Even vertalen naar het Engels.quote:
daarom deed ik het.quote:
nou, nou, we hebben de Engelsen toch een paar keer slaag gegeven, de inboorlingen in Indie uitgeroeid en de Spanjaarden weggejaagd.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:46 schreef sigme het volgende:
Alsof de grootte het meest relevant is? Militair hebben we volgens mij nooit een deuk in een pakje boter geslagen.
Ont-vening? Pfff, staat dat in de DvD? Trok dat buitenlanders?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:46 schreef sigme het volgende:
Nah, de berooide vluchtelingenstromen zijn volgens mij redelijk bekend, van heinde en verre is men hier komen arbeiden (en gedeeltelijk gebleven). Alleen al de ontvening trok volk van ver over de grenzen.
Die Engelsen hebben toch een stuk langer over de wereldzeeën geheerst..quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:58 schreef Napalm het volgende:
nou, nou, we hebben de Engelsen toch een paar keer slaag gegeven, de inboorlingen in Indie uitgeroeid en de Spanjaarden weggejaagd.
Dat denk ik welquote:[..]
Ont-vening? Pfff, staat dat in de DvD?
Nogal. Het financierde ook die 80-jarige oorlog, de Gouden eeuw drijft op turf.quote:Trok dat buitenlanders?
Misschien heeft een van de historici alhier erover iets zinnigs te zeggen.quote:En de berooide vluchtelingestromen zijn meer iets van de laatste 30 jaar. De Hugenoten kwamen met nuttige zaken aan.
Aha, deze voorspelling is dus allesbehalve accuraat en kan te laag blijken.quote:On sea level, there has been a more fundamental debate.
Computer models of climate do not generally include water coming into the oceans as ice caps melt. So the IPCC had to decide whether to exclude this from its calculations, or to estimate the effect of a process which scientists do not understand well but which could have a big impact.
They have gone for the former, more conservative approach, projecting an average rise in sea levels globally of between 28 and 43cm. The 2001 report cited a range of nine to 88cm.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/6321351.stm
Het zou mij niets verbazen als het IPCC onder druk van de VS haar voorspelling matigt. Was de vorige, veel fellere, voorzitter van de IPCC ook niet door de VS naar huis gestuurd?quote:At variance
But a study published on the eve of the IPCC report suggested that the international body's previous reports may have actually been too conservative.
Writing in the journal Science, an international group of scientists concluded that temperatures and sea levels had been rising at or above the maximum rates proposed in the last report, which was published in 2001.
The paper compared the 2001 projections on temperature and sea level change report with what has actually happened.
The models had forecasted a temperature rise between about 0.15C-0.35C (0.27-0.63F) over this period. The actual rise of 0.33C (0.59F) was very close to the top of the IPCC's range.
A more dramatic picture emerged from the sea level comparison. The actual average level, measured by tide gauges and satellites, had risen faster than the intergovernmental panel of scientists predicted it would.
The IPCC's full climate science report will be released later in the year, as will other chapters looking at the probable impacts of climate change, options for adapting to those impacts, and possible routes to reducing emissions of greenhouse gases.
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:08 schreef sigme het volgende:
Inboorlingen in Idië hebben ons eruit gemikt, dus dat van dat uitroeien moet mislukt zijn,
staat me niets van bij dat het berooide buitenlanders waren.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:08 schreef sigme het volgende:
Nogal.
De vervening trok b.v. veel arme Duitsers (ja die noemden we toen nog niet zo). Net als de Hollandse scheepsvaart.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:58 schreef Napalm het volgende:
Ont-vening? Pfff, staat dat in de DvD? Trok dat buitenlanders?
En de berooide vluchtelingestromen zijn meer iets van de laatste 30 jaar. De Hugenoten kwamen met nuttige zaken aan.
Wel eens iemand gesproken die midden in dat grote succes zat? Het was zoiets als Vietnam, we hadden het niet gehouden.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:11 schreef Napalm het volgende:
[..]
We moesten weg van de VS, vanuit militair perspectief waren de Politionele_acties een groot succes (/ oorlogsmisdaad)
Misschien toch eens kijken naar de arbeidsvoorwaarden van de ontvening, dan moet je aardig berooid zijn om ervoor uit Polen te komen lopenquote:[..]
staat me niets van bij dat het berooide buitenlanders waren.
Duitsersquote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:14 schreef du_ke het volgende:
De vervening trok b.v. veel arme Duitsers (ja die noemden we toen nog niet zo). Net als de Hollandse scheepsvaart.
Men sprak er zelfs in die tijd schande van. Uitbetaling in jenever, huisvesting in plaggenhutten.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:16 schreef Napalm het volgende:
Arbeidsvoorwaarden? Ten opzichte van de rest in die tijd?
Niet alleen Duitsers. Ik heb hier geen cijfers bij de hand en even geen zin in googelen. Waarom zijn de cijfers belangrijk?quote:[..]
Duitsers![]()
Cijfers?
Marktwerking.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:20 schreef sigme het volgende:
Men sprak er zelfs in die tijd schande van. Uitbetaling in jenever, huisvesting in plaggenhutten.
CIjfers zijn altijd belangrijk.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:20 schreef sigme het volgende:
Niet alleen Duitsers. Ik heb hier geen cijfers bij de hand en even geen zin in googelen. Waarom zijn de cijfers belangrijk?
Even beroerd gok ikquote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:16 schreef Napalm het volgende:
Arbeidsvoorwaarden? Ten opzichte van de rest in die tijd?
[..]
Cijfers uit de 17e eeuw? Toen waren CPB en CBS nog niet zo actiefquote:Duitsers![]()
Cijfers?
Reken maar.....VS steekt tradioneel haar nek in het zand als het om milieu gaat..(Kyoto)...Alhoewel, Bush kondigde aan dat auto's binnen 10 jaar veel zuiniger moetne worden....zij bij de gratie van een meerderheid van democraten in het congress.......Vraag me af of hij ook tot dat besluit gekomen zou zijn, als de republikeinen daar nog steeds de meerderheid hadden...quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:09 schreef problematiQue het volgende:
Het zou mij niets verbazen als het IPCC onder druk van de VS haar voorspelling matigt. Was de vorige, veel fellere, voorzitter van de IPCC ook niet door de VS naar huis gestuurd?
quote:Ik ben er zelf ook niet zo bang voor. Klimaat is al zo lang de aarde bestaat op en neer aan het schommelen en hoeverre de mens achter de opwarming zit betwijfel ik ook nog een beetje. Laatst stukje in Elsevier gelezen dat wel wat ophelderde bij mij. Ik moet het nog zien allemaal.
Wat geef je me de laattse tijd toch vaak gelijk!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, het is gewoon van den knotse.......Je hebt helemaal gelijk in dat topic......
ik vind jou aardiger dan Sigmequote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, het is gewoon van den knotse.......Je hebt helemaal gelijk in dat topic......
Daar kom je niet ver mee.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben ook heel aardig, altijd al geweest...![]()
Ja, op onderdelen ben ik het verassend vaak met je eens ook.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:40 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wat geef je me de laattse tijd toch vaak gelijk!
quote:
Nou ja, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, op onderdelen ben ik het verassend vaak met je eens ook.![]()
Maar meestal hebben we wat twistpuntjes op het sociaal-economisch vlak....![]()
Ik ken mensen die uiteindelijk maanden voor niets gewerkt leken te hebben..quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:24 schreef Napalm het volgende:
[..]
Marktwerking.
Desondanks das nog altijd beter dan ik in 2007 want mijn nieuwe januari-salaris is nog steeds niet binnen.![]()
Dat begrijp ik wel, toevallig kan ik aardig met cijfertjes overweg, maar wélke cijfers zoek je?quote:[..]
CIjfers zijn altijd belangrijk.
Tekst is voor diegenen die de cijfers niet begrijpen. (-vrij naar Gert-Anne, mijn ex-voorbeeld)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |