Haha, maar dit is dan natuurlijk nog enigzins anoniem...quote:Op vrijdag 26 januari 2007 08:53 schreef jolene het volgende:
Wij vertellen het nog niemand ouders niet en vrienden niet.
we delen het gewoon samen![]()
![]()
Ow en met een heeeeel internetforum..![]()
![]()
Mijn beste vriendinnetje verdenkt me er al jaren van maar ja haar moeder is een vriendin van mijn moeder.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:01 schreef Nijna het volgende:
[..]
Haha, maar dit is dan natuurlijk nog enigzins anoniem....
Mijn beste vriendinnetje die hoorde het gewoon aan me. En ik kan dan toch niet doen alsof het niet zo is en het is ook wel fijn om het er met haar over te kunnen hebben, maar ze is dan ook wel mn aller-allerbeste vriendinnetje
.
Nee toch? 14 dagen ervoor toch... Dus op 7 feb dan.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:15 schreef LittleMissSunshine het volgende:
Hè wat jammer toch weer Glossy! Als 21 februari je NOD is, dan zou zo rond Valentijnsdag je eisprong moeten zijn toch? Misschien is dat een goed voorteken
Ohja, hmpf, ik kan niet rekenenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:44 schreef Brighteyes het volgende:
Nee toch? 14 dagen ervoor toch... Dus op 7 feb dan.
Wat dat slijm betreft weet ik het niet precies. Misschien dat iemand anders dat weet.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:42 schreef LittleMissSunshine het volgende:
Jee Mariposa, dan komt er de komende tijd een hoop op je af! Zou mij ook stress geven hoor. Hoe zit het trouwens met dat draden trekken? Heb er wel eens wat over gehoord maar eerlijk gezegd klinkt het een beetje viezig.
Ik ben vandaag net ongesteld geworden, het heeft 50 dagen gestuurd na het stoppen met de pil. Ik heb helemaal niet gevoeld dat het eraan zat te komen, was net helemaal verrast. Al had ik die dikke pukkel op m'n kin natuurlijk als voorbode moeten herkennenNu maar hopen dat het regelmatig wordt. Maar in ben in ieder geval blij dat alles ook weer zonder hormonen lijkt te werken
Hee Belana, dank je wel voor de uitleg. Ik wist niet meer precies hoe het zat, maar afgelopen maandag en dinsdag had ik dus denk ik dit slijm. Natuurlijk hebben we van de gelegenheid gebruik gemaaktquote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:57 schreef Belana het volgende:
LittleMissSunshine, dat draden trekken werkt als volgt... het gaat om het cervix/cervyx slijm (weet niet hoe je het schrijft) dat slijm veranderd gedurende de maand. In de dagen dat je vruchtbaar bent, vlak voor de eisprong, ziet dat slijm er anders uit en is anders van structuur om de zaadcellen door te kunnen laten. Het ziet er dan doorzichtiger uit (normaal is het wittig) en het is taaier. als je jezelf afveegt en erblijft wat van aan het toiletpaier hangen en je doet het dan tussen duim en wijsvinger (papiertje kan ertussen blijven dus geen vies gedoe) en je trekt dan je duim en wijsvinger van elkaar af dan blijft het plakken en kun je er letterlijk draden van trekken. dan weet je dat je in je vruchtbare dagen zit. Ik ben er zelf 3 keer zwanger door geraakt
beetje duidelijk?
Ja, ik vond het ook wel wat lijm-achtigs hebbenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:06 schreef Diaan73 het volgende:
Ter aanvulling van Belana: het lijkt een beetje op lijm, ook de (doorzichtige) kleur.
Ik had het vorige week, terwijl ik het volgens mijn cyclus deze week had moeten hebben. Deze week niet gezien, wel volop witte afscheiding en zere borsten... vreemd.
Misschien brengt het een leuke verrassing voor onsquote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:10 schreef Mariposa het volgende:
[..]
Ja, ik vond het ook wel wat lijm-achtigs hebben![]()
Grappig ik heb net als jij nu constant afscheiding en heel gevoelige tepels. Ook mijn buik voelt vol. Maar dat kan ook een andere oorzaak hebben, de hele week heb ik al taart gegeten
quote:Hoe werkt het? -
Je stelt elke dag vast waar je je bevindt in je cyclus. Dit doe je op grond van de volgende kenmerken:
Tussen menstruatie en eisprong:
Het hormoon oestradiol zorgt voor een aantal veranderingen:
er komt steeds meer cervixslijm
het cervixslijm wordt helderder
het cervixslijm wordt rekbaarder
de baarmoedermond wordt steeds zachter
de baarmoedermond wordt steeds groter
Direct na de eisprong:
de productie van cervixslijm houdt op.
de baarmoedermond sluit zich
je lichaamstemperatuur stijgt 0,3 graden
Wat moet je doen? -
1. Dagelijks onderzoek. Je moet elke dag kijken hoeveel en wat voor cervixslijm je hebt. Dit doe je door met je vinger of wcpapier de ingang van de vagina af te vegen.
2. Dagelijks opschrijven. Je noteert elke dag
hoeveel slijm je hebt
hoe het eruit ziet (gelig, wit, doorschijnend of roodachtig)
hoe het voelt (klonterig, romig, smeuig, gelei-achtig)
hoe rekbaar het is (rekbaar als rauw eiwit?).
3. Patroon ontdekken. Door je waarnemingen elke dag op te schrijven kun je na een paar maanden patronen in je cyclus ontdekken. Daardoor weet je wanneer je vruchtbaar bent.
Het lijkt wel een snot-draad, maar misschien is dat beroepsdeformatie (dat krijg je als je met peuters werkt...quote:
Wat grappig, ik droomde vannacht dat ik me versprak bij 2 van mijn collega's. En dat ze heel vreemd kekenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:41 schreef Nijna het volgende:
Ik versprak me min of meer vandaag, tot ik de vragende blikken zag en me er toch maar weer uitkletste.
Maar... maar... in de gebruiksaanwijzing staat minstens 3 dagen wachten... (maar dat is nog zo lang, ik ben erg...).quote:Op zondag 28 januari 2007 10:49 schreef jolene het volgende:
Is goed, test jij morgenochtend dan opnieuw![]()
ja maar zolang kan ik toch niet wachtenquote:Op zondag 28 januari 2007 10:52 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar... maar... in de gebruiksaanwijzing staat minstens 3 dagen wachten... (maar dat is nog zo lang, ik ben erg...)
Hahahaquote:Op zondag 28 januari 2007 10:53 schreef jolene het volgende:
[..]
ja maar zolang kan ik toch niet wachten![]()
![]()
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |