quote:Op zondag 21 januari 2007 16:47 schreef nebelung het volgende:
Geduld is een schone zaak cattie. De meeste kindjes gaan (rapleyend) rond de 9e, 10e maand ineens zomaar erg goed eten
Ja, ik vind er ook niks aan. Ik verander wel weer.quote:Op zondag 21 januari 2007 17:39 schreef E.T. het volgende:
nebelung, wat doe jij nou??? Zo herken ik je niet meer
Ja, dat dacht ik al.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 07:02 schreef Belana het volgende:
(..)
Ezra heeft weer beter geslapen vannacht, tot half 6Hij eet nu dan ook groeipap en opvolgmelk en ik heb het idee dat hij weer een wat gevuldere buik heeft daardoor
mijn hongerlapje
(..)
Euhm, ja, sorry.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 08:26 schreef kozakken het volgende:
Verkoudheid (in België soms ook een valling (dialect) genoemd)(met dank aan wikipedia
)
Tering! Daar doet Anna 1,5 maand over ofzo.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Tijn was 4430 gram
700 gram gegroeid in 2 en een halve week
hmmmm... niet gezien. Maar wel jammer dat sommige erg extreme dingen meteen onder natural parenting worden geschaard. Da's net zo iets als zeggen dat alle vegetariërs geitenwollensokken dragen en permanent bloedarmoede hebbenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:45 schreef PM-girl het volgende:
ET en Swets, goed bezig!
BassMiss, ik hoop dat de uitslag niets uitwijst, spannend!
Cattie, he nee, het leek even goed te gaan, jammer...
Hebben jullie gisteren ook de rtl4 docu gezien over natural parenting? Dat houdt behalve jaren bv op verzoek ook in, bij ouders in bed slapen, geen luiers en dus meteen zindelijkheidstraining, geen regulier onderwijs maar bij ouders thuis, geen automatisch gezag van ouders (want dat respect van je kind moet je verdienen) en gezellig samen met andere moeders bevallingsvideo's bekijken onder het genot van een glaasje en een hapje!
Eeeks, ben ik zo eng?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:45 schreef PM-girl het volgende:
Hebben jullie gisteren ook de rtl4 docu gezien over natural parenting? Dat houdt behalve jaren bv op verzoek ook in, bij ouders in bed slapen, geen luiers en dus meteen zindelijkheidstraining, geen regulier onderwijs maar bij ouders thuis, geen automatisch gezag van ouders (want dat respect van je kind moet je verdienen) en gezellig samen met andere moeders bevallingsvideo's bekijken onder het genot van een glaasje en een hapje!
Ja ik heb het wel gezien. Dat ene gezin die hun kinderen ook thuis schoolden en waarvan de moeder de 5 jarige dochter en de 2 jarige dochter bv gaf, draafde er m.i. wel een beetje in door.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:45 schreef PM-girl het volgende:
Nee, wees gerust, jij bent niet zo engquote:
Ja klopt, een paar weken geleden ging het over grote gezinnen. Mensen die 10+ kinderen hadden en er nog meer wilden. Het zijn natuurlijk wel extremen die ze belichten.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:02 schreef nebelung het volgende:
[..]
Nee, wees gerust, jij bent niet zo eng. Dit was niet een docu om eens AP en BV te promoten. Het ligt eerder in de categorie 'aapjes kijken' . De omvattende titel van de hele serie waartoe deze docu behoort is dan ook iets van 'strange things' of zo (maar dan iets anders, ik weet niet meer precies).
Zelfs die-hard AP-ers die ik ken vonden het raar gedoe hoor.
Mooi dat Kendahl zo groeit PV! En al aan de tandjes ook... Ik wens jullie een rustige nacht toequote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:13 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Pff.. nou, hij is in slaap gevallen rond een uur of zes, net weer wakker gemaakt voor een papfles en nu weer in zijn bedje. We zullen zien hoe de nacht verloopt. Meestal slaapt hij compleet door 's nachts, ook als er overdag iets is.
Overigens was op het cb weer alles goed. Hij weegt nu 6720 gram, een maand geleden was dat 6120 gram. En hij is een cm gegroeid naar 64.
Hier voel ik me ook goed bij, maar je moet idd niet overdrijven.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:47 schreef Macka66 het volgende:
Natural parenting/attachment parenting heeft als doelen: ken je kind, help je kind zich goed te voelen en geniet van het ouderschap. Om te helpen dit te bereiken zijn acht uitgangsidealen geformuleerd:
1. Blijf na de geboorte in contact met je baby. Als na de geboorte het contact om medische of sociale redenen wordt verbroken, probeer dit dan te herstellen zodra dat kan.
2. Geef gehoor aan de signalen van je kind. Laat je kind niet alleen als het huilt maar koester het, ook als je het verdriet niet kunt wegnemen.
3. Geef zolang mogelijk borstvoeding. Borstvoeding is meer dan voeding. Het is een ideaal troostmiddel en kan op verzoek van het kind gegeven worden. Geef je geen borstvoeding, probeer dan flesvoeding op verzoek te geven en doe dit als ouders zoveel mogelijk zelf.
4. Draag je kind zoveel mogelijk bij je. Je kunt een drager gebruiken waardoor je je handen vrij hebt.
5. Slaap samen met je kind of zet een co-slaper tegen je bed aan.
6. Geef ruimte aan de ontwikkeling van empathie door positief in te grijpen en geen agressie te gebruiken.
7. Vermijd vaak voorkomende of langdurige scheiding.
8. Evenwicht bewaren in gezinsleven.
* Macka opgelucht adem haaltquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:02 schreef nebelung het volgende:
[..]
Nee, wees gerust, jij bent niet zo eng. Dit was niet een docu om eens AP en BV te promoten. Het ligt eerder in de categorie 'aapjes kijken' . De omvattende titel van de hele serie waartoe deze docu behoort is dan ook iets van 'strange things' of zo (maar dan iets anders, ik weet niet meer precies).
Zelfs die-hard AP-ers die ik ken vonden het raar gedoe hoor.
Bij 22 mnd zindelijk is dan ook aan de late kant met die methode. Maar dat zullen ze er wel niet bij gezegd hebben...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:14 schreef Martineke het volgende:
ik vond trouwens van die docu over dat ec (elimination control) ook maar onzin eigenlijk, van dat gezin gaf haar zoon met 22 mnd zelf aan dat hij naar de wc moest, en dat zonder luiers.
en dat terwijl er genoeg kindjes met luiers zijn, die ook met 22 mnd zindelijk zijn, dus wat is het nut dan? het is goedkoop wat betreft kopen luiers, maar wel tijdrovend om 30 x pd ff met je kind te gaan staan om het te laten plassen of poepen, plus het wassen/schoonmaken als het niet goed gaat.
Nog steeds lachend met de kotsbek?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:26 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Hier voel ik me ook goed bij, maar je moet idd niet overdrijven.
Met Fons komt het wel weer goed, hij heeft een infectie vd bovenste luchtwegen, maar zijn urine was gelukkig nog steeds zuiver.
En hij weegt intussen 7, 690 kilo en is 66 cm lang. En dat met al zijn gekots....
Ah, wij doen dus ook intuïtief zo'n beetje aan AP.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:44 schreef Macka66 het volgende:
Toen ik voor het eerst over AP las vond ik het heel gek om te ontdekken dat veel van wat ik intuïtief al deed viel onder een 'methode'. AP gaat mij (ons) heel natuurlijk af![]()
Meestal wel, tenzij het nt meer zo vers is en dus zuur smaakt. Maar de dokter zegt dat meerdere keren per dag medicatie nemen vast vervelender is voor hem en daar kan ik inkomen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 00:00 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Nog steeds lachend met de kotsbek?
Zolang je hem dat niet gewoon gaat maken niet.quote:Op woensdag 24 januari 2007 01:18 schreef Moonah het volgende:
Ehm, dat kan toch geen kwaad denk ik? Dat 'temperaturen' dus.
Idem. Hier is dat allemaal heel intuitief gegaan. Voor ons is dit gewoon de fijnste manier om met ons kind om te gaanquote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:44 schreef Macka66 het volgende:
Toen ik voor het eerst over AP las vond ik het heel gek om te ontdekken dat veel van wat ik intuïtief al deed viel onder een 'methode'. AP gaat mij (ons) heel natuurlijk af![]()
Ik ben dus niet zo'n die-hard. Wel merk ik dat hoe ik bezig ben met Lucie soms in gaat tegen wat 'normaal' gevonden wordt. Dat ik voor mijn kind niet geloof in huil-uurtjes, voedingsschema's opleggen, alleen slapen op het eigen kamertje, fruithapjes geven met vier maanden, papfles voor het slapen gaan en haar voor de tv zetten is voor anderen soms moeilijk te accepteren. Als ik bijvoorbeeld met moeders uit mijn wijk praat voel ik me soms toch een aAPje. Maar dan wel een die met haar kleintje vol vertrouwen van tak naar tak kan slingeren
Wat fijn! En eigen normen eerst natuurlijkquote:Op woensdag 24 januari 2007 11:17 schreef E.T. het volgende:
Ik geloof dat we hier ook wel in de buurt van die AP-regels komen. En ook hier gaat dat gewoon op ons instinct![]()
Had niet in de gaten dat dat 'anders dan de norm' is.![]()
Ok, dankjewel! Ik weet er niet zoveel van, maar het hoort er dus niet bij! Dan zal ik er nu over ophouden hier en in een evt. verder topic verder schrijven!quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:57 schreef nebelung het volgende:
Nou, dat vond ik gewoon raar en dat was volgens mij echt iets van dat gezin de moeder zelf. Los van welke denkrichting dan ook: ik vind het logisch en nodig dat je als ouder 'voorleeft' , het goede voorbeeld geeft. Als je je kinderen met respect behandeld (nee, ik bedoel niet dat je ze op een hoog voetstuk plaatst en ze met alles laat wegkomen. Ik bedoel dus dat je plezierig met ze omgaat op een manier zoals je zelf wil dat men jou behandeld) dan komt dat gewoon terug, denk ik. Of is dit vaag?
Waar zit dat verschil dan? Als je volgens een bepaalde regelmaat dingen doet dan is het schema gewoon die regelmaat maar dan op papier geschreven. Of denk ik nu te simpel?quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:32 schreef nebelung het volgende:
Ik geloof ook in rust en regelmaat, maar niet in schema's. Ik vind dat 2 verschillende dingen
Hier ook zo.quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:32 schreef nebelung het volgende:
Ik geloof ook in rust en regelmaat, maar niet in schema's. Ik vind dat 2 verschillende dingen
Even denken hoor, lastig uitleggen. Babies zijn gewoontediertjes en weten graag wat er komt. Dat geeft rust en duidelijkheid. In zoverre zijn we het prima eens denk ikquote:Op woensdag 24 januari 2007 15:01 schreef sjak het volgende:
Waar zit dat verschil dan? Als je volgens een bepaalde regelmaat dingen doet dan is het schema gewoon die regelmaat maar dan op papier geschreven. Of denk ik nu te simpel?
Uiteraard! En zo bedoelde ik dat ook. Kinderen hebben begrenzing nodig. Dat is ook liefde! Of juist liefdequote:Wat dat respect betreft denkik dat je het helemaal niet vaag uitlegt. Zo lijkt mij ook de beste manier. Aan de andere kant ben ik wel de ouder en stel ik de grenzen, daar heeft ze zich wel aan te houden.
Zou je denken?quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:57 schreef nebelung het volgende:
Owlet, er klinkt ook iets antroposofisch bij je door
Nee hoor, het enige wat je kan hebben is dat je baby zeeziek gaat worden.quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:21 schreef sjak het volgende:
Daarnaast vind ik de relatie met mijn man erg belangrijk. Ik kan me niet onttreken aan het idee dat dat er onder gaat lijden als je kind bij je slaapt. Maar dat is uiteraard een veronderstelling.
Het is bij ons eigenlijk ook (nog) geen probleem. Nou heeft ze wel haar eigen bedje tegen dat van ons aan, dus ze slaapt heel stil en rustig overal doorheen. je houdt wel een beetje oren op steeltjes, maar ik denk dat je dat ook wel hebt als je kind in een andere kamer ligt. Ik weet niet hoe het gaat zijn als ze wat ouder is en wat meer dingen bewust mee maakt, maar voorlopig valt ze juist goed in slaap als wij nog een beetje "praten"quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:15 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Nee hoor, het enige wat je kan hebben is dat je baby zeeziek gaat worden.
De eerste dagen sliep Fons ook tussen ons in maar toen begonnen we toch ook het contact te missen en is hij naar de zijkant van ons bed verhuist, voor hoelang dat zien we dan wel.
Dat zijn van die dingen die je als kind later niet van je ouders wil weten volgens mij, dat je bij ze op de kamer hebt geslapen!quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:23 schreef owlet het volgende:
[..]
Het is bij ons eigenlijk ook (nog) geen probleem. Nou heeft ze wel haar eigen bedje tegen dat van ons aan, dus ze slaapt heel stil en rustig overal doorheen. je houdt wel een beetje oren op steeltjes, maar ik denk dat je dat ook wel hebt als je kind in een andere kamer ligt. Ik weet niet hoe het gaat zijn als ze wat ouder is en wat meer dingen bewust mee maakt, maar voorlopig valt ze juist goed in slaap als wij nog een beetje "praten"![]()
En als Anna per ongeluk in slaap is gevallen in de box, of wandelwagen/draagdoek?quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:59 schreef YPPY het volgende:
Anna slaapt overdag alleen maar in haar bedje PM. Als ze een beetje moe begint te worden, halen we haar al van het kleed of uit de box.
Bij de opvang zijn de 'rituelen' anders en mijn schoonouders hebben pas 1 keer opgepast en mijn moeder 1 keer en die doen geloof ik meer knuffelen dan wat anders.
PA discussie is interessant, als ik meer tijd heb maar eens lezen.
We hebben het hier over het nieuwsgierigste meisje van de wereld dat de afgelopen drie maanden slechts 1 keer buiten haar bed in slaap is gevallen (vorige week in de auto).quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:06 schreef PM-girl het volgende:
[..]
En als Anna per ongeluk in slaap is gevallen in de box, of wandelwagen/draagdoek?
Valt te proberen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:27 schreef Belana het volgende:
pv, ik ben niet bijgelezen, maar een warm badje misschien, wordt ie lekker rozig van misschien?
[Uit lurkstand]quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:34 schreef PM-girl het volgende:
-knip-
En als iemand op je babytje past, houdt diegene zich dan ook aan dat ritueel?
Oh PV, wat naar.... Thies had vanavond ook zoiets. Zwaar oververmoeid. Ik mocht alleen maar rondsjokken met hem. Als ik het ook maar waagde eventjes stil te staan zette hij een keel op...quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:23 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Nou, het is weer mis hoor. Hij is doodmoe, maar wil niet slapen. Hij ligt nu boven te brullen, na twee keer instoppen. Ik kan hem niet blijven vasthouden, want dan blijft hij wakker.
Cute!quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:36 schreef YPPY het volgende:
maar als ik slaap, kindje, slaap zing, is het goed.
A. heeft het CB al gebeld vanmiddag, en het was niet zorgelijk vonden ze. Gewoon wat ziekig. Die plasluier is de enige waarvan we het zeker weten. Die diarreeluier was niet meer te beoordelen op plasquote:Op woensdag 24 januari 2007 22:53 schreef Moonah het volgende:
Och die Eva toch.... Eén plasluiertje is wel weinig. Maar als ze verder goed oogt.... Kun je niet zo'n 24-uursvragenlijn bellen?
Er zit bij ons een klein verschil tussen overdag en 'snachts/'savonds. Overdag leg ik haar wakker in bed, toedekken, kusje, deur dicht. Vaak gaat ze nog een beetje liggen kletsen of rondkijken om vervolgens in slaap te vallen. Soms huilt ze wat en dan laat ik haar even huilen. Maximaal een kwartier maar dat haalt ze nooit en als ze van vermoeidheidshuilen over gaat naar echt overstuur zijn dan ga ik ook naar haar toe.quote:Op woensdag 24 januari 2007 23:54 schreef Moonah het volgende:
En Owlet, hóe valt Ronja dan in slaap?
Want ik ben het volledig met je eens. Maar Thies is zo'n moeilijke in-slaap-valler.... Hij houdt zichzelf wakker. Als hij tekenen van vermoeidheid vertoont neem ik hem bij me, gaan we knuffelen, komt hij op mijn borst. En meestal gaat hij dan wel slapen. Daarna kan ik hem dan wegleggen. Maar zoals vandaag, dan weigert hij te slapen. Blijft met zijn hoofdje ronddraaien, kijken, kletsen. met als gevolg een totaal overstuur kind 's avonds.
Dank jequote:owlet, ik heb jou post gelezen en ik zou het heel vervelend vinden als je het gevoel zou hebben dat je je moet verantwoorden. ik denk dat jij een hele liefdevolle moeder bent en hoe jij de dingen doet dat is jouw/jullie keuze! snapte precies wat je bedoelde over een apart topic. maar we kunnen er hier toch evengoed over praten?
Ja, zoiets moeten we wel gaan doen. Ik zal het er starks eens met J over hebben.quote:Op donderdag 25 januari 2007 11:57 schreef YPPY het volgende:
Misschien is er een andere manier om Thies alleen te leren slapen dan de manier die je nu hebt geprobeerd? Iets van langzaam afbouwen van jullie af ofzo, dat de overgang van in slaap vallen op papa of mama naar in slaap vallen helemaal alleen niet zo groot is.
Dat idee heb ik ook, hoor!quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:22 schreef Leah het volgende:
Heb je het al geprobeerd met bedje voorverwarmen of evt een kruik Moonah?
Kom ik weer aanzeulen met mijn "te koud", maar ik heb echt het idee dat sinds men zich aan de wiegendoodprotocollen houdt, kindjes het nog weleens te koud hebben.
Dat kun je wel stellen. De zorgadrenaline is nu wel een beetje weggezakt en wat bén ik nu moe!quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:20 schreef Moonah het volgende:
PV, sterkte met je kleine man (en jezelf). Dat lijkt me helemaal lastig, als je hummeltje zich niet lekker voelt, terwijl je zelf ook (een soort van) ziek bent.
uiteraardquote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:30 schreef YPPY het volgende:
Ik ben voor mezelf aan het verantwoorden dat ik niet hoef te bellen. Daar past dit fictieve telefoongesprek prima in toch?
Ik was vooral een beetje bang dat zijn slokdarm zou kunnen gaan ontsteken of zo, omdat hij toch vieze gezichten trekt als het al wat verteerde melk is die er terug uit komt. Ruikt ook erg zuur dan.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:52 schreef Suzanna het volgende:
Even een vraagje hier voor een vriendin van mij... die heeft dus ook een spuugzoontje. Hij spuugt echt bijna de hele dag door, lang ná de voeding nog (is bijna 6 maanden of is het al) en doet dat sinds de geboorte volgens mij. Dat weet ik trouwens niet zeker, in het begin gaf ze borstvoeding en toen ze overging op flesvoeding is ze er nutriton in gaan doen, maar dat helpt geen zier. Hij spuugt het ook 'vrolijk' uit want lijkt er geen last van te hebben. Groeit verder wel goed volgens mij.
Kan dit kwaad? Mijn vriendin is er nog niet mee naar de dokter geweest want haar man vindt het niet nodig () omdat hij er zelf geen last van heeft volgens hem. Maar als ik dat lees van Arwen (dat ze het gewoon vrolijk uitspuugde) kan er dus écht wel wat aan de hand zijn. Maar is dat ook zo als hij gewoon goed groeit?
Och lieve Yp, ik lees dit nu pas. Hoeft niet hoor, excuses, maar wel lief van je. Het was gewoon een samenloop van een aantal zaken. En natuurlijk zou ik het fijn vinden als het inslapen wat makkelijker ging. maar goh, als dat alles is waar we over te 'klagen' hebben....quote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:24 schreef YPPY het volgende:
Mjin excuses als ik je aan het twijfelen heb gebracht Moonah. Dat was zeker niet mijn bedoeling.
nogmaals niet huilen is geen gradatie dat het geen pijn doet..quote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:38 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik was vooral een beetje bang dat zijn slokdarm zou kunnen gaan ontsteken of zo, omdat hij toch vieze gezichten trekt als het al wat verteerde melk is die er terug uit komt. Ruikt ook erg zuur dan.
Maar omdat hij tussendoor nooit huilt van de pijn zou hij er geen last van hebben, alleen maar van de vieze smaak op het moment zelf dus en zou meerder keren per dag medicatie geven veel vervelender zijn...
En moest er iets aan zijn slokdarm komen, in het ergste geval, dan is dat niet onomkeerbaar, dus laten we het maar zo.
Als hem iets anders dwars zit , huilt hij wel hoor.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:58 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
nogmaals niet huilen is geen gradatie dat het geen pijn doet..
voor suzanne en misschien ook voor jou handig om eens door te lezen ( al heb je dat misschien al gedaan)
vaak zijn de baby's wel huilerig, maar is niet per definitie zo
Mja, maar is veel kotsen altijd reflux dan?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:11 schreef _evenstar_ het volgende:
reflux = niet standaard allergie![]()
maar goed fons is bij arts onder controle toch ? dan zou ik me er niet teveel zorgen om maken.
veel kotsen = niet altijd refluxquote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:14 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Mja, maar is veel kotsen altijd reflux dan?
En hij staat idd onder controle ivm zijn niertjes.
Hm, volgens mijn moeder heb ik er een jaar over gedaan om erover te groeien, al ging het wat beter vanaf het moment dat ik vaste voeding kreeg. (In die tijd nog op zes weken.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:18 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
veel kotsen = niet altijd reflux
maar zure kots en wanneer kind regelmatig oprispingen heeft wilt het vaak zeggen dat de spier nog niet helemaal correct functioneert.
Die emdicatie verhelpt het probleem niet zorgt alleen dat de slokdarm/klepje niet verbrandt, dat wat op lanegre termijn kan gebeuren.
Meestal groeien ze daar in de eerste drie maanden overheen.. anders rond de zes maanden![]()
snap ik wel hoorquote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:22 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik wil het niet banaliseren hoor, maar ik heb het niet zo op medicatie. Tenzij het echt nodig is.
Kan ik goed geloven, maar als het moet dan moet het, he.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:42 schreef _evenstar_ het volgende:
de dag dat ik al die medictaie mag weg gooien( dromen is mooi hihi)
Als ik het goed begrijp: Anna komt op zich voldoende aan, maar jij moet daar wel heel veel voor doen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:15 schreef YPPY het volgende:
Ik denk dat er ergens iets is misgegaan. Ik ben moe en daardoor misschien niet duidelijk genoeg. Anna groeit weinig ja, maar dat is het enige. En dat vind ik vervelend omdat ze misschien eens ziek wordt en dan af gaat vallen, dat is dan niet goed. Verder doet ze alles perfect, krijg ik ook elke keer bij het CB te horen. Ik baalde vanochtend omdat al die keren opstaan 's nachts niet meer resultaat heeft gehad dan die 106 gram. Dat is het.
Ik voel me nu onzekerder dan toen ik vanochtend thuis kwam. Ik zou nu alleen een afspraak maken (als ik daar de energie al voor op kon brengen) omdat anderen dat zeggen, niet omdat ik dat zelf wil.
Lieve lieve Yppy,quote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:15 schreef YPPY het volgende:
Ik denk dat er ergens iets is misgegaan. Ik ben moe en daardoor misschien niet duidelijk genoeg. Anna groeit weinig ja, maar dat is het enige. En dat vind ik vervelend omdat ze misschien eens ziek wordt en dan af gaat vallen, dat is dan niet goed. Verder doet ze alles perfect, krijg ik ook elke keer bij het CB te horen. Ik baalde vanochtend omdat al die keren opstaan 's nachts niet meer resultaat heeft gehad dan die 106 gram. Dat is het.
Ik voel me nu onzekerder dan toen ik vanochtend thuis kwam. Ik zou nu alleen een afspraak maken (als ik daar de energie al voor op kon brengen) omdat anderen dat zeggen, niet omdat ik dat zelf wil.
Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:53 schreef Mammietje het volgende:
En wat betreft de buitenwereld: iemand zei eens tegen mij: "Er moeten ook kinderen aan de ondergrens zitten om een gemiddelde te krijgen." Laat de buitenwereld het daar maar mee doen.![]()
Ja... vraag me ook af wanneer dat gebeurd is!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:36 schreef pinquit het volgende:
goh mammietje, tinka alweer 9 maandendat ging snel zeg!
Dat laatste stukje. Lees voor 'borst' 'fles' en het klopt!quote:Van het borstvoedingsforum: De viermaandendip heet niet zo omdat je voeding dan terugloopt.... Nee, het heet zo omdat alles anders gaat dan anders... en dat de groei deze maand niet zo hard gaat als voorheen. En ook die groei is compleet normaal!!! Als ze zo zouden blijven groeien als de eerste drie maanden, dan zouden het olifantjes worden!!!
De dip duurt wel een tijdje.... en het slapen gaat vaak minder lekker, het drinken is een zooitje, het humeur van je kind is anders dan anders.... en je eigen humeur heeft er ook aardig onder te verduren....
(...)Met de viermaanden dip (trouwens ook rond zes, negen en twaalf maanden) is het drinken echt een zooitje, wel willen, maar toch niet hoeven... of niet geduldig genoeg om op TSR te wachten, of juist kwaad worden omdat TSR wel komt... Echt geen pijl op te trekken! Je denkt dat je je kindje een beetje leert kennen.... is het plots een marsmannetje geworden...
De andere groeispurtjes zijn hier peanuts bij... De één duurt gelukkig kort, de ander lijkt geen eind aan te komen.... Deze van vier maanden duurde bij ons vijf weken... Gelukkig niet alle dagen hetzelfde en de dag en de nacht verschilden gelukkig van elkaar... Die van zes maanden gelukkig maar ruim een week (gillen en knijpen), van 9 mnd duurde drie weken... (ook combi met tanden) en die van 12 maanden twee weken...
Tijdens die rottige periodes herken je je eigen kind niet meer.... Alles gaat anders dan anders... wel op schoot willen, maar zodra we daar zitten gaan mieren dat we er weer af willen... wel aan de borst, maar toch weer niet.... niet lekker in kunnen slapen.... Als we eenmaal slapen, weer heel snel wakker worden...
Wij van hetzelfde. Wat worden ze toch groot opeensquote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:21 schreef sjak het volgende:
Wij hebben eenT
Wij hebben eenA
Wij hebben eenN
Wij hebben eenD
![]()
en nu die door is voelen "we" ons al veel beter
Jaquote:Op zondag 28 januari 2007 17:11 schreef linda856763 het volgende:
Weer een potje worstelen achter de rug. Mag hopen dat dit ook een faaaaaaaase is...
Leuk, Macka, een tand!
Mooi, ik ga op zoek!quote:Op maandag 29 januari 2007 13:56 schreef Jelief het volgende:
Owlet, er zijn massieve spenen (van siliconen) diezijn bestandtegen bijters. Ik heb echter genoeg kindjes met tanden ngo op een 'gewone' speen zien sabbelen. Zolang ze er neit bewust op gaat zitten kauwen gaat het goed. [wijneusmodus] en anders wordt het tijdom zonder speen te proberen?[/wijsneusmodus]
Bah, dat soort dingen moet je idd niet zien. Maar ik wil ook wel graag weten hoe het is gegaan Menicole!quote:Op maandag 29 januari 2007 10:16 schreef MeNicole het volgende:
Vanmdiddag moeten we met Mika naar de kinderarts. Bleh ben helemaal zenuwachtig terwijl er waarschijnlijk helemaal niks aan de hand is.
Moet ook niet teveel tv kijken. Zag van de week al 2 kindjes die een open hart opperatie kregen ivm hartruisjes die niet weg gingen![]()
Dat is aan jezelf, hier hebben we dat voor die tijd ook afgeleerd en sowieso ging de fop nooit het bed uit.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:18 schreef Jelief het volgende:
Wat ik iig geen gezicht vind is zo'n peuter die probeert te praten met een speen in zijn mond![]()
Ezra kan juist alleen van zijn rug op zijn buikquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:29 schreef snoopy het volgende:
Lis draaide vandaag van haar buik op haar rug. maar ja, das nog niet moeilijk hè?![]()
En nu ligt ze een enorm ouwehoerverhaal te houden tegen een of andere beer die in de box zit
Ooohh, dat klinkt lief!quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:39 schreef linda856763 het volgende:
Heb ook goed op haar ingepraat dat ze echt mama mag roepen als ze gespuugd heeft, maar dan kijkt ze met die grote ogenen ze lacht breed, en doet het lekker toch niet
![]()
.
Mooi!quote:Maar vannacht niet gespuugd.![]()
Maar dat schaap luístert wel naar haar moeder!!!quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:49 schreef Jarno het volgende:
YPPY zegt altijd tegen Anna als ze even de box in moet, 'wel blijven liggen he!'. Alsof het schaap ergens heen kan.. Erg grappig altijd.
Pfft, als ik zeg dat ze moet blijven liggen, luistert ze ook hoor!quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:55 schreef Moonah het volgende:
[..]
Maar dat schaap luístert wel naar haar moeder!!!
Whoei! Je hebt nú al gezag!quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Pfft, als ik zeg dat ze moet blijven liggen, luistert ze ook hoor!.
Hmmm... ik vind Anna nou niet echt op een schaap lijken. Beetje ehm.. beledigend richting Anna hoor, haar schaap noemen. Wacht maar... die pakt jou nog wel terug!quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:49 schreef Jarno het volgende:
YPPY zegt altijd tegen Anna als ze even de box in moet, 'wel blijven liggen he!'. Alsof het schaap ergens heen kan.. Erg grappig altijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |