mits er geen oorlogen/hongernoden/epidimieen uitbreken want dan kan het met de groei rap gedaan zijn.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:01 schreef Mutant01 het volgende:
Met deze growth rate, zal de Islam in 2030-250 (blijft natuurlijk een grove schatting) het Christendom passeren in het aantal volgelingen. (Ontkerkelijking en vergrijzing in het Westen)
Alleen zie ik niet zo erg in wat het belang van cijfertjes is.
Maar natuurlijk.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
mits er geen oorlogen/hongernoden/epidimieen uitbreken want dan kan het met de groei rap gedaan zijn.![]()
Quotes heb ik ook nog wel voor je:quote:Op maandag 12 februari 2007 15:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Blijf het een geniaal quote vinden:
Bron onbekend bij mij, overigens.quote:Je wijst het bestaan van 19.999 goden af, ik van 20.000. Een klein verschil in getallen, een enorm verschil in de praktijk.
Wat begrijp je niet aan een dergelijk simpel zinnetje? Het is een feit dat kinderen vanaf geboorte een bepaalde opvoeding genieten (met daarbij religieuze rituelen en waarden).quote:Op maandag 12 februari 2007 15:05 schreef feessie het volgende:
[..]
Wordt je in Islam landen onderddrukt als je de Islam niet aanhangt?
Veel islamitische landen hebben een religieuze politie...quote:Op maandag 12 februari 2007 15:05 schreef feessie het volgende:
[..]
Wordt je in Islam landen onderddrukt als je de Islam niet aanhangt?
Mijn vraag staat totaal los van jou opmerkingen , dus doe niet zo agressief .quote:Op maandag 12 februari 2007 15:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan een dergelijk simpel zinnetje? Het is een feit dat kinderen vanaf geboorte een bepaalde opvoeding genieten (met daarbij religieuze rituelen en waarden).
Mwuaah, de door jouw geplaatste quote is meer een levensbeschouwelijke, mijne is een voorspelling geweest want aan 1 kant al aan het gebeuren is.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Quotes heb ik ook nog wel voor je:
[..]
Bron onbekend bij mij, overigens.
Religieuze politie? Enige echte land met religieuze politie die ik ken is Saoedie-Arabie.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:07 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Veel islamitische landen hebben een religieuze politie...
Je quote mijn reactie, dus dan komt het zeer vreemd over.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:08 schreef feessie het volgende:
[..]
Mijn vraag staat totaal los van jou opmerkingen , dus doe niet zo agressief .
Ik zie het ja.. dat was een foutje.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je quote mijn reactie, dus dan komt het zeer vreemd over.
je vergeet dan toch iranen sommige delen van pakistan/indonesiequote:Op maandag 12 februari 2007 15:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Religieuze politie? Enige echte land met religieuze politie die ik ken is Saoedie-Arabie.
Het was vooral een quote om een andere draai aan de discussie te geven, net zoals ik in mijn vorige post al een beetje probeerde. Ik ben naïef, ik weet het.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuaah, de door jouw geplaatste quote is meer een levensbeschouwelijke, mijne is een voorspelling geweest want aan 1 kant al aan het gebeuren is.
Iran is geen religieuze politie, das meer een soort van KGB. Iedereen tegen het regime heeft een probleem, moslim, christen of jood. In Pakistan zou het best kunnen. Het zijn dus alles behalve "veel' landen.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
je vergeet dan toch iranen sommige delen van pakistan/indonesie
Zo kan het ookquote:Op maandag 12 februari 2007 15:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het was vooral een quote om een andere draai aan de discussie te geven, net zoals ik in mijn vorige post al een beetje probeerde. Ik ben naïef, ik weet het.
en aan de andere kant weer niet omdat de 3/4de generatie moslims in het westen 3 kanten uitgaanquote:Op maandag 12 februari 2007 15:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuaah, de door jouw geplaatste quote is meer een levensbeschouwelijke, mijne is een voorspelling geweest want aan 1 kant al aan het gebeuren is.
Ja, de groei is hoger in die landen, maar ook de leeftijd in die landen is lager. Marokkanen zijn gemiddeld iets van 25 jaar oud. (als je dus de gehele leeftijd van de bevolking telt en dan deelt door het aantal inwoners.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:10 schreef feessie het volgende:
Is de bevolkingsgroei in die landen hoger dan in het Westen , anders zou het niet gek zijn dat ze zo groeien.
Ik zie een land als bijvoorbeeld Polen niet snel islamitisch worden, dus ik neig te denken dat het uitkomen van deze voorspelling hoop tegen beter weten in is.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ja tuurlijk zijn het er niet veel er zijn immers niet veel puur islamitische landenquote:Op maandag 12 februari 2007 15:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Iran is geen religieuze politie, das meer een soort van KGB. Iedereen tegen het regime heeft een probleem, moslim, christen of jood. In Pakistan zou het best kunnen. Het zijn dus alles behalve "veel' landen.
Lijkt me wel jah. Overgens produceren Marokkanen hier in Nederland ook aan de lopende band babys. Leeftijdsverschil van 25 jaar tussen de jongste en de oudste is helemaal niet raar ofzo.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:10 schreef feessie het volgende:
Is de bevolkingsgroei in die landen hoger dan in het Westen , anders zou het niet gek zijn dat ze zo groeien.
iddquote:Op maandag 12 februari 2007 15:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik zie een land als bijvoorbeeld Polen niet snel islamitisch worden, dus ik neig te denken dat het uitkomen van deze voorspelling hoop tegen beter weten in is.
Ja, maar dan is het handig om eerst te weten hoe hoog de groei is ten opzichte van het westen.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, de groei is hoger in die landen, maar ook de leeftijd in die landen is lager. Marokkanen zijn gemiddeld iets van 25 jaar oud. (als je dus de gehele leeftijd van de bevolking telt en dan deelt door het aantal inwoners.
Met de ene kant bedoelde ik secularisatie van Turkije te handhaven.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en aan de andere kant weer niet omdat de 3/4de generatie moslims in het westen 3 kanten uitgaan
Hoeveel% hiervan zal zeggen niet bij de Islam te horen?quote:1 hetzelfde als hun ouders
2 verlichting (waarbij dit de grootste groep is)
3radicalisering
Rond de 40 landen waar de meerderheid moslim is hoor.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja tuurlijk zijn het er niet veel er zijn immers niet veel puur islamitische landen
Ja dus ik ben ook katholiek dat is nietszeggend het gaat erom hoe ze het beleiden.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Met de ene kant bedoelde ik secularisatie van Turkije te handhaven.
[..]
Hoeveel% hiervan zal zeggen niet bij de Islam te horen?
Polen is een van de weinige landen die zich wel vasthoudt aan de Christelijke traditie, een religieus opleving zie ik wel in Kosovo, Albanie, Bosnie, Macedonie etc gebeuren.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik zie een land als bijvoorbeeld Polen niet snel islamitisch worden, dus ik neig te denken dat het uitkomen van deze voorspelling hoop tegen beter weten in is.
maar niet perse islamitischquote:Op maandag 12 februari 2007 15:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Rond de 40 landen waar de meerderheid moslim is hoor.
Als puntje bij paaltje komt en het betreft een islamitische staat dan weinig ze de rug toe keren.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja dus ik ben ook katholiek dat is nietszeggend het gaat erom hoe ze het beleiden.
Verder krijg ik zo die cijfers niet gevonden
Het zullen er meer zijn dan je schijnbaar denkt. Hoe zit het met de emiraten, afghanistan, yemen, oman?quote:Op maandag 12 februari 2007 15:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Iran is geen religieuze politie, das meer een soort van KGB. Iedereen tegen het regime heeft een probleem, moslim, christen of jood. In Pakistan zou het best kunnen. Het zijn dus alles behalve "veel' landen.
Ik durf van deze 40 landen toch zeker te zeggen dat ze Islamitisch zijn (islamitische cultuur/ normen en waarden)quote:Op maandag 12 februari 2007 15:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar niet perse islamitisch
Yemen, Oman en de Emiraten kennen niet een dergelijke politie die daar puur op ziet. Afghanistan is een anarchie.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:16 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Het zullen er meer zijn dan je schijnbaar denkt. Hoe zit het met de emiraten, afghanistan, yemen, oman?
Waarbij de politieke structuur (maar ook culturele waarden, tribaal recht, vrijheden voor minderheden) van die landen een betekenisvolle factor voor de aantallen islamitische aanhangers zijn.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Rond de 40 landen waar de meerderheid moslim is hoor.
Das op individiueel niveau in bepaalde Westerse landen net zo. ( De gehele bible belt eigenlijk in de VS bijv. Polen, Rusland, gehele oostblok praktisch)quote:Op maandag 12 februari 2007 15:18 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Waarbij de politieke structuur (maar ook culturele waarden, tribaal recht, vrijheden voor minderheden) van die landen een betekenisvolle factor voor de aantallen islamitische aanhangers zijn.
weet ik zo net niet ze zijn nu ook de vrijheden van het westen gewend.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als puntje bij paaltje komt en het betreft een islamitische staat dan weinig ze de rug toe keren.
Italië is uitermate Rooms-Katholiek. Ierland idem.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Polen is een van de weinige landen die zich wel vasthoudt aan de Christelijke traditie, een religieus opleving zie ik wel in Kosovo, Albanie, Bosnie, Macedonie etc gebeuren.
Ook de radicalen zijn/waren dat gewend.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
weet ik zo net niet ze zijn nu ook de vrijheden van het westen gewend.
Zo ook Griekenland, dat er landen zijn waar het Christendom nog in het dagelijksleven terug te vinden is betekent niet dat er geen plaats is voor een Islamitische opleving in een (ex)Christelijke land.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:21 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Italië is uitermate Rooms-Katholiek. Ierland idem.
Wat ik bedoel is dat de gedachte dat Europa de islam gaat baren wel erg utopisch is.
in elk geval onderhevig aan enkele hiaten
maar dat zijn juist degene die er niet mee konden gaan dat hou je toch van die mafketels ook met christenenquote:Op maandag 12 februari 2007 15:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook de radicalen zijn/waren dat gewend.
Die opleving is wel behoorlijk bezig in de VS dacht ik. Had met name te maken met de interesse die mensen toonden na de aanslagen van 11/9. (Men ging boeken lezen e.d. erin verdiepen).quote:Op maandag 12 februari 2007 15:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zo ook Griekenland, dat er landen zijn waar het Christendom nog in het dagelijksleven terug te vinden is betekent niet dat er geen plaats is voor een Islamitische opleving in een (ex)Christelijke land.
Integendeel, veel van de radicalen genoten van een hoge opleiding, konden de vrijheden meer benutten dan een VMBO loverboy.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar dat zijn juist degene die er niet mee konden gaan dat hou je toch van die mafketels ook met christenen
Ik kwam een Islamitische propaganda site terecht via google waarin stond dat jaarlijks 100.000 mensen zich bekeren tot de Islam, alleen geen idee of het betrouwbaar is.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die opleving is wel behoorlijk bezig in de VS dacht ik. Had met name te maken met de interesse die mensen toonden na de aanslagen van 11/9. (Men ging boeken lezen e.d. erin verdiepen).
Lijkt me sterk. Wellicht over de gehele wereld.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik kwam een Islamitische propaganda site terecht via google waarin stond dat jaarlijks 100.000 mensen zich bekeren tot de Islam, alleen geen idee of het betrouwbaar is.
Yup , kijk maar naar Mohammed B.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Integendeel, veel van de radicalen genoten van een hoge opleiding, konden de vrijheden meer benutten dan een VMBO loverboy.
Natuurlijk. Maak van Nederland een dictatuur en je zou, bij wijze van spreke, volgend jaar zestien miljoen islamieten bij kunnen schrijven.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Das op individiueel niveau in bepaalde Westerse landen net zo. ( De gehele bible belt eigenlijk in de VS bijv. Polen, Rusland, gehele oostblok praktisch)
Dat is pure speculatie die ook meteen weerlegt kan worden door te kijken naar immigranten die in het Westen wonen en dus wel die vrijheid hebben.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:29 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maak van Nederland een dictatuur en je zou, bij wijze van spreke, volgend jaar zestien miljoen islamieten bij kunnen schrijven.
De redenatie die ik maakte was andersom. Minderheden in islamitische landen (dus waarbij de bevolking in meerderheid uit moslims bestaat) hebben minder rechten, je bent je leven niet zeker wanneer je je bekeert, gezaghebbende autoriteiten beletten de mogelijkheden voor ontplooiing van haar burgers; hun verstand te laten gebruiken, etc.
Wanneer de machtsbasis van (religieuze) autoriteiten zou verkleinen en daarmee een cultuuromslag zou veroorzaken krijg je heel andere uitkomsten.
Ik denk trouwens een soortgelijke tendens als in westerse samenlevingen.
Je kent je feiten niet. Dat afghanistan vandaag de dag een anarchie is moge wel duidelijk zijn ja.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Yemen, Oman en de Emiraten kennen niet een dergelijke politie die daar puur op ziet. Afghanistan is een anarchie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |