Wat bijvoorbeeld Elsevier of de Telegraaf natuurlijk wel doen bij het zoveelste huilartikel over, bijvoorbeeld, de 'linkse media'?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:37 schreef ravan het volgende:
De NRC Handelsblad heeft geen wederhoor toegepast bij het schrijven van dit Artikel.
Bron: Wilders ontkent steunverzoeken extreem-rechts Elsevier
http://nl.wikipedia.org/wiki/Polinco kamervragen zelfsquote:In 2002 werden er kamervragen gesteld over de website door Peter Rehwinkel van de PvdA. Minister Donner van Justitie gaf daarop per brief aan de Tweede Kamer het antwoord dat Polinco weliswaar een webforum is "waar Nederlanders strafbare discriminatoire uitingen doen", maar dat justitie de website niet kan verwijderen omdat de website onder de jurisdictie van de Verenigde Staten valt.
die ontkende toch juist de genetica?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 19:40 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Ik denk niet dat ze het daarmee over linkse genetica zoals het historisch lysenkoïsme hebben.
Je kan niet alles controleren. Soms maken mensen beoordelingsfouten. Het belangrijkste is dat Wilders altijd extreem rechts heeft veroordeeld en dat nog steeds doet.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 19:35 schreef Pelgrim het volgende:
Tja achteraf is het altijd makkelijk praten. Een stagiaire die zijn gang kan gaan lijkt me ook niet echt handig.
Erg makkelijk, net zoals het afschuiven als "het is maar een stagiaire" goedkoop is. En vervolgens wordt er dan maar ene kop boven geplaatst dat het onzin is, terwijl in het artikel alles wordt bevestigd.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:42 schreef Monidique het volgende:
Die jongen was lid van de JOVD, van de LPF en nu van de PVV en weet niet dat polinco een extreem-rechtse website is? Natuurlijk.
quote:Wat gaat Jansen na de verkiezingen doen? Wilders is in ieder geval erg enthousiast over zijn pupil. “Matthijs weet van aanpakken, hij heeft een drive. Ook inhoudelijk is hij goed, het is een intelligente jongen. Of hij kan blijven? Dat is afhankelijk van het aantal zetels. Wie weet...” Zelf zou Jansen graag twee dagen in de week als fractie-assistent blijven werken en daarnaast afstuderen. De politiek heeft zijn onverdeelde interesse.“Voor het briljante salaris hoef ik dit baantje niet te doen en bij mijn studie honoreren ze mijn werkzaamheden hier niet eens als stage. Maar ik vind politiek gewoon tien keer leuker dan studeren.
Dat is waar het om draait. Men is selectief verontwaardigd.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:57 schreef Boosoog het volgende:
Waar het om draait is dat een stagiair op eigen houtje te werk is gegaan en dat De NRC klakkeloos overneemt wat het links-extreme Kafka op haar site publiceert.
Dat zelfde Kafka zal nooit iets publiceren over de schandalen van Groen Links en zijn Maoist Rosenmoller die ooit bij een groepering was die op gewelddaige wijze revolutie wilde voeren en het regime van Pol Pot steunden.
Ah, vandaar de oproepen op Indymedia, het forum van de SP en de mailtjes aan Groen-Links ?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wat is er overigens mis met het winnen van zieltjes in de hoop mensen nieuw inzicht te verschaffen op constructieve wijze doelen te bereiken waar de maatschappij iets aan heeft? Doet iedere partij en zichzelf respecterende politicus. Opzoeken van dialoog is dat.
Wilders weet dondersgoed met welke sentimenten mensen op hem stemmen, en dat is niet omdat ie de belasting wil verlagen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:58 schreef Svyatagor het volgende:
't is wel opvallend. Wilders ontkent in alle toonaarden dat hij iets met extreemrechts van doen heeft, is die stemmers liever kwijt dan rijk, zei hij net in het nieuws. Maar wat doet die stagiair dan op een extreemrechts forum? Dat je er leest, sure, maar actief mee gaan posten, en zelfs mensen oproepen, ook al doe je dat op eigen houtje is allicht een beetje schimmig.
Kun je iets duidelijker uitleggen wat je bedoelt? Wie heeft op welk forum waartoe opgeroepen?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Ah, vandaar de oproepen op Indymedia, het forum van de SP en de mailtjes aan Groen-Links ?
Vaak zijn de trouwste bezoekers van zo'n site de tegenstanders.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:58 schreef Svyatagor het volgende:
't is wel opvallend. Wilders ontkent in alle toonaarden dat hij iets met extreemrechts van doen heeft, is die stemmers liever kwijt dan rijk, zei hij net in het nieuws. Maar wat doet die stagiair dan op een extreemrechts forum? Dat je er leest, sure, maar actief mee gaan posten, en zelfs mensen oproepen, ook al doe je dat op eigen houtje, is allicht een beetje schimmig.
Ja ..en dat onderzoek moeten wij serieus nemen.???quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:00 schreef Monidique het volgende:
De NRC heeft het niet klakkeloos overgenomen, maar zelf ook aanvullend onderzoek gedaan.
Je denkt niet dat Wilders zijn zetels heeft te danken aan kiezers met een extreem-rechtse c.q. racistische gedachtengang ?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:02 schreef Boosoog het volgende:
[..]
Ja ..en dat onderzoek moeten wij serieus nemen.
Die krant probeert elk incidentje 100x uit te vergroten , ook als er geen enkel bewijs is: zie Dion Graus.
Het is treurig gesteld met de nederlandse journalistiek.
Dat vind ik ook. Hoewel, het gaat natuurlijk wel om een politiek medewerker die op rechts-extremistische websites de oproep doet om Wilders te steunen. Namens de PVV.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:04 schreef Boosoog het volgende:
Dus storm in een glas water.
Nee: aan mensen met een gezond verstand rechtse gedachtengang.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Je denkt niet dat Wilders zijn zetels heeft te danken aan kiezers met een extreem-rechtse c.q. racistische gedachtengang ?
Daar was de campagne op gericht. Wilders heeft nog gedacht over een voorstel om alle buitenlanders te vergassen, waarmee hij in 1 klap de grootste partij was geworden, maar dat vond die zelf te ver gaan.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Je denkt niet dat Wilders zijn zetels heeft te danken aan kiezers met een extreem-rechtse c.q. racistische gedachtengang ?
Ik heb op polinco ooit een account gehad.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:04 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, het blijkt dat deze coördinator van de verkiezingen in het noorden inderdaad opgeroepen heeft op het Dutch Disease-forum om een handtekening te zetten. Polinco is down, dus dat weet ik niet.
So what? Heb je weleens gehoord van het Pvda eerste kamerlid die ten onrechte een uikering ontving van de Stichting 40-45 vanwege verzonnen verzetsdaden?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:05 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Hoewel, het gaat natuurlijk wel om een politiek medewerker die op rechts-extremistische websites de oproep doet om Wilders te steunen. Namens de PVV.
Nou ja, dat is nieuws.quote:
Nee, nooit.quote:Heb je weleens gehoord van het Pvda eerste kamerlid die ten onrechte een uikering ontving van de Stichting 40-45 vanwege verzonnen verzetsdaden?
Ik snap je punt, maar je suggereert nu wel dat de PVV rechts-extremistisch zou zijn.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:10 schreef SuperbDeLux het volgende:
"PVV zoekt steun bij extreem rechts" was de NOS headline..
What's next, CDA zoekt steun bij christendemocraten? VVD zoekt steun bij liberalen?
Subtiel hoor, NRC. En oja, Dion Grauss slaat zwangere vrouwen inelkaar.
Gek geweurden, mensen?
Wat denk je van weldenkend rechts?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:17 schreef SuperbDeLux het volgende:
Wat is de PVV als ze niet extreem rechts is als ik vragen mag?
Omdat dit bericht niet draait om Wilders ontkenning, maar de gluiperige Gestapo methoden van Kafka en NRC.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:21 schreef Verbal het volgende:
Hee rabiate Hendrik... waarom kon dit niet in Geert Wilders ontkent steunverzoeken extreem-rechts ?
V.
Baarlijke nonsens.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:41 schreef Boosoog het volgende:
...
Een partij als DS ‘70 werd door haar verzet tegen immigratie en multiculturalisme compleet om zeep geholpen, ondanks (of misschien juist dankzij) goeie prognoses.
...
Effe die laatste zin herschrijven svp.quote:...
Wij zouden bij deze wel de nodige verwensingen kunnen bedenken richting NRC en haar redactie. Dus gooi ons maar in de zelfde beschuldigde hoek.
...
Hoezo, men onderzoekt toch in alle openheid ? Je mag gerust feiten ontkrachten die Kafka op de site zet, ik ben benieuwd.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:23 schreef Boosoog het volgende:
[..]
Omdat dit bericht niet draait om Wilders ontkenning, maar de gluiperige Gestapo methoden van Kafka en NRC.
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Hoezo, men onderzoekt toch in alle openheid ? Je mag gerust feiten geruchten ontkrachten die Kafka op de site zet, ik ben benieuwd.
Lijkt me sterk, is eerder zo dat de fractie van Wilders deze week niet of nauwelijks te bereiken was.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:37 schreef ravan het volgende:
De NRC Handelsblad heeft geen wederhoor toegepast bij het schrijven van dit Artikel.
Klopt, maar hij was wel bezig met de verbetering van plantenrassen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 19:51 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
die ontkende toch juist de genetica?
Het DD forum is al heel lang - meer dan een jaar (?) - hardstikke dood.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:04 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, het blijkt dat deze coördinator van de verkiezingen in het noorden inderdaad opgeroepen heeft op het Dutch Disease-forum om een handtekening te zetten.
Geeft toch weer mooi aan dat in de VS de vrijheid van meningsuiting een stuk beter geregeld en gewaardborgd is dan in Nederland. Alles zou vrijelijk bediscussieerd moeten kunnen worden, maar blijkbaar tot op bepaalde grenzen, want dan heet het ineens discriminatie wat strafbaar zou zijn.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 19:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Polinco kamervragen zelfs
Kolder. Dat kan gewoon in dat andere topic.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:23 schreef Boosoog het volgende:
[..]
Omdat dit bericht niet draait om Wilders ontkenning, maar de gluiperige Gestapo methoden van Kafka en NRC.
Appels en peren, lijkt me. Overigens: Of Wilders het nu wel of niet wist, feit is dat de handelingen van de stagiair gedaan zijn onder de vlag van de PVV. Er bestond een arbeidsrelatie en dus is de PVV gewoon verantwoordelijk voor de daden van de stagiair. Als de PVV haar stagiairs al niet in de hand kan houden of van duidelijke werkinstructies kan voorzien, wat moet dat dan wel niet worden met Kamerleden?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:09 schreef Boosoog het volgende:
[..]
So what? Heb je weleens gehoord van het Pvda eerste kamerlid die ten onrechte een uikering ontving van de Stichting 40-45 vanwege verzonnen verzetsdaden?
http://www.freeforum101.com/ddr/viewtopic.php?t=367&start=0&sid=82278dfbc0ba8ac51f73d5e19395cf16&mforum=ddrquote:Op zondag 14 januari 2007 01:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het DD forum is al heel lang - meer dan een jaar (?) - hardstikke dood.
Je maakt er wel werk vanquote:Op zondag 14 januari 2007 11:51 schreef Sidekick het volgende:
[..]
http://www.freeforum101.com/ddr/viewtopic.php?t=367&start=0&sid=82278dfbc0ba8ac51f73d5e19395cf16&mforum=ddr
Ze hebben zelfs posts ge-edit om te ontkennen dat ze extreem-rechts zijn. Wel een aparte manier trouwens "Hans Laroes postte op de 'voorganger' Puynhopen.com, dus wij zijn geen extreem-rechts forum". Huh?
Logica van likmevestje, het moet wel een vrouw zijn die dat post.quote:Op zondag 14 januari 2007 11:51 schreef Sidekick het volgende:
[..]
http://www.freeforum101.com/ddr/viewtopic.php?t=367&start=0&sid=82278dfbc0ba8ac51f73d5e19395cf16&mforum=ddr
Ze hebben zelfs posts ge-edit om te ontkennen dat ze extreem-rechts zijn. Wel een aparte manier trouwens "Hans Laroes postte op de 'voorganger' Puynhopen.com, dus wij zijn geen extreem-rechts forum". Huh?
Schuld van het linkse google.quote:
Hans beweert nog steeds dat de NOS neutraal is. Ik denk dat je met zo'n perspectief, andere media al gauw extreem rechts vindt.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:06 schreef Sidekick het volgende:
Ik zou zeggen dat Hans Laroes juist beter in staat is te beoordelen of het een extreem-rechts forum is wanneer hij daar heeft gediscussierd, maar goed, een discussierende Laroes is kennelijk de maatstaaf.
Die redenering is toch wat wankel. Waarom zouden ze niet afzakken als ze ook bij Wilders actief zijn??? Het moet te denken geven als dit soort types zich kunnen vinden in je grote lijnen, dan kun je wel heel hard roepen dat je walgt van extreem-rechts maar dat zijn dan vooral woorden.quote:Op zondag 14 januari 2007 11:37 schreef heiden6 het volgende:
Het lijkt me prima als extreme figuren aanhanger worden van Wilders, dat voorkomt misschien dat ze echt helemaal afzakken. Wilders heeft tenminste nog een paar goede punten, al slaat hij wel wat door, het is in elk geval geen racist.
Ja, editten kan natuurlijk niet he, dat zou jij noooooooooooit doen.quote:Op zondag 14 januari 2007 11:51 schreef Sidekick het volgende:
Ze hebben zelfs posts ge-edit om te ontkennen dat ze extreem-rechts zijn. Wel een aparte manier trouwens
Wilders houdt ze flink onder de duimquote:Op zondag 14 januari 2007 01:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, is eerder zo dat de fractie van Wilders deze week niet of nauwelijks te bereiken was.
Mwah, ik denk dat dit ze een manier geeft om hun frustraties te uiten.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Die redenering is toch wat wankel. Waarom zouden ze niet afzakken als ze ook bij Wilders actief zijn??? Het moet te denken geven als dit soort types zich kunnen vinden in je grote lijnen, dan kun je wel heel hard roepen dat je walgt van extreem-rechts maar dat zijn dan vooral woorden.
Dat zie je vaak en ik vind dat wat opportunistisch. Hele grote woorden gebruiken maar in de praktijk er niet voor zorgen dat de afstand er ook echt is en dus gebruik maken van degenen waar je zo tegen ageert. Erg dubbel.
En dat Wilders geen racist is, is ook maar voor het waard is natuurlijk. Zijn manier van politiek bedrijven komt wel heel dicht in de buurt van de kern van dit soort denken.
Dat is het reservewiel, niet het originele forum.quote:Op zondag 14 januari 2007 11:51 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik vind de redenering apart, zoals duidelijk wordt uit mijn hele post, wanneer je selectief quote zal je het inderdaad niet begrijpen.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ja, editten kan natuurlijk niet he, dat zou jij noooooooooooit doen.![]()
Je weet goed waar ik op doel. Beetje pot verwijt de ketel-verhaal. Je hebt in dit topic over Aboutaleb behoorlijk lopen editten, terwijl je dat in FB nalaat.quote:Op zondag 14 januari 2007 22:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik vind de redenering apart, zoals duidelijk wordt uit mijn hele post, wanneer je selectief quote zal je het inderdaad niet begrijpen.
Het klopt ook, alleen Zembla probeerde het af te doen alsof het een probleem is, dat alleen voorkomt in gebieden waar nauwlijks allochtonen wonen.quote:Op zondag 14 januari 2007 22:50 schreef Jurgen21 het volgende:
Zembla was zeer boeiend. Ik herken de standpunten van deze jongens. Hier in Noordoost-Friesland is nog geen 0,1% van de bevolking allochtoon. Het stikt hier van de kerken, er is hier geen moskee te bekennen. We hebben dus geen last van de allochtonen. Maar ik weet zeker dat de overgrote meerderheid van de bevolking tegen hoofddoekjes, moskeeën en een ruim toelatingsbeleid is. Dat beeld in Zembla klopt dus als een bus.
De helft dan, de andere helft is zelf allochtoon.quote:Op zondag 14 januari 2007 22:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat beeld klopt niet, want de jongeren hier in de stad denken ook zo.
Onder allo's is er ook nog verschil en dat willen ze zelf ook weten!quote:Op zondag 14 januari 2007 22:57 schreef Golradir het volgende:
[..]
De helft dan, de andere helft is zelf allochtoon.
Ik vind ook dat men alles moet kunnen zeggen wat ze maar willen, zolang het niet in daden omgezet wordt, prima. Maar discussieren is ook gewoon mogelijk zonder haatdragende of discriminerende uitingen te doen.quote:Op zondag 14 januari 2007 02:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
Geeft toch weer mooi aan dat in de VS de vrijheid van meningsuiting een stuk beter geregeld en gewaardborgd is dan in Nederland. Alles zou vrijelijk bediscussieerd moeten kunnen worden, maar blijkbaar tot op bepaalde grenzen, want dan heet het ineens discriminatie wat strafbaar zou zijn.
Mijns inziens dient alleen discriminerend handelen verboden te zijn, maar een discussie over discriminatie of met discriminerende inhoud moet gevoerd kunnen worden omdat anders de meningsvorming over politieke onderwerpen wordt belemmerd. Vrijheid van meningsuiting is dus een belangrijker recht, dan recht op gelijke behandeling, dat is immers een uitvloeisel van de heersende mening onder het volk.
Of tegen hem. Waarom zou je je niet bij een fractie voegen die in alle van hun hoofdovertuigingen ( anti-europa, anti-immigranten , anti-islam) gelijk is met jouw ... ? Dan verloochen je eigenlijk je eigen programma en denkbeelden.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:41 schreef Yildiz het volgende:
Ik vind het in ieder geval prettig dat Wilders zich niet bij de extreem-rechtse fractie in het EP gaat voegen. Dat pleit in deze voor hem.
Het internet is voor ons Burgers inderdaad echt een zege geweest.quote:Op maandag 15 januari 2007 02:23 schreef Schepseltje het volgende:
Ik voorspel dat er steeds minder mensen in zullen trappen, daarvoor is de links-rechts polarisatie in dit land veel te groot. Het is niet alleen internet dat als uitstekend medium fungeert om ideeën te verspreiden. Het is ook de gedrevenheid bij mensen om hun linkse tegenstanders te bekritiseren. De Nieuwe Politiek is rechts die wél zijn mond opentrekt.
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=2396&titel=Het_Wilders-Probleem
Dat snap ik dus niet. Als iemand van de PvdA iets fout heeft gedaan, betekent dat toch niet automatisch dat de PVV ook een foutje mag maken? Two wrongs don't make a right.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:09 schreef Boosoog het volgende:
[..]
So what? Heb je weleens gehoord van het Pvda eerste kamerlid die ten onrechte een uikering ontving van de Stichting 40-45 vanwege verzonnen verzetsdaden?
Overtuigd conservatief, net zoals alle weldenkende mensen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:17 schreef SuperbDeLux het volgende:
Wat is de PVV als ze niet extreem rechts is als ik vragen mag?
Volkskrantquote:Extreem-rechtse steun verdriet Wilders
DEN HAAG - De Partij voor de Vrijheid (PVV) heeft voor de verkiezingen in november steun gezocht op extreem-rechtse internetfora. Dat meldde NRC Handelsblad zaterdag.
De oproep is opmerkelijk omdat partijleider Wilders zich altijd heeft gedistantieerd van extreem rechtse partijen. Volgens hem is er een fout gemaakt door een stagiaire in het campagneteam.
Matthijs Jansen, een campagnemedewerker van de PVV, had in juli 2006 een oproep geplaatst op het extreem-rechtse webforum Polinco (afkorting van politiek incorrect) om een steunverklaring te tekenen.
Ook op het internetforum Dutch Disease Report (‘Discussieforum Augiasstal Nederland’) plaatste hij een oproep: ‘Mijn vraag namens de PVV is dan ook of hier nog mensen zijn die deze ondersteuningsverklaringen willen tekenen. Zonder de handtekeningen is het namelijk onmogelijk dat er een nieuwe, frisse wind kan waaien in ons dierbare Nederland.’
De partij van Wilders deed voor het eerst mee met de Tweede Kamerverkiezingen en moest net als alle andere partijen minimaal 570 ondersteuningsverklaringen verzamelen: dertig in elk van de negentien kiesdistricten. Jansen zegt dat hij niet wist dat het om een extreem-rechtse site gaat en dat hij niet meer weet op welke sites hij allemaal oproepen heeft gedaan.
Wilders zegt in een reactie dat het om een ‘stagiaire’ gaat die in de eerste week van zijn hulp aan de campagne een reactie heeft gegeven op een oproep van derden zonder de partijleider daarin te kennen. ‘Maar wij hebben nooit wat gehad met extreem-rechts en wij willen er nooit wat mee te maken hebben’, aldus Wilders.
Onder de ondertekenaars van de steunverklaring, zo ontdekte de Anti-fascistische Onderzoeksgroep Kafka, zijn enkele tientallen aanhangers van extreem-rechtse splinterpartijen, zoals CentrumDemocraten, Nederlands Blok en CP’86.
Wilders stelt dat zijn partij 1.500 steunverklaringen heeft gekregen. ‘Daar hebben helaas een paar gekken tussen gezeten.’ Volgens hem was het gezien de geringe omvang van zijn campagneteam onmogelijk de ondertekenaars te controleren. ‘Enkele tientallen deugen niet. Ik wil niet dat zij mijn partij steunen.’
Het gezeik gaat ook niet om de individuele steunverklaringen (die zijn niet te controleren), maar om de oproep op overduidelijk extreemrechtse sites. Zeker als je je distantieert van extreemrechts, is dat zéér opmerkelijk....quote:Op maandag 15 januari 2007 09:22 schreef sigme het volgende:
Volkskrant
Wat een gezeik om hierover Wilders aan te vallen. Je hebt je kiezers niet voor het uitkiezen, en bij steunverklaringen voor een nieuwe partij is het ook niet doenlijk alle sympathisanten (wervers & ondertekenaars) te kennen, te beoordelen, in de gaten te houden.
Dat. Verder verbaast de ophef mij sowieso. Alsof men niet wist dat extreem-rechtse types op Wilders cs stemmen. (disclaimer: LET OP ik noem Wilders hier niet extreem-rechts, ik zeg alleen dat die lui áls ze stemmen toch echt in die hoek van het spectrum hun stem uitbrengen). Aan de andere kant snap ik de rouw van Wilders ook niet. Ook híj weet waar een deel van zijn electoraat zit.quote:Op maandag 15 januari 2007 09:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Volkskrant
Wat een gezeik om hierover Wilders aan te vallen. Je hebt je kiezers niet voor het uitkiezen, en bij steunverklaringen voor een nieuwe partij is het ook niet doenlijk alle sympathisanten (wervers & ondertekenaars) te kennen, te beoordelen, in de gaten te houden.
Individuele steunverklaring zijn wél te controleren (ze moeten door de partij worden overhandigd).quote:Op maandag 15 januari 2007 09:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Het gezeik gaat ook niet om de individuele steunverklaringen (die zijn niet te controleren), maar om de oproep op overduidelijk extreemrechtse sites. Zeker als je je distantieert van extreemrechts, is dat zéér opmerkelijk....
Hoe wil jij dan de politieke kleur van je steunbetuigers controleren?quote:Op maandag 15 januari 2007 10:00 schreef sigme het volgende:
Individuele steunverklaring zijn wél te controleren (ze moeten door de partij worden overhandigd).
Oproepen op willekeurige sites zijn dat niet.
Doet er niet toe. Wilders heeft zich gedistantieerd van extreemrechts en toch wordt die oproep geplaatst. Terecht dat er dan gezeken wordt. Zou men net zo goed bij elke andere partij doen.quote:Ik kan me op stormfront registreren onder de naam GeertWilders, als ik dat wil, en oproepen tot vanalles en nog wat. En dat een of andere ietwat enthousiaste medewerker steunverklaringen vraagt bij mensen waarvan je die bij nader inzien liever niet hebt, tsja, kan gebeuren.
Ze zijn met naam & toenaam bekend, je kan er -zeker bij een overmaat als in dit geval- precies genoeg uithalen, allemaal bekenden, waarvan je weet wie het zijn. Hoe dacht je dat langer bestaande partijen aan hun steunverklaringen komen? Die halen ze gewoon uit hun eigen organisatie.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Hoe wil jij dan de politieke kleur van je steunbetuigers controleren?
Onzin. Als er op een of ander PETA-site wordt opgeroepen PvdD te steuenen wordt dat die partij niet aangerekend. Als Onkruid oproept tot steun voor GL evenmin. En terecht.quote:[..]
Doet er niet toe. Wilders heeft zich gedistantieerd van extreemrechts en toch wordt die oproep geplaatst. Terecht dat er dan gezeken wordt. Zou men net zo goed bij elke andere partij doen.
Behalve op Fok! waarschijnlijkquote:Op maandag 15 januari 2007 10:11 schreef sigme het volgende:
Onzin. Als er op een of ander PETA-site wordt opgeroepen PvdD te steuenen wordt dat die partij niet aangerekend.
1500 steunverklaringen onderzoeken op politieke kleur is ondoenlijk, zelfs voor de grootste partij van Nederland. Zelfs 570 is al zowat teveel om te onderzoeken. Dat is niet te doen; oproepen plaatsen op websites waar je je eigenlijk van distantieert, dáár is wel wat aan te doen.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:11 schreef sigme het volgende:
Ze zijn met naam & toenaam bekend, je kan er -zeker bij een overmaat als in dit geval- precies genoeg uithalen, allemaal bekenden, waarvan je weet wie het zijn. Hoe dacht je dat langer bestaande partijen aan hun steunverklaringen komen? Die halen ze gewoon uit hun eigen organisatie.
Het ging mij er om, dat juist van de steunverklaringen wél precies te achterhalen is wie & wat, door de partij, en dat voor het inleveren van de verklaring van persoon X, de partij die actie onderneemt (inleveren verklaring persoon X). Aan de ondertekening kan een partij niets doen, iedereen kan steun komen uitspreken, maar het inleveren geschiedt door de partij, niet door de ondertekenaar.
Heeft de PvdD zich van de PETA (of dan nog: extreemlinks) gedistantieerd dan? Zo nee, dan is de situatie niet vergelijkbaar.quote:Onzin. Als er op een of ander PETA-site wordt opgeroepen PvdD te steuenen wordt dat die partij niet aangerekend. Als Onkruid oproept tot steun voor GL evenmin. En terecht.
Je hoeft ze niet te onderzoeken, je hoeft slechts er genoeg uit te vissen waarvan je weet dat ze oke zijn.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
1500 steunverklaringen onderzoeken op politieke kleur is ondoenlijk, zelfs voor de grootste partij van Nederland. Zelfs 570 is al zowat teveel om te onderzoeken. Dat is niet te doen; oproepen plaatsen op websites waar je je eigenlijk van distantieert, dáár is wel wat aan te doen.
PvdD volg ik niet zo, GL distantieert zich zeker van vernielzuchtige bewegingen. Ik vermoed de PvdD ook.quote:[..]
Heeft de PvdD zich van de PETA (of dan nog: extreemlinks) gedistantieerd dan? Zo nee, dan is de situatie niet vergelijkbaar.
Elke snel groeiende partij kampt met problemen zeker als ze gebruik maken van incapabele mensen de SP krijgt ook nog wel klappen hoorquote:Op maandag 15 januari 2007 02:23 schreef Schepseltje het volgende:
De recentelijke aanvallen op Partij voor de Vrijheid door NRC Handelsblad, alsmede de uitzending van Zembla, zetten aan het denken. Een duidelijk signaal dat links haar grip probeert te herstellen.
Je hoeft er in principe maar dik 500 te controlerenquote:Op maandag 15 januari 2007 09:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Volkskrant
Internetfora waar een medewerker uit zijn naam op gepost heeft. Denk niet dat er in z'n partij veel zonder z'n medeweten gebeurd.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:26 schreef sigme het volgende:
Bovendien, Wilders heeft zich ervan gedistantieerd. Dáár gaat het toch om? Al met al probeert hij een fatsoenlijke partij te zijn / te worden. Over deze steunverklaringen zeiken is echt ultiem kinderachtig, een poging Wilders te associeren met extreemrechts, op grond van internetfora.
och, voorlopig is het gewoon een bericht over de manier waarop die steun tot stand gekomen is, en aangezien ook Wilders inruimd dat daar fouten gemaakt zijn die hij ook zelf liever niet zag, is het wel degelijk een pijnlijke zaak waar fouten gemaakt zijn ...quote:Op maandag 15 januari 2007 09:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Volkskrant
570 mensen is nog steeds véél hoor.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:26 schreef sigme het volgende:
Je hoeft ze niet te onderzoeken, je hoeft slechts er genoeg uit te vissen waarvan je weet dat ze oke zijn.
Ik weet het ook niet zeker, maar het zou me niks verbazen als de PvdD een stille steunbetuiging aan de PETA geeft.quote:PvdD volg ik niet zo, GL distantieert zich zeker van vernielzuchtige bewegingen. Ik vermoed de PvdD ook.
Ach, als je als betrouwbaar over wil komen, gedraag je er dan ook naar.quote:Bovendien, Wilders heeft zich ervan gedistantieerd. Dáár gaat het toch om? Al met al probeert hij een fatsoenlijke partij te zijn / te worden. Over deze steunverklaringen zeiken is echt ultiem kinderachtig, een poging Wilders te associeren met extreemrechts, op grond van internetfora.
Eh, jij denkt dat Wilders zich nu distantieert van een actie waartoe hij zelf opdracht heeft gegeven / van te voren van wist / allang van wist?quote:Op maandag 15 januari 2007 10:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Internetfora waar een medewerker uit zijn naam op gepost heeft. Denk niet dat er in z'n partij veel zonder z'n medeweten gebeurd.
'mochten er direkte banden zijn tussen PETA en de PvdD zich niet distantieren van de illegale acties en het geweldadig optreden van de PETA... zou ik het ook erg belangrijk vinden dat de media daarop duikt en daarover vragen gaan stellen ....quote:Op maandag 15 januari 2007 10:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik weet het ook niet zeker, maar het zou me niks verbazen als de PvdD een stille steunbetuiging aan de PETA geeft.
Hij is net zo opportunistisch als de gemiddelde politicus, zou me niets verbazen dusquote:Op maandag 15 januari 2007 10:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh, jij denkt dat Wilders zich nu distantieert van een actie waartoe hij zelf opdracht heeft gegeven / van te voren van wist / allang van wist?
Net als Bart Croughs gaan mij de nekharen overeind staan als iemand een bepaalde politieke kleur "weldenkend" noemt. Mensen als dat gaan graag debat uit de weg.quote:Op maandag 15 januari 2007 06:46 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Overtuigd conservatief, net zoals alle weldenkende mensen.
Ze hebben weldegelijk zelf onderzoek gedaan.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:41 schreef Boosoog het volgende:
[size=16]Goedkope demonisatie door NRC ! [/size]
Saturday 13 January 2007
(Novopress) - Vandaag heeft het NRC Handelsblad alle objectiviteit laten varen door zich zonder enige navraag en zonder nauwkeurig zelfonderzoek achter het karretje te laten spannen van het extreemlinkse antifascistisch kollektief Kafka en te stellen dat de PVV gebruikt heeft gemaakt van extreem-rechts.
Hoe kan een analyse nou stigmatiserend zijn?quote:In november 2006 kwam Kafka al met een ‘verkiezingsonderzoek‘, waar naast de PVV ook EénNL, LijstVijfFortuyn, de PVN, Nieuw Rechts en Nederland Transparant onderworpen werden aan een stigmatiserende analyse.
Non sequitur.quote:In elke alinea wordt diverse keren het woord ‘extreem-rechts’ gebruikt om personen, partijen, organisaties en voorvallen te typeren, om af te sluiten met dat het ‘op basis van alleen deze verkiezingsdeelname te bepalen of een partij extreemrechts genoemd kan worden de resultaten van dit onderzoek te buiten gaat’.
De meeste personen die door Kafka vernoemd worden zijn volkomen gedesillusioneerd door de moord op Fortuyn en het verloop van de LPF en zijn vervolgens op zoek gegaan naar fora, organisaties en partijen die het verloren gevoel ergens kunnen dekken. Is dat extreem-rechts?
Van Doorn is juist pro-mulitculturalisme.quote:Al sinds de jaren ‘60 worden we geconfronteerd met een ideologisch multiculturalisme waartegen tal van vooraanstaande personen hun stem verheven hebben. Mensen als Prof. J.A.A. van Doorn,
Berufsverboten? Waar dan?quote:Prof.Dr. Couwenberg, Fortuyn, Cliteur en Van Gogh hebben het verzet tegen dit multiculturalisme mogen bekopen met demonisatie, hetzes, berufsverbot, bedreigingen en zelfs moord.
Bullshit! Heeft zichzelf om zeep geholpen, stelletje prutsers.quote:Een partij als DS ‘70 werd door haar verzet tegen immigratie en multiculturalisme compleet om zeep geholpen, ondanks (of misschien juist dankzij) goeie prognoses.
Die zinj is grammaticaal niet correct, maar dat lijkt me ook onzin.quote:Een groot deel van de bevolking heeft dankzij de linkse hetzes, bedreigingen, bekladdingen en moorden de angst er goed in zitten, ondanks haar afkeer van immigratie en de afgedwongen multiculturele samenleving.
Verzetten tegen wie of wat?quote:Een kleiner deel is zich openlijk blijven verzetten en maakt daarbij gebruik van de hoeveelheid aan fora op het net en de actieve organisaties en partijen die nog bereid zijn hun nek uit te steken.
Wilders is regelmatig geinterviewd door NRC.quote:In het kader van alle gebeurtenissen van de laatste decennia is het de omgekeerde wereld om in een verondersteld ‘objectieve’ kwaliteitskrant als het NRC Handelsblad een dergelijk sterk suggestief en ongenuanceerd beeld te zien worden geschetst zonder enig mogelijk weerwoord vanuit de partij van Wilders. De demonisatie ten top !
Wat de fuck bedoel je?quote:Wij zouden bij deze wel de nodige verwensingen kunnen bedenken richting NRC en haar redactie. Dus gooi ons maar in de zelfde beschuldigde hoek.
Uit: [url=http://nl.novopress.info/?p=836[]http://nl.novopress.info/?p=836[[/url]
De SP is toch niet zo extreem? In ieder geval niet op het gebied van xenofobie en dergelijke.quote:Op maandag 15 januari 2007 18:33 schreef Evil_Jur het volgende:
Het maakt me niets uit, de PVV is in ieder geval niet rechtser dan dat de SP links is. Beide zijn te extreem en verdienen niet meer dan een handvol zetels in de oppositie zodat we iets te lachen hebben.
Oh jawel hoor, alleen verpakken ze het in leuzen van 'solidariteit'quote:Op maandag 15 januari 2007 19:07 schreef SCH het volgende:
De SP is toch niet zo extreem? In ieder geval niet op het gebied van xenofobie en dergelijke.
De SP was precies om die reden in de jaren '80 vreselijk not done.quote:Op maandag 15 januari 2007 19:36 schreef Schepseltje het volgende:
SP is altijd al kritisch geweest over immigratie, in de jaren 80 al, maar een linkse partij heeft nou eenmaal altijd het morele gelijk aan z'n zijde
Inderdaad, het is voor mij nog steeds een reden om niet veel met die partij te hebben.quote:Op maandag 15 januari 2007 19:42 schreef sigme het volgende:
[..]
De SP was precies om die reden in de jaren '80 vreselijk not done.
maar als het gaat om polen is het "eigen volk eerst" en "vol is vol" bij de SPquote:Op maandag 15 januari 2007 20:38 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Gezien de pro-islamitische uitlating van Bommel en andere SP'ers lijkt het me achterhaald de SP een anti-migratie partij te noemen.
Dat heeft ook zo lekker veel met elkaar te makenquote:Op maandag 15 januari 2007 20:38 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Gezien de pro-islamitische uitlatingen van Bommel en andere SP'ers lijkt het me achterhaald de SP een anti-migratie partij te noemen.
Wat in die folder staat is al lang vijfmaal rechts ingehaald door Wouter Bos.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Inderdaad, het is voor mij nog steeds een reden om niet veel met die partij te hebben.
Noem mij één pro-islamitische uitspraak van van Bommel.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:38 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Gezien de pro-islamitische uitlatingen van Bommel en andere SP'ers lijkt het me achterhaald de SP een anti-migratie partij te noemen.
Onzin, Polen mogen best in Nederland werken van de SP - maar wel voor hetzelfde loon, onder dezelfde voorwaarden als Nederlanders.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:40 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
maar als het gaat om polen is het "eigen volk eerst" en "vol is vol" bij de SP
De VVD was ook tegen. Noem je die nu ook een vol=volpartij?quote:alleen dan verpakt in 'sociale' en 'solidaire' leuzen
En straks ga ik een ijsje eten dat gemaakt is van smurfen.quote:immigranten zijn welkom bij de SP maar dan moeten ze zich wel in hun rol van slachtoffer blijven en braaf links stemmen, het liefste moeten ze ook een kleurtje of een exotische godsdienst hebben
quote:Op maandag 15 januari 2007 22:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Noem mij één pro-islamitische uitspraak van van Bommel.
Zal ik het even afmaken voor je?quote:Op maandag 15 januari 2007 22:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
[afbeelding]
Er is in ons land sprake van islambashing; het continue zwart maken van deze wereldreligie.
http://harryvanbommel.sp.nl/weblog/page/2/
Dat is niet pro-islam, dat is realistisch. (laat ik nu eens met de 'waarheid' gaan zwaaien ja, misschien dat dat werkt)quote:Er is in ons land sprake van islambashing; het continue zwart maken van deze wereldreligie. Voor sommigen is de islam per definitie fundamentalistisch en is de stap naar radicalisme en terrorisme zo gezet. Politici die angst voor de islam exploiteren hebben we ook.[..]
Da's niet pro-islamitisch. Da's gewoon niet anti-islamtisch. Da's heel wat anders.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
[afbeelding]
Er is in ons land sprake van islambashing; het continue zwart maken van deze wereldreligie.
Nee hoor.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Da's niet pro-islamitisch. Da's gewoon niet anti-islamtisch. Da's heel wat anders.
En dat is pro-islamitisch?quote:Op maandag 15 januari 2007 22:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[afbeelding]
Ik denk dat je heel erg hard moet gaan zwaaien. Hij ziet alleen 'waarheid' als het in zijn straatje zit, anders is het vast een extreem-links-pro-islam-anti-Nederland-verhaal.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:19 schreef Yildiz het volgende:
Dat is niet pro-islam, dat is realistisch. (laat ik nu eens met de 'waarheid' gaan zwaaien ja, misschien dat dat werkt)
Maar wat betreft de de VS en Amerikanen mag het wel?quote:Op maandag 15 januari 2007 22:19 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zal ik het even afmaken voor je?
[..]
Dat is niet pro-islam, dat is realistisch. (laat ik nu eens met de 'waarheid' gaan zwaaien ja, misschien dat dat werkt)
Harry van Bommel is niet tegen het Amerikaanse volk.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:25 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Maar wat betreft de de VS en Amerikanen mag het wel?
Wolfke is wat simplistisch zal wel door z'n islamitische voorouders komenquote:
Ik ben ook niet tegen het Islamitische volk, ik heb slechts ernstige problemen met zo ongeveer alles waar ze voor staan.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Harry van Bommel is niet tegen het Amerikaanse volk.
OMFG, als je dát al pro-islamitisch gaat vinden...quote:Op maandag 15 januari 2007 22:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
[afbeelding]
En vooral niet ergens shoarma geen eten, dan steun je de terroristen.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:30 schreef gday het volgende:
Als ik morgen een moslim de hand schudt, ben ik zeker ook al pro-islamitisch
Het gaat om de manier van uitdrukking naar mijn idee. Als je schreeuwt 'ik lust die hoofddoekjes rauw' is dat wat anders dan 'ik vind het maar een onderontwikkelde cultuur, vanwege dat geweld en de achterstelling van de vrouw'. Echter, de meeste die dat zeggen, hebben echter ook geen probleem met die 2 dingen, en dat maakt het verschil tussen die 2 juist weer zo minimaal, terwijl beiden zeggen dat ze tegenover elkaar staan.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:28 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik ben ook niet tegen het Islamitische volk, ik heb slechts ernstige problemen met zo ongeveer alles waar ze voor staan.
De meeste vrouwen voelen zich niet onderdrukt, zeggen ze zelf, ze vinden het juist fijn. Of ze worden zo erg onderdrukt, dat ze dat zeggen om erger te voorkomen.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:41 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het gaat om de manier van uitdrukking naar mijn idee. Als je schreeuwt 'ik lust die hoofddoekjes rauw' is dat wat anders dan 'ik vind het maar een onderontwikkelde cultuur, vanwege dat geweld en de achterstelling van de vrouw'. Echter, de meeste die dat zeggen, hebben echter ook geen probleem met die 2 dingen, en dat maakt het verschil tussen die 2 juist weer zo minimaal, terwijl beiden zeggen dat ze tegenover elkaar staan.
Lijkt me frustrerend. Zeg dan gewoon dat je tegen onderdrukking van de vrouw bent.
In het eerste geval zou het me pislauw laten.quote:Op maandag 15 januari 2007 23:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De meeste vrouwen voelen zich niet onderdrukt, zeggen ze zelf, ze vinden het juist fijn. Of ze worden zo erg onderdrukt, dat ze dat zeggen om erger te voorkomen.
In het eerste geval zou ik de hoofddoekjes rauw lusten, in het tweede zou ik ze zielig en dom vinden.
Alleen op jou.quote:Op maandag 15 januari 2007 23:54 schreef JohnDope het volgende:
"zeikt soms bijt soms" moet het zijn.
Ghighighi, mensen die de SP extreem links noemenquote:Op maandag 15 januari 2007 18:28 schreef Evil_Jur het volgende:
Al was het zo, nou en? We hebben verdomme een extreem linkse partij met 25 zetels... Hypocriet gezeik.
In jouw zwart/wit wereldje inderdaad nietquote:
quote:Beste mensen,
Geert Wilders heeft inmiddels al flink wat handtekeningen. De dertig per kieskring hebben we wel. Het probleem zit hem echter in de uitvallers. Tussen 3 en 10 oktober moeten de handtekeningen worden gezet. Er zitten echter wat mitsen en maren aan. Een handtekening wordt ongeldig verklaard als een persoon niet woonachtig is in de gemeente waar hij of zij tekent, ook voor een andere partij een ondersteuningsverklaring heeft afgegeven en/of zijn legitimatie niet bij zich heeft. Verder kunnen mensen gewoon niet komen opdagen (bewust of onbewust). Mijn vraag namens de PVV is dan ook of hier nog mensen zijn die deze ondersteuningsverklaringen willen tekenen. Zonder de handtekeningen is het namelijk onmogelijk dat er een nieuwe, frisse wind kan waaien in ons dierbare Nederland.
Namens Geert bedankt!
Matthijs Jansen
Groep Wilders/PVV
mwh.jansen@tweedekamer.nl
Een partij die zich officieel erg distantieert van extreemrechts maar daar achter de schermen wel tegenaan kruipt is toch gewoon nieuws?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:16 schreef rebel6 het volgende:
Triest om te zien hoeveel aandacht dit non-schandaal krijgt, terwijl de echte schandalen in Nederland nauwelijks aandacht krijgen.
Mee eens, maar het was kerstreces en over de formatie wordt weinig los gelaten. Overigens mag de gematigde achterban van Wilders (als die al bestaat) best weten wat voor vlees ze in de kuip hebben. Niet zozeer Wilders, maar de mensen om hem heen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:16 schreef rebel6 het volgende:
Triest om te zien hoeveel aandacht dit non-schandaal krijgt, terwijl de echte schandalen in Nederland nauwelijks aandacht krijgen.
Ach, we weten toch allang dat Geert dicht tegen extreem-rechts aanzit?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een partij die zich officieel erg distantieert van extreemrechts maar daar achter de schermen wel tegenaan kruipt is toch gewoon nieuws?
Het ging niet om handtekeningen krijgen uit een bepaalde hoek, maar om handtekeningen zoeken in een bepaalde hoek.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:35 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Ach, we weten toch allang dat Geert dicht tegen extreem-rechts aanzit?
Dat hij uit die kringen ook wat handtekeningen krijgt is net zo boeiend als dat een paar Mao-aanhangers voor de SP hebben getekend of dat een paar dierenmishandelende boeren het CDA hebben geholpen met hun handtekening.
Veel boeiender is de vraag waarom Graus nog steeds niet uit de partij geschopt is.
Lijkt me heel wat schadelijker voor de partij dan die paar handtekeningen van dubieuze figuren.
Dat klopt, maar ik vind het jammer dat kleine 'schandaaltjes' relatief zoveel aandacht krijgen, vergeleken bij grotere schandalen, alleen maar omdat die grotere schandalen even niet in het nieuws zijn.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Mee eens, maar het was kerstreces en over de formatie wordt weinig los gelaten.
Dit werkt eerder averechts denk ik. De meeste aanhangers zullen het zien als een poging om de partij zwart te maken, net als toen bij Fortuyn.quote:Overigens mag de gematigde achterban van Wilders (als die al bestaat) best weten wat voor vlees ze in de kuip hebben. Niet zozeer Wilders, maar de mensen om hem heen.
Het staat je vrij om topics te openen over echt schandalen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:16 schreef rebel6 het volgende:
+1 scherp.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:37 schreef gday het volgende:
[..]
Het ging niet om handtekeningen krijgen uit een bepaalde hoek, maar om handtekeningen zoeken in een bepaalde hoek.
Moet ik 10 topics openen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het staat je vrij om topics te openen over echt schandalen.
quote:Extreem‑rechtse Groningers hielpen Wilders
Gepubliceerd op 16 januari 2007, 08:01
groningen -
De stad‑Groninger Jan L. (52) is één van de 34 rechtsextremisten die de Partij voor de Vrijheid (PVV) van Geert Wilders hebben geholpen om deel te nemen aan de Tweede‑Kamerverkiezingen. Ze ondertekenden ondersteuningsverklaringen die de PVV nodig had om zich in de kieskringen in het land te kunnen inschrijven. Een medewerker van de PVV had op rechtsextremistische internetsites om die steun verzocht.
Jan L. bedreigde directeur John van Tilborg van de Groningse vluchtelingenorganisatie Inlia met de dood. Volgens hem was het tijd voor een nekschot voor Van Tilborg, die naar aanleiding van de bedreiging enige tijd door de politie is beveiligd. L. werd gepakt en vorig jaar door de rechter veroordeeld tot 220 euro boete.
De rechtsextremistische steun voor Wilders en zijn PVV is in kaart gebracht door de antifascistische onderzoeksgroep Kafka. Kafka vindt het verbazingwekkend dat Wilders, die zelf wegens bedreigingen wordt beveiligd, zich laat steunen door iemand als Jan L.
Lees het volledige bericht in de papieren Dagblad van het Noorden
"Tijd voor een nekschot" is geen bedreiging hoor.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 17:12 schreef du_ke het volgende:
Ook in Grunn hebben ze ene paar extreemrechtsen.
[..]
Ach Wilders heeft een belangrijk deel van z'n succes te danken aan dergelijke bedrijgingen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:50 schreef heiden6 het volgende:
[..]
"Tijd voor een nekschot" is geen bedreiging hoor.
Mensen die dat beweren doen me altijd denken aan een stukje van Hans Teeuwen, waarin hij allerlei uitdtukkingen letterlijk neemt.![]()
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:50 schreef heiden6 het volgende:
[..]
"Tijd voor een nekschot" is geen bedreiging hoor.
Leon de Winter heeft het goed gezien. De Publieke omroepen (NOS, VARA, NPS), NRC en Volkskrant zijn gewoon een ordinaire laagbijdegrondse hetze tegen Wilders en zijn PVV gestart. Het doet mij allemaal ook erg denken aan hoe in de jaren '80 Janmaat en zijn CD door de zelfbenoemde politiekcorrecte moraalridders van de media werd behandeld. Dit heeft he-le-maal niks meer met democratie op basis van inhoudelijke discussie te maken, zoals het wel zou moeten zijn. Dit heeft alles met zwartmaken op grond van halfslachtige insinuaties en veelvuldige associaties te maken. En dit alles volgens een vooropgezette smaadcampagne. Kortom: Misbruik door de vierde macht (=de dominante media). Poetin kan hier in Nederland nog een lesje komen leren hoe hij via bevriende media zijn politieke tegenstanders in eigen land het beste kan afbranden zonder ook maar één inhoudelijk argument te gebruiken en zonder bloed aan zijn handen te krijgen.quote:Leon Winter
De demonisering van Geert Wilders is in volle omvang losgebroken. NRC Handelsblad heeft zich in hem vastgebeten, en zondagavond had Zembla een programma over jongeren die sympathie hadden voor Wilders. Dit laatst werd voorgesteld als een groot gevaar. Ook de Volkskrant doet aan de hetze mee.
Op Radio 1 hoorde ik de presentator schamper reageren op Wilders’ verbijstering dat er op radicaal-rechtse sites reclame voor zijn partij was gemaakt. Gesuggereerd werd dat Wilders die verbijstering slechts speelde, en diep in zijn hart zelf een rechtse radicaal is.
Kunt u zich voorstellen dat Zembla een programma wijdt aan al die mensen die op de SP hebben gestemd ? Welke collectieve ziekte of afwijking zou aan het succes van de SP ten gronde liggen?
Zulke vragen over de SP, een radicaal-revolutionaire partij, worden niet gesteld, maar over Wilders wordt veel gesuggereerd. Waarom? Om van hem een rechtse extremist te maken.
Heeft Wilders dat verdiend?
Janmaat
Ik heb een keer persoonlijk uitgebreid met Wilders gesproken, en als ik ook maar het geringste vermoeden had gehad dat ik met een botte rechts-radicaal te maken had gehad, met een kloon van Hans Janmaat – die een lachwekkende fascistoïde xenofoob was -, dan had ik die indruk niet voor me gehouden en er over geschreven. Maar Wilders is geen radicaal-rechtse paljas.
Geert Wilders is een libertair-conservatieve man met een hang naar forse uitspraken, en dus iemand met een imagoprobleem in de overwegend linkse media.
Over de groep die hij voorzit, kan ik geen uitspraken doen. De meeste kamerleden van zijn partij ken ik niet, en er schijnt een man tussen te zitten (zoals gemeld door NRC) die niet geheel brandschoon is.
Wilders beweert terecht over die man dat hij nooit veroordeeld is en dus onschuldig is tot het tegendeel is bewezen, en dat vind ik ook, maar een kamerlid dient aan nog hogere voorwaarden te voldoen dan leden van een klooster (ja, ik ken de verhalen over het Haagse matras en de zwijgzaamheid van de media ten aanzien van de escapades van ons politieke establishment).
Zeker wanneer het om rechtse figuren gaat met een lastig karakter, zullen de progressieve media pas stoppen wanneer zij het slachtoffer strak bij de strot gegrepen hebben, en dat behoort Wilders te weten en mee te wegen bij het aantrekken van leden voor zijn fractie.
Le Pen
Als Wilders een Jean-Marie le Pen was geweest, had ik hem hier of elders al lang aan de paal genageld, maar zo’n figuur is hij niet. Handig is hij vaak niet – die opmerking over een ‘tsunami van islamisering’ was niet sjiek, niet precies, en dus contra-productief. Maar hij vertegenwoordigt wel onomwonden een breed gevoelde zorg over de diepe veranderingen die ons land momenteel ondergaat.
In een rapport over Rotterdam las ik dat op dit moment meer dan 40 procent van de bevolking van Rotterdam allochtoon is. Over tien jaar is de meerderheid van die stad allochtoon.
Als het om groepen zou gaan met alleen andere kleding- en eetgewoonten en een andere huidskleur, dan zou er niets aan de hand zijn, maar we weten allemaal dat dit niet zo is. Er bestaan diepgaande culturele en religieuze verschillen, en er is een onderklasse ontstaan van mensen die niet alleen een zwakke sociaal-economische positie delen, maar ook culturele en religieuze kenmerken.
Als dat laatste ontstaat, een groep van gedepriveerde mensen met loyaliteiten die buiten het centrum van de burgerlijke samenleving liggen, dan heb je een hardnekkig en potentieel gevaarlijk probleem.
Aandachtsgroepen
De gevolgen in Rotterdam voor onderwijs, woningbouw, ziekenzorg, voor zo ongeveer alles wat een gemeenschap kenmerkt, zijn enorm. In dat rapport werden allochtone groepen ‘aandachtsgroepen’ genoemd, wat weer een leuke ambtelijke term is voor een probleem dat de bestuurselites niet willen benoemen. Maar hoe je het ook noemt, de transformaties gaan diep, en zijn dus pijnlijk.
Wilders benoemt die problemen, en te vaak met weinig distantie.
Eerder berichtte deze site:
'Ook wil de lijsttrekker [Wilders] geen niet-westerse allochtonen meer in Nederland toelaten. Degenen die hier al zijn moeten een assimilatiecontract ondertekenen. Hierin beloven de allochtonen zich aan te passen aan de Nederlandse normen en waarden.
Houden zij zich hier niet aan, dan moeten ze op staande voet vertrekken. Deze maatregel zal een afschrikkende werking hebben, waardoor Wilders denkt maar één of twee vliegtuigen voor onaangepaste allochtonen nodig te hebben om ze weer uit te zetten.
Verder wil Geert Wilders de bouw van nieuwe moskeeën verbieden. 'We hebben er gewoon te veel. Ik word gek van al die moskeeën.'
Irreële plannen
Dat zijn dingen die niet werken. ‘Assimilatiecontracten’ bestaan niet, en het bouwen van moskeeën verbieden kan ook niet in een land waar vrijheid van godsdienst bestaat. Over het stoppen van de aankomst van laag- en nietopgeleide niet-westerse allochtonen valt veel te zeggen, maar hoe maak je effectief een einde aan de import van bruiden en bruidegommen uit Marokko en Turkije wanneer ook financiële obstakels niet werken?
Ofwel: Wilders is te snel met irreële plannen. Maar dat laat onverlet dat hij bestaansrecht heeft, net als de SP. Op zijn retoriek en plannen valt veel af te dingen, maar de venijnige media-aanvallen gaan veel verder: zij willen hem delegitimeren.
Geert Wilders leeft inmiddels al jaren achter een cordon van beveiligers. Dat zijn we normaal gaan vinden in Nederland. En dit is het echte opmerkelijke rond Wilders: dat we onze schouders zijn gaan ophalen over een gekozen volksvertegenwoordiger die vanwege zijn mening voor zijn leven moet vrezen.
Dat is het echte schandaal.
Precies... Alles tegen de PvdA etc is geoorloofd, maar als er ook maar iets over Wilders wordt gezegd, moet je je bek houden. ALS dat gezeik en gezuig mag richting de linkse kant, waarom dan ook niet richting Rechts?quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:56 schreef Kozzmic het volgende:
Nog niet zo heel lang geleden schreef De Winter de column Wie op de PvdA stemt, steunt de rassenhaat. Elsevier had kort voor de verkiezingen een groot artikel over het maoïstische verleden van de SP. Als het om links gaat is alles veroorloofd, maar oh wee als hun politieke idool Wilders of De Winters vriendinnetje Ayaan worden aangepakt...
Je stukje is een beetje halfslachtig: enerszijds veroordeel je de vermeende demonisatie van Janmaat, anderzijds vind je dat De Winter het goed gezien had. Terwijl De Winter Janmaat toch lekker demoniseert, dacht ik zo: "Ik heb een keer persoonlijk uitgebreid met Wilders gesproken, en als ik ook maar het geringste vermoeden had gehad dat ik met een botte rechts-radicaal te maken had gehad, met een kloon van Hans Janmaat - die een lachwekkende fascistoide xenofoob was -, dan had ik die indruk niet voor me gehouden en er over geschreven. Maar Wilders is geen radicaal-rechtse paljas."quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:29 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Leon de Winter heeft het goed gezien. De Publieke omroepen (NOS, VARA, NPS), NRC en Volkskrant zijn gewoon een ordinaire laagbijdegrondse hetze tegen Wilders en zijn PVV gestart. Het doet mij allemaal ook erg denken aan hoe in de jaren '80 Janmaat en zijn CD door de zelfbenoemde politiekcorrecte moraalridders van de media werd behandeld. Dit heeft he-le-maal niks meer met democratie op basis van inhoudelijke discussie te maken, zoals het wel zou moeten zijn. Dit heeft alles met zwartmaken op grond van halfslachtige insinuaties en veelvuldige associaties te maken. En dit alles volgens een vooropgezette smaadcampagne. Kortom: Misbruik door de vierde macht (=de dominante media). Poetin kan hier in Nederland nog een lesje komen leren hoe hij via bevriende media zijn politieke tegenstanders in eigen land het beste kan afbranden zonder ook maar één inhoudelijk argument te gebruiken en zonder bloed aan zijn handen te krijgen.
iets met bal en kaatsenquote:Heeft Wilders dat verdiend?
Geert Wilders is een libertair-conservatieve man met een hang naar forse uitspraken.
De Winter heeft bijvoorbeeld 'zeker' de berichtgeving over de PvdA kamerleden die de Turkse Genocide ontkenden gemist?quote:Zeker wanneer het om rechtse figuren gaat met een lastig karakter, zullen de progressieve media pas stoppen wanneer zij het slachtoffer strak bij de strot gegrepen hebben, en dat behoort Wilders te weten en mee te wegen bij het aantrekken van leden voor zijn fractie.
Die opmerking over een ‘tsunami van islamisering’ was haatzaaiend, onjuist. Contra-productief is een under-statement.quote:Handig is hij vaak niet – die opmerking over een ‘tsunami van islamisering’ was niet sjiek, niet precies, en dus contra-productief.
Wie zijn toch die 'allemaal'?quote:Als het om groepen zou gaan met alleen andere kleding- en eetgewoonten en een andere huidskleur, dan zou er niets aan de hand zijn, maar we weten allemaal dat dit niet zo is.
Maar De Winter vindt dus blijkbaar dat we het daar maar niet over moeten hebben.quote:
Wilders benoemt die problemen, en te vaak met weinig distantie.
Wat is het nou? Loopt Wilders nou te blaten of heeft ie gelijk.quote:Eerder berichtte deze site:
'Ook wil de...... 'We hebben er gewoon te veel. Ik word gek van al die moskeeën.'
Irreële plannen
Dat zijn dingen die niet werken. ‘Assimilatiecontracten’ bestaan niet, en het bouwen van moskeeën verbieden kan ook niet in een land waar vrijheid van godsdienst bestaat. Over het stoppen van de aankomst van laag- en nietopgeleide niet-westerse allochtonen valt veel te zeggen, maar hoe maak je effectief een einde aan de import van bruiden en bruidegommen uit Marokko en Turkije wanneer ook financiële obstakels niet werken?
Ofwel: Wilders is te snel met irreële plannen. Maar dat laat onverlet dat hij bestaansrecht heeft, net als de SP. Op zijn retoriek en plannen valt veel af te dingen,
Stuitend is ook een mooi woord.quote:Dat is het echte schandaal.
De SP ook gewoon een radicaal-revolutionaire partij en Jan Marijnissen is een gevaar voor Nederland.quote:En je presenteert dat zelfs ook nog alsof het een feit is.
Nietus! Lekker puh!quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:09 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
De SP ook gewoon een radicaal-revolutionaire partij en Jan Marijnissen is een gevaar voor Nederland.
Wat hij zegt.quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:49 schreef Jarno het volgende:
Leon de Winter. Leon de Whiner zal je bedoelen. Puh-lease.
En terecht, aangezien de betreffende scholieren hebben gestemd op een partij die niet alleen ethisch besef ontbeert maar ook totaal onrealistische plannen heeft die bijvoorbeeld de economie zouden beschadigen. Geen hoogopgeleide immigranten meer, de gulden terug, bye bye handelsvoordelen van de EU. Verder zijn verworvenheden als de verzorgingsstaat, en het relatief goede onderwijs en ziekenzorg wel erg moeilijk te financiëren middels het belastingstelsel dat Wilders voorstaat, waarbij er belachelijk weinig belasting wordt geheven.quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:19 schreef Tikorev het volgende:
Die uitzending van Zembla was inderdaad te schandalig voor woorden. Een keurig democratische partij haalt 16 zetels bij de scholierenverkiezingen en meteen volgt de Publieke Omroep met een reportage over de vraag: "Wat is er mis met de jeugd en waar zijn ze bang voor". Zo'n reportage is echt totaal ondenkbaar op de Publieke Omroep als bijvoorbeeld de PvdA 8 zetels zou winnen.
Ik ben "politiek correct" anders ondertussen wel zat, en ik ben echt niet de enigequote:Op woensdag 17 januari 2007 16:34 schreef retteketet het volgende:
[..]
En terecht, aangezien de betreffende scholieren hebben gestemd op een partij die niet alleen ethisch besef ontbeert
Als we toch gaan generaliseren en non-argumenten aanroepen...quote:Als deze partij serieuze invloed zou krijgen zou dat de gehele maatschappij, inclusief Wilders' eigen achterban, schade berokkenen. De stem op een partij als deze komt daarom ook vrijwel altijd voort uit een primitieve emotie. Dat lijkt mij zeker zorgwekkend.
wat vind je dan zo goed aan Wilders omdat je niet politiek correct wilt zijn?quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:11 schreef Daggerspine het volgende:
[..]
Ik ben "politiek correct" anders ondertussen wel zat, en ik ben echt niet de enige
[..]
Als we toch gaan generaliseren en non-argumenten aanroepen...
dan komt een stem op de SP voort uit de emotie "ik wil gratis geld". en zou een kabinet met de SP de hele economie verpesten en dus ook de luie mensen die op de SP stemmen schade berokkenen....
Ik kan dat alleen maar toejuichen. Wilders speelt alleen maar in op de onderbuikgevoelens.quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:19 schreef Tikorev het volgende:
Die uitzending van Zembla was inderdaad te schandalig voor woorden. Een keurig democratische partij haalt 16 zetels bij de scholierenverkiezingen en meteen volgt de Publieke Omroep met een reportage over de vraag: "Wat is er mis met de jeugd en waar zijn ze bang voor".
Wilders wordt gedemoniseerd hoorquote:Op woensdag 17 januari 2007 16:13 schreef SCH het volgende:
Demonisering
Je kon er op wachten tot dat woord viel.
Denk dat hij zelf blij is met elke splinter (zelfs de negatieve) aandacht.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:23 schreef schatje het volgende:
[..]
Wilders wordt gedemoniseerd hoor![]()
.
Ik heb er ook weinig demoniserend in kunnen ontdekken. Ze interviewden gewoon wat jongeren van het platte land waar misschien 1 verdwaalde Turk zit en vragen zich af waarom die dan op zo'n partij zouden willen stemmen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:26 schreef SCH het volgende:
Prachtige uitzending van Zembla, respectvol gemaakt en best onthullend. Was niks demoniserends aan volgens mij.
Dus dan zetten we hem maar neer als de nieuwe Führer die een gepaste oplossing heeft voor het moslimprobleem?quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:21 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik kan dat alleen maar toejuichen. Wilders speelt alleen maar in op de onderbuikgevoelens.
Zo wordt hij zeker niet neergezet. Hitler was een stuk snuggerder en had een betere organisatie achter zich staanquote:Op woensdag 17 januari 2007 17:38 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Dus dan zetten we hem maar neer als de nieuwe Führer die een gepaste oplossing wil voor het moslimprobleem?
Nee. Het gaat de Winter erom dat de Media in Winter een haatsymbol schijnen te heben gevonden , terwijl de SP met handschoentjes wordt aangepakt en daarme heeft hij gelijk. Dat het NRC hieraan meedoet past goed in het plaatje welke deze ,ooit qualiteitskrant , de laatste 2 jaar van zich heeft gegeven.quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:59 schreef dVTB het volgende:
Het getuigt nogal van zwakte om in ellenlang betoog je beklag te doen over de demonisering (hét modewoord van dit decennium) van Wilders, terwijl je tegelijkertijd de SP als een radicaal-revolutionaire partij neerzet. Je klaagt dus over demonisering, omdat Wilders niet radiciaal mag worden genoemd, en doet dan in één adem hetzelfde met de SP. En je presenteert dat zelfs ook nog alsof het een feit is.
Ook het simplistische, ietwat zielige links-rechts-denken is allesbehalve bevorderlijk voor de discussie. Als je zo oppervlakkig over politiek meent te moeten praten, met dooddoeners als 'de media is links', druk je Wilders alleen nog maar verder in de rechtse hoek. Maar dat is precies wat mensen als De Winter nodig hebben. Anders hebben ze niks meer om over te schrijven.
Dat zijn allemaal persoonlijke meningen van jou. Geen feiten. Als de persoonlijke mening van een links iemand voor de media de reden is om zo'n haathetze tegen Wilders te beginnen is er iets goed fout denk ik. Er zijn namelijk ook genoeg mensen die dezelfde opvattingen hebben over de plannen van bijvoorbeeld de PvdA, GroenLinks of de SP. Zo een negatieve reportage over de vraag wat een PvdA stemmer toch bezielt om op de PvdA te stemmen is echt ondenkbaar bij de Publieke Omroep.quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:34 schreef retteketet het volgende:
[..]
En terecht, aangezien de betreffende scholieren hebben gestemd op een partij die niet alleen ethisch besef ontbeert maar ook totaal onrealistische plannen heeft die bijvoorbeeld de economie zouden beschadigen. Geen hoogopgeleide immigranten meer, de gulden terug, bye bye handelsvoordelen van de EU. Verder zijn verworvenheden als de verzorgingsstaat, en het relatief goede onderwijs en ziekenzorg wel erg moeilijk te financiëren middels het belastingstelsel dat Wilders voorstaat, waarbij er belachelijk weinig belasting wordt geheven.
Elk medium is gekleurd. Het is toch niet vreemd dat er in het ene blad meer tegen een bepaalde politieke partij bericht wordt dan in de andere? Elsevier staat bomvol met SP-bashen. Ze moeten, met het afnemende aantal lezers, de lezers die ze nog over hebben tevreden houden.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:41 schreef CANARIS het volgende:
Wanneer iemand Widlers als Exreem positioneert, moet je ook iets over de SP zeggen, want die zijn in veel belangen veel extremer. Het zwijgen over de SP is echter oorverdovend.
Niets meer , niets minder zegt De winter.
Ja want het NSB Handelsblad heeft zijn voorkeuren.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:47 schreef du_ke het volgende:
Denk je echt dat het NRC zou zwijgen als ze een goede tip over een SP, GL, PvdA of D66 kamerlid binnen zouden krijgen?
Nee, hoor. Dit komt allemaal uit het programma van onze geverfde vrind.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:48 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal persoonlijke meningen van jou. Geen feiten. Als de persoonlijke mening van een links iemand voor de media de reden is om zo'n haathetze tegen Wilders te beginnen is er iets goed fout denk ik. Er zijn namelijk ook genoeg mensen die dezelfde opvattingen hebben over de plannen van bijvoorbeeld de PvdA, GroenLinks of de SP. Zo een negatieve reportage over de vraag wat een PvdA stemmer toch bezielt om op de PvdA te stemmen is echt ondenkbaar bij de Publieke Omroep.
Kan je ook maar iets aantonen of blijft het weer eens bij ongefundeerde beschuldigingenquote:Op woensdag 17 januari 2007 18:12 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Ja want het NSB Handelsblad heeft zijn voorkeuren.
Oh en als je met dit soort termen strooit vind je het zeker ook niet gek als gekke Geertje en z'n aanhang op z'n tijd wat WO2 vergelijkingen over zich heen krijgt of wel?quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:12 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Ja want het NSB Handelsblad heeft zijn voorkeuren.
Dat moet Leon de Winter ook niet doen, dat kun je hem wel kwalijk nemen inderdaad.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:38 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Dus dan zetten we hem maar neer als de nieuwe Führer die een gepaste oplossing heeft voor het moslimprobleem?
Het wordt inderdaad makkelijk geroepen, maar hier is het zeker het geval.quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:13 schreef SCH het volgende:
Demonisering
Je kon er op wachten tot dat woord viel.
Leon
Zo is dat. Goed stukje over Wilders. Demoniseer er maar op los, maar vooralsnog werkt hem dat zetels in de kaart.quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:09 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
De SP ook gewoon een radicaal-revolutionaire partij en Jan Marijnissen is een gevaar voor Nederland.
Vooralsnog heb ik alleen maar feiten voorbij zien komen maar dat mag zeker niet.quote:Op woensdag 17 januari 2007 19:22 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het wordt inderdaad makkelijk geroepen, maar hier is het zeker het geval.
Hij is enkel maar gebaat bij zoveel mogelijk kritiek.quote:Op woensdag 17 januari 2007 19:22 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het wordt inderdaad makkelijk geroepen, maar hier is het zeker het geval.
Ik denk trouwens dat zijn kiezers zich er niets van zullen aantrekken.
Wie zegt dat er gedemoniseerd wordt? Zijn wannabe-collega uit Belgie. Die Wilders in zijn fractie wil in het EP, die.quote:Op woensdag 17 januari 2007 19:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zo is dat. Goed stukje over Wilders. Demoniseer er maar op los, maar vooralsnog werkt hem dat zetels in de kaart.![]()
Noem ze nog eens, zal me weer benieuwen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 19:27 schreef SCH het volgende:
Vooralsnog heb ik alleen maar feiten voorbij zien komen maar dat mag zeker niet.
quote:Het artikel over de steun die de Partij voor de Vrijheid (PVV) zocht bij gebruikers van extreem-rechtse en radicale webfora maakte veel reacties los. Sommige lezers vonden het goed dat we de achtergronden van een nieuwe politieke partij onderzochten. Maar veel anderen waren negatief. Eigenlijk was de kwestie geen nieuws en werd de PVV onterecht beschadigd, zo was de teneur.
Ik ben het daar niet mee eens.
De PVV, met negen zetels de Tweede Kamer binnengekomen, verdient serieuze journalistieke aandacht.
Gebleken was, uit onderzoek van de antifascistische groep Kafka, dat tientallen extreemrechtse personen ondersteuningsverklaringen hadden ondertekend voor de PVV. Verboden is dit niet, en dat was dus op zichzelf geen nieuws, zoals sommige lezers terecht opmerkten. Toch was het opmerkelijk, omdat Geert Wilders zich publiekelijk juist distantieert van extreem-rechts.
De partij van Wilders had per kiesdistrict minimaal dertig ondersteuningsverklaringen nodig om aan de verkiezingen mee te kunnen doen. De krant onderzocht vervolgens of er een rechtstreeks verband was met de partijorganisatie van de PVV en de ondersteuningsverklaringen van extreem- rechts. Dat bleek het geval.
De medewerker van de PVV, belast met het werven van steunverklaringen, had op extreemrechtse websites om ondersteuningsverklaringen gevraagd. Dat was geen privé-initiatief, maar een actie namens de PVV, zo vertelde de medewerker toen de krant contact met hem opnam. Alle ondertekenaars, ook de 34 rechts-extremen, kregen van Wilders een standaard email met dankwoord.
Zo ontstonden verschillende journalistiek relevante feiten. De oproep was namens de PVV gedaan.
Het gaf aan in welke kringen de PVV blijkbaar steunverklaringen zocht. Dat bleek in omgevingen waarvan Wilders publiekelijk juist afstand nam.
De krant heeft vervolgens om commentaar gevraagd bij de PVV.
Onze onderzoeksgegevens zijn doorgestuurd. Er is tot twee keer toe een interviewaanvraag gedaan bij Wilders en later bij de nummer twee op de lijst, Fleur Agema. En er is contact geweest met de persvoorlichter van de PVV. Maar Wilders wilde helaas niet reageren, zoals in het artikel werd vermeld.
Iedere reactie van Wilders hadden wij uiteraard gepubliceerd. Dat hebben wij gisteren ook gedaan, nadat hij in de media alsnog op onze publicatie was ingegaan.
Zou een andere partij op soortgelijke wijze ondersteunende handtekeningen hebben dan hadden we hebben verzameld, dan hadden we dat ook gemeld.
Was da?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 20:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach Wilders heeft een belangrijk deel van z'n succes te danken aan dergelijke bedrijgingen.
En blijkbaar was het ernstig genoeg om tot een veroordeling te komen.
Het heeft hem geen windeieren gelegd, dat kun je niet ontkennen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 19:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Was da?
Bedreiging is een succes voor hem. Ja, nogal een succes, iedere dag een beveiliger om je heen, omdat zo'n loslopende pyamahandelaar nog niet bekend is met vrijheid van meningsuiting. Ook een succes omdat jij, sorry, wij extra belasting mogen betalen voor zowel die pyamahandelaar als die beveiliger.
Het NRC-artikel bestaat louter uit feiten, wat klopt er dan niet?quote:Op woensdag 17 januari 2007 19:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Noem ze nog eens, zal me weer benieuwen.
Dus omdat over de een wel gezegd wordt dat ie rechts radicale ideeën heeft en over de ander niet, wordt je meteen gedemoniseerd?quote:Leon Winter
De demonisering van Geert Wilders is in volle omvang losgebroken. NRC Handelsblad heeft zich in hem vastgebeten, en zondagavond had Zembla een programma over jongeren die sympathie hadden voor Wilders. Dit laatst werd voorgesteld als een groot gevaar. Ook de Volkskrant doet aan de hetze mee.
Op Radio 1 hoorde ik de presentator schamper reageren op Wilders’ verbijstering dat er op radicaal-rechtse sites reclame voor zijn partij was gemaakt. Gesuggereerd werd dat Wilders die verbijstering slechts speelde, en diep in zijn hart zelf een rechtse radicaal is.
Kunt u zich voorstellen dat Zembla een programma wijdt aan al die mensen die op de SP hebben gestemd ? Welke collectieve ziekte of afwijking zou aan het succes van de SP ten gronde liggen?
Zulke vragen over de SP, een radicaal-revolutionaire partij, worden niet gesteld, maar over Wilders wordt veel gesuggereerd. Waarom? Om van hem een rechtse extremist te maken.
Heeft Wilders dat verdiend?
Dat is ie dus wel. Hij is alleen geen botte. Hij weet dat slimmer te brengen, maar beweer nou niet dat Wilders geen xenofoob isquote:Janmaat
Ik heb een keer persoonlijk uitgebreid met Wilders gesproken, en als ik ook maar het geringste vermoeden had gehad dat ik met een botte rechts-radicaal te maken had gehad, met een kloon van Hans Janmaat – die een lachwekkende fascistoïde xenofoob was -, dan had ik die indruk niet voor me gehouden en er over geschreven. Maar Wilders is geen radicaal-rechtse paljas.
quote:Geert Wilders is een libertair-conservatieve man met een hang naar forse uitspraken, en dus iemand met een imagoprobleem in de overwegend linkse media.
Het enige waar ik het mee eens ben, ik ken de rest van die partij ook niet, kan daar dus ook geen uitspraken over doen.quote:Over de groep die hij voorzit, kan ik geen uitspraken doen. De meeste kamerleden van zijn partij ken ik niet, en er schijnt een man tussen te zitten (zoals gemeld door NRC) die niet geheel brandschoon is.
Ja ja, totdat het woord terrorisme valt, dan mag je van Wilders meteen achter de tralies verdwijnen en gelijk levenslang ook! Of geldt dat niet voor zijn eigen vriendjes, mmmm?quote:Wilders beweert terecht over die man dat hij nooit veroordeeld is en dus onschuldig is tot het tegendeel is bewezen, en dat vind ik ook, maar een kamerlid dient aan nog hogere voorwaarden te voldoen dan leden van een klooster (ja, ik ken de verhalen over het Haagse matras en de zwijgzaamheid van de media ten aanzien van de escapades van ons politieke establishment).
Huilie gedragquote:Zeker wanneer het om rechtse figuren gaat met een lastig karakter, zullen de progressieve media pas stoppen wanneer zij het slachtoffer strak bij de strot gegrepen hebben, en dat behoort Wilders te weten en mee te wegen bij het aantrekken van leden voor zijn fractie.
Ja ja, je buren hebben een ander idee over geloof dan jij, oei, vreemd, eng, zorgelijk, maar wel een basisrecht in een vrije maatschappij, Leon!quote:Le Pen
Als Wilders een Jean-Marie le Pen was geweest, had ik hem hier of elders al lang aan de paal genageld, maar zo’n figuur is hij niet. Handig is hij vaak niet – die opmerking over een ‘tsunami van islamisering’ was niet sjiek, niet precies, en dus contra-productief. Maar hij vertegenwoordigt wel onomwonden een breed gevoelde zorg over de diepe veranderingen die ons land momenteel ondergaat.
Nou en? Zijn dat geen Nederlanders? Zijn die minder dan jij en ik?quote:In een rapport over Rotterdam las ik dat op dit moment meer dan 40 procent van de bevolking van Rotterdam allochtoon is. Over tien jaar is de meerderheid van die stad allochtoon.
Dus? Is het in een, daar hebben we hem weer, VRIJE maatschappij geen individueel recht er andere gewoonten en religie op na te houden? Is dat niet iets wat je in een vrije maatschappij lekker helemaal zelf mag uitmaken?quote:Als het om groepen zou gaan met alleen andere kleding- en eetgewoonten en een andere huidskleur, dan zou er niets aan de hand zijn, maar we weten allemaal dat dit niet zo is. Er bestaan diepgaande culturele en religieuze verschillen, en er is een onderklasse ontstaan van mensen die niet alleen een zwakke sociaal-economische positie delen, maar ook culturele en religieuze kenmerken.
Maar pak je dan hun zwakke sociaal-economische positie aan, met andere woorden, richt je je dan op het helpen van die mensen aan een betere scholing, op zelfstandigheid en een beter leven, of richt je je dan op het beperken van, ja ja, hun vrijheid door ze in jouw kurslijfje van de Joods-Christelijke tradities te dwingen?quote:Als dat laatste ontstaat, een groep van gedepriveerde mensen met loyaliteiten die buiten het centrum van de burgerlijke samenleving liggen, dan heb je een hardnekkig en potentieel gevaarlijk probleem.
Nogmaals: Wat is het probleem? Hun geloof of hun maatschappelijk zwakke positie, Leon?quote:Aandachtsgroepen
De gevolgen in Rotterdam voor onderwijs, woningbouw, ziekenzorg, voor zo ongeveer alles wat een gemeenschap kenmerkt, zijn enorm. In dat rapport werden allochtone groepen ‘aandachtsgroepen’ genoemd, wat weer een leuke ambtelijke term is voor een probleem dat de bestuurselites niet willen benoemen. Maar hoe je het ook noemt, de transformaties gaan diep, en zijn dus pijnlijk.
Hij noemt het verkeerde probleem, dat moge duidelijk zijn. De groep die hij benoemt klopt, het probleem niet.quote:Wilders benoemt die problemen, en te vaak met weinig distantie.
Leon, zijn dit niet allemaal mooie plannetjes die niets anders doen dan individuele vrijheid beperken?quote:Eerder berichtte deze site:
'Ook wil de lijsttrekker [Wilders] geen niet-westerse allochtonen meer in Nederland toelaten. Degenen die hier al zijn moeten een assimilatiecontract ondertekenen. Hierin beloven de allochtonen zich aan te passen aan de Nederlandse normen en waarden.
Houden zij zich hier niet aan, dan moeten ze op staande voet vertrekken. Deze maatregel zal een afschrikkende werking hebben, waardoor Wilders denkt maar één of twee vliegtuigen voor onaangepaste allochtonen nodig te hebben om ze weer uit te zetten.
Verder wil Geert Wilders de bouw van nieuwe moskeeën verbieden. 'We hebben er gewoon te veel. Ik word gek van al die moskeeën.'
Irreële plannen
Ofwel: Wilders is te snel met irreële plannen. Maar dat laat onverlet dat hij bestaansrecht heeft, net als de SP. Op zijn retoriek en plannen valt veel af te dingen, maar de venijnige media-aanvallen gaan veel verder: zij willen hem delegitimeren.
Dat is niet normaal, maar iemand die vrijheden van een ander wil inperken, moet niet raar opkijken dat sommige idioten daar op een idiote manier op reageren. Wilders mag best zijn mening hebben, dat mag iedereen, toch? Of wacht, die allochtonen niet?quote:Geert Wilders leeft inmiddels al jaren achter een cordon van beveiligers. Dat zijn we normaal gaan vinden in Nederland. En dit is het echte opmerkelijke rond Wilders: dat we onze schouders zijn gaan ophalen over een gekozen volksvertegenwoordiger die vanwege zijn mening voor zijn leven moet vrezen.
Het echte schandaal is dat een partij die zich "De Partij voor de Vrijheid" noemt, uitsluitend voor vrijheidsbeperkende maatregelen pleit, Leon.quote:Dat is het echte schandaal.
En jij begrijpt er, net als Leon, dus ook geen ene flikker vanquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:29 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Leon de Winter heeft het goed gezien. De Publieke omroepen (NOS, VARA, NPS), NRC en Volkskrant zijn gewoon een ordinaire laagbijdegrondse hetze tegen Wilders en zijn PVV gestart. Het doet mij allemaal ook erg denken aan hoe in de jaren '80 Janmaat en zijn CD door de zelfbenoemde politiekcorrecte moraalridders van de media werd behandeld. Dit heeft he-le-maal niks meer met democratie op basis van inhoudelijke discussie te maken, zoals het wel zou moeten zijn. Dit heeft alles met zwartmaken op grond van halfslachtige insinuaties en veelvuldige associaties te maken. En dit alles volgens een vooropgezette smaadcampagne. Kortom: Misbruik door de vierde macht (=de dominante media). Poetin kan hier in Nederland nog een lesje komen leren hoe hij via bevriende media zijn politieke tegenstanders in eigen land het beste kan afbranden zonder ook maar één inhoudelijk argument te gebruiken en zonder bloed aan zijn handen te krijgen.
Ja, mensen die bedreigd worden gooien hoge ogen. Nou SCH, bedreig je Jan even?quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Het heeft hem geen windeieren gelegd, dat kun je niet ontkennen.
Feiten van Kafka.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Het NRC-artikel bestaat louter uit feiten, wat klopt er dan niet?
Hij heeft die aangiftes en beveiliging erg goed uitgebuit, mediatechnisch is Wilders sterk.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ja, mensen die bedreigd worden gooien hoge ogen. Nou SCH, bedreig je Jan even?![]()
Uitbuiten van aangiftes en beveiliging. Wat had die moeten doen? Niks ervan zeggen en toch iedere keer moeten vluchten voor terroristen? Dat zou pas triest zijn. Ik denk dat met name de tegenstanders het uitgebuit hebben om hem daarmee te beschuldigen, maar daarmee draaien ze de rollen om. Zolang terroristen niet worden aangepakt heeft Wilders meer dan recht van spreken. Hij wijst op de politieke luiheid en lafheid om dat soort zaken bij de wortel aan te pakken.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij heeft die aangiftes en beveiliging erg goed uitgebuit, mediatechnisch is Wilders sterk.
Ik moet er niet aan denken dat de SP nog groter wordt zeg![]()
Een feit is gebaseerd op controle-mogelijkheden en wederhoor. De "feiten" zijn nu beschuldigingen, maar harde bewijzen zijn er niet.quote:
Hij heeft prima het slachtoffer gespeeld en ons een boel geld gekost. Iedere keer als hij wat minder in het nieuws was, ging ie weer blaten om maar weer nieuwe bedreigingen te krijgen en aangifte te kunnen doen. Slim gespeeld, dat wel.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Uitbuiten van aangiftes en beveiliging. Wat had die moeten doen? Niks ervan zeggen en toch iedere keer moeten vluchten voor terroristen? Dat zou pas triest zijn. Ik denk dat met name de tegenstanders het uitgebuit hebben om hem daarmee te beschuldigen, maar daarmee draaien ze de rollen om. Zolang terroristen niet worden aangepakt heeft Wilders meer dan recht van spreken. Hij wijst op de politieke luiheid en lafheid om dat soort zaken bij de wortel aan te pakken.
Die zijn er wel. Wat klopt er niet aan het NRC-verhaal, wordt eens concreet.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Een feit is gebaseerd op controle-mogelijkheden en wederhoor. De "feiten" zijn nu beschuldigingen, maar harde bewijzen zijn er niet.
Het is een éénzijdig verhaal zonder wederhoor. NRC begeeft zich op het pad van AD en Telegraaf.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Die zijn er wel. Wat klopt er niet aan het NRC-verhaal, wordt eens concreet.
jij zegt dat het niet klopt, zeg dan wat er niet klopt, in plaats van de bal terug te kaatsen. Als jij zegt wat er allemaal niet waar is, dan bewijs je veel sneller je gelijk dan er omheen te dralen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het is een éénzijdig verhaal zonder wederhoor. NRC begeeft zich op het pad van AD en Telegraaf.
Jij kunt evenmin aantonen dat het verhaal klopt. Je wilt graag dat het klopt, maar je toont er niets van aan. Om die reden is je vraag loos.
quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het is een éénzijdig verhaal zonder wederhoor. NRC begeeft zich op het pad van AD en Telegraaf.
Jij kunt evenmin aantonen dat het verhaal klopt. Je wilt graag dat het klopt, maar je toont er niets van aan. Om die reden is je vraag loos.
Hij WAS en IS het slachtoffer, daar is niks gespeeld aan. Je stelling dat hij om bedreigingen vraagt is weer zo'n typische onbewezen stelling uit de dikke duim van SCH. Mijn god, dat ze jou bij de ncrv handhaven?!quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij heeft prima het slachtoffer gespeeld en ons een boel geld gekost. Iedere keer als hij wat minder in het nieuws was, ging ie weer blaten om maar weer nieuwe bedreigingen te krijgen en aangifte te kunnen doen. Slim gespeeld, dat wel.
Aaaah heeft ongelijk.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:
SCH zegt alles klopt.
Aaah zegt niks klopt.
Jip en Janneke hebben gesproken.
quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Je stelling dat hij om bedreigingen vraagt is weer zo'n typische onbewezen stelling uit de dikke duim van SCH.
Bewijs?quote:
Niet via die radioleuterzender van je.quote:
Dat moest hij zeggen van de linkse mediaquote:Op woensdag 17 januari 2007 20:28 schreef Yildiz het volgende:
Wilders heeft het toch zelf gezegd dat ie jammer vind wat er gebeurd is? Díe bron?
Hart van Nederland past meer bij je idd.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Niet via die radioleuterzender van je.![]()
Hij krijgt er z'n aandacht mee en aandacht is aanhang zo simpel is het.quote:Op woensdag 17 januari 2007 19:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Was da?
Bedreiging is een succes voor hem. Ja, nogal een succes, iedere dag een beveiliger om je heen, omdat zo'n loslopende pyamahandelaar nog niet bekend is met vrijheid van meningsuiting. Ook een succes omdat jij, sorry, wij extra belasting mogen betalen voor zowel die pyamahandelaar als die beveiliger.
Beide zenders doen mij geheel niets. Ik moet tegeven dat ik overigens eerder op ncrv zou afstemmen, maar niet vanwege jouw "hoogstandjes". Zoals je hier post ben je echt een dorpsgek.quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Hart van Nederland past meer bij je idd.![]()
quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij krijgt er z'n aandacht mee en aandacht is aanhang zo simpel is het.
Zelfs al zouden anderen stoppen met hem bedreigen dan huurt hij wel mensen in om er mee door te gaan.
Jij trekt gelukkig volle zalen met je moslimhaatquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Beide zenders doen mij geheel niets. Ik moet tegeven dat ik overigens eerder op ncrv zou afstemmen, maar niet vanwege jouw "hoogstandjes". Zoals je hier post ben je echt een dorpsgek.![]()
In het artikel van de hoofdredacteur staat dat Wilders niet wou reageren ook niet na meerdere verzoeken. Wat moet zo'n krant dan?quote:
Ik schat Wilders nog niet als een Poetin, maar van Poetin had ik het ook niet verwacht.quote:
quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij trekt gelukkig volle zalen met je moslimhaat![]()
Hij wilde niet reageren....quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het is een éénzijdig verhaal zonder wederhoor.
Zegt diezelfde sjoernalist.quote:
Je overtuigt me met dit argument. Je hebt helemaal gelijk. Wat kun jij goed discussie voeren.quote:
zegt hij met zo'n nickquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Je overtuigt me met dit argument. Je hebt helemaal gelijk. Wat kun jij goed discussie voeren.
Kom op, zeg.quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij krijgt er z'n aandacht mee en aandacht is aanhang zo simpel is het.
Zelfs al zouden anderen stoppen met hem bedreigen dan huurt hij wel mensen in om er mee door te gaan.
Ontkent Wilders het dan?quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zegt diezelfde sjoernalist.![]()
Wilders heeft het niet ontkend, sterker nog, hij heeft het bevestigd:quote:Op woensdag 17 januari 2007 19:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Noem ze nog eens, zal me weer benieuwen.
Wilders speelt het uit en loopt ermee te koop. Neem nu iemand als Filip De Winter in België. Allicht een véél gedroomder doelwit voor menig terrorist of gek dan Wilders, maar die heeft ook niet zoveel beveiliging. Die kom je ook nog gewoon alleen tegen op straat. En als hij al een bodyguard mocht hebben dan houdt hij die in elk geval heel goed verborgen. Hij had het er trouwens nog over rond de tijd van de moord op Fortuyn. Je mag nog dertig bodyguars hebben, als men je wil ombrengen en men loopt met een bomgordel op je af vlieg je met hen allemaal samen mee de lucht in , dus waarom zou je er je zorgen over maken of je beweging erdoor laten belemmeren ...quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kom op, zeg.
Bedreigd worden is echt geen wandeling in het Vondelpark, ofzo.
Mag ik er eens een historische speech van de Belgische premier Wilfried Martens (+/- 10x premier geweest) uit de jaren '80 , toen België gedurende een paar jaar opgeschrikt werd omdat er gemiddeld om de twee weken ergens in het land een bomaanslag van de Communistische CCC gebeurde of een bloedige terroristisch-politieke overval van de Bende van Nijvel ergens in een winkel in het land. (altijd meerdere doden) :quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:51 schreef Floripas het volgende:
Ik denk dat mensen die zoiets nog nooit hebben meegemaakt maar beter kunnen smoelen.
Dat is niemand. Maar ik denk een beetje dat hij met al die beveiliging en ermee te koop te lopen hij zich nog een extra doelwit maakt. Eigenlijk kun je het zelfs een uitdaging voor een beetje terrorist noemen om zo iemand te gaan vermoorden. Dat is eigenlijk net het tegenovergestelde van wat de Belgische premier Martens destijds deed. Die speelde eigenlijk de rol van "Kijk, ik ben overal , als je mij wil doodschieten ga je gang het zal niet moeilijk zijn" (nu , misschien was dat niet eens zo hoor, en had hij wel een enorm strenge vrijwel 'onzichtbare' beveiliging) , en ze hebben hem nooit doodgeschoten. Ondanks de honderden dreigbrieven die de CCC opstuurde ...quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:59 schreef Floripas het volgende:
Nee, dat ben ik met je eens, maar dat bedoel ik dan ook absolúút niet. Ik bedoelde de suggestie dat Wilders blij zou zijn met doodsbedreigingen.
En dat mag gezegd worden! De suggesties alhier dat meneer ze zelf creeert gaat echt te ver.quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:51 schreef Floripas het volgende:
Ik denk dat mensen die zoiets nog nooit hebben meegemaakt maar beter kunnen smoelen.
Een oproep is nog wat anders dan aansluiting. Net zoals een SP-er zijn oproep bij pvda-sites zal doen. Uiteraard gaat hij dat niet bij linkse rakkers doen. Ik zie er juist heil in, want op die manier stemmen extreem-rechtsen wat minder rechts. Het is en blijft een non-item, waarbij het kafka en dohmen alleen gaat om Wilders negatief af te spiegelen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wilders heeft het niet ontkend, sterker nog, hij heeft het bevestigd:
- Een medewerker heeft uit naam van de PVV een oproep geplaatst te tekenen voor verkiezingsdeelname op extreem-rechtse sites.
Wat is daaraan niet waar, volgens jou?
Welke partij is er dan volgens jou 'rechtser' dan de PVV?quote:Op donderdag 18 januari 2007 07:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Een oproep is nog wat anders dan aansluiting. Net zoals een SP-er zijn oproep bij pvda-sites zal doen. Uiteraard gaat hij dat niet bij linkse rakkers doen. Ik zie er juist heil in, want op die manier stemmen extreem-rechtsen wat minder rechts. Het is en blijft een non-item, waarbij het kafka en dohmen alleen gaat om Wilders negatief af te spiegelen.
Gut, er zijn toch allerlei rechtsere partij(tjes) (geweest)? VolksUnie, NieuwRechts, etc etc. Die halen (gewoonlijk, en zeker landelijk) onvoldoende stemmen om zetels te veroveren, maar ze bestaan wel. Een PVV zuigt ze leeg, omdat deze minder extreem is.quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:52 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Welke partij is er dan volgens jou 'rechtser' dan de PVV?
Minder extreem? Ach ja, in plaats van een geweerskolf in je rug, de vrijheden van godsdienst, onderwijs en persoonlijke individuele vrijheid de nek omdraaien, is minder extreem.....maar het blijft extreem!quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Gut, er zijn toch allerlei rechtsere partij(tjes) (geweest)? VolksUnie, NieuwRechts, etc etc. Die halen (gewoonlijk, en zeker landelijk) onvoldoende stemmen om zetels te veroveren, maar ze bestaan wel. Een PVV zuigt ze leeg, omdat deze minder extreem is.
Nee, joh. Er zijn echt mensen die zeggen: "Hitler had zijn karwei af moeten maken en West-Europa moeten zuiveren van alle niet-ariers, linksen, gehandicapten en homo's".quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:18 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Minder extreem? Ach ja, in plaats van een geweerskolf in je rug, de vrijheden van godsdienst, onderwijs en persoonlijke individuele vrijheid de nek omdraaien, is minder extreem.....maar het blijft extreem!
Nee, Wilders zegt: "Al die mensen met een afwijkend geloof van de mijne (Joods-Christelijk) zijn minderwaardig (Zie zijn plan artikel 1 grondwet te vervangen door een regel die stelt dat het Joods-Christelijke geloof dominant moet zijn) en die mogen van mij minder dan andere Nederlanders, alleen maar omdat ze dat andere geloof aanhangen."quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, joh. Er zijn echt mensen die zeggen: "Hitler had zijn karwei af moeten maken en West-Europa moeten zuiveren van alle niet-ariers, linksen, gehandicapten en homo's".
Dat zegt Geert Wilders ècht niet, hoor.
Ik heb eerder dan ook al gezegd dat Leon er blijkbaar helemaal niets van snapt. Dat wordt wel bevestigd met zijn achtergrond.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:14 schreef Floripas het volgende:
Ik wil hier overigens melden dat Leon de Winter aan de wieg heeft gestaan van de Nederlandse anti-fascistische actiebeweging. The one and only original anti-fascist. Daarom had Theo van Gogh ook zo'n hekel aan hem.
Wat wordt wel bevestigd met zijn achtergrond?quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:22 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik heb eerder dan ook al gezegd dat Leon er blijkbaar helemaal niets van snapt. Dat wordt wel bevestigd met zijn achtergrond.
Wat zegt dat? De joden waren het slachtoffer van de nazi's. In een andere context zijn anderen in het MO weer het slachtoffer van de joden. Hij zal best anti-fascist zijn als het aankomt op joden, maar is dat niet bepaald als er moslims in het spel zijn. Theo zal wel een hekel aan hem hebben gehad omdat hij zo schijnheilig en hypocriet is.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:14 schreef Floripas het volgende:
Ik wil hier overigens melden dat Leon de Winter aan de wieg heeft gestaan van de Nederlandse anti-fascistische actiebeweging. The one and only original anti-fascist. Daarom had Theo van Gogh ook zo'n hekel aan hem.
De joden? Verreweg de meeste joden wonen niet in Israel, en dan is er nog een substantieel deel van de joden die het beleid van Israel afwijst.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat zegt dat? De joden waren het slachtoffer van de nazi's. In een andere context zijn anderen in het MO weer het slachtoffer van de joden. Hij zal best anti-fascist zijn als het aankomt op joden, maar is dat niet bepaald als er moslims in het spel zijn. Theo zal wel een hekel aan hem hebben gehad omdat hij zo schijnheilig en hypocriet is.
Er zijn anders maar weinig joden die hun geloofsbroeders openlijk afvallen. Nu wekt men door de stilte de indruk dat ze het eens zijn met het beleid van Israel.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
De joden? Verreweg de meeste joden wonen niet in Israel, en dan is er nog een substantieel deel van de joden die het beleid van Israel afwijst.
Dat heb ik gemist omdat ik in het buitenland zat, denk ik.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:21 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nee, Wilders zegt: "Al die mensen met een afwijkend geloof van de mijne (Joods-Christelijk) zijn minderwaardig (Zie zijn plan artikel 1 grondwet te vervangen door een regel die stelt dat het Joods-Christelijke geloof dominant moet zijn) en die mogen van mij minder dan andere Nederlanders, alleen maar omdat ze dat andere geloof aanhangen."
Ja, die vrijheden wil hij ons afnemen. Hij wil ook een nannystate als het aankomt op cultuur, religie en immigratie, en hij wil de staat veel en veels te verre bevoegdheden geven als het aankomt op inlichtingen en veiligheid. Ik ga ook niet om hem stemmen, ik ga nog liever dood, maar een nazi is hij niet.quote:Die mogen van hem niet meer vrij hun eigen kerkje bouwen. Die mogen hun kinderen hun mening niet meer leren, die mogen zich uberhaupt van hem niet eens meer in Nederland vestigen!
Dat zegt Geert Wilders WEL! Die vrijheden neemt hij ons Nederlanders af.
Dat is minder extreem dan Hitler, ja, maar het is wel extreem en in mijn ogen zeer onwenselijk.
Het waren ook geen Israelische joden die het slachtoffer waren van de nazi's, meen ik me te herinneren.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
De joden? Verreweg de meeste joden wonen niet in Israel, en dan is er nog een substantieel deel van de joden die het beleid van Israel afwijst.
De meeste Israelische joden van nu zijn er gekomen uit onderdrukkende regimes na WOII, toch? Rusland, Europa? Plus nog een staartje Amerikaanse joden.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Het waren ook geen Israelische joden die het slachtoffer waren van de nazi's, meen ik me te herinneren.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat wordt wel bevestigd met zijn achtergrond?
Het staat er notabene voorquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:22 schreef Vhiper het volgende:
dat Leon er blijkbaar helemaal niets van snapt.
In welke zin bevestigt zijn achtergrond dat / is het een bevestiging van zijn achtergrond?quote:
quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist omdat ik in het buitenland zat, denk ik.
Heb je een link naar het nieuwsbericht?
En hij durft te beweren voor vrijheid te staan? Kom op nou zeg!quote:Klare Wijn
Op 21 maart 2006 maakte Wilders zijn verkiezingsprogram bekend, met de titel Klare Wijn. Al eerder had hij aangegeven dat naar zijn mening bepaalde grondrechten tijdelijk of voorgoed moeten worden beperkt ter bescherming van de Nederlandse nationale identiteit en veiligheid. Het program is daar ten dele een uitwerking van. Belangrijke punten zijn: -
Afschaffing van artikel 1 van de Grondwet, de rechtstatelijke grondnorm dat alle ingezetenen in beginsel gelijk zijn voor de wet. Hij wil het vervangen door een artikel dat vastlegt dat de dominante cultuur van Nederland bestaat uit de joods-christelijke en humanistische tradities. Als motief voor afschaffing stelt Wilders dat het huidige artikel een beperking vormt voor de vrijheid van meningsuiting. Overigens wil Wilders geen substantiële aanpassing van de huidige strafwetten die bepaalde vormen van discriminatie verbieden.
Gedeeltelijke en blijvende beperking van de vrijheid van meningsuiting in de vorm van een verbod tot het houden van preken in een andere dan de Nederlandse taal.
Gedeeltelijke en tijdelijke opschorting van de vrijheid van godsdienst in de vorm van een verbod tot het bouwen van moskeeën voor vijf jaar.
Gedeeltelijke en tijdelijke opschorting van de vrijheid van onderwijs in de vorm van een verbod tot het oprichten van islamitische scholen voor vijf jaar.
Bij 3 maal een zwaar geweldsmisdrijf een levenslange gevangenisstraf.
Blijvende opheffing van het habeas corpus-beginsel in die zin dat de overheid bij het enkele vermoeden van terroristische activiteiten of sympathieën naar eigen goeddunken iedere burger voor onbepaalde tijd kan vastnemen zonder aanklacht en zonder substantiële rechterlijke toetsing: de zogenaamde administratieve detentie.
Een volledige immigratiestop voor vijf jaar.
Invoering van minimumstraffen.
Verhoging van de maximumstraffen.
Invoering van een bindend referendum
Afschaffing van de Europese commissie en het Europees parlement.
Ik zeg ook niet dat hij een nazi is. Ik zeg dat ie extreem rechts is. Dat zijn twee verschillende zaken.quote:Ja, die vrijheden wil hij ons afnemen. Hij wil ook een nannystate als het aankomt op cultuur, religie en immigratie, en hij wil de staat veel en veels te verre bevoegdheden geven als het aankomt op inlichtingen en veiligheid. Ik ga ook niet om hem stemmen, ik ga nog liever dood, maar een nazi is hij niet.
Floripas begon over zijn achtergrond, ik kende zijn achtergrond niet. Maar een oprichter van een linkse club die zegt dat Wilders niet extreem rechts is, begrijpt het dus overduidelijk niet. Wilders is wel extreem rechts. Dat blijkt overduidelijk uit zijn punten. Hij is geen nazi, nee. hij is niet zo extreem als voormalige nitwits zoals CD, CP'86, etc, maar extreem rechts is hij wel, dat is zo klaar als een klontje.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:46 schreef sigme het volgende:
[..]
In welke zin bevestigt zijn achtergrond dat / is het een bevestiging van zijn achtergrond?
Waarom sleep je zijn achtergrond erbij? Welke achtergrond? Wat wordt erdoor verklaard?
Is dit een misverstand? Denkt sigme dat achtergrond = joods, en Vhiper dat achtergrond = bij de antifabeweging hebbende gezeten?quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:46 schreef sigme het volgende:
[..]
In welke zin bevestigt zijn achtergrond dat / is het een bevestiging van zijn achtergrond?
Waarom sleep je zijn achtergrond erbij? Welke achtergrond? Wat wordt erdoor verklaard?
Over zijn collega Rozendaal hoor je hem kennelijk ook niet, terwijl er van zijn kant volgens mij toch ook wel sprake is van iets wat je demonisering kunt noemen: "Marianne Thieme en Sjoerd van der Wouw (de boezemvriend van Fortuyn-moordenaar Volkert van der Graaf) hebben bij Wakker Dier de actie tegen het gewone eitje bedacht en in plaats daarvan het scharrelei gelanceerd." "Clinton was even op Soestdijk. Hij kreeg (net als de moordenaar van Fortuyn destijds) goededoelengeld van de Postcodeloterij en kwam waarschuwen dat het over een jaar of tien, vijftig wel eens heel warm zou kunnen worden." Of: "Hebt u maandag dat prachtige profiel in NRC Handelsblad gelezen over Marianne Thieme, leider van de Partij voor de Dieren en volgeling van Peter Singer? Daarin kwam oa. Sjoerd van de Wouw aan het woord, die met Marianne Thieme heeft samengewerkt en zich heel positief over haar uitliet. Weet u nog wie dat was? De kompaan van Volkert van der Graaf, de man die Pim Fortuyn heeft vermoord."quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:56 schreef Kozzmic het volgende:
Nog niet zo heel lang geleden schreef De Winter de column Wie op de PvdA stemt, steunt de rassenhaat. Elsevier had kort voor de verkiezingen een groot artikel over het maoïstische verleden van de SP. Als het om links gaat is alles veroorloofd, maar oh wee als hun politieke idool Wilders of De Winters vriendinnetje Ayaan worden aangepakt...
Jezus, een enge zak is-ie wel.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:50 schreef Vhiper het volgende:
[..]
[..]
En hij durft te beweren voor vrijheid te staan? Kom op nou zeg!
[..]
Extremisme lies in the eye of the beholder.quote:Ik zeg ook niet dat hij een nazi is. Ik zeg dat ie extreem rechts is. Dat zijn twee verschillende zaken.
Ik zie ze anders nooit. Zolang ze niet openlijk demonstreren tegen het beleid zal bij velen het beeld van steun aan de agressor blijven.quote:
quote:
Tsja, met die oneliner kan je zelfs de grootste schurk tot gematigd degraderen, he?quote:Extremisme lies in the eye of the beholder.
Dan moet je die poep uit je ogen halen of eens een andere krant opslaan dan de Telegraaf. Die linkjes die ik je gaf hebben allemaal recent in Volkskrant of NRC gestaan.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik zie ze anders nooit. Zolang ze niet openlijk demonstreren tegen het beleid zal bij velen het beeld van steun aan de agressor blijven.
Ik vraag me af wat Vhiper denkt, gezien zijn antwoord weet hij niks van de Winters achtergrond.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Is dit een misverstand? Denkt sigme dat achtergrond = joods, en Vhiper dat achtergrond = bij de antifabeweging hebbende gezeten?
Vergeet niet, ik zit meestal in het buitenland. Ik krijg dus gewoon niet alles mee.quote:
Je kunt ook iedereen extreem noemen, maar daar verandert het beschrevene geen spat van.quote:[..]
Tsja, met die oneliner kan je zelfs de grootste schurk tot gematigd degraderen, he?![]()
Leuk dat er hier vrouwen zijn maar ze hebben wel weer allerlei smoezen om niet op de hoogte te zijn, de een zit (vast als verlengstuk van haar man) in het buitenland, de ander kijkt geen tvquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vergeet niet, ik zit meestal in het buitenland. Ik krijg dus gewoon niet alles mee.
Gelukkig zijn daarentegen de mannen op de hoogte, begrijpen een en ander volledig, duiden het foutloos en zijn het daarom altijd hartgrondig eensquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Leuk dat er hier vrouwen zijn maar ze hebben wel weer allerlei smoezen om niet op de hoogte te zijn, de een zit (vast als verlengstuk van haar man) in het buitenland, de ander kijkt geen tv![]()
Of je leest mijn eerste post eens, waarin ik duidelijk aangeef waarom Leon er niets van snapt, afgezien van zijn achtergrond, voordat je zo'n voorbarige conclusie trektquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat Vhiper denkt, gezien zijn antwoord weet hij niks van de Winters achtergrond.
Vraag beantwoord, het sloeg nergens op dus.
Valt me tegen dat je die enorme spiegel, die notabene meerdere malen tegen je neus is geduwd, niet in de gaten had.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan moet je die poep uit je ogen halen of eens een andere krant opslaan dan de Telegraaf. Die linkjes die ik je gaf hebben allemaal recent in Volkskrant of NRC gestaan.
Sowieso een hele ethniciteit of religie alles dat mensen van hun groep doen is zóóóóó Geert Wilders.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Gelukkig zijn daarentegen de mannen op de hoogte, begrijpen een en ander volledig, duiden het foutloos en zijn het daarom altijd hartgrondig eens.
Ik ben alléén het verlengstuk van mezelf, SCH. Ik ben mijn eigen...eh....peniskoker.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Leuk dat er hier vrouwen zijn maar ze hebben wel weer allerlei smoezen om niet op de hoogte te zijn, de een zit (vast als verlengstuk van haar man) in het buitenland, de ander kijkt geen tv![]()
Nogmaals gelezen, ook daarin zie ik niets verklaard worden over het verband tussen de Winters begrip en zijn achtergrond. Welke achtergrond duid je op?quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:09 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Of je leest mijn eerste post eens, waarin ik duidelijk aangeef waarom Leon er niets van snapt, afgezien van zijn achtergrond, voordat je zo'n voorbarige conclusie trekt![]()
Dan heb je toch nog niet goed opgelet. Kijk mijn postgeschiedenis er maar op na.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Waar ik op aanstuur is het feit dat je minder heftig in de verdediging schiet als het om moslims gaat in een soortgelijke situatie.
Sorryquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vergeet niet, ik zit meestal in het buitenland. Ik krijg dus gewoon niet alles mee.
Ik vond het al een vrijheidsbeperkende lollypik, en nu is dat beeld bevestigd.
Met die redenatie haal je de hele fundering onder het links-rechts denken weg, laten we dat nou eens niet doen en plaats Wilders eens in dat politieke spectrum. Dan kom ik toch echt, met zijn standpunten, op een extreem rechtse positie uit. Hij is geen linkse boom- of allochtonenknuffelaar, hij is geen conservatieve religeuze kerkganger, hij is geen rechtse liberaal (Zie zijn standpunten over vrijheid), dan blijft er weinig anders over, he?quote:Je kunt ook iedereen extreem noemen, maar daar verandert het beschrevene geen spat van.
Zal best, dan nog had je hem met gemak moeten zien aankomen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan heb je toch nog niet goed opgelet. Kijk mijn postgeschiedenis er maar op na.
Mijn punt is dat ie er niets van snapt. Dat ie met een blijkbaar linkse anti-facistische achtergrond er niets van snapt, vind ik alleen maar verbijsterend. Die achtergrond van hem vind ik verder niet interessant. Mijn punt was, dat ie het niet begreep, niets meer, niets minder, sorry als dat niet duidelijk was.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Nogmaals gelezen, ook daarin zie ik niets verklaard worden over het verband tussen de Winters begrip en zijn achtergrond. Welke achtergrond duid je op?
Nee, ik probeer me altijd weer bij te lezen, maar er blijven blanco plekken in zitten.quote:
Kijk, ik ben erg links. Héél erg links. Ken uzelve: vanuit mijn stanpunt is Henk Kamp al extreem-rechts, laat staan wilders. Maar nazi's zijn het geen ven beiden; xenofoben wel.quote:Met die redenatie haal je de hele fundering onder het links-rechts denken weg, laten we dat nou eens niet doen en plaats Wilders eens in dat politieke spectrum. Dan kom ik toch echt, met zijn standpunten, op een extreem rechtse positie uit. Hij is geen linkse boom- of allochtonenknuffelaar, hij is geen conservatieve religeuze kerkganger, hij is geen rechtse liberaal (Zie zijn standpunten over vrijheid), dan blijft er weinig anders over, he?
Een spiegel waarin mezelf niet gereflecteerd zie? Nou nee.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Zal best, dan nog had je hem met gemak moeten zien aankomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |