abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 februari 2007 @ 15:26:40 #201
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_45884400
Goede zaak. Weg met die cultisten
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_45884586
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Zo ontvangen geen subsidie meer omdat de overheid zich heeft verplicht aan het bevorderen van politieke rechten voor vrouwen. Dat werd hiermee strijdig bevonden.

Niet omdat de discriminatie verboden is, of werd.
[..]

Ze zijn dáárop verboden. Niet op 'gedachtegoed'.
Niet om het een of ander: maar ook door schuldig te zijn aan strafbare discriminatie is een organisatie nog geen criminele organisatie.
[..]

Nee: vanwege de gepleegde verstoringen van de openbare orde en oproepen ertoe.

Hun gedachtegoed is erna, en zonder problemen, toegestaan gebleven als politieke grondslag.
Je leest dus ECHT niet wat ik schrijf. Ik heb het niet over het gedachtengoed van de SGP, ik heb het over de daadwerkelijke discriminatie die ze plegen.

één van de gronden waarop CP'86 tot criminele organisatie bestempeld werd was het daadwerkelijk en systematisch discrimineren van personen op grond van biologische kenmerken.

Ik heb het niet over het gedachtengoed, ik heb het over de daadwerkelijke discriminatie.

DAADWERKELIJKE DISCRIMINATIE DUS.

Maar volgens mij kan ik net zo goed tegen een bos uien gaan praten, want jij blijft maar doormiemelen over gedachtengoed.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_45885022
Nee, bij de politiek rechten die horen bij een vrije democratie hóórt het in vrijheid kiezen van vertegenwoordigers van dat gedachtengoed. Het hangt samen, en het een kan niet zonder het ander.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_45885464
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:42 schreef sigme het volgende:
Nee, bij de politiek rechten die horen bij een vrije democratie hóórt het in vrijheid kiezen van vertegenwoordigers van dat gedachtengoed. Het hangt samen, en het een kan niet zonder het ander.
Het staat toch ook iedereen vrij om niet op een vrouw te stemmen? Het staat een partij alleen niet vrij om op voorhand vrouwen uit te sluiten, puur en alleen omdat ze vrouw zijn. Hoe vaak moet dat nou nog herhaald worden?

De rechtbank heeft vorig jaar heel duidelijk gesteld dat de SGP vrouwen niet gelijkwaardig behandeld, en dus internationale verdragen schendt. Gevolg: einde subsidie.
pi_45885487
In feite is de SGP gewoon een criminele organisatie dus?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_45885640
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:55 schreef Jarno het volgende:
Nou, in zoverre dat ze in ieder geval één punt met CP'86 gemeen hebben. Een punt dat meewoog in de uiteindelijke veroordeling.
pi_45885971
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:55 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Het staat toch ook iedereen vrij om niet op een vrouw te stemmen? Het staat een partij alleen niet vrij om op voorhand vrouwen uit te sluiten, puur en alleen omdat ze vrouw zijn. Hoe vaak moet dat nou nog herhaald worden?
Dat staat het ze wél, kijk dan toch! Ze bestaan! Je hebt toch geen last van wanen?
quote:
De rechtbank heeft vorig jaar heel duidelijk gesteld dat de SGP vrouwen niet gelijkwaardig behandeld, en dus internationale verdragen schendt. Gevolg: einde subsidie.
Nee nee, je hebt het niet begrepen. Niet de SGP is veroordeeld (of aangeklaagd), de Nederlandse overheid. Die mag hieraan niet bijdragen, en dat is héél wat anders .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_45886011
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:55 schreef Jarno het volgende:
Zoek even op wat een criminele organisatie is. Dat is een specifiek vergrijp: een organisatie die een strafbaar feit begaat is daarmee geen criminele organisatie.
pi_45886350
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 16:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat staat het ze wél, kijk dan toch! Ze bestaan! Je hebt toch geen last van wanen?
En wat ik hier nu al een hele tijd duidelijk probeer te maken is dat ik
a) niet per sé een verbod op de SGP nastreef.
b) de SGP het recht gun hun ideologie na te streven
MAAR
c) vind dat de SGP zich aan de geldende wetten dient te houden.

En dat DOEN ZE NIET.
quote:
Nee nee, je hebt het niet begrepen. Niet de SGP is veroordeeld (of aangeklaagd), de Nederlandse overheid. Die mag hieraan niet bijdragen, en dat is héél wat anders .
Briljant, zo'm omtrekkende beweging.

De conclusie van de rechtbank was dat de SGP internationale verdragen schendt. Lijkt me duidelijk. Dat dat geen gevolgen had voor de partij an sich, komt doordat de klacht gericht was tegen de overheid: namelijk het wederrechtelijk sponsoren van een organisatie die ongelijke behandeling van mannen en vrouwen nastreeft.

De overheid trok daarop de subsidie in.

Dat de SGP nergens voor veroordeeld is, is puur en alleen omdat er geen klacht is neergelegd tegen de SGP voor het schenden van de genoemde verdragen. Dit is namelijk een klacht-misdrijf, en vervolging is afhankelijk van het OM.

En dan kom je weer op de hypocriete draaikonterij dat onder het mom van religie iedereen de andere kant op kijkt, en er door het OM dus geen vervolging wordt ingesteld.

De conclusie van de rechtbank DAT de SGP dit doet blijft echter overeind, dat is immers de basis van het vonnis tegen de overheid.
pi_45888327
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 16:21 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

En wat ik hier nu al een hele tijd duidelijk probeer te maken is dat ik
a) niet per sé een verbod op de SGP nastreef.
b) de SGP het recht gun hun ideologie na te streven
MAAR
c) vind dat de SGP zich aan de geldende wetten dient te houden.

En dat DOEN ZE NIET.
Dat doen ze wel: het is niet tegen de wet van vertegenwoordigers te vragen het gedachtegoed te onderschrijven, het bedoelde gedachtegoed is niet verboden. Het enige is dat het misschien niet zwart op wit gesteld zou mogen worden. Nou poeh.
quote:
[..]

Briljant, zo'm omtrekkende beweging.

De conclusie van de rechtbank was dat de SGP internationale verdragen schendt. Lijkt me duidelijk. Dat dat geen gevolgen had voor de partij an sich, komt doordat de klacht gericht was tegen de overheid: namelijk het wederrechtelijk sponsoren van een organisatie die ongelijke behandeling van mannen en vrouwen nastreeft.

De overheid trok daarop de subsidie in.
Oh nee, niks daarvan. Alléén de overheid is aangeklaagd, en deze is strijdig bevonden met het verdrag waarin de overheid zich verplicht bij te dragen aan de politieke rechten van vrouwen.

Niks over discriminatie, voor zover ik weet, en niks inhoudelijks over de SGP.

De overheid werd verplicht, door de rechter, de subsidie te staken. Niet omdat de SGP in ovetreding van iets werd bevonden, maar de overheid. Niet wegens discriminatie, maar vanwege een aan de overheid (niet aan partijen) oplegde inspanningsverplichting ten gunste van vrouwen.
quote:
Dat de SGP nergens voor veroordeeld is, is puur en alleen omdat er geen klacht is neergelegd tegen de SGP voor het schenden van de genoemde verdragen. Dit is namelijk een klacht-misdrijf, en vervolging is afhankelijk van het OM.
En, vergeet dat niet: omdat er geen "geschikte" vrouw is die zich ervoor wil lenen. Het Wichmann instituut zoekt al tijden naar een opening om een klacht te kunnen indienen.
quote:
En dan kom je weer op de hypocriete draaikonterij dat onder het mom van religie iedereen de andere kant op kijkt, en er door het OM dus geen vervolging wordt ingesteld.
Nee: er is niemand (Niemand!) slachtoffer. Als er geen slachtoffers zijn is er ook geen misdaad.. tenzij je moreel wil oordelen, en dan ben je ongeveer op niveau SGP beland.
quote:
De conclusie van de rechtbank DAT de SGP dit doet blijft echter overeind, dat is immers de basis van het vonnis tegen de overheid.
Maar geenszins dat dit verboden is.
pi_45889110
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 17:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat doen ze wel: het is niet tegen de wet van vertegenwoordigers te vragen het gedachtegoed te onderschrijven, het bedoelde gedachtegoed is niet verboden. Het enige is dat het misschien niet zwart op wit gesteld zou mogen worden. Nou poeh.
[..]

Oh nee, niks daarvan. Alléén de overheid is aangeklaagd, en deze is strijdig bevonden met het verdrag waarin de overheid zich verplicht bij te dragen aan de politieke rechten van vrouwen.

Niks over discriminatie, voor zover ik weet, en niks inhoudelijks over de SGP.
Nou, de bronnen die ik lees schetsen toch echt een ander beeld. De NRC van 29 januari bijvoorbeeld:
quote:
De rechtbank bepaalde vorig jaar dat de SGP internationale vrouwenverdragen schendt door vrouwen niet als volwaardig lid te behandelen. Op basis van die zaak zette Binnenlandse Zaken de subsidie van bijna acht ton stop.
quote:
De overheid werd verplicht, door de rechter, de subsidie te staken. Niet omdat de SGP in ovetreding van iets werd bevonden, maar de overheid. Niet wegens discriminatie, maar vanwege een aan de overheid (niet aan partijen) oplegde inspanningsverplichting ten gunste van vrouwen.
Aan een internationaal verdrag heb je je als burger, vereniging of bedrijf net zo goed te houden als aan elke andere wetgeving dan ook.
quote:
En, vergeet dat niet: omdat er geen "geschikte" vrouw is die zich ervoor wil lenen. Het Wichmann instituut zoekt al tijden naar een opening om een klacht te kunnen indienen.
[..]

Nee: er is niemand (Niemand!) slachtoffer. Als er geen slachtoffers zijn is er ook geen misdaad.. tenzij je moreel wil oordelen, en dan ben je ongeveer op niveau SGP beland.
Zonder slachtoffer geen misdaad? Ook als er niemand voor je hoeft te remmen blijft door rood rijden verboden hoor. Ook als je geen ongeval veroorzaakt blijft rijden onder invloed verboden. Dit soort redenatie is van het kaliber: Zolang je niet gepakt wordt, mag alles.

En dat is pertinent NIET zo. Hoogstens kom je er mee weg, maar dat is nog geen legalisering.
quote:
Maar geenszins dat dit verboden is.
Actieve, daadwerkelijke discriminatie is verboden. Dat er in het geval van de SGP niet tegen opgetreden wordt is een ander verhaal.
pi_45890999
Ik ben wel een beetje in je teleurgesteld geraakt sigme, je doet wel erg koppig en tegen beter weten in
pi_45894127
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 17:39 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Nou, de bronnen die ik lees schetsen toch echt een ander beeld. De NRC van 29 januari bijvoorbeeld:
Uitspraken in zaken proefprocessenfonds Clara Wichmann e.a. tegen de Staat en de SGP

Den Haag, 7 september 2005 - De rechtbank ’s-Gravenhage heeft vandaag uitspraak gedaan in de procedures die de Stichting Proefprocessenfonds Clara Wichmann e.a. hadden aangespannen tegen de Staat en de SGP.

Procedure Clara Wichmann e.a. tegen de Staat

In de procedure tegen de Staat hebben Clara Wichmann e.a. gesteld dat zij opkomen voor het algemeen belang van iedere burger in Nederland dat er niet gediscrimineerd wordt (op grond van geslacht).
Zij hebben aangevoerd dat de Staat handelt in strijd met het Vrouwenverdrag en andere internationale verdragen omdat hij niets heeft ondernomen tegen de SGP die vrouwen (sinds de statutenwijziging in 1997) uitsluit van het gewoon partijlidmaatschap. Het gevolg hiervan is dat (SGP-) vrouwen niet gekozen kunnen worden in gemeenteraden, provinciale staten en de Staten-Generaal en deze vrouwen zo uitgesloten worden van het passieve kiesrecht. Onder meer hebben Clara Wichmann e.a. gevorderd dat voor recht wordt verklaard dat de Staat aldus onrechtmatig handelt, alsmede dat de Staat bevolen wordt maatregelen te nemen om deze situatie op te heffen.

De Staat heeft hiertegen aangevoerd dat Clara Wichmann e.a. niet-ontvankelijk zijn in hun vordering omdat deze vordering alleen in het belang was van vrouwen die lid wilden worden van de SGP en deze SGP-vrouwen de rechtzaak niet ondersteunden.
Verder heeft de Staat aangevoerd dat er op grond van verdragen geen verplichting voor de Staat bestond om in te grijpen, mede gezien het recht van vrijheid van vereniging en vrijheid van godsdienst.

De rechtbank heeft Clara Wichmann e.a. ontvankelijk verklaard in hun vordering. Zij heeft daarbij overwogen dat Clara Wichmann e.a. kunnen opkomen voor het algemeen belang om (in Nederland) niet gediscrimineerd te kunnen worden op grond van geslacht, in het bijzonder niet door politieke partijen.
Ten aanzien van de vorderingen zelf heeft de rechtbank Clara Wichmann e.a. in het gelijk gesteld. Naar het oordeel van de rechtbank is de Staat op grond van het Vrouwenverdrag, dat eind jaren ’80 door de Nederlandse regering is geratificeerd en daarmee werking heeft in Nederland, verplicht om passende maatregelen te nemen om discriminatie van vrouwen in het politieke en openbare leven uit te bannen. De Staat is zijn verplichtingen uit dit verdrag niet nagekomen, aldus de rechtbank, omdat hij niet alleen niets heeft ondernomen om aan de discriminatie van vrouwen door de SGP een einde te maken, maar zelfs de SGP ondersteunt door middel van het verlenen van subsidie.

De rechtbank heeft daarom voor recht verklaard dat de Staat handelt in strijd met artikel 7 sub a en sub c Vrouwenverdrag en daarmee onrechtmatig jegens Clara Wichmann e.a. en zij heeft de Staat opgedragen geen subsidie meer aan de SGP toe te kennen, zolang deze partij vrouwen niet op gelijke voet met mannen toelaat tot het lidmaatschap van de partij. Deze laatste beslissing is uitvoerbaar bij voorraad verklaard.

Procedure Clara Wichmann e.a. tegen de SGP

In de procedure tegen de SGP heeft de rechtbank overwogen dat de vordering van Clara Wichmann e.a. in feite neerkwam op een veroordeling van de SGP om vrouwen net zoals mannen toe te laten tot het gewoon lidmaatschap van de partij. Daarvoor is wijziging van de statuten van de SGP nodig. Naar het oordeel van de rechtbank gaat het hierbij echter niet om een algemeen belang – waarvoor Clara Wichmann e.a. kunnen opkomen – maar om een belang dat alleen SGP-vrouwen aangaat. Bij deze procedure waren echter geen SGP-vrouwen betrokken. Die hadden de voorkeur uitgesproken de discussie binnen de SGP te voeren. Gelet hierop heeft de rechtbank Clara Wichmann e.a. niet ontvankelijk geoordeeld in hun vordering tegen de SGP. Omdat de vordering al hierop strandde, heeft de rechtbank in deze procedure geen inhoudelijk oordeel gegeven over de standpunten over en weer.
Bron www.rechtspraak.nl

Dus: de overheid mocht niet subsidieren omdat de overheid een verdrag heeft getekend waarin staat dat de overheid vrouwenrechten moet bevorderen.

De SGP is wel degelijk aangeklaagd. En niet veroordeeld. Vrijgesproken.
quote:
[..]

[..]

Aan een internationaal verdrag heb je je als burger, vereniging of bedrijf net zo goed te houden als aan elke andere wetgeving dan ook.
SGP is aangeklaagd, en vrijgesproken. Er wordt niemand benadeeld.
quote:
[..]

Zonder slachtoffer geen misdaad? Ook als er niemand voor je hoeft te remmen blijft door rood rijden verboden hoor. Ook als je geen ongeval veroorzaakt blijft rijden onder invloed verboden. Dit soort redenatie is van het kaliber: Zolang je niet gepakt wordt, mag alles.
Het is gewoon een rechtsbeginsel hoor. Achterstelling is verboden, maar er wordt niemand achtergesteld. Sorry.

Het is niet dat er niemand gepakt wordt, het standpunt van de SGP is domweg niet dicriminatoir in de zin dat er iemand iets tekort wordt gedaan, iemand een kans ergens op verliest of zelfs maar verkleind wordt. Ik ga het niet nogmaals voorrekenen, heb ik in dit topic al gedaan.
quote:
En dat is pertinent NIET zo. Hoogstens kom je er mee weg, maar dat is nog geen legalisering.
[..]

Actieve, daadwerkelijke discriminatie is verboden. Dat er in het geval van de SGP niet tegen opgetreden wordt is een ander verhaal.
Hallo: aangeklaagd, vrijspraak. Iemand thuis?
pi_45894646
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 18:37 schreef SCH het volgende:
Ik ben wel een beetje in je teleurgesteld geraakt sigme, je doet wel erg koppig en tegen beter weten in
Nou doet zo'n oordeel me niet echt wat, maar ik wil toch weerspreken dat dit tegen beter weten in is. Er is géén excuus voor het terugbrengen van politieke vrijheden van een minderheid. Zéker niet dat een meerderheid dat een goed plan zou vinden.

Het valt me tegen van mensen die zeggen de rechten van vrouwen te verdedigen zonder enig bezwaar andermans recht op vrije keuze van tafel vegen, omdat hun mening ze niet aanstaat.
En het idéé dat het zou gaan om de uitvoering in plaats van het gedachtegoed is angstwekkend dom. Ook dom is het idee dat de kans van vrouwen op het worden van volksvertegenwoordiger of bestuurder erdoor afneemt, dus dat het vergelijkbaar zou zijn met discriminatie in bedrijfsleven etc.

Nogmaals: als het gedachtegoed niet verboden is, dan moet een politieke partij vrij zijn in het gestalte (je weet wel: in persoon, echt levend mens, vertegenwoordiger van de partij en bijbehorend gedachtegoed) geven daarvan. Bij de SGP dus: géén vrouw als vertegenwoordiger. Iedereen die er anders over denkt, moet door de partij geroyeerd mogen worden.

Het alternatief is OF het gedachtegoed verbieden (ben je daar voorstander van?) OF de vrije keuze van vertegenwoordigers van dat gedachtegoed verbieden (hoe stel je het voor? Om goede wil te tonen verplicht de staat politieke partijen minimaal 50% vrouwen op een lijst te zetten?)

Voornamelijk pleiten de tegenstanders van de vrijheid van de SGP voor datgene wat ze de SGP aanwrijven: het beperken van wie mogen vertegenwoordigen door de overheid, op basis van 'fatsoen'.
pi_45894888
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 20:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou doet zo'n oordeel me niet echt wat, maar ik wil toch weerspreken dat dit tegen beter weten in is. Er is géén excuus voor het terugbrengen van politieke vrijheden van een minderheid. Zéker niet dat een meerderheid dat een goed plan zou vinden.

Het valt me tegen van mensen die zeggen de rechten van vrouwen te verdedigen zonder enig bezwaar andermans recht op vrije keuze van tafel vegen, omdat hun mening ze niet aanstaat.
En het idéé dat het zou gaan om de uitvoering in plaats van het gedachtegoed is angstwekkend dom. Ook dom is het idee dat de kans van vrouwen op het worden van volksvertegenwoordiger of bestuurder erdoor afneemt, dus dat het vergelijkbaar zou zijn met discriminatie in bedrijfsleven etc.

Nogmaals: als het gedachtegoed niet verboden is, dan moet een politieke partij vrij zijn in het gestalte (je weet wel: in persoon, echt levend mens, vertegenwoordiger van de partij en bijbehorend gedachtegoed) geven daarvan. Bij de SGP dus: géén vrouw als vertegenwoordiger. Iedereen die er anders over denkt, moet door de partij geroyeerd mogen worden.

Het alternatief is OF het gedachtegoed verbieden (ben je daar voorstander van?) OF de vrije keuze van vertegenwoordigers van dat gedachtegoed verbieden (hoe stel je het voor? Om goede wil te tonen verplicht de staat politieke partijen minimaal 50% vrouwen op een lijst te zetten?)

Voornamelijk pleiten de tegenstanders van de vrijheid van de SGP voor datgene wat ze de SGP aanwrijven: het beperken van wie mogen vertegenwoordigen door de overheid, op basis van 'fatsoen'.
Het heeft er niet mee te maken of hun mening me niet aanstaat. Het klopt pertinent niet en jouw voortdurende nadruk op dat zogenaamde gedachtengoed begint een beetje flauw te worden.

Bovendien gaat het niet om fatsoen maar om discriminatie. Dat schijn je maar niet te willen zien.
pi_45895404
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 20:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Het heeft er niet mee te maken of hun mening me niet aanstaat. Het klopt pertinent niet en jouw voortdurende nadruk op dat zogenaamde gedachtengoed begint een beetje flauw te worden.
Gecombineerd met de vrije keuze van vertegenwoordigers ervan. Jammer dat het flauw is, het is helaas reëler dan het gehamer op strafbaarheid of discriminatie.
quote:
Bovendien gaat het niet om fatsoen maar om discriminatie. Dat schijn je maar niet te willen zien.
Het verbieden komt neer op verbieden van vrije keuze. Dat is veel erger dan dat lullige beetje discriminatie die, zoals al opgemerkt, geen enkele vrouw geen enkele kans ook maar een miniem luttel beetje kleiner maakt. Niets, nul. Er wordt, effectief, geen enkele vrouw gediscrimineerd. Dat wil je maar niet zien, omdat er staat dat ze bij de SGP iets niet mogen. Maar de SGP heeft NIKS, helemaal NIKS te vertellen over wie gekozen wordt.
Gewoon echt he_le_maal niets. Wat zij ervan vinden doet niks.

Het is gelijk aan de discriminatie van socialisten door liberalen: al schreeuwen ze van de daken dat er bij hun geen enkele socialist voet over de drempel mag zetten: het effect ervan op de kiesgerechtigdheid van socialisten is niet aanwezig. Zo ook het discriminatoir gehalte van de SGP op de kiesgerechtigdheid van vrouwen: nihil. Niet aanwezig. Geen effect. Ongeacht hoeveel zetels ze hebben (vrouwen, SGP).
  donderdag 1 februari 2007 @ 21:08:24 #217
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45896710
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 18:37 schreef SCH het volgende:
wat een onzin, zij is tenminste consequent over de vrijheden in dit land, zeker aangaande de parlementaire democratie.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  donderdag 1 februari 2007 @ 21:24:40 #218
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45897348
Waarom krijgen partijen eigenlijk subsidie??

Vind ik een hoogst twijfelachtige zaak.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_45897429
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:08 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

wat een onzin, zij is tenminste consequent over de vrijheden in dit land, zeker aangaande de parlementaire democratie.
Nee juist niet, normaal is ze tegen discriminatie en nu is ze voor en ze gooit er ineens een warrig onlogisch en volhardend sausje overheen. Het moet niet, het mag niet en het wordt gelukkig dan ook door de rechterlijke macht in twijfel getrokken.
pi_45897462
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 20:35 schreef sigme het volgende:
Dat wil je maar niet zien, omdat er staat dat ze bij de SGP iets niet mogen. Maar de SGP heeft NIKS, helemaal NIKS te vertellen over wie gekozen wordt.
Gewoon echt he_le_maal niets. Wat zij ervan vinden doet niks.
pi_45897752
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee juist niet, normaal is ze tegen discriminatie en nu is ze voor en ze gooit er ineens een warrig onlogisch en volhardend sausje overheen. Het moet niet, het mag niet en het wordt gelukkig dan ook door de rechterlijke macht in twijfel getrokken.
Ten eerste gaat het recht op vrij gedachtegoed en op vrije keuze van vertegenwoordiging vér boven het gelijkheidsbeginsel.

Ten tweede is het héél raar om gewoonlijk tegen discriminatie te zijn, maar voor politieke partijen dit wel toegestaan te achten behalve als het om sexe gaat (de andere discriminaties op religie levensovertuiging, geaardheid etc zijn onbediscussieerd gewoon toegestaan).

Ten derde is er geen sprake van strafbare discriminatie als het functioneel is, en dat is het in dit geval (gedachtegoed icm vertegenwoordiging)

Ten vierde is er geen sprake van discriminatie als er geen kansen kleiner worden of posities of wat dan ook verloren gaan, zoals in dit geval

Ten vijfde ben ik helemaal niet altijd tegen discriminatie.

Ten zesde ben ik helemaal geen voorstander van het SGP-standpunt (wat een dom idee, SCH, valt me toch van je tegen).

Ten zevende: voor de rechter gebracht (meermaals hoor), verworpen.
pi_45897985
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Te moeilijk? Kiezers kiezen, partijen niet.
En nee, de voordracht doet ook niet ter zake. Ook die wordt gekozen door kiezers. Zowel kiezers als gekozenen worden door kiezers bepaald.

Wie door de SGP niet op de lijst gezet wordt, kan door een willekeurige andere groep mensen die een lijst indient worden voorgedragen.

Oftewel: een mevrouw die gekozen wil worden is daarvoor alléén afhankelijk van wie haar WEL op een lijst wil, en wie WEL op haar wil stemmen.
Haar kansen nemen niet af door een partij die haar niet op de lijst wil. Ongeacht de reden waarom die partij haar niet op de lijst wil: of dan nou is omdat ze vrouw is, of omdat ze communist is, of haar huis onderverhuurt.
pi_45898234
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:24 schreef Napalm het volgende:

Tja, hier heb je wel een punt.....Ik vraag het mij ook af.....ik kan mij voorstellen dat je een partij een starterssubsidie geeft, zeg zo'n 5 jaar...En dat ze daarna hun zelf eigenlijk moeten kunnen bedruipen.....

Maar ja, als mensen niet meer te mobiliseren zijn voor een lidmaatschap wordt het steeds moeilijker en bestaat anders het risico op dubieuze "nevenverdiensten" of erger nog sponsoring.........Belangenverstrengeling ligt dan op de loer...

Dan toch maar liever steun van overheidswege....Maar dan wel eerlijk.....En niet de SGP van subsidie onthouden...Slaat helemaal nergens op.....Partij hoort gewoon in beginsel vrij te zijn in haar standpunten en policy.....

De SGP zou daar gewoon ene principe kwestie van moeten maken en het juridisch tot op de draad moetne uitvechten. Het is juridisch gezien een interessante casus.....
  donderdag 1 februari 2007 @ 21:47:23 #224
8369 speknek
Another day another slay
pi_45898355
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:39 schreef sigme het volgende:
En nee, de voordracht doet ook niet ter zake. Ook die wordt gekozen door kiezers.
Eh, de voordracht wordt gekozen door kiezers? hoe?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_45898513
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Eh, de voordracht wordt gekozen door kiezers? hoe?
Lijst indienen. Wat dacht jij dan, dat in de overheid een lijst heeft van partijen die kieslijsten mogen indienen?

Overigens wil ik nog wel antwoord op de vraag waartoe in me verlaag.
  donderdag 1 februari 2007 @ 23:31:39 #226
8369 speknek
Another day another slay
pi_45902728
Ik raakte gefrustreerd, mijn excuses. Je leek alles aan te grijpen om maar gelijk te krijgen, en toen je het leek het goed te keuren door je opmerking "dat vind ik ook", schoot het me in het verkeerde keelgat. Komt ook een beetje omdat ik elke vrouw die instemt met het gedachtengoed dat vrouwen minderwaardig zijn (of er in ieder geval niet tegen gekant) als zelfverloochenaarster zie. Ik sta sympathiek tegenover de emancipatiebeweging, vandaar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 1 februari 2007 @ 23:33:08 #227
8369 speknek
Another day another slay
pi_45902796
Maar goed, ik vind de lijst die ingediend wordt door het partijbestuur nauwelijks classificeren als "gekozen door kiezers". Dat staat wel heel ver van de kiezers af.
pi_45904759
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:45 schreef EchtGaaf het volgende:

Dan toch maar liever steun van overheidswege....Maar dan wel eerlijk.....En niet de SGP van subsidie onthouden...Slaat helemaal nergens op.....Partij hoort gewoon in beginsel vrij te zijn in haar standpunten en policy.....
Ja, maar zoals al een groot aantal posters hiervoor hebben uitgelegd, zolang het de wet niet is, betekent het dat je die niet al in de praktijk mag brengen.

Juridisch dus geen interessante casus. Als iemand zich niet aan de wet houdt, heeft dat gevolgen. Ze mogen nog blij zijn dat ze niet opgedoekt worden.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 09:52:45 #229
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45909053
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:24 schreef Napalm het volgende:

het is nog altijd beter dan fondsen van bedrijven krijgen.
?Porque no te calles?
pi_45909166
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 23:31 schreef speknek het volgende:
Ik raakte gefrustreerd, mijn excuses. Je leek alles aan te grijpen om maar gelijk te krijgen, en toen je het leek het goed te keuren door je opmerking "dat vind ik ook", schoot het me in het verkeerde keelgat. Komt ook een beetje omdat ik elke vrouw die instemt met het gedachtengoed dat vrouwen minderwaardig zijn (of er in ieder geval niet tegen gekant) als zelfverloochenaarster zie. Ik sta sympathiek tegenover de emancipatiebeweging, vandaar.
Vergeven, maar het is echt onzin dat het onemancipair zou zijn een partij onemancipair gedachtegoed te verbieden (vorm te geven).

Juist omdat ik geen seconde twijfel aan de kracht van het idee van vrouwenrechten heb ik geen moeite met het toelaten van elementen die dat idee bestrijden.
Als je uiting van het tegenovergestelde idee verbiedt, dan verlies het argument van de normaalheid van de rechtmatigheid aan kracht. Een idee dat geen tegenspraak duldt is zwak.

De argumenten van je tegenstander zijn het bestrijden te meer waard naarmate zij sterker zijn. Je moet dus te werk gaan als meen ik admiraal Tromp, die zijn tegenstanders kruit en lood liet brengen.

Er pleit niets sterker voor de overtuiging dat de SGP er naast zit, dan de SGP alle mogelijkheid geven hun idee uit te dragen.

Overigens vind ik het bijzonder aanmatigend als mannen menen te weten wat goed is voor vrouwen en zich een oordeel als 'zelfverloochening' over vrouwen aanmeten als het gaat over emancipatie.

[ Bericht 6% gewijzigd door sigme op 02-02-2007 10:03:21 ]
pi_45909206
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 23:33 schreef speknek het volgende:
Maar goed, ik vind de lijst die ingediend wordt door het partijbestuur nauwelijks classificeren als "gekozen door kiezers". Dat staat wel heel ver van de kiezers af.
Eh.. dat is wel een héél nauwe blik op wat de kiezer eigenlijk precies is, of wat kiesrecht is. Dat bestaat niet uit eens per 4 jaar op een knopje duwen. Maar als veel kiezers dat wel denken, ja, dan heeft de SGP dat beter in de smiezen. Dat is dan domheid en minachting voor de democratie die zich vertaalt in verkiezingsuitslagen. Dat lijkt me gepast, en losstaan van een vrouwenstandpunt.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 10:09:42 #232
8369 speknek
Another day another slay
pi_45909384
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 09:57 schreef sigme het volgende:
Vergeven, maar het is echt onzin dat het onemancipair zou zijn een partij onemancipair gedachtegoed te verbieden (vorm te geven).
True, maar daar ging het me niet om, je leek het gedachtegoed zelf niet laakbaar te vinden.
quote:
Overigens vind ik het bijzonder aanmatigend als mannen menen te weten wat goed is voor vrouwen en zich een oordeel als 'zelfverloochening' over vrouwen aanmeten als het gaat over emancipatie.
Is het ook. Maar emancipatie is niet puur iets van en voor vrouwen, en als je de Nederlandse cultuur bekijkt, is het pijnlijk terecht.
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 10:00 schreef sigme het volgende:
Eh.. dat is wel een héél nauwe blik op wat de kiezer eigenlijk precies is, of wat kiesrecht is. Dat bestaat niet uit eens per 4 jaar op een knopje duwen. Maar als veel kiezers dat wel denken, ja, dan heeft de SGP dat beter in de smiezen. Dat is dan domheid en minachting voor de democratie die zich vertaalt in verkiezingsuitslagen. Dat lijkt me gepast, en losstaan van een vrouwenstandpunt.
Deze mag je verder uitleggen. Op welke manier zijn de kandidaten van de SGP door de kiezers gekozen?
pi_45909595
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 10:09 schreef speknek het volgende:

Deze mag je verder uitleggen. Op welke manier zijn de kandidaten van de SGP door de kiezers gekozen?
Alle kandidaten zijn door de kiezer voorgedragen.

Iemand die op de lijst X door de vereniging die lijst X samenstelt niet geplaatst wordt, heeft met exact dezelfde hoeveelheid kiezers achter zich als vereniging-lijst-X nodig heeft om kandidaten te mogen stellen, het recht zich op een andere lijst kandidaat te laten stellen.

Niet alle kiezers bepalen wie op lijst X komt (dat doet de vereniging X), de kiezers bepalen wél wie er kandidaat zijn op alle lijsten (want ze leveren een nieuwe lijst in indien gewenst).

Alle kiezers samen kiezen dan weer uit alle kandidaten.

Samen dragen dus álle kiezers kandidaten aan -als ze willen- en vervolgens kiezen ze samen uit al die kandidaten.

Een specifieke lijst-vereniging (zeg: de SGP) heeft géén invloed op wie NIET kandidaat gesteld wordt (want de kiezers kunnen een SGP-geweigerde kandidaat zonder enige reserve alsnog kandidaat stellen).
Een specifieke lijst-vereniging heeft alleen invloed op wie WEL kandidaat gesteld wordt.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 10:51:32 #234
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_45910373
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 17:39 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

[..]

[..]

Nee. Dat geldt alleen voor 'een ieder verbindende bepalingen'. Dat is hier niet het geval. De bepalingen uit het Vrouwenverdrag houden een inspanningsverplichting voor de overheid in. Hoef je je als burger of vereniging niet aan te houden. Het gaat dus ook niet om een strafwet.
quote:

Er is geen sprake van een misdaad in het geval van de SGP. Er staan wel wat anti-discriminatie artikelen in het wetboek van strafrecht, maar daar wordt in het SGP-geval volgens mij niet aan voldaan. De SGP is dus géén criminele organisatie en de SGP is niet strafbaar bezig. Het gaat hier om gelijkebehandelingswetgeving, die niet is gegoten in de vorm van strafwetten, maar in de vorm van verplichtingen die je bij de burgerlijke rechter kunt afdwingen. En waarvoor je als slachtoffer soms schadevergoeding kunt krijgen.
quote:
De enige die er daadwerkelijk tegen op kan treden, is een gediscrimineerde SGP-vrouw. Die kan naar de rechter stappen en eisen dat ze op haar merites beoordeeld wordt en daarbij niet wordt gediscrimineerd.

En dat verklaart dus meteen, waarom de SGP niet verboden wordt, maar waarom wél de subsidie wordt ingetrokken. De huidige situatie is dus volledig terecht, maar ik hoop nog steeds dat een vrouw de SGP weet binnen te dringen en de interne misstanden aan de kaak kan stellen.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 11:15:07 #235
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45911019
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Tja, hier heb je wel een punt.....I
Uiteraard.
Zeker als je bedenkt dat in ditzelfde land 15 miljoen wordt vrijgemaakt om te geven aan rappers. Rappende Ronald tegen ¤15mln Urban Culture-subsidie

Dat lijkt me ook niet echt vrouw-vriendelijk..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_45911415
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 11:15 schreef Napalm het volgende:

[..]

Uiteraard.
Zeker als je bedenkt dat in ditzelfde land 15 miljoen wordt vrijgemaakt om te geven aan rappers. Rappende Ronald tegen ¤15mln Urban Culture-subsidie
Ja, het is gewoon van den knotse....... Je hebt helemaal gelijk in dat topic.......Het is idd een bodemloze put, het kan beter aan de directe criminaliteit worden besteed.....

Ik weet niet meer precies waar het was, elders kunnen ze er ook wat van.....het omscholen van allochtonen naar marktkoopman...15 stuks kost een gigabedrag......Het land is op sommige punten her en der behoorlijk op drift als je het mij vraagt.....
pi_45911540
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 11:15 schreef Napalm het volgende:

[..]

Uiteraard.

Dat lijkt me ook niet echt vrouw-vriendelijk..
Maar dat staat allemaal los van de reden waarom de overheid de SGP niet meer mag financieren.

Niet alles wat met vrouwen te maken heeft, of alles wat met subsidie te maken heeft, of alles wat met discriminatie te maken heeft, heeft te maken met het Vrouwenverdrag dat volgens de rechter de staat verbiedt de SGP te steunen.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 11:40:17 #238
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45911738
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 11:32 schreef sigme het volgende:
Maar dat staat allemaal los van de reden waarom de overheid de SGP niet meer mag financieren.

Niet alles wat met vrouwen te maken heeft, of alles wat met subsidie te maken heeft, of alles wat met discriminatie te maken heeft, heeft te maken met het Vrouwenverdrag dat volgens de rechter de staat verbiedt de SGP te steunen.
Juridisch geneuzel waarbij recht boven rechtvaardigheid gaat
Dit POL waar we het hebben over het laatste, het eerste mag je in WGR bespreken.
pi_45911865
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 11:40 schreef Napalm het volgende:

[..]

Juridisch geneuzel waarbij recht boven rechtvaardigheid gaat
Dit POL waar we het hebben over het laatste, het eerste mag je in WGR bespreken.
Het gaat over de financiering van een politieke partij, niet over rechtvaardigheid. En over de vrijheid een politieke partij in te richten naar wens van de verenigingsleden. Vrijheid van vergadering en zo.

Rechtvaardigheid mag je in GC bespreken: politieke rechten een aangelegenheden van politieke partijen hier.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 11:55:23 #240
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45912179
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 11:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Het gaat over de financiering van een politieke partij, niet over rechtvaardigheid. En over de vrijheid een politieke partij in te richten naar wens van de verenigingsleden. Vrijheid van vergadering en zo.

Rechtvaardigheid mag je in GC bespreken: politieke rechten een aangelegenheden van politieke partijen hier.
Rechtvaardigheid zou ook in WFL kunnnen maar ik hou het praktisch en dus in POL.
  zondag 4 februari 2007 @ 23:27:04 #241
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45993682
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, het is gewoon van den knotse....... Je hebt helemaal gelijk in dat topic.......Het is idd een bodemloze put, het kan beter aan de directe criminaliteit worden besteed.....

Ik weet niet meer precies waar het was, elders kunnen ze er ook wat van.....het omscholen van allochtonen naar marktkoopman...15 stuks kost een gigabedrag......Het land is op sommige punten her en der behoorlijk op drift als je het mij vraagt.....
subsidieren is een linkse tic. links stemmen is sowieso ook een stem voor dit soort absurde subsidies.
het cda heeft er ook wel een handje van trouwens, maar het cda heeft ook niet altijd helder waar de overheid zich vooral niet mee moet bemoeien.
?Porque no te calles?
pi_46036707
quote:
Op zondag 4 februari 2007 23:27 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

subsidieren is een linkse tic. links stemmen is sowieso ook een stem voor dit soort absurde subsidies.
het cda heeft er ook wel een handje van trouwens, maar het cda heeft ook niet altijd helder waar de overheid zich vooral niet mee moet bemoeien.
Hmmmmmm.....ik heb op zich niets tegen subsidies, als ze het beleid in de positieve zin kunnen ondersteunen...Maar dient imo altijd van tijd tot tijd worden geavalueerd.......maar ik heb wel alles tegen excessen.....zoals die omscholingcursurs voor 15 allochtonen tot koopman a raison ¤800.000.

Ik geloof verder dat de VVD niet tegen allerlei bedrijfsubsidies zijn...enne de VVD is niet echt links te noemen... ....Dus als het de VVD goed uitkomt.....
  dinsdag 6 februari 2007 @ 13:05:45 #243
124377 pmb_rug
salvation received
pi_46037540
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 12:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik geloof verder dat de VVD niet tegen allerlei bedrijfsubsidies zijn...enne de VVD is niet echt links te noemen... ....Dus als het de VVD goed uitkomt.....
de vvd is ook een karikatuur van een rechtse partij. welke recht-liberale partij is er nou voor gratis kinderopvang, dat is zo anti-liberaal als het maar kan.
?Porque no te calles?
pi_46037562
Dan is de VVD juist geen karikatuur van een rechtse partij.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 13:07:44 #245
124377 pmb_rug
salvation received
pi_46037590
liberale partijen zijn ook meestal niet rechts
?Porque no te calles?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')