Dit was een post van Lilith-Wiccaquote:Even een snelle uitleg dan
Een reincarnatie-weigering wil zeggen dat de ziel in vorige levens zoveel ellende heeft gekend dat, toen het moment daar was, hij totaal geen zin had om weer naar deze aardkloot te komen.
De gidsen begrepen dit en gunde hem rust, maar gaan moest hij, eventueel met een schop onder zijn kont
Maar omdat de ziel al zo'n tegenzin had blijven zijn gidsen in dit leven vaak wat langer bij hem.
Dus dat denkbeeldige vriendje is hoogwaarschijnlijk zijn gids, je ziet vaakdat dit soort kinderen ook kunnen schater lachen om iets wat de ouders bijv. niet zien, het kind lacht dan om/met zijn gids.
Deze kinderen hebben geen "lijntje" maar een dik koord met "boven".
Meestal verdwijnt het hechte contact met de gids rond het 4/5 levensjaar (het moment dat Lilith sluit)
Wel zie je vaak dat deze kinderen op de een of andere manier een hechter contact houden met hier "boven".
hahahaquote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:09 schreef jpg97 het volgende:
In mijn vorige leven geloofde ik al niet in reïncarnatie
Mag jij vinden, maar er waren mensen die het hierover wilde hebben, dus laat ze lekker?quote:
Nee, want dan zou er geen ziel meer naar de aarde willen komen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:14 schreef Masta-t het volgende:
Ik vind het apart dat je gedwongen kan worden om te reincarneren. Ik zou me juist kunnen voorstellen dat als iemand echt niet meer wil, dat ze daar dan vrede mee hebben.
Tuurlijk laat ik ze lekker, ieder heeft recht om te geloven in wat hij wilquote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:15 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Mag jij vinden, maar er waren mensen die het hierover wilde hebben, dus laat ze lekker?![]()
Niet iedereen is een huilie op aarde.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:17 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee, want dan zou er geen ziel meer naar de aarde willen komen.
Lilith is volgens mij 1 of andere astroïde die vrij nieuw (?) is in de astrologie??quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:58 schreef daReaper het volgende:
een link naar het vorige topic zou leuk zijn, en wtf is Lilith?
Ja, mits Gangstah-rapquote:Op woensdag 24 januari 2007 15:05 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik heb ooit een muziek cd gezien met helende krachten erin, die muziek moest een moeder luisteren om een nog niet geboren kind een gezonder leven te bieden op aarde, al vanaf het moment dat het kind in de baarmoeder is op het vroegste moment moest het kind te maken krijgen met die muziek via de moeder.
Zou zulke muziek echt helpen?
Om een nieuw leven voorspoediger te laten lopen dus
Of snoeiharde metalquote:
Als dat zo is, dan heb ik het idee dat het jij niet bent, maar een soort standaardmodel waar iedereen vanuit begint.. die persoon die jij bent wordt gevormd gedurende je leven, vanaf je geboorte, toch?quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:37 schreef Dromenvanger het volgende:
Waarom is het zo moeilijk om je iets te herinneren van een vorig leven als je een vorig leven hebt gehad?
Is er iemand hier die details weet van zijn vorige leven? Je zou toch zeggen dat je toch in staat moet zijn tot herinneren van details mocht je een vorig leven hebben gekend. Dat er iets bij is gebleven of is dat niet mogelijk?
Zorgt de overgang tussen 2 levens ervoor dat het geheugen ook gewist wordt?
Een soort kant en klare pasvorm bedoel je waarbij we allemaal een zelfde soort bewustzijn en geest hebben. Een bak-vorm waaruit we ontstaan zijn?quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:51 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan heb ik het idee dat het jij niet bent, maar een soort standaardmodel waar iedereen vanuit begint.. die persoon die jij bent wordt gevormd gedurende je leven, vanaf je geboorte, toch?
Volgens mij wel. De dalai lama reincarneerd ook altijd en hij kan altijd alle details vertellen over zijn vorige leven. Schijnt het natuurlijk, want je weet natuurlijk nooit in hoeverre hij wordt voorbereid voor zo'n 'test'.quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:37 schreef Dromenvanger het volgende:
Waarom is het zo moeilijk om je iets te herinneren van een vorig leven als je een vorig leven hebt gehad?
Is er iemand hier die details weet van zijn vorige leven? Je zou toch zeggen dat je toch in staat moet zijn tot herinneren van details mocht je een vorig leven hebben gekend. Dat er iets bij is gebleven of is dat niet mogelijk?
Zorgt de overgang tussen 2 levens ervoor dat het geheugen ook gewist wordt?
Je zou toch zeggen dat we allemaal massaal flash backs zouden moeten krijgen en in details zouden moeten kunnen vertellen over ons vorige leven. Hoe vaak hoor je echter iemand details vertellen over zijn vorige leven?
Dus wat houdt reincarnatie in als je niets weet te herinneren van je vorige leven?
Of komen die flash backs pas naar voren met regressie-therapie? Het is toch regressie-therapie waarmee je terug kunt gaan naar een ver verleden?
Ben nu benieuwd wat de Dalai Lama over zijn vorige leven te vertellen heeftquote:Op woensdag 24 januari 2007 15:58 schreef VarsesteR het volgende:
[..]
Volgens mij wel. De dalai lama reincarneerd ook altijd en hij kan altijd alle details vertellen over zijn vorige leven. Schijnt het natuurlijk, want je weet natuurlijk nooit in hoeverre hij wordt voorbereid voor zo'n 'test'.
Of... je verkrijgt die settings door opvoeding en biologische verhouding tijdens de geboorte.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:05 schreef jogy het volgende:
Volgens mij hè, zeker weten doe ik het tenminste niet. Maar volgens mij leeft men zijn leven wel op een bepaalde manier. Je hoeft niet bewust te zijn van hoe je je vorige leven geleeft hebt om er toch op voort te borduren. Iedereen heeft bepaalde leefregels die niet van buitenaf komen maar van binnenuit. De één geeft altijd wat aan een zwerver terwijl de ander alleen maar denkt 'ga dan werken, pauper' en meer van dat soort dingen. Je bent je niet bewust waarom je het doet maar je voelt je daar gewoon het lekkerste bij. En dat bouw je dus op tijdens de levens. Misschien begint iedereen wel als een kleingeestigen beperkt iemand en per leven groeit diegene wat verder door, tot het summum is bereikt en je net als enkele boeddha's met een knip van de vingers elke vorige leven die je ooit geleeft hebt zo terug kan halen.
Tenzij je bij elke handeling die je doet een reden kan herinneren waarom je dat doet natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |