Mijn dank.quote:Op zondag 11 februari 2007 21:43 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik stem EchtGaaf voor minister van V&W
30km zones zijn dan ook wel controversieel..quote:Op zondag 11 februari 2007 20:36 schreef Elseetje het volgende:
[..]
De hoeveelheid drempels is op sommige plekken inderdaad geschift, en ook onnodig. Maar wat jij beweert is niet waar. Vrijwel alle automobilisten houden zich níet aan de maximumsnelheid. Als je de cijfers ziet van 30 km-zones (die er niet voor niks zijn, bijna overal zijn ze nuttig), dat de gemiddelde snelheid op de hele weg (laten we zeggen 500 meter weg) zónder drempels 35 is (gemiddeld hè, het gros rijdt dus te hard), en met 3 drempels gedaald is naar 31. Dan werken ze weldegelijk.
En toch heeft alleen verbreden geen enkele zin. Dat staat over twee jaar weer vast. Wanneer worden woonwijken nu eens op een logische plek gebouwd? (Dus: aan de rand van de stad ipv 30 km verderop.) En wanneer gaat er eens in de hoogte gebouwd worden? Dat maakt OV nl. pas rendabel. En OV is veel beter dan asfalt in staat op een klein stukje grond veel forensen te verplaatsen.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:24 schreef highway101 het volgende:
Maargoed, als ik minister V&W was:
heel verhaal
Dan zul je dus ook een heleboel op- en afritten moeten verwijderen (aangezien die in Duitsland meer verspreid zijn over het algemeen) en uiteindelijk zullen er hele korte en irritant verspreide stukjes zijn waar je harder mag dan de huidige limiet, aangezien je in Duitsland ook echt niet overal zo hard mag als je wilt. Daarbovenop komt ook nog de kwestie van de verzekeraar, die je altijd als (mede-)schuldige ziet als je betrokken bent bij een ongeluk en harder hebt gereden dan 130 km/u.quote:Op zondag 11 februari 2007 21:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, Duitsland fantastisch qua infrastructuur.![]()
Als ze mij als minister voor verkeer vragen zou ik het wel weten welk land ik als voorbeeld neem..![]()
Oh, maar mijn lijstje was puur om de afgelopen 17 jaar goed te maken.quote:Op maandag 12 februari 2007 00:45 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
En toch heeft alleen verbreden geen enkele zin. Dat staat over twee jaar weer vast. Wanneer worden woonwijken nu eens op een logische plek gebouwd? (Dus: aan de rand van de stad ipv 30 km verderop.) En wanneer gaat er eens in de hoogte gebouwd worden? Dat maakt OV nl. pas rendabel. En OV is veel beter dan asfalt in staat op een klein stukje grond veel forensen te verplaatsen.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:35 schreef knowall het volgende:
Minister van Loze Beloftes lijkt me wel wat, als een soort van overkoepelend ministerie, dat elk plan toets op onhaalbaarheid, onzinnigheid en irrelevantie.
Het wordt gewoon slecht uitgevoerd door veel hbo`s en middelbare scholen qua potentie is het een goed systeem.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik ga het niet allemaal uitleggen, dan ben ik morgen nog bezig, maar je zou eens een jaartje moeten meelopen. Dan kun je alle 10001 punten die niet deugen aan projectgestuurd onderwijs opdreunen.
Iedereen heeft het er steeds over dat NL kinderen niet kunnen rekenen terwijl het laatste oeso rapport aangaf dat NLse middelbare schoolleerlingen het beste wiskundige inzicht hebben van allemaal.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 02:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien.![]()
Meer discipline en terug naar de kern in het basisonderwijs: rekenen, taal, geschiedenis, aardrijkskunde etc. Dus geen kinder VN, milieubewust kleien of andere linkse fratsen. Het lerarenprobleem is geen probleem meer als lesgeven weer leuk wordt! Leraren moeten niet constant bezig zijn met ordehouden. Ik denk dat meer mensen interesse hebben in het vak als ze niet constant met ettertjes geconfronteerd worden. Discipline is de sleutel. Laat ouders maar een weekend regels komen schrijven als ze hun ettertjes niet onder controle kunnen krijgen. Mwah, misschien is dit wat ouderwets, maar het is al een tijdje geleden dat ik op zo'n school rondliep. Misschien kan de staatssecretaris van onderwijs dit beter overnemen. Het liefst een vrouwlijke staatssecretaris met een hese stem. Dieprood haar. Niet van dat Gonnie haar. Een goed figuur kan ik ook wel waarderen.
Ook in het middelbaar onderwijs moeten we terug naar de kern. Studenten moeten later op de arbeidsmarkt kunnen concurreren, en dat kan alleen als ze hun talen beheersen, als ze goed kunnen rekenen en goede vakkennis hebben. Zekers, er is ook aandacht nodig voor softere zaken als "projectmatig werken" en "hoe je iets opzoekt op het internet", maar de focus moet toch op vakkennis liggen.
Mijn grootste verrassing bewaar ik voor het hoger onderwijs, omdat ik daar het meeste verstand van heb. Ik heb het hoger onderwijs in Nederland meegemaakt en heb ook mogen samenwerken met studenten van MIT, Harvard, CalTech en Cornell. De huidige Nederlandse / Angelsaksische verdeling in undergraduates & graduates is al een vooruitgang. Ik ben van mening dat we de undergraduate fase moeten blijven subsidieren, alhoewel studenten in eerste instantie 100% verantwoordelijk zijn voor financiering. Laat ze maar ploeteren om een beurs te krijgen, of een lening afsluiten. Volgens mij realiseert men niet goed hoe veel geld er over de balk wordt gegooid als men er met de pet naar gooit, omdat men in commissie's zit of een baaljaar opneemt. Studenten die hun studie binnen een afgesproken tijd afmaken, krijgen een bonus van de overheid. Ik zit er overigens niet mee als studenten hun lening helemaal zelf terug mogen betalen. Nu draait ook Jan-met-de-pet-die-nooit-gestudeerd-heeft daar gedeeltelijk voor op. Is dat zo eerlijk?
Verder moeten we naar topuniversiteiten. Willen we echt met de rest van de wereld kunnen concurreren, dan hebben we ook in Nederland een Harvard, Oxford of KAIST nodig. Eentje is genoeg. Zo veel talent loopt er niet rond. Wat mij betreft sluiten we de slechtste universiteiten / hogescholen. Als er een tekort is aan scholen, dan mogen studenten in het buitenland gaan studeren. Laat ze maar concurreren met Amerikaanse jongens en meisjes. Dat kan nu al (INTERESSE IN EEN GRATIS MS/PhD OPLEIDING VISION SCIENCE? STUUR ME EEN PM), maar de Nederlandse student ontbreekt het aan ambitie.
Het graduate program (MS / PhD) schaffen we compleet af. Hier in de VS bestaat ieder graduate program uit tig contacturen, en ik vraag me af of dat nu wel zo nodig is. Ik heb nog nooit een graduate class van binnenuit gezien (ik ga er wel binnenkort een geven), en ik voel me er echt geen mindere PhD door. Graduate programs zijn IMHO programma's om je voor te bereiden op het serieuze werk. Dat kan prima in een bedrijf of op een universiteit. De MS/PhD studenten doen een project en worden daarbij begeleid. Ondertussen krijgen ze daar voor betaald en uiteindelijk mogen ze hun werk verdedigen. Als de begeleider vindt dat de student ondertussen ook nog iets moet leren, dan hebben we daar boeken voor. Op die leeftijd hoor je niet meer in een klas te zitten. Hoe sneller studenten met de keiharde werkelijkheid in aanraking komen, hoe beter. Dat jarenlang pamperen in collegezalen is nergens goed voor.
ik dacht dat jij in delft zatquote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Tja, TUE'ers onder elkaar komen er altijd wel uit.
straks vertel je me ook nog dat je uit tilburg komtquote:
Het een sluit het ander niet uit. Zo zouden Nederlandse kinderen van nu best slechter kunnen rekenenen dan kinderen van tien jaar geleden, maar doen kinderen uit andere landen het nog veel slechter. Maar ik wil dat rapport wel eens zien. Mijn indruk is dat Chinezen, Koreanen, Indiers en Japanners beter rekenen dan Amerikanen en Euiropeanen.quote:Op maandag 12 februari 2007 17:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Iedereen heeft het er steeds over dat NL kinderen niet kunnen rekenen terwijl het laatste oeso rapport aangaf dat NLse middelbare schoolleerlingen het beste wiskundige inzicht hebben van allemaal.
Wie verklaart dit![]()
Dat niet kunnen rekenen gaat vooral over PABO studenten. En is vrij eenvoudig te verklaren omdat daar de rekentoets al heel snel komt aan het begin van het eerste jaar (dus na de vele maanden vrij na het examen) met een soort vragen die ze gedurende de Havo niet meer gehad hebben. Dat daar dus relatief slecht op gescoord wordt kan ik wel begrijpen. En ook het tafels stampen is minder geworden. Daarentegen is men in Nederland wel erg sterk met het bevorderen van inzicht.quote:Op maandag 12 februari 2007 17:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Iedereen heeft het er steeds over dat NL kinderen niet kunnen rekenen terwijl het laatste oeso rapport aangaf dat NLse middelbare schoolleerlingen het beste wiskundige inzicht hebben van allemaal.
Wie verklaart dit![]()
dat dacht ik dus ook maar NL is zelfs gestegen in de ranglijsten.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:02 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit. Zo zouden Nederlandse kinderen van nu best slechter kunnen rekenenen dan kinderen van tien jaar geleden, maar doen kinderen uit andere landen het nog veel slechter. Maar ik wil dat rapport wel eens zien. Mijn indruk is dat Chinezen, Koreanen, Indiers en Japanners beter rekenen dan Amerikanen en Euiropeanen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |