abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45678357
Ik vertel m'n ouders niets totdat het echt zover is
pi_45686786
Mijn ouders zou ik het nog wel durven vertellen, maar mn schoonouders... . Die horen het echt pas als het zover is .
Fake it till you make it...
pi_45686853
Wij vertellen het nog niemand ouders niet en vrienden niet.
we delen het gewoon samen

Ow en met een heeeeel internetforum..
  vrijdag 26 januari 2007 @ 08:56:33 #54
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_45686883
Op zich weet bijna iedereen dat wij bezig zijn, maar ik hoop dat ik iedereen kan verrassen op onze trouwdag.... en ga het dan niet eerder zeggen...
Make love, not war ☮
pi_45686950
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 08:53 schreef jolene het volgende:
Wij vertellen het nog niemand ouders niet en vrienden niet.
we delen het gewoon samen

Ow en met een heeeeel internetforum..
Haha, maar dit is dan natuurlijk nog enigzins anoniem... .
Mijn beste vriendinnetje die hoorde het gewoon aan me . En ik kan dan toch niet doen alsof het niet zo is en het is ook wel fijn om het er met haar over te kunnen hebben, maar ze is dan ook wel mn aller-allerbeste vriendinnetje .
pi_45687002
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 09:01 schreef Nijna het volgende:

[..]

Haha, maar dit is dan natuurlijk nog enigzins anoniem... .
Mijn beste vriendinnetje die hoorde het gewoon aan me . En ik kan dan toch niet doen alsof het niet zo is en het is ook wel fijn om het er met haar over te kunnen hebben, maar ze is dan ook wel mn aller-allerbeste vriendinnetje .
Mijn beste vriendinnetje verdenkt me er al jaren van maar ja haar moeder is een vriendin van mijn moeder.
Dat krijg je als je in de kleuterklas beste vriendinnetjes wordt .

Mijn vader zou het machtig vinden hij als opa...
Hij ziet zich zelf al fietsen met de kleine voorop...

Dat vind ik zo lief
  vrijdag 26 januari 2007 @ 09:38:56 #57
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_45687514
vandaag ongi geworden , had het nog niet verwacht ,had deze maand een cyclus van 25dagen .
op naar ronde 17
nieuwe nod , ik hou het maar op 21 feb.

[ Bericht 16% gewijzigd door glossy op 26-01-2007 11:47:22 ]
pi_45688260
Glossy, wat jammer.
Wat een "mooie" ondertitel.
Hopen dat hij gauw verandert
  vrijdag 26 januari 2007 @ 10:18:35 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45688311
Balen glossy...

Bij ons weten een aantal vrienden het en mijn zusje omdat ik wilde weten hoe lang lang de 2e zwangerschap bij haar duurde. De eerste was in 1 keer raak maar eindigde in een miskraam en daarna heeft het bij haar dus ook een jaar geduurd voor ze weer zwanger raakte.
Oh en 1 collega weet het.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 10:25:57 #60
114177 Diaan73
pi_45688502
Glossy wat balen zeg... en weer geen "normale" cyclus. DIkke knuffel van mij
Make love, not war ☮
  vrijdag 26 januari 2007 @ 10:36:19 #61
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_45688729
volgens de huis arts heb ik een normale cyclus , maar nu was die een dagje eerder zit normaal tussen de 26 en de 30 dagen in .
had ook niet verwacht dat hetraak zou zijn , daar ging ik al niet meer van uit.
pi_45689315
He glossy wat jammer .

Ik ging net een test halen bij de drogist (had mezelf belooft om morgen te halen, maar dan zijn we de hele dag de hort op). Mens achter de kassa wist niet of ze naar me moest lachen of niet .
Nu nog hopen dat er geen rooie dagen aankomen en een paar dagen geduld (en daar ben ik niet zo'n ster in...).
Meestal is het wat korter dan 28 dagen... zou ik zondag al kunnen testen (mits geen roodheid...)?
volgens mij ben ik geobsedeerd...
pi_45702880
Hè wat jammer toch weer Glossy! Als 21 februari je NOD is, dan zou zo rond Valentijnsdag je eisprong moeten zijn toch? Misschien is dat een goed voorteken

Mijn vriend heeft zo ongeveer aan iedereen die hij kent verteld dat we een kindje willen Dat vond ik aan de ene kant nogal irritant, want er wordt nu regelmatig in de kantine op zijn werk gevraagd of ik al wel of niet ongesteld ben, en dat vind ik eigenlijk niet zo nodig. Maar aan de andere kant vind ik het ook heel lief, want het toont dat hij het ook echt wil en er echt enthousiast over is Ik heb verder een belangrijke vriendinnengroep die het weet (dat was eigenlijk ook niet de bedoeling, maar soms heb je zo'n avond met wijn en ontboezeming en dan flap je het er opeens uit ), en gisteravond heb ik het toch nog ook aan mijn beste vriendin gebeld. Zij kan het zich absoluut niet voorstellen voor zichzelf, maar vind het wel erg leuk voor ons gelukkig!
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:44:05 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45703643
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:15 schreef LittleMissSunshine het volgende:
Hè wat jammer toch weer Glossy! Als 21 februari je NOD is, dan zou zo rond Valentijnsdag je eisprong moeten zijn toch? Misschien is dat een goed voorteken
Nee toch? 14 dagen ervoor toch... Dus op 7 feb dan.

Nijna! Je enthousiasme werkt iig aanstekelijk!
pi_45703793
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:44 schreef Brighteyes het volgende:

Nee toch? 14 dagen ervoor toch... Dus op 7 feb dan.
Ohja, hmpf, ik kan niet rekenen
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:50:53 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45703843
Geeft niet hoor, zo heb ik eens een morningafterpil kunnen gaan halen want ik dacht 'kan wel' totdat ik de volgende ochtend mijn agenda erbij pakte en dacht 'hoe kom je dan aan 28 dagen...'
pi_45705066
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:42 schreef LittleMissSunshine het volgende:
Jee Mariposa, dan komt er de komende tijd een hoop op je af! Zou mij ook stress geven hoor. Hoe zit het trouwens met dat draden trekken? Heb er wel eens wat over gehoord maar eerlijk gezegd klinkt het een beetje viezig.

Ik ben vandaag net ongesteld geworden, het heeft 50 dagen gestuurd na het stoppen met de pil. Ik heb helemaal niet gevoeld dat het eraan zat te komen, was net helemaal verrast. Al had ik die dikke pukkel op m'n kin natuurlijk als voorbode moeten herkennen Nu maar hopen dat het regelmatig wordt. Maar in ben in ieder geval blij dat alles ook weer zonder hormonen lijkt te werken
Wat dat slijm betreft weet ik het niet precies. Misschien dat iemand anders dat weet.

Jeetje die duivels hebben wel even geduurd, hopelijk komt je cyclus nu weer op orde. En jammer van je beste vriendin, dat zij nog niet zo weg is van babytjes.

Wat ik me afvraag zou het uitmaken welke pil je geslikt hebt, als je weer stopt en je cyclus wilt terugkrijgen

Nijna, spannend hopelijk kom je hier over een week een mooie foto met 2 streepjes tonen En ja ik weet het geduld is een erg schone zaak, normaalgesproken.... Maar nu even niet

Ow, ja en iedereen die een beetje dicht bij ons staat, familie, vrienden en mijn bazen zijn in meer of mindere mate op de hoogte van onze kinderwens en de medische mallemolen die erbij komt/kwam kijken. Dat vind ik wel prettig.

Glossy balen dat je nog een ronde moet wachten. Hopelijk hoef je de volgende keer geen te melden
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  vrijdag 26 januari 2007 @ 19:57:42 #68
24188 Belana
kloon van belana
pi_45705776
LittleMissSunshine, dat draden trekken werkt als volgt... het gaat om het cervix/cervyx slijm (weet niet hoe je het schrijft) dat slijm veranderd gedurende de maand. In de dagen dat je vruchtbaar bent, vlak voor de eisprong, ziet dat slijm er anders uit en is anders van structuur om de zaadcellen door te kunnen laten. Het ziet er dan doorzichtiger uit (normaal is het wittig) en het is taaier. als je jezelf afveegt en erblijft wat van aan het toiletpaier hangen en je doet het dan tussen duim en wijsvinger (papiertje kan ertussen blijven dus geen vies gedoe) en je trekt dan je duim en wijsvinger van elkaar af dan blijft het plakken en kun je er letterlijk draden van trekken. dan weet je dat je in je vruchtbare dagen zit. Ik ben er zelf 3 keer zwanger door geraakt
beetje duidelijk?
stormy waters...
sailin'
pi_45705985
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 19:57 schreef Belana het volgende:
LittleMissSunshine, dat draden trekken werkt als volgt... het gaat om het cervix/cervyx slijm (weet niet hoe je het schrijft) dat slijm veranderd gedurende de maand. In de dagen dat je vruchtbaar bent, vlak voor de eisprong, ziet dat slijm er anders uit en is anders van structuur om de zaadcellen door te kunnen laten. Het ziet er dan doorzichtiger uit (normaal is het wittig) en het is taaier. als je jezelf afveegt en erblijft wat van aan het toiletpaier hangen en je doet het dan tussen duim en wijsvinger (papiertje kan ertussen blijven dus geen vies gedoe) en je trekt dan je duim en wijsvinger van elkaar af dan blijft het plakken en kun je er letterlijk draden van trekken. dan weet je dat je in je vruchtbare dagen zit. Ik ben er zelf 3 keer zwanger door geraakt
beetje duidelijk?
Hee Belana, dank je wel voor de uitleg. Ik wist niet meer precies hoe het zat, maar afgelopen maandag en dinsdag had ik dus denk ik dit slijm. Natuurlijk hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  vrijdag 26 januari 2007 @ 20:06:37 #70
114177 Diaan73
pi_45706029
Ter aanvulling van Belana: het lijkt een beetje op lijm, ook de (doorzichtige) kleur.

Ik had het vorige week, terwijl ik het volgens mijn cyclus deze week had moeten hebben. Deze week niet gezien, wel volop witte afscheiding en zere borsten... vreemd.
Make love, not war ☮
pi_45706163
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 20:06 schreef Diaan73 het volgende:
Ter aanvulling van Belana: het lijkt een beetje op lijm, ook de (doorzichtige) kleur.

Ik had het vorige week, terwijl ik het volgens mijn cyclus deze week had moeten hebben. Deze week niet gezien, wel volop witte afscheiding en zere borsten... vreemd.
Ja, ik vond het ook wel wat lijm-achtigs hebben

Grappig ik heb net als jij nu constant afscheiding en heel gevoelige tepels. Ook mijn buik voelt vol. Maar dat kan ook een andere oorzaak hebben, de hele week heb ik al taart gegeten
  vrijdag 26 januari 2007 @ 20:14:05 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_45706284
Ik hoop dat het ook nog eens gaat werken voor jullie dan! Met onregelmatige cyclus weet ik dus niet hoe het zit. Ik ben gezegend geweest met een redelijk stabiele cyclus. ik duim voor jullie dames!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 26 januari 2007 @ 20:16:05 #73
114177 Diaan73
pi_45706358
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 20:10 schreef Mariposa het volgende:

[..]

Ja, ik vond het ook wel wat lijm-achtigs hebben

Grappig ik heb net als jij nu constant afscheiding en heel gevoelige tepels. Ook mijn buik voelt vol. Maar dat kan ook een andere oorzaak hebben, de hele week heb ik al taart gegeten
Misschien brengt het een leuke verrassing voor ons Ik heb de laatste week ook heel veel last van puistjes. Bijna nooit last van maar nu in mn nek, hals en gezicht. Ik word er gek van.

ik ga er maar niet van uit....
Make love, not war ☮
  vrijdag 26 januari 2007 @ 20:17:04 #74
24188 Belana
kloon van belana
pi_45706386
quote:
Hoe werkt het? -

Je stelt elke dag vast waar je je bevindt in je cyclus. Dit doe je op grond van de volgende kenmerken:

Tussen menstruatie en eisprong:

Het hormoon oestradiol zorgt voor een aantal veranderingen:
er komt steeds meer cervixslijm
het cervixslijm wordt helderder
het cervixslijm wordt rekbaarder
de baarmoedermond wordt steeds zachter
de baarmoedermond wordt steeds groter

Direct na de eisprong:

de productie van cervixslijm houdt op.
de baarmoedermond sluit zich
je lichaamstemperatuur stijgt 0,3 graden

Wat moet je doen? -

1. Dagelijks onderzoek. Je moet elke dag kijken hoeveel en wat voor cervixslijm je hebt. Dit doe je door met je vinger of wcpapier de ingang van de vagina af te vegen.
2. Dagelijks opschrijven. Je noteert elke dag

hoeveel slijm je hebt
hoe het eruit ziet (gelig, wit, doorschijnend of roodachtig)
hoe het voelt (klonterig, romig, smeuig, gelei-achtig)
hoe rekbaar het is (rekbaar als rauw eiwit?).
3. Patroon ontdekken. Door je waarnemingen elke dag op te schrijven kun je na een paar maanden patronen in je cyclus ontdekken. Daardoor weet je wanneer je vruchtbaar bent.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 26 januari 2007 @ 20:20:07 #75
24188 Belana
kloon van belana
pi_45706481
stormy waters...
sailin'
pi_45707165
Hm, misschien ook iets om op te letten dus. Bedankt voor de info!
pi_45711164
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 20:20 schreef Belana het volgende:
een foto ervan
Het lijkt wel een snot-draad, maar misschien is dat beroepsdeformatie (dat krijg je als je met peuters werkt... ).
pi_45735843
Ik versprak me min of meer vandaag, tot ik de vragende blikken zag en me er toch maar weer uitkletste .
pi_45749806
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:41 schreef Nijna het volgende:
Ik versprak me min of meer vandaag, tot ik de vragende blikken zag en me er toch maar weer uitkletste .
Wat grappig, ik droomde vannacht dat ik me versprak bij 2 van mijn collega's. En dat ze heel vreemd keken En dat ik ze maar gevraagd had het even voor zich te houden.

Dat blijkt maar weer dat je er toch erg mee bezig bent. Bewust danwel onbewust.

Zeg Nijna, hoe voel je je eigenlijk? Morgen is je NOD, wat spannend.

Ik denk trouwens dat het van mij wat later is, maar we wachten nog maar even af.
pi_45750384
Ik moet even bekennen dat ik me niet in kon houden en vanmorgen in alle vroegte getest heb. Maar ik vond het resultaat zeer twijfelachtig (dat krijg je van ongeduldig zijn...).
Oordeel zelf, sorry voor de ontzettend slechte kwaliteit, maar om half 7 kwam het niet in me op hoe ik een duidelijkere foto kon maken...

Manlief vanmorgen met zn nog half slaperige kop: Ik weet het niet hoor...
Net bij het zien van de foto: Tja, ik zie denk ik toch wel een plusje...
Beste vriendinnetje: Twijfel je daarover ik zie echt een plusje hoor!
En ikzelf denk ook dat het een plusje is... Maar durf het ergens toch ook niet zo goed te denken nog...
  zondag 28 januari 2007 @ 10:32:21 #81
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45750465
Ik zie een heel vaag plusje maar zeker weten doe ik het niet. Ik zie in ieder geval ook geen duidelijk minnetje. Nu maar hopen dat er over een paar dagen een duidelijker plusje staat.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_45750479
Nijna,ik zie een plus
Gewoon morgen of overmorgen nog 1 doen en dan is ie vast veel duidelijker Van harte.

Groetjes,Minoes
pi_45750483
Wij zeiden hier ook al tegen elkaar: over een paar dagen maar op herhaling
pi_45750502
Ow Nijna, wat zou dit gaaf zijn..
Ik zie echt helemaal wazig op dit moment,,,
Ow, dan test je morgen toch wel nog een keer...

† In Memoriam † zondag 28 januari 2007 @ 10:35:59 #85
81992 Githa
pi_45750505
Ik zie toch ook een plus hoor Nijna, ookal is de foto wazig

Zal ik toch maar voorzichtig jompelen dan
pi_45750577
Enthousiastelingen... jompel nog maar niet al te hard, ik wil eerst duidelijker bewijs zien .
pi_45750648
Is goed, test jij morgenochtend dan opnieuw
pi_45750684
quote:
Op zondag 28 januari 2007 10:49 schreef jolene het volgende:
Is goed, test jij morgenochtend dan opnieuw
Maar... maar... in de gebruiksaanwijzing staat minstens 3 dagen wachten... (maar dat is nog zo lang, ik ben erg...).
Het is maar goed dat ik een pakje met 2 tests heb gehaald .
  zondag 28 januari 2007 @ 10:52:12 #89
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_45750686
Nijna, ik zie ook echt een plussie hoor!!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_45750708
quote:
Op zondag 28 januari 2007 10:52 schreef Nijna het volgende:

[..]

Maar... maar... in de gebruiksaanwijzing staat minstens 3 dagen wachten... (maar dat is nog zo lang, ik ben erg...)
ja maar zolang kan ik toch niet wachten .
pi_45750736
quote:
Op zondag 28 januari 2007 10:53 schreef jolene het volgende:

[..]

ja maar zolang kan ik toch niet wachten .
Hahaha wat denk je van mij dan...
pi_45750739
Als buitenstaander zeg ik "Túúrlijk is dat een plus!". Maar in jouw situatie zou ik ook een beetje twijfelen en later nog eens testen voor de zekerheid
pi_45750744
Nijna, ik vind het ook een plusje hoor.. Het is iig geen minnetje!!!

You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_45750773
Was dat nu de eerste keer dat je op jouw menstruatie wachtte Nijna?
pi_45750779
quote:
Op zondag 28 januari 2007 10:55 schreef Nijna het volgende:

[..]

Hahaha wat denk je van mij dan...
daarom, dat kun jij jezelf niet aandoen en mij toch ook niet..
  † In Memoriam † zondag 28 januari 2007 @ 10:59:42 #97
81992 Githa
pi_45750790
HCG vedrubbeld heel snel hoor Nijna, morgen zou hij sowieso al veel duidelijker moeten zijn.
  zondag 28 januari 2007 @ 11:09:13 #98
114177 Diaan73
pi_45750925
Nijna ik zie ook een plusje + hoor
Make love, not war ☮
pi_45750980
Leonieke, dit was idd de eerste keer dat we besloten hadden er echt voor te gaan...
Met ook in het achterhoofd dat de kans dat het gelijk raak zou zijn niet echt groot was... We durven het allebei ook nog niet zo erg te geloven...
  zondag 28 januari 2007 @ 11:20:05 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45751125
Nijna, ik ga je gewoon feliciteren hoor! Dat is echt wel een plus!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')