Deel 1: Winterverwachtingquote:
Pas maar weer aan dan want dit is al deel 3, maar bij het vorige deel was geen #2 er achter gezet.quote:
Ja doe maar Winterverwachting 2007 #3 - Kou komt dichterbij? of iets in die trend durf nog niet te zeggen dat er neerslag valt.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:33 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Pas maar weer aan dan want dit is al deel 3, maar bij het vorige deel was geen #2 er achter gezet.
1e Deel: Winterverwachting![]()
Ja. hopelijk dat de koude members gelijk gaan krijgen. pas aub topic titel aanquote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:36 schreef IkWilbert het volgende:
Ik moet het nog zien met de kou en de sneeuw... er zijn wat members die voor kou gaan maar ook die gewoon het huidige weer aanhouden. Ben benieuwd wat er deze week gaat gebeuren...
Mja.. ik geloof en hoop al snel het beste.. pas donderdag kunnen we beetje gaan gokken. Maar ik doe dat nu al, misschien is dat wel heel dom.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:43 schreef -skippybal- het volgende:
Kans ja. Ook kans op een WC...
Zie OPquote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:47 schreef Frutsel het volgende:
opnieuw aangepast, wat is deel 2? pas ik die ook ff aan ^^
ik hoop zelf het groene lijntje.. het blauwe lijntje gaat weer te snel naar bovenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:03 schreef michiel_merk het volgende:
[afbeelding]
het is iig niet kansloos![]()
Heeft idd geen zin...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:09 schreef -skippybal- het volgende:
Pfff, weer goed geleerd van de laatste keren he? Iedereen kijkt nu wéér twee weken vooruit![]()
dat het kouder wordt is wel duidelijk tog.. kan ook bijna niet warmer, maar das beter voor zd, oostenrijk, zwitserland, italie, frankrijk. dan wordt het daar iig ook niet warmer en kans op neerslag neemt toe. Ik kijk ook niet per definitie naar nederland maar ook meer naar oostenrijkquote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:08 schreef IkWilbert het volgende:
De meeste lijntjes gaan toch echt niet voor koud weer...
2 weken?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:09 schreef -skippybal- het volgende:
Pfff, weer goed geleerd van de laatste keren he? Iedereen kijkt nu wéér twee weken vooruit![]()
quote:
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:07 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
ik hoop zelf het groene lijntje.. het blauwe lijntje gaat weer te snel naar boven
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:08 schreef IkWilbert het volgende:
De meeste lijntjes gaan toch echt niet voor koud weer...
Wat jij wilt...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:15 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
![]()
Ik zie het allemaal wel.. kan alleen maar beter uitpakken
vanaf 6 feb idd, dat is 7 dagen dus, die spreiding geeft iig weer wat uitzicht op 'winter'weer vandaar dat ik zei (niet kansloos)quote:
KNMIquote:De voorspelbaarheid is
vanaf maandag 5 februari dan ook zeer laag. Op donderdag 8 februari zien
we in ongeveer 40% van de Leden een min of meer geblokkeerd
stromingspatroon, 15% laat een hoog boven West-Europa zien en de rest
een min of meer sterke zonale stroming.
Is het nog wel leuk om te kijken. zolang je maar in je achterhoofd houd dat de betrouwbaarheid laag is.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:09 schreef -skippybal- het volgende:
Het is nog niet eens begonnenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:45 schreef Snowsquall het volgende:
Let's face it, it's over!!![]()
![]()
![]()
De kans dat er nog wat komt is net zo groot als dat ik de jackpot van de staatsloterij win.......![]()
Dit was gisteren nog 60/40..quote:dinsdag 06 februari tot en met vrijdag 09 februari 2007
Kans van circa 70 % op een zacht en wisselvallig weertype met vrij veel wind en hoge dagelijkse neerslagkans. 30% kans op een meest droog weertype met temperaturen rond normaal.
nogmaals, die storm van laatst werd meer dan een week van te voren voorspeldquote:Op woensdag 31 januari 2007 09:31 schreef Lariekoek het volgende:
Zo zie je maar weer, meer dan 5 dagen vooruit kijken is totaal nutteloos
quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:31 schreef Lariekoek het volgende:
Zo zie je maar weer, meer dan 5 dagen vooruit kijken is totaal nutteloos
Welnee man, hou toch op.quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:26 schreef Jodelaar het volgende:
Tog zien de japanners, ukmo en ook gfs nog wel kansen maar essembles zien niets. het is spannend
komt die inkopper:quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:21 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Welnee man, hou toch op.
De winter is allang voorbij. Sterker nog, welke winter?![]()
Hooguit nog een verdwaald sneeuwbuitje en een beetje vorst en dat was het dan weer.
Het is lariekoek om te roepen dat er nog winter komt ja.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:48 schreef kepler het volgende:
[..]
komt die inkopper:
Dat is Lariekoek!
quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:52 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Het is lariekoek om te roepen dat er nog winter komt ja.
quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:04 schreef kepler het volgende:
volgens jou konden we toch niet meer dan 5 dagen vooruit kijken? Knap dat je dan nu al weet dat we tot eind maart geen winter meer krijgen
en wat zegt dat over februari/maart?quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:41 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
![]()
Januari 2007, de warmste januari ooit.![]()
van 1 naar 5. Mijn joki is ook 5quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:57 schreef Keromane het volgende:
Binnen 3 dagen weten we meer. Joki 5. Uit de losse pols.
Hoe hoger de joki, hoe meer kans op sneeuw en kou. Joki 9/10 betekend dus koud weer :-)quote:Op vrijdag 2 februari 2007 04:10 schreef MissHobje het volgende:
Wat was dat joki ook al weer .. ben het helemaal kwijt
ik sluit me hier bij aan helaas.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 09:40 schreef WEST het volgende:
Joki 2 ik zie het somber in
Oja.. nu weet ik het weerquote:Op vrijdag 2 februari 2007 08:56 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Hoe hoger de joki, hoe meer kans op sneeuw en kou. Joki 9/10 betekend dus koud weer :-)
Joki 5 kan nog alle kanten op...
Inderdaad. Iemand begint over JOKI's en iedereen neemt het ineens over....quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:41 schreef leroytje het volgende:
Stop es met et gooien met Joki's die veranderen toch weer om de 6 uur![]()
ja het was vandaag lekker weer, zonnetje scheen heerlijk en lekker in de kortebroek gelopen en het was niet koud (voetbal) we zeiden al tegen elkaar is dit nu februari?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:35 schreef sjippen het volgende:
Laat die winter maar waar hij is, niemand vandaag buiten geweest?, wat een lekker weertje zeg!
Komende week misschien een graadje vorst 's nachts, meer zal het niet zijn.
Wihaaaaaaaa, als Keromane met Joki's gaat gooien dan geloof ik em!quote:Op zondag 4 februari 2007 17:22 schreef Keromane het volgende:
Joki 9. De nieuwe GFS run komt binnen en het zijn prachtige kaarten.
Net als de vorige keer: fingers crossed!quote:Op zondag 4 februari 2007 17:22 schreef Keromane het volgende:
Joki 9. De nieuwe GFS run komt binnen en het zijn prachtige kaarten.
dude, chillquote:Op zondag 4 februari 2007 17:43 schreef -skippybal- het volgende:
Kunnen die kut JOKI's niet in een apart topic ofzo?
In plaats van een normale analyse is iedereen ineens aan het gooien met cijfertjesDie ook nog eens meerdere keren per dag veranderen....
Die is van gisternacht volgens mij.quote:Op zondag 4 februari 2007 18:53 schreef aloa het volgende:
De EPS Pluim geeft ook steeds koudere temperaturen aan.
Dat was te verwachten, zo gaat het de hele winter alquote:
ach, je moet ergens blij om zijn deze winterquote:Op maandag 5 februari 2007 11:08 schreef Lariekoek het volgende:
Jullie zit elkaar alweer lekker blij te maken met een dode mus![]()
Omdat alleen GFS nu even niet meewerkt? Alle modellen hebben het bizar moelijk om de drukverdelingen te berekenen.quote:Op maandag 5 februari 2007 13:54 schreef Jodelaar het volgende:
Jan visser gaat voor een winter inval met een ijsdag op zaterdag en sneeuw op vrijdag.. toch ben ik bang dat het zover niet gaat kome
wat ik overal lees is dat het echt alle kanten op kan gaan, en dat winter zeker niet is uitgesloten. Het kan natuurlijk zo warm blijven, maar het kan ook heel goed flink kouder wordenquote:Op maandag 5 februari 2007 13:56 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Omdat alleen GFS nu even niet meewerkt? Alle modellen hebben het bizar moelijk om de drukverdelingen te berekenen.
Dikke kans dat voor middernacht er weer een run komt die sneeuwval op donderdag/vrijdag wel ziet zitten...
Start jij gewoon een topic zomerverwachting 2007 #1 .. Ik lach je keihard uit als er einde vd week een winterinval isquote:Op maandag 5 februari 2007 14:10 schreef Lariekoek het volgende:
Ja het kan vriezen of dooien.
Nouzeg!quote:Op maandag 5 februari 2007 14:13 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Start jij gewoon een topic zomerverwachting 2007 #1 .. Ik lach je keihard uit als er einde vd week een winterinval is
geef je weinig kans...quote:Op maandag 5 februari 2007 14:13 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Start jij gewoon een topic zomerverwachting 2007 #1 .. Ik lach je keihard uit als er einde vd week een winterinval is
Jahoor alsof je aan het ensemble kan zien. Ben beniewd naar de EC ensemble die zal veel beter zijnquote:Op maandag 5 februari 2007 15:50 schreef Omaha het volgende:
Ensemble is duidelijk, even wat frissen maar daarna gewoon de lente in
[afbeelding]
Ja idd en als we de ukmo moeten geloven zitten we vanaf zaterdag volop in de winterquote:Op maandag 5 februari 2007 19:17 schreef -skippybal- het volgende:
Ik vind die "battle of the models" wel vet eigenlijk![]()
quote:Op maandag 5 februari 2007 19:43 schreef Keromane het volgende:
Onzekere factor is depressieactiviteit. Een paar honderd kilometer kan een groot verschil uitmaken. De modellen hebben het er maar moeilijk mee. 'Het kan vriezen, het kan dooien' is heel raak.
Hier alvast een kaart van 10 februari 2040:
[afbeelding]
[Positiviteits modus jaar 2040]quote:Op maandag 5 februari 2007 19:43 schreef Keromane het volgende:
Onzekere factor is depressieactiviteit. Een paar honderd kilometer kan een groot verschil uitmaken. De modellen hebben het er maar moeilijk mee. 'Het kan vriezen, het kan dooien' is heel raak.
Hier alvast een kaart van 10 februari 2040:
[afbeelding]
[scepticus]quote:Op maandag 5 februari 2007 21:42 schreef Omaha het volgende:
[..]
[Positiviteits modus jaar 2040]
Hmm, hoopvolle kaart, lijkt op die van de winter van 2032.
Mooie winter was dat, ik weet nog de nacht van 19 januari, temperatuur slechts 18 graden!! Handschoenenwerk.
[/ Positiviteits modus jaar 2040]
[wij in 2040]quote:Op maandag 5 februari 2007 21:42 schreef Omaha het volgende:
[..]
[Positiviteits modus jaar 2040]
Hmm, hoopvolle kaart, lijkt op die van de winter van 2032.
Mooie winter was dat, ik weet nog de nacht van 19 januari, temperatuur slechts 18 graden!! Handschoenenwerk.
[/ Positiviteits modus jaar 2040]
Ja of de golstroom komt stil te liggen natuurlijk.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:22 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
[wij in 2040]
De winter van 2007 dat was pas een winter!!
[/wij in 2040]
quote:AMSTERDAM - Het winterseizoen is al ruim over de helft, maar we hebben er tot nu toe weinig van gemerkt. De komende dagen wordt dat wat anders. Een langdurige vorstperiode wordt het misschien niet, maar de komende dagen gaat het 's nachts toch wel licht vriezen en kunnen er ook enkele winterse buien vallen.
De buien doen met name de kustgebieden aan en kunnen overdag ook meer landinwaarts soms (natte) sneeuw of hagel brengen. Tussendoor is er ruimte voor de zon en de temperatuur bereikt in de middag een maximum van ongeveer 3 graden boven het vriespunt. Het winterse en tegelijkertijd ook wat wisselvallige weer hangt samen met enkele storingen. De eerstkomende dagen zijn dat storingen die uit het noorden naderen. Ze brengen vrij koude lucht mee, maar zijn wat neerslag betreft niet zo actief. In de tweede helft van de week nadert er een actievere depressie uit het westen en neemt de neerslagkans verder toe. Hoewel de depressie een portie zachtere lucht met zich meevoert, kan het in onze omgeving met een aanwakkerende zuidoostelijke stroming eerst gaan sneeuwen. De precieze koers van deze depressie is nog onzeker en daardoor is ook nog niet duidelijk wanneer de temperatuur bij ons weer zal gaan stijgen.
Kaartje klopt niet. Het heeft hier ook gesneeuwt. Het bleef op de weg enzo niet liggen maar op het gras, autos welquote:Op dinsdag 6 februari 2007 01:29 schreef michiel_merk het volgende:
[afbeelding] donderdag word iig spannend
Ik denk eerder dat ze voor de meest realistische situatie kiezen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:54 schreef IkWilbert het volgende:
De grote weerbureau's zien het ook niet zitten, gaan ze voor veilig?
quote:Het ziet er naar uit dat de kans op echt winterweer vanaf zondag groot is. Hogedruk opbouw boven Scandinaviė met een zuidelijke koers van de depressies. In de verwachting ben ik van deze ontwikkeling uitgegaan. Dat betekent voor de nacht van zondag op maandag matige vorst en op maandag komt het overdag ook al tot temperaturen rond het vriespunt met in de nacht naar dinsdag toe ook matige vorst. Deze ontwikkeling kan het de gehele volgende week wel eens volhouden. Ik geeft toe dat het om de lange termijn gaat, maar voorlopig kies ik voor de echte koude trend!
kaartje is voor donderdag hequote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:08 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Kaartje klopt niet. Het heeft hier ook gesneeuwt. Het bleef op de weg enzo niet liggen maar op het gras, autos welHagel komt nu met bakken uit de hemel en het voelt verschrikkelijk koud aan
Nou nee want gister was hij nog behoorlijk negatief over het winter weer, helga van leur zei trouwens dat ze het na donderdag nog niet wist en erwin krol ook.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:44 schreef Omaha het volgende:
Ja, hij kiest daarvoor omdat ie graag wil dat het koud wordt, maar helaas.
Best zwak eigenlijk. Zeg gewoon wat de mogelijkheden zijn.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:48 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Nou nee want gister was hij nog behoorlijk negatief over het winter weer, helga van leur zei trouwens dat ze het na donderdag nog niet wist en erwin krol ook.
Je kunt em nu ook volgen op de pp forum hij opent nu regelmatig een topic daar met wat meer onderbouwingquote:
Tof van 'mquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:14 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Je kunt em nu ook volgen op de pp forum hij opent nu regelmatig een topic daar met wat meer onderbouwing
Om dat een discussie gaande was in een andere topic 'Het Weer: Zou 1979 zich weer herhalen?'quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:17 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Tof van 'm![]()
Maar waarom haalt 'ie '79 erbij
quote:
het enige wat bij hem om is, is het uitkomen van die penisplant op z'n homepagequote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:07 schreef Lariekoek het volgende:
Momenteel is Piet Paulusma de enige die om is.
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:21 schreef Adelante het volgende:
[..]
het enige wat bij hem om is, is het uitkomen van die penisplant op z'n homepage
hier in lelystad geen vlokje sneeuw...quote:DEN HAAG - Het verkeer in het westen ondervindt dinsdagmiddag hinder van de sneeuw. De buien trekken van het westen naar het oosten. De ANWB Verkeersdienst rekent op een zeer drukke avondspits, temeer omdat de sneeuwval onverwacht komt, aldus een woordvoerder.
Momenteel sneeuwt het tussen Amsterdam en Rotterdam. De verwachting is dat de buien zich snel zullen uitbreiden naar het midden en het oosten van het land, aldus de woordvoerder.
Files als gevolg van de sneeuwval stonden dinsdagmiddag rond kwart over drie onder meer op de A4 (Delft - Amsterdam), op de A12 (tussen Den Haag en Utrecht) en op de A13 (tussen Rotterdam en Rijswijk).
Het KNMI verwacht dat de sneeuwbuien tot na de avondspits zullen aanhouden.
die horen denk ik ook hier meer thuisquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:02 schreef MrJones het volgende:
Ben ik de enige die het een beetje irritant vindt dat weermeldingen in het voorspellingstopic staan? Nu lopen de Winterverwachting en DASOO soms nogal door elkaar.
als het sneeuwt dan mag het wel in dit topic vind ikquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:02 schreef MrJones het volgende:
Ben ik de enige die het een beetje irritant vindt dat weermeldingen in het voorspellingstopic staan? Nu lopen de Winterverwachting en DASOO soms nogal door elkaar.
Zeer knap dat je dat al weetquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:44 schreef picobyte het volgende:
Komende zaterdag grijs regen en acht graden overdag
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:44 schreef picobyte het volgende:
Komende zaterdag grijs regen en acht graden sneeuw en -2 graden overdag
Ik zeg: daar is een goeie kans voor zover ik het allemaal zie en leesquote:
0802?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 01:29 schreef michiel_merk het volgende:
[afbeelding] donderdag word iig spannend
Op het plaatje wel ja.. op de omschrijving staat nog steeds:quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:22 schreef IkWilbert het volgende:
Piet heeft de meerdaagse verwachting ook weer aangepast... helaas naar boven. Ging hij vanmiddag nog voor vorst na het weekend... Helaas, helaas, helaas
Ik kan er natuurlijk ook niks over zeggen. Het ligt er precies aan hoe de depressieactiviteit zich ontwikkelt en dat weet niemand. Persoonlijk geloof ik niet in overtuigend winterweer, het is teveel kantjeboord. Het noordoosten staat er het beste voor.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:29 schreef IkWilbert het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe Keromane over de hele situatie denkt...
quote:Voordat iedereen gaat exploderen vanwege de nu warme cijfers ipv de verwachte, beetje beloofde kou voor volgende week, zou ik zeggen, wacht totdat Piet antwoord geeft, of hier, of straks bij SBS6 wat de vooruitzichten aangaan.
Volgens mij is er ergens een storing in het vooruitzichtensysteem die 4maal daags wordt vernieuwd. Vanmorgen is deze ook al handmatig bijgesteld. Maar even afwachten, lijkt me stug dat het van de eerdere -7 voor maandag naar +7 gaat. Dat zou niet best zijn, zo'n verandering binnen 6 uren!
site opent niet maar volgens de nieuwe gfs kaarten zie je een gevecht tussen de zachte en koude lucht precies boven het noorden voor het weekendquote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:34 schreef Schuifpui het volgende:
http://www.weather.com/ou(...)05?from=search_10day
Geen idee hoe betrouwbaar die 10 daagse verwachtingen zijn, maar meestal klopt de trend wel enigszins. Kut weer dus komende tijd.![]()
knmiquote:Donderdagnacht zijn er opklaringen, plaatselijk kan er aanvriezende mist ontstaan. In het noord(oost)en kunnen nog enkele winterse buien vallen. Het vriest meest licht. Overdag neemt de bewolking toe, in de loop van de dag neemt van het zuidwesten uit ook de kans op sneeuw sterk toe. Het wordt zo'n 3 graden. De zuidelijke wind is zwak, draait overdag naar zuidoost en neemt dan toe tot matig, kracht 3 of 4, in het noordelijke kustgebied mogelijk tot krachtig, 6.
dinsdag 06 februari 2007 23.53 uur
Geen winter dus.quote:Ja, ik kan nu niet anders meer dan de trend verlaten. Het ziet er naar uit de westelijk stroming toch sterker zal zijn. De verwachting die wij gisteren hebben neergezet, met de matige vorst lijkt het niet te halen. Maar, wij moeten vanavond eerst maar even afwachten. Dan zal het echt duidelijk worden wat er precies gaat gebeuren. Voor het verkeer zal de aanval van de zachte lucht morgen lange files geven. Want de regen en sneeuw op deze pagina wel goed aangegeven.
Een weersverwachting opmaken houdt ook in dat er soms bijgesteld moet worden. Gisteren hebben John en ik daarin voor de langere termijn een keuze gemaakt. Het blijkt op dit moment anders te komen.
Erg ver vooruit gezien de wankele kaarten verder.. zou het nu eerst per dag houdenquote:Op woensdag 7 februari 2007 09:34 schreef Jodelaar het volgende:
er is nog kans! maar hij is miniem
[afbeelding]
quote:Op woensdag 7 februari 2007 09:40 schreef addie het volgende:
[..]
Erg ver vooruit gezien de wankele kaarten verder.. zou het nu eerst per dag houden
Maar als deze kaart gelijk zou hebben, zouden we een leuk weekeinde hebben
Dat zullen ze vast.. Ik vind alleen de veranderingen te frequent om verder te kijken dan 1 dag, wil niet zeggen dat jij geen gelijk hebtquote:Op woensdag 7 februari 2007 09:45 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
[afbeelding]
gfs en andere runs zullen straks ook weer beter zijn.![]()
Ik denk dat er nog steeds winter in de lucht ziten ik denk ook dat die gaat uitkomen. Heb er over gedroomd
Je weet wat Marco daarover zingt he?quote:Op woensdag 7 februari 2007 09:45 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
[afbeelding]
gfs en andere runs zullen straks ook weer beter zijn.![]()
Ik denk dat er nog steeds winter in de lucht ziten ik denk ook dat die gaat uitkomen. Heb er over gedroomd
Dromen zijn bedrog maar als ik wakker wordt dan droom ik nogquote:Op woensdag 7 februari 2007 09:48 schreef Laakie het volgende:
[..]
Je weet wat Marco daarover zingt he?![]()
Zeg nou is eerlijk is er eigenlijk al eens -10 op de runs geweest toen het binnen -120 uur lag? nee alleen toen wij op +260 zaten te kijken zagen we een keer -10 op 850 hpa. Daarom denk ik dat dit juist een goed bericht is, jammer dat de andere modellen het nog niet zien! Maar dat komt hopelijk ook nog wel.quote:Op woensdag 7 februari 2007 09:47 schreef addie het volgende:
[..]
Dat zullen ze vast.. Ik vind alleen de veranderingen te frequent om verder te kijken dan 1 dag, wil niet zeggen dat jij geen gelijk hebt
Volgens mij niet nee.. Maar ik zeg alleen dat ze te vaak veranderen en dat ik daarom wat voorzichtiger benquote:Op woensdag 7 februari 2007 09:54 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Zeg nou is eerlijk is er eigenlijk al eens -10 op de runs geweest toen het binnen -120 uur lag? nee alleen toen wij op +260 zaten te kijken zagen we een keer -10 op 850 hpa. Daarom denk ik dat dit juist een goed bericht is, jammer dat de andere modellen het nog niet zien! Maar dat komt hopelijk ook nog wel.
ja en als de knmi sneeuw voorspeld ........quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:20 schreef Jodelaar het volgende:
Ja dat snap ik, maar veelste veel mensen zien de winter niet meer gebeuren. Ik denk dat we in de volgende run een ander beeld zien. Die beetje zoals de NOGAPS is. Het is gissen, de ard weet ook nog niet wat er gebeurd, pp is gek aan het worden, KNMI voorspeld morgen sneeuw
knmi.nlquote:Donderdag wordt een sneeuwdag
07 februari 2007 - Donderdag gaat het in ons land enige tijd sneeuwen. Het KNMI raadt u aan de weerberichten en waarschuwingen te blijven volgen. De laatste keer dat het in ons land op grote schaal sneeuwde was op 30 december 2005.
Experimentele KNMI-maandverwachting voor februari 2007
Het KNMI gaf toen een Weeralarm af voor sneeuwjacht, sneeuw in combinatie met een krachtige tot harde wind. Uniek was de sneeuwval op 2 en 3 maart 2005: in een groot deel van het noorden van ons land viel 20 tot ruim 50 cm. Zulke extreme hoeveelheden worden nu niet verwacht maar de sneeuw levert wel overlast.
De sneeuw luidt de overgang in naar een wisselvalliger en opnieuw zacht weertype waarmee de winter voorlopig weer van de baan is. Ook op de langere termijn blijft het waarschijnlijk zacht (zie ook nieuws- 15 daagse verwachting verder lezen warmterecords en wintervoorspellingen).
Daarmee verovert deze winter een plaats bij de zachtste van de meetreeks. Het voorlopig gemiddelde van de wintertemperatuur ligt nu ruim 3 graden boven het langjarig gemiddelde van 3,3 graden en zo'n halve graad boven het gemiddelde van de zachtste winter ooit. Het koudegetal, berekend uit de totale hoeveelheid vorst is met 4,8 voorlopig het op drie na laagste sinds tenminste 1901 (zie verder lezen- koudegetallen en nader verklaard- zachte winters).
Dan komt het óf niet, óf heel veelquote:Op woensdag 7 februari 2007 10:30 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
ja en als de knmi sneeuw voorspeld ........![]()
wie niet idd?quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:44 schreef Lariekoek het volgende:
De sneeuwjacht van 30 december 2005 kan ik me nog goed herinneren!
Ik hou het ff bij de kaarten als je het niet erg vindquote:Op woensdag 7 februari 2007 11:12 schreef Jodelaar het volgende:
Een collega van mij en eveneens amateur meteoloog. Voorspeld 65%!! op een goede afloop van winterweer. Die heel goed kan voorspellen van hoe warm / koud het wordt, hij heeft het al meerdere keren goed gehad.
Ohquote:Op woensdag 7 februari 2007 11:12 schreef Jodelaar het volgende:
Hij vertelde me nu ook al dat 23 Feb een nog kouder gebied op de loer ligt. (heel ver natuurlijk nog)
Tjequote:
Omdat jouw collega dat zegt?quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:20 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Tje(tis nog ver natuurlijk)?
maar de winter mag niet afgeschreven worden
quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:32 schreef Lariekoek het volgende:
Ik ben benieuwd of er nog een weeralarm komt voor morgen.
Mja, nou, tja....quote:Het weeralarm wordt alleen gegeven wanneer aan bepaalde criteria wordt voldaan, hieronder een overzicht van de mogelijkheden die zijn gedefinieerd:
Bij sneeuw:Zware sneeuwval: > 5 cm/h over een groot gebied (provincie) Sneeuwjacht: sneeuwval met windkracht 6 of 7 Sneeuwstorm: Sneeuwval of driftsneeuw bij windkracht 8 of meer
Vlat wel mee hoor. Ik wil morgen wel even een rondje maken over Sonsbeek.quote:
hopelijk heeft de ns het morgen niet moeilijk, ze hebbensoms het al moeilijk als iemand een scheet laatquote:
quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:37 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Vlat wel mee hoor. Ik wil morgen wel even een rondje maken over Sonsbeek.
Samen met waarschijnlijk duizend andere mensen![]()
gezelligquote:Start wandelseizoen DoorLopen(d) Fit
Op donderdag 8 februari om 11.00 uur geeft de wethouder sport Rita Weeda het startsein voor het wandelseizoen van DoorLopen(d) Fit. Speciaal voor 50-plussers zijn er vele wandeltochten uitgezet door de mooie omgeving van Arnhem. Het doel is om in een gezellige groep van de natuur te genieten en fit te blijven.
meestal pissen wij toch overal naast qua weerextremen.quote:
Hihi, hoog water, hihiquote:Op woensdag 7 februari 2007 11:44 schreef Adelante het volgende:
[..]
meestal pissen wij toch overal naast qua weerextremen.
da's veel leuker om bij lobith/spijk te gaan bekijken...quote:
ZOu het niet weten, woon er net een half jaartjequote:Op woensdag 7 februari 2007 11:44 schreef Adelante het volgende:
[..]
meestal pissen wij toch overal naast qua weerextremen.
Hij zwakt wel af wanneer hij boven Nederland komt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:02 schreef Jodelaar het volgende:
kijk de bui van morgen is mooi aankomen
nee? grijze stuk is nog niet berekenbaar ofzo, of is een storing. Of gewoon te zwaar voor de modellenquote:Op woensdag 7 februari 2007 12:04 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Hij zwakt wel af wanneer hij boven Nederland komt.![]()
Ik moet met de auto.. Mag toch hopen dat er geen files gaan ontstaanquote:Op woensdag 7 februari 2007 12:05 schreef -skippybal- het volgende:
Dus van een uur 10.30 tot 15.00 hier sneeuw.
No fuckin' way dat ik de trein ga pakken morgen![]()
neem je sneeuwkettingen maar alvast meequote:Op woensdag 7 februari 2007 12:11 schreef addie het volgende:
[..]
Ik moet met de auto.. Mag toch hopen dat er geen files gaan ontstaan
hah!quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:11 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
neem je sneeuwkettingen maar alvast mee
grijze stuk is nog niet berekenbaar ofzo, of is een storing. Of gewoon te zwaar voor de modellenquote:
jajaquote:Op woensdag 7 februari 2007 12:12 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
grijze stuk is nog niet berekenbaar ofzo, of is een storing. Of gewoon te zwaar voor de modellen
Kerel doe toch eens normaal en rustig.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:15 schreef Jodelaar het volgende:
maar kijk dit ook is.. zucht de dag die mijn collega winterinvalvoorspeeld?:9
en de dag dat wij op wintersport gaan
quote:Overdag neemt de bewolking toe en in de loop van de ochtend van het zuidwesten uit gaat het enkele uren sneeuwen. In de middag gaat het waarschijnlijk in de zuidwestelijke helft alweer regenen. Het wordt zo'n 3 graden. De zuidelijke wind is zwak, draait overdag naar zuidoost en neemt dan toe tot matig, kracht 3 of 4, in de kustgebieden tot krachtig en op zee tot hard, windkracht 6 of 7. In de namiddag en avond wordt draait de wind in het zuiden en westen van het land naar zuidwest tot west.
woensdag 07 februari 2007 10.55 uur
Waar zie jij staan dat ik denk dat dat uitkomt? Ik laat het alleen zien dat dat er virtueel nu voorstaatquote:Op woensdag 7 februari 2007 12:19 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Kerel doe toch eens normaal en rustig.![]()
Je hebt het over 14 dagen verder.![]()
quote:Voorwaarschuwing Weeralarm
ZWARE SNEEUW
In de loop van donderdagochtend trekt een omvangrijk sneeuwgebied van het zuiden uit langzaam naar het noorden. De voorste begrenzing van het gebied bereikt naar verwachting tegen donderdagavond het noordoosten van het land. Er bestaat daarbij groot gevaar voor ernstige overlast. Het KNMI schat de kans op een Weeralarmsituatie momenteel in op 75%.
Weeralarmquote:Op woensdag 7 februari 2007 12:37 schreef Lariekoek het volgende:
Het KNMI heeft inmiddels een voorwaarschuwing afgegeven:
[..]
En als ze niks zeiden werd het complete chaosquote:Op woensdag 7 februari 2007 12:42 schreef 61neorej het volgende:
Weeralarmen voor zware sneeuw zijn volgens mij de laatste jaren nogal teleurstellend geweest.
Andere weeralarmen waren vrijwel altijd goed, maar sneeuw volgens mij in 2004 paar keer de mist ingegeaan.
Maar in december 2005 niet.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:42 schreef 61neorej het volgende:
Weeralarmen voor zware sneeuw zijn volgens mij de laatste jaren nogal teleurstellend geweest.
Andere weeralarmen waren vrijwel altijd goed, maar sneeuw volgens mij in 2004 paar keer de mist ingegeaan.
Fijn dat jij al weet dat het drap wordquote:Op woensdag 7 februari 2007 12:48 schreef Omaha het volgende:
Weeralarm voor die drap die morgen eventjes uit de lucht valt![]()
We zullen zien..quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:48 schreef Omaha het volgende:
Weeralarm voor die drap die morgen eventjes uit de lucht valt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |