Ik vind misselijk wel een nare uitdrukking. Dat jij het niks vindt oke maar laat een ander in zijn waarde.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:52 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik moet zeggen dat ik nogal misselijk werd van het kijken naar dat 4/5 jarige meisje dat steeds bij haar moeder aan haar borsten wou drinken, en die moeder ze dus steeds tevoorschijn haalde ook.
Het is ook mooi zolang je je kind uit de 'boze buitenwereld' kunt houden, maar op een dag moeten ze er wel in en dan kom je jezelf wel tegen denk ik, als je ouders je zo extreem dichtbij hebben gehouden.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:52 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Denk dat 24 uur per dag voor je kinderen zorgen op de manier waarop die mensen het doen toch in mijn ogen niet de juiste manier is, ik kreeg zelf het gevoel dat ze beschermd werden tegen de boze buitenwereld en helemaal alleen in hun eigen wereldje leefden.
Het is allemaal heel mooi en goed bedoeld, maar zo werkt het niet.
vond ik toch wel erg zielig, eigenlijk. Een kind hoeft echt niet monddood te worden gemaakt, maar soms zijn dingen gewoon zo omdat een autoriteit dat zegt. Ik zie al een dreinende 16-jarige voor me in d'r eerste baantje, dat tegen d'r baas zegt: mijn respect moet je verdienen, dus ik doe dat niet. Nee, daar is de maatschappij niet echt op ingericht. En ook in het gezin al, een kind dat over de tafel heen kruipt en jij kan er als ouder niks van zeggen, dat vind ik echt té (en gevaarlijk!). Vader zelf leek mij zo af en toe wel cynisch, trouwens, als ie vertelde dat hij er niks te zeggen had en zo. Dus of hij er echt helemaal achter staat?quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:43 schreef PM-girl het volgende:
Respect voor de ouders is iets wat verdiend moet worden en niet als vanzelfsprekend moet worden aangenomen.
Ik vond het er ook niet goed uitzien (en ze kan er toch misselijk van worden?), maar dat had misschien ook meer te maken dat het kind volop bepaalde en het leek dat moeder dat toeliet.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:01 schreef mama_van_pepijn het volgende:
[..]
Ik vind misselijk wel een nare uitdrukking. Dat jij het niks vindt oke maar laat een ander in zijn waarde.
Nee dat dacht ik ook al. Maar waarschijnlijk had moeder de toon gezet en volgde hij die maar. Diep in zijn hart wilde hij het anders denk ik.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Heb de documentaire ook gezien, bepaalde dingen spraken me wel aan, of in elk geval de theorie erachter, om het nou zo lang vol te houden (zoals bijv. die draagdoek, zoals jij ook al zegt. Maar dit:
[..]
vond ik toch wel erg zielig, eigenlijk. Een kind hoeft echt niet monddood te worden gemaakt, maar soms zijn dingen gewoon zo omdat een autoriteit dat zegt. Ik zie al een dreinende 16-jarige voor me in d'r eerste baantje, dat tegen d'r baas zegt: mijn respect moet je verdienen, dus ik doe dat niet. Nee, daar is de maatschappij niet echt op ingericht. En ook in het gezin al, een kind dat over de tafel heen kruipt en jij kan er als ouder niks van zeggen, dat vind ik echt té (en gevaarlijk!). Vader zelf leek mij zo af en toe wel cynisch, trouwens, als ie vertelde dat hij er niks te zeggen had en zo. Dus of hij er echt helemaal achter staat?
Volgens mij was dat een andere, naar aanleiding daarvan was op een ander forum een hele discussie over borstvoeding bij zevenjarigen ontstaan en deze kinderen waren nog geen zeven. Deze vader had trouwens ook altijd gewerkt voor zover ik heb begrepen, maar kon thuis blijven door een erfenis.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:14 schreef BettyR het volgende:
Laast zag ik ook een documentaire (misschien wel dezelfde) van ouders die beiden niet werkten omdat ze er voor hun kinderen wilden zijn. Beide thuisblijven voor je kinderen, is dat nou het juiste voorbeeld? Ouders die niet werken en onnodig een uitkering trekken van de staat? Dat lijkt me toch niet.
ten eerste vind ik geitenwollen een nare bewoording, noem het dan antroposofisch oid.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:19 schreef desiredbard het volgende:
uitzending niet gezien...maar ik heb wel mijn theorie op dat zindelijk zijn.
Koters die katoenen luiers (die wasbare) aanhebben zijn eerder zindelijk dan pamper dragers.
Aangaande respect voor ouders.... dat dient niet verdient maar geleerd te worden. Je kind is niet je gelijke, en iemand anders kind <=16jr is al helemaal niet mijn gelijke.
Klinkt me een beetje te wollig allemaal.
Net zoiets al die corrigerende tik die niet meer mag.
Toch zou ik liever een tik gehad hebben (kreeg ik niet omdat er geitewollen familie bijzat) dan de verkleuring die ik nu heb op mijn borstkas als ik bruin word, tengevolge van die kokend hete koffie.
Die vrouw die borstvoeding gaf aan haar 7-jarige (verder had ze alleen tienerdochter meende ik) is toch echt op televisie geweest.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Volgens mij was dat een andere, naar aanleiding daarvan was op een ander forum een hele discussie over borstvoeding bij zevenjarigen ontstaan en deze kinderen waren nog geen zeven. Deze vader had trouwens ook altijd gewerkt voor zover ik heb begrepen, maar kon thuis blijven door een erfenis.
Zie niet in dat ik door deze uitspraak iemand niet in zn waarde laat, ik zet er toch duidelijk bij waarom ik er een raar gevoel bij had, dat het kind macht leek te hebben over moeder, ik scheld toch niemand uit ofzo.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:01 schreef mama_van_pepijn het volgende:
[..]
Ik vind misselijk wel een nare uitdrukking. Dat jij het niks vindt oke maar laat een ander in zijn waarde.
Met een tweejarige kun je niet redeneren, bovendien is pijn iets dat je snel vergeet.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:25 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Ik vind het sneu dat je koffie over je heen gekregen hebt.
Maar een tik had dat niet opgelost.
Je kan een kind heel goed iets duidelijk maken door te zeggen dat het niet mag en waaromn het niet mag ( bijv. Nee dat mag niet want dat doet zeer of nee dat mag niet is van papa etc.. ) en simpelweg uit de situatie halen.
Daarvoor is een tik niet nodig daar maak je de dingen alleen erger mee..
Oh ja, verrek, de papa en mama hadden het meeste indruk op me gemaakt, sorryquote:Op woensdag 24 januari 2007 17:26 schreef BettyR het volgende:
[..]
Die vrouw die borstvoeding gaf aan haar 7-jarige (verder had ze alleen tienerdochter meende ik) is toch echt op televisie geweest.
Die man en vrouw die niet werkten zijn niet uit dezelfde docu trouwens.
Zo staat het daar boven niet. Het kwam op mij over alsof puur het beeld van een 4 jarige die bij zijn/haar moeder drinkt jou misselijk maakt en dat vond ik raar.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:27 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Zie niet in dat ik door deze uitspraak iemand niet in zn waarde laat, ik zet er toch duidelijk bij waarom ik er een raar gevoel bij had, dat het kind macht leek te hebben over moeder, ik scheld toch niemand uit ofzo.
een kind van 2 snapt heel goed, alleen vergeten kinderen wat sneller, maar dan herhaal je.. opvoeding is duidelijk zijn en herhalen. pijn krijg je weerstand door.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:30 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Met een tweejarige kun je niet redeneren, bovendien is pijn iets dat je snel vergeet.
Een kies trekken of je stoten kan erg zeer doen maar een week later ben je dat ook weer vergeten.
Een tik op een hand had dit miz wel opgelost, de tijdelijke pijn en of schrik van het gevolg van het niet luisteren naar "niet doen" "ga daar weg" weegt niet op tegen het door schade en schande wijs worden.
Eenschquote:Op woensdag 24 januari 2007 16:52 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik moet zeggen dat ik nogal misselijk werd van het kijken naar dat 4/5 jarige meisje dat steeds bij haar moeder aan haar borsten wou drinken, en die moeder ze dus steeds tevoorschijn haalde ook.
Mummy Bitty Bitty? LOLquote:Op woensdag 24 januari 2007 17:01 schreef mama_van_pepijn het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een onzin reactie omdat ik uitspreek hoe iets op me overkwam? Had ik het tegen jou? Nee dus geef me dan ook niet zo'n kinderachtige reactie.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:39 schreef desiredbard het volgende:
Mummy Bitty Bitty? LOL
http://www.videovat.com/v(...)-breast-feeding.aspx
desire kan niet normaal reagerenquote:Op woensdag 24 januari 2007 17:54 schreef mama_van_pepijn het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een onzin reactie omdat ik uitspreek hoe iets op me overkwam? Had ik het tegen jou? Nee dus geef me dan ook niet zo'n kinderachtige reactie.
Ik heb de betreffende docu niet gezien maar ik persoonlijk zou het niet misselijk makend vinden om een 4/5 jarige bij z'n moeder te zien drinken. Ik heb mijn kind 13 maanden borstvoeding gegeven en had dit nog heel lang vol willen/kunnen houden ware het niet dat mij dit niet gegund is door het lot. Een reactie van een ander dat zij het misselijk makend vindt om mijn kind dan bij mij te zien drinken zou ik dan zeker als kwetsend hebben ervaren. Maar mevrouwkorn heeft inmiddels uitgelegd dat de situatie waarin dit alles plaats vond niet geheel normaal was en haar uitspraak vooral daarop betrekking had.
Dat, dus... En eigenlijk vind ik dat ook helemaal niet "natuurlijk". Ik bedoel, wie een keer een nest puppy's of kittens heeft gezien, weet dat in de natuur moeders de jongen gewoon in hun nek pakt als ze vervelend zijn, en dat als ze groot genoeg zijn moeders de jongen ook echt niet meer laat drinken. Kijk, da's dus instinct...quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:03 schreef PM-girl het volgende:
Ik vond het er ook niet goed uitzien (en ze kan er toch misselijk van worden?), maar dat had misschien ook meer te maken dat het kind volop bepaalde en het leek dat moeder dat toeliet.
Och mens kom van je kast af.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:54 schreef mama_van_pepijn het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een onzin reactie omdat ik uitspreek hoe iets op me overkwam? Had ik het tegen jou? Nee dus geef me dan ook niet zo'n kinderachtige reactie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |