abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46238392
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:01 schreef Mutant01 het volgende:
Met deze growth rate, zal de Islam in 2030-250 (blijft natuurlijk een grove schatting) het Christendom passeren in het aantal volgelingen. (Ontkerkelijking en vergrijzing in het Westen)

Alleen zie ik niet zo erg in wat het belang van cijfertjes is.
mits er geen oorlogen/hongernoden/epidimieen uitbreken want dan kan het met de groei rap gedaan zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_46238393
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:03 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Religieuze globalisering.
Politieke voorspelling.
pi_46238406
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

mits er geen oorlogen/hongernoden/epidimieen uitbreken want dan kan het met de groei rap gedaan zijn.
Maar natuurlijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46238435
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alleen gebeurt dat nooit.
Wordt je in Islam landen onderddrukt als je de Islam niet aanhangt?
  maandag 12 februari 2007 @ 15:07:01 #205
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_46238463
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Blijf het een geniaal quote vinden:
Quotes heb ik ook nog wel voor je:
quote:
Je wijst het bestaan van 19.999 goden af, ik van 20.000. Een klein verschil in getallen, een enorm verschil in de praktijk.
Bron onbekend bij mij, overigens.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_46238471
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:05 schreef feessie het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan een dergelijk simpel zinnetje? Het is een feit dat kinderen vanaf geboorte een bepaalde opvoeding genieten (met daarbij religieuze rituelen en waarden).
Allah Al Watan Al Malik
pi_46238485
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:05 schreef feessie het volgende:

[..]

Veel islamitische landen hebben een religieuze politie...
eeeh
pi_46238514
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan een dergelijk simpel zinnetje? Het is een feit dat kinderen vanaf geboorte een bepaalde opvoeding genieten (met daarbij religieuze rituelen en waarden).
Mijn vraag staat totaal los van jou opmerkingen , dus doe niet zo agressief .
pi_46238519
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:07 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Quotes heb ik ook nog wel voor je:
[..]

Bron onbekend bij mij, overigens.
Mwuaah, de door jouw geplaatste quote is meer een levensbeschouwelijke, mijne is een voorspelling geweest want aan 1 kant al aan het gebeuren is.
pi_46238520
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:07 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Veel islamitische landen hebben een religieuze politie...
Religieuze politie? Enige echte land met religieuze politie die ik ken is Saoedie-Arabie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46238531
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:08 schreef feessie het volgende:

[..]

Mijn vraag staat totaal los van jou opmerkingen , dus doe niet zo agressief .
Je quote mijn reactie, dus dan komt het zeer vreemd over.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46238553
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je quote mijn reactie, dus dan komt het zeer vreemd over.
Ik zie het ja.. dat was een foutje.
pi_46238562
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Religieuze politie? Enige echte land met religieuze politie die ik ken is Saoedie-Arabie.
je vergeet dan toch iranen sommige delen van pakistan/indonesie
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  maandag 12 februari 2007 @ 15:10:38 #214
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_46238587
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuaah, de door jouw geplaatste quote is meer een levensbeschouwelijke, mijne is een voorspelling geweest want aan 1 kant al aan het gebeuren is.
Het was vooral een quote om een andere draai aan de discussie te geven, net zoals ik in mijn vorige post al een beetje probeerde. Ik ben naïef, ik weet het.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_46238593
Is de bevolkingsgroei in die landen hoger dan in het Westen , anders zou het niet gek zijn dat ze zo groeien.
pi_46238603
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

je vergeet dan toch iranen sommige delen van pakistan/indonesie
Iran is geen religieuze politie, das meer een soort van KGB. Iedereen tegen het regime heeft een probleem, moslim, christen of jood. In Pakistan zou het best kunnen. Het zijn dus alles behalve "veel' landen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46238608
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:10 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Het was vooral een quote om een andere draai aan de discussie te geven, net zoals ik in mijn vorige post al een beetje probeerde. Ik ben naïef, ik weet het.
Zo kan het ook
pi_46238614
quote:

[..]

en aan de andere kant weer niet omdat de 3/4de generatie moslims in het westen 3 kanten uitgaan
1 hetzelfde als hun ouders
2 verlichting (waarbij dit de grootste groep is)
3radicalisering
pi_46238631
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:10 schreef feessie het volgende:
Is de bevolkingsgroei in die landen hoger dan in het Westen , anders zou het niet gek zijn dat ze zo groeien.
Ja, de groei is hoger in die landen, maar ook de leeftijd in die landen is lager. Marokkanen zijn gemiddeld iets van 25 jaar oud. (als je dus de gehele leeftijd van de bevolking telt en dan deelt door het aantal inwoners.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46238655
quote:

[..]

Ik zie een land als bijvoorbeeld Polen niet snel islamitisch worden, dus ik neig te denken dat het uitkomen van deze voorspelling hoop tegen beter weten in is.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_46238661
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Iran is geen religieuze politie, das meer een soort van KGB. Iedereen tegen het regime heeft een probleem, moslim, christen of jood. In Pakistan zou het best kunnen. Het zijn dus alles behalve "veel' landen.
ja tuurlijk zijn het er niet veel er zijn immers niet veel puur islamitische landen
pi_46238662
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:10 schreef feessie het volgende:
Lijkt me wel jah. Overgens produceren Marokkanen hier in Nederland ook aan de lopende band babys. Leeftijdsverschil van 25 jaar tussen de jongste en de oudste is helemaal niet raar ofzo.
eeeh
pi_46238680
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:12 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik zie een land als bijvoorbeeld Polen niet snel islamitisch worden, dus ik neig te denken dat het uitkomen van deze voorspelling hoop tegen beter weten in is.
idd
zie ook mijn post en al zeker niet de islam die meneer aan hing
pi_46238689
quote:

[..]

Ja, de groei is hoger in die landen, maar ook de leeftijd in die landen is lager. Marokkanen zijn gemiddeld iets van 25 jaar oud. (als je dus de gehele leeftijd van de bevolking telt en dan deelt door het aantal inwoners.
Ja, maar dan is het handig om eerst te weten hoe hoog de groei is ten opzichte van het westen.
pi_46238691
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en aan de andere kant weer niet omdat de 3/4de generatie moslims in het westen 3 kanten uitgaan
Met de ene kant bedoelde ik secularisatie van Turkije te handhaven.
quote:
1 hetzelfde als hun ouders
2 verlichting (waarbij dit de grootste groep is)
3radicalisering
Hoeveel% hiervan zal zeggen niet bij de Islam te horen?
pi_46238701
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ja tuurlijk zijn het er niet veel er zijn immers niet veel puur islamitische landen
Rond de 40 landen waar de meerderheid moslim is hoor.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46238731
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Met de ene kant bedoelde ik secularisatie van Turkije te handhaven.
[..]

Hoeveel% hiervan zal zeggen niet bij de Islam te horen?
Ja dus ik ben ook katholiek dat is nietszeggend het gaat erom hoe ze het beleiden.
Verder krijg ik zo die cijfers niet gevonden
pi_46238749
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:12 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Polen is een van de weinige landen die zich wel vasthoudt aan de Christelijke traditie, een religieus opleving zie ik wel in Kosovo, Albanie, Bosnie, Macedonie etc gebeuren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2007 15:15:32 ]
pi_46238785
Maar wat is het nut van deze discussie eigenlijk? Hecht men waarden aan aantallen? "Ik ben met meer dus ik heb gelijk"?
Allah Al Watan Al Malik
pi_46238789
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

maar niet perse islamitisch
pi_46238796
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja dus ik ben ook katholiek dat is nietszeggend het gaat erom hoe ze het beleiden.
Verder krijg ik zo die cijfers niet gevonden
Als puntje bij paaltje komt en het betreft een islamitische staat dan weinig ze de rug toe keren.
pi_46238802
quote:

[..]

Het zullen er meer zijn dan je schijnbaar denkt. Hoe zit het met de emiraten, afghanistan, yemen, oman?
eeeh
pi_46238812
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

maar niet perse islamitisch
Ik durf van deze 40 landen toch zeker te zeggen dat ze Islamitisch zijn (islamitische cultuur/ normen en waarden)
Allah Al Watan Al Malik
pi_46238834
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:16 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Het zullen er meer zijn dan je schijnbaar denkt. Hoe zit het met de emiraten, afghanistan, yemen, oman?
Yemen, Oman en de Emiraten kennen niet een dergelijke politie die daar puur op ziet. Afghanistan is een anarchie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46238894
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarbij de politieke structuur (maar ook culturele waarden, tribaal recht, vrijheden voor minderheden) van die landen een betekenisvolle factor voor de aantallen islamitische aanhangers zijn.
pi_46238915
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:18 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Waarbij de politieke structuur (maar ook culturele waarden, tribaal recht, vrijheden voor minderheden) van die landen een betekenisvolle factor voor de aantallen islamitische aanhangers zijn.
Das op individiueel niveau in bepaalde Westerse landen net zo. ( De gehele bible belt eigenlijk in de VS bijv. Polen, Rusland, gehele oostblok praktisch)
Allah Al Watan Al Malik
pi_46238982
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als puntje bij paaltje komt en het betreft een islamitische staat dan weinig ze de rug toe keren.
weet ik zo net niet ze zijn nu ook de vrijheden van het westen gewend.
pi_46239013
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Polen is een van de weinige landen die zich wel vasthoudt aan de Christelijke traditie, een religieus opleving zie ik wel in Kosovo, Albanie, Bosnie, Macedonie etc gebeuren.
Italië is uitermate Rooms-Katholiek. Ierland idem.
Wat ik bedoel is dat de gedachte dat Europa de islam gaat baren wel erg utopisch is.
in elk geval onderhevig aan enkele hiaten
pi_46239028
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

weet ik zo net niet ze zijn nu ook de vrijheden van het westen gewend.
Ook de radicalen zijn/waren dat gewend.
pi_46239086
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:21 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Italië is uitermate Rooms-Katholiek. Ierland idem.
Wat ik bedoel is dat de gedachte dat Europa de islam gaat baren wel erg utopisch is.
in elk geval onderhevig aan enkele hiaten
Zo ook Griekenland, dat er landen zijn waar het Christendom nog in het dagelijksleven terug te vinden is betekent niet dat er geen plaats is voor een Islamitische opleving in een (ex)Christelijke land.
pi_46239092
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ook de radicalen zijn/waren dat gewend.
maar dat zijn juist degene die er niet mee konden gaan dat hou je toch van die mafketels ook met christenen
pi_46239116
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zo ook Griekenland, dat er landen zijn waar het Christendom nog in het dagelijksleven terug te vinden is betekent niet dat er geen plaats is voor een Islamitische opleving in een (ex)Christelijke land.
Die opleving is wel behoorlijk bezig in de VS dacht ik. Had met name te maken met de interesse die mensen toonden na de aanslagen van 11/9. (Men ging boeken lezen e.d. erin verdiepen).
Allah Al Watan Al Malik
pi_46239138
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

maar dat zijn juist degene die er niet mee konden gaan dat hou je toch van die mafketels ook met christenen
Integendeel, veel van de radicalen genoten van een hoge opleiding, konden de vrijheden meer benutten dan een VMBO loverboy.
pi_46239175
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die opleving is wel behoorlijk bezig in de VS dacht ik. Had met name te maken met de interesse die mensen toonden na de aanslagen van 11/9. (Men ging boeken lezen e.d. erin verdiepen).
Ik kwam een Islamitische propaganda site terecht via google waarin stond dat jaarlijks 100.000 mensen zich bekeren tot de Islam, alleen geen idee of het betrouwbaar is.
pi_46239185
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik kwam een Islamitische propaganda site terecht via google waarin stond dat jaarlijks 100.000 mensen zich bekeren tot de Islam, alleen geen idee of het betrouwbaar is.
Lijkt me sterk. Wellicht over de gehele wereld.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46239202
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Integendeel, veel van de radicalen genoten van een hoge opleiding, konden de vrijheden meer benutten dan een VMBO loverboy.
Yup , kijk maar naar Mohammed B.
pi_46239243
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:27 schreef feessie het volgende:

[..]

Yup , kijk maar naar Mohammed B.
Zal ik verklappen wat Bouyeri betekend? (Zijn achternaam)
Allah Al Watan Al Malik
pi_46239273
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Das op individiueel niveau in bepaalde Westerse landen net zo. ( De gehele bible belt eigenlijk in de VS bijv. Polen, Rusland, gehele oostblok praktisch)
Natuurlijk. Maak van Nederland een dictatuur en je zou, bij wijze van spreke, volgend jaar zestien miljoen islamieten bij kunnen schrijven.
De redenatie die ik maakte was andersom. Minderheden in islamitische landen (dus waarbij de bevolking in meerderheid uit moslims bestaat) hebben minder rechten, je bent je leven niet zeker wanneer je je bekeert, gezaghebbende autoriteiten beletten de mogelijkheden voor ontplooiing van haar burgers; hun verstand te laten gebruiken, etc.
Wanneer de machtsbasis van (religieuze) autoriteiten zou verkleinen en daarmee een cultuuromslag zou veroorzaken krijg je heel andere uitkomsten.
Ik denk trouwens een soortgelijke tendens als in westerse samenlevingen.
pi_46239332
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:29 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maak van Nederland een dictatuur en je zou, bij wijze van spreke, volgend jaar zestien miljoen islamieten bij kunnen schrijven.
De redenatie die ik maakte was andersom. Minderheden in islamitische landen (dus waarbij de bevolking in meerderheid uit moslims bestaat) hebben minder rechten, je bent je leven niet zeker wanneer je je bekeert, gezaghebbende autoriteiten beletten de mogelijkheden voor ontplooiing van haar burgers; hun verstand te laten gebruiken, etc.
Wanneer de machtsbasis van (religieuze) autoriteiten zou verkleinen en daarmee een cultuuromslag zou veroorzaken krijg je heel andere uitkomsten.
Ik denk trouwens een soortgelijke tendens als in westerse samenlevingen.
Dat is pure speculatie die ook meteen weerlegt kan worden door te kijken naar immigranten die in het Westen wonen en dus wel die vrijheid hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46239375
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Yemen, Oman en de Emiraten kennen niet een dergelijke politie die daar puur op ziet. Afghanistan is een anarchie.
Je kent je feiten niet. Dat afghanistan vandaag de dag een anarchie is moge wel duidelijk zijn ja.
eeeh
pi_46239450
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. Wellicht over de gehele wereld.
zou kunnen ja
pi_46239456
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

en allemaal vonden ze dat ze tever doorgeschoten waren op een gegeven moment zodat ze terug naar de roots van hun ouders wilden gaan
pi_46239477
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat wil ook niet beweren. Ik wil enkel benadrukken dat een islamitische opleving en een Europa dat de Islam baart twee verschillende verhoudingen zijn.
Het gaat natuurlijk over die quote die in absolute zin een utopie is, meen ik, maar dat zegt verder niets over een bepaalde factor van betekenis voor de Islam binnen de Europese samenleving.
pi_46239498
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en allemaal vonden ze dat ze tever doorgeschoten waren op een gegeven moment zodat ze terug naar de roots van hun ouders wilden gaan
Dat zal ook vaker gebeuren wanneer de islam in Europa blijft groeien, ook de vergrijzing werkt mee aan een Islamitische Europa
pi_46239538
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:34 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat wil ook niet beweren. Ik wil enkel benadrukken dat een islamitische opleving en een Europa dat de Islam baart twee verschillende verhoudingen zijn.
Het gaat natuurlijk over die quote die in absolute zin een utopie is, meen ik, maar dat zegt verder niets over een bepaalde factor van betekenis voor de Islam binnen de Europese samenleving.
Vooralsnog zei ik dat eerste helft van de quote al uitgekomen is, en de 2e helft lijkt me verre van ver.
pi_46239549
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat zal ook vaker gebeuren wanneer de islam in Europa blijft groeien, ook de vergrijzing werkt mee aan een Islamitische Europa
Zo ver zal het vast niet komen , of jullie moeten Geert Wilders geloven.
pi_46239596
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:36 schreef feessie het volgende:

[..]

Zo ver zal het vast niet komen , of jullie moeten Geert Wilders geloven.
Wie weet, het is mogelijk
pi_46239639
Mij maakt het allemaal geen drol uit. Ik zie het niet als een utopie ofzo.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46239646
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is pure speculatie die ook meteen weerlegt kan worden door te kijken naar immigranten die in het Westen wonen en dus wel die vrijheid hebben.
Als je de groep immigranten die in het westen woont nader beschouwd op sociale-maatschappelijke afkomst, ben ik niet zeker of je dat zomaar kan weerleggen.
Ook niet onbelangrijk is de positie die zij, maatschappelijk gezien, veroveren in hun nieuwe thuisland.
pi_46239678
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Als je de groep immigranten die in het westen woont nader beschouwd op sociale-maatschappelijke afkomst, ben ik niet zeker of je dat zomaar kan weerleggen.
Ook niet onbelangrijk is de positie die zij, maatschappelijk gezien, veroveren in hun nieuwe thuisland.
Ik zie niet in wat dat te maken heeft met een "religieusheid".
Allah Al Watan Al Malik
pi_46239687
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:38 schreef Mutant01 het volgende:
Het blijft wel leuk gedachte te wisselen.
pi_46239711
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het blijft wel leuk gedachte te wisselen.
Ja, maar voor velen blijft het niet bij gedachte wisselen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46239755
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wie weet, het is mogelijk
Volgens mij is het niet mogelijk. Maar zou je het ook willen, hoop je het?
eeeh
pi_46239801
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:34 schreef damian5700 het volgende:

[..]

idd ze zullen nooit gaan overheersen kijk maar naar de verhoudingen
pi_46239804
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zal ik verklappen wat Bouyeri betekend? (Zijn achternaam)
Nou ik ben nog steeds benieuwd, Marokkaans wordt nog niet ondersteunt door babelfish.altavista.com
pi_46239838
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat dat te maken heeft met een "religieusheid".
Stijging op de sociale ladder bevordert de integratie en bij deze groepen is religie niet erg uitgesproken of zelfs afwezig.
In Frankrijk, bijvoorbeeld, ligt het aantal gemengde huwelijken vrij hoog.
pi_46239839
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:41 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

pi_46239852
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:42 schreef buachaille het volgende:

[..]

Nou ik ben nog steeds benieuwd, Marokkaans wordt nog niet ondersteunt door babelfisch.altavista.com
Marokkaans bestaat niet. (Wel arabisch of berbers)

Het is in iedergeval geen arabische achternaam, als ik het letterlijk moet vertalen heet hij:

Mohammed van der Nek
Allah Al Watan Al Malik
pi_46239854
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vooralsnog zei ik dat eerste helft van de quote al uitgekomen is, en de 2e helft lijkt me verre van ver.
mij wel als het al gebeurt dan pas over een jaar of 200 en dan ben ik al lang dood en ben ik erachter wat het juiste geloof was
pi_46239858
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:41 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Alles is mogelijk voor een ieder die geloofd.
pi_46239876
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Stijging op de sociale ladder bevordert de integratie en bij deze groepen is religie niet erg uitgesproken of zelfs afwezig.
In Frankrijk, bijvoorbeeld, ligt het aantal gemengde huwelijken vrij hoog.
Mwah mwah mwah, je zou dan de cijfers moeten hebben van deze groep wil je een correcte conclusie trekken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46239879
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zeg het dan. Wel mooi hoor, een modje op FOK! die Europa graag als islamitische heilstaat ziet..
eeeh
pi_46239889
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

mij wel als het al gebeurt dan pas over een jaar of 200 en dan ben ik al lang dood en ben ik erachter wat het juiste geloof was
200 jaar, werkelijk joh? Volgens mij onderschat je het probleem.
pi_46239897
quote:
"Catholic officials stated that approximately 10,000 Muslims convert to Catholicism each year. "
http://www.state.gov/g/drl/rls/irf/2003/23829.htm
Complete quote:
quote:
Conversions between faiths did occur, as allowed by law, but remained a source of controversy. Comprehensive statistics were not available, but Catholic officials stated that approximately 10,000 Muslims convert to Catholicism each year. Some Christians who converted to Islam did so in order to marry a Muslim. Many of the Muslims who converted to Christianity appeared to do so in response to either evangelization or exposure to humanitarian or social activities organized by church groups. Some Muslims accused Christian missionaries of using food and micro-credit programs to lure poor Muslims to the faith. Some of those who converted felt compelled not to publicize the event for family-related and social reasons.
Niet bepaald geloofwaardig dus
quote:
http://www.secularislam.org/humanrights/compatible.htm
Mooie 404 pagina
quote:
http://www.beliefnet.com/story/139/story_13903_1.html
Verwezen wordt naar een zogenaamd Turkse krant 'Milliet'. Zo' krant bestaat niet. Milliyet bestaat wel, maar kent geen artikelen over dit onderwerp. Zonder fatsoenijke doelaanduiding is dit waardeloos. Ze hadden net zo goed kunnen schrijven dat moslims zich bekeren tot marsmannetjes. Net zo geloofwaardig op deze manier.
quote:
Thousands of Bangladeshi, North African, Kashmiri, Indian Muslims, Central Asian Muslims Leave Islam and Embrace Christ.
http://www.youtharise.com/index.php?option=articles&task=viewarticle&artid=994
Wat meer over het oorspronkelijke artikel:
quote:
Yesterday, I ate lunch with three missionaries working among Muslims. One of them said "In the past two years, I’ve seen over 5,000 Muslims come to faith in Jesus in northern India. The work is growing so fast that the number will very likely soon pass 50,000. They meet in multipliable house churches, and ever more Mullahs are joining the movement..."

Another told "From our own experience and through other reliable sources, we know that in Bangladesh, 7,000 Muslims were baptised each month in 2003. They are radical followers of Jesus. In 2004, an incredible 120,000 joined them. Since 1997, the number of Muslims following Jesus has grown by 522,000."
Dus die missionarissen zeiden dat het zo was? Ja, dan is er geen twijfel over mogelijk
quote:
Wederom, wat beter leeswerk levert het volgende op:
quote:
One estimate suggests that as many as 15 per cent of Muslims in Western societies have lost their faith, which would mean that in Britain there are about 200,000 apostates.
quote:
Muslim Preachers, Dawa Missionaries, Islamic Scholars, Mullahs, Imams Leave Islam and Enter Christianity.
http://www.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=17499
Je 'vergat' het aantal te vermelden. 52
quote:
Summary and Direct Links to So-far Posted "High-Profile Converts to Christianity from Islam" (52!)
quote:
http://www.aljazeera.net/(...)/2000/12/12-12-6.htm
For English Translation : http://www.formermuslims.com/forum/viewtopic.php?t=972
Om een zeer lang verhaal zeer kort te maken, de christelijke missionarisen misbruiken de armoede en oorlog in afrikaanse landen en bekeren moslims in ruil voor geld, voedsel en onderdak. Ja, typisch christelijk. Van de inhoud hoeven ze het niet te hebben.
quote:
2 million ethnic Muslims converted to Christianity in Russia (according to Roman Silantyev)
http://www.interfax-religion.com/?act=news&div=513
Ja, die is inderdaad wel heel betrouwbaar
quote:
Roman Silantyev - an Orthodox Christian scholar of Islam and an employee of the Moscow Patriarchate
Zo, dat waren ze wel geloof ik. Heb je nog meer of vind je dat je nu genoeg op je donder hebt gehad met je eigen 'bronnen'?

Toch wel lachwekkend die verwoede pogingen van christenen in het nauw.
pi_46239907
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:45 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Zeg het dan. Wel mooi hoor, een modje op FOK! die Europa graag als islamitische heilstaat ziet..
pi_46239914
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hij zal vast links stemmen
pi_46240079
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Marokkaans bestaat niet. (Wel arabisch of berbers)

Het is in iedergeval geen arabische achternaam, als ik het letterlijk moet vertalen heet hij:

Mohammed van der Nek
wel grappig, maar als je het echt consequent wil vertalen dan wordt het wel jan van der nek
  maandag 12 februari 2007 @ 15:52:34 #278
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_46240140
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Ja, typisch christelijk. Van de inhoud hoeven ze het niet te hebben.
Nee met ijzeren ezels door de lucht vliegen.
Lang leve mij! *O*
  maandag 12 februari 2007 @ 16:29:23 #279
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46241591
Action speaks louder than words.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_46241767
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:52 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Kan toch vervelend worden op het moment dat die een beetje last van hun darmen krijgen. Ik denk niet dat mijn pluutje daarop berekent is.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_46242095
quote:

[..]

Relativeren, als je 1400 jaar geleden had gezegd dat we met 600 man tegelijk door de lucht zouden vliegen (en dan ook nog eens klagen over de stewardess dat het wel erg lang duurt voordat ze een blikje bier komt brengen) dan had men je ook voor gek verklaard
  maandag 12 februari 2007 @ 16:45:33 #282
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46242217
Wellicht dus over een 200 jaar weer. Vrouwen met korte rokjes, aan het werk, alcohol, da mag nie!
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_46242260
quote:
Op maandag 12 februari 2007 16:42 schreef buachaille het volgende:

[..]

Relativeren, als je 1400 jaar geleden had gezegd dat we met 600 man tegelijk door de lucht zouden vliegen (en dan ook nog eens klagen over de stewardess dat het wel erg lang duurt voordat ze een blikje bier komt brengen) dan had men je ook voor gek verklaard
Ja, laten we de koran relativeren
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_46242549
quote:

[..]

pi_46243008
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:43 schreef Meki het volgende:

[..]

de profeet Mohammed vzmh zei :er zal een dag komen waarin de mensen van verre afstand tot elkaar zullen spreken met een kleine stok.

Daarmee wordt bedoeld een telefoon.
Genesis 2 vers 14:
Toen zeide de HEERE God tot die slang: (...) Op uw buik zult gij gaan, en stof zult gij eten, al de dagen uws levens

En 5000 jaar later werd de stofzuiger uitgevonden!
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  maandag 12 februari 2007 @ 19:34:20 #286
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_46248363
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Toch wel lachwekkend die verwoede pogingen van christenen in het nauw.

Deze laatste zin maakt in een keer duidelijk hoe erg je in de war bent geraakt in je nog 'prille' leven. Laat je hersenspinsels los ga op onderzoek en bewaar de vrede.

Zo, dat waren ze wel geloof ik. Heb je nog meer of vind je dat je nu genoeg op je donder hebt gehad met je eigen 'bronnen'?
Het raakt je tere zieltje? Het raakt je overgevoelige hartje? Ben je teleurgesteld? Wat is dat toch om gelijk in de aanval te gaan? Is het dan toch...

Tijd komt raad, tijd zal het ons leren. Wellicht dat de tijd voor jou nog niet rijp is....

Maar misschien moet je eerst eens leren om te gaan met achtergronden van het nieuws. Succes.
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_46249079
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:46 schreef feessie het volgende:

[..]

Hij zal vast links stemmen
jammer voor jouw jonge ik heb christenunie gestemd
pi_46249165
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

mwah hoeveel moslims zijn er en hoeveel christenen, joden of atheisten zijn er in europa.
Dan zul je zien dat zelfs als ze met hetzelfde tempo doorfokken ze in die jaren nog steeds geen meerderheid hebben.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:23:46 #289
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_46257858
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:38 schreef Mutant01 het volgende:
Je ziet het niet als een utoptie, dus dan verwacht je dat het wel werkelijkheid gaat worden?

OT: ik denk dat het vies tegen zal vallen. denk dat er meer christenen of andere moslim worden (desnoods onder bedreiging) dan dat moslims zich tot het christendom bekeren. Het probleem zit natuurlijk al in landen waar moslims veel voorkomen. In die landen vinden ze het meestal niet leuk als je christen wordt.
In landen zoals Nederland, die van oorsprong christelijk zijn (oorsprong is dan middeleeuwen of iets daarvoor) wordt maar weinig moeite gedaan om de aanwezige moslims te bekeren.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:51:42 #290
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_46258797
Schokkend om te lezen dat men richt zich tot dubieuze en onbetrouwbare bronnen om de mislukking en het falen van het christendom te verbloemen.

Het is niet zo gek dat christenen zich massaal bekeren tot de Islam. De profeet Jezus was immers ook Moslim. http://www.geocities.com/Athens/Agora/4229/jam.html
Naast dit feit is het ook niet zo verwonderlijk dat christenen overgaan tot de Islam. Je streeft toch naar vooruitgang. De Koran corrigeert de Bijbel op honderden fronten.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:55:43 #291
126836 Super7fighter
pi_46258941
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

mwah hoeveel moslims zijn er en hoeveel christenen, joden of atheisten zijn er in europa.
Dan zul je zien dat zelfs als ze met hetzelfde tempo doorfokken ze in die jaren nog steeds geen meerderheid hebben.
Boze tongen beweren dat Rusland, India, zwart Afrika en Noord-Amerika binnen 200 jaar dominant Islamitisch zullen zijn.
Alleen Europa en Latijns-Amerika vallen buiten de boot, Europa omdat de aanwas van moslims niet correspondeert met het radicale geloofsval van christenen en de toename van (hedonistische) atheisten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Super7fighter op 13-02-2007 15:01:49 ]
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:59:37 #292
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_46259084
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:51 schreef Super7fighter het volgende:
Schokkend om te lezen dat men richt zich tot dubieuze en onbetrouwbare bronnen om de mislukking en het falen van het christendom te verbloemen.

Het is niet zo gek dat christenen zich massaal bekeren tot de Islam. De profeet Jezus was immers ook Moslim. http://www.geocities.com/Athens/Agora/4229/jam.html
Naast dit feit is het ook niet zo verwonderlijk dat christenen overgaan tot de Islam. Je streeft toch naar vooruitgang. De Koran corrigeert de Bijbel op honderden fronten.
lekker betrouwbaar verhaaltje, jezus onderwierp zich aan de wil van god dus was hij moslim?
---
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:00:02 #293
8369 speknek
Another day another slay
pi_46259104
quote:
Dus wat dacht je, laat ik een geocities linkje plaatsen? .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:02:02 #294
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_46259170
Ik vond die moslims leuker toen ze nog gewoon Geert Wilders afzeken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_46259201
quote:

wahaha
pi_46259228
quote:

Bla die Bla die Bla die Bla
Je klingt net als die halve gare Malcom X die beweerde dat Jezus en Beethoven zwart waren.
Straks kom je nog met das bespottelijke Barnabas evanglei waarin zelfs Adam zijn Islam bekentenis aflegd.

Een Koran die zich continu tegenspreekt stactoachtig alles mogenlijke herhaalt en een meer als duidelijke gnostische Autheur heeft , corrigeerd de bijbel op honderden fronte. Sure. Dream on.

Vreemd genoeg bestaat er over de ontstaansgeschiedenis van de Koran ( alhoewel 600 tot 800 na christus) minder schriftbronnen als over het nieuwe testament.

Veel sterker nog. De hele figuur Mohammed is geschiedkundig alles behalve een bewezen feit.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:04:19 #297
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_46259245
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:55 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Boze tongen beweren dat Rusland, India, zwart Afrika en Noord-Amerika binnen 200 jaar dominant Islamitisch zullen zijn.
Alleen Europa en Latijns-Amerika vallen buiten de boot, Europa omdat de aanwas van moslims niet correspondeert met het radicale geloofsval van christenen en de toename van (hedonistische) atheisten.
Noord-Amerika?? ik zou juist verwachten dat die minder snel zouden vallen dan Europa. Europa krijgt volgens mij een veel grotere stroom (latent)radicale moslims te verwerken.
---
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:07:49 #298
126836 Super7fighter
pi_46259366
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 15:03 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Bla die Bla die Bla die Bla
Je klingt net als die halve gare Malcom X die beweerde dat Jezus en Beethoven zwart waren.
Straks kom je nog met das bespottelijke Barnabas evanglei waarin zelfs Adam zijn Islam bekentenis aflegd.

Een Koran die zich continu tegenspreekt stactoachtig alles mogenlijke herhaalt en een meer als duidelijke gnostische Autheur heeft , corrigeerd de bijbel op honderden fronte. Sure. Dream on.

Vreemd genoeg bestaat er over de ontstaansgeschiedenis van de Koran ( alhoewel 600 tot 800 na christus) minder schriftbronnen als over het nieuwe testament.

Veel sterker nog. De hele figuur Mohammed is geschiedkundig alles behalve een bewezen feit.
Het evangelie van Barnabas is een vervalsing uit de Middeleeuwen. Het evanglie van Thomas is veel interessanter.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:10:08 #299
126836 Super7fighter
pi_46259434
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 15:04 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Noord-Amerika?? ik zou juist verwachten dat die minder snel zouden vallen dan Europa. Europa krijgt volgens mij een veel grotere stroom (latent)radicale moslims te verwerken.
Het is dat ik onlangs wat filmpjes heb gezien over Texaanse christenen die zich tot de Islam bekeren, anders zou ik nooit geloofd hebben dat er jaarlijks 40 duizend Texaanse christenen Moslim worden in de thuisbasis van Bush.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:11:21 #300
126836 Super7fighter
pi_46259467
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 15:00 schreef speknek het volgende:

[..]

Dus wat dacht je, laat ik een geocities linkje plaatsen? .
De link richt zich op het theologische aspect van de discussie.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:12:26 #301
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46259506
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:45 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Sowhee, jij hebt het al vlot door!!!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')