Wat als er nou maximumsnelheden komen die voldoen aan het wegontwerp? Want wat dat betreft zijn we in dit land totaal doorgeslagen. Ik ken hier een weg met parallelwegen, én gescheiden rijbanen, max= 30quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je draait de feiten om, al die drempels, flitspalen etc. zijn er gekomen omdat automobilisten (lees: de doorsnee burger) niet om kunnen gaan met eigen verantwoordelijkheid en vrijheid en er vervolgens misbruik van maken.
Ik duw overigens niemand en toch zie ik als ik in mijn spiegel kijk om de haverklap eikels die aan mijn bumper kleven omdat ik me wél enigzins aan de maximumsnelheden houd. Dat is dus de schuld van de regelgeving als ik jou goed begrijp?![]()
En door dit ene voorbeeld moet dudielijk zijn dat die dingen onzin zijn?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:46 schreef Lithion het volgende:
[..]
Hahaha, wat een onzin. Een voorbeeld: de gemeente Cranendonck. In een wanstaltig project van bestuurlijke dwaling hebben ze daar in een dorpje van pakweg 8000 inwoners zo'n honderd drempels neergelegd. Waar? Ná een weg van rechts, 20 meter vóór een voorrangskruising, 10 meter vóór een gelijkwaardige t-splitsing, 15 meter vóór een haakse bocht. Dat heeft geen flikker met verkeersveiligheid te maken of het gebrek aan verantwoordelijkheid bij automobilisten, maar uitsluitend met een onderhandse deal tussen gemeenteraad en lokale aannemers.
Dat is toch wel een pareltje hoor, ware het niet dat het triest is.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:46 schreef Lithion het volgende:
[..]
Hahaha, wat een onzin. Een voorbeeld: de gemeente Cranendonck. In een wanstaltig project van bestuurlijke dwaling hebben ze daar in een dorpje van pakweg 8000 inwoners zo'n honderd drempels neergelegd. Waar? Ná een weg van rechts, 20 meter vóór een voorrangskruising, 10 meter vóór een gelijkwaardige t-splitsing, 15 meter vóór een haakse bocht. Dat heeft geen flikker met verkeersveiligheid te maken of het gebrek aan verantwoordelijkheid bij automobilisten, maar uitsluitend met een onderhandse deal tussen gemeenteraad en lokale aannemers.
Eén van de vele voorbeelden. In veel gevallen liggen drempels op plaatsen waar ze, vanwege de verkeerssituatie, compleet overbodig zijn.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:06 schreef SCH het volgende:
En door dit ene voorbeeld moet dudielijk zijn dat die dingen onzin zijn?
Een hele hoop gemeentes leggen drempels pas na aanvraag van bewoners, niet op eigen initiatief, tenzij er een gevaarlijke situatie is (ontstaan). Overal zitten rotte appels tussen, maar verkeerswetgeving is er niet gekomen om automobilistjes te plagen, maar om slecht gedrag te voorkomen of te bestraffen. Zo ook verkeersdrempels.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:49 schreef Lithion het volgende:
[..]
Eén van de vele voorbeelden. In veel gevallen liggen drempels op plaatsen waar ze, vanwege de verkeerssituatie, compleet overbodig zijn.
Dus alles en iedereen die met de Duitse export iets te maken wilt hebben moet Duits kennen. Simpel.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:11 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Meer dan de helft van onze export gaat naar Duitsland. Ik zou Duits dus niet onbelangrijk willen noemen als ik jou was. Dat jij vind dat overal ter wereld Engels gesproken zou moeten worden (als 1st of 2e taal) dat is iets anders. Maar niemand kan om het feit heen dat de Duitse taal héél belangrijk is voor Nederland en voor de Nederlandse economie.
V&W wil ik ook wel doen en dan verplicht in elke auto een begrenzer op 110 km per uur.quote:Op zondag 11 februari 2007 12:34 schreef Kadesh het volgende:
Minister van Verkeer en Waterstaat.
-Geld gaat alleen nog maar naar nieuw asfalt, OV word helemaal privaat en moet eigen broek ophouden.
-Max Snelheid gaat omhoog, 80 km wegen worden 100km, snelwegen worden 160km/h
-30km zones alleen maar in de woonwijken, doorgaande wegen blijven 50km/h
-Geen radarcontroles meer op snelwegen, alleen maar VROS (wordt ook sterk uitgebreid en controleren vooral op onnodig linksrijden en ander aggressief uitlokkend gedrag)
-Andere snelheidscontrole's alleen op gevaarlijke plekken en de controles worden van te voren duidelijk aangeven.
-Radardetectoren worden weer toegestaan.
- Koos Spee gaat met pensioen
-60km zone's worden afgeschaft
-90% van de drempels gaan verdwijnen en er komen van die sluisjes voor in de plaats.
-iedere 5 jaar een opfriscursus voor automobilisten.
-km heffing gaat niet door.
Leuk als je naar ´t buitenland gaatquote:Op zondag 11 februari 2007 16:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
V&W wil ik ook wel doen en dan verplicht in elke auto een begrenzer op 110 km per uur.
Moet je daar harder rijden dan?quote:Op zondag 11 februari 2007 16:23 schreef highway101 het volgende:
[..]
Leuk als je naar ´t buitenland gaat![]()
Meneer is van het CDA?quote:Op zondag 11 februari 2007 16:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik wil daar op dit moment geen mededelingen over doen.
quote:Op zondag 11 februari 2007 16:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ook daar kan ik nog even niks over zeggen.
Het is een hele eer en verantwoordelijkheid die je niet zo maar kunt weigeren?quote:Op zondag 11 februari 2007 16:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ook daar kan ik nog even niks over zeggen.
Alleen maar omdat Du_ke geen auto heeft. Jij denkt lekker aan je medemens. Sociaal Du_Ke sociaalquote:Op zondag 11 februari 2007 16:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
V&W wil ik ook wel doen en dan verplicht in elke auto een begrenzer op 110 km per uur.
Uitstoot proberen te verminderen is heel sociaal. Daar heeft de hele wereld wat aanquote:Op zondag 11 februari 2007 17:05 schreef draaijer het volgende:
[..]
Alleen maar omdat Du_ke geen auto heeft. Jij denkt lekker aan je medemens. Sociaal Du_Ke sociaal
Zie de post-icon.quote:Op zondag 11 februari 2007 17:05 schreef draaijer het volgende:
[..]
Alleen maar omdat Du_ke geen auto heeft. Jij denkt lekker aan je medemens. Sociaal Du_Ke sociaal
Nee nee Elseetje, de bekeuringen gaan de staatskas in wat ook gedeeltelijk voor het milieu gebruikt wordt.quote:Op zondag 11 februari 2007 17:45 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Uitstoot proberen te verminderen is heel sociaal. Daar heeft de hele wereld wat aanMaximumsnelheid verhogen hebben alleen hardrijders wat aan, en dat is maar een klein percentage van de bevolking. Heel wat minder sociaal dus
Mooi, als je dus de maximumsnelheid verlaagt krijg je nóg meer overtredingen, ergo meer geld in staatskas, ergo meer geld voor milieuquote:Op zondag 11 februari 2007 18:02 schreef draaijer het volgende:
[..]
Nee nee Elseetje, de bekeuringen gaan de staatskas in wat ook gedeeltelijk voor het milieu gebruikt wordt.![]()
quote:Op zondag 11 februari 2007 16:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
V&W wil ik ook wel doen en dan verplicht in elke auto een begrenzer op 110 km per uur.
Wacht maar tot ie zelf een auto heeft, en regelmatig 100 mag rijden op de snelweg. Dan kom je er wel achter.quote:
Zo, dus nu ben je helemaal voldaan?quote:Op zondag 11 februari 2007 20:06 schreef du_ke het volgende:
Ze happen altijd zo heerlijk die jongens waarvan de auto nog niet groot genoeg is om hun kleine leuter te compenseren.
Jij komt bijna klaar als je 180 mag rijden?quote:Op zondag 11 februari 2007 20:07 schreef highway101 het volgende:
[..]
Zo, dus nu ben je helemaal voldaan?
Maar dat is toch raar? Iedere dag moeten miljoenen mensen lijden onder de schade die verkeersdrempels toebrengen. En niet 1 of 2x, maar echt in enorme hoeveelheden, terwijl je gewoon op weg bent naar je werk. Waarom?? Wat doen deze mensen dan fout dat ze zo bestraft moeten wordenquote:Op zondag 11 februari 2007 00:38 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Een hele hoop gemeentes leggen drempels pas na aanvraag van bewoners, niet op eigen initiatief, tenzij er een gevaarlijke situatie is (ontstaan). Overal zitten rotte appels tussen, maar verkeerswetgeving is er niet gekomen om automobilistjes te plagen, maar om slecht gedrag te voorkomen of te bestraffen. Zo ook verkeersdrempels.
Aardig lijstjequote:Op zondag 11 februari 2007 12:34 schreef Kadesh het volgende:
Minister van Verkeer en Waterstaat.
-Geld gaat alleen nog maar naar nieuw asfalt, OV word helemaal privaat en moet eigen broek ophouden.
-Max Snelheid gaat omhoog, 80 km wegen worden 100km, snelwegen worden 160km/h
-30km zones alleen maar in de woonwijken, doorgaande wegen blijven 50km/h
-Geen radarcontroles meer op snelwegen, alleen maar VROS (wordt ook sterk uitgebreid en controleren vooral op onnodig linksrijden en ander aggressief uitlokkend gedrag)
-Andere snelheidscontrole's alleen op gevaarlijke plekken en de controles worden van te voren duidelijk aangeven.
-Radardetectoren worden weer toegestaan.
- Koos Spee gaat met pensioen
-60km zone's worden afgeschaft
-90% van de drempels gaan verdwijnen en er komen van die sluisjes voor in de plaats.
-iedere 5 jaar een opfriscursus voor automobilisten.
-km heffing gaat niet door.
quote:[b]Op zondag 11 februari 2007 20:24
A58 Tilburg - Eindhoven 2x3
Dus dan ben ik, omdat ik regelmatig op de snelweg zit, een nitwit omdat ik het zelf in principe niet zo'n verkeerd idee zou vinden? Van mij mag het ook 120 blijven trouwens, maar dan met hogere boetes en meer geld voor controles.quote:Op zondag 11 februari 2007 19:26 schreef highway101 het volgende:
[..]
Wacht maar tot ie zelf een auto heeft, en regelmatig 100 mag rijden op de snelweg. Dan kom je er wel achter.
In Nevada en andere westelijke staten gebeuren zelfs veel ongevallen op interstates, omdat mensen in slaap vallen achter het stuur, vanwege de lage limieten (100 - 120km/h)
De hoeveelheid drempels is op sommige plekken inderdaad geschift, en ook onnodig. Maar wat jij beweert is niet waar. Vrijwel alle automobilisten houden zich níet aan de maximumsnelheid. Als je de cijfers ziet van 30 km-zones (die er niet voor niks zijn, bijna overal zijn ze nuttig), dat de gemiddelde snelheid op de hele weg (laten we zeggen 500 meter weg) zónder drempels 35 is (gemiddeld hè, het gros rijdt dus te hard), en met 3 drempels gedaald is naar 31. Dan werken ze weldegelijk.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:20 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Maar dat is toch raar? Iedere dag moeten miljoenen mensen lijden onder de schade die verkeersdrempels toebrengen. En niet 1 of 2x, maar echt in enorme hoeveelheden, terwijl je gewoon op weg bent naar je werk. Waarom?? Wat doen deze mensen dan fout dat ze zo bestraft moeten worden
Wat de overheid ook had kunnen doen is gewoon vantevoren even nadenken of de wensen en het uiteindelijke plan op elkaar aansluiten. Vrijwel alle automobilisten houden zich vanzelf aan de maximumsnelheid als deze overeenkomt met de verkeerssituatie. Wat er met verkeersdrempels e.d. gebeurd is dat de automobilisten bestraft worden omdat de overheid niet in staat is een weg aan te leggen die voldoet aan hun eisen.
Niet te vergelijken, de wegen zijn daar kilometers van hetzelfde, in NL ben je dan het land al uitquote:Op zondag 11 februari 2007 19:26 schreef highway101 het volgende:
[..]
Wacht maar tot ie zelf een auto heeft, en regelmatig 100 mag rijden op de snelweg. Dan kom je er wel achter.
In Nevada en andere westelijke staten gebeuren zelfs veel ongevallen op interstates, omdat mensen in slaap vallen achter het stuur, vanwege de lage limieten (100 - 120km/h)
Dat komt omdat een hoop limieten ook niet bij de weg passen, en onrealistisch zijn.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:36 schreef Elseetje het volgende:
Vrijwel alle automobilisten hoden zich níet aan de maximumsnelheid.
Rijden in Duitsland is wel heeeeeel erg lekker hoor. Je concentratie is veel hoger dan wanneer je in NL aan het cruisen bent. Heel erg fijn. Alleen geen fijn land om in te wonen.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:37 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Niet te vergelijken, de wegen zijn daar kilometers van hetzelfde, in NL ben je dan het land al uit
Die limieten zijn er niet voor niks. Het heeft te maken met de hoeveelheid op- en afritten bijvoorbeeld. Met een hogere snelheidslimiet zou je de op- en afritten langer moeten maken omdat mensen met een hogere snelheid moeten invoegen. Groot verschil = gevaarlijk. Vrachtwagens zouden aparte banen moeten krijgen om dezelfde reden, groot verschil is gevaarlijk. Dan krijg je dus een andere wegindeling, en dan is de weg anders. Bij deze wegen past het dus wel degelijkquote:Op zondag 11 februari 2007 20:37 schreef highway101 het volgende:
[..]
Dat komt omdat een hoop limieten ook niet bij de weg passen, en onrealistisch zijn.
Alleen statistisch meetbaar. In veel gevallen nemen de files toe, en verergert de luchtkwaliteit elders.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:44 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Er is niks mis met de maximumsnelheid op de snelwegen, en vanuit milieu oogpunt moet je zelfs de maximumsnelheid verlagen.
Prima land om in te wonen. Kwaliteit van leven is daar veel belangrijker dan hier, hier gaat het altijd om linkse ideologie.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:40 schreef draaijer het volgende:
Alleen geen fijn land om in te wonen.
Maar iedereen praat Duits.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Prima land om in te wonen. Kwaliteit van leven is daar veel belangrijker dan hier, hier gaat het altijd om linkse ideologie.
Ja, Duitsland fantastisch qua infrastructuur.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:40 schreef draaijer het volgende:
[..]
Rijden in Duitsland is wel heeeeeel erg lekker hoor. Je concentratie is veel hoger dan wanneer je in NL aan het cruisen bent. Heel erg fijn. Alleen geen fijn land om in te wonen.
Je kan er maar beter zo hard mogelijk doorheen rijden.
Ik stem EchtGaaf voor minister van V&Wquote:Op zondag 11 februari 2007 21:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, Duitsland fantastisch qua infrastructuur.![]()
Als ze mij als minister voor verkeer vragen zou ik het wel weten welk land ik als voorbeeld neem..![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |