Ja klopt, een paar weken geleden ging het over grote gezinnen. Mensen die 10+ kinderen hadden en er nog meer wilden. Het zijn natuurlijk wel extremen die ze belichten.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:02 schreef nebelung het volgende:
[..]
Nee, wees gerust, jij bent niet zo eng. Dit was niet een docu om eens AP en BV te promoten. Het ligt eerder in de categorie 'aapjes kijken' . De omvattende titel van de hele serie waartoe deze docu behoort is dan ook iets van 'strange things' of zo (maar dan iets anders, ik weet niet meer precies).
Zelfs die-hard AP-ers die ik ken vonden het raar gedoe hoor.
Mooi dat Kendahl zo groeit PV! En al aan de tandjes ook... Ik wens jullie een rustige nacht toequote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:13 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Pff.. nou, hij is in slaap gevallen rond een uur of zes, net weer wakker gemaakt voor een papfles en nu weer in zijn bedje. We zullen zien hoe de nacht verloopt. Meestal slaapt hij compleet door 's nachts, ook als er overdag iets is.
Overigens was op het cb weer alles goed. Hij weegt nu 6720 gram, een maand geleden was dat 6120 gram. En hij is een cm gegroeid naar 64.
Hier voel ik me ook goed bij, maar je moet idd niet overdrijven.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:47 schreef Macka66 het volgende:
Natural parenting/attachment parenting heeft als doelen: ken je kind, help je kind zich goed te voelen en geniet van het ouderschap. Om te helpen dit te bereiken zijn acht uitgangsidealen geformuleerd:
1. Blijf na de geboorte in contact met je baby. Als na de geboorte het contact om medische of sociale redenen wordt verbroken, probeer dit dan te herstellen zodra dat kan.
2. Geef gehoor aan de signalen van je kind. Laat je kind niet alleen als het huilt maar koester het, ook als je het verdriet niet kunt wegnemen.
3. Geef zolang mogelijk borstvoeding. Borstvoeding is meer dan voeding. Het is een ideaal troostmiddel en kan op verzoek van het kind gegeven worden. Geef je geen borstvoeding, probeer dan flesvoeding op verzoek te geven en doe dit als ouders zoveel mogelijk zelf.
4. Draag je kind zoveel mogelijk bij je. Je kunt een drager gebruiken waardoor je je handen vrij hebt.
5. Slaap samen met je kind of zet een co-slaper tegen je bed aan.
6. Geef ruimte aan de ontwikkeling van empathie door positief in te grijpen en geen agressie te gebruiken.
7. Vermijd vaak voorkomende of langdurige scheiding.
8. Evenwicht bewaren in gezinsleven.
* Macka opgelucht adem haaltquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:02 schreef nebelung het volgende:
[..]
Nee, wees gerust, jij bent niet zo eng. Dit was niet een docu om eens AP en BV te promoten. Het ligt eerder in de categorie 'aapjes kijken' . De omvattende titel van de hele serie waartoe deze docu behoort is dan ook iets van 'strange things' of zo (maar dan iets anders, ik weet niet meer precies).
Zelfs die-hard AP-ers die ik ken vonden het raar gedoe hoor.
Bij 22 mnd zindelijk is dan ook aan de late kant met die methode. Maar dat zullen ze er wel niet bij gezegd hebben...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:14 schreef Martineke het volgende:
ik vond trouwens van die docu over dat ec (elimination control) ook maar onzin eigenlijk, van dat gezin gaf haar zoon met 22 mnd zelf aan dat hij naar de wc moest, en dat zonder luiers.
en dat terwijl er genoeg kindjes met luiers zijn, die ook met 22 mnd zindelijk zijn, dus wat is het nut dan? het is goedkoop wat betreft kopen luiers, maar wel tijdrovend om 30 x pd ff met je kind te gaan staan om het te laten plassen of poepen, plus het wassen/schoonmaken als het niet goed gaat.
Nog steeds lachend met de kotsbek?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:26 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Hier voel ik me ook goed bij, maar je moet idd niet overdrijven.
Met Fons komt het wel weer goed, hij heeft een infectie vd bovenste luchtwegen, maar zijn urine was gelukkig nog steeds zuiver.
En hij weegt intussen 7, 690 kilo en is 66 cm lang. En dat met al zijn gekots....
Ah, wij doen dus ook intuïtief zo'n beetje aan AP.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:44 schreef Macka66 het volgende:
Toen ik voor het eerst over AP las vond ik het heel gek om te ontdekken dat veel van wat ik intuïtief al deed viel onder een 'methode'. AP gaat mij (ons) heel natuurlijk af![]()
Meestal wel, tenzij het nt meer zo vers is en dus zuur smaakt. Maar de dokter zegt dat meerdere keren per dag medicatie nemen vast vervelender is voor hem en daar kan ik inkomen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 00:00 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Nog steeds lachend met de kotsbek?
Zolang je hem dat niet gewoon gaat maken niet.quote:Op woensdag 24 januari 2007 01:18 schreef Moonah het volgende:
Ehm, dat kan toch geen kwaad denk ik? Dat 'temperaturen' dus.
Idem. Hier is dat allemaal heel intuitief gegaan. Voor ons is dit gewoon de fijnste manier om met ons kind om te gaanquote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:44 schreef Macka66 het volgende:
Toen ik voor het eerst over AP las vond ik het heel gek om te ontdekken dat veel van wat ik intuïtief al deed viel onder een 'methode'. AP gaat mij (ons) heel natuurlijk af![]()
Ik ben dus niet zo'n die-hard. Wel merk ik dat hoe ik bezig ben met Lucie soms in gaat tegen wat 'normaal' gevonden wordt. Dat ik voor mijn kind niet geloof in huil-uurtjes, voedingsschema's opleggen, alleen slapen op het eigen kamertje, fruithapjes geven met vier maanden, papfles voor het slapen gaan en haar voor de tv zetten is voor anderen soms moeilijk te accepteren. Als ik bijvoorbeeld met moeders uit mijn wijk praat voel ik me soms toch een aAPje. Maar dan wel een die met haar kleintje vol vertrouwen van tak naar tak kan slingeren
Wat fijn! En eigen normen eerst natuurlijkquote:Op woensdag 24 januari 2007 11:17 schreef E.T. het volgende:
Ik geloof dat we hier ook wel in de buurt van die AP-regels komen. En ook hier gaat dat gewoon op ons instinct![]()
Had niet in de gaten dat dat 'anders dan de norm' is.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |