abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 januari 2007 @ 11:42:01 #1
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_45591434
Voor de mensen die het hier nog over wilde hebben, maar waar het topic volledig off topic ging:
quote:
Even een snelle uitleg dan

Een reincarnatie-weigering wil zeggen dat de ziel in vorige levens zoveel ellende heeft gekend dat, toen het moment daar was, hij totaal geen zin had om weer naar deze aardkloot te komen.
De gidsen begrepen dit en gunde hem rust, maar gaan moest hij, eventueel met een schop onder zijn kont

Maar omdat de ziel al zo'n tegenzin had blijven zijn gidsen in dit leven vaak wat langer bij hem.
Dus dat denkbeeldige vriendje is hoogwaarschijnlijk zijn gids, je ziet vaakdat dit soort kinderen ook kunnen schater lachen om iets wat de ouders bijv. niet zien, het kind lacht dan om/met zijn gids.
Deze kinderen hebben geen "lijntje" maar een dik koord met "boven".

Meestal verdwijnt het hechte contact met de gids rond het 4/5 levensjaar (het moment dat Lilith sluit)
Wel zie je vaak dat deze kinderen op de een of andere manier een hechter contact houden met hier "boven".
Dit was een post van Lilith-Wicca

Game on

Originele topic Spiritueel of ?

[ Bericht 4% gewijzigd door Queen_Bee op 23-01-2007 12:06:16 ]
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_45591835
Hmmm, interessant. Ik heb idd weleens vaker gehoord dat kinderen bepaalde dingen kunnen waarnemen die volwassenen niet kunnen zien (zelfde met dieren trouwens)....
Ik weet zelf niet of ik geloof in reincarnatie, maar het zou een goede verklaring kunnen zijn
pi_45591952
een link naar het vorige topic zou leuk zijn, en wtf is Lilith?
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:04:22 #4
150152 Queen_Bee
pi_45592090
Het vorige topic ging niet helemaal alleen hierover.

Maar link staat er nu bij.
I'm super sonic man
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:09:31 #5
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_45592248
In mijn vorige leven geloofde ik al niet in reïncarnatie
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_45592325
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:09 schreef jpg97 het volgende:
In mijn vorige leven geloofde ik al niet in reïncarnatie
hahaha
Religion : Mankind's worst invention !
pi_45592379
Nice bullshit, but stil bullshit
Lurf is the message and the message is Lurf
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:15:01 #8
150152 Queen_Bee
pi_45592407
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:14 schreef lurf_doctor het volgende:
Nice bullshit, but stil bullshit
Mag jij vinden, maar er waren mensen die het hierover wilde hebben, dus laat ze lekker?
I'm super sonic man
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:14:05 #9
57546 Masta-t
King and Queen of Cheese
pi_45597485
Ik vind het apart dat je gedwongen kan worden om te reincarneren. Ik zou me juist kunnen voorstellen dat als iemand echt niet meer wil, dat ze daar dan vrede mee hebben.
Disclaimer: Alles wat hierboven staat is onzin. De steen des aanstoots zit in je hoofd. Degene die aanstoot neemt is kortzichtig. Respect is belangrijk. Onnodig kwetsen is slecht. Per ongeluk is niet erg. De Blauwe Banaan HEEFT echt het antwoord!
pi_45597596
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:14 schreef Masta-t het volgende:
Ik vind het apart dat je gedwongen kan worden om te reincarneren. Ik zou me juist kunnen voorstellen dat als iemand echt niet meer wil, dat ze daar dan vrede mee hebben.
Nee, want dan zou er geen ziel meer naar de aarde willen komen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_45599570
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:15 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Mag jij vinden, maar er waren mensen die het hierover wilde hebben, dus laat ze lekker?
Tuurlijk laat ik ze lekker, ieder heeft recht om te geloven in wat hij wil
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_45600356
Als ze met 2 zielen begonnen zijn (Adam en Eva ) ... hoe komen we dan nou ineens aan 6.000.000.000 zielen ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:33:17 #13
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45600460
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:17 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Nee, want dan zou er geen ziel meer naar de aarde willen komen.
Niet iedereen is een huilie op aarde.
Zyggie.
pi_45613431
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 11:58 schreef daReaper het volgende:
een link naar het vorige topic zou leuk zijn, en wtf is Lilith?
Lilith is volgens mij 1 of andere astroïde die vrij nieuw (?) is in de astrologie??
Schijnt met kwaliteiten uit een vorig leven te maken te hebben ofzo, dat je die kwijtraakt als jong kind.. dat alleen oudere mensen die kwaliteiten bij kinderen kunnen zien omdat op oudere leeftijd de lilith weer actief wordt ofzo.

woensdag 24 januari 2007 @ 15:05:37 #15
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45631032
Ik heb ooit een muziek cd gezien met helende krachten erin, die muziek moest een moeder luisteren om een nog niet geboren kind een gezonder leven te bieden op aarde, al vanaf het moment dat het kind in de baarmoeder is op het vroegste moment moest het kind te maken krijgen met die muziek via de moeder.

Zou zulke muziek echt helpen?

Om een nieuw leven voorspoediger te laten lopen dus
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:14:36 #16
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_45631342
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:05 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik heb ooit een muziek cd gezien met helende krachten erin, die muziek moest een moeder luisteren om een nog niet geboren kind een gezonder leven te bieden op aarde, al vanaf het moment dat het kind in de baarmoeder is op het vroegste moment moest het kind te maken krijgen met die muziek via de moeder.

Zou zulke muziek echt helpen?

Om een nieuw leven voorspoediger te laten lopen dus
Ja, mits Gangstah-rap
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:33:42 #17
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45631990
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:14 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Ja, mits Gangstah-rap [afbeelding]
Of snoeiharde metal
pi_45632062
Pff, ik kan ook om de meest stomme dingen lachen, en vooral omdat het rond het 4e jaar zou sluiten, 0 bewijs of iets dergelijks

Ik sta wel open voor reincarnatie en dat soort dingen, maar dat verhaal met dat "lijntje naar boven", nah
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:37:56 #19
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45632100
Waarom is het zo moeilijk om je iets te herinneren van een vorig leven als je een vorig leven hebt gehad?

Is er iemand hier die details weet van zijn vorige leven? Je zou toch zeggen dat je toch in staat moet zijn tot herinneren van details mocht je een vorig leven hebben gekend. Dat er iets bij is gebleven of is dat niet mogelijk?

Zorgt de overgang tussen 2 levens ervoor dat het geheugen ook gewist wordt?

Je zou toch zeggen dat we allemaal massaal flash backs zouden moeten krijgen en in details zouden moeten kunnen vertellen over ons vorige leven. Hoe vaak hoor je echter iemand details vertellen over zijn vorige leven?

Dus wat houdt reincarnatie in als je niets weet te herinneren van je vorige leven?

Of komen die flash backs pas naar voren met regressie-therapie? Het is toch regressie-therapie waarmee je terug kunt gaan naar een ver verleden?

[ Bericht 23% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 24-01-2007 15:52:00 ]
pi_45632607
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:37 schreef Dromenvanger het volgende:
Waarom is het zo moeilijk om je iets te herinneren van een vorig leven als je een vorig leven hebt gehad?

Is er iemand hier die details weet van zijn vorige leven? Je zou toch zeggen dat je toch in staat moet zijn tot herinneren van details mocht je een vorig leven hebben gekend. Dat er iets bij is gebleven of is dat niet mogelijk?

Als dat zo is, dan heb ik het idee dat het jij niet bent, maar een soort standaardmodel waar iedereen vanuit begint.. die persoon die jij bent wordt gevormd gedurende je leven, vanaf je geboorte, toch?
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:54:10 #21
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45632686
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:51 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Als dat zo is, dan heb ik het idee dat het jij niet bent, maar een soort standaardmodel waar iedereen vanuit begint.. die persoon die jij bent wordt gevormd gedurende je leven, vanaf je geboorte, toch?
Een soort kant en klare pasvorm bedoel je waarbij we allemaal een zelfde soort bewustzijn en geest hebben. Een bak-vorm waaruit we ontstaan zijn?

Maar dan nog zoals ik toevoegde aan mijn post net voordat jij reageerde.

" Wat heb je aan reincarnatie als je niets weet te herinneren van je vorige leven?".

Dan is het hele reincarnatie-proces toch weinig waard? Het zou pas interessant worden als je flash backs krijgt of niet? Of zijn er mensen die echt flash backs hebben?

Ik krijg zelfs geen flash backs in mijn dromen over een vorig leven. Mijn dromen zijn meestal gebaseerd op het huidige bestaan. Of dromen die vreemd zijn, maar ik zie mezelf nooit in een ouderwets bestaan rondlopen in dromen. Meestal verder in de tijd dan terug in de tijd.

Over het nut van beseffen dat reincarnatie mogelijk is, wie weet heeft het dan te maken met problemen die je ervaart in je huidige leven, dat je problemen uit een vorig leven meeneemt maar niet meer weet waaraan het ligt.

Toch vreemd dat je wel een vorig leven zou hebben gehad, maar dan totaal nooit eens een heel helder moment krijgen waarin je precies weet wat voor leven je had.

Maar dan nogmaals die regressie-therapie waar ik vaker over hoor. Dat je daarmee terug kunt gaan.
pi_45632847
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:37 schreef Dromenvanger het volgende:

Je zou toch zeggen dat we allemaal massaal flash backs zouden moeten krijgen en in details zouden moeten kunnen vertellen over ons vorige leven. Hoe vaak hoor je echter iemand details vertellen over zijn vorige leven?

Dus wat houdt reincarnatie in als je niets weet te herinneren van je vorige leven?

Of komen die flash backs pas naar voren met regressie-therapie? Het is toch regressie-therapie waarmee je terug kunt gaan naar een ver verleden?
Volgens mij wel. De dalai lama reincarneerd ook altijd en hij kan altijd alle details vertellen over zijn vorige leven. Schijnt het natuurlijk, want je weet natuurlijk nooit in hoeverre hij wordt voorbereid voor zo'n 'test'.
VarsesteR heeft tot oneindig getelt. Twee keer.
Als VarsesteR een pushup doet, tilt hij niet zichzelf op, hij duwt de aarde naar beneden.
To be or not to be? That is the question. The answer? VarsesteR.
  woensdag 24 januari 2007 @ 16:00:18 #23
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45632950
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:58 schreef VarsesteR het volgende:

[..]

Volgens mij wel. De dalai lama reincarneerd ook altijd en hij kan altijd alle details vertellen over zijn vorige leven. Schijnt het natuurlijk, want je weet natuurlijk nooit in hoeverre hij wordt voorbereid voor zo'n 'test'.
Ben nu benieuwd wat de Dalai Lama over zijn vorige leven te vertellen heeft Of het oppervlakkig is allemaal of dat er ook details inzitten.

Maar dan nog kun je zo'n vorig leven ook verzinnen.

Als ik nu mijn ogen sluit en mijn fantasie de wilde weg op laat gaan dan kan ik ook met een verhaal komen aanzetten over een vorig leven. De vraag is echter, wat is waar van dat verhaal. Fantasie is ook een krachtig iets.

En in meditatie-toestand komen al helemaal zaken naar voren die normaal niet naar voren komen. Daar kun je van een ei zomaar een koek bakken
  woensdag 24 januari 2007 @ 16:05:20 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45633157
Volgens mij hè, zeker weten doe ik het tenminste niet. Maar volgens mij leeft men zijn leven wel op een bepaalde manier. Je hoeft niet bewust te zijn van hoe je je vorige leven geleeft hebt om er toch op voort te borduren. Iedereen heeft bepaalde leefregels die niet van buitenaf komen maar van binnenuit. De één geeft altijd wat aan een zwerver terwijl de ander alleen maar denkt 'ga dan werken, pauper' en meer van dat soort dingen. Je bent je niet bewust waarom je het doet maar je voelt je daar gewoon het lekkerste bij. En dat bouw je dus op tijdens de levens. Misschien begint iedereen wel als een kleingeestigen beperkt iemand en per leven groeit diegene wat verder door, tot het summum is bereikt en je net als enkele boeddha's met een knip van de vingers elke vorige leven die je ooit geleeft hebt zo terug kan halen.

Tenzij je bij elke handeling die je doet een reden kan herinneren waarom je dat doet natuurlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 24 januari 2007 @ 16:06:55 #25
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45633226
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:05 schreef jogy het volgende:
Volgens mij hè, zeker weten doe ik het tenminste niet. Maar volgens mij leeft men zijn leven wel op een bepaalde manier. Je hoeft niet bewust te zijn van hoe je je vorige leven geleeft hebt om er toch op voort te borduren. Iedereen heeft bepaalde leefregels die niet van buitenaf komen maar van binnenuit. De één geeft altijd wat aan een zwerver terwijl de ander alleen maar denkt 'ga dan werken, pauper' en meer van dat soort dingen. Je bent je niet bewust waarom je het doet maar je voelt je daar gewoon het lekkerste bij. En dat bouw je dus op tijdens de levens. Misschien begint iedereen wel als een kleingeestigen beperkt iemand en per leven groeit diegene wat verder door, tot het summum is bereikt en je net als enkele boeddha's met een knip van de vingers elke vorige leven die je ooit geleeft hebt zo terug kan halen.

Tenzij je bij elke handeling die je doet een reden kan herinneren waarom je dat doet natuurlijk.
Of... je verkrijgt die settings door opvoeding en biologische verhouding tijdens de geboorte.
Zyggie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')