quote:Op maandag 22 januari 2007 12:10 schreef MikeyMo het volgende:
alle TV's?
Nee Plasma en LCD.quote:Op maandag 22 januari 2007 12:10 schreef MikeyMo het volgende:
alle TV's?
Alle plasma's en LCD'squote:Op maandag 22 januari 2007 12:10 schreef MikeyMo het volgende:
alle TV's?
Precies, wetende dat de gemiddelde prijs bij Mediamarkt 20% hoger is dan bij concurrerende winkelsquote:Op maandag 22 januari 2007 12:16 schreef NurKs het volgende:
liever 19% korting dan de btw er af hoor.
Als bijv iets 100 euro kost ex btw, dan is dat dus 119 euro inc btw.
als je daar dan 19% vanaf haalt hou je 96,39 euro over !
Dus wat ik denk dat de MM doet is je geloven dat je dus 19% korting krijgt maar dat je dus 100 euro moet betalen wat dus neerkomt op minder korting.
Heb je het rekenvoorbeeld gezien hierboven? Wat een paupers, alsof je daar in moet trappen.quote:Op maandag 22 januari 2007 12:16 schreef NurKs het volgende:
Dus wat ik denk dat de MM doet is je geloven dat je dus 19% korting krijgt maar dat je dus 100 euro moet betalen wat dus neerkomt op minder korting.
Ach, dr staat toch ook netjes bij dat je effectief 15.97 procent korting krijgt? Blijft een behoorlijke stunt...quote:Op maandag 22 januari 2007 12:16 schreef NurKs het volgende:
Dus wat ik denk dat de MM doet is je geloven dat je dus 19% korting krijgt maar dat je dus 100 euro moet betalen wat dus neerkomt op 16% korting
Als je gelooft dat het 19% korting is, dan ligt dat aan diegene zelf. Niet aan MMquote:Op maandag 22 januari 2007 12:16 schreef NurKs het volgende:
Dus wat ik denk dat de MM doet is je geloven dat je dus 19% korting krijgt maar dat je dus 100 euro moet betalen wat dus neerkomt op 16% korting
zou niet moeten kloppen want mediamarkt heeft laagste prijs garantie. (niet van toepassing op prijzen van internet winkels, maar toch)quote:Op maandag 22 januari 2007 12:18 schreef Adik het volgende:
[..]
Precies, wetende dat de gemiddelde prijs bij Mediamarkt 20% hoger is dan bij concurrerende winkels![]()
Welnee, je lult er zo nog 100 euro vanaf hoor. Even je huiswerk goed doen, wat concurrerende zaken opzoeken en daar de prijs van weten en je bent zo klaar.quote:Op maandag 22 januari 2007 12:18 schreef paitor het volgende:
[..]
Ach, dr staat toch ook netjes bij dat je effectief 15.97 procent korting krijgt? Blijft een behoorlijke stunt...
]quote:
Mag niet bij deze actiesquote:Op maandag 22 januari 2007 12:11 schreef PvP het volgende:
Het wordt pas echt interessant als je er ook nog eens 20% personeelskorting vanaf kunt doen!!
MM heeft dit ook al eerder gedaan hoor.quote:Op maandag 22 januari 2007 12:32 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
naapers, its had dit twee weken geleden en bcc ook al paar dagen geleden
neejoh ze vergoeden alles wat je terug brengt, das het makkelijke juist van mediamarktquote:Op maandag 22 januari 2007 12:36 schreef Syd het volgende:
MediaMarkt
Geldwolven zijn het, en service? nee dat kennen ze niet alleen maar verkopen verkopen verkopen.
Gelukkig heb ik een andere ervaring.quote:Op maandag 22 januari 2007 12:36 schreef Syd het volgende:
MediaMarkt
Geldwolven zijn het, en service? nee dat kennen ze niet alleen maar verkopen verkopen verkopen.
19% op 100 is meer dan 19% van 90.quote:Op maandag 22 januari 2007 12:29 schreef Sjibble het volgende:
eerst 19% eraf en dan maar 15% aan de kassa korting?
Volgens mij is er nu belasting op kortingenIk zal het es narekenen binnenkort
Ik heb er zelf een jaartje gewerkt maar me contract werd niet verlengt omdat ik blijkbaar wat hun zeggen te lang met klanten bezig was en dat ik te weinig verkocht :S.quote:Op maandag 22 januari 2007 12:38 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik een andere ervaring.
Ik ook, nooit problemen met ze gehad hoor. Wellicht dat het per vestiging en dus regio verschilt.quote:Op maandag 22 januari 2007 12:38 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik een andere ervaring.
Ja èn? Dat MM verdient aan hun verkopen is hun goedrecht.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:00 schreef Syd het volgende:
[..]
Ik heb er zelf een jaartje gewerkt maar me contract werd niet verlengt omdat ik blijkbaar wat hun zeggen te lang met klanten bezig was en dat ik te weinig verkocht :S.
Dat verkopen is omdat ik altijd op de hardware gedeelte stond (routers etc) en daar hoef geen bon op naam uitgeprint worden.
En dat te lang bezig was omdat ik klanten graag een beetje service geef en mensen iets wil uitleggen voordat ze een dure PC kopen, maar nee volgens mijn baas moest ik mensen de doos overhandigen en eventueel de weg naar de kassa te sturen en ze moesten nog even langs anderwe gedeelte van computer afdeling zo konden ze de aanbiedingen zien (bijverkoop) dat laatste begrijp ik bijverkoop hoor er eenmaal erbij.
Maar nog zijn ht vieze geldwolven die op meeste dingen dik goedkoop zijn omdat ze het massal inkopen en omdat die dingen meestal bijna uit assortiment gaan en op andere dikke plusmarge maken.(ja ik heb zelf de inkoop en verkoop prijzen van toen gezien).
En me broer wou een keer een mp3speler kopen, kerel stond erbij maar me broer twijfelde nog maar je merkte dat de "verkoper" dikke druk achter zette door te zeggen dat die creative beter was dan een ipod (ding was alleen duurder) en hij deed vaag.
Dit klopt. Aangezien alle MM's 'los' staan. Ze hebben een eigen inkoop afdeling. vandaar dat het ene filiaal het ene product goedkoper aan kan bieden. De filialen hebben ook andere producten.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:51 schreef Chr1st1aan het volgende:
Toch vaag dat de Philips LCD tv nu ook ''maar 799" kost terwijl dat de normale verkoopprijs is, al een maand of 2 geleden. Oplichters
Ik keek in de MM in Enschede naar een All-in-one printer, dat ding was daar al véél duurder dan normaal, kom ik in het filiaal van ze in Hengelo, zit er nóg een keer 50 euro extra winst op dat ding. Smerige oplichters.
En daar heb ik gewerktquote:Op maandag 22 januari 2007 13:51 schreef Chr1st1aan het volgende:
Toch vaag dat de Philips LCD tv nu ook ''maar 799" kost terwijl dat de normale verkoopprijs is, al een maand of 2 geleden. Oplichters
Ik keek in de MM in Enschede naar een All-in-one printer, dat ding was daar al véél duurder dan normaal, kom ik in het filiaal van ze in Hengelo, zit er nóg een keer 50 euro extra winst op dat ding. Smerige oplichters.
Ieder filiaal mag haar eigen prijs bepalen, dit houdt natuurlijk niet in dat je zóveel prijsverschil met je andere filiaal doet (als je dat uberhaubt al doet!). Dit is gewoon oplichterij, een normale winkel heeft een winstmarge van zo'n 10 tot max. 20 euro op zo'n apparaat (ja ik kan het weten, ik moet ook wel eens iets inkopen bij de leverancier) en dan ga je (mits je enig fatsoen hebt) niet een winstmarge van 70 tot 80 euro maken op hetzelfde product, bij hetzelfde bedrijf die maar 20 km verder staat.quote:Op maandag 22 januari 2007 14:08 schreef NurKs het volgende:
[..]
Dit klopt. Aangezien alle MM's 'los' staan. Ze hebben een eigen inkoop afdeling. vandaar dat het ene filiaal het ene product goedkoper aan kan bieden. De filialen hebben ook andere producten.
quote:Op maandag 22 januari 2007 12:09 schreef Dennis_enzo het volgende:
Mediamarkt betaalt de BTW voor je, dus hoef je geen BTW te betalen. Wat een kut klacht
Mediamarkt is een klotezaak. Mensen denken dat het goedkoop is door de reclames en doordat MM in het verleden wel goedkoop was.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:40 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja èn? Dat MM verdient aan hun verkopen is hun goedrecht.
Ik krijg het nergens zo goedkoop als bij de MM, als ik het ergens anders goedkoper kan krijgen, ga ik terug naar MM en zorg dat ik het daar nog goedkoper krijg.
MM is voor mij een goede en goedkope zaak en natuurlijk zijn er andere ervaringen
Afgaande van de berekening die Media Markt hanteert, krijg je wel gewoon 19% korting hoor (op 119 euro). En 16% korting (op 100 euro).quote:Op maandag 22 januari 2007 19:57 schreef NurKs het volgende:
Het gaat er niet om dat je korting krijgt, prima zelfs! maar het feit dat ze je doen geloven dat je 19 % korting krijgt terwijl dit dus niet zo is.
PS. BCC doet hetzelfde, vandaag geweest.
Reken het nog eens na...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:50 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Afgaande van de berekening die Media Markt hanteert, krijg je wel gewoon 19% korting hoor (op 119 euro). En 16% korting (op 100 euro).
Porsche & Volkswagen zijn te danken aan Hitler. Je rijdt dus never ever Porsche/Volkswagen? En oja, ook alle andere merken die onder de volkswagengroep vallen...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 08:23 schreef Soepoog het volgende:
Ik koop zowiezo geen spullen bij mediamarkt.
mediamarkt is opgebouwd/ontstaan met geld wat vroeger uit de oorlog van de Joden gestolen is !!
Ook nog nooit op een snelweg gereden???quote:Op dinsdag 23 januari 2007 08:23 schreef Soepoog het volgende:
Ik koop zowiezo geen spullen bij mediamarkt.
mediamarkt is opgebouwd/ontstaan met geld wat vroeger uit de oorlog van de Joden gestolen is !!
Kortom, marketing werkt. Whats your point? Dat mensen te dom zijn om door te hebben dat ze opgelicht worden? Blame them, ga niet de winkels afzeiken. Ook niet als ze duurder worden.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 01:42 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Mediamarkt is een klotezaak. Mensen denken dat het goedkoop is door de reclames en doordat MM in het verleden wel goedkoop was.
Boeiend, dan koop je hem toch niet bij de mediamarkt? Again, whats your point? Als iedere klant dat zou doen dan zou de MM binnen de kortste keren failliet zijn. Blijkbaar wil jij niet inzien dat mensen de MM kiezen om dingen te kopen.quote:Mijn tv was 850 bij de goedkoopste internetwinkel, 900 bij de vakzaak uit de buurt (zat bezorging en installatie bij) en 1000 bij MM (zonder bezorging en al helemaal zonder service)
Ja, je baseert je mening echt op feiten, huldequote:Het is gewoon een klotewinkel, de lidl onder de electronicazaken. Het grote assortiment en de mogelijkheid om vrijwel alles werkend te zien is wel weer fijn.
Tuurlijk mag iedereen zeggen dat je GOEDKOOP bent maar niet GOEDKOPER vind ik dan he, want dan beloof je de klant iets wat niet klopt, weet ook niet of dat mag.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:00 schreef NurKs het volgende:
Mediamarkt heeft het eigenlijk goed gedaan. Door heel erg hard te roepen dat je goedkoop bent, gaan mensen dat geloven. Maar ondertussen ben je niet goedkoper dan de rest.
Marketingtechnisch prachtig!
Dat mag!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:35 schreef Syd het volgende:
[..]
Tuurlijk mag iedereen zeggen dat je GOEDKOOP bent maar niet GOEDKOPER vind ik dan he, want dan beloof je de klant iets wat niet klopt, weet ook niet of dat mag.
Eh, juistquote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:50 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Afgaande van de berekening die Media Markt hanteert, krijg je wel gewoon 19% korting hoor (op 119 euro). En 16% korting (op 100 euro).
Ja?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:38 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dat mag!
Je mag tegenwoordig ook zeggen dat je beter dan een ander merk bent, of via de andere kant, dat een ander merk slechter is
het hangt er maar van af hoe je het begrip "beter" definieert. Een product kent vaak zoveel verschillende aspecten dat het op een van die aspecten vaak beter scoort dan een ander product (dat op zijn aspecten weer beter scoort). Kwestie van appelen met peren vergelijken waardoor de klant het overzicht kwijtraakt (hopen ze).quote:Op woensdag 24 januari 2007 09:19 schreef Syd het volgende:
[..]
Ja?
Is dit wettelijk echt toegestaan? Want dan is dit gewoon klantenlokkerij.
Is zelfde als Sweex gaat roepen dat hun veel beter zijn als Samsung of Sony, liegen dus, maar wel lelijk dat zoiets mag :S
ze zeggen niet dat je 19% korting krijgt maar dat de btw van 19% eraf gaat meer nietquote:Het gaat er niet om dat je korting krijgt, prima zelfs! maar het feit dat ze je doen geloven dat je 19 % korting krijgt terwijl dit dus niet zo is.
Dat dus.quote:Op maandag 22 januari 2007 12:09 schreef Copycat het volgende:
Of het nu BTW is of korting: het blijft 19% minder betalen.
Kutklacht.
Heb je er 2 jaar over moeten denken om dit antwoord te geven?quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:26 schreef no3o5 het volgende:
MM moet je ook alleen heen gaan voor de aanbiedingen.
[..]
ze zeggen niet dat je 19% korting krijgt maar dat de btw van 19% eraf gaat meer niet
Helemaal niet. Als iets normaal gesproken 119 euro kost betaal je nu 100 euro. Dat is 19 euro minder. 19 euro is 16% van 119 euro. Dus je betaalt 16% minder.quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:46 schreef H.Moody het volgende:
[..]
Dat dus.
Behoorlijk klote voor mij aangezien ik vorige week nog een nieuwe Sony Home Theatre set gekocht had bij de MM.
Dat zei ik toch.quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:53 schreef Merkie het volgende:
[..]
Helemaal niet. Als iets normaal gesproken 119 euro kost betaal je nu 100 euro. Dat is 19 euro minder. 19 euro is 16% van 119 euro. Dus je betaalt 16% minder.
Dat zeggen ze helemaal niet. Dat maken sukkels er van die niet op hebben gelet tijdens rekenen in groep 8!quote:Op maandag 22 januari 2007 19:57 schreef NurKs het volgende:
Het gaat er niet om dat je korting krijgt, prima zelfs! maar het feit dat ze je doen geloven dat je 19 % korting krijgt terwijl dit dus niet zo is.
Waarom maak je ze dat dan niet wijs?quote:Op maandag 22 januari 2007 12:16 schreef NurKs het volgende:
PS. de MM is toch al te duur.
Concurrende pauper winkels zoals de It's die 2 jaar oud spul verkopen als nieuw, want dat merkt de onwetende klant toch niet?quote:Op maandag 22 januari 2007 12:18 schreef Adik het volgende:
Precies, wetende dat de gemiddelde prijs bij Mediamarkt 20% hoger is dan bij concurrerende winkels![]()
Da's wel slim.quote:Op maandag 22 januari 2007 12:16 schreef NurKs het volgende:
[...]
Kun je die niet ruilen ofzo?quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:46 schreef H.Moody het volgende:
[..]
Dat dus.
Behoorlijk klote voor mij aangezien ik vorige week nog een nieuwe Sony Home Theatre set gekocht had bij de MM.
Bron(nen)?quote:Op zondag 17 januari 2010 10:36 schreef negroide88 het volgende:
Deze zelfde actie zal plaats gaan vinden op 29, 30 en 31 januari en geldt voor het gehele assortiment en alle fillialen in Nederland.
Het betreft dus 16% korting ipv de 'btw-korting'. Maar dat deert nu even niet.
Je mag toch ruilen? Dan ruil je 'm in en koop je 'm nog een keer, nu wel met korting.quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:46 schreef H.Moody het volgende:
[..]
Dat dus.
Jep, zo heb ik dat ook gedaan. iPod Touch gehaald, week later was hij 60 euro goedkoper. Zonder problemen die 60 euro teruggekregen.quote:Op zondag 17 januari 2010 11:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Je mag toch ruilen? Dan ruil je 'm in en koop je 'm nog een keer, nu wel met korting.
Of je gaat gewoon even met het bonnetje langs en dreigt ermee om dat te doen, en vraagt of ze dan niet ook zo gewoon de korting willen teruggeven zonder dat je dat apparaat mee hoeft te slepen.
Vaak wel, niet altijd.quote:Op zondag 17 januari 2010 11:31 schreef Fastmatti het volgende:
Ik koop vrijwel altijd bij een internetwinkel. Die hebben nooit kortingen en zijn 9 van de 10 dan nog goedkoper dan de 'aanbiedingen' van normale winkels.
Er zijn altijd uitzonderingenquote:Op zondag 17 januari 2010 11:38 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Vaak wel, niet altijd.
Zo kun je tijdens die actie een PS3 kopen voor maar 279 - (0,16 x 279) = 234,36 euro.
Zoek jij maar eens een webshop uit die hem goedkoper heeft...
Ja, het is dus de kunst om van die uitzonderingen gebruik te makenquote:Op zondag 17 januari 2010 11:48 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Er zijn altijd uitzonderingenDaarom zeg ik ook dat een webshop 9 van de 10 keer goedkoper is. Ook is het vaak zo dat hoe duurder het product hoe meer voordeel je hebt. Verzendenkosten worden namelijk procentueel lager dan.
omg wat slecht.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:50 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Die slogan is inderdaad wel correct.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:28 schreef Sjibble het volgende:
bla bla bla
Grapjas.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:28 schreef Sjibble het volgende:
100 euro excl btw, 119 incl btw (die 19%)
1,19 - 23,8 = 22,61 euro korting, ipv 19 euro.
Dus, of ze trekken er 19% af, en dan ben je zelfs goedkoper uit dan dat het product excl btw was!
Of je krijgt maar 16% korting, maar dan wordt de btw niet meegerekend, dus is het zonder BTW, die 100 euro.
119x0,84= 99,96 (16% korting)
100 euro = excl BTW, 119 = incl btw.
Je wordt niet genaaid. Jullie lopen te kankeren dat jullie er geen misbruik van kunnen maken.
Het klopt wat er staat. Je hoeft de 19% over de prijs niet te betalen.
Ik kan niet geloven dat jullie een hogere school af hebben gemaakt.. Eigenlijk krijgt men dit al op het VMBO in het vak Economie![]()
Dus krijg je 38% korting?quote:Op maandag 22 januari 2007 12:08 schreef Razor21 het volgende:
Op plasma tv\'s / flatscreens
Yeah right BTW is verplicht als je dingen verkoopt.
Het is gewoon verkapt : Vandaag 19 procent korting...
Mijn klacht : Al die mensen die daadwerkelijk denken dat ze geen BTW hoeven te betalen![]()
Nou en? MM heeft laagste prijsgarantie. Dus dan zeg je dat bv. de BCC die camera voor 259 heeft staan (BCC heeft ook laagste prijsgarantie, dus technisch moeten de prijzen bij BCC en MM exact gelijk zijn). Dan krijg je laagste prijsgarantie, plus daarna die korting eraf.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:36 schreef swollywood het volgende:
Mediamarkt vervangt de avond voor de BTW actie gewoon nog ff de prijskaartjes voor een kaartje met een hogere prijs.
Heb het gehad met een digitale camera. Dag voor de actie al ff gaan rondkijken.
Leuke camera gezien voor ¤ 259,-.
Kom ik de volgende dag weer, stond die camera er opeens voor ¤ 289,-.
Dus dat is excl. BTW ¤ 243,05.
Een leugenquote:Op zondag 17 januari 2010 18:09 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Kortingen met een leugen.
Ze vertellen je dat je geen BTW betaald, maar dat is wel zo.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:28 schreef Kudtstudent het volgende:
[..]
Een leugenWellicht ervaren domme mensen dat zo. Er staat toch gewoon dat het BTW bedrag de korting is. De Mediamarkt mag er toch wel vanuit gaan dat er iets bij is gebleven van de lessen wiskunde op het VMBO.
Waarom zouden ze zich daar over opwinden. Het kan alleen maar voordeliger voor je uitpakken als je het af kan trekken. De enige reden die ik me voor kan stellen waarom mensen zich hier over op kunnen winden is als ze een enorme hekel hebben aan de fiscus en op deze moment hun kans schoon denken te zien ze daar even flink te naaien.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:40 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ze vertellen je dat je geen BTW betaald, maar dat is wel zo.
Daar winden blijkbaar mensen zich over op.
Mij boeit het niet.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:43 schreef Kudtstudent het volgende:
[..]
Waarom zouden ze zich daar over opwinden. Het kan alleen maar voordeliger voor je uitpakken als je het af kan trekken. De enige reden die ik me voor kan stellen waarom mensen zich hier over op kunnen winden is als ze een enorme hekel hebben aan de fiscus en op deze moment hun kans schoon denken te zien ze daar even flink te naaien.
Maandag 28 januari staat er... dat zal dan wel 2008 zijn.quote:Op zondag 17 januari 2010 21:56 schreef negroide88 het volgende:
@kudtstudent
van welk jaar is die advertentie?
Mensen die het verschil tussen btw en korting niet begrijpenquote:Op maandag 22 januari 2007 12:08 schreef Razor21 het volgende:
Op plasma tv's / flatscreens
Mijn klacht : Al die mensen die daadwerkelijk denken dat ze geen BTW hoeven te betalen![]()
Ga dan in een kleinere zaak werken waar ze de klanten anders benaderen, bij MM verwacht niemand zulke service, het is een massaal warenhuis. In de V&D gaan ze ook je afmetingen niet nemen als je en overhemd komt kopen, dan pak je gewoon wat je wilt hebben en je rekent af.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:00 schreef Syd het volgende:
En dat te lang bezig was omdat ik klanten graag een beetje service geef en mensen iets wil uitleggen voordat ze een dure PC kopen, maar nee volgens mijn baas moest ik mensen de doos overhandigen en eventueel de weg naar de kassa te sturen en ze moesten nog even langs anderwe gedeelte van computer afdeling zo konden ze de aanbiedingen zien (bijverkoop) dat laatste begrijp ik bijverkoop hoor er eenmaal erbij.
Nee, als ik "maak niet uit waar" als klant zijne vragen heb over een product dan hoort een medewerker dit netjes af te handelen. Waarom heb je dan anders personeel.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:24 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ga dan in een kleinere zaak werken waar ze de klanten anders benaderen, bij MM verwacht niemand zulke service, het is een massaal warenhuis. In de V&D gaan ze ook je afmetingen niet nemen als je en overhemd komt kopen, dan pak je gewoon wat je wilt hebben en je rekent af.
Personeel is er niet voor de klant, dat is nergens zo, nooit. Personeel is er voor het bedrijf en moet zich houden aan de manier van werken daar. Bij de ene winkel betaal je iets meer, bij de andere iets minder, en zo is het ook met service en soms met kwaliteit. Het is aan de klant om een winkel te zoeken waar de balans zodanig dat hij zich daar prettig bij voelt, niet aan jou om een standaard op te leggen waar iedere winkel aan moet voldoen terwijl lang niet iedereen daar op zit te wachten, en wat leidt tot hogere kosten voor iedereen.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:16 schreef Syd het volgende:
[..]
Nee, als ik "maak niet uit waar" als klant zijne vragen heb over een product dan hoort een medewerker dit netjes af te handelen. Waarom heb je dan anders personeel.
Dan moeten ze bij MediaMarkt geen policy hebben om klanten aan te spreken !quote:Op maandag 18 januari 2010 19:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Personeel is er niet voor de klant, dat is nergens zo, nooit. Personeel is er voor het bedrijf en moet zich houden aan de manier van werken daar. Bij de ene winkel betaal je iets meer, bij de andere iets minder, en zo is het ook met service en soms met kwaliteit. Het is aan de klant om een winkel te zoeken waar de balans zodanig dat hij zich daar prettig bij voelt, niet aan jou om een standaard op te leggen waar iedere winkel aan moet voldoen terwijl lang niet iedereen daar op zit te wachten, en wat leidt tot hogere kosten voor iedereen.
Ja, dat is wel wat krom natuurlijk, maar dat is gewoon omdat het de verkoop stimuleert.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:22 schreef Syd het volgende:
[..]
Dan moeten ze bij MediaMarkt geen policy hebben om klanten aan te spreken !
Dat heeft niets met verkoop te maken, als je liegt is het gewoon oplichting.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:28 schreef Syd het volgende:
Klopt , daarom ben ik er zelf ook achter gekomen dat werken bij MediaMarkt ver onder mijn niveau is. Ik lieg mensen niet voor kan er niet tegen als ik iemand iets verkoop wat niet waar is.
En ja dit gebeurde vaak genoeg bij MM in Hengelo en Enschede.
Dus niet. Als bedrijf ben je verplicht om btw op je factuur te zetten. Dat is immers ook de btw wat je afdraagt aan de belastingdienst.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:50 schreef dekloonvanzuen het volgende:
Bedrijf kan zelf beslissen of ze btw doorvoeren aan de klant
Dat is toch het zelfde baklap!quote:Op maandag 22 januari 2007 12:08 schreef Razor21 het volgende:
Op plasma tv\'s / flatscreens
16%.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 04:12 schreef Breathtaking het volgende:
Media markt promote zichzelf veel beter als ze gewoon 19 % korting geven. Nu lijkt het alsof de overheid een aanbieding heeft en niet mediamarkt..
Hoezo 16 %? Bovendien, die 19 procent rekenen ze toch ook gewoon als 19 % korting of verkopen ze het product dan tegen hun verkoopprijs excl btw?quote:
Jij hebt echt vage logica...quote:Op dinsdag 19 januari 2010 04:37 schreef Merkie het volgende:
Ze rekenen het als 16% korting. Object A is ¤100 excl. BTW, incl. BTW wordt dat ¤119. ¤19 is 16% van ¤119.
Dit dus.quote:Op maandag 22 januari 2007 12:09 schreef Copycat het volgende:
Kutklacht.
Jawel, want de gemiddelde tokkie die bij de Mediamarkt shopt kan niet rekenen, en verwacht 19% korting te krijgen op de oude prijs (incl. BTW)quote:Op dinsdag 19 januari 2010 05:08 schreef TigerXtrm het volgende:
Jij hebt echt vage logica...
19% van 100 is 19. 16% van 119 is 19.
Gefeliciteerd, die twee feiten hebben bij BTW berekenen echt niets met elkaar te maken.
Inderdaad, ik ben daar ook verkoper geweest en bijna niemand begreep het gewoonquote:Op dinsdag 19 januari 2010 08:34 schreef Treinkopper het volgende:
[..]
Jawel, want de gemiddelde tokkie die bij de Mediamarkt shopt kan niet rekenen, en verwacht 19% korting te krijgen op de oude prijs (incl. BTW).
quote:Op zondag 17 januari 2010 13:36 schreef swollywood het volgende:
Mediamarkt vervangt de avond voor de BTW actie gewoon nog ff de prijskaartjes voor een kaartje met een hogere prijs.
Heb het gehad met een digitale camera. Dag voor de actie al ff gaan rondkijken.
Leuke camera gezien voor ¤ 259,-.
Kom ik de volgende dag weer, stond die camera er opeens voor ¤ 289,-.
Dus dat is excl. BTW ¤ 243,05.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 04:26 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Hoezo 16 %? Bovendien, die 19 procent rekenen ze toch ook gewoon als 19 % korting of verkopen ze het product dan tegen hun verkoopprijs excl btw?
Je betaalt geen BTW, in mijn voorbeeld is de BTW ¤19. Dat is dus 16% korting. Dat leg ik uit. Niks vaags aan.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 05:08 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Jij hebt echt vage logica...
19% van 100 is 19. 16% van 119 is 19.
Gefeliciteerd, die twee feiten hebben bij BTW berekenen echt niets met elkaar te maken.
Ja, het komt neer op 15,97%. Maar zeggen ze dan dat je 19% krijgt, of zeggen ze dat je geen BTW betaalt?quote:Op maandag 22 januari 2007 12:16 schreef NurKs het volgende:
PS. de MM is toch al te duur.
Als iemand iets in deze actie gekocht heeft, kan deze dan eens het bonnetje hier posten? Wedden dat daar gewoon btw op vermeld is.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:43 schreef Kudtstudent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nou dat is toch duidelijk genoeg. Ze betalen inderdaad het bedrag wat jij normaliter aan BTW zou betalen.
Dat zal allemaal wel, maar wat maakt dat in godsnaam uit?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:45 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Als iemand iets in deze actie gekocht heeft, kan deze dan eens het bonnetje hier posten? Wedden dat daar gewoon btw op vermeld is.
Heel eenvoudig: ze zeggen dat je geen BTW betaalt terwijl je dat wél betaalt. (omdat ze nou eenmaal verplicht zijn om over de toegevoegde waarde belasting te heffen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:47 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel, maar wat maakt dat in godsnaam uit?
Nou en. Het gaat toch om het bedrag wat je afrekent, het zal 99 van de 100 klanten een zorg zijn wat MediaMarkt er mee doet.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:59 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Heel eenvoudig: ze zeggen dat je geen BTW betaalt terwijl je dat wél betaalt. (omdat ze nou eenmaal verplicht zijn om over de toegevoegde waarde belasting te heffen.
Ouwe troll.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:49 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Grapjas.
De oude prijs is 119,- en de nieuwe 100,-. 100/119 = 0 84 =16% korting. Logisch, want je deelt door 1,19 en dat is exact gelijk aan 16% eraf.
Tering, wat ben jij dom. Dit doet me denken aan dat topic over twee keer de helft, waarin enkele mensen bleven volhouden dat dat 1/4 is.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:10 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ouwe troll.
Je betaalt gewoon het product voor de EXCL BTW prijs. Daar gaat het allemaal om.
100 excl btw, 119 incl btw.
Je betaalt 100 euro ipv 119.
Je moet de excl btw prijs als basis nemen. want 100x0,81=19 euro. INclbtw = 119-19=100.
Tadaa, het klopt. Je krijgt 19% korting op de incl btw prijs op basis van de excl btw prijs.
Men betaalt de excl btw prijs, je betaald dus GEEN BTW. Dat is de hele bedoeling van deze actie, maar half nederland wilt dit maar niet snappen.
Als je me dom noemt, wil je vast wel onderbouwen waarom?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Tering, wat ben jij dom. Dit doet me denken aan dat topic over twee keer de helft, waarin enkele mensen bleven volhouden dat dat 1/4 is.
Ik ga er niet veel tijd in steken, maar om te beginnen is 100x0.81 geen 19.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:27 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Als je me dom noemt, wil je vast wel onderbouwen waarom?
Klopt, het is 81% van de basis (de 100).quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:41 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik ga er niet veel tijd in steken, maar om te beginnen is 100x0.81 geen 19.
Je betaalt WEL BTW, alleen is het zo dat de prijs aan de kassa gelijk is aan de verkoopprijs exclusief BTW buiten de actie.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:10 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ouwe troll.
Je betaalt gewoon het product voor de EXCL BTW prijs. Daar gaat het allemaal om.
100 excl btw, 119 incl btw.
Je betaalt 100 euro ipv 119.
Je moet de excl btw prijs als basis nemen. want 100x0,81=19 euro. INclbtw = 119-19=100.
Tadaa, het klopt. Je krijgt 19% korting op de incl btw prijs op basis van de excl btw prijs.
Men betaalt de excl btw prijs, je betaald dus GEEN BTW. Dat is de hele bedoeling van deze actie, maar half nederland wilt dit maar niet snappen.
Man...quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:27 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Klopt, het is 81% van de basis (de 100).
Dat maakt 81, 100-81=19.
Trek je bek pas weer open als je weet waar je het over hebt.
Zover is zo'n loze reactie van je een teken dat je het zelf niet weet.
Applaus! Poe poe, wat een geniaal inzicht heb jij. Waren er maar meer mensen zoals jij.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:59 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Heel eenvoudig: ze zeggen dat je geen BTW betaalt terwijl je dat wél betaalt. (omdat ze nou eenmaal verplicht zijn om over de toegevoegde waarde belasting te heffen.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:10 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Je krijgt 19% korting op de incl btw prijs op basis van de excl btw prijs.
Dat komt mooi uit, dat doet het elke dag.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:21 schreef Antal het volgende:
....
ik ga pas kopen als het 2x de helft kost..
tssss 0,5 x 0,5 is toch echt 0,25quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Tering, wat ben jij dom. Dit doet me denken aan dat topic over twee keer de helft, waarin enkele mensen bleven volhouden dat dat 1/4 is.
2 x 1 / 2quote:
quote:rudolph_13 schreef:
Ik heb voor iedereen die er van wil profiteren een leuke update
Het gaat plaatsvinden op 29, 30, 31 januari op het gehele assortiment. Dit is vandaag toen ik in gesprek was met een afdelingsleider bevestigd...
De nieuwe MacBooks worden eind januari geintroduceerd, hopelijk op tijd voor deze actie.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:21 schreef aaipod het volgende:
Update van mezelf, kom dit net tegen:
[..]
Nee, een kleine Gallische kathodestraalbuis bleef dapper weerstand bieden...quote:
Dat is altijd een leuke vraag in sommige winkels.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:41 schreef fathank het volgende:
Doe mij maar wel een btw-factuur voor de belastingdienst.
De belastingdienst wil de bonnetjes op naam hebben.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:22 schreef Gunner het volgende:
Hoeveel de BTW is staat toch altijd op de bon?
ja..2x de helftquote:Op maandag 25 januari 2010 11:22 schreef Gunner het volgende:
Hoeveel de BTW is staat toch altijd op de bon?
Je weet dat je op een drie jaar oude post reageert?quote:
PI?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:21 schreef kipknots het volgende:
[..]
Je weet dat je op een drie jaar oude post reageert?![]()
En het geld voor alle plasma's en LCD's m.u.v. de Philips 9000 serie, Samsung 7000 serie, Samsung 8000 serie, Samsung 850 serie, Sharp XS serie, Panasonic NeoPDP modellen.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:23 schreef mierenfokker het volgende:
. En dit ook kan bewijzen.
Boeiend. Je hoeft niet naar Mediamarkt te gaan.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:23 schreef mierenfokker het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er iemand weet of mediamarkt stiekem prijzen heeft verhoogd voorgaande aan deze actie. En dit ook kan bewijzen.
399/1.19 = 335,30quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik wil graag een tv die nu 399 kost. Als ik volgens hun 'geen btw hoef te betalen' kan er dus 19% vanaf. Dan kom ik op 323,19 euro. Wat klopt hier niet aan?
Zoals je zovaak onzin lult enzoquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:57 schreef fathank het volgende:
* fathank mompelt iets over 2x de helft en zulks
Helder licht.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:06 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
399/100= 3.99 x19 = 75,81
399-75,81= 323.19
Mediamarkt punt en el heeft een mooie calculator voor mensen zoals jij.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:06 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
399-75,81= 323.19
Die 399 euro is 119% flapdrolquote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:06 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
399-75,81= 323.19
Mediamarkt : Vandaag geen 19 procent BTW betalen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Leg dan effe uit wat daar niet aan klopt dan
Neequote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:13 schreef fathank het volgende:
Iets kost 100 euro en daar gaat 19% btw overheen. Dat wordt dus 119 euro.
als je nu 119 euro min 19% doet kom je dan weer op die 100 euro uit?
Nee, want eerst tel je 19% van 100 euro erbij op, maar daarna haal je er dan niet 19% van 100 er weer af, maar 19% van 119,-. En dat is méér wat je er afhaalt. Dus je komt dan onder de 100 uit.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:13 schreef fathank het volgende:
quote:Te lezen op mediamarkt.nl:
Deze actie is geldig op de productgroepen: TV, Computer, Witgoed, Huishoudelijk, HiFi, MP3, Telecom, Navigatie, Foto, Video, Beauty & Wellness.
Uitgezonderd van deze actie zijn:
Entertainmentproducten: Muziek & Film, Games, Games Hardware, Computeraccessoires en Accessoires.
Tevens zijn uitgezonderd:
TV: Philips 9000 serie, Samsung 7000 serie, Samsung 8000 serie, Samsung 850 serie, Sharp XS serie, Panasonic NeoPDP modellen.
Hifi: Bose
Witgoed: Liebherr
Al onze artikelen zijn geprijsd inclusief 19% BTW. Het BTW-voordeel wordt aan de kassa in mindering gebracht op de verkoopprijs.
Je betaalt gewoon de BTW niet, dus optellen aftrekken delen vermenigvuldigen .... nee. Er wordt gewoon geen BTW bij opgeteld, dus als de prijs 100 ex is, reken je dat af. Normaliter zou je dan 119 afrekenen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:27 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Nee, want eerst tel je 19% van 100 euro erbij op, maar daarna haal je er dan niet 19% van 100 er weer af, maar 19% van 119,-. En dat is méér wat je er afhaalt. Dus je komt dan onder de 100 uit.
Grappig. De belastingdienst bij wie ik altijd mijn BTW-aangifte moet doen, kent enkel de volgende tarieven: 0, 6 en 19%.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:47 schreef wise het volgende:
de btw is trouwens 16% en geen 19%. Over de tv's iig
Mits je aantoont dat de omliggende winkels goedkoper zijn. Waardoor je die prijs krijgt minus de BTW korting.quote:Op maandag 22 januari 2007 12:18 schreef Adik het volgende:
[..]
Zoals jij het schetst, gebeurt het volgende:quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:53 schreef illusions het volgende:
[..]
Je betaalt gewoon de BTW niet, dus optellen aftrekken delen vermenigvuldigen .... nee. Er wordt gewoon geen BTW bij opgeteld, dus als de prijs 100 ex is, reken je dat af. Normaliter zou je dan 119 afrekenen.
geen idee. Ken iemand die werkt daar in de zei dat. Tevens:quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:50 schreef fathank het volgende:
sinds wanneer is dat..?
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:43 schreef Catch22- het volgende:
Je moet gewoon je telefoon meenemen en kieskeurig.nl checken, val je je geen buil
Juist de producten waarvoor ik korting zou willen hebben weer niet.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:52 schreef Chr1st1aan het volgende:
onzin, anders zou het er hier op staan
[ afbeelding ]
[..]
Pricewatch scanner?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:31 schreef Rekkie het volgende:
Telefoon inderdaad meenemen en de pricewatch scanner gebruiken en prijzen vergelijken met Tweakers.
Scan de barcode en je krijgt direct de laagste prijs te zien op internet
Toevallig niet ook voor WM?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:34 schreef Rekkie het volgende:
Yup..... een app op de Android
http://tweakers.net/meukt(...)cewatch-scanner.html
Juist.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:57 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Zoals jij het schetst, gebeurt het volgende:
Prijs excl BTW = 100,-
Belatingdienst zegt: reken 19% BTW. Dus jij zegt dat Mediamarkt 19% van 100,- = 19,- aan de belastingdienst afrekent.
Maar in feite zal de Mediamarkt zeggen:
Normale verkoopprijs excl = 100,-.
NU: verkoopprijs incl btw = 100,- ( 84,03 + 15,87 btw = 100,-)
Aan de belastingdienst zal vast 15,87 afgerekend worden, ze zullen echt niet zo gek zijn om die 19,- af te dragen (minus de terug te vorderen btw die ze hebben betaald bij de leverancier)
O leuk zeg, ik had gewacht met een aanschaf van de samsung 7000 serie maar daar gaat dus geen korting opkomenquote:Te lezen op mediamarkt.nl:
Deze actie is geldig op de productgroepen: TV, Computer, Witgoed, Huishoudelijk, HiFi, MP3, Telecom, Navigatie, Foto, Video, Beauty & Wellness.
Uitgezonderd van deze actie zijn:
Entertainmentproducten: Muziek & Film, Games, Games Hardware, Computeraccessoires en Accessoires.
Tevens zijn uitgezonderd:
TV: Philips 9000 serie, Samsung 7000 serie, Samsung 8000 serie, Samsung 850 serie, Sharp XS serie, Panasonic NeoPDP modellen.
Hifi: Bose
Witgoed: Liebherr
Al onze artikelen zijn geprijsd inclusief 19% BTW. Het BTW-voordeel wordt aan de kassa in mindering gebracht op de verkoopprijs.
Gast, ga lezenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:42 schreef Equites het volgende:
Dan rest nu 1 vraag. KRIJG JE NOU FOCKING KORTING OF NIET?? Kan mij al die procenten nou verotten. Krijg je korting of toch niet?
Ik heb dus hetzelfde, alleen met een NeoPDP scherm (Panasonic TX-P42G10).quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:40 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
O leuk zeg, ik had gewacht met een aanschaf van de samsung 7000 serie maar daar gaat dus geen korting opkomen
Je hebt een kronkel in je kop, je denkt veel te moeilijk.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:57 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Zoals jij het schetst, gebeurt het volgende:
Prijs excl BTW = 100,-
Belatingdienst zegt: reken 19% BTW. Dus jij zegt dat Mediamarkt 19% van 100,- = 19,- aan de belastingdienst afrekent.
Maar in feite zal de Mediamarkt zeggen:
Normale verkoopprijs excl = 100,-.
NU: verkoopprijs incl btw = 100,- ( 84,03 + 15,87 btw = 100,-)
Aan de belastingdienst zal vast 15,87 afgerekend worden, ze zullen echt niet zo gek zijn om die 19,- af te dragen (minus de terug te vorderen btw die ze hebben betaald bij de leverancier)
Je zet het mooi op een rijtje voor jezelf. Dus, conclusie?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:37 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Juist.
¤100 = verkoopprijs ex. btw.
¤119 = verkoopprijs incl. btw.
Actie > geen btw
¤100 is nieuwe verkoopprijs incl. btw, is dus 119%
Doe eens rustig kerel, neem even diep adem.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:48 schreef illusions het volgende:
[..]
Je hebt een kronkel in je kop, je denkt veel te moeilijk.Achja, heb je wel vaker ... van die mensen die goed zijn in dingen als wiskunde dat er op het andere vlak wat dingen ontbreken.
Ik zeg helemaal niets over wat MediaMarkt aan de belasting geeft. Ik zeg dat klanten de illusie hebben "geen btw te betalen", dus iets van 100 ex-btw zou nu ook echt 100 aan de kassa kosten, i.p.v. 119. Dat "geen btw" een fabeltje is snapt elke dwaas. Ik snap wel wat jij insinueert, maar denk je echt dat ze zin hebben om de kassameisjes dat elke keer aan de klant te laten uitleggen?
Ex. btw prijs is 100 euro, normaalgesproken betaalt men 119 inc. en draagt MediaMarkt dus 19 euro af. Nu betaalt men "zogenaamd" de belasting niet, dus de ex-btw prijs is 100 euro. Natuurlijk draagt MediaMarkt nu ook minder belasting af (juist ja, 15.87) want het is niet echt "exclusief btw".
Je kan wel moeilijk gaan zitten doen, maar "belasting niet betalen" is toch een utopie en volgens mij ben je ook nog niet in de MediaMarkt geweest want ik heb gewoon de ex-btw prijs betaald. Het is gewoon een makkelijke en leuke manier om het publiek te vertellen dat ze korting krijgen.
Zoals ze het nu doen is het tenminste simpel - je betaalt zogenaamd geen belasting, dus je rekent de ex-btw prijs af. Dat de MediaMarkt niet kan kiezen om een dagje BTW af te schaffen lijkt me voor de hand liggend, en maakt jouw betoog tot een non-argument.
[..]
Je zet het mooi op een rijtje voor jezelf. Dus, conclusie?De nieuwe prijs is 100 euro, wat voor de actie de ex-btw prijs was. Moeilijk was dat he?
Ben je zeker niet gewend, een post met "quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:52 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Doe eens rustig kerel, neem even diep adem.
Jij schrijft toch precies hetzelfde als ik...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:48 schreef illusions het volgende:
[..]
Je hebt een kronkel in je kop, je denkt veel te moeilijk.Achja, heb je wel vaker ... van die mensen die goed zijn in dingen als wiskunde dat er op het andere vlak wat dingen ontbreken.
Ik zeg helemaal niets over wat MediaMarkt aan de belasting geeft. Ik zeg dat klanten de illusie hebben "geen btw te betalen", dus iets van 100 ex-btw zou nu ook echt 100 aan de kassa kosten, i.p.v. 119. Dat "geen btw" een fabeltje is snapt elke dwaas. Ik snap wel wat jij insinueert, maar denk je echt dat ze zin hebben om de kassameisjes dat elke keer aan de klant te laten uitleggen?
Ex. btw prijs is 100 euro, normaalgesproken betaalt men 119 inc. en draagt MediaMarkt dus 19 euro af. Nu betaalt men "zogenaamd" de belasting niet, dus de ex-btw prijs is 100 euro. Natuurlijk draagt MediaMarkt nu ook minder belasting af (juist ja, 15.87) want het is niet echt "exclusief btw".
Je kan wel moeilijk gaan zitten doen, maar "belasting niet betalen" is toch een utopie en volgens mij ben je ook nog niet in de MediaMarkt geweest want ik heb gewoon de ex-btw prijs betaald. Het is gewoon een makkelijke en leuke manier om het publiek te vertellen dat ze korting krijgen.
Zoals ze het nu doen is het tenminste simpel - je betaalt zogenaamd geen belasting, dus je rekent de ex-btw prijs af. Dat de MediaMarkt niet kan kiezen om een dagje BTW af te schaffen lijkt me voor de hand liggend, en maakt jouw betoog tot een non-argument.
[..]
Je zet het mooi op een rijtje voor jezelf. Dus, conclusie?De nieuwe prijs is 100 euro, wat voor de actie de ex-btw prijs was. Moeilijk was dat he?
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:48 schreef illusions het volgende:
[..]
[..]
Dit dus.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:10 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Jij schrijft toch precies hetzelfde als ik...
Bah ik wou net blurays gaan shoppenquote:Uitgezonderd van deze actie zijn:
Maar MM adverteert toch gewoon met prijzen incl. BTW, wat is dat nou voor onzin?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:13 schreef fathank het volgende:
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:57 schreef illusions het volgende:
[..]
Ben je zeker niet gewend, een post met "" erin en dan nog (logische en erg wijze) tekst erbij ook.
Dat dus.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:16 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
[..]
Dit dus.
Waar jij nou net 5 alinea's over typt schreef ik in nieteens 4 regeltjes, wat is je punt?
Dat klopt dus niet.quote:Op maandag 22 januari 2007 12:09 schreef Copycat het volgende:
Kutklacht.
bronquote:Een LCD-TV kost ¤ 1.190 (incl. BTW)
19% BTW WEG ERMEE!
¤ 1.190 x (100/119)= ¤ 1.000 (excl. BTW)
Aan de kassa ontvangt u ¤ 190.- voordeel (=15,97%)
De wettelijke verwijderingsbijdrage en BTW blijven gehandhaafd.
Bron: http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs/stores/servlet/MultiChannelSpecial?storeId=29701&special=btwactiequote:Rekenvoorbeeld
Een LCD-TV kost ¤ 1.190 (incl. BTW)
19% BTW WEG ERMEE!
¤ 1.190 x (100/119)= ¤ 1.000 (excl. BTW)
Aan de kassa ontvangt u ¤ 190.- voordeel (=15,97%)
De wettelijke verwijderingsbijdrage en BTW blijven gehandhaafd.
Adverteer dan gewoon met 16% korting, zonder al die BTW-verhaaltjes eromheen. Veel mensen snappen het niet en eigenlijk is het gewoon een vorm van misleiding.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:58 schreef Asskicker14 het volgende:
MediaMarkt lost het probleem zelf op
[..]
Bron: http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs/stores/servlet/MultiChannelSpecial?storeId=29701&special=btwactie
Geen 19% BTW korting maar, slechts 16%.
Het is geen misleiding, mensen zijn gewoon enorm dom en onwetend. Media Markt beweert nergens dat je 19% korting krijgt.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:00 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Adverteer dan gewoon met 16% korting, zonder al die BTW-verhaaltjes eromheen. Veel mensen snappen het niet en eigenlijk is het gewoon een vorm van misleiding.
Ik ben het helemaal met je eens, maar 'het volk' is dom.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:03 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is geen misleiding, mensen zijn gewoon enorm dom en onwetend. Media Markt beweert nergens dat je 19% korting krijgt.
Ik denk dat als je dan stennis schopt dat je die 6 euro extra korting op je puike gadget heus wel krijgt. Maar het is wel triest als je dat expres gaat doen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:07 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens, maar 'het volk' is dom.
Lijkt me overigens een interessante uitdaging om eens aan zo'n onopgeleide ongemotiveerde MM verkoper te vragen hoe dat nou zit met die kortingsactie. Als hij/zij zegt dat er 19% korting gegeven wordt (eventueel een beetje sturend vragen, zo van 'BTW is toch 19%? Ik krijg dus 19% korting?) dan meteen er op STAAN dat die korting daadwerkelijk gegeven wordt, los van wat de kassa beweert.
Toevallig de Samsung 8000 series?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:03 schreef kipknots het volgende:
Bij m'n mediamarkt kenden ze blijkbaar hun eigen actie voorwaarden niet. TV die ik wilde hebben met korting meegekregen terwijl volgens de site de korting er niet op zou gelden.
399-16%=335,16quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:06 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
399-75,81= 323.19
Nee, BTW van een bepaald bedrag afhalen is dan ook: bedrag min 16%, komt aardig nauwkeurig uit.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:13 schreef fathank het volgende:
Is toch een halve MacBook "gratis"quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Gast op Twitter koopt zomaar 3 MacBooks. ((1.150 / 119) x 100)x 3 = 2899 euro.
Over een doorgeslagen consumptie-maatschappij gesproken.
[ afbeelding ]
Zo die heeft 't goed bekeken !quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Gast op Twitter koopt zomaar 3 MacBooks. ((1.150 / 119) x 100)x 3 = 2899 euro.
Over een doorgeslagen consumptie-maatschappij gesproken.
[ afbeelding ]
Nee Phillips..die van 399 voor 335quote:
Verbazingwekkend he?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:11 schreef Bartholomew het volgende:
Gaat dit nou serieus al 260+ posts over hoe je btw berekend?
Netjes, in pricewatch van tweakers.net is de goedkoopste zonder verzendkosten 345 euroquote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nee Phillips..die van 399 voor 335
http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs/stores/servlet/MultiChannelCatalogEntry?storeId=30252&catEntryId=1710183
[ afbeelding ]
Mijn eigen vriendin snapt het ook niet, dus ik ben nog steeds niet klaar met het uitleggen ervan.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:11 schreef Bartholomew het volgende:
Gaat dit nou serieus al 260+ posts over hoe je btw berekend?
De 650 valt er wel onder hoor, heb ik gisteren gehaaldquote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:50 schreef SolidasRock het volgende:
vast geen samsung aangezien de 7000 en de 8000 en 650 buiten de boot vallen bij deze aktie. (stond ergens in dit topic de aktievoorwaarden gepost).
Ah ja, misschien de 6000, zou best kunnen.
1/4 toch?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:23 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Verbazingwekkend he?Maar hier kan ik me de onduidelijkheid voorstellen, er zijn ook wel eens meerdere topics volgeschreven over wat 2x de helft is.
Ik heb je moeder gekocht.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
Heb un tv gekocht!
je snapt het echt niet hequote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:00 schreef iBenny het volgende:
Toch wel lache dat je onderaan je kassabon gewoon BTW vindt
Door die actie is Mediamarkt idd goedkoper als andere winkels.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:59 schreef guapo het volgende:
Kneusjesvolk, je weet toch dat Mediamarkt alleen overjarige modellen verkoopt. Ze hebben hierop grote marges van hun leverancier weten te krijgen. En dat domme koopjesvolk denkt nu goedkoop uit te zijn. hahahahaha sukkels.
Succes verder met je pentium 3 pc, en Creative mp3 speler. Je bent gewoon jaloers.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:59 schreef guapo het volgende:
Kneusjesvolk, je weet toch dat Mediamarkt alleen overjarige modellen verkoopt. Ze hebben hierop grote marges van hun leverancier weten te krijgen. En dat domme koopjesvolk denkt nu goedkoop uit te zijn. hahahahaha sukkels.
Want als je alleen aan tekstverkwerken enzo doet, kan een P3 nooit goed zijn? En uiteraard zijn Creative mp3-spelers totaal verkeerd en fout en een toonbeeld van achterlijkheid.\quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:06 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Succes verder met je pentium 3 pc, en Creative mp3 speler. Je bent gewoon jaloers.
Correctquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Want als je alleen aan tekstverkwerken enzo doet, kan een P3 nooit goed zijn? En uiteraard zijn Creative mp3-spelers totaal verkeerd en fout en een toonbeeld van achterlijkheid.\
Jij laat je zeker elk jaar verleiden tot het vervangen van producten die het nog goed doen?
Welkom in de reclamewereld.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:20 schreef 18konijn het volgende:
Tjonge jonge, op twitter stikt het van de domme dwazen die denken dat ze 19% of zelfs 20% korting krijgen op hun iPod. Reken je rijk...
Moet je eens goede spullen kopen ipv marketinghypes, je zou er versteld van staan hoe lang dat die mee gaan...quote:
Mag je me toch eens uitleggen dat iemand die 1000 euro per maand verdiend (quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:23 schreef MREn het volgende:
[..]
Welkom in de reclamewereld.
Bekend feit: hoe lager het inkomen hoe groter de tv.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:24 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Mag je me toch eens uitleggen dat iemand die 1000 euro per maand verdiend () een tv van 1500 euro kan veroorloven.
sparen?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:24 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Mag je me toch eens uitleggen dat iemand die 1000 euro per maand verdiend () een tv van 1500 euro kan veroorloven.
Ja ik distantieer me ook van dat soort volkquote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:00 schreef Gunner het volgende:
Dus iemand met een laag inkomen is in jouw ogen gelijk een tokkie?
Retorische vraag?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:00 schreef Gunner het volgende:
Dus iemand met een laag inkomen is in jouw ogen gelijk een tokkie?
Dan zijn in jouw redenering Frans Bauer, Jannes, Grad Damen en Frans Duijts allemaal geen paupers.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:02 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja ik distantieer me ook van dat soort volk
Het ene sluit het andere niet uit hoorquote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:15 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dan zijn in jouw redenering Frans Bauer, Jannes, Grad Damen en Frans Duijts allemaal geen paupers.
Het is geen 20% korting..... zuchtquote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:18 schreef Equites het volgende:
Ach zo'n actie als deze is altijd slim. Mensen gaan nu dingen kopen die ze eigenlijk niet eens wilde, maarja 20% korting he. Betaal je ipv 130 euro voor je ipod 105 euro ofzo. Nou nou, wat een verschil.
Rekenen is niet jouw grootste sterkte.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:18 schreef Equites het volgende:
Ach zo'n actie als deze is altijd slim. Mensen gaan nu dingen kopen die ze eigenlijk niet eens wilde, maarja 20% korting he. Betaal je ipv 130 euro voor je ipod 105 euro ofzo. Nou nou, wat een verschil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |