abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46164872
Het vorige topic: Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#27)
Welkom in het "Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat" - topic. Wanneer je net begint met "proberen" zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
Cryo's

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Annemiek78:
Donderdag 11 Januari, cryo-emmy terugplaatsing.

Chesna:
Clomid is niet aangeslagen. 2 januari beginnen met Duphaston om een bloeding op te wekken. 5 dagen na begin bloeding naar ziekenhuis. En beginnen met spuiten van pregyl.

Diaan73:
PCO, behandeling: 6 maanden Clomid. Niet binnen 6 maanden zwanger dan weer naar gyn. 14 november weer ongi geworden. 6 rondes Clomid inmiddels gehad. Besloten om even wat rustmaandjes te hebben. Inmiddels ogenschijnlijk een normale cyclus. NOD 5 maart 2007.

Faja-Lobi
Bezig voor nummer 2 sinds mei 2005.
Wachten op menstruatie, dan 3e dag bloed prikken, 12e dag echo (meting eicel), samenlevingstest, bloed prikken en dan pas weer langs gyn voor uitslagen en evt behandeling.

Jose81:
Eerste onderzoek gyn goed verlopen, geen verrassingen tevoorschijn gekomen. Volgende cyclus boed laten prikken en later nog een baarmoederfoto. Vervolg afspraak wordt op een later tijdstip gemaakt.

Marie79: \'Pauze\' bij de gyn tot december \'06. Ondertussen proberen af te vallen!

NieTTus:
Eileiders verwijderd in 2004, eerste ivf poging helaas mislukt. Volgende poging start 10 januari. Verwachtte punctie rond 5 februari.

Suzziieee
Nog geen duidelijke diagnose,eerst proberen met clomid meer regelmaat in de cyclus te krijgen.Eerst 1x gehad om te kijken of het invloed had.Heeft geholpen...nu voor 3 maanden mee.+/- Maart weer afspraak maken bij gyn.

Ticootje:
Bezig in de MMM vanaf feb 2006. Vanaf juni 2006 IVF/ICSI traject.
1e ICSCI poging sept/okt 2006 mislukt
1e Cryo december 2006 mislukt
2e Cryo Januari 2007 mislukt
2e ICSI poging jan/feb 2007 mislukt
Nog 13 cryo's over van de 2e poging. Eerste dag van de menstruatie bellen naar het ziekenhuis, thuis testen voor een ovulatie. Cryo's worden 5 dagen na eisprong teruggeplaatst. Deze keer wel spuiten met pregnyl.

Laatste post:
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 08:07 schreef Mariposa het volgende:
Rottdogg, fijn dat je ongesteld bent geworden! Zoals de dames voor mij al zeiden op naar een normale cyclus. Ga je eigenlijk nu ook tempearturen? Zelf doe ik dat (nog) niet, omdat ik 's nachts altijd 1 maar ook soms 2 keer moet plassen. Ik ben namelijk wel benieuwd of mijn cyclus loopt zoals het hoort.
En wat het reageren betreft, ik vind het ook soms lastig hoor. Ik zit met een totaal ander probleem, bloeddruk en bijbehorende medicatie, dan de anderen hier (vruchtbaarheid). Maar ik loop soms wel tegen dezelfde emoties aan (zal het ooit wel of niet lukken, als dit niet lukt gaan we kinderloos door het leven enz.)

Suzziiieee, wat een moeilijke tijd maken jullie door. Ik hoop dat het gauw beter gaat en dat jullie ook weer verder kunnen gaan. En misschien is een maandje geen Clomid wel fijn voor jou en je lichaam. (Het blijven toch medicijnen)

NieTTus, vervelend dat je zoveel moet spuiten en dat de bijbehorende kwalen de kop op steken. Sterkte, ook met de punctie (is het nou zondag of maandag?)

Nou voor iedereen, want volgens mij kunnen we het allemaal wel gebruiken, een dikke knuffel

[ Bericht 10% gewijzigd door BE op 13-02-2007 08:45:27 ]
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  zaterdag 10 februari 2007 @ 09:27:35 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46165346
Faja, het lijkt er idd wel op, alsof we gelijk op gaan met de menstruaties.
Maar de mijne was echt toeval omdat ik eigenlijk een week geleden al ongesteld had moeten worden.

Ben benieuwd hoe dat deze maand gaat.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 10:29:09 #3
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_46165954
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 06:43 schreef Faja-Lobi het volgende:

Diaan, lekker even focussen op je aankomende huwelijk is ook leuk toch. Ik vond het toen super spannend.
Is idd erg leuk, we verheugen ons er ook erg op.... we hebben er zin in.
Make love, not war ☮
pi_46166390
Suzziieee, sterkte in deze rottige tijd!!!
  zaterdag 10 februari 2007 @ 11:16:24 #5
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_46166758
Ik ben er ook weer bij, helaas......

We weten nog niet precies wat we doen.. We hebben stiekem toch nog wel wat moeite ons om er bij neer te leggen. Maar hoe nu verder weten we nog niet precies.. Misschien toch kijken naar adoptie, misschien hier gewoon nog een nieuwe eiceldonor zoeken of voor eioceldonatie naar Spanje (gebeurd ook heel vaak) want daar hoef je geen eigen donor te hebben en kan donatie ook nog anoniem en met relatief jongere donoren...
Positive thinking, my way of thinking!
pi_46169957
Ik zwaai ook maar even
Al heb ik weinig te melden op het moment doordat nog ziekjes is (als is hij inmiddels al wel in de mannelijk-zeur-en-zeikfast belandt) en ik wacht nog steeds tot de verzekering mijn vergoeding gaat betalen.
Gelukkig ben ik een geduldig iemand
  zaterdag 10 februari 2007 @ 19:59:01 #7
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_46181614
Iedereen bedankt voor de steun... maar zoooooo heel ernstig is het gelukkig niet...het gaat alweer een stuk beter... Hij twijfelt aan alles,is al een half jaar aan het kwakkelen met zijn gezondheid en op werk zit het ook niet mee... Heb er wel vertrouwen in dat het goed komt.Maar omdat ik nu dus niet zeker weet of er op het goede moment gesext gaat worden...ga ik ook geen hormonen slikken
We gaan eerst lekker een weekje op vakantie over 3 weken... heb dr zin in!!

Verder op de vraag over last hebben van de hormonen... ik heb bijna nergens last van Faja... heb een paar keer een opvliegertje gehad en soms merk ik wel dat de emoties iets sterker zijn dan normaal... maar ik ben gewoon mezelf en doe geen rare dingen ofzo Ik heb alleen ervaring met Clomid en dan alleen 50 mg.

En niettus... ik reageer ook niet altijd al te veel op anderen...dat wil niet zeggen dat ik niet betrokken ben...maar als er al een aantal mensen hetzelfde hebben gezegd dan vind ik het voor mezelf niet nodig om dan nog eens hetzelfde te zeggen.. Maar ik lees alles en ben altijd wel benieuwd naar iedereen
pi_46195392
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 11:16 schreef Annemiek78 het volgende:
Ik ben er ook weer bij, helaas......

We weten nog niet precies wat we doen.. We hebben stiekem toch nog wel wat moeite ons om er bij neer te leggen. Maar hoe nu verder weten we nog niet precies.. Misschien toch kijken naar adoptie, misschien hier gewoon nog een nieuwe eiceldonor zoeken of voor eioceldonatie naar Spanje (gebeurd ook heel vaak) want daar hoef je geen eigen donor te hebben en kan donatie ook nog anoniem en met relatief jongere donoren...
Natuurlijk hebben jullie er moeite mee. Dat is niet zo gek als je zo'n sterke wens hebt, en er achter komt dat je je erbij neer moet leggen.

Toen wij van de herfst te horen kregen dat ik alleen met een bepaalde medicijncombinatie mijn bloeddruk zou moeten reguleren en dat ik wist dat die 2 medicijnen apart eerder hun werk niet deden, zijn wij ook heel bang geweest voor een kinderloos leven. We hadden toen ook voor onszelf gekozen om niet te adopteren en ook geen draagmoeder te vragen. En we hebben ons in de loop van de weken er bij neer gelegd dat de kans bestond dat wij kinderloos door het leven zouden gaan. Van die gedachte keerde mijn maag zich telkens om

Maar het gaat gelukkig nu goed, de bloeddruk wordt redelijk gereguleerd en ik ben met de pil gestopt. Maar ik denk dat als het puntje bij paaltje komt en het voor ons ook definitief niet zou gaan, dat we onze keuzes, die we eerder gemaakt hadden, wellicht ook zouden heroverwegen.

Je mag je mening veranderen en je kan je mening veranderen, alleen al omdat de omstandigheden veranderd zijn. Ik hoop dat jullie met al dat denkwerk er een beetje uitkomen, en dat jullie met jullie keuze (voorlopig) berusting zullen vinden.

Succes en sterkte met alles
En hou ons een beetje op de hoogte
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_46230650
Hier zijn jullie
Ik was jullie kwijt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_46238973
Oeps verkeerde topic
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_46252844
Ik ben er weer

Ik had een ban
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 08:47:32 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46252974
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 09:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ongesteld.
Nou, na een weekend van vrijwel niks meer, heel af en toe een beetje donkere afscheiding en nog steeds een hoge temperatuur ben ik dan vanmorgen toch eindelijk echt ongesteld geworden. Althans... dat wil zeggen als het blijft deze keer.
Maar dat denk ik wel, temp is eindelijk omlaag gegaan.

Nou, dag 1, op naar de volgende ronde.
pi_46253072
Be,dus toch eindelijk begonnen.Volgens mij heb jij een enorm rare temp.curve,toch?Daar word je zelf ook niet wijzer van,maar misschien de gyn wel.Veel sterkte voor nu en ik hoop,dat het vanaf nu een beetje beter gaat lopen.

Groetjes,Minoes
pi_46253133
Ticootje

BE, wat rot. Heb je dan ook dat je stiekem toch gaat denken dat het misschien toch wel eens raak zou kunnen zijn...dat, wie weet, je misschien toch niet die mmm in moet?

Ik heb vanochtend maar weer eens een testje gedaan, just in case. Zit alweer op dag 53 ofzo, dus tja...en dan tijdens het douchen sta je toch stiekem te bedenken hoe het zou zijn als dadelijk die test toch eens positief zou zijn...maar dat issie natuurlijk toch niet.

Zucht.

*moed verzamelen gaat om volgende week bloed te laten prikken...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:05:12 #15
114177 Diaan73
pi_46253134
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 08:36 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben er weer

Ik had een ban
waarom?

BE wel fijn dat het eindelijk (goed) is doorgebroken... al is ongi worden natuurlijk niet leuk.
Make love, not war ☮
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:05:33 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46253137
Als je hier kijkt [Plaatje] kan je zien dat het in Sept en Okt echt volgens het boekje liep. Nov was wat laat en Dec en Jan zijn niet volledig daarin maar het laat zien dat het dus soms wel heel netjes loopt maar deze maand is echt een potje.

Mijn temperatuurspiek kwam pas ergens bij dag 21 en vandaag is dus dag 42.
Idd hebben we besloten om het nog even 1 maand aan te zien, maar als dit zo blijft gaan we eerder terug naar de huisarts.

Stinkie gaat donderdag voor het eerst een potje inleveren dus eens kijken wat dat oplevert.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:07:46 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46253161
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 09:05 schreef miss_sly het volgende:
Ticootje

BE, wat rot. Heb je dan ook dat je stiekem toch gaat denken dat het misschien toch wel eens raak zou kunnen zijn...dat, wie weet, je misschien toch niet die mmm in moet?

Ik heb vanochtend maar weer eens een testje gedaan, just in case. Zit alweer op dag 53 ofzo, dus tja...en dan tijdens het douchen sta je toch stiekem te bedenken hoe het zou zijn als dadelijk die test toch eens positief zou zijn...maar dat issie natuurlijk toch niet.

Zucht.

*moed verzamelen gaat om volgende week bloed te laten prikken...
Ja, echt wel... Het hele weekend wel-niet-wel-niet...
Mezelf voor proberen te houden dat mijn menstruatie altijd wat vaag begint etc. En dan dat stemmetje in je hoofd 'ja, maar niet zo vaag' etc. etc. Echt vreselijk.
Dat vind ik bijna nog erger dan het niet zwanger raken, die rare onzekerheid.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:42:53 #18
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46253529
Jee BE.. schiet niet op zo.
Kan me goed voorstellen dat je misschien wel eerder terugwilt naar de HA
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:45:16 #19
114177 Diaan73
pi_46253558
Die rare onzekerheid is idd het ergst. Je kunt beter meteen goed ongi worden.... dan weet je gewoon waar je aan toe bent. Van die vage ongi's wordt je alleen maar nog onzekerder.
Make love, not war ☮
pi_46253909
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 09:05 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

waarom?

BE wel fijn dat het eindelijk (goed) is doorgebroken... al is ongi worden natuurlijk niet leuk.
Vies plaatje gepost in ONZ

Ik had erg veel last van vrijdagmiddagverveling

BE, toch doorgebroken. Ik heb ook wel eens van die rare ongi's hoor. Dan komt het, en dan toch weer niet, en dan toch weer wel. Maar nu dus dag 1. Doe je deze maand nog 1 keer temperaturen of ga je deze maand naar de HA?

Annemiek, ook weer terug zie ik. Tja het is gewoon heel moeilijk. Iedere keer een terleurstelling, maar je houdt wel in je hoofd dat je nog niet alles hebt geprobeerd...
Toen ik voor het eerst naar de gyn ging had ik in mn hoofd dat ik echt niet wilde beginnen aan IVF. Maar toen we dus te horen kregen dat ISCI de enige mogelijkheid was op een zwangerschap, tja wat moet je dan. De wens om kinderen te krijgen is gewoon zo groot. Ik wil echt alles geprobeerd hebben voordat ik opgeef. Nu 2 pogingen verder en nog maar 1 die vergoed gaat worden. Toch ben ik op dit punt bereid om 6 pogingen te doorstaan, als het nodig is. Ik wil gewoon echt alles gedaan hebben, voordat ik me erbij neerleg dat kinderloosheid een werkelijkheid wordt.
Adoptie is hier wel een onderwerp, maar mijn lief is al 40 en wordt bijna 41. Dus adoptie wordt al moelijk, wij komen al niet meer in aanmerking voor een baby. (Niet dat dat heel erg is) Pleegzorg is hier ook ter sprake gekomen, dat is eigenlijk de optie die openstaat mocht het niet lukken.

[ Bericht 34% gewijzigd door Ticootje op 13-02-2007 10:23:57 ]
pi_46253975
Ik voel me opgeblazen.. Gelukkig valt het reageren op de hormonen mee.. Maar ik kon gisteren zelfs niet in slaap komen door het opzetten van mijn buik, geen enkele houding lag lekker..! Ik mag nu toch hopen dat er wat groeit!

Morgenochtend echo en bloedprikken, vrijdag de punctie denk ik. Ben nu ook wel even klaar met de hormonen kan ik jullie vertellen (tis ook niet weinig ofzo...)

Irritant he BE, die onzekerheid... Vervelend dat het zo loopt!! Spannend donderdag!

Miss Sly, ook al een aparte cyclus. Sterkte!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_46254026
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:22 schreef NieTTus het volgende:
Ik voel me opgeblazen.. Gelukkig valt het reageren op de hormonen mee.. Maar ik kon gisteren zelfs niet in slaap komen door het opzetten van mijn buik, geen enkele houding lag lekker..! Ik mag nu toch hopen dat er wat groeit!

Morgenochtend echo en bloedprikken, vrijdag de punctie denk ik. Ben nu ook wel even klaar met de hormonen kan ik jullie vertellen (tis ook niet weinig ofzo...)

Irritant he BE, die onzekerheid... Vervelend dat het zo loopt!! Spannend donderdag!

Miss Sly, ook al een aparte cyclus. Sterkte!
Niettus ik had daar ook erg veel last van. Ik kwam weer een aantal kilo aan. Gelukkig paste ik mn broeken nog, maar die zaten echt een stuk strakker, en deed gewoon pijn. Ik had ook gewoon erg veel honger. Ik weet niet of dat van de hormonen kwam, maar ik heb al die tijd geen snoep of koek aangeraakt en toch kwam ik behoorijk aan.
Na 2 weken was ik pas alles weer kwijt.

Hormonen zijn gewoon heel vervelend.... Maar het is wel voor een goed doel!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 10:29:54 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46254062
Ik temp gewoon door hoor ticootje, als ik enige kans wil maken deze maand moet ik toch wel weten hoe of wat.

We wachten iig nog 1 cyclus af.

NieTTus, ik hoop echt voor je dat de hormonen nu iets doen!
pi_46257867
ik word ECHT GEK!

Inmiddels dag 20... had ik gister 's morgens toen ik uit bed kwam 1 x een klein beetje roze op mijn wc papier. Rest van de dag niks. Ik dacht 'nou ja, dat kan. Misschien wel een adertje gesprongen ofzo'. Vanmorgen weer... Maar net na de ontlasting, meer rood (Edit... en nu, een uur later weer naar de wc geweest en dan weer niks...).

En dat dus op dag 20!! Ik snap hier dus echt niks van...!!

Ik heb naar de fertiliteitskliniek gebeld en die vrouw zei 'ben je misschien niet toch zwanger?' Ik zei dat dat niet kon, omdat ik vorige week nog een inwendige echo heb gehad en daarop was nog geen eitje te zien... er kon ook niet gezegd worden wanneer de eisprong zou komen.

En nu dus op dag 20 al wat bloed verlies... GVD!!!! IK BAAL IK BAAL IK BAAL! Waarom kan het niet -net zoals jullie hierboven ook al zeiden- niet gewoon een keer NORMAAL verlopen...

Eigenlijk moest ik vlak na de eisprong bloed laten prikken, maar dat gaat nu dus ook niet door. Ik moet nu vanmiddag al...

Deze week zit echt ALLES tegen. Een voorbeeld: we zagen vrijdagmiddag een leuk huis, ik belde voor een afspraak... gister konden we al komen. Komen we daar binnen, zegt die makelaar 'ik moet wel zeggen dat er vanmorgen een optie op het huis is verstrekt'. Dus tja... daar gaat je ideale huis.

En nu dit ge-ouwehoer weer....

[ Bericht 3% gewijzigd door Jose81 op 13-02-2007 14:44:26 ]
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_46258320
Het loopt hier allemaal niet zoals we zouden willen he, meiden? Mijn vriend en ik hebben even een baalmaandje. De kans dat ik zwanger is praktisch nihil. Dat vind ik stiekem wel lekker want dan heb ik eindelijk weer eens niet dat onzekere gevoel dat BE beschrijft. Volgende maand gaan we weer ons best doen.

Sterkte en succes allemaal!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')