abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45613387
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:02 schreef nebelung het volgende:

[..]

Nee, wees gerust, jij bent niet zo eng . Dit was niet een docu om eens AP en BV te promoten. Het ligt eerder in de categorie 'aapjes kijken' . De omvattende titel van de hele serie waartoe deze docu behoort is dan ook iets van 'strange things' of zo (maar dan iets anders, ik weet niet meer precies).

Zelfs die-hard AP-ers die ik ken vonden het raar gedoe hoor .
Ja klopt, een paar weken geleden ging het over grote gezinnen. Mensen die 10+ kinderen hadden en er nog meer wilden. Het zijn natuurlijk wel extremen die ze belichten.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_45613714
Pff.. nou, hij is in slaap gevallen rond een uur of zes, net weer wakker gemaakt voor een papfles en nu weer in zijn bedje. We zullen zien hoe de nacht verloopt. Meestal slaapt hij compleet door 's nachts, ook als er overdag iets is.
Overigens was op het cb weer alles goed. Hij weegt nu 6720 gram, een maand geleden was dat 6120 gram. En hij is een cm gegroeid naar 64.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_45614738
PV, bij max heeft het 2 maanden geduurd voordat de tandjes waar hij zo'n last van had doorkwamen. hij kreeg zijn eerste tandje toen hij net 8 maanden was, zijn 2e een paar weekjes later. sinds dien ook niks meer

beterschap voor je kereltje, als ie nog een beetje ziekie is
hij is goed gegroeid!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_45614798
ohja, als je ventje gewoon niet zo lekker in zn vel zit en je weet gewoon dat er iets niet helemaal "pluis" is, mag je altijd een paracetamolletje geven hoor!! ook al heeft hij geen koorts.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 23 januari 2007 @ 22:50:03 #55
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45615181
PV beterschap voor je manneke, fijn dat die wel goed gegroeid is nu
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † dinsdag 23 januari 2007 @ 22:59:31 #56
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45615634
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:13 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Pff.. nou, hij is in slaap gevallen rond een uur of zes, net weer wakker gemaakt voor een papfles en nu weer in zijn bedje. We zullen zien hoe de nacht verloopt. Meestal slaapt hij compleet door 's nachts, ook als er overdag iets is.
Overigens was op het cb weer alles goed. Hij weegt nu 6720 gram, een maand geleden was dat 6120 gram. En hij is een cm gegroeid naar 64.
Mooi dat Kendahl zo groeit PV! En al aan de tandjes ook... Ik wens jullie een rustige nacht toe
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 23 januari 2007 @ 23:14:33 #57
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_45616248
ik vond trouwens van die docu over dat ec (elimination control) ook maar onzin eigenlijk, van dat gezin gaf haar zoon met 22 mnd zelf aan dat hij naar de wc moest, en dat zonder luiers.
en dat terwijl er genoeg kindjes met luiers zijn, die ook met 22 mnd zindelijk zijn, dus wat is het nut dan? het is goedkoop wat betreft kopen luiers, maar wel tijdrovend om 30 x pd ff met je kind te gaan staan om het te laten plassen of poepen, plus het wassen/schoonmaken als het niet goed gaat.
pi_45616751
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:47 schreef Macka66 het volgende:

Natural parenting/attachment parenting heeft als doelen: ken je kind, help je kind zich goed te voelen en geniet van het ouderschap. Om te helpen dit te bereiken zijn acht uitgangsidealen geformuleerd:
1. Blijf na de geboorte in contact met je baby. Als na de geboorte het contact om medische of sociale redenen wordt verbroken, probeer dit dan te herstellen zodra dat kan.
2. Geef gehoor aan de signalen van je kind. Laat je kind niet alleen als het huilt maar koester het, ook als je het verdriet niet kunt wegnemen.
3. Geef zolang mogelijk borstvoeding. Borstvoeding is meer dan voeding. Het is een ideaal troostmiddel en kan op verzoek van het kind gegeven worden. Geef je geen borstvoeding, probeer dan flesvoeding op verzoek te geven en doe dit als ouders zoveel mogelijk zelf.
4. Draag je kind zoveel mogelijk bij je. Je kunt een drager gebruiken waardoor je je handen vrij hebt.
5. Slaap samen met je kind of zet een co-slaper tegen je bed aan.
6. Geef ruimte aan de ontwikkeling van empathie door positief in te grijpen en geen agressie te gebruiken.
7. Vermijd vaak voorkomende of langdurige scheiding.
8. Evenwicht bewaren in gezinsleven.
Hier voel ik me ook goed bij, maar je moet idd niet overdrijven.

Met Fons komt het wel weer goed, hij heeft een infectie vd bovenste luchtwegen, maar zijn urine was gelukkig nog steeds zuiver.
En hij weegt intussen 7, 690 kilo en is 66 cm lang. En dat met al zijn gekots....
  dinsdag 23 januari 2007 @ 23:32:22 #59
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45616931
Fijn bass-Miss scheelt al hoop zorgen!
En wat een binkie al
spuugt die niet omdat ie teveel melk krijgt?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † dinsdag 23 januari 2007 @ 23:44:56 #60
141844 Macka66
pi_45617391
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:02 schreef nebelung het volgende:

[..]

Nee, wees gerust, jij bent niet zo eng . Dit was niet een docu om eens AP en BV te promoten. Het ligt eerder in de categorie 'aapjes kijken' . De omvattende titel van de hele serie waartoe deze docu behoort is dan ook iets van 'strange things' of zo (maar dan iets anders, ik weet niet meer precies).

Zelfs die-hard AP-ers die ik ken vonden het raar gedoe hoor .
* Macka opgelucht adem haalt

Jammer dat de docu niet echt over AP ging. Ik denk dat AP veel bij kan dragen aan zelfverzekerdheid van ouders. En het is zo'n leuke manier van omgaan met je kind.
Wel een mooie aanleiding om AP hier op OUD even te vermelden. Ik heb al eens getwijfeld of ik er een topic over zou beginnen...

Toen ik voor het eerst over AP las vond ik het heel gek om te ontdekken dat veel van wat ik intuïtief al deed viel onder een 'methode'. AP gaat mij (ons) heel natuurlijk af
Ik ben dus niet zo'n die-hard. Wel merk ik dat hoe ik bezig ben met Lucie soms in gaat tegen wat 'normaal' gevonden wordt. Dat ik voor mijn kind niet geloof in huil-uurtjes, voedingsschema's opleggen, alleen slapen op het eigen kamertje, fruithapjes geven met vier maanden, papfles voor het slapen gaan en haar voor de tv zetten is voor anderen soms moeilijk te accepteren. Als ik bijvoorbeeld met moeders uit mijn wijk praat voel ik me soms toch een aAPje. Maar dan wel een die met haar kleintje vol vertrouwen van tak naar tak kan slingeren
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † dinsdag 23 januari 2007 @ 23:53:19 #61
141844 Macka66
pi_45617675
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:14 schreef Martineke het volgende:
ik vond trouwens van die docu over dat ec (elimination control) ook maar onzin eigenlijk, van dat gezin gaf haar zoon met 22 mnd zelf aan dat hij naar de wc moest, en dat zonder luiers.
en dat terwijl er genoeg kindjes met luiers zijn, die ook met 22 mnd zindelijk zijn, dus wat is het nut dan? het is goedkoop wat betreft kopen luiers, maar wel tijdrovend om 30 x pd ff met je kind te gaan staan om het te laten plassen of poepen, plus het wassen/schoonmaken als het niet goed gaat.
Bij 22 mnd zindelijk is dan ook aan de late kant met die methode. Maar dat zullen ze er wel niet bij gezegd hebben...
  † In Memoriam † woensdag 24 januari 2007 @ 00:00:06 #62
141844 Macka66
pi_45617911
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:26 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Hier voel ik me ook goed bij, maar je moet idd niet overdrijven.

Met Fons komt het wel weer goed, hij heeft een infectie vd bovenste luchtwegen, maar zijn urine was gelukkig nog steeds zuiver.
En hij weegt intussen 7, 690 kilo en is 66 cm lang. En dat met al zijn gekots....
Nog steeds lachend met de kotsbek?
Fonske, snel beter worden hoor!
pi_45619663
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:44 schreef Macka66 het volgende:
Toen ik voor het eerst over AP las vond ik het heel gek om te ontdekken dat veel van wat ik intuïtief al deed viel onder een 'methode'. AP gaat mij (ons) heel natuurlijk af
Ah, wij doen dus ook intuïtief zo'n beetje aan AP.
Alleen die draagdoek lukt me niet ivm schouder/-nekklachten.
Ik kan me zo slecht voorstellen dat je op een andere manier 'oudert'.....

In het moedertopic ging het over poepen, of eigenlijk, over een aantal dagen niet poepen door je kind.
Thies poepte sinds een poos steevast rond middernacht zijn luier vol. Echter, gisteren niet. En hij was zich regelmatig huilend aan het overstrekken. Het zat hem dus duidelijk niet lekker. Ik heb hem vanavond 'voor de nep' getemperatuurd om hem een beetje te prikkelen. Hoppa! Twee keer een volle luier!
Ehm, dat kan toch geen kwaad denk ik? Dat 'temperaturen' dus.

Fonzel, beterschap!!!!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_45619891
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 00:00 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Nog steeds lachend met de kotsbek?
Meestal wel, tenzij het nt meer zo vers is en dus zuur smaakt. Maar de dokter zegt dat meerdere keren per dag medicatie nemen vast vervelender is voor hem en daar kan ik inkomen.
pi_45619906
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 01:18 schreef Moonah het volgende:

Ehm, dat kan toch geen kwaad denk ik? Dat 'temperaturen' dus.
Zolang je hem dat niet gewoon gaat maken niet.
pi_45619954
Hm ja. Daar moet ik natuurlijk wel voor oppassen. Temperaturen maar bewaren voor echte noodgevallen.
Ik zal hem, als het weer voorkomt, gewoon masseren om de boel te sctiveren.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_45619985
En Moonah, laat je niet in regeltjes wringen maar maak de anderen gewoon 'regeltjes' wijs. Doe ik ook.
Zijn zij blij, en gij en Thies ook.
Fons eet netjes om de vier uur en slaapt op vaste tijden in zijn eigen bedje.
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:05:42 #68
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45624098
Aapjes kijken, dat was het inderdaad wel! (net zoals vele docu's bij RTL4). Het stuitte mij met name tegen de borst bij het gezin die vond dat je als ouders het respect van je kind maar moest verdienen.... Die vader was het er volgens mij ook niet echt mee eens, maar deed mee met moeders.

En gisteren was er weer zo'n docu, over een blind ouderpaar die hun baby op de grond lieten slapen dat was echt heel zielig!

Bass Miss, gelukkig was de urine goed! Fijn voor jullie! Ennuh, Simon Doet goed zijn best Fons bij te houden, bijna 7,5 kilo!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_45624224
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:44 schreef Macka66 het volgende:
Ik ben dus niet zo'n die-hard. Wel merk ik dat hoe ik bezig ben met Lucie soms in gaat tegen wat 'normaal' gevonden wordt. Dat ik voor mijn kind niet geloof in huil-uurtjes, voedingsschema's opleggen, alleen slapen op het eigen kamertje, fruithapjes geven met vier maanden, papfles voor het slapen gaan en haar voor de tv zetten is voor anderen soms moeilijk te accepteren. Als ik bijvoorbeeld met moeders uit mijn wijk praat voel ik me soms toch een aAPje. Maar dan wel een die met haar kleintje vol vertrouwen van tak naar tak kan slingeren
Idem. Hier is dat allemaal heel intuitief gegaan. Voor ons is dit gewoon de fijnste manier om met ons kind om te gaan
Variety is the spice of life
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:17:50 #70
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_45624421
Ik geloof dat we hier ook wel in de buurt van die AP-regels komen. En ook hier gaat dat gewoon op ons instinct
Had niet in de gaten dat dat 'anders dan de norm' is.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:19:50 #71
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45624485
Goed gegroeid allemaal.

En ook hier volgen we ons gevoel. Dus heeft Maud de afgelopen 2 nachten weer bij me gelegen. Hand in hand. En owee als ik losliet .
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:33:23 #72
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45624843
Ik denk dat ouders vooral hun gevoel moeten volgen ipv regels van cb, omgeving of een bepaalde theorie. Je kiest gewoon wat lekker voelt, toch? En dat kan soms passen in het straatje van AP, maar ook van het CB, zolang het maar bij je kind en jezelf past.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_45625239
Wij houden ons er niet erg aan geloof ik. Alleen echt aan punt 6 en 8. Punt 2 vind ik een beetje tegenstrijdig. We hebben wel naar Eva's signalen gekeken, en na een poosje bleek dat ontroostbaar huilen vooral opgelost werd door haar gewoon even uit te laten huilen in haar bedje Bij ons was ze niet stil te krijgen.
Maar goed, wat PM-girl zegt, je kunt het beste doen wat bij je past. Het lijkt me niet fijn voor mezelf, of voor Eva, als ik me in allerlei bochten ga wringen om 'richtlijnen' te volgen (van wie/wat die dan ook zijn) die niet bij me passen.
Je gevoel volgen dus.... als mijn gevoel met nu ook nog eens altijd héldere, éénduidige adviezen gaf...
Eva
  † In Memoriam † woensdag 24 januari 2007 @ 12:20:02 #74
141844 Macka66
pi_45626035
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:17 schreef E.T. het volgende:
Ik geloof dat we hier ook wel in de buurt van die AP-regels komen. En ook hier gaat dat gewoon op ons instinct
Had niet in de gaten dat dat 'anders dan de norm' is.
Wat fijn! En eigen normen eerst natuurlijk
Ik zie in mijn omgeving helaas toch wel veel moeders die wanhopig proberen hun kind in een eet- en/of slaapschema te proppen.
pi_45626515
Mijn ouders, vooral mijn moeder denk ik, waren echte Attachment Parents en met Ronja zetten we de lijn voort.
Op sommige vlakken kan ik me er helemaal in vinden en op sommige vlakken doen we het net even anders omdat dat beter bij Ronja of bij ons past.
Ik hou van de bewustheid die uit AP straalt. Je doet iets omdat je ergens achter staat. Niet omdat het CB het zegt, niet omdat generaties schoonmoeders het doen maar omdat je zelf vind dat het goed is voor het kind.
In ons geval komt dat o.a. neer op verlaat vaccineren, wollen ondergoed en practisch geen synthetische materialen in haar kleding, speelgoed en beddengoed. Zo lang BV als het voor ons beiden goed is, geen TV of PC tot een leeftijd dat ze er ook echt plezier uit kan halen en dan nog met mate. Rapley, zo veel mogelijk biologisch eten en in ieder geval met respect eten omgaan met voedsel. Er moet wel iets heel raars gebeuren wil ze niet net zoals ik naar de vrijeschool gaan en zo kan ik nog wel tig andere dingen opnoemen die zeker niet mainstream zijn en waar vaak toch wel over gefronsd wordt.

Maar al die dingen zijn geen strenge wetten. Want hoewel we erg letten op het speelgoed dat ze heeft zijn haar favoriete dingen nu toch echt een enorme groene pluche kikker en een felgele monsterlijk lelijke banaan. Cadeautjes en blijkbaar erg leuk.
En respectvol met voedsel om gaan wil niet zeggen dat we ons zelf niet zo af en toe met een pizza op de bank laten zakken.
Ik geloof erg in luisteren naar wat het kind nodig heeft, maar Ronja heeft het af en toe echt nodig om vijf minuutjes te huilen voor ze in slaap valt.
Juist omdat ik opgegroeid ben in het wereldje van borstvoedingsleidsters (er was toen in Den Haag nog geen erg duidelijke scheiding tussen de twee verenigingen, die kwam eigenlijk net op gang en mijn moeder was bijvoorbeeld een "neutrale" groepleidster die studiedagen en vergaderingen van béide verenigingen bezocht), draagdoekkleuters en de vrijeschool heb ik een schurfthekel aan blinde volgelingen. Mensen die zich ergens prettig bij voelen en dan ook maar meteen vinden dat ze het hele pakket MOETEN hebben omdat het blijkbaar zo hoort. Terwijl het mooie aan Attachment Parenting juist is dat je kijkt naar wat bij jou en je kind past.

Ik zou een Attachment Parenting-topic wel prettig vinden, maar ergens zit ik er ook niet zo op te wachten om me steeds te moeten verdedigen. Dat moet op sommige vlakken irl al genoeg en een algemeen, breedbezocht forum als Fok! staat terecht garant voor pittge discussies en dergelijke. Maar wie weet loopt het toch wel leuk. Ik zet in deze niets zelf op, maar volg van harte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')