He, hoe kom je hier nou opeens bij?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:10 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Dan was jij vroeger misschien ook vaak "benauwd", verkouden ed.?
Een huilbaby wat later overging in een "driftkikkertje"?
Omdat de omschrijving die TS geeft mij heel sterk aan een reincarnatie-weigering doet denken.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:29 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
He, hoe kom je hier nou opeens bij?
Ah ik herkende me ook wel in verhaal van TS, in de zin van: vaak lang alleen spelen etc, openstaan voor paranormale, en ja ik was als kind vaak verkouden en benauwd (astma) en een driftkikker was ik zeker, van tijd tot tijd. Dus dat wijst op een reincarnatieweigering? Wat houdt dat dan in en wat voor gevolgen heeft dat?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:31 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Omdat de omschrijving die TS geeft mij heel sterk aan een reincarnatie-weigering doet denken.
Hetgeen ik schreef zijn daar ook symptonen van.
TVPquote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:31 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Omdat de omschrijving die TS geeft mij heel sterk aan een reincarnatie-weigering doet denken.
Hetgeen ik schreef zijn daar ook symptonen van.
Dan had jij het als kind vast niet benauwdquote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:39 schreef Yoghii het volgende:
Wat wil je dat "we" hierover zeggen?
Ik heb zelf in ieder geval nog nooit zoiets gehad en er ook nog nooit van gehoord
Heeft toch ook te maken met een reincarnatie die nog niet volledig is? dus dat je ziel nog niet helemaal 100% 'in' je lichaam zit? Dat een kind zich erg vaak terugtrekt in zijn eigen veilige wereldje (met evt contact met paranormale wezens) omdat het nog niet helemaal klaar is voor het (nieuwe) aardse leven? Dit zou meestal tussen het 5e en 9e levensjaar weg moeten gaanquote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:53 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Even een snelle uitleg dan(moet eigenlijk naar verjaardag)
Een reincarnatie-weigering wil zeggen dat de ziel in vorige levens zoveel ellende heeft gekend dat, toen het moment daar was, hij totaal geen zin had om weer naar deze aardkloot te komen.
De gidsen begrepen dit en gunde hem rust, maar gaan moest hij, eventueel met een schop onder zijn kont![]()
Maar omdat de ziel al zo'n tegenzin had blijven zijn gidsen in dit leven vaak wat langer bij hem.
Dus dat denkbeeldige vriendje is hoogwaarschijnlijk zijn gids, je ziet vaakdat dit soort kinderen ook kunnen schater lachen om iets wat de ouders bijv. niet zien, het kind lacht dan om/met zijn gids.
Deze kinderen hebben geen "lijntje" maar een dik koord met "boven".
Meestal verdwijnt het hechte contact met de gids rond het 4/5 levensjaar (het moment dat Lilith sluit)
Wel zie je vaak dat deze kinderen op de een of andere manier een hechter contact houden met hier "boven".
De incarnatie is wel volledig, en of de ziel dan wel of niet 100 % in het lichaam zit kun je niet zo simpel stellen, dat is afhankelijk van veel meer faktoren.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:03 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Heeft toch ook te maken met een reincarnatie die nog niet volledig is? dus dat je ziel nog niet helemaal 100% 'in' je lichaam zit? Dat een kind zich erg vaak terugtrekt in zijn eigen veilige wereldje (met evt contact met paranormale wezens) omdat het nog niet helemaal klaar is voor het (nieuwe) aardse leven? Dit zou meestal tussen het 5e en 9e levensjaar weg moeten gaan(zo heb ik het begrepen althans)
Ben ik gedeeltelijk met je eens, het is maar net hoe je het noemt.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:19 schreef beerten het volgende:
Heel veel kinderen hebben dit. Youp van t Hek heeft hier nog een prachtig stukje over.
het enig spirituele eraan is dat wat jij er aan geeft. Het is volkomen normaal. Niets geks, paranormaals of wat dan ook.
die term voert al wel langer terug dan de jaren 80 hoor.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:24 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
De incarnatie is wel volledig, en of de ziel dan wel of niet 100 % in het lichaam zit kun je niet zo simpel stellen, dat is afhankelijk van veel meer faktoren.
En ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet achter de kreet "Nieuwetijdskinderen" sta.
Ik voldoe ook aan alle "voorwaarden" maar ben toch echt te oud (zo'n 20 jaar) om tot die groep ingedeeld te worden![]()
Kijk, die kreet is "verzonnen" voor kinderen van begin jaren 80, net de periode waar het allemaal wat materialistischer werd.
Heel het spirituele stond destijds op een erg laag pitje en dan klinkt het natuurlijk veel beter om je kind een Nieuwetijdskind" te noemen, een reincarnatie-weigering klinkt toch een stuk "zweverig"![]()
Weet ik, die is gekomen nadat men had "ontdekt" dat het Aquariustijdperk in ging of zou gaan.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
die term voert al wel langer terug dan de jaren 80 hoor.
Kwam dat niet gewoon doordat "goed" vorbeeld doet volgen?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:26 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Ben ik gedeeltelijk met je eens, het is maar net hoe je het noemt.
Planeetstanden van de verre planeten hebben daar veel invloed op, daardoor krijg je ook grote groepen mensen, kijk maar eens naar de Flower Power tijd, ook allemaal grote groepen mensen met dezelfde ideeen.
Vertel me eens: hoe zou er verband kunnen zijn tussen de stand van de planeten en stromingen, groeperingen op aarde?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:26 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Ben ik gedeeltelijk met je eens, het is maar net hoe je het noemt.
Planeetstanden van de verre planeten hebben daar veel invloed op, daardoor krijg je ook grote groepen mensen, kijk maar eens naar de Flower Power tijd, ook allemaal grote groepen mensen met dezelfde ideeen.
Nee, idd, vind ik helemaal niet erg ook. Maar wat heeft benauwd hebben met dingen zien die er niet zijn te maken?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:40 schreef SHE het volgende:
[..]
Dan had jij het als kind vast niet benauwd![]()
Iets blijkbaarquote:Op zondag 7 januari 2007 00:29 schreef Yoghii het volgende:
[..]
Nee, idd, vind ik helemaal niet erg ook. Maar wat heeft benauwd hebben met dingen zien die er niet zijn te maken?
Dat is een materie, die mij na 10 jaar studie, zelfs nog niet helemaal duidelijk isquote:Op zondag 7 januari 2007 00:29 schreef Yoghii het volgende:
[..]
Nee, idd, vind ik helemaal niet erg ook. Maar wat heeft benauwd hebben met dingen zien die er niet zijn te maken?
Een heel bekend verschijnselquote:Op zondag 7 januari 2007 01:04 schreef SHE het volgende:
[..]
Iets blijkbaar
Grappige is, dat ik als kind volgens mijn mams, benauwdheid scheen te hebben geforceerd...tot op het afgrijselijke af![]()
( ik werd op een gegeven moment geopereerd aan mijn keelamandelen en ging zonder reden of oorzaak zitten hoesten waardoor de hechtingen sprongen en ik met open slagaderen naar de OK moest. Ik gaf dus bloed over. Ze hebben uiteindelijk de hechtingen dichtgebrand.
2 maanden later kreeg ik onverklaarbare bronchitis)
Anyway, ik moest hier wel hard om lachen..ik was namelijk EN een driftkikker, EN letterlijk benauwd EN ik zag weirde shizzle
Ik moet haast wel een kutleven hebben gehad hiervoor![]()
edit: dit alles speelde zich af tussen mijn 5 en 9e levensjaar
Op mijn 8ste bloedde ik dus bijna dood![]()
Ik ook, al is het alleen al omdat de term suggereert dat er bijzondere en minder-bijzondere kinderen zijn (ieder mens is bijzonder).quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:24 schreef Lilith-Wicca het volgende:
En ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet achter de kreet "Nieuwetijdskinderen" sta.
Helemaal mee eensquote:Op zondag 7 januari 2007 02:06 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Ik ook, al is het alleen al omdat de term suggereert dat er bijzondere en minder-bijzondere kinderen zijn (ieder mens is bijzonder).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |