abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 februari 2007 @ 07:09:48 #76
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45873589
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 05:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Misschien zijn het wel demonen die al die verhalen influisteren bij die kinderen zodat het lijkt alsof de dood helemaal niet bestaat en we als goden worden en daarmee op grote schaal misleid worden, zoals de duivel vanaf het begin af aan al te werk ging.
Misschien is de duivel wel het product ons eigen fantasie en het excuus van de gemiddelde gelovige mens om de slechte dingen die mensen doen af te schuiven op een externe bron. De Duivel bestaat enkel en alleen omdat je nog in hem gelooft.

Neem je eigen verantwoordelijkheid voor de slechte kanten van de mens en doe er wat aan, bij jezelf dan hè.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_45879447
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 07:09 schreef jogy het volgende:

[..]

Misschien is de duivel wel het product ons eigen fantasie en het excuus van de gemiddelde gelovige mens om de slechte dingen die mensen doen af te schuiven op een externe bron. De Duivel bestaat enkel en alleen omdat je nog in hem gelooft.

Neem je eigen verantwoordelijkheid voor de slechte kanten van de mens en doe er wat aan, bij jezelf dan hè.
Haha reincarnatie niet denk je?. Als je eigenlijk nog niet dood gaat en nog vele malen de kans krijgt om het opnieuw te doen hoef je nu ook geen verantwoordelijkheid te dragen.
  donderdag 1 februari 2007 @ 12:59:10 #78
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45879701
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Haha reincarnatie niet denk je?. Als je eigenlijk nog niet dood gaat en nog vele malen de kans krijgt om het opnieuw te doen hoef je nu ook geen verantwoordelijkheid te dragen.
Behalve dan je eigenverantwoording. Ik heb vaak genoeg dat ik iets doe wat niet door de beugel kan en dat ik dan schuldgevoelens krijg. Als ik iets smerigs uithaal kan ik me niet beroepen op bezetenheid van de duivel, ik kan alleen mezelf de schuld geven. Dat maakt dat ik mij persoonlijk aardig gedraag omdat ik me lekker wil voelen.
Vrijheid
pi_45890912
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:59 schreef jogy het volgende:

[..]

Behalve dan je eigenverantwoording. Ik heb vaak genoeg dat ik iets doe wat niet door de beugel kan en dat ik dan schuldgevoelens krijg. Als ik iets smerigs uithaal kan ik me niet beroepen op bezetenheid van de duivel, ik kan alleen mezelf de schuld geven. Dat maakt dat ik mij persoonlijk aardig gedraag omdat ik me lekker wil voelen.
En hoe weet jij wat smerig is en wat niet? Wat goed is en wat niet?
  donderdag 1 februari 2007 @ 19:18:49 #80
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45892450
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 18:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En hoe weet jij wat smerig is en wat niet? Wat goed is en wat niet?
Beetje een suffe vraag eerlijk gezegd. Al kan ik me voorstellen dat sommigen daar moeite mee hebben, als je zo de wereld in kijkt maar dat weet ik vanuit mezelf. Ik heb het geluk niet streng opgevoed te zijn. Waar ik mee wil zeggen dat mijn ouders geen sterke mening hadden over dingen en ons alle vrijheid gaven om een eigen mening te zoeken. Dus een vrije opvoeding en het geluk dat ik niet inherent verknipt ben heeft mij een goede basis gegeven om mijn eigen mening over 'goed' en 'slecht' te vormen. Al is 'goed' en 'slecht' zo subjectief als de nete natuurlijk.

Waarvandaan haal jij je gedachten over 'goed' en 'slecht' ?
Vrijheid
pi_45902095
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:59 schreef jogy het volgende:

[..]

volledig offtopic, ik weet. maar dat is inderdaad opvallend aan jou
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_45906997
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 19:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Beetje een suffe vraag eerlijk gezegd. Al kan ik me voorstellen dat sommigen daar moeite mee hebben, als je zo de wereld in kijkt maar dat weet ik vanuit mezelf. Ik heb het geluk niet streng opgevoed te zijn. Waar ik mee wil zeggen dat mijn ouders geen sterke mening hadden over dingen en ons alle vrijheid gaven om een eigen mening te zoeken. Dus een vrije opvoeding en het geluk dat ik niet inherent verknipt ben heeft mij een goede basis gegeven om mijn eigen mening over 'goed' en 'slecht' te vormen. Al is 'goed' en 'slecht' zo subjectief als de nete natuurlijk.

Waarvandaan haal jij je gedachten over 'goed' en 'slecht' ?
Dus eigenlijk ben je al god, je weet immers het verschil tussen goed en kwaad al op basis van die relatief miniscule levenservaring die jij hebt opgedaan in je eigen wereldje.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 07:11:01 #83
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45907209
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 05:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dus eigenlijk ben je al god, je weet immers het verschil tussen goed en kwaad al op basis van die relatief miniscule levenservaring die jij hebt opgedaan in je eigen wereldje.
Jup. Dat heb je goed gezegd. Maar voor je denkt dat ik grootheidswaanzin heb, ik ben van mening dat iedereen een beetje 'god' is. Jij ook.
Vrijheid
pi_45914867
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 07:11 schreef jogy het volgende:

[..]

Jup. Dat heb je goed gezegd. Maar voor je denkt dat ik grootheidswaanzin heb, ik ben van mening dat iedereen een beetje 'god' is. Jij ook.
Ja dat geloofde ik eerst ook, net als al die andere zweverige dingen als collectief scheppend onbewustzijn en meer van die onzin. Maar helaas het is een leugen. We zijn niet god en zullen nooit god worden. Het is de grootste vorm van grootheidswaanzin die er bestaat, ookal lijkt het alsof je goede dingen doet, liefde uitdraagt enz. Geloof me ik heb precies hetzelfde gehad maar het is een leugen.
pi_45917291
Iets goddelijks hebben is niet hetzelfde als god zijn.
Zelfs als je de wereld bekijkt vanuit een godsbesef in de vorm van een duidelijke monotheistische godsdienst kun je zeggen dat dat niet anders is. Dat ook daar beweerd wordt dat we dat roch iig geschapen zijn naar een godsevenbeeld. (en of je dat letterlijk moet nemen waag ik echt te betwijfelen) En ook dat is een theorie die voor velen tot weten is verheven maar dat evenmin is als weten dat reincarnatie een grote waarheid is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_45917328
Ben trouwens wel heel benieuwd naar wat maakte dat je waar wij het hier over hebben... dat zweverige en zo toen wel geloofde en nu niet meer. Wat maakt dat je nu even hard in iets anders niet tastbaars gelooft?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 2 februari 2007 @ 16:16:50 #87
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45919733
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja dat geloofde ik eerst ook, net als al die andere zweverige dingen als collectief scheppend onbewustzijn en meer van die onzin. Maar helaas het is een leugen. We zijn niet god en zullen nooit god worden. Het is de grootste vorm van grootheidswaanzin die er bestaat, ookal lijkt het alsof je goede dingen doet, liefde uitdraagt enz. Geloof me ik heb precies hetzelfde gehad maar het is een leugen.
Daar ben ik weleens nieuwsgierig naar, hoe je daar zo op gekomen bent. Hoe dan ook: Deepak Chopra: Life after death - the burden of proof vond ik wel interessant leesvoer. En wat voor mij voelt het meer waar aan dan dat een religie dat doet met z'n goed en kwaad. .
Vrijheid
  vrijdag 2 februari 2007 @ 16:49:50 #88
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45920738
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik denk vaker dat we een gezamelijke ziel hebben en tevens een afzonderlijke ziel met ons meedragen. Als ik op het bestaan let en hoe het bestaan tot uitdrukking komt dan lijkt het vaak te zijn alsof we gezamelijk iets in ons hebben zitten. Een of andere gezamelijke kracht.

Hoe je elkaar als mens kunt beinvloeden dus ook. Tijdens gesprekken en tijdens groeps-activiteiten. 2 zielen en 1 gedachte komt in mijn ogen zo vaak naar voren dat ik me besef dat we iets Goddelijks delen met elkaar.

Je hebt natuurlijk gespletenheid in de mensheid door culturele verschillen en door geloofs-overtuigingen maar dat staat niet in de weg dat we samen iets groots vormen dat ik dan weer zie als Goddelijk.

Bij Goddelijk denk ik aan een gezamelijke kracht en aan een gezamelijke gedachte-sfeer die in het hoofd zit en aan een gezamelijke lot. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje als het ware ondanks dat we ons eigen leef-wereld hebben. Onderdeel zijn van het geheel maar nog steeds individueel zijn.

God zie ik niet als wezen dat in zijn eentje met de scepter zwaait. Als ik aan Goddelijk denk dan denk ik aan het gezamelijke geheel waar we allemaal onderdeel van zijn.

Een gezamelijke belevingswereld ook wel. Het Goddelijke zie ik als het geheel waar ook dieren deel van uitmaken. Je hebt een kosmos die oneindig groot is, en in die kosmos heb je van alles erin zitten. Dan zie ik de kosmos en de inhoud van die kosmos als Goddelijk.

Zeker niet een God op een wolk zoals ik zei, geen wezen dat toekijkt op ons. Het gezamelijke leven en bestaan met zijn hele veelzijdigheid.

Dan is het een soort alternatieve God. Het bestaan als Goddelijk zien zonder wezen dat oordeelt over de levenden en doden.

Over reincarnatie even om ontopic te gaan Ik denk nu dat het zo kan zijn dat wanneer je eenmaal onderdeel bent geweest van het grote geheel, dat je dan eeuwig onderdeel zult blijven. You can run but you can't hide and vluchten kan niet meer.

Via bepaalde poorten en wegen kom je terecht elders zodra je hier weg gaat, dat de verbondenheid altijd tot stand blijft, ondanks dat je lichaam stopt.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_45926653
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 16:49 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Ik denk vaker dat we een gezamelijke ziel hebben en tevens een afzonderlijke ziel met ons meedragen. Als ik op het bestaan let en hoe het bestaan tot uitdrukking komt dan lijkt het vaak te zijn alsof we gezamelijk iets in ons hebben zitten. Een of andere gezamelijke kracht.

Hoe je elkaar als mens kunt beinvloeden dus ook. Tijdens gesprekken en tijdens groeps-activiteiten. 2 zielen en 1 gedachte komt in mijn ogen zo vaak naar voren dat ik me besef dat we iets Goddelijks delen met elkaar.

Je hebt natuurlijk gespletenheid in de mensheid door culturele verschillen en door geloofs-overtuigingen maar dat staat niet in de weg dat we samen iets groots vormen dat ik dan weer zie als Goddelijk.

Bij Goddelijk denk ik aan een gezamelijke kracht en aan een gezamelijke gedachte-sfeer die in het hoofd zit en aan een gezamelijke lot. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje als het ware ondanks dat we ons eigen leef-wereld hebben. Onderdeel zijn van het geheel maar nog steeds individueel zijn.

God zie ik niet als wezen dat in zijn eentje met de scepter zwaait. Als ik aan Goddelijk denk dan denk ik aan het gezamelijke geheel waar we allemaal onderdeel van zijn.

Een gezamelijke belevingswereld ook wel. Het Goddelijke zie ik als het geheel waar ook dieren deel van uitmaken. Je hebt een kosmos die oneindig groot is, en in die kosmos heb je van alles erin zitten. Dan zie ik de kosmos en de inhoud van die kosmos als Goddelijk.

Zeker niet een God op een wolk zoals ik zei, geen wezen dat toekijkt op ons. Het gezamelijke leven en bestaan met zijn hele veelzijdigheid.

Dan is het een soort alternatieve God. Het bestaan als Goddelijk zien zonder wezen dat oordeelt over de levenden en doden.

Over reincarnatie even om ontopic te gaan Ik denk nu dat het zo kan zijn dat wanneer je eenmaal onderdeel bent geweest van het grote geheel, dat je dan eeuwig onderdeel zult blijven. You can run but you can't hide and vluchten kan niet meer.

Via bepaalde poorten en wegen kom je terecht elders zodra je hier weg gaat, dat de verbondenheid altijd tot stand blijft, ondanks dat je lichaam stopt.
Ik snap wat je bedoelt, het is ook een dunne scheidslijn. Maar God is een aparte entiteit, geen geheel van alles, wij hebben het vermogen tot keuze, dat maakt ons in het evenbeeld van God. Wat betreft het goddelijke dat mensen samen vormen met verschillende culturen kan ik het echter totaal niet mee eens zijn. De wereld is nog nooit zo verdorven geweest als nu.

Ik heb een verleden van veel paddo's eten. Dat bracht mij tot allerlei inzichten, ook reincarnatie, schepping, bewustzijn, het goddelijke in jezelf, het goddelijke willen bereiken met goede daden, denken dat je als Christus kan worden enzovoorts, klinkt jullie vast wel bekend in de oren. Toch gaven die inzichten geen antwoord op al mijn vragen, eerder verwarring, vooral toen ik er achter kwam dat er meer mensen zijn die deze inzichten en wereldbeelden hebben en in het geheim met rare zaakjes bezig zijn (zie topic over de NWO wat ik laatst gemaakt heb). Ik ben nu overtuigd christen omdat het de enige waarheid is en antwoorden geeft op alle levensvragen. Behalve waar God vandaan komt dan, maar dat doet er ook helemaal niet toe.

Het probleem is EGO. Als je gelooft dat je zelf goddelijk bent of kan worden heb je gewoon een ontzettend groot EGO. Als je denkt dat je op eigen beoordeling goed en kwaad kan onderscheiden lijd je aan grootheidswaanzin, een groot EGO. Als je denkt dat je naar hogere vormen kan stijgen door louter goed proberen te doen is dat EGO. Klinkt misschien gek, ik dacht dat paddo's en dat soort middelen, meditatie enz je ego oplossen (waardoor je zelfs in een trip de welbekende 1-met-alles ervaring kan ervaren, staat van euforie/boeddha/nirvana/goddelijkheid) maar het is een leugen. Het is een illusie, en een ontzettend vernuftige omdat je er heilig van overtuigd bent dat je de waarheid te pakken hebt en goed bezig bent. De doctrine past perfect binnen het beeld van reincarnatie. Daarom zou je je af moeten vragen waar reincarnatie vandaan komt, wat het leert en waarom in de bijbel staat dat de slang de mens ditzelfde principe van onsterfelijkheid en goddelijkheid al leerde. Het zijn leugens. Ik kan er ook niks aan doen, wil jullie niet beledigen, maar heb het zelf ondervonden en het is gewoon de waarheid.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 22:09:00 #90
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45927744
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 21:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De doctrine past perfect binnen het beeld van reincarnatie. Daarom zou je je af moeten vragen waar reincarnatie vandaan komt, wat het leert en waarom in de bijbel staat dat de slang de mens ditzelfde principe van onsterfelijkheid en goddelijkheid al leerde. Het zijn leugens. Ik kan er ook niks aan doen, wil jullie niet beledigen, maar heb het zelf ondervonden en het is gewoon de waarheid.
Beledigen zal moeilijk gaan hoor, het is je mening en jij gelooft het, doe je niks aan . Maar vooralsnog, zonder veel met paddo's gespeeld te hebben heb ik voor mijzelf meer 'bewijs' gevonden voor mijn versie dan voor de jouwe. Maar wat ik zeg, voor elk geloof is wel bewijs te vinden. Voor ieder wat wils zeg maar. .
Vrijheid
pi_45928400
Overigens bood het serpent in de bijbel de vrucht van kennis van goed en kwaad aan. Kennis van goed en kwaad is geen leugen. Als in jouw ogen die doctrine gelijk is erken je daarmee dat het gaat om kennis van goed en kwaad.

Dus waar zat nou de leugen?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_45928459
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 21:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat betreft het goddelijke dat mensen samen vormen met verschillende culturen kan ik het echter totaal niet mee eens zijn. De wereld is nog nooit zo verdorven geweest als nu.
Dat de wereld nu verdorven is maakt ons minder goddelijk? Als jij op een dag geen zin hebt om die ene zwerver op die ene straathoek twee euro te geven, maakt jou dat dan minder goddelijk?
quote:
Ik heb een verleden van veel paddo's eten. Dat bracht mij tot allerlei inzichten, ook reincarnatie, schepping, bewustzijn, het goddelijke in jezelf, het goddelijke willen bereiken met goede daden, denken dat je als Christus kan worden enzovoorts, klinkt jullie vast wel bekend in de oren. Toch gaven die inzichten geen antwoord op al mijn vragen, eerder verwarring, vooral toen ik er achter kwam dat er meer mensen zijn die deze inzichten en wereldbeelden hebben en in het geheim met rare zaakjes bezig zijn (zie topic over de NWO wat ik laatst gemaakt heb).
Ja dat vind ik zelf ook raar. Ik heb ook eerder gezien dat mensen met exact dezelfde inzichten zich daar heel raar bij gaan gedragen. Alsof ze nu de wereld MOETEN veranderen tegen iedereen z'n wil in. Zo overtuigd van het eigen gelijk dat anderen dat gelijk opgelegd moet worden. Vrij verontrustend om te zien.
quote:
Ik ben nu overtuigd christen omdat het de enige waarheid is en antwoorden geeft op alle levensvragen. Behalve waar God vandaan komt dan, maar dat doet er ook helemaal niet toe.

Het probleem is EGO. Als je gelooft dat je zelf goddelijk bent of kan worden heb je gewoon een ontzettend groot EGO.
Het ego draait om het 'ik'. Als je jezelf goddelijk acht, maar ieder ander ook, dan heeft dat niks met je ego te maken want jij bent dan niet de enige die goddelijk is. Sterker nog, als alles goddelijk is kan je je zelfs erg nietig gaan voelen tussen al dat goddelijke. Juist het tegenovergestelde van het ego.
quote:
Als je denkt dat je op eigen beoordeling goed en kwaad kan onderscheiden lijd je aan grootheidswaanzin, een groot EGO.
Niet als je beseft dat jouw 'goed' en 'kwaad' kunnen verschillen van die van iemand anders. Dan erken je dat iemand anders ook andere waarden kan hebben.
quote:
Als je denkt dat je naar hogere vormen kan stijgen door louter goed proberen te doen is dat EGO. Klinkt misschien gek, ik dacht dat paddo's en dat soort middelen, meditatie enz je ego oplossen (waardoor je zelfs in een trip de welbekende 1-met-alles ervaring kan ervaren, staat van euforie/boeddha/nirvana/goddelijkheid) maar het is een leugen. Het is een illusie, en een ontzettend vernuftige omdat je er heilig van overtuigd bent dat je de waarheid te pakken hebt en goed bezig bent. De doctrine past perfect binnen het beeld van reincarnatie. Daarom zou je je af moeten vragen waar reincarnatie vandaan komt, wat het leert en waarom in de bijbel staat dat de slang de mens ditzelfde principe van onsterfelijkheid en goddelijkheid al leerde. Het zijn leugens. Ik kan er ook niks aan doen, wil jullie niet beledigen, maar heb het zelf ondervonden en het is gewoon de waarheid.
Je verhaal geeft niet heel duidelijk weer hoe je tot het inzicht bent gekomen dat het allemaal leugens zijn. Misschien kan je meer vertellen over je ommezwaai en waardoor dat is gekomen? Niet om je aan te vallen hoor, maar ik vind het interessant hoe iemand zo van de ene kant helemaal de andere kant op gaat qua ideeën . Is toch vrij drastisch.
pi_45930931
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 22:09 schreef jogy het volgende:

[..]

Beledigen zal moeilijk gaan hoor, het is je mening en jij gelooft het, doe je niks aan . Maar vooralsnog, zonder veel met paddo's gespeeld te hebben heb ik voor mijzelf meer 'bewijs' gevonden voor mijn versie dan voor de jouwe. Maar wat ik zeg, voor elk geloof is wel bewijs te vinden. Voor ieder wat wils zeg maar. .
Dat bewijs is misschien niet zo betrouwbaar als je zou denken. Er kunnen altijd andere krachten aan het werk zijn, verder gebeuren er wel meer vreemde bovennatuurlijke dingen tegenwoordig. Zo heb je maitreya, de nieuwe gereincarneerde wereldleraar/nieuwe verlosser die alle problemen in de wereld op gaat lossen. Deze figuur channelt informatie door via ene Benjamin Creme en is de afgelopen decennia al een aantal keer werkelijk gemanifesteerd op de wereld en verrichtte daarbij helingen en andere dingen. Is bovennatuurlijk, gebeurt echt, zou iets heel goeds zijn maar is eigenlijk zo verrot als maar zijn kan.
pi_45930998
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 22:27 schreef nokwanda het volgende:
Overigens bood het serpent in de bijbel de vrucht van kennis van goed en kwaad aan. Kennis van goed en kwaad is geen leugen. Als in jouw ogen die doctrine gelijk is erken je daarmee dat het gaat om kennis van goed en kwaad.

Dus waar zat nou de leugen?
Er zijn 2 leugens. God zij dat adam en eva zeker dood zouden gaan als ze van die boom aten, de serpent zij dat ze NIET dood zouden gaat (1e leugen). Verder zouden ze als god worden (en dus het verschil tussen goed en kwaad weten). Het feit is dat je helemaal niet het verschil tussen goed en kwaad weet, dat beeld wordt gevormd door alles wat je meemaakt. Wil je werkelijk weten wat goed en kwaad is heb je een hogere almachtige bron nodig.
pi_45932631
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 22:29 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]
[quote]
Dat de wereld nu verdorven is maakt ons minder goddelijk? Als jij op een dag geen zin hebt om die ene zwerver op die ene straathoek twee euro te geven, maakt jou dat dan minder goddelijk?
Ik heb het niet over het geen geld geven aan een zwerver. Ik heb het over oorlog, uitbuiting, mensenhandel, pedofilie als toeristenuitje, politiek misleiders op globale schaal enz enz. Het is 1 grote puinhoop. Als wij mensen werkelijk zo goddelijk waren zou dat allemaal niet gebeuren.
quote:
Ja dat vind ik zelf ook raar. Ik heb ook eerder gezien dat mensen met exact dezelfde inzichten zich daar heel raar bij gaan gedragen. Alsof ze nu de wereld MOETEN veranderen tegen iedereen z'n wil in. Zo overtuigd van het eigen gelijk dat anderen dat gelijk opgelegd moet worden. Vrij verontrustend om te zien.
Daar heb je het dus weer, ze geloven dat ze goden zijn. Dat ze slimmer zijn dan de rest, verlicht zijn en daarom voor anderen wel kunnen bepalen hoe alles moet. Alles natuurlijk in wezen uit eigenbelang, al hebben ze dat soms misschien niet eens zelf door omdat ze ook misleid zijn (al weet de top van de pyramide heel goed waar ze mee bezig is). Verder interesseert het ze ook niet zoveel wat het gewone volk wil, daar kijken ze op neer alsof het slachtvee is.
quote:
Het ego draait om het 'ik'. Als je jezelf goddelijk acht, maar ieder ander ook, dan heeft dat niks met je ego te maken want jij bent dan niet de enige die goddelijk is. Sterker nog, als alles goddelijk is kan je je zelfs erg nietig gaan voelen tussen al dat goddelijke. Juist het tegenovergestelde van het ego.
Dat is dus die vernuftige misleiding. Het is moeilijk uit te leggen, maar er manifesteren gedachten in je die op zo'n ontzettend geniale manier iets lijken te zijn wat ze in werkelijkheid niet zijn. Het is ego op zijn best zonder dat je het zelf doorhebt. Je kan heilig geloven dat je de beste bedoelingen hebt maar waar je werkelijk mee bezig bent heb je vaak niet eens door. Raar maar waar, heb het zelf meegemaakt en begon het pas te doorzien nadat ik me bekeerd had en de Heilige Geest ontving.
quote:
Niet als je beseft dat jouw 'goed' en 'kwaad' kunnen verschillen van die van iemand anders. Dan erken je dat iemand anders ook andere waarden kan hebben.
Er zijn universele waarheden die niet aan subjectieve oordelen onderworpen kunnen worden.
quote:
Je verhaal geeft niet heel duidelijk weer hoe je tot het inzicht bent gekomen dat het allemaal leugens zijn. Misschien kan je meer vertellen over je ommezwaai en waardoor dat is gekomen? Niet om je aan te vallen hoor, maar ik vind het interessant hoe iemand zo van de ene kant helemaal de andere kant op gaat qua ideeën . Is toch vrij drastisch.
Nou eerst dus die paddo's, die kwamen op mijn pad toen t niet zo goed met me ging. Ze hielpen mij veel met inzichten krijgen, mn spirituele reis begon daar eigenlijk. Heel mijn gedachten en gedrag en hoe ik me voelde verbeterde, zat lekkerder in me vel, meer zelfvertrouwen enz. Ik werd als het ware verlicht zoals de gangbare term daarvoor is.
Ik filosofeerde vaak met een vriend van me die een beetje hetzelfde had meegemaakt en vroeg me af hoe het toch kon dat het zo'n puinhoop in de wereld was, waarom machtshebbers deden wat ze deden. Op een gegeven moment noemde hij de vrijmetselarij en toen ik daar wat over gelezen had ging er een wereld voor mij open. Vervolgens kwam 9/11 om de hoek kijken, de illuminati enz inclusief al die symbolen en doctrine. Dat bleek dus gewoon duivels van aard te zijn, hun eigen woorden. De laatste jaren ben ik daar intensief mee bezig geweest en tot mijn frustratie leek heel de wereld gewoon verdoemd te zijn, er moest iets gebeuren (en natuurlijk dacht ik dat ik dat op een of andere manier wel kon doen). Ook kwam ik tegen dat het vaticaan niet is wat het pretendeert te zijn en dat de profetien van de bijbel over de eindtijd wel ontzettend veel overeenkomsten hadden met de tijd waar wij nu in leven. Zodoende kwam ik bij een serie video's van walter veith die door slechts het quoten van de movers en shakers van de laatste paarhonderd jaar, de werkelijk ingewijden in occulte doctrines, politieke machthebbers, religieus leiders enz aan kon tonen hoe we nu eigenlijk regelrecht op een globale dictatuur met een sterke religieuze toon afstormen, wie degenen zijn die hierin de dikste vingers in de pap hebben, waar zij werkelijk in geloven (en dat bleek dus precies te zijn waar ik altijd in geloofde, onbewust had ik de doctrines van satan zelf ook) en dat dit allemaal precies zo in de profeties van de bijbel staat beschreven. Het klopt gewoon. Het is waar. Er was geen andere mogelijkheid en tot op heden ben ik nog niets tegengekomen wat het tegendeel kan bewijzen.
In eerste instantie dacht ik dat ik in een soort psychose was beland ofzo, de bijbel, God, dat kon toch niet waar zijn? Hoe kan alles van dit leven nu in een boek staan? Maar het IS zo. Het is fantastisch, alles is zo klaar als een klontje, ik ben werkelijk vrij zoals Jezus zelf zei. Ik kreeg er tranen van in mijn ogen. Al die jaren zoeken en nu eindelijk de ware antwoorden krijgen veroorzaakten mijn ommekeer. Er is geen andere waarheid.

Het topic was reincarnatie en reincarnatie is gewoon weer een misleiding van de duivel, hoe veel bewijs er ook lijkt te zijn je kan niet checken of het daarom wel waar is, het kan van boven ingefluisterd worden en je weet niet wat voor krachten dat zijn.
Het ego wat betreft het verschil tussen goed en kwaad kennen is ook dat je zo sterk in jezelf gelooft dat je geen hogere macht accepteert die jouw schepper is, van je houdt, voor jou weet wat het beste is en dat je die dus maar beter kan gehoorzamen en respect ervoor opbrengen in plaats van zelf maar wat aanklooien. Met name het toegeven dat je gezondigd hebt en om vergeving vragen is iets waar je ego ontzettend tegen protesteert.

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is. Vind het in ieder geval erg leuk dat er geinteresseerd op gereageerd wordt!

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 03-02-2007 00:35:02 ]
pi_45932804
efit foutje
pi_45940693
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:35 schreef jogy het volgende:
Omdat blijkt dat veel mensen hun eigen gedachtes hebben over dit fenomeen/deze fantasie ( doorhalen wat voor jou niet van toepassing is . ) of er gewoon even over willen nadenken en brainfarten heb ik dit topic maar even in het leven geroepen

Zodat Reïncarnatie-weigering een beetje schoon blijft dus .

Wat denk jij er van en waarom?

Game on. .

Oh, en probeer het wel lief te houden, je kan het wel met elkaar oneens zijn maar probeer diegene waar je het niet mee eens bent met respect te behandelen AUB. Dat houdt het topic leuk.
Eerst geloofde ik wel in reincarnatie; dat je misschien een ander mens werd, of n dier. Maar nu is dr in de tussentijd veel gebeurt en geloof er niet echt meer in. K heb geen idee wat er na de dood is, komen we vanzelf achter als het zover is.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 16:18:10 #98
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45944083
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat bewijs is misschien niet zo betrouwbaar als je zou denken. Er kunnen altijd andere krachten aan het werk zijn, verder gebeuren er wel meer vreemde bovennatuurlijke dingen tegenwoordig. Zo heb je maitreya, de nieuwe gereincarneerde wereldleraar/nieuwe verlosser die alle problemen in de wereld op gaat lossen. Deze figuur channelt informatie door via ene Benjamin Creme en is de afgelopen decennia al een aantal keer werkelijk gemanifesteerd op de wereld en verrichtte daarbij helingen en andere dingen. Is bovennatuurlijk, gebeurt echt, zou iets heel goeds zijn maar is eigenlijk zo verrot als maar zijn kan.
Ehm, ja. Het maakt mij eigenlijk weinig uit wat andere doen die zich voordoen als verlichte wezens, leuk voor hun. Ik ga enkel uit van mijn eigen gevoel op persoonlijke gebeurtenissen en daar bouw ik op verder. Ik lees wel veel erover maar neem niets klakkeloos over. Dat die ene Benjamin misschien wel een bedrieger/misleidde ziel is zal me een worst wezen eerlijk gezegd. Ik ken hem niet .

En het is zeker niet van levensbelang, deze overtuiging hoor. Mocht ik er per ongeluk helemaal naast zitten dan zit ik dat er toch? Ga ik niet vanuit natuurlijk maar je weet nooit.
Vrijheid
pi_45944801
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 16:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Ehm, ja. Het maakt mij eigenlijk weinig uit wat andere doen die zich voordoen als verlichte wezens, leuk voor hun. Ik ga enkel uit van mijn eigen gevoel op persoonlijke gebeurtenissen en daar bouw ik op verder. Ik lees wel veel erover maar neem niets klakkeloos over. Dat die ene Benjamin misschien wel een bedrieger/misleidde ziel is zal me een worst wezen eerlijk gezegd. Ik ken hem niet .

En het is zeker niet van levensbelang, deze overtuiging hoor. Mocht ik er per ongeluk helemaal naast zitten dan zit ik dat er toch? Ga ik niet vanuit natuurlijk maar je weet nooit.
Ik vind het wel van levensbelang, geloof graag in de juiste dingen. Als je in reincarnatie gelooft is maitreya automatisch jouw verlosser, de nieuwe buddha waar heel die community op zit te wachten. Ookal ben je je daar nu nog niet bewust van door gebrek aan informatie. Hier wat info over maitreya mocht je toch geinteresseerd zijn.

maitreya
Als je goed leest kun je zien over welke god er gesproken wordt. Op google kun je nog veel meer info vinden.

Dit is m in levende lijve toen hij zich 1 van de vele keren gemanifesteerd had op aarde en vervolgens weer verdween:

Misschien draaf ik nu een beetje door hoor, maar informatie kan nooit kwaad toch.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 20:48:01 #100
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45952573
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 16:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
. Als je in reincarnatie gelooft is maitreya automatisch jouw verlosser,
Ehm. Nee. De enige die dat uitmaakt ben ikzelf . Ik zei het een tijdje geleden ookal tegen iemand anders en het is nu wel weer van toepassing. Ik noem mijn 'religie' gewoon jogyisme met een aanhang van 1, mijzelf . Maakt het makkelijk.

Oh en ik heb ook geen verlosser nodig, aangezien ik niet vast zit .
Vrijheid
  zaterdag 3 februari 2007 @ 21:19:29 #101
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_45954027
Ik zie reïncarnatie wel zitten, enne als 't niet zo is kunnen ze er maar beter op hopen dat ik na mijn dood écht dood ben, want als ik dan ontdek dat dit leven mijn enige leven is gaan er klappen vallen
Het is niet eerlijk dat de een een l betrekkelijk zorgeloos uizenleventje heeft en de ander om de haverklap met een hoop narigheid word geconfronteerd !
Ikke is dus de * ander * en dat luizenleventje hoop ik nog eens te mogen ervaren
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_45956081
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:19 schreef deedeetee het volgende:
Ik zie reïncarnatie wel zitten, enne als 't niet zo is kunnen ze er maar beter op hopen dat ik na mijn dood écht dood ben, want als ik dan ontdek dat dit leven mijn enige leven is gaan er klappen vallen
Het is niet eerlijk dat de een een l betrekkelijk zorgeloos uizenleventje heeft en de ander om de haverklap met een hoop narigheid word geconfronteerd !
Ikke is dus de * ander * en dat luizenleventje hoop ik nog eens te mogen ervaren
Dan ga je lekker spoken.
Maar ik snap je volkomen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_45958814
Geen reïncarnatie voor mij. Want dat zou betekenen dat ik óf in mijn eerste leven bezig ben óf dat ik me niks kan herinneren van de vorige levens en wat heb je er dan aan? Als je het je niet kunt herinneren, is het niet gebeurd.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_45977384
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:19 schreef deedeetee het volgende:
Dat klinkt niet erg optimistisch.
pi_45977418
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:48 schreef jogy het volgende:

[..]

Ehm. Nee. De enige die dat uitmaakt ben ikzelf . Ik zei het een tijdje geleden ookal tegen iemand anders en het is nu wel weer van toepassing. Ik noem mijn 'religie' gewoon jogyisme met een aanhang van 1, mijzelf . Maakt het makkelijk.

Oh en ik heb ook geen verlosser nodig, aangezien ik niet vast zit .
ja dat had ik ook altijd, zo mijn eigen ideeen erover. maar uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer.
  zondag 4 februari 2007 @ 18:57:25 #106
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_45980513
quote:
Op zondag 4 februari 2007 17:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat klinkt niet erg optimistisch.
Hoe kom je daar nou bij ? Ik ben erg optimistisch en ga er van uit dat het leven na mijn dood alleen maar béter kan worden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_45980626
quote:
Op zondag 4 februari 2007 18:57 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij ? Ik ben erg optimistisch en ga er van uit dat het leven na mijn dood alleen maar béter kan worden.
oooh oke dan heb ik je verkeerd begrepen denk ik
  zondag 4 februari 2007 @ 19:19:14 #108
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45981407
quote:
Op zondag 4 februari 2007 17:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

ja dat had ik ook altijd, zo mijn eigen ideeen erover. maar uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer.
True enough. Maar waar het nou daadwerkelijk op neer komt kan niemand met zekerheid zeggen. De dingen waar ik in geloof worden voor mij persoonlijk ook bevestigd door de dingen om mij heen, dat maakt het voor mij waar. Niet de boeken die ik lees en de documentaires die ik kijk. Ik haal de info wel van meerdere plekken vandaan maar het is niet mijn hoofdbron van info. Dat ben ik zelf en wat ik meemaak. Ik hoop dat jij je geluk vindt op het pad dat je bewandeld. Maar religie kan mijn vragen bij lange na niet beantwoorden, en op deze manier krijg ik veel meer verklaringen over de grote dingen in het leven .
Vrijheid
pi_45981607
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:19 schreef jogy het volgende:

[..]

True enough. Maar waar het nou daadwerkelijk op neer komt kan niemand met zekerheid zeggen. De dingen waar ik in geloof worden voor mij persoonlijk ook bevestigd door de dingen om mij heen, dat maakt het voor mij waar. Niet de boeken die ik lees en de documentaires die ik kijk. Ik haal de info wel van meerdere plekken vandaan maar het is niet mijn hoofdbron van info. Dat ben ik zelf en wat ik meemaak. Ik hoop dat jij je geluk vindt op het pad dat je bewandeld. Maar religie kan mijn vragen bij lange na niet beantwoorden, en op deze manier krijg ik veel meer verklaringen over de grote dingen in het leven .
Oke wat jij wil. En ik heb mijn geluk al gevonden.
  zondag 4 februari 2007 @ 19:37:19 #110
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45982124
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Oke wat jij wil. En ik heb mijn geluk al gevonden.
Dat is het belangrijkst.
Vrijheid
pi_45986433
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:37 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat is het belangrijkst.
En daar ben ik het dan weer niet mee eens.
  zondag 4 februari 2007 @ 21:16:50 #112
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45987259
quote:
Op zondag 4 februari 2007 21:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En daar ben ik het dan weer niet mee eens.
Ok, vertel.
Vrijheid
pi_45988415
quote:
Op zondag 4 februari 2007 21:16 schreef jogy het volgende:

[..]

Ok, vertel.
Nou even een stom voorbeeld maar stel ik word gelukkig van mensen in elkaar slaan, is niet goed he. Of dat ik mensen leer dat ze zichzelf op moeten blazen omdat ze dan zogenaamd naar de hemel gaan ofzo.
  zondag 4 februari 2007 @ 21:43:14 #114
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45988737
quote:
Op zondag 4 februari 2007 21:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nou even een stom voorbeeld maar stel ik word gelukkig van mensen in elkaar slaan, is niet goed he. Of dat ik mensen leer dat ze zichzelf op moeten blazen omdat ze dan zogenaamd naar de hemel gaan ofzo.
Dat is ook een punt. Ik kan me niet voorstellen dat die mensen gelukkig zijn. Echt gelukkig vanuit hun ziel zeg maar. Dat zijn zeker misleidde mensen dat ze zo geworden zijn. Echter doet de mens het misleiden zelf en daar heeft het geen duivel bij nodig. Ik heb het dus echt over puur geluk, een kalme geest.
Vrijheid
  zondag 4 februari 2007 @ 21:55:24 #115
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45989430
grappig waar jullie het over hebben..min of meer over "normen en waarden".. m.a.w. wat is "goed" of "fout" in reincarnatiegedrag? Het is heel simpel..er zijn bepaalde "regels" waar je aan zou moeten houden. Mocht jij deze regels willen breken..dan doe je dat..als dat past bij jou grens verleggen..wees echter bereid om te incaseren en de gevolgen te "ervaren".. zo kan ik me voorstellen dat het willekeurig neer-meppen van een persoon niet bijdraagt aan iets "positiefs", je vervolgens ook opgepakt zult worden en je keuze zal of door jou, of door een ander "rechtgetrokken" worden of je het nu leuk vindt of niet.. het is niet "goed" om iets "slechts" te doen..daar is de wereld niet op-gebouwd..en mag hij zich anders voordoen dan is dat slechts een illusie..ik probeer "de goedheid" bij mezelf te houden..ongeacht wat ik zie of hoor. "Leugens" er zijn er vele.."geheimen" ook..ieder zijn ding..als je alles op je af-krijgt is het ook geen pretje..maar het maakt je sterker op de weg..dat is mijn doel..versteviging van de situatie..doorbreken van alles dmv creativiteit..nadenken..investeren..! en dat gaat heel erg diep met als hoofddoel positiviteit op allerlei tereinen te laten juichen!!
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
pi_45989564
quote:
Op zondag 4 februari 2007 21:43 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat is ook een punt. Ik kan me niet voorstellen dat die mensen gelukkig zijn. Echt gelukkig vanuit hun ziel zeg maar. Dat zijn zeker misleidde mensen dat ze zo geworden zijn. Echter doet de mens het misleiden zelf en daar heeft het geen duivel bij nodig. Ik heb het dus echt over puur geluk, een kalme geest.
Ah, die serene vorm van geluk. Ik herken echt alles wat jij zegt, dacht er precies hetzelfde over.
Maar de vraag is of je wel werkelijk zo'n kalme geest hebt, of eigenlijk heel veel vragen en onzekerheden, als je heel eerlijk tegen jezelf bent.
pi_45989778
quote:
Op zondag 4 februari 2007 21:55 schreef Normalneo het volgende:
grappig waar jullie het over hebben..min of meer over "normen en waarden".. m.a.w. wat is "goed" of "fout" in reincarnatiegedrag? Het is heel simpel..er zijn bepaalde "regels" waar je aan zou moeten houden. Mocht jij deze regels willen breken..dan doe je dat..als dat past bij jou grens verleggen..wees echter bereid om te incaseren en de gevolgen te "ervaren".. zo kan ik me voorstellen dat het willekeurig neer-meppen van een persoon niet bijdraagt aan iets "positiefs", je vervolgens ook opgepakt zult worden en je keuze zal of door jou, of door een ander "rechtgetrokken" worden of je het nu leuk vindt of niet.. het is niet "goed" om iets "slechts" te doen..daar is de wereld niet op-gebouwd..en mag hij zich anders voordoen dan is dat slechts een illusie..ik probeer "de goedheid" bij mezelf te houden..ongeacht wat ik zie of hoor. "Leugens" er zijn er vele.."geheimen" ook..ieder zijn ding..als je alles op je af-krijgt is het ook geen pretje..maar het maakt je sterker op de weg..dat is mijn doel..versteviging van de situatie..doorbreken van alles dmv creativiteit..nadenken..investeren..! en dat gaat heel erg diep met als hoofddoel positiviteit op allerlei tereinen te laten juichen!!
En wat doe je met alles wat je niet goed doet?
  zondag 4 februari 2007 @ 22:03:56 #118
242 Pinball
Electric Monk
pi_45989903
quote:
Op zondag 4 februari 2007 21:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar de vraag is of je wel werkelijk zo'n kalme geest hebt, of eigenlijk heel veel vragen en onzekerheden, als je heel eerlijk tegen jezelf bent.
Misschien is de kunst wel om ondanks al je vragen en onzekerheden toch kalm en gelukkig te zijn.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  zondag 4 februari 2007 @ 22:05:54 #119
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45990010
at Ali

dat absorbeer/vergeet je.. "niet-goed" tussen haakjes..want zo kan het "niet-goed" zijn als ik 51 rijd..terwijl ik 50 mag..ik kan daar dagen van wakker liggen, maar what is the point..feit is dat jij je niet fokking gek hoeft te laten maken door de maatschappij en dat je door-moet met allerlei zaken..je niet tegen-gehouden zal "moeten" voelen in je leven! Stappen verder gaan..zaken ondernemen..dingen die je wilt doen..plannen maken..niet langer blijven "hangen"

hoewel stilstand geen stilstand is..vind ik het persoonlijk heel leuk en wat ik ook al aangaf om positiviteit hoogtij te laten vieren..!
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
  zondag 4 februari 2007 @ 22:05:58 #120
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45990013
quote:
Op zondag 4 februari 2007 21:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ah, die serene vorm van geluk. Ik herken echt alles wat jij zegt, dacht er precies hetzelfde over.
Als ik echt heel eerlijk ben heb ik die van mij nu echt gevonden, voor mij klopt het allemaal net zo goed als de jouwe voor jou klopt. .
Vrijheid
pi_45990224
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:03 schreef Pinball het volgende:

[..]

Misschien is de kunst wel om ondanks al je vragen en onzekerheden toch kalm en gelukkig te zijn.
Er is denk ik niet zoiets als een universele 'kunst om gelukkig te zijn'.
  zondag 4 februari 2007 @ 22:10:40 #122
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45990256
die kunst is er allang
  zondag 4 februari 2007 @ 22:15:00 #123
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45990449
ff een vraagje tussendoor..is het voornamelijk het boedhisme wat het reincarnatie-gebeuren benadrukt in de stroming? of zijn er ook andere stromingen?
pi_45990518
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:05 schreef Normalneo het volgende:
at Ali

dat absorbeer/vergeet je.. "niet-goed" tussen haakjes..want zo kan het "niet-goed" zijn als ik 51 rijd..terwijl ik 50 mag..ik kan daar dagen van wakker liggen, maar what is the point..feit is dat jij je niet fokking gek hoeft te laten maken door de maatschappij en dat je door-moet met allerlei zaken..je niet tegen-gehouden zal "moeten" voelen in je leven! Stappen verder gaan..zaken ondernemen..dingen die je wilt doen..plannen maken..niet langer blijven "hangen"

hoewel stilstand geen stilstand is..vind ik het persoonlijk heel leuk en wat ik ook al aangaf om positiviteit hoogtij te laten vieren..!
Oke.
En wat zijn de regels waar je je aan moet houden? Die je dus noemde in je vorige post.
  zondag 4 februari 2007 @ 22:17:10 #125
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45990556
@ ali
die maak jezelf..

escalaties zullen voorkomen..dat zeker..op je bek zul je gaan..van hier tot gunter..maar leren zal je..en dan pas je ofwel je regels aan..jezelf aan..en je gedachtes over sommige regels..dat soort zaken..maar ik ga jou niet vertellen dat bepaalde basisregels hoog in het vaandel staan..dat weet jij ook wel mag ik aannemen..
  zondag 4 februari 2007 @ 22:17:15 #126
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45990561
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:15 schreef Normalneo het volgende:
ff een vraagje tussendoor..is het voornamelijk het boedhisme wat het reincarnatie-gebeuren benadrukt in de stroming? of zijn er ook andere stromingen?
Volgens mij doet India er ook aan als onderdeel van hun religie .
Vrijheid
pi_45990569
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:15 schreef Normalneo het volgende:
hindoeisme heel sterk, taoisme, satanisme, kaballisme, verder weet ik niet
pi_45990679
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:17 schreef Normalneo het volgende:
@ ali
die maak jezelf..
En hoe weet je of jouw regels juist zijn?
  zondag 4 februari 2007 @ 22:20:15 #129
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45990719
is dit een overhoring?
pi_45990796
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:20 schreef Normalneo het volgende:
is dit een overhoring?
hehe nee maar denk er eens over na
  zondag 4 februari 2007 @ 22:24:21 #131
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45990935
had ik allang gedaan..ik wil graag weten wat je punt hierin is..?? en zowiezo waarvoor je eerst iets totaal anders schreef?

mijn antwoord is al bij me..
  zondag 4 februari 2007 @ 22:25:12 #132
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45990967
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

a precies
haha je illustreert precies wat ik hier heb uit proberen te leggen, je denkt dat je zelf god bent. Hoe weet je dat het klopt?
Volgens mij denk je nu dat mensen die dat geloven meteen denken dat ze de volledigheid van god zijn, maar dat is dus ook weer niet het geval. we zijn maar een miniscuul splintertje ervan maar er is wel een connectie met de rest van die energie wat je net zo goed 'god' kan noemen.

Dus je connectie met 'god' zit in jezelf en is niet één bewustzijn het is al het bewustzijn in het universum bij elkaar. Tenminste, zo zie ik het. En hoe beter je erop let en de 'kunstjes' ontdenkt hoe leuker het is. Want je kan er gewoon mee spelen en je bemerkt een positieve reactie. Klinkt vreemd maar is echt heerlijk.

[edit: ontdenkt . Ik wilde het verbeteren maar het is wel een leuk woord eigenlijk . ]
Vrijheid
  zondag 4 februari 2007 @ 22:25:52 #133
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45991000
damn right!
  zondag 4 februari 2007 @ 22:27:08 #134
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45991082
om even antwoord te geven op jouw vraag ali..

regels weerleg je..je kijkt wat er-op-je afkomt..daar reageer je op dmv communicatie in allerlei vormen en signalen..en vervolgens kaats je..ik in dit geval de bal terug..(mocht ik dat nodig achtten)

en daarbij houd ik goed/slecht in het midden
  zondag 4 februari 2007 @ 22:42:06 #135
167723 sanni
Acima de seu
pi_45991798
Ik geloof niet in reincarnatie. Wel in goede karma!
  zondag 4 februari 2007 @ 22:43:11 #136
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45991842
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:42 schreef sanni het volgende:
Ik geloof niet in reincarnatie. Wel in goede karma!
Wat is dan het nut van karma eigenlijk? .
Vrijheid
  zondag 4 februari 2007 @ 22:44:51 #137
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45991924
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:42 schreef sanni het volgende:
..
superavatar..als je die zelf gemaakt hebt

zoniet

--offtupic
pi_45992508
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:25 schreef jogy het volgende:

[..]

Volgens mij denk je nu dat mensen die dat geloven meteen denken dat ze de volledigheid van god zijn, maar dat is dus ook weer niet het geval. we zijn maar een miniscuul splintertje ervan maar er is wel een connectie met de rest van die energie wat je net zo goed 'god' kan noemen.

Dus je connectie met 'god' zit in jezelf en is niet één bewustzijn het is al het bewustzijn in het universum bij elkaar. Tenminste, zo zie ik het. En hoe beter je erop let en de 'kunstjes' ontdenkt hoe leuker het is. Want je kan er gewoon mee spelen en je bemerkt een positieve reactie. Klinkt vreemd maar is echt heerlijk.
Ik weet hoe het werkt, geloofde in precies hetzelfde. Maar je moet weten waar dit geloof vandaan komt en hoe het gepraktiseerd werd. Als je in 'god is alles' of 'alle bewustzijn is god' (maakt allemaal geen verschil) gelooft ben je in wezen een pantheist, een natuurgodsdienstige. Natuurgodsdienst draait om de voortplanting, dat is het goddelijke van de mens, de mogelijkheid tot voortplanting = de mogelijkheid tot creatie = goddelijk. De oude vruchtbaarheidscultussen waar wij bv pasen en kerstmis vandaan hebben geloven hierin (vandaar de eieren bij pasen en de kerstbomen met ballen (eieren) erin). In hindoeisme zul je veel sextempels vinden. In Egypte werd de obelisk als symbool gebruikt, dit is een voorstelling van de penis (nu weet je gelijk als je ergens een obelisk tegenkomt wat de mensen waar hij voor bedoeld is werkelijk aanhangen). De geslachtsdelen van mannen en vrouwen worden op allerlei manieren gesymboliseerd. Ook waren kinderoffers heel normaal. In wezen is dit een materialistische en hedonistische godsdienst die uiteindelijk tot perversiteiten zal leiden en andere slechte dingen. Ik klink nu nogal moraal-ridder achtig maar het is zo. Al zul je daar nu niet veel van merken omdat je niet diep in dat wereldje duikt. Als je dat wel doet kom je uiteindelijk terecht bij dingen als pedofilie met kleine jongetjes. De basis van dit alles komt rechtstreeks van satan die in al deze godsdiensten vereerd wordt als de zonnegod.

Dit is heel beknopt en onvolledig samengevat waar het hele principe van 'alles is god' vandaan komt. In eerste instantie lijkt het goed, puur, waarheid, echt, enz maar het is bedrog. Ik kan er ook niks aan doen.
  maandag 5 februari 2007 @ 05:51:13 #139
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45998015
Bedrog, leugens, goed, puur, waarheid? Je smijt hier met aardig wat termen. Satan wordt niet in alle godsdiensten vereerd als zonnegod..zo heeft het egyptische geloof Ra als zonnegod..en Seth als satan..die Osiris en zijn zus dmv leugens en bedrog "aanviel". Trouwens nu kom ik bij mijn volgende punt..what makes u so sure dat de geschiedenis zich zou herhalen? Je zegt in het begin ik geloofde in precies hetzelfde..niet om op de man af te spelen..waarom heb je je "geloof" verloren..? k je ziet dingen gebeuren..je ziet dat priesters in kerken bv. zonden afnemen en kinderen misbruiken..maar er is ook een hele hoop goeds..en door jezelf erbij neer te leggen..neem jij maar aan van "het is zo als het is" terwijl dat niet zo is. Heel veel mensen of ze nu goed/fout zijn..dat laten we even in het midden proberen zichzelf te veranderen..

en het is niet zo simpel van dat is gebeurt dus het gebeurt nu nog een keer.
  maandag 5 februari 2007 @ 07:27:00 #140
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45998234
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik weet hoe het werkt, geloofde in precies hetzelfde. Maar je moet weten waar dit geloof vandaan komt en hoe het gepraktiseerd werd. Als je in 'god is alles' of 'alle bewustzijn is god' (maakt allemaal geen verschil) gelooft ben je in wezen een pantheist, een natuurgodsdienstige. Natuurgodsdienst draait om de voortplanting, dat is het goddelijke van de mens, de mogelijkheid tot voortplanting = de mogelijkheid tot creatie = goddelijk. De oude vruchtbaarheidscultussen waar wij bv pasen en kerstmis vandaan hebben geloven hierin (vandaar de eieren bij pasen en de kerstbomen met ballen (eieren) erin). In hindoeisme zul je veel sextempels vinden. In Egypte werd de obelisk als symbool gebruikt, dit is een voorstelling van de penis (nu weet je gelijk als je ergens een obelisk tegenkomt wat de mensen waar hij voor bedoeld is werkelijk aanhangen). De geslachtsdelen van mannen en vrouwen worden op allerlei manieren gesymboliseerd. Ook waren kinderoffers heel normaal. In wezen is dit een materialistische en hedonistische godsdienst die uiteindelijk tot perversiteiten zal leiden en andere slechte dingen. Ik klink nu nogal moraal-ridder achtig maar het is zo. Al zul je daar nu niet veel van merken omdat je niet diep in dat wereldje duikt. Als je dat wel doet kom je uiteindelijk terecht bij dingen als pedofilie met kleine jongetjes. De basis van dit alles komt rechtstreeks van satan die in al deze godsdiensten vereerd wordt als de zonnegod.

Dit is heel beknopt en onvolledig samengevat waar het hele principe van 'alles is god' vandaan komt. In eerste instantie lijkt het goed, puur, waarheid, echt, enz maar het is bedrog. Ik kan er ook niks aan doen.
Sorrie, ik kan even niets anders verzinnen dan: !!

Maar nu even serieus. Het wilt er bij jou niet in dat er in deze stroming niemand vereerd wordt, dat er geen geestelijk leider gevolgd wordt, dat er niets gedaan wordt waar je in den beginne niet achter staat want niemand heeft die macht over jou. Dus alles wat eventueel gedaan zou worden in naam van deze liefde voor alles ( om het even zoetsappig op tafel te gooien) komt enkel en alleen uit degene die het doet. pedofilie met kleine jongetjes bijvoorbeeld past in geen manier in het beeld wat ik heb van hetgeen wat ik nu aanhang, doe even normaal zeg. Ik weet niet welke religie jij vroeger hebt gevolgd maar wat dat betreft heb je een goede keuze gemaakt om iets anders te vinden. Wat ik echter eerder denk is dat wat jij 'hetzelfde' noemt uiteindelijk iets heel anders is. Dat kan niet anders want hetgene waar ik van overtuigd bent is geen religie, verwacht geen mensenoffers, is niet tegen sex ( halleluja ) maar laat het helemaal aan jou over en heeft al helemaal geen enkele behoefte aan pedofilie.

Wat ik wel herken aan wat jij nu doet, is het feit dat jouw religie leunt op angst en smerigheid om mensen te lokken. Nu bedoel ik niet te zeggen dat jij dat persoonlijk bewust doet maar het is wel een basistruck van gevestigde religies.

Hetgeen waar ik achter sta is dus geen religie want het heeft geen doctrine, geen kerk, geen heilig boek met alle waarheid, geen rituelen of wat dan ook.

[ Bericht 2% gewijzigd door jogy op 05-02-2007 07:34:05 ]
Vrijheid
pi_45999745
Ja daar geloof ik in. Ik weet een aantal vorige levens.
Net als mijn ouders trouwens.

Mijn vader wist de weg, de 1e keer dat hij in Londen kwam. Hij wist van het centrum waar alles was en waar dingen vroeger gestaan hadden die tijdens de 1e wereldoorlog verwoest waren.
En nee hij had niet de plattegrond uit zn hoofd geleerd ofzo .

Mijn moeder is blind maar kan dingen in detail omschrijven die ze nog nooit gezien heeft.

En ja zelf heb ik het dus ook.

Ik denk dat elk leven een les bevat. Lessen kunnen ook mislukken en dan moet je dus een bepaalde les over doen.
pi_46005009
quote:
Op maandag 5 februari 2007 07:27 schreef jogy het volgende:

[..]

Sorrie, ik kan even niets anders verzinnen dan: !!

Maar nu even serieus. Het wilt er bij jou niet in dat er in deze stroming niemand vereerd wordt, dat er geen geestelijk leider gevolgd wordt, dat er niets gedaan wordt waar je in den beginne niet achter staat want niemand heeft die macht over jou. Dus alles wat eventueel gedaan zou worden in naam van deze liefde voor alles ( om het even zoetsappig op tafel te gooien) komt enkel en alleen uit degene die het doet. pedofilie met kleine jongetjes bijvoorbeeld past in geen manier in het beeld wat ik heb van hetgeen wat ik nu aanhang, doe even normaal zeg. Ik weet niet welke religie jij vroeger hebt gevolgd maar wat dat betreft heb je een goede keuze gemaakt om iets anders te vinden. Wat ik echter eerder denk is dat wat jij 'hetzelfde' noemt uiteindelijk iets heel anders is. Dat kan niet anders want hetgene waar ik van overtuigd bent is geen religie, verwacht geen mensenoffers, is niet tegen sex ( halleluja ) maar laat het helemaal aan jou over en heeft al helemaal geen enkele behoefte aan pedofilie.

Wat ik wel herken aan wat jij nu doet, is het feit dat jouw religie leunt op angst en smerigheid om mensen te lokken. Nu bedoel ik niet te zeggen dat jij dat persoonlijk bewust doet maar het is wel een basistruck van gevestigde religies.

Hetgeen waar ik achter sta is dus geen religie want het heeft geen doctrine, geen kerk, geen heilig boek met alle waarheid, geen rituelen of wat dan ook.
Ja gast ik kan er ook niks aan doen. Het is ook erg extreem maar als je maar diep genoeg gaat kom je bij dat soort dingen terecht. De gemiddelde mens niet maar ik wil alleen maar illustreren wat het geheel inhoudt.. Ik aanbidde ook niemand maar onbewust ben je wel bezig op een manier waarmee je de god die dit alles verzonnen heeft vereert. Ik wil je echt niet bang maken, verre van dat, alleen maar info. Maar goed je wil er duidelijk niet aan dan houdt het op.
  maandag 5 februari 2007 @ 13:38:44 #143
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46005283
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja gast ik kan er ook niks aan doen. Het is ook erg extreem maar als je maar diep genoeg gaat kom je bij dat soort dingen terecht. De gemiddelde mens niet maar ik wil alleen maar illustreren wat het geheel inhoudt.. Ik aanbidde ook niemand maar onbewust ben je wel bezig op een manier waarmee je de god die dit alles verzonnen heeft vereert. Ik wil je echt niet bang maken, verre van dat, alleen maar info. Maar goed je wil er duidelijk niet aan dan houdt het op.
Min vorige post was dan ook niet persoonlijk bedoelt en inderdaad, in mijn oren klinkt het als onzin. Dit wilt natuurlijk weer niet zeggen dat het daadwerkelijk onzin is. Zo voelt het gewoon aan, bij mij. Maar als je diep genoeg in de religies graaft kom je ook geperverteerde delen tegen hoor. Elke stroming/religie/groep mensen in het algemeen heeft zijn rotte appels in de mand maar daar kan je de groep niet op afrekenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 05-02-2007 13:49:28 ]
Vrijheid
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 februari 2007 @ 14:33:59 #144
862 Arcee
Look closer
pi_46006996
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 11:57 schreef jogy het volgende:
Deepak Chopra: Life after death - the burden of proof Voor als je oprecht geïnteresseerd bent.
Ik vind het wel een duur boek, maar ik ga 'm wel kopen denk ik. Je leeft tenslotte maar 1 keer.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 5 februari 2007 @ 14:36:48 #145
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46007083
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:33 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik vind het wel een duur boek, maar ik ga 'm wel kopen denk ik. Je leeft tenslotte maar 1 keer.
Ehm. Daar is de mensheid nog niet helemaal over uit meen ik. Maar goeie zaak dat je het gaat lezen, het is het waard! Laat even weten wat je er van vindt als je hem uit hebt, mijn topic is langzaam aan het uitmergelen .
Vrijheid
  maandag 5 februari 2007 @ 15:20:32 #146
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_46008454
jogy ik sluit me volledig bij jou aan..bij die post van 7:27..
pi_46008566
Ik geloof er niet in, en zie eerlijk gezegd ook niet in hoe het mogelijk zou zijn.
  maandag 5 februari 2007 @ 15:25:27 #148
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46008632
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:20 schreef Normalneo het volgende:
jogy ik sluit me volledig bij jou aan..bij die post van 7:27..
Ik heb weleens heldere momenten .
Vrijheid
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 februari 2007 @ 16:47:35 #149
862 Arcee
Look closer
pi_46011391
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:25 schreef jogy het volgende:
Ik heb weleens heldere momenten .
Ook toen je serieus op mijn post in ging?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 5 februari 2007 @ 17:34:02 #150
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46013080
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:47 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ook toen je serieus op mijn post in ging?
Wat wil je nou zeggen, dat je het boek niet koopt?
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')