Wihaaaaaaaa, als Keromane met Joki's gaat gooien dan geloof ik em!quote:Op zondag 4 februari 2007 17:22 schreef Keromane het volgende:
Joki 9. De nieuwe GFS run komt binnen en het zijn prachtige kaarten.
Net als de vorige keer: fingers crossed!quote:Op zondag 4 februari 2007 17:22 schreef Keromane het volgende:
Joki 9. De nieuwe GFS run komt binnen en het zijn prachtige kaarten.
dude, chillquote:Op zondag 4 februari 2007 17:43 schreef -skippybal- het volgende:
Kunnen die kut JOKI's niet in een apart topic ofzo?
In plaats van een normale analyse is iedereen ineens aan het gooien met cijfertjesDie ook nog eens meerdere keren per dag veranderen....
Die is van gisternacht volgens mij.quote:Op zondag 4 februari 2007 18:53 schreef aloa het volgende:
De EPS Pluim geeft ook steeds koudere temperaturen aan.
Dat was te verwachten, zo gaat het de hele winter alquote:
ach, je moet ergens blij om zijn deze winterquote:Op maandag 5 februari 2007 11:08 schreef Lariekoek het volgende:
Jullie zit elkaar alweer lekker blij te maken met een dode mus![]()
Omdat alleen GFS nu even niet meewerkt? Alle modellen hebben het bizar moelijk om de drukverdelingen te berekenen.quote:Op maandag 5 februari 2007 13:54 schreef Jodelaar het volgende:
Jan visser gaat voor een winter inval met een ijsdag op zaterdag en sneeuw op vrijdag.. toch ben ik bang dat het zover niet gaat kome
wat ik overal lees is dat het echt alle kanten op kan gaan, en dat winter zeker niet is uitgesloten. Het kan natuurlijk zo warm blijven, maar het kan ook heel goed flink kouder wordenquote:Op maandag 5 februari 2007 13:56 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Omdat alleen GFS nu even niet meewerkt? Alle modellen hebben het bizar moelijk om de drukverdelingen te berekenen.
Dikke kans dat voor middernacht er weer een run komt die sneeuwval op donderdag/vrijdag wel ziet zitten...
Start jij gewoon een topic zomerverwachting 2007 #1 .. Ik lach je keihard uit als er einde vd week een winterinval isquote:Op maandag 5 februari 2007 14:10 schreef Lariekoek het volgende:
Ja het kan vriezen of dooien.
Nouzeg!quote:Op maandag 5 februari 2007 14:13 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Start jij gewoon een topic zomerverwachting 2007 #1 .. Ik lach je keihard uit als er einde vd week een winterinval is
geef je weinig kans...quote:Op maandag 5 februari 2007 14:13 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Start jij gewoon een topic zomerverwachting 2007 #1 .. Ik lach je keihard uit als er einde vd week een winterinval is
Jahoor alsof je aan het ensemble kan zien. Ben beniewd naar de EC ensemble die zal veel beter zijnquote:Op maandag 5 februari 2007 15:50 schreef Omaha het volgende:
Ensemble is duidelijk, even wat frissen maar daarna gewoon de lente in
[afbeelding]
Ja idd en als we de ukmo moeten geloven zitten we vanaf zaterdag volop in de winterquote:Op maandag 5 februari 2007 19:17 schreef -skippybal- het volgende:
Ik vind die "battle of the models" wel vet eigenlijk![]()
quote:Op maandag 5 februari 2007 19:43 schreef Keromane het volgende:
Onzekere factor is depressieactiviteit. Een paar honderd kilometer kan een groot verschil uitmaken. De modellen hebben het er maar moeilijk mee. 'Het kan vriezen, het kan dooien' is heel raak.
Hier alvast een kaart van 10 februari 2040:
[afbeelding]
[Positiviteits modus jaar 2040]quote:Op maandag 5 februari 2007 19:43 schreef Keromane het volgende:
Onzekere factor is depressieactiviteit. Een paar honderd kilometer kan een groot verschil uitmaken. De modellen hebben het er maar moeilijk mee. 'Het kan vriezen, het kan dooien' is heel raak.
Hier alvast een kaart van 10 februari 2040:
[afbeelding]
[scepticus]quote:Op maandag 5 februari 2007 21:42 schreef Omaha het volgende:
[..]
[Positiviteits modus jaar 2040]
Hmm, hoopvolle kaart, lijkt op die van de winter van 2032.
Mooie winter was dat, ik weet nog de nacht van 19 januari, temperatuur slechts 18 graden!! Handschoenenwerk.
[/ Positiviteits modus jaar 2040]
[wij in 2040]quote:Op maandag 5 februari 2007 21:42 schreef Omaha het volgende:
[..]
[Positiviteits modus jaar 2040]
Hmm, hoopvolle kaart, lijkt op die van de winter van 2032.
Mooie winter was dat, ik weet nog de nacht van 19 januari, temperatuur slechts 18 graden!! Handschoenenwerk.
[/ Positiviteits modus jaar 2040]
Ja of de golstroom komt stil te liggen natuurlijk.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:22 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
[wij in 2040]
De winter van 2007 dat was pas een winter!!
[/wij in 2040]
quote:AMSTERDAM - Het winterseizoen is al ruim over de helft, maar we hebben er tot nu toe weinig van gemerkt. De komende dagen wordt dat wat anders. Een langdurige vorstperiode wordt het misschien niet, maar de komende dagen gaat het 's nachts toch wel licht vriezen en kunnen er ook enkele winterse buien vallen.
De buien doen met name de kustgebieden aan en kunnen overdag ook meer landinwaarts soms (natte) sneeuw of hagel brengen. Tussendoor is er ruimte voor de zon en de temperatuur bereikt in de middag een maximum van ongeveer 3 graden boven het vriespunt. Het winterse en tegelijkertijd ook wat wisselvallige weer hangt samen met enkele storingen. De eerstkomende dagen zijn dat storingen die uit het noorden naderen. Ze brengen vrij koude lucht mee, maar zijn wat neerslag betreft niet zo actief. In de tweede helft van de week nadert er een actievere depressie uit het westen en neemt de neerslagkans verder toe. Hoewel de depressie een portie zachtere lucht met zich meevoert, kan het in onze omgeving met een aanwakkerende zuidoostelijke stroming eerst gaan sneeuwen. De precieze koers van deze depressie is nog onzeker en daardoor is ook nog niet duidelijk wanneer de temperatuur bij ons weer zal gaan stijgen.
Kaartje klopt niet. Het heeft hier ook gesneeuwt. Het bleef op de weg enzo niet liggen maar op het gras, autos welquote:Op dinsdag 6 februari 2007 01:29 schreef michiel_merk het volgende:
[afbeelding] donderdag word iig spannend
Ik denk eerder dat ze voor de meest realistische situatie kiezen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:54 schreef IkWilbert het volgende:
De grote weerbureau's zien het ook niet zitten, gaan ze voor veilig?
quote:Het ziet er naar uit dat de kans op echt winterweer vanaf zondag groot is. Hogedruk opbouw boven Scandinaviė met een zuidelijke koers van de depressies. In de verwachting ben ik van deze ontwikkeling uitgegaan. Dat betekent voor de nacht van zondag op maandag matige vorst en op maandag komt het overdag ook al tot temperaturen rond het vriespunt met in de nacht naar dinsdag toe ook matige vorst. Deze ontwikkeling kan het de gehele volgende week wel eens volhouden. Ik geeft toe dat het om de lange termijn gaat, maar voorlopig kies ik voor de echte koude trend!
kaartje is voor donderdag hequote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:08 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Kaartje klopt niet. Het heeft hier ook gesneeuwt. Het bleef op de weg enzo niet liggen maar op het gras, autos welHagel komt nu met bakken uit de hemel en het voelt verschrikkelijk koud aan
Nou nee want gister was hij nog behoorlijk negatief over het winter weer, helga van leur zei trouwens dat ze het na donderdag nog niet wist en erwin krol ook.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:44 schreef Omaha het volgende:
Ja, hij kiest daarvoor omdat ie graag wil dat het koud wordt, maar helaas.
Best zwak eigenlijk. Zeg gewoon wat de mogelijkheden zijn.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:48 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Nou nee want gister was hij nog behoorlijk negatief over het winter weer, helga van leur zei trouwens dat ze het na donderdag nog niet wist en erwin krol ook.
Je kunt em nu ook volgen op de pp forum hij opent nu regelmatig een topic daar met wat meer onderbouwingquote:
Tof van 'mquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:14 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Je kunt em nu ook volgen op de pp forum hij opent nu regelmatig een topic daar met wat meer onderbouwing
Om dat een discussie gaande was in een andere topic 'Het Weer: Zou 1979 zich weer herhalen?'quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:17 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Tof van 'm![]()
Maar waarom haalt 'ie '79 erbij
quote:
het enige wat bij hem om is, is het uitkomen van die penisplant op z'n homepagequote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:07 schreef Lariekoek het volgende:
Momenteel is Piet Paulusma de enige die om is.
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:21 schreef Adelante het volgende:
[..]
het enige wat bij hem om is, is het uitkomen van die penisplant op z'n homepage
hier in lelystad geen vlokje sneeuw...quote:DEN HAAG - Het verkeer in het westen ondervindt dinsdagmiddag hinder van de sneeuw. De buien trekken van het westen naar het oosten. De ANWB Verkeersdienst rekent op een zeer drukke avondspits, temeer omdat de sneeuwval onverwacht komt, aldus een woordvoerder.
Momenteel sneeuwt het tussen Amsterdam en Rotterdam. De verwachting is dat de buien zich snel zullen uitbreiden naar het midden en het oosten van het land, aldus de woordvoerder.
Files als gevolg van de sneeuwval stonden dinsdagmiddag rond kwart over drie onder meer op de A4 (Delft - Amsterdam), op de A12 (tussen Den Haag en Utrecht) en op de A13 (tussen Rotterdam en Rijswijk).
Het KNMI verwacht dat de sneeuwbuien tot na de avondspits zullen aanhouden.
die horen denk ik ook hier meer thuisquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:02 schreef MrJones het volgende:
Ben ik de enige die het een beetje irritant vindt dat weermeldingen in het voorspellingstopic staan? Nu lopen de Winterverwachting en DASOO soms nogal door elkaar.
als het sneeuwt dan mag het wel in dit topic vind ikquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:02 schreef MrJones het volgende:
Ben ik de enige die het een beetje irritant vindt dat weermeldingen in het voorspellingstopic staan? Nu lopen de Winterverwachting en DASOO soms nogal door elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |