:11 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nog 1 keer voor de duidelijkheid. Jezus was een HALF God. God insemineerde zijn Goddelijke zaad in Maria.

In verhouding tot Jezus is Mohammed een schooier. Verder heb ik geen slecht woord over Allah.
Half God.. whahaahahah ... man man .. brabbel niet zo.
pi_46236680
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:11 schreef longinus het volgende:

[..]

Ehh, na het eerste hoofdstuk ben ik in slaap gevallen.

En voor mijn werk heb ik meer bijbels gezien als goed voor een mens is, de halve wereld heb ik bevoorraad.
En we hebben de koran eens gedrukt, dit ging met evenveel respect.
Mits interesse probeer de Ibn Kathir versie.
pi_46236681
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:13 schreef feessie het volgende:

[..]

Half God.. whahaahahah ... man man .. brabbel niet zo.
PARDON????

heb jij je school niet afgemaakt
  maandag 12 februari 2007 @ 14:13:49 #110
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46236689
[edit] We zijn al stukken verder het topic had meer pagina's
pi_46236699
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:13 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Jullie fokken beter ja, vooral jullie hier massaal kinderbijslag ontvangen.
Klopt, maar of het nu erfelijk of door bekeren gaat, Islam is allesbehalve stervende.
pi_46236703
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:11 schreef longinus het volgende:

[..]

Poeh poeh , daardoor zal je vast een plek in de hemel verdienen.
pi_46236710
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Zal best wat jij ervan vindt, maar ik geloof maar in 1 God en dat is Allah. Iedere andere opstelling zou inhouden dat je het eventuele bestaan van meerdere Goden aanvaardt en dat doet een moslim niet. Wat christenen doen moeten ze zelf weten.

Voor mij is Allah dezelfde God als die van christenen en joden. Zo vinden joden hun God ook niet dat het dezelfde God is als die van christenen, maar wel andersom. Zo is het ook het geval met moslims. Geen enkele religie is dus upwards compatibel, enkel downwards. Aangezien de Islam de laatste godsdienst is en er hierna geen nieuwe religie meer komt, spreekt het voor zich dat ik vind wat ik vind en jij vindt wat jij vindt. Jij zult nooit de Islam kunnen accepteren, net zoals joden het christendom en de Islam niet kunnen accepteren. Het zou namelijk inhouden dat ze zich moeten bekeren.

Die angst voel ik ook bij jou. Want stel, de moslims hebben gelijk. Dan ben jij de lul. Stel de christenen hebben gelijk, dan heb ik niets verloren. Ik geloof immers in dezelfde basis.

Ik accepteer ieder zijn geloofsovertuiging, maar ik berust er niet in omdat ik gelijk heb en mijn gelijk ook wil halen Voor een inzicht in de oorsprong van je geloof zou ik je het volgende willen aanraden: http://home.hccnet.nl/am.siebers/reli-start.html
pi_46236731
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

PARDON????

heb jij je school niet afgemaakt
Heeft volgens mij niets met school te maken hoor
pi_46236760
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:15 schreef feessie het volgende:

[..]

Heeft volgens mij niets met school te maken hoor
als jouw vader een chinees is en je moeder een hollander, dan ben jij toch ook een half chinees?

Of als jouw vader een alien is en jouw moeder een aardsebewoonster, dan ben jij toch ook half-alien.
pi_46236770
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:14 schreef feessie het volgende:

[..]

Als dat daardoor zou komen zou ik vriendelijk bedanken
pi_46236791
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

als jouw vader een chinees is en je moeder een hollander, dan ben jij toch ook een half chinees?
Godsamme hoe droog kan je je punt duidelijk maken
pi_46236812
quote:

[..]

Of als jouw vader een alien is en jouw moeder een aardsebewoonster, dan ben jij toch ook half-alien.
In de bijbel staat duidelijk dat Jezus God is .. dus ik twijfel hier geen moment over.
pi_46236817
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Klopt, maar of het nu erfelijk of door bekeren gaat, Islam is allesbehalve stervende.
maar wij hebben de nukes dus dat kan zo geregeld worden
pi_46236830
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:10 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Daarom zal een moslim , ongeacht wat hij doet is zijn leven, ook nooit inde hemel komen.
Wij hebben een speciaal woord dat we gebruiken voor mensen die menen voor God te kunnen beslissen wie in de hemel komt of niet.
quote:
Aangezien de islam het gebruik van geweld in bepaalde gevallen aanmoedigd waar het Christendom het altijd afwijst.
De Koran leert ons hoe je je moet verdedigen als je wordt aangevallen. Niets wereldschokkends aan.

Gewetensvraagje. Hoe komt het toch dat christenen zoveel miljoenen doden op de wereld op hun geweten hebben tov de paar duizend die de moslims op hun naam hebben? Ik dacht dat christenen geweld altijd afwezen? En de kruistochten waren volgens mij ook geen picknick uitjes.
  maandag 12 februari 2007 @ 14:18:20 #121
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_46236834
quote:

[..]

Als je vader een man is en je moeder een vrouw ben je dan ook hermafrodiet?
Lang leve mij! *O*
pi_46236836
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Neeeeeeee die mensen moeten gaan inzien dat ze ongelijk hebben.
pi_46236849
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Uhuh, Pakistan niet hoor
Rusland, China en NK zal Iran wel willen bijstaan.
Moslims willen hun levens offeren, Het Westen wil niet eens beetje privacy inleveren..

Nogmaals:
Uhuh
pi_46236852
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:17 schreef feessie het volgende:

[..]

In de bijbel staat duidelijk dat Jezus God is .. dus ik twijfel hier geen moment over.
Met zijn skills in verhouding tot het volk is hij natuurlijk een god, maar wetenschappelijk gezien is het een halfgod/halfmens.
  maandag 12 februari 2007 @ 14:19:27 #125
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_46236865
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Moslims willen hun levens offeren
En dat maakt die gekken zo gevaarlijk.
Lang leve mij! *O*
pi_46236875
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

dat zal je mij dan ook niet horen beweren (al zou het wel beter zijn)
pi_46236877
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:19 schreef Echo99 het volgende:

[..]

En dat maakt die gekken zo gevaarlijk.
+Effectief
  maandag 12 februari 2007 @ 14:19:48 #128
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_46236878
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:18 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Met zijn skills in verhouding tot het volk is hij natuurlijk een god, maar wetenschappelijk gezien is het een halfgod/halfmens.
Dus jij bent hermafrodiet
Lang leve mij! *O*
pi_46236880
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De door mij geplaatste artikelen zijn ook geplaatst als vast staand nieuwsfeit, OP is alleen erg eenzijdig.
Het is ontleend aan een uitzending van nota bene al-Jazeera die dit in een uitzending als discussie-onderwerp hebben gehad.
Met deze redenatie zouden topics over het milieu altijd berichten moeten bevatten waar de voordelen van kernernergie worden besproken, topics over fietsen auto's moeten behandelen, defensie versus pacifisme, etc. Ik vind dat best onzinnig en al helemaal vanwege de toevoeging 'counter'. Alsof het hier een natuurlijke drang of plicht betreft.

Je kan wanneer je je stoort aan eenzijdigheid ook zelfstandig een topic met kaders aanmaken, denk ik zo. Lijkt me zinvoller dan je geroepen te moeten voelen nieuws te pareren of, zoals je wilt, 'counteren'.
pi_46236884
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:18 schreef feessie het volgende:

[..]

Neeeeeeee die mensen moeten gaan inzien dat ze ongelijk hebben.
Ben jij een jehova of zo
pi_46236886
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:18 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ja als je het zo bekijkt wel , maar ik hecht geen waarde aan wetenschappelijke hyptoteses tegenover de bijbel. Snap u ?
pi_46236889
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wij hebben een speciaal woord dat we gebruiken voor mensen die menen voor God te kunnen beslissen wie in de hemel komt of niet.
[..]
dhimmi
quote:
De Koran leert ons hoe je je moet verdedigen als je wordt aangevallen. Niets wereldschokkends aan.

Gewetensvraagje. Hoe komt het toch dat christenen zoveel miljoenen doden op de wereld op hun geweten hebben tov de paar duizend die de moslims op hun naam hebben? Ik dacht dat christenen geweld altijd afwezen? En de kruistochten waren volgens mij ook geen picknick uitjes.
Omdat jij ten eerste de cijfers verdraait. en ten 2 de de christenen die periode gehad hebben en nu een stuk verder zijn.
pi_46236892
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:19 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

dat zal je mij dan ook niet horen beweren (al zou het wel beter zijn)
Was ook niet direct gericht op jou, maar op iemand die het wel beweerde
pi_46236903
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:20 schreef feessie het volgende:

[..]

Ja als je het zo bekijkt wel , maar ik hecht geen waarde aan wetenschappelijke hyptoteses tegenover de bijbel. Snap u ?
Ikke wel, anders is de bijbel voor mij niet te verklaren.
pi_46236904
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:18 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Als je vader een man is en je moeder een vrouw ben je dan ook hermafrodiet?
moeten we nu ook al biologie gaan uitleggen
pi_46236916
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:19 schreef longinus het volgende:

[..]

Ben jij een jehova of zo
Jehova betekend God
  maandag 12 februari 2007 @ 14:22:12 #137
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_46236949
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

moeten we nu ook al biologie gaan uitleggen
Krijg je gelijk niet?
Lang leve mij! *O*
pi_46236950
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:20 schreef feessie het volgende:

[..]

Jehova betekend God
Jehova getuige dan

En ik vindt het een vermakelijk topic, zeker omdat Meki al een tijdje niet reageert
pi_46236954
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Uhuh, Pakistan niet hoor
Rusland, China en NK zal Iran wel willen bijstaan.
Moslims willen hun levens offeren, Het Westen wil niet eens beetje privacy inleveren..

Nogmaals:
Uhuh
Maar pakistan komt niet verder dan india en ze hebben er maar 20.
Verder hebben zowel de chinezen als de russen grote interne problemen met moslims dus ik denk dat dat wel meevalt.

dus
pi_46236972
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:19 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het is ontleend aan een uitzending van nota bene al-Jazeera die dit in een uitzending als discussie-onderwerp hebben gehad.
Met deze redenatie zouden topics over het milieu altijd berichten moeten bevatten waar de voordelen van kernernergie worden besproken, topics over fietsen auto's moeten behandelen, defensie versus pacifisme, etc. Ik vind dat best onzinnig en al helemaal vanwege de toevoeging 'counter'. Alsof het hier een natuurlijke drang of plicht betreft.

Je kan wanneer je je stoort aan eenzijdigheid ook zelfstandig een topic met kaders aanmaken, denk ik zo. Lijkt me zinvoller dan je geroepen te moeten voelen nieuws te pareren of, zoals je wilt, 'counteren'.
Over objectiviteit hoef je natuurlijk niet over Al-Jazeera te spreken en al helemaal niet over tweezijdige kanten van het verhaal.

Ik voel me niet geroepen om een soort van counter-reactie te posten, wel vond ik het informatief voor loop van het topic, jij daarentegen voelt je blijkbaar wel geroepen en stoor je aan mijn post?
  maandag 12 februari 2007 @ 14:24:12 #141
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46237024
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

[..]

Oja, de kruistochten, daar had mijn Opa mooie verhalen over. Elk jaar met kerst halen we de diaprojector weer van zolder.

Ehm, hoe zat dat ook alweer, verlichting enzo...
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_46237029
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:22 schreef longinus het volgende:

[..]

Jehova getuige dan

En ik vindt het een vermakelijk topic, zeker omdat Meki al een tijdje niet reageert
Whaha ik ben geen Jehova getuigen . Ben een normale Nederlande Christelijke jongen .. (Ja ze bestaan nog )
  maandag 12 februari 2007 @ 14:24:32 #143
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46237036
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:48 schreef Echo99 het volgende:

[..]

JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_46237078
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Over objectiviteit hoef je natuurlijk niet over Al-Jazeera te spreken en al helemaal niet over tweezijdige kanten van het verhaal.

Ik voel me niet geroepen om een soort van counter-reactie te posten, wel vond ik het informatief voor loop van het topic, jij daarentegen voelt je blijkbaar wel geroepen en stoor je aan mijn post?
Dat vind ik toch niet blijken uit jouw post, maar ik stoor me hoofdzakelijk aan de toonzetting uit die post.
pi_46237081
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar pakistan komt niet verder dan india en ze hebben er maar 20.
Verder hebben zowel de chinezen als de russen grote interne problemen met moslims dus ik denk dat dat wel meevalt.

dus
Ik denk dat Pakistan wel iets verder komt:

Daarnaast gaat het om China en Rusland puur om economische belangen en handel, en laat Iran nu belangrijk zijn voor beide landen. En bij NK betreft het de enemy of my eneme strategie

Offtopic dus
pi_46237093
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:48 schreef Echo99 het volgende:

[..]

maandag 12 februari 2007 @ 14:25:59 #147
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_46237094
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:24 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Oja, de kruistochten, daar had mijn Opa mooie verhalen over. Elk jaar met kerst halen we de diaprojector weer van zolder.

Mijn opa had altijd verhalen over de holocaust. Maar dat zou betekenen dat Joden zieliger zijn dan Moslims. Dus we zeggen gewoon dat dat niet plaats heeft gevonden. Zijn wij weer het arme onderdrukte volkje
Lang leve mij! *O*
pi_46237130
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat vind ik toch niet blijken uit jouw post, maar ik stoor me hoofdzakelijk aan de toonzetting uit die post.
Dat kan, maar ik kan niet als ik iets post rekening houden aan een potentiële storing van de user
pi_46237146
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[afbeelding]
Daarnaast gaat het om China en Rusland puur om economische belangen en handel, en laat Iran nu belangrijk zijn voor beide landen. En bij NK betreft het de enemy of my eneme strategie

Offtopic dus
Wie denk je dat belangrijker is voor china en rusland
1 het westen wat voor 75+% voor het geld zorgt
2 iran wat 2,5% bijdraagt

nu

Eigenlijk was het sarcastisch bedoeld dus
pi_46237165
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[afbeelding]

Offtopic dus
Volgens de logica van dat kaartje is Nederland ook een moslim land, dus waarom staat het nederlands er niet bij? Ik bedoel, bijvoorbeeld een land als Nigeria wordt als moslimland gezien, terwijl maar een klein deel van dat land Islamitisch is.
pi_46237195
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:24 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je de dia's uit het nazi tijdperk niet bedoelt
quote:
De een noemt het verlichting, de ander noemt het ontkerkelijking en atheisme. Dan maar niet 'verlicht' zijn
pi_46237244
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:10 schreef feessie het volgende:
Mekki is nu ook de bijbel aan het lezen denk ik
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:14 schreef feessie het volgende:

[..]

Hé bah wat ben jij een naar voorbeeld van een Christen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_46237246
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wie denk je dat belangrijker is voor china en rusland
1 het westen wat voor 75+% voor het geld zorgt
2 iran wat 2,5% bijdraagt

nu

dus
quote:
Japan 16.9%, China 11.2%, Italy 5.9%, South Korea 5.8%, Turkey 5.7%, Netherlands 4.6%, France 4.4%, South Africa 4.1%, Taiwan 4.1% (2005)
Zelfs de Nederlandse handel is meer dan wat jij naar naar voor draagt
(CIA Factbook)
pi_46237295
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:27 schreef buachaille het volgende:

[..]

Volgens de logica van dat kaartje is Nederland ook een moslim land, dus waarom staat het nederlands er niet bij? Ik bedoel, bijvoorbeeld een land als Nigeria wordt als moslimland gezien, terwijl maar een klein deel van dat land Islamitisch is.
Het gaat mij niet daarom, als je het had gelezen gaat het mij om de geologisch ligging van Pakistan aan te tonen, pak elk ander kaart die je wilt

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2007 14:33:30 ]
pi_46237299
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Zelfs de Nederlandse handel is meer dan wat jij naar naar voor draagt
(CIA Factbook)
ok ik zoog de cijfers uit mijn duim maar je snapt mijn punt hopelijk wel
pi_46237323
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ok ik zoog de cijfers uit mijn duim maar je snapt mijn punt hopelijk wel
Jawel
  maandag 12 februari 2007 @ 14:33:54 #157
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46237365
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je de dia's uit het nazi tijdperk niet bedoelt
Ach, je zet jezelf weer buitenspel met deze insinuaties die behoorlijk ongepast zijn. Maar dat weet je donders goed, het is je enige truukje. Als mensen verder niets tegen je zeggen, betekent dat niet dat je gelijk hebt, wist je dat al?
quote:
[..]
De een noemt het verlichting, de ander noemt het ontkerkelijking en atheisme. Dan maar niet 'verlicht' zijn
Als je echt denkt dat dat hetzelfde is, is er weer een vooroordeel over de familiebanden bij moslims bevestigd.
  maandag 12 februari 2007 @ 14:34:04 #158
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_46237373
quote:

De een noemt het het geloof van alle tjiden. De ander noemt het een achterlijke cultuur. Dan maar niet "het geloof van alle tijden"
Lang leve mij! *O*
pi_46237405
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:03 schreef Meki het volgende:

[..]

stervende waaraan zie jij dat ??
Aan de hersencellen van sommige gelovigen.
pi_46237408
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat kan, maar ik kan niet als ik iets post rekening houden aan een potentiële storing van de user
Nee, dat lijkt me helder. Echter houd je wel rekening met de kritische noot van een user over de inhoud van je berichten, want anders zou je deze niet van repliek voorzien.

De toonzetting 'kijk', ik heb countermateriaal, dus waar discussieëren we over?' En 'maak trouwens niets uit, wij zijn toch beter' is niet bepaald zinvol of constructief.
Ik vind het infantiel, maar dit gezegd hebbende laat ik het verder voor wat het is.
pi_46237496
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:34 schreef damian5700 het volgende:

'maak trouwens niets uit, wij zijn toch beter' is niet bepaald zinvol of constructief.
Ben je overgaan tot woorden in mijn mond te leggen?
Jouw subjectieve interpretatie van mijn post, maakt het niet mijn woorden, waarde Damian.
pi_46237528
pi_46237533
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Aan de hersencellen van sommige gelovigen.
Waarom begint jouw topic intro altijd met een soortgelijk post?
pi_46237546
quote:

Verlichting, secularisatie en atheïsme zijn geen synoniemen.
  maandag 12 februari 2007 @ 14:38:47 #165
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_46237562
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jouw subjectieve interpretatie van mijn post, maakt het niet mijn woorden, waarde Damian.
Het gaat om de pedante en belerende toonzetting van je posts die mij ook regelmatig tegen de borst stuit.

Ik ben moslim dus ik heb gelijk.
Lang leve mij! *O*
pi_46237600
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Verlichting, secularisatie en atheïsme zijn geen synoniemen.
Klopt, maar voor velen is secularisatie, atheïsme wel belangrijke ingedrienten geweest van de verlichting.
pi_46237607
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

'Zo zijn er ook counterbronnen te halen en nu?'
'Anyway, wij houden toch de besten over'

Dit heb jij toch getikt of wil je beweren dat het van mijn hand afkomstig is?
  maandag 12 februari 2007 @ 14:40:14 #168
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_46237613
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:50 schreef Meki het volgende:

[..]

Wie zegt dat de salafisme de juiste stroming is

De profeet vrede zij met hem zei ie de koran en mijn soena niet volgt is niet van mij??

Dat duid erop dat soennitien de juiste stroming volgen

tegenwoordig heb je veel stromingen zoals het wahabisme sjisme salafisme
deze beweren allemaal de juiste weg te volgen

maar dat is niet waar
Ik ben blij te lezen dat je jegens andere stromingen binnen jouw geloof net zo tolerant bent en net zo onzinnige argumenten hebt als tegen andere geloven, of andersdenkenden. Weten we in ieder geval zeker dat het niet aan ons ligt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_46237665
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:38 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Het gaat om de pedante en belerende toonzetting van je posts die mij ook regelmatig tegen de borst stuit.
Wees dan een beetje een vent inhoudelijke user en reageer er op zoals Damian.
quote:
Ach ja, nu begint men ook al voor de moslim te denken.
pi_46237701
We zullen het allemaal wel zien..... ik denk dat het belangrijkste is dat de gelovigen van verschillende geloven geen ruzie meer met elkaar maken, maar juist moeten groeperen tot 1 groot krachtig en gelovig bolwerk......
En dat wij aardbewoners niet te veel achter profeten aLa Gore && Clinton blijven aanlopen.
pi_46237757
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

'Anyway, wij houden toch de besten over'
Mijn woorden.

Jouw interpretatie:
quote:
'maak trouwens niets uit, wij zijn toch beter'
quote:
Dit heb jij toch getikt of wil je beweren dat het van mijn hand afkomstig is?
Lijkt me wel duidelijk wat ik heb getikt en verschil met hetgeen wat jij richting mij toe claimt.
Ik kan beiden opmerkelijk scheiden. Nogmaals jouw interpretatie maakt het niet mijn woorden.
  Moderator maandag 12 februari 2007 @ 14:45:00 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_46237762
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:38 schreef Echo99 het volgende:

[..]

ik ben mod en ik geef mezelf gelijk
pi_46237773
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ja maar ik ben moslim en mod.
pi_46237794
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dictators doen dat ook
  maandag 12 februari 2007 @ 14:46:08 #175
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_46237806
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wees dan een beetje een vent inhoudelijke user en reageer er op zoals Damian.
[..]

Ach ja, nu begint men ook al voor de moslim te denken.
Goede manier om een discussie te voeren inderdaad. Doe je goed.

Ontopic: Leg mij asjeblieft eens uit waarom ik verlicht ben door secularisatie?
Lang leve mij! *O*
pi_46237829
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Klopt, maar voor velen is secularisatie, atheïsme wel belangrijke ingedrienten geweest van de verlichting.
De rede werd als maatstaf gehanteerd; dat is, huiselijk gezegd, de Verlichting. Daaruit vloeit it het fideïsme, pantheïsme en het deïsme het atheïsme. Net andersom.
pi_46237846
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:42 schreef JohnDope het volgende:
We zullen het allemaal wel zien..... ik denk dat het belangrijkste is dat de gelovigen van verschillende geloven geen ruzie meer met elkaar maken,
Dat is nog eens een goed idee
quote:
maar juist moeten groeperen tot 1 groot krachtig en gelovig bolwerk......
Dit nou weer niet
quote:
En dat wij aardbewoners niet te veel achter profeten aLa Gore && Clinton blijven aanlopen.
Ehh, dat zijn geen profeten, maar helemaal mee eens
pi_46237877
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:42 schreef JohnDope het volgende:
We zullen het allemaal wel zien..... ik denk dat het belangrijkste is dat de gelovigen van verschillende geloven geen ruzie meer met elkaar maken, maar juist moeten groeperen tot 1 groot krachtig en gelovig bolwerk......
Lijkt me een heel slecht idee.
Een blik op de wereld is genoeg om te weten dat dit alleen maar voor meer ellende gaat zorgen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_46237891
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:46 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Goede manier om een discussie te voeren inderdaad. Doe je goed.
Nee, dat jij er voor kiest om op de man te spelen ipv inhoudelijk te reageren. Doe je goed.
quote:
topic: Leg mij asjeblieft eens uit waarom ik verlicht ben door secularisatie?
We zijn niet in HOC, overigens zeg ik niet dat jij bent verlicht. Lees wat over de verlichting zou ik zeggen
pi_46237908
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:48 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Lijkt me een heel slecht idee. [afbeelding]
Een blik op de wereld is genoeg om te weten dat dit alleen maar voor meer ellende gaat zorgen.
Dit wordt meer geopperd ja. Ik haak ook af .
  Moderator maandag 12 februari 2007 @ 14:50:47 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_46237972
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:45 schreef feessie het volgende:

[..]

Dictators doen dat ook
jij snapt het!!!

en of de discussie wat ontopic kan gaan graag
  maandag 12 februari 2007 @ 14:51:10 #182
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_46237980
quote:

[..]

Nog even dit weerleggen:
quote:

[..]

Christianity increased 47%
World Population increased 136%
Islam increased 235%
Dat wil dus niet zeggen dat ze met 46% zijn gekrompen, alleen dat ze 'slechts' 47% gegroeid zijn, daar waar de islam met meer gegroeid is. Je punt klopt verder en het is al een paar posts geleden, maar het was blijkbaar nog niemand opgevallen .
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 12 februari 2007 @ 14:52:14 #183
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_46238019
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:51 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nog even dit weerleggen:
[..]

Dat wil dus niet zeggen dat ze met 46% zijn gekrompen, alleen dat ze 'slechts' 47% gegroeid zijn, daar waar de islam met meer gegroeid is. Je punt klopt verder en het is al een paar posts geleden, maar het was blijkbaar nog niemand opgevallen .
scherp.
Lang leve mij! *O*
pi_46238025
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:51 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nog even dit weerleggen:
[..]

Gelijk heb je, ik las decreased
  maandag 12 februari 2007 @ 14:53:06 #185
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_46238048
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, dat jij er voor kiest om op de man te spelen ipv inhoudelijk te reageren. Doe je goed.
[..]

We zijn niet in HOC, overigens zeg ik niet dat jij bent verlicht. Lees wat over de verlichting zou ik zeggen
Correctie: Jij koos ervoor om op de man inhoudelijke user te spelen. Ik koos ervoor om je manier van posten en discussieren te bekritiseren.

Tevens: had dan überhaupt niet begonnen over de verlichting. We zitten hier niet in HOC.
Lang leve mij! *O*
pi_46238104
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:53 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Correctie: Jij koos ervoor om op de man inhoudelijke user te spelen. Ik koos ervoor om je manier van posten en discussieren te bekritiseren.
Hoi, dat noemt men dus op de man.
Als je het inhoudelijk wilt doen doe je op hetgeen wat ik post en niet op mijn manier, overigens kap ik verder voor Spec gaat flippen, mits nog een ei te leggen gelieve PMen
quote:
Tevens: had dan überhaupt niet begonnen over de verlichting. We zitten hier niet in HOC.
Ik ben er over begonnen?
pi_46238143
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gelijk heb je, ik las decreased
De wens is de vader van de gedachte zeker...
eeeh
pi_46238174
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:56 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

pi_46238197
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mijn woorden.

Jouw interpretatie:
[..]

[..]

Lijkt me wel duidelijk wat ik heb getikt en verschil met hetgeen wat jij richting mij toe claimt.
Ik kan beiden opmerkelijk scheiden. Nogmaals jouw interpretatie maakt het niet mijn woorden.
Bij nader inzien zit er weldegelijk een verschil, wanneer 'de besten' als in personen bedoeld wordt.

Maar goed; zes miljoen bekeeringen per jaar is niet niks.
pi_46238260
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:58 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Bij nader inzien zit er weldegelijk een verschil, wanneer 'de besten' als in personen bedoeld wordt.

Maar goed; zes miljoen bekeeringen per jaar is niet niks.
Blijf het een geniaal quote vinden:
quote:
The Ottoman State is pregnant with Europe, and it will give birth to a European state one day. And Europe is pregnant with Islam; one day it will give birth to an Islamic state
1907
pi_46238262
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:50 schreef sp3c het volgende:
en of de discussie wat ontopic kan gaan graag
Dat moslims islam de rug toekeren is natuurlijk altijd goed nieuws, maar dat ze voortaan als christelijk door het leven gaan is wel een gemiste kans natuurlijk.
eeeh
pi_46238279
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

1907
Wat wil je daarmee zeggen?
eeeh
pi_46238297
Met deze growth rate, zal de Islam in 2030-250 (blijft natuurlijk een grove schatting) het Christendom passeren in het aantal volgelingen. (Ontkerkelijking en vergrijzing in het Westen)

Alleen zie ik niet zo erg in wat het belang van cijfertjes is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46238300
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:00 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen?
  maandag 12 februari 2007 @ 15:02:25 #195
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_46238316
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:56 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Ach, eigenlijk is dit hele topic een opstapeling van statistische feitjes, die altijd gemakkelijk de ene of de andere kant op gedraaid kunnen worden. Dat blijkt ook al uit het feit dat hier bronnen langs komen die de TT bewijzen, en bronnen die hem tegenspreken.

Ik sluit me dan veel liever aan bij een aantal mensen hierboven die liever zien dat alle religies ophouden met het te zijn als een strijd en gewoon vrolijk naast elkaar leven, maar die utopie zal nog wel even duren als ik het wereldnieuws en verschillende posts hier zo eens bekijk...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_46238331
quote:

[..]

[..]

1907
turkije dus een zwaar seculier land.
pi_46238347
quote:

[..]

[..]

1907
Religieuze globalisering.
pi_46238350
Als bij je geboorte al de keuze is gemaakt wat je bent dan klopt dit, maar als je pas mag kiezen uit overtuiging na je 18e jaar zou het er anders uitzien.
pi_46238367
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:03 schreef longinus het volgende:
Als bij je geboorte al de keuze is gemaakt wat je bent dan klopt dit, maar als je pas mag kiezen uit overtuiging na je 18e jaar zou het er anders uitzien.
Alleen gebeurt dat nooit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46238373
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

turkije dus een zwaar seculier land.
Als je Turkije bij Europa zou tellen misschien wel meest seculiere.
pi_46238392
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:01 schreef Mutant01 het volgende:
Met deze growth rate, zal de Islam in 2030-250 (blijft natuurlijk een grove schatting) het Christendom passeren in het aantal volgelingen. (Ontkerkelijking en vergrijzing in het Westen)

Alleen zie ik niet zo erg in wat het belang van cijfertjes is.
mits er geen oorlogen/hongernoden/epidimieen uitbreken want dan kan het met de groei rap gedaan zijn.
pi_46238393
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:03 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Religieuze globalisering.
Politieke voorspelling.
pi_46238406
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

mits er geen oorlogen/hongernoden/epidimieen uitbreken want dan kan het met de groei rap gedaan zijn.
Maar natuurlijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46238435
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alleen gebeurt dat nooit.
Wordt je in Islam landen onderddrukt als je de Islam niet aanhangt?
  maandag 12 februari 2007 @ 15:07:01 #205
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_46238463
quote:

[..]

Quotes heb ik ook nog wel voor je:
quote:
Je wijst het bestaan van 19.999 goden af, ik van 20.000. Een klein verschil in getallen, een enorm verschil in de praktijk.
Bron onbekend bij mij, overigens.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_46238471
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:05 schreef feessie het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan een dergelijk simpel zinnetje? Het is een feit dat kinderen vanaf geboorte een bepaalde opvoeding genieten (met daarbij religieuze rituelen en waarden).
Allah Al Watan Al Malik
pi_46238485
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:05 schreef feessie het volgende:

[..]

Veel islamitische landen hebben een religieuze politie...
eeeh
pi_46238514
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan een dergelijk simpel zinnetje? Het is een feit dat kinderen vanaf geboorte een bepaalde opvoeding genieten (met daarbij religieuze rituelen en waarden).
Mijn vraag staat totaal los van jou opmerkingen , dus doe niet zo agressief .
pi_46238519
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:07 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Quotes heb ik ook nog wel voor je:
[..]

Bron onbekend bij mij, overigens.
Mwuaah, de door jouw geplaatste quote is meer een levensbeschouwelijke, mijne is een voorspelling geweest want aan 1 kant al aan het gebeuren is.
pi_46238520
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:07 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Veel islamitische landen hebben een religieuze politie...
Religieuze politie? Enige echte land met religieuze politie die ik ken is Saoedie-Arabie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46238531
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:08 schreef feessie het volgende:

[..]

Mijn vraag staat totaal los van jou opmerkingen , dus doe niet zo agressief .
Je quote mijn reactie, dus dan komt het zeer vreemd over.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46238553
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je quote mijn reactie, dus dan komt het zeer vreemd over.
Ik zie het ja.. dat was een foutje.
pi_46238562
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Religieuze politie? Enige echte land met religieuze politie die ik ken is Saoedie-Arabie.
je vergeet dan toch iranen sommige delen van pakistan/indonesie
  maandag 12 februari 2007 @ 15:10:38 #214
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_46238587
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuaah, de door jouw geplaatste quote is meer een levensbeschouwelijke, mijne is een voorspelling geweest want aan 1 kant al aan het gebeuren is.
Het was vooral een quote om een andere draai aan de discussie te geven, net zoals ik in mijn vorige post al een beetje probeerde. Ik ben naïef, ik weet het.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_46238593
Is de bevolkingsgroei in die landen hoger dan in het Westen , anders zou het niet gek zijn dat ze zo groeien.
pi_46238603
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

je vergeet dan toch iranen sommige delen van pakistan/indonesie
Iran is geen religieuze politie, das meer een soort van KGB. Iedereen tegen het regime heeft een probleem, moslim, christen of jood. In Pakistan zou het best kunnen. Het zijn dus alles behalve "veel' landen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46238608
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:10 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Het was vooral een quote om een andere draai aan de discussie te geven, net zoals ik in mijn vorige post al een beetje probeerde. Ik ben naïef, ik weet het.
Zo kan het ook
pi_46238614
quote:

[..]

en aan de andere kant weer niet omdat de 3/4de generatie moslims in het westen 3 kanten uitgaan
1 hetzelfde als hun ouders
2 verlichting (waarbij dit de grootste groep is)
3radicalisering
pi_46238631
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:10 schreef feessie het volgende:
Is de bevolkingsgroei in die landen hoger dan in het Westen , anders zou het niet gek zijn dat ze zo groeien.
Ja, de groei is hoger in die landen, maar ook de leeftijd in die landen is lager. Marokkanen zijn gemiddeld iets van 25 jaar oud. (als je dus de gehele leeftijd van de bevolking telt en dan deelt door het aantal inwoners.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46238655
quote:

[..]

Ik zie een land als bijvoorbeeld Polen niet snel islamitisch worden, dus ik neig te denken dat het uitkomen van deze voorspelling hoop tegen beter weten in is.
pi_46238661
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Iran is geen religieuze politie, das meer een soort van KGB. Iedereen tegen het regime heeft een probleem, moslim, christen of jood. In Pakistan zou het best kunnen. Het zijn dus alles behalve "veel' landen.
ja tuurlijk zijn het er niet veel er zijn immers niet veel puur islamitische landen
pi_46238662
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:10 schreef feessie het volgende:
Lijkt me wel jah. Overgens produceren Marokkanen hier in Nederland ook aan de lopende band babys. Leeftijdsverschil van 25 jaar tussen de jongste en de oudste is helemaal niet raar ofzo.
eeeh
pi_46238680
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:12 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik zie een land als bijvoorbeeld Polen niet snel islamitisch worden, dus ik neig te denken dat het uitkomen van deze voorspelling hoop tegen beter weten in is.
idd
zie ook mijn post en al zeker niet de islam die meneer aan hing
pi_46238689
quote:

[..]

Ja, de groei is hoger in die landen, maar ook de leeftijd in die landen is lager. Marokkanen zijn gemiddeld iets van 25 jaar oud. (als je dus de gehele leeftijd van de bevolking telt en dan deelt door het aantal inwoners.
Ja, maar dan is het handig om eerst te weten hoe hoog de groei is ten opzichte van het westen.
pi_46238691
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en aan de andere kant weer niet omdat de 3/4de generatie moslims in het westen 3 kanten uitgaan
Met de ene kant bedoelde ik secularisatie van Turkije te handhaven.
quote:
1 hetzelfde als hun ouders
2 verlichting (waarbij dit de grootste groep is)
3radicalisering
Hoeveel% hiervan zal zeggen niet bij de Islam te horen?
pi_46238701
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ja tuurlijk zijn het er niet veel er zijn immers niet veel puur islamitische landen
Rond de 40 landen waar de meerderheid moslim is hoor.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46238731
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Met de ene kant bedoelde ik secularisatie van Turkije te handhaven.
[..]

Hoeveel% hiervan zal zeggen niet bij de Islam te horen?
Ja dus ik ben ook katholiek dat is nietszeggend het gaat erom hoe ze het beleiden.
Verder krijg ik zo die cijfers niet gevonden
pi_46238749
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:12 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Polen is een van de weinige landen die zich wel vasthoudt aan de Christelijke traditie, een religieus opleving zie ik wel in Kosovo, Albanie, Bosnie, Macedonie etc gebeuren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2007 15:15:32 ]
pi_46238785
Maar wat is het nut van deze discussie eigenlijk? Hecht men waarden aan aantallen? "Ik ben met meer dus ik heb gelijk"?
Allah Al Watan Al Malik
pi_46238789
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

maar niet perse islamitisch
pi_46238796
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja dus ik ben ook katholiek dat is nietszeggend het gaat erom hoe ze het beleiden.
Verder krijg ik zo die cijfers niet gevonden
Als puntje bij paaltje komt en het betreft een islamitische staat dan weinig ze de rug toe keren.
pi_46238802
quote:

[..]

Het zullen er meer zijn dan je schijnbaar denkt. Hoe zit het met de emiraten, afghanistan, yemen, oman?
eeeh
pi_46238812
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

maar niet perse islamitisch
Ik durf van deze 40 landen toch zeker te zeggen dat ze Islamitisch zijn (islamitische cultuur/ normen en waarden)
Allah Al Watan Al Malik
pi_46238834
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:16 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Het zullen er meer zijn dan je schijnbaar denkt. Hoe zit het met de emiraten, afghanistan, yemen, oman?
Yemen, Oman en de Emiraten kennen niet een dergelijke politie die daar puur op ziet. Afghanistan is een anarchie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46238894
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarbij de politieke structuur (maar ook culturele waarden, tribaal recht, vrijheden voor minderheden) van die landen een betekenisvolle factor voor de aantallen islamitische aanhangers zijn.
pi_46238915
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:18 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Waarbij de politieke structuur (maar ook culturele waarden, tribaal recht, vrijheden voor minderheden) van die landen een betekenisvolle factor voor de aantallen islamitische aanhangers zijn.
Das op individiueel niveau in bepaalde Westerse landen net zo. ( De gehele bible belt eigenlijk in de VS bijv. Polen, Rusland, gehele oostblok praktisch)
Allah Al Watan Al Malik
pi_46238982
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als puntje bij paaltje komt en het betreft een islamitische staat dan weinig ze de rug toe keren.
weet ik zo net niet ze zijn nu ook de vrijheden van het westen gewend.
pi_46239013
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Polen is een van de weinige landen die zich wel vasthoudt aan de Christelijke traditie, een religieus opleving zie ik wel in Kosovo, Albanie, Bosnie, Macedonie etc gebeuren.
Italië is uitermate Rooms-Katholiek. Ierland idem.
Wat ik bedoel is dat de gedachte dat Europa de islam gaat baren wel erg utopisch is.
in elk geval onderhevig aan enkele hiaten
pi_46239028
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

weet ik zo net niet ze zijn nu ook de vrijheden van het westen gewend.
Ook de radicalen zijn/waren dat gewend.
pi_46239086
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:21 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Italië is uitermate Rooms-Katholiek. Ierland idem.
Wat ik bedoel is dat de gedachte dat Europa de islam gaat baren wel erg utopisch is.
in elk geval onderhevig aan enkele hiaten
Zo ook Griekenland, dat er landen zijn waar het Christendom nog in het dagelijksleven terug te vinden is betekent niet dat er geen plaats is voor een Islamitische opleving in een (ex)Christelijke land.
pi_46239092
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ook de radicalen zijn/waren dat gewend.
maar dat zijn juist degene die er niet mee konden gaan dat hou je toch van die mafketels ook met christenen
pi_46239116
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zo ook Griekenland, dat er landen zijn waar het Christendom nog in het dagelijksleven terug te vinden is betekent niet dat er geen plaats is voor een Islamitische opleving in een (ex)Christelijke land.
Die opleving is wel behoorlijk bezig in de VS dacht ik. Had met name te maken met de interesse die mensen toonden na de aanslagen van 11/9. (Men ging boeken lezen e.d. erin verdiepen).
Allah Al Watan Al Malik
pi_46239138
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

maar dat zijn juist degene die er niet mee konden gaan dat hou je toch van die mafketels ook met christenen
Integendeel, veel van de radicalen genoten van een hoge opleiding, konden de vrijheden meer benutten dan een VMBO loverboy.
pi_46239175
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die opleving is wel behoorlijk bezig in de VS dacht ik. Had met name te maken met de interesse die mensen toonden na de aanslagen van 11/9. (Men ging boeken lezen e.d. erin verdiepen).
Ik kwam een Islamitische propaganda site terecht via google waarin stond dat jaarlijks 100.000 mensen zich bekeren tot de Islam, alleen geen idee of het betrouwbaar is.
pi_46239185
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik kwam een Islamitische propaganda site terecht via google waarin stond dat jaarlijks 100.000 mensen zich bekeren tot de Islam, alleen geen idee of het betrouwbaar is.
Lijkt me sterk. Wellicht over de gehele wereld.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46239202
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Integendeel, veel van de radicalen genoten van een hoge opleiding, konden de vrijheden meer benutten dan een VMBO loverboy.
Yup , kijk maar naar Mohammed B.
pi_46239243
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:27 schreef feessie het volgende:

[..]

Yup , kijk maar naar Mohammed B.
Zal ik verklappen wat Bouyeri betekend? (Zijn achternaam)
Allah Al Watan Al Malik
pi_46239273
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Das op individiueel niveau in bepaalde Westerse landen net zo. ( De gehele bible belt eigenlijk in de VS bijv. Polen, Rusland, gehele oostblok praktisch)
Natuurlijk. Maak van Nederland een dictatuur en je zou, bij wijze van spreke, volgend jaar zestien miljoen islamieten bij kunnen schrijven.
De redenatie die ik maakte was andersom. Minderheden in islamitische landen (dus waarbij de bevolking in meerderheid uit moslims bestaat) hebben minder rechten, je bent je leven niet zeker wanneer je je bekeert, gezaghebbende autoriteiten beletten de mogelijkheden voor ontplooiing van haar burgers; hun verstand te laten gebruiken, etc.
Wanneer de machtsbasis van (religieuze) autoriteiten zou verkleinen en daarmee een cultuuromslag zou veroorzaken krijg je heel andere uitkomsten.
Ik denk trouwens een soortgelijke tendens als in westerse samenlevingen.
pi_46239332
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:29 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maak van Nederland een dictatuur en je zou, bij wijze van spreke, volgend jaar zestien miljoen islamieten bij kunnen schrijven.
De redenatie die ik maakte was andersom. Minderheden in islamitische landen (dus waarbij de bevolking in meerderheid uit moslims bestaat) hebben minder rechten, je bent je leven niet zeker wanneer je je bekeert, gezaghebbende autoriteiten beletten de mogelijkheden voor ontplooiing van haar burgers; hun verstand te laten gebruiken, etc.
Wanneer de machtsbasis van (religieuze) autoriteiten zou verkleinen en daarmee een cultuuromslag zou veroorzaken krijg je heel andere uitkomsten.
Ik denk trouwens een soortgelijke tendens als in westerse samenlevingen.
Dat is pure speculatie die ook meteen weerlegt kan worden door te kijken naar immigranten die in het Westen wonen en dus wel die vrijheid hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46239375
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Yemen, Oman en de Emiraten kennen niet een dergelijke politie die daar puur op ziet. Afghanistan is een anarchie.
Je kent je feiten niet. Dat afghanistan vandaag de dag een anarchie is moge wel duidelijk zijn ja.
eeeh
pi_46239450
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. Wellicht over de gehele wereld.
zou kunnen ja
pi_46239456
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

en allemaal vonden ze dat ze tever doorgeschoten waren op een gegeven moment zodat ze terug naar de roots van hun ouders wilden gaan
pi_46239477
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat wil ook niet beweren. Ik wil enkel benadrukken dat een islamitische opleving en een Europa dat de Islam baart twee verschillende verhoudingen zijn.
Het gaat natuurlijk over die quote die in absolute zin een utopie is, meen ik, maar dat zegt verder niets over een bepaalde factor van betekenis voor de Islam binnen de Europese samenleving.
pi_46239498
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en allemaal vonden ze dat ze tever doorgeschoten waren op een gegeven moment zodat ze terug naar de roots van hun ouders wilden gaan
Dat zal ook vaker gebeuren wanneer de islam in Europa blijft groeien, ook de vergrijzing werkt mee aan een Islamitische Europa
pi_46239538
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:34 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat wil ook niet beweren. Ik wil enkel benadrukken dat een islamitische opleving en een Europa dat de Islam baart twee verschillende verhoudingen zijn.
Het gaat natuurlijk over die quote die in absolute zin een utopie is, meen ik, maar dat zegt verder niets over een bepaalde factor van betekenis voor de Islam binnen de Europese samenleving.
Vooralsnog zei ik dat eerste helft van de quote al uitgekomen is, en de 2e helft lijkt me verre van ver.
pi_46239549
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat zal ook vaker gebeuren wanneer de islam in Europa blijft groeien, ook de vergrijzing werkt mee aan een Islamitische Europa
Zo ver zal het vast niet komen , of jullie moeten Geert Wilders geloven.
pi_46239596
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:36 schreef feessie het volgende:

[..]

Zo ver zal het vast niet komen , of jullie moeten Geert Wilders geloven.
Wie weet, het is mogelijk
pi_46239639
Mij maakt het allemaal geen drol uit. Ik zie het niet als een utopie ofzo.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46239646
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is pure speculatie die ook meteen weerlegt kan worden door te kijken naar immigranten die in het Westen wonen en dus wel die vrijheid hebben.
Als je de groep immigranten die in het westen woont nader beschouwd op sociale-maatschappelijke afkomst, ben ik niet zeker of je dat zomaar kan weerleggen.
Ook niet onbelangrijk is de positie die zij, maatschappelijk gezien, veroveren in hun nieuwe thuisland.
pi_46239678
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Als je de groep immigranten die in het westen woont nader beschouwd op sociale-maatschappelijke afkomst, ben ik niet zeker of je dat zomaar kan weerleggen.
Ook niet onbelangrijk is de positie die zij, maatschappelijk gezien, veroveren in hun nieuwe thuisland.
Ik zie niet in wat dat te maken heeft met een "religieusheid".
Allah Al Watan Al Malik
pi_46239687
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:38 schreef Mutant01 het volgende:
Het blijft wel leuk gedachte te wisselen.
pi_46239711
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het blijft wel leuk gedachte te wisselen.
Ja, maar voor velen blijft het niet bij gedachte wisselen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46239755
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wie weet, het is mogelijk
Volgens mij is het niet mogelijk. Maar zou je het ook willen, hoop je het?
eeeh
pi_46239801
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:34 schreef damian5700 het volgende:

[..]

idd ze zullen nooit gaan overheersen kijk maar naar de verhoudingen
pi_46239804
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zal ik verklappen wat Bouyeri betekend? (Zijn achternaam)
Nou ik ben nog steeds benieuwd, Marokkaans wordt nog niet ondersteunt door babelfish.altavista.com
pi_46239838
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat dat te maken heeft met een "religieusheid".
Stijging op de sociale ladder bevordert de integratie en bij deze groepen is religie niet erg uitgesproken of zelfs afwezig.
In Frankrijk, bijvoorbeeld, ligt het aantal gemengde huwelijken vrij hoog.
pi_46239839
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:41 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

pi_46239852
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:42 schreef buachaille het volgende:

[..]

Nou ik ben nog steeds benieuwd, Marokkaans wordt nog niet ondersteunt door babelfisch.altavista.com
Marokkaans bestaat niet. (Wel arabisch of berbers)

Het is in iedergeval geen arabische achternaam, als ik het letterlijk moet vertalen heet hij:

Mohammed van der Nek
Allah Al Watan Al Malik
pi_46239854
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vooralsnog zei ik dat eerste helft van de quote al uitgekomen is, en de 2e helft lijkt me verre van ver.
mij wel als het al gebeurt dan pas over een jaar of 200 en dan ben ik al lang dood en ben ik erachter wat het juiste geloof was
pi_46239858
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:41 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Alles is mogelijk voor een ieder die geloofd.
pi_46239876
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Stijging op de sociale ladder bevordert de integratie en bij deze groepen is religie niet erg uitgesproken of zelfs afwezig.
In Frankrijk, bijvoorbeeld, ligt het aantal gemengde huwelijken vrij hoog.
Mwah mwah mwah, je zou dan de cijfers moeten hebben van deze groep wil je een correcte conclusie trekken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46239879
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zeg het dan. Wel mooi hoor, een modje op FOK! die Europa graag als islamitische heilstaat ziet..
eeeh
pi_46239889
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

mij wel als het al gebeurt dan pas over een jaar of 200 en dan ben ik al lang dood en ben ik erachter wat het juiste geloof was
200 jaar, werkelijk joh? Volgens mij onderschat je het probleem.
pi_46239897
quote:
"Catholic officials stated that approximately 10,000 Muslims convert to Catholicism each year. "
http://www.state.gov/g/drl/rls/irf/2003/23829.htm
Complete quote:
quote:
Conversions between faiths did occur, as allowed by law, but remained a source of controversy. Comprehensive statistics were not available, but Catholic officials stated that approximately 10,000 Muslims convert to Catholicism each year. Some Christians who converted to Islam did so in order to marry a Muslim. Many of the Muslims who converted to Christianity appeared to do so in response to either evangelization or exposure to humanitarian or social activities organized by church groups. Some Muslims accused Christian missionaries of using food and micro-credit programs to lure poor Muslims to the faith. Some of those who converted felt compelled not to publicize the event for family-related and social reasons.
Niet bepaald geloofwaardig dus
quote:
http://www.secularislam.org/humanrights/compatible.htm
Mooie 404 pagina
quote:
http://www.beliefnet.com/story/139/story_13903_1.html
Verwezen wordt naar een zogenaamd Turkse krant 'Milliet'. Zo' krant bestaat niet. Milliyet bestaat wel, maar kent geen artikelen over dit onderwerp. Zonder fatsoenijke doelaanduiding is dit waardeloos. Ze hadden net zo goed kunnen schrijven dat moslims zich bekeren tot marsmannetjes. Net zo geloofwaardig op deze manier.
quote:
Thousands of Bangladeshi, North African, Kashmiri, Indian Muslims, Central Asian Muslims Leave Islam and Embrace Christ.
http://www.youtharise.com/index.php?option=articles&task=viewarticle&artid=994
Wat meer over het oorspronkelijke artikel:
quote:
Yesterday, I ate lunch with three missionaries working among Muslims. One of them said "In the past two years, I’ve seen over 5,000 Muslims come to faith in Jesus in northern India. The work is growing so fast that the number will very likely soon pass 50,000. They meet in multipliable house churches, and ever more Mullahs are joining the movement..."

Another told "From our own experience and through other reliable sources, we know that in Bangladesh, 7,000 Muslims were baptised each month in 2003. They are radical followers of Jesus. In 2004, an incredible 120,000 joined them. Since 1997, the number of Muslims following Jesus has grown by 522,000."
Dus die missionarissen zeiden dat het zo was? Ja, dan is er geen twijfel over mogelijk
quote:
Wederom, wat beter leeswerk levert het volgende op:
quote:
One estimate suggests that as many as 15 per cent of Muslims in Western societies have lost their faith, which would mean that in Britain there are about 200,000 apostates.
quote:
Muslim Preachers, Dawa Missionaries, Islamic Scholars, Mullahs, Imams Leave Islam and Enter Christianity.
http://www.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=17499
Je 'vergat' het aantal te vermelden. 52
quote:
Summary and Direct Links to So-far Posted "High-Profile Converts to Christianity from Islam" (52!)
quote:
http://www.aljazeera.net/(...)/2000/12/12-12-6.htm
For English Translation : http://www.formermuslims.com/forum/viewtopic.php?t=972
Om een zeer lang verhaal zeer kort te maken, de christelijke missionarisen misbruiken de armoede en oorlog in afrikaanse landen en bekeren moslims in ruil voor geld, voedsel en onderdak. Ja, typisch christelijk. Van de inhoud hoeven ze het niet te hebben.
quote:
2 million ethnic Muslims converted to Christianity in Russia (according to Roman Silantyev)
http://www.interfax-religion.com/?act=news&div=513
Ja, die is inderdaad wel heel betrouwbaar
quote:
Roman Silantyev - an Orthodox Christian scholar of Islam and an employee of the Moscow Patriarchate
Zo, dat waren ze wel geloof ik. Heb je nog meer of vind je dat je nu genoeg op je donder hebt gehad met je eigen 'bronnen'?

Toch wel lachwekkend die verwoede pogingen van christenen in het nauw.
pi_46239907
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:45 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Zeg het dan. Wel mooi hoor, een modje op FOK! die Europa graag als islamitische heilstaat ziet..
pi_46239914
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hij zal vast links stemmen
pi_46240079
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Marokkaans bestaat niet. (Wel arabisch of berbers)

Het is in iedergeval geen arabische achternaam, als ik het letterlijk moet vertalen heet hij:

Mohammed van der Nek
wel grappig, maar als je het echt consequent wil vertalen dan wordt het wel jan van der nek
  maandag 12 februari 2007 @ 15:52:34 #278
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_46240140
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Ja, typisch christelijk. Van de inhoud hoeven ze het niet te hebben.
Nee met ijzeren ezels door de lucht vliegen.
Lang leve mij! *O*
  maandag 12 februari 2007 @ 16:29:23 #279
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46241591
Action speaks louder than words.
pi_46241767
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:52 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Kan toch vervelend worden op het moment dat die een beetje last van hun darmen krijgen. Ik denk niet dat mijn pluutje daarop berekent is.
pi_46242095
quote:

[..]

Relativeren, als je 1400 jaar geleden had gezegd dat we met 600 man tegelijk door de lucht zouden vliegen (en dan ook nog eens klagen over de stewardess dat het wel erg lang duurt voordat ze een blikje bier komt brengen) dan had men je ook voor gek verklaard
  maandag 12 februari 2007 @ 16:45:33 #282
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46242217
Wellicht dus over een 200 jaar weer. Vrouwen met korte rokjes, aan het werk, alcohol, da mag nie!
pi_46242260
quote:
Op maandag 12 februari 2007 16:42 schreef buachaille het volgende:

[..]

Relativeren, als je 1400 jaar geleden had gezegd dat we met 600 man tegelijk door de lucht zouden vliegen (en dan ook nog eens klagen over de stewardess dat het wel erg lang duurt voordat ze een blikje bier komt brengen) dan had men je ook voor gek verklaard
Ja, laten we de koran relativeren
pi_46242549
quote:

[..]

pi_46243008
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:43 schreef Meki het volgende:

[..]

Genesis 2 vers 14:
Toen zeide de HEERE God tot die slang: (...) Op uw buik zult gij gaan, en stof zult gij eten, al de dagen uws levens

En 5000 jaar later werd de stofzuiger uitgevonden!
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  maandag 12 februari 2007 @ 19:34:20 #286
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_46248363
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Toch wel lachwekkend die verwoede pogingen van christenen in het nauw.

Deze laatste zin maakt in een keer duidelijk hoe erg je in de war bent geraakt in je nog 'prille' leven. Laat je hersenspinsels los ga op onderzoek en bewaar de vrede.

Zo, dat waren ze wel geloof ik. Heb je nog meer of vind je dat je nu genoeg op je donder hebt gehad met je eigen 'bronnen'?
Het raakt je tere zieltje? Het raakt je overgevoelige hartje? Ben je teleurgesteld? Wat is dat toch om gelijk in de aanval te gaan? Is het dan toch...

Tijd komt raad, tijd zal het ons leren. Wellicht dat de tijd voor jou nog niet rijp is....

Maar misschien moet je eerst eens leren om te gaan met achtergronden van het nieuws. Succes.
pi_46249079
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:46 schreef feessie het volgende:

[..]

Hij zal vast links stemmen
jammer voor jouw jonge ik heb christenunie gestemd
pi_46249165
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

mwah hoeveel moslims zijn er en hoeveel christenen, joden of atheisten zijn er in europa.
Dan zul je zien dat zelfs als ze met hetzelfde tempo doorfokken ze in die jaren nog steeds geen meerderheid hebben.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:23:46 #289
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_46257858
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:38 schreef Mutant01 het volgende:
Je ziet het niet als een utoptie, dus dan verwacht je dat het wel werkelijkheid gaat worden?

OT: ik denk dat het vies tegen zal vallen. denk dat er meer christenen of andere moslim worden (desnoods onder bedreiging) dan dat moslims zich tot het christendom bekeren. Het probleem zit natuurlijk al in landen waar moslims veel voorkomen. In die landen vinden ze het meestal niet leuk als je christen wordt.
In landen zoals Nederland, die van oorsprong christelijk zijn (oorsprong is dan middeleeuwen of iets daarvoor) wordt maar weinig moeite gedaan om de aanwezige moslims te bekeren.
---
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:51:42 #290
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_46258797
Schokkend om te lezen dat men richt zich tot dubieuze en onbetrouwbare bronnen om de mislukking en het falen van het christendom te verbloemen.

Het is niet zo gek dat christenen zich massaal bekeren tot de Islam. De profeet Jezus was immers ook Moslim. http://www.geocities.com/Athens/Agora/4229/jam.html
Naast dit feit is het ook niet zo verwonderlijk dat christenen overgaan tot de Islam. Je streeft toch naar vooruitgang. De Koran corrigeert de Bijbel op honderden fronten.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:55:43 #291
126836 Super7fighter
pi_46258941
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

mwah hoeveel moslims zijn er en hoeveel christenen, joden of atheisten zijn er in europa.
Dan zul je zien dat zelfs als ze met hetzelfde tempo doorfokken ze in die jaren nog steeds geen meerderheid hebben.
Boze tongen beweren dat Rusland, India, zwart Afrika en Noord-Amerika binnen 200 jaar dominant Islamitisch zullen zijn.
Alleen Europa en Latijns-Amerika vallen buiten de boot, Europa omdat de aanwas van moslims niet correspondeert met het radicale geloofsval van christenen en de toename van (hedonistische) atheisten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Super7fighter op 13-02-2007 15:01:49 ]
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:59:37 #292
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_46259084
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:51 schreef Super7fighter het volgende:
Schokkend om te lezen dat men richt zich tot dubieuze en onbetrouwbare bronnen om de mislukking en het falen van het christendom te verbloemen.

Het is niet zo gek dat christenen zich massaal bekeren tot de Islam. De profeet Jezus was immers ook Moslim. http://www.geocities.com/Athens/Agora/4229/jam.html
Naast dit feit is het ook niet zo verwonderlijk dat christenen overgaan tot de Islam. Je streeft toch naar vooruitgang. De Koran corrigeert de Bijbel op honderden fronten.
lekker betrouwbaar verhaaltje, jezus onderwierp zich aan de wil van god dus was hij moslim?
---
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:00:02 #293
8369 speknek
Another day another slay
pi_46259104
quote:
Dus wat dacht je, laat ik een geocities linkje plaatsen? .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:02:02 #294
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_46259170
Ik vond die moslims leuker toen ze nog gewoon Geert Wilders afzeken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_46259201
quote:

wahaha
pi_46259228
quote:

Bla die Bla die Bla die Bla
Je klingt net als die halve gare Malcom X die beweerde dat Jezus en Beethoven zwart waren.
Straks kom je nog met das bespottelijke Barnabas evanglei waarin zelfs Adam zijn Islam bekentenis aflegd.

Een Koran die zich continu tegenspreekt stactoachtig alles mogenlijke herhaalt en een meer als duidelijke gnostische Autheur heeft , corrigeerd de bijbel op honderden fronte. Sure. Dream on.

Vreemd genoeg bestaat er over de ontstaansgeschiedenis van de Koran ( alhoewel 600 tot 800 na christus) minder schriftbronnen als over het nieuwe testament.

Veel sterker nog. De hele figuur Mohammed is geschiedkundig alles behalve een bewezen feit.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:04:19 #297
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_46259245
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:55 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Boze tongen beweren dat Rusland, India, zwart Afrika en Noord-Amerika binnen 200 jaar dominant Islamitisch zullen zijn.
Alleen Europa en Latijns-Amerika vallen buiten de boot, Europa omdat de aanwas van moslims niet correspondeert met het radicale geloofsval van christenen en de toename van (hedonistische) atheisten.
Noord-Amerika?? ik zou juist verwachten dat die minder snel zouden vallen dan Europa. Europa krijgt volgens mij een veel grotere stroom (latent)radicale moslims te verwerken.
---
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:07:49 #298
126836 Super7fighter
pi_46259366
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 15:03 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Bla die Bla die Bla die Bla
Je klingt net als die halve gare Malcom X die beweerde dat Jezus en Beethoven zwart waren.
Straks kom je nog met das bespottelijke Barnabas evanglei waarin zelfs Adam zijn Islam bekentenis aflegd.

Een Koran die zich continu tegenspreekt stactoachtig alles mogenlijke herhaalt en een meer als duidelijke gnostische Autheur heeft , corrigeerd de bijbel op honderden fronte. Sure. Dream on.

Vreemd genoeg bestaat er over de ontstaansgeschiedenis van de Koran ( alhoewel 600 tot 800 na christus) minder schriftbronnen als over het nieuwe testament.

Veel sterker nog. De hele figuur Mohammed is geschiedkundig alles behalve een bewezen feit.
Het evangelie van Barnabas is een vervalsing uit de Middeleeuwen. Het evanglie van Thomas is veel interessanter.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:10:08 #299
126836 Super7fighter
pi_46259434
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 15:04 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Noord-Amerika?? ik zou juist verwachten dat die minder snel zouden vallen dan Europa. Europa krijgt volgens mij een veel grotere stroom (latent)radicale moslims te verwerken.
Het is dat ik onlangs wat filmpjes heb gezien over Texaanse christenen die zich tot de Islam bekeren, anders zou ik nooit geloofd hebben dat er jaarlijks 40 duizend Texaanse christenen Moslim worden in de thuisbasis van Bush.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:11:21 #300
126836 Super7fighter
pi_46259467
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 15:00 schreef speknek het volgende:

[..]

Dus wat dacht je, laat ik een geocities linkje plaatsen? .
De link richt zich op het theologische aspect van de discussie.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:12:26 #301
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46259506
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:45 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Sowhee, jij hebt het al vlot door!!!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')