Blijkbaar de-integreren de Antillianen naar mate ze langer in Nederland zijn! Is er nog hoop voor deze groep?quote:Bron: Telegraaf
Groei criminaliteit Antillianen Rotterdam
ROTTERDAM - De criminaliteit onder Antillianen in Rotterdam is sinds 2000 gegroeid, onder minderjarigen zelfs explosief. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van de gemeente Rotterdam, politie en justitie.
De laatste twee jaar lijkt de criminaliteit onder volwassen Antillianen enigszins af te nemen. Uit het onderzoek blijkt verder dat de Antillianen vooral bij geweldsdelicten, drugszaken en criminaliteit zijn betrokken. Zij maken zich relatief vaker schuldig aan zwaardere geweldsdelicten als doodslag en moord. De onderzoekers noemen het opvallend dat een relatief grote groep Antilliaanse vrouwen in contact komt met de politie.
Drugscriminaliteit vindt bijna altijd plaats in familieverband, concluderen de onderzoekers. „Vooral bij het smokkelen van drugs zijn zij afhankelijk van anderen en wordt er vaak met broers, neven, ooms en tantes of andere familieleden samengewerkt”, zo staat er in het rapport 'Verslaafd aan een flitsende levensstijl'.
Het is verder opmerkelijk, schrijven de opstellers van dit rapport, dat veel van de jongens delicten in Rotterdam plegen, vaak zelfs in de buurt waar zij wonen. Het gaat daarbij om het plegen van overvallen en berovingen of het verkopen van balletjes drugs.
De onderzoekers doen een groot aantal aanbevelingen waaronder investeren in emancipatie van (tiener)moeders en het beperken van instroom van Antillianen. Zij adviseren de opdrachtgevers te zoeken naar creatieve oplossingen om de moeilijke doelgroep te kunnen benaderen.
In Rotterdam wonen 20.000 mensen van Arubaanse of Antilliaanse afkomst, het dubbele van Amsterdam. Dat is 3,4 procent van de Rotterdamse bevolking. Antillianen vormen daarmee de op drie na grootste minderheidsgroep.
Doe nou niet. Ze hebben genoeg materiaal om nu ook marokanen erbij te betrekken gek.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:25 schreef Meki het volgende:
Waar blijven de ontkennende Marokkanenbashers ? Nou ??
ze hebben het nooit over Antillianen maar altijd over Marokkanenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:29 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Doe nou niet. Ze hebben genoeg materiaal om nu ook marokanen erbij te betrekken gek.
Hier in Rotterdam hebben ze het vaak genoeg over beide groepen hoor.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:31 schreef Meki het volgende:
[..]
ze hebben het nooit over Antillianen maar altijd over Marokkanen
"Kijk meester, zij doen het ook?"quote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:31 schreef Meki het volgende:
niet iedere topic gaat trouwens over Marokkanen.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:25 schreef Meki het volgende:
ach het verschil tussen marokanen en antilianen is niet groot als het gaat om criminaliteit. Echter moeten jullie het met de 2e plek doen. gecondoleerd volgend jaar beterquote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:31 schreef Meki het volgende:
[..]
ja inderdaad belachelijk.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:48 schreef Hathor het volgende:
Weinig ben ik bang. Het fraaie van dit alles is dat ze er weer een paar emmers geld tegenaan willen gooien, alsof dat de mentaliteit van die kutgastjes zou veranderen. Nu willen ze extra geld uit gaan geven zodat Antilliaanse vrouwen beter kunnen emanciperen, leg mij eens uit hoe dat verhindert dat de mannen zich schuldig maken aan geweldsdelicten, drugshandel, en bendevorming ?
niet alleen in rotterdam helaasquote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:37 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Hier in Rotterdam hebben ze het vaak genoeg over beide groepen hoor.
Vooral op de Lijnbaan zijn ze beide redelijk hinderlijk.
Ik vraag me af of dat kan, aangezien Curacao bij Nederland hoort.quote:Op maandag 5 februari 2007 07:50 schreef StefanP het volgende:
Ik heb weinig hoop dat je daar iets aan kunt veranderen. Ik stel voor om ze ieder nog welgeteld 1 kans te geven, en de eerste keer dat ze daarna zelfs maar fout parkeren een verplicht enkeltje Curacao te geven gevolgd door een verbod op het ooit nog betreden van Nederland.
Als het om Antillianen gaat, dan blijkt dat niet te kunnen. Er kan überhaupt weinig, alleen geld storten in een bodemloze put.quote:Op maandag 5 februari 2007 12:25 schreef ThaMadEd het volgende:
Ik vraag me af of dat kan, aangezien Curacao bij Nederland hoort.
Bij deze... (aangezien je zo aandringt)quote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:25 schreef Meki het volgende:
Bron: NRC.nlquote:APELDOORN (ANP) - Asielzoekers worden vaker verdacht van strafbare feiten dan Nederlanders. Van de immigranten die wachten op een verblijfsvergunning wordt 5,4 procent verdacht van crimineel gedrag. Op de gehele Nederlandse bevolking van twaalf jaar en ouder wordt 1,5 procent verdacht van delicten. Dat blijkt uit een rapport dat vrijdag werd uitgegeven door het Onderzoeksprogramma Politie & Wetenschap, een onderdeel van de Politieacademie.
Wanneer uitsluitend wordt gekeken naar allochtone herkomstgroepen, liggen de percentages veel hoger. Van de Marokkanen wordt bijvoorbeeld 6,1 procent verdacht en bij Antillianen ligt dit percentage op 7,5.
yep wordt hoog tijd voor een lik op stuk beleid! niet gedragen eruit trappen en dikke stempel persona non grata op paspoort en de nederlandse door de shredder.quote:Op maandag 5 februari 2007 13:19 schreef dVTB het volgende:
[..]
Bij deze... (aangezien je zo aandringt)
[..]
Bron: NRC.nl
Nederlands gemiddelde is 1,5 procent, Marokkanen 6,1 procent, dus gemiddeld VIER keer zo vaak. Bashen is niet eens nodig. De cijfers spreken wel voor zich.
Mooi! Laat de aangesproken bevolkingsgroepen en hun geitenwollensokkenknuffelaars eens proberen zich HIER uit te lullen!!!! Bedankt voor het uitzoeken van dit artikel!quote:Op maandag 5 februari 2007 13:19 schreef dVTB het volgende:
[..]
Bij deze... (aangezien je zo aandringt)
[..]
Bron: NRC.nl
Nederlands gemiddelde is 1,5 procent, Marokkanen 6,1 procent, dus gemiddeld VIER keer zo vaak. Bashen is niet eens nodig. De cijfers spreken wel voor zich.
Dat vind jij en dat vind ik, maar degenen die hier ECHT iets aan kunnen doen vinden dat niet, want die hebben geen ervaring met die knakkertjes! Je weet wel, de zakkenrollers op het Binnenhof.quote:Op maandag 5 februari 2007 19:10 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
yep wordt hoog tijd voor een lik op stuk beleid! niet gedragen eruit trappen en dikke stempel persona non grata op paspoort en de nederlandse door de shredder.
tja wat doe je eraan. en nu het regeer akkoord rond is zal het nog beter worden voor dat tuig want veel linkser kan het niet worden dus ik voorspel dat we er weer bakken met geld tegenaan smijten om jaren later te horen dat het geen effect heeft gehad. maar ja dan zijn de centjes al weg en die raddraaiers lachen zich doodquote:Op maandag 5 februari 2007 23:12 schreef progrock het volgende:
[..]
Dat vind jij en dat vind ik, maar degenen die hier ECHT iets aan kunnen doen vinden dat niet, want die hebben geen ervaring met die knakkertjes! Je weet wel, de zakkenrollers op het Binnenhof.
En jij, ik en de anderen die er (ongeveer) hetzelfde over denken ZIJN misschien dood, doordat voornoemd tuig haar gang kan gaan. Ik vind 't een heel pijnlijke ontwikkeling. Degene die dus gewoon vinden dat dit vulles terug moet naar het land van herkomst om tegen te gaan dat ze hun criminele praktijken hier gewoon kunnen voortzetten, en dus eigenlijk gewoon vóór wat rust zijn in ons land, worden door de linkse allochtonenknuffelaars uitgemaakt voor racisten. Maar ik voel me geen racist, ik bèn geen racist en ik ben zeer zéker geen ultra-rechtse lonsdaler met een kale kop, oorbellen en een hakenkruis op m'n kleding. Ik vecht er gewoon (op een vredige, verbale en schriftelijke manier) al járen voor dat degenen die met oogkleppen voor rondlopen deze eens afdoen en eens goed rondkijken naar wat er in de grote(re) steden gebeurt. Die enkele keer dàt een minister of wat-dan-ook-voor-excellentie eens met z'n neus op de feiten gedrukt wil of kan worden, zie je in de media dat "die-of-die-geschokt-en-geschrokken-is", maar daarna hoor je er NIETS meer over, want iets daadwerkelijk DOEN aan de criminele allochtonen is geen prestigeklus en levert geen geld op, dus laten ze 't maar zo. Ik zie de toekomst met de dag somberder in, vooral nu officieel gebleken is dat Nederland er niet zo best op staat in de lijst met onveilige landen in Europa. Maar ja, ook dát wisten we allemaal al, alleen de politiek zal hierdoor wel weer "geschokt" zijn. En zo draaien we het wieltje nóg eens rond. Een gebed zonder einde! Ik hoop nog steeds dat Geert Wilders straks iets voor elkaar krijgt; da's mijn laatste hoop!quote:Op maandag 5 februari 2007 23:16 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
tja wat doe je eraan. en nu het regeer akkoord rond is zal het nog beter worden voor dat tuig want veel linkser kan het niet worden dus ik voorspel dat we er weer bakken met geld tegenaan smijten om jaren later te horen dat het geen effect heeft gehad. maar ja dan zijn de centjes al weg en die raddraaiers lachen zich dood![]()
ehhh een chaotisch stukje voor het oog, maar je hebt zeker goeie punten al sla je in sommige dingen een beetje door. vergeet niet dat het voornamelijk moslims zijn. ik ben voor een multicultureel nederland. echter wel zonder die moslimsquote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:33 schreef progrock het volgende:
[..]
En jij, ik en de anderen die er (ongeveer) hetzelfde over denken ZIJN misschien dood, doordat voornoemd tuig haar gang kan gaan. Ik vind 't een heel pijnlijke ontwikkeling. Degene die dus gewoon vinden dat dit vulles terug moet naar het land van herkomst om tegen te gaan dat ze hun criminele praktijken hier gewoon kunnen voortzetten, en dus eigenlijk gewoon vóór wat rust zijn in ons land, worden door de linkse allochtonenknuffelaars uitgemaakt voor racisten. Maar ik voel me geen racist, ik bèn geen racist en ik ben zeer zéker geen ultra-rechtse lonsdaler met een kale kop, oorbellen en een hakenkruis op m'n kleding. Ik vecht er gewoon (op een vredige, verbale en schriftelijke manier) al járen voor dat degenen die met oogkleppen voor rondlopen deze eens afdoen en eens goed rondkijken naar wat er in de grote(re) steden gebeurt. Die enkele keer dàt een minister of wat-dan-ook-voor-excellentie eens met z'n neus op de feiten gedrukt wil of kan worden, zie je in de media dat "die-of-die-geschokt-en-geschrokken-is", maar daarna hoor je er NIETS meer over, want iets daadwerkelijk DOEN aan de criminele allochtonen is geen prestigeklus en levert geen geld op, dus laten ze 't maar zo. Ik zie de toekomst met de dag somberder in, vooral nu officieel gebleken is dat Nederland er niet zo best op staat in de lijst met onveilige landen in Europa. Maar ja, ook dát wisten we allemaal al, alleen de politiek zal hierdoor wel weer "geschokt" zijn. En zo draaien we het wieltje nóg eens rond. Een gebed zonder einde! Ik hoop nog steeds dat Geert Wilders straks iets voor elkaar krijgt; da's mijn laatste hoop!
Euh, hoe spring je van Antillianen naar moslims? Voor zover mij bekend zijn Antillianen voor het grootste deel juist geen moslim. Geloof maakt ook geen reet uit imo in asociaal gedrag, komt bij elk geloof voor.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:02 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ehhh een chaotisch stukje voor het oog, maar je hebt zeker goeie punten al sla je in sommige dingen een beetje door. vergeet niet dat het voornamelijk moslims zijn. ik ben voor een multicultureel nederland. echter wel zonder die moslims
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |