abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46219103
quote:
Op zondag 11 februari 2007 21:43 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik stem EchtGaaf voor minister van V&W
Mijn dank.
pi_46219202
quote:
Op zondag 11 februari 2007 21:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mijn dank.
Dat is alvast 1

Je moet toch ergens beginnen
pi_46219505
Ik ben er uit: ik doe het niet.
pi_46223665
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:36 schreef Elseetje het volgende:

[..]

De hoeveelheid drempels is op sommige plekken inderdaad geschift, en ook onnodig. Maar wat jij beweert is niet waar. Vrijwel alle automobilisten houden zich níet aan de maximumsnelheid. Als je de cijfers ziet van 30 km-zones (die er niet voor niks zijn, bijna overal zijn ze nuttig), dat de gemiddelde snelheid op de hele weg (laten we zeggen 500 meter weg) zónder drempels 35 is (gemiddeld hè, het gros rijdt dus te hard), en met 3 drempels gedaald is naar 31. Dan werken ze weldegelijk.
30km zones zijn dan ook wel controversieel.. Maar als ik bijv. even naar mezelf kijk; ik heb hier in de buurt wel een aantal straten die potentieel 30km zones zijn. Gewoon van die kleine straatjes in een woonwijk, met geparkeerde autos aan beide kanten.. Zelf rijd ik daar toch altijd zeer rustig Maar je hebt ook 30km zones die gewoon een weg zijn, zonder autos etc met prima zicht naar alle kanten, en waar de drempel de enige reden is om 30 te moeten rijden. Dat is dus onzinnig, en logisch dat niemand daar gemiddeld 30 rijdt.

En je hebt het ook over gemiddelde snelheid; vergeet niet dat je die drempels vaak bij lange na niet met 30 kan nemen, en dat je continue moet optrekken en afremmen. Het verschil is dus veel groter (15km/h drempel en 45 "cruise" is ook 30km/h gemiddeld), terwijl je zonder drempels ws constant tussen de 30 en 40 km/h rijdt. Die 2e situatie is dan eigenlijk beter (veiliger), daar de 1e situatie ook nogeens verergerd wordt door de verhoogde irritatie.
pi_46226139
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:24 schreef highway101 het volgende:
Maargoed, als ik minister V&W was:
heel verhaal
En toch heeft alleen verbreden geen enkele zin. Dat staat over twee jaar weer vast. Wanneer worden woonwijken nu eens op een logische plek gebouwd? (Dus: aan de rand van de stad ipv 30 km verderop.) En wanneer gaat er eens in de hoogte gebouwd worden? Dat maakt OV nl. pas rendabel. En OV is veel beter dan asfalt in staat op een klein stukje grond veel forensen te verplaatsen.
  maandag 12 februari 2007 @ 01:04:28 #156
10710 gday
propria cures
pi_46226532
quote:
Op zondag 11 februari 2007 21:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, Duitsland fantastisch qua infrastructuur.

Als ze mij als minister voor verkeer vragen zou ik het wel weten welk land ik als voorbeeld neem..
Dan zul je dus ook een heleboel op- en afritten moeten verwijderen (aangezien die in Duitsland meer verspreid zijn over het algemeen) en uiteindelijk zullen er hele korte en irritant verspreide stukjes zijn waar je harder mag dan de huidige limiet, aangezien je in Duitsland ook echt niet overal zo hard mag als je wilt. Daarbovenop komt ook nog de kwestie van de verzekeraar, die je altijd als (mede-)schuldige ziet als je betrokken bent bij een ongeluk en harder hebt gereden dan 130 km/u.

Ik vind het leuk dat je Duitsland als voorbeeld zou willen nemen, maar realistisch vind ik het niet echt.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  maandag 12 februari 2007 @ 01:26:40 #157
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_46226855
Ik zou minister willen worden van digitale zaken, al sta ik open voor suggesties over de naam van dit nieuw te vormen ministerie. Hoe dan ook, ik zou het op prijs stellen als allerlei 'moderne technieken' nu eens centraal, snel, en door iemand met verstand worden uitgedacht.

Het ergste voorbeeld vond ik nog wel dat een tijdje geleden minster Brinkhorst van EZ namens Nederland voor softwarepatenten stemde, terwijl de tweede kamer tegen had gestemd. Andere zaken die aandacht verdienen zijn digitale tv, daar mag een standaard voor komen zodat praktijken als die van UPC tot het verleden gaan horen. Verder mogen stichtingen zoals Brein en Thuiskopie aangepakt worden, nu doen ze van alles maar is er nauwelijks duidelijkheid over wat wel en niet mag. Zo incasseert de Thuiskopie een heffing per CD, maar is nauwelijks duidelijk waar dat geld heen gaat. Niet dat Nederland een vrijhaven voor piraten moet worden, maar een duidelijke en eerlijke wat mag er nu wel eens komen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik zou het vooral goed vinden als dit ministerie er komt, maar in de geest van het topic ben ik in alle bescheidenheid best bereid die post op me te nemen.

Oh, en aan mijn gewaarderde collegae van V&W van hierboven zou ik aandacht willen vragen voor het volgende:
-Inderdaad al die drempels op onlogische plekken weg, en op plekken waar ze wel nuttig zijn vervangen door sinusdrempels. Ik rijd mijn banden kapot op van die busvriendelijke plateau's met harde rand die ze hier in de buurt direct achter een kruispunt hebben gelegd. Belachelijk, en dubbel erg.
-Omzetten van de weg Tilburg-Den Bosch in een snelweg. Iedere politicus mag een beetje voor zichzelf opkomen, tenslotte.
-Bezuinig alsjeblieft niet te veel op OV. Het is nu al een ramp, en sommige mensen zijn nu eenmaal op OV aangewezen. Bovendien, als er helemaal geen fatsoenlijk OV meer is wordt het alleen maar nog drukker op die wegen. Een fatsoenlijk wegennet en een fatsoenlijk OV moet best allebei mogelijk zijn, lijkt me.

Dank u zeer.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_46229813
defensie lekker spelen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_46230412
Ik zou graag minister van Verkeer en Waterstaat worden, omdat dat het onderwerp is waarover ik de meest uitgesproken ideeën heb. Onder mijn bewind kwam er bijvoorbeeld een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens op snelwegen tussen 06.00 en 19.00 uur, een rijverbod voor tractoren op N-wegen in de ochtend- en avondspits, meer toezicht op asociaal rijgedrag (en zwaardere bestraffing daarvan) en een variabele maximumsnelheid op snelwegen van 130 bij droog weer en 110 bij neerslag (zoals in Frankrijk).

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2007 10:01:04 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 februari 2007 @ 10:15:57 #160
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_46230661
Nieuw ministerie. ministerie van Sport --> meer geld voor de sportbeelden om topsport te bevorderen
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 12 februari 2007 @ 10:20:13 #161
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46230720
Minister van ontwikkelingssamenwerking.

Ik zou per direct alle gelden die buiten Nederland (lees 3e wereld) worden besteed stop zetten. Er zijn in mijn ogen voldoende liefdadigheidsinstellingen die zich in die niche manifesteren. De overheid heeft in mijn ogen de taak om die miljoenen gedoseerd te besteden aan de (verborgen)armoede die binnen Nederland heerst.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_46230797
Minister van de Ardennen.
pi_46233606
quote:
Op maandag 12 februari 2007 00:45 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

En toch heeft alleen verbreden geen enkele zin. Dat staat over twee jaar weer vast. Wanneer worden woonwijken nu eens op een logische plek gebouwd? (Dus: aan de rand van de stad ipv 30 km verderop.) En wanneer gaat er eens in de hoogte gebouwd worden? Dat maakt OV nl. pas rendabel. En OV is veel beter dan asfalt in staat op een klein stukje grond veel forensen te verplaatsen.
Oh, maar mijn lijstje was puur om de afgelopen 17 jaar goed te maken.

Tja, je hebt hier ook van die galerijflat-buurten. meestal bestempeld als "achterstandsbuurten". Mensen verdienen tegenwoordig meer, en willen niet in flats wonen. Verder wordt het gemiddelde huishouden kleiner = meer huizen. Maar volgens mij moet je vooral naar werk-locaties kijken. Alles is gecentreerd, wat enorme verkeersstromen oplevert.

Kijk naar Amsterdam. Heel veel werkgelegenheid is ten zuiden van het Noordzeekanaal. Echter, veel woonwijken en vinex-locaties liggen ten noorden daarvan. En alle wegen die het NZ-kanaal kruisen zijn overvol. Met de te bouwen zuid-as wordt dat alleen maar erger. Wie gaat er nou een enorm kantorencomplex bouwen bovenop een al zwaar overbelaste snelweg
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_46243509
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:35 schreef knowall het volgende:
Minister van Loze Beloftes lijkt me wel wat, als een soort van overkoepelend ministerie, dat elk plan toets op onhaalbaarheid, onzinnigheid en irrelevantie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_46243617
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ik ga het niet allemaal uitleggen, dan ben ik morgen nog bezig, maar je zou eens een jaartje moeten meelopen. Dan kun je alle 10001 punten die niet deugen aan projectgestuurd onderwijs opdreunen.
Het wordt gewoon slecht uitgevoerd door veel hbo`s en middelbare scholen qua potentie is het een goed systeem.
pi_46243702
onderwijs en vrom die huizenprijzen eens laten zakken
pi_46243848
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 02:43 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

U vraagt, wij draaien.

Meer discipline en terug naar de kern in het basisonderwijs: rekenen, taal, geschiedenis, aardrijkskunde etc. Dus geen kinder VN, milieubewust kleien of andere linkse fratsen. Het lerarenprobleem is geen probleem meer als lesgeven weer leuk wordt! Leraren moeten niet constant bezig zijn met ordehouden. Ik denk dat meer mensen interesse hebben in het vak als ze niet constant met ettertjes geconfronteerd worden. Discipline is de sleutel. Laat ouders maar een weekend regels komen schrijven als ze hun ettertjes niet onder controle kunnen krijgen. Mwah, misschien is dit wat ouderwets, maar het is al een tijdje geleden dat ik op zo'n school rondliep. Misschien kan de staatssecretaris van onderwijs dit beter overnemen. Het liefst een vrouwlijke staatssecretaris met een hese stem. Dieprood haar. Niet van dat Gonnie haar. Een goed figuur kan ik ook wel waarderen.

Ook in het middelbaar onderwijs moeten we terug naar de kern. Studenten moeten later op de arbeidsmarkt kunnen concurreren, en dat kan alleen als ze hun talen beheersen, als ze goed kunnen rekenen en goede vakkennis hebben. Zekers, er is ook aandacht nodig voor softere zaken als "projectmatig werken" en "hoe je iets opzoekt op het internet", maar de focus moet toch op vakkennis liggen.

Mijn grootste verrassing bewaar ik voor het hoger onderwijs, omdat ik daar het meeste verstand van heb. Ik heb het hoger onderwijs in Nederland meegemaakt en heb ook mogen samenwerken met studenten van MIT, Harvard, CalTech en Cornell. De huidige Nederlandse / Angelsaksische verdeling in undergraduates & graduates is al een vooruitgang. Ik ben van mening dat we de undergraduate fase moeten blijven subsidieren, alhoewel studenten in eerste instantie 100% verantwoordelijk zijn voor financiering. Laat ze maar ploeteren om een beurs te krijgen, of een lening afsluiten. Volgens mij realiseert men niet goed hoe veel geld er over de balk wordt gegooid als men er met de pet naar gooit, omdat men in commissie's zit of een baaljaar opneemt. Studenten die hun studie binnen een afgesproken tijd afmaken, krijgen een bonus van de overheid. Ik zit er overigens niet mee als studenten hun lening helemaal zelf terug mogen betalen. Nu draait ook Jan-met-de-pet-die-nooit-gestudeerd-heeft daar gedeeltelijk voor op. Is dat zo eerlijk?

Verder moeten we naar topuniversiteiten. Willen we echt met de rest van de wereld kunnen concurreren, dan hebben we ook in Nederland een Harvard, Oxford of KAIST nodig. Eentje is genoeg. Zo veel talent loopt er niet rond. Wat mij betreft sluiten we de slechtste universiteiten / hogescholen. Als er een tekort is aan scholen, dan mogen studenten in het buitenland gaan studeren. Laat ze maar concurreren met Amerikaanse jongens en meisjes. Dat kan nu al (INTERESSE IN EEN GRATIS MS/PhD OPLEIDING VISION SCIENCE? STUUR ME EEN PM), maar de Nederlandse student ontbreekt het aan ambitie.

Het graduate program (MS / PhD) schaffen we compleet af. Hier in de VS bestaat ieder graduate program uit tig contacturen, en ik vraag me af of dat nu wel zo nodig is. Ik heb nog nooit een graduate class van binnenuit gezien (ik ga er wel binnenkort een geven), en ik voel me er echt geen mindere PhD door. Graduate programs zijn IMHO programma's om je voor te bereiden op het serieuze werk. Dat kan prima in een bedrijf of op een universiteit. De MS/PhD studenten doen een project en worden daarbij begeleid. Ondertussen krijgen ze daar voor betaald en uiteindelijk mogen ze hun werk verdedigen. Als de begeleider vindt dat de student ondertussen ook nog iets moet leren, dan hebben we daar boeken voor. Op die leeftijd hoor je niet meer in een klas te zitten. Hoe sneller studenten met de keiharde werkelijkheid in aanraking komen, hoe beter. Dat jarenlang pamperen in collegezalen is nergens goed voor.
Iedereen heeft het er steeds over dat NL kinderen niet kunnen rekenen terwijl het laatste oeso rapport aangaf dat NLse middelbare schoolleerlingen het beste wiskundige inzicht hebben van allemaal.
Wie verklaart dit
pi_46243937
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 00:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Tja, TUE'ers onder elkaar komen er altijd wel uit.
ik dacht dat jij in delft zat
pi_46244119
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:27 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En vergeet Kerensheide niet.
straks vertel je me ook nog dat je uit tilburg komt
pi_46244605
Minister van Algemene Zaken... ahum...
pi_46244931
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Iedereen heeft het er steeds over dat NL kinderen niet kunnen rekenen terwijl het laatste oeso rapport aangaf dat NLse middelbare schoolleerlingen het beste wiskundige inzicht hebben van allemaal.
Wie verklaart dit
Het een sluit het ander niet uit. Zo zouden Nederlandse kinderen van nu best slechter kunnen rekenenen dan kinderen van tien jaar geleden, maar doen kinderen uit andere landen het nog veel slechter. Maar ik wil dat rapport wel eens zien. Mijn indruk is dat Chinezen, Koreanen, Indiers en Japanners beter rekenen dan Amerikanen en Euiropeanen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 12 februari 2007 @ 18:04:52 #172
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_46244994
Onderwijs en werkgelegenheid.

Die twee delen passen best in 1 portefeulle. Ik zou een masterplan laten ontwikkelen waarin het bedrijfsleven en het onderwijs met elkaar zullen gaan samensmelten.

Dit is sowieso een ministerie waar al jaren geprutst wordt. En dan nog durft men Nederland een kenniseconomie toe te dichten
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
pi_46245691
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wie verklaart dit
Dat niet kunnen rekenen gaat vooral over PABO studenten. En is vrij eenvoudig te verklaren omdat daar de rekentoets al heel snel komt aan het begin van het eerste jaar (dus na de vele maanden vrij na het examen) met een soort vragen die ze gedurende de Havo niet meer gehad hebben. Dat daar dus relatief slecht op gescoord wordt kan ik wel begrijpen. En ook het tafels stampen is minder geworden. Daarentegen is men in Nederland wel erg sterk met het bevorderen van inzicht.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46245886
Ik zou welluh ministertje van de fensie willen zijn! Jah hoor!
Beetje met mn joystick spelen j
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_46255328
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:02 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet uit. Zo zouden Nederlandse kinderen van nu best slechter kunnen rekenenen dan kinderen van tien jaar geleden, maar doen kinderen uit andere landen het nog veel slechter. Maar ik wil dat rapport wel eens zien. Mijn indruk is dat Chinezen, Koreanen, Indiers en Japanners beter rekenen dan Amerikanen en Euiropeanen.
dat dacht ik dus ook maar NL is zelfs gestegen in de ranglijsten.
Er is een topic op fok over geweest.

hier een link maar niet degene die ik bedoelde we staan trouwens 4des niet eerstes

http://www.klasse.be/archieven/archieven.taf?actie=detail&nr=11164
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')