abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 januari 2007 @ 11:28:11 #126
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45656346
Fijn dat het beter gaat Linda
Lekker douchen!
  donderdag 25 januari 2007 @ 11:35:30 #127
24188 Belana
kloon van belana
pi_45656578
gelukkig linda!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 25 januari 2007 @ 11:50:45 #128
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45657044
Oké dan Eva, óp naar het tweede flesje.

Tja, dat slapen. We zullen het er eens over hebben samen. Ik zou het ook fijn vinden (zowel voor Thies als voor ons) als het anders zou kunnen. Maar het is zo sneu als ik mijn menneke zie vechten tegen de slaap, in bed of box, terwijl ik weet dat hij (meestal) op mijn of J's borst in no time vertrokken is.

Maar ik neem jullie adviezen ter harte.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_45657255
Goed zo Eva.

Misschien is er een andere manier om Thies alleen te leren slapen dan de manier die je nu hebt geprobeerd? Iets van langzaam afbouwen van jullie af ofzo, dat de overgang van in slaap vallen op papa of mama naar in slaap vallen helemaal alleen niet zo groot is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_45657426
Fijn dat het goed gaat Linda!

nog even over het doorslapen. Ik bedacht me gister in bed ineens dat ik nog vergeten was te schrijven dat we haar er uit halen als ze echt overstuur dreigt te worden. Dan mag ze even hier afkoelen, eventueel een slokje drinken en als ze dan rustig is brengen we haar weer naar bed. Ik wil niet dat ze écht huilt.
quote:
owlet, ik heb jou post gelezen en ik zou het heel vervelend vinden als je het gevoel zou hebben dat je je moet verantwoorden. ik denk dat jij een hele liefdevolle moeder bent en hoe jij de dingen doet dat is jouw/jullie keuze! snapte precies wat je bedoelde over een apart topic. maar we kunnen er hier toch evengoed over praten?
Dank je
Ik heb ook niet het gevoel dat ik me tegenover de meeste OUDusers moet verantwoorden en ik ben redelijk zeker van mijn zaken dus een normale discussie zou ik niet vervelend vinden. Maar dingen kunnen zo snel uit hun verband getrokken worden zoals ook in het AP-topic gebeurde gister. Dat soort discussies pas ik voor
  donderdag 25 januari 2007 @ 12:03:33 #131
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45657439
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 11:57 schreef YPPY het volgende:

Misschien is er een andere manier om Thies alleen te leren slapen dan de manier die je nu hebt geprobeerd? Iets van langzaam afbouwen van jullie af ofzo, dat de overgang van in slaap vallen op papa of mama naar in slaap vallen helemaal alleen niet zo groot is.
Ja, zoiets moeten we wel gaan doen. Ik zal het er starks eens met J over hebben.
Al is het ook met wat pijn in mijn hart, ik vind het zelf ook zo heerlijk dat lijfje te voelen.

Tnx voor het meedenken.
  donderdag 25 januari 2007 @ 12:21:11 #132
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45657877
Moi.com, dankjewel voor je reactie!

Linda, voorzichtige beterschap bij Eva nu? Fijn!

Owlet, ook jij bedankt voor je uitleg!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_45658888
Gelukkig maar, Linda!

Kendahl is weer schraal, dit keer pukkels op de billen en een lichtschrale huid verder. Koorts en hij spoot net een luier vol met twee kleuren poep. Zetpil erin gedouwd en afwachten.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 25 januari 2007 @ 13:39:39 #134
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45660102
Moonah, je kunt proberen om hem in een T-shirt van jouw of J. te leggen (uiteraard een gedragen shirt). Zo heeft ie toch jullie/jouw geur bij zich. Misschien eerst met dat t-shirt bij jullie op de borst en daarna met datzelfde t-shirt in zijn eigen bedje. En hem zo langzaam laten wennen aan zijn eigen bedje, maar wel met de vertrouwde geur van papa en mama bij zich. Verder heb ik bij Maud in de wieg een ruisapparaatje liggen. Die boots het geluid van de baarmoeder na. Dus een ruis met een constante hartslag erdoor. Ik merk aan Maud dat het haar rustig houd op het moment dat ik d'r half slapend in het wiegje leg. Echt heel goed zelf in slaap vallen doet Maud ook nog niet. Maar, ik merk wel dat als ik er op tijd bij ben (de eerste signalen) dat het dan veel beter gaat.

Ik hoop dat het wil lukken, want het geeft ook veel rust.

Linda dat is mooi

Kendahl ik hoop dat ze snel doorkomen, want al die bijkomende ellende is maar niets.
pi_45660968
Ik ook Chac.

Moonah, wat Chac zegt kan ook. Ik heb in de zwangerschap heel lang met een tuttel geslapen, die ik toen in de wieg heb gelegd. Die is kleiner dan een t-shirt. Wanneer ik het idee heb, dat hij mij erbij wil 's nachts leg ik gewoon dat knuffeltje erbij. 't Lijkt te helpen.
pi_45661357
2e flesje is ook blijven zitten, hoor ik net
Gelukkig. Eva vond het zelf helemaal leuk, blijkbaar, dat spugen (lachen, praten, met dr stinkende dampende shirtje/broekje/sokjes/rompertje ) maar mama vond het maar niets. Heb wel gedacht aan mijn schoonmoeder, die met haar kinderen (A. en tweelingbroer) de 1e maanden ziekenhuis in, ziekenhuis uit ging. En ik vind een beetje spugen al eng en spannend. Terwijl veel van jullie kindjes ook best veel spugen.

PV en Kendahl
Eva
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:22:38 #137
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45661382
Heb je het al geprobeerd met bedje voorverwarmen of evt een kruik Moonah?

Kom ik weer aanzeulen met mijn "te koud", maar ik heb echt het idee dat sinds men zich aan de wiegendoodprotocollen houdt, kindjes het nog weleens te koud hebben.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_45661458
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:22 schreef Leah het volgende:
Heb je het al geprobeerd met bedje voorverwarmen of evt een kruik Moonah?

Kom ik weer aanzeulen met mijn "te koud", maar ik heb echt het idee dat sinds men zich aan de wiegendoodprotocollen houdt, kindjes het nog weleens te koud hebben.
Dat idee heb ik ook, hoor!
Ik deed dat ook wel eens, liet ik mijn vriend vlak voor het einde van een voeding een kruik op zijn plekje leggen, zodat hij niet van warm naar koud ging. Lekker vertrouwd warm en een dikke kus op zijn snoet, dekentje toedekken... heel fijn is dat.
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:51:07 #139
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_45662206
Ook nog een optie:
Als je Thies in z'n bedje legt erbij blijven zitten, ondertussen aaiend over z'n bolletje. En dit steeds een stukje verder afbouwen. Bijv. week later alleen erbij zitten, nog weer later in z'n buurt rommelen, nog weer later op dezelfde verdieping rommelen.. Steeds een stukje verder weg.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:21:06 #140
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45670378
Jullie zijn lief! Dankjewel voor het meedenken!
Maar ik geloof dat we het voorlopig maar even laten zoals het is. Eérst mama maar weer lekker op de rit, daarna zien we weer verder.
Zit er even doorheen, zie evt moedertopic.

Leah, Thies heeft het iig niet te koud. Ik neig eerder naar te warm, daar ik zelf nogal snel kouwelijk ben. Maar omdat ik dat weet let ik extra goed op zijn temperatuur zodat hij ook wer niet 'oververhit' raakt.
pi_45672434
Kendahl is nu ook nog eens verkouden, arme ziel! Zometeen nog maar eens een zetpil en neusdruppels... hij gaapt ook steeds maar. Ook als hij net wakker is, moet ik hem dan in bed leggen? Ik knuffel hem wel eventjes op schoot hoor na de fles enzo. Maar hij wil ook niet spelen enzo...
  donderdag 25 januari 2007 @ 20:27:07 #142
108648 cattie
lieve moeder
pi_45673334
Ach, arme Kendahl! Veel beterschap, hopelijk komen de tandjes snel door. Want dat tegen een tandje aanhangen is niets, weet ik uit ervaring.

Linda, wat fijn dat het beter gaat met Eva!

Moonah, begrijpelijk dat je eerst je zelf weer even lekker wilt voelen. Bij Ive was het in slaap vallen de eerste maanden (tot 4 1/2 maand geloof ik) ook best lastig. Veel huilen enzo, dan wilde hij gewiegd worden door ons. Op een gegeven moment zijn wij heel goed naar hem gaan luisteren. We ontdekten toen het ikvalbijnainslaaphuiltje en het ikhebergenslastvanenkanechtnietslapenhuiltje. Bij de eerste lieten we hem liggen en viel hij binnen een paar minuten en slaap en bij de tweede pakten we hem op. En we gingen hem bij het eerste moe-signaal naar bed brengen. En nu gaat het geweldig. Hij vindt zijn bedje leuk, brabbelt al we hem erin leggen en valt snel lekker in slaap. Sterkte, het komt echt wel goed!

Ive slaapt alweer beter, ik weet nu bijna zeker dat hij zijn ritme veranderd heeft en nog maar 1 nachtvoeding nodig heeft! Tenzij hij verkouden is.
  donderdag 25 januari 2007 @ 23:20:44 #143
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45682022
Oh wat fijn voor jullie Cattie!
Goed zo Ive!!!
En tnx.

PV, sterkte met je kleine man (en jezelf). Dat lijkt me helemaal lastig, als je hummeltje zich niet lekker voelt, terwijl je zelf ook (een soort van) ziek bent.
pi_45682878
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:20 schreef Moonah het volgende:

PV, sterkte met je kleine man (en jezelf). Dat lijkt me helemaal lastig, als je hummeltje zich niet lekker voelt, terwijl je zelf ook (een soort van) ziek bent.
Dat kun je wel stellen. De zorgadrenaline is nu wel een beetje weggezakt en wat bén ik nu moe!
Maar die koorts was net iig wel weg
  vrijdag 26 januari 2007 @ 07:31:58 #145
45621 Suzanna
Mama van...
pi_45686323
Pfft...een buikgriep-explosie hier (eerst Noa, toen man en Emma) die nu ook helaas bij Julia aangekomen is ... ze heeft nog niet overgegeven maar is wel vaak aan het kokhalzen en wilde helemaal niet slapen vanaf 2 uur vannacht. Heb een tijdje met haar rechtop in bed gezeten maar ze bleef maar huilen (met tussenpozen) dus ben ik beneden gaan zitten. Geradbraakt ... en ze slaapt nu eindelijk...hopelijk blijft dat zo. Gelukkig drinkt ze wel goed.
Ik vroeg me eigenlijk af of er meer zijn met buikgriep hier? Misschien heerst het wel...

Verder is er ook niets aan te doen he, behalve veel laten drinken (aan de borst dus). Ze wil gelukkig wel drinken, al gaat ze na de voeding wel weer kokhalzen, ze spuugt het niet uit.

Moonah, jouw probleem is erg herkenbaar, ik heb het met Noa maar ook met Emma gehad. Die is nog steeds 'bang' om alleengelaten te worden en slaapt nog steeds niet makkelijk in meestal.
Bij Julia helpt het om als ze haar speentje in heeft een zacht knuffeltje er tegenaan te leggen en haar handje daar weer omheen (zodat ze het eigenlijk zelf vast heeft). Meestal slaapt ze dan een paar uur.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 07:57:49 #146
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_45686424
het heerst Suzanna Maxim had het ook. en 3 neefjes van mijn man hadden het ook (incl de ouders). en de huisarts zei dat ook tegen mij toen ik daar was met Maxim.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 08:10:09 #147
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45686492
@Suzanna: Ik heb vorige week wel wat last gehad van overgeven en ik hoor ook van buikgriepjes om me heen. Inderdaad genoeg laten drinken. Dat wil zeggen minstens 50 ml voor elke kilo die ze weegt, dat zegt 'wij jonge ouders'.

Kendahl werd vannacht een paar keer wakker, dat zegt mij dat hij echt niet happy is. Hij is namelijk nooit meer wakker 's nachts. Ik heb hem toen iedere keer wat te drinken gegeven, dat kalmeerde hem dan wat. Eerst wat kolfmelk en voor de rest wat slappe roosvicee.
pi_45687036
Suus, hier (nog) geen buikgriep gelukkig! *afklop* Dan heb je het helemaal retedruk en vooral vervelend voor de zieken.

Ff een vraagje hier neerleggen.
Jenna doet het heel erg goed op de fles. Nu is het zo dat de laatste paar dagen ze rond een uur of 8 de laatste fles heeft en dan 's nachts maar een half flesje drinkt (70 cc) en dan pas 's morgens rond een uur of 7 een fles drinkt. Over de hele dag drinkt ze zo'n 650-700 cc. Ik hou het bij. Dat kan toch wel? Of is ze er nog te jong voor? Bijna 6 weken.....
pi_45688464
Mjin excuses als ik je aan het twijfelen heb gebracht Moonah. Dat was zeker niet mijn bedoeling. Op zich is het al fijn dat Thies sowieso slaapt natuurlijk. Er komt vast een moment dat het 'natuurlijk' voelt om daar mee bezig te gaan. Dat was bij ons toen de krampjes weg waren, maar bij jullie ligt dat natuurlijk anders.

Wat heerlijk cattie, nog maar 1 nachtvoeding!

Kendahl tandjes, vervelend. Hopelijk zijn ze er snel door.

Beterschap aan de hele familie Suzanna.

106 gram deze week. Boven het minimum moet ik maar denken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 26 januari 2007 @ 10:25:21 #150
45621 Suzanna
Mama van...
pi_45688486
Hmmm het heerst dus. Ik vind het altijd veel erger dan 'gewone' griep ook al duurt die langer. Het is zo zielig dat overgeven. Hoewel...het is zowiezo zielig als ze ziek zijn...maakt niet veel uit wat voor virus..

Stiekemurd, hoeveel weegt ze? Het lijkt mij geen probleem, maar zo vroeg hebben ze bij mij alleen nog borstvoeding gekregen en daar sliepen ze nooit helemaal op door...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')