abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 februari 2007 @ 21:47:58 #101
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_46185625
Maar goed.

Mijn post zou ofwel Justitie zijn, ofwel Financiën ofwel Economische Zaken.
pi_46185673
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je draait de feiten om, al die drempels, flitspalen etc. zijn er gekomen omdat automobilisten (lees: de doorsnee burger) niet om kunnen gaan met eigen verantwoordelijkheid en vrijheid en er vervolgens misbruik van maken.

Ik duw overigens niemand en toch zie ik als ik in mijn spiegel kijk om de haverklap eikels die aan mijn bumper kleven omdat ik me wél enigzins aan de maximumsnelheden houd. Dat is dus de schuld van de regelgeving als ik jou goed begrijp?
Wat als er nou maximumsnelheden komen die voldoen aan het wegontwerp? Want wat dat betreft zijn we in dit land totaal doorgeslagen. Ik ken hier een weg met parallelwegen, én gescheiden rijbanen, max= 30
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_46188724
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 21:46 schreef Lithion het volgende:

[..]

Hahaha, wat een onzin. Een voorbeeld: de gemeente Cranendonck. In een wanstaltig project van bestuurlijke dwaling hebben ze daar in een dorpje van pakweg 8000 inwoners zo'n honderd drempels neergelegd. Waar? Ná een weg van rechts, 20 meter vóór een voorrangskruising, 10 meter vóór een gelijkwaardige t-splitsing, 15 meter vóór een haakse bocht. Dat heeft geen flikker met verkeersveiligheid te maken of het gebrek aan verantwoordelijkheid bij automobilisten, maar uitsluitend met een onderhandse deal tussen gemeenteraad en lokale aannemers.
En door dit ene voorbeeld moet dudielijk zijn dat die dingen onzin zijn?
  zaterdag 10 februari 2007 @ 23:09:29 #104
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46188832
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 21:46 schreef Lithion het volgende:

[..]

Hahaha, wat een onzin. Een voorbeeld: de gemeente Cranendonck. In een wanstaltig project van bestuurlijke dwaling hebben ze daar in een dorpje van pakweg 8000 inwoners zo'n honderd drempels neergelegd. Waar? Ná een weg van rechts, 20 meter vóór een voorrangskruising, 10 meter vóór een gelijkwaardige t-splitsing, 15 meter vóór een haakse bocht. Dat heeft geen flikker met verkeersveiligheid te maken of het gebrek aan verantwoordelijkheid bij automobilisten, maar uitsluitend met een onderhandse deal tussen gemeenteraad en lokale aannemers.
Dat is toch wel een pareltje hoor, ware het niet dat het triest is.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 23:49:33 #105
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_46190098
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 23:06 schreef SCH het volgende:
En door dit ene voorbeeld moet dudielijk zijn dat die dingen onzin zijn?
Eén van de vele voorbeelden. In veel gevallen liggen drempels op plaatsen waar ze, vanwege de verkeerssituatie, compleet overbodig zijn.
pi_46191343
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 23:49 schreef Lithion het volgende:

[..]

Eén van de vele voorbeelden. In veel gevallen liggen drempels op plaatsen waar ze, vanwege de verkeerssituatie, compleet overbodig zijn.
Een hele hoop gemeentes leggen drempels pas na aanvraag van bewoners, niet op eigen initiatief, tenzij er een gevaarlijke situatie is (ontstaan). Overal zitten rotte appels tussen, maar verkeerswetgeving is er niet gekomen om automobilistjes te plagen, maar om slecht gedrag te voorkomen of te bestraffen. Zo ook verkeersdrempels.
pi_46193427
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 01:11 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Meer dan de helft van onze export gaat naar Duitsland. Ik zou Duits dus niet onbelangrijk willen noemen als ik jou was. Dat jij vind dat overal ter wereld Engels gesproken zou moeten worden (als 1st of 2e taal) dat is iets anders. Maar niemand kan om het feit heen dat de Duitse taal héél belangrijk is voor Nederland en voor de Nederlandse economie.
Dus alles en iedereen die met de Duitse export iets te maken wilt hebben moet Duits kennen. Simpel.
Ook als je dat NIET op de middelbare school hebt gehad kun je dat zelf nog leren mocht je het voor dit soort doeleinden nodig hebben.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 11 februari 2007 @ 05:02:25 #108
167723 sanni
Acima de seu
pi_46194746
Ik zou gewoon minister-president willen zijn en als eerste daad gelijk een bhurka
aantrekken en achter het katheder seggen: " Dames en Heren... een nieuw begin
in Nederland Allaaah Akbarr "
pi_46195758
Verkeer en Waterstaat

Motivatie: Meer wegen en hogere topsnelheid.
pi_46196727
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 21:41 schreef SCH het volgende:
Jij komt niet in aanmerking raptorix
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 11 februari 2007 @ 12:34:51 #111
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_46198120
Minister van Verkeer en Waterstaat.

-Geld gaat alleen nog maar naar nieuw asfalt, OV word helemaal privaat en moet eigen broek ophouden.
-Max Snelheid gaat omhoog, 80 km wegen worden 100km, snelwegen worden 160km/h
-30km zones alleen maar in de woonwijken, doorgaande wegen blijven 50km/h
-Geen radarcontroles meer op snelwegen, alleen maar VROS (wordt ook sterk uitgebreid en controleren vooral op onnodig linksrijden en ander aggressief uitlokkend gedrag)
-Andere snelheidscontrole's alleen op gevaarlijke plekken en de controles worden van te voren duidelijk aangeven.
-Radardetectoren worden weer toegestaan.
- Koos Spee gaat met pensioen
-60km zone's worden afgeschaft
-90% van de drempels gaan verdwijnen en er komen van die sluisjes voor in de plaats.
-iedere 5 jaar een opfriscursus voor automobilisten.
-km heffing gaat niet door.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  zondag 11 februari 2007 @ 12:57:22 #112
165854 Meeldraad
Lekker doorstampen
pi_46198829
Minister van Jeugdzaken

Komt die er nu trouwens in het nieuwe kabinet? Anyhoe, ik vind dat er veel te weinig aandacht is voor kinderen in Nederland en dan bedoel ik met name basisschoolkinderen. Superbelangrijke fase in de ontwikkeling en wat wordt er van overheidswege nu gedaan aan begeleiding? Anti-pest programma is een goede start, maar er is meer nodig. Ouders kunnen de opvoeding niet meer alleen aan. Een beetje steun van de school/overheid zou erg welkom zijn en ik denk dat je er veel problemen op latere leeftijd mee kan voorkomen.

Jeugdzaken is een ondergeschoven kindje in het Nederlandse beleid (en ik kan eigenlijk weinig verzinnen dat ik belangrijker vind).
Contemnunt spinam cum rosae deliberant
pi_46207514
quote:
Op zondag 11 februari 2007 12:34 schreef Kadesh het volgende:
Minister van Verkeer en Waterstaat.

-Geld gaat alleen nog maar naar nieuw asfalt, OV word helemaal privaat en moet eigen broek ophouden.
-Max Snelheid gaat omhoog, 80 km wegen worden 100km, snelwegen worden 160km/h
-30km zones alleen maar in de woonwijken, doorgaande wegen blijven 50km/h
-Geen radarcontroles meer op snelwegen, alleen maar VROS (wordt ook sterk uitgebreid en controleren vooral op onnodig linksrijden en ander aggressief uitlokkend gedrag)
-Andere snelheidscontrole's alleen op gevaarlijke plekken en de controles worden van te voren duidelijk aangeven.
-Radardetectoren worden weer toegestaan.
- Koos Spee gaat met pensioen
-60km zone's worden afgeschaft
-90% van de drempels gaan verdwijnen en er komen van die sluisjes voor in de plaats.
-iedere 5 jaar een opfriscursus voor automobilisten.
-km heffing gaat niet door.
V&W wil ik ook wel doen en dan verplicht in elke auto een begrenzer op 110 km per uur.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46207620
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

V&W wil ik ook wel doen en dan verplicht in elke auto een begrenzer op 110 km per uur.
Leuk als je naar ´t buitenland gaat
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  zondag 11 februari 2007 @ 16:26:29 #115
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46207714
Onderwijs. Terug naar de ambachtsschool en het gymnasium met verplicht Grieks, Latijn, Hebreeuws, Kerkslavisch en Sanskriet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_46207748
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:23 schreef highway101 het volgende:

[..]

Leuk als je naar ´t buitenland gaat
Moet je daar harder rijden dan?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46207865
Ik wil daar op dit moment geen mededelingen over doen.
  zondag 11 februari 2007 @ 16:37:03 #118
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46208101
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik wil daar op dit moment geen mededelingen over doen.
Meneer is van het CDA?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46208269
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:37 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Meneer is van het CDA?
Ook daar kan ik nog even niks over zeggen.
pi_46208323
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ook daar kan ik nog even niks over zeggen.
pi_46208419
De naam ..-._---_-.- is genoemd. Jaja, de naam circuleert in de wandelgangen.
  zondag 11 februari 2007 @ 16:51:12 #122
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_46208460
Buiten aardse zaken
Because they will last that long.
  zondag 11 februari 2007 @ 16:56:22 #123
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46208597
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ook daar kan ik nog even niks over zeggen.
Het is een hele eer en verantwoordelijkheid die je niet zo maar kunt weigeren?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 11 februari 2007 @ 17:00:14 #124
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46208748
In het belang van de formatie kan daar nu niets over gezegd worden.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_46208953
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

V&W wil ik ook wel doen en dan verplicht in elke auto een begrenzer op 110 km per uur.
Alleen maar omdat Du_ke geen auto heeft. Jij denkt lekker aan je medemens. Sociaal Du_Ke sociaal
pi_46210487
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:05 schreef draaijer het volgende:

[..]

Alleen maar omdat Du_ke geen auto heeft. Jij denkt lekker aan je medemens. Sociaal Du_Ke sociaal
Uitstoot proberen te verminderen is heel sociaal. Daar heeft de hele wereld wat aan Maximumsnelheid verhogen hebben alleen hardrijders wat aan, en dat is maar een klein percentage van de bevolking. Heel wat minder sociaal dus
pi_46210892
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:05 schreef draaijer het volgende:

[..]

Alleen maar omdat Du_ke geen auto heeft. Jij denkt lekker aan je medemens. Sociaal Du_Ke sociaal
Zie de post-icon.


Maar de autofetishisten happen altijd prima.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46211033
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:45 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Uitstoot proberen te verminderen is heel sociaal. Daar heeft de hele wereld wat aan Maximumsnelheid verhogen hebben alleen hardrijders wat aan, en dat is maar een klein percentage van de bevolking. Heel wat minder sociaal dus
Nee nee Elseetje, de bekeuringen gaan de staatskas in wat ook gedeeltelijk voor het milieu gebruikt wordt.

pi_46211136
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:02 schreef draaijer het volgende:

[..]

Nee nee Elseetje, de bekeuringen gaan de staatskas in wat ook gedeeltelijk voor het milieu gebruikt wordt.

Mooi, als je dus de maximumsnelheid verlaagt krijg je nóg meer overtredingen, ergo meer geld in staatskas, ergo meer geld voor milieu Het wordt steeds socialer, dat idee van du_ke!
pi_46211443
Maximumsnelheden graag zoals de weg ontworpen is aub.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_46213376
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

V&W wil ik ook wel doen en dan verplicht in elke auto een begrenzer op 110 km per uur.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_46213529
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wacht maar tot ie zelf een auto heeft, en regelmatig 100 mag rijden op de snelweg. Dan kom je er wel achter.

In Nevada en andere westelijke staten gebeuren zelfs veel ongevallen op interstates, omdat mensen in slaap vallen achter het stuur, vanwege de lage limieten (100 - 120km/h)
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_46214799
Ze happen altijd zo heerlijk die jongens waarvan de auto nog niet groot genoeg is om hun kleine leuter te compenseren .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46214823
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:06 schreef du_ke het volgende:
Ze happen altijd zo heerlijk die jongens waarvan de auto nog niet groot genoeg is om hun kleine leuter te compenseren .
Zo, dus nu ben je helemaal voldaan?
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_46214953
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:07 schreef highway101 het volgende:

[..]

Zo, dus nu ben je helemaal voldaan?
Jij komt bijna klaar als je 180 mag rijden?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46215302
quote:
Op zondag 11 februari 2007 00:38 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Een hele hoop gemeentes leggen drempels pas na aanvraag van bewoners, niet op eigen initiatief, tenzij er een gevaarlijke situatie is (ontstaan). Overal zitten rotte appels tussen, maar verkeerswetgeving is er niet gekomen om automobilistjes te plagen, maar om slecht gedrag te voorkomen of te bestraffen. Zo ook verkeersdrempels.
Maar dat is toch raar? Iedere dag moeten miljoenen mensen lijden onder de schade die verkeersdrempels toebrengen. En niet 1 of 2x, maar echt in enorme hoeveelheden, terwijl je gewoon op weg bent naar je werk. Waarom?? Wat doen deze mensen dan fout dat ze zo bestraft moeten worden

Wat de overheid ook had kunnen doen is gewoon vantevoren even nadenken of de wensen en het uiteindelijke plan op elkaar aansluiten. Vrijwel alle automobilisten houden zich vanzelf aan de maximumsnelheid als deze overeenkomt met de verkeerssituatie. Wat er met verkeersdrempels e.d. gebeurd is dat de automobilisten bestraft worden omdat de overheid niet in staat is een weg aan te leggen die voldoet aan hun eisen.
pi_46215400
quote:
Op zondag 11 februari 2007 12:34 schreef Kadesh het volgende:
Minister van Verkeer en Waterstaat.

-Geld gaat alleen nog maar naar nieuw asfalt, OV word helemaal privaat en moet eigen broek ophouden.
-Max Snelheid gaat omhoog, 80 km wegen worden 100km, snelwegen worden 160km/h
-30km zones alleen maar in de woonwijken, doorgaande wegen blijven 50km/h
-Geen radarcontroles meer op snelwegen, alleen maar VROS (wordt ook sterk uitgebreid en controleren vooral op onnodig linksrijden en ander aggressief uitlokkend gedrag)
-Andere snelheidscontrole's alleen op gevaarlijke plekken en de controles worden van te voren duidelijk aangeven.
-Radardetectoren worden weer toegestaan.
- Koos Spee gaat met pensioen
-60km zone's worden afgeschaft
-90% van de drempels gaan verdwijnen en er komen van die sluisjes voor in de plaats.
-iedere 5 jaar een opfriscursus voor automobilisten.
-km heffing gaat niet door.
Aardig lijstje Maar welk doel heeft die opfriscursus? En het zomaar verhogen van de maximum snelheid overal kan niet zomaar.. 80km zones moeten wel zo snel mogelijk uit het Nederlands landschap verdwijnen.

Overigens ben ik er wel voor de slipcursus onderdeel te maken van het rij-examen. Kan je er nog bij zetten
pi_46215431
Maargoed, als ik minister V&W was:

*Spoedwet wegverbreding: spitsstroken omzetten in normale rijstroken. Goedkoper (geen dure electronica om dat ding te bewaken etc).Kosten zijn ook niet hoger dan een spitsstrook, echter de verkeersveiligheid is er mee gebaat, omdat de vluchtstrook niet opgeofferd wordt.
*Afschaffing 80km/h zones+trajectcontroles.
*Maximumsnelheid in overeenstemming met het wegontwerp.
*Bij wegverbredingen qua luchtkwaliteit kijken naar het saldo, en niet naar één puntlocatie, het probleem waarom veel wegverbredingen stuklopen.
*Versnelde verbreding van transportassen. Het liefst zo snel mogelijk, of met het eerstvolgende onderhoud.
*Wegverbredingsprocedures in gang zetten voor:
A1 Muiderberg - Hoevelaken 2x4, Hoevelaken - Barneveld 2x3, Beekbergen - Deventer-Oost 2x4, Deventer-Oost - Hengelo-Noord 2x3
A2 Holendrecht - Oudenrijn 2x5, Oudenrijn - Empel 2x4, Empel - Vught 4x2, Vught - Ekkersweijer 2x3, Ekkersweijer - Leenderheide 2x4, Leenderheide - Kruisdonk 2x3, Maastricht 2x4
A4 Burgerveen - Prins Clausplein 2x4, Midden-Delfland aanleggen, Benelux - Klaaswaal aanleggen, Dinteloord - Halsteren aanleggen
A5 Westrandweg aanleggen
A6 Muiderberg - Almere 2x4
A7 Zaandam - Hoorn-Noord 2x3, bypass Sneek, nieuw knooppunt Joure, Rondweg Groningen
A8 Zaandam - Beverwijk, missing link aanleggen als 2x3
A9 Diemen - Badhoevedorp 2x4, omlegging Badhoevedorp, Badhoevedorp - Alkmaar 2x3
A10 2e Coentunnel, verbreden ring zuid naar 2x5 of meer
N11 verlengen tot A44
A12 Prins Clausplein - Gouwe 2x3, Gouwe - Oudenrijn 2x5, Lunetten - Grijsoord 2x3, Waterberg - Oud-Dijk 2x3
A15 Benelux - Vaanplein 2x5, Ridderkerk - Gorinchem 2x3, Bemmel - Zevenaar aanleggen
A18 Varsseveld - Enschede aanleggen
A20 verbreden of dubbeldeks bij Rotterdam
A27 Almere - Rijnsweerd 2x3, Lunetten - St Annabosch 2x3
A28 Rijnsweerd - Hoevelaken 2x4, Hattemerbroek - Ommen 2x4, Ommen - Lankhorst 2x3
A31 tracé Harlingen aanleggen, N31 ombouwen naar A31 (vluchtstroken aanleggen dus)
N33 ombouwen naar A33
N34 2+1 aanleggen, veilige inhaalsmogelijkheden
N35 nieuwe A35 bouwen van A28 naar Wierden
N36 ombouwen naar 2+1, veilige inhaalsmogelijkheden
A44 reconstrueren, weg breder maken
A50 Ewijk - Grijsoord 2x3, Waterberg - Beekbergen 2x3
N50 Hattemerbroek - Emmeloord ombouwen tot A50
A58 Tilburg - Eindhoven 2x3
A67 De Hogt - Venlo 2x3

dit enorme lijstje is niet voor niks. Sinds 1990 is de mobiliteit explosief gestegen, maar de uitbreidingen op wegcapaciteit viel bijna terug tot 0. Dit resulteert in een dagelijks verkeersinfarct, vele malen erger dan in buurlanden. Dit bedreigt ook de economische kracht van de mainports in de Randstad.

Verder:
*Terugdraaien Duurzaam Veilig
*60zones afschaffen
*politie inzetten op verkeersveiligheid, en niet op luttele snelheidsovertredingen
*doorstromingsbelemmerende objecten verwijderen
*100 zones op snelwegen exclusief voor stedelijke gebieden, dus niet door de polders en 100km/h.
*een einde maken aan frustrerende wegbeelden, zoals maximumsnelheden die niet overeenkomen met het wegbeeld, drempels, versmallingen
*VINEX-wijken beter ontsluiten vanaf het begin. Dus niet pas ontsluitingswegen gaan aanleggen als de wijk pas af is, maar meteen.
*Maximumsnelheden op doorgaande wegen in de kom die geen sterk urbaan karakter hebben verhogen naar 70km/h.
*Bebouwdekom grens niet oprekken, zodat je einden voorbij het bebouwde gebied nog steeds maar 50 mag.
*Rondwegen aanleggen voor doorgaand verkeer om leefklimaat in dorpen en steden te verbeteren.
*VOORUIT DENKEN.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  zondag 11 februari 2007 @ 20:27:41 #139
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46215560
quote:
[b]Op zondag 11 februari 2007 20:24
A58 Tilburg - Eindhoven 2x3
En vergeet Kerensheide niet.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 11 februari 2007 @ 20:34:35 #140
10710 gday
propria cures
pi_46215830
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:26 schreef highway101 het volgende:

[..]

Wacht maar tot ie zelf een auto heeft, en regelmatig 100 mag rijden op de snelweg. Dan kom je er wel achter.

In Nevada en andere westelijke staten gebeuren zelfs veel ongevallen op interstates, omdat mensen in slaap vallen achter het stuur, vanwege de lage limieten (100 - 120km/h)
Dus dan ben ik, omdat ik regelmatig op de snelweg zit, een nitwit omdat ik het zelf in principe niet zo'n verkeerd idee zou vinden? Van mij mag het ook 120 blijven trouwens, maar dan met hogere boetes en meer geld voor controles.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_46215913
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:20 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Maar dat is toch raar? Iedere dag moeten miljoenen mensen lijden onder de schade die verkeersdrempels toebrengen. En niet 1 of 2x, maar echt in enorme hoeveelheden, terwijl je gewoon op weg bent naar je werk. Waarom?? Wat doen deze mensen dan fout dat ze zo bestraft moeten worden

Wat de overheid ook had kunnen doen is gewoon vantevoren even nadenken of de wensen en het uiteindelijke plan op elkaar aansluiten. Vrijwel alle automobilisten houden zich vanzelf aan de maximumsnelheid als deze overeenkomt met de verkeerssituatie. Wat er met verkeersdrempels e.d. gebeurd is dat de automobilisten bestraft worden omdat de overheid niet in staat is een weg aan te leggen die voldoet aan hun eisen.
De hoeveelheid drempels is op sommige plekken inderdaad geschift, en ook onnodig. Maar wat jij beweert is niet waar. Vrijwel alle automobilisten houden zich níet aan de maximumsnelheid. Als je de cijfers ziet van 30 km-zones (die er niet voor niks zijn, bijna overal zijn ze nuttig), dat de gemiddelde snelheid op de hele weg (laten we zeggen 500 meter weg) zónder drempels 35 is (gemiddeld hè, het gros rijdt dus te hard), en met 3 drempels gedaald is naar 31. Dan werken ze weldegelijk.
pi_46215964
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:26 schreef highway101 het volgende:

[..]

Wacht maar tot ie zelf een auto heeft, en regelmatig 100 mag rijden op de snelweg. Dan kom je er wel achter.

In Nevada en andere westelijke staten gebeuren zelfs veel ongevallen op interstates, omdat mensen in slaap vallen achter het stuur, vanwege de lage limieten (100 - 120km/h)
Niet te vergelijken, de wegen zijn daar kilometers van hetzelfde, in NL ben je dan het land al uit
pi_46215974
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:36 schreef Elseetje het volgende:

Vrijwel alle automobilisten hoden zich níet aan de maximumsnelheid.
Dat komt omdat een hoop limieten ook niet bij de weg passen, en onrealistisch zijn.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_46216072
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:37 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Niet te vergelijken, de wegen zijn daar kilometers van hetzelfde, in NL ben je dan het land al uit
Rijden in Duitsland is wel heeeeeel erg lekker hoor. Je concentratie is veel hoger dan wanneer je in NL aan het cruisen bent. Heel erg fijn. Alleen geen fijn land om in te wonen.
Je kan er maar beter zo hard mogelijk doorheen rijden.
pi_46216296
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:37 schreef highway101 het volgende:

[..]

Dat komt omdat een hoop limieten ook niet bij de weg passen, en onrealistisch zijn.
Die limieten zijn er niet voor niks. Het heeft te maken met de hoeveelheid op- en afritten bijvoorbeeld. Met een hogere snelheidslimiet zou je de op- en afritten langer moeten maken omdat mensen met een hogere snelheid moeten invoegen. Groot verschil = gevaarlijk. Vrachtwagens zouden aparte banen moeten krijgen om dezelfde reden, groot verschil is gevaarlijk. Dan krijg je dus een andere wegindeling, en dan is de weg anders. Bij deze wegen past het dus wel degelijk
Verder heb je met een hogere snelheid een langere remweg, wat voor veel gevaarlijke situaties kan zorgen op sommige wegen.
Ik wil best toegeven dat de maximumsnelheid op sommige wegen niet klopt (een vierbaansweg met gescheiden fietspaden en met kruisingen met stoplichten, geen vrije opgang waar dan ook en dan 50 rijden ), maar dat zijn uitzonderingen, geen regel. Er is niks mis met de maximumsnelheid op de snelwegen, en vanuit milieu oogpunt moet je zelfs de maximumsnelheid verlagen.
pi_46216415
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:44 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Er is niks mis met de maximumsnelheid op de snelwegen, en vanuit milieu oogpunt moet je zelfs de maximumsnelheid verlagen.
Alleen statistisch meetbaar. In veel gevallen nemen de files toe, en verergert de luchtkwaliteit elders.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  zondag 11 februari 2007 @ 20:48:01 #147
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46216432
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:40 schreef draaijer het volgende:
Alleen geen fijn land om in te wonen.
Prima land om in te wonen. Kwaliteit van leven is daar veel belangrijker dan hier, hier gaat het altijd om linkse ideologie.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46216515
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:48 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Prima land om in te wonen. Kwaliteit van leven is daar veel belangrijker dan hier, hier gaat het altijd om linkse ideologie.
Maar iedereen praat Duits.
Ik wil gewoon niet weg uit mijn regio. Als ik weg zou gaan is het alleen naar de VS voor mijn werk.
pi_46218981
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:40 schreef draaijer het volgende:

[..]

Rijden in Duitsland is wel heeeeeel erg lekker hoor. Je concentratie is veel hoger dan wanneer je in NL aan het cruisen bent. Heel erg fijn. Alleen geen fijn land om in te wonen.
Je kan er maar beter zo hard mogelijk doorheen rijden.
Ja, Duitsland fantastisch qua infrastructuur.

Als ze mij als minister voor verkeer vragen zou ik het wel weten welk land ik als voorbeeld neem..
pi_46219063
quote:
Op zondag 11 februari 2007 21:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, Duitsland fantastisch qua infrastructuur.

Als ze mij als minister voor verkeer vragen zou ik het wel weten welk land ik als voorbeeld neem..
Ik stem EchtGaaf voor minister van V&W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')