Dus krijg je 38% korting?quote:Op maandag 22 januari 2007 12:08 schreef Razor21 het volgende:
Op plasma tv\'s / flatscreens
Yeah right BTW is verplicht als je dingen verkoopt.
Het is gewoon verkapt : Vandaag 19 procent korting...
Mijn klacht : Al die mensen die daadwerkelijk denken dat ze geen BTW hoeven te betalen![]()
Nou en? MM heeft laagste prijsgarantie. Dus dan zeg je dat bv. de BCC die camera voor 259 heeft staan (BCC heeft ook laagste prijsgarantie, dus technisch moeten de prijzen bij BCC en MM exact gelijk zijn). Dan krijg je laagste prijsgarantie, plus daarna die korting eraf.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:36 schreef swollywood het volgende:
Mediamarkt vervangt de avond voor de BTW actie gewoon nog ff de prijskaartjes voor een kaartje met een hogere prijs.
Heb het gehad met een digitale camera. Dag voor de actie al ff gaan rondkijken.
Leuke camera gezien voor ¤ 259,-.
Kom ik de volgende dag weer, stond die camera er opeens voor ¤ 289,-.
Dus dat is excl. BTW ¤ 243,05.
Een leugenquote:Op zondag 17 januari 2010 18:09 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Kortingen met een leugen.
Ze vertellen je dat je geen BTW betaald, maar dat is wel zo.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:28 schreef Kudtstudent het volgende:
[..]
Een leugenWellicht ervaren domme mensen dat zo. Er staat toch gewoon dat het BTW bedrag de korting is. De Mediamarkt mag er toch wel vanuit gaan dat er iets bij is gebleven van de lessen wiskunde op het VMBO.
Waarom zouden ze zich daar over opwinden. Het kan alleen maar voordeliger voor je uitpakken als je het af kan trekken. De enige reden die ik me voor kan stellen waarom mensen zich hier over op kunnen winden is als ze een enorme hekel hebben aan de fiscus en op deze moment hun kans schoon denken te zien ze daar even flink te naaien.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:40 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ze vertellen je dat je geen BTW betaald, maar dat is wel zo.
Daar winden blijkbaar mensen zich over op.
Mij boeit het niet.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:43 schreef Kudtstudent het volgende:
[..]
Waarom zouden ze zich daar over opwinden. Het kan alleen maar voordeliger voor je uitpakken als je het af kan trekken. De enige reden die ik me voor kan stellen waarom mensen zich hier over op kunnen winden is als ze een enorme hekel hebben aan de fiscus en op deze moment hun kans schoon denken te zien ze daar even flink te naaien.
Maandag 28 januari staat er... dat zal dan wel 2008 zijn.quote:Op zondag 17 januari 2010 21:56 schreef negroide88 het volgende:
@kudtstudent
van welk jaar is die advertentie?
Mensen die het verschil tussen btw en korting niet begrijpenquote:Op maandag 22 januari 2007 12:08 schreef Razor21 het volgende:
Op plasma tv's / flatscreens
Mijn klacht : Al die mensen die daadwerkelijk denken dat ze geen BTW hoeven te betalen![]()
Ga dan in een kleinere zaak werken waar ze de klanten anders benaderen, bij MM verwacht niemand zulke service, het is een massaal warenhuis. In de V&D gaan ze ook je afmetingen niet nemen als je en overhemd komt kopen, dan pak je gewoon wat je wilt hebben en je rekent af.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:00 schreef Syd het volgende:
En dat te lang bezig was omdat ik klanten graag een beetje service geef en mensen iets wil uitleggen voordat ze een dure PC kopen, maar nee volgens mijn baas moest ik mensen de doos overhandigen en eventueel de weg naar de kassa te sturen en ze moesten nog even langs anderwe gedeelte van computer afdeling zo konden ze de aanbiedingen zien (bijverkoop) dat laatste begrijp ik bijverkoop hoor er eenmaal erbij.
Nee, als ik "maak niet uit waar" als klant zijne vragen heb over een product dan hoort een medewerker dit netjes af te handelen. Waarom heb je dan anders personeel.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:24 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ga dan in een kleinere zaak werken waar ze de klanten anders benaderen, bij MM verwacht niemand zulke service, het is een massaal warenhuis. In de V&D gaan ze ook je afmetingen niet nemen als je en overhemd komt kopen, dan pak je gewoon wat je wilt hebben en je rekent af.
Personeel is er niet voor de klant, dat is nergens zo, nooit. Personeel is er voor het bedrijf en moet zich houden aan de manier van werken daar. Bij de ene winkel betaal je iets meer, bij de andere iets minder, en zo is het ook met service en soms met kwaliteit. Het is aan de klant om een winkel te zoeken waar de balans zodanig dat hij zich daar prettig bij voelt, niet aan jou om een standaard op te leggen waar iedere winkel aan moet voldoen terwijl lang niet iedereen daar op zit te wachten, en wat leidt tot hogere kosten voor iedereen.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:16 schreef Syd het volgende:
[..]
Nee, als ik "maak niet uit waar" als klant zijne vragen heb over een product dan hoort een medewerker dit netjes af te handelen. Waarom heb je dan anders personeel.
Dan moeten ze bij MediaMarkt geen policy hebben om klanten aan te spreken !quote:Op maandag 18 januari 2010 19:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Personeel is er niet voor de klant, dat is nergens zo, nooit. Personeel is er voor het bedrijf en moet zich houden aan de manier van werken daar. Bij de ene winkel betaal je iets meer, bij de andere iets minder, en zo is het ook met service en soms met kwaliteit. Het is aan de klant om een winkel te zoeken waar de balans zodanig dat hij zich daar prettig bij voelt, niet aan jou om een standaard op te leggen waar iedere winkel aan moet voldoen terwijl lang niet iedereen daar op zit te wachten, en wat leidt tot hogere kosten voor iedereen.
Ja, dat is wel wat krom natuurlijk, maar dat is gewoon omdat het de verkoop stimuleert.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:22 schreef Syd het volgende:
[..]
Dan moeten ze bij MediaMarkt geen policy hebben om klanten aan te spreken !
Dat heeft niets met verkoop te maken, als je liegt is het gewoon oplichting.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:28 schreef Syd het volgende:
Klopt , daarom ben ik er zelf ook achter gekomen dat werken bij MediaMarkt ver onder mijn niveau is. Ik lieg mensen niet voor kan er niet tegen als ik iemand iets verkoop wat niet waar is.
En ja dit gebeurde vaak genoeg bij MM in Hengelo en Enschede.
Dus niet. Als bedrijf ben je verplicht om btw op je factuur te zetten. Dat is immers ook de btw wat je afdraagt aan de belastingdienst.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:50 schreef dekloonvanzuen het volgende:
Bedrijf kan zelf beslissen of ze btw doorvoeren aan de klant
Dat is toch het zelfde baklap!quote:Op maandag 22 januari 2007 12:08 schreef Razor21 het volgende:
Op plasma tv\'s / flatscreens
16%.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 04:12 schreef Breathtaking het volgende:
Media markt promote zichzelf veel beter als ze gewoon 19 % korting geven. Nu lijkt het alsof de overheid een aanbieding heeft en niet mediamarkt..
Hoezo 16 %? Bovendien, die 19 procent rekenen ze toch ook gewoon als 19 % korting of verkopen ze het product dan tegen hun verkoopprijs excl btw?quote:
Jij hebt echt vage logica...quote:Op dinsdag 19 januari 2010 04:37 schreef Merkie het volgende:
Ze rekenen het als 16% korting. Object A is ¤100 excl. BTW, incl. BTW wordt dat ¤119. ¤19 is 16% van ¤119.
Dit dus.quote:Op maandag 22 januari 2007 12:09 schreef Copycat het volgende:
Of het nu BTW is of korting: het blijft 19% minder betalen.
Kutklacht.
Jawel, want de gemiddelde tokkie die bij de Mediamarkt shopt kan niet rekenen, en verwacht 19% korting te krijgen op de oude prijs (incl. BTW)quote:Op dinsdag 19 januari 2010 05:08 schreef TigerXtrm het volgende:
Jij hebt echt vage logica...
19% van 100 is 19. 16% van 119 is 19.
Gefeliciteerd, die twee feiten hebben bij BTW berekenen echt niets met elkaar te maken.
Inderdaad, ik ben daar ook verkoper geweest en bijna niemand begreep het gewoonquote:Op dinsdag 19 januari 2010 08:34 schreef Treinkopper het volgende:
[..]
Jawel, want de gemiddelde tokkie die bij de Mediamarkt shopt kan niet rekenen, en verwacht 19% korting te krijgen op de oude prijs (incl. BTW).
quote:Op zondag 17 januari 2010 13:36 schreef swollywood het volgende:
Mediamarkt vervangt de avond voor de BTW actie gewoon nog ff de prijskaartjes voor een kaartje met een hogere prijs.
Heb het gehad met een digitale camera. Dag voor de actie al ff gaan rondkijken.
Leuke camera gezien voor ¤ 259,-.
Kom ik de volgende dag weer, stond die camera er opeens voor ¤ 289,-.
Dus dat is excl. BTW ¤ 243,05.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 04:26 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Hoezo 16 %? Bovendien, die 19 procent rekenen ze toch ook gewoon als 19 % korting of verkopen ze het product dan tegen hun verkoopprijs excl btw?
Je betaalt geen BTW, in mijn voorbeeld is de BTW ¤19. Dat is dus 16% korting. Dat leg ik uit. Niks vaags aan.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 05:08 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Jij hebt echt vage logica...
19% van 100 is 19. 16% van 119 is 19.
Gefeliciteerd, die twee feiten hebben bij BTW berekenen echt niets met elkaar te maken.
Ja, het komt neer op 15,97%. Maar zeggen ze dan dat je 19% krijgt, of zeggen ze dat je geen BTW betaalt?quote:Op maandag 22 januari 2007 12:16 schreef NurKs het volgende:
liever 19% korting dan de btw er af hoor.
Als bijv iets 100 euro kost ex btw, dan is dat dus 119 euro inc btw.
als je daar dan 19% vanaf haalt hou je 96,39 euro over !
Dus wat ik denk dat de MM doet is je geloven dat je dus 19% korting krijgt maar dat je dus 100 euro moet betalen wat dus neerkomt op 16% korting
PS. de MM is toch al te duur.
Als iemand iets in deze actie gekocht heeft, kan deze dan eens het bonnetje hier posten? Wedden dat daar gewoon btw op vermeld is.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:43 schreef Kudtstudent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nou dat is toch duidelijk genoeg. Ze betalen inderdaad het bedrag wat jij normaliter aan BTW zou betalen.
Dat zal allemaal wel, maar wat maakt dat in godsnaam uit?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:45 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Als iemand iets in deze actie gekocht heeft, kan deze dan eens het bonnetje hier posten? Wedden dat daar gewoon btw op vermeld is.
Heel eenvoudig: ze zeggen dat je geen BTW betaalt terwijl je dat wél betaalt. (omdat ze nou eenmaal verplicht zijn om over de toegevoegde waarde belasting te heffen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:47 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel, maar wat maakt dat in godsnaam uit?
Nou en. Het gaat toch om het bedrag wat je afrekent, het zal 99 van de 100 klanten een zorg zijn wat MediaMarkt er mee doet.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:59 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Heel eenvoudig: ze zeggen dat je geen BTW betaalt terwijl je dat wél betaalt. (omdat ze nou eenmaal verplicht zijn om over de toegevoegde waarde belasting te heffen.
Ouwe troll.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:49 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Grapjas.
De oude prijs is 119,- en de nieuwe 100,-. 100/119 = 0 84 =16% korting. Logisch, want je deelt door 1,19 en dat is exact gelijk aan 16% eraf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |