abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45707436
geen idee PV Waar heb je dat gekocht dan?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 26 januari 2007 @ 20:51:09 #202
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_45707476
Misschien om 'm weer een beetje 'flurry' te krijgen, PV?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_45707502
Om pluisjes eraf te halen?

Maar goed dat je ging kijken dan Linda.

Macka, tijdens de maand dat ze goed groeide, hoefde ik daar weinig speciaals voor te doen. Dat ik nu 's nachts twee keer op moet staan, komt alleen omdat ze zo afgeleid is. Als ze drinkt, doet ze het goed en met flinke slokken. Een lactatiekundige kan niet komen kijken, want dan drinkt ze niet.

Van het weekend ga ik eens nadenken over de rest.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 26 januari 2007 @ 21:20:51 #204
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45708502
Mijn moeder heeft hem bij de Hema gekocht. De wiegdekentjes ook, maar zij heeft ze toen gewassen en 'behandeld'.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 21:32:06 #205
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_45708864
onze ledikantdekens komen ook van de hema, ik heb ze gewassen en verder nix en ik vind ze ook niet pluizig of zo.
pi_45709602
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:15 schreef YPPY het volgende:
Ik denk dat er ergens iets is misgegaan. Ik ben moe en daardoor misschien niet duidelijk genoeg. Anna groeit weinig ja, maar dat is het enige. En dat vind ik vervelend omdat ze misschien eens ziek wordt en dan af gaat vallen, dat is dan niet goed. Verder doet ze alles perfect, krijg ik ook elke keer bij het CB te horen. Ik baalde vanochtend omdat al die keren opstaan 's nachts niet meer resultaat heeft gehad dan die 106 gram. Dat is het.
Ik voel me nu onzekerder dan toen ik vanochtend thuis kwam. Ik zou nu alleen een afspraak maken (als ik daar de energie al voor op kon brengen) omdat anderen dat zeggen, niet omdat ik dat zelf wil.
Lieve lieve Yppy,
Eén en al herkenning aan deze kant!!! Tinka groeit vanaf week 1 al iedere keer nét te weinig, drinkt moeilijk en minimaal en heeft nét genoeg plasluiers. Voor de rest heb ik er altijd een supervrolijk kind aan gehad, ze was zo allert dat ze zelfs dacht aan 2 keer een half uur slaap overdag genoeg had! Tinka lag qua gewicht na haar geboorte bovengemiddeld en daarna is ze langzaam maar zeker naar de ondergrens toegezakt, die ze nu (9 maanden oud) al een paar maanden volgt. Ik was idd ook zo bang voor als ze ziek werd en toen dat gebeurde, zakte ze idd onder de ondergrens om binnen een week weer op het oude gewicht te zitten. MAAK JE NIET DRUK! Volg je gevoel en als Anna het voor de rest goed doet, laat het los en bekijk het per dag; de ene dag drinkt ze goed (voor haar doen), de andere wat minder>dan morgen beter. En wat betreft de buitenwereld: iemand zei eens tegen mij: "Er moeten ook kinderen aan de ondergrens zitten om een gemiddelde te krijgen." Laat de buitenwereld het daar maar mee doen.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:36:49 #207
56471 pinquit
oh my lama!
pi_45711127
goh mammietje, tinka alweer 9 maanden dat ging snel zeg!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 27 januari 2007 @ 09:50:04 #208
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45719841
Linda,

Wij doen het nu als volgt:
7.00 180 ml melk
na haar ochtend slaapje (meestal zo rond 10.00) fruithapje
Daarna rond 11.00 uur fles
Slapen om 12 uur
als ze wakker wordt (ongeveer 14.00-14.30) fles
ongeveer 16.00 sapje (maar die wil ze tegenwoordig niet meer)
17.30-18.00 groentehapje, daarna de fles en hup naar bed

Ik ben nu ook erg aan het stoeien met een nieuw ritme. Ze eet niet voldoende groente. Ik gaf altijd eerst een halve fles, dan de groente en dan de rest van de fles. Maar tegen de tijd dat haar bordje groente half leeg was, viel ze in slaap. Ik ben dat nu sinds gisteren anders gaan doen. Groentehapje heb ik vervroegd naar 17.00-17.15 dan lekker spelen, in bad, pyjama aan, dan nog een flesje (en daar ga ik vanavond pap bij gooien) en om 19.00 lekker naar bed. Dat leek gisteren wel goed te gaan. Alleen werd ze vanochtend heel vroeg wakker (5.30) en hebben we haar maar iets eerder de eerste fles gegeven. Nu ligt ze trouwens nog wel te slapen
Lekker douchen!
  zaterdag 27 januari 2007 @ 09:53:06 #209
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45719873
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 21:53 schreef Mammietje het volgende:
En wat betreft de buitenwereld: iemand zei eens tegen mij: "Er moeten ook kinderen aan de ondergrens zitten om een gemiddelde te krijgen." Laat de buitenwereld het daar maar mee doen.
Helemaal mee eens!
Yppy, nogmaals je moedergevoel is echt goed hoor, als jij het niet nodig vindt niet doen. Ontspan en geniet van je heerlijke kleine knuffelgriet. Dat heeft ook zo z'n voordelen, die van mij groeit zo hard dat ze te zwaar wordt om lang vast te houden, dan ga ik door mijn rug, dat is ook niet altijd leuk
Lekker douchen!
pi_45719924
Sjak, dank je wel. Wij zitten nog op 5 flessen. We maken Eva 's avonds nog wakker, en dan in de ochtend eigenlijk weer, omdat ze anders om 9 uur eens wakker wordt. Dus misschien kan die er wel uit... We gaan eens puzzelen.
Eva
  zaterdag 27 januari 2007 @ 14:59:22 #211
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45725951
De avondfles geven we soms wel, als ze wakker wordt 's avonds doen we daar niet moeilijk over. Eigenlijk zijn we 'm net weer gestopt, vandaar werd ze volgens mij vanochtend ook zo vroeg wakker.
Lekker douchen!
  zaterdag 27 januari 2007 @ 15:04:15 #212
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45726041
Linda, hoe is het inmiddels met de kleine dame?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_45726081
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 22:36 schreef pinquit het volgende:
goh mammietje, tinka alweer 9 maanden dat ging snel zeg!
Ja... vraag me ook af wanneer dat gebeurd is!
Die dame racet op knieën en handen de kamer door en staat al rechtop in de box (en in bed helaas! ). Ennn... er zit een zeer duidelijk ehm... "karakter" in.... dat is soms wat minder...
pi_45727087
Met mevrouw is het goed Moonah, tnx voor het vragen! Ze zit prinsheerlijk bij papa op schoot, hele verhalen te vertellen. Net een doorlekkende luier verschoond (gebeurt trouwens heel weinig), dus mama is nu ondergespuugd (beetje) en ondergepoept (ook beetje) . Ze is weer helemaal fit, geloof ik, maar heeft niet superveel eetlust. We gaan in ieder geval helemaal stoppen met de 'extra' voeding (de forte dus). We deden er nog maar een klein beetje bij, om ht op te maken eigenlijk, maar dat gaan we helemaal niet meer doen. Eerst maar eens kijken hoe dat werkt. Want ik kan wel een fles minder gaan geven, maar dan moet ze per fles meer, en ze krijg nú al haar flesjes niet goed leeg...
Eva
pi_45727856
Wat is Tinka al groot. Het gaat zo snel als je er een tijdje niet bent.

Goed dat Eva weer beter is.

Vandaag bekijken we het weer positief. Als ik niet 's nachts was opgestaan, was Anna te weinig gegroeid en nu is het goed. Vandaag mocht ze voor het eerst zelf een boekje lezen (zo'n knisperding) en ze is nu al een boekenworm (tenminste iets dat ze van mij heeft), ze ging het namelijk meteen opeten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:44:04 #216
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45728355
Anna, lekker he die boekjes.

Goedzo Yppy dat je weer de positieve kant van de zaken kunt zien. Geniet maar lekker van die griet.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:45:54 #217
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45728404
Kendahl heeft geen koorts meer, maar is nog wel verkouden.
pi_45728520
Te vroeg gejuicht... Eva heeft haar laatste fles weer uitgespuugd hoe krijg je dat uit vloerbedekking, als je man het er net helemaal in geboend heeft?
Zo raar, misschien hebben we te veel gepusht met de fles, maar ze drinkt zo veel minder dan voorheen. We zijn gewoon niet gewend dat ze ruim ónder de norm drinkt. O shit, heb je die norm weer, waar we ons niet aan gingen houden.
Eva
pi_45729037
Arme Eva.
Bij bv kindjes is het normaal dat ze rond de 4 maanden minder gaan drinken. Misschien doet Eva dat na? Of denk je dat het komt omdat ze ziek is?
*OUD heilige*
pi_45731053
Yppy! Ik lees net je stukje van het borstvoedingstopic en ik heb een aha-erlebnis
quote:
Van het borstvoedingsforum: De viermaandendip heet niet zo omdat je voeding dan terugloopt.... Nee, het heet zo omdat alles anders gaat dan anders... en dat de groei deze maand niet zo hard gaat als voorheen. En ook die groei is compleet normaal!!! Als ze zo zouden blijven groeien als de eerste drie maanden, dan zouden het olifantjes worden!!!

De dip duurt wel een tijdje.... en het slapen gaat vaak minder lekker, het drinken is een zooitje, het humeur van je kind is anders dan anders.... en je eigen humeur heeft er ook aardig onder te verduren....
(...)Met de viermaanden dip (trouwens ook rond zes, negen en twaalf maanden) is het drinken echt een zooitje, wel willen, maar toch niet hoeven... of niet geduldig genoeg om op TSR te wachten, of juist kwaad worden omdat TSR wel komt... Echt geen pijl op te trekken! Je denkt dat je je kindje een beetje leert kennen.... is het plots een marsmannetje geworden...

De andere groeispurtjes zijn hier peanuts bij... De één duurt gelukkig kort, de ander lijkt geen eind aan te komen.... Deze van vier maanden duurde bij ons vijf weken... Gelukkig niet alle dagen hetzelfde en de dag en de nacht verschilden gelukkig van elkaar... Die van zes maanden gelukkig maar ruim een week (gillen en knijpen), van 9 mnd duurde drie weken... (ook combi met tanden) en die van 12 maanden twee weken...

Tijdens die rottige periodes herken je je eigen kind niet meer.... Alles gaat anders dan anders... wel op schoot willen, maar zodra we daar zitten gaan mieren dat we er weer af willen... wel aan de borst, maar toch weer niet.... niet lekker in kunnen slapen.... Als we eenmaal slapen, weer heel snel wakker worden...
Dat laatste stukje. Lees voor 'borst' 'fles' en het klopt!

Trouwens, Eva zelf heeft er geen last van. Kotst à la Fonske, met een brede smile! Papa en mama hebben het er wat moeilijker mee....
Eva
pi_45738581
Hallo meiden,

Chacama zei dat ze me hier binnenkort ook verwachtte dus bij deze *meld*

Ook hier een buiten de norm meisje. Met 2 weken sliep ze door (ondanks dat ze BV kreeg) en zat met een maand op 2,5 nog maar op 4 voedingen per dag. CB in de stress want dat is te weinig hoor mevrouw!!! Sorry, maar mijn kind slaapt 's morgens tot een uur of 10 en 's middags slaapt ze lachend door etenstijd heen en ik vind slaap belangrijker dan eten zo lang ze goed aan blijft komen en dat doet ze ook. Alleen afgelopen maand even niet (120 gram in 1 maand tijd) maar toen was ze ook ziek geweest en had ze anti-biotica gekregen én ze was wel 4cm gegroeit dus misschien was al die energie daar wel in gaan zitten.

Toch denk ik dat het ook wel scheelt of het je eerste of een opvolgend kindje is. Ik merk dat ik nu veel rustiger ben dan bij de eerste. Ik laat haar makkelijker even huilen en het CB krijgt mij met geen mogelijkheid meer gek als ik vind dat ons meisje het gewoon lekker doet.

Dus (zonder nu de bemoeial te willen zijn) mama's vertrouw op jullie gevoel en laat je niet door CB's of huisartsen (of assistentes) wijsmaken dat het wel goed komt met je kind (of dat het juist niet goed is). Als jou gevoel goed/niet goed is dan moet daarnaar gekeken worden en dan liever een keer te veel als een keer te weinig bij de huisarts voor de deur staan. (Maar bij de eerste voelde ik me ook bezwaard hoor als ik met het zoveelste verkoudheidje bij de huisarts was omdat er CARA in de familie zit en ik vond dat ons meisje piepte met ademhalen.)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zondag 28 januari 2007 @ 14:10:25 #222
24188 Belana
kloon van belana
pi_45755648
hai nanook welkom!

Ezra eet vandaag slecht. heeft vanmorgen om half 5 een fles gehad, daarna om half 12 pas weer een flesje, tussendoor wat yogurt met peer en net een halve banaan. Maarja, zoals altijd zal Ezra zijn eiegn weg wel volgen, doe ie zijn hele leventje al, dus maak me maar niet te druk.
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 januari 2007 @ 14:12:50 #223
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45755738
is toch goed belana? ik vind het heel wat hoor en denk leeftijdstechnisch en gezien hij toch best veel bijvoeding al heeft 4 flessen prima is.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 28 januari 2007 @ 14:52:11 #224
24188 Belana
kloon van belana
pi_45757178
nou hij drinkt voor zijn doen dus echt heel weinig vandaag. vanmorgen om half 5 dan een fles van 240 cc, maar om half 12 ging er misschien maar 80 in en nu net weer maar 80 ofzo. nahja, ik weet het, het zal wel en ik moet daar niet zo moeilijk over doen, maar das moeilijk
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 januari 2007 @ 14:54:55 #225
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45757306
dan zit je op 400 kunst melk dan nog wta yoghurt erbij zeggen dat het 100 cc was zit je al op 500, qua vocht zit er in peer en yoghurt dus ook vocht in.
Echt lieve belana hij heeft al goed gegeten en geeft gewoon aan wat hij wilt.
En als hij normaal beter eet, joh een mider dagje kan ook

ik probeer niet je gevoel te bagatelliseren oid. of hoe je dat ook schrijft want ik herken het uit duizenden.. ik kon en soms nog wel ook panisch reageren als arwen veel laat staan, en zo soms maar aan 2 complete voedingen per dag komt. maar je kutn ze niet dwingen, en zolang het niet langer als 1 a 2 dagen duurt mara denken dat wij ook wel eens die dagen hebben..
  zondag 28 januari 2007 @ 14:56:02 #226
24188 Belana
kloon van belana
pi_45757341
je hebt gelijk het is weer meer dan ik dacht of had bedacht
en thanks voor het relativeren
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 januari 2007 @ 15:03:58 #227
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45757620
yw en zie kleine tekst boven
pi_45757693
Ah, nog zo'n slecht etertje. Eva is nu zo ontzettend afgeleid dat we haar in een donkere kamer, zonder bijgeluiden, en soms bijna in de houdgreep moeten voeden. Zoveel te zien en zoveel te doen blijkbaar, ze ligt te draaien en te trappelen. Maar toch heeft ze wel zin in haar flesje, als ze zich realiseert dat ze die in de mond heeft
Eva
  zondag 28 januari 2007 @ 15:28:34 #229
24188 Belana
kloon van belana
pi_45758581
ja, die buien ken ik ook linda ik ga ook al vaak boven zitten idd
maar nu wil ie dus echt zowat niet. nahja, het is wat evenstar al zegt, komt wel goed, zelf heb je ook wel eens minder trek. nu slaapt ie weer ff.
het is gisteren met Liam's verjaardag ook allemaal erg druk geweest, misschien ff bijkomen ofzo.
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zondag 28 januari 2007 @ 16:41:29 #230
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45761498
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:21 schreef sjak het volgende:
Wij hebben een T
Wij hebben een A
Wij hebben een N
Wij hebben een D
en nu die door is voelen "we" ons al veel beter
Wij van hetzelfde. Wat worden ze toch groot opeens
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_45762671
Weer een potje worstelen achter de rug. Mag hopen dat dit ook een faaaaaaaase is...

Leuk, Macka, een tand!
Eva
pi_45762974
Volgens mij mag ik in mijn handjes knijpen met die dochter van mij. Ze scheelt maar een weekje met jouw dochter Linda (ze is van 3 oktober) maar er wordt hier gelukkig nog rustig gedronken.

Sjak en Macka, de eerste tandjes alweer. Ze worden echt snel groot!!!

Belana, ik wilde inderaad aan je vragen of het mindere eten misschien door de drukte van gisteren kon komen maar ik zag dat je die link zelf ook al gelegd had.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_45763820
Nou Nanook, ik knijp mij ook in de handjes met mijn dochter hoor . maar tijdens het drinken even in háár handjes, die ze alle kanten opzwaait
Eva
  † In Memoriam † zondag 28 januari 2007 @ 18:06:43 #234
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45764612
quote:
Op zondag 28 januari 2007 17:11 schreef linda856763 het volgende:
Weer een potje worstelen achter de rug. Mag hopen dat dit ook een faaaaaaaase is...

Leuk, Macka, een tand!
Ja Vooral 's nachts veel en ontroostbaar huilen, extreem kwijlen, verhoging, diarree. En dan is er zo'n tandje dat best pijn kan doen als ze op je vinger kluift. Ik hoor je nog wel als Eva zover is, binnenkort
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_45766317
hmm. Eerst deze faaaaase nog maar eens doorkomen dan. Las net 'Oei ik groei' en had weer een aha-erlebnis. Wij hebben een sprongetje dus.
Eva
  zondag 28 januari 2007 @ 19:19:32 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_45766753
Nou, Ezra heeft om 5 uur een heel 6 maanden potje leeg gegeten en net voor het slapen gaan 200 cc opgedronken dus deze mama is weer gerustgesteld

macka, lucie ook al een tand woeiiii
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 januari 2007 @ 20:09:51 #237
108648 cattie
lieve moeder
pi_45768305
Belana, hoe gaat het met Ezra's doorkomende tandje(s)?

Lucie ook al een tandje! En die van Jetske heb ik zelf mogen bewonderen. Ive heeft er sinds vrijdag 2! En hij is nu direct een stuk vrolijker. We hebben vandaag een heerlijke dag gehad. eerst gespeeld met Jetske en daarna was Ive de rest van de dag ook lekker vrolijk, veel gespeeld, en hij heeft best redelijk gegeten! Beetje banaan, beetje komkommer en ook een halve ontvelde druif!
  zondag 28 januari 2007 @ 20:14:14 #238
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45768467
Macka en Sjak, gefeliciteerd met 'jullie' tandjes.
Sjak, niks gemerkt aan Jetske dan?

Nanook welkom.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 28 januari 2007 @ 20:16:55 #239
24188 Belana
kloon van belana
pi_45768561
cattie, we zien bij Ezra nog helemaal niks, voelen niks, maar last heeft ie wel soms, dus tja, het zal wel eens komen. wat lekker dat Ive zo vrolijk is. van de foto's straalt zijn vrolijkheid ook af, het lijkt me zo'n heerlijk kereltje
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 januari 2007 @ 20:45:32 #240
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45769632
Goed zo Ive, lekker gegeten man! Hij was vandaag, ondanks dat ie moe was, zo leuk. Echt superlief om te zien hoe die kleintjes op elkaar reageren. Lekker aan het kletsen en lachen.

Nou Dutchie, niets gemerkt..., Jetske is afgelopen week behoorlijk ziek geweest. Hoge koorts, veel huilen, heel zielig. Waarschijnlijk is het een combinatie geweest van een griepje en de tand. Vrijdag zagen we dat de tand door was en vanaf zaterdag gaat het echt weer helemaal goed met 'r. Ze is weer zo leuk en lief en grappig en nog knuffeliger dan normaal

Lekker dat Ezra weer goed gegeten heeft. En wat een prachtig ventje is dat toch. Jammer dat we 'm niet in het eggie konden bewonderen. Volgende keer beter! Was het leuk gisteren?

Dutchie, bij jou verder alles goed?

Nanook, ook hier welkom!
Lekker douchen!
  maandag 29 januari 2007 @ 09:57:16 #241
108648 cattie
lieve moeder
pi_45782491
Belana, waarom ik dat vroeg is omdat we dachten dat Ive last had van zijn tandjes begin/half december, hij was wat huiliger dan anders en greep naar zijn wangetje en zijn oortje. Uiteindelijk bleek dat een oorontsteking te zijn waar hij misschien wel 2 weken mee heeft rondgelopen (oh wat voel ik me daar schuldig om). Nou hoeft dat niets te zeggen over Ezra, maar misschien even goed in de gaten houden? Wat en heerlijke, knappe vent is het trouwens!

Jetske was gisteren ook zo'n schatje! Ik vond het erg leuk om Ive en Jetske zo samen te zien spelen.
pi_45782839
Vanmdiddag moeten we met Mika naar de kinderarts. Bleh ben helemaal zenuwachtig terwijl er waarschijnlijk helemaal niks aan de hand is.

Moet ook niet teveel tv kijken. Zag van de week al 2 kindjes die een open hart opperatie kregen ivm hartruisjes die niet weg gingen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 29 januari 2007 @ 10:38:22 #243
108648 cattie
lieve moeder
pi_45783268
Succes MeNicole, ik duim voor jullie!
  maandag 29 januari 2007 @ 10:47:24 #244
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45783440
Het eten gaat hier prima en Kendahl vindt bijna alles lekker. De roosvicee die ik had meegenomen vond hij niet zo lekker. Dan zit hij maar te kouwen op die speen... Mama drinkt het wel op en ik koop gewoon weer de vorige smaak.
Hihihi, ga ik net naar boven om hem te halen voor zijn hapje, is hij in slaap gevallen. Papa had hem te spelen gelegd in zijn bed voor de rust enzo.
  maandag 29 januari 2007 @ 11:05:28 #245
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45783800
Lucie ook al een tand!
Eva, ga maar snel springen, dan heeft je moeder weer rust.
Met Kendahl weer alles goed zo te lezen.
Menicole, spannend!

Thies is een beetje ziekjes.
Ik heb zelf een rauwe keel en hoorde gisteren al aan zijn stemmetje dat hij het had overgenomen. Vannacht begon hij toch te 'blafhoesten', echt heel zielig. Hij schrok er telkens zo van. Dus ik heb heeeeeeel lang met een huilend zielig propje op mijn arm gelopen. Hij had ook flinke temp, zo te voelen. Vanochtend was die gelukkig wat gezakt (37.8) en is Thies een beetje aan het blaffen gewend.
Wel raar hoor, een hondje in de box.
pi_45784425
MiNicole.. veel sterkte en succes vanmiddag in het ziekenhuis!! Wat spannend zeg.. Ik hoop dat alles goed is!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 29 januari 2007 @ 13:21:12 #247
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45787652
Menicole, sterkte vanmiddag.

Sjak, hier alles goed hoor. Rust is terug gekeerd. Ik denk trouwens dat het niet lang meer duurt of Cas gaat tijgeren/kruipen. Hij draait nu al rondjes, hij doet echt zijn best om ergens te komen. O en hij kan 'dansen'. Hij heeft zo'n speeltje met een trommenl en een tambourijn en als hij daar op drukt speelt dat ding een liedje. Dan ligt hij op zijn buik en gaat eerst het voetje ritmisch op en neer en vervolgens zijn hele lijf. Zo grappig.

Thies en Moonah, beterschap.
pi_45788134
Succes Nicole!

Arme Thies, hopelijk is hij snel weer beter.

Is het raadzaam een ander type speen te kopen als er tandjes door zijn? Ronja heeft nu twee ondertandjes en die zijn nog scherp genoeg om mijn vinger te perforeren. Ik ben nu een beetje huiverige dat ze de fopspeen half doorbijt en dan er in stikt ofzo. Zijn er hardere spenen, speciaal voor kindjes met tandjes?
  maandag 29 januari 2007 @ 13:56:12 #249
62233 Jelief
ikke lief!
pi_45788663
Owlet, er zijn massieve spenen (van siliconen) diezijn bestandtegen bijters. Ik heb echter genoeg kindjes met tanden ngo op een 'gewone' speen zien sabbelen. Zolang ze er neit bewust op gaat zitten kauwen gaat het goed. [wijneusmodus] en anders wordt het tijdom zonder speen te proberen?[/wijsneusmodus]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_45788889
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:56 schreef Jelief het volgende:
Owlet, er zijn massieve spenen (van siliconen) diezijn bestandtegen bijters. Ik heb echter genoeg kindjes met tanden ngo op een 'gewone' speen zien sabbelen. Zolang ze er neit bewust op gaat zitten kauwen gaat het goed. [wijneusmodus] en anders wordt het tijdom zonder speen te proberen?[/wijsneusmodus]
Mooi, ik ga op zoek!
Zonder speen gaat nu overdag goed. 'sNachts ben ik er te lui voor, dan heb ik liever dat ze slaapt. Misschien dat we het verder af gaan bouwen als ze wat beter slaapt snachts. Ze komt nu weer vaak twee keer per nacht en dan ben ik echt blij met elk uurtje slaap
Overigens twijfel ik nog erg omdat ze zonder speen naar haar duim grijpt. Een speen lijkt me later makkelijke af te wennen dan een duim maar ik kan er helemaal naast zitten.
  maandag 29 januari 2007 @ 14:18:46 #251
62233 Jelief
ikke lief!
pi_45789307
De meningen zijn verdeeld... Mijn voorkeur gaat uit naar een duim (al heeft Emma nog speen nog duim sinds ze in het ziekenhuis heeft gelegen wil ze geen speen meer) Duim schijnt meer problemen te geven met de stand van de tanden. Wat ik iig geen gezicht vind is zo'n peuter die probeert te praten met een speen in zijn mond Je kunt je afvragen waarom je haar een duim af zou willen laten wennen. Mijn duim heeft mij altijd veel troost gegeven en ik heb wel een beugel gehad maar niet vanwege die duim (beugel zorgde er trouwens voor dat ik niet meer kon/wilde duimen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 29 januari 2007 @ 15:35:30 #252
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45791787
hier een duimelotje..
beiden speen nog duim zijn goed voor de tanden.
De een kan zorgen voor rotte tandjes ( speen) de ander kan voor scheve tandjes zorgen..
dus het is kiezen tussen 2 kwaden denk ik.
Wat jelief zegt ik had ook troost aan duimen, wel beugel gehad ook.. maar geen overbeet gewoon scheve tanden mijn man heetf geduimd en kaarsrrecht gebit..
mijn zus nooit geduimd.. overbeet van 2 cm dus die garantie heb je nooit..
Doen waar ronja en jij je prettig bij voelen
pi_45792017
Maar dan moet je die speen toch echt eerst ergens indopen voordat je rotte tandjes krijgt?
Scheve tanden en een beugel lijkt me overigens minder erg dan van die kleintjes die je ziet met van die zwarte/rotte tandjes.
Ik heb nooit een speen gehad, mijn moeder was fel tegen. Ik duimde wel en op mijn zesde zeiden mijn ouders telkens voor het slapen gaan dat ik niet meer moest duimen en het was vrij snel afgeleerd zonder drama's.
Syllables govern the world
  maandag 29 januari 2007 @ 15:52:59 #254
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45792314
rotte tandjes komen niet specifiek door drinken/snoepjes.. maar doordat de enzymen e.d. daarvan in je speeksel blijven hangen.
Speeksel is het kwaad wat zorgt voor erosie.. en met speentjes heb je nogal veel speeksel..
Hoe het helemaal precies zit weet ik niet.
Maar zoiets vertelde mijn tandarts..
pi_45793283
Speeksel neutraliseert juist de zuren in de mond die erosie veroorzaken..
Waarschijnlijk bedoel je cariës.
  maandag 29 januari 2007 @ 16:28:53 #256
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45793733
Thies beterschap.

Hier zijn we geloof ik ook aan het springen. Erg onrustig, veel willen drinken om het vervolgens weer uit te spugen en alleen willen slapen bij papa, mama of in een rijdende wandelwagen. We wachten het af en zullen wel zien wat het gaat worden. *hoopt op hardop lachten*

Maud heeft wisselend wel en geen speen. Het is net wat haar rustig krijgt. Soms spuugt ze hem gewoon uit om dan lekker in slaap te vallen.

Owlet heb gemerkt dat Fleur de masieve speen niets vond. Die heeft nu nog steeds een zachte. En een hele set melktanden. Het is nog nooit gebeurd dat ze hem stuk heeft gebeten. Tandarts gaf aan dat het belangrijk is dat ze de speen alleen gebruikt voor het in slaap komen. Dus als wij naar bed gaan, halen we hem uit d'r mond. Zij kan hem nu zelf terug vinden, maar toen ze kleiner was betekende dit dat we meestal rond 4 uur even eruit moesten voor d'r peen.
pi_45796615
Wat een tandjes allemaal.

Hoe was het bij de kinderarts MeNicole?

Anna duimt, een speen wil ze niet. Ze kan wel 'kruipen' als ze op haar rug ligt. Echt mooi.
*OUD heilige*
pi_45799418
Morris bijt de massieve spenen ook wel eens door. Ik moet echt goed opletten dat die dingen nog heel zijn voor hij ze mee naar bed krijgt.

Lis doet het tot nu toe zonder speen Ze zuigt soms heel hard op haar handje, verder niks.

Ik heb zelf geduimd tot ik ver in de 20 was Nooit een beugel hoeven hebben.
  maandag 29 januari 2007 @ 19:23:02 #259
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45799912
MeNicole, laat je ons ook in de spanning zitten?
Lekker douchen!
pi_45800058
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:16 schreef MeNicole het volgende:
Vanmdiddag moeten we met Mika naar de kinderarts. Bleh ben helemaal zenuwachtig terwijl er waarschijnlijk helemaal niks aan de hand is.

Moet ook niet teveel tv kijken. Zag van de week al 2 kindjes die een open hart opperatie kregen ivm hartruisjes die niet weg gingen
Bah, dat soort dingen moet je idd niet zien. Maar ik wil ook wel graag weten hoe het is gegaan Menicole!
pi_45800957
Hier ook 2 duimelotjes. Kinderen van hun moeder en opa die respectievelijk tot hun 12e en 14e hebben geduimd en nooit een beugel hebben gehad. Ik heb wel een overbeet maar de tandarts vond altijd dat het belangrijker was dat mijn kiezen nog goed op elkaar stonden en dat staan ze nogsteeds.

MeNicole, Ik hoop dat jullie bezoek bij de kinderarst positief was.
  maandag 29 januari 2007 @ 21:41:26 #262
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_45805871
quote:
Op maandag 29 januari 2007 14:18 schreef Jelief het volgende:
Wat ik iig geen gezicht vind is zo'n peuter die probeert te praten met een speen in zijn mond
Dat is aan jezelf, hier hebben we dat voor die tijd ook afgeleerd en sowieso ging de fop nooit het bed uit.
pi_45810577
ik weet niet of deze hier thuishoort (aangezien ik niet vaak in oud kom)

dochter van nikky : Dana Zyra

just like my mother
Thank Drunk I'm a Goddess!
  maandag 29 januari 2007 @ 23:43:26 #264
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45810910
lekker dotje
  dinsdag 30 januari 2007 @ 08:14:42 #265
24188 Belana
kloon van belana
pi_45815404
MeNicole, hoe is het?
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 30 januari 2007 @ 08:23:59 #266
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45815467
MeNicole, je bouwt de spanning wel op zo. Maar waarschijnlijk onbewust. Ik duim toch nog even voor jullie.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 12:16:38 #267
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45819832
Wat is jullie ervaring?
Ik heb onlangs toch maar zo'n zacht boxkleed gekocht, want ik vond het zo koud op dat zeiltje waar hij steeds op ligt. Maar ik heb het idee dat juist dat zeiltje veel geschikter is om op te leren kruipen en bewegen... Ik haal hem er net uit en zie dat hij veel beter uit de voeten kan zo... Overigens wil hij veel liever alles in één keer kunnen.. ongeduldig stuk vreten Zitten doet overigens al wel, welliswaar met mijn buik achter zijn rug als terugvalbasis.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 13:57:56 #268
56471 pinquit
oh my lama!
pi_45822301
bewegen gaat lekker op een zeiltje, maar leren 'echt' kruipen heeft max op een vloerkleed geleerd.

ik heb in de box een dik heerlijk zacht kleed, ook voor de kou inderdaad, en gewoon lekker zacht.
vind zo'n zeilding zo kaal en ongezellig!

en knappe kendahl al zitten
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_45822375
Anna heeft zich ook leren omdraaien op een dun kleed dat op de grond lag, daar werkt een harde ondergrond toch echt het beste voor. Maar in de box ligt ze ook op een dik kleed.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_45824846
Sorry dat ik julie zolang heb laten wachten maar had gister geen tijd meer. Maar het was nog wel ff een gedoe gister maar hoogwaarschijnlijk is alles wel goed. De ka hoorde nog wel een ruisje maar niet zo heel erg meer. Dus waarschijnlijk word het gaatje al wel kleiner. Dus op zich is het niet erg maar als ie nu een operatie (bv keelamandelen knippen) zou moeten dan mag dat niet ivm bacterien enzo. Dus das nog het enige probleem dan. We moesten voor de zekerheid wel een hartfilmpje maken. En dat is nog een heel gedoe met een kindje van 6 maand. Want ze mogen niet bewegen. En aangezien er bij Mika altijd wel iets beweegt is die ook niet helemaal goed gelukt. Maar de ka vond het er goed genoeg uitzien. Nu moeten we 7 augustus weer komen om te horen of het helemaal weg is.
Maar we gaan er van uit dat het gaatje dus binnen nu en een paar maand helemaal dicht zit
Liefde
  dinsdag 30 januari 2007 @ 15:19:14 #271
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45824899
Een voorzichtig goed bericht MeNicole.
pi_45826000
Gelukkig maar Menicole.
pi_45826096
Mika heeft omdraaien in de box geleerd. Hij zette zich met zijn voetjes af aan de spijlen. Nu kan ie overal wel omdraaien.
Liefde
  † In Memoriam † dinsdag 30 januari 2007 @ 16:04:34 #274
81992 Githa
pi_45826411
Dutchie zegt het goed, een voorzichtig goed bericht dus MeNicole.
pi_45827263
Wat een goed vooruitzicht MeNicole! Gelukkig
pi_45834541
Fijn MeNicole!
Hier is het een beetje kermis. Schema naar de knoppen want Eva is aan het regelen/springen/ziek zijn tegelijk ofzo . Gisterochtend kwam ze om 5 uur voor het eerst in 2 maanden! want ze had de avond er voor twee flesjes weer uitgespuugd. Ik was er niet, weg voor mijn werk, dus A. was het 'haasje' . Vanochtend om 8 uur, 10 uur, 12 uur, en toen pas om 17 uur weer. Gek kindje. We zijn er wel achter dat als ze draait met haar hoofd en speelt met de speen, dat ze gewoon echt nog even moet spelen. Half uurtje later gaat meestal wel. Het is wel een gespannen gedoe hoor, dat voeden, want we zijn nu vreselijk bedacht op elk kokhalsneiginkje, en gaan zelfs al op de leren bank zitten, ipv op de stoffen bank . Eva is trouwens vrolijk als altijd!
Eva
  dinsdag 30 januari 2007 @ 20:34:31 #277
24188 Belana
kloon van belana
pi_45836098
MeNicole, fijn dat alles goed lijkt te zijn
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 30 januari 2007 @ 20:39:24 #278
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45836287
Menicole, hartstikke fijn natuurlijk!

Storm rolt echt de hele kamer door joh! Zijn jullie kleintjes ook zo beweeglijk? Maria droeg al een spreidbroek met 3,5 maand, dus dit is helemaal nieuw voor ons. Zo leuk om te zien.

Linda, sterkte met de kermis!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 20:44:35 #279
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45836500
Dat klinkt goed MeNicole.
Jetske is helemaal geen draaier. Ze trappelt wel als een gek maar blijft nog rustig op haar plek liggen en daar geniet ik nog zeer bewust van
Lekker douchen!
pi_45836825
Eva heeft bedacht dat ze op haar buik draaien echt níks aan vindt, en ze doet het opeens bijna nooit meer. Komt ook denk ik omdat ze ineens veel interesse heeft voor alles wat boven haar te zien is, bijvoorbeeld haar mobile, waarvan ze het roze poppetje aldoor lekker in haar mond propt.
Dus, Sugar, om je vraag te beantwoorden : Eva doet het (nog) niet!
Eva
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:06:47 #281
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45837281
Menicole fijn dat het allemaal goed lijkt te komen.
En een hoop rollers en kijkers. Maud is ook van het kijken. In haar wipper kijkt ze naar haar mobiel en praat op haar manier met de beestjes die er aan hangen.
pi_45838225
Lis draaide vandaag van haar buik op haar rug. maar ja, das nog niet moeilijk hè?
En nu ligt ze een enorm ouwehoerverhaal te houden tegen een of andere beer die in de box zit
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:49:13 #283
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45839021
Menicole fijn is al iets geruststellender allemaal
En snoopy das haske moeilijk en gewoon haske knap van lis
Sugar fijn he kan me zo goed voorstellen dat je hier nu echt driedubbeloptimaal van geniet
pi_45841992
Oh, ik word er een beetje moedeloos van. Eva heeft wéér een heleboel gespuugd. Ze heeft om 17 uur een flesje gehad (130 cc) en die heeft ze een uurtje geleden voor minstens de helft uitgespuugd. Kwam er achter toen ik haar ging halen voor de laatste voeding, want Eva 'roept' ons niet voor dit soort gevallen. En net ging ze nog een beetje kokhalzen en wat spugen. Waterig, en ze leek erg misselijk. Maar daarna gelijk al weer praatjes.
We snappen niet waarom dit ineens zo is. Sinds een week. We dachten eerst een buikgriepje, maar twijfelen nu.
Voeding is niet anders dan vorige week. Nou ja, de forte erdoorheen krijgt ze niet meer, maar het spugen begon al toen ze het nog wel kreeg. Ze drinkt minder, we proberen er op te letten dat ze zich niet 'overeet'. Maar goed, misschien is dit spugen heel normaal en zijn we het gewoon niet gewend.
Ik ga me opeens zorgen maken over het minimum aantal cc's dat een baby van 4 maanden binnen moet krijgen
Donderdag gaan we naar het CB, en dit keer hebben we een lange lijst met vragen. Hebben jullie intussen al tips?
Eva
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:03:55 #285
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45842068
Ach die Eva toch.
Sterkte hoor Linda! Kun je niet zo'n 24uursvragenlijn bellen?
pi_45842188
Ja, zou wel kunnen Moonah, maar dat vinden we wat overdreven omdat het al een poosje speelt, en Eva er geen last van lijkt te hebben. Ze is nog steeds vrolijk, alert, heeft poepluiers en plasluiers (hoewel die laatste wel een stuk minder zwaar zijn). Dus we hadden net al besloten om in ieder geval even het CB af te wachten.
Eva
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:10:29 #287
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45842290
Ja, gelukkig dat ze wel vrolijk en alert is. Maar omdat je schreef dat je er moedeloos van werd....
pi_45842747
Sja. Ben eigenlijk een beetje labielig vandaag... Maar das wat voor het moedertopic.
Eva
  woensdag 31 januari 2007 @ 06:40:24 #289
24188 Belana
kloon van belana
pi_45847043
linda, zo moeilijk zulke dingen, ik kan hier vandaan niet beoordelen hoeveel ze spuugt. een beetje spugen is niet erg en het lijkt al gauw meer dan het is. Maar ik snap je gevoel en ik zou anders even naar de huisarts gaan, voor de zekerheid. ze is nog zo klein, je kunt niet genoeg opletten hoor. sterkte ermee!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 31 januari 2007 @ 06:41:17 #290
24188 Belana
kloon van belana
pi_45847044
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:29 schreef snoopy het volgende:
Lis draaide vandaag van haar buik op haar rug. maar ja, das nog niet moeilijk hè?
En nu ligt ze een enorm ouwehoerverhaal te houden tegen een of andere beer die in de box zit
Ezra kan juist alleen van zijn rug op zijn buik
stormy waters...
sailin'
pi_45848285
Hoe is Eva de nacht doorgekomen?

Anna heeft een mobile met o.a. een kip. Ze pakt steeds de kippenpoot vast, echt schattig. Ze doet maar weinig moeite meer om te draaien. Het is vast niet leuk meer als je het eenmaal kunt.
*OUD heilige*
pi_45848493
We hebben vannacht de wekker gezet om te checken dat ze niet weer in haar spuug lag. Heb ook goed op haar ingepraat dat ze echt mama mag roepen als ze gespuugd heeft, maar dan kijkt ze met die grote ogen en ze lacht breed, en doet het lekker toch niet . Maar vannacht niet gespuugd. Per saldo valt het wel mee hoor, van de 5 flesjes geeft ze er één weer terug, gemiddeld. En dan vermoed ik ook dat we misschien iets te veel hebben aangedrongen, maar het is zo moeilijk, die balans. Ze geeft zelf zo weinig aan dat ze honger heeft, dus we interpreteren soms wel voor haar. We gaan morgen samen naar het CB, hebben we besloten, (werk morgen thuis) want we kunnen nu allebei wel een goed advies gebruiken. En daar hopen we dan maar op
Eva
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:55:46 #293
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45850077
Ach die Eva.. even in de gaten houden en zorgen dat ze iig genoeg vocht binnenkrijgt

Kendahl wordt de laatste dagen weer vroeg in de ochtend wakker, tussen 04:00 en 06:00 uur. Dan geef ik hem wat kolfmelk aangelengd met water. Ik heb namelijk het idee dat het vooral om vocht gaat, hij is nog steeds een beetje aan de dunne af en toe. Daarna slaapt hij weer door tot een uur of acht. We zullen wel zien hoe dit verder gaat.
pi_45850659
Sja, wat is voldoende? Ik schat in dat ze in ieder geval nu zo'n 600 cc per dag binnenkrijgt, waarvan ze dus 100 ofzo weer uitspuugt. Ze heeft poepluiers en ook plasluiers, maar die laatste zijn wel een stuk lichter dan normaal...
Eva
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:11:13 #295
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45853801
Minimaal 500 cc is voldoende, dacht ik.

Wat een lekker ventje heb ik toch. Allemaal heerlijk zachte leuke speeltjes in de box en waar gaat hij mee spelen? Het kussen waar hij tegenaan zit. En een lol dat hij heeft!
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:46:58 #296
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45854768
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 09:39 schreef linda856763 het volgende:
Heb ook goed op haar ingepraat dat ze echt mama mag roepen als ze gespuugd heeft, maar dan kijkt ze met die grote ogen en ze lacht breed, en doet het lekker toch niet .
Ooohh, dat klinkt lief!
Ik praat ook gewoon tegen Thies, leg dingen uit, maak afspraken met hem.... En meestal luistert ie wel!
J zegt dat het toeval is, nou ééééécht niet....
quote:
Maar vannacht niet gespuugd.
Mooi!
pi_45854833
YPPY zegt altijd tegen Anna als ze even de box in moet, 'wel blijven liggen he!'. Alsof het schaap ergens heen kan. . Erg grappig altijd.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:55:40 #298
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45854995
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:49 schreef Jarno het volgende:
YPPY zegt altijd tegen Anna als ze even de box in moet, 'wel blijven liggen he!'. Alsof het schaap ergens heen kan. . Erg grappig altijd.
Maar dat schaap luístert wel naar haar moeder!!!
Voor zolang als het duurt....
pi_45855020
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:55 schreef Moonah het volgende:

[..]

Maar dat schaap luístert wel naar haar moeder!!!
Pfft, als ik zeg dat ze moet blijven liggen, luistert ze ook hoor! .
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:59:35 #300
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45855101
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:56 schreef Jarno het volgende:

[..]

Pfft, als ik zeg dat ze moet blijven liggen, luistert ze ook hoor! .
Whoei! Je hebt nú al gezag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')