abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:06:28 #101
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45635274
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:59 schreef YPPY het volgende:
Anna slaapt overdag alleen maar in haar bedje PM. Als ze een beetje moe begint te worden, halen we haar al van het kleed of uit de box.

Bij de opvang zijn de 'rituelen' anders en mijn schoonouders hebben pas 1 keer opgepast en mijn moeder 1 keer en die doen geloof ik meer knuffelen dan wat anders.

PA discussie is interessant, als ik meer tijd heb maar eens lezen.
En als Anna per ongeluk in slaap is gevallen in de box, of wandelwagen/draagdoek?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:26:39 #102
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45635889
Eva en Jetske....
Beterschap meiden!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_45636039
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:06 schreef PM-girl het volgende:

[..]

En als Anna per ongeluk in slaap is gevallen in de box, of wandelwagen/draagdoek?
We hebben het hier over het nieuwsgierigste meisje van de wereld dat de afgelopen drie maanden slechts 1 keer buiten haar bed in slaap is gevallen (vorige week in de auto).

In de wagen moet ze er echt uit, omdat ze anders in de berging moet slapen, ik krijg haar anders niet omhoog. In de doek mag ze best blijven slapen of in de box. Toen ze zoveel krampjes had, heeft J. haar regelmatig in de box laten slapen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:32:39 #104
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45636109
Over rust en regelmaat. Die rust lukt wel.
Maar de regelmaat.... Ik wil best pas voeden nadat Thies heeft geslapen hoor, maar vaak heeft hij dan nog geen honger. En soms krijgt hij honger na een half uurtje spelen, en dan valt hij daarna aan de borst in slaap. Meestal probeer ik hem wel weg te leggen in de box (als ik zelf beneden ben) of in zijn bedje. Maar soms laat ik hem gewoon lekker bij me liggen en dan pak ik er een boek of tijdschrift bij.
Als hij 's avonds/'s nachts na het voeden weer gaat slapen en hij is nog wakker, dan heb ik al wel een klein ritueeltje inclusief zelfverzonnen liedje.
pi_45636160
Wat groeit die Tijn goed! een echte Tijn

Arme Eva. Moeilijk zeg, dat je er dan niet bij bent Linda. Jetske ook al ziek. Beterschap!

Er heerst krentenbaard op het kdv. Wel op een andere groep, maar de grote kindjes mogen van groep wisselen als ze willen. Hopelijk slaat het hier over.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_45636216
Thies slaapt toch maar weinig overdag? Dan lijkt het me lastiger. Anna slaapt veel, dus als ze wakker wordt, heeft ze wel honger.
Liedjes zijn leuk.
Soms ligt Anna te huilen in bed. J. krijgt haar niet stil, maar als ik slaap, kindje, slaap zing, is het goed.
*OUD heilige*
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:23:18 #107
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45639529
Nou, het is weer mis hoor. Hij is doodmoe, maar wil niet slapen. Hij ligt nu boven te brullen, na twee keer instoppen. Ik kan hem niet blijven vasthouden, want dan blijft hij wakker.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:27:23 #108
24188 Belana
kloon van belana
pi_45639685
pv, ik ben niet bijgelezen, maar een warm badje misschien, wordt ie lekker rozig van misschien?
stormy waters...
sailin'
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:34:44 #109
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45639966
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:27 schreef Belana het volgende:
pv, ik ben niet bijgelezen, maar een warm badje misschien, wordt ie lekker rozig van misschien?
Valt te proberen.
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:35:39 #110
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45640008
En een massage misschien? Of iets anders wat hem rustig maakt. Sterkte ermee
Lekker douchen!
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:44:08 #111
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45640331
Ik ben zelf alleen al zo doodmoe...
  woensdag 24 januari 2007 @ 20:13:30 #112
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45641468
PV, heb je wel iets van druppels tegen de doorkomende tandjes en anders evt. een zetpilletje. succes. En hopelijk is het snel over.
pi_45641778
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:34 schreef PM-girl het volgende:

-knip-

En als iemand op je babytje past, houdt diegene zich dan ook aan dat ritueel?
[Uit lurkstand]
Als babysitter houd ik mij altijd heel erg aan rituelen die de ouders met hun kindje hebben.
Doen zij vb. 's avonds steeds eerst pyama, dan fles en verhaaltje op bed, dan houd ik als babysitter dit ritueel ook steeds aan. Naar mijn ervaring, maakt dit het voor het kindje gemakkelijker om te moeten gaan slapen zonder mama/papa in de buurt, als het ritueel dan toch wel hetzelfde blijft.
[duikt terug in lurkstand]

Als deze beter in het ap-topic past, dan mag iemand hem verplaatsen hoor, mijn excuses in dat geval
*The waves you made will always be*
pi_45647417
Ach, Evaatje heeft net weer een hele voeding, en een deel van de vorige ook geloof ik, er uit gegooid. En daarna was ze toch vrolijk en blij . Ze heeft dus vandaag geen één voeding binnen gehouden. Een héél klein plasluiertje vanavond, een diarreeluier vanmiddag... Wel alert, vrolijk, ziet er goed uit. Ik ga me nog maar geen zorgen maken. Toch?
Heb wel tegen A. gezegd dat hij morgen de plasluiers goed in de gaten moet houden.
Eva
  woensdag 24 januari 2007 @ 22:53:25 #115
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45647636
Och die Eva toch.... Eén plasluiertje is wel weinig. Maar als ze verder goed oogt.... Kun je niet zo'n 24-uursvragenlijn bellen?
  woensdag 24 januari 2007 @ 22:56:38 #116
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45647748
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:23 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Nou, het is weer mis hoor. Hij is doodmoe, maar wil niet slapen. Hij ligt nu boven te brullen, na twee keer instoppen. Ik kan hem niet blijven vasthouden, want dan blijft hij wakker.
Oh PV, wat naar.... Thies had vanavond ook zoiets. Zwaar oververmoeid. Ik mocht alleen maar rondsjokken met hem. Als ik het ook maar waagde eventjes stil te staan zette hij een keel op...
Mijn hemel! Ik kreeg het gewoon in mijn rug. Uiteindelijk de wandelwagen boven gehaald en hem daarmee stil (en na 3 kwartier wiegen) in slaap gekregen.
Met andere woorden, gedeelde smart is halve smart. Sterkte!
Hoe gaat het verder met je, buiten de vermoeidheid? Geen gekke klachten meer?
  woensdag 24 januari 2007 @ 22:58:00 #117
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45647800
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:36 schreef YPPY het volgende:
maar als ik slaap, kindje, slaap zing, is het goed.
Cute!
pi_45648476
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:53 schreef Moonah het volgende:
Och die Eva toch.... Eén plasluiertje is wel weinig. Maar als ze verder goed oogt.... Kun je niet zo'n 24-uursvragenlijn bellen?
A. heeft het CB al gebeld vanmiddag, en het was niet zorgelijk vonden ze. Gewoon wat ziekig. Die plasluier is de enige waarvan we het zeker weten. Die diarreeluier was niet meer te beoordelen op plas en verder heeft A. het nog niet in de gaten gehouden vandaag. Hopelijk slaapt ze goed vannacht (zal wel, ze slaapt áltijd goed) en is het morgen beter....
Eva
pi_45648494
Pinquit, hoe is het met maxje? Ik heb je al een paar daagjes niet voorbij zien komen volgens mij. Hij is bijna jarig ook al zie ik!
Syllables govern the world
pi_45649250
PM, Als Ronja buiten haar bed in slaap valt dan ben ik eigenlijk al te laat met haar in bed leggen
Maar als het gebeurt dan laat ik haar lekker liggen.
Slaap is heilig hier, een uitgerust kind zit zo veel lekkerder in haar vel en ik wil eigenlijk dat slapen leuk maar ook belangrijk blijft.
Zelf merk ik al dat ik slechter slaap en de volgende dag dus minder goed functioneer als ik haastig naar bed ga. Dat moet voor een kind, waarop indrukken en prikkels zo veel meer effect hebben, alleen maar sterker werken.
Ze gaat dus echt bij elk klein signaal van moeheid naar bed, al is het bij wijze van spreken pas een kwartier nadat ze er uit kwam.
  woensdag 24 januari 2007 @ 23:54:40 #121
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45649754
En Owlet, hóe valt Ronja dan in slaap?
Want ik ben het volledig met je eens. Maar Thies is zo'n moeilijke in-slaap-valler.... Hij houdt zichzelf wakker. Als hij tekenen van vermoeidheid vertoont neem ik hem bij me, gaan we knuffelen, komt hij op mijn borst. En meestal gaat hij dan wel slapen. Daarna kan ik hem dan wegleggen. Maar zoals vandaag, dan weigert hij te slapen. Blijft met zijn hoofdje ronddraaien, kijken, kletsen. met als gevolg een totaal overstuur kind 's avonds.

Oh en Linda, ik had het idd al gelezen dat het CB het niet alarmerend vond. Gelukkig maar! Heb een goede nacht jullie beiden!
pi_45650970
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:54 schreef Moonah het volgende:
En Owlet, hóe valt Ronja dan in slaap?
Want ik ben het volledig met je eens. Maar Thies is zo'n moeilijke in-slaap-valler.... Hij houdt zichzelf wakker. Als hij tekenen van vermoeidheid vertoont neem ik hem bij me, gaan we knuffelen, komt hij op mijn borst. En meestal gaat hij dan wel slapen. Daarna kan ik hem dan wegleggen. Maar zoals vandaag, dan weigert hij te slapen. Blijft met zijn hoofdje ronddraaien, kijken, kletsen. met als gevolg een totaal overstuur kind 's avonds.
Er zit bij ons een klein verschil tussen overdag en 'snachts/'savonds. Overdag leg ik haar wakker in bed, toedekken, kusje, deur dicht. Vaak gaat ze nog een beetje liggen kletsen of rondkijken om vervolgens in slaap te vallen. Soms huilt ze wat en dan laat ik haar even huilen. Maximaal een kwartier maar dat haalt ze nooit en als ze van vermoeidheidshuilen over gaat naar echt overstuur zijn dan ga ik ook naar haar toe.
Ronja is een kind dat echt de rust van de slaapkamer nodig heeft om in slaap te komen. Bij mij in de doek of op schoot slaapt ze lastiger in en in de box is het bijna helemaal onmogelijk. Als ze moe is gaat ze dreinen en ik heb dus liever dat ze dat dreinen in bed doet dan in de huiskamer omdat ze in bed uiteindelijk wel in slaap valt en in de huiskamer niet.
Wil ze echt de slaap niet vatten dan krijgt ze haar speen. Ik wil haar echter liever niet helemaal afhankelijk hebben van dat gekke ding, dus we proberen het altijd eerst zonder.
  donderdag 25 januari 2007 @ 07:44:12 #123
24188 Belana
kloon van belana
pi_45653124
Ronja klinkt als Ezra kwa slapen Ezra gaat ook bij de eerste vermoeidheidsverschijnselen naar bed en ik leg hem altijd wakker in zijn bedje, probeer het ook zonder speen maar meestal lukt dat niet, maar daar maak ik me niet druk om. Ezra heeft wel een knuffel, een koe, waar ie mee gaat liggen frummelen. zonder knuffel valt ie niet in slaap.

Ik zal mezelf geen attachment parenting mama noemen, (ik hou niet van die hokjes ook) maar ik ben wel van de rust en regelmaat, van nature. Ik vind dat heel logisch dat een kind dat nodig heeft, daar halen kinderen hun veiligheid uit denk ik dan. en ik bedoel dan ook dingen in dezelfde volgorde, slapen, schone luier, spelen, eten, slapen. In andere dingen kan ik me dan weer niet vinden. de kinderen zullen niet bij mij in bed slapen bijvoorbeeld, maar dat is ook omdat ik het neg vind en daarnaast vind ik dat je lekker in je eigen bedje slaapt. bed is een heel fijn veilig plekje en ik heb het geluk dat ik 2 jongens heb die zich daar ook prettig bij voelen. want kijken naar je kind is ook belangrijk, de 1 heeft dit nodig, de ander dat.

owlet, ik heb jou post gelezen en ik zou het heel vervelend vinden als je het gevoel zou hebben dat je je moet verantwoorden. ik denk dat jij een hele liefdevolle moeder bent en hoe jij de dingen doet dat is jouw/jullie keuze! snapte precies wat je bedoelde over een apart topic. maar we kunnen er hier toch evengoed over praten?
stormy waters...
sailin'
pi_45655307
Linda, toen Anna zo ziek was en eten terug gaf, moesten we volgens de huisartsenlijn terugbellen bij minder dan 2 goede luiers in 24 uur. Ik hoop dat Eva weer fijn beter is na vannacht.

Bij ons is het toen behoorlijk zwaar geweest Moonah, om Anna alleen te laten slapen, maar nu kan ze het heel goed. Zo fijn, vooral omdat ik haar nu zo vaak wakker moet maken. Overdag gaat het net als bij Ronja, inderdaad heeft Anna ook rust om haar heen nodig om te kunnen slapen. Als ze bij me (aan de borst) in slaapvalt, is ze te moe. Met Kerst hadden we dat. Het gevolg was drie avonden drama. 's Nachts leg ik haar ook wakker in bed, dan gaat ze meestal slapen zonder eerst te liggen praten.
Moonah, ik weet dat je het verschrikkelijk vind, maar ik denk echt dat het verstandig is Thies alleen te leren slapen. Nu is het nog vrij makkelijk, maar als hij groter wordt, is het nog veel moeilijker. En het is bijna carnaval (hoor ik elke dag op m'n werk ) en dan moet je toch weer aan het werk? Ik vond het zo fijn dat toen ik moest gaan werken, ik wist dat Anna ook zonder mij kon slapen. (zonder speen zelfs) Anders was ik niet gegaan denk ik.
*OUD heilige*
pi_45655697
Eens is met Yppy. Makkelijk praten natuurlijk, want Eva vált al in slaap zonder ons, zonder problemen... Maar wat Belana ook zegt: Eva ziet haar bedje als een veilige plek, ze gaat vaak heel blij liggen trappelen en kijken als ze er ligt. Even naar de mobiel kijken en dan slapen. Ik vind het zo'n fijn idee dat ze dat plekje heeft

Het lijkt trouwens goed te gaan met Eva: ze heeft haar eerste flesje binnengehouden. Even afwachten wat ze met de 2e doet....
Eva
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')