abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 januari 2007 @ 10:22:52 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45782977
Iemand dit boek al gelezen? Wat vind je ervan? Oh, en als je het nog niet hebt gelezen, hoe denk jij erover?


Ik ben nu bijna klaar en vond het een heerlijk boek, deel één van het boek gaat over de persoonlijke ervaringen en dergelijke van mensen en ik zit nu in deel twee ( het burden of proof gedeelte ) en daar legt hij bepaalde dingen uit waarom het universum eigenlijk wel bewust moet zijn. Ik ben al partijdig maar het komt op mij wel geloofwaardig over.

Iemand anders nog een mening over het boek nadat hij/zij deze heeft gelezen?


Nog wat spul over het boek:
Klik
quote:
Deepak Chopra turns to the most profound mystery confronting humankind: What happens after we die? By marrying science and wisdom, Chopra builds his case for afterlife, in which one's most essential self uses the end of life to "pass over" into the next lifetime.
quote:
What happens to us when we die?
Deepak Chopra, shines daring new light on this question in his latest book LIFE AFTER DEATH: The Burden of Proof (Harmony Books; October 17, 2005). Cutting through fear, skepticism, belief, and superstition, his conclusions are sure to startle skeptics and believers alike. Using his unique knowledge of cutting-edge physics and the world's great wisdom traditions




Chopra will transform the way you think about life's greatest mystery.
He begins by immersing the reader in the lore of the India of his childhood, explaining how the afterlife can be seen as open-ended and fluid, like life itself. Weaving his narrative around the haunting tale of Savitri, a humble woodcutter's wife in ancient India who came home to find Lord Yama, the god of death, sitting before her house, and her desperate struggle to vanquish him, Chopra entices the reader into a world where heroes battle darkness in order to emerge into the light.

He then takes us far beyond the Christian story of heaven and hell, showing why the only conception of death that makes sense must allow the freedom to experience everything. Life After Death aims to give everyone a chance for freedom, here and in every world to come. "Whatever it is that occurs at death," he writes, "I believe it deserves to be called a miracle. The miracle, ironically, is that we don't die."

Fascinatingly, Chopra finds some of his most profound answers by looking to the anomalies physicists are trying to explain, and explores how the rishis, the ancient sages of Vedanta, dealt with the very same dilemmas. Marrying science and wisdom, Chopra builds his case for an afterlife that merges seamlessly with material life: “The idea that I have a fixed body locked in space and time is a mirage.”

Faith takes a back seat to rational proof in the book. In fact, Chopra says, the afterlife is a field where science is quickly advancing over worn-out religious beliefs. The assumption that no knowledge can be gained about 'the other side' is being disproved on many fronts.


• At the University of Virginia an ongoing program has located over 2,500 children who remember past lives, including details about former lifetimes that can be factually verified.
• Information theory is having an influence on cutting-edge physics. It theorizes that like matter and energy, information cannot be destroyed. In other words, survival of the soul may be a matter of conserving information.
• Also in physics, quantum field theory has led to experiments (at Princeton among other places) where ordinary people can change reality through intention alone--they can make a computer generate numbers, for example, in a certain pattern. This goes a long way to showing that the mind isn't confined to the brain.
• Cross-cultural studies are showing that societies as diverse as Tibet and modern America display exactly the same near-death phenomena.


Chopra has waited twenty years to write LIFE AFTER DEATH: The Burden of Proof, the first major book on the afterlife in decades. Inspiring, brilliant, and ultimately encouraging, his insights will change the minds of countless people who have pondered the mystery that lies on 'the other side.' It also contains a great gift: an antidote to our fears, so we can see clearly the full majesty of the infinite arc of birth, death and the life beyond.
Bron

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 09-02-2007 09:28:32 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 29 januari 2007 @ 13:16:25 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45787501
http://www.huffingtonpost(...)erlife-_b_37776.html Een leuke discussie met Micheal Schermer. Iemand die het niet helemaal eens is met Deepak's ideetjes.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 30 januari 2007 @ 08:12:23 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45815389
Ik heb het boek nu helemaal uit en als je nieuwsgierig bent naar een eventueel hiernamaals maar je hebt geen zin in zweefteverij en andere ongein dan raad ik je dit boek van harte aan. Aan het einde van het boek geeft hij een reut referenties van boeken maar ook van websites waar hij zijn infor vandaan haalt. Hij neemt eigenlijk van alles mee in zijn boek. Van BDE ( bijna dood ervaringen ) waarbij er tijdens de ervaring geen hersenactiviteit is gemeten. tot telepathie bij honden ( kwispelen zodra het baasje aan uitlaten denkt ) en katten ( die zijn op de dag dat ze naar de dierenarts moeten de hele dag pleite, één arts ( van de 65 ondervraagde ) doet geen katten meer omdat ze te vaak weg zijn en de overige 64 ondervraagde gaven allen aan dat het zeer regelmatig voorkomt dat katten pleiterik zijn als ze een afspraak hebben ).
Naja, niet alleen dat natuurlijk. Los van elkaar gezien heeft het weinig met elkaar te maken ( ) maar als je het hele boek leest dan kan je zomaar gaan bedenken dat hij best eens gelijk zou kunnen hebbben.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 30 januari 2007 @ 08:13:55 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45815402
Dit gaat een monoloog worden, ik voel het gewoon.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 2 februari 2007 @ 08:34:39 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45907817
http://www.healthsystem.virginia.edu/internet/personalitystudies/ Over dit onderzoek wordt ook gesproken in het boek. Blijkt dat er al 2500 kinderen in het bestand staan die beweren dat ze eerder hebben geleeft. Betere uitleg over het onderzoek te vinden op de site zelf.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_45907861
Ik heb meerdere boeken van deze man gelezen, zal deze ook eens in huis halen.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_46130686
Even een schopje op verzoek
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_46132615
Laat hem maar eens na zijn dood bewijzen dat er leven is na de dood. Is nog nooit iemand gelukt. Zelfs Houdini niet:
quote:
The Houdini Factor

Harry Houdini (the famous magician) spent years trying to communicate with his mother, Cecilia Weiss, who passed over in 1913. So much time in fact that he eventually became a psychic debunker exposing the fraudulent spiritualists who preyed upon grieving families. He NEVER successfully achieved his goal of communicating with the "other side."

Prior to his untimely death in 1926, Houdini made a secret pact with Bess, his wife of thirty-two years. They made a ten word code which only each of them knew. Each would try their best to communicate with the other once they passed over. The correct code would act as proof that it was really them coming through from the other side. For ten (10) years Mrs. Houdini offered a $10,000 reward for anyone, psychic or layman, who could communicate with Harry. She visited psychics from around the world in an attempt to communicate with him. Not a single psychic could produce the secret code, although almost all of them claimed to have communicated with Houdini himself on the other side. In her last séance in 1936, she tried one final time to reach Harry. After this final failure, Bess made this little speech, "I do not think that Harry will come back to me, or anyone. I think the dead don't speak. I now regretfully turn out the light. This is the end, Harry, good night!" She then blew out the candle that she had lit after his death and that had been buring for him for ten years. In 1937, Mrs. Houdini, sent out a final letter to the media, the general public and to those psychics who participated saying, "Since the failure of the ten year test, it is my opinion that all concerned have struck a mighty worldwide blow at superstition."

By the way, Houdini's ten word secret code was: "Rosabelle - Answer - Tell - Pray, Answer - Look - Tell - Answer, Answer - Tell." It was based upon an old Vaudeville mindreading routine. "Rosabelle" was the name of the song Bess was singing when the two first met. The other words correspond to a secret spelling code used to pass information between a magician and his assistant during a mind reading act. Each word or word pairs equals a letter. The word "Answer" stood for the letter "B", for example. "Answer, Answer" stood for the letter "V". With this unique code within a code, Houdini's secret spelled out the word, "BELIEVE."
bron
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 11:08:55 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46133234
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:48 schreef onemangang het volgende:
Laat hem maar eens na zijn dood bewijzen dat er leven is na de dood. Is nog nooit iemand gelukt. Zelfs Houdini niet:
[..]

bron
In het boek staat ook een stuk over Kinderen in India die terug gaan naar hun vorige gezin met info die echt alleen maar binnen de familie bekent is. houdini is het gewoon niet gelukt maar dat wilt niet zeggen dat het niet mogelijk is. Ik kan geen wereldrecord 500 meter schoolslag vestigen maar dat ook betekent niet dat het onmogelijk is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_46135177
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:08 schreef jogy het volgende:

[..]

In het boek staat ook een stuk over Kinderen in India die terug gaan naar hun vorige gezin met info die echt alleen maar binnen de familie bekent is. houdini is het gewoon niet gelukt maar dat wilt niet zeggen dat het niet mogelijk is. Ik kan geen wereldrecord 500 meter schoolslag vestigen maar dat ook betekent niet dat het onmogelijk is.
Hoeveel van die kinderen praten Hindi drect na hun geboorte? nul. En het is ook nog nooit gebeurt ook. Het is nog nooit voorgekomen dat er een kind werd geboren die bij de geboorte dezelfde kennis had als een persoon die stierf. De kennis is altijd nul bij de geboorte. Alleen al dat feit zou genoeg moeten zeggen, maar nee, sommige mensen koesteren zich nou eenmaal liever in de gedachte van een leven na het leven dan de waarheid onder ogen te zien. En gaan zodoende bevooroordeeld, overtuigd van hun gelijk, op zoek naar zaken die deze wens (meer is het niet) ondersteunen. En negeren daarbij de overweldigende hoeveelheid tegenbewijzen van hun gelijk.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:32:03 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46135545
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:20 schreef onemangang het volgende:

[..]

Hoeveel van die kinderen praten Hindi drect na hun geboorte? nul. En het is ook nog nooit gebeurt ook. Het is nog nooit voorgekomen dat er een kind werd geboren die bij de geboorte dezelfde kennis had als een persoon die stierf. De kennis is altijd nul bij de geboorte. Alleen al dat feit zou genoeg moeten zeggen, maar nee, sommige mensen koesteren zich nou eenmaal liever in de gedachte van een leven na het leven dan de waarheid onder ogen te zien. En gaan zodoende bevooroordeeld, overtuigd van hun gelijk, op zoek naar zaken die deze wens (meer is het niet) ondersteunen. En negeren daarbij de overweldigende hoeveelheid tegenbewijzen van hun gelijk.
Mwoah, eerst moet de besturing van het lichaam nog even geleerd worden, botten moeten groeien, organen moeten zich af-ontwikkelen en weetikhetwatnogmeer. Maar jij bent er niet van overtuigd dus, dat is ook goed hoor, zoveel mensen zoveel meningen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:34:37 #12
8369 speknek
Another day another slay
pi_46135609
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:08 schreef jogy het volgende:
In het boek staat ook een stuk over Kinderen in India die terug gaan naar hun vorige gezin met info die echt alleen maar binnen de familie bekent is.
India is een van de meest bijgelovige landen ter wereld. Op elke duizend inwoners heb je wel een of andere godman die bovennatuurlijke dingen doet. En natuurlijk hebben al hun volgers de meest fantastische verhalen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 13:22:32 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46137114
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:34 schreef speknek het volgende:

[..]

India is een van de meest bijgelovige landen ter wereld. Op elke duizend inwoners heb je wel een of andere godman die bovennatuurlijke dingen doet. En natuurlijk hebben al hun volgers de meest fantastische verhalen.
True, echter komt er bij mij een kip-ei vraag naar boven. Zijn ze bijgelovig omdat er ook rare dingen gebeuren. Of denken ze dat er rare dingen gebeuren omdat ze bijgelovig zijn. Niemand die dat met zekerheid kan zeggen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 9 februari 2007 @ 13:28:43 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_46137299
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 13:22 schreef jogy het volgende:
True, echter komt er bij mij een kip-ei vraag naar boven. Zijn ze bijgelovig omdat er ook rare dingen gebeuren. Of denken ze dat er rare dingen gebeuren omdat ze bijgelovig zijn. Niemand die dat met zekerheid kan zeggen.
Nope, alhoewel claims daar vaak genoeg ontkracht zijn. Punt van wonderlijke claims is dat ze zo ongeloofwaardig zijn dat je bovenmatig overtuigend bewijs nodig hebt. Een persoonlijk verhaal voldoet niet, daar heb je minstens een double blind test voor nodig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_46137915
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:32 schreef jogy het volgende:

[..]

Mwoah, eerst moet de besturing van het lichaam nog even geleerd worden, botten moeten groeien, organen moeten zich af-ontwikkelen en weetikhetwatnogmeer. Maar jij bent er niet van overtuigd dus, dat is ook goed hoor, zoveel mensen zoveel meningen.
Ja, en het kind moet LEREN praten, LEREN redeneren, en ga zo maar door. Als het kind werkelijk 'de ziel' van een overleden persoon zou hebben, dan valt er niets te leren, maar heeft het al kennis in zich. Verifieerbare kennis. En zo'n kind, zeg maar baby, is er nog nooit geweest. Wel kinderen die buitengewoon snel kunnen leren, maar dat heeft niets met een hiervoormaals te maken.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 13:48:04 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46138073
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 13:44 schreef onemangang het volgende:

[..]

Ja, en het kind moet LEREN praten, LEREN redeneren, en ga zo maar door. Als het kind werkelijk 'de ziel' van een overleden persoon zou hebben, dan valt er niets te leren, maar heeft het al kennis in zich. Verifieerbare kennis. En zo'n kind, zeg maar baby, is er nog nooit geweest. Wel kinderen die buitengewoon snel kunnen leren, maar dat heeft niets met een hiervoormaals te maken.
Daar zijn de meningen dus over verdeeld. Ik hoef jou trouwens niet te overtuigen en jij mij ook niet hoor. Ik wil gewoon je mening lezen, dat is alles. Ik heb de waarheid niet in pacht, jij ook niet en eigenlijk gewoon niemand niet. Wellus/nietus spelletjes zijn nergens goed voor.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_46141012
Ik heb Chopra moeten lezen voor m'n studie. Hij is heel intelligent, een meester in zijn specialiteiten en guru in ayurveda. Petje af! Maar nadat ik 'belofte van het licht' had gelezen was ik toch wel lichtelijk misselijk geworden en had ik het idee dat hij de extreme kant op ging in eigen levensbeschouwing. (Mogelijk komt dat ook omdat, ondanks dat we dezelfde studie hebben gevolgd, ik een aantal tegenovergestelde overtuigingen heb bij hem vergeleken, voor mij persoonlijk is het zonde van m'n tijd hem verder nog te lezen.)
Sindsdien heb ik meer iets van: je kan veel van hem opsteken maar voorzichtig, wees kritisch. Een tip die overbodig is om te geven onder wfl-ers. Dit is bepaald geen objectieve post, maar daar werd niet om gevraagd. Wel om je idee over zijn schrijven van 'life after death'. Wegens bovenstaande is dat wel het laatste onderwerp dat ik van hem zou kunnen slikken. Hij gebruikt wel veel dezelfde ingredienten die ik ook gebruik; hij kookt het net even anders.
Het komt ook een beetje wegens het new-age-achtige en daarmee bedoel ik niet de hang naar natuurlijkheid, spiritualiteit en balans, maar de mooimakerij van van alles waarbij meteen voor gewoon geldende dingen de ogen dicht moeten.
Zijn boeken kunnen erg intellectueel bevredigend zijn, ze kunnen heel goed voor je zelfvertrouwen zijn en zelfs een uitstekende troostende functie bekleden.
Een belezen persoon die een zo breed mogelijke horizon wenst zou minstens 1 boek van Chopra op zijn lijstje moeten hebben om iig bekend te zijn met die zienswijze die de impersonalistische zijde van alle oosterse filosofieen raakt.
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
  vrijdag 9 februari 2007 @ 15:29:00 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46141644
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:11 schreef Causa het volgende:
Ik heb Chopra moeten lezen voor m'n studie. Hij is heel intelligent, een meester in zijn specialiteiten en guru in ayurveda. Petje af! Maar nadat ik 'belofte van het licht' had gelezen was ik toch wel lichtelijk misselijk geworden en had ik het idee dat hij de extreme kant op ging in eigen levensbeschouwing. (Mogelijk komt dat ook omdat, ondanks dat we dezelfde studie hebben gevolgd, ik een aantal tegenovergestelde overtuigingen heb bij hem vergeleken, voor mij persoonlijk is het zonde van m'n tijd hem verder nog te lezen.)
Sindsdien heb ik meer iets van: je kan veel van hem opsteken maar voorzichtig, wees kritisch. Een tip die overbodig is om te geven onder wfl-ers. Dit is bepaald geen objectieve post, maar daar werd niet om gevraagd. Wel om je idee over zijn schrijven van 'life after death'. Wegens bovenstaande is dat wel het laatste onderwerp dat ik van hem zou kunnen slikken. Hij gebruikt wel veel dezelfde ingredienten die ik ook gebruik; hij kookt het net even anders.
Het komt ook een beetje wegens het new-age-achtige en daarmee bedoel ik niet de hang naar natuurlijkheid, spiritualiteit en balans, maar de mooimakerij van van alles waarbij meteen voor gewoon geldende dingen de ogen dicht moeten.
Zijn boeken kunnen erg intellectueel bevredigend zijn, ze kunnen heel goed voor je zelfvertrouwen zijn en zelfs een uitstekende troostende functie bekleden.
Een belezen persoon die een zo breed mogelijke horizon wenst zou minstens 1 boek van Chopra op zijn lijstje moeten hebben om iig bekend te zijn met die zienswijze die de impersonalistische zijde van alle oosterse filosofieen raakt.
Oeh, even in het kort als dat mogelijk is. Op welke punten werd je een beetje onpasselijk? Ik heb op zich ook wel het idee dat hij de Indiase zicht op dingen een beetje teveel naar voor laat komen maar uiteindelijk viel dat wel mee. Hij is natuurlijk daar ook opgegroeid dus het is wel logisch.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_46142129
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:29 schreef jogy het volgende:

[..]

Oeh, even in het kort als dat mogelijk is. Op welke punten werd je een beetje onpasselijk? Ik heb op zich ook wel het idee dat hij de Indiase zicht op dingen een beetje teveel naar voor laat komen maar uiteindelijk viel dat wel mee. Hij is natuurlijk daar ook opgegroeid dus het is wel logisch.
Excuus
Da's okay, maar wordt hoogst waarschijnlijk na het weekend, ik moet ervandoor.
Prettig weekend alvast Jogy
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
  vrijdag 9 februari 2007 @ 16:22:58 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46143521
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:41 schreef Causa het volgende:

[..]

Excuus
Da's okay, maar wordt hoogst waarschijnlijk na het weekend, ik moet ervandoor.
Prettig weekend alvast Jogy
Geen probleem, jij ook een fijn weekend .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 14 februari 2007 @ 14:00:40 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46295320
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:41 schreef Causa het volgende:

[..]

Excuus
Da's okay, maar wordt hoogst waarschijnlijk na het weekend, ik moet ervandoor.
Prettig weekend alvast Jogy
Ik ben toch nog steeds nieuwsgierig .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_46297573
Jah, kep gister eentje weer ff gewist, dus eigenlijk niet geplaatst. Ik ga steeds naar langdradigheid, en dat is dan weer hetzelfde als onleesbaarheid. Ik kom er wel uit een antwoord te maken denk ik maar ik dacht ook nog erbij: Misschien moet ik toch weer eens een boek van hem lezen, nml. boek genoemd in OP zodat ik er een betere mening over kan geven. Wie weet kan ik nu, bijna tien jaar later, Chopra best een stuk minder subjectief lezen dan destijds.
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
  woensdag 14 februari 2007 @ 15:14:19 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46297620
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 15:12 schreef Causa het volgende:
Jah, kep gister eentje weer ff gewist, dus eigenlijk niet geplaatst. Ik ga steeds naar langdradigheid, en dat is dan weer hetzelfde als onleesbaarheid. Ik kom er wel uit een antwoord te maken denk ik maar ik dacht ook nog erbij: Misschien moet ik toch weer eens een boek van hem lezen, nml. boek genoemd in OP zodat ik er een betere mening over kan geven. Wie weet kan ik nu, bijna tien jaar later, Chopra best een stuk minder subjectief lezen dan destijds.
Hehe . Ok check. Maar ik hou van langdradige verhalen dus dat zou geen probleem geweest zijn hoor .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_46316200
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:22 schreef jogy het volgende:
Iemand dit boek al gelezen? Wat vind je ervan? Oh, en als je het nog niet hebt gelezen, hoe denk jij erover?
Hoe ik over leven na de dood denk? Ik denk dat er geen leven na de dood is. Waarom? Omdat er geen goed bewijs is voor dat er wel leven na de dood is. Eerder alles wijst erop dat de bijna dood ervaring word veroorzaakt door onze hersenen. Niet door een ziel. Leven na de dood is verzonnen omdat een mens sinds hij kan denken weet dat hij in een wereld leeft waarin het slecht met hem zal aflopen en hij is daar onmachtig om daar iets aan te doen. We gaan namelijk allemaal een keer dood. En mensen kunnen in hun gedachte naar de toekomst reizen en ook naar een tijd dat ze niet meer op deze aarde rondlopen en dat is voor veel mensen een enge gedacht. Ik vind het ook wel eens eng, maar ik moet wel realistisch blijven. Als ik dood ben merk ik daar toch niks van. Maar mensen (en alle andere dieren) willen niet dood. Logisch natuurlijk omdat je wel dood wil dan heb je dus veel minder kan om te overleven en je genen door te geven. Misschien hebben er vroeger wel dieren geleeft voor wie dat overleven niet zo hoefde maar ja, die hebben het natuurlijk niet overleefd.
quote:
Ik ben nu bijna klaar en vond het een heerlijk boek, deel één van het boek gaat over de persoonlijke ervaringen en dergelijke van mensen en ik zit nu in deel twee ( het burden of proof gedeelte ) en daar legt hij bepaalde dingen uit waarom het universum eigenlijk wel bewust moet zijn. Ik ben al partijdig maar het komt op mij wel geloofwaardig over.
Persoonlijke ervaringen kunnen nooit bewijs zijn. Waarom niet? Nou ten eerste omdat de wetenschap weet dat onze hersenen er goed in zijn om ons voor de gek te houden. Ten 2de, sommige mensen zien tijdens een BDE een godsdienstig figuur zoals allah of jezus. Toevallig is het zo dat ze altijd de persoon zien die in hun religie thuis hoort. Een jood zal nooit jezus zien, een christen zal nooit mohamed zien, en een moslim nooit boedah en ga zo maar door. Toevallig he??

[ Bericht 21% gewijzigd door Bart1984 op 14-02-2007 23:31:59 ]
Science is a philosophy of discovery, intelligent design/God did it is a philosophy of ignorance.
Neil deGrasse Tyson
  woensdag 14 februari 2007 @ 23:21:51 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46316433
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:15 schreef Bart1984 het volgende:

[..]

Hoe ik over leven na de dood denk? Ik denk dat er geen leven na de dood is. Waarom? Omdat er geen goed bewijs is voor dat er wel leven na de dood is. Eerder alles wijst erop dat als we doodgaan dat de bijna dood ervaring word veroorzaakt door onze hersenen. Niet door een ziel.
[..]

Persoonlijke ervaringen kunnen nooit bewijs zijn. Waarom niet? Nou ten eerste omdat de wetenschap weet dat onze hersenen er goed in zijn om ons voor de gek te houden. Ten 2de, sommige mensen zien tijdens een BDE een godsdienstig figuur zoals allah of jezus. Toevallig is het zo dat ze altijd de persoon zien die in hun religie thuis hoort. Een jood zal nooit jezus zien, een christen zal nooit mohamed zien, en een moslim nooit boedah en ga zo maar door. Toevallig he??
Dat komt ook aan bod in dat boek, een nederlandse arts heeft er onderzoek naar gedaan. Kwam erop neer dat volgens die arts de BDE's ook ervaren wordt door mensen die even hersendood zijn. Maarja, dat staat uitgebreider in het boek En dat ik met electische stoten en weet ik het wat nog meer die beelden na kan bootsen betekent dat meteen dat het altijd die oorzaak heeft?

Hij probeert in het boek de bewijslast dus weer terug te leggen bij de skeptisch ingestelde mensen. .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')