Zat er niet in.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:07 schreef Yildiz het volgende:
Die quote ik wel, kopieer jij de OP?
Ja graag.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:06 schreef klez het volgende:
Zal ik de laatste posts maar ff opnieuw posten?
Moet ff naar de Ikea. Straks verder voor mij.quote:
Die militairen zijn niet ontslagen omdat ze gefaald hebben, ze zijn niet ontslagen omdat hun tactieken slecht bleken, ze zijn ontslagen omdat ze dingen zeiden die het regime niet wilde horen. En dat is veelzeggend en is een van de redenen waarom Amerika verloren heeft.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 09:23 schreef klez het volgende:
[..]
Er is een goede reden voor de ondergeschiktheid van de militairen aan de politiek in de westerse cultuur itt bijvoorbeeld een land als Turkije, dat hoef ik jou niet uit te leggen. Dat die politiek in Irak faalt en dus de betrokken hoogste militairen in een zeer vervelende positie plaatst is duidelijk.
Ja. Helaas.quote:
Ik zeg niet dat er niks aan de hand is in dat land, ik zeg dat het gedestabiliseerd is. En ik beweer dat meer soldaten niet werkt. Niet omdat ik wens dat het niet werkt, dat juist niet, maar omdat de praktijk van afgelopen zomer het tegendeel bewijst.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:04 schreef klez het volgende:
[..]
Nee, ik laat me niet misleiden door het links populistische Chamberlain-geneuzel dat er niets aan de hand is.
Jij wil dat ik dat standpunt inneem zodat ik tegenover je komt te staan, het is echter onjuist. Washington is niet kwaadwillend, washington is simpelweg niet meer in staat om om te gaan met zijn vermogen. Al-Qaida lijkt overal te bestaan waar we een bom op willen gooien, en schijnt een schitterend excuus te zijn om elk land binnen te vallen. Nog even en die Al-Qaida-kaart is ook verspeeld.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:53 schreef klez het volgende:
[..]
Die WMD kaart is nog lang niet uitgespeeld. De 21e eeuw is pas net begonnen. En ik weet dat jij graag het populistische standpunt inneemt dat Washington kwaadwillend is en als we maar veel rooibos thee drinken met Al-Qaida en de Islamitische rechtbanken het allemaal wel goedkomt, de realiteit is anders vrees ik.
Ontwapening gaat nooit meer lukken. Iedereen in Zuid-Afrika wil ook zonder handvuurwapens leven, maar men realiseert zich dat dat helaas niet kan. Zonder wapen ben je daar niks meer. Dus iedereen heeft er minimaal 1.quote:Overigens, of 400.000 man genoeg zijn, ik weet het niet. Ik hoop dat een meerderheid van de Irakis inderdaad vrede, veiligheid en democratie wil. En vanuit dat standpunt bezien er niet rouwig om zullen zijn als de milities hun positie word ontnomen. Volledige ontwapening zou een eerste stap zijn. Maar daar is het nu waarschijnlijk te laat voor en de Amerikanen hebben er ook geen zin meer in.
IJsland heeft geen tientallen tot honderden militaire basissen, afluistercentra en al dan niet illegale gevangenissen over de hele wereld.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:03 schreef klez het volgende:
[..]
Beetje domme reactie dit. Alsof er één land is wat zich niet schuldig maakt aan de standaard praktijken in de internationale politiek. Op Ijsland na misschien...![]()
Oh nee, die vangen ook walvissen tegen alle afspraken in.
quote:
zag ernaar uit na de laatste verkieingen dat hij zijn toon iets zou matigen maar nee hoor, mensen die voor God werken kunnen nu eenmaal geen fouten makenquote:Op maandag 15 januari 2007 19:24 schreef NorthernStar het volgende:
Weer een klassieker
[afbeelding]
"I think the Iraqi people owe the American people a huge debt of gratitude"
G. W. Bush - Jan. 12, 2007 (bron)
http://www.mercurynews.co(...)s/world/16483593.htmquote:Iraqi Prime Minister Nouri al-Maliki voiced frustration with both President George Bush and Secretary of State Condoleezza Rice on Wednesday, saying their recent criticism of the Iraqi government probably helped the "terrorists."
Al-Maliki, whose relationship with the United States is strained, was especially upset about Rice's comment last week before the Senate Foreign Relations Committee when she said that al-Maliki's government is working on "borrowed time."
"Such statements give moral boosts to the terrorists and push them towards making an extra effort and making them believe that they have defeated the American administration, but I can tell you that they haven't defeated the Iraqi government," he said during a meeting with a handful of reporters.
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,7374-2553148.htmlquote:America’s refusal to give Baghdad’s security forces sufficient guns and equipment has cost a great number of lives, the Iraqi Prime Minister said yesterday.
Nouri al-Maliki said the insurgency had been bloodier and prolonged because Washington had refused to part with equipment. If it released the necessary arms, US forces could “dramatically” cut their numbers in three to six months, he told The Times.
http://www.lewrockwell.com/lind/lind119.htmlquote:The Speed of US Defeat in Iraq
One way to look at the situation in Iraq is to try to identify variables, elements that could change. Without change, the war is likely to end with U.S. troops having to fight their way out, if they can.
The military situation in Iraq is not a variable. All that can change is the speed of our defeat. Some actions might slow it, although the time for such actions, such as adopting an "ink blot" strategy instead of "capture or kill," passed long ago.
Other actions could speed our defeat, an attack on Iran chief among them. It now looks as if the Bush administration may have realized that an out-of-the-blue, Pearl Harbor-style air and missile attack on Iran's nuclear facilities is politically infeasible. Instead, the White House will order a series of small "border incidents," U.S. pinpricks similar to last week's raid on an Iranian mission in Kurdistan, intended to provoke Iranian retaliation. That retaliation will then be presented as an Iranian attack on U.S. forces, with the air raids on Iranian nuclear targets called "retaliation." Fabricated border incidents have a long history as causus belli; perhaps the Bushies can dress some German soldiers up in Polish uniforms.
As Bush made clear in last Wednesday's speech, his policies are not a variable. He will pursue the neo-cons' dreams all the way to Hell, where they originated.
That leaves the U.S. Congress, and it may well be the key variable in the equation. 2008 is not that far away, and electoral panic continues to spread among Hill Republicans. Senator Brownback is the first conservative Republican Senator to break with the administration, opposing the "surge." Conservatives have a central role to play here, because if they turn openly against the war, Bush will lose his base.
But the Democrats hold both Houses of Congress, so the main burden of ending a failed enterprise will fall on them. At present, they seem unwilling to go beyond symbolic but ineffectual measures, such as passing "non-binding resolutions." Why? It may be that they are paralyzed by a false understanding of the war, one stated by Vice President Cheney on "Fox New Sunday" when he said, "We have these meetings with members of Congress, and they agree we can't fail… "
In fact, we have already failed. The war in Iraq was lost long ago. In terms of the administration's objective of a "democratic Iraq," which Bush re-stated in his Wednesday speech, it was lost before the first bomb fell, because it was unattainable no matter what we did. Now, not even the minimal objective of restoring an Iraqi state is attainable, at least until Iraq's many-sided, Fourth Generation civil war sorts itself out, and probably not then. Events in Iraq are simply beyond our control; the forces our invasion and destruction of the Iraqi state unleashed far overpower any army we can deploy to Iraq, surge or no surge.
Once Democrats accept and announce that Congress cannot lose a war that is already lost, they will have the freedom of action they need to get us out. Polls suggest the public will go along; most Americans now realize the war is lost, regardless of what President Bush may say or do.
It is probably true, as Senator McCain constantly reminds us, that chaos will follow an American withdrawal. But that chaos became inevitable, not with America's withdrawal (it is already happening, even with U.S. troops present), but with its destruction of the Iraqi state. Again, the Democrats need to make this point to the American people, and make it often.
Senator Joe Biden, Chairman of the Senate Foreign Relations Committee, put it best. According to the January 5 Washington Post, he said in an interview,
I have reached the tentative conclusion that a significant portion of this administration, maybe even including the vice president, believes Iraq is lost. ... Therefore, the best thing to do is keep it from totally collapsing on your watch and hand it off to the next guy – literally, not figuratively.
I believe Senator Biden is correct; I said the same thing in an earlier column. If the question the Democrats put to the American people is, should we allow thousands more American kids to get wounded or killed so the Bush administration can put our withdrawal off until it is out of office, the public's answer will be clear. Killing our kids for national objectives is one thing; doing so for political advantage is something else.
The key variable thus comes down to this: do the Democrats in Congress have the courage and the communication skills to level with the people about why the war in Iraq is continuing after we have lost it? If not, they will have proven themselves as unfit to govern as the Republican majorities they replaced.
Brief van de Emir van Ansar al-Sunna Abu Abdullah al-Hassan bin Mahmoud naar de soennitische moejahideen in Bagdad. Goede aktie van deze man op deze oproep te doen hopen dat er naar geluisterd word.quote:To Mujahideen brothers in Iraq and to Mujahideen and hero Ansar
In the Name of Allah, the Most Beneficent, the Most Merciful
All the praises and thanks be to Allah, peace and blessings of Allaah be upon Messenger of Allah, his family, companions and those who followed them til the Day of Judgment. To proceed:
Allah says (translation of the meaning): "Fight against them so that Allah will punish them by your hands and disgrace them and give you victory over them and heal the breasts of a believing people" (al-Tawbah 8:14).
Oh Lions of Islam! Oh men of obedience and piety!
Avoid harming people who have no connection to the crimes of the government and its militias and who is not complicit in them. Avoid indiscriminate violence lest you will do what is contrary to Allah's order and Sunnah of the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him). Avoid injustice, because injustice could harm you on the Day of Resurrection.
We ask Allah to grant our Mujahideen brothers victory, success and the right guidance.
Allahumma, help your Mujahideen slaves, heroes from Ansar, heroes from Mujahideen in Iraq and everywhere. Allahumma, grant us your kindness, your care, give us success, have mercy on us and help us.
All the praises and thanks be to Allah, the Lord of the Worlds.
Peace and blessings of Allaah be upon our Prophet Muhammad, his family and companions.
Abu Abdullah al-Hasan bin Mahmud
Amir of Jamaah Ansar al-Sunnah
28 Dhu al-Hijjah 1427 H
17/01/2007
http://www.telegraaf.nl/buitenland/57375471/Moslimgeleerden:_Stop_geweld_in_Irak.htmlquote:DOHA - Moslimgeleerden uit veertig landen hebben maandag alle moslims opgeroepen zich te verenigen om een eind te maken aan het sektarische geweld dat Irak verscheurt. Zij drongen aan op de vorming van een wereldforum ter bevordering van een dialoog tussen soennieten en sjiieten.
De meer dan tweehonderd geleerden, afkomstig uit veertig landen, deden hun oproep aan het eind van een driedaagse conferentie in Qatar. Aisha al-Mannar, hoofd van de faculteit voor islamitische wetgeving van de universiteit van Qatar, zei dat de deelnemers het met elkaar eens waren dat het doden van moslims door moslims in Irak onmiddellijk moet stoppen en dat de geestelijke en politieke leiders van zowel soennieten als sjiieten er alles aan moeten doen om de sektarische strijd tussen beiden te beëindigen.
De soennitische geestelijke sjeik Youssef al-Qaradawi drong er bij Iran op aan de sjiieten in Irak tot de orde te roepen. Hij zei dat de soennieten de grootste slachtoffers zijn in de Iraakse burgeroorlog. Hij riep de moslims ook op zich te verzetten tegen alle buitenlandse agressors. "Het doden van moslims door andere moslims is taboe", zei hij. "Irak moet verenigd blijven en moslims moeten verenigd zijn in het bestrijden van de vijanden van de islamitische natie."
Les 1. Leestekens invoeren.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:10 schreef Hurricane1 het volgende:
Natuurlijk als je ziet hoe de Sjiiten de Islam beleiden dan krijg je dat.
De soennieten zijn zeker de grootste slachtoffers van Amerika, Iran en iedereen die Irak bezet houdt, de doodsekaders van Al-Sadr de zogenaamde vijand van Amerika is Amerika's bondgenoot in de strijd tegen Al-Qaaida en de soennies maar ze pakken alleen onschuldige mensen tja dan moeten de Sjiieten natuurlijk ook niet huilen als ze geslacht worden door de soennie moejahidien.
Deze aanslagen zijn bij toeval opgenomen door een camera ergens anders in de stad: http://www.liveleak.com/view?i=d68e52ee26&c=1quote:Op maandag 22 januari 2007 12:05 schreef Frutsel het volgende:
BAGHDAD, Iraq (CNN) -- At least 60 people were killed and 110 wounded in a pair of nearly simultaneous car bombings in central Baghdad's Bab al-Sharqi district, an Interior Ministry official said Monday.
"Body parts everywhere, many bodies charred, it was horrible," the official said.
According to the official, the midday bombings targeted civilians in a second-hand clothing market, the site of several attacks in the past.
Wat lul je? De Sjiieten in Irak onder leiding van Al-Sadr en Iran zijn een grotere bedreiging voor de Soennieten dan Amerika, Israel of al die andere. Hun streven er naar om een tweede Iran van Irak te maken maar dan helmaal shia. De soennieten moejahideen vechten daar tegen. Tegen Amerika, Iran en de milities die zij beheren. De Sjiieten zijn de gene die Soennieten uitroeien door middel van hun doodsekaders en hun samenwerking met de Amerikanen onder leiding van Iran, die worden vermoord, geslacht door de Sunnie moejahideen. En terrecht, en dat weet jij zelf ook.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:43 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Les 1. Leestekens invoeren.
Ten tweede , wat maakt het uit hoe de Sjiieten hun geloof zien? Streef jij naar een ultieme Islam, waar geen meerdere interpretaties mogelijk zijn, net zoals in het Christendom? De Soennieten zorgen er zelf voor dat er een kans verloren gaat om van Irak een mooi land te maken, waarin groepen vreedzaam met elkaar om kunnen gaan. De Sjieeten zijn net zo schuldig aan het geweld, maar ga me niet vertellen dat de doodseskaders van Al Sadr niet bestaan. En die Mujahedeen is een populaire term die overgewaaid is door fundamentalisten vanuit Afghanistan. De Soennieten moeten niet huilen dat ze worden aangepakt door Amerika, ze doen het zelf. Ze missen de macht die ze onder Saddam Hussein wel hadden, dus bullcrap mij niet met die fundamentalisten. Dit gaat niet om geloof, dit gaat om macht. En dat weet jij zelf ook heel goed.
Wat ben je zelf? Een sunni of een shia? Dat maakt het voor mij duidelijk waarom je zo fel reageert. Ik ben helemaal niet voor het uitmoorden van elkaar. Dit ondermijnt een toekomst voor irak. Maar dat de bevolking zo dom is om elkaar uit te roeien, kan Amerika of Israel helemaal niets aan doen. Ik snap ook niet dat je Israel hier bij betrekt maar goed. Maar het is altijd gemakkelijk om de schuld bij Amerika of bij een ander te leggen, dan valt het falen van de leiders in het midden-oosten natuurlijk ook niet op. De Sunni zijn net zo schuldig aan deze burgeroorlog als de Shia dit zijn. Ik kies geen kant in dit conflict.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:08 schreef Hurricane1 het volgende:
[..]
Wat lul je? De Sjiieten in Irak onder leiding van Al-Sadr en Iran zijn een grotere bedreiging voor de Soennieten dan Amerika, Israel of al die andere. Hun streven er naar om een tweede Iran van Irak te maken maar dan helmaal shia. De soennieten moejahideen vechten daar tegen. Tegen Amerika, Iran en de milities die zij beheren. De Sjiieten zijn de gene die Soennieten uitroeien door middel van hun doodsekaders en hun samenwerking met de Amerikanen onder leiding van Iran, die worden vermoord, geslacht door de Sunnie moejahideen. En terrecht, en dat weet jij zelf ook.
schuld ligt inderdaad nooit aan 1 kant, het zijn de al qaida typetjes, die juist met al die aanslagen op sjiieten, voor een groot gedeelte deze toestand voor elkaar hebben gekregen, niet volledig uiteraard, omdat de staat gewoon niet te vertrouwen is, met als duidelijke bewijs, de ophanging van saddam, wat duidelijk sjiietische machtsvertoon wasquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:09 schreef _Qmars_ het volgende:
De Sunni zijn net zo schuldig aan deze burgeroorlog als de Shia dit zijn. Ik kies geen kant in dit conflict.
Ik ben Sunni, ik ben op zich ook niet voor het uitmoorden van moslims, maar zo lang de shia doorgaat zullen de sunni's ook doorgaan enz. En de leiders in het midden-oosten zijn zeker aan het falen maar Amerika heeft er voor gezorgt dat de situatie daar nu zo is door hun inval en door Saddam- een leider die deze situatie in Irak veel sneller zou hebben opgelost en die dit zaken goed kon voorkomen- weg te stoten.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:09 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Wat ben je zelf? Een sunni of een shia? Dat maakt het voor mij duidelijk waarom je zo fel reageert. Ik ben helemaal niet voor het uitmoorden van elkaar. Dit ondermijnt een toekomst voor irak. Maar dat de bevolking zo dom is om elkaar uit te roeien, kan Amerika of Israel helemaal niets aan doen. Ik snap ook niet dat je Israel hier bij betrekt maar goed. Maar het is altijd gemakkelijk om de schuld bij Amerika of bij een ander te leggen, dan valt het falen van de leiders in het midden-oosten natuurlijk ook niet op. De Sunni zijn net zo schuldig aan deze burgeroorlog als de Shia dit zijn. Ik kies geen kant in dit conflict.
Ben je een Iraakse soenniet?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:09 schreef Hurricane1 het volgende:
[..]
Ik ben Sunni, ik ben op zich ook niet voor het uitmoorden van moslims, maar zo lang de shia doorgaat zullen de sunni's ook doorgaan enz. En de leiders in het midden-oosten zijn zeker aan het falen maar Amerika heeft er voor gezorgt dat de situatie daar nu zo is door hun inval en door Saddam- een leider die deze situatie in Irak veel sneller zou hebben opgelost en die dit zaken goed kon voorkomen- weg te stoten.
die zijn het gevaarlijkstquote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:35 schreef Hurricane1 het volgende:
Nee Nederlander. (bekeerd)
Oh, dan is het nog erger dan ik dachtquote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:35 schreef Hurricane1 het volgende:
Nee Nederlander. (bekeerd)
komt met name, omdat mensen als, abu bakr, umar, utman, aicha, controversieel zijn in shia islam, om het mild uit te drukkenquote:
De sjiieten en soennieten moeten hun krachten bundelen om wat te doen? Tegen de Amerikanen vechten? (wil je soms een tweede Somalië? Een land wat verscheurd is door oorlog dat al langer duurt dan 10 jaar) Of tegen de ongelovige Iraakse regering strijden omdat het collaborateurs zijn?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:54 schreef Hurricane1 het volgende:
Ik heb geen haat (ik haat niemand) tegen over alle sjiieten alleen tegen die gene van Mahdi leger en zo die in Irak misdaden plegen. Ik zal je eerlijk vertellen dat ik Hezbollah en de Palestijnse sjieeten ook steun in hun strijd. En het sjiietische Iran is zo'n beetje de enige die de soennie verzet in Palestina wel steunt in hun strijd in tegen stelling tot de soennie amerika lovers in sommige landen. In het verzet van Irak zitten ook veel shia die niets doen tegen soennie en ook omgekeert. Ibrahim al Shimary heeft dat ook gezegt Soennieten en Sjiieten moeten beter hun krachten bundelen ipv elkaar te slachten maar zoals het op dit momment nog gaat in Irak valt het niet te tollereren en sta ik voorlopig nog aan de kant van de sunni's die opkomen voor hun broeders en wel het gevecht aan gaan met die doodsekaders, politie, iraki leger etc.
Als je fatwa's van bovengenoemde gek volgt dan weet ik al genoeg. Hier heb je een stukje van CNN, lees het eens:quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:06 schreef Hurricane1 het volgende:
Ja en ook de uitspraken als van Sjheik Abdul Rahman al-Barak zetten op dit momment mensen aan het twijfelen he
Alsof "Ali" niet controversieel is in soenni-Islam?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
komt met name, omdat mensen als, abu bakr, umar, utman, aicha, controversieel zijn in shia islam, om het mild uit te drukken
Waar lees jij dat bin Laden mijn voorbeeld is? Mijn voorbeeld is Mohammed salallaahoe aaleihi waa salaam, en ik vind de sjeik zeker geen ongelovige ja dat vind jij waarschijnlijk ach wat zijn jullie zeilig Sjia maar ja Osama bin Laden is zeker een groot man dat ben ik met je eens en hij is zeker wel een voorbeeld voor mij maar niet het grote voorbeeld. En ja ik volg hem zijn Fatwas omdat hij wel gelijk heeft denk je niet ?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:19 schreef Dr-Islam het volgende:
[..]
Als je fatwa's van bovengenoemde gek volgt dan weet ik al genoeg. Hier heb je een stukje van CNN, lees het eens:
Secondly on the tape, the visiting man, thought to be the crippled Saudi fighter, Kalid al-Harbi, talks of fatwas, edicts from some Saudi clerics backing the September 11 attacks. He names Sheik Abdul Rahman Al-Barak, a Saudi official, as issuing one of them.
Als Osama Bin Laden jou grote voorbeeld is, waarom volg je dan een ongelovige Sheik die op de loonlijst van de ongelovige Saoedische regering staat?
Ik snap je echt niet. Hoe kun je een man als Osama Bin Laden nu geloven? Hij is éen van de meest hypocriete moslims die er is tezamen met zijn Al-Qeada groep. Hij heeft het over de ongelovige koninklijke familie in Saudi Arabie. Maar hij is daar ook een onder deel van, en gebruikt nog steeds het geld dat hij daar van krijgt. Daarnaast is de top binnen deze club ook nog behoorlijk rijk. Hij profiteert erg goed van de olie, en alles wat er bij komt. Denk je dat de Mujahedeen strijden voor jou of voor andere moslims? Welnee man, ze strijden om macht, en dat geloof is maar bijzaak. Maar je trapt er in, en gelukkig is dit een vrij land, waar je vrijheid van godsdienst hebt. Maar de Islam die jij kent, is niet de echte. Hij wordt naar idee van de imam geinterpreteerd zodat hij er het meeste voordeel bij heeft. En jij bent een gewillig schaapje. Verdeel en heers, noemen we dat concept ook wel.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:31 schreef Hurricane1 het volgende:
[..]
Waar lees jij dat bin Laden mijn voorbeeld is? Mijn voorbeeld is Mohammed salallaahoe aaleihi waa salaam, en ik vind de sjeik zeker geen ongelovige ja dat vind jij waarschijnlijk ach wat zijn jullie zeilig Sjia maar ja Osama bin Laden is zeker een groot man dat ben ik met je eens en hij is zeker wel een voorbeeld voor mij maar niet het grote voorbeeld. En ja ik volg hem zijn Fatwas omdat hij wel gelijk heeft denk je niet ?
Ja , waarom was Saddam goed voor Soennieten? Hij gaf ze macht in de burgerij, en de Shia niet. Die pakte hij juist stevig aan. Daarom vechten Soennieten nu. Om de macht in het land terug te krijgen. Niet om het geloof.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:25 schreef Hurricane1 het volgende:
De rafidah en Soennieten moesten volgens Al Shimary inderdaad samen vechten tegen de Amerikanen maar ja dat word nu niet getolereerd meer door do soenie (en terrecht). De Iraakse regering is een puppet regime zoals Zarqawi dat noemde en dat is ook gewoon zo. Zeker als ze hun eigen legers laten vechten samen met de Amerikaanse bezetter en agressor.
De moejahieen streden niet tegen Saddam omdat Saddam dat goed in de hand had een leider zoals het hoort in zulke regio's en er viel niets tegen te strijden omdat het toen beter was voor hun dan dat het nu is.
Dat is allemaal mooi en aardig maar jij bakt er werkelijk niets van, je hebt makkelijk te praten zo vanachter je PC'tje veilig in Nederland. Jij hoeft niet onder een dictator te leven. "Het was beter voor hun onder Saddam" WHO GIVES A SHIT? Onder Saddam hadden de soennieten het alleen goed. Nu gaat het niet zo goed met Irak wat weer voor een groot deel te danken is aan onze soennietische vrienden.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:25 schreef Hurricane1 het volgende:
De rafidah en Soennieten moesten volgens Al Shimary inderdaad samen vechten tegen de Amerikanen maar ja dat word nu niet getolereerd meer door do soenie (en terrecht). De Iraakse regering is een puppet regime zoals Zarqawi dat noemde en dat is ook gewoon zo. Zeker als ze hun eigen legers laten vechten samen met de Amerikaanse bezetter en agressor.
De moejahieen streden niet tegen Saddam omdat Saddam dat goed in de hand had een leider zoals het hoort in zulke regio's en er viel niets tegen te strijden omdat het toen beter was voor hun dan dat het nu is.
leg uitquote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:22 schreef Dr-Islam het volgende:
[..]
Alsof "Ali" niet controversieel is in soenni-Islam?
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:28 schreef Basp1 het volgende:
En de amerikanen maar afvragen waarom de meeste irakies niet blij met hun zijn.
Met een hummer bumper botsende door het verkeer van bagdad heen.
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=8483quote:IRAK/MILIEU/KORT:
Irak publiceert eerste vogelgids
Stephen Leahy
BROOKLIN, Canada, 26 januari (IPS) - In Irak hoor je voorlopig vooral kogels fluiten, maar wie het geluid van de 387 soorten vogels in land uit elkaar wil houden, kan zich nu verdiepen in de eerste Iraakse vogelgids.
De rijk geïllustreerde gids is gebaseerd op drie jaar veldwerk van Iraakse en Jordaanse biologen en vogelaars. Het boek is in het Arabisch gepubliceerd.
Hebben Irakezen niets anders aan hun hoofd? "Het werk heeft de grenzen geopend voor Iraakse wetenschappers", zegt Azzam Alwash, de directeur van de milieuorganisatie Natuur Irak. "Ze hebben hun kennis over natuurbeheer en biodiversiteit kunnen bijspijkeren." Volgens zijn collega Ali Douabul is de gids een mijlpaal voor de "groeiende beweging voor natuurbescherming" in het land.
Irak heeft de voorbije twintig jaar veel van zijn natuurrijkdom verloren. Het grootste drama was de drooglegging van de moerassen rond de benedenloop van de Tigris en de Eufraat. Zowat 90 procent van de ooit 9.000 vierkante kilometer grote vogelbiotoop ging daardoor verloren.
Sinds 2003 is meer dan de helft van het gebied weer onder water gezet. Daardoor keren ook de vogels massaal terug. Er leven vogels die nergens anders ter wereld voorkomen en het gebied is ook een belangrijke rustplaats voor Europese trekvogels.
De Iraakse biologen hopen dat de Irakezen het vogelbestand beter zullen respecteren naarmate ze de gevederde bewoners van moerassen en woestijnen beter leren kennen. Op het Iraakse platteland wordt veel op vogels gejaagd.
Het geld voor het project kwam van de Canadese Ontwikkelingssamenwerking, de Wereldbank en de Ornithologische Vereniging van het Midden-Oosten. Het boek zal in de scholen worden gebruikt en er komt ook een versie voor kinderen. MDG7 IPS (PD/MC)(EINDE/2007)
Ik denk dat de meeste Irakis zich meer zorgen maken over de idioten van eigen makelij (en die van de buurlanden) dan over de Amerikanen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:28 schreef Basp1 het volgende:
Zo schokkend was het nou ook weer niet. Het waren soenni terroristen met mortieren in hun bezit. Een geval van eigen schuld dikke bult.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:16 schreef Slayage het volgende:
http://www.rawstory.com/n(...)eat_Sunnis_0125.html
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:30 schreef JohannesPaulus het volgende:
[..]
Zo schokkend was het nou ook weer niet. Het waren soenni terroristen met mortieren in hun bezit. Een geval van eigen schuld dikke bult.
Een stilstaande hummer in hartje Baghdad is hét perfecte doelwit. Niet netjes dus, wel begrijpelijk.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:28 schreef Basp1 het volgende:
is ook blijkbaar common practice en de iraki's weten er ook duidelijk van af, aangezien heel veel auto's meteen aan de kant gaan als ze de hummer aan zien komen, behalve natuurlijk de man die uit zijn neus loopt te etenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:50 schreef Disorder het volgende:
[..]
Een stilstaande hummer in hartje Baghdad is hét perfecte doelwit. Niet netjes dus, wel begrijpelijk.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/6304645.stmquote:US army describes Iraq abductions
by Mike Wooldridge
BBC News, Baghdad
The US military in Iraq has given new details of an attack last week in which five US soldiers were killed.
Four of them were abducted by militants posing as an American security team.
They travelled in the kind of vehicles often used for US government convoys, Wore US-style uniforms and carried US-style weapons.
Initially the military said all five soldiers were killed repelling an attack on an Iraqi government compound in the Shia holy city of Karbala.
According to the new account, US military officers were attending a meeting in the compound when the convoy of at least five sport utility vehicles impersonating Americans entered and killed one US soldier.
There was a series of explosions and in the melee, the attackers then set off again with four captured US soldiers.
'Brazen attack'
They drove into a neighbouring province and then abandoned the SUVs.
Iraqi police, by now in pursuit, found the vehicles.
Two US soldiers were found handcuffed together in one of the SUVs, shot dead.
A third American soldier lay dead on the ground.
The fourth was still alive despite a gunshot wound to the head but died shortly afterwards.
Such a brazen attack is believed to be unprecedented, and the US military say the militants bypassed Iraqi police to reach their goal.
The Americans say they are not only trying to determine who carried out the attack but also the reason for the breakdown in security at the government compound.
Ze zijn toch geen stilstaande wagens aan de kant aan het duwen. Ze zitten gewoon alle verkeer wat links rijdt en niet snel genoeg naar hun zin naar rechts is van de weg te duwen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:50 schreef Disorder het volgende:
Een stilstaande hummer in hartje Baghdad is hét perfecte doelwit. Niet netjes dus, wel begrijpelijk.
Als dat echt het geval zou zijn zouden er toch veel meer mensen door elkaar aangegeven worden en daarna dus opgepakt moeten worden en langzamerhand het wel wat rustiger geworden zijn.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:30 schreef klez het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste Irakis zich meer zorgen maken over de idioten van eigen makelij (en die van de buurlanden) dan over de Amerikanen.
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:50 schreef Disorder het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_doden_in_Irak.htmlquote:250 doden bij gevechten in Irak
Amerikaanse en Iraakse miltairen hebben bij hevige gevechten nabij de stad Najaf 250 opstandelingen gedood. Dat meldt de Iraakse politie.
Assistentie
De Amerikaanse en Iraakse soldaten werden aangevallen door soennitische opstandelingen en sjiitische milities. Bij de gevechten werden tanks en helikopters ingezet.
Neergestort
Volgens een woordvoerder van het Iraakse leger is een Amerikaanse helikopter neergehaald. Het Amerikaanse leger heeft dat inmiddels bevestigd. Bij de crash zijn de twee inzittenden om het leven gekomen.
zo reactie moet je het ook zeggen als het ook andersom wasquote:Op maandag 29 januari 2007 00:07 schreef damian5700 het volgende:
Waar gehakt wordt vallen spaanders.
Neequote:Op maandag 29 januari 2007 00:06 schreef Slarioux het volgende:
Ha, de neutrale Meki die op de feiten reageert is er weer. En, ben je al bijna mod?
250 doden? Bloedbad? Wtf? Die link zegt iets heel andersquote:Op maandag 29 januari 2007 00:04 schreef Meki het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_doden_in_Irak.html
Klote Amerikanen, met hun mortieraanvallen op scholen!quote:Weer tientallen doden in Irak
BAGDAD - Bij aanslagen en gevechten in Bagdad zijn dit weekeinde meer dan dertig mensen om het leven gekomen. Onder hen zijn vijf meisjes die om het leven kwamen bij een mortieraanval op een school.
Dat, lamstraal, leer godverdomme eens ONZE taalquote:Op maandag 29 januari 2007 00:08 schreef Meki het volgende:
Opstandelingen ?? ze komen op vuur hun land die wordt bezet door de Amerikanen
Er zijn ook Amerikanen gesneuveld vertelt het bericht.quote:Op maandag 29 januari 2007 00:09 schreef Meki het volgende:
[..]
zo reactie moet je het ook zeggen als het ook andersom was
2 Amerikanen tegen 250 mensen die voor hun land vechtenquote:Op maandag 29 januari 2007 00:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er zijn ook Amerikanen gesneuveld vertelt het bericht.
door wie gaat het hele land naar de klotequote:Op maandag 29 januari 2007 00:24 schreef Tatutatu het volgende:
Dat hele land en dan vooral Bagdad gaat de fik in.
Gewoon goed laten fikken en wachten totdat het vuur vanzelf dooft... is wel een behoorlijke fik dus kan nog even duren.
En die stommelingen gaan dan ook nog even flink poken in het vuur.... nou ja; so be it.
Ja; de aanstichter in zekere zin maar de rest doet ook mee!! die gaan ook lekker alles de fik in steken...quote:Op maandag 29 januari 2007 00:26 schreef Meki het volgende:
[..]
door wie gaat het hele land naar de klote
dankzij de Amerikanen die zich democratisch noemen
Ja, geweren tegen tanks en helicopters wil nu eenmaal niet lukken hè?quote:Op maandag 29 januari 2007 00:18 schreef Meki het volgende:
[..]
2 Amerikanen tegen 250 mensen die voor hun land vechten
quote:Op maandag 29 januari 2007 00:07 schreef damian5700 het volgende:
USA begon ermee en zij zijn de hoofddader hierinquote:Op maandag 29 januari 2007 00:31 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Ja; de aanstichter in zekere zin maar de rest doet ook mee!! die gaan ook lekker alles de fik in steken...
Waar denk je waar al die mensen vandaan komen die irakezen opblazen? Daarbij zijn erook nog veel verschillende bevolkingsgroepen in Iraq die ook hunkeren naar macht etc etc. Nee, het is CHAOS en amerika is echt niet de enige schuldige.
die amerikanen kunnen blijkbaar wel raak schieten.quote:Op maandag 29 januari 2007 00:18 schreef Meki het volgende:
[..]
2 Amerikanen tegen 250 mensen die voor hun land vechten
wil jij dat vergelijken
en de Amerikanen zijn daar bezetters
jah natuurlijk USA heeft schijt aan mensenrechten aan baby´s en kinderen en vrouwenquote:Op maandag 29 januari 2007 00:31 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ja, geweren tegen tanks en helicopters wil nu eenmaal niet lukken hè?
over mensenrechten gesproken, goed dat je daar zelf over begintquote:Op maandag 29 januari 2007 00:36 schreef Meki het volgende:
[..]
jah natuurlijk USA heeft schijt aan mensenrechten aan baby´s en kinderen en vrouwen
Oh; dus als jij mijn zus dood dan moet ik dat vergelden door het doden van jou hele familie?quote:Op maandag 29 januari 2007 00:35 schreef Meki het volgende:
[..]
USA begon ermee en zij zijn de hoofddader hierin
ik geloof er niks vanquote:Op maandag 29 januari 2007 00:36 schreef Repeat het volgende:
[..]
die amerikanen kunnen blijkbaar wel raak schieten.
Merjeh, dit waren dus opstandelingen, rebellen noem maar op. Ze komen echt niet zomaar in zo'n vuurgevecht hoor, dat waren geen lokale kebabboeren
jahoor, ze hebben vast spontaan de lokale voetbalvereniging afgeschoten, gewoon omdat ze het leuk vondenquote:Op maandag 29 januari 2007 00:39 schreef Meki het volgende:
[..]
ik geloof er niks van
er zitten zeker slachtoffers erbij
wat zou jij doen als Duitsland hier binnenkomtquote:Op maandag 29 januari 2007 00:37 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Oh; dus als jij mijn zus dood dan moet ik dat vergelden door het doden van jou hele familie?
Ja; dat maakt mij veel beter idd
Jah zekerquote:Op maandag 29 januari 2007 00:41 schreef Repeat het volgende:
[..]
jahoor, ze hebben vast spontaan de lokale voetbalvereniging afgeschoten, gewoon omdat ze het leuk vonden
Ja dan ga ik nederlandse burgers opblazen!!!quote:Op maandag 29 januari 2007 00:42 schreef Meki het volgende:
[..]
wat zou jij doen als Duitsland hier binnenkomt
Balkenende gaat ophangen
Nederlandse vrouwen gaan verkrachten
en alles kapot maken
ga jij dan toe kijken
hehehehquote:Op maandag 29 januari 2007 00:45 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Ja dan ga ik nederlandse burgers opblazen!!!
Om het thuis front van de duitsers en de rest van de wereld Duitsland een slecht naam te geven en hun daar de schuld van te geven dat ik nederlanders in de lucht laat springen!! Een ander wapen heb ik niet om ze te bevechten en tegen te houden dus ga ik maar nederlanders opblazen.
Ja ga maar spugen tegen een apache of tegen een groep amerikaanse soldaten.. zo dom ben je niet hoop ik?quote:Op maandag 29 januari 2007 00:49 schreef Meki het volgende:
[..]
heheheh
nee niet zo je moet je verzetten tegen de duitsers
dat doe je met alle wapens die je hebt
spugen is ook goed
iets erger kan je ook geen burgers vermoordenquote:Op maandag 29 januari 2007 00:52 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Ja ga maar spugen tegen een apache of tegen een groep amerikaanse soldaten.. zo dom ben je niet hoop ik?
Nee in de naam van Allah mensen opblazen en in de naam van god VRIJHEID/FREEDOM brengen dat is pas het echt kwaad en van beide kanten niet goed te praten!
Iets ergers kan je niet doen in de naam van god.
Dat is propaganda van de Arabische media he?quote:Op maandag 29 januari 2007 00:36 schreef Meki het volgende:
[..]
jah natuurlijk USA heeft schijt aan mensenrechten aan baby´s en kinderen en vrouwen
Ik praat het niet goed ofzo maar het is gewoon kwaad tegen kwaad.quote:Op maandag 29 januari 2007 00:53 schreef Meki het volgende:
[..]
iets erger kan je ook geen burgers vermoorden
250 mensen de helft zal zeker kinderen zijn geweest![]()
propoganda van USA vermelden ze nooit dat er kinderen of baby´s zijn vermoordquote:Op maandag 29 januari 2007 00:55 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat is propaganda van de Arabische media he?
Het is altijd zoooo toevallig als er na een aanval van de VS toevallig een school of kinderdagverblijf is geraakt. Alleen maar bedoelt om de VS in een kwaad daglicht te zetten, keihard bewijs is bijna nooit voor. En bij de 1e golfoorlog is juist een keer aangetoond dat bij een foto van een gebombardeerd gebouw een bordje later bij is gezet waarop stond dat het een kleuterschool was..
Nee, maar gelukkig zijn de Europese media wat minder bevooroordeeld.quote:Op maandag 29 januari 2007 00:59 schreef Meki het volgende:
[..]
propoganda van USA vermelden ze nooit dat er kinderen of baby´s zijn vermoord
maar de wereld slaapt doorquote:Op maandag 29 januari 2007 00:56 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Ik praat het niet goed ofzo maar het is gewoon kwaad tegen kwaad.
Er is geen goede kant waar de doden vallen.
http://edition.cnn.com/20(...)iraq.main/index.html
Story Highlights• Four U.S. troops killed Monday in northern Iraq, military says
• Iraqi prime minister blames "terrorists and Saddamists" for bombings
• 70 dead, 170 wounded in university bombings in Baghdad
• Other bombings and shootings kill 37
Vind je het gek op dit tijdstip?quote:
ik zie nergens BREAKING NEWS staanquote:Op maandag 29 januari 2007 01:00 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nee, maar gelukkig zijn de Europese media wat minder bevooroordeeld.
zeik wijf, miereNneukerquote:Op maandag 29 januari 2007 00:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat, lamstraal, leer godverdomme eens ONZE taal
Normaal gesproken word op dit tijdstip de wereld draait door herhaald, maar ja...het is zondag he.quote:Op maandag 29 januari 2007 01:02 schreef teknomist het volgende:
[..]
Vind je het gek op dit tijdstip?
Nee, een extra journaal voor elke aanval, massaslachting gaat een beetje te ver he?quote:Op maandag 29 januari 2007 01:03 schreef Meki het volgende:
[..]
ik zie nergens BREAKING NEWS staan
ik zie nergens eene extra journaal
iets wat ALJAZEERA altijd zou doen
Ja, ik straks en jij ook.quote:
Al Jazeera doet hun werk dan goedquote:Op maandag 29 januari 2007 01:05 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nee, een extra journaal voor elke aanval, massaslachting gaat een beetje te ver he?.
En ja, een Al Jazeera misschien wel maar die zender is net zo bevooroordeeld als een Fox News.
Ik vind je soms iets te eenzijdig, Meki. Maar goed dat is waarschijnlijk een open deur..
Alleen als de Democraten de verkiezingen winnen, anders zie ik ze nog wel een poosje blijven zitten, misschien zelfs nog wel Syrie en/of Iran aanpakken ook.quote:Op maandag 29 januari 2007 01:07 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Ja, ik straks en jij ook.
Het is nu eenmaal zo; het leven is niet eerlijk. Ik weet vrijwel zeker dat Amerika het straks moet opgeven; dus dat doel hebben ze waarschijnlijk toch gehaald met het opblazen en doden van tienduizenden (zo niet meer) Irakezen en andere shit. Ik ga dan echt niet juichen voor hun in elk geval...
En waar gejumped wordt?quote:Op maandag 29 januari 2007 00:07 schreef damian5700 het volgende:
Dat zou een wanhoopsdaad van Bush kunnen zijn omdat hij ten koste van wat een overwinning wil hebben. Misschien denkt ie wel van; hey tegen Japan werkte een atoombom dus waarom zou het voor dit probleem ook geen oplossing kunnen zijnquote:Op maandag 29 januari 2007 01:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Alleen als de Democraten de verkiezingen winnen, anders zie ik ze nog wel een poosje blijven zitten, misschien zelfs nog wel Syrie en/of Iran aanpakken ook.
U hebt online gezocht in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands.quote:
Als je het voltooid deelwoord van een werkwoord in een woordenboek opzoekt begrijp je wel meer niet.quote:Op maandag 29 januari 2007 01:23 schreef damian5700 het volgende:
'Ikke niet begrijp'.
Jumpen is een dansstijl.quote:Op maandag 29 januari 2007 01:23 schreef damian5700 het volgende:
'Ikke niet begrijp'.
Je vergelijkt Balkenende ff voor het gemak met Saddam H.?quote:Op maandag 29 januari 2007 00:42 schreef Meki het volgende:
[..]
wat zou jij doen als Duitsland hier binnenkomt
Balkenende gaat ophangen
Nederlandse vrouwen gaan verkrachten
en alles kapot maken
ga jij dan toe kijken
hallo flapdrol, ze werden aangevallen.quote:Op maandag 29 januari 2007 00:04 schreef Meki het volgende:
[..]
De hele wereld slaapt weer lekker door.
USA vermoordt 250 mensen en de mensheid slaapt lekker door
USA is een gevaar voor de wereld en de mensheid
Amerikanen hebben Irak aangevallen, is het van die opstandelingen dan geen zelfverdediging?quote:Op maandag 29 januari 2007 09:51 schreef Evil_Jur het volgende:
Gadverdamme Meki, de Irakezen en Amerikanen doden 250 opstandelingen in zelfverdediging en jij gaat zielig zitten doen voor die opstandelingen? Dat zijn dezelfde idioten die dagelijks tientallen vrouwen en kinderen vermoorden omdat ze de verkeerde Islam volgen, leuk dat je aan hun kant staat
Het was een samenwerking tussen Irakeze en Amerikaanse soldaten kerel. En zijn Amerikanen nu ineens erger dan extremisten die hun eigen burgers opblazen omdat ze de verkeerde stroming van hetzelfde geloof aanhangen?quote:Op maandag 29 januari 2007 09:55 schreef Qassam het volgende:
[..]
Amerikanen hebben Irak aangevallen, is het van die opstandelingen dan geen zelfverdediging?
Irakeze soldaten zijn Sjiietische poppen van Iran en het Iraakse regime het zelfde als Amerikanen dus dat zijn inderdaad extremisten ja die mensen. En er zijn geen extremisten die burgers op blazen die mensen zijn met hun Jihad bezig tegen de Amerikaanse kruisvaarders en de Iraanse bezetting van Irak.quote:Op maandag 29 januari 2007 09:59 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het was een samenwerking tussen Irakeze en Amerikaanse soldaten kerel. En zijn Amerikanen nu ineens erger dan extremisten die hun eigen burgers opblazen omdat ze de verkeerde stroming van hetzelfde geloof aanhangen?
Ah, dus binnenkort schieten de Amerikanen die Irakeze soldaten overhoop omdat ze met hun 'kruistocht' tegen Iran gaan beginnen? Het zijn immers toch 'poppen van Iran'?quote:Op maandag 29 januari 2007 10:01 schreef Qassam het volgende:
[..]
Irakeze soldaten zijn Sjiietische poppen van Iran en het Iraakse regime het zelfde als Amerikanen dus dat zijn inderdaad extremisten ja die mensen. En er zijn geen extremisten die burgers op blazen die mensen zijn met hun Jihad bezig tegen de Amerikaanse kruisvaarders en de Iraanse bezetting van Irak.
Whahaha, geweldigquote:Op maandag 29 januari 2007 10:01 schreef Qassam het volgende:
[..]
Irakeze soldaten zijn Sjiietische poppen van Iran en het Iraakse regime het zelfde als Amerikanen dus dat zijn inderdaad extremisten ja die mensen. En er zijn geen extremisten die burgers op blazen die mensen zijn met hun Jihad bezig tegen de Amerikaanse kruisvaarders en de Iraanse bezetting van Irak.
Kruistocht zal er niet komen, want Amerika word in Afghanistan ingesloten en in Irak onthoofd. Daarna ook in het westen zelf zal Amerika het terug krijgen. Ze mogen blijven dromen van het uit moorden van moslims en het blijven plunderen van Islamitische landen- maar Irak is voor lopig het laatste wat ze kunnen doen.quote:Op maandag 29 januari 2007 10:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ah, dus binnenkort schieten de Amerikanen die Irakeze soldaten overhoop omdat ze met hun 'kruistocht' tegen Iran gaan beginnen? Het zijn immers toch 'poppen van Iran'?Meki 2...
quote:Op maandag 29 januari 2007 10:09 schreef Qassam het volgende:
[..]
Kruistocht zal er niet komen, want Amerika word in Afghanistan ingesloten en in Irak onthoofd. Daarna ook in het westen zelf zal Amerika het terug krijgen. Ze mogen blijven dromen van het uit moorden van moslims en het blijven plunderen van Islamitische landen- maar Irak is voor lopig het laatste wat ze kunnen doen.
Als jij dan eens lekker oprot uit dat verderfelijke Westerse Nederland, bondgenoot van 'Evil America"quote:Op maandag 29 januari 2007 10:09 schreef Qassam het volgende:
[..]
Kruistocht zal er niet komen, want Amerika word in Afghanistan ingesloten en in Irak onthoofd. Daarna ook in het westen zelf zal Amerika het terug krijgen. Ze mogen blijven dromen van het uit moorden van moslims en het blijven plunderen van Islamitische landen- maar Irak is voor lopig het laatste wat ze kunnen doen.
Ach gossie niet gaan huilen Uncle Sam. Nederland als land en cultuur staat voor mij niet gelijk aan de 'mensen' die Nederland representeren in Afghanistan ik heb geen rede om hier weg te gaan. Er zal alleen wraak worden genomen tegen de verantwoordelijke maar dat begrijp je zelf denk ik ook wel.quote:Op maandag 29 januari 2007 10:12 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Als jij dan eens lekker oprot uit dat verderfelijke Westerse Nederland, bondgenoot van 'Evil America"![]()
Hypocriete idioot...
en dat is? de VS militairen? De Iraakse Poppen uit Iran? De Vs regering? De VS Bevolking? De nederlandse regering? De nederlandse militairen? De nederlandse samenleving die het irak/afghanistan beleid gedoogd?quote:Op maandag 29 januari 2007 10:16 schreef Qassam het volgende:
[..]
Ach gossie niet gaan huilen Uncle Sam. Nederland als land en cultuur staat voor mij niet gelijk aan de 'mensen' die Nederland representeren in Afghanistan ik heb geen rede om hier weg te gaan. Er zal alleen wraak worden genomen tegen de verantwoordelijke maar dat begrijp je zelf denk ik ook wel.
quote:Op maandag 29 januari 2007 10:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
en dat is? de VS militairen? De Vs regering? De VS Bevolking? De nederlandse regering? De nederlandse militairen? De nederlandse samenleving die het irak/afghanistan beleid gedoogd?
mag een moderator dit zomaar zeggen ???quote:Op maandag 29 januari 2007 09:45 schreef Frutsel het volgende:
wat een suggestieve TT weer...dit kan net zo goed in het centrale IRAK topic...
Typerend voor de TS...![]()
![]()
Ga marokko.nl lastig vallen met je topics...daar passen ze beter
Ik stel voor dat er een apart, miniscuul subforum komt. Mag jij Mod van worden.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:19 schreef Meki het volgende:
[..]
mag een moderator dit zomaar zeggen ???![]()
Het is zeker niet netjes, maar ergens snap ik zijn woede (als user in [NWS]) wel.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:19 schreef Meki het volgende:
[..]
mag een moderator dit zomaar zeggen ???![]()
ik snap niet dat er mensen woede uiten om een topic ??quote:Op maandag 29 januari 2007 11:27 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Het is zeker niet netjes, maar ergens snap ik zijn woede (als user in [NWS]) wel.
Ik heb allang vrede met het feit dat je topics maakt, waar wel iets of wat aan mankeert.
quote:Op maandag 29 januari 2007 11:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
De amerikanen spelen de bevolking tegen elkaar uit
olie en bloedquote:Op maandag 29 januari 2007 11:37 schreef Richboy het volgende:
[..]
Denk 'ns logisch na. Wat is het belang van de VS daarbij?
Olie:quote:
Verdeel en heers is tot nu toe altijd de beste strategie gebleken voor de langere termijn. Een instabiel MO is in het voordeel van Amerika en Israel. Of geloof je nog altijd dat ze er voor de 'massavernietigings wapens' zitten? Of dat ze er zijn om er democratie te brengen?quote:Op maandag 29 januari 2007 11:37 schreef Richboy het volgende:
[..]
Denk 'ns logisch na. Wat is het belang van de VS daarbij?
Het belang was, is en zal altijd direct of indirect financieel zijn.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Verdeel en heers is tot nu toe altijd de beste strategie gebleken voor de langere termijn. Een instabiel MO is in het voordeel van Amerika en Israel. Of geloof je nog altijd dat ze er voor de 'massavernietigings wapens' zitten? Of dat ze er zijn om er democratie te brengen?
Kom, vertel ons eens. Wat is volgens jou de logica achter de amerikaanse inval? Welk belang streeft de VS na door hier miljarden dollars en duizenden eigen levens voor op te offeren?
You could have fooled me. Dat belang van een stabiel en pro westers MO lijkt nu verder weg dan ooit, denk je niet? Kom ik weer uit op mijn eigen conclusie. Verdeel en heers. O ja, de wapenhandel bloeit weer op.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:56 schreef Richboy het volgende:
[..]
Het belang was, is en zal altijd direct of indirect financieel zijn.
Dus ja, het belang is Olie.
Waar jouw redenatie fout gaat, is dat men helemaal geen belang heeft bij een instabiel MO. Men heeft belang bij een stabiel, pro westers MO.
waarom open jij dan topics waar jij je woede in uit?quote:Op maandag 29 januari 2007 11:30 schreef Meki het volgende:
[..]
ik snap niet dat er mensen woede uiten om een topic ??
dan lezen ze die toch niet
De dingen gaan niet altijd zoals jij hoopt.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
You could have fooled me. Dat belang van een stabiel en pro westers MO lijkt nu verder weg dan ooit, denk je niet? Kom ik weer uit op mijn eigen conclusie. Verdeel en heers. O ja, de wapenhandel bloeit weer op.
Volgens mij gaan de zaken zelfs beter dan waar Amerika en cornuiten op hadden gehoopt.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:50 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
De dingen gaan niet altijd zoals jij hoopt.
Gewoon een domme actie zeg maar; zo van; dat lukt ons wel even.
Duidelijk niet dé Mahdi.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:57 schreef IRAKEES-NL het volgende:
Iraakse sekteleider omgekomen
BAGDAD (ANP) - De leider van een Iraakse sekte die beweerde de Mahdi te zijn, een messiasachtige figuur in de sjiitische islam, is zondag tijdens hevige gevechten bij de stad Najaf omgekomen. Dat heeft de Iraakse minister van Nationale Veiligheid, Shirwan al-Waeli, maandag gezegd.
De leider van de eindtijdbeweging was 40 jaar en afkomstig uit de nabijgelegen sjiitische stad Diwaniya, aldus de bewindsman. De veldslag zou ook driehonderd tot 350 van diens medestrijders het leven hebben gekost, aldus lokale Iraakse bronnen.
Ja volgens mij ook. Al-Qaeda had een tijdje terug ook een groep in Basra die aanslagen pleegde tegen de Britten onder de naam Ansar Al-Hussain zodat het net leek of het sjiieten waren.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:30 schreef Umm-Qasr het volgende:
Volgens meer eerder bullshit van een niet-Sji'iet die onder een valse naam 'gewoon' terroristische aanslagen wil plegen of de pelgrims in en rondom Najaf ...
quote:Op maandag 29 januari 2007 01:57 schreef knowall het volgende:
[..]
Als je het voltooid deelwoord van een werkwoord in een woordenboek opzoekt begrijp je wel meer niet.
PS: Meki-topic.
En ik vraag me af hoe lang het nog door zal gaan.quote:Op maandag 29 januari 2007 00:58 schreef Hathor het volgende:
Ik wist da ik dit topic niet moest gaan lezen, maar ik kon het niet laten, en alweer voel ik me een beetje dommer dan ervoor.![]()
Dat zgn "Leger van de Hemel" was ook niet echt in de race om de Nobelprijs voor Vrede in ontvangst te nemen hoorquote:Op maandag 29 januari 2007 00:04 schreef Meki het volgende:
[..]
De hele wereld slaapt weer lekker door.
USA vermoordt 250 mensen en de mensheid slaapt lekker door
USA is een gevaar voor de wereld en de mensheid
Tja, we zullen het nooit weten of ze dat daadwerkelijk zouden doen... maar goed... blijft een apart iets...quote:Op maandag 29 januari 2007 20:32 schreef Hakmet het volgende:
Meki, die gasten waren soennieten en hadden zich verkleed als pelgrims want vandaag is het een speciale dag voor de sjieten en ze wouden gewoon een bloedbad aanrichten.
Dus van wat ik heb gehoord is dat het allemaal opstandelingen waren die sjieten wouden vermoord.
Ze zijn gewoon te grazen genomen door Irakeze en Amerikaanse troepen net goed
quote:Op maandag 29 januari 2007 10:16 schreef Qassam het volgende:
[..]
Ach gossie niet gaan huilen Uncle Sam. Nederland als land en cultuur staat voor mij niet gelijk aan de 'mensen' die Nederland representeren in Afghanistan ik heb geen rede om hier weg te gaan. Er zal alleen wraak worden genomen tegen de verantwoordelijke maar dat begrijp je zelf denk ik ook wel.
wie vertelt dat ?? Amerikanen ??quote:Op maandag 29 januari 2007 20:32 schreef Hakmet het volgende:
Meki, die gasten waren soennieten en hadden zich verkleed als pelgrims want vandaag is het een speciale dag voor de sjieten en ze wouden gewoon een bloedbad aanrichten.
Dus van wat ik heb gehoord is dat het allemaal opstandelingen waren die sjieten wouden vermoord.
Ze zijn gewoon te grazen genomen door Irakeze en Amerikaanse troepen net goed
Wat de Amerikanen graag wouden is nu werkelijkheidquote:Op maandag 29 januari 2007 17:42 schreef Pony-Lover het volgende:
Er zijn vandaag ook weer lekker veel moslims die elkaar afmaken in Irak, misschien kan Meki daar ook een leuk berichtje over tikken.![]()
Welke wouden? Het oerwoud?quote:Op maandag 29 januari 2007 22:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat de Amerikanen graag wouden is nu werkelijkheid
bloed zienquote:Op maandag 29 januari 2007 22:33 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Welke wouden? Het oerwoud?
wie in de USA?quote:Op maandag 29 januari 2007 22:36 schreef Meki het volgende:
[..]
bloed zien
kinderen zien doodgaan
vrouwen zien doodgaan
omas en opas zien doodgaan
en elke burger zien doodgaan
en USA maar toekijken ze vinden het goed als ze maar olie kunnen krijgen
USA heeft ervoor gezorgd dat er in Irak meer slachtoffers vallenquote:Op maandag 29 januari 2007 23:06 schreef Prego het volgende:
[..]
wie in de USA?
kinderen?
vrouwen?
opas en omas?
elke burger?
waarom help je die mensen niet? je bent toch zo nobel?
lees mijn vraag nog eensquote:Op maandag 29 januari 2007 23:09 schreef Meki het volgende:
[..]
USA heeft ervoor gezorgd dat er in Irak meer slachtoffers vallen
wat was je rvaag nog een keerquote:
Ja, het is een te sterk verhaal, maar een levendige fantasie heb je wel. Wil je trouwens ook even jouw mening over sjietische moslims met ons delen?quote:Op maandag 29 januari 2007 23:13 schreef Super7fighter het volgende:
Waarschijnlijke scenario.
De door Muqtada al Sadr gecontroleerde regering wil van zo'n 300 soennietische gevangenen af. Executie zou te veel onrust en vragen opleveren. Dus de sjietische regering dropt de 300 mannen in de woestijn met een paar geweren (wel losse flodders voor de zekerheid) nabij Najaf. Vervolgens spelen ze informatie door aan de Amerikanen dat een groepje van honderden gewapende strijders een mega-aanslag wil plegen op de sjietische pelgrims en de imams. Resultaat: de weerloze gevangenen worden bij de honderden gedood. De propaganda doet de rest. (het geheime leger van de hemel, de messias etc).
Of is dit een te sterk verhaal?
Ja, dat wil ik wel. Muqtada al-Sadr is een gevaarlijke man. En die zelfkastijding slaat nergens op. Maar ik ga niet zover om alle sjieten tot niet-moslims te verklaren.quote:Op maandag 29 januari 2007 23:17 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ja, het is een te sterk verhaal, maar een levendige fantasie heb je wel. Wil je trouwens ook even jouw mening over sjietische moslims met ons delen?
Wat zijn ze dan wel? Wat zijn de terroristen volgens jou die aanslagen plegen op sjietische burgers?quote:Op maandag 29 januari 2007 23:18 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ja, dat wil ik wel. Muqtada al-Sadr is een gevaarlijke man. En die zelfkastijding slaat nergens op. Maar ik ga niet zover om alle sjieten tot niet-moslims te verklaren.
Hetzelfde als sjieten die soennitische burgers vermoorden: mensen die dood en verderf zaaien, oorlogsstokers en kwaadwillenden.quote:Op maandag 29 januari 2007 23:27 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wat zijn ze dan wel? Wat zijn de terroristen volgens jou die aanslagen plegen op sjietische burgers?
Moslims mogen zelf geen honden mishandelenquote:Op maandag 29 januari 2007 23:27 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wat zijn ze dan wel? Wat zijn de terroristen volgens jou die aanslagen plegen op sjietische burgers?
Twee foto's van de gevangen genomen terroristen bij dat incident. Het grote aantal strijders wordt steeds meer aannemelijk ..quote:Op maandag 29 januari 2007 16:37 schreef Monidique het volgende:
Wat een raar verhaal. Ik ben benieuwd wat er de komende dagen meer bekend wordt. Een gezamenlijke actie van de Irakezen en Amerikanen? Driehonderd opstandelingen dood en drie Irakezen, nou, dan weet ik wel hoe er gevochten is.
Hier ben ik het mee eens.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:08 schreef Hurricane1 het volgende:
[..]
Wat lul je? De Sjiieten in Irak onder leiding van Al-Sadr en Iran zijn een grotere bedreiging voor de Soennieten dan Amerika, Israel of al die andere. Hun streven er naar om een tweede Iran van Irak te maken maar dan helmaal shia.
Bullshit, ik heb een maand geleden nog over Al-Yemeni alias Mahdi gelezen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:42 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens.
Waarschijnlijk scenario van de 'veldslag in Najaf' is dan ook:
De door Muqtada al Sadr gecontroleerde regering wil van zo'n 300 soennietische gevangenen af. Executie zou te veel onrust en vragen opleveren. Dus de sjietische regering dropt de 300 mannen in de woestijn met een paar geweren (wel losse flodders voor de zekerheid) nabij Najaf. Vervolgens spelen ze informatie door aan de Amerikanen dat een groepje van honderden gewapende strijders een mega-aanslag wil plegen op de sjietische pelgrims en de imams. Resultaat: de weerloze gevangenen worden bij de honderden gedood. De propaganda doet de rest. (het geheime leger van de hemel, de messias etc).
Bij gebrek aan bewijzen moet ik toch concluderen dat dit weer eens de geniale gekheid van Muqtada al Sadr beschrijft. Indien hij dit bekokstoofd heeft. Maar hij heeft zijn criminele doortastendheid al laten zien bij de executie van Saddam Hoessein, toen enkele van zijn aanhangers (en hij?) het gebouw hadden geinfiltreerd.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:43 schreef JohannesPaulus het volgende:
[..]
Bullshit, ik heb een maand geleden nog over Al-Yemeni alias Mahdi gelezen.
Zijn aanhangers bestaan uit sjiieten en soennieten. Ze wilden de macht van de geestelijken in Najaf overnemen.
http://www.wereldomroep.nl/actua/middenoosten/act20070129_najafquote:'Bloedbad' in Najaf roept veel vragen op
door Nicolien den Boer en Chaalan Charif
29-01-2007
Bloedbad in Najaf?
Het is een van de vreemdste verhalen die de afgelopen jaren vanuit Irak naar buiten zijn gekomen, en ook een van de vaagste. Over een slachtpartij onder soennitische opstandelingen, die toch sjiïeten bleken te zijn. Over de leider van een sjiïtische sekte, die het paradijs op aarde aankondigt. En over diens dood maandagmiddag, of...leeft hij nog?
In de Iraakse stad Najaf maken Amerikaanse en Iraakse militairen nog altijd jacht op rebellen. Bij de operatie, die zondag begon, zijn volgens de Iraakse autoriteiten zeker 300 opstandelingen gedood, maar de Amerikanen kunnen dat aantal niet bevestigen.
Feiten
Slechts twee onweerlegbare feiten kwamen uit de troebele poel van tegenstrijdige nieuwsberichten naar boven drijven: het strijdtoneel is een buitenwijk van de Iraakse stad Najaf, ten zuiden van Bagdad. En: de gevechten begonnen zondag. De rest zal mogelijk pas duidelijk worden als de rook is opgetrokken;
Iraakse troepen zouden zondag bij een controlepost slaags zijn geraakt met het Iraakse leger, dat hulp kreeg van helikopters en tanks van het Amerikaanse leger. De autoriteiten in Najaf spreken van 800 doden en het Iraakse leger van zeker 250. Op de vraag van een journalist in Najaf waarop het leger dit dodental wist te baseren, kwam het antwoord: "Dat is gebaseerd op de intensiteit van het gevecht". De Amerikanen hebben nog geen enkel bericht naar buiten gebracht. Ook blijft het onduidelijk op welke groepering er precies wordt gejaagd. Of op welke sekte.
Sekte
Soldaten van de hemel' noemt de sjiïtische sekte zich die volgens de autoriteiten in Najaf bij de strijd is betrokken. Over de sekte is weinig bekend, maar over de leider Ahmed al-Hassan des te meer. De man blijkt over zijn eigen website - met alleen teksten en toespraken, geen foto's - te beschikken. Opmerkelijk detail is dat al-Hassan zijn website ondertekent met de Davidsster. Hij presenteert zich als de boodschapper die de komst van de imam Mahdi op aarde moet voorbereiden. Imam Mahdi is een soort Messias die verdween in de negende eeuw. Sjiïeten wereldwijd kijken uit naar zijn terugkeer op aarde; dan zal alle onrechtvaardigheid, ziekte en ellende van de aardbodem verdwijnen en het paradijs op aarde neerdalen.
Dat moment is nu aangebroken, aldus al-Hassan, die heilig overtuigd is van zijn eigen gelijk. Zo heeft hij de hoogste geestelijke van buurland Iran, Ali Khamenei, in een brief opgedragen om op te stappen; Khamenei wordt beschouwd als de plaatsvervanger van de Mahdi op aarde, maar dat is niet meer nodig, aldus al-Hassan, want de Mahdi is al onder ons. Het is niet onwaarschijnlijk dat al Hassans houding de irritatie heeft opgewekt van de machtige sjiïtische politieke partij in Irak, SCIRI. De Iraakse politie die in handen is van SCIRI heeft in het verleden leiders van sjiïtische afsplitsingen opgepakt, ondervraagd en geïntimideerd. Het is al geopperd dat de gevechten bij Najaf zijn uitgelokt om zo al-Hassan en de zijnen uit te schakelen.
Gesneuveld
Het jongste bericht van de Iraakse autoriteiten dat al-Hassan zou zijn gesneuveld bij de gevechten in Najaf lijkt die theorie te ondersteunen. De afgelopen weken werd al een kantoor en een moskee van zijn beweging aangevallen. De autoriteiten in Najaf meldden overigens aanvankelijk dat soennitische milities slaags waren geraakt met het leger en de Amerikanen. Ze zouden aanslagen hebben willen plegen op sjiïtische leiders en pelgrims, die op weg waren naar het nabijgelegen Kerbala voor de viering van de Ashura. Bij de Ashura, het hoogtepunt van de sjiïtische kalender, wordt herdacht dat imam Hoessein, kleinzoon van de profeet Mohammed, in 680 werd vermoord bij de stad Kerbala.
Wie er precies zijn gedood, blijft vooralsnog onduidelijk. Ook de Arabische media zijn het spoor bijster. Sommigen suggereren dat al Hassan wordt verward met een andere sjiïtische sekteleider, Mahmoud al Hassani al Sargi. En dat zou betekenen dat al Hassan nog gewoon in leven is.
quote:Op maandag 29 januari 2007 21:13 schreef Monidique het volgende:
Aldus de Iraakse authoriteiten. Ik wacht nog even tot er meer informatie is. Het zou net zo goed een sji'ietische vete kunnen zijn.
http://arablinks.blogspot(...)nts-or-glorious.htmlquote:(1) Who were the "Army of Heaven". Azzaman describes the group in question as an unknown group, followers of Ahmad al-Hasan, who called himself "al-Yemeni" and "Ali bin Ali bin Abi Talib", the latter name connecting him to the fourth of the rightly-guided Caliphs, and his followers thought of him as the Twelfth Imam or Mahdi. The newspaper says this group had established a colony on rural properties that the leader had purchased in the Najaf area, and this colony was surrounded by sand berms. His followers lived there with their wives and children, and the population was perhaps around 600. All of this Azzaman reports based on local witnesses.
(2) Local politics. The district of Al-Zarka, where this colony was located, was not submissive to the influence of the Supreme Council for the Islamic Revolution in Iraq (SCIRI), or of the Dawa Party either, and for that reason a view of them was taken [by the Najaf authorities] that looked askance at them because of a suspicion of closeness to the Shiite authority Hassan al-Sarkhi of Baghdad. This is from a local source, who added: "The question was a question of loyalty".
Let's pause right there. Al-Sarkhi and his group are one of the three branches of those who pledge loyalty to Moqtada's father (the other two are Moqtada's group itself, and the Fadhila-party group whose spiritual leader is Mohammad al-Yaqubi). Al-Sarkhi's group is the only one of the three that is outside the political process, and of the three it is the most inimical to the Najaf authorities. And the group in question had established itself in a neighborhood that stood outside the Shiia (SCIRI-Dawa) political establishment. So to the Najaf authorities and their allies in local government, Al-Sarkhi would be the logical PR target when bad things happen, particularly in that neighborhood. This would account for the early news reports that this was Al-Sarkhi's group, and also for the completely unsubstantiated reports about significant "foreign-fighter" involvement, Baathist support, and so on. Juan Cole went further and actually conflated the two people (Al-Sarkhi and Ahmad al-Hasan) into the same person, by combining their names into a fictitious "Ayatollah Ahmad al-Hasani al-Sarkhi, called al-Yamani", and then our Shiia expert goes on to amplify the mistake by saying: "It seems most likely that the Mahdawiya is the sect of Sheikh Mahmud al-Hasani al-Sarkhi and that al-Basri was the founder of the sect". All of this misinformation was presumably part of the Shiia establishment's having taken this opportunity to bad-mouth their enemy Al-Sarkhi, even though he was completely unconnected with this.
(3) The Najaf governor's story (which has become embellished in the NYT story): Azzaman reports: "Local people in Al-Zarka expressed skepticism, in conversations with Azzaman, about the story put out by the governor of Najaf Saad abu-Kalal [about an attack or planned attacks by this group]. They said the fight occurred because of behavior by the police in preventing the people from entering a particular place in the procession. And Wail Abdulhadi, a Najaf person, said this was "clearly a fight between different schools of thought respecting Shiite ijtihad [interpretation of holy scriptures], and you can see the effects of that here on the ground".
So there you have it, for the moment anyway. Was this was a Najaf settling of accounts involving the bombing of a colony of 600 people including women and children located on politically unfriendly territory, hoping only to participate in the Ashura processions? Or was it, as the NYT says, a defence by US and Iraqi forces against a well-armed military establishment? The early misidentification of this group with that of Najaf's public enemy # 1 al-Sarkhi and the Baath connections and so on, suggests a pattern: Misinformation from Najaf and the government, with amplification by Cole, the NYT and others. Then there is the fact that the NYT studiously avoided talking to any local people at for its report this morning, limiting itself to Iraqi and US authorities, and one unnamed individual who is clearly part of the Najaf establishment.
Nog nooit van RPG's, oude Russische granaten die bij aanraking exploderen of 'small arms fire' gehoord? IED's zijn niet het enige gevaar. Traag rijdende hummers zijn veel makkelijker te raken dan een snel rijdende hummer. Check de filmpjes maar op het Ogrish forum. Hoe sneller de hummer, hoe vaker de IED's, RPG's, granaten en kogels hun doel niet weten te raken. Het wordt dan gewoon een stuk moeilijker.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:27 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja. IED's die via een draadje bediend worden op afstand komen immers niet voor.
Het nog goed praten ook,. Verder creeert zoiets natuurlijk ook geen woede
. En een sirene op het dak zetten kan natuurlijk ook niet, want dat doet men alleen in beschaafde landen.
En daarbij, dit veroorzaak verkeerschaos, waardoor andere Hummers vast komen te staan, ze zijn daarmee niet meer dan saboteurs van hun eigen medesoldaten.
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=8503quote:IRAK/JORDANIE:
Jordanië sluit grenzen voor Iraakse vluchtelingen
Dahr Jamail and Ali al-Fadhily
AMMAN, 30 januari (IPS) - Irakezen zijn niet meer welkom in Jordanië. Samen met Syrië was Jordanië het laatste land dat nog grote aantallen Irakese vluchtelingen opnam. Maar nu moeten veel nieuwkomers rechtsomkeer maken aan de Jordaanse grens.
"Ik werd vorig jaar in Jordanië geopereerd aan mijn oog", vertelt Ahmad Khalaf, een 62-jarige man uit Saqlawiya, 62 kilometer ten westen van Bagdad. "Mijn oogarts zag dat de ingreep mislukt was en stuurde me terug. Maar ik mocht de grens niet meer over. Mijn medisch dossier en de brief van het ziekenhuis in Amman maakten geen indruk op de ambtenaren aan de grens. Uitleg gaven ze niet."
De voorbije weken kregen tienduizenden Irakezen op dezelfde manier het deksel op de neus. Veel Irakezen geloven dat Jordanië de grens heeft gesloten na de terechtstelling van Saddam Hoessein op 30 december. De Iraakse regering zou daarom gevraagd hebben.
Het werd al maanden steeds moeilijker om vanuit Irak Jordanië binnen te raken. "Het begon met het bezoek van premier Nouri al-Maliki aan Jordanië vorig jaar", zegt een groentehandelaar die zijn waren meestal uit Jordanië importeert. "Daarna werd de helft van de mensen die de grens probeerden over te steken, teruggestuurd. Na het bezoek van de (Iraakse binnenlandminister) Jawad Bolani eind vorig jaar mocht bijna 95 procent het land niet meer in."
In de loop van vorig jaar sloot Jordanië zijn grens al voor Iraakse mannen tussen 17 en 35 en ook voor de groeiende stroom van Palestijnse vluchtelingen. Die stonden in Irak onder bescherming van Saddam Hoessein, maar worden nu op de korrel genomen door sjiitische doodseskaders.
De VN-Vluchtelingenorganisatie UNHCR schat dat er elke maand 100.000 Irakezen wegtrekken uit hun land. In Jordanië leven volgens de organisatie 700.000 Irakezen, in Syrië 600.000. Veel experts geloven dat de werkelijke aantallen nog veel hoger liggen. De UNHCR denkt dat er in Irak zelf ook nog eens 1,5 miljoen mensen ontheemd zijn.
Het arme Jordanië, dat maar zes miljoen inwoners telt, kreunt onder de massale aanwezigheid van Irakese vluchtelingen. Vooral scholen en ziekenhuizen kunnen de toestroom van nieuwe leerlingen en patiënten niet aan.
"Ons kleine land kan niet nog meer Irakezen binnenlaten", zegt Ahmad Trawne, een 30-jarige Jordaniër uit Amman. "We voelen mee met onze Iraakse broeders, maar nu zijn ze een last voor ons arme land."
De Jordaniërs klagen dat rijke vluchtelingen de prijzen de hoogte in jagen. Voor veel Jordaniërs zijn huizen onbetaalbaar geworden in het centrum van Amman. In sommige wijken kosten huizen nu drie keer meer dan in het begin van 2006. De prijzen van levensmiddelen en veel diensten zijn ook fors gestegen.
Veel Irakezen vinden dat Jordanië de morele plicht heeft om vluchtelingzen binnen te laten. "Dit land is gebouwd met ons geld", zegt een 60-jarige leraar uit Irak. "Saddam gaf de Jordaniërs gratis olie en opende de grenzen voor hen. En nu mogen wij hier niet meer binnen. We vragen geen financiële steun - alle Irakezen brengen zelf geld mee. Velen hebben hun bezittingen in Irak verkocht zodat ze hier waardig zouden kunnen leven."
Irakezen die worden tegengehouden aan de grens met Jordanië, moeten meteen de lange terugweg aanvatten. Er zijn geen hotels bij de grens. Onderweg moeten ze overnachten op de parkings van snelwegrestaurants - 's nachts rijden is dom omdat argwanende Amerikaanse patrouilles het vuur kunnen openen op alles wat beweegt.
In Irak zelf wordt de situatie van de 1,5 miljoen ontheemden steeds nijpender. Het UNHCR zegt dat de hulporganisaties in het land zoveel mensen niet kunnen bijstaan. Zelf zijn veel interne vluchtelingen en de gemeenschappen waar ze opgevangen worden stilaan door hun geld en voorraden heen. Volgens de VN-organisatie dreigt er een humanitaire crisis die erger is dan de hulporganisaties bij het begin van de invasie van 2003 voorspelden. IPS (PD/JS)(EINDE/2007)
suuuurequote:Turkey-US move to combat rebels
By Sarah Rainsford
BBC News, Istanbul
A US envoy who will co-ordinate the fight against the PKK Kurdish rebels is holding talks in Turkey.
There is growing talk in Turkey of the need for cross-border raids into northern Iraq, where the Kurdish separatist group is based.
Turkey has a good deal to discuss with General Joseph Ralston.
From the Turkish prime minister down, politicians have been advocating sending troops across the border unless the US acts urgently against the PKK.
The retired general was appointed last year to co-ordinate the fight against the PKK, but there is increasing frustration here that several thousand PKK fighters are still based in Iraq and able to launch attacks into Turkey.
And then there is Kirkuk, where Ankara fears the Iraqi Kurds are vying for control and full independence.
Turkey worries that it would only encourage the PKK in its own separatist ambitions.
So everyone here is talking tough these days, openly discussing the military options, even convening a secret session of parliament.
Most analysts agree that much of the talk is meant for domestic consumption.
Elections are coming and the fight is on for the nationalist vote.
But the substance of Turkey's concerns is real enough, so many believe Turkey's intention is to pile the pressure on Washington.
The US argues it lacks the resources in Iraq to deal with the PKK.
Despite the risks, some believe Turkey could decide to act across the border on its own.
Story from BBC NEWS:
http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/2/hi/europe/6312539.stm
Published: 2007/01/30 10:01:35 GMT
© BBC MMVII
Tuurlijk willen ze dat niet maar in hun arrogantie zijn dit zeg maar de gevolgen.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:36 schreef Meki het volgende:
[..]
bloed zien
kinderen zien doodgaan
vrouwen zien doodgaan
omas en opas zien doodgaan
en elke burger zien doodgaan
en USA maar toekijken ze vinden het goed als ze maar olie kunnen krijgen
weet je wat woede creeert?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:27 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja. IED's die via een draadje bediend worden op afstand komen immers niet voor.
Het nog goed praten ook,. Verder creeert zoiets natuurlijk ook geen woede
. En een sirene op het dak zetten kan natuurlijk ook niet, want dat doet men alleen in beschaafde landen.
En daarbij, dit veroorzaak verkeerschaos, waardoor andere Hummers vast komen te staan, ze zijn daarmee niet meer dan saboteurs van hun eigen medesoldaten.
quote:RAMMEN
“Voor ons vormt de Fennek
een uitkomst”, vertelt eerste
luitenant René, commandant
van het FPP. “Naast het verkennen
van grote gebieden leent-ie
zich goed voor het controleren
van routes. Twee van onze vier
Fenneks in Kandahar zijn overigens
voorzien van een niet organieke
Bull-Bar voor extra
stootkracht. “Die hebben wij
ter plekke laten fabriceren, nadat
we het idee afkeken van een
Amerikaanse Hummer”, zegt
René. “Tijdens onze beveiligingsopdracht
kan het voorkomen
dat we een object moeten
rammen om de route vrij te
maken. Onze Canadese voorgangers
gebruikten daarvoor
vaak een LAV-III pantserwielvoertuig.
Kan je aardig mee
beuken. De voorzijde van de
Fennek is echter niet echt berekend
op die taak. Vandaar deze
oplossing. De Bull-Bar zit op de
sleepogen aan de voorkant gemonteerd
en valt ook weer snel
te demonteren.”
Een ander aspect dat het FPP
van de Canadezen heeft overgenomen,
is dat de commandant
van het laatste voertuig altijd
met steentjes gevulde waterflesjes
binnen handbereik
houdt. “Wij hanteren namelijk
een bepaalde zogenoemde
stand-off ruimte achter dit voertuig,
om te ervoor te waken dat
een achterligger zo dicht nadert
waardoor wij hem niet meer
kunnen aangrijpen met ons
boordwapen, dat in de zes uur
positie staat. Komt er iemand
met een voertuig binnen die
straal, dan waarschuwen wij
hem eerst met handsignalen.
Reageert men daar niet op, dan
gooien wij een met steentjes
gevuld flesje. Hebben wij dan
nog steeds niet zijn aandacht
en blijft hij naderen, dan…”
http://www.mindef.nl/binaries/LRDK43_tcm15-69277.pdf
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/6316057.stmquote:US money is 'squandered' in Iraq
Millions of dollars in US rebuilding funds have been wasted in Iraq, US auditors say in a report which warns corruption in the country is rife.
A never-used camp in Baghdad for police trainers with an Olympic-size swimming pool is one of the examples highlighted in the quarterly audit.
Billions of budgeted dollars meanwhile remain unspent by Iraq's government.
The report comes as President Bush is urging Congress to approve $1.2bn (£600m) in further reconstruction aid.
The audit by Stuart Bowen, the special inspector general for Iraq reconstruction (Sigir), is the latest in a regular series of updates to Congress.
Budgeting problems
"The security situation continue to deteriorate, hindering progress in all reconstruction sectors and threatening the overall reconstruction effort," says his 579-page report, which is due to be released later on Wednesday.
Among the wide-ranging findings, the audit says that corruption continues to plague Iraq and infrastructure security remains vulnerable.
Auditors express "significant concern" about the Iraqi government's record in managing and spending budgets.
Billions of dollars budgeted for capital projects remained unspent at the end of 2006, the report says.
Vague invoices
As well as not spending funds, the audit also highlights ways in which money has been used either improperly or wastefully.
One case involved a payment by the US State Department of $43.8m to a contractor, DynCorp International, for a residential camp for police trainers outside the Adnan Palace grounds in Baghdad. The camp has never been used.
The Iraqi Interior Ministry ordered $4.2m of work there, never authorised by the State Department, that included 20 trailers for important visitors and an Olympic-size swimming pool.
The State Department has said that it is working to improve controls.
Another example cited in the report is $36.4m spent by US officials on armoured vehicles, body armour and communications equipment that cannot be accounted for because invoices were vague and there was no back-up documentation.
Contracts have been awarded for virtually all of the $21bn earmarked by the US government for Iraqi reconstruction, and some 80% has been spent.
Democrats, who now control the US Congress, have expressed concern at the prospect of devoting more funds to rebuilding efforts in Iraq.
Rep Henry Waxman is planning in-depth hearings next week into charges of waste and fraud in Iraq.
Since 2003, the way reconstruction aid is used has changed, with money originally destined for infrastructure programmes cut and more spent on areas like security and democracy projects.
Electricity output remains below pre-war levels, while funds initially earmarked for water and sewerage have been cut by 50%, the audit says.
Investigations
The report also points to continuing high unemployment, put at 18% but widely believed to be under-reported, as a contributing factor in the insurgency.
It concludes that the Iraqi government's "most significant challenge" continues to be strengthening the judiciary, prisons and the police.
"The United States has spent billions of dollars in this area, with limited success to date."
Mr Bowen's audit office began operations in March 2004 and is currently conducting 78 investigations, of which 23 have been referred to the US Department of Justice.
There have so far been four convictions.
His office, which was nearly closed down last year by Republicans, is now due to carry on its oversight work through 2008.
http://news.independent.c(...)t/article2201103.ecequote:There are growing suspicions in Iraq that the official story of the battle outside Najaf between a messianic Iraqi cult and the Iraqi security forces supported by the US, in which 263 people were killed and 210 wounded, is a fabrication. The heavy casualties may be evidence of an unpremeditated massacre.
A picture is beginning to emerge of a clash between an Iraqi Shia tribe on a pilgrimage to Najaf and an Iraqi army checkpoint that led the US to intervene with devastating effect. The involvement of Ahmed al-Hassani (also known as Abu Kamar), who believed himself to be the coming Mahdi, or Messiah, appears to have been accidental.
The story emerging on independent Iraqi websites and in Arabic newspapers is entirely different from the government's account of the battle with the so-called "Soldiers of Heaven", planning a raid on Najaf to kill Shia religious leaders.
Ik vind dit verhaal best geloofwaardig overkomen. Al is het natuurlijk niet slim van die stam om een militaire post aan te vallen en een legerhelicopter neer te schieten van de amerikanen. Je zou het bijna zelfverdediging mogen noemen van het Iraakse leger.quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://news.independent.c(...)t/article2201103.ece
O ja, joh?
zijn er beelden daarvan dan?quote:Op zondag 4 februari 2007 22:08 schreef Hurricane1 het volgende:
Amerika heeft eindelijk toegegeven dat alle helikopters in Irak zijn neergestordt de afgelopen twee weken zijn neergeschoten door het verzet
[afbeelding]
Wat is het toch geweldig om bij het "verzet" te horen in Irak. Elke overwinning is een overwinning en elke nederlaag is ook een overwinning omdat je nou eenmaal in burgerkleren vecht en je gewoon zegt dat je smadelijke nederlaag een slachting van onschuldige burgers was. Met dank aan de pers.quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://news.independent.c(...)t/article2201103.ece
O ja, joh?
quote:Op maandag 5 februari 2007 08:41 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Wat is het toch geweldig om bij het "verzet" te horen in Irak. Elke overwinning is een overwinning en elke nederlaag is ook een overwinning omdat je nou eenmaal in burgerkleren vecht en je gewoon zegt dat je smadelijke nederlaag een slachting van onschuldige burgers was. Met dank aan de pers.
De ene opstandeling is de andere niet. Als je je oren en ogen open had gehouden de afgelopen 1,5 jaar dan had je dat ook geweten.quote:Op maandag 29 januari 2007 09:51 schreef Evil_Jur het volgende:
Gadverdamme Meki, de Irakezen en Amerikanen doden 250 opstandelingen in zelfverdediging en jij gaat zielig zitten doen voor die opstandelingen? Dat zijn dezelfde idioten die dagelijks tientallen vrouwen en kinderen vermoorden omdat ze de verkeerde Islam volgen, leuk dat je aan hun kant staat
Je kunt Meki vervelend vinden. Maar je kunt moeilijk zeggen dat het onzin is wat hij zegt. Of zijn we het beruchte downingstreet memo alweer vergeten?quote:Op maandag 29 januari 2007 00:26 schreef Meki het volgende:
[..]
door wie gaat het hele land naar de klote
dankzij de Amerikanen die zich democratisch noemen
Nou ja, ik neem aan dat je zelf ook wel begrijpt dat de Amerikanen niet zomaar akkoord zullen gaan met een democratisch regime in Irak dat niet Amerika-minded zal zijn. En dat is een reeel gevaar.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:41 schreef Richboy het volgende:
[..]
Olie:
Wanneer win je makkelijker olie? Als het land stabiel is of als het land een teringzooi is? Kijk 'ns naar de problemen van Shell in Nigeria.
Je wil een stabiele omgeving om olie te winnen. Het mensen tegen elkaar uitspelen werkt averechts, is dus geen belang van de VS.
Bloed:
staat er niet meer opquote:Op maandag 5 februari 2007 07:56 schreef Hurricane1 het volgende:
Van eentje wel ja deze is neergehaald door de Islamitische Staat Irak van Abu Omar al Bagdadi
http://www.sendspace.com/file/mo06c1
vaag ik heb gewoon real player maar kan het niet afspelen, achja kan het me wel voorstellen hoe het is gegaan iigquote:Op maandag 5 februari 2007 19:27 schreef Hurricane1 het volgende:
http://www.rogepost.com/n/5633160345
http://www.openupload.com/?d=D0E129AA
quote:Op maandag 5 februari 2007 08:41 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Wat is het toch geweldig om bij het "verzet" te horen in Irak. Elke overwinning is een overwinning en elke nederlaag is ook een overwinning omdat je nou eenmaal in burgerkleren vecht en je gewoon zegt dat je smadelijke nederlaag een slachting van onschuldige burgers was. Met dank aan de pers.
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=8555quote:2006 was moordend jaar voor de pers, vooral in Irak
Guthrie Gray
WASHINGTON, 6 februari (IPS) - Vorig jaar werden er wereldwijd 55 journalisten vermoord. Het Committee to Protect Journalists (CPJ) in New York zegt ook dat er 134 verslaggevers omwille van hun werk achter de tralies zitten. Meer dan de helft van de vermoorde journalisten en persmedewerkers zijn Irakezen.
Voor het vierde jaar op rij is Irak het gevaarlijkste land voor journalisten. Volgens het CPJ werden in 2006 in Irak vier journalisten gedood als gevolg van "kruisvuur of oorlogsdaden", terwijl nog eens 28 perslui werden vermoord. De meeste slachtoffers zijn Irakese journalisten. Slechts twee ervan hadden hun basis in Londen.
Sinds de inval van de Amerikaanse troepen in Irak in maart 2003, zijn er volgens het CPJ in totaal al 97 journalisten op Irakese bodem gesneuveld. Daarnaast werden ook 37 tolken, chauffeurs en persmedewerkers vermoord die "collaboreerden" met de pers. “Bijna al deze moorden blijven ongestraft", zegt Joel Campagna van CPJ.
Terwijl verzetsbewegingen in Irak de pers doelbewust aanvallen om het regime in het land te ondergraven, gebruiken andere machthebbers geweld en censuur tegen journalisten om hun land te "stabiliseren". China spaant daarin de kroon. Vorig jaar zette de regering van president Hu Jintao 34 journalisten achter de tralies. Het CPJ spreekt over het "meest hardhandige optreden" van China sinds de rellen op het Tiananmenplein in 1989.
Wereldwijd zitten 134 journalisten in de cel. Een op de drie van die gevangenen is webjournalist, blogger of uitgever van onlinekranten. Het CPJ-rapport stelt verder ook de moordpartijen in Rusland aan de kaak en uit zijn bezorgdheid over de opkomst van populaire autocraten in Latijns-Amerika en de uitholling van het statuut van de oorlogsjournalist als onafhankelijke en neutrale waarnemer.
Het rapport komt er pas een week na de publicatie van een gelijkaardig jaarrapport van Reporters Sans Frontières. Die organisatie spreekt over een recordaantal journalisten dat in 2006 werd vermoord, en zegt al bezorgd te zijn voor 2007. In de maand januari alleen zijn namelijk al zes journalisten en vier persmedewerkers vermoord.
Reporters Sans Frontières wijst vooral dictaturen zoals Noord-Korea, Eritrea, Cuba en Turkmenistan met de vinger. Beide organisaties stellen zich echter ook steeds meer vragen bij de houding van democratisch verkozen leiders tegenover persvrijheid. Zo worden de Venezolaanse president Hugo Chavez en de Russische president Vladimir Poetin in het CPJ-rapport omschreven als "een generatie van intellectuele, verkozen leiders die een wettelijk kader hebben gecreëerd om de nieuwsmedia te controleren, intimideren en censureren".
Toch zijn er ook nog positieve signalen. Saudi-Arabië bijvoorbeeld heeft het voorbije jaar inspanningen gedaan om de "zwaar gecensureerde pers" meer vrijheid te geven. Lokale journalisten hebben er het initiatief aangegrepen om meer gedurfde reportages te maken over zaken als misdaad, drugshandel, werkloosheid en religieus extremisme. IPS (YD/PD)(EINDE/2007)
quote:US fears Iraqi insurgents have better missiles as helicopter is downed
Fears that Iraqi insurgents may be using either improved missiles or better tactics mounted after the fifth helicopter in just over two weeks was shot down by an anti-aircraft missile north-west of Baghdad.
The US Sea Knight was hit yesterday killing all seven people on board, according to an Iraqi air force official.
"The helicopter was flying and passed over us, then we heard the firing of a missile," said Mohammed al-Janabi, a farmer who was speaking less than half a mile from the wreckage of the twin-rotor C-46 troop carrier. "The helicopter then turned into a ball of fire. It flew in a circle twice, then it went down."
Flames and a huge plume of black smoke rose from the crash site not far from a farm house. Helicopters buzzed overhead and US troops rushed to prevent anybody else reaching the wreckage, 20 miles north-west of the capital near the town of Taji in an area where the Sunni insurgents have always been strong. The US forces in Iraq depend heavily on helicopters because patrols are frequently attacked by bombs in or beside the roads.
A claim of responsibility was made by the Islamic State of Iraq, an umbrella group of insurgents including al-Qa'ida in Iraq, who have said they shot down two other helicopters recently. The statement said the group would post a video of the shooting down of the helicopter on the internet later.
A US official said an investigation was under way and the crash appeared to be related to mechanical problems. In the past the US forces have preferred to attribute aircraft losses, at least at first, to accidents.
US military losses in Iraq have been rising in recent weeks though the overall level of deaths has been remarkably steady, according to the Department of Defence. In 2004, 848 US soldiers were killed and 8,002 wounded; in 2005, 846 killed and 5,946 wounded; in 2006, 821 killed and 6,372 wounded. Almost all US casualties have been suffered in fighting the Sunni insurgents. President George Bush's belligerent rhetoric in his State of the Union address, suggesting he was going to take on the Shia militias as well, could lead to a sharp rise in US losses.
But Muqtada al-Sadr, the nationalist Shia cleric whom the Mehdi Army follows, is determined to avoid a military confrontation with US forces implementing a new security plan to regain control of Baghdad. Sadrist officials say they would allow the US army into their bastion of Sadr City, home to two million people, but this probably means the militiamen would just go underground. The much-publicised "surge" in the numbers of US and Iraqi troops in Baghdad is proving very slow to develop. The Iraq Prime Minister, Nouri al-Maliki said: "I believe we've been very late and this delay has started to give a negative image." It is not clear that the US and the Iraqi government will have enough troops to search even a few neighbourhoods in Baghdad.
Meanwhile, the sense of anarchy in Baghdad has been increased by the government's admission that one of its own security agencies kidnapped Jalal Sharafi, an Iranian diplomat. Iran has accused the Ministry of Defence - heavily influenced by the US - of orchestrating the kidnapping using a commando unit. Four of the alleged kidnappers were arrested at the time.
The new US policy of detaining Iranians is humiliating for the Iraqi government. When US forces raided a long-established Iranian office in the Kurdish capital of Arbil in January, Kurdish officials say the first they knew about it was when eight US helicopters from the US base at Balad suddenly flew over the city.
http://news.independent.co.uk/world/fisk/article2251354.ecequote:Iraqi insurgents offer peace in return for US concessions
For the first time, one of Iraq's principal insurgent groups has set out the terms of a ceasefire that would allow American and British forces to leave the country they invaded almost four years ago.
The present terms would be impossible for any US administration to meet - but the words of Abu Salih Al-Jeelani, one of the military leaders of the Sunni Iraqi Islamic Resistance Movement show that the groups which have taken more than 3,000 American lives are actively discussing the opening of contacts with the occupation army.
Al-Jeelani's group, which also calls itself the "20th Revolution Brigades'', is the military wing of the original insurgent organisation that began its fierce attacks on US forces shortly after the invasion of 2003. The statement is, therefore, of potentially great importance, although it clearly represents only the views of Sunni Muslim fighters.
Shia militias are nowhere mentioned. The demands include the cancellation of the entire Iraqi constitution - almost certainly because the document, in effect, awards oil-bearing areas of Iraq to Shia and Kurds, but not to the minority Sunni community. Yet the Sunnis remain Washington's principal enemies in the Iraqi war.
"Discussions and negotiations are a principle we believe in to overcome the situation in which Iraqi bloodletting continues," al-Jeelani said in a statement that was passed to The Independent. "Should the Americans wish to negotiate their withdrawal from our country and leave our people to live in peace, then we will negotiate subject to specific conditions and circumstances."
Al-Jeelani suggests the United Nations, the Arab League or the Islamic Conference might lead such negotiations and would have to guarantee the security of the participants.
Then come the conditions:The release of 5,000 detainees held in Iraqi prisons as "proof of goodwill". Recognition "of the legitimacy of the resistance and the legitimacy of its role in representing the will of the Iraqi people". An internationally guaranteed timetable for all agreements. The negotiations to take place in public. The resistance "must be represented by a committee comprising the representatives of all the jihadist brigades". The US to be represented by its ambassador in Iraq and the most senior commander.
It is not difficult to see why the Americans would object to those terms. They will not want to talk to men they have been describing as "terrorists" for the past four years. And if they were ever to concede that the "resistance" represented "the will of the Iraqi people" then their support for the elected Iraqi government would have been worthless.
Indeed, the insurgent leader specifically calls for the "dissolution of the present government and the revoking of the spurious elections and the constitution..."
He also insists that all agreements previously entered into by Iraqi authorities or US forces should be declared null and void.
But there are other points which show that considerable discussion must have gone on within the insurgency movement - possibly involving the group's rival, the Iraqi Islamic Army.
They call, for example, for the disbandment of militias and the outlawing of militia organisations - something the US government has been urging the Iraqi Prime Minister, Nouri al-Maliki, to do for months.
The terms also include the legalisation of the old Iraqi army, an "Anglo-American commitment to rebuild Iraq and reconstruct all war damage" - something the occupying powers claim they have been trying to do for a long time - and integrating "resistance fighters" into the recomposed army.
Al-Jeelani described President George Bush's new plans for countering the insurgents as "political chicanery" and added that "on the field of battle, we do not believe that the Americans are able to diminish the capability of the resistance fighters to continue the struggle to liberate Iraq from occupation ...
"The resistance groups are not committing crimes to be granted a pardon by America, we are not looking for pretexts to cease our jihad... we fight for a divine aim and one of our rights is the liberation and independence of our land of Iraq."
There will, the group says, be no negotiations with Mr Maliki's government because they consider it "complicit in the slaughter of Iraqis by militias, the security apparatus and death squads". But they do call for the unity of Iraq and say they "do not recognise the divisions among the Iraqi people".
It is not difficult to guess any American response to those proposals. But FLN National Liberation Front contacts with France during the 1954-62 war of independence by Algeria began with such a series of demands - equally impossible to meet but which were eventually developed into real proposals for a French withdrawal.
What is unclear, of course, is the degree to which al-Jeelani's statement represents the collective ideas of the Sunni insurgents. And, ominously, no mention is made of al-Qa'ida.
CH-47 Chinook door Al Qaida/ISIquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:01 schreef Monidique het volgende:
Misschien is er weer een helikopter neergestort. Gaat wel hard zo.
http://news.yahoo.com/s/a(...)spainus_070208133230quote:"Everyone thought that there were weapons of mass destruction" at the time of the invasion, Aznar told a public gathering on Wednesday night in a Madrid suburb.
"There were none. I say it today," said Aznar who ordered Spanish troops to help in the invasion despite the opposition of a large majority of Spaniards.
"My problem is not to have known before, but at the same time no one knew," said Aznar, who along with British Prime Minister Tony Blair was a chief ally of US President George W. Bush over Iraq.
a nother one bites the dustquote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:13 schreef Hurricane1 het volgende:
[..]
CH-47 Chinook door Al Qaida/ISI
[afbeelding]
lijkt er wel opquote:Op vrijdag 9 februari 2007 20:01 schreef sp3c het volgende:
dat is geen chinook
http://icasualties.org/oif/prdDetails.aspx?hndRef=2-2007quote:Op vrijdag 9 februari 2007 20:15 schreef NorthernStar het volgende:
"Seven Americans were killed in the crash involving on Wednesday involving a CH-46 Sea Knight helicopter."
Dit maakt het weer een stukje lastiger voor de Amerikanen.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 20:20 schreef sp3c het volgende:
vreemde reactie maar ok
Dat is waar, maar nu zijn er minder dan drie weken tijd zes helikopters neergehaald.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 21:05 schreef sp3c het volgende:
ze kunnen al vanaf het begin van de oorlog helikopters uit de lucht schieten
Dat bedoel ik. Dit lijkt toch iets nieuws. Blijkbaar hebben ze ergens een partijtje stingers opgedaan oid.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 21:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is waar, maar nu zijn er minder dan drie weken tijd zes helikopters neergehaald.
ja dat roepen de Amerikanen graag, het is altijd een ander zijn schuld ... de opstandelingen gebruiken andere tactieken die ze geleerd hebben van Iran, en ze hebben verbeterde raketten gekregen van Iran etc. etc. blablablaquote:Op vrijdag 9 februari 2007 21:11 schreef Monidique het volgende:
Het schijnt dat ze met geweervuur zijn neergehaald, dus dan zijn het geen nieuwe raketten, of iets dergelijks. Er kan meer worden gevlogen, maar de opstandelingen kunnen ook andere taktieken gebruiken, of het is gewoon toeval. Ik las wel dat er geruchten zijn dat ze wel verbeterde raketten hebben, maar ja, wat moet je geloven?
Ik weet het niet ik heb daar geen verstand van maar dat is in ieder geval wat ze zelf zeggen dat het was.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 20:01 schreef sp3c het volgende:
dat is geen chinook
Ja. Al-Kaida probeerde een vliegtuig neer te halen in, ik geloof, Kenia. Dat mislukte. De gelijktijdige zelfmoordaanslag in een hotel ging wel door.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:05 schreef sp3c het volgende:
is ook niets nieuws, was er een jaar ofzo terug al niet met een dergelijk wapen op een Israelisch burgervliegtuig geschoten in 1 of ander Afrikaans land?
Nou ja, dat filmpje lijkt te bewijzen dat er in dit geval dus gewoon sprake was van een raket.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 21:11 schreef Monidique het volgende:
Het schijnt dat ze met geweervuur zijn neergehaald
quote:Iraqi Arabs revolt over cash offer to quit Kirkuk
By Damien McElroy, Foreign Affairs Correspondent
Last Updated: 1:54am GMT 10/02/2007
Ethnic tensions in Kirkuk have escalated after Arabs were offered payments to leave the strategic Iraqi city before a referendum that is expected to approve its incorporation into Kurdish territory.
Kirkuk's oil wealth makes the city of 700,000 one of Iraq's greatest strategic prizes. Well before the fall of Saddam Hussein, Kurds declared their intention to claim a city they describe as their "Jerusalem".
Iraqi Arabs revolt over cash offer to quit Kirkuk
Iraqi Arab residents of the oil-rich northern Iraqi city of Kirkuk shout slogans as they demonstrate against a decision to relocate them
According to Iraq's new constitution, Kirkuk is one of three disputed areas that must hold a referendum by the end of this year on joining the northern provinces run by the autonomous Kurdistan Reg-ional Government and its own security forces.
While no date has been set for a vote, Baghdad's decision to offer money has caused widespread alarm. In recent days Kirkuk has seen demonstrations and a spike in violence as its minorities protest against the offer of £7,000 and a plot of land elsewhere in the country to non-Kurdish residents.
Leaders of militia groups have vowed to resist "ethnic cleansing" by force if necessary. "We vehemently reject this decision," said Sheikh Raad al-Najafi, a follower of the radical Shia Muslim cleric Moqtada al-Sadr. "We will not leave Kirkuk by force or without force. If [the Kurds] try to force us out there will be dangerous reactions."
The payments have been offered by a special Baghdad government committee, the Iraqi Higher Committee for the Normalisation of Kirkuk.
Map featuring Kirkuk, Iraqi Arabs revolt over cash offer to quit Kirkuk
Officially the move is described as an attempt to reverse Saddam's efforts to "Arabise" Kirkuk. Officials estimate that more than 7,000 Arab families moved to the city after the Ba'ath party came to power in 1968.
A Human Rights Watch report found that 120,000 Kurds were expelled from Kirkuk by Saddam's troops in 1991. The city was a key target during the Anfal campaign, a genocidal programme that saw tens of thousands of bodies dumped in mass graves.
With estimated oil reserves of 10 billion barrels in the Kirkuk oil field, the region holds 40 per cent of Iraq's natural resources wealth.
Diplomats have warned that the referendum is likely to fuel ethnic infighting. But Iraq's governing coalition of Shia Muslims and Kurds rejects calls for a delay.
advertisement
"Our fears are that this will add to tensions not only in Kirkuk but further afield," a coalition diplomat said. "There is a very real prospect of a backlash against the Kurds."
Though less violent than other parts of central Iraq, Kirkuk is not as well protected as the neighbouring Kurdish cities of Irbil and Sulaymaniyah. At the weekend insurgents detonated eight car bombs outside the offices of Kurdish political parties in the city centre, killing 11 people.
The city is also home to a substantial Turkoman population and Turkey has retained the option of military intervention on their behalf.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 21:41 schreef sp3c het volgende:
en nee het is geen toeval, er wordt meer gevlogen ivm voorbereidingen op die surge van Bush en dus worden er meer geraakt
http://www.sptimes.com/20(...)ays_troops__he.shtmlquote:An Army pilot said Sunday that enemy fire hit at least 17 U.S. helicopters a month in Iraq but that flying time for troops was growing because of the risks of road travel.
quote:
Iraqis use internet to survive war
By Andrew North
BBC News, Baghdad
Consulting Google Earth can help people work out routes to avoid
Google is playing an unlikely role in the Iraq war. Its online satellite map of the world, Google Earth, is being used to help people survive sectarian violence in Baghdad.
As the communal bloodshed has worsened, some Iraqis have set up advice websites to help others avoid the death squads.
One tip - on the Iraq League site, one of the best known - is for people to draw up maps of their local area using Google Earth's detailed imagery of Baghdad so they can work out escape routes and routes to block.
It's another example of the central role technology plays in the conflict - with the widespread use of mobile phones, satellite television as well as the internet - by all sides and for many purposes.
For some time now, vigilante-style guard forces have been operating in many neighbourhoods, especially in Sunni areas targeted by Shia militias.
Many Sunnis see the Shia-dominated police forces as just as much of a threat, because of evidence of their involvement in kidnappings.
So part of the job of the local guards is keeping them out.
With Google Earth, the Iraq League website suggests, people can also work out the most likely approach of their attackers.
It's thought that insurgents have also used the map site, examining the detailed images to pick out potential targets.
'Killed or tortured'
The advice on the Iraq League site - which is actually run from the UK - begins with a warning to avoid being taken in the first place.
"If they arrest you, you will be killed or tortured."
Iraqi army soldier searches a motorist in Baghdad
The key thing is not to fall into the wrong hands
The Iraq League says it is aimed at all Iraqis caught up in the violence, but it is slanted towards the Sunni community.
"If they tell you we just have a few questions and you will be back in an hour, don't believe them. You will be dead in an hour or disappear for months," the warning continues.
Who "they" are is rarely spelt out, apart from the occasional mention of Ministry of Interior patrols.
To avoid arrest, people should give security training to relatives, says the site. If they see any suspicious activity, they should ring the local guard force.
How to blend in
People must change their routes all the time. "You must get another ID," the site continues, with non-Sunni names.
Certain names, such as Abu Bakr or Omar are common among Sunnis - but can spell instant death in the hands of Shia death squads.
Anything to distinguish sectarian affiliation should be masked.
Long beards, traditionally associated with devout Sunnis, are out. Shia men keep beards much shorter.
Sunnis wanting to blend in should do the same, says the survival guide.
Other sites tell Sunnis how they can make people think they are Shia.
They are advised to hang images of well-known Shia figures in their homes and shops, such as Grand Ayatollah Ali Sistani, Iraq's most senior Shia cleric, or Imam Hussein, grandson of the prophet Muhammad, whose death at Karbala in the 7th Century Shias mourn every year.
Appeals for help
The Iraq League website has another section displaying calls from relatives for information on missing loved ones.
This is used by both Sunnis and Shias. "Please help me to find my husband who was kidnapped travelling from Baghdad to Amman," says one message. "Gunmen seized him because he is a Shia, but they left my brother and his family because they are Sunni. Please help me."
But it happened more than six months ago.
There was also an offer of help to a girl injured in the eye by a mortar attack on her school in Baghdad in late January, an incident widely covered by the media.
"We can provide medical treatment outside Iraq," the writer said.
Perhaps initiatives like this could also begin the process of restoring peace. But right now, these sites are focused on survival.
http://www.cnn.com/2007/WORLD/meast/02/16/iraq.main/index.htmlquote:U.S. doubts police wounded al Qaeda in Iraq leader
BAGHDAD, Iraq (CNN) -- The U.S. military on Friday cast doubt on a report from the Iraqi government that al Qaeda in Iraq chief Abu Ayyub al-Masri was wounded in clashes with police.
A senior U.S. official, who requested anonymity, told CNN that the U.S. military believes reports about the alleged incident Thursday are false.
point remains the samequote:Op maandag 12 februari 2007 10:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
http://www.sptimes.com/20(...)ays_troops__he.shtml
Het is je punt.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
point remains the same
als je meer vliegt, raak je meer helikopters kwijt
http://www.nu.nl/news/979(...)oepen_voor_Irak.htmlquote:Huis VS tegen extra troepen voor Irak
Uitgegeven: 16 februari 2007 21:38
Laatst gewijzigd: 16 februari 2007 21:49
WASHINGTON - Het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft zich vrijdagavond in meerderheid gekeerd tegen het plan van president George Bush om 21.500 extra militairen naar Irak te sturen. Dat berichtte de Amerikaanse nieuwszender CNN.
Het Huis, waarin de Democraten de meerderheid hebben, nam een motie aan waarin het Irak-beleid van Bush wordt weggehoond. De Democraten kregen de steun van een klein aantal Republikeinse partijgenoten van Bush. De motie werd aangenomen met 246 tegen 182 stemmen. Van de 201 Republikeinen stemden er zeventien mee met de Democraten.
De aangenomen motie dwingt Bush tot niets. Het gaat volgens politiek commentatoren dan ook vooral om de politieke boodschap die het Huis wilde afgeven. Bush moet begrijpen dat er een andere wind waait in Washington, zo stellen de Democraten. Zaterdag zal de Senaat zich over een soortgelijke motie buigen. Ook in de Senaat domineren de Democraten.
Of niet?quote:
http://www.nytimes.com/2007/02/18/world/middleeast/18helicopter.html?ex=1329454800&en=be728b8706d0b481&ei=5088&partner=rssnyt&emc=rssquote:Documents captured from Iraqi insurgents indicate that some of the recent fatal attacks against American helicopters are a result of a carefully planned strategy to focus on downing coalition aircraft, one that American officials say has been carried out by mounting coordinated assaults with machine guns, rockets and surface-to-air missiles.
http://www.telegraaf.nl/b(...)gerpost_in_Irak.htmlquote:Doden bij aanval op Amerikaanse legerpost in Irak
BAGDAD - Bij een aanval op een Amerikaanse legerpost ten noorden van de Iraakse hoofdstad Bagdad zijn maandag twee doden en zeventien gewonden gevallen. Dat heeft het Amerikaanse leger bekendgemaakt. De aanval begon met een zelfmoordaanslag met een bomauto buiten de basis. Meer details werden niet direct vrijgegeven.
Bij andere bomaanslagen in Bagdad en omgeving zijn maandag minstens vijftien mensen om het leven gekomen, aldus de politie. De aanslagen werden gepleegd in de overwegend sjiitische wijken Karradah en Zafraniyah en in de eveneens voornamelijk door sjiieten bewoonde stad Mahmoudiya, dertig kilometer ten zuiden van de Iraakse hoofdstad. Vijf doden vielen toen iemand zich in een Bagdadse stadsbus met bestemming Karradah opblies. In Ramadi, ongeveer 150 kilometer ten westen van Bagdad, vielen negen doden toen een autobom afging nadat mensen zich bij een politiepost hadden verzameld na een mislukte zelfmoordaanslag. Elders buiten Bagdad vielen bij diverse aanslagen nog eens zes doden.
De nieuwe aanslagen komen een dag na een zware aanslag met een autobom op een markt in het eveneens overwegend sjiitische Nieuw-Bagdad, waarbij minstens 62 mensen omkwamen. Het was de zwaarste aanslag in de stad sinds Iraakse en Amerikaanse troepen ruim anderhalve week geleden een grootscheepse operatie begonnen met als doel Bagdad veiliger te maken.
Hmz, volkomen kansloos. Ze kunnen de geldstroom uitschakelen als ze willen, maar ze willen zich er niet aan branden. Dus het maar dood laten bloeien en het Bush onmogelijk maken ("a slow-bleed strategy designed to gradually limit the administration's options"--The Politico) om er nog wat van te maken ipv ballen te tonen en die troepen terug te halen door de geldkraan dicht te draaien. Zoveel geven ze dus ook weer niet om toekomstige Amerikaanse militaire slachtoffers te voorkomen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 22:37 schreef Hurricane1 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/979(...)oepen_voor_Irak.html
nog meer olie op het vuur, helemaal als straks blijkt, dat het rapport dat ze niet is verkracht gefabriceerd blijkt te zijn door de politie, waarvan maliki zegt dat zegt eervol zijnquote:Rape claim splits Iraq government
An allegation that Iraqi police raped a Sunni woman while enforcing a new security plan in Baghdad has opened sectarian splits within the government.
The woman said she was assaulted at a police garrison on Sunday where she was falsely held for supporting insurgents.
Prime Minister Nouri Maliki, who is Shia, dismissed the claims, but senior Sunni officials insist it is true.
Observers say the row could undermine the security plan, in which mainly-Shia police are deployed in Sunni areas.
Mr Maliki accused "known groups" - taken to mean Sunni political parties - of fabricating the story, to discredit the security forces.
A series of insurgency attacks in and around the capital have already shown the difficulties of trying to stem the tide of violence.
* A chemicals tanker was blown up in Taji, killing six and causing 148 people to inhale noxious fumes
* Two car bombs killed at least eight people and wounded 30 in south-west and south Baghdad
* A suicide bomber attacked a funeral in Baghdad, killing seven mourners
* Five US soldiers died in attacks on Monday, the military said.
'False arrest'
The woman, whose identity has not been confirmed, made the rape allegation in an emotional interview with Arabic TV network al-Jazeera.
She was arrested in her Baghdad neighbourhood of Amil for helping insurgents and taken to a police facility where she claims she was assaulted by three officers.
Mr Maliki ordered an investigation into the case on Monday night, but cleared the three men hours later.
"Medical examinations showed the woman had not been subjected to any sexual attack," a government statement said.
"The prime minister has ordered that the honourable officers accused be rewarded," it added without elaborating.
But an aide of Vice President Tariq Hashimi, a Sunni, said the prime minister's office had acted in haste, and doctors had in fact confirmed rape had taken place.
The woman was named Sabrine Janabi by al-Jazeera, but Sunni politicians said this was not her real name.
The US military, whose medical staff oversaw the woman's examination, said it was aware of the various reports, but could not confirm anything.
Sunni politicians have accused the police of a series of human rights abuses perpetrated on their community and of turning a blind eye to attacks on them by Shia militants.
Story from BBC NEWS:
http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/2/hi/middle_east/6378821.stm
Published: 2007/02/20 16:11:59 GMT
© BBC MMVII
http://www.kuna.net.kw/Home/Story.aspx?Language=en&DSNO=954152quote:A joint force of the Iraqi Army and US troops Tuesday bombarded the office of Shiite leader Muqtada Al-Sadr in Al-Shula area, west of Baghdad, a security source told KUNA.
The source said some 14 military vehicles are now surrounding the office and Iraqi and US soldiers could be seen confiscating material and documents.
Muqtada Al-Sadr himself is out of the country over fears for his safety.
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 20:08 schreef Slayage het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=6d3b99daae
![]()
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=8659quote:Irak stevent af op hongerprobleem
Dahr Jamail and Ali al-Fadhily
BAGDAD, 20 februari (IPS) - Veel Irakezen krijgen het steeds moeilijker om hun buik te vullen. De landbouw ligt nog altijd in puin en de dure import dwingt de regering te beknibbelen op de voedselrantsoenen.
"Een land met twee rivieren zou de grootste voedselexporteur ter wereld moeten zijn", zegt de 60-jarige Um Muthanna. "Maar nu bedelen we om eten bij de mensen die hier dood en verderf brachten."
We staan op een groentemarkt in het centrum van Irak. Het aanbod is mager en de prijzen zijn hoog. Door de onveiligheid op de Iraakse wegen en het gebrek aan benzine kunnen Irakese boeren hun oogst niet meer zo goed naar de verkooppunten brengen. Veel boeren zijn de voorbije jaren bovendien over kop gegaan nadat de voormalige Amerikaanse bestuurder L. Paul Bremer de importtarieven reduceerde. Daardoor daalden de prijzen van buitenlandse levensmiddelen drastisch en werden de Irakese boeren uit de markt geduwd.
In 2004, het jaar na de invasie, kreeg Irak ook massale hoeveelheden voedselhulp. Maar die aanvoer stokte toen er steeds meer medewerkers van hulporganisaties ontvoerd werden. Veel hulpverleners werden daarna weggetrokken.
De Irakezen hadden altijd al problemen met buitenlandse voedselhulp. "Irak exporteerde vroeger voedsel en de Irakezen hadden het er niet makkelijk mee opeens voedselhulp te ontvangen", zegt de econoom Jassim al-Rikabi. "Bovendien voerden de meeste hulporganisaties levensmiddelen aan die de Irakezen niet nodig hadden of niet wilden."
Gerst, tarwe, rijst en dadels zijn de basisingrediënten in de Irakese keuken. Wie het kan betalen, dist ook lamsvlees, kip en groenten als komkommers, uien en tomaten op.
Die levensmiddelen werden vroeger in Irak zelf geproduceerd. "Maar nu is de landbouw bijna helemaal stilgevallen", zegt Majid al-Dulaymi van het ministerie van Landbouw. "We moeten alles importeren." Na de aanvankelijke daling zijn de prijzen van dat importvoedsel het voorbije jaar dramatisch gestegen.
"Ik was zo blij toen mijn salaris na de val van Saddam vertienvoudigd werd", zegt Kamil Fattah, een ingenieur die voor het ministerie van Industrie werkt. "Maar nu zou ik soms terug willen naar hoe het vroeger was. Vroeger kostten gewone levensmiddelen bijna niets, en nu maakt de inflatie het onmogelijk om nog goed te eten."
De meerderheid van de Irakezen is nog altijd aangewezen op de maandelijkse voedselrantsoenen, een programma dat in de jaren 90 werd opgezet na de eerste Golfoorlog. Toen bestonden die voedselpakketten uit 12 soorten levensmiddelen, maar daarvan zijn nu alleen nog suiker, rijst, meel en olie overgebleven. Linzen en andere producten werden in mei 2006 geschrapt uit besparingsoverwegingen. "Mooie rantsoenen", foetert Um Jamila, een 35-jarige moeder van vijf. "Als dit zo doorgaat, zijn we binnen een half jaar een hongerland."
Sommige Irakezen grijpen helemaal naast de rantsoenen. Diefstal en corruptie bemoeilijken de verspreiding. Soennieten benadelen sjiieten bij de verdeling, en omgekeerd. Leveringen met bedorven of vervuild voedsel uit het buitenland zorgen voor bijkomende problemen. In juli 2006 moest de regering duizenden tonnen levensmiddelen vernietigen nadat mensen er ziek van waren geworden. Irak kreeg vorig jaar onder meer tarwe uit Australië waarin stukjes staal werden gevonden. IPS MDG1 (PD/MC)(EINDE/2007)
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=8649quote:Gebrekkige watervoorziening maakt Irakezen ziek
Bart Vanacker
BRUSSEL, 19 februari (IPS) - Miljoenen Irakezen hebben geen toegang tot drinkbaar water en leven in huizen met gebrekkige rioleringssystemen. Daardoor neemt de kans toe op ziektes die worden overgedragen door water, zoals diarree.
Slechts 32 procent van de Irakese bevolking heeft toegang tot drinkbaar water, negentien procent kan gebruik maken van een goede riolering. De problemen zijn het grootst in de provincie Anbar, waar Fallujah ligt, en in Bagdad.
“De waterleiding is in sommige wijken van Bagdad grotendeels vernietigd. De bewoners hebben dus geen veilig en drinkbaar water of zelfs helemaal geen water", zegt Fatah Ahmed, een woordvoerder van de Iraakse Hulpassociatie, aan het VN-agentschap IRIN.
"Het watertekort is een reëel probleem in sommige delen van Irak", bevestigt Cedric Turlan, de woordvoerder van het Coordination Committee in Iraq (NCCI), "De bestaande netwerken hebben geleden onder een gebrek aan onderhoud of zijn beschadigd geraakt tijdens de oorlog."
Grote delen van de bevolking, zoals de vluchtelingen in het land, zijn daardoor aangewezen op water uit rivieren. Ahmed en Turlan schatten dat ongeveer zestig procent van de Irakezen die in Bagdad of Anbar wonen, water drinkt uit rivieren.
Het resultaat daarvan is meteen zichtbaar in de statistieken: "Sinds begin 2006 is het aantal gevallen van diarree bij kinderen met 70 procent gestegen in Anbar", zegt dokter Khalifa Kubaissy van het Fallujah Hospital. "Bij volwassenen blijft de stijging beperkt tot 40 procent." In 95 procent van de gevallen bleken de zieken besmet water uit rivieren te hebben gedronken.
Om te voorkomen dat ook ziekten als cholera zich via het water gaan verspreiden, moet er dringen een nieuw waterleidingsnet worden gebouwd. De corruptie en veiligheidssituatie in het land laten zulke herstellings- en bouwwerken voorlopig niet toe.
"We roepen de overheid op om maatregelen te nemen en we roepen ook de terroristen op om niet langer diensten aan te vallen die cruciaal zijn voor het overleven van de Iraakse burgers", zegt Ahmed Muhammad, een woordvoerder van de provincieraad in Ramadi, de hoofdstad van Anbar. IPS MDG7 (BV/MC)(EINDE/2007)
http://news.xinhuanet.com/english/2007-02/21/content_5761355.htmquote:U.S. helicopter crashes in north of Baghdad
www.chinaview.cn 2007-02-21 19:28:43
BAGHDAD, Feb. 21 (Xinhua) — A U.S. helicopter crashed in north of Baghdad on Wednesday, the Qatar-based al-Jazeera satellite channel reported.
A U.S. military Black Hawk helicopter crashed in the Nibaiearea in north of Baghdad, an Iraqi official source was quoted by the channel as saying.
The helicopter might be shot down by insurgent fire, it said.
The U.S. military did not confirm the incident.
en nu wachten op de videoquote:Op woensdag 21 februari 2007 20:09 schreef Hurricane1 het volgende:
[..]
http://news.xinhuanet.com/english/2007-02/21/content_5761355.htm
ze moeten natuurlijk voorzichtig te werk gaanquote:Op woensdag 21 februari 2007 20:12 schreef Hurricane1 het volgende:
Ja zeker maar Al-Furqan / Al Fadjr media center is niet zo snel.
dat 1 keer uploaden kan je de kop kosten, als je het niet voorzichtig doet uiteraardquote:Op woensdag 21 februari 2007 20:20 schreef Hurricane1 het volgende:
Nou voorzichtig hoeft niet. 1 keer uploaden op Al Hesbah waar CNN, REUTERS EN AL JAZEERA allemaal lid zijn, en dan gaat hij al de hele wereld over. En dan zijn er genoeg werkloze Murasels in Europa die dagenlang gaan uploaden :p
joh! gister toch ook alquote:Op donderdag 22 februari 2007 13:21 schreef Monidique het volgende:
In een maand tijd zijn er al negen helikopters neergeschoten. Vandaag weer een.
quote:
http://news.xinhuanet.com/english/2007-02/22/content_5763452.htmquote:If confirmed, it would be the ninth U.S. helicopter crashed or shot down by insurgents' fire since Jan. 20, which has killed 28 soldiers and civilians so far.
The incident came one day after the U.S. military announced a Black Hawk helicopter was shot down by insurgent fire in the Nibaie area near the U.S. airbase of Taji, some 20 km north of Baghdad.
Zeven militaire en twee private, van huurlingen, zeg maar.quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:38 schreef sp3c het volgende:
en er waren toch ook twee helikoptertjes van zo'n beveiligingsbureau neergeschoten?
wat is het verschil tussen de 2?quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:40 schreef sp3c het volgende:
nee zeg maar niet ... huurlingen zijn wat anders
huurlingen nemen wel deel aan offensieve actiesquote:Op donderdag 22 februari 2007 13:42 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat is het verschil tussen de 2?
oorlogshandelingen bestaan echter niet alleen uit offensieve handelingen, verdediging/beveiliging, bevoorrading, transport bv zijn daar ook een essentieel onderdeel van, dus tjaquote:Op donderdag 22 februari 2007 13:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
huurlingen nemen wel deel aan offensieve acties
hoe kom je daar nu weer bijquote:Op donderdag 22 februari 2007 13:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
oorlogshandelingen bestaan echter niet alleen uit offensieve handelingen, verdediging/beveiliging, bevoorrading, transport bv zijn daar ook een essentieel onderdeel van, dus tja
dus als de syriers of iraniers (schrijf je dat zo?quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoe kom je daar nu weer bij
een act of war is per definitie een offensief ... verdedigen, beveiligen, bevoorraden zijn daar ondergeschikt aan. Alleen het transporteren van troepen naar het conflict voor een offensief kan in gevallen gezien worden als offensief.
simpeler gezegd, als niemand gevechtshandelingen uitvoert, dan kun je verdedigen, beveiligen, bevoorraden wat je wilt maar geschoten wordt er niet
hoe dat met trainen zit weet ik niet precies, dat zou ik uit moeten zoekenquote:Op donderdag 22 februari 2007 14:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
dus als de syriers of iraniers (schrijf je dat zo?) de "rebellen" slechts trainen en bommen leveren, kan je ze niets verwijten?
![]()
het oorlogsrecht ziet verschillen (huurlingen zijn non lawfull combattants) en daar gaat het mij omquote:aan gezien het ene zonder het andere niet kan bestaan, zie ik er geen verschil tussen
Behalve die hele oorlog dan en, tsja, in een failed state is er maar weinig illegaal.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:10 schreef sp3c het volgende:
iets (illegaals) wat gewoon niet aan de orde is momenteel
quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Behalve die hele oorlog dan en, tsja
http://www.suck.com/daily/2000/09/01/daily.htmlquote:But that wasn't the only gift that Dick Cheney had for Norman Schwarzkopf. Having figured out that the general was being too cautious with his fourth combat command in three decades of soldiering, Cheney got his staff busy and began presenting Schwarzkopf with his own ideas about how to fight the Iraqis: What if we parachute the 82nd Airborne into the far western part of Iraq, hundreds of miles from Kuwait and totally cut off from any kind of support, and seize a couple of missile sites, then line up along the highway and drive for Baghdad? Schwarzkopf charitably describes the plan as being "as bad as it could possibly be... But despite our criticism, the western excursion wouldn't die: three times in that week alone Powell called with new variations from Cheney's staff. The most bizarre involved capturing a town in western Iraq and offering it to Saddam in exchange for Kuwait." (Throw in a Pete Rose rookie card?) None of this Walter Mitty posturing especially surprised Schwarzkopf, who points out that he'd already known Cheney as "one of the fiercest cold warriors in Congress."
Jaaaa... Dat is het punt natuurlijk niet. Alleen dat licht is nu dus 'vice'-president.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:34 schreef sp3c het volgende:
schwartzkopf?
volgens mij gaat dat over Desert Storm en die oorlog heeft Amerika bepaald niet verloren
hij had toch ook een goede vriend van em gezien als eend ofzo en em de volle lading gegeven van een shotgunquote:Op donderdag 22 februari 2007 14:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jaaaa... Dat is het punt natuurlijk niet. Alleen dat licht is nu dus 'vice'-president.
Ook. Maar ja, hetzelfde team, natuurlijk.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:39 schreef sp3c het volgende:
ik zou mijn pijlen wat dat betreft toch eerder op Rumsfeld richten.
Is dat ook het recht waarin staat dat je krijgsgevangenen een proces moet geven. Dat de VS omzeilt door te zeggen dat de mensen die in guatamano zitten geen strijders zijn.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:16 schreef sp3c het volgende:
ja dat is jouw mening, het oorlogsrecht is echter vrij duidelijk
Maar serieus: je kunt natuurlijk niet zeggen dat het door Cheney zo'n ramp is. Het was wel een voorbode.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:47 schreef sp3c het volgende:
ja 0w nouw dan zal dat wel zo zijn he!
dat is inderdaad dat recht dat ABSOLUUT NIET zegt dat je krijgsgevangenen een proces moet gevenquote:Op donderdag 22 februari 2007 14:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is dat ook het recht waarin staat dat je krijgsgevangenen een proces moet geven.
dan moeten ze dus wel een proces krijgenquote:Dat de VS omzeilt door te zeggen dat de mensen die in guatamano zitten geen strijders zijn.
ja nu ja, je kunt hem (en de rest van de administratie) best de schuld geven van de ramp want hij was groots voorstander van de oorlog tegen Irak ... dat hij 15 jaar geleden een belabberde minister van defensie was heeft er echter niets mee te makenquote:Op donderdag 22 februari 2007 14:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maar serieus: je kunt natuurlijk niet zeggen dat het door Cheney zo'n ramp is. Het was wel een voorbode.
Zou ik het bij het rechte eind hebben als ik zeg dat de zogenaamde gerechtigde overwinnaar het recht neemt om oorlogsrecht niet rechtlijnig toe te passen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:53 schreef sp3c het volgende:
maar waarom dat ergens mee te maken heeft weet ik verder niet
quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:36 schreef Monidique het volgende:
Maar de massavernietigingswapens zijn tenminste gevonden nu!
er zijn meerdere aanslagen geweest waar men chloorgas heeft gebruiktquote:Op donderdag 22 februari 2007 15:51 schreef Basp1 het volgende:
Heb ik trouwens wat gemist over de chloorgassen, hierboven?
nee je zou het bij het rechte eind hebben als je zegt dat de Amerikanen het recht nemen om het oorlogsrecht niet rechtlijnig toe te passen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zou ik het bij het rechte eind hebben als ik zeg dat de zogenaamde gerechtigde overwinnaar het recht neemt om oorlogsrecht niet rechtlijnig toe te passen.![]()
er is ergens een busje vol chloor ontploft oidquote:Heb ik trouwens wat gemist over de chloorgassen, hierboven?
http://www.whitehouse.gov/news/releases/2003/03/20030317-7.htmlquote:Many Iraqis can hear me tonight in a translated radio broadcast, and I have a message for them. If we must begin a military campaign, it will be directed against the lawless men who rule your country and not against you. As our coalition takes away their power, we will deliver the food and medicine you need. We will tear down the apparatus of terror and we will help you to build a new Iraq that is prosperous and free. In a free Iraq, there will be no more wars of aggression against your neighbors, no more poison factories, no more executions of dissidents, no more torture chambers and rape rooms. The tyrant will soon be gone. The day of your liberation is near.
Dus dat chloorlek in maastricht een paar weken terug was ook een terreuraanslagquote:Op donderdag 22 februari 2007 16:41 schreef sp3c het volgende:
lange duidelijke uitleg![]()
[q]
Er is ergens een busje vol chloor ontploft oid
Op CD-rom zetten en internetcafe.. maar omdat in Irak niet zo veel internetcafes zijn, gewoon uploaden en versturen naar mensen in SAudi Arabie of Egyptie en zo waar de GIMF aktief is of terwijl l-Jabha Al-I'lamiyya Al-Islamiyya Al-'Alamiyyaquote:Op woensdag 21 februari 2007 20:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat 1 keer uploaden kan je de kop kosten, als je het niet voorzichtig doet uiteraard![]()
Ze kunnen zelfs niet eens definieren wat winnen nu eigenlijk is.quote:Op donderdag 22 februari 2007 19:49 schreef forumnaam het volgende:
Ja zeg, hoe kun je nou toch een oorlog winnen als niemand weet waarom je de oorlog bent begonnen of niemand zelfs meer gelooft in reden of zin er van??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |