Je leest dus ECHT niet wat ik schrijf. Ik heb het niet over het gedachtengoed van de SGP, ik heb het over de daadwerkelijke discriminatie die ze plegen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Zo ontvangen geen subsidie meer omdat de overheid zich heeft verplicht aan het bevorderen van politieke rechten voor vrouwen. Dat werd hiermee strijdig bevonden.
Niet omdat de discriminatie verboden is, of werd.
[..]
Ze zijn dáárop verboden. Niet op 'gedachtegoed'.
Niet om het een of ander: maar ook door schuldig te zijn aan strafbare discriminatie is een organisatie nog geen criminele organisatie.
[..]
Nee: vanwege de gepleegde verstoringen van de openbare orde en oproepen ertoe.
Hun gedachtegoed is erna, en zonder problemen, toegestaan gebleven als politieke grondslag.

Het staat toch ook iedereen vrij om niet op een vrouw te stemmen? Het staat een partij alleen niet vrij om op voorhand vrouwen uit te sluiten, puur en alleen omdat ze vrouw zijn. Hoe vaak moet dat nou nog herhaald worden?quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:42 schreef sigme het volgende:
Nee, bij de politiek rechten die horen bij een vrije democratie hóórt het in vrijheid kiezen van vertegenwoordigers van dat gedachtengoed. Het hangt samen, en het een kan niet zonder het ander.

Nou, in zoverre dat ze in ieder geval één punt met CP'86 gemeen hebben. Een punt dat meewoog in de uiteindelijke veroordeling.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:55 schreef Jarno het volgende:
In feite is de SGP gewoon een criminele organisatie dus?

Dat staat het ze wél, kijk dan toch! Ze bestaan! Je hebt toch geen last van wanen?quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:55 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Het staat toch ook iedereen vrij om niet op een vrouw te stemmen? Het staat een partij alleen niet vrij om op voorhand vrouwen uit te sluiten, puur en alleen omdat ze vrouw zijn. Hoe vaak moet dat nou nog herhaald worden?
Nee nee, je hebt het niet begrepen. Niet de SGP is veroordeeld (of aangeklaagd), de Nederlandse overheid. Die mag hieraan niet bijdragen, en dat is héél wat andersquote:De rechtbank heeft vorig jaar heel duidelijk gesteld dat de SGP vrouwen niet gelijkwaardig behandeld, en dus internationale verdragen schendt. Gevolg: einde subsidie.

Zoek even op wat een criminele organisatie is. Dat is een specifiek vergrijp: een organisatie die een strafbaar feit begaat is daarmee geen criminele organisatie.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:55 schreef Jarno het volgende:
In feite is de SGP gewoon een criminele organisatie dus?

En wat ik hier nu al een hele tijd duidelijk probeer te maken is dat ikquote:Op donderdag 1 februari 2007 16:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat staat het ze wél, kijk dan toch! Ze bestaan! Je hebt toch geen last van wanen?
Briljant, zo'm omtrekkende beweging.quote:Nee nee, je hebt het niet begrepen. Niet de SGP is veroordeeld (of aangeklaagd), de Nederlandse overheid. Die mag hieraan niet bijdragen, en dat is héél wat anders.

Dat doen ze wel: het is niet tegen de wet van vertegenwoordigers te vragen het gedachtegoed te onderschrijven, het bedoelde gedachtegoed is niet verboden. Het enige is dat het misschien niet zwart op wit gesteld zou mogen worden. Nou poeh.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:21 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
En wat ik hier nu al een hele tijd duidelijk probeer te maken is dat ik
a) niet per sé een verbod op de SGP nastreef.
b) de SGP het recht gun hun ideologie na te streven
MAAR
c) vind dat de SGP zich aan de geldende wetten dient te houden.
En dat DOEN ZE NIET.
Oh nee, niks daarvan. Alléén de overheid is aangeklaagd, en deze is strijdig bevonden met het verdrag waarin de overheid zich verplicht bij te dragen aan de politieke rechten van vrouwen.quote:[..]
Briljant, zo'm omtrekkende beweging.
De conclusie van de rechtbank was dat de SGP internationale verdragen schendt. Lijkt me duidelijk. Dat dat geen gevolgen had voor de partij an sich, komt doordat de klacht gericht was tegen de overheid: namelijk het wederrechtelijk sponsoren van een organisatie die ongelijke behandeling van mannen en vrouwen nastreeft.
De overheid trok daarop de subsidie in.
En, vergeet dat niet: omdat er geen "geschikte" vrouw is die zich ervoor wil lenen. Het Wichmann instituut zoekt al tijden naar een opening om een klacht te kunnen indienen.quote:Dat de SGP nergens voor veroordeeld is, is puur en alleen omdat er geen klacht is neergelegd tegen de SGP voor het schenden van de genoemde verdragen. Dit is namelijk een klacht-misdrijf, en vervolging is afhankelijk van het OM.
Nee: er is niemand (Niemand!) slachtoffer. Als er geen slachtoffers zijn is er ook geen misdaad.. tenzij je moreel wil oordelen, en dan ben je ongeveer op niveau SGP beland.quote:En dan kom je weer op de hypocriete draaikonterij dat onder het mom van religie iedereen de andere kant op kijkt, en er door het OM dus geen vervolging wordt ingesteld.
Maar geenszins dat dit verboden is.quote:De conclusie van de rechtbank DAT de SGP dit doet blijft echter overeind, dat is immers de basis van het vonnis tegen de overheid.

Nou, de bronnen die ik lees schetsen toch echt een ander beeld. De NRC van 29 januari bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat doen ze wel: het is niet tegen de wet van vertegenwoordigers te vragen het gedachtegoed te onderschrijven, het bedoelde gedachtegoed is niet verboden. Het enige is dat het misschien niet zwart op wit gesteld zou mogen worden. Nou poeh.
[..]
Oh nee, niks daarvan. Alléén de overheid is aangeklaagd, en deze is strijdig bevonden met het verdrag waarin de overheid zich verplicht bij te dragen aan de politieke rechten van vrouwen.
Niks over discriminatie, voor zover ik weet, en niks inhoudelijks over de SGP.
quote:De rechtbank bepaalde vorig jaar dat de SGP internationale vrouwenverdragen schendt door vrouwen niet als volwaardig lid te behandelen. Op basis van die zaak zette Binnenlandse Zaken de subsidie van bijna acht ton stop.
Aan een internationaal verdrag heb je je als burger, vereniging of bedrijf net zo goed te houden als aan elke andere wetgeving dan ook.quote:De overheid werd verplicht, door de rechter, de subsidie te staken. Niet omdat de SGP in ovetreding van iets werd bevonden, maar de overheid. Niet wegens discriminatie, maar vanwege een aan de overheid (niet aan partijen) oplegde inspanningsverplichting ten gunste van vrouwen.
Zonder slachtoffer geen misdaad? Ook als er niemand voor je hoeft te remmen blijft door rood rijden verboden hoor. Ook als je geen ongeval veroorzaakt blijft rijden onder invloed verboden. Dit soort redenatie is van het kaliber: Zolang je niet gepakt wordt, mag alles.quote:En, vergeet dat niet: omdat er geen "geschikte" vrouw is die zich ervoor wil lenen. Het Wichmann instituut zoekt al tijden naar een opening om een klacht te kunnen indienen.
[..]
Nee: er is niemand (Niemand!) slachtoffer. Als er geen slachtoffers zijn is er ook geen misdaad.. tenzij je moreel wil oordelen, en dan ben je ongeveer op niveau SGP beland.
Actieve, daadwerkelijke discriminatie is verboden. Dat er in het geval van de SGP niet tegen opgetreden wordt is een ander verhaal.quote:Maar geenszins dat dit verboden is.

***********************quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:39 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Nou, de bronnen die ik lees schetsen toch echt een ander beeld. De NRC van 29 januari bijvoorbeeld:
SGP is aangeklaagd, en vrijgesproken. Er wordt niemand benadeeld.quote:[..]
[..]
Aan een internationaal verdrag heb je je als burger, vereniging of bedrijf net zo goed te houden als aan elke andere wetgeving dan ook.
Het is gewoon een rechtsbeginsel hoor. Achterstelling is verboden, maar er wordt niemand achtergesteld. Sorry.quote:[..]
Zonder slachtoffer geen misdaad? Ook als er niemand voor je hoeft te remmen blijft door rood rijden verboden hoor. Ook als je geen ongeval veroorzaakt blijft rijden onder invloed verboden. Dit soort redenatie is van het kaliber: Zolang je niet gepakt wordt, mag alles.
Hallo: aangeklaagd, vrijspraak. Iemand thuis?quote:En dat is pertinent NIET zo. Hoogstens kom je er mee weg, maar dat is nog geen legalisering.
[..]
Actieve, daadwerkelijke discriminatie is verboden. Dat er in het geval van de SGP niet tegen opgetreden wordt is een ander verhaal.

Nou doet zo'n oordeel me niet echt wat, maar ik wil toch weerspreken dat dit tegen beter weten in is. Er is géén excuus voor het terugbrengen van politieke vrijheden van een minderheid. Zéker niet dat een meerderheid dat een goed plan zou vinden.quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:37 schreef SCH het volgende:
Ik ben wel een beetje in je teleurgesteld geraakt sigme, je doet wel erg koppig en tegen beter weten in

Het heeft er niet mee te maken of hun mening me niet aanstaat. Het klopt pertinent niet en jouw voortdurende nadruk op dat zogenaamde gedachtengoed begint een beetje flauw te worden.quote:Op donderdag 1 februari 2007 20:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou doet zo'n oordeel me niet echt wat, maar ik wil toch weerspreken dat dit tegen beter weten in is. Er is géén excuus voor het terugbrengen van politieke vrijheden van een minderheid. Zéker niet dat een meerderheid dat een goed plan zou vinden.
Het valt me tegen van mensen die zeggen de rechten van vrouwen te verdedigen zonder enig bezwaar andermans recht op vrije keuze van tafel vegen, omdat hun mening ze niet aanstaat.
En het idéé dat het zou gaan om de uitvoering in plaats van het gedachtegoed is angstwekkend dom. Ook dom is het idee dat de kans van vrouwen op het worden van volksvertegenwoordiger of bestuurder erdoor afneemt, dus dat het vergelijkbaar zou zijn met discriminatie in bedrijfsleven etc.
Nogmaals: als het gedachtegoed niet verboden is, dan moet een politieke partij vrij zijn in het gestalte (je weet wel: in persoon, echt levend mens, vertegenwoordiger van de partij en bijbehorend gedachtegoed) geven daarvan. Bij de SGP dus: géén vrouw als vertegenwoordiger. Iedereen die er anders over denkt, moet door de partij geroyeerd mogen worden.
Het alternatief is OF het gedachtegoed verbieden (ben je daar voorstander van?) OF de vrije keuze van vertegenwoordigers van dat gedachtegoed verbieden (hoe stel je het voor? Om goede wil te tonen verplicht de staat politieke partijen minimaal 50% vrouwen op een lijst te zetten?)
Voornamelijk pleiten de tegenstanders van de vrijheid van de SGP voor datgene wat ze de SGP aanwrijven: het beperken van wie mogen vertegenwoordigen door de overheid, op basis van 'fatsoen'.

Gecombineerd met de vrije keuze van vertegenwoordigers ervan. Jammer dat het flauw is, het is helaas reëler dan het gehamer op strafbaarheid of discriminatie.quote:Op donderdag 1 februari 2007 20:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Het heeft er niet mee te maken of hun mening me niet aanstaat. Het klopt pertinent niet en jouw voortdurende nadruk op dat zogenaamde gedachtengoed begint een beetje flauw te worden.
Het verbieden komt neer op verbieden van vrije keuze. Dat is veel erger dan dat lullige beetje discriminatie die, zoals al opgemerkt, geen enkele vrouw geen enkele kans ook maar een miniem luttel beetje kleiner maakt. Niets, nul. Er wordt, effectief, geen enkele vrouw gediscrimineerd. Dat wil je maar niet zien, omdat er staat dat ze bij de SGP iets niet mogen. Maar de SGP heeft NIKS, helemaal NIKS te vertellen over wie gekozen wordt.quote:Bovendien gaat het niet om fatsoen maar om discriminatie. Dat schijn je maar niet te willen zien.

wat een onzin, zij is tenminste consequent over de vrijheden in dit land, zeker aangaande de parlementaire democratie.quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:37 schreef SCH het volgende:
Ik ben wel een beetje in je teleurgesteld geraakt sigme, je doet wel erg koppig en tegen beter weten in

Nee juist niet, normaal is ze tegen discriminatie en nu is ze voor en ze gooit er ineens een warrig onlogisch en volhardend sausje overheen. Het moet niet, het mag niet en het wordt gelukkig dan ook door de rechterlijke macht in twijfel getrokken.quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:08 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
wat een onzin, zij is tenminste consequent over de vrijheden in dit land, zeker aangaande de parlementaire democratie.

quote:Op donderdag 1 februari 2007 20:35 schreef sigme het volgende:
Dat wil je maar niet zien, omdat er staat dat ze bij de SGP iets niet mogen. Maar de SGP heeft NIKS, helemaal NIKS te vertellen over wie gekozen wordt.
Gewoon echt he_le_maal niets. Wat zij ervan vinden doet niks.

Ten eerste gaat het recht op vrij gedachtegoed en op vrije keuze van vertegenwoordiging vér boven het gelijkheidsbeginsel.quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee juist niet, normaal is ze tegen discriminatie en nu is ze voor en ze gooit er ineens een warrig onlogisch en volhardend sausje overheen. Het moet niet, het mag niet en het wordt gelukkig dan ook door de rechterlijke macht in twijfel getrokken.

Te moeilijk? Kiezers kiezen, partijen niet.quote:

Tja, hier heb je wel een punt.....Ik vraag het mij ook af.....ik kan mij voorstellen dat je een partij een starterssubsidie geeft, zeg zo'n 5 jaar...En dat ze daarna hun zelf eigenlijk moeten kunnen bedruipen.....quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:24 schreef Napalm het volgende:
Waarom krijgen partijen eigenlijk subsidie??
Vind ik een hoogst twijfelachtige zaak.

Eh, de voordracht wordt gekozen door kiezers? hoe?quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:39 schreef sigme het volgende:
En nee, de voordracht doet ook niet ter zake. Ook die wordt gekozen door kiezers.

Lijst indienen. Wat dacht jij dan, dat in de overheid een lijst heeft van partijen die kieslijsten mogen indienen?quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Eh, de voordracht wordt gekozen door kiezers? hoe?

Ja, maar zoals al een groot aantal posters hiervoor hebben uitgelegd, zolang het de wet niet is, betekent het dat je die niet al in de praktijk mag brengen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Dan toch maar liever steun van overheidswege....Maar dan wel eerlijk.....En niet de SGP van subsidie onthouden...Slaat helemaal nergens op.....Partij hoort gewoon in beginsel vrij te zijn in haar standpunten en policy.....

het is nog altijd beter dan fondsen van bedrijven krijgen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:24 schreef Napalm het volgende:
Waarom krijgen partijen eigenlijk subsidie??
Vind ik een hoogst twijfelachtige zaak.

Vergeven, maar het is echt onzin dat het onemancipair zou zijn een partij onemancipair gedachtegoed te verbieden (vorm te geven).quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:31 schreef speknek het volgende:
Ik raakte gefrustreerd, mijn excuses. Je leek alles aan te grijpen om maar gelijk te krijgen, en toen je het leek het goed te keuren door je opmerking "dat vind ik ook", schoot het me in het verkeerde keelgat. Komt ook een beetje omdat ik elke vrouw die instemt met het gedachtengoed dat vrouwen minderwaardig zijn (of er in ieder geval niet tegen gekant) als zelfverloochenaarster zie. Ik sta sympathiek tegenover de emancipatiebeweging, vandaar.

Eh.. dat is wel een héél nauwe blik op wat de kiezer eigenlijk precies is, of wat kiesrecht is. Dat bestaat niet uit eens per 4 jaar op een knopje duwen. Maar als veel kiezers dat wel denken, ja, dan heeft de SGP dat beter in de smiezen. Dat is dan domheid en minachting voor de democratie die zich vertaalt in verkiezingsuitslagen. Dat lijkt me gepast, en losstaan van een vrouwenstandpunt.quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:33 schreef speknek het volgende:
Maar goed, ik vind de lijst die ingediend wordt door het partijbestuur nauwelijks classificeren als "gekozen door kiezers". Dat staat wel heel ver van de kiezers af.

True, maar daar ging het me niet om, je leek het gedachtegoed zelf niet laakbaar te vinden.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 09:57 schreef sigme het volgende:
Vergeven, maar het is echt onzin dat het onemancipair zou zijn een partij onemancipair gedachtegoed te verbieden (vorm te geven).
Is het ook. Maar emancipatie is niet puur iets van en voor vrouwen, en als je de Nederlandse cultuur bekijkt, is het pijnlijk terecht.quote:Overigens vind ik het bijzonder aanmatigend als mannen menen te weten wat goed is voor vrouwen en zich een oordeel als 'zelfverloochening' over vrouwen aanmeten als het gaat over emancipatie.
Deze mag je verder uitleggen. Op welke manier zijn de kandidaten van de SGP door de kiezers gekozen?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:00 schreef sigme het volgende:
Eh.. dat is wel een héél nauwe blik op wat de kiezer eigenlijk precies is, of wat kiesrecht is. Dat bestaat niet uit eens per 4 jaar op een knopje duwen. Maar als veel kiezers dat wel denken, ja, dan heeft de SGP dat beter in de smiezen. Dat is dan domheid en minachting voor de democratie die zich vertaalt in verkiezingsuitslagen. Dat lijkt me gepast, en losstaan van een vrouwenstandpunt.

Alle kandidaten zijn door de kiezer voorgedragen.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:09 schreef speknek het volgende:
Deze mag je verder uitleggen. Op welke manier zijn de kandidaten van de SGP door de kiezers gekozen?

Nee. Dat geldt alleen voor 'een ieder verbindende bepalingen'. Dat is hier niet het geval. De bepalingen uit het Vrouwenverdrag houden een inspanningsverplichting voor de overheid in. Hoef je je als burger of vereniging niet aan te houden. Het gaat dus ook niet om een strafwet.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:39 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Nou, de bronnen die ik lees schetsen toch echt een ander beeld. De NRC van 29 januari bijvoorbeeld:
[..]
[..]
Aan een internationaal verdrag heb je je als burger, vereniging of bedrijf net zo goed te houden als aan elke andere wetgeving dan ook.
Er is geen sprake van een misdaad in het geval van de SGP. Er staan wel wat anti-discriminatie artikelen in het wetboek van strafrecht, maar daar wordt in het SGP-geval volgens mij niet aan voldaan. De SGP is dus géén criminele organisatie en de SGP is niet strafbaar bezig. Het gaat hier om gelijkebehandelingswetgeving, die niet is gegoten in de vorm van strafwetten, maar in de vorm van verplichtingen die je bij de burgerlijke rechter kunt afdwingen. En waarvoor je als slachtoffer soms schadevergoeding kunt krijgen.quote:Zonder slachtoffer geen misdaad? Ook als er niemand voor je hoeft te remmen blijft door rood rijden verboden hoor. Ook als je geen ongeval veroorzaakt blijft rijden onder invloed verboden. Dit soort redenatie is van het kaliber: Zolang je niet gepakt wordt, mag alles.
En dat is pertinent NIET zo. Hoogstens kom je er mee weg, maar dat is nog geen legalisering.
De enige die er daadwerkelijk tegen op kan treden, is een gediscrimineerde SGP-vrouw. Die kan naar de rechter stappen en eisen dat ze op haar merites beoordeeld wordt en daarbij niet wordt gediscrimineerd.quote:Actieve, daadwerkelijke discriminatie is verboden. Dat er in het geval van de SGP niet tegen opgetreden wordt is een ander verhaal.

Uiteraard.quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Tja, hier heb je wel een punt.....I

Ja, het is gewoon van den knotse.......quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:15 schreef Napalm het volgende:
[..]
Uiteraard.
Zeker als je bedenkt dat in ditzelfde land 15 miljoen wordt vrijgemaakt om te geven aan rappers. Rappende Ronald tegen ¤15mln Urban Culture-subsidie

Maar dat staat allemaal los van de reden waarom de overheid de SGP niet meer mag financieren.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:15 schreef Napalm het volgende:
[..]
Uiteraard.
Zeker als je bedenkt dat in ditzelfde land 15 miljoen wordt vrijgemaakt om te geven aan rappers. Rappende Ronald tegen ¤15mln Urban Culture-subsidie
Dat lijkt me ook niet echt vrouw-vriendelijk..

quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:32 schreef sigme het volgende:
Maar dat staat allemaal los van de reden waarom de overheid de SGP niet meer mag financieren.
Niet alles wat met vrouwen te maken heeft, of alles wat met subsidie te maken heeft, of alles wat met discriminatie te maken heeft, heeft te maken met het Vrouwenverdrag dat volgens de rechter de staat verbiedt de SGP te steunen.

Het gaat over de financiering van een politieke partij, niet over rechtvaardigheid. En over de vrijheid een politieke partij in te richten naar wens van de verenigingsleden. Vrijheid van vergadering en zo.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:40 schreef Napalm het volgende:
[..]
Juridisch geneuzel waarbij recht boven rechtvaardigheid gaat
![]()
Dit POL waar we het hebben over het laatste, het eerste mag je in WGR bespreken.

Rechtvaardigheid zou ook in WFL kunnnen maar ik hou het praktisch en dus in POL.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Het gaat over de financiering van een politieke partij, niet over rechtvaardigheid. En over de vrijheid een politieke partij in te richten naar wens van de verenigingsleden. Vrijheid van vergadering en zo.
Rechtvaardigheid mag je in GC bespreken: politieke rechten een aangelegenheden van politieke partijen hier.

subsidieren is een linkse tic. links stemmen is sowieso ook een stem voor dit soort absurde subsidies.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, het is gewoon van den knotse.......Je hebt helemaal gelijk in dat topic.......Het is idd een bodemloze put, het kan beter aan de directe criminaliteit worden besteed.....
Ik weet niet meer precies waar het was, elders kunnen ze er ook wat van.....het omscholen van allochtonen naar marktkoopman...15 stuks kost een gigabedrag......Het land is op sommige punten her en der behoorlijk op drift als je het mij vraagt.....

Hmmmmmm.....ik heb op zich niets tegen subsidies, als ze het beleid in de positieve zin kunnen ondersteunen...Maar dient imo altijd van tijd tot tijd worden geavalueerd.......maar ik heb wel alles tegen excessen.....zoals die omscholingcursurs voor 15 allochtonen tot koopman a raison ¤800.000.quote:Op zondag 4 februari 2007 23:27 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
subsidieren is een linkse tic. links stemmen is sowieso ook een stem voor dit soort absurde subsidies.
het cda heeft er ook wel een handje van trouwens, maar het cda heeft ook niet altijd helder waar de overheid zich vooral niet mee moet bemoeien.

de vvd is ook een karikatuur van een rechtse partij. welke recht-liberale partij is er nou voor gratis kinderopvang, dat is zo anti-liberaal als het maar kan.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik geloof verder dat de VVD niet tegen allerlei bedrijfsubsidies zijn...enne de VVD is niet echt links te noemen.......Dus als het de VVD goed uitkomt.....

| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |