quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:03 schreef amaranta het volgende:
Wij gaan dus trouwen in April. Over iets meer dan 3 maanden. Ik wil op zich best zwanger zijn als ik trouw...maar dan wel pril.
Aan de andere kant stel ik dat constant misselijk, dan is dat ook niet echt leuk op je trouwdag.
Ik zie wel.
Kan iemand mij uitleggen hoe het eigenlijk werkt? Ik moet noteren op welke dag ik ongi zou moeten worden? En als ik het niet wordt dan is dat mijn NOD? Dus stel dat ik zo rond maart/april zwanger wil raken, dan is of 8 maart mijn NOD of 8 april? (ongeveer)
en nu ben ik hier heel snel weer weg.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:06 schreef bixister het volgende:
amaranta, je NOD is gewoon de eerstvolgende datum dat je normaal gesproken ongesteld zou worden, maar waarvan je hoopt dat je het NIET wordt als je zwanger wil worden.
Jouw NOD wijzigt normaalgezien elke maand.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:03 schreef amaranta het volgende:
Wij gaan dus trouwen in April. Over iets meer dan 3 maanden. Ik wil op zich best zwanger zijn als ik trouw...maar dan wel pril.
Aan de andere kant stel ik dat constant misselijk, dan is dat ook niet echt leuk op je trouwdag.
Ik zie wel.
Kan iemand mij uitleggen hoe het eigenlijk werkt? Ik moet noteren op welke dag ik ongi zou moeten worden? En als ik het niet wordt dan is dat mijn NOD? Dus stel dat ik zo rond maart/april zwanger wil raken, dan is of 8 maart mijn NOD of 8 april? (ongeveer)
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:58 schreef Nijna het volgende:
Zou iemand mijn naam in de openingspost met een hoofdletter willen maken? Ben verder helemaal geen pietje precies ofzo hoor![]()
![]()
Dank uquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:11 schreef Brighteyes het volgende:Nijna, je hebt groot gelijk hoor!
Aangepast!
Tja... wie zal het zeggen...quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:03 schreef amaranta het volgende:
volgens deze kalender zou het toch echt in maart moeten gebeurenof anders mei, dat kan ook
http://www.babypret.net/zwangbevgeslacht2.htm
maar het is natuurlijk onzin![]()
Je eieren??? Die springen hoorquote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:57 schreef LittleMissSunshine het volgende:
Vriendlief vraagt net: "Wanneer gaan die dingen eigenlijk lopen?"![]()
Thnx!!quote:07 februari Diaan73 (04-2005) NOD
Thnxquote:
Dat heb ik ook hoor, ga nergens vanuit en verwacht altijd een ongi en dat valt het idd niet zo hard tegen.. zelfbescherming denk ik.quote:Op maandag 22 januari 2007 09:20 schreef lunastar het volgende:
mercikes diaan voor de knuffel, maar al bij al viel het wel mee.. ik had niks anders verwacht dus viel niet zo hard tegen...
groetjes en tot later
lunastar
Ja, hoor kan makkelijk je hebt veel verschillende merken.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 07:42 schreef amaranta het volgende:
hmm..dan ga ik vanmiddag maar een pot halen.
Is kruidvat huismerk ook goed?
Ik heb het heel dubbel. Ik hoop heel hard dat het raak is... Mijn lief blijft heel nuchter en reeël en blijft maar herhalen dat die kans helemaal niet zo groot is. En waar hij altijd de optimist is en ik de pessimist lijkt het nu andersomquote:Op maandag 22 januari 2007 14:04 schreef Diaan73 het volgende:
Dat heb ik ook hoor, ga nergens vanuit en verwacht altijd een ongi en dat valt het idd niet zo hard tegen.. zelfbescherming denk ik.
en overal waar je kijkt lopen dikke buikenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 08:50 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik heb het heel dubbel. Ik hoop heel hard dat het raak is... Mijn lief blijft heel nuchter en reeël en blijft maar herhalen dat die kans helemaal niet zo groot is. En waar hij altijd de optimist is en ik de pessimist lijkt het nu andersom.
Ergens zit ik nu te wachten op het rooie gedonder, maar eigenlijk wil ik dat het gewoon heel ver weg blijft.
Kan mezelf helemaal gek lopen maken en het lijkt wel of ineens iedereen het maar heeft over zwangerschap en aanverwante dingen. Pfff.
Ik denk dat ik niet goed genoeg kijkquote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
en overal waar je kijkt lopen dikke buiken
komt wel... echt waaraquote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:20 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niet goed genoeg kijk... Offe... het niet wil zien
.
Ik wil oooohooooook!
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
en overal waar je kijkt lopen dikke buiken
ik ben nog aan het oefenen....en eigenlijk wil ik zo rond maart-april voor het eggie gaan, maar stel ik raak nu zwanger dan vind ik het ook primageweldigquote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:37 schreef lunastar het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik was de vrijdag met wat dames die in mmm zitten iets gaan drinken, en het was precies om te doen.. Er waren koppels met een baby'tje van maar enkele weken oud en recht over ons zat iemand met een ronde buik... We konden onze hoofden nergens naar draaien want overal zat wel iemand... En dat is soms zo frustrerend...
![]()
Ik weet niet of ik het gezegd heb maar welkom amaranta.. Of ga je nog niet voor het eggie???
onderschrift van liedje van k3, mijn dochtertje zingt er altijd uit volle borst mee, mee...![]()
Voor iedereen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bij ons is het juist andersom. Mijn vriend is ervan overtuigd dat hij superzaad heeft en dat ik binnen no time zwanger benquote:Op dinsdag 23 januari 2007 08:50 schreef Nijna het volgende:
Mijn lief blijft heel nuchter en reeël en blijft maar herhalen dat die kans helemaal niet zo groot is.
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:37 schreef lunastar het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik was de vrijdag met wat dames die in mmm zitten iets gaan drinken, en het was precies om te doen.. Er waren koppels met een baby'tje van maar enkele weken oud en recht over ons zat iemand met een ronde buik... We konden onze hoofden nergens naar draaien want overal zat wel iemand... En dat is soms zo frustrerend...
![]()
Ik weet niet of ik het gezegd heb maar welkom amaranta.. Of ga je nog niet voor het eggie???
onderschrift van liedje van k3, mijn dochtertje zingt er altijd uit volle borst mee, mee...![]()
Voor iedereen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gooi die boxen maar open (geluidsboxen dus en niet babyboxen ;') )
Ik ben meer zoals jou.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:12 schreef LittleMissSunshine het volgende:
[..]
Bij ons is het juist andersom. Mijn vriend is ervan overtuigd dat hij superzaad heeft en dat ik binnen no time zwanger benIk ben me heel erg bewust van alle mogelijke problemen en durf niet te hopen op een snelle zwangerschap. Maar dat is ook zelfbescherming, zodat ik niet zo teleurgesteld ben als het allemaal nog een tijd gaat duren.
Haha, maar dit is dan natuurlijk nog enigzins anoniem...quote:Op vrijdag 26 januari 2007 08:53 schreef jolene het volgende:
Wij vertellen het nog niemand ouders niet en vrienden niet.
we delen het gewoon samen![]()
![]()
Ow en met een heeeeel internetforum..![]()
![]()
Mijn beste vriendinnetje verdenkt me er al jaren van maar ja haar moeder is een vriendin van mijn moeder.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:01 schreef Nijna het volgende:
[..]
Haha, maar dit is dan natuurlijk nog enigzins anoniem....
Mijn beste vriendinnetje die hoorde het gewoon aan me. En ik kan dan toch niet doen alsof het niet zo is en het is ook wel fijn om het er met haar over te kunnen hebben, maar ze is dan ook wel mn aller-allerbeste vriendinnetje
.
Nee toch? 14 dagen ervoor toch... Dus op 7 feb dan.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:15 schreef LittleMissSunshine het volgende:
Hè wat jammer toch weer Glossy! Als 21 februari je NOD is, dan zou zo rond Valentijnsdag je eisprong moeten zijn toch? Misschien is dat een goed voorteken
Ohja, hmpf, ik kan niet rekenenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:44 schreef Brighteyes het volgende:
Nee toch? 14 dagen ervoor toch... Dus op 7 feb dan.
Wat dat slijm betreft weet ik het niet precies. Misschien dat iemand anders dat weet.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:42 schreef LittleMissSunshine het volgende:
Jee Mariposa, dan komt er de komende tijd een hoop op je af! Zou mij ook stress geven hoor. Hoe zit het trouwens met dat draden trekken? Heb er wel eens wat over gehoord maar eerlijk gezegd klinkt het een beetje viezig.
Ik ben vandaag net ongesteld geworden, het heeft 50 dagen gestuurd na het stoppen met de pil. Ik heb helemaal niet gevoeld dat het eraan zat te komen, was net helemaal verrast. Al had ik die dikke pukkel op m'n kin natuurlijk als voorbode moeten herkennenNu maar hopen dat het regelmatig wordt. Maar in ben in ieder geval blij dat alles ook weer zonder hormonen lijkt te werken
Hee Belana, dank je wel voor de uitleg. Ik wist niet meer precies hoe het zat, maar afgelopen maandag en dinsdag had ik dus denk ik dit slijm. Natuurlijk hebben we van de gelegenheid gebruik gemaaktquote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:57 schreef Belana het volgende:
LittleMissSunshine, dat draden trekken werkt als volgt... het gaat om het cervix/cervyx slijm (weet niet hoe je het schrijft) dat slijm veranderd gedurende de maand. In de dagen dat je vruchtbaar bent, vlak voor de eisprong, ziet dat slijm er anders uit en is anders van structuur om de zaadcellen door te kunnen laten. Het ziet er dan doorzichtiger uit (normaal is het wittig) en het is taaier. als je jezelf afveegt en erblijft wat van aan het toiletpaier hangen en je doet het dan tussen duim en wijsvinger (papiertje kan ertussen blijven dus geen vies gedoe) en je trekt dan je duim en wijsvinger van elkaar af dan blijft het plakken en kun je er letterlijk draden van trekken. dan weet je dat je in je vruchtbare dagen zit. Ik ben er zelf 3 keer zwanger door geraakt
beetje duidelijk?
Ja, ik vond het ook wel wat lijm-achtigs hebbenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:06 schreef Diaan73 het volgende:
Ter aanvulling van Belana: het lijkt een beetje op lijm, ook de (doorzichtige) kleur.
Ik had het vorige week, terwijl ik het volgens mijn cyclus deze week had moeten hebben. Deze week niet gezien, wel volop witte afscheiding en zere borsten... vreemd.
Misschien brengt het een leuke verrassing voor onsquote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:10 schreef Mariposa het volgende:
[..]
Ja, ik vond het ook wel wat lijm-achtigs hebben![]()
Grappig ik heb net als jij nu constant afscheiding en heel gevoelige tepels. Ook mijn buik voelt vol. Maar dat kan ook een andere oorzaak hebben, de hele week heb ik al taart gegeten
quote:Hoe werkt het? -
Je stelt elke dag vast waar je je bevindt in je cyclus. Dit doe je op grond van de volgende kenmerken:
Tussen menstruatie en eisprong:
Het hormoon oestradiol zorgt voor een aantal veranderingen:
er komt steeds meer cervixslijm
het cervixslijm wordt helderder
het cervixslijm wordt rekbaarder
de baarmoedermond wordt steeds zachter
de baarmoedermond wordt steeds groter
Direct na de eisprong:
de productie van cervixslijm houdt op.
de baarmoedermond sluit zich
je lichaamstemperatuur stijgt 0,3 graden
Wat moet je doen? -
1. Dagelijks onderzoek. Je moet elke dag kijken hoeveel en wat voor cervixslijm je hebt. Dit doe je door met je vinger of wcpapier de ingang van de vagina af te vegen.
2. Dagelijks opschrijven. Je noteert elke dag
hoeveel slijm je hebt
hoe het eruit ziet (gelig, wit, doorschijnend of roodachtig)
hoe het voelt (klonterig, romig, smeuig, gelei-achtig)
hoe rekbaar het is (rekbaar als rauw eiwit?).
3. Patroon ontdekken. Door je waarnemingen elke dag op te schrijven kun je na een paar maanden patronen in je cyclus ontdekken. Daardoor weet je wanneer je vruchtbaar bent.
Het lijkt wel een snot-draad, maar misschien is dat beroepsdeformatie (dat krijg je als je met peuters werkt...quote:
Wat grappig, ik droomde vannacht dat ik me versprak bij 2 van mijn collega's. En dat ze heel vreemd kekenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:41 schreef Nijna het volgende:
Ik versprak me min of meer vandaag, tot ik de vragende blikken zag en me er toch maar weer uitkletste.
Maar... maar... in de gebruiksaanwijzing staat minstens 3 dagen wachten... (maar dat is nog zo lang, ik ben erg...).quote:Op zondag 28 januari 2007 10:49 schreef jolene het volgende:
Is goed, test jij morgenochtend dan opnieuw![]()
ja maar zolang kan ik toch niet wachtenquote:Op zondag 28 januari 2007 10:52 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar... maar... in de gebruiksaanwijzing staat minstens 3 dagen wachten... (maar dat is nog zo lang, ik ben erg...)
Hahahaquote:Op zondag 28 januari 2007 10:53 schreef jolene het volgende:
[..]
ja maar zolang kan ik toch niet wachten![]()
![]()
.
Nou ga het dan maar snel geloven, want ik zie toch écht een plusjequote:Op zondag 28 januari 2007 11:12 schreef Nijna het volgende:
Leonieke, dit was idd de eerste keer dat we besloten hadden er echt voor te gaan...
Met ook in het achterhoofd dat de kans dat het gelijk raak zou zijn niet echt groot was... We durven het allebei ook nog niet zo erg te geloven...
Leuk!quote:Op zondag 28 januari 2007 11:12 schreef Nijna het volgende:
Leonieke, dit was idd de eerste keer dat we besloten hadden er echt voor te gaan...
Met ook in het achterhoofd dat de kans dat het gelijk raak zou zijn niet echt groot was... We durven het allebei ook nog niet zo erg te geloven...
Jaaaa en mn beste vriendinnetje was hier vanmiddag en die zei: joh dan test je toch morgen nog een keerquote:Op zondag 28 januari 2007 15:11 schreef Smoezie het volgende:
(Zou je nu het liefst niet nog 4 testen achter elkaar doen? Kan ik me zo voorstellen)
Mariposa, ik heb daar ook last vanquote:Op maandag 29 januari 2007 10:36 schreef Mariposa het volgende:
Ik heb toch weer een vraagje, sinds donderdag of zo voel ik telkens steken linksonder in de schaamstreek bij mijn lies. Klinkt dat betekent? Het doet niet pijn, maar het is wel irritant. Ik kan me dit van de vorige keer eigenlijk niet herinneren.
Heb je ook nog steeds last van je tepels/borsten? Daar heb ik ook nog steeds last van, we gaan wel gelijk op wat dat betreftquote:Op maandag 29 januari 2007 10:44 schreef Diaan73 het volgende:
Mariposa, ik heb daar ook last vanIk heb ook geen idee wat het betekent.....
We gaan inderdaad gelijk op. Inderdaad nog last van mn borsten en ik heb heel veel puistjes. Ik heb zelf het gevoel dat mn eisprong eerder is geweest (had 1,5 week geleden ong. dat cervixslijm), maar ik snap soms gewoon niets van mn lichaam.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:55 schreef Mariposa het volgende:
[..]
Heb je ook nog steeds last van je tepels/borsten? Daar heb ik ook nog steeds last van, we gaan wel gelijk op wat dat betreft
Ik zag dat je NOD de 7e is, ik verwacht nu, nadat ik dat cervixslijm pas later gehad heb, dat me NOD rond de 5e zal liggen. Maar goed, deze keer weet ik nog niets van mijn cyclus dus dat wordt afwachten.
Hoe lang heb jij dan last van die steekjes?
Ja zo'n gevoel had ik eerst ook, dat ik mischien wel zwanger was, maar nu dus niet meer. Wat wel vreemd is is dat mijn bloeddruk gisteren heel mooi laag was, terwijl hij bij de pil-menstruaties telkens een heel stuk omhoog schoot. Maar dat kan misschien nog veranderen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:16 schreef Kleintje het volgende:
Mariposa... balen.
Maar dat je gevoelige borsten haden helder slijm kan ook betekenen dat je zwanger was. Veel mensen raken wel zwanger maar raken het in de eerste 2 weken al kwijt waardoor lijkt of je altijd gewoon ongesteld bent.
Kun je ook helder slijm hebben en zwanger zijn eigenlijk?quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:16 schreef Kleintje het volgende:
Mariposa... balen.
Maar dat je gevoelige borsten haden helder slijm kan ook betekenen dat je zwanger was. Veel mensen raken wel zwanger maar raken het in de eerste 2 weken al kwijt waardoor lijkt of je altijd gewoon ongesteld bent.
Ik hoop het ook (dat je niet gelijk met mij op gaat). Maar dank je. Jullie allemaal trouwensquote:Op woensdag 31 januari 2007 14:51 schreef Diaan73 het volgende:
Mariposaik hoop dat ik nu niet gelijk met je opga... al denk ik niet dat het deze maand raak is hoor. We hebben niet echt ons best gedaan laat ik het maar zo zeggen
maar desalniettemin: dikke knuffel voor jou
![]()
![]()
welkom.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:44 schreef Suerte het volgende:
Bedankt allemaal![]()
Ik hoop ook dat ik hier snel weg ben![]()
Hoelang wacht je al, als ik vragen magquote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:51 schreef glossy het volgende:
welkom.
hopelijk ben je idd snel weer weg .
dat hoopte ik ook maar zit er nog steeds![]()
wij zijn nu al 17 maanden bezigquote:Op vrijdag 2 februari 2007 19:33 schreef Suerte het volgende:
[..]
Hoelang wacht je al, als ik vragen mag![]()
lijkt me een hele goeie dealquote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:55 schreef LittleMissSunshine het volgende:
Zullen we afspreken dat we hier allemaal over 4 weken weg zijn? Ja? Mooi, deal!![]()
Dat is best herkenbaar, ik ben dan wel afgelopen donderdag met mijn nieuwe baan begonnen maar ik heb ook eerst alleen maar een jaar contract.quote:Op zondag 4 februari 2007 11:59 schreef LittleMissSunshine het volgende:
Welkom s-je!
Ik zit nu op zondagochtend alle vacaturesites weer eens te bekijken, en dan krijg ik het toch een beetje benauwd. Ik vind de combinatie nieuwe baan zoeken & zwanger proberen te worden best lastig. Ik wil heel graag een kindje, maar ook heel graag een nieuwe baan. Sommige vriendinnen zeggen "dan stel je dat kind toch nog even uit joh, eerst een nieuwe baan zoeken en een vast contract krijgen!", maar tegen die tijd zijn we zo anderhalf jaar verder en dat duurt me te lang. Ik houd stiekem ook best rekening met de mogelijkheid dat het allemaal best een tijd kan duren voor ik zwanger word, en om dan in de tussentijd dit vervelende werk te blijven doen is dan ook zo zonde. Maar nu zul je vast zien dat ik mijn droombaan vind en in de eerste maand dat ik daar werk zwanger word, daar maak je ook een lekkere eerste indruk meeWe hebben dus besloten om de natuur maar haar gang te laten gaan, dan zien we vanzelf of er eerst een nieuwe baan of een kindje komt. Maar ik zit er af en toe best over te piekeren.
LMS ik denk dat jullie een heel goed besluit hebben genomen. Gewoon op je af laten komen.. Ik zou een HBO-opleiding gaan op kosten van de baas, maar was ook bezig met zwanger worden wat destijds al ruim een jaar niet lukte... Op een gegeven moment maar opgegeven voor de opleiding, nog geen maand later: ja hoor zwanger! Heb de opleiding toen maar even uitgesteld. (en nog steeds:@). Is niet helemaal hetzelfde maar toe. Ik denk dat je je niet op 1 ding moet focussen. Gewoon "lekker" laten gaan en afwachten wat er als eerste op je pad komt.quote:Op zondag 4 februari 2007 11:59 schreef LittleMissSunshine het volgende:
Welkom s-je!
Ik zit nu op zondagochtend alle vacaturesites weer eens te bekijken, en dan krijg ik het toch een beetje benauwd. Ik vind de combinatie nieuwe baan zoeken & zwanger proberen te worden best lastig. Ik wil heel graag een kindje, maar ook heel graag een nieuwe baan. Sommige vriendinnen zeggen "dan stel je dat kind toch nog even uit joh, eerst een nieuwe baan zoeken en een vast contract krijgen!", maar tegen die tijd zijn we zo anderhalf jaar verder en dat duurt me te lang. Ik houd stiekem ook best rekening met de mogelijkheid dat het allemaal best een tijd kan duren voor ik zwanger word, en om dan in de tussentijd dit vervelende werk te blijven doen is dan ook zo zonde. Maar nu zul je vast zien dat ik mijn droombaan vind en in de eerste maand dat ik daar werk zwanger word, daar maak je ook een lekkere eerste indruk meeWe hebben dus besloten om de natuur maar haar gang te laten gaan, dan zien we vanzelf of er eerst een nieuwe baan of een kindje komt. Maar ik zit er af en toe best over te piekeren.
Ik zeg volmondig ja op deze deal... en ik blijf hopen... Maar ik sluit al jaren zo'n dealsquote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:55 schreef LittleMissSunshine het volgende:
Zullen we afspreken dat we hier allemaal over 4 weken weg zijn? Ja? Mooi, deal!![]()
Hier ook glossy, maar ja, tijd kun je niet terugdraaien, want soms denk ik als we dat wel konden, was ik er nooit aan begonnen...quote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:51 schreef glossy het volgende:
[..]
welkom.
Ja ik ken dat ,maar ja ik heb nog en halfjaarcontract,maar heb het niet zo naar me zin enzo, maar ja ik laat ook gewoon de natuur ze gang gaan, ben nu ten slotte al 7 maanden bezig.quote:Op zondag 4 februari 2007 11:59 schreef LittleMissSunshine het volgende:
Welkom s-je!
Glossy, wat ik me afvroeg... ben je al eens bij de huisarts of gynaecoloog geweest? Je bent al langer dan een jaar bezig... dat waren wij ook en daarom zijn wij dus naar de gyn gegaan. Misschien ook een idee voor jou... als je dat nog niet hebt gedaan tenminste...quote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:51 schreef glossy het volgende:
welkom.
wij zijn allang bij de huis arts geweest , die zei van probeer nog even omdat me cyclus toch goed was en anders eind januari afspraak maken bij de gyn , ze zou een verwijsje schrijven maar die dozen waren hem kwijt dus moesten we weer wachten en nu mogen we morgen middag naar de gynquote:Op zondag 4 februari 2007 16:06 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Glossy, wat ik me afvroeg... ben je al eens bij de huisarts of gynaecoloog geweest? Je bent al langer dan een jaar bezig... dat waren wij ook en daarom zijn wij dus naar de gyn gegaan. Misschien ook een idee voor jou... als je dat nog niet hebt gedaan tenminste...
dank je , nee ben nog niet weg we moeten er om half 4 zijnquote:Op maandag 5 februari 2007 14:14 schreef Diaan73 het volgende:
Veel succes vanmiddag, maar misschien ben je al weg.
Hmmm hier vandaag ongi geworden, al na 26 dagen. De cyclus lijkt steeds korter te worden... volgende NOD maar op 5 maart.
Ik heb er zelf eigenlijk helemaal niet zoveel problemen mee, gek hè?quote:
Ik heb er dit van gemaakt: 01 maart Suerte (01-2007) NODquote:Op maandag 5 februari 2007 15:02 schreef Suerte het volgende:
Mag ik ook in het lijstje![]()
Mijn NOD is op 1 maart.
ja is het ook maar 17 maanden bezig zijn is ook niet niks.quote:
Bronquote:Spermatest voor thuis werkt snel
Door LOT FOLGERING
WAGENINGEN - Mannen kunnen sinds gisteren bij drogist of apotheek een test kopen om thuis hun vruchtbaarheid te meten.
Ook mannen kunnen voortaan thuis hun vruchtbaarheid testen.
Ook mannen kunnen voortaan thuis hun vruchtbaarheid testen. De firma Test-point verkoopt sinds gisteren de eerste vruchtbaarheidstest voor mannen die zowel de hoeveelheid spermacellen als de beweeglijkheid daarvan meet.
Uit onderzoek blijkt dat één op de zes paren vruchtbaarheidsproblemen heeft. In een derde van die gevallen ligt de oorzaak bij de man.
Volgens Test-Point is het grote voordeel van de nieuwe vruchtbaarheidstest dat paren eerder weten waar ze aan toe zijn. ,,De medische wetenschap buigt zich pas over een vruchtbaarheidsprobleem als na één jaar regelmatig vrijen geen zwangerschap is ontstaan. In combinatie met de ovulatietest voor vrouwen weten paren nu veel eerder of een zwangerschap überhaupt wel mogelijk is. Dit kan veel maanden van frustratie en teleurstelling voorkomen,’’ zegt Van de Merwe.
De thuistest, die voor 29,95 euro verkrijgbaar is bij apotheek en drogist, werkt als een zwangerschapstest. Na een uur is aan de verkleuring van een staafje te zien of de man wel of niet vruchtbaar is. Omdat de test beïnvloed kan worden door ziekte of voeding, bevat de verpakking voldoende materiaal om de vruchtbaarheid twee keer te testen. Volgens Test-Point is de betrouwbaarheid van de test 95 procent.
De medische wereld staat er sceptisch tegenover. ,,Het schijnt wel te werken, maar ik zie het nut er niet van in,’’ zegt gynaecoloog/fertilisatiearts dr Henk Ruis. ,,Als je met je potje sperma naar de huisarts gaat, legt die het onder de microscoop en dan weet je ook meteen waar je aan toe bent. Als er bewegende jongens onder het glaasje liggen, zit het met je vruchtbaarheid wel goed. En anders niet.’’
Directeur Van de Merwe neemt dergelijke reacties voor kennisgeving aan. ,,Het is concurrentie, daarom zijn ze er niet blij mee. Daarnaast betwijfelen artsen altijd of mensen wel in staat zijn zelf een test uit te voeren. Deze test voldoet aan alle Europese eisen en heeft een keurmerk, wat betekent dat iedereen zelf in staat moet zijn de test uit te voeren.’’
Oh Glossy, wat goed dat je bent gegaan!! Ik hoop voor je dat je nu idd wat meer rust zult hebben. Het klinkt in ieder geval goed dat je zelf een eisprong hebt!quote:Op maandag 5 februari 2007 16:23 schreef glossy het volgende:
zo we zijn weer terug
heb een inwendige echo gehad.
baarmoeder zag er goed uit ,links zag hij al een eitje groeien , hij zei al op dag 15 denk ik dat ie springt.
verders moet ik op dag 22 bloed prikken om te zien of de ei werkelijk is gesprongen dan me ongi afwachten en dan op dag 3 van de nieuwe cyclus opnieuw bloed prikken.
en mannetje moet zaadjes inleveren.
en dan een week na de 2de bloedprik dag moet ik terug naar de gyn dan krijgen we van alles de uitslag.
dus tot nu toe valt het allemaal mee
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:02 schreef DeLiedje het volgende:
wat lief dat je dat nog even zegt... Visjes voor Storm waren het toch? Een van de eerste bestellingen!!
Het zaad blijft ook wel een paar dagen leven in je hoor, dus in totaal heb je wat meer dagen de tijd.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:17 schreef Suerte het volgende:
Even een stomme vraag, misschien issie al gesteld![]()
Ik lees dat een vrouw maar ongeveer 3 dagen per maand vruchtbaar is (mijn lief gelooft dat niet).
Nu heb ik via zo'n calculator op internet uitgerekend wanneer die dagen zijn.
Is het verstandig om op al die dagen te klussen, hoe doen jullie dat![]()
Als het te persoonlijk is, hoeven jullie geen antwoord te geven![]()
ik had wel maandag zo van zie je nou wel dat er niks aan de hand is.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:02 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Oh Glossy, wat goed dat je bent gegaan!! Ik hoop voor je dat je nu idd wat meer rust zult hebben. Het klinkt in ieder geval goed dat je zelf een eisprong hebt!
De onderzoeken die jullie nu moeten hebben wij net allemaal achter de rug (zaad onderzoek moest 2 x, omdat de uroloog zei "1 test is geen test"... en ook de eerste keer bloedprikken is geweest. Gister heb ik een samenlevingstest gehad en die was ook goed! Alleen nog een keer bloedprikken en een baarmoederfoto. Die schijnt niet zo prettig te zijn... maar ja, 't is voor het goeie doel..).![]()
Ik hoop voor jullie dat jullie niet te lang in de MMM zullen zitten en dat je alsnog snel zwanger bent nu... houd moed! Ooit komt het goed!![]()
ik hoop het voor je! Mijn gyn kon ook bij mij zien dat de eisprong nog moest komen, dus wij hebben ook van die informatie gebruikt gemaakt,.. helaas zonder resultaat vorige maand... maar we houden de moed erin.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:26 schreef glossy het volgende:
[..]
ik had wel maandag zo van zie je nou wel dat er niks aan de hand is.
volgens de gyn krijg ik vrijdag me eisprong , wie weet is het dan wel raak , nu we weten wanneer die gaat springen.
Ik hoop het voor je glossy!!!quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:26 schreef glossy het volgende:
[..]
ik had wel maandag zo van zie je nou wel dat er niks aan de hand is.
volgens de gyn krijg ik vrijdag me eisprong , wie weet is het dan wel raak , nu we weten wanneer die gaat springen.
Er zijn er heel veel die alleen op die dagen klussen maar mijn fert.gyn heeft me gezegd dat je beter vanaf dat ongi's gedaan zijn tot je terug ongi bent om de dag kunt klussen dan alleen op de vruchtbaarste momenten... Wij klussen hier meestal om de dag.. maar soms dagen achter elkaar of soms met enkele dagen tussen.. Het hangt meer van de "zin"goesting af...quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:17 schreef Suerte het volgende:
Even een stomme vraag, misschien issie al gesteld![]()
Ik lees dat een vrouw maar ongeveer 3 dagen per maand vruchtbaar is (mijn lief gelooft dat niet).
Nu heb ik via zo'n calculator op internet uitgerekend wanneer die dagen zijn.
Is het verstandig om op al die dagen te klussen, hoe doen jullie dat![]()
Als het te persoonlijk is, hoeven jullie geen antwoord te geven![]()
marie spijtig van de ongi's.. ik duim dat de clomid mag aanslaan... van welke dag tot welke dag moet je die nemen... Ik moest die van dag 3 tot 7 nemen en zo elke dag 2 pillekes...quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:41 schreef Marie79 het volgende:
Vandaag was het dag 27 en afgelopen paar maanden was het steeds dag 25 of 26 dag ik ongesteld werd. Dus ik vanmorgen nog een klein beetje hoop... tot ik getempt had!
En nu op met de clomid! Ben vanmorgen meteen langs de apotheek geweest en de clomid gehaald! Vrijdag beginnen met slikken.
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 12:56 schreef glossy het volgende:
ja het topic ken ik al wel , heb er wel is gelezen en denk er ook over om die kant op te gaan
ik las ergens dat je beter om de dag kan oefenenquote:Op maandag 19 februari 2007 16:39 schreef bubbles123 het volgende:
spannend allemaal hoor ik heb anderhalf jaar geleden een miskraam gehad, en ben nu voor t eerst na veel ellende weer begonnen met mijn mannetje we hebben t wel gelijk drastisch aangepakt hihihi
we hebben alles uitgerekent en het echt elke dag gedaan in de periode dat nodig was pfff voel me nu wel een beetje anders dan normaal en vloei ook erg durf t niet goed te zeggen maar t vermoeden is er wel ik weet natuurlijk niet of dat nu al gemerkt kan worden want ik heb de 26e mijn
nod kan iemand deze ervaring delen al zo snel wat te merken of zou dat het enorme verlangen zijn en ik mezelf voor de gek houden.:@
Dat doe je ook niet hoor, maar ik vraag me gewoon af waar die gevoeligheid dan vandaan komt. Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik daar zo'n last van had voor ik de pil slikte en vorig jaar toen ik gestopt was had ik er ook niet zo'n last van als nu. Vandaar mijn vraag.quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:50 schreef Diaan73 het volgende:
Ik wil geen roet in het eten gooien, maar ik heb daar ook vrij vaak last van en ben tot nu toe nog steeds helaas gewoon ongi geworden. Inmiddels ben ik zelf al zover dat ik mijn lichaam niet meer vertrouw wat kwaaltjes betreft...
dat weten we nog niet, we moeten eerst nog heen voor een zaadcheck en als ik ongi ben geworden moet ik op dag 3 weer te prikken en dan een week later krijgen we dan de uitslag van allesquote:Op donderdag 22 februari 2007 22:17 schreef Jose81 het volgende:
Glossy, hoe is het met het bloedprikken afgelopen? Heb je een goeie eisprong gehad?![]()
dankquote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:25 schreef Slaapmeisje het volgende:
Officieel vanaf een dag overtijd amaranta, maar sommigen testen een paar dagen voor hun NOD al positief terwijl andere vrouwen wat langer nodig hebben voordat ze genoeg HCG hebben aangemaakt om de test positief te laten uitslaan.
Ik kan me je gevoelens wel voorstellen hoor. En het is ook niet zo vreemd, als je zo lang ergens op hoopt, kan het, als het dan gebeurd, wel onwerkelijk lijken.quote:Op maandag 26 februari 2007 08:31 schreef hestria het volgende:
dat weet ik dus niet precies, omdat ik een erge onregelmatige periode heb, weet ik voor god niet waarneer ik moet testen, denk dat ik mischien vanmiddag al een testje haal, maar die zal wel negatief zijn(waarschijnlijk veel te vroeg, (als ik al zwanger ben))
Ik ben zo bang om er op te hopen, gek he? anderhalf jaar hopen en proberen en ik durf het niet eens meer, ik heb zo vaak me in mijn eigen lichaam vergist ik vertrouw het gewoon niet meer. Ach dat zullen wel meer mensen hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |