Oja, wat zou ik veranderen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:30 schreef MinderMutsig het volgende:
Gezondheidszorg.
Daar hebben ze de laatste jaren behoorlijk in rond geblunderd.
Die dus.quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:57 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Onderwijs uiteraard. In de eerste periode de PvdA-wijzigingen terugdraaien, in de tweede periode de leerlingen brainwashen met conservatieve propaganda zodat ik verzekerd ben van een plek in de regering tot mijn pensioen.
Waarom.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Onderwijs. Terug naar de directe kennisoverdracht.
Omdat daar behoefte aan is. De balans is veel te ver doorgeschoten. De directe kennis die Nederlandse scholieren en studenten paraat hebben is veelal bedroevend. Zelfstandig leren moet zeker een onderdeel zijn van de studie maar de directe kennisoverdracht gaat gewoon verloren.quote:
Of we zijn nog steeds bezig met die "trial and error", daar al eens aan gedacht? Verder zal er altijd een zekere mate van verandering nodig zijn naarmate tijden veranderen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:46 schreef Golradir het volgende:
Linkse mensen denken altijd dat de mensen vroeger gek waren. Conservatieve mensen snappen dat je door ,,trial and error'' in de loop der jaren op het beste systeem uitkomt. Maar wacht, daar komen de grote denkers van links, die menen het hele onderwijs op de schop te moeten gooien. Gevolg: verpeste generaties.
klopt. Ik studeer ook en ken die gevallen ook. Dat het doorgeschoten is ben ik met je eens. Ik vroeg die waarom om te achterhalen wat je motieven waren.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Omdat daar behoefte aan is. De balans is veel te ver doorgeschoten. De directe kennis die Nederlandse scholieren en studenten paraat hebben is veelal bedroevend. Zelfstandig leren moet zeker een onderdeel zijn van de studie maar de directe kennisoverdracht gaat gewoon verloren.
Ik volg zelf een deeltijd hbo studie. Vorig jaar kregen we een traject over webdevelopment. Fijn als je dan een leraar hebt die geen verstand van Java heeft maar ons wel moet ondersteunen bij het in elkaar zetten van java applets...We moesten elkaar maar een beetje helpen en de oefeningen in het boek doorwerken, dan zou het allemaal wel goed komen. Gevolg: 75% van de studenten bakte er aan het eind van het jaar nog steeds niks van en je kon de grootste bagger inleveren die in de verste verte niet werkte en toch nog een voldoende krijgen. Ze kunnen moeilijk de halve klas laten zakken namelijk.
Dit is zomaar een voorbeeldje uit eigen ervaring, afgaande van de verhalen van anderen zijn dit geen losstaande incidenten.
want?quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:35 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het projectgestuurde onderwijs is een volledige mislukking. Zo volledig als volledig kan zijn.
Ik ga het niet allemaal uitleggen, dan ben ik morgen nog bezig, maar je zou eens een jaartje moeten meelopen. Dan kun je alle 10001 punten die niet deugen aan projectgestuurd onderwijs opdreunen.quote:
En die 3291 punten die wel deugen?quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik ga het niet allemaal uitleggen, dan ben ik morgen nog bezig, maar je zou eens een jaartje moeten meelopen. Dan kun je alle 10001 punten die niet deugen aan projectgestuurd onderwijs opdreunen.
Ik zit er middenin. Veel mensen om me heen die in Onderwijs zitten. Zowel leidingevend als docent. Zelf studeer ik. En dat PGO of een andere vorm niet altijd ideaal is onderschrijf ik. Maar om het totaal overboord te gooien gebeurt al te vaak in zulke situaties. Schiet het eerst de ene kant door, dan de andere. Lang leve de nuance.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik ga het niet allemaal uitleggen, dan ben ik morgen nog bezig, maar je zou eens een jaartje moeten meelopen. Dan kun je alle 10001 punten die niet deugen aan projectgestuurd onderwijs opdreunen.
Dat is ook onzin natuurlijk, maar mensen programmeren laten leren uit een boek is ook grote onzin. Zoiets is bij uitstek iets waar de docent een zeer actieve rol moet hebben. College geven over de hoofdpunten en principes van een programmeertaal. Probleempunten bespreken, voorbeelden geven etc. Gebeurde dus allemaal niet omdat de docent er niks van wist. De opleiding ging er van uit dat de docent slechts wat hoefde te coachen en het materiaal uitermate geschikt was voor zelfstudie. Tot op zekere hoogte was het dat ook maar een boek kan niet uitleggen wat je fout doet.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:03 schreef One_of_the_few het volgende:
Er zijn er ook genoeg die roepen dat het vroeger alemaal beter was en daarom elke verandering waar met mis mij gaat compleet de nek omdraaien.
Bedoel je het onderwijs in Nederland? Dat geniet ik namelijk al 15 jaar.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik ga het niet allemaal uitleggen, dan ben ik morgen nog bezig, maar je zou eens een jaartje moeten meelopen. Dan kun je alle 10001 punten die niet deugen aan projectgestuurd onderwijs opdreunen.
Blunder van de school. Helaas gebeurt het teveel. Dat er wat aan moet gebeuren ben ik met je eens.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is ook onzin natuurlijk, maar mensen programmeren laten leren uit een boek is ook grote onzin. Zoiets is bij uitstek iets waar de docent een zeer actieve rol moet hebben. College geven over de hoofdpunten en principes van een programmeertaal. Probleempunten bespreken, voorbeelden geven etc. Gebeurde dus allemaal niet omdat de docent er niks van wist. De opleiding ging er van uit dat de docent slechts wat hoefde te coachen en het materiaal uitermate geschikt was voor zelfstudie. Tot op zekere hoogte was het dat ook maar een boek kan niet uitleggen wat je fout doet.
Je herkent direct de D666'er.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:22 schreef Tirion het volgende:
Europese Zaken
Dat komt mooi uit, want je bent waarschijnlijk de enige kandidaat voor die post.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:22 schreef Tirion het volgende:
Europese Zaken
En waar ga je dat geld vandaan halen? Dan is het toch maar goed dat ik als minister van ontwikkelingssamenwerking m'n eigen ministerie ga opheffen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 00:25 schreef PLAE@ het volgende:
Onderwijs,
Zorgen dat leerlingen daadwerkelijk weer les krijgen. 40 uur per week daadwerkelijke les en veel minder huiswerk. Niet zelf leren leren, 2e fase rommel of meer van dat projectgeblaat.
Meer dan de helft van onze export gaat naar Duitsland. Ik zou Duits dus niet onbelangrijk willen noemen als ik jou was. Dat jij vind dat overal ter wereld Engels gesproken zou moeten worden (als 1st of 2e taal) dat is iets anders. Maar niemand kan om het feit heen dat de Duitse taal héél belangrijk is voor Nederland en voor de Nederlandse economie.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 00:15 schreef Shreyas het volgende:
Onderwijs.
Ik zal direct het mes zetten in alles wat onbelangrijk is. Duits, Frans, Spaans, elke taal behalve Engels en Nederlands worden optioneel, geen enkele tweede moderne vreemde taal is verplicht. Belachelijk natuurlijk dat we die talen nogsteeds krijgen, Engels is immers de wereldtaal en niet voor niets lijkt mij.
Wat ga je veranderen?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:11 schreef Lyrebird het volgende:
Onderwijs. Ze kunnen me altijd bellen.
Dat zou jammer zijn, er is nog een hoop te verbeteren op dat gebied.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 00:22 schreef GertvanderVolk het volgende:
Dat komt mooi uit, want je bent waarschijnlijk de enige kandidaat voor die post.
oh als het aan mij lag werd dat budget verdubbelt.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 00:27 schreef GertvanderVolk het volgende:
[..]
En waar ga je dat geld vandaan halen? Dan is het toch maar goed dat ik als minister van ontwikkelingssamenwerking m'n eigen ministerie ga opheffen.
Het budget voor opheffing?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:30 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
oh als het aan mij lag werd dat budget verdubbelt.
Wil je ook burgemeester worden?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:33 schreef Intxaurraga het volgende:
Bestuurlijke vernieuwing. En dan ook echt iets doen.
U vraagt, wij draaien.quote:
Zodra automobilisten zich weer gaan gedragen als mensen ben ik daar helemaal voor. Helaas veranderen de meeste mensen in egocentrische aso's zodra ze het portier dichttrekken...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:48 schreef LoggedIn het volgende:
Verkeer & waterstaat en justitie.. Alle trajectcontroles uit de grond trekken en automobilisten weer gaan behandelen als mensen
Als je iemand lang genoeg blijft duwen, duwen ze vanzelf terug..quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zodra automobilisten zich weer gaan gedragen als mensen ben ik daar helemaal voor. Helaas veranderen de meeste mensen in egocentrische aso's zodra ze het portier dichttrekken...
Ze worden al behandeld als mensen. Ze hebben namelijk de grootste moeite om zich aan de regels te houden, en nog meer moeite met gezag.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:48 schreef LoggedIn het volgende:
Verkeer & waterstaat en justitie.. Alle trajectcontroles uit de grond trekken en automobilisten weer gaan behandelen als mensen
Je draait de feiten om, al die drempels, flitspalen etc. zijn er gekomen omdat automobilisten (lees: de doorsnee burger) niet om kunnen gaan met eigen verantwoordelijkheid en vrijheid en er vervolgens misbruik van maken.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:26 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Als je iemand lang genoeg blijft duwen, duwen ze vanzelf terug..
't is een wisselwerking
Hebburt!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:45 schreef mcyodogg het volgende:
Buitenlandse Zaken + Onderwijs, Cultuur en Wetenschap + Justitie lijken mij wel interessant.
PJO, ik denk dat je daar een heuuuuule geschikte kandidaat voor zou zijn.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:25 schreef PJORourke het volgende:
Polarisatie.
In alle bescheidenheid ben ik het hier mee eens.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:37 schreef gday het volgende:
PJO, ik denk dat je daar een heuuuuule geschikte kandidaat voor zou zijn.
Minister van Zuigen?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:42 schreef Floripas het volgende:
Zuigen.
Waar en wanneer?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:42 schreef Floripas het volgende:
Zuigen.
Kijk eens aan! Zo in de nacht van vrijdag op zaterdag zijn we het toch weer 's eens met elkaar.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:40 schreef PJORourke het volgende:
[..]
In alle bescheidenheid ben ik het hier mee eens.
Interessant.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:42 schreef Floripas het volgende:
Zuigen.
Tja, TUE'ers onder elkaar komen er altijd wel uit.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:45 schreef gday het volgende:
Kijk eens aan! Zo in de nacht van vrijdag op zaterdag zijn we het toch weer 's eens met elkaar.
Dan ben ik vast afgestorven, want het heeft in ieder geval bij mij nog niet het eventueel beoogde effect.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat doe ik toch al anderhalf jaar op Fok.![]()
Op mij in elk geval wel.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:58 schreef gday het volgende:
[..]
Dan ben ik vast afgestorven, want het heeft in ieder geval bij mij nog niet het eventueel beoogde effect.
Damn, ik begin het een beetje kwijt te raken nu.quote:
Mijn stem heb jequote:
Hahaha, wat een onzin. Een voorbeeld: de gemeente Cranendonck. In een wanstaltig project van bestuurlijke dwaling hebben ze daar in een dorpje van pakweg 8000 inwoners zo'n honderd drempels neergelegd. Waar? Ná een weg van rechts, 20 meter vóór een voorrangskruising, 10 meter vóór een gelijkwaardige t-splitsing, 15 meter vóór een haakse bocht. Dat heeft geen flikker met verkeersveiligheid te maken of het gebrek aan verantwoordelijkheid bij automobilisten, maar uitsluitend met een onderhandse deal tussen gemeenteraad en lokale aannemers.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Je draait de feiten om, al die drempels, flitspalen etc. zijn er gekomen omdat automobilisten (lees: de doorsnee burger) niet om kunnen gaan met eigen verantwoordelijkheid en vrijheid en er vervolgens misbruik van maken.
Wat als er nou maximumsnelheden komen die voldoen aan het wegontwerp? Want wat dat betreft zijn we in dit land totaal doorgeslagen. Ik ken hier een weg met parallelwegen, én gescheiden rijbanen, max= 30quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je draait de feiten om, al die drempels, flitspalen etc. zijn er gekomen omdat automobilisten (lees: de doorsnee burger) niet om kunnen gaan met eigen verantwoordelijkheid en vrijheid en er vervolgens misbruik van maken.
Ik duw overigens niemand en toch zie ik als ik in mijn spiegel kijk om de haverklap eikels die aan mijn bumper kleven omdat ik me wél enigzins aan de maximumsnelheden houd. Dat is dus de schuld van de regelgeving als ik jou goed begrijp?![]()
En door dit ene voorbeeld moet dudielijk zijn dat die dingen onzin zijn?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:46 schreef Lithion het volgende:
[..]
Hahaha, wat een onzin. Een voorbeeld: de gemeente Cranendonck. In een wanstaltig project van bestuurlijke dwaling hebben ze daar in een dorpje van pakweg 8000 inwoners zo'n honderd drempels neergelegd. Waar? Ná een weg van rechts, 20 meter vóór een voorrangskruising, 10 meter vóór een gelijkwaardige t-splitsing, 15 meter vóór een haakse bocht. Dat heeft geen flikker met verkeersveiligheid te maken of het gebrek aan verantwoordelijkheid bij automobilisten, maar uitsluitend met een onderhandse deal tussen gemeenteraad en lokale aannemers.
Dat is toch wel een pareltje hoor, ware het niet dat het triest is.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:46 schreef Lithion het volgende:
[..]
Hahaha, wat een onzin. Een voorbeeld: de gemeente Cranendonck. In een wanstaltig project van bestuurlijke dwaling hebben ze daar in een dorpje van pakweg 8000 inwoners zo'n honderd drempels neergelegd. Waar? Ná een weg van rechts, 20 meter vóór een voorrangskruising, 10 meter vóór een gelijkwaardige t-splitsing, 15 meter vóór een haakse bocht. Dat heeft geen flikker met verkeersveiligheid te maken of het gebrek aan verantwoordelijkheid bij automobilisten, maar uitsluitend met een onderhandse deal tussen gemeenteraad en lokale aannemers.
Eén van de vele voorbeelden. In veel gevallen liggen drempels op plaatsen waar ze, vanwege de verkeerssituatie, compleet overbodig zijn.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:06 schreef SCH het volgende:
En door dit ene voorbeeld moet dudielijk zijn dat die dingen onzin zijn?
Een hele hoop gemeentes leggen drempels pas na aanvraag van bewoners, niet op eigen initiatief, tenzij er een gevaarlijke situatie is (ontstaan). Overal zitten rotte appels tussen, maar verkeerswetgeving is er niet gekomen om automobilistjes te plagen, maar om slecht gedrag te voorkomen of te bestraffen. Zo ook verkeersdrempels.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:49 schreef Lithion het volgende:
[..]
Eén van de vele voorbeelden. In veel gevallen liggen drempels op plaatsen waar ze, vanwege de verkeerssituatie, compleet overbodig zijn.
Dus alles en iedereen die met de Duitse export iets te maken wilt hebben moet Duits kennen. Simpel.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:11 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Meer dan de helft van onze export gaat naar Duitsland. Ik zou Duits dus niet onbelangrijk willen noemen als ik jou was. Dat jij vind dat overal ter wereld Engels gesproken zou moeten worden (als 1st of 2e taal) dat is iets anders. Maar niemand kan om het feit heen dat de Duitse taal héél belangrijk is voor Nederland en voor de Nederlandse economie.
V&W wil ik ook wel doen en dan verplicht in elke auto een begrenzer op 110 km per uur.quote:Op zondag 11 februari 2007 12:34 schreef Kadesh het volgende:
Minister van Verkeer en Waterstaat.
-Geld gaat alleen nog maar naar nieuw asfalt, OV word helemaal privaat en moet eigen broek ophouden.
-Max Snelheid gaat omhoog, 80 km wegen worden 100km, snelwegen worden 160km/h
-30km zones alleen maar in de woonwijken, doorgaande wegen blijven 50km/h
-Geen radarcontroles meer op snelwegen, alleen maar VROS (wordt ook sterk uitgebreid en controleren vooral op onnodig linksrijden en ander aggressief uitlokkend gedrag)
-Andere snelheidscontrole's alleen op gevaarlijke plekken en de controles worden van te voren duidelijk aangeven.
-Radardetectoren worden weer toegestaan.
- Koos Spee gaat met pensioen
-60km zone's worden afgeschaft
-90% van de drempels gaan verdwijnen en er komen van die sluisjes voor in de plaats.
-iedere 5 jaar een opfriscursus voor automobilisten.
-km heffing gaat niet door.
Leuk als je naar ´t buitenland gaatquote:Op zondag 11 februari 2007 16:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
V&W wil ik ook wel doen en dan verplicht in elke auto een begrenzer op 110 km per uur.
Moet je daar harder rijden dan?quote:Op zondag 11 februari 2007 16:23 schreef highway101 het volgende:
[..]
Leuk als je naar ´t buitenland gaat![]()
Meneer is van het CDA?quote:Op zondag 11 februari 2007 16:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik wil daar op dit moment geen mededelingen over doen.
quote:Op zondag 11 februari 2007 16:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ook daar kan ik nog even niks over zeggen.
Het is een hele eer en verantwoordelijkheid die je niet zo maar kunt weigeren?quote:Op zondag 11 februari 2007 16:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ook daar kan ik nog even niks over zeggen.
Alleen maar omdat Du_ke geen auto heeft. Jij denkt lekker aan je medemens. Sociaal Du_Ke sociaalquote:Op zondag 11 februari 2007 16:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
V&W wil ik ook wel doen en dan verplicht in elke auto een begrenzer op 110 km per uur.
Uitstoot proberen te verminderen is heel sociaal. Daar heeft de hele wereld wat aanquote:Op zondag 11 februari 2007 17:05 schreef draaijer het volgende:
[..]
Alleen maar omdat Du_ke geen auto heeft. Jij denkt lekker aan je medemens. Sociaal Du_Ke sociaal
Zie de post-icon.quote:Op zondag 11 februari 2007 17:05 schreef draaijer het volgende:
[..]
Alleen maar omdat Du_ke geen auto heeft. Jij denkt lekker aan je medemens. Sociaal Du_Ke sociaal
Nee nee Elseetje, de bekeuringen gaan de staatskas in wat ook gedeeltelijk voor het milieu gebruikt wordt.quote:Op zondag 11 februari 2007 17:45 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Uitstoot proberen te verminderen is heel sociaal. Daar heeft de hele wereld wat aanMaximumsnelheid verhogen hebben alleen hardrijders wat aan, en dat is maar een klein percentage van de bevolking. Heel wat minder sociaal dus
Mooi, als je dus de maximumsnelheid verlaagt krijg je nóg meer overtredingen, ergo meer geld in staatskas, ergo meer geld voor milieuquote:Op zondag 11 februari 2007 18:02 schreef draaijer het volgende:
[..]
Nee nee Elseetje, de bekeuringen gaan de staatskas in wat ook gedeeltelijk voor het milieu gebruikt wordt.![]()
quote:Op zondag 11 februari 2007 16:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
V&W wil ik ook wel doen en dan verplicht in elke auto een begrenzer op 110 km per uur.
Wacht maar tot ie zelf een auto heeft, en regelmatig 100 mag rijden op de snelweg. Dan kom je er wel achter.quote:
Zo, dus nu ben je helemaal voldaan?quote:Op zondag 11 februari 2007 20:06 schreef du_ke het volgende:
Ze happen altijd zo heerlijk die jongens waarvan de auto nog niet groot genoeg is om hun kleine leuter te compenseren.
Jij komt bijna klaar als je 180 mag rijden?quote:Op zondag 11 februari 2007 20:07 schreef highway101 het volgende:
[..]
Zo, dus nu ben je helemaal voldaan?
Maar dat is toch raar? Iedere dag moeten miljoenen mensen lijden onder de schade die verkeersdrempels toebrengen. En niet 1 of 2x, maar echt in enorme hoeveelheden, terwijl je gewoon op weg bent naar je werk. Waarom?? Wat doen deze mensen dan fout dat ze zo bestraft moeten wordenquote:Op zondag 11 februari 2007 00:38 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Een hele hoop gemeentes leggen drempels pas na aanvraag van bewoners, niet op eigen initiatief, tenzij er een gevaarlijke situatie is (ontstaan). Overal zitten rotte appels tussen, maar verkeerswetgeving is er niet gekomen om automobilistjes te plagen, maar om slecht gedrag te voorkomen of te bestraffen. Zo ook verkeersdrempels.
Aardig lijstjequote:Op zondag 11 februari 2007 12:34 schreef Kadesh het volgende:
Minister van Verkeer en Waterstaat.
-Geld gaat alleen nog maar naar nieuw asfalt, OV word helemaal privaat en moet eigen broek ophouden.
-Max Snelheid gaat omhoog, 80 km wegen worden 100km, snelwegen worden 160km/h
-30km zones alleen maar in de woonwijken, doorgaande wegen blijven 50km/h
-Geen radarcontroles meer op snelwegen, alleen maar VROS (wordt ook sterk uitgebreid en controleren vooral op onnodig linksrijden en ander aggressief uitlokkend gedrag)
-Andere snelheidscontrole's alleen op gevaarlijke plekken en de controles worden van te voren duidelijk aangeven.
-Radardetectoren worden weer toegestaan.
- Koos Spee gaat met pensioen
-60km zone's worden afgeschaft
-90% van de drempels gaan verdwijnen en er komen van die sluisjes voor in de plaats.
-iedere 5 jaar een opfriscursus voor automobilisten.
-km heffing gaat niet door.
quote:[b]Op zondag 11 februari 2007 20:24
A58 Tilburg - Eindhoven 2x3
Dus dan ben ik, omdat ik regelmatig op de snelweg zit, een nitwit omdat ik het zelf in principe niet zo'n verkeerd idee zou vinden? Van mij mag het ook 120 blijven trouwens, maar dan met hogere boetes en meer geld voor controles.quote:Op zondag 11 februari 2007 19:26 schreef highway101 het volgende:
[..]
Wacht maar tot ie zelf een auto heeft, en regelmatig 100 mag rijden op de snelweg. Dan kom je er wel achter.
In Nevada en andere westelijke staten gebeuren zelfs veel ongevallen op interstates, omdat mensen in slaap vallen achter het stuur, vanwege de lage limieten (100 - 120km/h)
De hoeveelheid drempels is op sommige plekken inderdaad geschift, en ook onnodig. Maar wat jij beweert is niet waar. Vrijwel alle automobilisten houden zich níet aan de maximumsnelheid. Als je de cijfers ziet van 30 km-zones (die er niet voor niks zijn, bijna overal zijn ze nuttig), dat de gemiddelde snelheid op de hele weg (laten we zeggen 500 meter weg) zónder drempels 35 is (gemiddeld hè, het gros rijdt dus te hard), en met 3 drempels gedaald is naar 31. Dan werken ze weldegelijk.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:20 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Maar dat is toch raar? Iedere dag moeten miljoenen mensen lijden onder de schade die verkeersdrempels toebrengen. En niet 1 of 2x, maar echt in enorme hoeveelheden, terwijl je gewoon op weg bent naar je werk. Waarom?? Wat doen deze mensen dan fout dat ze zo bestraft moeten worden
Wat de overheid ook had kunnen doen is gewoon vantevoren even nadenken of de wensen en het uiteindelijke plan op elkaar aansluiten. Vrijwel alle automobilisten houden zich vanzelf aan de maximumsnelheid als deze overeenkomt met de verkeerssituatie. Wat er met verkeersdrempels e.d. gebeurd is dat de automobilisten bestraft worden omdat de overheid niet in staat is een weg aan te leggen die voldoet aan hun eisen.
Niet te vergelijken, de wegen zijn daar kilometers van hetzelfde, in NL ben je dan het land al uitquote:Op zondag 11 februari 2007 19:26 schreef highway101 het volgende:
[..]
Wacht maar tot ie zelf een auto heeft, en regelmatig 100 mag rijden op de snelweg. Dan kom je er wel achter.
In Nevada en andere westelijke staten gebeuren zelfs veel ongevallen op interstates, omdat mensen in slaap vallen achter het stuur, vanwege de lage limieten (100 - 120km/h)
Dat komt omdat een hoop limieten ook niet bij de weg passen, en onrealistisch zijn.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:36 schreef Elseetje het volgende:
Vrijwel alle automobilisten hoden zich níet aan de maximumsnelheid.
Rijden in Duitsland is wel heeeeeel erg lekker hoor. Je concentratie is veel hoger dan wanneer je in NL aan het cruisen bent. Heel erg fijn. Alleen geen fijn land om in te wonen.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:37 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Niet te vergelijken, de wegen zijn daar kilometers van hetzelfde, in NL ben je dan het land al uit
Die limieten zijn er niet voor niks. Het heeft te maken met de hoeveelheid op- en afritten bijvoorbeeld. Met een hogere snelheidslimiet zou je de op- en afritten langer moeten maken omdat mensen met een hogere snelheid moeten invoegen. Groot verschil = gevaarlijk. Vrachtwagens zouden aparte banen moeten krijgen om dezelfde reden, groot verschil is gevaarlijk. Dan krijg je dus een andere wegindeling, en dan is de weg anders. Bij deze wegen past het dus wel degelijkquote:Op zondag 11 februari 2007 20:37 schreef highway101 het volgende:
[..]
Dat komt omdat een hoop limieten ook niet bij de weg passen, en onrealistisch zijn.
Alleen statistisch meetbaar. In veel gevallen nemen de files toe, en verergert de luchtkwaliteit elders.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:44 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Er is niks mis met de maximumsnelheid op de snelwegen, en vanuit milieu oogpunt moet je zelfs de maximumsnelheid verlagen.
Prima land om in te wonen. Kwaliteit van leven is daar veel belangrijker dan hier, hier gaat het altijd om linkse ideologie.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:40 schreef draaijer het volgende:
Alleen geen fijn land om in te wonen.
Maar iedereen praat Duits.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Prima land om in te wonen. Kwaliteit van leven is daar veel belangrijker dan hier, hier gaat het altijd om linkse ideologie.
Ja, Duitsland fantastisch qua infrastructuur.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:40 schreef draaijer het volgende:
[..]
Rijden in Duitsland is wel heeeeeel erg lekker hoor. Je concentratie is veel hoger dan wanneer je in NL aan het cruisen bent. Heel erg fijn. Alleen geen fijn land om in te wonen.
Je kan er maar beter zo hard mogelijk doorheen rijden.
Ik stem EchtGaaf voor minister van V&Wquote:Op zondag 11 februari 2007 21:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, Duitsland fantastisch qua infrastructuur.![]()
Als ze mij als minister voor verkeer vragen zou ik het wel weten welk land ik als voorbeeld neem..![]()
Mijn dank.quote:Op zondag 11 februari 2007 21:43 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik stem EchtGaaf voor minister van V&W
30km zones zijn dan ook wel controversieel..quote:Op zondag 11 februari 2007 20:36 schreef Elseetje het volgende:
[..]
De hoeveelheid drempels is op sommige plekken inderdaad geschift, en ook onnodig. Maar wat jij beweert is niet waar. Vrijwel alle automobilisten houden zich níet aan de maximumsnelheid. Als je de cijfers ziet van 30 km-zones (die er niet voor niks zijn, bijna overal zijn ze nuttig), dat de gemiddelde snelheid op de hele weg (laten we zeggen 500 meter weg) zónder drempels 35 is (gemiddeld hè, het gros rijdt dus te hard), en met 3 drempels gedaald is naar 31. Dan werken ze weldegelijk.
En toch heeft alleen verbreden geen enkele zin. Dat staat over twee jaar weer vast. Wanneer worden woonwijken nu eens op een logische plek gebouwd? (Dus: aan de rand van de stad ipv 30 km verderop.) En wanneer gaat er eens in de hoogte gebouwd worden? Dat maakt OV nl. pas rendabel. En OV is veel beter dan asfalt in staat op een klein stukje grond veel forensen te verplaatsen.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:24 schreef highway101 het volgende:
Maargoed, als ik minister V&W was:
heel verhaal
Dan zul je dus ook een heleboel op- en afritten moeten verwijderen (aangezien die in Duitsland meer verspreid zijn over het algemeen) en uiteindelijk zullen er hele korte en irritant verspreide stukjes zijn waar je harder mag dan de huidige limiet, aangezien je in Duitsland ook echt niet overal zo hard mag als je wilt. Daarbovenop komt ook nog de kwestie van de verzekeraar, die je altijd als (mede-)schuldige ziet als je betrokken bent bij een ongeluk en harder hebt gereden dan 130 km/u.quote:Op zondag 11 februari 2007 21:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, Duitsland fantastisch qua infrastructuur.![]()
Als ze mij als minister voor verkeer vragen zou ik het wel weten welk land ik als voorbeeld neem..![]()
Oh, maar mijn lijstje was puur om de afgelopen 17 jaar goed te maken.quote:Op maandag 12 februari 2007 00:45 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
En toch heeft alleen verbreden geen enkele zin. Dat staat over twee jaar weer vast. Wanneer worden woonwijken nu eens op een logische plek gebouwd? (Dus: aan de rand van de stad ipv 30 km verderop.) En wanneer gaat er eens in de hoogte gebouwd worden? Dat maakt OV nl. pas rendabel. En OV is veel beter dan asfalt in staat op een klein stukje grond veel forensen te verplaatsen.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:35 schreef knowall het volgende:
Minister van Loze Beloftes lijkt me wel wat, als een soort van overkoepelend ministerie, dat elk plan toets op onhaalbaarheid, onzinnigheid en irrelevantie.
Het wordt gewoon slecht uitgevoerd door veel hbo`s en middelbare scholen qua potentie is het een goed systeem.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik ga het niet allemaal uitleggen, dan ben ik morgen nog bezig, maar je zou eens een jaartje moeten meelopen. Dan kun je alle 10001 punten die niet deugen aan projectgestuurd onderwijs opdreunen.
Iedereen heeft het er steeds over dat NL kinderen niet kunnen rekenen terwijl het laatste oeso rapport aangaf dat NLse middelbare schoolleerlingen het beste wiskundige inzicht hebben van allemaal.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 02:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien.![]()
Meer discipline en terug naar de kern in het basisonderwijs: rekenen, taal, geschiedenis, aardrijkskunde etc. Dus geen kinder VN, milieubewust kleien of andere linkse fratsen. Het lerarenprobleem is geen probleem meer als lesgeven weer leuk wordt! Leraren moeten niet constant bezig zijn met ordehouden. Ik denk dat meer mensen interesse hebben in het vak als ze niet constant met ettertjes geconfronteerd worden. Discipline is de sleutel. Laat ouders maar een weekend regels komen schrijven als ze hun ettertjes niet onder controle kunnen krijgen. Mwah, misschien is dit wat ouderwets, maar het is al een tijdje geleden dat ik op zo'n school rondliep. Misschien kan de staatssecretaris van onderwijs dit beter overnemen. Het liefst een vrouwlijke staatssecretaris met een hese stem. Dieprood haar. Niet van dat Gonnie haar. Een goed figuur kan ik ook wel waarderen.
Ook in het middelbaar onderwijs moeten we terug naar de kern. Studenten moeten later op de arbeidsmarkt kunnen concurreren, en dat kan alleen als ze hun talen beheersen, als ze goed kunnen rekenen en goede vakkennis hebben. Zekers, er is ook aandacht nodig voor softere zaken als "projectmatig werken" en "hoe je iets opzoekt op het internet", maar de focus moet toch op vakkennis liggen.
Mijn grootste verrassing bewaar ik voor het hoger onderwijs, omdat ik daar het meeste verstand van heb. Ik heb het hoger onderwijs in Nederland meegemaakt en heb ook mogen samenwerken met studenten van MIT, Harvard, CalTech en Cornell. De huidige Nederlandse / Angelsaksische verdeling in undergraduates & graduates is al een vooruitgang. Ik ben van mening dat we de undergraduate fase moeten blijven subsidieren, alhoewel studenten in eerste instantie 100% verantwoordelijk zijn voor financiering. Laat ze maar ploeteren om een beurs te krijgen, of een lening afsluiten. Volgens mij realiseert men niet goed hoe veel geld er over de balk wordt gegooid als men er met de pet naar gooit, omdat men in commissie's zit of een baaljaar opneemt. Studenten die hun studie binnen een afgesproken tijd afmaken, krijgen een bonus van de overheid. Ik zit er overigens niet mee als studenten hun lening helemaal zelf terug mogen betalen. Nu draait ook Jan-met-de-pet-die-nooit-gestudeerd-heeft daar gedeeltelijk voor op. Is dat zo eerlijk?
Verder moeten we naar topuniversiteiten. Willen we echt met de rest van de wereld kunnen concurreren, dan hebben we ook in Nederland een Harvard, Oxford of KAIST nodig. Eentje is genoeg. Zo veel talent loopt er niet rond. Wat mij betreft sluiten we de slechtste universiteiten / hogescholen. Als er een tekort is aan scholen, dan mogen studenten in het buitenland gaan studeren. Laat ze maar concurreren met Amerikaanse jongens en meisjes. Dat kan nu al (INTERESSE IN EEN GRATIS MS/PhD OPLEIDING VISION SCIENCE? STUUR ME EEN PM), maar de Nederlandse student ontbreekt het aan ambitie.
Het graduate program (MS / PhD) schaffen we compleet af. Hier in de VS bestaat ieder graduate program uit tig contacturen, en ik vraag me af of dat nu wel zo nodig is. Ik heb nog nooit een graduate class van binnenuit gezien (ik ga er wel binnenkort een geven), en ik voel me er echt geen mindere PhD door. Graduate programs zijn IMHO programma's om je voor te bereiden op het serieuze werk. Dat kan prima in een bedrijf of op een universiteit. De MS/PhD studenten doen een project en worden daarbij begeleid. Ondertussen krijgen ze daar voor betaald en uiteindelijk mogen ze hun werk verdedigen. Als de begeleider vindt dat de student ondertussen ook nog iets moet leren, dan hebben we daar boeken voor. Op die leeftijd hoor je niet meer in een klas te zitten. Hoe sneller studenten met de keiharde werkelijkheid in aanraking komen, hoe beter. Dat jarenlang pamperen in collegezalen is nergens goed voor.
ik dacht dat jij in delft zatquote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Tja, TUE'ers onder elkaar komen er altijd wel uit.
straks vertel je me ook nog dat je uit tilburg komtquote:
Het een sluit het ander niet uit. Zo zouden Nederlandse kinderen van nu best slechter kunnen rekenenen dan kinderen van tien jaar geleden, maar doen kinderen uit andere landen het nog veel slechter. Maar ik wil dat rapport wel eens zien. Mijn indruk is dat Chinezen, Koreanen, Indiers en Japanners beter rekenen dan Amerikanen en Euiropeanen.quote:Op maandag 12 februari 2007 17:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Iedereen heeft het er steeds over dat NL kinderen niet kunnen rekenen terwijl het laatste oeso rapport aangaf dat NLse middelbare schoolleerlingen het beste wiskundige inzicht hebben van allemaal.
Wie verklaart dit![]()
Dat niet kunnen rekenen gaat vooral over PABO studenten. En is vrij eenvoudig te verklaren omdat daar de rekentoets al heel snel komt aan het begin van het eerste jaar (dus na de vele maanden vrij na het examen) met een soort vragen die ze gedurende de Havo niet meer gehad hebben. Dat daar dus relatief slecht op gescoord wordt kan ik wel begrijpen. En ook het tafels stampen is minder geworden. Daarentegen is men in Nederland wel erg sterk met het bevorderen van inzicht.quote:Op maandag 12 februari 2007 17:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Iedereen heeft het er steeds over dat NL kinderen niet kunnen rekenen terwijl het laatste oeso rapport aangaf dat NLse middelbare schoolleerlingen het beste wiskundige inzicht hebben van allemaal.
Wie verklaart dit![]()
dat dacht ik dus ook maar NL is zelfs gestegen in de ranglijsten.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:02 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit. Zo zouden Nederlandse kinderen van nu best slechter kunnen rekenenen dan kinderen van tien jaar geleden, maar doen kinderen uit andere landen het nog veel slechter. Maar ik wil dat rapport wel eens zien. Mijn indruk is dat Chinezen, Koreanen, Indiers en Japanners beter rekenen dan Amerikanen en Euiropeanen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |