Oja, wat zou ik veranderen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:30 schreef MinderMutsig het volgende:
Gezondheidszorg.
Daar hebben ze de laatste jaren behoorlijk in rond geblunderd.
Die dus.quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:57 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Onderwijs uiteraard. In de eerste periode de PvdA-wijzigingen terugdraaien, in de tweede periode de leerlingen brainwashen met conservatieve propaganda zodat ik verzekerd ben van een plek in de regering tot mijn pensioen.
Waarom.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Onderwijs. Terug naar de directe kennisoverdracht.
Omdat daar behoefte aan is. De balans is veel te ver doorgeschoten. De directe kennis die Nederlandse scholieren en studenten paraat hebben is veelal bedroevend. Zelfstandig leren moet zeker een onderdeel zijn van de studie maar de directe kennisoverdracht gaat gewoon verloren.quote:
Of we zijn nog steeds bezig met die "trial and error", daar al eens aan gedacht? Verder zal er altijd een zekere mate van verandering nodig zijn naarmate tijden veranderen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:46 schreef Golradir het volgende:
Linkse mensen denken altijd dat de mensen vroeger gek waren. Conservatieve mensen snappen dat je door ,,trial and error'' in de loop der jaren op het beste systeem uitkomt. Maar wacht, daar komen de grote denkers van links, die menen het hele onderwijs op de schop te moeten gooien. Gevolg: verpeste generaties.
klopt. Ik studeer ook en ken die gevallen ook. Dat het doorgeschoten is ben ik met je eens. Ik vroeg die waarom om te achterhalen wat je motieven waren.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Omdat daar behoefte aan is. De balans is veel te ver doorgeschoten. De directe kennis die Nederlandse scholieren en studenten paraat hebben is veelal bedroevend. Zelfstandig leren moet zeker een onderdeel zijn van de studie maar de directe kennisoverdracht gaat gewoon verloren.
Ik volg zelf een deeltijd hbo studie. Vorig jaar kregen we een traject over webdevelopment. Fijn als je dan een leraar hebt die geen verstand van Java heeft maar ons wel moet ondersteunen bij het in elkaar zetten van java applets...We moesten elkaar maar een beetje helpen en de oefeningen in het boek doorwerken, dan zou het allemaal wel goed komen. Gevolg: 75% van de studenten bakte er aan het eind van het jaar nog steeds niks van en je kon de grootste bagger inleveren die in de verste verte niet werkte en toch nog een voldoende krijgen. Ze kunnen moeilijk de halve klas laten zakken namelijk.
Dit is zomaar een voorbeeldje uit eigen ervaring, afgaande van de verhalen van anderen zijn dit geen losstaande incidenten.
want?quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:35 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het projectgestuurde onderwijs is een volledige mislukking. Zo volledig als volledig kan zijn.
Ik ga het niet allemaal uitleggen, dan ben ik morgen nog bezig, maar je zou eens een jaartje moeten meelopen. Dan kun je alle 10001 punten die niet deugen aan projectgestuurd onderwijs opdreunen.quote:
En die 3291 punten die wel deugen?quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik ga het niet allemaal uitleggen, dan ben ik morgen nog bezig, maar je zou eens een jaartje moeten meelopen. Dan kun je alle 10001 punten die niet deugen aan projectgestuurd onderwijs opdreunen.
Ik zit er middenin. Veel mensen om me heen die in Onderwijs zitten. Zowel leidingevend als docent. Zelf studeer ik. En dat PGO of een andere vorm niet altijd ideaal is onderschrijf ik. Maar om het totaal overboord te gooien gebeurt al te vaak in zulke situaties. Schiet het eerst de ene kant door, dan de andere. Lang leve de nuance.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik ga het niet allemaal uitleggen, dan ben ik morgen nog bezig, maar je zou eens een jaartje moeten meelopen. Dan kun je alle 10001 punten die niet deugen aan projectgestuurd onderwijs opdreunen.
Dat is ook onzin natuurlijk, maar mensen programmeren laten leren uit een boek is ook grote onzin. Zoiets is bij uitstek iets waar de docent een zeer actieve rol moet hebben. College geven over de hoofdpunten en principes van een programmeertaal. Probleempunten bespreken, voorbeelden geven etc. Gebeurde dus allemaal niet omdat de docent er niks van wist. De opleiding ging er van uit dat de docent slechts wat hoefde te coachen en het materiaal uitermate geschikt was voor zelfstudie. Tot op zekere hoogte was het dat ook maar een boek kan niet uitleggen wat je fout doet.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:03 schreef One_of_the_few het volgende:
Er zijn er ook genoeg die roepen dat het vroeger alemaal beter was en daarom elke verandering waar met mis mij gaat compleet de nek omdraaien.
Bedoel je het onderwijs in Nederland? Dat geniet ik namelijk al 15 jaar.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Blunder van de school. Helaas gebeurt het teveel. Dat er wat aan moet gebeuren ben ik met je eens.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is ook onzin natuurlijk, maar mensen programmeren laten leren uit een boek is ook grote onzin. Zoiets is bij uitstek iets waar de docent een zeer actieve rol moet hebben. College geven over de hoofdpunten en principes van een programmeertaal. Probleempunten bespreken, voorbeelden geven etc. Gebeurde dus allemaal niet omdat de docent er niks van wist. De opleiding ging er van uit dat de docent slechts wat hoefde te coachen en het materiaal uitermate geschikt was voor zelfstudie. Tot op zekere hoogte was het dat ook maar een boek kan niet uitleggen wat je fout doet.
Je herkent direct de D666'er.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:22 schreef Tirion het volgende:
Europese Zaken
Dat komt mooi uit, want je bent waarschijnlijk de enige kandidaat voor die post.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:22 schreef Tirion het volgende:
Europese Zaken
En waar ga je dat geld vandaan halen? Dan is het toch maar goed dat ik als minister van ontwikkelingssamenwerking m'n eigen ministerie ga opheffen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 00:25 schreef PLAE@ het volgende:
Onderwijs,
Zorgen dat leerlingen daadwerkelijk weer les krijgen. 40 uur per week daadwerkelijke les en veel minder huiswerk. Niet zelf leren leren, 2e fase rommel of meer van dat projectgeblaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |