abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45604135
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:09 schreef _Qmars_ het volgende:

De Sunni zijn net zo schuldig aan deze burgeroorlog als de Shia dit zijn. Ik kies geen kant in dit conflict.
schuld ligt inderdaad nooit aan 1 kant, het zijn de al qaida typetjes, die juist met al die aanslagen op sjiieten, voor een groot gedeelte deze toestand voor elkaar hebben gekregen, niet volledig uiteraard, omdat de staat gewoon niet te vertrouwen is, met als duidelijke bewijs, de ophanging van saddam, wat duidelijk sjiietische machtsvertoon was

als je kijkt naar hoeveel aanhang die islamisten hadden onder de sunni moslims vlak na de oorlog, was bijna nihil, maar toen bleek dat de amerikanen geen plan hadden gemaakt het land te stabiliseren, hebben veel sunni hun heil gezocht bij de islamisten

triest maar begrijpelijk
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_45605896
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:09 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Wat ben je zelf? Een sunni of een shia? Dat maakt het voor mij duidelijk waarom je zo fel reageert. Ik ben helemaal niet voor het uitmoorden van elkaar. Dit ondermijnt een toekomst voor irak. Maar dat de bevolking zo dom is om elkaar uit te roeien, kan Amerika of Israel helemaal niets aan doen. Ik snap ook niet dat je Israel hier bij betrekt maar goed. Maar het is altijd gemakkelijk om de schuld bij Amerika of bij een ander te leggen, dan valt het falen van de leiders in het midden-oosten natuurlijk ook niet op. De Sunni zijn net zo schuldig aan deze burgeroorlog als de Shia dit zijn. Ik kies geen kant in dit conflict.
Ik ben Sunni, ik ben op zich ook niet voor het uitmoorden van moslims, maar zo lang de shia doorgaat zullen de sunni's ook doorgaan enz. En de leiders in het midden-oosten zijn zeker aan het falen maar Amerika heeft er voor gezorgt dat de situatie daar nu zo is door hun inval en door Saddam- een leider die deze situatie in Irak veel sneller zou hebben opgelost en die dit zaken goed kon voorkomen- weg te stoten.
The word is the word of the sword, Until the wrongs are righted
pi_45609359
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:09 schreef Hurricane1 het volgende:

[..]

Ik ben Sunni, ik ben op zich ook niet voor het uitmoorden van moslims, maar zo lang de shia doorgaat zullen de sunni's ook doorgaan enz. En de leiders in het midden-oosten zijn zeker aan het falen maar Amerika heeft er voor gezorgt dat de situatie daar nu zo is door hun inval en door Saddam- een leider die deze situatie in Irak veel sneller zou hebben opgelost en die dit zaken goed kon voorkomen- weg te stoten.
Ben je een Iraakse soenniet?
pi_45609651
Nee Nederlander. (bekeerd)
pi_45609999
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:35 schreef Hurricane1 het volgende:
die zijn het gevaarlijkst

zeker salafist
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_45610098
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:35 schreef Hurricane1 het volgende:
Oh, dan is het nog erger dan ik dacht
Je hebt de Islam niet goed begrepen volgens mij. Vanwaar je haat tegenover sjiieten?
Ik weet niet of je je hebt bekeerd onder invloed van bepaalde types of in een of ander moskee in Nederland maar aan je posts te zien heb je voor de meest extremistische vorm van de soenni-Islam gekozen.
pi_45610535
Ik heb geen haat (ik haat niemand) tegen over alle sjiieten ik vind het zeilige mensen de alleen tegen die gene van Mahdi leger en zo die in Irak misdaden plegen. Ik zal je eerlijk vertellen dat ik Hezbollah en de Palestijnse sjieeten ook steun in hun strijd. En het sjiietische Iran is zo'n beetje de enige die de soennie verzet in Palestina wel steunt in hun strijd in tegen stelling tot de soennie amerika lovers in sommige landen. In het verzet van Irak zitten ook veel shia die niets doen tegen soennie en ook omgekeert. Ibrahim al Shimary heeft dat ook gezegt Soennieten en Sjiieten moeten beter hun krachten bundelen ipv elkaar te slachten maar zoals het op dit momment nog gaat in Irak valt het niet te tollereren en sta ik voorlopig nog aan de kant van de sunni's die opkomen voor hun broeders en wel het gevecht aan gaan met die doodsekaders, politie, iraki leger etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hurricane1 op 23-01-2007 21:32:39 ]
pi_45610717
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:44 schreef Dr-Islam het volgende:

Vanwaar je haat tegenover sjiieten?
komt met name, omdat mensen als, abu bakr, umar, utman, aicha, controversieel zijn in shia islam, om het mild uit te drukken
-Rabia Al-Basri
pi_45611015
Ja en ook de uitspraken als van Sjheik Abdul Rahman al-Barak zetten op dit momment mensen aan het twijfelen he
pi_45611497
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:54 schreef Hurricane1 het volgende:
Ik heb geen haat (ik haat niemand) tegen over alle sjiieten alleen tegen die gene van Mahdi leger en zo die in Irak misdaden plegen. Ik zal je eerlijk vertellen dat ik Hezbollah en de Palestijnse sjieeten ook steun in hun strijd. En het sjiietische Iran is zo'n beetje de enige die de soennie verzet in Palestina wel steunt in hun strijd in tegen stelling tot de soennie amerika lovers in sommige landen. In het verzet van Irak zitten ook veel shia die niets doen tegen soennie en ook omgekeert. Ibrahim al Shimary heeft dat ook gezegt Soennieten en Sjiieten moeten beter hun krachten bundelen ipv elkaar te slachten maar zoals het op dit momment nog gaat in Irak valt het niet te tollereren en sta ik voorlopig nog aan de kant van de sunni's die opkomen voor hun broeders en wel het gevecht aan gaan met die doodsekaders, politie, iraki leger etc.
De sjiieten en soennieten moeten hun krachten bundelen om wat te doen? Tegen de Amerikanen vechten? (wil je soms een tweede Somalië? Een land wat verscheurd is door oorlog dat al langer duurt dan 10 jaar) Of tegen de ongelovige Iraakse regering strijden omdat het collaborateurs zijn?

Waarom? De Iraakse regering is als enige in de regio (op Israel na) democratisch gekozen door 15 miljoen Irakezen. Dus laten we even niet kortzichtig doen en terug gaan in de geschiedenis.. zien we dan niet dat Saddam juist een collaborateur van Amerika was? Is Saddam niet de hoofdverantwoordelijke voor de Amerikaanse aanwezigheid in de regio (Saoedie Arabie, Koeweit, Qatar) door zijn invasie van Koeweit? Waarom streden de "moejahedin" dan niet tegen Saddam toen er miljoenen moslims werden afgeslacht?

En waarom strijden de zgn. 'goede' Arabische Moslims ("moejahedin") tegen de Amerikanen in Irak maar niet tegen de Amerikanen in Saoedie Arabie (Mekka!?), Koeweit of Qatar?

Niets alles is wat het lijkt. Natuurlijk is Al-Sadr slecht voor de sjiieten maar Al-Qaeda is nog slechter voor de soennieten.
pi_45611631
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:06 schreef Hurricane1 het volgende:
Ja en ook de uitspraken als van Sjheik Abdul Rahman al-Barak zetten op dit momment mensen aan het twijfelen he
Als je fatwa's van bovengenoemde gek volgt dan weet ik al genoeg. Hier heb je een stukje van CNN, lees het eens:

Secondly on the tape, the visiting man, thought to be the crippled Saudi fighter, Kalid al-Harbi, talks of fatwas, edicts from some Saudi clerics backing the September 11 attacks. He names Sheik Abdul Rahman Al-Barak, a Saudi official, as issuing one of them.

Als Osama Bin Laden jou grote voorbeeld is, waarom volg je dan een ongelovige Sheik die op de loonlijst van de ongelovige Saoedische regering staat?
pi_45611704
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

komt met name, omdat mensen als, abu bakr, umar, utman, aicha, controversieel zijn in shia islam, om het mild uit te drukken
Alsof "Ali" niet controversieel is in soenni-Islam?
pi_45611828
De rafidah en Soennieten moesten volgens Al Shimary inderdaad samen vechten tegen de Amerikanen maar ja dat word nu niet getolereerd meer door do soenie (en terrecht). De Iraakse regering is een puppet regime zoals Zarqawi dat noemde en dat is ook gewoon zo. Zeker als ze hun eigen legers laten vechten samen met de Amerikaanse bezetter en agressor.

De moejahieen streden niet tegen Saddam omdat Saddam dat goed in de hand had een leider zoals het hoort in zulke regio's en er viel niets tegen te strijden omdat het toen beter was voor hun dan dat het nu is.
pi_45612043
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:19 schreef Dr-Islam het volgende:

[..]

Als je fatwa's van bovengenoemde gek volgt dan weet ik al genoeg. Hier heb je een stukje van CNN, lees het eens:

Secondly on the tape, the visiting man, thought to be the crippled Saudi fighter, Kalid al-Harbi, talks of fatwas, edicts from some Saudi clerics backing the September 11 attacks. He names Sheik Abdul Rahman Al-Barak, a Saudi official, as issuing one of them.

Als Osama Bin Laden jou grote voorbeeld is, waarom volg je dan een ongelovige Sheik die op de loonlijst van de ongelovige Saoedische regering staat?
Waar lees jij dat bin Laden mijn voorbeeld is? Mijn voorbeeld is Mohammed salallaahoe aaleihi waa salaam, en ik vind de sjeik zeker geen ongelovige ja dat vind jij waarschijnlijk ach wat zijn jullie zeilig Sjia maar ja Osama bin Laden is zeker een groot man dat ben ik met je eens en hij is zeker wel een voorbeeld voor mij maar niet het grote voorbeeld. En ja ik volg hem zijn Fatwas omdat hij wel gelijk heeft denk je niet ?

Imaam ash-Shaafi`ee (Rahimahullah)

Op een gelegenheid zei ash-Shaafi'ee (Rahimahullah) over de Shi'ieten, ''Ik heb nooit onder de ketters een volk gezien beruchter om haar onwaarheid dan de Rafidi Shi'ieten.'' [Ibn Taymeeyah, Minhaaj as-Sunnah an-Nabawiyyah, 1/39]

[ Bericht 5% gewijzigd door Hurricane1 op 23-01-2007 21:38:34 ]
pi_45612346
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:31 schreef Hurricane1 het volgende:

[..]

Waar lees jij dat bin Laden mijn voorbeeld is? Mijn voorbeeld is Mohammed salallaahoe aaleihi waa salaam, en ik vind de sjeik zeker geen ongelovige ja dat vind jij waarschijnlijk ach wat zijn jullie zeilig Sjia maar ja Osama bin Laden is zeker een groot man dat ben ik met je eens en hij is zeker wel een voorbeeld voor mij maar niet het grote voorbeeld. En ja ik volg hem zijn Fatwas omdat hij wel gelijk heeft denk je niet ?
Ik snap je echt niet. Hoe kun je een man als Osama Bin Laden nu geloven? Hij is éen van de meest hypocriete moslims die er is tezamen met zijn Al-Qeada groep. Hij heeft het over de ongelovige koninklijke familie in Saudi Arabie. Maar hij is daar ook een onder deel van, en gebruikt nog steeds het geld dat hij daar van krijgt. Daarnaast is de top binnen deze club ook nog behoorlijk rijk. Hij profiteert erg goed van de olie, en alles wat er bij komt. Denk je dat de Mujahedeen strijden voor jou of voor andere moslims? Welnee man, ze strijden om macht, en dat geloof is maar bijzaak. Maar je trapt er in, en gelukkig is dit een vrij land, waar je vrijheid van godsdienst hebt. Maar de Islam die jij kent, is niet de echte. Hij wordt naar idee van de imam geinterpreteerd zodat hij er het meeste voordeel bij heeft. En jij bent een gewillig schaapje. Verdeel en heers, noemen we dat concept ook wel.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_45612410
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:25 schreef Hurricane1 het volgende:
De rafidah en Soennieten moesten volgens Al Shimary inderdaad samen vechten tegen de Amerikanen maar ja dat word nu niet getolereerd meer door do soenie (en terrecht). De Iraakse regering is een puppet regime zoals Zarqawi dat noemde en dat is ook gewoon zo. Zeker als ze hun eigen legers laten vechten samen met de Amerikaanse bezetter en agressor.

De moejahieen streden niet tegen Saddam omdat Saddam dat goed in de hand had een leider zoals het hoort in zulke regio's en er viel niets tegen te strijden omdat het toen beter was voor hun dan dat het nu is.
Ja , waarom was Saddam goed voor Soennieten? Hij gaf ze macht in de burgerij, en de Shia niet. Die pakte hij juist stevig aan. Daarom vechten Soennieten nu. Om de macht in het land terug te krijgen. Niet om het geloof.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_45612418
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:25 schreef Hurricane1 het volgende:

Dat is allemaal mooi en aardig maar jij bakt er werkelijk niets van, je hebt makkelijk te praten zo vanachter je PC'tje veilig in Nederland. Jij hoeft niet onder een dictator te leven. "Het was beter voor hun onder Saddam" WHO GIVES A SHIT? Onder Saddam hadden de soennieten het alleen goed. Nu gaat het niet zo goed met Irak wat weer voor een groot deel te danken is aan onze soennietische vrienden.

En dan nog zeggen: De Iraakse regering is een "PUPPET REGIME"
Nee al die andere leiders in de regio zijn zeker geen puppet regimes... pff, als we dan op die toer gaan dan zijn de leiders in Irak het minst van allemaal een puppet regime.

Bin Laden een groot man? Nee, Bin Laden is een gestoord man. En degene die hem volgens zijn nog gekker.

En jij hebt het steeds over Al Shimary Wie is dat nou weer? Een ex-Mukhabrat NSB-agent?
pi_45614876
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:22 schreef Dr-Islam het volgende:

[..]

Alsof "Ali" niet controversieel is in soenni-Islam?
leg uit

hij behoort gewoon tot de 4 rashidun khalifa
-Rabia Al-Basri
  woensdag 24 januari 2007 @ 09:16:08 #45
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45621962
In Bush' State of the Union vraagt Bush om steun voor de oorlog in Irak.
Je weet wel, daar waar de generaals en andere experts tegen meer troepen zijn, omdat dat niet gaat werken zoals eerder aangetoond in Baghdad afgelopen zomer.
Toch denkt Bush en consorten dan we moeten hopen en bidden, en als het dan uiteindelijk niet werkt, gaan we wat anders bedenken.

Tsja, dan krijg je dat nog maar 33% van de bevolking achter je staat.
Het resultaat is dat 15% erin gelooft dat het gaat lukken, en nog wat mensen enigzins, wat het aanvult tot 51%.

Och. Pray for the good ending.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_45633643
1 groot wespennest daar nu, en nog meer politieke belangen die er worden uitgevochten over de rug van Irakeze burgers dan je voor mogelijk houdt.
Syrie die het niet erg vind om wat strijders via hun grenzen irak binnen te laten gaan, Iran die het slim heeft gespeeld door Saddam te zien verdwijnen en zelf meer invloed wilt via milities daar, andere Irakeze Shia die weer liever met de huidige regering verder gaan zonder toenende iraneze invloed en natuurlijk amerikaanse bezetters die nog steeds hopen op een democratie als voorbeeld voor de regio. iraneze geheime dienst die wapens levert o.a.

dan nog irakeze sunnis die misschien wel in toekomst politiek zouden joinen als ze garanties krijgen en andere strijders die koste wat kost gewoon ervoor willen zorgen dat die democratische plannetjes van amerika en co niet uitkomen, ieder zijn eigen agenda....
X
pi_45697604
En de amerikanen maar afvragen waarom de meeste irakies niet blij met hun zijn.

Met een hummer bumper botsende door het verkeer van bagdad heen.

pi_45697833
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:28 schreef Basp1 het volgende:
En de amerikanen maar afvragen waarom de meeste irakies niet blij met hun zijn.

Met een hummer bumper botsende door het verkeer van bagdad heen.

echt prachtig dit

-Rabia Al-Basri
pi_45699288
-Rabia Al-Basri
pi_45700994
quote:
IRAK/MILIEU/KORT:
Irak publiceert eerste vogelgids
Stephen Leahy

BROOKLIN, Canada, 26 januari (IPS) - In Irak hoor je voorlopig vooral kogels fluiten, maar wie het geluid van de 387 soorten vogels in land uit elkaar wil houden, kan zich nu verdiepen in de eerste Iraakse vogelgids.

De rijk geïllustreerde gids is gebaseerd op drie jaar veldwerk van Iraakse en Jordaanse biologen en vogelaars. Het boek is in het Arabisch gepubliceerd.

Hebben Irakezen niets anders aan hun hoofd? "Het werk heeft de grenzen geopend voor Iraakse wetenschappers", zegt Azzam Alwash, de directeur van de milieuorganisatie Natuur Irak. "Ze hebben hun kennis over natuurbeheer en biodiversiteit kunnen bijspijkeren." Volgens zijn collega Ali Douabul is de gids een mijlpaal voor de "groeiende beweging voor natuurbescherming" in het land.

Irak heeft de voorbije twintig jaar veel van zijn natuurrijkdom verloren. Het grootste drama was de drooglegging van de moerassen rond de benedenloop van de Tigris en de Eufraat. Zowat 90 procent van de ooit 9.000 vierkante kilometer grote vogelbiotoop ging daardoor verloren.

Sinds 2003 is meer dan de helft van het gebied weer onder water gezet. Daardoor keren ook de vogels massaal terug. Er leven vogels die nergens anders ter wereld voorkomen en het gebied is ook een belangrijke rustplaats voor Europese trekvogels.

De Iraakse biologen hopen dat de Irakezen het vogelbestand beter zullen respecteren naarmate ze de gevederde bewoners van moerassen en woestijnen beter leren kennen. Op het Iraakse platteland wordt veel op vogels gejaagd.

Het geld voor het project kwam van de Canadese Ontwikkelingssamenwerking, de Wereldbank en de Ornithologische Vereniging van het Midden-Oosten. Het boek zal in de scholen worden gebruikt en er komt ook een versie voor kinderen. MDG7 IPS (PD/MC)(EINDE/2007)
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=8483
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')