quote:AMSTERDAM - Het winterseizoen is al ruim over de helft, maar we hebben er tot nu toe weinig van gemerkt. De komende dagen wordt dat wat anders. Een langdurige vorstperiode wordt het misschien niet, maar de komende dagen gaat het 's nachts toch wel licht vriezen en kunnen er ook enkele winterse buien vallen.
De buien doen met name de kustgebieden aan en kunnen overdag ook meer landinwaarts soms (natte) sneeuw of hagel brengen. Tussendoor is er ruimte voor de zon en de temperatuur bereikt in de middag een maximum van ongeveer 3 graden boven het vriespunt. Het winterse en tegelijkertijd ook wat wisselvallige weer hangt samen met enkele storingen. De eerstkomende dagen zijn dat storingen die uit het noorden naderen. Ze brengen vrij koude lucht mee, maar zijn wat neerslag betreft niet zo actief. In de tweede helft van de week nadert er een actievere depressie uit het westen en neemt de neerslagkans verder toe. Hoewel de depressie een portie zachtere lucht met zich meevoert, kan het in onze omgeving met een aanwakkerende zuidoostelijke stroming eerst gaan sneeuwen. De precieze koers van deze depressie is nog onzeker en daardoor is ook nog niet duidelijk wanneer de temperatuur bij ons weer zal gaan stijgen.
Kaartje klopt niet. Het heeft hier ook gesneeuwt. Het bleef op de weg enzo niet liggen maar op het gras, autos welquote:Op dinsdag 6 februari 2007 01:29 schreef michiel_merk het volgende:
[afbeelding] donderdag word iig spannend
Ik denk eerder dat ze voor de meest realistische situatie kiezen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:54 schreef IkWilbert het volgende:
De grote weerbureau's zien het ook niet zitten, gaan ze voor veilig?
quote:Het ziet er naar uit dat de kans op echt winterweer vanaf zondag groot is. Hogedruk opbouw boven Scandinavië met een zuidelijke koers van de depressies. In de verwachting ben ik van deze ontwikkeling uitgegaan. Dat betekent voor de nacht van zondag op maandag matige vorst en op maandag komt het overdag ook al tot temperaturen rond het vriespunt met in de nacht naar dinsdag toe ook matige vorst. Deze ontwikkeling kan het de gehele volgende week wel eens volhouden. Ik geeft toe dat het om de lange termijn gaat, maar voorlopig kies ik voor de echte koude trend!
kaartje is voor donderdag hequote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:08 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Kaartje klopt niet. Het heeft hier ook gesneeuwt. Het bleef op de weg enzo niet liggen maar op het gras, autos welHagel komt nu met bakken uit de hemel en het voelt verschrikkelijk koud aan
Nou nee want gister was hij nog behoorlijk negatief over het winter weer, helga van leur zei trouwens dat ze het na donderdag nog niet wist en erwin krol ook.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:44 schreef Omaha het volgende:
Ja, hij kiest daarvoor omdat ie graag wil dat het koud wordt, maar helaas.
Best zwak eigenlijk. Zeg gewoon wat de mogelijkheden zijn.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:48 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Nou nee want gister was hij nog behoorlijk negatief over het winter weer, helga van leur zei trouwens dat ze het na donderdag nog niet wist en erwin krol ook.
Je kunt em nu ook volgen op de pp forum hij opent nu regelmatig een topic daar met wat meer onderbouwingquote:
Tof van 'mquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:14 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Je kunt em nu ook volgen op de pp forum hij opent nu regelmatig een topic daar met wat meer onderbouwing
Om dat een discussie gaande was in een andere topic 'Het Weer: Zou 1979 zich weer herhalen?'quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:17 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Tof van 'm![]()
Maar waarom haalt 'ie '79 erbij
quote:
het enige wat bij hem om is, is het uitkomen van die penisplant op z'n homepagequote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:07 schreef Lariekoek het volgende:
Momenteel is Piet Paulusma de enige die om is.
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:21 schreef Adelante het volgende:
[..]
het enige wat bij hem om is, is het uitkomen van die penisplant op z'n homepage
hier in lelystad geen vlokje sneeuw...quote:DEN HAAG - Het verkeer in het westen ondervindt dinsdagmiddag hinder van de sneeuw. De buien trekken van het westen naar het oosten. De ANWB Verkeersdienst rekent op een zeer drukke avondspits, temeer omdat de sneeuwval onverwacht komt, aldus een woordvoerder.
Momenteel sneeuwt het tussen Amsterdam en Rotterdam. De verwachting is dat de buien zich snel zullen uitbreiden naar het midden en het oosten van het land, aldus de woordvoerder.
Files als gevolg van de sneeuwval stonden dinsdagmiddag rond kwart over drie onder meer op de A4 (Delft - Amsterdam), op de A12 (tussen Den Haag en Utrecht) en op de A13 (tussen Rotterdam en Rijswijk).
Het KNMI verwacht dat de sneeuwbuien tot na de avondspits zullen aanhouden.
die horen denk ik ook hier meer thuisquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:02 schreef MrJones het volgende:
Ben ik de enige die het een beetje irritant vindt dat weermeldingen in het voorspellingstopic staan? Nu lopen de Winterverwachting en DASOO soms nogal door elkaar.
als het sneeuwt dan mag het wel in dit topic vind ikquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:02 schreef MrJones het volgende:
Ben ik de enige die het een beetje irritant vindt dat weermeldingen in het voorspellingstopic staan? Nu lopen de Winterverwachting en DASOO soms nogal door elkaar.
Zeer knap dat je dat al weetquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:44 schreef picobyte het volgende:
Komende zaterdag grijs regen en acht graden overdag
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:44 schreef picobyte het volgende:
Komende zaterdag grijs regen en acht graden sneeuw en -2 graden overdag
Ik zeg: daar is een goeie kans voor zover ik het allemaal zie en leesquote:
0802?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 01:29 schreef michiel_merk het volgende:
[afbeelding] donderdag word iig spannend
Op het plaatje wel ja.. op de omschrijving staat nog steeds:quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:22 schreef IkWilbert het volgende:
Piet heeft de meerdaagse verwachting ook weer aangepast... helaas naar boven. Ging hij vanmiddag nog voor vorst na het weekend... Helaas, helaas, helaas
Ik kan er natuurlijk ook niks over zeggen. Het ligt er precies aan hoe de depressieactiviteit zich ontwikkelt en dat weet niemand. Persoonlijk geloof ik niet in overtuigend winterweer, het is teveel kantjeboord. Het noordoosten staat er het beste voor.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:29 schreef IkWilbert het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe Keromane over de hele situatie denkt...
quote:Voordat iedereen gaat exploderen vanwege de nu warme cijfers ipv de verwachte, beetje beloofde kou voor volgende week, zou ik zeggen, wacht totdat Piet antwoord geeft, of hier, of straks bij SBS6 wat de vooruitzichten aangaan.
Volgens mij is er ergens een storing in het vooruitzichtensysteem die 4maal daags wordt vernieuwd. Vanmorgen is deze ook al handmatig bijgesteld. Maar even afwachten, lijkt me stug dat het van de eerdere -7 voor maandag naar +7 gaat. Dat zou niet best zijn, zo'n verandering binnen 6 uren!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |